Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdamse gays vréselijk onderdrukt

vlieg met me mee naar de regenboogNoodkreetje in de mail van Alper & Ray. Twee hippe gays uit 020-Centrum. De boys wonen in de grootste heaumeau straat van Amsterdam. En omdat ze trots zijn op hun stad en hun geyle geaardheid (kijk ze dan eens in stijlloos roze trouwen!) hebben de heren een vlaggetje uit het raam hangen. Een regenboogvlag. Zodat elke heaumeau kan zien. Kijk, daar wonen ook fans van den piemel. Maar nu zegt de gemeente Amsterdam dat dat helemaal niet MAG. Want de emancipatoirische uiting is eigenlijk reclame, en dus willen ze even vangen. Zo niet, dan moet de vlag verwijderd worden, op straffe van 2500 euri boete. Alper & Ray zeggen nu keihard up yours tegen de gemeente en laten de vlag lekker hangen. Check het FEAUTEAUBEWIJS. Inderdaad, Abuthaleb heeft zijn hielen nog niet gelicht of het gaat al fout met de integrasie in 020. Boys, succes met de actie. OPROEP: Alarmering voor alle BraTra TEAMS Regio ASD. PRIO1. Levensgevaarlijke situatie. Halvemaansteeg. Onmiddellijk ingrijpen.

Hallo GeenStijl,

Vandaag hebben wij een brief ontvangen van het stadsdeel Centrum (Gemeente Amsterdam) met het verzoek binnen veertien dagen onze regenboog-vlag vrijwillig te verwijderen. Mochten wij hieraan geen gehoor geven, “dan kan Het Dagelijks Bestuur van het stadsdeel Amsterdam-Centrum ons onder aanzegging van bestuursdwang of onder oplegging van een dwangsom van € 2.500,= aanschrijven tot het verwijderen van het ontoelaatbare”, schrijft het stadsdeel in de brief van 20 februari 2007. Stadsdeel Centrum schrijft dat uit een onderzoek is gebleken dat in strijd met artikel 8.4, lid 1 van de Algemene Plaatselijke Verordening, aan het gebouw Halvemaansteeg ontoelaatbare reclame is aangebracht. “Het betreft hier een emancipatorische vlag.”, benadrukt het stadsdeel.

Volgens het stadsdeel “voldoet de reclame niet aan de Richtlijnen Gevelreclame, als onderdeel van de Welstandsnota die is vastgesteld bij besluit van 26 januari 2006 (publicaties Stadsdeelbestuur 26 januari 2006), in werking getreden op 14 februari 2006. De reclame is in strijd met het bepaalde in artikel(en) 3.1 sub k en 4.1 sub d van de richtlijnen.” Daarmee verdwijnt het kleurrijke dundoek, dat nu nog het herkenningspunt is voor de vele gay toeristen die de stad elk jaar aandoen. De binnenstad van Amsterdam dreigt hiermee onherkenbaar te worden als homohoofdstad van Europa.

Dit is een regelrechte aanval op de vrijheid van expressie!

Wij zijn niet voornemens om gehoor te geven aan het verzoek van het stadsdeel. Op het vlagverbod is maar één gepast antwoord: zoveel mogelijk regenboogvlaggen aan gevels en ramen!

Dus of je nou homo, bi of hetero bent, laat je solidariteit zien, steun de vrijheid van expressie en seksuele voorkeur, en hang zo'n prachtig regenboogdoek uit je raam!

Alper & Ray

Reaguursels

Inloggen

Huisje via baan gemeente geregeld dus duidelijk!
Huur huisje betaald door salaris gemeente.
En nou zo schreeuwen tegen gemeente?
Schreeuwen tegen regeltjes die jezelf mede hebt gemaakt of dat is teveel eer, gehandhaaft?!
Niet zo netjes , de hand bijten die je voed.

advocaatjeleefjenog | 24-02-07 | 21:51

Ambtenaar van bouw en woning toezicht nu in de ziektewet Alper Cayhan!
Dat had je er niet bijverteld he? Vertel je ook nog dat je de NSB van de buurt bent? En over iedere ondernemer briefjes stuurt om te klagen over hun reclame uitingen.. vlaggen enzo? en verlichting en ga maar door.
Gek dat je niet klaagt over je stamkroeg Montmarte waar je je zieke lijf toch maar mooi naar toe weet te slepen of je andere stamkroegen Rouge en Mix.
Homohoofdstad van europa? minder budget vakanties boeken jongen "gay capital"is A'dam allang niet meer ,mede door kwal nichten als jij.
En vrijheid van meningsuiting en expressie?
Ray die is pas vrij en ohhhhhhhhwat een expressie!!!!wist je niet he!!!!!!!

heugemeug007 | 24-02-07 | 21:06

Nederland is een open inrichting (G van het Reve)

scheiterik | 24-02-07 | 09:13

@ Viruteel

Je bedoeldt het enige goeie in Amsterdam is de trein er vandaan... ;-)

Eurocanna | 24-02-07 | 09:04

Verschrikkelijke aanstellers.

rjochtrêgich | 23-02-07 | 21:41

je mag wel gesluierd rondlopen in 020 en vlaggen verbranden, maar als er een mooi gekleurd vlaggetje uit een raam hangt dan is het hek van de dam
wat een gelul zeg
of hebben ze klachten gehad van moslims die zich beledigd voelen?

Baron Jaeger | 23-02-07 | 10:52

Allemaal gezeik. Amsterdam moet je toch mijden.
Enigste goede trein is die vandaan Amsterdam

Virtueel | 23-02-07 | 09:16

Ray = Mark Rutte?

dezebestaatechtniet | 23-02-07 | 09:00

De "grachtengordelnichtenclub" steken mekaar als het effe kan de ogen uit, de voorzit(ster) van het stadsdeel centrum (een lesbisch paard) wilde het liefst de gay parade verbieden....

Gifkikker | 23-02-07 | 07:56

Dezelfde gemeente als die het gifschip niet kon lossen? Is Kim Il Vos niet de baas in 020?

P. de Tarabuso | 23-02-07 | 07:23

stelletje lutsers die AnP

Gegierde ZeeOtter | 23-02-07 | 06:13

Aan het eind van de regenboog vindt u de gouden vuist van Balper & Gay...

spoednik | 23-02-07 | 06:06

zolang die homo's in een boogje om mijn vrouw en kinderen heen lopen zal ik de hond niet los laten en dat geldt voor de rest ook

winshots | 23-02-07 | 05:10

De gays winnen wel met 3-1 van een stel kromme duitsers. Dus hang de vlag maar weer uit.

kuttekrap | 23-02-07 | 00:02

Ik begrijp het wel, bij de gemeente amsterdam werken geen amsterdammers meer, dan krijg je dit soort dingen..... burgerlijke trutterij over een vlaggetje... jammer... dat ook amsterdam ten onder is gegaan aan boeren en buitenlui...

css | 22-02-07 | 23:34

cohen een jodenster en meteen op de trein zetten naar duitsland dan komt het wel weer goed met de emancipatie in amsterdam

islamietje | 22-02-07 | 23:28

En de buren onder me, boven me, rechts van me, links van me 90% van dit flatgebouw mogen wel hun schotel laten hangen? Dit is toch ook een trots van KIJK WIJ HEBBEN MAROCCIE TV

MrJvG | 22-02-07 | 23:08

Ik vind die halvemaansteeg anders ook behoorlijk emancipatorisch klinken..

Entertrainer | 22-02-07 | 21:22

Dit voor de insiders...

DocD | 22-02-07 | 21:20

Vond alleen die regenboogparaplu die Mink Kok had liggen wel kek...

DocD | 22-02-07 | 21:08

Misschien kunnen ze de Maastrichtse vlag uithangen (rood met witte ster), alleen dan in andere kleuren (roze met bruine ster).

reaguurdert | 22-02-07 | 20:52

Inderdaad, oprotte met die vlag. Je geeft ze een stok en ze pakken gelijk de hele vlag.

Ik zie trouwens de voelsprieten al weer uitstaan bij onze "Amsterdamse rotjongens" die nu vast ook hun eigen vlagje willen laten wapperen.

Kertas | 22-02-07 | 20:51

Eeeeh wie weet!

verbatim et litterat | 22-02-07 | 20:05

Dat van die vlag is wel erg, maarrrrrr ... ze zouden toch geen twee paspoorten hebben ?

Bigi Bana Boy | 22-02-07 | 19:58

Laten we toch alsjeblieft de boel bijelkaar houden!

Stijl Lozer | 22-02-07 | 19:50

Gaat Ahmed Agghghghghgboutaleb niet als SS Sociale Zaken over heaumeau gerelateerde emancipatievraagstukken?

widtvoet | 22-02-07 | 19:40

@Rita for president
Het gebrek aan interpunctie doet mij denken dat je kouwes bent

Stijl Lozer | 22-02-07 | 19:37

Als alle normale homo's nou eens begonnen met een alternatief op te richten voor het COC. Dat zou al een hele vooruitgang zijn. En alle reldeldelnichten mogen van mij lekker in de stront zakken. Vinden ze nog lekker ook. Dus dan iedereen blij.

Jeremia | 22-02-07 | 19:36

Snorren, baarden, blotebillenbroeken en bloteharendoeken hebben allemaal wel wat reklamerigs. Een soort van klubkledingachtig gemisbaar. Schotels, haarloze kophuid, dasje, jasje, brochje, sjawltje, sterretje... Als smensen zich gaarne plegen te onderscheiden door een lik roze verf naast hun deurnummerbord... vooral doen! Een buurvriend met angstaanjagend groot rood PvdA verkiezingsbord in z'n tuin geeft ook aanstoot.

*hangt twee lelijke doeken aan z'n US windmolen*

widtvoet | 22-02-07 | 19:36

En maar roepen dat ze altijd in hokjes geplaatst worden. Dat doen ze GVD zelf zo graag. Flikkers

Eurocanna | 22-02-07 | 19:22

Gemeente Amsterdam:
Fuckiefuckiefuckieeeee..................................

metalgrandpa | 22-02-07 | 19:20

DIE VISSEN
word tijd dat we dat ook gaan verbieden op automobielen hoef ook niet te weten dat ik een godsdienst fanaat voor me heb zitten over aanstellers gesproken zijn zeker band dat ze niet in hun hemel terecht komen of zo over aanstellers gesproken

www.heinpragt.com/symbols/symb15.php

rita for president | 22-02-07 | 18:59

Gemeente A'dam is bang de moslims voor het hoofd te stoten, en is bang voor geweldadige anti-homo demo's van die allah lovers en werkt daarom tegen.

Rubberen regenburka | 22-02-07 | 18:50

-weggejorist-

Fennek | 22-02-07 | 18:49

Hatsekiedee. De beuk darein!

Skeflau d'Bouterique | 22-02-07 | 18:40

Als je die vlag niet uit mag hangen, komen er dan minder dubbellevenleiderts en andere hitsige heaumeaux naar de parkeerplaats of het park? Lijkt me niet, hè? BTW, moet je es kijken wat zou gebeuren als er een Al Qua'ida of nazi-vlag in 020 wappert. Vrijheid van expressie, maar meteen een knuppel van de pliesie in je reedt. Of doen jullie het daarom?

reaguurdert | 22-02-07 | 18:32

Ik lach me rot. Amsterdam en heaumeaux, zelfde sop. Maar ze kunnen toch ook rose handtasjes uit het raam hangen? Dan doen kinderen ook als ze een examen gehaald hebben.

Hadjewat? | 22-02-07 | 18:10

Wat een halve waarheden van die sterren. De hoofdpot van Centrum, Anne Lize van der Stoel, heeft in 2006 de oorlog verklaard aan alle rommel die daar blijvend aan de gevels hangt waaronder alle ongewassen gerafelde vullisvlaggen. Payen die 2500 euris.

martelaar van gorkum | 22-02-07 | 18:09

Flikker toch lekker op joh. gaat ergens anders om aandacht vragen!

isniegoe | 22-02-07 | 17:59

Lieve Alper & Ray,

als dat regenboogtextiel nou éch niet blijkt te kunnen, hang dan gewoon weer die drie aarskruisjes voor jullie raam. Op menige TomTom schreeuwt het driesterrige heaumeauxalert ook vaak duidelijkheid: "U heeft als bestemming ingevoerd Tripple Gay. Weet u zeker dat u naar Heaumoosterdam wilt?"

widtvoet | 22-02-07 | 17:58

Homo-hoofdstad?

Elvira | 22-02-07 | 17:56

Eerlijk gezegd zou ik nog niet deaud gevonden willen worden in 020.
Geruis als "I've seen Gayland. It's not a mythe..." heeft mij nog nimmer werkelijk kunnen beroeren. Het zal allemaal wel. Nagemaakten en heaumeaux verdienen eauk een (eigen) dorp.

Dáárblijven graag...

widtvoet | 22-02-07 | 17:46

Ik denk dat wij morgen de hele nieuwmarkt stijloos roze gaan bevlaggen; alles voor kleine Danny en zijn 7 retejongens.

Tom Waits | 22-02-07 | 17:22

Joh, Laat gordijnen maken van die vlag van je en hang die fijn op.

mm1 | 22-02-07 | 17:18

@paashaaz 17:01

Volgens mij zouden ze zelfs met recht (op niet kommerciele basis) een posteraankondiging van hun wekelijkse Harry's Anals Klubavondje voor hun raam kunnen hangen.

Maar had nou eerst es de betreffende gemeentefappersbrigade om een definitief oordeel gevraagd. Op zich een leuke zaak in spé...

widtvoet | 22-02-07 | 17:10

Ooit waren linkse mensjes helemaal verzot op homofiele mannen. Want die waren zielig en moesten geholpen worden!

Maar toen duidelijk werd dat vrijwel alle homo's, net zoals bijvoorbeeld Joden, uitstekend voor zichzelf kunnen zorgen, en dat zij vaak politiek rechts staan, was het al snel over met de pret. Blanke mannen zonder socialistische idealen die deugen immers niet!

Maar gelukkig voor onze linkse medemensjes kwamen er allerhande immigranten met bruine ogen die vaak bijzonder anti-joods en anti-homo zijn. Hebben ze weer wat te betuttelen.
www.hermanwouters.nl/portfolio/albums/...

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-02-07 | 17:10

"Fans van den piemel"..... LOL

Iefje | 22-02-07 | 17:07

volgens mij hebben ze geen poot om op te staan

paashaaz | 22-02-07 | 17:01

In de duistere stegen van Rotterdam-Zuid wordt zo ook kontinu de hand gelicht mbt. regels om reklameuitingen aan de gevels van woonhuizen te beperken. @Widtvoets Tweedehands Hout BV. kan daar in menige straat bogen op driekwart van de vensters als uithangbord voor zijn tweedehands houthandel...

En staat daarmee dan steedsbreed genomen vlak onder Marasat Schotels NV. kwa extragratisse on-gevel sluimerreklame.

widtvoet | 22-02-07 | 16:59

@ Biff Eagleburger 22-02-07 @ 15:19

Sorry, overheen gelezen. Maar dat "kleine stadje" is dus Cusco. Niet zo heel klein hoor (voor Peruaanse begrippen dan).

El Gringo | 22-02-07 | 16:50

Het is de stadsvlag van Cusco in Peru. Niet zeiken gemeente Amsterdam, het is geen reclame maar gewoon een uiting van solidariteit met een stad in een ontwikkelingsland.

Bron: ikzelf, maar voor wie me niet gelooft: en.wikipedia.org/wiki/Cusco

El Gringo | 22-02-07 | 16:49

Reclame waarvoor dan?!

n.ickname | 22-02-07 | 16:48

Een vlag met hakenkruis mag toch ook niet. Als je denkt dat, omdat je homo bent, je op een of andere manier een voorkeurbehandeling verdient ... tja dat kan de gemeente ook niet helpen. Lijkt mij dat deze knullen te lang hebben genoten van positieve discriminatie.

GrijpgrageGraaierd | 22-02-07 | 16:45

Stadsdeelreden lijken mij verzamelingen kleine Hitlertjes. Blij dat we die hier niet hebben.

noorderling | 22-02-07 | 16:45

Prima , als je dan net als de pizzaboer eronder precario rechten betaald mag je alle vlaggen ophangen.

hemaworstje | 22-02-07 | 16:14

Een homovlag aan mijn gevel gaat te ver
maar ik wil hem hier wel even ophangen

roodroodroodroodrood
oranjeoranjeoranjeor
geelgeelgeelgeelgeel
groengroengroengroen
blauwblauwblauwblauw
paarspaarspaarspaars

schuifpuzzle | 22-02-07 | 15:56

De buurtheaumeau van 3036 staat vrijwel dagelijks in z'n blote snikkel op twee hoog voor z'n raam met het kum nog in de mondhoek na te dampen van zijn obskure avonturen. De buurt zou 'n moord doen voor zo'n vlag...

widtvoet | 22-02-07 | 15:51

Bitchslap dat stelletje natte twats eens. Zonde van de zuurstof. Opbokken! Ga maar ergens anders die klote vlag uithangen.

Aatje | 22-02-07 | 15:46

Die vlag hangt daar prima in Amsterdam.
Succes met de aktie dames, maar ik steun jullie wel vanaf de zijlijn.

Als jullie aardige buren hebben dan vraag je of die vlag daar een tijdje mag hangen. Het wijkbestuur vind het vast leuk om een dagelijks speurtocht naar de vlag te organiseren.

Meneer | 22-02-07 | 15:44

Religieuze uitingen zijn ook gewoon reclame. Dus weg die kruizen en halve manen.....

Quichegerechtigde | 22-02-07 | 15:42

Die gasten heetten helemaal geen Alpher en ray, die heetten gewoon Dirk-Jan en Hendrik ofzo

Pannie | 22-02-07 | 15:41

Oh jeetje, dan maar geen homohoofdstad. Wat een cultuurschok!

SwiftCrack | 22-02-07 | 15:34

@Widtvoet heeft in 'n grijs verleden ook ooit es 'n gevel achter een vlag gebouwd. Had je die welstandszeikerds van de gemeente toen moeten horen...

Maar worden Alper en Ray niet gek van de aan- en inloop die zo'n reklamefolderachtige uitnodiging genereert? Mijn overbuurman Al-Hab Jurk stond vorige week z'n roze schotekl van z'n balkon af te schroeven omdattie schreeuwend dwaas werd van al die figuren die kwamen aanbellen voor het aankopen van ook zo'n ding.

widtvoet | 22-02-07 | 15:33

Ze moeten die vlag alleen eens wassen!
Je moet in Nederland voor alles betalen. Vroeger Raambelasting en in mijn ouders tijd personele belasting: ze kwamen dan bij thuis om te kijken of je meubels had en zo ja: dokken meneer en mevrouw. In Afrika zitten op de grond dus stoelen zijn een (overbodige) luxe voor de kleine man.
Als men tegen de (regenboog)vlag is, dan moeten ze het gewoon verboeden en niet proberen er een slaatje uit te slaan.

Satan Loves You Too | 22-02-07 | 15:32

-weggejorist en opgerot-

drbukkake! | 22-02-07 | 15:27

stuyterkuycken 22-02-07 @ 15:18
Niet waar, ik weet dat bijvoorbeeld hotels of rondvaartboot rederijen ook al geruime tijd geen vlaggen meer mogen plaatsen. En eigenlijk ben ik als geboren en getogen Amsterdammer het daarmee wel eens. Als je Amsterdam vergelijkt met Brugge dan is die laatste stad zo veel mooier. En dat komt door die afschuwelijk hoeveelheid gevel- en lichtreklames, want Amsterdam is in principe een mooiere stad dan Brugge.
Bij het huwelijk van Wim-Lex zijn er op het Damrak een flink aantal weggehaald en dat stuk ziet er zoveel beter uit dan de rest van het Damrak en het Rokin.

Bigi Bana Boy | 22-02-07 | 15:23

regenboog staat voor homo's? dus theo bos heeft een fiets zonder zadel?

Toine Rorije | 22-02-07 | 15:21

Die regenboogvlag behoort nog steeds toe aan een klein stadje in het Andesgebergte en niet aan groep mensen met een voorliefde voor hetzelfde geslacht. Nu boeit dat laatste mij ontzettend weinig en of je nou wel of geen vlag mag uithangen maakt me ook geen flikker uit (pun intended.)

Biff Eagleburger | 22-02-07 | 15:19

Hallo ..... Bram .... je hebt nu wat meer tijd ..... doe er wat aan

EvertsNL | 22-02-07 | 15:18

Kunnen ze die Maroc of Turkije vlaggen op de achterkant van nappalerenjackjesmetbontkragen ook niet gaan belasten voor een zelfde bedrag?
-
Ze zijn natuurlijk gek in 020, ze willen het alleen maar verbieden om de moslimbevolking in toom te houden. Voordat je het weet voelen ze zichzelf en de profeet beledigd en kan geen Aboutahleb er iets aan veranderen...

stuyterkuycken | 22-02-07 | 15:18

Hmmm, dan wonen er in Italië heel veel homo's: www.jonathanstephens.com/italy-large/I...
Overigens worden die regenboogdoeken daar gebruikt om te zeggen dat je voor vrede bent. Die vlag van die relnichten is dus heel verwarrend voor Italiaanse toeristen. En dat vind ik eigenlijk wel een steekhoudend argument om 'm te verwijderen. Niets erger dan verwarde tassenknippers in je binnenstad.

nieuwmans | 22-02-07 | 15:13

Blauwe ballen natuurlijk.

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 15:11

boeie wat je uit je raam hangt. als ik godver.. een vlag uit mn raam wil keilen over mn kanariepiet, dan is t geen reclame..

LUD | 22-02-07 | 15:10

blauw voor een piepelotje met een te kleine cockring ....

Bigi Bana Boy | 22-02-07 | 15:07

@Bigi Bana Boy 22-02-07 @ 15:03
Brrr, u is kenner?

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 15:06

LOL @Sjaak
Blauw staat voor de kleur van de kringspier na een negert te hebben ontvangen
Groen is de kleur van een positieve HIV-test

jacques trekhaques | 22-02-07 | 15:04

blauw voor aambeien, groen voor een anale druiper.

Bigi Bana Boy | 22-02-07 | 15:03

Oke eensch... Ik ben best bereid het e.e.a. eruit te hangen, maar een vlag gaat me wat te ver.

Doe eens een flinke roze franje, kleurt zo gezellig bij dat pizzabord!

Mosselprikker | 22-02-07 | 15:02

Rood voor de vaseline was op, oranje voor Friso, geel voor de multifunctionaliteit van bananen en paars voor tinkywinky, maar de symboliek van de groene en blauwe baan ontgaat me.

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 15:02

Dit is gewoon een standaardbriefje van de gemeente en de dienstdoende controleur heeft waarschijnlijk niet op zitten letten. Wat doet een normaal mens: je pakt de telefoon, legt de situatie uit en de ambtenaar zegt vriendelijk 'Inderdaad, beschouw die brief dan maar als nooit verzonden'. Probleem opgelost. Wat doe je echter als je een valse nicht bent die aandacht nodig heeft: zonder enige moeite te doen om in contact te treden met de gemeente schreeuw je maar meteen van de daken dat je gediscrimineerd wordt omdat je heaumeau bent. Dan weet tenminste weer iedereen even dat je een trotse nicht bent, want daar is het tenslotte allemaal om te doen.

jacques trekhaques | 22-02-07 | 14:59

Moeten kerken met hun torenhoge torents en luiddruchtig klokkenspel nu ook centjuns gaan betalen voor hun emancipatorisch vertoon voor den Heeren? I Amsterdamned & Fuck U Stadsdeelkoffiezetapparaat.

Jan Boel | 22-02-07 | 14:59

Zo te zien aan de reacties weinig bijval voor die relnichten, ga weer verder zzzzzzzzzzzzzzzzzzz, gaaap.

Zo jammer! | 22-02-07 | 14:58

Hang je geaardheid niet zo tentoon, dat doen hetero's toch ook niet?

CipherNL | 22-02-07 | 14:56

sjaakdeslinksesul 22-02-07 @ 14:04
Die vuile onderbroek van jou heeft misschien inmiddels ook wel alle kleuren van de regenboog ?

Bigi Bana Boy | 22-02-07 | 14:56

Waar kan ik zo'n vlag keaupen?

Rest In Privacy | 22-02-07 | 14:54

das Nederland anno 2007. de homo's moeten terug de kast in... Andre, JP en Wouter hebben het zo gewild.

me,myself and IK | 22-02-07 | 14:52

Als de regenboogvlag niet mag, toog jezelf dan in een blotebillenbroek.

Traag | 22-02-07 | 14:52

@koerbagh 22-02-07 @ 14:37

Wacht maar tot jij een boete krijgt voor het promoten van Schotse Whisky aan toevallig langslopende minderjarigen.

Iko Nal | 22-02-07 | 14:52

Laat die stadsdeelbestuurders ff lekker de tyfus genieten en zich bezig gaan houden met de overlast die de verslaafden veroorzaken.
Goeie actie boys, volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.
Maar ja eikels groeien nou een maal niet alleen aan een boom.

Waterdrager | 22-02-07 | 14:51

Noord Holland is jaloers op de stille reserves van Zeeland.

TooneyLunes | 22-02-07 | 14:47

@Boze Buur 22-02-07 @ 14:26
Correctie: 'geen poot om op te slaan'

Dömper | 22-02-07 | 14:46

stadsdelen doen wat ze willen, daar helpt geen wethouder tegen

Kerby | 22-02-07 | 14:45

Beste Alper & Ray

Gewoon een briefje terug naar die pennenlikkers met de mededeling dat het uithangen van deze vlag jullie wordt voorgeschreven door jullie godsdienst. Zodra iets (wat dan ook) je door je religie wordt voorgeschreven mag het in NL. Probleem opgelost.

Professor Plons | 22-02-07 | 14:42

Flikker toch op man. Ik ga toch ook geen heterovlag uit mijn raam hangen. Stelletje aandachttekortkomers.

kruT | 22-02-07 | 14:39

"Dus of je nou homo, bi of hetero bent, laat je solidariteit zien, steun de vrijheid van expressie en seksuele voorkeur, en hang zo'n prachtig regenboogdoek uit je raam!"
Laten we dan eens onderzoeken wat solidariteit betekent in deze context. Ik heb de Van Dale er even bij gepakt. "so·li·da·ri·teit" (de ~ (v.)); bewustzijn van saamhorigheid (=het gevoel met elkaar verbonden te zijn) en bereidheid om de consequenties (=noodzakelijke gevolgen) daarvan te dragen. Voel ik mij betrokken met homo's? Nee, waarom zou ik betrokkenheid moeten voelen. Ze zijn niet ziek en er is toch niets mis mee - tenminste dat zeggen ze zelf ook altijd. Wat mij betreft, kunnen homo's zich gewoon net zo gedragen als iedereen, niet meer en niet minder. Flikker op met je solidariteitsvlag en stel je niet aan.

jimmy | 22-02-07 | 14:39

Zitten er naast die RoosDoos® nu ook relnichten op Geenstijl? Waar is die goede oude tijd, waar we nog wekelijks een opendirretje te pakken hadden, een uploadtoernooi deden of een stripverhaal voorgeschoteld kregen?

Claude Jacque | 22-02-07 | 14:38

Je mag ook niet 'I will survive' of 'In the navy' op straat neuriën: is sluikreclame.

gezontverstant | 22-02-07 | 14:38

hey boys Komkommertijd?

Liefjes | 22-02-07 | 14:38

Het is reclame? Kun je heaumeausensualiteit als geaardheid kopen dan? Per ons of of per kilo? Hoe dan, waar dan? Ik dacht dat een seksuele geaardheid een aangeboren hersenfunctie was en dat je dat niet kunt kweken of verhandelen. Je kunt natuurlijk wel een gigolo huren om je je aars te laten neuken, maar ik geloof niet dat de heren dat doen (althans dat lees ik niet uit hun brief).
Het kan dan ook volgens mij niet als reclame-uiting worden gezien maar als uiting van identiteit. Dat mag gewoon. Als het twee zweden waren en het was een zweedse vlag geweest dan had dat ook best gemogen, lijkt me.
Ik heb zelf een Schotse vlag voor een raam hangen (als gordijn) en ik verkoop geen stukjes Schotland.

koerbagh | 22-02-07 | 14:37

Kunnen die vriendjes het weer niet alleen aan. Als nicht dien je je onder de radar te begeven, stelletje klokkeluiders

Barranquilla | 22-02-07 | 14:37

idd, het wordt tijd voor de Heteroparade en de heterolympics...

Nijluus'n | 22-02-07 | 14:36

Als ze er opschrijven "RITA MOORDENAAR", mogen ze hem vast wel laten hangen.

aa | 22-02-07 | 14:35

*zucht nog maar eens*

Getupâa | 22-02-07 | 14:35

is vooral een erg lelijke vlag, ik maar denken dat homos smaak hebben.

OpenDeur | 22-02-07 | 14:34

Wat een gezeik, dan toch geen vlag? Ik ga toch ook geen vlag uit het ramen hangen omdat ik hetero ben? Gaaaap.

simon stokvis | 22-02-07 | 14:34

Ik vind het wel een rechtvaardige actie van de gemeente 020, kijk eens er zijn nogal wat moslims broeders die daar aanstoot van zouden kunnen nemen en we moeten ons wel een beetje schikken naar de meerderheid van de stad natuurlijk. ........ dus nu heel snel die vlag weghalen jullie!

Karel Kruizenruiker | 22-02-07 | 14:32

Alsof die rooie vlag al niet genoeg ellende veroorzaakt in de ghey wijken

Poeboe | 22-02-07 | 14:32

nichten zijn echte attention whores!!<br>

Eagle_Eye | 22-02-07 | 14:30

@Sjaakdeslinksesul
got carried away.... Het mag dan juridisch allemaal niet kloppen maar dat zo'n ambtenaar zich daar uberhaupt mee bezig houdt vind ik echt uniek.
Nederland is zo'n zielig land aan het worden. Al een tijd trouwens.

Kleines Arschloch | 22-02-07 | 14:28

Heaumeaux?

Armageddon | 22-02-07 | 14:28

Ik hang toch ook geen vlag buiten omdat ik hetero ben ? Stelletje aanstellerts!

bannibal | 22-02-07 | 14:28

Reclame voor de tapijthapperij? Dat moet een viral zijn.

DonJohnson | 22-02-07 | 14:27

mr. Rugje 22-02-07 @ 14:22
'geen poot om op te staan' ?

Boze Buur | 22-02-07 | 14:26

Hoezo reclame?

Laat de gemeente Amsterdam maar even vertellen welk bedrijf deze vlag als handelsmerk heeft vastgelgd dan.

Iko Nal | 22-02-07 | 14:25

ChristenUnie rocks!

watkijkikoptv | 22-02-07 | 14:23

Wat een ophef om niets weer, de gemeente heeft geen poot om op te staan. Er is geen rechter in Nederland die dit onder handelsreclame laat vallen. Wat ze nu moeten doen is dus niet afwachten tot de gemeente dat ding weg haalt maar binnen 6 weken bezwaar aantekenen tegen het besluit. Als de gemeente dan op haar standpunt blijft staan veegt de rechter het wel van tafel.

mr. Rugje | 22-02-07 | 14:22

@Kleines Arschloch 22-02-07 @ 14:18
Relax, zoals gezegd gewoon een dom overijverig ambtenaartje die niet goed in zijn eigen wetten heeft gelezen. Het mag wel.

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 14:22

Tjop Tjong 22-02-07 @ 14:19
Hier heb je er een paar van mij "......!...,......,...;...:..." . Ik had nog wat interpuncties over.

Boze Buur | 22-02-07 | 14:21

Gretta kom er maar in...

g-male | 22-02-07 | 14:21

Als het een finse vlag was geweest was het discriminatie....

als heel nederland deze nou es lekker laat wapperen
vlaggen.fiberworld.nl/overijssel/nieuw...

want we weten tenslotte allemaal wie de baas is...

Nijluus'n | 22-02-07 | 14:21

Ik zie hier ook geen reclameuiting in dus lijkt mij dat de vlag gewoon mag hangen. Voor de rest erger ik me wel altijd aan homo's die ó zo trots zijn dat ze homo zijn. Stelletje aanstellers.

Flodder | 22-02-07 | 14:20

het zit de amsterdamse politie niet mee deze week eerst wordt de enige werkende kut marrokaan neergelegd voor zijn eigen avond winkel vervolgens wordt de mevrouw die even daarvoor een croissantje had aangeschaft van de trein gehaald dat hadden de echte mannen moeten doen om en nabij de schouwburg in veertig vijvenveertig mensen van de trein halen en nu gaan we homoos vertellen dat de piemel weer de broek in moet evenals de vlag

Tjop Tjong | 22-02-07 | 14:19

Ik ga de hele dag " KUTHOMO`S" vanuit mijn raam roepen. Gewoon om te laten zien dat ik hetero ben.

Boze Buur | 22-02-07 | 14:19

@emmuzzz
Mij boeit dit dus wel! Ook als hetero! Het is een grof schandaal zelfs. Wie heeft er in godesnaam last van zo'n regenboogvlag? Het is gewoon heaumeautje pesten en dat dreigt een nieuwe tendens te worden in Nederland. We gaan terug in de tijd, zie je dat dan niet?

@FlyingSpaghettiMnstr
Jij zegt het, ik dacht het. Het zal me niet verbazen als dat de achterliggende reden is. Dat zo'n regenboogvlag bepaalde andersdenkenden zou kunnen "provoceren" en dat de gemeente daar geen zin in heeft.

Kleines Arschloch | 22-02-07 | 14:18

Er hangt al jaaaaren een Rebel-flag voor m'n zolderraam, nooit gezeik over gehad...

winshots | 22-02-07 | 14:17

Bijdeweg Alper en Ray, volgens mij maken jullie je druk om helemaal niets.
In Artikel 4.1d van de richtlijnen gevelreclame 2004 (nog steeds van toepassing volgens de welzijnsnota) staat dat als algemene uitzonderingen op gevelreclame o.a. vlaggen van emancipatorische aard worden beschouwd.
Je vlag is dus GEEN reclameuiting en derhalve mag ie gewoon blijven hangen. De dienstdoende ambtenaar heeft dus verkeerd gelezen en een foutje gemaakt en jullie mogen weer fijn vlaggen, stelletje hysterische relnichten die jullie zijn.

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 14:16

Zeikwijven.

Dachthetwel | 22-02-07 | 14:15

*peinst nog over of ie een grap maakt over homo`s en een vlaggestok*

Boze Buur | 22-02-07 | 14:15

Wat een gelul van de gemeente, reclame-uiting my ass... Gewoon lekker laten hangen die vlag....

bvdbos2004 | 22-02-07 | 14:14

"en hang zo'n prachtig regenboogdoek uit je raam!" - En binnen 5 minuten het imago van gaybasher waar ik jaren aan heb gewerkt verpesten zeker. :p

Nee hoor jongen, lekker laten hangen. Zolang het geen Palestijnse vlag is vind ik het geen probleem.

CorruptEnDik | 22-02-07 | 14:14

En ik maar denken dat daar vrome gristenen woonden!
Terecht dus dat het stadsdeel Centrum hard ingrijpt. Het is verdomme geen Sodom en Gomorra hier!

Zippy | 22-02-07 | 14:13

"Want de emancipatoirische uiting is eigenlijk reclame"
reclame waarvoor??

boinzor | 22-02-07 | 14:13

Als ik een homo uit het raam hang, geef ik ook een duidelijk signaal af.

Boze Buur | 22-02-07 | 14:13

Gays zijn geen prio meer voor linksig nederland. Allochtoontjes zijn zieliger dus heeft meer te makken. Dat die allo's daarentegen een bietje anti-gay zijn dat vegen we gewoon vervolgens onder het rode tapijt.

FlyingSpaghettiMnstr | 22-02-07 | 14:12

* Hangt palestina doekje naast jodenster doekje *

Gezellig dorp is het toch, dat Amsterdam!

Archibald Hoogezand | 22-02-07 | 14:12

uhhmmm.... volgens mij boeit niemand maar dan ook niemand dit wat...

emmuzzz | 22-02-07 | 14:11

Die ene vlag is hét herkenningspunt voor homotoeristen?
En als die ene vlag weg is, is Amsterdam ineens volledig onherkenbaar voor hen?
Arrogante relnichten!
Ga je druk maken om iets belangrijks!

Leandroz | 22-02-07 | 14:11

Ons blikjegrolsch is aardig recalcitrant deze dagen, viel me op.

Boze Buur | 22-02-07 | 14:10

Vlagverbranding?

Dömper | 22-02-07 | 14:10

tiefus gemeente!

ja man | 22-02-07 | 14:08

Ik mag dus wel een NL vlag uit mijn raam hangen want dat is geen "emancipatorische" vlag maar geen veelkleurige want dat is reclame?
Fijn, gaan we wel weer terug naar de VERDONK MOOLENAAR spandoeken.

blikjegrolsch | 22-02-07 | 14:08

die hofstadtgruppe 22-02-07 @ 14:03

Inderdaad, die werkschuwe steuntrekkers hoefden, onder het mom "vrijheid van meningsuiting" die laster ook niet te verwijderen.. Ook niet zo raar, die leveren toch geen munten op, die kosten alleen maar geld..

pwman | 22-02-07 | 14:08

"onherkenbaar als homohoofdstad" want dat is Amsterdam in een notedop! We moeten dat imago natuurlijk wel hooghouden! Zo hoog mogelijk, want het is wel ES-SEN-TIEEL om je geaardheid met de HE-LE WE-RELD te moeten delen! Jezus man, het is maar een vlag! Als je bestaan (homo, hetero of bi) daarbij vaart... Triest hoor. Ga eens een hobby zoeken!

His Goofness | 22-02-07 | 14:07

Het zal allemaal nog wel slechter worden voor de roze medemens met het gristenkabinet. We gaan terug in de tijd, dit is slechts het begin.

Kleines Arschloch | 22-02-07 | 14:07

Het is wel weer een goed bewijs dat ambtenaren alleen maar uit het raam kijken, als ze hard aan het werken waren was die vlag ze geneens opgevallen.

Hieronymus van Alphe | 22-02-07 | 14:06

Fijn dat er weer een paar ambtenaren full-time mee bezig zijn .Heeeeele belangrijke kwestie*KUCH*

kruisridder | 22-02-07 | 14:06

Een vlag op een modderschuit?

Gay Niaal | 22-02-07 | 14:06

ik vind dit een verkeerde manier om aandacht te trekken. Moeten ze strax ook niet raar kijken als een homofoob ff een baksteentje bij hun naar binnen kegeld

zuid | 22-02-07 | 14:05

Eigen schuld, hadden ze maar niet links moeten stemmen in 020.

Dr. Faustus | 22-02-07 | 14:05

Maar uit het raam schijten mag wel?

Nerveuse Tienus | 22-02-07 | 14:04

Ik hang mijn vuile onderbroek wel uit het raam, al weet ik niet welk signaal ik daar nu eigenlijk mee afgeef.

sjaakdeslinksesul | 22-02-07 | 14:04

Ik heb juist een hekel aan expressie van seksuele voorkeur. Ik hang toch ook geen vlag uit omdat ik een kudt boven een piemel prefereer? Trouwens, waarom heeft de gemeente Amsterdam niet ingegrepen toen vlaggen van het kaliber 'Verdonk, nog steeds geen bloed aan je handen' uit kraakpanden werden gehangen?

die hofstadtgruppe | 22-02-07 | 14:03

wat een gelul deze actie, net alsof er geen grenzen zijn aan het uitsteken van je vlag. Stuur een bos finnen op deze relnichten af.

finnish humor | 22-02-07 | 14:03

Steigernetten, bedoel ik, even afgeleid door het onderwerp.

campion | 22-02-07 | 14:03

Boekhandel Vrolijk heeft dit toch al gewonnen in de Paleisstraat?
Klote deelraden ook altijd, zelf geld verspillen en dan de burgers tillen.
En ondertussen worden de stijgerboeren rijk doordat ze met reclame bedrukte steigernetten veel langer laten hangen dan nodig is en daar hoeven ze niks voor af te dragen want dat is geen gevelreclame, dat zijn, eh, stijgernetten. Corrupte boel.
Succes jongens, en lekker laten wapperen die vlag!

campion | 22-02-07 | 14:02

Net wijven, aandacht trekkers.
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, gaap, dus.

Zo jammer! | 22-02-07 | 14:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken