Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kiev: 'Hoera, het associatieverdrag is aangenomen'

Kijk. Petro Poroshenko, de president van Oekraïne, weet iets dat wij niet weten. Volgens de oligarch uit Kiev hebben alle 28 EU lidstaten het ratificatieproces voor het associatieverdrag met Oekraïne voltooid, met de Grieken als laatsten afgelopen week. Maar dat is dus niet waar! Den Haag heeft de ratificatie op moeten schorten, omdat er op 6 april 2016 eerst nog een landelijk referendum over de verdrag gehouden wordt in Nederland. U weet wel, dat zogenaamde GeenPeil-referendum waar 427.939 geldige handtekeningen voor zijn uitgebracht. Dus of Poro weet iets dat wij niet weten, de MinPres verzwijgt iets voor zijn volk en/of Juncker en Tusk hebben achter de schermen het politiek-militair-financiële akkoord met Europese toetredings-intenties alvast hoe dan ook doorgedrukt. Ook de Oekraïense Bert Koenders (UkBuZa) laat weten dat het niet van belang is wat de Gollandsky burger van het Associatieverdrag vindt. "De regering beslist toch. Lekker puh" (Google Translate). Aan de arme mensen in de Krim kunnen we in ieder geval niet vragen hoe het zit, want (vermoedelijk) Oekraïense nationalisten - ofwel de strijdende voorposten van Kiev in de aanhoudende burgeroorlog in het land - hebben vannacht de stroomvoorziening van het schiereiland afgesneden, een noodtoestand die 2 miljoen mensen zonder elektriciteit laat zitten. Something's rotten bij onze "vrienden" in Kiev, zoveel is duidelijk... BONUSTWEET: Kijk. De openlijke, trots-fascistische vriendjes van Rob de Wijk en Hans van Baalen hebben supertjesveel zin in de Europese democratische anschluss.

Reaguursels

Inloggen

Zucht....... Waarom kunnen we onze regering niet dwingen om op te stappen? Schijndemocratie dat is het

Krielkip83 | 23-11-15 | 06:25

De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 13:42
als de Oekraïne de gasleidingen opblaast hebben ze ruzie met Polen, Hongarije, Slovenië, Wit-Rusland, Finland, Tsjechië, Letland, Litouwen, Turkije, Oostenrijk, Estland, Moldavië, Servië, Bulgarije, allemaal landen die voor meer dan de helft afhankelijk zijn van Russisch gas. Oekraïne zelf overigens ook. Dan is hun positie uitgespeeld, zullen uitgekotst worden door Europa en alle bondgenoten in rap tempo verliezen.

Nebuchednezzar | 22-11-15 | 21:21

Ik heb persoonlijk nog weinig voordelen genoten van Europa, behalve dan vrij reizen... maar als je leest dat er 20.000 ongeregistreerde illegalen rondlopen, betekent dat ook niet zoveel meer, behalve dat zij bewezen veel vrijer reizen.

waragainstclimate | 22-11-15 | 21:14

Tegen een regering die stelselmatig het volk niet serieus neemt en zelfs afgedwongen referenda al vooraf naast zich neer legt is slechts een actie mogelijk: revolutie! *riek zoeken doet*

Rest In Privacy | 22-11-15 | 21:04

Fuck Nederland, Fuck EU. Meer maak ik er op tekst niet meer vuil aan.
Schijt Kabinet.

Pierre Nis4409 | 22-11-15 | 20:59

@Misc | 22-11-15 | 16:07
NSB'er *kuch*.

keEschkkKachel | 22-11-15 | 20:51

Putin geeft de Russen iets waar wij in Europa niet veel van snappen. En dat is trots zijn op je eigen land.
In Europa mag niemand trots zijn op zijn land, want EU rules. Dat gaat vanzelf een keer helemaal uit de klauw lopen zoals hierboven al is geplempt.
Verder valt het op dat er opeens EU en USA trollen opduiken.

Eppo | 22-11-15 | 20:46

Dat referendum wordt natuurlijk een zwaar tegen. Is het niet mogelijk om ook zo'n referendum te organiseren betreffende de migranten invasie?

Peet6438 | 22-11-15 | 20:28

Hoe zit het dan met de gelijke behandelingswetgeving voor homo's die Oekraïne niet heeft aangenomen? Dat was toch een vereiste voor het associatieverdrag?

snotferatu | 22-11-15 | 20:28

Dat het verdrag getekend zou worden ongeacht de uitkomst van het raadgevend referendum was eigenlijk wel te verwachten. Alsof Brussel zich iets gaat aantrekken van een raadgevend referendum van een van de kleinste lidstaten ( en een van de grootste zo niet de grootste netto betaler per hoofd van de bevolking ) Maar dat ze niet eens het fatsoen hebben om te wachten op het referendum voordat ze intern zaken af getikt hebben is wel heel erg onbeschoft en ronduit regentesk te noemen. Maar wat ik me afvraag is of Geenstijl dit misschien niet al wist op voorhand. Dat dit een done deal was. En dat geenstijl daarom het raadgevend referendum heeft in gezet als instrument om de haagse pluche plakkers in het hemd te zetten. Blijkbaar geven we akkoord op zaken die eigenlijk nog langs allerlei loketten zouden moeten ter goedkeuring. Blijkbaar gaan de eurofiele politieke jaknikkers allemaal met plezier met de benen wijd/kont omhoog voor hofnar Junckers en consorten. Maar hadden ze niet gerekend op kritische geluiden vanuit het volk. Nou Piemols... slecht nieuws. Jullie zitten daar voor het volk ( en jullie eigen cariere na Den hagistan ) Als jullie niet luisteren, dan rekenen we af met jullie in de volgende verkiezingen. Ik voorspel een landslide voor PVV. En daarna een cordon Sanitaire. PVV gaat niet rond kunnen komen met een coalitie en PVVDA gaat het nog een keertje doen in een minderheids kabinet en PVV als grootmacht in de oppositie. It's going to be messy. Maar het is hoog nodig. Rutte. luister nou.. doe hier wat aan. Ga luisteren naar het volk, want de geslepen hooivorken en fakkels staan al klaar. blamage dit. Ga dit maar eens uitleggen.

Blubberbazooka | 22-11-15 | 20:22

Ik ga er volgende week weer naartoe.

i-Wonder | 22-11-15 | 20:02

En zo dronken we een glas, deden we een plas en bleef alles gewoon weer zoala het was.

Praateenswatharder | 22-11-15 | 19:37

En wat is er mis met het afsnijden van de stroom naar de Krim? Is door Rusland bezet gebied, sinds wanneer ben je verplicht je vijand van energie te voorzien?

Bruine Beer | 22-11-15 | 19:24

Wat betreft de electriciteitsvoorziening is het wel interessant naar om je te realiseren dat mensen die onderdeel uit willen maken van Ukraine, Krim merendeels hebben verlaten, de Krimtataren bereid zijn om af te zien en de pro Russische bevolking nu aan den lijve aan het ondervinden is in hoeverre moedertje Rusland voor ze kan zorgen en ze kan voorzien van basisbehoeften. Niet dus.

devil13 | 22-11-15 | 19:23

die onfris ogende lieden hebben er maar mooi voor gezorgd dat niet heel Oekraine door Putin onder de voet is gelopen. De Oekrainse batallions (Aider, Azov) hebben een sleutelrol gespeeld in het stoppen van de Russische opmars westwaarts.

GeenStijl zou in de Nederlandse situatie het Verzet verketteren en de NSB ophemelen.

Rijole | 22-11-15 | 18:58

Als ik Wikipedia bekijk dan blijkt dat het westen van Oekraine sinds circa 1600 by Polen hoorde en het oostelijke gedeelte van Oekraine plus de Krim bij Rusland, Dat is het gedeelte dat Rusland nu terug wil (de Krim hebben ze al).
Historisch gezien wel begrijpelijk.

Een oplossing zou kunnen zijn terug naar bovenstaande grenzen. Dan kunnen de megalomane Brusselse marionetten van de USA het westen annexeren en Rusland het Oosten.
Wie weet komt er dan vrede? (haha dream on...)

telelezer | 22-11-15 | 18:47

@i-Wonder | 22-11-15 | 18:33
Dat is het niet. Echter is het nog sterker, nu werd een land binnengevallen waarna er een ondemocratisch referendum plaatsvond met de vraag over een annexatie.

CJansen | 22-11-15 | 18:40

@CJansen | 22-11-15 | 18:19
Sinds wanneer is een referendum een geldige reden om een land binnen te vallen?

i-Wonder | 22-11-15 | 18:33

Heim Ins Reich voor Oekraine, want, beste collega-lezers, weten jullie dan nog steeds niet wat "Democratie" betekent in de nieuwe DDR (Dutch "Democratic"(kuch) Royalkingdom).

Onze Gauleiter Juncker legt het hier nog een keertje voor u uit:
""We besluiten iets, laten het dan even rusten en kijken wat er gebeurt. Als niemand dan herrie maakt en er geen opstand uitbreekt, omdat de meeste mensen sowieso niet begrijpen wat er besloten is, dan gaan we weer verder. Stap voor stap, tot er geen weg meer terug is."" (bron: Der Spiegel 1999)

telelezer | 22-11-15 | 18:27

Een haven als argument gebruiken om een land binnen te vallen. De Russische propaganda is populair op Geenstijl lees ik.
.
Zelfs Elsevier kopte: 'Krim-referendum was ondemocratisch, maar Westen kan de uitslag niet negeren'
.
'Kun je in slechts tien dagen tijd een eerlijk referendum organiseren, als tegenstanders het campagnevoeren onmogelijk wordt gemaakt? Is een volksraadpleging vrij als er 21.000 militairen van een buurland de boel in de gaten houden?'
.
russiancouncil.ru/common/upload/gardne...
Hier trouwens de glazen stembussen.
.
Daarnaast is de volgorde natuurlijk verkeerd, eerst een land binnenvallen en daarna een referendum houden. Er moet natuurlijk eerst een referendum gehouden worden voordat een land geannexeerd wordt.

CJansen | 22-11-15 | 18:19

@CJansen | 22-11-15 | 17:46
Poetin had tot *2040* de huur van de haven op de Krim betaald. Daarbij behoorden zo'n 20.000 Russische militairen. Allemaal helemaal legaal.
Door de nazi-coup in Kiev dreigde die haven in handen te komen van Kiev.
Logisch dat Poetin zijn betaalde haven met alle rechten van dien, wilde beschermen en heeft beschermd door de inwoners van de Krim te laten kiezen of ze bij Oekraine wilden horen. Op een verwaarloosbaar percentage na wilde het overgrote deel dus bij de Russische Federatie horen. Waarna de pensioenen op de Krim met 50% werden verhoogd. Deze mensen wisten aan welke kant hun boterham gesmeerd werd!
Maar ja, voor degenen die nog steeds lijden aan het koude oorlog syndroom is dat natuurlijk allemaal een beetje moeilijk te bevatten.
,
En wat betreft die "glazen stembussen": nog nooit zulke onzin gelezen. Onze stembussen zijn gewoon grijze containers maar al waren ze van glas: de formulieren die er in gedeponeerd worden zijn *opgevouwen* dus niemand ziet welk vakje er op zo'n formulier rood gekleurd is!

Lupuslupus | 22-11-15 | 18:07

Mag ik even vragen wat er met de plussen en minnen is gebeurd? Zijn die - zeer recent - verboden of zo?

Lupuslupus | 22-11-15 | 17:53

Daar wil ik dus nog even aan toevoegen dat naast lebensraum en het verenigen van alle Russen in één rijk, het belangrijkste doel van Poetin nog wel olie in de Zwarte Zee is.

CJansen | 22-11-15 | 17:50

@ben kokhals | 22-11-15 | 16:52
Dus jij noemt het Russische referendum democratisch? Glazen stembussen zodat iedereen kan zien wat je stemt. En een warmwaterhaven een reden tot inval? Zelfs een blinde kan zien dat Poetin dezelfde motieven heeft als ene A. Hitler. Lebensraum, alle Russen eh.. Duitsers in één Rijk.

CJansen | 22-11-15 | 17:46

@De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 16:43 "Ja je bent separatist of niet. Je kan niet zeggen dat je moeder op straat schopt en daarna janken om moedermelk."
.
Nee, hun moeder werd er juist uitgeschopt door een nieuwe moeder, en die slet wilde hen het liefst afmaken. Daar kan een baby behoorlijk separatist van worden. Maar volgens jou verliezen mensen hun opgebouwde rechten als ze zich niet slaafs onderwerpen aan een ondemocratisch opgedrongen beestebende. Fijne moraal hou jij er op na als slet in Pyongyang.

ben kokhals | 22-11-15 | 17:05

Misschien moet Putin dan maar Oekraine helemaal veroveren. Kunnen ze meteen die door Kiev geheim gehouden gevens van MH17 daar zoeken en alsnog openbaar maken

sinar2 | 22-11-15 | 17:05

@ben kokhals | 22-11-15 | 16:22 Waarom meteen oproepen tot censuur? De bron staat erbij, en die foto is niet vaag. Of zit het je dwars dat het "negatief over Oekraine" is. Je kan dan beter tegenwicht bieden door aan te tonen dat het verhaal niet waar is.

De tweet verwijst naar secundaire bron, namelijk een artikel op een website genaamd "novorossya today". Dat artikel heeft een link naar de sourse (sic) en dat is de website fortruss.blogspot.sk (blogspot!). Die website claimt dat de nationalist die uitspraak deed op "his social network page" zonder een link te geven en zonder verder te vermelden welke pagina dat is. Kijk eens rond op die twee websites trouwens, en je krijgt een beetje een idee van het soort "nieuws" dat door dat netwerk geproduceerd wordt. Maar geenstijl neemt het gretig over. Het past tenslotte uitstekend in het geenpeil verhaal dat Oekraine een barbaars land is waar we niks mee te maken moeten willen hebben.

Krombach | 22-11-15 | 17:02

@CJansen | 22-11-15 | 16:15 "Als de Duitsers Friesland en Groningen binnen zouden vallen zouden wij ook pissed zijn."
.
Zijn Friesland en Groningen dan in de 50'er jaren door een Duitse president als autonome provincie bij Nederland gevoegd, en heeft Duitsland er haar enige warmwaterhaven? En als de Friezen en Groningers na een coup in Den Haag door gevaarlijke idioten die een teringhekel hebben aan Friezen en Groningers, in een referendum besluiten tot spoed-heraansluiting bij Duitsland, heeft Duitsland dan Friesland en Groningen veroverd?
Misschien weet je een beter voorbeeld, want deze rammelt.

ben kokhals | 22-11-15 | 16:52

Niet hand-in-hand gaan lopen met volken die een wereldbeeld naleven dat niet te verenigen valt met het uwe.
-14de gebod, Jezus Christus.

deEik | 22-11-15 | 16:46

Op zich komt zo'n terroristische aanslag wel goed uit om er redelijk ongemerkt een paar netelige kwesties doorheen te jassen:miljardensteun aan Griekenland, associatieverdrag met de Oekraïne......

caspert79 | 22-11-15 | 16:43

@ben kokhals | 22-11-15 | 14:56
Ja je bent separatist of niet. Je kan niet zeggen dat je moeder op straat schopt en daarna janken om moedermelk.

De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 16:43

@Lupuslupus | 22-11-15 | 16:02 "*That's* the spirit!!"
.
Dank! Ja, en dan met een vers geslepen rood stempotlood op zak, voor het geval dat ze het stempotlood hebben zoekgemaakt. F*ck 'em.

ben kokhals | 22-11-15 | 16:41

@HenkDrinktBier | 22-11-15 | 16:19 "Tegen je eigen regering vechten met hulp van een vijandige natie. Lijkt mij gewoon hoogverraad."
.
Die mensen zijn niet al schietend naar Kiev opgetrokken, maar Kiev is al clusterbommen gooiend op hen afgekomen. Die burgers wilden zich kennelijk niet neerleggen bij de coup tegen een democratisch gekozen regering, en de coupplegers pikten dat niet. Vandaar. Daar verdedigden zij zich tegen. Maar dat kan allemaal geen reden zijn om ouderen zomaar hun pensioen af te pakken.

ben kokhals | 22-11-15 | 16:36

@Krombach | 22-11-15 | 15:57 "Hij lijkt deel uit te maken van een netwerk... die om de paar dagen een nieuw verhaal verspreiden, zonder bronvermelding, met vage foto's erbij, zonder uitzondering altijd negatief over Oekraine, etcetera. (...) Als je je zelf nog een beetje serieus neemt dan verwijder je die link."
.
Waarom meteen oproepen tot censuur? De bron staat erbij, en die foto is niet vaag. Of zit het je dwars dat het "negatief over Oekraine" is. Je kan dan beter tegenwicht bieden door aan te tonen dat het verhaal niet waar is.

ben kokhals | 22-11-15 | 16:22

@toetanchamon | 22-11-15 | 14:02

Iemand heeft een Widtvoetje gedaan, want haar echte account is twitter.com...

BenBinnen | 22-11-15 | 15:46

Klopt in het nepaccount stond ook jiduth als voornaam.
Neemt niet weg dat het tock een ontzettend k*t wijf is.

Steedsmaarweermeneer | 22-11-15 | 16:20

@ben kokhals
"Daar hebben ze hun leven lang premies voor betaald, kreng."
.
Tegen je eigen regering vechten met hulp van een vijandige natie. Lijkt mij gewoon hoogverraad.
En dan zouden ze volgens jou dus nog gewoon recht hebben op geld van het land dat ze verraden hebben? Juist..

HenkDrinktBier | 22-11-15 | 16:19

Vind het maar goedkope retoriek van Geenstijl tegen Oekraïne. Rusland heeft de Krim veroverd. Als de Duitsers Friesland en Groningen binnen zouden vallen zouden wij ook pissed zijn. De elektriciteit saboteren, dat is gewoon begrijpelijk in een oorlogssituatie.

CJansen | 22-11-15 | 16:15

@Tostiman | 22-11-15 | 16:02
Schijnt een partij dingetje te zijn. Mensen te dom vinden om iets te begrijpen. M.n. dingen die niet kloppen ..... kijk maar eens rond in de panelen.

MarcS | 22-11-15 | 16:13

Daarom Wilders.

caspert79 | 22-11-15 | 16:09

Mooi, kan dat nutteloos referendum de prullenbak in.

Misc | 22-11-15 | 16:07

@Mesmer | 22-11-15 | 15:46
U denkt toch niet in ernst dat de regering dan opstapt??

Lupuslupus | 22-11-15 | 16:04

@ben kokhals | 22-11-15 | 15:37
*That's* the spirit!!

Lupuslupus | 22-11-15 | 16:02

@tejootje | 22-11-15 | 12:54
We zitten dan ook niet in een democratie maar in een oligarchie. En wij burgers zijn volgens Pechtold de veilingmeester dan ook veel te dom om dit allemaal te begrijpen
Ik ga vast de messen slijpen, of zijn botte messen beter?

Tostiman | 22-11-15 | 16:02

@MarcS | 22-11-15 | 15:51 "Maar wel lachend gelukszoekers toelaten, die onze pensioenen komen leegroven."
.
Precies, van heinde en verre komen koloniserende uitbuiters om onze uitkeringen en pensioenen op te peuzelen, en maar blijven lachen.

ben kokhals | 22-11-15 | 15:58

Jezus Van Rossum, is dit een grap??

Je citeert Ian56. Als je een beetje onderzoek zou doen naar wat er gaande is op sociale media wat kremlin propaganda betreft, dan zou je moeten weten dat Ian56 een van de grootste pro-russia trolls is die er op dit moment actief zijn. Dit is een figuur die zich voordoet als journalist maar zijn echte identiteit kun je niet achterhalen. Hij lijkt deel uit te maken van een netwerk van onduidelijke nieuws websites en full-time trolls (twitter, reddit, etcetera) die om de paar dagen een nieuw verhaal verspreiden, zonder bronvermelding, met vage foto's erbij, zonder uitzondering altijd negatief over Oekraine, etcetera.

Als je je zelf nog een beetje serieus neemt dan verwijder je die link.

Krombach | 22-11-15 | 15:57

@Ongeblustekalk | 22-11-15 | 12:36
Nee, het volk hoort te beslissen. De regering is in dienst van het volk. Alleen de grote heren hebben schijt aan het eigen volk.
Maar zoals de geschiedenis keer op keer bewijst gaan op een gegeven moment de kopjes van de elite rollen. Ze leren het nooit en denken alleen maar aan hun toegezegde baantjes!

Tostiman | 22-11-15 | 15:55

@Mesmer | 22-11-15 | 15:46
Maar met het referendum is er dan een feit om ze mee verlegen te maken en in hun facie te smeren.

ben kokhals | 22-11-15 | 15:53

@ben kokhals | 22-11-15 | 14:56
Maar wel lachend gelukszoekers toelaten, die onze pensioenen komen leegroven. Wel pleitten voor meer Europa die onze pensioenen nog verder zal afbreken. Sommige mensen .....

MarcS | 22-11-15 | 15:51

@ben kokhals | 22-11-15 | 15:37
Als Nederland het al geraticiceerd blijkt te hebben heeft stemmen geen zin en kan de voltallige regering nog voor de 6de opstappen wegens kiezersbedrog. Er komen dan wel verkiezingen maar hoe andere.

Mesmer | 22-11-15 | 15:46

@toetanchamon | 22-11-15 | 14:02

Iemand heeft een Widtvoetje gedaan, want haar echte account is twitter.com/judithineuropa

BenBinnen | 22-11-15 | 15:46

@Rätselhaft | 22-11-15 | 14:38
Raar maar de meesten staan daar juist WEL om te applaudisseren.

MarcS | 22-11-15 | 15:42

@Tarak | 22-11-15 | 14:52
Wel de schoenen uit trekken, je betreed "heilige grond"(kuch).

Radijsje | 22-11-15 | 15:42

@Mesmer | 22-11-15 | 15:27
Dat is een reden temeer om op de 6e te gaan stemmen. Ook als ze het enige stemlokaal in Rijnmond achterin in een moskee in Spangen zetten of zo: I'll be there, klootzakken.

ben kokhals | 22-11-15 | 15:37

Als dit waar is worden we dus nog meer genaaid dan ik al dacht. Dan is het hele referendum een farse en zie ik niet meer waarom onze regering kan blijven zitten.

Mesmer | 22-11-15 | 15:27

@Nuchternederland | 22-11-15 | 15:24 "Heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. .."
.
Haha, bingo! :)

ben kokhals | 22-11-15 | 15:27

Opvallend, Griekenland heeft zojuist 2 miljard gekregen, en als laatste geratificeerd. ...
Heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. ..

Nuchternederland | 22-11-15 | 15:24

@Radijsje | 22-11-15 | 15:06 "De cronische gedachte is, het zal allemaal niet zo'n vaart lopen of, het zit mijn tijd wel uit."
.
Inderdaad, als kikkertjes in een pan water. Zacht vuurtje eronder en sudderen maar.

ben kokhals | 22-11-15 | 15:22

@accijnstoerist | 22-11-15 | 14:35

Het heeft toch geen zin (meer) ben ik bang. Balkenende is allang breeduit vertrokken uit politiek vlak en zal een enige 'onschendbaarheid' genieten met z'n verdrag dat hij erdoorheen gejast heeft. Nederland wordt de komende jaren zo gesloopt en hervormd dat het straks gewoon geen andere keuze meer heeft om te buigen voor meer eenwording met europa.

Gefeliciteerd allen hiermee.

Anoguurder | 22-11-15 | 15:18

Koeweit heeft kennelijk een bende opgerold die fondsen en "logistical support" heeft geboden aan o.a. de moslimterroristen in Parijs. De chef van die groep "acted as coordinator for ISIL in Kuwait and arranged arms deals and FN6 portable air defence systems from Ukraine, which were shipped to ISIL in Syria through Turkey." www.aljazeera.com/news/2015/11/1511192...
Jazeker, de rogue state Oekraïne, het troetelbeertje van Brussel.

ben kokhals | 22-11-15 | 15:11

Heerlijk dagje uit om te stemmen op 6 april 2016
Nee nee en nee ik twijfel nog tussen die 3 Nee's
(hoop alleen niet dat ze het flikken zoals met de NEE tegen EU en toch erin gemoffeld)

Broed Kip | 22-11-15 | 15:11

@Tarak | 22-11-15 | 14:52
Dat geeft weer hoe in ernstige mate passief de nederlanders zijn geworden. De verzorgingsstaat heeft de nederlander, in en in lui gemaakt. De cronische gedachte is, het zal allemaal niet zo'n vaart lopen of, het zit mijn tijd wel uit.

Radijsje | 22-11-15 | 15:06

Poroshenko is net zo'n boef als Janukovich. Er zijn alleen maar boeven aan de macht in Ukraine. Die hele economie is in handen van een handje vol maffia bazen. Zolang dat niet niet is opgelost maakt de EU zichzelf rotter en rotter. Bulgarije en Roemenie EU-lid! Dat had al nooit mogen gebeuren. Implosie EU please!

FnurkY | 22-11-15 | 14:57

@De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 14:30 "Pro-Russische separatisten eisen geld van Kiev. Uitkeringen en pensioenen. (...) Natuurlijk. Eerst collaboreren met Rusland en dan geld eisen. Gekker kan je het niet maken. "
.
Daar hebben ze hun leven lang premies voor betaald, kreng.

ben kokhals | 22-11-15 | 14:56

Veel te weinig reacties dit onderwerp. Het bewijst namelijk dat Nederland geen democratisch land is.

Onze eigen overheid is onze vijand.

Tarak | 22-11-15 | 14:52

@El Muñeco | 22-11-15 | 13:52
Dat associatieverdrag gaat er komen, met of zonder referendum, Nederland/brussel zal NOOIT luisteren naar zijn inwoners. De eu trein die op ramkoers ligt, is niet te stoppen, ze hebben de remmen gesaboteerd.

Radijsje | 22-11-15 | 14:43

Hey ehm, ik heb nog steeds niets vernomen waarom ik bij mijn VOOR-stem zou moeten blijven. Wel heb ik veel democratie ondermijnende daden gezien van onze regering. Hallo Mark Rutte, als je dit leest, en je wilt dat mensen voor je verdragje a 400 kantjes gaan stemmen, DOE ES GELD EN VOORLICHTING GEVEN DAN. Anders stem ik echt gewoon alsnog tegen. Omdat mijn overheid mij niet voldoende informeert. En u kun van mij niet verwachten dat ik 400 pagina's bobo taal doorspit en dan meteen de politieke context snap. (Sowieso, waar staat dat verdrag überhaupt?) DUS, aangezien futiliteiten als internet veiligheid en voedingsadviezen ook via onze Rijksoverheid gecommuniceerd worden, verwacht ik ook dat de voorstanders van dit verdrag duidelijk maken wat de bedoeling is.

Escovanity | 22-11-15 | 14:41

@De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 12:50

Niet slechts ons aardgas, heel Nederland is geannexeerd. Het HQ van de bezetter staat de jure in Bruxelles, de facto in Berlin. Alweer.

Rätselhaft | 22-11-15 | 14:38

@Anoguurder. Dat is heel goed. Het kan de bevolking niet duidelijk genoeg gemaakt worden dat wij een nepparlement hebben en in een dictatuur leven. Fijn ook dat we dit de komende 5 maanden keer op keer op de agenda kunnen blijven zetten. De nederland weggevende eurofiele partijen zullen niet weten waar ze het moeten zoeken. Ik kijk al uit naar de debatten.

accijnstoerist | 22-11-15 | 14:35

Het mooiste is trouwens het volgende: Pro-Russische separatisten eisen geld van Kiev. Uitkeringen en pensioenen.

Natuurlijk. Eerst collaboreren met Rusland en dan geld eisen. Gekker kan je het niet maken.

De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 14:30

@daddys hatchet | 22-11-15 | 13:56
Goede plemp. Inderdaad zal West-Europa al kibbelend een tijd van uitbuiting en onderdrukking tegemoet gaan, of anders een tijd van armoe en rouw. Dat kan ook nog. Van de Nederlandse "democratie" is alvast niet veel meer over dan een soort poppenkast voor grote mensen, om die zoet te houden.

ben kokhals | 22-11-15 | 14:29

Told u.... Nederland heeft zijn veto recht ingeleverd aan brussel en kan alleen 'advies' geven. Verder heeft het niets in te roeren in de pap en daarmee hoeft brussel ook niet te wachten op verder besluit van NL.

De overige lidstaten daar zijn alleen maar voor 'meer' europa.. Hoe kon het ook anders dat de rest er gewoon mee instemde.
We hebben een fopreferenda straks.

Anoguurder | 22-11-15 | 14:26

Oekraïense fascisten met swastikas, Krim, Isis, EU, powerlines; ik begin geopolitiek een beetje te duizelen

Risingson | 22-11-15 | 14:25

politie=politiek

LibertasSimplex | 22-11-15 | 14:18

"Jambon wil alle woningen in Molenbeek controleren" www.hln.be/hln/nl/32616/Terreurdreigin...

Je zal er wonen, als doodnormale Vlaming, Waal of vriendelijke islamitische moslimgroenteboer van Turkse komaf.
Heeft de politie van je buurt een vijandig nest gemaakt, komen ze jou uitroken.

LibertasSimplex | 22-11-15 | 14:17

Even serieus lui, dit verhaal over het associatieverdrag kan ook over de initiële eerste fase gaan. Er is een tijdelijke periode waarin een aantal artikelen wel in gaan, maar die uiteindelijk nog door ons referendum terug gedraaid kunnen worden. Niet opgeven voordat de strijd verloren is!

Tel Aziaat | 22-11-15 | 14:14

Als ergens de aanhang van het fascisme groot is dan is het wel in Rusland.

Bubske | 22-11-15 | 14:14

De Koreaanse Slet 13.42: Dat LNG zal er toch wel komen als de gaskraan in Groningen wat verder dicht gaat. Of wordt die provincie helemaal opgeofferd aan die corrupte kliek daar in Kiev? Om ze onder druk van Brussel toch maar bij de EU te krijgen?
Hoe staat het eigenlijk met de directe pijpleiding Rusland-Duitsland door de Oostzee? Gelukkig warmt het klimaat wat op want anders zou het wel eens heel erg koud kunnen worden in Oekraïne deze winter. Als Nederland tenminste niet bijspringt ten koste van Groningen.

bruin kikkertje | 22-11-15 | 14:09

Zozo, dus het parlement van de Europeesche Statengemeenschap (zo noemde de NSB dat project indertijd lovend) heeft alvast ingestemd met het associatieverdrag met de terreurstaat Oekraine, dat bekend is van het lukraak clusterbommen pleuren bovenop tegensprekende burgers en onverbloemde sympathie voor ISIS fortruss.blogspot.co.uk/2015/10/ukrain... Dolletjes vinden ze dat kennelijk in Brussel. De volgevreten partijchef Van Baalen vast ook voorgestemd namens de VVD: f*ck het klootjesvolk.

ben kokhals | 22-11-15 | 14:03

Het hebben van een beetje vaderlandsliefde kunnen we wel leren van ze.

pluk-87 | 22-11-15 | 14:03

Balaverde | 22-11-15 | 13:53
Het is wel heel makkelijk ja, met de open grenzen om naar willekeur een gebied tot politiestaat te bombarderen, zoals in Brussel gebeurt nu. Dan mogen de veiligheidstroepen elk huis in het gebied doorzoeken, zonder redelijk vermoeden van wat dan ook.
Komt Van Beusekom www.dumpert.nl/mediabase/2167081/d5f04... gewoon eens even de woning doornemen, terwijl de politie je slaapkamer sloopt, alvorens je mee te nemen voor één of ander kudtdingetje.
Dat is geeneens fantasie. Dat is heel erg dichtbij. Er zijn geen grenzen tussen hier en Brussel.

LibertasSimplex | 22-11-15 | 14:02

En toch ga ik tegenstemmen. Al was het maar zodat mijn toekomstige kinderen/kleinkinderen me niet kwalijk kunnen nemen dat opa er niets aan gedaan heeft.

MooSquad | 22-11-15 | 14:02

Het zou mij niks verbazen als Nederland inderdaad gewoon geratificeerd heeft met de achterliggende wetenschap dat men de uitslag van het raadgevend referendum toch naast zich neerlegt. Dat heet geloof ik Verdijsselbloemen een woord wat zeker in de Dikke van Dale gaat komen.

Beroep = Boerenlul | 22-11-15 | 14:00

Een streep onder mijn NEE zal gaan zetten. Dat zal ze leren!

McMarx | 22-11-15 | 13:59

@normanius | 22-11-15 | 13:11
Hah, dat geld verdwijnt sowieso wel naar Kiev. De 40 miljoen voor het referendum wordt keurig met het volk verrekend d.m.v. ondoorzichtige belasting verhogingen of een hogere BTW. O.i.d..

DKP | 22-11-15 | 13:57

Er staan in Europa ook zonder IS verschillende burgeroorlogen op stapel, wachtend op de vonk, soms lang smeulend. Catalonie, Baskenland, Galicie, Bretagne, Corsica, Sicilie, Balkan, Macedonie, Kreta, Schotland, Vlaanderen en Wallonie, links en rechts in het voormalig oostblok, Oekraine en daar gaat nog meer geweldvol splitsen, zelfs in Zweden is een splitsing op gang. Die vluchtelingen uit Syrie zijn straks opnieuw op reis, met ons erbij. Kortom, het Europa zoals wij het kennen gaat kapot, het kan nog wat gerekt worden maar behalve geschiedkundige, ethnische en terratoriale conflicten ligt er ook nog een religieus conflict te broeien wat algemeen is. Leg daar een groeiende armoede bij en het stoofpotje is klaar. Vergeet aandelen en obligaties, we staan in de nacht van een ander Europa, met vele kleine staatjes als straks de zon opkomt. En Brussel zal slechs een stad zijn, een historisch gegeven. Als er na de EU nog een verbond komt tussen staatjes zal het op geheel andere leest geschoeid zijn en zal er ook een compleet nieuwe stad ontstaan die ontworpen is om te heersen. Maar tot danzult u iedere dag naar uw werk moeten, worden belast en betast, worden bestolen en bedreigd, bedonderd en belogen, u zal iedere dag als slachtvee over straat lopen, u zal famillie verliezen, u zal geweld meemaken van diegenen die u bedreigen en diegenen die u " beschermen", u zal worden vervolgd en aangevallen als u een mening heeft, zowel door intelligente lieden als hen die een en een als twee eendjes beschrijven, nou ja, plaatje is wel compleet denk ik.
En dat alles onder leiding van een stel salonnichten die uw kinderen naar het front willen sturen waar dan ook ter wereld, en hun eigen broedsel evacueren naar veiliger oorden, met staatsgeld. Succes burger, eis het recht om uzelf te mogen beschermen en wacht daar niet mee, straks word de pers volledig gemuilkorfd. Sommige zwijnen zijn gelijker dan anderen.

daddys hatchet | 22-11-15 | 13:56

Waarom zouden ze uberhaupt nog iets moeten leveren? Wellicht omdat het nog steeds Ukrainsch gebied is?

devil13 | 22-11-15 | 13:56

Inderdaad, nu Poetin goed werk doet in Syrie, hij pakt door in de strijd tegen IS ziet de Ukraine zijn kans om druk te zetten op het front. Ondanks alles wat gebeurt is moeten we niet vergeten dat we nu Rusland nodig hebben in de strijd tegen IS. Laten we als Europese Unie het hele proces met Ukraine in de ijskast zetten, wachten op rustige tijden tot in ieder geval IS wat is terug gebracht.
Het Noorden | 22-11-15 | 13:15
"We als Europese Unie"? Woehahahaha..... ja daar hebben we vast iets over te zeggen. De EU dendert gewoon door, referendum of niet. Binnen een paar jaar Oekraine bij de EU, oorlog met Rusland, chaos in Europa veroorzaakt door de islam, er wordt een europese wet aangenomen die het verbiedt om legale wapens te bezitten en de bevolking wordt verder monddood gemaakt door censuur. Voor je het weet komt de bevolking in opstand en die moet je nu al ontwapenen en met de rug tegen de muur zetten. Allemaal in het belang van de leiders van de EU die handelen in opdracht van multinationals en oliesjeiks uit het MO.

appeltjesgroen | 22-11-15 | 13:56

Niet echt heel erg verrassend nieuws. Natuurlijk is het allemaal al gewoon geregeld. We mogen nog even onze stem laten horen tegen het verdrag, en vervolgens gaat het hele feest met een of andere rotsmoes natuurlijk gewoon door.
Je bent wel erg naïef als je dit niet zag aankomen.

®oge® | 22-11-15 | 13:55

De pensioeppotten bedragen hier ten lande een slordige 2000 miljard, kun je leuke dingen mee doen in Oekraïne, Griekenland etc.
De oudjes kunnen nog best wat inleveren! Een schone luier in de maand en tweezijdig gebruik..?...

Nog meer van dit soort landen.
WIR schaffen das!,...

braamstruik | 22-11-15 | 13:55

Oorlog met Rusland in 1, 2, 3...

postmodernismisdead | 22-11-15 | 13:53

@LibertasSimplex | 22-11-15 | 13:45

Er onder uit gaan gaat moeilijk met die noodtoestanden. Voor je het weet is er een EU leger om het Brussels dialoog even kracht achter te zetten?

Balaverde | 22-11-15 | 13:53

Als De Nederlandse bevolking straks Nee stemt met het referendum zal het wel teruggedraaid worden joh.. Het is leuk dat referendum, overheidje pesten na jaren van burgertje pesten, maar persoonlijk denk ik niet dat er ook maar enig resultaat uit gaat komen ook al is de uitslag een hele duidelijke Nee. Iedereen die denkt in een democratie te leven, think again.. Uw mening doet er niet toe.

El Muñeco | 22-11-15 | 13:52

@toetanchamon | 22-11-15 | 13:33

Geen woorden voor. Nou ja, wel heel veel maar in combinatie zou Joris me bannen.

Balaverde | 22-11-15 | 13:51

Ongelofelijk. En alleen maar om Poetin boos te maken, gaan we met een antisemitisch varken als Poroshenko in conclaaf.

Steinmetz | 22-11-15 | 13:50

De poen is kennelijk al verdeeld. Dat was al wel duidelijk, toch, als je de reacties van de hooge heeren zag op de aanvraag voor het raadgevend referendum, en de verbanden tussen eurofielen en schimmige zakenlieden.
Niemand van de gevestigde politieke orde gaat daadwerkelijk democratisch doen om het komende verdrag. Want ieder wil z'n deel, en niemand wil een paardenhoofd in z'n bed.

We worden geregeerd vanuit Brussel door oligarchen, die moord en doodslag niet schuwen. Dat is een feit. En we moeten daar onderuit.

LibertasSimplex | 22-11-15 | 13:45

Ach, het Nederlandse volk bestaat grotendeels uit SBS-kijkende goeddunkers. Logisch dat het schorem in Den Haag schijt aan hen heeft.
Je gaat dat gepeupel nooit mobiliseren en dat weten zowel de gekozen volksverraders in de Hofstad, als de ongekozen Nazi's in Brussel.

McPhart | 22-11-15 | 13:45

bruin kikkertje | 22-11-15 | 13:28

Och Poetin baalt als een stekker zoals een gigantische blufpoker speler betaamt.

Als Oekraïne echt vervelend wil zijn blazen ze de gasleidingen op en is Poetin zijn inkomsten kwijt. Kan hij goed gebruiken.

Dat zal overigens Nederland geen windeieren leggen want dan kunnen wij aan de slag met LNG.

De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 13:42

bruin kikkertje | 22-11-15 | 13:28

Och Poetin baalt als een stekker zoals een gigantische blufpoker speler betaamt.

Als Oekraïne echt vervelend wil zijn blazen ze de gasleidingen op en is Poetin zijn inkomsten kwijt. Kan hij goed gebruiken.

Dat zal overigens Nederland geen windeieren leggen want dan kunnen wij aan de slag met LNG.

De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 13:42

Niet wachten op een referendum, maar gewoon proberen de anschluß er door te drukken.
De Oekraïners kiezen duidelijk voor de vlucht naar voren.
#FuckHetAssociatieverdrag

VanBukkem | 22-11-15 | 13:42

Ik mag lijden dat ik het ga meemaken deze politici te zien hangen voor hun rottige beleid.
Het schofferen en belazeren van dit volk gaat een keer als boemerang terugkomen vol in het gezicht!

lanexx | 22-11-15 | 13:37

@La Bailaora | 22-11-15 | 13:11
De dame in moslima outfit in de eerste beelden van de video zien we ook terug bij de opgeblazen electriciteitsmasten...:
twitter.com/GordBolton/status/6682229...

La Bailaora | 22-11-15 | 13:34

Lekker landjepik goedpraten.
Mooi geprobeerd GeenStijl.

GateKeeperNL | 22-11-15 | 13:32

@herrieschepper | 22-11-15 | 12:41
Alte Kameraden ...

CynicalBastard | 22-11-15 | 13:32

Een stem op een eurofiele partij is een stem voor het fascisme. Wie bevrijdt ons van het Brusselse kwaad? #nexit

accijnstoerist | 22-11-15 | 13:32

Na een leven lang uitgemolken te zijn, verdwijnt de koe naar de slachtbank als ze geen melk meer geeft.
#JeSuisUneVache

Schietmijmaarlek | 22-11-15 | 13:30

Geen Oekraïense elektriciteit meer voor de Krim? Dan ook geen Russisch gas meer voor Oekraïne? We zijn benieuwd wat Poetin daarvan vindt.

bruin kikkertje | 22-11-15 | 13:28

Eu = Maffia!

accijnstoerist | 22-11-15 | 13:26

Ik denk, dat dictator Poroshenko wel goed zit. Wij worden geflest door een nepregering in een nepdemocratie. Rutte en consorten zijn leugenaars. Dijseltje zegt dat die Grieken weer geld kunnen krijgen. En zo draait dit bananenkoninkrijk gewoon door. Wel goed reclame voor de Nazis in de Oekraine. Nederland betaald, maar bepaald niet. Ik hoop dat de liberale partijen in dit land een enorme dreun krijgen bij de volgende verkiezingen. Ik zou niet opkijken als er een dreigingsgevaar is en dat de verkiezingen niet doorgaan. En Rutte wordt dan de NL Abbas. Maar ik ga wel stemmen op 6 april 2016

wallenberg | 22-11-15 | 13:26

La Bailaora | 22-11-15 | 13:11

Maar over de pro-Russische Tsjetsjeense Allahu Akhbar roepende stormtroepen horen we je uiteraard niet. Zoals altijd.

De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 13:26

@lightyears | 22-11-15 | 13:03
Leer mij de Nederlander kennen. Tegen de tijd dat het maart 2017 is, is iedereen alles weer vergeten en stemt men gewoon weer op de PvdA, VVD, CDA en D'66. Wilders zal wel weer iets doms zeggen en zal gewoon in de oppositie blijven, ook door het gebrek een goede mensen zoals Bosma. En onderschat de Nederlandse (s)linkse media niet. Hele volksstammen kijken iedere avond trouw naar DWDD van de staatspvdapropagandaomroep VARA en laten zich een oor aan naaien door altijd weer dezelfde links bende die tegen forse betaling gezellig aanschuift bij Matthijs om hun propaganda te verspreiden.

Kortom men drinkt een glas... etc.

Ikdachthetniet | 22-11-15 | 13:26

Nederland en democratie staat zo'n beetje op hetzelfde niveau als Noord-Korea en democratie.

ProAsfalt | 22-11-15 | 13:23

davimore | 22-11-15 | 12:54 "CDA wil inlichtingendiensten meer bevoegdheden geven voor afluisteren".
.
CDA... Over griezels gesproken. Afluisteren heeft aanslagen niet weten te voorkomen, dus meer afluisteren ook niet: www.zerohedge.com/news/2015-11-20/5-my...

ben kokhals | 22-11-15 | 13:23

En wedden dat je hier niets over hoort in de mainstream media.
Vanavond op het 8 uur journaal? Nope. Daar rolt as we speak een fax van Malek Ramadan binnen met maar een (1) boodschap: Achtung! Verboten!

Botte Hork | 22-11-15 | 13:23

-weggejorist-

Getreal45623438703 | 22-11-15 | 13:23

Steeds. Maar. Weer. www.youtube.com...

Botte Hork | 22-11-15 | 12:55

Klopt, STEEDS MAAR WEER!!!

Steedsmaarweermeneer | 22-11-15 | 13:21

Doper | 22-11-15 | 13:01
Hetzelfde hier, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten maar tot nu toe niks nada noppes.
Feitenvrije bangmakerij as usual van onze liberale EU dictators.

Harry Turtle | 22-11-15 | 13:20

Inderdaad, nu Poetin goed werk doet in Syrie, hij pakt door in de strijd tegen IS ziet de Ukraine zijn kans om druk te zetten op het front. Ondanks alles wat gebeurt is moeten we niet vergeten dat we nu Rusland nodig hebben in de strijd tegen IS. Laten we als Europese Unie het hele proces met Ukraine in de ijskast zetten, wachten op rustige tijden tot in ieder geval IS wat is terug gebracht.

Het Noorden | 22-11-15 | 13:15

Zou zomaar waar kunnen zijn en geeft onze regering het motief mom het referendum subtiel te saboteren

Islamofiel | 22-11-15 | 13:15

In een verklaring laat Dijsselbloem weten:
'Ojha dat associatieverdrag, ach vonden jullie dat belangrijk joh, ok dan zal ik de kamer voortaan alle informatie en relevante stukken te geven.'

Harry Turtle | 22-11-15 | 13:12

Heb soms het idee dat ik figurant ben in een surrealistische film. In deze film is goed niet goed maar kwaad (en andersom), en worden de hoofdrollen vervuld door uitermate slechte C-acteurs die nog eens improviseren ook.

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 13:11

@ fender06 | 22-11-15 | 12:55
Liever die paar miljoen verbrassen aan een referendum dan dat het via een of andere achterdeur naar Kiev verdwijnt.

normanius | 22-11-15 | 13:11

Kan iemand de dikke van dale er bij halen en het woord democratie met bijbehorende uitleg van wat dat is ff opzoeken en doorsturen naar onze zogenaamde leiders?

weetutniemeer | 22-11-15 | 13:10

Internetachtige constructies zijn het, allemaal!

Snap je!? | 22-11-15 | 13:10

Van Haarsma Buma wil graag souvereiniteit inleveren om de Eu in staat te stellen de 'vluchtelingen'stroom in te dammen. Van Haarsma Buma wil graag privacy inleveren om IS in te dammen. En ondertussen stijgt het CDA in de peilingen, om te huilen, heel hard te huilen, niet over van Haarsma Buma maar over het volk wat op hem stemt.

bijna_raak | 22-11-15 | 13:09

We worden chronisch genaaid en dat gaat niet minder worden.
Te murw voor verzet, we zijn sheeple.

Zathras | 22-11-15 | 13:08

Ach we weten toch dat we een nepparlement hebben. Dat neemt niet weg dat ik toch gewoon Nee ga stemmen. Ook al weet ik dat de politiek zich eruit gaan lopen liegen en bedriegen. Maar een nieuwe misleiding zal in ieder geval het vertrouwen in de politiek nog verder doen dalen. En nog meer burgers de ogen doen opengaan in wat voor een zogenaamde "democratie" wij leven. En uiteindelijk moet de politiek dan de rekening toch wel betalen. In maart 2017. Oh wat wordt dat een huilmaand voor politiek Den Haag.

lightyears | 22-11-15 | 13:03

Democratie in NL en de EU is een illusie.
Wat betreft die laatste tweet is het ook wel interessant om te weten dat Oekrainie geprobeerd heeft 'hand held anti-aircraft missile' te leveren aan IS.

Zzzzooooffff | 22-11-15 | 13:02

sinds we het als nl-ers gewaagd hebben om tegen te stemmen (EU grondwet), heeft Brussel opdracht gegeven ons nooit meer te laten stemmen. o ja, om de schijn op te houden mogen we wel stemmen maar dat heeft echt geen reedt te betekenen.

viejohuevon | 22-11-15 | 13:02

Moet je in Zwitserland of Noorwegen proberen dit.
.
Stand is voorlopig 0 - heel veel, qua redenen die de overheid geeft om voor het verdrag te stemmen. Het kan nog steeds hoor regering, ik probeer namelijk een weldenkend mens te zijn, die zijn mening kan herzien. Als het zo doorgaat, voorspelt het echter niet veel goeds, helaas. Het gaat namelijk om argumenten. En hoewel angst voor oorlog een goede motivator lijkt te zijn, waar steeds meer gebruik van gemaakt wordt, trap ik daar niet in.

Doper | 22-11-15 | 13:01

Botte Hork | 22-11-15 | 12:55
LOL.
Oekraïne bnp van 135 mln, NL 866 mln, in $.

Nu raden hoe de geldstroom gaat lopen, tsk.

dontworrybehappy | 22-11-15 | 13:00

República de Bananas!

Tel Aziaat | 22-11-15 | 13:00

@tejootje | 22-11-15 | 12:54

U heeft magnetrons over?

Balaverde | 22-11-15 | 12:59

Waar is Hansje en die kuif uit België als je ze nodig hebt?

daytripper | 22-11-15 | 12:56

Hoe vaak laat het NL-volk zich bedonderen door Rutte?
@dontworrybehappy | 22-11-15 | 12:46
Steeds. Maar. Weer. www.youtube.com/watch?v=s1thgjx7ZNY

Botte Hork | 22-11-15 | 12:55

Goed, dus geven we straks 40 miljoen uit aan een nutteloos referendum. Want ook al is er voldoende opkomst en stemt 'het volk' tegen, dan kan de regering dit gewoon naast zich neerleggen. Lekker bezig.

fender06 | 22-11-15 | 12:55

Quizvraagje tussendoor.
Bij welke staatsvorm heeft een bevolking niets te vertellen?
- Democratie
- Dictatuur
- Beiden
.
Goede antwoorden gaan door voor de magnetron.

tejootje | 22-11-15 | 12:54

Tussendoor:
.
CDA wil inlichtingendiensten meer bevoegdheden geven voor afluisteren
.
--quote--
CDA-fractievoorzitter Sybrand Buma deed zijn uitspraken in een interview in het tv-programma WNL Op Zondag, zo meldt NU.nl. Door meer bevoegdheden voor de AIVD moeten terroristen sneller opgespoord kunnen worden, verwijzend naar de recente aanslagen in Parijs en de aanhoudende terreurdreiging. Buma gaf daarbij het afluisteren van internetverkeer als voorbeeld waarbij de inlichtingendiensten meer mogelijkheden moeten krijgen. De verminderde privacy lijkt de CDA-leider daarbij te rechtvaardigen, door te stellen dat mensen wel hun gegevens aan de supermarkt geven voor bonussen, maar ze niet aan de staat willen geven voor hun veiligheid.
--quote--
.
Bron: tweakers.net/nieuws/106439/cda-wil-in...
.
.
#facepalmvandemaand

davimore | 22-11-15 | 12:54

Associatieverdrag of niet, er zullen meer honderden miljarden aan leningen richting dit land gaan, die ze nooit en te nimmer terug kunnen betalen. Nederland moet OOK DAARAAN mee betalen. We zitten nog jaren in het zuur wat betreft de gewone burger zijn portemonnee.

Radijsje | 22-11-15 | 12:54

We kunnen dus wel stellen dat staatsvijand Nr.1 de Europese Unie is, met vieze vuile anti-democratische honden als Verhofstadt en landverrader Nr.1 Van Baalen.

Old_Spice | 22-11-15 | 12:52

Wat een zeurtopic zeg, ik stem tegen het verdrag, maar het is daar oorlog, dat doet rare dingen met mensen.

Panos88 | 22-11-15 | 12:50

"Something's rotten bij onze "vrienden" in Kiev, zoveel is duidelijk..."

Ja nogal wiedes. Ik denk dat Nederland ook niet blij zou zijn als Duitsland 'besloot' om een burgeroorlog te creëren en de gasbel in Groningen te annexeren.

De Koreaanse Slet | 22-11-15 | 12:50

Tot zover onze "democratie"...

*haalt hooivork uit het vet*

Jeroen10.000 | 22-11-15 | 12:50

Poroshenko begrijpt precies hoe het zit. Ons nepparlement legt onze nepregering geen strobreed in de weg, want hun meesters in Brussel vinden ze belangrijker dan het Nederlandse volk. De democratie is in feite al lang dood. De grote lijnen worden bepaald in Washington, Brussel, Berlijn en Parijs. En wij gaan er een hoge prijs voor betalen, qua geld, en in de toekomst op vele andere manieren.

Fijnstoffer | 22-11-15 | 12:50

Conan de Rabarber | 22-11-15 | 12:36
Daar heb je een punt: het begint al enorm te stinken.

nemoj me jebat | 22-11-15 | 12:50

Logisch, Putin heeft zijn handen vol in Syrië, kan er geen 2e front bij gebruiken, dus wordt de zaak in Oekraïne nu doorgezet en wordt getracht de boel te laten escaleren in Oekraïne.

La Bailaora | 22-11-15 | 12:50

@Balaverde | 22-11-15 | 12:42
het verdrag is al geratificeerd door nederland, alleen zijn de instrumenten nog niet overgedragen aan de ambtenaren in brussel. zolang dat niet gebeurt kan het verdrag ook niet in werking treden.

sennholz | 22-11-15 | 12:50

@eerstneukendanpraten | 22-11-15 | 12:45

Net als de piem0l van Hans van Baalen. De volle 8 centimeter.

Reinaert | 22-11-15 | 12:49

Wisten we toch al lang dat ze het toch zouden doordrukken, signalen staan iig op rood, er is nog maar heel weinig nodig

Bokito ergo sum | 22-11-15 | 12:49

Is het dan nu tijd om 'te paard' te roepen?

Muggenmepper | 22-11-15 | 12:49

Toch heeft Mark Rutte een veel te innemend gezicht om een 21ste eeuwse neo-nazi te zijn.
'Innemend', oh wacht...

dedeurs | 22-11-15 | 12:49

Het verdrag dat je wist dat zou komen, is eindelijk hier. Ik voel me momenteel als een heteroboy in een darkroom vol met van die doordrukkende gay-jongetjes. JeMotWat | 22-11-15 | 12:42
.
.
Zit anders liever in die darkroom dan in een kamer vol EU-lijers...
.
Maar wees eerlijk: het zal niemand van ons verbazen als alles al achter gesloten deuren geregeld is. Mischien nog wel een paar IS-aanslagen als afleiding zodat de burgert 'wel wat anders aan zijn hoofd heeft' kan er dan ook nog wel bij...
.
Het is echt tijd dat we deze maffia-bende verlaten, en wel zo snel mogelijk...

davimore | 22-11-15 | 12:47

balustrade | 22-11-15 | 12:44
Eens, niet gek laten maken, gewoon tegen stemmen. Zelfs al zou het niet meer dan een signaal zijn.

Hoe vaak laat het NL-volk zich bedonderen door Rutte?

dontworrybehappy | 22-11-15 | 12:46

Rottig voor die mensen op de Krim, zeg. Maar ja, zoiets kun je verwachten als je als oorlogsdaad met groene mannetjes een stukje land annexeert. Dan krijg je oorlogsdaden terug.
Verder dank voor deze fair en balanced berichtgeving van Rossem! Het zal nog moeilijk worden om een keuze te maken.

De echte Stolwijker | 22-11-15 | 12:46

De vanen staan al weer hoog!

eerstneukendanpraten | 22-11-15 | 12:45

Dacht het niet! Kom op mensen, haal alles uit de kast om dit referendum een succes te laten worden.

balustrade | 22-11-15 | 12:44

Ah ze hebben het associatieverdrag al geratificeerd ongeacht wat het volk gaat zeggen. We wisten het wel het maar dat ze het podverdomme al in november 2015 doen terwijl het referendum pas in April is dat is echt te gek voor woorden.

Het kon niet anders dan dat het resultaat naast zich neer werd gelegd. Maar het is nog erger als er maar van te voren wordt geratificeerd en dan achteraf gezegd kan worden ''wir haben es nicht gewusst''

Niet normaal deze volksverlakkerij.

Balaverde | 22-11-15 | 12:42

Het verdrag dat je wist dat zou komen, is eindelijk hier. Ik voel me momenteel als een heteroboy in een darkroom vol met van die doordrukkende gay-jongetjes. Zwaar genomen! Fuck die hele EU. Fuck de regering. 6 april 2016 ga ik gewoon tegen stemmen. En bij de eerstkomende landelijke verkiezingen stem ik op de tegenpartij. En dat is er maar 1.

JeMotWat | 22-11-15 | 12:42

Moet Putin maar even de gaskraan een maandje afsluiten.

dontworrybehappy | 22-11-15 | 12:41

al lang bekend bij de Haagse Politiek. Ze hebben op Europees gebied al niets meer te vertellen. De burgers in Nederland zijn een kleine speldenknop in het grote geheel. Wat wel vermag is flink dokken voor Europa door die Jan Modaal Hollanders. Vandaar ook dat gezeur over het referendum.. dom volk. Zoals Pechvoorons al duidelijk heeft gesteld.

fikkieblijf! | 22-11-15 | 12:41

Technisch gesproken kan en mag dit dus niet. Maar goed van die opperFuhrers uit Den Haag en hun Nazi vrindjes uit Brussel verwacht je niet anders dan landverraad, landverraad en landverraad.
Pek en Veren NU!!

jack and friends | 22-11-15 | 12:40

Geinig. Het associatieverdrag is dus achter onze rug al lang geregeld. Geen wonder dat de politiek geen zin heeft te investeren in een referendum: De uitkomst is al besloten. Wat een fopdemocratie zijn we toch ook. Een ISIS bondgenoot de EU in sjoemelen, doen we gewoon even.

panadol | 22-11-15 | 12:38

Lekkere jongens (m/v) daar in Oekraïnistan. Snel bij de EU halen!

Maar eerst nog een referendum doen. En wee de regering die de uitslag daarvan naast zich neer durft te leggen: electorale zelfmoord (die voor VVD en PvdA sowieso aanstaande is).

Reinaert | 22-11-15 | 12:36

Aha mooi.

Eurotokkie | 22-11-15 | 12:36

Vermoedelijk is Geenstijl aan het deksel van een megagrote beerput aan het trekken.

Conan de Rabarber | 22-11-15 | 12:36

Kamervragen in 3, 2, 1...

Professor Superhirn | 22-11-15 | 12:36

Hoe vervelend ook, de regering beslist en het associatieverdrag gaat er gewoon komen, maar daar ging het toch niet om? En wat hebben de mensen in de Krim hiermee te maken, dat zijn nu Russen.

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 12:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken