Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fatima Elatik is blond!

iek blont!Wat Theo van Gogh niet lukte, krijgt Geert Wilders wel voor elkaar. Fatima Elatik zonder hoofddoek. Tante Fatima is stadsdeelwethouder te 020 en zo stom als het achtereind van een cavia. Tutje Hola uit Politiek Correctië snapt weer eens niet waar die hele paspoorten discussie nu over gaat. Daarom nogmaals een korte uitleg. Wat Ome Geert bedoelt inzake de paspoort-affaire is het volgende: Dubbele Nationaliteit? Dan Gom-medewerker of Groenteboer: JA. Maar Minister of Staatssecretaris: NEE. Zo simpel is het. Geschikt of Ongeschikt, het hele eieren eten. De discours gaat niet over Wilders' eigen Oosteuropese verovering. Geert mag er 72 allochtoonse buitenvrouwen op na houden, vermits ze maar geen Nederlands bewindspersoon worden. En als land van herkomst verbiedt om nationaliteit op te geven. Jammer dan. Helaas pindakaas. Pech gehad. Eigen schuld. Had je je maar moeten realiseren toen je er geboren werd...

Reaguursels

Inloggen

waar gaat het heen met Nederland...
Al die buitenlanders die gelijk beginnen te jammeren om dat ze zogenaamd worden gediscrimineerd worden moeten eerst even realiseren dat een groot gedeelte hier al van 2 walletjes zit te eten. en ik erger me ook altijd kapot dat ze in het winkelcentrum turks staan te praten een accent kan je mee leven en daar kunnen ze niks aan doen maar ik krijg zoals jimmy al zei niet egt een veilig gevoel meer in nederland
ook als je uitgaat je ziet altijd van die smerige blikken van buitenlandse jongeren en als hun de muziek niet chill vinden gaan ze ruzie zoeken en dat zie je dus ook in de kranten terug .. wees eerlijk het gaat de verkeerde kant op met Nederland !!

puchmaxi | 21-02-07 | 20:32

Ik begrijp heus wel waarom die musselmannen zo nu en dan een geitje prefereren, dat kan je ze toch niet kwalijk nemen.

q18 | 20-02-07 | 22:40

@Kabouter Puntlul 20-02-07 @ 18:59

en een kabouter buttplug in je reet!!

deproleet | 20-02-07 | 22:40

Wat een kamelenkop... :-/

Pepp1 | 20-02-07 | 20:32

-weggejorist-

stuyterkuycken | 20-02-07 | 19:03

Hoofddoek af! Dubbele paspoort weg! Geert Wilders aan de macht!!

Kabouter Puntlul | 20-02-07 | 18:59

Waarom voelt GS zich eigenlijk geroepen iets uit te leggen aan van dit neukertje van Job Cohen..?
Waar bemoeit zij zich mee.....
niemand vraagt haar iets......(heeft natuurlijk zelf een persbericht de deur uitgedaan... hopende zelf ooit op het pluche te belanden)
Ik zou eigenlijk ook helemaal niet moet reageren op dit, zichzelf omhoog neukende, zaadkind...
En GS zou haar ook moeten ontkennen.....
En ik ook...
En iedereen!!

Hangplek | 20-02-07 | 17:55

Die kop is de pest voor je beeldscherm, is nu onherstelbaar beschadigd, anderzijds heeft het ook wel wat aandoenlijks, zo'n kameel met een hoofddoekje.

cookie | 20-02-07 | 17:53

Gaap

Zo jammer! | 20-02-07 | 17:20

,,Waar zijn we hier in dit land helemaal mee bezig? Ik voel me zo langzamerhand steeds minder welkom.’’

Ach nee, ze zinspeelt op een vertrek, dat moeten we niet hebben zeg! Ik voel me ook steeds minder thuis in Nederland. Het blijkt namelijk dat democratisch gekozen partijen hun standpunten niet meer mogen verkondigen, omdat andere partijen niet goed met ongemakkelijke waarheden om kunnen gaan.
Ik ben wel geen Wilders stemmer, maar de man is toch democratisch gekozen. Voor zover ik het kan beoordelen kaart Wilders een - onder autochtone Nederlands breed levende - kwestie aan. Is het parlement niet de plek waar zulke kwesties besproken dienen te worden. Als dat gebeurd is, dan zegt de voorzitter van de 2de kamer pas: "Dit is niet gepast.", eerder niet.
Als kleine, voor sommige nutteloze kwesties niet meer in de 2de kamer behandeld mogen worden, dan is dat slecht nieuws voor de SP en GL. Wie herinnert zich nog de bedenkingen van Wynand Duyvendak omtrent het betegelen van het Pieterpad in een bosrijke omgeving.
Persoonlijk heb ik meer iets tegen de positieve discriminatie methoden van de PvdA, die er niet alleen voor zorgen dat de eigen partijleden tekort wordt gedaan. Er zitten nu zelfs mensen als Sharon Dijksma en Albayrak in het Kabinet. Dan zal ik maar mijn mond houden over nitwits in de fractie als John Leerdam en Hans Spekman. Maar ook Gerdi Verbeet geeft nu al aan geen groot democraat en politica te zijn.

jimmy | 20-02-07 | 17:19

campion 20-02-07 @ 16:23

Je lult uit je nek. Zelfs binnen 0031 kennen we nog de Friezen, de Brabanders en andere etnische klojo's. Je hebt identiteit en je hebt identiteit.

*de moeder van Pritt een geyl ding vind*

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 17:05

@Pritt Stift

Weet je wíe lelijk is: je moeder!! Zelfs met een kussen op d'r kop was ze onuitstaanbaar.. da's dan wel weer erruug knap!!

deproleet | 20-02-07 | 16:41

@campion
Wat een gelul. Nog meer zinvols te melden? Misschien dat het ook helpt om als 'buitenlandse kaaskop' te zeggen dat je uit Nederland komt? Overigens is het vrij normaal te vragen waar iemand vandaan komt als je iemand niet kent. Ik noem dan gewoon mijn huidige woonplaats. En wat dan nog, mag iemand je niet vragen naar je afkomst uit interesse?
Nederlanders hoeven niet te zorgen dat 'buitenlanders' en 'buitenlandse kaaskoppen' zich Nederlander voelen, dat moeten die mensen zèlf doen. Door mensen te 'dwingen'/te zorgen voor dat mensen zich iets te voelen werkt niet. Daarbij, als deze buitenlandse kaaskoppen zich Nederlander voelen of willen voelen, waarom leveren ze dan niet de tweede nationaliteit in? En moet dus iemand die zich geen Nederlander voelt of wil voelen dan wel plaats mogen nemen in de regering van Nederland? Om wat te doen?
Nederlander ben je of je bent het niet. En als je het niet bent hoor je niet thuis in de landspolitiek.

Autodrop1981 | 20-02-07 | 16:36

Paspoorten zijn IDENTITEITSBEWIJZEN. Ik lees zelden iets over Albayrak of Aboutaleb zonder dat ze aangeduid worden als 'van Turkse afkomst' of 'de Marokkaans-NLse' en dat zou echt niet anders zijn als ze alleen een NL paspoort zouden hebben. En dat geldt voor iedereen in NL met een andere afkomst dan kaaskop. Je Identiteit zal altijd 'buitenlands' zijn en blijven en al ben je vierde generatie NL'er mensen nog vragen 'waar kom je vandaan?'.
Dus hoort het ook bij je identiteit om die twee paspoorten te houden.
Laat NL er eerst maar eens voor zorgen dat mensen zich NL voelen, voor ze eisen dat je een identiteit weggooit.

campion | 20-02-07 | 16:23

Het domme gansje Elatik gakte: 'Ik voel me zo langzamerhand steeds minder welkom'...
Je hebt hebt het nog niet door vrees ik.
Ja, je hebt je nu lang genoeg voor de criminele soortgenoten ingezet..., ja, je hebt nu lang genoeg volgepropt met die Islamitsche-groeivoer...
Ja, wat mij betreft is jouw tijd - en heel het zooitje waar je je zo hard voor hebt ingezet - gekomen. Het wordt tijd voor jullie om gedag zeggen. We zijn jullie gegak meer dan zat!
Er komt een tijd dat Wilders een zachte heelmeester bleek... en waarin jij - en dat mede-gebroed van je - blij was te vrijwillig te mogen vertrekken naar een ver Islamitisch land waar hoofddoekjes en vrouwen eenvoudig kunnen worden opgeknoopt.
Maar wat mij betreft is de tijd nu al rijp!

Een Soort Iets | 20-02-07 | 16:11

Helaas dat zij zo verwend zijn onderhand. Ze mogen blij zijn met hun rechten hier in Nederland. Er zijn genoeg andere landen in deze wereld waar buitenlanders iets anders worden behandeld.

Derechtselutser | 20-02-07 | 15:17

@Sytze Vliegen 20-02-07 @ 14:33
Neuh, probeer te werken.

@Sytze Vliegen 20-02-07 @ 14:21
Als iemand expliciet voor één nationaliteit kiest zegt hij hiermee achter de Nederlandse wetten te staan. Om deze aan te passen heeft hij toch echt de steun nodig van de rest van de regering. Wat een dergelijke hoogwaardigheidsbekleder privé doet of geloofd doet totaal niet ter zake voor het uitoefenen van zijn functie. Professie en privé zullen ze gewoon gescheiden moeten houden. Willen deze personen echt de wet gaan veranderen, dan zullen ze binnen de eigen partijen toch echt een grote groep moeten verzamelen die hetzelfde willen. Denk dus niet dat dat nu zo'n groot probleem is.
Omdat iemand met twee nationaliteiten nooit volledig en alleen het landsbelang kan dienen (hij heeft immers ook een belang in een ander land), ben ik van mening dat de landsoverheid (koningin?) dergelijke personen niet kan en mag aanstellen in een dergelijke functie. Door een paspoort in te leveren geeft de betreffende persoon aan het landbelang ook echt te willen dienen en alleen achter de wet die geldt in Nederland te staan. Heeft dan ook niets met geloof, hobbies of voorkeur voor voetbalclub te maken.

Autodrop1981 | 20-02-07 | 15:15

Wat een ongeloofelijk goor wijf :o

Nuja, dat hoofddoekje moeten ze iig ook verbieden, geen symbolen van godsdienst in openbare gebouwen...

zeveroare | 20-02-07 | 15:07

Spooky, het heeft niets met mijn denkvermogen te maken; Heb een HBO -Informatica diploma - maar wanneer je het niet eens bent met de multiculturele samenleving en de toestroom van moslims naar Europa dan mankeert er dus iets aan je denkvermogen? Uit bent zelf van moslimorigine vrees ik. Ik probeer alleen om te gaan met het "vijfde colonne gevoel" dat ik krijg van een hoop moslims tegenwoordig en hoop dat ze snel teruggaan naar hun eigen land

Right Said Fred | 20-02-07 | 14:49

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 14:33

Er is een nieuwe geert topic!! Rennen!!

Deadkennedy | 20-02-07 | 14:42

ligt iedereen verder te fappen ofzeau?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 14:33

Toch gaat het identiteitsvraagstuk ook over geloof autodrop. Ons bestuur is gebaseerd op christelijke normen en waarden. In onze cultuur is het al eeuwen niet meer de gewoonte dat je hand wordt afgehakt als je een kip steelt. Vrouwen worden hier niet gestenigd als ze verkracht zijn.

En uiteraard heeft Aboutaleb de beste bedoelingen met die moskee in Amsterdam. Het kost wat maar dan heb je ook niks. Of je de subsidie nu opmaakt aan voetbal of aan een andere criminele organisatie, da's weinig verschil. Is er al een opvolger bekend?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 14:21

Fatima is wel lekker handig als ze haar hoofddoek afdoet heeft ze gelijk een haak om hem aan op te hangen, makkelijk zeg.

Wouter Boslim | 20-02-07 | 14:17

Gelukkig gaat het hele identiteitsvraagstuk niet over geloof. In Nederland mag iedereen geloven wat 'ie wil met zijn Nederlandse nationaliteit. In de functie-eisen betreffende landsbestuurlijke functies (zou moeten) staa(n/t) dat een dubbele nationaliteit (welke dan ook) niet kan vanwege mogelijke belangenverstrengeling oid. Is niet minder discriminerend dan dat iemand die voor een HBO-functie solliciteerd met een MBO-diploma niet aangenomen wordt vanwege te lage opleiding. Het niet willen opgeven van de tweede nationaliteit omdat ze een landsbestuurlijke functie WILLEN bekleden geeft te denken. Persoonlijk vertrouw ik de beste mensen wel. Als ik al zou moeten concluderen dan concludeer ik dat de beste mensen gewoon hier geld willen binnenharken in een dergelijke functie om daarna van hun pensioen te gaan genieten in eigen(?) land. Dat laatste is gemakkelijker met een dubbele nationaliteit natuurlijk. Geeft echter wel te denken over de werkelijke motieven om een dergelijke positie te bekleden.

Autodrop1981 | 20-02-07 | 14:05

Alibombalie 20-02-07 @ 13:41

Dat laatste is duidelijk te zien lijkt mij. Al 150 jaar heeft het M/O de verreweg grootste olievoorraden in de wereld tot zijn beschikking en toch is het ook het gebied dat ondanks de resources geen enkele vooruitgang heeft geboekt. Dat is een van de gevolgen van Is lam. Waar het Westen al 200 min of meer de ruimte die de bijbel biedt om vooruitgang te boeken gebruikt bied de koran die ruimte niet en is tot voor kort ook geen vooruitgang geboekt. Het verval van NL is begonnen sinds de intocht van de arbeiders uit Turkije en Marocco. Er is een lineair verband. Zie ook cijfers van bijvoorbeeld eind jaren 60/70 en begin 80/90. Normverval en vervaging komt door cultuuroverheersing. En mijn ervaringen als voormalig schilderswijk bewoner zijn vrij uitgebreid. Ik heb ook nooit problemen gehad met NL-ers (tollerant) Des te meer met finnen (Intollerant).

Deadkennedy | 20-02-07 | 13:54

Alibombalie 20-02-07 @ 13:41

Dat doet me deugd, die laatste zin van jou. Zegt dat ook iets over de beschaving van de linkse partijen aangezien ze Wilders niet in zijn waarde laten noch respect hebben voor zijn " afwijkende" mening?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:52

Ik begin me zo langzamerhand wel af te vragen wat de vertaling van het Limburgse woord Vrijheid is.

Born-Hired-Disposed | 20-02-07 | 13:43

@ Deadkennedy 20-02-07 @ 13:25
Dank je wel voor de boekentip. Maar als de conclusie zo eenduidig is, dan komt het niet overeen met mijn visie van de werkelijkheid, wat heel erg makkelijk is, aangezien Fallaci niet alleen meer levenservaring heeft maar ook meer onderzoek heeft gedaan. Wat ik weet komt uit mijn directe omgeving, dus vergeef me als ik de meeste reacties hier afdoe als aanstellerij en opklopperij.
Verder vind ik je laatste twee zinnen erg jammer, daar ga ik dan ook verder niet op in. Beschaafde mensen laten anderen en andersdenkenden in hun waarde, en dat is blijkbaar een categorie waar jij niet toe behoort.

Alibombalie | 20-02-07 | 13:41

@Deadkennedy, kom op Geert, durf je ineens niet meer herkenbaar te reageren in de media?

Daikan | 20-02-07 | 13:36

Alibombalie 20-02-07 @ 13:16
En het enige waarin ze verenigd zijn is hun religie en haat jegens de joden. En mensen rechten gelden ook voor moslims soennie of shi'iet. Waar het om gaat dat Is lam en democratie onverenigbaar zijn. Er is geen ruimte voor democratie in Is lam. Wie niet met ons is is tegen ons en moet deaud(ik charcheer). Als ik je iets aan mag raden is dat het boek De kracht van de rede van OrianaFallaci. Daarin staat erg goed verwoord en is ook deels een naslagwerk en een van de fundamenten van mijn afkeer jegens Is lam. Het leest nog lekker ook en staat vol met feiten en geschiedenis die angstvallig uit de westerse geschiedenisboeken wordt gehouden omdat de enige conclusie die er overblijft is dat Is lam een geweldadige en uiterst intollerante en overheersende en achterlijke(chronologisch) religie is. Zie het Westen de bakermat en tegelijkertijd het hoogtepunt vann de menselijke beschaving en dan het Oosten. Een woestijn van onwetendheid en middeleeuwse gebruiken.

Deadkennedy | 20-02-07 | 13:25

@Right Said Fred
U bent oud hollandsch glorie? Denk eens breder dan je thuis als je de capaciteit daarvoor hebt.

spooky | 20-02-07 | 13:23

Lodewijk Asscher van de PvdA (A'dam) is nog veelerger dan Fatima Elatik: echt onthutsend: let vooral ook op de reacties.

www.pvdaamsterdam.nl/weblog_reacties/l...

"Wie migreert, maakt een onomkeerbare keuze. Bij die keuze hoort de nationale identiteit, en dus het paspoort. Eén paspoort."
hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/02/d...

Geen bewindslieden met dubbele nationaliteiten, dat is alles, dus wat zeurt Elatikje nu?

Ali | 20-02-07 | 13:22

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 13:18
Volgens mij droeg Muhammad Ali Everlast

LoudAndProud | 20-02-07 | 13:22

@koerbagh
Nu gaat het teminste ergens over, die drie werken zullen van veel grotere betekenis blijken dan dit gezeur over nationaliteit.

spooky | 20-02-07 | 13:21

Oost West thuis best!!! Daaaaaaaaaaaaaaaaag Fatima!

Right Said Fred | 20-02-07 | 13:19

Fuck de klompen, Jan Smid & het carnaval. Racisme = HOT!

schnoetsz | 20-02-07 | 13:19

brekend nieuws:

ook Mohammed Ali droeg Lonsdale

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:18

@Daikan 20-02-07 @ 12:45:
Bent u wel Nederlander? Zo ja, dan is het schandalig gesteld met uw kennis van de geschiedenis van de waterwerken. Een van redenen voor het bouwen van de afsluitdijk was namelijk het beschermen van de Zuiderzeekust na een reeks van een overstromingen. Het leek Lely namelijk slimmer een korte dam te bouwen en de Zuiderzee in te polderen dan de langs de hele kust de dijken op te hogen.
nl.wikipedia.org/wiki/Watersnood_van_1...
nl.wikipedia.org/wiki/Afsluitdijk
nl.wikipedia.org/wiki/Zuiderzeewerken

koerbagh | 20-02-07 | 13:17

... ik ben een londaler...

Wat is een Londaler?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:16

@ Deadkennedy 20-02-07 @ 12:31

Sorry voor het late commentaar, maar ze slachten daar elkaar de pan uit, shi'ieten tegen soennieten, hamas vs abbas, etc. Dus ik zie je punt niet dat er een invasie gaande is van moslims in de moderne wereld.

Alibombalie | 20-02-07 | 13:16

schnoetsz 20-02-07 @ 13:08

je leeft nog... heb je nog iets zinnigs te melden?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:13

Een mens dient beoordeeld te worden op zijn daden. Niet op zijn reisdocumenten. Of zijn huidskleur. Of zijn of haar geslach. Dat heet discriminatie. Oftewel een voor-oordeel. Maar ja, vooroordelen hebben de meeste reaguurders hier zat. Zeg dan eerlijk dat je een racist en een Londaler bent.

Flippo | 20-02-07 | 13:13

tuurlijk spooky, maar niets onder dwang ;-)

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:12

... carnaval daarentegen...

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:09

@Sytze Vliegen
Je verondersteld alleen de bewuste identiteit van jezelf maar onbewust dringen er altijd invloeden door en gelukkig maar anders had ik helemaal geen hoop meer voor de multiculturaliteit.

spooky | 20-02-07 | 13:09

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 13:05
Volksidentiteit..?..... Hahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!

schnoetsz | 20-02-07 | 13:08

Met het al dan niet symbolisch afstand nemen van hun niet Nederlandse paspoorten nemen ze juist Wilders alle wind uit de zeilen. Dat zou getuigen van moed en wijsheid. Door geen actie te ondernemen spelen ze Wilders cs. precies in de kaart. Ik dacht dat Albayrak en Aboutaleb slimme mensen waren........

Golda Meir | 20-02-07 | 13:08

... en ik vind Jantje Smit klote...

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:07

@Mocromania 20-02-07 @ 12:35
De meeste Nederlanders die in de grensstreken of in Spanje, Frankrijk gaan wonen, hebben geen dubbel paspoort. Verder is loyaliteit niet gelegen in gewoontes. He, ik heb ook een godsgruwelijke hekel aan carnaval, met de caravan vol aardappels en koffie op vakantie en de jaarlijkse verering van het koningshuis. Stel je voor dat we Nederlanders met een Marokkaanse of Turkse achtergrond dwingen een klomp op hun hoofd te zetten en heel hard 'gezelligggggggg' te roepen... Nee, dank u, voor deze vorm van Nederlanderschap pas ik.

Waar het wel om gaat is een bewuste keuze voor een nationaliteit als je het land waar je woont, wilt besturen. Doe je dat niet, dan zijn deze functies niet voor je weggelegd. Dat geldt in mijn optiek ook voor Canadezen, Belgen, Duitsers enzovoorts.
Daarnaast zijn normen en waarden (Balkenende en zo hebben deze woorden tot een gimmick gemaakt, maar heb even geen betere omschrijving voor handen) niet vergelijkbaar met gewoonten. Om op het voorbeeld van de acteur terug te komen, het gaat niet om de keuze die hij heeft, zijn motivatie is van belang. 'Wat zou de Marokkaanse gemeenschap wel niet denken als ik een NEDERLANDS meisje zoen?' Ehm... je bent acteur en volgens mij woon je in Nederland. Kijk nu eens verder dan je gemeenschap. Dit is Nederland.

Murdockyoufool | 20-02-07 | 13:07

@da wizard
en al meer dan 15 jaar beleid dus. Gewoonte maakt recht is het dan. Veranderingen kunnen best en een discussie moet kunnen maar de koevoet van Wilders kan echt niet. Waar haalt die waterstofperoxidenazi het vandaan?!

spooky | 20-02-07 | 13:06

spooky 20-02-07 @ 12:58

Mijn persoonlijke identiteit wordt gevormd door de invloeden die ik toelaat, niet door de invloeden die mij opgedrongen worden ;-) Daarvoor ben ik liberaal. Als ik Jantje Smit klote vind, dan wordt zijn muziek geen onderdeel van mijn identiteit. Over volksidentiteit zouden we uiteraard een potje kunnen stoeien.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:05

Golda, wil je met me trouwen?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 13:03

@Golda Meir
Ik geloof dat Aboutaleb helder genoeg was in zijn verklaring over waar zijn prioriteiten liggen als het om nationaliteit gaat. De rest weet ik niet, maar als Wilders mongloide zaken gaat roepen als scheuren in een heilig boek welk symbolische signaal verwacht je dan? Ik kan de reactie van Fatima heel goed begrijpen. Het zal nooit genoeg zijn en als het xenofobe deel van GS eerlijk is zullen ze toegeven dat een allochtoon altijd allochtoon zal blijven en de opening slechts schijn is om geen kaalkop te lijken

spooky | 20-02-07 | 13:02

Daikan 20-02-07 @ 12:54

Zoiets gebeurt niet zoals de zonen van allah het in de middeleeuwen al geprobeerd hebben plotseling maar erg geleidelijk. Eerst wat wetgeving dan wat angst om te beledigen en voor e het weet heb je een jelebba aan omdat je anders de moslims beledigd. Duurt nog hooguit een jaar of 15 a 20.Ook over mijn lijk trouwens maar toch is het belangrijk dat je het aan ziet komen om het te proberen te voorkomen. Maar het is allemaal erg sniekie want wij zin tenslotte het bewijs van de militaire infirioriteit van Is lam. Ze hebben hun best gedaan bijna 1000 jaar lang en zijn toch tot 2 maal toe in Polen verdreven. Dus heb ik ook liever 5 polen dan 1 hakbar. Ze werken en zijn geen moslim.

Deadkennedy | 20-02-07 | 13:01

In het begin van de jaren negentig van de vorige eeuw was het minister Hirsch Ballin van Justitie, die een dubbele nationaliteit toestond. Dat was volgens de toenmalige normen en waarden beter voor de integratie van nieuwe Nederlanders.
---
Dus een CDA beleid...

da wizard | 20-02-07 | 13:01

Daikan 20-02-07 @ 12:54
Yep!

schnoetsz | 20-02-07 | 12:59

Daikan 20-02-07 @ 12:45

Woei... waarom zouden er dan sluisdeuren inzitten denk je, in de Afsluitdijk? En waarom denk je dat ze hem "Afsluitdijk" noemen. En waarom maken ze dan geen brug? Da's veel goedkoper man.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:58

@Sytze Vliegen
Jou identiteit is geen vaststaand gegeven. Of je het leuk vind of niet in een multicultureel land als Nederland wordt je door andere beinvloed. Of het nu shoarma is of een moskee of babipangang onze identiteit verandert mee met de maatschappij die wij allen vormen

spooky | 20-02-07 | 12:58

Goed, een nieuwe dan: iedereen met een dubbele nationaliteit kan in het andere land - als daar zoiets als democratie heerst - stemmen voor de meest verlichte politici ter plaatse (en natuurlijk op een pro-Nederlandse* partij om de loyaliteit met Nederland te onderstrepen).
* Even zoeken in het partijprogramma.

gezontverstant | 20-02-07 | 12:57

Ok, er is dus nog geen wet die het leden van het kabinet verbiedt om twee paspoorten te hebben. Maar waarom is het nou zo moeilijk voor leden van dit kabinet die wel twee paspoorten bezitten, om alleen het Nederlandse te behouden en van de ander, al dan niet symbolisch, afstand te doen. Dit geeft dan toch aan dat het ze menens is met de integratie. Wordt het niet eens tijd voor een gebaar van de moslim gemeenschap in Nederland in plaats van alleen maar te roepen en schreeuwen dat ze gediscrimineerd worden. Als voorbeelden van succesvolle allochtonen, zou het toch een geweldig opportuun moment zijn voor Albayrak en Aboutaleb, om te laten zien dat integratie van twee kanten komt.

Golda Meir | 20-02-07 | 12:56

@Deadkennedy, ja en? Tsja, je kunt moslims in dit land als een virus beschouwen, waarvan zonder meer vaststaat dat vermenigvuldiging schadelijk is. Ik maak me er niet zo druk om. Wanneer *ik* me aangetast, gekrenkt, beledigd (kortom alles waar de hakbars zo over lopen te grienen) voel door de Islamisten, zal ik zelf ook niet schuwen als eerste de explosieven ter hand te nemen.Dat is, wanneer hier ooit bij mijn leven een Islamitische Grondwet zal komen. Maar voorlopig ga ik er nog niet van uit.

Daikan | 20-02-07 | 12:54

yurp 20-02-07 @ 12:38

Finnen, Marokkanen, moslims, Turken? Wat maakt het uit? Het gaat mij doodeenvoudig om de totale groep van mensen die van mening zijn dat er binnen de grenzen van Nederland andere regels prevaleren boven de regels die wij met zijn allen op democratische wijze hebben vastgesteld.

Als een of andere Turkse minister aan de Turkse onderdanen in Nederland het advies geeft om te stemmen op een Turk, dan geeft dat te denken. Als Turkije meent zich te moeten mengen in hoe in Nederland een tentoonstelling wordt vormgegeven, dan geeft dat te denken. Als de Marokkaanse overheid weigert mee te werken aan een onderzoek naar steunfraude door een Marokkaan, dan geeft dat te denken. Als Aboutaleb wil blijven meewerken aan de totstandkoming van een moskee die in handen komt van een Duits/Turkse criminele organisatie, dan geeft dat te denken. Er zijn legio voorbeelden te geven van inmenging.
Zolang er geen tegenbeweging is vanuit de bevolkingsgroepen zelf, wordt die inmenging goedgekeurd. Welke moslim heeft het lef om in het openbaar te roepen dat het in Nederland heel normaal is (cultuur dus) om te vinden en uiten dat Jezus een hoerenloper is en Mohammed een pedofiel?

Dus, al zijn het Chinezen, joden, boedhisten of Mexicanen, het maakt mij niet uit, zolang ze maar met hun poten van mijn identiteit afblijven.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:54

Pure decadentie dit, je druk maken over zoiets onbelangrijks. Wanneer mag ik van Wilders een oplossing horen voor het klimaatsprobleem of de achterstand van de europese economie tov die van China en India? En over kleinigheden gesproken die me soms opvallen: Ik zie Jan uit Spijkenisse in de comments van het AD. Molendijk is er nog :)

spooky | 20-02-07 | 12:54

De oplossing van het probleem is simpel: verbiedt het geven van de Nederlandse nationaliteit zolang een persoon nog een tweede nationaliteit blijft houden. Ligt de keuze geheel bij de betreffende persoon, en je pakt niks af in bestaande gevallen.

Hierdoor zal de druk op bijvoorbeeld Marokko stijgen om hun archaische wetgeving aan te passen.

Zware Guy | 20-02-07 | 12:53

yurp, hoi.

HANS GEERS | 20-02-07 | 12:52

Ik ruik een tsunami van angstzweet...

schnoetsz | 20-02-07 | 12:52

@Mocromania
@Mocromania
@Mocromania

Neem die gasten hier niet allemaal serieus. Ze hebben hun mening toch allang klaar. Neem het met een korreltje zout, en zie het vooral als
amusement. Doe ik ook. als ik het even gehad heb met werk, dan lees ik een paar reactie's van de kinderen van Wilders...

groet

ikkee | 20-02-07 | 12:51

ze zijn echnie, nou sesein gefaarlik.aaallemaaaaal.londer op.

HANS GEERS | 20-02-07 | 12:51

yurp 20-02-07 @ 12:40

De koran schrijft expansie/overheersing voor. Hindu's verdedigen zich tegen het opkomende Islamisme. De moslimgemeenschap verdubbeld bijna elke generatie en de NL-gemeenschap neemt af. het aantal moslims is de afgelopen 50 jaar wereldwijd met 235% toegenomen en het aantal chhristenen met slecht 47%. Er komen wereldwijd per jaar zo'n 33 miljoen moslims bij. Enigzins zorgwekkend? Toch wel ja.

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:50

Misschien kunnen we het over een aantal dingetjes eens zijn.
1. god = een lul.
2. allah = een klootzak
3. friezen zijn niet te vertrouwen.

schnoetsz | 20-02-07 | 12:49

@Iko Nal... waarschijnlijk verwar je de Afsluitdijk met de Deltawerken, aangezien de afsluitdijk niet echt veel meer is dan gewoon een Hele Lange Brug. De Deltawerken daarentegen hebben wél een belangrijke functie in het beschermen van dit land tegen de zee.

Daikan | 20-02-07 | 12:45

TyfusLeijer 20-02-07 @ 12:41

Altijd dat gelul over die slaven. de Romeinen hadden slaven, de Grieken vast ook wel, in de bijbel hadden ze slaven, in Z-Amerika hadden ze slaven. Slavernij is een onderdeel van de mensenlijke geschiedenis. Ook pedofilie was onze grote 'denkers' en de 'geboorteplaats van de europese cultuur' nl. het oude griekenland helemaal niet vreemd. Wat zijn dat toch altijd voor een kulargumenten?

yurp | 20-02-07 | 12:44

@Mocromania 20-02-07 @ 12:24

Ik zie "jullie" helemaal niet als acuut gevaar. Ik vind echter dat de top van de politiek net zo belangrijk is voor de integriteit en veiligheid van de Staat als de afsluitdijk. Belangrijker dan politic als Veerman. Die had ook moeten opstappen, maar van zijn gesjoemel is het land niet in gevaar gebracht.
Verder sluit ik me aan bij Murdockyoufool 20-02-07 @ 12:27. Met de opmerking dat het om ELKE dubbele nationaliteit gaat, of het nu een Canadese, Marokkaanse of Marssiaanse is.

Iko Nal | 20-02-07 | 12:42

Gaat GS nu iedereen zo uitvoerig afzeiken die het niet met GW eens is?

Kerby | 20-02-07 | 12:42

@ Mocromania 20-02-07 @ 11:47
Waarom had Mohammed dan zoveel slaven ?
Waarom telt in Mohammed's denkwijze een slaafvrouw niet mee met het aantal vrouwen die je uit mag weaunen ?
Wat een nonsens, leer eens uit je eigen geschiedenis over de pedeaux proleet (szmh).

TyfusLeijer | 20-02-07 | 12:41

Deadkennedy 20-02-07 @ 12:28

1) nederland is geen overwegend islamitisch land en zal dat waarschijnlijk ook niet snel worden (not in our lifetime). 2) In de Metro van vandaag stond een leuk artikel over geweld in India en Pakistan en die Hindoes kunnen er anders ook wat van!

yurp | 20-02-07 | 12:40

@Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:39

hahahahaha .... je bedoelt SCHengen!
Jij hebt er dus niet van gehoord... hahahaha

Mocromania | 20-02-07 | 12:40

@deadkennedy...

Je staat nog steeds op IGNORE...
blijven oefenen... komt met de jaren

Mocromania | 20-02-07 | 12:39

Mocromania 20-02-07 @ 12:35

Ooit van het verdrag van Sjengen gehoord?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:39

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:29

Nu zeg je Finnen, elders zeg je moslims. Wie bedoel je nu in deze discussie? Moslims of marokkanen?

yurp | 20-02-07 | 12:38

@Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:35

Hoor wie het zegt.... hypocriete nitwit... meneer heeft de mond vol van ZE en je weet precies hoe alle moslims denken dus vooringenomenheid is jou ook niet onbekend.
Denk je nu echt dat de term geitenneuker mij moet kwetsen... hahaha , te triest gewoon. Daarbij ook lekker origineel gevonden..

Mocromania | 20-02-07 | 12:38

@Murdockyoufool 20-02-07 @ 12:27

Allemaal leuk en aardig maar mijn essentie is..... GEEN DWANG, vrijwillig afstaan, prima!
Daarbij zijn er meer groepen met een dubbel paspoort, Zuid-Amerikanen, Canadezen,etc... daar hoor ik niks over en dat is tekenend dat de actie gewoon heel duidelijk gericht is tegen Marokkanen en Turken. Dit is een trend die al sinds 2001 in gang is gezet.
De gedachte ik kan hier nog makkelijk weg... leeft VOORNAMELIJK OOK onder NL'ers. Kijk eens hoeveel er emigreren, hoeveel Nederlanders er in Spanje en Frankrijk wonen en aan de Belgische en Duitse grensstreken met NL.

Dat er gewoontes zijn waar men zich niet aan wil sluiten is buiten beschouwing! Als iemand niet aan carnaval mee wil doen of een meisje wil kussen als acteur moeten ze lekker zelf weten!!! We dreigen onderhand een soort communisitisch denkpatroon te ontwikkelen waarin iedereen die anders is of denkt door de NEDERLANDSE DRUK gedwongen wordt om mee te doen met de meest triviale zaken (ook die druk is voelbaar en groot, dus over druk gesproken)
Als mensen zich aan de WET houden is dat mijns inziens meer dan voldoende. In de wet staat dus niks over hoofddoekjes, en ander geneuzel waar men een andere smaak of mening over heeft.

Mocromania | 20-02-07 | 12:35

Mocromania 20-02-07 @ 12:27

Niet zo neerbuigend doen geitenneuker. Iemands verstand in twijfel trekken is een zwaktebod. U verliest deze partij op punten.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:35

Alibombalie 20-02-07 @ 12:30
Als je de rest dan ook leest.

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:31

@ Deadkennedy
Je hebt het over een acuut gevaar en in de volgende zin grijp je terug naar 1975, de discussies hier worden beter en beter.

Alibombalie | 20-02-07 | 12:30

yurp 20-02-07 @ 12:25

In hun opvatting wel maar verder leggen ze zich wel neer bij wat er in meerderheid besloten is. Finnen gaan gewoon door met het discrimineren van vrouwen en homo's... en christenen.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:29

Mocromania 20-02-07 @ 12:24

Is lam is ook een acuut gevaar. Als sinds 1975 is Eurabia stukje bij beetje weggeven aan Is lam en dat zal met een aantal jaartjes wel tot een soort hoogtepunt leiden. Zie ook de dagelijkse slachtingen in Irak Pakistan Afganistan Indonesië enz enz. In alle overwegend Is lamitische landen worden de mensenrechten in naam van Mo en Allah geschonden.

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:28

@Yurp...

Nee dat is het zeker niet maar af en toe moet je wel back to basics anders deneken ZE dat de gedachtegang normaal is omdat ik er niks over zeg. Het blijft abnormaal en dat moet je kenbaar blijven maken.

Mocromania | 20-02-07 | 12:28

@Mocromania 20-02-07 @ 12:05
We benaderen de situatie vanuit tegenovergestelde hoeken, zoveel is duidelijk. Jij vindt dat een dubbel paspoort er niet toe doet, de houder van de twee nationaliteiten weet zelf waar zijn loyaliteit ligt. Ik zeg: als je weet aan welk land je loyaal bent, maak dan een keuze (de 'gevalletjes pech gehad' buiten beschouwing gelaten).
Bij een bewuste keuze voel ik me als Nederlander prettiger. Waarom? Ten eerste zie ik het nut van een dubbel paspoort niet in als je in Nederland bent geboren en getogen. Althans, ik wil het nut liever niet zien. 'k Ben echter bang dat het, vooruit maar weer, Marokkaans of Turks paspoort voor velen als nooduitgang blijft fungeren. Altijd is de gedachte 'maar ik kan hier nog makkelijk weg' aanwezig, die de binding met Nederland er -eufemistisch uitgedrukt- niet sterker op maakt.
Tweedens kan de druk vanuit het 'moederland' -dat de jongere generatie alleen van vakanties en uit verhalen kent- groot zijn. Zie de rol van Turkije in de Armeense kwestie. Zie lange arm van Turkije bij de tentoonstelling Istanbul (in een Nederlandse kerk!).
Ten derde irriteert het me dat druk vanuit de eigen gemeenschap in ons land nog zo groot is. Wellicht dat het volmondig ja zeggen tegen een enkel Nederlands paspoort mede door die druk wordt geblokkeerd. Een gek voorbeeld, maar naar mijn mening tekenend. De ShoufShouf-acteur die er moeite mee heeft om in een Nederlandse film, bestemd voor een Westers publiek, een Nederlands meisje te zoenen. Ik herhaal: te zoenen. Meneer is bang voor de reacties vanuit de Marokkaanse gemeenschap. Dan denk ik: wil je integreren, Nederlander worden, of wil je hier wonen, de vruchten plukken, maar wel je botsende culttur behouden? De paspoort-situatie mijns inziens in een notendop.

Murdockyoufool | 20-02-07 | 12:27

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:23
Als ik een opmerking plaats, heb ik 0 vraagtekens nodig. Toch?

schnoetsz | 20-02-07 | 12:27

@Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:22

Niet zo bijdehand wijsneus... ten eerste heb je het over DE moslims en ZE......
Die kronkel moet er eerst bij je uit voordat je naar level 2 kan en mijn argumenten begrijpt!
Wie zijn DE Nederlanders..... a la Holleeder allemaal??

Mocromania | 20-02-07 | 12:27

@Mocromania 20-02-07 @ 12:24

je komt er nu pas achter dat er hier mensen zijn die moslims als acuut gevaar zien? Dit is toch niet je eerste post hier?

yurp | 20-02-07 | 12:26

@ Sytze Vliegen 12:22
Zeker veel moslims in fryslan dat je een expert genoemd mag worden, nou toe maar. De zelfde normen en waarden die dicteren dat je een soeverein land onder valse voorwendselen binnenvalt en daarmee steunt, en vervolgens geen onderzoek instelt om die valse voorwendselen te onderzoeken.

Alibombalie | 20-02-07 | 12:25

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:22

Ook de SGP en in mindere mate de CU vind de bijbel belangrijker dan de Nederlandse wet (abortus, euthanasie, homohuwelijk, gelijke rechten vd vrouw) da's echt niet alleen voorbehouden aan moslims..

yurp | 20-02-07 | 12:25

Zijn er eigenlijk wel politici die loyaal zijn t.a.v. nederland?

schnoetsz | 20-02-07 | 12:24

@Iko Nal 20-02-07 @ 12:17

Dus omdat dingen MOGELIJK zijn ga je defacto maatregelen treffen? NEEEEE!
Dat hangt van het vraagstuk af. De afsluitdijk behoed NL van een eventueel ACUUT gevaar! Als jij dit vergelijkt met de kwestie van de dubbele paspoorten dan begrijp ik jouw standpunten ineens... je ziet ONS als acuut gevaar!

Mocromania | 20-02-07 | 12:24

schnoetsz 20-02-07 @ 12:18

Als je een vraag wilt stellen, gebruik dan een vraagteken, dat is wel zo duidelijk.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:23

als ik staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat wordt, wat maakt mijn dubbele nationaliteit dan uit? Buitenlandse Zaken, oke. Dan wordt het een rare combi. Maar Milieu? Of Binnenlandse Zaken?

yurp | 20-02-07 | 12:23

yurp 20-02-07 @ 12:21

Lees ook mijn reply's naar Mocromania.
Geeft een redelijk beeld.

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:23

Mocromania 20-02-07 @ 12:13

Klopt, de loyaliteit van een moslim aan bijvoorbeeld Nederland is bijzonder klein. In Nederland gelden Nederlandse wetten.
Zolang een moslim het belangrijker vind om volgens de Koran te leven dan volgens de Nederlandse wet (alle mensen zijn gelijk, dus ook vrouwen, homo's etc.), geven ze er blijk van niet 100% loyaal te zijn aan de Nederlandse maatschappij en cultuur.
Zolang een Nederlands BESTUURDER geen duidelijke stelling durft te nemen tegen haar moederland omtrent genocide of andere vormen van massamoord, laat zij niet zien dat ze zich sterk wil maken voor normen en waarden waar wij in Nederland trots op mogen zijn.

Zoek loyaliteit eens even op in de Dikke...

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:22

yurp 20-02-07 @ 12:16
Ja, een boer op landbouw kan dan ook niet.

schnoetsz | 20-02-07 | 12:21

Deadkennedy 20-02-07 @ 12:15

hier is mijn antwoord nog van de vorige thread:

Iedereen komt op voor zichzelf en voor zijn eigen achterban. Iedereen in de regering en in de 2e kamer heeft een verborgen agenda of je nou turk, marrokaan, boer of limbo bent. Minister Veerman heeft duidelijk laten zien hoe het is om een dubbele agenda te hebben. Zulke bewinsdslieden vertrouw ik voor geen meter. De achterban van een Aboutaleb bestaat niet uit radicale moslims. Sterker nog: hij is een 'afvallige' die vermoord mag worden. www.elsevier.nl..
Mag jij me uitleggen wat zijn verborgen agenda precies inhoudt?

yurp | 20-02-07 | 12:21

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:08

De vraag was wat jij hebt met algemeenheden.

schnoetsz | 20-02-07 | 12:18

@Mocromania:

Laatste keer: Ik ga er niet van uit, maar op deze manier bestaat de mogelijkheid DAT het het kan. En dat mag niet. Klaar, punt, uit. En sinds wanneer moet je wachten tot het mis gaat voordat je er iets aan doet? De afsluitdijk is toch ook niet van karton?

Iko Nal | 20-02-07 | 12:17

Iko Nal 20-02-07 @ 12:04

dubbele belangen heb je overal. Kijk maar naar minister Veerman, die was pas lekker bezig met belangenverstrengeling. Beleid met hand en tand verdedigen waar hij vooral zelf veel geld aan verdiende met zijn boerderij in Frankrijk. Dubbele belangen zijn mogelijk voor elke politicus en zijn niet uit te sluiten. Op het moment dat zo'n dubbel belang belangrijk wordt zal de politicus zich niet moeten uitlaten over de kwestie, zijn stem onthouden of zelfs aftreden als blijkt dat zijn dubbele pet een objectieve behandeling van een onderwerp onmogelijk maakt.

yurp | 20-02-07 | 12:16

@ Pritt
'Vermits' klinkt wel gezellig, maar betekent 'omdat' en dat is iets anders dan 'mits'. Tog?

echtwel | 20-02-07 | 12:16

@ Sytze Vliegen 20-02-07 @ 12:08
Dan is dat jouw mening, en toch ga ik er niet op in. (Blijf maar lekker vissen naar flames)

Alibombalie | 20-02-07 | 12:15

yurp 20-02-07 @ 12

Hier en daar een beetje tweaken totdat het toepasselijk is. Maar ja. Hij is redelijk hetzelfde.

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:15

Dat Mw Elatik zich niet langer welkom voelt vind ik ook niet zo belangrijk.

Verder is het nogal droevig dat mensen loyaliteit en paspoorten met elkaar verwarren. Mocht Aboutaleb een wolf in schaapskleren blijken, vermindert het ritueel verbranden van zijn marokaanse paspoort daar natuurlijk helegaar niets aan.

Verder is het het zoveelste bewijs dat NL nogal navelstaarderig wordt, en is het wachten op het volgende vernietigende stuk in The Economist. Zoals de gehele top van het Nederlandse bedrijfsleven al door heeft, maken Geert -en zijn fans- ons volstrekt belachelijk in het buitenland. Straks leidden we hier alleen nog chinezen rond die naar onze molens komen kijken, en prodcuren we nog wat kleine delfts blauwe klompjes.

TheCFO | 20-02-07 | 12:13

@Iko Nal 20-02-07 @ 12:04

INhoudelijk??? Ik val zowat in herhaling... lees al mijn vorige posts en zie daar de rode draad...
Jij gaat er vanuit dat het belang van een vreemd land boven het NL belang wordt gesteld. Wat ik dus continu aanhaal is.... op basis waarvan, angstgevoelens, xenofobische gevoelens,etc...
Er is nimmer een casus geweest waarin dit zich heeft voorgedaan maar omwille van sluiten we daarom de hele groep bij voorbaat uit.
Daarbij wordt er zo ontzettend makkelijk voorbij gegaan aan de loyaliteit aan NL. Dit zegt mijns inziens meer over de "eyes of the beholder".

Mocromania | 20-02-07 | 12:13

Deadkennedy 20-02-07 @ 11:18

heb je dit stukje rechtsstreeks onder je Ctrl-V zitten of wat? Dit is al de derde keer dat je precies hetzelfde stukje plaatst!

yurp | 20-02-07 | 12:12

Mocromania 20-02-07 @ 12:09

Volgens mij is pedofiel een aanvaardbare term voor iemand die een 9 jarig meisje penetreert! En persoonlijk verantwoordelijk zijn voor de onthoofding van 700 joden in 622 ofzo kun je wel aanduiden als zijnde een slachter. Maar die termen daargelaten waarom?

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:12

En toch was Mohammed een pedofiel

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:10

@ sjaakdeslinksesul 20-02-07 @ 12:07

Volgens mij heb je de verkeerde link, aangezien het gaat over langdurig verblijf in het buitenland met een dubbele paspoort, verder lees ik niets over diplomaten.

Alibombalie | 20-02-07 | 12:10

Mocromania 20-02-07 @ 12:05

Als je van marocco je identiteit niet op mag geven is dat toch niet het probleem van NL maar haar/zijn probleem met marocco?

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:09

@Deadkennedy 20-02-07 @ 12:01

Indien je antwoord wilt dan zullen de vragen toch echt anders geformuleerd moeten worden. Termen als pedofiel en dat soort nonsens dienen geen enkel doel.

Mocromania | 20-02-07 | 12:09

@Mocromania
En nou even inhoudelijk graag.

Iko Nal | 20-02-07 | 12:08

schnoetsz 20-02-07 @ 12:02

Wat heb jij toch met Friezen?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 12:08

@ikonal

Caps lock is om een duidelijk onderscheid te kunnen aangeven zodat dit makkelijker leest. Ben slechts meedenkend... beter dan die lappen tekst van jou waarin ik teveel moet zoeken....

Mocromania | 20-02-07 | 12:07

@Murdockyoufool 20-02-07 @ 11:58

Quote.."Van apartheid is in zoverre sprake dat dragers van een dubbel paspoort bepaalde functies niet kunnen bekleden"... DAT DIT ZONDER FEITELIJKE EN BEWEZEN ARGUMENTEN PLAATS ZOU MOETEN VINDEN IS DUS KUL. ANGST REGEERT.

Quote.."De trots op het moederland blijft toch aanwezig, wat zich ook uit in een dubbele nationaliteit"... TROTS OP HET MOEDERLAND IS NIET VERKEERD EN DIT UIT ZICH DUS NIET IN EEN DUBBELE NATIONALITEIT. HET IS GEEN OORZAAK-GEVOLG MAAR EEN VOLDONGEN FEIT! NOEM HET AANGEBOREN..

QUOTE.."Waarom niet je tweede paspoort opgeven als Nederland je moederland is (geworden)?..." ALS ER PERSONEN ZIJN DIE DAT WILLEN DAN MAG/KAN DAT!!! DAAR GAAT HET HELEMAAL NIET OM! MAAR DAT DIT ONDER DWANG EN MET ONGEFUNDEERDE ARGUMENTEN EN ANGSTGEVOELENS PLAATS MOET VINDEN DAAR VERZET IK ME TEGEN!!

Mocromania | 20-02-07 | 12:05

De standpunten worden nu toch langzaamaan duidelijk, al lijkt het NSB-aspect vooralsnog onderbelicht. Ik vertrouw erop dat dat goed komt.

gezontverstant | 20-02-07 | 12:05

@ Mocromania 20-02-07 @ 11:52

Het gaat erom dat er dubbele belangen tussen nationaliteiten KUNNEN zijn en alleen daar al om moet dat vermeden worden. Iemand met een bepaalde politieke achtergrond heeft natuurlijk ook een belang om het beleid te "kleuren" maar daar mag je bij van uit gaan dat als het er op aan komt, het landsbelang voorop staat. Bij iemand met een dubbele nationaliteit wordt dat dus veel moeilijker. Ik ga er persoonlijk wel van uit, maar de constructie zorgt er voor dat het makkelijker is voor een ander land om druk uit te oefenen op die persoon waardoor het belang van het vreemde land boven dat van NL wordt gesteld.
Dit is gewoon (staats)recht hoor. Veel beroepen hebben hier al mee te maken. Kijk bv maar naar eens naar Bram M. op het moment.

En gefeliciteerd met het vinden van de CAPS LOCK.

Iko Nal | 20-02-07 | 12:04

LoudAndProud 20-02-07 @ 11:56

Daar zit wat in.

schnoetsz | 20-02-07 | 12:02

Mocromania 20-02-07 @ 11:54

Mijn haat jegens Is lam kan ik moeilijk verbergen. Daar schaam ik me niet eens voor. Het is hetzelfde als de duivel haten voor gelovigen. Of je schoonmoeder haten. Dat kun je ook moeilijk voor je houden. Ik kan met de bewijzen die ik heb opgezocht gewoon niet anders concluderen dan dat Islam een geweldadige en overheersende op angst gefundeerde religie is. En dat aanhangers ervan toch enigzins ongeinformeerd zijn. Hoe kun je een pedofiele slachter aanbidden en willen leven met hem als groot voorbeeld? Waarom? Beantwoord die vraag voor mij als je wilt.

Deadkennedy | 20-02-07 | 12:01

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 11:57

De moslims, de joden, de negers, de Friezen...

schnoetsz | 20-02-07 | 12:00

@MrWorf 20-02-07 @ 11:43
Typische reactie voor een Klingon die op een aards ruimteschip van twee walletjes loopt te eten. Bounty! Maar ik zal een link voor je proberen op te snorren.

Hier een stukje over of het mogelijk is om afstand te doen van je dubbele nationaliteit (antwoord is ja, ook voor Marokkanen) nederkrant.wordpress.com/2007/02/17/fe...
En er staat nog iets in onze grondwet: het gelijkebehandelingsbeginsel. De overheid wijkt hiervan af door Grieken, Turken en Marokkanen wel toestemming te verlenen om een andere nationaliteit naast de Nederlandse te bezitten, terwijl Nederlanders (incl Marokkanen en Turken die niet over een dubbele nationaliteit beschikken) de hunne kwijtraken wanneer ze een andere nationaliteit ernaast nemen.

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 11:59

Overigens ,best pritt, is het helemaal niet "Helaas pindakaas. Pech gehad. Eigen schuld. Had je je maar moeten realiseren toen je er geboren werd." want die hele kwestie van de dubbelle nationaliteiten is binnen een week overgewaaid en dan zijn de enige die zich er nog druk over maken Geert Wilders, jij, en een handvol xenofoben die met je meehuilen.

LoudAndProud | 20-02-07 | 11:58

De Marokkaanse staat kan de wel menen dat eens een Marokkaan altijd een Marokkaan betekent maar als je demonstratief je geldig Marokkaanse paspoort laat terugsturen door een echte krant zoals b.v. De telegraaf dan wil ik nog wel eens zien wat de reactie van Marokko is.

Hans Anders | 20-02-07 | 11:58

@Mocromania 20-02-07 @ 11:43
Welnu, 'pal', ik ben nog nooit met jou in discussie getreden -of je moet stiekem Jargent zijn- dus steek je persoonlijke negeerlijst maar in je reet. Bovendien is je arrogantie om te denken dat ik jouw reactie zit te wachten behoorlijk lachwekkend.
Verder rest de vraag: wat is er niet duidelijk aan mijn reactie? Van apartheid is in zoverre sprake dat dragers van een dubbel paspoort bepaalde functies niet kunnen bekleden. Dat is sneu voor degenen die hun Marokkaans paspoort daarvoor op zouden willen geven en het niet kunnen. Gevalletjes 'pech gehad', maar ik betwijfel of er veel van rondlopen. De trots op het moederland blijft toch aanwezig, wat zich ook uit in een dubbele nationaliteit.
Van 'twee walletjes eten' is van toepassing op de mensen die de keuze hebben om fulltime Nederlander te zijn, maar hun tweede paspoort weigeren op te geven. Het hoeft niet zo te zijn dat ze regelmatig naar, vooruit weer, Marokko vliegen. Draai de vraag nu eens om. Waarom niet je tweede paspoort opgeven als Nederland je moederland is (geworden)?

Murdockyoufool | 20-02-07 | 11:58

En nog steeds vraag ik me af welke stap in de goede richting de moslims in het integratieproces hebben gezet Mocro. Wat hebben ze opgegeven tot nu toe?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 11:57

Ach het was een kwestie van tijd voordat Geen Stijl helemaal kleur zou bekennen;
nu worden in de topics van de redactieleden al de standpunten van Wilders nog eens verduidelijkt en uiteengezet.
"en zo stom als het achtereind van een cavia. Tutje Hola uit Politiek Correctië snapt weer eens niet waar die hele paspoorten discussie nu over gaat. "
Gelukkig leg jij het ons even haarscherp uit.

LoudAndProud | 20-02-07 | 11:56

@Deadkennedy...

Jij durft en kan blijkbaar niet op inhoud discussieren en denkt dat met beledigen op te kunnen lossen. Dus bij deze.... krijg het lekker aan je hart en val morgen (overmorgen mag ook) lekker dood.

Mocromania | 20-02-07 | 11:54

-weggejorist-

Mocromania | 20-02-07 | 11:52

Mocromania 20-02-07 @ 11:47

Mo de pedo stierf in 632 en kon na zijn deaud zeker de slavcernij afschaffen! Knap van hem. Kon die toen ook nog kleine meisjes ontmaagden?Mo was persoonlijk verantwoordelijk voor de deaud van honderden zo niet duizenden mensen.

Deadkennedy | 20-02-07 | 11:51

@Elegast 20-02-07 @ 11:36

Zie mijn reply aan Mocromania @ 11.45.

Hier dus duidelijk een praktijkvoorbeeld. Hoeveel meer inhoudelijk kun je worden?

Iko Nal | 20-02-07 | 11:51

Laat ze fijn de tiefus krijgen. We wonen hier in het westen en daar gaat het ff anders dan in Turkiestan of Marokkije. Door de teugels te veel te laten vieren verkwansel je je eigen identiteit. Ik ben er trots op Nederlander te zijn maar van die politiek correcte verkiezingsleugenaars van Woutje Bos en collega sprookjesvertellers mag dat niet meer. Tuurlijk mag je als Turk de genocide op het Armeense volk ontkennen en natuurlijk zijn alle blonde Nederlandse meisjes ongelovig neukvee. Verkwansel je ziel maar stelletje geilneven.

Begin de koran maar vast uit je hoofd te leren want dat wordt wel onze toekomst op deze manier.

Berendt Bockenluhl | 20-02-07 | 11:51

Al dat gezeik ook. waarom moet een nederlandse parlementarier uberhaupt een nederlands paspoort hebben. Als ie maar EEN paspoort heeft. Turks, marokkaans, argentijns, iedereen is welkom om de

erdebe | 20-02-07 | 11:51

Je liegt uit je islamitische nek mocro.

De grootste slavenhandelaren en slavenbezitters in de geschiedenis van de mensheid zijn de Arabieren. Het gevangennemen en als slaaf verkopen van Afrikaanse zwarten is door de Arabieren eerder ingezet, tot op de dag van vandaag volgehouden en vooral met meer slachtoffers gepaard gegaan dan de vergelijkbare wandaden van de Europeanen. Overigens bezat de islamitische 'profeet' Mohammed zelf slaven, handelde in slaven, en maakte krijgsgevangenen tot slaaf.

Big Pete | 20-02-07 | 11:50

@ Iko Nal 20-02-07 @ 11:45

Ze heeft zoals het een echte PvdA'er betaamt verschillende meningen de wereld in geslingerd, ene keer erkent ze het wel en de andere keer weet ze nou niet of het woordje wel terecht is. Maar je gaat wel een beetje ver om te zeggen dat ze in Turkije vervolgd kan worden voor iets wat ze hier zegt.

Alibombalie | 20-02-07 | 11:50

@mezelf:

k denk echt NIET dat dat je je met het opgeven van de tweede nationaliteit meer Nederlander gaat voelen en daar gaat het dus ook niet om.

Iko Nal | 20-02-07 | 11:49

Mocromania 20-02-07 @ 11:37

Wat betreft het koloniale verleden van NL. In 635 was bijna heel noord afrika Christelijk totdat in 635 de Isla mietjes besloten om uit naam van Mo de pedo de wereld te gaan veroveren en in de daarop volgende 800 jaar geprobeert hebben om heel Eurabia te Islamiseren. Dat verklaart ook meteen de Kruistochten die bestonden uit mensen die hun van vrijheid hielden en bereid waren hun levens ervoor te geven. Het was het terugnemen van dat dat door de Islamietjes was ingenomen. En dat deden ze niet zachtmoedig zoals de religion off peace beweerd maar met slachtpartijen van ongekende schaal. De Islam is tot op heden schuldig aan de deaud van zo'n 250000000 mensen.

Deadkennedy | 20-02-07 | 11:48

@Deadkennedy 20-02-07 @ 11:42

Ga je huiswerk eens doen.... Mohammed de profeet is degene geweest die de slavernij afschafte. Maar dit soort discussies zijn zinloos en je haakt af van het onderwerp... beetje welles/nietes spelen... kom op zeg!
JIJ komt met een grote muil aanzetten over 635 na chr. dan moet je ook realiseren dat er in de wereld vele dingen zijn gebeurd en daar heeft NL zeker geen marginale rol in gespeeld zoals jij nu voordoet.
"Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen"

Mocromania | 20-02-07 | 11:47

Mocromania 20-02-07 @ 11:35

Kranten gelezen recently? Neem nou Nebahat Albayrak. Die durft de Armeense genocide niet te erkennen omdat het in HAAR land bij wet verboden is om dat te doen. Als ze de genocide wel zou erkennen loopt ze kans om in Turkije te worden gearresteerd en vervolgd. Zelfs haar familieleden daar kunnen er voor worden opgepakt.Als ze geen Turks paspoort zou hebben, zou ze die verplichting ook niet hebben gevoeld.
Ik denk echt dat dat je je met het opgeven van de tweede nationaliteit meer Nederlander gaat voelen en daar gaat het dus ook niet om. Het gaat er om dat je onder druk staat van de wetten van een vreemde mogendheid. Een neger is aan geen enkele wet gebonden om gekleurde mensen voor te trekken. Jouw voorbeeld klopt dus niet.

Iko Nal | 20-02-07 | 11:45

Maar stel nu eens dat Limburg moet wijken voor een supersnelweg, ofzoiets. Moet Wilders zich dan ook onthouden van stemming omdat er anders sprake is van belangenverstrengeling?

Alibombalie | 20-02-07 | 11:45

Mocromania 20-02-07 @ 11:28

Ik slaap altijd prima in mijn bierkeet.

Inhoudelijk discussiëren is niet zozeer het lastige, daar ben ik bijzonder goed in getraind. Ik heb alleen de laatste maanden zo weinig zin in opnieuw investeren in het debat. Ik was gematigd liberaal, ooit. Nu ik in het hele integratieproces alleen nog maar zie dat de geitenneukers alleen maar nemen en niets geven (welke stap hebben moslims nu wèrkelijk gezet in het proces?), kunnen ze wat mij betreft allemaal ongezien de typhus krijgen. Het is alsof wij Nederlanders in ons eigen land moeten integreren.
En ja, ik heb vorige week mijn Marokkaanse schoonmaakster op de keien geflikkerd omdat haar jurk haar, naar eigen zeggen, onvoldoende in staat stelde om bepaalde schoonmaakwerkzaamheden te verrichten.
En ja, zakendoen met moslims heeft mij enkele tonnen schade opgeleverd omdat ik niet doorhad dat een afspraak met een fin totaal anders is dan een afspraak met een westerling.
En ja, ook jij zit vol met vooroordelen over mensen, puur omdat ook jij jouw mening baseert op onvoldoende feiten en een groot gebrek aan kennis.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 11:44

@Murdockyoufool 20-02-07 @ 11:34

Eigenlijk heb jij in het verleden bij andere posts bewezen niet inhoudelijk te kunnen discussieren dus ik heb jou op mijn persoonlijke IGNORE list staan. Maar omdat het er redelijk inhoudelijk uitziet... vooruit dan maar.
Hysterisch gelul... hoe kom je daar nu bij? Ik zit vrij relax met een kopje espresso en een speculaasje te genieten van al die leuke opmerkingen en geef zo nu en dan mijn mening... gaat allemaal heel vredig hoor!

Quote... Hysterisch gelul van jouw kant. Pech gehad voor degenen die niet van hun dubbele paspoort af kunnen (zoals Marokkanen van een bepaalde generatie)".... Dus jij vindt een apartheids situatie prima begrijp ik hier uit.

Quote.."Voor de vrijwillige dragers van een dubbel paspoort: als je een land wilt besturen hoor je overduidelijk te kiezen voor dat land en moet je niet van twee walletjes willen eten".... What the fuck is nu weer van 2 walletjes eten? Alsof mensen continu heen en weer vliegen en daar stiekem ook nog een leven hebben.. Of bedoel je dat ze 's nachts al masturberend over hun 2 paspoorten liggen te komen? In dat geval zou ik ook zeggen .... doerakken, schavuiten, hou eens op!

Mocromania | 20-02-07 | 11:43

@sjaakdelinksesul

wat een onzin. Een rechter mag wel 4 nationaliteiten hebben. Dilpomaten ook overigens. Als ze maar de Nederlandse hebben. De reden hiervoor in formele zin is dat elke Nederlander met een NL paspoort gelijke rechten heeft.
En wat maakt het uit hoeveel nationaliteiten iemand heeft?

MrWorf | 20-02-07 | 11:43

Elegast 20-02-07 @ 11:42

mijden van vermijden was mijn bedoeling.

Deadkennedy | 20-02-07 | 11:43

*concludeert dat xenofoob het hélemaal gaat worden in 2007*
Eauverigens, zoals al 10 miljoen keer hierboven vermeld, gaat het er geweaun om dat als een allochtoon een (hooggeplaatste) politieke functie in Nederland wil bekleden, hij of zij afstand moet doen van zijn of haar tweede nationaliteit. Niets meer, niets minder. Kan of wil je dat niet, dan weet je dat je niet de politiek in kan/moet. En als je dan ook nog aangeeft het tweede paspoort niet belangrijk te vinden: wat is dan het probleem? Kennelijk sta je niet volledig achter 'je land' omdat je het tweede paspoort niet wilt wegdoen. Voor alle veiligheid is het dan logisch zo'n persoon op dergelijke gevoelige posities te weigeren. Niet omdat we de persoon in beginsel niet vertrouwen, maar just in case. Zou m.i. eauverigens voor elke niet Schengen-nationaliteit moeten gelden. Tweede paspoort? Best dat je hier verblijft, werkt, ... maar een (hoge) politieke functie kun je vergeten.

Autodrop1981 | 20-02-07 | 11:43

@ikkee 20-02-07 @ 11:06
Daar heb je misschien wel een punt, in die laatste zin van je. Jouw moeder hield de knietjes stijf bij elkaar en stribbelde hard tegen, maar met een beetje overredingskracht lukte het uiteindelijk toch nog. Je zusje was weer veel makkelijker, zie je dat het wel goed komt met de integratie.

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 11:42

Mocromania 20-02-07 @ 11:37

Wist je dat die slaven zijn verhandeld door Islamieten. Neen mijn waarde.Nederland was niet de grote uitvinder van slavernij. Dat werd na de Grieken en Romeinen voor de jaartelling het meest en langst toegepast door de zonen van Allah die tijdens hun expansiedrift miljoenen andersgelovigen tot slaaf hebben gemaakt en hebben afgeslacht. NL heeft nog geen fractie van de ellende aangericht die de aanhangers van Mo de pedo hebben aangericht.

Deadkennedy | 20-02-07 | 11:42

@Deadkennedy 20-02-07 @ 11:38: "de islam meiden" is anders in dit verband wel een vreemde uitdrukking, vind je zelf ook niet?

Elegast | 20-02-07 | 11:42

@Mocromania 20-02-07 @ 11:35
Ook rechters, officieren van justitie en diplomaten mogen slecht de Nederlandse nationaliteit bezitten. De gedachte hierachter is dat zo de soevereiniteit van de Nederlandse rechtstaat en natie in formele (en niet in praktische) zin gewaarborgd wordt.

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 11:40

Geen Friezen in Kamer of regering! Zij willen een eigen land.

schnoetsz | 20-02-07 | 11:39

@ikkee 20-02-07 @ 11:06

Zelfs een turk maakt zichzelf niet zo belachelijk als jij doet, olem..
En nou heel rap terug naar je olijvenkraampje op de markt en werken, hupsakee.

Rui Barros | 20-02-07 | 11:38

Iko Nal 20-02-07 @ 11:33

Die spelfouten kan ik verklaren door de snelheid van typen. Ik kan niet blind typen en check ook niet alles. Toch een beetje loserachtig om daar op te letten trouwens. Of snap je de inhoud nu niet?

Deadkennedy | 20-02-07 | 11:38

@Deadkennedy 20-02-07 @ 11:31
QUOTE.."Het is niet voor niets een GEVOEL dat hoef je niet te onderbouwen. En het is wel een angst. Een zeer gegronde angst. Een angst van Islamitische invasies sinds 635 na Christus".... Als we het hebben over 635 na Christus dan moet de wereld ook bang zijn voor Nederland, stelletje koloniale landinpikkers en slavendrijvers... remember?
I rest my case..

Mocromania | 20-02-07 | 11:37

@Iko Nal 20-02-07 @ 11:28: Waarom zouden mensen met twee paspoorten gevoeliger zijn voor druk uit een ander land? Kan je dat eens onderbouwen?

Elegast | 20-02-07 | 11:36

Iko Nal 20-02-07 @ 11:28
Quote.."Deze mensen zijn gevoeliger voor druk van het andere land"... wie zegt dat !!!!!!!!!!!!!??????? Hoe kom je daarbij!!??!!
Het is allemaal zo speculatief en niet onderbouwd!

quote..."Elke schijn van belangenverstrengeling dient te worden vermeden"... Er wordt per definitie van uitgegaan dat er GEEN NEderlands belang zal worden gediend. Dat vind ik dus krom! We gaan een neger toch ook niet betichten dat hij het belang van alle gekleurde mensen prevaleert boven het blanke belang!?

Quote..."Dat andere landen er een intolerante maatregel op na houden dat je hun nationaliteit niet kan opgeven is HUN probleem. Waarom zou NL daar rekening mee moeten houden"..... Nederland hoeft nergens rekening mee te houden maar kan wel met een schuin oog kijken naar deze landen en ZIEN dat er NIKS aan de hand hoeft te zijn.

Rechtsongelijkheid....? Wie wint/verliest er dan iets, en wat dan?

Mocromania | 20-02-07 | 11:35

@Mocromania 20-02-07 @ 11:05
Hysterisch gelul van jouw kant. Pech gehad voor degenen die niet van hun dubbele paspoort af kunnen (zoals Marokkanen van een bepaalde generatie); op den duur wordt dit opgelost aangezien die jongere generaties de keuze hebben om 'volledig Nederlander' te worden. Voor de vrijwillige dragers van een dubbel paspoort: als je een land wilt besturen hoor je overduidelijk te kiezen voor dat land en moet je niet van twee walletjes willen eten.

Murdockyoufool | 20-02-07 | 11:34

Jezus Deadkennedy, jouw spelling is er na je dood ook niet beter op geworden...

Iko Nal | 20-02-07 | 11:33

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 11:26

Ook lekker genuanceerd! Hahahahahaha...

schnoetsz | 20-02-07 | 11:32

Mocromania 20-02-07 @ 11:23

Het is niet voor niets een GEVOEL dat hoef je niet te onderbouwen. En het is wel een angst. Een zeer gegronde angst. Een angst van Islamitische invasies sinds 635 na Christus. Een angst voor Islamitische overheersing die geen ruimte biedt voor vrijheden of geleijkheid. Geen ruimte voor vrijheid van meningsuiting of ander sexualiteit. Is lamitische landen staan niet eens toe dat er een kerk wordt gebouwd of dat je zonder hoofdbedekking op straat loopt. Die zeer gegronde en reele angst. Die zorgt ervoor dat wij als WESTEN en niet alleen NL de Is lam moeten meiden en ons ertegen moeten beschermen.

Deadkennedy | 20-02-07 | 11:31

@Sytze Vliegen 20-02-07 @ 11:26

Er komt niet echt veel meer uit dan niveautje groep 3 he?
Snap dat het lastig is voor je om inhoudelijk te discussieren... zal waarschijnlijk ook nooit echt nodig geweest zijn in de bierkeet waar je elke avond de tijd doorbrengt.
En dan ook nog eens met een Marokkaan in discussie.... jeetje, kan je nog wel slapen vannacht!?

Mocromania | 20-02-07 | 11:28

@ Mocromania 20-02-07 @ 11:05

1) Iedere allochtoon is welkom in de politiek. Het gaat er om dat mensen met twee paspoorten niet in de politiek horen. Deze mensen zijn gevoeliger voor druk van het andere land. Elke schijn van belangenverstrengeling dient te worden vermeden. Klaar, niet huilen dat dit anti-allochtoon is want daar gaat het dus niet om. (Behalve bij Wilders dan, maar dat is zijn kortzichtigheid)
2) Dat andere landen er een intolerante maatregel op na houden dat je hun nationaliteit niet kan opgeven is HUN probleem. Waarom zou NL daar rekening mee moeten houden? Als Marokko er eindelijk het belang er van inziet dat marokkanen in NL in de politiek stappen, dan zal Marokko haar regels aan moeten passen. Het is belachelijk dat NL aan deze rechtsongelijkheid mee zou moeten werken.

Iko Nal | 20-02-07 | 11:28

Alle nederlanders lijken mij in principe ook niet te vertrouwen, vooral die uit Friesland.

schnoetsz | 20-02-07 | 11:28

@ Pritt
"Gom-medewerker of Groenteboer: JA. Maar Minister of Staatssecretaris: NEE."
En Koningin dan?

Patrick Bateman | 20-02-07 | 11:28

@Deadkennedy 20-02-07 @ 11:18

Ik had eigenlijk eerst verder moeten lezen... want jouw reactie daarna.....

"Het moge duidelijk zijn dat er in geheel geen Is lamieten in de 2e kamer zouden mogen zitten aangezien zij niet geloven in een democratische rechtstaat maar een Islamitische rechtstaat"..... zegt al genoeg over de minisculiteit van jouw denkvermogen. Djeezus... wat ben jij dom zeg. Lijkt me ook best erg als je in dergelijke theorieen gelooft, net als de UFO spotters.

Mocromania | 20-02-07 | 11:26

Mocromania 20-02-07 @ 11:20

Klopt, ik ben ook niet te vertrouwen, net zomin als alle moslims.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 11:26

-weggejorist-

Mocromania | 20-02-07 | 11:23

Toch lijkt die prutstift mij een onderbuik man..

schnoetsz | 20-02-07 | 11:23

ik ben verliefd...

steenpuist | 20-02-07 | 11:22

@Sytze Vliegen 20-02-07 @ 11:12

Dat ik het moet samenvatten voor je zegt al genoeg over jou...
By the way... JIJ bent ook niet te vertrouwen (zie je dat ... dat ik niet verleid wordt door jou debiele opmerking om te zeggen dat ALLE NL'ers niet vertrouwen) Zieltje..

Mocromania | 20-02-07 | 11:20

-weggejorist-

ikkee | 20-02-07 | 11:20

Mocromania 20-02-07 @ 11:05

Het in hebben van de dubbele nationaliteit is voor velen niet meer dan een bijkomstigheid. Toch ben ik van mening dat op het moment je het politieke spectrum betreed je er 1 op zal moeten geven als dat kan.Kan het niet dan heb je pech en is het meer een zaak van klagen bij het land van herkomst dan hier. Dit geeft de burger een gevoel van veiligheid. Wie wil er nou een NL / turk met een verborgen agenda? Dit mag / kan dan ook niet. In de politiek! Dan ben je NL-er. Het zal de islamisering van NL trouwens niet vertragen maar het gaat dan wel oogluikend. Dan ontstaat er geen paniek. Het moge duidelijk zijn dat er in geheel geen Is lamieten in de 2e kamer zouden mogen zitten aangezien zij niet geloven in een democratische rechtstaat maar een Is lamitische rechtstaat en dus altijd een verborgen agenda hebben. Een van langzame indoctrinatie en zieligdoenerij met als doel wetgeving ten gunste van de zonen van allah en dienaren van Mo de pedo.

Deadkennedy | 20-02-07 | 11:18

@Gripzz 20-02-07 @ 11:08
Cavia's zijn wel halal, vandaar. Schelden is leuk, maar kwetsen ho!

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 11:17

Hou es op, mijn cavia wil niet in één zin genoemd worden met Ftiemah. Waarom refereren aan een 'guinea pig' als het gewoon om een groot roze varken gaat.
Ftiemah kan het best naar Ned. pas inleveren. Iedereen blij.

KarenWalker | 20-02-07 | 11:16

Non-discussie! Zijn dit nou de problemen in het land? Als het aan Wilders ligt wel. Het nieuwe kabinet als conservatief afserveren, maar zelf een sterk staaltje van bekrompenheid ten toon spreiden! In een land als de Verenigde Staten van Amerika - het toonbeeld van democratie en liberalisme - al enige tijd onder de "bezielende" leiding van Mr. near-sighted himself, George W. Bush, is het hebben van een dubbele nationaliteit zelfs geen issue. Waarom hier dan wel?

be·krom·pen (bn.)
1 beperkt in opvattingen => benepen, dun, enggeestig, enghartig, geborneerd, huisbakken, klef, klein, kleindenkend, kleingeestig, kleinsteeds, kleinzielig, kneuterig, pietluttig; <=> onbekrompen

cayenne | 20-02-07 | 11:16

Gripzz 20-02-07 @ 11:08

Tsja die redactie van tegenwoordig.......

a.n.alvabeet | 20-02-07 | 11:14

Gripzz 20-02-07 @ 11:08

joh!

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 11:13

ikkee 20-02-07 @ 11:06

Gestudeerd schrijf je met een D op het eind. Leg mij verder eens uit hoe je benen kunt opendoen?

I rest my case...

Mocromania 20-02-07 @ 11:05

Kun je dat even samenvatten? En verder: moslims zijn per definitie onbetrouwbaar.

I rest another case...

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 11:12

Daar hebben we onze moslim-zeur-doos weer die in 020 het toneelstuk Aisha wist te verbieden omdat onze grote vriend mo (je weet wel, die dat 9-jarig kind neuqte) daarin niet zo goed uit de verf kwam. Schande dat deze köt op kosten van de belastingbetaler in NL mag ademen.

Dr R. Clavan | 20-02-07 | 11:11

@ sjaakdeslinksesul 20-02-07 @ 11:05
Ik ben al erg bang voor dingen die ik niet ken en als die moslims dan ook nog xenofoben gaan lopen hamsteren, dan vragen ze ook om negatieve reacties.

Teen | 20-02-07 | 11:09

throw fatima down the well
so this country can be free
we must grab her by the horns
then we have a big party

geenzinan | 20-02-07 | 11:09

@redactie
Het Nederlandse gezegde is niet zo stom als het achtereind van een cavia, maar zo stom als het achtereind van een varken!!!

Gripzz | 20-02-07 | 11:08

Minder welkom voelen is het werk van je criminele godsdienst en je criminele landgenoten.

Dat was het .... | 20-02-07 | 11:07

-edit je bent te slim voor ons.. tabee -

ikkee | 20-02-07 | 11:06

sjaakdeslinksesul 20-02-07 @ 10:59
Ja, het LIM is een natuur en milieu-instelling (www.lim-info.nl/ ) en wat mos is, weten we allemaal.
Het gaat de verkeerde kant op. Overal zie je mos tegenwoordig.

Boze Buur | 20-02-07 | 11:05

@Pritt Stift...

Jij stond blijkbaar ook niet vooraan bij het uitdelen van de linker en rechter hersenhelft!
Of je bent gewoon Wilders fanaat en doorziet de implicaties daarachter niet.

Let op, hier volgen de implicaties:
1) Quote.. "Gom-medewerker of Groenteboer: JA. Maar Minister of Staatssecretaris: NEE!" ... DIT BETEKENT DUS DAT ALLOCHTONEN (DUS OOK ARGENTIJNEN, MEXICANEN,ETC..) NOOIT DEEL UIT KUNNEN MAKEN VAN HET PARLEMENT , ONDANKS DAT ZE IN NL GEBOREN ZIJN!!
2)quote.."Pech gehad. Eigen schuld. Had je je maar moeten realiseren toen je er geboren werd"... HET GAAT DUS OOK OM PERSONEN DIE IN NL GEBOREN ZIJN!! OOK DAN KAN JE GEEN AFSTAND DOEN VAN EEN PASPOORT VAN HET LAND VAN HERKOMST VAN DE OUDERS

Daarbij is de vraag gerechtvaardigd of personen met een dubbel paspoort andere belangen (gaan) dienen dan het Nederlandse belang, ondanks dat ze een eed hebben afgelegd! Indien men deze vraag met JA beantwoord dan dient er een FEITELIJKE en VOLWASSEN argumentatie te worden meegegeven. Nu is de argumentatie voornamelijk gefundeerd op angst, vermoedens en xenofobische motieven. Dus argumenten als: "ze zullen het belang van hun 2e land dienen in bepaalde situaties" zijn ook gefundeerd op angst en daarbij wordt hier dus klakkeloos voorbij gegaan aan de loyaliteit, de eed en het Nederlanderschap van deze personen.

Dit is dus feitelijk een nieuwe vorm van apartheid.... op basis van dubbele paspoorten worden NL inwoners beschouwd als personen die niet loyaal zouden/kunnen zijn aan NL en daarom MINDER rechten moeten hebben zodat ze bijvoorbeeld geen volksvertegenwoordiger kunnen worden.

Wat verder ECHT WEL relevant is... dat is de dubbele tong waarmee Wilders spreekt over allochtonen. Oost-blok dames zijn wel goed genoeg (kijk naar zijn eigen vrouw) dus is het ook hier gerechtvaardigd om dit minimaal te benoemen.
Zo ook met Fortuyn... neukte wel Marokkaanse jochies maar schreeuwde van de daken dat het ze terug gestuurd moesten worden, 5e colonne en meer van dat soort hypocriete prietpraat.

Daarbij ... beste Pritt Stift, denk ik dat een debat tussen jou en deze "stomme" Fatima zeeeer interessant zal zijn om nu eens werkelijk te bekijken wie er nu echt stom is. Maar helaas is het vaak zo dat mensen helden zijn achter hun toetsenbord en in de echte wereld niks klaar maken. Je zou niet de eerste zijn.

Ben verder weer benieuwd naar alle slimme en rechtse opmerkingen die weer zullen volgen.

Mocromania | 20-02-07 | 11:05

@ Teen 20-02-07 @ 11:03
Ja, voor die moslims is een xylofoon niet genoeg! Hebberds!

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 11:05

@ sjaakdeslinksesul 20-02-07 @ 10:59
Ik ben ook tegen. Waarom willen sommige mensen twee van die dingen. Één is toch genoeg. Gun anderen ook wat!

Teen | 20-02-07 | 11:03

@gezontverstant 20-02-07 @ 11:01

Het was slechts een verzoek.

KaiserSoza | 20-02-07 | 11:03

@ KaiserSoza 20-02-07 @ 10:54
Ik voel me inderdaad geweldig, dus vrees dat ik nog even niet dood ga. Jammer voor de mensheid, fijn voor mij. :-)

gezontverstant | 20-02-07 | 11:01

Ja, je bent voor of je bent tegens ons, dat is toch duidelijk of niet....

Gifkikker | 20-02-07 | 11:01

Boze Buur 20-02-07 @ 10:55
Oh, dus daar gaat deze discussie over., dan ben ik tegen! Weet je toevallig ook wat een moslim is? Veel topics gaan over moslims en ik schreeuw wel lekker mee maar ik heb eigenlijk geen idee over wie of wat het nu eigenlijk gaat.

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 10:59

Ik dacht dat die Wilders van de partij voor de vrijheid was, maar als puntje bij paaltje komt, mag er niks. Mooie vrijheid.

Elegast | 20-02-07 | 10:57

@ me,myself and IK 20-02-07 @ 10:52
Je hebt helemaal gelijk. Dit is de eerste keer dat ik over dit plan van Wilders hoor.

Teen | 20-02-07 | 10:55

@ me,myself and IK 20-02-07 @ 10:52
Krijgt ie eerst een schop onder zijn kont, aangezien daar zijn meeste hersencellen zitten.

Daarna zal heel 0031 er schande van spreken.

Alibombalie | 20-02-07 | 10:54

Ach ja als die Wilders zo'n principeventje is,
gaat ie het de Pakistanen toch gewoon even uitleggen ?

Aboriginal | 20-02-07 | 10:54

@gezontverstant 20-02-07 @ 10:45

Voel je je geweeeldig dan, als je er echt helemaal boven staat, he? Als alwetende verteller, toch niet het achterste van je tong willen laten zien, om in de tussentijd je sarcasme te gebruiken om je achterlijke politieke korrektheid iedereen op te dringen, ik zeg ga es hartstikke deaud, lutser!

KaiserSoza | 20-02-07 | 10:54

Mijn hond zou zelfs zijn hond eraf schoppen.

Montgomery Burns | 20-02-07 | 10:54

@ sjaakdeslinksesul 20-02-07 @ 10:48
Een xenofoob? Wil je mij niet zo noemen. Ik hou niet van vreemde woorden.

Teen | 20-02-07 | 10:53

Ik vraag me af wat er gebeurd als een ambtenaar een kleurling weigert te trouwen......
Wat er gebeurd was als Wilders met het plan was gekomen het voor ambtenaren mogelijk te maken om te weigeren homo stellen te trouwen weet ik wel, de hele pers was op hem gedoken. Nu blijft het angstig stil omtrend deze apartheids-regelgeving.

me,myself and IK | 20-02-07 | 10:52

Wat is dat wijf toch vreselijk lelijk.

Big Pete | 20-02-07 | 10:52

Ze ziet er uit alsof ze het product is van eeuwenlange inteelt.

TyfusLeijer | 20-02-07 | 10:51

Boze Buur 20-02-07 @ 10:48
Het ga je goed. Het is mooi geweest!

Teen | 20-02-07 | 10:51

Die buitenlanders zullen (zo zegt zij al)nooit helemaal voor NL kiezen en dus nooit Nederlander worden.Lekker verrasend weer.

kruisridder | 20-02-07 | 10:51

@sjaakdeslinksesul 20-02-07 @ 10:48

Stookolie-eiland!

Rui Barros | 20-02-07 | 10:49

Veel belangrijker in deze hele discussie is wmb. trouwens de ondemocratische werkwijze van de PvdA TK voorzitter. Kunnen we die niet impeachen?

TRS | 20-02-07 | 10:49

Zeg het ze ikkee! Vooral tegen die teen, dat is een echte xenofoob! Maar ook die Rui Barros verdient een veeg uit de pan!

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 10:48

Ik denk dat het èèn, hoogstens twee keer in je leven voor kan komen dat iemand je met een rake opmerking, je totaal op je plaats zet. Zo`n opmerking je aan het denken zet, een zin die je weer terug op aarde pleurt.
Realutser ikee heeft het voor elkaar. Ik trek me terug uit het stijlloze wereldje.
Ik ben Boze Buur niet, ik ben gewoon Jeff, een triest figuur achter een toetsenbord.
Vaarwel....

Boze Buur | 20-02-07 | 10:48

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 10:38

Laat me raden.. Een uiterst verdacht gevalletje van het niet kunnen maken van een politieke keuze.. Laat die wilders eens wat zinnigs doen.

schnoetsz | 20-02-07 | 10:47

@ikkee 20-02-07 @ 10:40

En jij hebt het taalgebruik van een proleet, achtelijke vmbo'er. "weet je" achter een zin zetten kan echt niet hoor.

Rui Barros | 20-02-07 | 10:47

Dit is echt helemaal, precies, 100%duidelijk... Als men het nu niet snapt is men gewoon dom. En van mij mag die tante oprotten als zij meent dat ze niet welkom is.

Werner Beinhart | 20-02-07 | 10:46

met noinken bedoel ik geile neuksex

a.n.alvabeet | 20-02-07 | 10:45

Ik moet zeggen: niemand stelt me teleur hier - een open discussie waarin niemand eerder genoemde argumenten of (drog)redenen hanteert en waarin niemand tevoren al stelling heeft ingenomen. Gelukkig is Nederland niet alleen een land waar iedereen zijn/haar zegje mag doen, maar waar ook wordt gelúisterd naar elkaar, met de wens elkaar te begrijpen.

gezontverstant | 20-02-07 | 10:45

"Zo simpel is het. Geschikt of Ongeschikt, het hele eieren eten."

In het hele stukje van de Stift komt geen argument voor. Het is zo, omdat het gewoon zo is. Inderdaad wat simpel.

Maar goed, misschien verwacht ik teveel hersenactiviteit van een Pritt Stift.

Neauneauneauneau | 20-02-07 | 10:45

@ikkee 20-02-07 @ 10:40

Shit man, je hebt me erg geraakt :(

Weet je dat die hoofdoekjes oorspronkelijk uit een tijd komen waarin het dragen van zo'n doek aangaf dat je een hoer was. Vrouwen met een hoofdoek moesten de mannen uit die tijd leren noinken....

En da's echt waar.

a.n.alvabeet | 20-02-07 | 10:44

We pakken het gewoon helemaal verkeerd aan.
Als blanke, goedopgeleide en bovenmodaal verdienende heteroman ben je een minderheid in eigen land. Een minderheid die bovendien zwaar gediscrimineerd wordt omdat er altijd van die lullige, stigmatiserende berichten over ons in de Opzij, de Sen en de Viva staan. Op TV wordt ook al geen rekening met ons gehouden, buieten de wedstrijden en TopGear zijn alle programma's met ons als doelgroep geprogrammeerd in de nacht. We betalen de meeste belastingen en zien er maar heel weinig voor terug. Voor goedkope busabonnementen komen we niet in aanmerking net als kortingen in het theater, hoewel we liever naar het voetbal toe gaan. En de accijns op drank wordt ook al verhoogd door het kabinet.
Als we nu eens met zijn allen gewoon heel erg verongelijkt gaan lopen doen, zielige ingezonden brieven sturen in de Volkskrant, met jammerklachten naar de anti-discriminatieburo's lopen, janken bij rondom tien, misschien gaan ze ons dan wel als slachtoffer beschouwen, wordt er wel naar ons geluisterd en krijgen we onze zin.

sjaakdeslinksesul | 20-02-07 | 10:44

Protesteert tegen de demonisering van de cavia.

Karel kwakbol | 20-02-07 | 10:44

@Daemonis_666

ja lekker. ook nog een koekje?

ikkee | 20-02-07 | 10:43

Is er niet al genoeg gezegd over het dubbele paspoort?

Alibombalie | 20-02-07 | 10:43

Pff... naties zijn een totaal achterhaald begrip, enkel door op macht beluste politci instand gehouden. De boel is tegenwoordig zo geglobaliseerd dat het geen ene moer uitmaakt in welk land je bivakkeert.
We're all living in America!!

-weggejorist-

ikkee | 20-02-07 | 10:40

@ikkee nog een kopje rooibosthee?

Daemonis_666 | 20-02-07 | 10:40

Elatik zegt in de krant: ",Waar zijn we hier in dit land helemaal mee bezig? Ik voel me zo langzamerhand steeds minder welkom.’’

Hoezo steeds minder welkom? ZIJ is wat mij betreft nooit welkom geweest.

stem des volks | 20-02-07 | 10:39

Ik heb liever niet dat jullie met ikkee praten. Hij/zij kan behoorlijk gemeen uit de hoek komen.

Teen | 20-02-07 | 10:39

In dit geval vind ik dat een Burka verplicht moet worden, dan is het nl geen probleem wanneer je hoofddoekje een beetje afzakt.....

Jan Gordelroos | 20-02-07 | 10:39

collegehengst84 20-02-07 @ 10:33

Waarom kunnen juist de mensen uit deze Is lamitische landen hun paspoort niet opgeven. Ligt dat aan NL of aan die landen. Waarom wordt het probleem dan bij NL gelegd? Als je een politieke functie uitoefend dien je gewoon NL-er te zijn. En die moslimfobie is er een die staat op een fundering van zeer reeele dreigingen en expansionistische ideeen vanuit de Is lam.

Deadkennedy | 20-02-07 | 10:39

schnoetsz 20-02-07 @ 10:36

In ieder geval een zwaktebod, het niet kunnen maken van een heldere keuze.

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 10:38

Zoals de columnist op BNR vanochtend al zei: Net zo goed als een trouwring niets zegt over de loyaliteit van iemand aan zijn partner zegt één of twee paspoorten niets over de loyaliteit aan een land. Je deugt als mens of je deugt niet. Of de twee staatssecretarissen deugen? Ik denk het wel. Of Wilders deugt? Ik heb ernstige twijfels!

BennieB | 20-02-07 | 10:38

TRS 20-02-07 @ 10:37
" Ejaculatic "
Hulde!

Boze Buur | 20-02-07 | 10:38

@ ikkee 20-02-07 @ 10:36
We zitten al in reaguur-terapie. Zit je ook iets dwars? Gooi het maar in de groep hoor.

Traag | 20-02-07 | 10:38

ikkee 20-02-07 @ 10:30

en jij een plastic zak ;-)

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 10:37

@Sytze Vliege Dat blonde haar van ze, brrr, en hun achterlijke geloof in Odin en het Walhalla. ik word doodziek van die hangzweden in de buurt. Ze passen hun eige gewoon niet aan.

collegehengst84 | 20-02-07 | 10:37

Heet die Ejaculatic eigenlijk wel een hinderwetvergunning om voortdurend met die lelijke smoel en d'r heksenneus in de krant te verschijnen?

TRS | 20-02-07 | 10:37

Wilders moet naar een psychiater om over zijn angsten te praten. en zovelen hierboven.

ikkee | 20-02-07 | 10:36

@bookie 20-02-07 @ 10:34

Het leven is een kwestie van keuzes maken he ;-)

TRS | 20-02-07 | 10:36

Een hoofdoekje dragen om aan iedereen te laten zien dat je een pedofiel aanbid.

Vreemde gewoonte

a.n.alvabeet | 20-02-07 | 10:36

Wie zou haar doen?

atta-schruk | 20-02-07 | 10:36

Sytze Vliegen 20-02-07 @ 10:31

Is he hebben van twee paspoorten een bezegeling van he feit dat je niet loyaal bent?

schnoetsz | 20-02-07 | 10:36

Overigens ben ik blij met Aboutabje als staatssecretaris, dat dan weel wel.

TRS | 20-02-07 | 10:35

@trs je komt alleen Marokko nooit meer in.

bookie | 20-02-07 | 10:34

@koerbagh Wilders moet zijn moslimfobie niet verbergen achter een onzindiscussie over paspoorten. Als hij dit zo belangrijk vindt, waarom heeft hij dan al niet in de vorige kabinetsperiode een wetswijziging voorgesteld? Die had het nog gehaald ook, en dan hadden die twee PvdA'ers nu mooi dikke pech gehad. Puur politiek opportunisme dus, deze discussie.

collegehengst84 | 20-02-07 | 10:33

Gaan lopen zeuren over een dubbele nationaliteit, dan ben je pas blond. Ik vind het van een Hollandse kneuterigheid.

Hastur | 20-02-07 | 10:32

@ ikkee 20-02-07 @ 10:30
Ik heb ook gevoelens hoor!

Teen | 20-02-07 | 10:32

Het aankomende kabinet zal het begin van het eind inluiden, PVDA zal straks Partij Voor De Allochtonen zijn, en de Nederlander zal zich binnen 25 jaar volledig moeten schikken naar die 8erlijke cultuur. Wat nou kerst, suikerfeest zal je bedoelen. Maaruh rooibosserts gaat maar lekker door, zorg wel dat ik de schapies op het droge heb tegen die tijd!

Daemonis_666 | 20-02-07 | 10:32

schnoetsz 20-02-07 @ 10:27

herr Schnutz... niet als bewijs, als bezegeling van een feit. Leer eens genuanceerd denken. Klootzak!

!!!

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 10:31

Turkije is niet, ik herhaal NIET een van die landen waar je niet van je paspoort af komt. Kortom waarom staan we toe dat mensen met een turks paspoort hier minister of staatssecretaris worden?

OpenDeur | 20-02-07 | 10:31

Weten jullie wie allemaal een doek over de hoofd moet trekken. Jullie allemaal hierboven met jullie opmerkingen. een doek zo groot dat alleen jullie voeten te zien zijn hahahaah stelletje randdebielen

ikkee | 20-02-07 | 10:30

Paspoortendiscussie is één woord!

Dada_ | 20-02-07 | 10:30

En wat zijn nou precies de voordelen van 2 nationaliteiten hebben? Ik kan alleen bedenken dat het voor die mensen makkelijker is om zonder visumgezeik bij familie op bezoek te gaan.

Nationaliteit zegt hoegenaamd niets over hoe iemand t.o.v. Nederland staat. Om dat te bepalen zou je andere criteria moeten gebruiken, zoals kennis van taal en cultuur en het accepteren van bepaalde basisprincipes. Van mij mag iemand 5 paspoorten hebben, een wandelende zwarte tent met 1 Nederlands exemplaar vind ik toch irritanter.

Horkiporki | 20-02-07 | 10:30

die fatima mag best twee pasoorten hebben om bij mij het toilet schoon te maken. zie het probleem ook niet.

mallebabbe | 20-02-07 | 10:29

Elatik voelt zich steeds minder welkom. Dan zeg ik: nog even doorzettter Geert, het gaat de goede kant op. Wie geeft haar het laatste zetje? Zullen we een potje maken voor hun enkele turkmenie of marokkanie of elk zandland naar keuze?

TRS | 20-02-07 | 10:28

Zweden, Finnen, het blijft Ikea-spul.

blikjegrolsch | 20-02-07 | 10:28

Wauw die is lelijk zeg!
Zelfs op www.uglypeople.com zie je zoiets niet.

En laat deze mevr lekker optieften als het haar hier niet bevalt.
Ga maar in turkije lopen met die lelijke rotkop plus hoofdoek.

a.n.alvabeet | 20-02-07 | 10:28

Paspoort als bewijsje van loyaliteit? Ben ik dus automatisch loyaal met dit land? Prutstift, hou toch eens op met het zoeken van onbenullige spijkertjes op laag water. Klootzak!!!!!

schnoetsz | 20-02-07 | 10:27

1. Pieter Winsemius is het eens met Wilders, zo zei hij gisteren bij P&W
2. Marokkanen kunnen wel hun marokkaanse nationaliteit opgeven, ze moeten dat alleen wel aanvragen bij de marokkaanse overheid

TRS | 20-02-07 | 10:26

De discours is fout, het is het discours. Als je te dom bent om te poepen moet je geen lastige woorden gebruiken Pritt.

spooky | 20-02-07 | 10:26

@collegehengst84 20-02-07 @ 10:18:
Wat je dus eigenlijk wilt zeggen is dat islamieten met een dubbel paspoort het verpesten voor de Zweden.
Zit wat in.

koerbagh | 20-02-07 | 10:25

Ik vind burka's niet kunnen in Nederland maar voor haar kop maak ik graag een uitzondering.. M'n hele ontbijt druipt nog van mijn monitor af..

keesjansma | 20-02-07 | 10:25

Geef mij maar Cola tic

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 10:24

Boze Buur 20-02-07 @ 10:05

zeker Cheech and Chong's "Get out of my room" gezien? Muahaha

collegehengst84 20-02-07 @ 10:18

wat is er mis met Zweden dan?

Sytze Vliegen | 20-02-07 | 10:23

De uitleg is niet helemaal compleet:

buitenlander met 2 papiertjes = ontrouwe vlagverbrandende landverrader

buitenlander met 1 papiertje = zingt elke ochtend het wilhelmus met de kinderen

Wat 1 papiertje wel niet met je kan doen, zeg!

LinksIsLeuk | 20-02-07 | 10:23

Als Albayrak loyaal zou zijn aan Turkije dan verandert dat echt niet alleen maar doordat ze een paspoort inlevert. Wat een onzindiscussie.
@Pritt: Geert mag er helemaal geen 72 vrouwen op na houden, want dat is polygamie en dat is nog altijd strafbaar.

Elegast | 20-02-07 | 10:23

Kan je ook mentale schade krijgen wanneer je teveel geknuffeld wordt?

Eagle_Eye | 20-02-07 | 10:21

@.Boze Buur 10:13
Kakelende hennen is meestal een ander lot beschoren en ze wil toch zo graag bijzonder zijn.

ventus_aqualis | 20-02-07 | 10:19

Onzin. De discours gaat er niet om of ze een paspoort hebben, maar of ze moslim zijn. Als Ronald Plasterk een Zweed was geweest, dan was het Wilders niet eens opgevallen. Wilders heeft al duidelijk gezegd dat hij geen moslims in de regering wil. Verder gaat het erom of je op een voorschotje op een wetswijziging mag nemen. Dus: wet veranderen: JA, nu alvast Aboutaleb en Albayrak op non actief stellen: Nee. Pech gehad, had je maar eerder andere regels moeten maken.

collegehengst84 | 20-02-07 | 10:18

En iemand uit Haarlem mag ook geen burgemeester in Arnhem worden natuurlijk. Zelfs al woont hij er al 30 jaar.
Wat een onzin allemaal. Het gaat erom hoe iemand is en niet om wat er op z'n paspoort staat.

Atheïst tot in de ki | 20-02-07 | 10:17

het hebben van 2 nationaliteiten is mijns inziens sowieso onmogelijk, stompzinnig, niet wenselijk, alleen maar lastig, stupide, zinloos, integratie remmend.
En als ze van Marok of wie dan ook altijd marokje blijven, ok dan dus geen 0031-er, niet moeilijker maken dan het is.

Criticast | 20-02-07 | 10:17

@ gezontverstant 20-02-07 @ 10:10
Ik stel voor dat we inderdaad even afwachten wat iedereen hier over te zeggen heeft voordat we met een officieel standpunt naar buiten komt. Het zullen vast inhoudsvolle opmerkingen worden waar Fatima een puntje aan kan zuigen. Ook fijn dat GS ons dagelijks verrast met nieuwe informatie.

BennieB | 20-02-07 | 10:15

ventus_aqualis 20-02-07 @ 10:12
Als zo`n doek dan heel dicht over je gezicht zit, dan kun je toch stikken?
"zak zak zak zak zak zak!!"

Boze Buur | 20-02-07 | 10:13

Het in hebben van de dubbele nationaliteit is voor velen niet meer dan een bijkomstigheid. Toch ben ik van mening dat op het moment je het politieke spectrum betreed je er 1 op zal moeten geven als dat kan.Kan het niet dan heb je pech en is het meer een zaak van klagen bij het land van herkomst dan hier. Dit geeft de burger een gevoel van veiligheid. Wie wil er nou een NL / turk met een verborgen agenda? Dit mag / kan dan ook niet. In de politiek! Dan ben je NL-er. Het zal de islamisering van NL trouwens niet vertragen maar het gaat dan wel oogluikend. Dan ontstaat er geen paniek. Het moge duidelijk zijn dat er in geheel geen Is lamieten in de 2e kamer zouden mogen zitten aangezien zij niet geloven in een democratische rechtstaat maar een Is lamitische rechtstaat en dus altijd een verborgen agenda hebben. Een van langzame indoctrinatie en zieligdoenerij met als doel wetgeving ten gunste van de zonen van allah en dienaren van Mo de pedo.

Deadkennedy | 20-02-07 | 10:12

En hoe zit het met de Turken dan? Kunnen die het wel inleveren? Zo'n Albayrak weigert dat te doen. Als ze het niet KAN tot daar aan toe, maar als ze het wel kan maar niet WIL, dan heeft ze m.i. echt een probleem. Dan heeft Wilders echt een punt met zijn standpunt over loyaliteit. Albayrak geeft dan een zeer verkeerd signaal af, waar ze keihard op aangevallen moet worden (als het mag van de kamervoorzitter)...

lusi | 20-02-07 | 10:12

Inderdaad! En als ze een klein beetje respect zou willen van de originele hollanders dan kan ze dat paspoort ook openbaar doormiddenscheuren of verbranden.. en zet ook die domme vaatdoek eens af! Dom kind.

Klompenboer | 20-02-07 | 10:12

@.Boze Buur 10:05
Toen ik vanmorgen de kop las dacht ik juist 'laat ie dan zo over haar kop zakken dat ze er voorgoed het zwijgen toe doet'.

ventus_aqualis | 20-02-07 | 10:12

Wat dan wel weer te prijzen valt, is dat ze gewoon meedoet met carnaval.

Zet voortaan wel effe dat muppermasker af als het AD een foto maakt, Fatima!

Boze Buur | 20-02-07 | 10:11

Juffrouw doet ook aan generaliseren. Omdat één blonde limbo problemen heeft met bipatristen, voelt zij zich niet meer welkom in NL.

Van Bern mag ze wel met 2 paspoorten rondlopen in 020, nepwethouder of parkeerwachter, whatever.

Bern | 20-02-07 | 10:11

Fatima Elatik: Het blijft een gok.

CoJoNes | 20-02-07 | 10:11

Hé, wat interessant: eindelijk een topic over iets anders. Ben benieuwd wat iedereen hierover heeft te zeggen - wordt gegarandeerd verrassend, constructief en leerzaam. Ik hou voorlopig even mijn mond voordat ik me een mening vorm: het is altijd beter een nieuw onderwerp van verschillende kanten te bekijken.

gezontverstant | 20-02-07 | 10:10

* Onderdrukt de behoefte met spullen naar het scherm te gooien zodra mevrouw Elatik er op verschijnt *

Archibald Hoogezand | 20-02-07 | 10:10

Ze voelt zich ook steeds minder welkom...
Ok jongens, het werkt dus toch!

Boze Buur | 20-02-07 | 10:09

,,Waar zijn we hier in dit land helemaal mee bezig? Ik voel me zo langzamerhand steeds minder welkom.’’
Trek je conclusies dan ook, trut.

Traag | 20-02-07 | 10:09

zij is zo lelijk

titsme | 20-02-07 | 10:08

Fatima is zaeu dooooommmm....

proud 2b fout | 20-02-07 | 10:06

Bij Fatima krijg ik altijd de indruk, wanneer ik haar hoor praten, dat die doek veel te strak zit.

Boze Buur | 20-02-07 | 10:05

Hee Pritt? De Nederlandse overheid moet stoppen om Marokkanen actief te helpen om aangifte van geboorte te doen bij de Marokkaanse overheid hoor!

prohibitandis | 20-02-07 | 10:03

Waarin biu weer die demonisering van het achtereind van een cavia?

Teen | 20-02-07 | 10:03

Mijn god, kan je niet even een NSFW bij die link zetten, ik kan nu m'n ontbijt uit m'n toetsenbord schudden.

KaiserSoza | 20-02-07 | 10:03

En zo is het! Prima uitleg!! Hulde

Daemonis_666 | 20-02-07 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken