Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wut? Beledigende rapper voor de rechter

freedomofspeechyay.jpgVandaag stond rapper Ismo voor de rechter. Hij mocht een tekstanalyse geven over zijn liedje #Eenmans. Daarin zegt hij onder andere 'flikkers geen hand te geven' en 'joden nog veel meer te haten dan nazi's'. Wat een hoop zegt over wat voor man Ismo is, maar dat mag hij zelf weten. Maar wat natuurlijk onzin is, is dat hij zich voor een rechter moet verantwoorden voor deze teksten. Dat een hoop mensen ze walgelijk vinden, wil niet zeggen dat Ismo ze niet mag bezigen. Liever wel, wij vinden vrijheid van meningsuiting namelijk vooral een fijn instrument omdat je dan goed ziet wie er achterlijke ideeën op na houdt. Kunt u natuurlijk roepen dat dit een walgelijke rapper is met walgelijke teksten, maar als de rechter dit strafbaar verklaart, schept dat gelijk een mooi precedent om bijvoorbeeld een Wilders en zijn uitspraken later ook strafbaar te verklaren. Als Wilders mag roepen wat hij wil, dan mag Ismo dat ook. De essentie van vrijheid van meningsuiting is immers dat zij geen enkele mening discrimineert. Iedereen heeft recht om zijn eigen ridicule waanbeelden verbaal de wereld in te slingeren. En anderen hebben het recht daar op te foeteren, dat uit te lachen of het juist compleet te negeren. Wij hopen dan ook dat Ismo een rechter heeft getroffen die snapt hoe belangrijk en kostbaar vrijheid van meningsuiting is. Juist hierin kan Nederland laten zien wat vrijheid en tolerantie precies betekenen. Of willen we echt een fatsoenfatwa op ons recht te beledigen afroepen? #FreeIsmo

Reaguursels

Inloggen

Tot voor kort deelde ik de mening van Geenstijl over de vrije meningsuiting, maar nu niet meer. Het is geen absoluut recht waarmee je kunt doen wat je wil. Ook een politicus moet gestraft kunnen worden wanneer hij dingen zegt waarvan de wet stelt dat het niet mag. Dat staat niet haaks op de democratie, dat is in lijn met het beginsel van de rechtsstaat. Wilders zou in mijn ogen niet veroordeeld moeten worden voor de uitspraken die hij gedaan heeft, maar in theorie moet dat wel mogelijk zijn. Voor deze knuppel twijfel ik of ik een veroordeling zou toejuichen. Het zit op het randje van haatzaaien en de grondrechten van Joden en homo's kunnen wel degelijk geschaad worden daardoor. Je hoeft daarvoor niet op te roepen tot geweld: langdurige demonisering en opruiing volstaat eveneens om iemand het leven onmogelijk te maken.
Een ander punt dat Quid volgens mij niet begrijpt: iemand discrimineren o.b.v. iemands ethniciteit zal in de rechtzaal véél sneller tot een veroordeling leiden dan dezelfde opmerking over iemands geloof of geaardheid. Dat soort nuances neemt Johnny allemaal niet mee, hij zegt gewoon: "als deze rapper veroordeeld wordt, DAN is er een precedent voor een veroordeling van Wilders..." Eh, nee. Er zijn al heel veel 'haatzaai' arresten geweest die een juridisch kader hebben gegeven. Deze uitspraak zal ook weinig invloed hebben t.a.v. de compleet andere uitspraak van Wilders in een compleet andere context.

stampertje85 | 25-11-15 | 02:45

Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je geen strafbare mening kan uiten. Er is alleen geen controle vooraf.

svg | 24-11-15 | 23:57

Bekt wel lekkerder, nu hij "HO" uit (het midden) zijn artiestennaam heeft gehaald. Maar geaardheid verander je niet zomaar Ismael ;-)

metzonderzijwieltjes | 24-11-15 | 23:44

minder, minder, minder Marokkaanse rap

12pints | 24-11-15 | 23:42

Onder de aftiteling moet staan! Met dank aan de PvdA die dit allemaal in NL mogelijk heeft gemaakt!

Landsbelang | 24-11-15 | 23:34

Wel lief van het rappertje dat hij een Emporio Armani pakje draagt. Waarschijnlijk om een positief signaal af te geven over de beroemde homoseksueel Giorgio Armani. En ook zijn keuze voor Nike als de Griekse godin van overwinning is vast niet zonder reden. Overtuiging over de enige echte god van overwinning ligt namelijk bij moslims wel anders. Dat de oprichters van Nike een politiek actiecomité en funding hebben gerealiseerd ten bate van het homo huwelijk is natuurlijk geen toeval.
Deze gast is gewoon homo. Of gewoon inconsequent, beetje dom en weet niet waarover hij praat.

metzonderzijwieltjes | 24-11-15 | 23:10

Ismo hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat zijn muziek illegaal gedownload wordt... Wat een bagger... Naar die "doekoe's" kan hij ook wel fluiten. Succes achter de lopende band jochie! Of je carriere in het criminele circuit waarin de meesten op hun 40e met "pensioen" gaan, tussen zes plankjes.

Jodelahiti | 24-11-15 | 23:07

Gloeiende gloeiende, rijmelarij van lik-me-gatje.
Wat een enorme droeftoeter deze parasiet! Laat um lekker geyten gaan neuqen in de woestijn.

wimpert | 24-11-15 | 20:27

Misschien vervolgen voor het produceren van geluidsdiarree, dat lijkt me nog wel een plan.

EefjeWentelteefje | 24-11-15 | 20:00

Niets Mis mee die rap, best goed voor een moslim heerlijk toch dat ook hij zich mag uitdrukken.

Warp1 | 24-11-15 | 19:35

Mee eens, geeft mij het recht te zeggen dat een Marokkaan 100% kut is.

dat is pech | 24-11-15 | 18:01

Goed geïntegreerde rap inc. achtergrondkoor en kerkklokken.

toiletpot | 24-11-15 | 17:52

Geenstijl: advocaat Mohammed Enait weigert mensen een hand te geven dus hij is een lul.
Maar deze 'rapper' moet gewoon kunnen zeggen dat hij homosuele mensen weigert een hand te geven en dat moet je niet aanpakken...
LeBlanc | 24-11-15 | 12:17

Misschien een stomme opmerking maar is er geen verschil tussen iets (niet) doen en iets zeggen? Ik kan ook zeggen dat ik homo's geen hand geef, maar ik doe het wel.

Halveneger | 24-11-15 | 17:24

-weggejorist-

lau10ra | 24-11-15 | 17:06

Ach, we weten wie het zegt.

Jan Gordelroos | 24-11-15 | 16:50

Onder de vlag van VVMU stoot hij toch de door zijn doelgroep/ vriendengroep de bekende praatpeop uit. Gewenste taal en uitingen die ik helaas ondertussen al enorm standaard vind... zoiets als "ik wil heul veul doekoe en ik wil het schnel zonder er iets voor te doen, ik haat die en ik haat die, haters haten"... weinig verfrissend.
Dus in zoverre de VVMU, wanneer hij de prietpraat niet praat wordt hij door zijn matties gehaat ( hey dat rijmt, er schuilt een rapperin in mij!)

HuilinaR | 24-11-15 | 16:45

Ismo heeft wel een punt.

Ismo is een fan van die beruchte pedofiele slavenhandelaar, de Plunderende Proleet Mohammed. Volgens Ismo is die laffe overvaller zijn grote voorbeeld, omdat hij een bejaarde doodmartelde om zijn goud, tevens een racistische massamoordenaar was.
Ismo stelt, terecht, dat de islam elke vorm van kwaadaardigheid als een deugd ziet.
Daarom streeft ook Ismo ernaar om zo pervers, crimineel, racistisch, hufterig, wreed en bloeddorstig mogelijk te leven.
Dat draagt hij ook uit.

Daarnaast wijst Ismo er op dat hij rapper is, en dus volkomen talentloos. Een rapper is op muzikaal gebied immers net zo veelbelovend als een pelpinda op een pilotenopleiding. Ismo weet dondersgoed dat hij zijn "street credibility" kwijtraakt als hij 1 keer in zijn leven iets zinnigs zou zeggen.

Vrijheid van meningsuitng geldt voor iedereen.
Dus ook voor ranzige hufters.

Dandruff | 24-11-15 | 16:25

-weggejorist-

Marij4243 | 24-11-15 | 16:23

Tja rappen ,het lijkt,nee het klinkt wel of die bek ervan in de kramp schiet terwijl de box vol gescheten word .
Eigenlijk is het best wel hilarisch .
Vandaar die spastische handbewegingen ,zo van waar is die pleepapier !!

iopeth | 24-11-15 | 15:57

@Mac The Ripper | 24-11-15

"Nederland is een democratie mét vrijheid van meningsuiting."

Daar ga je dus de mist in. In Nederland is nergens vrijheid van meningsuiting vastgelegd. In de wet niet en ook in de grondwet niet (al hadden we daar ook niets aangehad wegens het ontbreken van toetsingsrecht).

Het is zelfs zo dat er een aparte wet is die tweedekamerleden in de tweedekamer beschermt tegen vervolging voor wat zij zeggen. Jij en ik kunnen namelijk wel vervolgd worden voor wat we zeggen. Dit artikel is dus helemaal niet vreemd. Je kan in Nederland gewoon opgepakt en veroordeeld worden door het uiten van een mening.

ackZsel | 24-11-15 | 15:48

Hoi Ismo, ben helaas na het woord "vriend" afgehaakt, klinkt meer als de zoveelste sigaretten bietser. De gebrabbeld uitgekwatte haattekst daarvoor kon ik helaas niet verstaan vanwege je achterstands dialect. Na kansloos geboren te zijn duik je nu zo te zien een leven vol geldgebrek in om ook kansloos weer deaud te gaan. De wereld heb je niet gezien, ontworstelen uit je krachtwijk gaat je niet lukken. Kut he, hoe je leeftijdsgenootjes zich wel ontwikkelen, maar ik begrijp best dat je groter bent dan scholing; je straalt het uit. Ik wens je veel succes op het kruimelpad, twee keer snuiven en je bijstand is weer op, doe je moeder de groeten van Wilders en als je geld nodig hebt om asjeasjeasjeblieft naar IS af te reizen; mail me. Wist je trouwens dat veel homo's en joden wel plezier in hun leven hebben?

verbanden | 24-11-15 | 15:48

Ik durf er bijna om te wedden dat de vader van deze knaap in NL geboren is en hij zelf dus ook.
Ik zou zeggen: Praat Nederlands met me, dit gebrabbel heeft daar niets mee te maken.

loze stijl | 24-11-15 | 15:10

Ik vraag me iedere keer weer af waar derde generatie in Nederland geboren kansenparels zoals Ismo dat idiote, zwaar irritante spraakgebrek vandaan halen. Praat normaal Nederlands man! Dat kun je best.

datdantochweerwel | 24-11-15 | 14:57

Éen essentieel verschil is toch wel dat homo's i.h.a. niet met AK47's rondlopen, zichzelf opblazen, stelselmatig oude blake vrouwtjes beroven of voor een vijandige macht oorlogshandelingen verrichten. Idem voor Joden. Daarnaast scheld Wilders niet, maar zegt slechts minder van een bepaalde ongewenste groep te willen. Net zoals andere groepen minder Zwarte Pieten willen of juist méér asieleisers....

RichardBandler | 24-11-15 | 14:41

Kutmarokkanen, tyfusjoden en kankerchristenen. Zo, ik heb mijn portie democratie weer gehad voor vandaag.

salsaparilla | 24-11-15 | 14:41

Is mo? Is mongoloide?

Boemibol | 24-11-15 | 14:37

Nou , dat scheelt weer, ik versta er niets van.
Welke taal had dit moeten zijn?

Nuchternederland | 24-11-15 | 14:30

Het gaat de komende 800 jaar niet goedkomen tussen de jood en de mohammedaan en de islamiet en de beschaafde wereld. Tenzij 1 partij wint en de ander verliest, definitief verliest.

van Oeffelen | 24-11-15 | 14:19

Hij mag dat vinden en zeggen. Nederland is een democratie mét vrijheid van meningsuiting.
Neemt niet weg, dat wij hem een ongelofelijk gestoorde lul vinden.

Mac The Ripper | 24-11-15 | 14:11

Hmm, ben zelf ook niet al te breed (toch meer dan gemiddeld) maar deze wasknijper moet je gewoon lekker laten rappen. Ken die types, kijken je aan alsof ze je gaan doodmaken, maar als je een beetje nonchelant gewoon verder gaat met wat je aan het doen was druipen ze al snel af. Beschaamd zelfs. Ben geen jood, ben geen moslim, en ben ook geen nazi. Dus niet met mij fucken dankuwel.

de grote Anti | 24-11-15 | 14:09

Wat hebben dat soort mensen toch altijd tegen homo's? Die doen toch verder niets bijzonders.

teevee | 24-11-15 | 14:09

Mijn teckel zat naast me die begon woest te grommen na 20 seconden. Ik ging er toch mee ophouden maar dan zie je toch die achtergrond van dà beeske

miachel2003 | 24-11-15 | 14:05

Waar leg je de grens? Wilders wordt ook gediscrimineerd in de 2de kamer en media vanwege zijn manier van spreken en denken. Ga je ook de films aanpakken en de series?
Ga je iedere keer de nigga eruit piepen of domme grapjes over blanken.
De Linkse Kerk draait door, komt wel met fuck Wilders.

Lied is trouwens zwaar kut, dit even ter zijde.
Maar laat die gast.

ET007 | 24-11-15 | 14:04

Amen, vrijheid van meningsuiting is er vooral voor tegen de (/jouw) borst stuitende opvattingen, de grens ligt bij het oproepen tot geweld, niet bij de lange tenen van een ander. heb zelfs moeite met aanzetten tot discriminatie als vervolgingsgrond want ga ook liever niet langs de kassa van de dame met het hoofddoekje, want acht dat hoofddoekje een statement tegen mij en de implicatie dat iedere vrouw die geen hoofddoekje draagt een hoer is maakt het geheel stuitender.

bijna_raak | 24-11-15 | 14:01

Je hebt vrije meningsuiting 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet'.
Nou, dat laatste gaat dus gebeuren, de rechter gaat er even naar kijken. Is dit nu zo moeilijk te begrijpen?

mr. coffee | 24-11-15 | 14:00

Rep. Wat een doodzonde.

Vrije Nator | 24-11-15 | 13:58

Nu al te veel aandacht voor deze uitkeringstrekker. Next.

kenny harder | 24-11-15 | 13:52

Johnnie je mag alles, alles, alles zeggen in het kader van vrije meningsuiting behalve iets over joden, dat wordt dan meteen strafrecht. Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets maar er is (helaas) één grens.

John Doorzon | 24-11-15 | 13:38

Wat een fabrieksfout van Mohammed.

Trolo-Häckert | 24-11-15 | 13:37

Ismo heeft het recht dit te zeggen.

Net zoals ik het recht om Ismo te omschrijven als een gedegenereerde klont braaksel van een mestkever met voedselvergiftiging.

Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets. #FreeIsmo

Russells Teapot | 24-11-15 | 13:31

@Dhr de Wit 4-11-15 12:21
"Als Ismo homo's nooit een hand geeft, dan masturbeert hij zeker ook nooit?"

Jawel, maar alleen met duim en wijsvinger.

D. G. Narrator | 24-11-15 | 13:26

Ismo: iq < 80, niet toerekeningsvatbaar.
Next!

watergeus | 24-11-15 | 13:26

Och arme, WEER een kansarme jongere die met hèèl veel geld, hèèl veel aandacht en 'gratiesj hausj' wellicht misschien waarschijnlijk een hèèl hèèl klein beetje gemotiveerd kan worden om het ook anders te gaan leren zien...
Toch..?

Nieuwe Bezems | 24-11-15 | 13:20

Rappers zijn loosers.

McMarx | 24-11-15 | 13:17

man man man man

DieSchlampe | 24-11-15 | 13:08

Is opruiien en aanzetten tot haat niet de wet overtreden?

Barre_de_k | 24-11-15 | 13:04

Als dit boze onderknuppeltje deze braaksels wil uitkramen dan doet hij z'n best maar.
Maar dan niet gaan zitten mekkeren als werkgevers langs je heen kijken en je in je kansloze trainingspakje weer eens wegens kruimeldiefstallen wordt opgepakt.
De samenleving kotst deze ondercultuur uit en dat komt door een kromme ideologie die lijdt aan een groot gebrek aan zelfinzicht en kritisch vermogen.

Antitheïst | 24-11-15 | 13:03

Die embed had voor mij niet gehoeven

pruisjetschaamluisje | 24-11-15 | 13:03

"Het vrije woord is het hoogste goed dat het eerst verdedigd moet worden" zei Neerlands hoogste generaal op Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam toen hij op 4 mei naast Willem Alexander en Màxima stond. "Behalve tijdens die twee minuten stilte" zei de damschreeuwert terug.
.
In een rechtstaat mag iedereen naar de rechter als hij onrecht vindt.
.
Dusss . . .
.
Zo ging in Engeland een wefke van 79 naar de politie dat Morris Mini oprichter haar had gedaan vanaf haar 12e totdat ze ging trouwen, en haar mama had toen veul genoten van de centjes. Niet mama wordt aangeklaagd, maar de deflower-er. Maar helaas politie doet niets tegen dooie mensen, dus case weer closed. Zo zie je maar weer waar blonde 12-jarige meiskes de mosterd vandaan haalden, met medeweten en goedvinden van de mama's.

Ik reaguur al 5 jaar | 24-11-15 | 13:02

@Empty Quivers | 24-11-15 | 12:45

Ja, dat probeerde ik over te brengen. Dat er toch nog degelijk wel een verschil is.

roze_bril | 24-11-15 | 13:01

@Bram van Ojik | 24-11-15 | 12:43
,
Neen, het staat op GS dus het is uw schuld, volgens Bibsi.

Piet Karbiet | 24-11-15 | 12:56

Als belediging strafbaar wordt heeft het OM een groot probleem want ik denk dat Ismo zich momenteel nogal beledigd voelt door hen.

solcama | 24-11-15 | 12:55

@LeBlanc | 24-11-15 | 12:17
Oh maar deze rapper is ook een lul hoor! Maar evengoed als die rare advocaat nergens schuldig aan. Ze geven alleen maar aan dat ze niet deel willen nemen aan onze cultuur. Geeft niets, er zijn genoeg landen waar ze hun goddelijke gang kunnen gaan.

Er zit verschil tussen een eikel zijn die hier niet thuis horen en de wet overtreden.

Snappie?

MarcS | 24-11-15 | 12:53

Persoonlijk vind ik het uiterst verwerpelijk wat deze kansarme ons toevertrouwd. Maar het moet gewoon mogen de vrijheid van meningsuiting is onvoorwaardelijk.

equal to condell | 24-11-15 | 12:51

Mee eens, free Ismo en linea recta daarna naar school, hernieuwde inburgeringscursus en bij falen opzouten. Mafketel. En als je muzikant wil spelen leer eens een instrument bespelen of zo, die rap-ellende geloven we nu wel. Talentloze sukkel.

Carpa | 24-11-15 | 12:51

-weggejorist-

Boer Piet | 24-11-15 | 12:51

Ismo mag mag van mij alles zeggen wat hij wil.
Nadat hij en zijn soortgenoten zijn gedeporteerd naar Marokko.

Veritas Splendor | 24-11-15 | 12:50

-weggejorist-

Panos88 | 24-11-15 | 12:49

Helemaal mee eens! Ik vind ook dat je een hekel mag hebben aan buitenlanders en geen buitenlanders in dienst wil hebben als je een eigen zaak runt. Maar willen we daaraan, want mes snijd aan 2 kanten.

@A. de knaller
Beledigend, is aan de ontvanger, iemand aanspraken op een foute uitspraak kan iemand al als beledigend opvatten.

Strongbow | 24-11-15 | 12:49

Het haten van joden zal wel onder vrijheid van godsdienst vallen. In de Koran staat dat je de joden moet haten, dus dan doen ze dat. Maar haten is nog geen discrimineren. Ik ben het met Quid eens dat we beter deze mensen hun ware aard kunnen laten zien dan ze te onderdrukken. Zolang het maar bij liedjes blijft.

Asimov6 | 24-11-15 | 12:46

Maarre, wanneer gaan homo's dit soort zaken eens zelfs agenderen en aanpakken?
.
Ik bedoel, die hoek blijft nogal stil in de multiculti, islam debatten terwijl de scheur over andere dingen behoorlijk snel opengetrokken wordt.
.
Persoonlijk waardeer ik de ironie, hoor. Intolerante PVV tokkies als laatste bastion voor homorechten in de toekomst.
.
Tot zover homo-emancipatie NL (template vrouwen, feministen).

Parel van het Zuiden | 24-11-15 | 12:45

@ roze bril
Het verschil is dat de rappert niet voor zijn leven hoeft te vrezen en Geertje wel!!!

Empty Quivers | 24-11-15 | 12:45

@ Quidtd: Hup terug naar school jong. Je argumentatie gaat mank: "De essentie van vrijheid van meningsuiting is immers dat zij geen enkele mening discrimineert."
Maar de essentie op het verbod op discriminatie is, dat er geen onderscheid gemaakt mag worden op basis van kenmerken die niet relevant zijn. Wat je mag zeggen is: "alle gehandicapten zijn gehandicapt". Maar wat dan weer niet mag is: "alle gehandicapten zijn stom en mogen daarom nooit friet eten". Waarom niet? Omdat het oneigenlijke verbanden legt. Ze zijn niet allemaal stom en dat ze geen friet mogen is al helemaal onzinnig.
Stel dat rapper EPPO (of hoe heet ie?) de baas was over alle ziekenhuizen in Nederland, en hij "met z'n vrije mening" declareert dat: "geen enkele Johnny zorg krijgt omdat stomme naam" dan zal de man op discriminatie aangesproken worden en dan vind jij dat toch fijn.

Martin007 | 24-11-15 | 12:43

Een Mocro die flikkers haat? Dit moet wel een incidentje zijn, toch Tofik?

Bram van Ojik | 24-11-15 | 12:43

Quid begrijpt het.

Conan de Rabarber | 24-11-15 | 12:43

ik versta er niks van,ik denk spraakgebrek lijkt op ali b versta ik ook niet

jopie1 | 24-11-15 | 12:43

Wilders wordt voor zijn uitspraken met zijn leven bedreigd. Ik wil hier niets suggereren..

roze_bril | 24-11-15 | 12:41

Gaan we weer: door de VvMU mocht hij dit zeggen. En dat heeft hij ook kunnen doen. De VvMU behelst niet dat er geen consequenties zitten aan het uiten van de mening. Een mening kan namelijk irriteren, beledigen, opvrolijken,of, in nederland zelfs strafbaar zijn. En daar mag achteraf dan een rechter naar kijken. Precies zoals hier gebeurt. Het werkt dus prima.

A.de Knaller | 24-11-15 | 12:41

@vaas klaak | 24-11-15 | 12:33

Wel een enkele reis toch ?

Empty Quivers | 24-11-15 | 12:40

-weggejorist-

Boer Piet | 24-11-15 | 12:38

Hoe zou ISmo, of andere, reageren wanneer een Neder rappert Joden en homo's vervangt voor Moslims en Islam?
Dan is het geen vrijheid van meningsuiting meer maar racisme.

Super Grover | 24-11-15 | 12:37

Hoe de neuk heeft dit 4 miljoen views?

PTFOholland | 24-11-15 | 12:37

Als ik een rap maak over ismo in relatie tot de neusaap, is dat dan beledigend en voor wie?

Fratello | 24-11-15 | 12:37

dat ie al niet onder toezicht staat vanwege zn naam. ISmoslim

iets | 24-11-15 | 12:36

De vrijheid van meningsuiting is niet onbegrensd: beledigen, discriineren (in de enge 'moderne' en opgerekte zin) en haatzaaien mogen niet, ook niet door middel van wanstaltige raps. In dit geval, al ben ik niet van plan die herrie te gaan beluisteren, zal een rechter kunnen vallen over het woordje 'flikkers'. Of de OvJ heeft 'nikkers' verstaan natuurlijk, en wordt dat alleen zwaar gepigmenteerden mogen bezigen.

Guido | 24-11-15 | 12:35

Art. 7 lid 1 Grondwet:
Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Het laatste zinsdeel maakt duidelijk dat een uiting (altijd achteraf) strafbaar kan zijn (b.v. beledigend)Het is hiervoor dat deze Ismo terechtstaat.

Norbert Tijhuis4442 | 24-11-15 | 12:34

Art. 7 lid 1 Grondwet:
Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Het laatste zinsdeel maakt duidelijk dat een uiting (altijd achteraf) strafbaar kan zijn (b.v. beledigend)Het hiervoor dat deze Ismo terechtstaat.

Norbert Tijhuis4442 | 24-11-15 | 12:34

Heb de video niet eens aangeklikt. Als ik die kop zie heb ik al gegeten en gedronken. Ismo is precies het type waarom de PVV zo groot is geworden. Fout tot op het bot.

Dhr. de Wit | 24-11-15 | 12:33

Je zal maar de nat achter de oren pro deo zijn die namens een noord afrikaanse neukfout de comments op GS als huiswerk heeft om te kunnen roepen 'hey kijk meneer de rechter, hunnie doet het ook!'
.
Ismo mag zeggen wat ie wil. Bij voorkeur in een land waar hij zich wellicht beter thuis voelt: een graad of 20 noorderbreedte lager dan hier. Daar is het bon-ton om vrouwen als 2e rangs burgers te behandelen en is jodenhaat zowat een geboorterecht. Moet welhaast een paradijselijke aantrekkingskracht hebben. Wel oppassen met een onwelgevallige mening hebben over koning mo, vies richting de popo kijken of de hoop te hebben dat je daar ook €900 per maand krijgt voor het uithangen van de opstandinge straatdownie. Van mij mag die hele ismo en zn complete gevolg van gelijkgestemde 3e generatie gazonkaalvreters op verlengde vakantie naar het rif.

vaas klaak | 24-11-15 | 12:33

Wat een slecht rap. Saai ritme, heel de tijd hetzelfde en rap is al niet zo afwisselend.

Sloopkogels | 24-11-15 | 12:32

Man man man wat een bagger. Hier is geen torrent van hoop ik.

Zure prak | 24-11-15 | 12:31

Lekker haat rappen in de woestijn is ook een optie!

Empty Quivers | 24-11-15 | 12:29

Volgens mij mag je je persoonlijke afkeer tegen bepaalde groepen gewoon kenbaar maken in Nederland als die mening je toebedeeld is.

Voor de rest gewoon een rap nummer niets meer en niets minder...

Opportunist | 24-11-15 | 12:29

De vrijheid van meningsuiting is zoals bekend in ons land niet onbeperkt. Wilders mag niet haatzaaien tegen moslims, maar wel de islam aanpakken. Zo mag deze rapper het joodse geloof aanpakken, maar niet haatzaaien tegen joden.

De Geus | 24-11-15 | 12:27

Ismo mag blij zijn dat we in Nederland zo tolerant zijn. Als je de plaatselijke bevolking schoffeert als buitenlander in het land van zijn voorouders dan hoef je niet voor de rechter te verschijnen. Correctie, dan KUN je niet voor de rechter verschijnen omdat ze je dan eerst in elkaar moeten lijmen.

Dhr. de Wit | 24-11-15 | 12:26

In een normaal functionerend land zou deze rifaap het zwijgen worden opgelegd!

godverdegodverdomme | 24-11-15 | 12:25

Hij heeft sneue teksten en kan niet rappen. Mag dat? Ja, dat mag. Zolang het niet over geweld gaat is er sowieso niets aan de hand. Net zulke onzin als de zaak tegen Wilders.

ArielSchmariel | 24-11-15 | 12:24

Absurd dat hij bij de rechter moet verschijnen, we gaan de U.S. achterna met de meest ridicule aangiftes.
Wel zou dit een mooi zaakje zijn om hem te vervolgen, een duivelse strategie van het O.M, en om straks Wilders te pakken, want dat is waar alles om draait bij het O.M.!

lanexx | 24-11-15 | 12:23

Ja, straks mag haatzaaien ook al niet meer.

TheseDays00 | 24-11-15 | 12:22

-weggejorist-

Boer Piet | 24-11-15 | 12:21

@LeBlanc | 24-11-15 | 12:17
Een totale lul zijn is in dit kutland niet strafbaar.

Piet Karbiet | 24-11-15 | 12:21

Als Ismo homo's nooit een hand geeft, dan masturbeert hij zeker ook nooit?

Dhr. de Wit | 24-11-15 | 12:21

'wilt U meer of minder... uh... 'rappers'

(c)ZWITSUL | 24-11-15 | 12:20

Lekker laten rappen. Ik kan me er niet druk om maken.

je suis bier | 24-11-15 | 12:20

Vrijheid en respect zijn dingen die je een ander gunt. Ik zie hier een agressief zwaar verwend hormonenbommetje dat een ander geen vrijheid of respect zal geven, behalve als hij het niet kan winnen. Opzouten is mooi, inzouten beter.

daddys hatchet | 24-11-15 | 12:19

Ik geef de homosuele medemens niet alleen een hand maar tevens de elleboog.

eerstneukendanpraten | 24-11-15 | 12:19

Kijk, reppert, hier is een lijst met een stuk of vijftig landen, waar je met je middeleeuwse doodscultus prima terecht kan:
nl.wikipedia.org/wiki/Oemma#Landen
Ga, alstjeblieft, ga, ga daar lekker reppen over flikkers en joden, daar wordt het vast wel gewaardeerd.
En kom over 600 jaar maar terug als ze daar de verlichting een beetje verwerkt hebben.

Cuyahoga | 24-11-15 | 12:19

Zohee dat was een partijtje slecht! Enneh zag ik daar nu een IS vlag op de achtergrond?

Silent Scream | 24-11-15 | 12:18

De ziektes vliegen je het oor binnen. Zou hij zichzelf talentvol nomen?

Brainder | 24-11-15 | 12:18

Met uw welnemen laat ik deze luisterbeker aan mij voorbijgaan en moet het, hoe helaas ook, hier met Quid eens zijn.

De Vrijlansier | 24-11-15 | 12:18

Zoland Ismo rapt heeft hij nog geen tijd om mensen te verbranden, verdrinken en plat te rijden met IS.

Einde van de Domheid | 24-11-15 | 12:17

Geenstijl: advocaat Mohammed Enait weigert mensen een hand te geven dus hij is een lul.

Maar deze 'rapper' moet gewoon kunnen zeggen dat hij homosuele mensen weigert een hand te geven en dat moet je niet aanpakken...

LeBlanc | 24-11-15 | 12:17

Ismo zelf heeft niet zoveel met de vrijheid van meningsuiting. Zijn verweer komt er op neer dat hij verkeerd begrepen is en dat zijn teksten uit de context zijn gehaald. Met flikkers bedoelt hij mensen die hem kunstjes flikken en met joden bedoelt hij zionisten. Ismo is vleesgeworden lafheid, rottend vlees, dat wel.

Morgenhout | 24-11-15 | 12:15

Van mij mag hij, maar ik ga ook geen ambulance voor hem bellen, quid pro quo

Bokito ergo sum | 24-11-15 | 12:14

Als ie slim is gooit ie het op vrijheid van godsdienst, dat staat namelijk een heel stuk hoger aangeschreven in Nederland dan vrijheid van meningsuiting.

WimCock | 24-11-15 | 12:14

Overigens wordt de Irakese moordenaar van de Amsterdamse oma Toni (die was 96 geloof ik) waarschijnlijk niet eens bestraft. Krijgt die etterbak een behandeling van de psychiater die u en ik mogen betalen.
.
Zo kweek je als rechter beslist een gevoel van rechtvaardigheid in de samenleving.
.
Als straks de wind draait, neem ik die rechter als eerste onder handen. Verbaal dan.

Madame Poitiers | 24-11-15 | 12:13

Ondertussen blijven megazaken tegen pedo-pooiers in de la.

Feynman | 24-11-15 | 12:13

Alla Hakbar nog eens aan toe zeg wat mooi liedje. Ook nog gezongen met dikke tong. Kunstwerkje.

knier | 24-11-15 | 12:12

Anders weten we nooit wie we moeten lynchen als WO3 begint :(

Rest In Privacy | 24-11-15 | 12:12

Gewoon op een bepaald lijstje zetten... oh wacht...

Jan Gordelroos | 24-11-15 | 12:12

Ik vond het ook al vreemd dat dit niet zou mogen, je weet zeker dat vrijwel alle moslims dit zo denken en zeggen, allemaal maar oppakken?

Waar gaan we heen met de gekte?

gebrokenvleugel | 24-11-15 | 12:11

*Van vrijheid van meningsuiting gebruik maakt om Ismo geitenaids toe te wensen*

Kapitein Stijlvol | 24-11-15 | 12:11

Marokkanen die hun jodenhaat krijsen. Wat is daar nieuw aan?

Madame Poitiers | 24-11-15 | 12:10

Haha hij was vergeten joden te vervangen door zionisten..

WimCock | 24-11-15 | 12:10

Maar Wilders mag helemaal niet roepen wat hij wil. Er moest en zou gediscussieerd worden via de rechter. Ronde twee inmiddels. Er waren toen al mensen die waarschuwden voor precedentwerking, maar de ppolitiekcorrecte goegemeente moest en zou naar de rechter. Tsja, en dan komt de boemerang dus terug. Ik zal het nog even samenvatten voor de politiekcorrecte goegemeente.
.
"Als u zelf de vrijheid wil om uw mening te uiten zal u die vrijheid ook aan anderen met een andere mening moeten gunnen. Zodra u afbreuk doet aan het recht van die ander, doet u afbreuk aan uw eigen recht."
.
Is niet moeilijk. Vergt slechts een basaal begrip van hoe een democratische rechtstaat werkt. Waarmee toch eens temeer weer wordt bewezen hoe kortzichtig en dom het aanhangen de politiekcorrecte kerk feitelijk is. Zelfs wat ze willen kunnen ze niet fatsoenlijk uitvoeren.
.
Laat deze rechter dus ook maar precedent scheppen, want als hij dit veroordeelt dan wordt het leuk. Deze teksten zijn vrijwel een-op-een terug te vinden in de Koran.
.
Vandaag Ismo. Morgen Islam.

Parel van het Zuiden | 24-11-15 | 12:10

Ach ja, het zij zo. Reintje haat rappers (volgens mij een schuilnaam voor akoestische mislukkelingen) ook meer dan Joden, homo's en nazi's. Maar who cares? Vrijheid van meningsuiting is een groot goed dus laat ook een rapper laten rappen (want zingen is te veel eer) wat 'ie wil. Zolang 'ie maar niet aanzet tot haat, dood en verderf vind ik het best.

En meestal versta ik die jongens trouwens toch niet. Dat lucht op.

Reinaert | 24-11-15 | 12:09

Vrijheid is een illusie.
Fuck iedereen, zou ik willen zeggen.

diddley2 | 24-11-15 | 12:07

-weggejorist-

R van Perzie | 24-11-15 | 12:07

Je zou hem hooguit kunnen aanklagen voor ontzettend slechte rap gevoel en wanstaltige smaak. Maar de dingen die hij zegt, tja die vallen inderdaad onder VvMU.

Free Eenmams!

MarcS | 24-11-15 | 12:05

Goede vrijheid van meningsuiting stresstest, eens kijken hoe Charlie we hier echt zijn.

kicktherabbit | 24-11-15 | 12:05

Dit soort losers moeten we lozen. Opzouten met deze rotte appels.

potloodvent | 24-11-15 | 12:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken