Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Samsom en Klaver lanceren Greenpeace-wet

dididddididid.jpgAls een complete verrassing voor welgeteld helemaal niemand, probeert het komische duo Samsom & Klavert van kleinkunsttheatergroep de Groene Comedy dit land het gehele Greenpeace-manifest door de strot te forceren. En of we er ook nog even bij willen kijken alsof we het lekker vinden, 'het draait immers om de toekomst'. Nou, wil het tweetal dan dat we voortaan verplicht eeuwenoude wereldwonderen verneuken, miljoenen hongerkindjes hun rijst ontzeggen of dat we allemaal met het vliegtuig naar kantoor gaan? Nee. Dit betreft het infame 2050-plan. Een soort Fretz 2025, maar dan nog onwaarschijnlijker. Al dat het vergt is een kleine investering. Namelijk 35 jaar en 56.570 miljard euro. En wat levert dit op? Naast eeuwige vrede, het eeuwige leven en pratende dieren, blijkbaar ook een schonere planeet en een einde aan het omineuze Global Warming [die causaal door de mens veroorzaakte opwarming van de aarde waardoor er nu ineens meer Antarctisch ijs is dan sinds 1970]. Heel moeilijk zal het tweetal het in deze groene kruistocht niet krijgen, aangezien de gehele NPO + D66 in de breedste zin het volk al jaren klaarstoomt voor dit plan der plannen. En om het geheel nog wat swung te geven doen doet DidiKlaver nog even alsof ze hun enorme intern-ideologische verschillen overbruggen om de planeet van zichzelf te redden. 'Klimaatverandering overstijgt het coalitie-oppositiestramien. Daarom vond ik het ook belangrijk om het zo te doen, met een oppositiepartij. Klaver: 'Coalitie, oppositie, laten we die hokjes op dit belangrijke onderwerp nou eens laten varen. Dit is geen bezigheidstherapie; we willen dit fixen." Zal wel.

Reaguursels

Inloggen

De intellectuele armoede van naar chemisch afval meurend links is weer alles verstikkend. Denken deze betweterige, onjuist geïnformeerde, minkukkels nu nooit eens een keer zelf na!

Daar komen de nieuwe klimaat regeltjes weer aan hoor. Energie label voor je huis, totaal kansloos flut initiatief welke niet serieus is te nemen. Iedereen die maar een beetje verstand heeft van energie, en woningen, vraagt zich af waar dat energie label over gaat.

Milieu zones in de grote steden, Volkswagen (en die zullen echt niet de enige zijn) sjoemelt iedereen de moeder, maar firma list (PvdA) en bedrog (groen slinks) komen heel sociaal opnieuw de arbeiders van Nederland even op kosten jagen.

Er is net een nieuwe EU wet van kracht met betrekking tot rookgas uitstoot (cv ketels) Wat schets de verbazing, hiaten uit ons bouwbesluit zijn één op één overgenomen ipv dat ze uit de regelgeving zijn verwijderd. Oude wijn in oude zakken, waarom hebben ze zoveel politici nodig om alles te verneuken. Dat moet toch ook met 1 idioot wel lukken, ontsla de rest aub, en dan wel zonder wacht (lees zwijg) geld.

Politici zijn simpel weg te dom om hun taak goed uit te kunnen voeren, en dan zijn Samson en Klaver ook nog eens extra gehandicapt door dat ze Samsom en Klaver zijn. Wat een kansloos duo is dat zeg, een kansloos duo welke twee kansloze politieke partijen vertegenwoordigd. Inhoudelijk gebakken oliegestookte lucht, niks meer en niks minder.

Dr.Tatta.Macamba | 25-11-15 | 00:00

@ denkdenkdoe | 24-11-15 | 22:20
Hilarisch joh,
Gaan we een beetje dedain en neerbuigend doen als een sociopatische korpsbal.
En het dan ook nog hebben over "naief" en en de woorden "realistische ambitie" *proest* is een beetje te erg. Een brabbelende baby kraamt nog meer zinnige dingen uit als dit duo in dezen.
En dan ook nog zeggen " tegenargumenten mag, maar verdiep je er dan op zijn minst een beetje in"
Beetje erg erg. We snappen het weer niet etc etc. het gebruikelijke dus.
Enige argumentatie van uwer kant ontbreekt als altijd compleet.
En ja, als een ander onzin uitkraamt dan kun je dat gewoon meldden en ook nog eens beargumenteren waarom men dat denkt.
Zouden meer mensen moeten doen.
En daar hebben we waarschijnlijk meteen de vinger op de zere plek gelegd denk ik.

said_fred | 24-11-15 | 22:40

@ said_fred | 24-11-15 | 22:12
Link valt weg. Aangezien wij wél doen aan enige onderbouwing en niet enkel aan inspelen op onderbuikgevoelens ende domme, infantiele propaganda;

"The U.S. Can Lead the World to a Climate Agreement"
"The U.S. Environmental Protection Agency’s Clean Power Plan has set the U.S. on course to slash carbon pollution from our power sector. This historic step is projected to drive up to $45 billion a year in net climate and health benefits in 2030"
www.scientificamerican.com/article/the...

said_fred | 24-11-15 | 22:24

Na het lezen van dit artikel zal ik geenstijl voortaan maar negeren, dat je naïef in het leven kan staan oke, maar hoe denigrerend en respectloos hier gepraat wordt over twee politici met een werkmentaliteit waar niemand hier ook maar in de buurt van komt, die ook nog eens eindelijk een concreet stappenplan met realistische ambitie brengen, daar wordt ik gewoon misselijk van. Tegenargumenten mag, maar verdiep je er dan op zijn minst een beetje in en blijf vooral respectvol.

denkdenkdoe | 24-11-15 | 22:20

En ja hoor, men heeft het over koolzuurgasvervuiling. Koolzuurgas is milieuvervuiling.
The Looney Left draait helemaal door.https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=looney+left
www.scientificamerican.com...
We moeten een verdrag sluiten om het "klimaat" te beheersen. Hoe absurd wil je het hebben.

said_fred | 24-11-15 | 22:12

De voormalig Greenpeace-activist en zijn hondje Bobbie gaan de barricaden op voor het milieu, hoe nobel, hoe menslievend, welk een warme gevoelens wellen in mij op denkend aan zoveel onbaatzucht.
En nu terug naar de werkelijkheid: de milieubeweging is in de jaren '80 geleidelijk overgenomen door gesjeesde communisten die na de val van de muur even geen nut meer leken te hebben. De milieubeweging, die altijd al een hang had naar grootmoeders tijd, was makkelijk te kapen en is meer en meer een anti-kapitalistisch neo-communistische ideologie gaan aanhangen. De oplossing in hun ogen is simpel: terug naar grootmoeders tijd. 'Grenzen aan de groei' heet dat, in de VS worden ze 'de-growthers' genoemd. Bij een steeds uitdijende bevolking ontkom je niet aan geïndustrialiseerde productiemethoden en gebruik van goedkope energie.
Heel gek, aan de ene kant roept die beweging dat we alles moeten doen om de derde wereld te helpen, aan de andere kant maken we het ze middels carbon taxes en milieumaatregelen onmogelijk een land op te bouwen.
Een Afrikaans land krijgt te horen dat het zijn natuurlijke grondstoffen niet mag gebruiken, vanwege het milieu, dat het gebruik moet maken van zon en wind. Ik ken een voorbeeld van een ziekenhuis dat kon kiezen tussen óf het licht aan hebben, óf de ijskast. Vooruitgang in de kiem gesmoord, en dus gaat men uit frustratie elkaar afmaken.
Kijk 'the Great Global Warming Swindle' uit 2007 van Channel 4, nog steeds actueel en (nog) op youtube te vinden.
'Progressieve' partijen zijn eigenlijk niet zo progressief. Ze hangen aan oude ideeën en dogma's, hebben altijd een 'struggle' nodig en maken gebruik van romantische beelden over boerderijtjes in het groen met simpel volk die glimlachend kippetjes kietelt. Ze hebben geen oplossingen voor de problemen van vandaag. Logisch, want die hebben ze zelf veroorzaakt. Dus komen ze met 'oplossingen' voor vermeende problemen over 50 jaar, wie dan leeft, die dan zorgt.
Als Nederland dan onder water staat, zal dat eerder komen door mismanagement van flutpolitici en onderontwikkeld volk dan vanwege temperatuurwisselingen. De enige opwarming die ik tot dusver heb kunnen constateren, is de ijlkoorts van de heren Samson en Klaver.

DearMud | 24-11-15 | 19:48

Ze hebben helemaal gelijk die 2. Een bevolking die dom genoeg is om belasting betalen voor alles wat we de laatste tijd moeten bekostigen, betaalt dit ook

Boutschefter | 24-11-15 | 17:59

Op een moment dat meer dan de halve bevolking bespaart op de Tandarts,en wacht met de kachel aanzetten ,om te besparen.
Komen deze 2 gebakken lucht kaffers weer met een plan aan om je nog meer geld uit de zak te kloppen,terwijl alleman die hier de grens overloopt zonder Id,gratis zorg krijgt.
Ze moeten zich rot schamen die 2.

Torquemada | 24-11-15 | 16:56

O jee! Kleutertje Klaver waarschuwt ons. Als ons milieu dat maar verdraagt! Deze zwetser heeft nog nooit een betaalde baan in de echte wereld gehad. Alleen maar met lullen, lullen en lullen een dikbelegde boterham opgestreken.

echt niemand | 24-11-15 | 16:45

-weggejorist-

Martillo | 24-11-15 | 16:34

Het toneelstukje van onze Grienpies pipo van de Partei van de Afgunst en "snotneus" Klavert van Groenlinks is echt te triest voor woorden. Hoe in godsnaam moet je dergelijke figuren en dergelijke parteien feitelijk nog serieus gaan nemen als ze dergelijke absurde idioterie uitkramen.
Zoals het te doen betaamt heeft het als gewoonlijk niets van doen van futiele, technische details als feiten en werkelijk. Je kraamt gewoon een lading onzin uit, doet allerlei bezopen beweringen waarvan een kind snapt dat het totale idioterie is en vooral maar serieus kijken alsof je het zelf gelooft.

Ik ben er ondertussen maar zo'n beetje mee gestopt om de claims die ze doen eens te checken als je na bewering zoveel er al na een 5 minuten achter komt dat elke claim die men maakt en elke bewering die men doet totaal uit de duim is gezogen.
Of we het nu hebben over de populatie ijsberen, zeehondjes of penquins het maakt geen hol uit.
Of het nu gaat over de hoogte van de graanproduktie wereldwijd, de stijging van de zeespiegel, de teruggang van ijs, de geclaimde globale temperatuurstijging het maakt geen hol uit.
Elke claim is uit de duim gezogen en nergens op gebaseerd. Laat staan feiten en een werkelijkheid.

Gesproken over het ijs begin jaren '70 hebben we dit; www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=1970+ice+...
Men voorspelde toen een nieuwe ijstijd en wilde bijvoorbeeld de ijskappen zwart verven om ze te laten smelten. Wat de vraag doet rijzen; Hoe gestoord moet je zijn om in aanmerking te komen voor gedwongen opname ??
Even vrolijk doet men even later tegenovergestelde beweringen die ook al nergens op gebaseerd zijn maar dat boeit duidelijk voor geen hol. De nieuwe kleren van de keizer van de Linksche Kerk.

said_fred | 24-11-15 | 16:34

Sinds de hysterie van linkse dramaqueens kan het gehele klimaat mij geen ijspegel schelen. Links zit doorgaans overal vierkant naast, dus hun voorstellen kunnen linearectum in de kliko.

lekker wijf | 24-11-15 | 15:39

Samson: "voor een betere wereld voor onze kinderen". Ja joh, lekker geloofwaardig allemaal. Je geeft niets eens om je eigen kinderen.

ad melkert | 24-11-15 | 15:39

DonGurgen | 24-11-15 | 14:45

uranium is helemaal niet schaars: de bekende voorraden zijn goed voor 250 jaar op basis van het huidige gebruik. mocht het gebruik toch stijgen, dan is de verwachting van experts dat de hoeveelheid bewezen uranium voorraden met een factor 2 tot 6 zal toenemen: men is simpelweg al enige tijd gestopt met verdere opsporing aangezien 250 jaar voorraad wel genoeg is en nieuwe voorraden, w.o. in de oceaan, louter prijsdrukkend zouden werken

boefje_III | 24-11-15 | 15:03

@Schoorsteenveger | 24-11-15 | 11:02
Misschien de vervuiler laten betalen?

DKP | 24-11-15 | 14:57

@Aldus Du Flaperon
Ik ben geen expert op dit gebied, maar voor kernenergie heb je toch uranium nodig? En is dat ook niet schaars en krijg je dan ook geen afhankelijkheidsproblemen? En Fukusjima is natuurlijk een recent voorbeeld van risico's van deze energiebron? Of zie ik dan dingen over het hoofd? En je hebt denk ik gelijk dat opslag vooral een probleem is met hernieuwbare bronnen. Maar is er geen manier (in het zicht) om dit te ondervangen? Lijkt mij de moeite waard om hier op in te zetten als dit voor onafhankelijkheid kan zorgen. Als DidiKlaver het zo zou presenteren zou ik veel positiever zijn.

DonGurgen | 24-11-15 | 14:45

@DonGurgen | 24-11-15 | 14:03

Energie opwekken uit hernieuwbare bronnen is niet het probleem; de opslag (buffering) is het probleem (en wordt een veel groter probleem als de fractie hernieuwbaar in de mix toeneemt). Opslag hebben we nog lang niet onder de knie, dus voorlopig blijven we grotendeels afhankelijk van fossiele energie en/of kernenergie. Dus als je focus is om minder afhankelijk te zijn van het Midden Oosten en Rusland, dan blijft kernenergie over. En die technologie (en de ontwikkeling ervan) hebben we jaren geleden al de nek omgedraaid. Kijk maar hoe ze in de UK nu klunzen om een enkele kerncentrale te laten bouwen. Kortom, als je iets wilt, zorg dan eerst dat je het kunt.

Aldus Du Flaperon | 24-11-15 | 14:36

Voor de feiten: www.klimaatgek.nl
Voor al het andere NPO blijven kijken/ luisteren.

caspert79 | 24-11-15 | 14:28

Zo, dan staat het de VVD dus vrij om samen met CDA en PVV de grenzen te sluiten voor asielzoekers en de wetgeving ten aanzien van terrorisme-bestrijding aan te scherpen? Of dat dan weer niet?

Aldus Du Flaperon | 24-11-15 | 14:23

Nou nou. Nu opeens zijn die 2 expert.

ET007 | 24-11-15 | 14:07

Wat ik maar heel weinig hoor in deze discussies, zowel voor- als tegenstanders is dat als we inzetten op duurzame energie en onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen opgegeven we wel af zijn van al dat gelazer in het Midden-Oosten en/of Rusland. Kan me zo voorstellen dat dit voor mensen (vooral hier op GS) een veel overtuigendere reden is om voor duurzame energie (lees: hier opgewekte energie) te gaan dan telkens die ingewikkelde klimaatdiscussie die wel of geen hoax zou zijn...

DonGurgen | 24-11-15 | 14:03

Als je echt afwil van olie, kolen en gas, dan is kernenergie de enige optie.

Goede argumenten tegen kernenergie bestaan niet, maar omdat Greenpeace kernenergie eng, griezelig en spannend vindt, zijn ze ook daar tegen. Straling en zo. Brrr. En de naam "Tsjernobyl" klinkt zo eng, had net zo goed de naam kunnen zijn van een concentratiekamp of zo. Brrr.

En Tsjernobyl mag dan niet eens in de top 10 dodelijkste energie-gerelateerde rampen van de 20ste eeuw staan, of op wat voor manier dan ook representatief zijn voor de huidige generatie kerncentrales, we verbieden het toch maar. Want kernenergie is eng.

Zolang dat zo is, verdient Greenpeace het niet om serieus genomen te worden, net zo min als Samsom en Klaver.

Russells Teapot | 24-11-15 | 13:52

Waar wij óók allemaal voor klaargestoomd worden: klimaatvluchtelingen.
Het woord wordt talloze malen genoemd door allerlei figuren die er belang bij hebben.
Als er straks ergens wat slecht weer is kunnen we weer nieuwe stromen gelukszoekers tegemoet zien: we waren er immers voor gewaarschuwd en hebben niet voldoende ondernomen en het is allemaal onze schuld.

Peter_K | 24-11-15 | 13:46

Ik las "we willen dit fixen", maar dat moet natuurlijk faxen zijn. Gelukkig.

TheseDays00 | 24-11-15 | 13:45

news.mit.edu/2008/obit-lorenz-0416
Deze man was het genie van een generatie, lees zijn overlijdensbericht op de MIT website.

Het is niet zozeer dat de milieuactivisten gelijk hebben dat het 'day after tomorrow' scenario gaat gebeuren.

Het probleem is dat niemand weet wat er kan gebeuren en dat er heel snel heel erg onverwachte veranderingen in het klimaat kunnen optreden omdat blijkbaar het klimaat niet zo stabiel is als je zou verwachten.

Het weer is in elk geval niet meer dan twee weken vooruit te voorspellen, het klimaat is het weer op de lange termijn maar om een voorspelling te maken moet je of je model zo ver versimpelen dat de resultaten niets meer zeggen of je model is zo complex dat niemand meer snapt wat er gebeurt maar er komen wel getalletjes uit waardoor het onmogelijk is om te controleren of de voorspelling klopt.

Dit neemt niet weg dat de atmosfeer volpompen met uitlaatgassen een slecht idee is, vooral vanwege de onvoorspelbaarheid van wat er gaat gebeuren.

Dus ok, ik sta in principe achter beleid dat klimaat verandering tegen gaat.

Barre_de_k | 24-11-15 | 13:41

Een benauwd aars laat nooit een vrolijke uitstoot.

eus2 | 24-11-15 | 13:41

Je kunt in Duitsland beter zeggen dat je open-TBC hebt, dan dat je rood-groen hebt.
Open-TBC is geen pretje voor de omgeving, maar niets is zo destructief voor een land als rood-groen.
Een paar decennia rood-groen heeft Duitsland meer kwaad gedaan dan een temperatuurstijging van 10 graden zou kunnen doen.

domheid regeert | 24-11-15 | 13:40

Ik dacht dat Klaver weer zou beginnen over de islamofobie- de ziekte wel te verstaan. Maar de snotneus heeft wel door dat de timing daar nu niet zo geschikt voor is. Het klimaat- dan kan wel. Ja, dat wil zeggen zeggen het milieuklimaat niet het klimaat wat door Wilders komt en wat de oorzaak is van de terreur.

J.Slavink | 24-11-15 | 13:16

De zaak gaat toch wel naar de klote. Is het vanwege het het een, dan wel door het ander. Legio scenario's. Het is naief om te denken dat het te voorkomen is.

McMarx | 24-11-15 | 13:14

een paar jaar geleden werd het klimaat rapport nog onderuitgehaald.
stond vol met leugens.
nu staan er weer 2 kwakdozen over het klimaat te hijgen.
de achtergrond is nog meer geld van de burger plukken,voor goede doelen,zakken vol condooms voor Afrika,en import van zieligen.
klimaat schommelingen kun je toch aan de de rotsen aan zee in verschillende landen zien,daar zijn de ijstijden in uitgesleten.
roofbouw bosbranden indonesie matagrosso brazil,
en wat er nog veelvuldig meer het milieu belast.
ik walg van die gasten.
we zijn als minuscuul landje al druk bezig met het milieu.

soledad | 24-11-15 | 13:09

Heeft Jesse Klaver al wat draagvlak inmiddels ?

ja,diedus! | 24-11-15 | 13:07

de marketing machine van snotneus Jesse Klaver en van badmuts Samsom draait op volle toeren. Trap niet in die kletspraatjes van media geile nep-politici!

denoorman | 24-11-15 | 12:51

Compleet onrealistisch plan. Het is niet alsof wanneer Nederland 0% uitstoot realiseert de rest van de wereld het dan niet realiseert. Het enige wat ze hiermee bereiken is dat ons land extreem dure energie krijgt, wat onze concurrentie positie van industriële producten zwaar raakt. Het gevolg is dat deze producten gewoon ergens anders gemaakt gaan worden.
.
Oftewel de uitstoot blijft het zelfde en Nederland wordt armer. En oja, producten die buiten Nederland worden gemaakt hebben gemiddeld een hogere CO2 uitstoot om te maken, dan diezelfde producten in Nederland. Dit plan zorgt dus niet alleen voor een armer Nederland, maar uiteindelijk ook voor een meer vervuilde wereld.

heldheino | 24-11-15 | 12:48

@je suis bier | 24-11-15 | 12:21

Ah, dus de VVD zegt "TEGEN".
Ik denk dat we allemaal wel begrijpen wat de VVD dus gaat doen. "VOOR".

Parel van het Zuiden | 24-11-15 | 12:36

Mooi: minder CO2 betekent geen asielzoekers meer; immers, die hebben verwarming nodig, transport, voedsel en kleding; en ja, dat kost CO2 en dat mag niet.

FW Ta-183 Huckebein | 24-11-15 | 12:34

We worden schuldig verklaard aan opwarming van de aarde en krijgen de kans om deze zonde af te kopen.
CO2 belasting. Zondag zat bij Buitenhof die meneer van DSM. Ook een valse profeet. En die wond er geen doekjes om. Als wij de aarde willen redden dan moet er veel meer belasting worden betaald. Zoals elke religie draait ook deze om macht en geld.

squadra | 24-11-15 | 12:33

Opwarming aarde & zuidpoolijs bereikte maximum in 2014.
https://www.nasa.gov/content/goddard/antarctic-sea-ice-reaches-new-record-maximum

** just saying **

gaffelbaard | 24-11-15 | 12:33

Wanneer komt Nederland eindelijk in opstand tegen dit linkse gespuis dat ons nog verder de afgrond in wil duwen?

Steun Geert Wilders om dat te bereiken en stem PVV !

godverdegodverdomme | 24-11-15 | 12:33

Ach, tegen die tijd zijn hier alleen nog moslims, en kamelenstront is beter dan koeienvlaaien vwb CO2. Dus het komt goed.

marcoplarco | 24-11-15 | 12:30

Moet ik mij de wet laten voorschrijven door een egomanische snotneus op VMBO niveau?
RonnieKray | 24-11-15 | 11:03
'U' hebt hem zelf gekozen, helaas pindakaas.

Kaposi_Sarcoom | 24-11-15 | 12:22

ProAsfalt | 24-11-15 | 12:13
De VVD heeft aangegeven tegen te zijn. Dus ze moeten sowieso al hun hulp gaan zoeken bij de oppositie.

je suis bier | 24-11-15 | 12:21

alles voor het pluche en met focus, volledige focus op het eu-pluch. walgelijke volksverlakkerij

overmenekpuntnu | 24-11-15 | 12:19

En niemand die na het maken van deze foto beide heren in de hofvijver heeft geflikkerd?
www.volkskrant.nl/politiek/samsom-en-k...
Ik had het gedaan. Serieus.
Wat een engnekken.

Schietmijmaarlek | 24-11-15 | 12:18

Samsom zit nu verschrikkelijk te raaskallen op radio1, zijn platform.
De man is doodgewoon zwaar hysterisch!

lanexx | 24-11-15 | 12:18

@Lagonda | 24-11-15 | 12:11
Plus VEEL. Meer woorden zouden er niet vuil aan gemaakt moeten worden!

Dhr. de Wit | 24-11-15 | 12:17

Mocht die andere groene partij D66 niet meespelen tijdens dit klassefeestje?
Sneu.

Piet Karbiet | 24-11-15 | 12:17

@je suis bier | 24-11-15 | 12:00
Zij gaan degelijk iets uithalen daar de hele tweede kamer op dit punt zo Groen is als de pest, uitgezonderd de PVV.

ProAsfalt | 24-11-15 | 12:13

En jawel hoor, op dit moment wordt de propaganda gewoon voortgezet op Radio 1 met Didi.
Dus eraf gezet.

S C H A N D E !

ProAsfalt | 24-11-15 | 12:12

Ha, de nieuwe Pauselijke Bul van de Linkse Kerk. Nog meer gehamer op de 21ste eeuwse erfzonde: welvaart. U deugt niet, domme vieze consumerende burger, maar wíj kunnen u redden van uzelf, dus góed luisteren nu, in de maat lopen, en veel betalen. En vooral: ons gelóven en bewonderen!

Wéér een abstracte heilsleer met een ondefinieerbaar en dus onbereikbaar einddoel, maar wat met veel vertoon, rollende ogen en angstindoctrinatie aan de man wordt gebracht, zodat de priesters en bisschoppen van de Rooms-Progressieven er maximaal geld, macht en zelfmythologisering aan kunnen ontlenen.

Lagonda | 24-11-15 | 12:11

Hun fantasie over multiculti valt langzaam maar zeker in duigen dus moeten de 2 jambekjes hun andere hobby,te weten, groene vrede,goed vor het voetlicht brengen.
Ze weten dat ze totaal verward waren bij het islamdebat dus dit is hun ding.Stakkers

pejoar | 24-11-15 | 12:09

TheseDays00 | 24-11-15 | 11:53
Helemaal mee eens. Vermoedelijk vanwege allerlei ethische aspecten, zoals: we gaan het aantal terugbrengen en we beginnen met....

kindapaas | 24-11-15 | 12:08

@MarcS | 24-11-15 | 11:56
je hebt gelijk wat betreft dat het 'verbieden' en 'meer belasting' geen goede oplossingen zijn. Wat dat betreft zou er veel meer innovatie en technologische ontwikkeling moeten worden gestimuleerd, op milieuvriedenlijke oplossingen. Qua energiewinning, agragisch, voedingstechnologie, waterhuidhouding enz. enz. Door slimmer om te gaan met beperkte middelen of andere aanpak valt er een hoop te winnen. Maar dit werkt alleen als er duidelijk die richting wordt ingeslagen en niet maar een beetje door wordt gemodderd, zoals er nu gebeurd.

arie181818 | 24-11-15 | 12:04

Klaver zou ook eens naar mensen met overwicht moeten kijken. Als die gaan afslanken dan komt er een hoop extra CO2 het milieu in. CO2-neutraal afslanken lijkt me wel wat. Of afslankbelasting.

Schoorsteenveger | 24-11-15 | 12:03

Milieu heeft wat mij betreft op dit moment de laagste prioriteit. Alsof je huis in de fik staat en je je druk maakt dat je gras niet gemaaid is.
Ga eens aan het WERK!

Dhr. de Wit | 24-11-15 | 12:02

Wat denken die twee gekkies eigenlijk? Dat hun twee marginale partijen iets uit zullen gaan halen? Samen hebben ze in de peilingen 12 zetels ofzo.

je suis bier | 24-11-15 | 12:00

@TheseDays00 | 24-11-15 | 11:53
Geboortebeperking, daar hebben wij allang ons steentje aan bijgedragen. Ook hiervoor geldt weer, waarom 'dwingen' wij de landen met een enorme geboortegolf niet?

Heel triest hoor, maar doordat wij telkens geld blijven pompen in Afrika, explodeert de bevolking daar, waardoor honger, meer geld, meer kinderen, meer honger, meer geld ......

Gewoon stoppen, ik vind eenmalig miljoenen doden beter dan tientallen jaren miljoenen mensen die honger lijden.
Als er in de wereld iemand anders zijn vinger tegen ons wil opsteken, steken wij er 1 terug. U weet prima welke ik voor ogen heb.

MarcS | 24-11-15 | 12:00

Maar de economie moet wel groeien hoor. Dat u maar vooral uw geld uitgeeft. Staat er in het voorstel ook dat zonnepanelen niet zullen worden belast?

Stonecity | 24-11-15 | 11:58

Ik las op tvgids.nl wie de gasten waren en ben mooi een film gaan kijken. De komedie Ted 2, erg leuk en waarschijnlijk nog realistischer dan die halfgare milieu doem scenario's van haakneus en vleespet.

Neil_ Skywalker | 24-11-15 | 11:57

Handig van Didi. groenlinks tot 2050 uitgeschakeld.

Vod Kanockers | 24-11-15 | 11:57

@arie181818 | 24-11-15 | 11:47
Arie,

Je hebt echt 100% gelijk! Maar onze invloed (NL) op het milieu van de wereld is nihil. Uiteraard hoeven we ook niet tegen te werken maar het is toch een gotspe als wij hier nog meer belasting moeten betalen, nog meer dingen niet mogen terwijl het geen resultaat heeft? Goed voorbeeld doet *GEEN* goed volgen, als u dat wilt aanvoeren. Kijk maar eens om u heen. Wij (NL) het meest liberale land op de wereld schikt zich in de rollen die de wereld van ons verwacht. We zijn al lang niet meer liberaal!

MarcS | 24-11-15 | 11:56

@Reinaert | 24-11-15 | 11:53
Dat terugdraaien kun je schudden en wel om reden dat die linkse groene rakkers zo slim zijn om allerlei langdurige dure internationale verdragen te ondertekenen.

ProAsfalt | 24-11-15 | 11:56

Wat mij verbaast is dat steeds bij wereldwijde problemen, of het nu armoede, oorlog, grondstoffen of energie is er om de hete brij heen wordt gepraat en van het echte probleem: overbevolking, wordt weggekeken door Links en Rechts. Nergens (bij VN, NL-politiek, EU) staat het als hoogste op de agenda, alleen de daarvan resulterende problemen waar de wereld mee worstelt. De enige die er eigenlijk wat aan doen zijn terroristen door de omvang van de bevolking actief te verminderen. Geboortebeperking zou wereldwijd bovenaan de agenda moeten staan, niet allerlei afgeleide problemen, tot aan imaginaire aan toe.

TheseDays00 | 24-11-15 | 11:53

@sinar2 | 24-11-15 | 11:08

Wetjes die ze er nu doordrukken kunnen natuurlijk door een volgend kabinet (met bijpassende eerste kamer) weer doodleuk worden teruggedraaid, want zo werkt democratie. Het kost wat tijd, da's waar, maar dat mag de pret niet drukken.

Reinaert | 24-11-15 | 11:53

Pvda en Groen links, twee partijen waar terroristen onderdak hebben gekregen in het verleden. Twee partijen die op een bepaald moment toch aan de burger verantwoording moeten afleggen voor misdaden en misdrijven die de individuele leden met toestemming en bescherming van de partijleiding plegen en hebben gepleegd.
Ze zijn bijna uitgerangeerd, ik voorspel dat een groot aantal leden van beide partijen binnen 5 jaar voor het hekje bij de rechter staan. En niet voor een parkeerovertreding.

daddys hatchet | 24-11-15 | 11:52

Doen de paar miljard Chinezen, Indonesiers, Brazilianen en Indiers ook mee?
Nee?
Laat dan maar.

Piet Karbiet | 24-11-15 | 11:52

Feitelijk de Linkse extreem parasitaire milieu subsidie industrie een permanente plaats geven in de toekomstige begrotingen.

moitambien | 24-11-15 | 11:52

CO2, opgelost in water, is koolzuur en dat zit in (bijvoorbeeld) bier.
En daar ga je van boeren.
Gaan die twee clowns straks bier verbieden?
*vreest opstand*

necrosis | 24-11-15 | 11:52

"(...)Scheid het in C en O2 voor mijn part, minder schadelijke elementen."
afikoman | 24-11-15 | 11:22

Het is juist deze zin waaruit ik opmaak dat u er weinig van begrijpt.
Dat geeft niet, maar dan pleiten voor geen CO2(g) uitstoot hetgeen miljarden, miljarden gaat kosten spreekt boekdelen.

ProAsfalt | 24-11-15 | 11:50

Didi and Snotneus save the world!
Tsjongejonge... Ik heb ... nee, ik kan er niet eens een coherente tegel van maken, zoveel minacht ik deze twee.

Vrije Nator | 24-11-15 | 11:49

je kan je nek in het stand steken en doen als het allemaal heel lekker gaat met natuur en milieu, en ontkennen dat de amas door de mensen in de atmosfeer gepompte gassen geen effect hebben, of je kan er wel iets aan doen.
Ik wil graag over 50 jaar ook nog mooie natuur aanschouwen en voorkomen dat er elk decennia meer rampen plaatsvinden.
Wat dat betreft is het milieu een veel groter probleem dan terrorisme, met gevolgen voor de hele aarde en zijn bewoners.

arie181818 | 24-11-15 | 11:47

Vermindering van de CO2 uitstoot, zonder toepassen van Kernenergie gaat het gewoon niet lukken.

Ranja Drinker | 24-11-15 | 11:45

Ik erger mij zo aan deze gigantische leugenbrij van de Linkse Groene Khmer dat ik op dat moment ben weggezapt.

Het is onbegrijpelijk dat er totaal geen kritische vragen worden gesteld. Niets niet. Dus ik herhaal:

Op de NPO wordt op dit moment de ene klimaatpropagandaprogramma achter de andere klimaatpropaganda de ether ingeslingerd.

Je vraagt je af door wie of wat de media gesponsord wordt. Staat de Media/de journalistiek op welke wijze dan ook onder invloed van de Linkse Groene Khmer? Worden zij direct door hen betaald? Krijgen zij na hun 'journalistieke carrière' een goed betaalde baan bij de Groene Khmer aangeboden? Worden zij gesponsord door de windmolenmaffia?

Wat is het dat de media kritiekloos erachteraan hobbelt?

De enige partij die de uitzondering vormt is de PVV. Zij stellen in wezen dat klimaatsverandering veroorzaakt door ProAsfalt niet mogelijk is. Daarom, daarom stem ik al jaren op de PVV.
www.pvv.nl/images/stories/verkiezingen... Pagina 21, 29, 50, 51, 52, 53
I K . B E N . D E . L E U G E N S . Z A T ! ! ! !

ProAsfalt | 24-11-15 | 11:42

TTimoNN | 24-11-15 | 10:59
Zonder naar de effectiviteit te kijken??
Dat lijkt me niet slim.
Er is geen enkel bewijs dat 1 van de plannen ook maar enig effect gaat hebben. wensdenken en luchtfietserij.
Het probleem is vooral overbevolking en een grotere wereldbevolking die genoeg rijkdom heeft om meer te consumeren. 10000 windmolens meer of minder verandert daar niets aan.

--sql error-- | 24-11-15 | 11:42

Snackbar van Allah | 24-11-15 | 11:29 Laatst stond de tv wat op de achtergrond te reutelen. Klaver in een jeugdprogramma voor 12 tot 16 jarigen. Ruimschoots aandacht voor zijn marokkaanse vader en meer van die emo-shit. Soit.

Programma bijna afgelopen. Op wie gaan jullie stemmen vraagt de presentator. Op Jesse schreeuwde iedereen. Jessse! Jesse! Jesse!

Willianus Wortelus | 24-11-15 | 11:41

2 marginale partijtjes doen samen dingen, aandoenlijk.

MarcS | 24-11-15 | 11:39

De natuur is het langzaam aan het opgeven; raakt overbelast en tijd geleden naar artikel gelezen over een tweede uitstervingsgolf die aanstaande is; zal de circle of life hardcore hitten. Wat wij in een paar honderd jaar tijd hebben vernaggeld gaan deze twee prodigies niet recht breien; wel een leuk projectje voor tientallen mansfeldjes en andere banenjagertjes. Slechts een oplossing: grote plaag die de helft van de mensheid nakt.

verbanden | 24-11-15 | 11:39

Aanschouw het resultaat van de hersenspinsels van een milieuterrorist annex rasgluiperd en een leeghoofdige nietsnut die van zelfoverschatting aan elkaar hangt.
Het levert, behalve gebakken lucht, niets op en kost gigantisch veel, typisch links dus.

wooky | 24-11-15 | 11:38

Volgens de planning ongeveer 57 miljard. Realistische verwachting: 100 miljard, effecten niet aantoonbaar, niet meetbaar en vooral niet gericht op het behalen van resultaten. Kortom, onmundig veel taxpoet verbranden ten faveure van de groene industrie en haar meelopers.

FrankVeer | 24-11-15 | 11:37

alles voor het pluche en het in stand houden van de baantjescarrousel: deze samenwerking vormt de opmaat tot fusie pvda en groenlinks, samen 20-25 zetels en didi exit.

boefje_III | 24-11-15 | 11:37

maar nu gaat groenlinks wel VOOR het belastingplan stemmen ....

Donnie Brasco | 24-11-15 | 11:34

Verdomme heeft die Samsom nu nog niet genoeg naar de verdommenis geholpen?

gebrokenvleugel | 24-11-15 | 11:33

De vleesindustrie zorgt voor meer uitstoot en milieu impact dan alle effecten van energie en olie verbruik samen. GreenPeace heeft zat minpunten, maar zolang ze de vleesindustrie ontwijken (ahum, sponsoring van ontvangen) blijven ze simpelweg grotere huichelaars dan politici.

janjanjanjan | 24-11-15 | 11:31

Maar over de alsmaar toenemende stroom asieleisers en grenshoppers, horen we dan we niets.
Deze mensen willen immers ook een lekker warm huisje....

Ommezwaai | 24-11-15 | 11:30

Politici die iets gaan "fixen". Brrrr...

rokertje | 24-11-15 | 11:30

De staatsmedia willen dat wij een orgasme krijgen van Klaver. Net als Timmerfrans (wat spreekt ie toch mooi Engels), Aboutaleb (wat spreekt ie toch mooi Frans), Cohen (wat lijkt ie (bijna) toch op Obama en Samson (wat is ie toch slim) krijgen we nu een nieuwe wonderboy gepresenteerd. En Klaver dag-in-dag-uit op de staatsmedia zijn gezicht laten zien.
Tuurlijk ! Dream-on.

Kamervraag | 24-11-15 | 11:30

Klaver.

Net nadat je dacht dat Groen Links met Tofik Dibi en Singh Varma niet dieper kon zakken, komt er een nog dommere excuus allochtoon op de proppen.

Geen opleiding afgerond (kom op, Klavertje), het boek van Piketty niet eens lezen maar het wel de hemel in prijzen (je had het toch niet begrepen, Klaverty), en interessant lopen doen op de terrassen in Den Haag en Antwerpen-Zuid.

99% van de mensen die hem ziet lopen, gniffelt om zoveel onwetendheid.

Heerlijk!

Snackbar van Allah | 24-11-15 | 11:29

Ik verlang al bijna weer naar buklaafje Tofik Dibi want die snotneus staat wel heel erg hoog in de peilingen. Bijna alle overlopers naar die partij zijn weggelopen bij de PvdA, dat dan wel weer...

eerstneukendanpraten | 24-11-15 | 11:28

Als Klaver had doorgeleerd had hij misschien wel maatschappijleer kunnen doceren aan een VMBO. Nou moest-ie noodgedwongen de politiek in.

Didi had misschien secretaris kunnen worden bij Greenpiece, als hij niet zo door zijn eigen ambitie in de weg gezeten werd.

spuitje11 | 24-11-15 | 11:28

gisteren Pauw gezien en ik zag 2 dopies en een cliniclowntje

(c)ZWITSUL | 24-11-15 | 11:27

O god, de hele wereld is bezig om elkaar uit te moorden, het eigen volk aan het elimineren, vooral is PVDA bezig om de halve wereld binnen te halen die volkeren zijn vooral bezig met het uitbreiden van het gezin en nog meer mensen op deze planeet voor Allah en zijn moeder te zetten, en klavertje 4 en SAmsam zetten de blik op klimaatnogwat.
Stop eens met het faciliteren en aanmoedigen van nog meer mensen maken die de boel vervuilen, nog meer moordpartijen met chemische wapens. Stop eens met het creeren van mega veestapels en dito mestoverschot, begin daar eens mee! Nederland bomvol proppen. We lijken wel een stel ophokkippen zolangzamerhand. Lijkt mij funest voor het milieu.

fikkieblijf! | 24-11-15 | 11:26

Met zulke fladderaartjes in de politiek is het goddomme geen wonder ook dat IS zo'n pleurishekel aan ons heeft.

Vader Ibrahim | 24-11-15 | 11:24

Zolang het woord overbevolking niet te horen is van mensen die over klimaat verandering klagen zijn ze niet serieus te nemen.

Eichhörnchen | 24-11-15 | 11:22

Ben groot voorstander van complete energieonafhankelijkheid, daarom eerst dan nog maar even die kolencentrales. Miljarden is er in geïnvesteerd, dus moeten we dat eerst "opgebruiken". Op de langere termijn moet er zeker een oplossing gevonden worden voor de CO2-uitstoot. Het is bezopen om je milieu (grond, water, lucht) te vervuilen. De mens is nu technologisch ver genoeg om voor vervuiling een adequate oplossing te vinden, alleen lijkt hij er nog te lui voor omdat hij er geen gewin uit kan halen. Zorg ervoor dat het geld oplevert, CO2. Scheid het in C en O2 voor mijn part, minder schadelijke elementen.

afikoman | 24-11-15 | 11:22

Volgens mij hebben ook nog wat andere probleempjes, waaraan ze best voorrang mogen geven.. Omdat ze zelf klaarblijkelijk de dom zijn on dát te begrijpen; lieve Jesse, lieve Diederik. Ik maak mij nu in de eerste plaats druk om de toekomst van mijn kinderen door IS, terrorisme in t algemeen, de hoogte van asielinstroom, wo3, werkeloosheid en dan in de laatste plaats nog ergens om t mileu... Misschien... Maar het zegt wel genoeg over waar jullie overdag met jullie hoofden zijn, dat het voor jullie precies andersom is! HAAL DIE STRUISVOGELKOP EENS UIT T zand!

Theodora | 24-11-15 | 11:21

verassing

Spartacus = pseudoniem van Quid.

Tapu | 24-11-15 | 11:20

Klaver snapt helemaal niets van economie, getuige zijn boek over 'economisme' en dan de pretentie hebben de komende 35 voor NL te kunnen bepalen.

van heinde en verre | 24-11-15 | 11:19

meneer Q | 24-11-15 | 11:05
Klaver wil een soort plafond voor CO2-uitstoot. Dus, als we meer CO2-uitstotende auto's op de weg willen laten rijden, dan moeten we elders een paar fabriekjes of centrale's stilleggen. Als hij consequent is, dan zou de C)2-footprint van elke nieuwgeborene en van elke binnenkomende vluchteling in dit systeem meegenomen moeten worden. En zou elk overlijden weer als aftrekpost moeten gelden.
Ik moet denken aan een discussie, jaren geleden, tussen Midas Dekkers en een paar feministes. Hem werd verweten dat hij een stinkende diesel reed, maar hij pareerde dat met de stelling dat hij vanwege zijn bewuste besluit om geen kinderen te nemen minder vervuilde dan eenieder die ooit één kind op de wereld had gezet. Waarop de dames zeer verontwaardigd reageerden, want kinderen krijgen was een 'recht', en een kinderwens was van een andere morele orde dan de wens om een stinkdiesel te rijden...

Schoorsteenveger | 24-11-15 | 11:19

Joh, laat ze. De politiekcorrecte kerk heeft een nieuwe encycliek nodig om achteraan te rennen. De multiculturele samenleving wordt op het moment te hard anaal genomen door de realiteit en krijgt zelfs de geijkte volidioten amper nog in beweging.
.
Geen zorgen. Er zullen vastigheden blijven. Zo mag u voor hun idealen betalen. Zo zal er ampel ruimte zijn voor Europese oplossingen buiten bereik van democratische oplossingen. Zo zult u fascist zijn als u niet volgt.
.
Het grote gelijk moet door.

Parel van het Zuiden | 24-11-15 | 11:18

Islam wordt steeds moeilijker te verkopen dus gooit de Linkse Kerk het maar weer op die andere pijler van het Geloof: Het milieu. Het klimaat op deze planeet verandert al vier en een half miljard jaar maar de kerk denkt dat de mens de klimaatverandering kan stoppen. What's next: Voortaan de linker schoen aan je rechtervoet en vice versa om de klimaatveranderingen op Mars te stoppen? Het zou grappig zijn, die megalomane arrogantie als het de samenleving niet zo godsgruwlijk veel miljarden gaat kosten.

Ales | 24-11-15 | 11:18

PvdA onder leiding van Didi. Is dat niet die club prutsers die ons een aantal jaar geleden die kolencentrales in de Eemhaven door de strot hebben geduwd?

Neehè | 24-11-15 | 11:15

@Uriël Fack

Nee, dat telt niet. Waarom zou dat tellen? De ijskappen zijn wel vaker gesmolten.

roze_bril | 24-11-15 | 11:14

Goede wet, in de meer ambitieuze landen al de normaalste zaak van de wereld. Maar Nederland zal zoals altijd wel weer achter de meute aanlopen en een stap te laat zijn.

kicktherabbit | 24-11-15 | 11:14

"Als een complete verassing"

Altijd lastig, dat verassen.

De Hongaar | 24-11-15 | 11:14

@watazooi | 24-11-15 | 11:12
Hij heeft wel een hoofd als een kernkop.

Conan de Rabarber | 24-11-15 | 11:14

G. Carlin:
"The planet isn't fucked. WE are!"

HMCuiteraard | 24-11-15 | 11:14

Goed idee, we laten een milieuterrorist en een VMBO'er rekensommetjes maken met miljarden.
Mind you, toen Klaver zijn VMBO-diploma haalde, was er nog geen verplichte rekentest.
Als hij schoenveters moet kopen, dan moet hij al spieken op zijn smartphone hoeveel hij er moet hebben.
En voor de rest, knettergek natuurlijk.
De laatste klimaatverandering, die nu al zo'n 4,5 miljard jaar bezig is, laat zich niet aansturen door een paar snotneuzen die van Nederland een klimaatkalifaat willen maken.
Het word tijd voor een wat serieuzere politiek, gebaseerd op cijfers en feiten, want dat gewensdenk heeft op alle fronten al 50 jaar niks opgeleverd.
Als je je dan toch druk wil maken om het welzijn van moeder aarde, is er één ding waar je je druk om moet maken:
Stop het ongebreideld fokken in Afrika.
Maar daar zijn de kereltjes te laf voor om daar over te beginnen.
LutserTs

Cuyahoga | 24-11-15 | 11:13

Weet je wat goed is voor het milieu? Minder mensen op deze aardkloot.
Decennia gelden al geopperd door de Club van Rome (ook linkse zakkenvullende wensdenkers) maar heel snel van de agenda afgevoerd want ............... Moet je niet over willen praten.

Jan van de Biertent | 24-11-15 | 11:13

Splinternieuwe kolencentrales, gebouwd onder Didi's PvdA? Eerst laten bouwen en dan weer slopen of weg laten rotten, op kosten van de belastingbetaler? Opvang van die capaciteit kost dezelfde belastingbetaler ook weer geld, dus reken maar dat er nog meer milieuheffingen gaan komen als dit doorgaat.

Heel veel zin in verkiezingen.

Dr.Dexter | 24-11-15 | 11:12

Dat Klaver en de meeste zelf benoemde klimaatwetenschappers de werking van de zon niet begrijpen en derhalve voor het gemak maar niet meenemen in hun hypothese is te begrijpen. Maar Samsom die zich voordoet als voormalig kernfysicus zou toch beter moeten weten.

watazooi | 24-11-15 | 11:12

Het enige wat helpt is massaal condooms uitdelen en de pil voor geboortebeperking in het leidingwater doen om de OVERBEVOLKTE planeet te redden.
meneer Q | 24-11-15 | 11:05

Geboortecijfers zijn al jaren wereldwijd aan het dalen, verwachting is dat de bevolking stabiliseert op 11 miljard.

Uriël Fack | 24-11-15 | 11:12

Ik zag hier gisteren nog iets van op de staatsjournaal. De PvdA wil alle kolenfabrieken sluiten inclusief een kolenfabriek die pas sinds vorig jaar in werking is. Complete kapitaalvernietiging dus. Daarnaast levert het ook nog een extra kostenpost van 800 miljoen per jaar op en kan onze constante stroomvoorziening niet meer gegarandeerd worden.

Die groen gekkies zijn compleet de weg kwijt.

je suis bier | 24-11-15 | 11:12

The Alliance of Imbeciles

Bram van Ojik | 24-11-15 | 11:10

In het plan staat ook de verordening om tijdens het nuttigen van een pint bier of een glaasje cola de CO2-boertjes netjes in een plastic zakje op te vangen, goed af te sluiten en in te leveren bij een verzamelpunt alwaar de gassen vakkundig onschadelijk gemaakt kunnen worden. Deze zakjes kunnen voor slechts €2,40 in elke supermarkt aangeschaft worden. Een speciaal in het leven geroepen eenheid van controleurs gaat in het weekend in de uitgaanscentra mensen controleren of deze het verplichte zakje bij zich dragen en waar nodig een boete uitdelen als dit niet het geval is. Verder denkt het tweetal nog aan speciale afzuigkappen die boven de bedden gemonteerd 's nachts in de slaapkamer het uitgeademde CO2 afzuigen en opvangen. Als elk huishouden verplicht wordt om deze zuiveringsinstallatie te installeren levert dit ook weer aanzienlijke werkgelegenheid op.
Was getekend en hartjes,
Dooierik & Jizzy

Conan de Rabarber | 24-11-15 | 11:10

Volgens joop.nl kan wegkijken niet meer. Ja, dan is het waar en moeten we eraan geloven.

TheseDays00 | 24-11-15 | 11:10

Als je zo graag minder CO2 wilt uitstoten kunnen we dan niet beter beginnen met niet zoveel kinderen te fokken?

Piet Politiek | 24-11-15 | 11:08

Beste Jesse,
De PvdA doet alles om uit de shitstream te komen.
Alleen blijf jij daar achter (zonder peddel) als zij weer in het pluche zakken.
(Zonder het plan uit te voeren dat is.)

Einde van de Domheid | 24-11-15 | 11:08

Samsom & Klavert ? Eventjes denken heur ..........! nope geen idee wat een Samsom & Klavert is, waait dus wel over zolang ze niet op brusselse teentjes trappen.

NB-Stb | 24-11-15 | 11:08

@Reinaert | 24-11-15 | 11:04
Daarom willen ze het nu nog snel doordrukken en de miljarden alvast nu over de balk smijten.
Na de verkiezingen gaan ze dan zelf deel uitmaken van de klimaatmaffia om dan dat geld op te maken.

sinar2 | 24-11-15 | 11:08

Ik zie een prachtig bedrijfsmodel voor alles wat meelift op de groene golf.

Glasgow Argus | 24-11-15 | 11:07

Zo'n Samsom zou toch eigenlijk veel beter passen bij dat GroenLinks. Zou een mooie transfer zijn. Iedereen blij. Nou ja, niet iedereen. De meesten hier zien hem natuurlijk het liefst helemaal vertrekken.

one hobo | 24-11-15 | 11:07

Als je iets leuks voor de toekomst doen moet je uit de EU stappen. Dan hou je 155 miljard over. Alle belastingen de helft naar beneden en van de rest kun je leuke dingen doen.

Vogelbeest | 24-11-15 | 11:06

Bezigheidstherapie voor ultra-religieuzen

Bokito ergo sum | 24-11-15 | 11:06

En ondertussen smelt de Noordpoolkap. Maar dat telt niet?

Uriël Fack | 24-11-15 | 11:05

Een kabinet met een LAT relatie.

doskabouter | 24-11-15 | 11:05

" The upward trend in the Antarctic, however, is only about a third of the magnitude of the rapid loss of sea ice in the Arctic Ocean."

Als je dan Global Warming met bronnen onderuit wilt halen, lees ze dan zelf ook even door zeg.

Zwadmaaier | 24-11-15 | 11:05

Het enige wat helpt is massaal condooms uitdelen en de pil voor geboortebeperking in het leidingwater doen om de OVERBEVOLKTE planeet te redden.

meneer Q | 24-11-15 | 11:05

Ik zag ze zitten en ben gelijk Fallout 4 gaan spelen. Concurreer daar maar eens mee Pauw.

niks mis mee | 24-11-15 | 11:05

Een plan voor 2050.

De heren vergeten dat er vóór die tijd nog een paar keer verkiezingen zijn en dat zéker de PvdA bij de eerstkomende gelegenheid gedecimeerd gaat worden. Iets zegt mij dat we hier weer eens te maken hebben met brullende muizen. Kansloos.

Reinaert | 24-11-15 | 11:04

Pratende dieren voor een louzy 1k miljard?
Ik zeg: Doen!!!

Einde van de Domheid | 24-11-15 | 11:04

Moet ik mij de wet laten voorschrijven door een egomanische snotneus op VMBO niveau?

RonnieKray | 24-11-15 | 11:03

En dan te bedenken dat toenmalig minister Jacqueline Cramer, ook PvdA, juist die 4 nieuwe kolencentrales erdoor gedrukt heeft terwijl niemand ze toen wilde hebben.

filibuster | 24-11-15 | 11:03

Zag Peppie en Kokkie gisteren bij Jeroen glunderend dit wetsvoorstel aankondigen. Klaver opperde dat er al te bveel geluld werd en dat er nou onderhand maar eens gehandeld moest worden, en Samsom zat er met een triomfantelijke kop naast, dezelfde kop die hij had toen hij met Rutte ging trouwen.
Overigens, het was godverdomme de PvdA die in 2010 meestemde met de beslissing om kolencentrales bij te bouwen. Nu, vijf jaar later wil diezelfde PvdA ze gaan sluiten. Kost een slordige miljard per centrale.
Dus, Samsom staat hier mooi weer te spelen met Klaver en spoelt per centrale een miljard door de plee, een miljard waar zijn partij nog maar enkele jaren geleden vrolijk voor tekende.
Zo vuil is politiek.

Schoorsteenveger | 24-11-15 | 11:02

Wir schaffen das.

aardappelninja | 24-11-15 | 11:02

Doendoet
Voor al uw activiteiten.
Bel nu!

Kat van T | 24-11-15 | 11:02

Die hippie die!

Lalala Geld! | 24-11-15 | 11:02

Stelletje idioten.

Links activisme hoort niet in politiek thuis. Op naar de nul zetels.

Willianus Wortelus | 24-11-15 | 11:01

Ik pas. Zit midden in WO III, bel maar over 10 jaar.

Piet Karbiet | 24-11-15 | 11:01

Schattige mannetjes toch. Hebben geen benul dat ze compleet voor lul staan.

Mark_D_NL | 24-11-15 | 11:01

Maakbaarheidsgeloof.

roze_bril | 24-11-15 | 11:00

Ik zag het gisteren op Pauw.
Was net Koefnoen..

DickTurpin | 24-11-15 | 11:00

Kijk nieuwe politiek: verbanden op grond van ideologische overeenkomsten, in de plaats van de stoeltjes waar ze op zitten...
Die 56.570 miljard kan de baantjescarrousel voorlopig wel aan het draaien houden.

frank87 | 24-11-15 | 11:00

Nou verhoog alvast alle belastingen maar met terugwerkende kracht. Leuker kunnen ze het niet maken.

Guusje Nadorst | 24-11-15 | 10:59

@spartacus

ver-assing? ga je nu het vmbo taalgebruik van feynman overnemen...?

boefje_III | 24-11-15 | 10:58

Vvd is toch tegen. En dan gaat het niet door

Rotisseur | 24-11-15 | 10:58

Wie niks kan, moet zich toch ergens mee bezig houden om dat monstersalaris te "verantwoorden".

Madame Poitiers | 24-11-15 | 10:58

Snotneuzen

John Doorzon | 24-11-15 | 10:57

Kunnen we Samsom en Klaver niet eens lanceren, liefst de ruimte in.

Kaas de Vies | 24-11-15 | 10:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken