Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie 030 neemt anti-islam cartoons in beslag

Nederland anno 2015: de politie neemt 'discriminerende' anti-islam cartoons in beslag van Pegida-demonstranten in een of ander treurig park te Utrecht. Want cartoons doen pijn. Ofzo. Geen idee eigenlijk, het was gewoon de bekende cartoon van Kurt Westergaard. Vlaggen mogen ook al niet meer, blijkt uit de video hieronder. Vandaag demonstreerden zo'n 100 tot 150 demonstranten van Pegida in Utrecht 'tegen de islam en de komst van vluchtelingen'. Enkele tientallen extreemlinkse anti-democraten probeerden de demonstratie te verstoren, maar vooralsnog zijn er (op eentje na) alleen berichten van arrestaties van Pegida-aanhangers. Verder was het een hele leuke dag, hebben de lieve luitjes van Pegida nog even ingeslagen bij de supermarkt en waren de bussen om de mensen terug te brengen heel groot en mooi. Meer foto's en video's van de gezellige dag in de Domstad bij Alpie en daar. #jesuiscartoon HAAAAAATCARTOON.jpg ommiddennederland.jpg

Reaguursels

Inloggen

@Redactie, update, OM is gedraaid (iemand druk uitgeoefend?): https://www.om.nl/actueel/nieuwsberichten/@91655/bord-pegida/

Mastermattie | 09-11-15 | 13:47

de vlag mag alleen nog uit met koningsdag en als het nederlands elftal speelt. patriotisme bestaat niet meer, dat heet nu racisme.

eruitflapper | 09-11-15 | 12:23

Wat ik niet begrijp is waarom die overdreven linkse mafkezen zo in de bres springen voor die achterlijke onverdraagzame islamitische sekte.
Het is de islam die juist op types zoals hun kotst!!
Als je er zo bij loopt als zij en zo'n grote bek hebt als zij wordt je in elk islamitisch land gelyncht, de bak in gesmeten of nog erger gewoon vermoord.
Ze nemen het op voor de ideologie die anarchisten zoals zij juist het liefst meteen monddood willen maken.
Hoe dom kun je zijn??
Ik zou ze het liefst een enkeltje Iran of Saudi-Arabie willen geven. Geen land wat in oorlog is maar gewoon een prettig islamitisch land.
Een land met "gematigde" islam.
Kijken hoe fijn ze het vinden tussen degenen waar ze zo voor in de bres springen. De types die ze zo graag en masse Europa binnen willen loodsen. Of ze dan ook nog zo'n grote bek hebben die ze hier nog steeds wel mogen hebben.
Want dan zijn hun standpunten niet zo welkom meer.
Mogen ze daar proberen de anarchist uit te hangen.
Vooral de vrouwen en homosexuelen onder hen zullen de tijd van hun leven tegemoet gaan.
Een eeuwig durende vakantie in het land van hun dromen. Dat gun ik ze met alle plezier.

klinkklaar | 09-11-15 | 12:14

Met zwarte jihad vlaggen of IS vlaggen kun je wél rondlopen in dit land. Spotprenten verboten. Het lijkt wel alsof we de oorlog al verloren hebben.

Angel_eyes | 09-11-15 | 11:04

@Heibeltje 06:12
Artikel 1 schrijft juist voor, dat het niet uit mag maken wie het bord vasthoudt voor de strafbaarheid.

tipo | 09-11-15 | 10:48

Hieruit leid ik af dat kritiek op de islam niet mag van het Openbaar Ministerie, de enige instantie in Nederland die verdachten voor de strafrechter kan brengen.

Een paard | 09-11-15 | 10:13

Nederland is naar de klote

zieke-geest | 09-11-15 | 10:07

Sommigen verachten pedofielen, anderen aanbidden ze. Kinderporno is strafbaar, de Koran niet. Aanzetten tot haat is strafbaar, maar Joden de gaskamer in wensen als NAF'er niet.
Rare landje, dat Nederland.

Zeddegeizot | 09-11-15 | 09:39

Die Haagse en Utrechtse Hippies schijten baggers voor die Lui . Die Clubs hebben er toch een teringzooitje binnen gehaald en er van gemaakt hier in dit Land . De boodschapper van het Nieuws zitten Ze aan te pakken . wat klopt er niet ?

liegende lippen | 09-11-15 | 09:23

Ik zou me diep gaan schamen als politie man of vrouw, het begint hier steeds meer op 40-45 te lijken, alleen in een nieuwer jasje.

BigShow | 09-11-15 | 09:20

Stop traditionele achterlijkheid en iedereen is welkom.

Tabernakel | 09-11-15 | 08:55

En Arnon Grunberg zag dat het goed was. De zevende dag

batvoca2 | 09-11-15 | 08:16

OMG het OM twittert nu al raaskallend waarom ze zaken in beslag nemen. Politiestaat 2.0

batvoca2 | 09-11-15 | 08:15

Verder is dit hartstikke logisch natuurlijk. Autochtoon heeft, zonder het zelf goed te beseffen, de macht doordat hij betaald voor de EU. Hoe blijf je dus onopgemerkt stelen van de autochtoon? Dan heb je een bliksemafleider nodig. Et voila, de Moslim/vluchteling.

Om beschermd vervolgens de bliksemafleider.

Durereaguurder | 09-11-15 | 08:07

@Heibeltje 09-11-15 06:12
Ook "kaalkopjes" hebben het recht op vrije meningsuiting en kunnen voorvechters zijn van het vrije woord. De tekening met de bom geeft aan dat de Islam letterlijk en figuurlijk explosief is en kan zijn. Dit is niet discriminerend maar overeenkomstig de realiteit, zie het overgrote deel van de conflicthaarden in de wereld waarbij de onverdraagzame en discriminerende Islam betrokken is en conflicten vanuit het gedachtengoed van de Islam (wereldoverheersing) geïnitieerd worden.

Empty Quivers | 09-11-15 | 07:46

@Heibeltje 09-11-15 06:12
Ook "kaalkopjes" hebben het recht op vrije meningsuiting en kunnen voorvechters zijn van het vrije woord. De tekening met de bom geeft aan dat de Islam letterlijk en figuurlijk explosief is en kan zijn. Dit is niet discriminerend maar overeenkomstig de realiteit, zie het overgrote deel van de conflicthaarden in de wereld waarbij de onverdraagzame en discriminerende Islam betrokken is en conflicten vanuit het gedachtengoed van de Islam (wereldoverheersing) geïnitieerd worden.

Empty Quivers | 09-11-15 | 07:46

Ze hadden te tekst op het bord met die cartoon beter in dat sliertentaaltje kunnen schrijven. Dan had de politie/OM het niet meteen begrepen.

McMarx | 09-11-15 | 07:20

Waarom komt er nooit eens iemand van de politie naar voren die gewoon aantoond dat er een veel softer beleid wordt gehanteerd voor Moslims?

Durereaguurder | 09-11-15 | 06:33

In de vorige post van Van Leeuwen waren de gasten van Pegida nog kaalkopjes. En nu opeens worden ze geassocieerd met voorvechters van het vrije woord. Vrijheid van meningsuiting is wat anders dan vrijheid van discriminatie. Het is bovendien een denkfout om het gebrek aan politieoptreden bij die radicale mafketels in de Schilderswijk te vergelijken met deze situatie en te concluderen dat de politie te streng heeft gehandeld bij de kaalkopjes. Nee, het is precies andersom: de politie had even streng moeten handelen bij de jihadfanboys. Ja, er is vrijheid van meningsuiting, niet te verwarren met vrijheid van discriminatie-uiting. Waarom? Artikel 1. Het is strafbaar. In handen van kaalkopjes kan een afbeelding van een bom gewelddadig overkomen, wat de context ook moge zijn. Het is aan de rechter om hierover tot een oordeel te komen.

Heibeltje | 09-11-15 | 06:12

De foto van Mohammed met zijn bomtulband hebben we fucking voor gestreden! Vrijheid van meningsuiting, kranten en andere media hebben eigen lijf en leden in waagschaal gesteld die te publiceren! Dan zegt je er een volledig onschuldige tekst: Islam, ga terug, bij en het is plots strafbaar? Niets rot op of Islam is duivels of iets anders beledigends, maar gewoon ga terug. De politie zou zich de ogen uit de kop moeten schamen bij dit overduidelijke onrecht.

Het Vijfde Wiel | 09-11-15 | 03:25

Wat de links/gutmenschen niet begrijpen is dat op het moment hier de sharia wordt ingevoerd zij het eerste doelwit zijn van onze halalburgers, alle ongelovigen moeten dood volgens de soera's en de pedofiele profeet!

Empty Quivers | 09-11-15 | 02:24

Wat ik echt schandalig vind is dat de politie eerst aangeeft "stap in de bus, dan ben je veilig voor AFA...", om vervolgens te zeggen dat men wel mág lopen, maar elleen in groepjes van 3 man/vrouw tegelijk (wat 5 was). Het lijkt er verdomme wel op of ze de demonstranten aan AFA wilde uitleveren??? Of ze hiermee wilde zorgen dat de drie personen elke keer sowieso geen enkele kans zouden hebben tegen de gewelddadige kliek van AFA.

Democratuur | 09-11-15 | 01:40

Een bord waarop een Nederlander zijn wens uitspreekt dat een import religie die open en bloot onze vernietiging predikt weer uit ons land moet verdwijnen wordt als strafbaar gezien.
Maar die religie mag wel open en bloot zo'n beetje iedere wet die we kennen breken.
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran-hate.htm
-
Daarom lijkt me de tijd van er vriendelijk bij een kopje thee over praten eigenlijk wel een beetje voorbij.

moitambien | 09-11-15 | 01:25

niet bedoeld als spelfout overigens... burge(r)meester

wim10 | 09-11-15 | 00:45

Wat de politie ook doet, het is nooit goed, lijkt het wel. Ik zit net naar een documentaire te kijken op RTL4 over de dood van Mitch Henriques. Over politie die geweld toepast op situaties die in hun ogen om geweld vragen, maar dan gericht tegen "gewapende" kleurlingen, opstandige Marokkanen, Schilderswijkers... Een heel andere politie dan hierboven omschreven. Zouden het dan toch gewoon gehoorzame dienders zijn die gewoon hun werk doen, maar ligt het falen het aan hun leiding?
In dit geval de infame burgermeester...

wim10 | 09-11-15 | 00:30

En dan zijn er gewoon nog mensen die met droge ogen beweren dat het bord in het GS artikel niets te maken heeft met de vandaag in beslag genomen borden.
http://nieuws.nl/algemeen/20151108/32-arrestaties-rond-pegida-demonstratie/

Jan Leul | 09-11-15 | 00:28

Dit land wordt met de dag fascistischer. Vrijheid van meningsuiting (wat de "bomtulband" is) wordt keihard de kop ingedrukt. Het logisch vervolg op de razzia op die Nederlandse striptekenaar, Gregorius Nekschot, destijds uitgevoerd door fijn-grristelijke engnek Ernesto Hitler-Stalinsky.
.
Natuurlijk kan het nieuwe Herrenvolk ongestraft met Isis-vlaggen zwaaien als ze demonstreren in de Schilderswijk; de Nederlandse politie, bekend van haar behulpzaamheid aan die overheersers van '40-'45, steekt dan geen poot uit.
.
Maar goed, we weten nu wel waar we aan toe zijn en dat is ook wat waard.

Brou Is Back | 09-11-15 | 00:08

Gelukkig wordt het nieuwe proces tegen wilders niet zo politiek gekleurd. Nogsteeds vertrouwen in een onafhankelijk OM (not)

diek | 08-11-15 | 23:54

@tipo | 08-11-15 | 23:39
ze doen het toch, ik dacht eerst dat OM zou staan voor een lokale vereniging of café, omdat ik het ook niet kan geloven.

Gargravarr | 08-11-15 | 23:42

@tipo | 08-11-15 | 23:39
ze doen het toch, ik dacht eerst dat OM zou staan voor een lokale vereniging of café, omdat ik het ook niet kan geloven.

Gargravarr | 08-11-15 | 23:42

En vergis je niet, na de politie komtd e Me en daarna het leger.
Het is wachten op het moment dat het echt massaal misgaat hier en reken er maar op dat het leger zonder pardon tegen de eigen bevolking ingezet gaat worden.
Wildes wil ze aan de grens, de PvdA wil ze als bescherming van de multiculti-policor-ellende die nog komen gaat.
Als er echt 'te veel' Pegida komt, komen ze vanzelf een keer opdraven.

Gargravarr | 08-11-15 | 23:40

Je Suis Jan

Jan Gordelroos | 08-11-15 | 23:39

@Fransg 23:32
Dan was het waarschijnlijk als provocatie bedoeld om de grootste heethoofden op te kunnen pakken en dan achteraf "zie je wel." te kunnen zeggen.

Kinderachtig hoor van zo een Burgemeester.

Want om "Stop Islamterreur" als aanzet tot geweld te zien, moet je echt veel glazen vodka op hebben. Ik kan niet geloven het OM zelf gelooft wat ze twittert. Dat kan niet.

tipo | 08-11-15 | 23:39

Ik zie niet in wat daar strafbaar aan zou zijn. Ik ben ook erg benieuwd naar de juridische onderbouwing.

teevee | 08-11-15 | 23:37

GENOEG GELULD! Ik stel voor om een commissie te benoemen die alle argumenten zal gaan wegen en over een jaar een voorlopig tussenrapport uitbrengt aan de Stuurgroep onder leiding van Job Cohen. Volgende zaak.

Kaiser Wilhelm XV | 08-11-15 | 23:36

@Tjemig | 08-11-15 | 23:27
Nee, ik schreef exact waarom ik dat dacht, dat jij daar een mening over hebt zal best, maar is totaal irrelevant.
De politie staat na FB nee-tegen-AZC-berichten 'preventief' aan je deur, de politie haalt Nekschot met een swat-team uit zijn bed, de politie verwijdert postertjes met als reden hierboven het topic staat van het OM (en die reden is puur nonsense), de politie is een instrument.
En een gevaarlijk en zeer makkelijk te misbruiken instrument, want als ze dit soort dingen doen heet dat een politie-staat. En als je niet weet wat dat is, moet je maar eens wat geschiedenis gaan bestuderen.

Gargravarr | 08-11-15 | 23:34

tipo | 08-11-15 | 23:06
Op welk niveau daartoe aanzet was gegeven kan ik niet zeggen, maar het is duidelijk dat de politie meedeed met provoceren van Pegida.
Ook is duidelijk wie de verantwoordelijke is: de burgemeester.
Ik hoorde van mensen die ook wel eens in Duitsland hebben gedemonstreerd dat ze stomverbaasd waren: de politie is daar niet zo partijdig.
Het willen verwijderen van die bordjes kan ik werkelijkheid met geen mogelijkheid anders opvatten dan een (tamelijk geslaagde) provocatie.
Hierboven veronderstelde iemand dat het was omdat de plakkaten op triplex geplakt zaten.
Dat zou onzinnig zijn in deze context (parkje, honderden mensen politie omheen om ons af te schermen van de afa's en de rest van de bevolking) maar bovendien geeft het OM dat zelf niet als reden:

OM Midden-NL ‏@OM_MiddenNL 8 uur8 uur geleden
OM Midden-NL heeft Sywert van Lienden geretweet

"Op bord stond tekst die i.c.m. afbeelding van bom als tulband een gewelddadige boodschap uitdraagt, dit is strafbaar "

Zie ook wat Gargravarr hier net boven schreef.

Fransg | 08-11-15 | 23:32

Ik zag iemand reageren die zei: die borden zijn weggehaald omdat ze van hout waren en dat kan (als wapen) gevaarlijk zijn. Klopt dat? Of zijn er ook spandoeken verwijderd? Want dan gaat dat argument niet meer op. En hoe zit het dan met zwarte vlaggen tijdens andere demonstraties? Zitten die niet vast aan een stok?

wim10 | 08-11-15 | 23:31


Gargravarr | 08-11-15 | 23:14
Het vermoeden bestaat dat dit komt door het insinuatiefilter.
U bent zelf meermalen afgewezen voor de politie, vermoed ik.

Tjemig | 08-11-15 | 23:27

@tipo | 08-11-15 | 23:24
ja daarom zeg ik, ze voeren bevelen uit.

Gargravarr | 08-11-15 | 23:26

@Gargravarr 23:17
De politie is hier niet degene die bedenkt om die bordjes weg te halen. Dat is het Openbaar Ministerie geweest. Dat het OM een politieke kleur heeft, dat moge duidelijk zijn. De politie valt hier niets te verwijten. Zij kan onmogelijk tegen een opdracht van het Openbaar Ministerie ingaan. Moet je ook niet willen.

tipo | 08-11-15 | 23:24

Niet vloeken Bert Konterman! Voor je het weet wordt je gebed verhoord.

Kaiser Wilhelm XV | 08-11-15 | 23:22

“The term "political correctness" has always appalled me, reminding me of Orwell's "Thought Police" and fascist regimes.”
― Helmut Newton

WhispererInDarkness | 08-11-15 | 23:18

@tipo | 08-11-15 | 23:06
er is absoluut iets smerigs aan de gang en de politie voert dit uit, zombie-style, de marionetten die de 'orde handhaven'.

Gargravarr | 08-11-15 | 23:17

Ik ben weggejorist, kan niet zien waarom, want de tekst is weg, ik vermoed omdat ik zei dat de politie dom is.
Daarom zijn de politiemensen juist MBO-ers, die zijn niet in staat op hoog niveau te denken, maar wel bereid onzinnige bevelen op te volgen, als; 'Haal die cartoons weg'.
En dat is pas het begin.
Dat heeft een reden, en ik heb dit geleerd van een bevriende professor, een vrouw, die Iran is ontvlucht, die heeft mij verteld dat het regime juist de meest domme mensen wapens geeft, opdat ze eindelijk de baas zijn over de intellectuelen; ze voeren alle bevelen op en voelen zich oppermachtig.
Denk maar niet dat de politie hier anders is, anders zouden ze andere eisen aan hun opleidingsniveau stellen.
Ik zou dit soort gedragingen die in een politiestaat thuishoren, als het weghalen van zo'n bordje maar serieus nemen, i.p.v. te vallen over het woordje dom.

Gargravarr | 08-11-15 | 23:14

Op de site van mijn gemeente kan ik nergens informatie vinden hoe ik mijn nationaliteit kan inleveren.

Tjemig | 08-11-15 | 23:13

@Fransg 22:47
Maar hoe moet ik de actie van het Openbaar Ministerie dan zien, dankzij wie er borden in beslag zijn genomen? Borden die overduidelijk niet strafbaar zijn volgens het 'gezwel'-arrest, volgens het OM in 2009 en volgens iedere vorm van gezond verstand.

Waarom is het Openbaar Ministerie aanwezig op zondagmiddag in een parkje? De politie heeft namelijk via twitter verklaard, dat de inbeslagname pas na 'overleg' met het Openbaar Ministerie is gebeurd.

En met welk doel zijn die borden dan inbeslaggenomen? Ze zijn overduidelijk niet strafbaar.

Wat is de politieke strategie daarachter? Is het als provocatie bedoeld? Is het bedoeld om het 'gezwel'-arrest van de Hoge Raad aan te vechten? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het OM niet weet dat die borden onmogelijk strafbaar kunnen worden verklaard, met de huidige jurisprudentie.

Dus ofwel het OM probeert hier nieuwe jurisprudentie af te dwingen, danwel is het een provocatie richting de NVU-ers onder de Pegide-betogers om escalatie uit te lokken. De borden zijn namelijk niet nieuw, maar werden op 20 september 2014 ook meegevoerd bij een NVU-demonstratie ( www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article... )

tipo | 08-11-15 | 23:06

@Johanvb | 08-11-15 | 20:32
LOL, ja goed plan en een drone ertussen hangen om te kijken hoe de politie de bomen in klimt om toch die sportprent te pakken te krijgen :)

Gargravarr | 08-11-15 | 23:05

Die blonde dame vlot de grens over schuiven.

Kapt. Kip | 08-11-15 | 22:53

Waar islam verschijnt, vrijheid van meningsuiting verdwijnt.

de honden blaffen... | 08-11-15 | 22:51

Kennelijk heeft de politie de busreis aangegrepen om mensen zich verplicht te laten legitimeren. Geen legitimatie betekent direct naar het buro.
thomas.hobbes | 08-11-15 | 16:26
Dit is niet waar.
Ik was de eerste persoon die de bus instopte. Ik heb niets van zo'n praktijk gezien, ik heb niets van zo'n praktijk opgevangen.
Een demonstratie was verboden, alleen een bijeenkomst in een parkje, anderhalve km van het centrum, was toegestaan. Met een vijftiental mensen dronken we koffie op het Neude. In totaal waren ongeveer 50-80 Pegida mensen op het plein. Ongeveer eenzelfde aantal politieagenten te voet, te paard, te fiets in ME-busjes. Er bevonden zich enige tientallen journalisten. Ons werd eerst verteld dat we met groepjes van maximaal 5 mensen naar het park mochten lopen. Toen de eerste drie groepjes van vijf mensen op weg waren gegaan werd dit alsnog verboden.
We kregen nu te horen dat de groepjes uit maximaal 3 mensen mochten bestaan.
Enkele minuten later, voordat we in zulke groepjes op pad waren gegaan, volgde het volgende verbod: we konden nu nog slechts kiezen of we in de gereserveerde stadsbus zouden stappen dan wel in een arrestantenbus.
Toen we dan maar voor de gele bus hadden gekozen, liep ik voorop met een ongeveer 65-jarige politieman die zijn blijdschap over ons 'meegeven' niet kon onderdrukken. Zo zeer dat ik spottende voorstelde dat we hand-in-hand naar de bus zouden lopen. De arme man vatte dit op als een serieus voorstel en wilde zelfs daadwerkelijk die suggestie volgen! (nee ik gaf hem geen hand)

Het is géén tijd voor extremere reacties. Het is verstandig om de volgende keer met mensen te demonstreren.

Er moeten strepen in het zand gezet worden en de regering moet langs parlementaire weg vervangen worden.

Fransg | 08-11-15 | 22:47

Je suis normale burger en geen dag zonder polariserend nieuws anno 2015 #waargaathetheenmetdewereld

waragainstclimate | 08-11-15 | 22:46

Haat mogen wij in Nederland dus niet bekritiseren .........

Empty Quivers | 08-11-15 | 22:28

-weggejorist-

Empty Quivers | 08-11-15 | 22:26

Altijd linkse relschoppers als er een demonstratie is. In Italië waren vandaag ook agressieve AFA gekkies die gingen demonstreren tegen een politieke partij. Maar de politie in dat land weet daar wel raad mee.

www.youtube.com/watch?v=_5wcCBg0sbE

mysteryposter | 08-11-15 | 22:24

Ik was bij de Pegida demonstratie: alles was rustig tot die politieagente de borden weghaalde.
Een tiental van onze demonstranten holden naar de borden toe.
Een tiental mensen riepen ook laat je niet provoceren.
Ik zie niets fout in die borden, alleen bange regeringsleiders die bang zijn voor een ordertje uit het Midden Oosten.

Boerenknul | 08-11-15 | 22:09

Welkom in de EUSSR! Hoezo vrijheid van meningsuiting ?

Empty Quivers | 08-11-15 | 22:00

Volgende demo ga ik er heen met een NL vlag. Kijken of die ook al als aanstootgevend wordt gezien 😡

bassio | 08-11-15 | 21:40

We zouden ons hier moeten schamen met zijn allen dat een reaguurders legioen van duizenden het "kwarwei" door 100-150 demonstranten laat opknappen. Mensen die wel voor de cultuur van ons land opkomen. Hoezo neo-nazis? Linkse propaganda. Belachelijk, het lijkt wel en 1 op 1 situatie van agenten tegen gematigde demonstranten. De gut-menschen dienders die zonder dat ze het zelf in de gaten hebben hun eigen cultuur verlochenenen. Clichee politiestaat is uitermate goed van toepassin. Zagen we dit ook bij pro-islam demonstaties? Nee.

drammerd | 08-11-15 | 21:39

Wat hebben ze nou tegen Wales. lol

Neut | 08-11-15 | 21:38

Van vreedzame demonstratie is men niet bang. Het maakt geen indruk.
Een zooitje inteeltmoslims die met terroristenvlaggen lopen te zwaaien maakt wel indruk en daar wordt een gutmeschen syndroom (goedpraterij) overheen gelegd.
Het is tijd voor extremere acties om in het zelfde gareel te komen maar dan van de andere kant.

McMarx | 08-11-15 | 21:28

Niet te geloven, wat een omkering van zaken.
De tekst "islam ga terug" in combinatie met de afbeelding van een bom als tulband draagt geen gewelddadige boodschap uit, maar stelt daarentegen een gewelddadige boodschap juist aan de kaak. Het bestrijdt een gewelddadige boodschap.
'Dit is strafbaar', aldus het OM.
Het aan de kaak stellen en bestrijden van gewelddadigheid is strafbaar, zegt het OM. Oeffff.
Ik twijfel echt aan het oordeelsvermogen van het OM, of eigenlijk moet ik het OM knettergek noemen.

Thomas333 | 08-11-15 | 21:19

De politie kan zich beter inzetten door de grens te gaan bewaken tegen het binnendringen van immigranten. Is een stuk effectiever omdat er dan geen demonstranten meer zijn.

watazooi | 08-11-15 | 21:00

Alle witte Nederlanders zijn strafbaar, behalve als je moslim bent.
*Koran koopt en het vrouwtje begint te slaan*

funkyd | 08-11-15 | 20:56

De politie wordt door Nationaal Socialistische regeringen naar believen ingezet om onwelgevallige uitingen van het volk in de kiem te smoren. Dus ook door ons Nep parlement. Im Westen nichts
neues.

Kaiser Wilhelm XV | 08-11-15 | 20:49

je hoopt nog dat het godverdomme niet waar is

Bert Konterman | 08-11-15 | 20:48

@rectormagnificus 20:27
De cartoon is sowieso niet strafbaar.
De tekst ook niet: juridischdagblad.nl/content/view/7903/...

Nu zou de tekst in combinatie met de cartoon wel strafbaar zijn, zo beweert het Openbaar Ministerie stellig.

De Hoge Raad is daar allang duidelijk over geweest, het OM weet dat, dus is de inbeslagname en het Twitterbericht van het OM onwettig.

tipo | 08-11-15 | 20:35

Die borden voortaan aan met helium gevulde ballonnen hangen. Zodra de politie ze in beslag wil nemen laat je ze los.
Met een beetje rekenen kan je zelfs zo zwaar maken dat ze net buiten het bereik van de politie maar voor iedereen leesbaar rond blijven dobberen.

Johanvb | 08-11-15 | 20:32

De vrijheid van meningsuiting is officieel dood.

Necramonium | 08-11-15 | 20:29

Islam is in deze context de man met het bomhoofd. Daaronder de tekst "Ga terug" WTH is daar strafbaar aan. Nu de gevestigde politiek in de peilingen macht aan het verliezen is, gaat de rechtstaat maar proberen om kritische mensen te snoeren?
Als dit tot rechtsvervolging gaat leiden, moeten we maar met zijn allen naar de openbare zitting gaan.

rectormagnificus | 08-11-15 | 20:27

Tijd om op te komen voor de vrijheid van meningsuiting en burgerrechten.

Tijd voor actie b.v. een geweldloze demonstratie, eventueel opgevrolijkt met geweld van links agressieve gutmenschen en dienders die de grenzen van de wet zwaar oprekken.

rjr | 08-11-15 | 20:22

Het excuus dat je wist die zou komen. De geschiedenis zal leren wie er uiteindelijk gelijk heeft gehad. Al is het jammer dat je dan weer achteraf de koe in den reedt kijkt.

de vicevoorzitter | 08-11-15 | 20:16

Blijkbaar wordt behalve democratie ook wetgeving genegeerd en veracht door ons 'gezag'.
Rechtstreeks landverraad.

pennestront | 08-11-15 | 20:02

Dat klopt wij willen wel graag tulband-bommers....

harstef | 08-11-15 | 20:02

@Outsider-Inside | 08-11-15 | 17:58
Wow,
Morgen gaan een burgemeester en een politiecommissaris flink op hun donder krijgen van Rutte. Als je de sterke woorden volgt, zou het best eens ontslag of tenminste overplaatsing kunnen worden.
Wel terecht, dat wel.

domheid regeert | 08-11-15 | 20:00

@Godsammekraken | 08-11-15 | 16:04
Zonder. enige. twijfel.

Slipsnifter | 08-11-15 | 19:59

gaffelbaard | 08-11-15 | 19:33
link is down:)

Broed Kip | 08-11-15 | 19:58

@La Bailaora Sorry, u bent me voor.

bij gelegenheid | 08-11-15 | 19:52

gaffelbaard | 08-11-15 | 19:33
Pçies. @OM: weet waar gij aan begint. Middels het Art1 geluid/ ge zult niet onderscheiden ...

bij gelegenheid | 08-11-15 | 19:48

Tja..
Wel discriminatie van niet-Nederlanders willen vervolgen (wat dit tekeningetje imho en volgens het OM in 2006 niet is www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...), en ondertussen discriminatie en belediging van Nederlanders, oproepen tot geweld tegen Nederlanders en hate-crimes gepleegd tegen Nederlanders weigeren te vervolgen .. daar komt gedonder van.

Het OM moet gaan oppassen met wat ze doet. Steeds meer burgers accepteren dit niet meer. Mogelijk gevolg is rellen, raciaal geweld, begin van burgeroorlog.

** bezint eer ge begint **

gaffelbaard | 08-11-15 | 19:33

Gewelddadige boodschap? Tegen wie? Volgens mij zegt het dat de islam een gewelddadige religie is en dat die terug moet gaan, niet dat er geweld gebruikt moet worden.

En zelfs als het een gewelddadige boodschap uitdraagt, wat het niet doet, is het extreem selectieve wetshandhaving.

Gewinflipt | 08-11-15 | 19:28

De gevestigde islamofiele en eurofiele orde keert zich tegen het eigen volk. De weerzin en haat groeien; terecht.

Fijnstoffer | 08-11-15 | 19:28

In 40/45 werden heel veel politieagenten ook al snel poeslief voor de vijand, dit was dus te verwachten ik kijk hier helemaal niet van op .

blauwe zander | 08-11-15 | 19:26

Vroegah ging je na het voetballen effe langs de krakers. Effe handen schudden. Toen had de politie andere prioriteiten.

De Koning van EHV | 08-11-15 | 19:21

www.utrecht.nl/nieuws/artikel/verloop-...

Ik neem aan dat er ook videobeelden zijn van de manier waarop de linkse rakkers werden weggehouden bij de bloeddorstige meute van wel 150 mensen.

hero_of_heaven | 08-11-15 | 19:17

Femke van Groene slinks gebruikt een raket
amsterdam.groenlinks.nl/nieuws/femke-...
dat mag weer wel!

Nederland, waar ben je nu, ik mis je, kom terug en laat ons leven zoals we dat al jaren hebben gedaan, verlaat die EU toch eens waar je zo mee worstelt en de mensen in het nauw/gevaar brengt.. Amen

Broed Kip | 08-11-15 | 19:16

-weggejorist-

Gargravarr | 08-11-15 | 19:12

Je suis Charlie

weerwolf | 08-11-15 | 19:11

Panos88 | 08-11-15 | 16:38
"Waar we veel meer behoefte aan hebben is een eloquent en weldoordacht alternatief voor de PVV;"

Jij hoort niet tot de 54% die volgens M de Hond naar de VNL gaat overstappen, want je zit er al?

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 19:07

Krijg de induk dat als je een foutmelding krijgt na het posten dat ie toch overkomt. Klopt dat?

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 19:01

oeps, dat gaat niet helemaal goed geloof ik...

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 18:59

Verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is,
en gaat over tot de orde van de dag.
Halsema
Cohen
Pechtold
Roemer
tipo | 08-11-15 | 18:17
-
Moet voor de verkiezingen overal in het land worden verspreid!

meneer Q | 08-11-15 | 18:58

ad melkert | 08-11-15 | 17:52
"Koran en een CD box van de Overheid ontvangen om beter op de hoogte te zijn van de goede bedoelingen van de aanhangers van deze religie."

Iets anders maar close, er waren cd boxen en met hoorcolleges van/door Hans Jansen, nu downloads. Je hoort tijdens het college af en toe wat gepruttel uit de zaal als het wat objectiever wordt, maar he, het gaat wel om de wetenschappelijke methode.
www.home-academy.nl/sprekers/jansen-h...

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 18:57

ad melkert | 08-11-15 | 17:52
"Koran en een CD box van de Overheid ontvangen om beter op de hoogte te zijn van de goede bedoelingen van de aanhangers van deze religie."

Iets anders maar close, er waren cd boxen en met hoorcolleges van/door Hans Jansen, nu downloads. Je hoort tijdens het college af en toe wat gepruttel uit de zaal als het wat objectiever wordt, maar he, het gaat wel om de wetenschappelijke methode.
www.home-academy.nl/sprekers/jansen-h...

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 18:56

ad melkert | 08-11-15 | 17:52
"Koran en een CD box van de Overheid ontvangen om beter op de hoogte te zijn van de goede bedoelingen van de aanhangers van deze religie."

Iets anders maar close, er waren cd boxen en met hoorcolleges van/door Hans Jansen, nu downloads. Je hoort tijdens het college af en toe wat gepruttel uit de zaal als het wat objectiever wordt, maar he, het gaat wel om de wetenschappelijke methode.
www.home-academy.nl/sprekers/jansen-h...

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 18:55

@hero_of_heaven | 08-11-15 | 18:45
Zelfs al was dat het, zonder wrijving geen glans.

janjanjanjan | 08-11-15 | 18:54

Dag nederlandse vrijheid en welcom islam fuck deze bullshit!
ik kan nog steeds niet geloven wat hier gebeurd.
SCHANDE!!!!

Tubz | 08-11-15 | 18:49


janjanjanjan | 08-11-15 | 17:49 Zwarte Piet, Vrouwen, Bier, Homo's, Hoeren, Internet, Volksfeesten.
Maar dat is toch provocerend?

hero_of_heaven | 08-11-15 | 18:45

@ad melkert | 08-11-15 | 17:52
Dat durven ze niet aan omdat dan écht iedereen inziet wat een haatdragende troep dat is waarin statistisch is bewezen meer jodenhaat staat dan in mein kampf.
Lees Soera 4 en 5 uit de Koran maar eens en lees ter aanvulling ook de Hadith en de Sira ook maar even.
Of bekijk deze 45 minuten durende samenvatting van Bill Warner: https://youtu.be/t_Qpy0mXg8Y .

Mastermattie | 08-11-15 | 18:40

"In het park werd tevens een protestcartoon in beslag genomen. Volgens het Openbaar Ministerie stond daarop een tekst die in combinatie met de afbeelding van een bom als tulband een gewelddadige boodschap uitdraagt. "Dit is strafbaar", aldus het OM. "http://www.nu.nl/binnenland/4160780/ruim-veertig-arrestaties-bij-pegida-demonstratie-in-utrecht.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

*Naar lucht hapt*

tipo | 08-11-15 | 18:40

Tis gebeurd. Maar dit moet wel concequenties gaan hebben. De leuke agente zal wel opdracht hebben gekrege. Dus moeten er kopen gaan rollen hoger op. Wie? Erger als dit krijg je het bijna niet als politiek gekleurde politieaanpak.

diek | 08-11-15 | 18:36

-weggejorist-

Porkhalal | 08-11-15 | 18:34

@godverdegodverdomme | 08-11-15 | 17:46
2017, helaas.... het duurt een jaartje langer.
Aan de andere kant, hoe langer Rukkert en z'n vriendjes blijven "regeren" hoe groter ze de PVV maken.

Mastermattie | 08-11-15 | 18:33

Het linkse landverradersclubje heeft zijn infiltranten in iedere laag van de bevolking. Neemt niet weg dat het besluit om hier in te grijpen een besluit is dat door de politiek moet zijn genomen. links of rechts om, iemand heeft wat uit te leggen! Dit is het inperken van de vrijheid van meningsuiting!! Vooralsnog houd ik de politiek verantwoordelijk voor deze antidemocratische aktie.

kaplaarzenverkoper | 08-11-15 | 18:33

Als ik PEGIDA was zou ik in alle gemeenten tegelijk een demonstratie organiseren, eens zien of ze dan nog zo veel politie op al die plekken in kunnen zetten. De intimidatiefactor is dan iig wel weggevallen.

Mastermattie | 08-11-15 | 18:32

Wat een machtsvertoon tegen 1 man politie Utrecht durft bijna Overvecht niet meer.

franck7020 | 08-11-15 | 18:29

Die Pegida lui zijn grotendeels tokkies en gaan wat mij betreft wel te ver. Er zijn genoeg moslims in NL die een meer relaxte religieopvatting hebben en die natuurlijk niks te vrezen zouden moeten hebben. Daar ben ik bij Pegida niet helemaal gerust op. Dat neemt niet weg dat ze politie die cartoons niet in beslag had mogen nemen. Bij de gemiddelde Gaza demo zijn er wel ergere dingen te zien zoals Hamas en Hezbollah vlaggen (of erger) maar dat kan blijkbaar veelal wel, misschien toch wat #moslimprivelege.

Flashheart | 08-11-15 | 18:29

En dan nu weer een lesje Nos-Nederlands/Nederlands-Nos vocabulaire:
"opstootje"
= Rellen / geweld, veroorzaakt door linkse activisten. Indien hetzelfde gedaan wordt door rechtse actievoerders kunnen wél de woorden "geweld" en "rellen gebruikt worden. Uitsluitend bij linkse actievoerders worden deze woorden echter vermeden en spreekt met van "opstootje" (MV = "opstootjes")

Stichpimpelibock | 08-11-15 | 18:28

@Eurotokkie | 08-11-15 | 17:26
Een goede reden om al die vlaggen op een hoop te gooien en ritueel in de fik te steken.

Mastermattie | 08-11-15 | 18:27

@kaplaarzenverkoper | 08-11-15 | 17:35

Ik spreek de politie voortaan alleen nog in het Duits aan.

BenBinnen | 08-11-15 | 18:26

Wanneer de politie zo schaamteloos op deze manier wordt ingezet om de politiek onwelgevallige stem van het volk te smoren, is de samenleving echt in gevaar.
smdyasc | 08-11-15 | 16:14
=
Lees het boek maar eens over politie tijdens de Duitse bezetting!

meneer Q | 08-11-15 | 18:26

Ook vandaag in Amsterdam: Arabisch-Israelische politica komt Kristallnachtherdenking gebruiken om aandacht te vragen voor de Palestijnen. Mokum heft zichzelf op.

Boer in 020 | 08-11-15 | 18:24

Sharia wetgeving ingevoerd. Graag nl, us, uk, Israël vlaggen verbranden dan wordt er niet ingerepen.

franck7020 | 08-11-15 | 18:24

Geen zin om bijna 200 reaguursels door te worstelen, maar ik hoor net dat er agenten in burger tussen de Pegida lui zaten om de boel op te hitsen en vechtpartijen uit te lokken puur en alleen om Pegida in een kwaad daglicht te zetten.

Vrije Nator | 08-11-15 | 18:22

... en Geert zag dat het goed was.

bisbisbis | 08-11-15 | 18:22

Tk begin steeds meer spijt te krijgen van mijn volledige steun voor politieagenten.
Ze worden steeds meer pro-islam en anti-autochtoon.
Ziek land zijn we geworden.

Schietmijmaarlek | 08-11-15 | 18:22

Stasi-methodes worden gebruikt tegen mensen die BEZORGD zijn!
Hoe ver kun je zinken om de eigen bevolking monddood te maken.

meneer Q | 08-11-15 | 18:19

Ik weet nog goed, dat iemand in Rotterdam de tekst "Gij zult niet doden" op zijn gevel had geschilderd en dat dat van Burgemeester Opstelten verwijderd moest worden, omdat het zo provocerend was.

Dus als je een bordje: "Stop islamterreur" in een park neerzet, ook al zien we elke dag de lijken die daar uit voortkomen, ja, dan wordt dat bordje in dat park natuurlijk inbeslaggenomen.

Gij zult allen uit het hoofd leren en beamen de volgende tekst:

overwegende, dat diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen, alsmede hun kinderen en kindskinderen, een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving, mits zij zich daarvoor inzetten en daartoe ook ruimhartig de kans krijgen;
overwegende, dat maatregelen, en in het bijzonder die maatregelen die asiel, immigratie, gezinsmigratie, inburgering en diversiteitbeleid betreffen, gericht zijn op het uitbannen van misbruik en misstanden en niet mogen leiden tot ongelijkwaardige behandeling van mensen;
verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is,
en gaat over tot de orde van de dag.

Halsema
Cohen
Pechtold
Roemer

Die belediging van het gezond verstand mag wel op een bordje in een park. Sterker nog, die stond in het Staatsblad.

tipo | 08-11-15 | 18:17

Met de NL'se vlag zwaaien buiten die typische dagen is verdacht. "Zo dus we dachten trots te zijn op ons land ? Hup, vlag inleveren en snel een beetje, bruinhemd !"

Acidbrain | 08-11-15 | 18:15

Kortom, een hele treurige bedoeling weer. Ook de vluchtelingenhype bloedt stilletjes aan dood en de burgeroorlog blijft uit. Wie had dat gedacht.

jawor36 | 08-11-15 | 18:15

Geen legitimatie en dan arresteren ,zou de man die deze opdracht heeft gegeven zijn manschappen niet beter naar de grens kunnen sturen .

fleurtje | 08-11-15 | 18:07

En Mark lacht!

faz | 08-11-15 | 18:06

Ik dacht eerst dat het ging om de borden waar de cartoons opgeplakt waren en de vlaggenstokken waar de vlaggen aan hingen. Mijn mond viel open bij de tweet van OM. En ook weer niet. Het past helemaal in het straatje van politie die met vooraf ingevulde aangifte formulieren klaar staat als Wilders een vieze scheet laat. Er is natuurlijk anoniem gedreigd dat kwetsende uitingen niet ongestraft zouden blijven, want zo rolt links/islam. Niet bij Pegida want bij wie moet je dan zijn? Maar wel bij Politie en gemeente. Die hebben het zekere voor het onzekere genomen. (Vaste MO van ambtenaren). Dat is kwalijker dan zij zelf doorhebben. Het is korte termijn politiek die op lange termijn onze waarden en normen ondermijnd.

******* | 08-11-15 | 18:05

@Zwad
Het gedrag van de politie maakt dan weer dat de "gematigden" de kant van pegida kiezen!

kaplaarzenverkoper | 08-11-15 | 18:05

Jammer dat het verzet tegen de stroom asielzoekers wordt gekaapt..
Heer Zwad | 08-11-15 | 17:59

op welk ander verzet doelt U ?
voorlichtingsavonden over de komst van honderden ongewenste islamitische gelukszoekers in een dorp, worden vervangen door 1 op 1 gesprekken of 'thuisbezoeken door ambtenaren ingehuurde gespecialiseerde bureau's

(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 18:03

Ommezwaai | 08-11-15 | 17:58
Je weet ik slaap in een hangmat, en val er meestal uit in een tapijtje van lege bierblikjes.

Eurotokkie | 08-11-15 | 18:02

Jammer dat het verzet tegen de stroom asielzoekers wordt gekaapt door deze groep debielen, Pegida bereikt alleen mensen die al tegen zijn, gematigd denkenden willen niet bij uitschot horen zoals dhr Utrecht.

Heer Zwad | 08-11-15 | 17:59

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:55
Terecht? Bent u zojuist weer eens met uw linkerbeen uit bed gestapt?

Ommezwaai | 08-11-15 | 17:58

"Wij staan hier omdat met vrijheid en democratie nooit gemarchandeerd kan worden. Halve vrijheid bestaat simpelweg niet. Bij vrijheid hoort verantwoordelijkheid, maar nooit zelfcensuur. ... Want vrijheid is er niet alleen voor de aangename mening, de complimenten en de brave commentaren. Vrijheid is er ook voor vlijmscherpe en onwelgevallige kritiek, voor scherpe verschillen en bijtende spot. Dat is het wezen van de democratie en tegelijkertijd de kern van echte vrijheid. Wat is immers het eerste wat dictators verbieden? Het bespotten van het gezag, naast de kritiek is de vrijheid te bespotten het ultieme bewijs van onze beschaving. Dat we elkaar het zwijgen nooit opleggen..."

Aldus Minister-president Mark Rutte tijdens Charlie Hebdo herdenking op de Dam in Amsterdam op 8 januari 2015

Bron: www.rijksoverheid.nl/regering/inhoud/...

Outsider-Inside | 08-11-15 | 17:58

Ommezwaai | 08-11-15 | 17:56
Heb je iets tegen integratie vriend.

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:58

(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 17:50
Dat mokkel droomt waarschijnlijk heimelijk over een hoofddoek op haar knar in plaats van een politiepet..

Ommezwaai | 08-11-15 | 17:56

(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 17:50
Terecht dat dit bord wordt verwijderd, ook al had dit een kaasmeid gedaan.

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:55

Kan GS niet een giftig mailtje sturen naar die patriottische Nederlander Van Zaanen, wat een kl......!

lanexx | 08-11-15 | 17:53

Ik zit gewoon te wachten op het grote Koran project, waarbij alle Nederlanders een Koran en een CD box van de Overheid ontvangen om beter op de hoogte te zijn van de goede bedoelingen van de aanhangers van deze religie. Met een voorwoord/aanbeveling van Angela Merkel en Franz Zimmerschwanz (immer dabei!!)

ad melkert | 08-11-15 | 17:52

Het gaat alle perken te buiten, dat een er geen enkel leidinggevende drol bij de politie te vinden is die zegt: "Laat ze lekker demonstreren, en met die malle tekeningetjes is niks aan de hand". Traden ze maar zo doortastend op als de linkse haatclubjes & booslims weer een demonstratie houden. bah, bah, bah.

HaatAth3ist | 08-11-15 | 17:51

@La Bailaora | 08-11-15 | 17:43
Nee. Beetje off topic ook, die column van die blinde over een boze Aart Staartjes. Daar was vrijdag al een topic over. Oud nieuws.

Stormageddon | 08-11-15 | 17:50

Tijd dat Geert Jan Knoops even een notitie maakt om het OM onderuit te trekken.
Mooi voorbeeld van klassenjustitie in het proces tegen Wilders volgend jaar.
Bouwen aan een dossiertje over een falend OM was nog nooit zo makkelijk.

deraderendraaien | 08-11-15 | 17:50

@Balletje Mayo | 08-11-15 | 16:16
Die mensen waren beter opgevoed. De proteststenen werden vrijwillig ingeleverd bij de politie.

miko | 08-11-15 | 17:50

Tijd voor een algemene pro Nederlandse vrijheid demonstratie? Iedereen een grote foto van een bedreigde vrijheid.. Zwarte Piet, Vrouwen, Bier, Homo's, Hoeren, Internet, Volksfeesten, doe je ding..

janjanjanjan | 08-11-15 | 17:49

@syrier.
Wie het laatst lacht, lacht het best...

kaplaarzenverkoper | 08-11-15 | 17:48

De scheiding tussen het beperkt en opgelegd denken van kerk en staat is er slechts op papier. In werkelijkheid is het een pact. De beperking van de vrijheid van meningsuiting zal in de toekomst alleen maar groter worden; zelf denken en anders denken komt beide machten en haar volgers gewoon niet uit. Kritische vragen en eigen mening moeten maar lijden onder hun geloof in eigen gelijk.

verbanden | 08-11-15 | 17:48

Je suis Charlie!

seesharp | 08-11-15 | 17:48

Op wat voor soort hout is die Van Zaanen gesneden eigenlijk? Ik krijg hier een rare smaak van in de mond!

lanexx | 08-11-15 | 17:48

General McAuliffe | 08-11-15 | 17:45
Ik blijf maar bij Yoda.

“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:47

Kijk, de eenrichtingverkeerversie van democratie in al zijn sombere glorie. En natuurlijk laten de dienders zich door de boven hen gestelden voor het collaboratiekarretje spannen. Bij een vreedzame betoging nog wel, het is te triest voor woorden.

De Vrijlansier | 08-11-15 | 17:47

En terecht! Als je als overheid zo graag en zo veel islamfascisten importeert, wil je dat soort grappen niet dulden.

Guido | 08-11-15 | 17:46

We moeten nog even geduld hebben. 17 maart 2016 komt sneller dan we denken. Dankzij onze partijdige, tegen ons gerichte overheid, misschien wel veel eerder.
Volgens Maurice staat de PVV nu op 39 zetels. Nog maar 36 te gaan dus!

godverdegodverdomme | 08-11-15 | 17:46

@Eurotokkie | 08-11-15 | 17:41
Wie bepaalt wat provocerend is? En waarom? En met welk recht wordt het dan in beslag genomen? Zelfs als het provocerend is en waarschijnlijk ook de bedoeling is.

Stormageddon | 08-11-15 | 17:46

Volgens mij heb ik de volgende uitspraak van JFK hier al eens eerder geplaatst.
.
"Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable."
.
Er zijn steeds meer Nederlanders die wel klaar zijn met het corrupte bestuur van dit land, hun provincie en/of hun gemeente.
Waar het nu nog de laagopgeleiden zijn die zo 'dom' zijn om openlijk voor hun mening uit te komen valt het mij op dat ook onder hoogopgeleiden steeds duidelijk onvrede wordt geventileerd.
Het zou wel eens kunnen dat in de geschiedenisboeken GeenPeil als een van de eerste tekenen zal worden aangemerkt als een van de momenten waaruit afgeleid had kunnen worden dat een ommekeer aanstaande was.

General McAuliffe | 08-11-15 | 17:45

@ KingStannisBaratheon | 08-11-15

Wat een opkomst.. poe poe nou nou
Dat maakt indruk...... we bijna 100 mensen...
U bent koning en nar tegelijk
Hahahaha

De gezellige Syrier | 08-11-15 | 17:44

Een vrije paling | 08-11-15 | 17:36

Opdracht is duidelijk, haal provocerende afbeeldingen
en teksten weg.

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:41

Wat worden onze belastingcenten toch goed besteed! #politie! Je zal toch maar ergens een mening over hebben, een kilometer te snel gaan om 03:00 uur of een kapot achterlichtje op je fiets hebben. onze Polies FTW!

Slim Pickens | 08-11-15 | 17:41

Die politie uit Utrecht moet dus ook nooit meer serieus nemen.

Willem van Rood | 08-11-15 | 17:40

Interessant is om te weten wat er werkelijk in de hoofden van de Politie TOP / burgemeesters omgaat
Een vrije paling | 08-11-15 | 17:36

collaborateurs van allah zijn het ..

(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 17:40

Je zal dit als agent maar moeten uitvoeren, dan walg je ook van jezelf, lijkt me.

Ongeblustekalk | 08-11-15 | 17:40

Karel17 | 08-11-15 | 17:37
Dan wordt het graf alleen maar groter waar ze vroeg of laat invallen.

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:38

@bij gelegenheid | 08-11-15 | 17:33
Nee. Geheel nieuw. Schokkend. Was nog niet gepost. Nergens. Zelfs niet bovenaan dit topic.

Stormageddon | 08-11-15 | 17:38

Pegida wordt alleen maar groter op deze manier, en terecht

Karel17 | 08-11-15 | 17:37

Interessant is om te weten wat er werkelijk in de hoofden van de Politie omgaat. Gelukkig zijn de gedachten nog vrij, maar daar wordt ontegenzeglijk ook nog wel wat op gevonden.

Een vrije paling | 08-11-15 | 17:36

Dit is geen actie uit de koker van de hermandad. Dit is een politiek besluit. We leven niet meer in een democratie! Wen er maar aan of doe er iets aan!

kaplaarzenverkoper | 08-11-15 | 17:35

-weggejorist-

De Geus | 08-11-15 | 17:31

Partijdige overheid. Dit gaat fout.

De Geus | 08-11-15 | 17:31

La Bailaora | 08-11-15 | 17:25
Uw laatste link; Mark R. Hå HåHå
(als in: get lost jullie onderdanen, wij, enkel wij bovengestelden weten van de hoed en de rand)

bij gelegenheid | 08-11-15 | 17:30

@mezelf
Samenleving en waren

tejootje | 08-11-15 | 17:28

Minder LBO agenten.
Jesuispegida.

Piet Karbiet | 08-11-15 | 17:28

Hadden ze kunnen weten. Utrecht heeft een religieuze politie die de naleving van de sharia controleert. Oude diesels: mag ook niet van de sharia.

Steinway | 08-11-15 | 17:26

Boutschefter | 08-11-15 | 17:22
Er komt een dag dat je alleen nog maar de Europese vlag buiten mag hangen.

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:26

Zeer bedroevende actie van de politie. Om je dood te schamen als sameleving! Waten we het station van verbieden van CARTOONS niet al lang en breed gepasseerd? Hadden we Mark Rutte niet zien lopen met een pen na de Charlie Hebdo moorden ? Nou dan. Stelletje lamstralen! Onbetrouwbare sujetten!!

tejootje | 08-11-15 | 17:26

Zo he, de pliessie van Utreg heeft de stad gered van een stelletje bloeddorstige Nederlanders . Heeft Jozias al een vakantie gepland?

hero_of_heaven | 08-11-15 | 17:24

meten met twee maten 2.0!!!
Ik verdoem deze fop overheid! Mocht het zover komen dan zal ik er alles aan doen om de landverraders met gelijke munt te betalen! kom maar gezellig langs hoor AIVD of lokale bromsnor, de koffie staat klaar.

kaplaarzenverkoper | 08-11-15 | 17:23

@Mastermattie | 08-11-15 | 17:14
Je hoeft ook niet meteen de klinkers uit de straat te gaan lopen trekken. Gewoon hardnekkig vasthouden aan je spandoek en weigeren weg te gaan is genoeg. En natuurlijk heel hard 'boehoe!'roepen, als je door vier agenten aan armen en benen weggedragen wordt.

VanBukkem | 08-11-15 | 17:23

Echt, je stevent rechtstreeks op een burgeroorlog af met dit soort praktijken… ik bedoel, heel de gütmensch kant demonstreert, kleineert en propagandeert er op los dat een levende lust is. Maar tegenstanders worden linea recta met de grond gelijk gemaakt. En áls er een keer wat ondernomen wordt door o.a. Pegida, dan zijn de ongeregeldheden die gebeuren 9/10 keer gekomen door de gütmenschen. Om misselijk van te worden... je wordt als je kritiek hebt gewoon gekleineerd totdat je murw bent.

Nou, ik kan ze één ding beloven: ik zal nóóit toegeven aan een gütmensch-staat. linksom of rechtsom.

kanon0503 | 08-11-15 | 17:22

Hoe lang duurt het nog voordat het verboden is om op 5 mei de Nederlandse vlag buiten te hangen?

Boutschefter | 08-11-15 | 17:22

Mastermattie | 08-11-15 | 17:14
Prima hoor een tegengeluid maar waarom moet deze beweging nu helemaal doorschieten naar extreem?
Pegida heeft zich voor eeuwig buitenspel gezet, een gemiste kans.

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:21

En politie/B&W Haarlemmermeer maar civiel procederen tegen burgers,omdat de waarheid over hun (mis)handelen van/tegen burgers niet online mag. Op kosten van diezelfde burgers die ziet dat politie/OM aangiften van burgers niet in behandeling wil nemen. En rechters die wat politie beweerd klakkeloos voor waarheid aannemen ondanks dat er geen wettig en overtuigend bewijs is. www.politiewilnietsmetaangiftedoen.wor...

Gepke de Leef | 08-11-15 | 17:20

Onder leiding van VVD gaat de stille reformatie netjes uitgevouwen worden, nu nog de plicht om elke Nederlander weer de gebedsruimten in te schoppen, met Mark kan je alle kanten op.

Sweetlakecity | 08-11-15 | 17:19

@Never again | 08-11-15 | 16:10
We zijn al weg.

Kameroudste | 08-11-15 | 17:19

Uiteindelijk gaat het wel duidelijk worden wie er aan de juiste kant van de geschiedenis stonden. En dat is niet links.

StormRunner | 08-11-15 | 17:15

@Mastermattie | 08-11-15 | 16:56
Op het moment dat hij bordjes met cartoons en de tekst stop islam terreur in beslag laat nemen, staat hij in mijn ogen gelijk met een dictator als Poetin of Erdogan. Heel erg foute boel dit.

Thunderbird | 08-11-15 | 17:15

@VanBukkem | 08-11-15 | 16:46
Dat is nu juist de hele grap. PEGIDA adverteert er zelfs mee vreedzaam protest te voeren.
Ze worden nu al door de MSM weggezet als extreem rechts (nieuwe geuzen) denk je eens in wat er gebeurt als ze geen vreedzaam protest meer voeren. Dan zal de MSM helemaal in een "zie je nu wel" kramp schieten.
Wat dat betreft heeft de (r)overheid de burger aardig bij de ballen. Tijd voor "titanium balls".

Mastermattie | 08-11-15 | 17:14

Logische dat de politie anti islam cartoons in beslag neemt. Kunnen ze alvast oefenen voor als ze officieel sharia politie zijn. Zie het maar als een soort stage....

VincentTheSaint | 08-11-15 | 17:14

@La Bailaora | 08-11-15 | 16:49
Noem er eens eentje dan.

VanBukkem | 08-11-15 | 17:13

@Thunderbird | 08-11-15 | 16:45
varantwoordelijk = ONverantwoordelijk. Foei.

Thunderbird | 08-11-15 | 17:13

Zou je met een spandoek met de Nachtwacht er op ook aangehouden worden? Al die musketten en rapieren zijn net zo'n verwijzing naar geweld als de bom in Mo's tulband.

marcoplarco | 08-11-15 | 17:12

Begint steeds meer GEstapo te worden in dit schijtland.Is niet zo vreemd aangezien ongeletterde en buitenafkomst een wout worden.
Befehl ist befehl.

Pierre Nis4409 | 08-11-15 | 17:12

Politie laat moslim extremisten met IS vlaggen die dood aan oden roepen gewoon lopen maar een bord met daaro: sto islm terreur mag niet. Wan terreur willen stoppen, dat moeten we niet willen natuurlijk. Heel logisch toch?
Ik zou iedereen willen aanraden geen borden af te geven voordat er een schriftelijk bevel van de officier van justitie getoond kan worden waaruit blikt dat die borden strafbaar zijn.

Thunderbird | 08-11-15 | 17:12

@horsteknots | 08-11-15 | 16:18
Wat? En een kans laten liggen de discussie en gemoederen eens flink op scherp te zetten? Doodzonde, niet meer doen oké? De volgende keer vol er in. We moeten wel als we het tij willen keren.

Die dromerige mutsen worden onze dood nog eens.

SmegmaSmeer | 08-11-15 | 17:11

Ernst Hirsch Ballin?
Loopt je klok een jaar of 15 achter?
necrosis | 08-11-15 | 16:12
De naam Hirsch Ballin is voor eeuwig verbonden aan de oprichting van de 'Interdepartementale Werkgroep Cartoonproblematiek'.
Hirsch Ballin is een voorstander van: wat ik vind, dat moet en wat ik niet wil dat mag niet.
Precies zoals de burgemeester van Utrecht. De burgemeester is tegen Pegida, dus mag Pegida (want grondrecht) demonstreren op een afgelegen veldje. Ondertussen wel toestaand dat Antifatuig alle gelegenheid krijgt om hun afkeer van Nederland met geweld te mogen uiten.
Net zoals Van Zanen ernstig fout de verkeerde kant kiest, deed Hirsch-Ballin dat ook.

domheid regeert | 08-11-15 | 17:10

@postmodernismisdead | 08-11-15 | 17:00
Nou dat redden gaat het niet worden hoewel, Mladic zit in de gevangenis in Scheveningen...

Lupuslupus | 08-11-15 | 17:09

Hebben ze in Uteg ook strontkarren om van Zanen strals eens mooi in rond te rijden? De landverrader. Inderdaad inthouden die naam... voor later.

nlnl | 08-11-15 | 17:08

Pegida provoceren
Islam provoceren
Extreem links provoceren

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:08

@necrosis | 08-11-15 | 17:00
Ik ook niet, ik woon in Leiden.
Maar Lenferink is minstens zo'n achterlijke dwaas.

Mastermattie | 08-11-15 | 17:07

-weggejorist-

fuckfaceDH1969 | 08-11-15 | 17:06

De politie zit hier fout. Net als in de oorlog. En dat zullen ze uiteindelijk ook wel toegeven. Maar voorlopig verbieden we het even.

tejootje | 08-11-15 | 17:06

Zit net in de trein op de terugweg. Er was heel veel politie en ik vond het nogal overdreven dat we met bussen werden gebracht.

Er zaten meerdere linkse lui, ook in het park, die de boel probeerde te verzieken. Een iemand maakte zelfs een bord kapot. Diegene is afgevoerd/gearresteerd. Er was ook iemand van de 'Pegida kant' die met zijn krukken de linkse Gutmensch te lijf ging met krukken, die werd ook gearresteerd en dat was wel terecht.

Later kwam er nog een linkse met een bordje vluchtelingen zijn welkom. De politie zag de man en liet hem gewoon staan. Toen Edwin (de leider) er wat van zei werd hij pas weggehaald.

Hopelijk kunnen we bij de volgende demonstratie wat meer mensen krijgen en een wat betere samenwerking met politie. Want man, man man. Wat waren die AntiFa en Laat ze niet Lopen irritant zeg.

KingStannisBaratheon | 08-11-15 | 17:06

Panos88 | 08-11-15 | 16:38

Een nieuwe partij, die zowel eloquent, onderbouwd, waarlijk democratisch is, zal helaas in Nederland geen kans meer krijgen.
Financieel zal die partij boven alle verdenkingen moeten staan, wat erg lastig is. Laten we ervan uitgaan dat zo een partij geen one-issue partij wordt zoals de PVV, maar wel degelijk kritisch is aangaande de islam (en deze stroming ook niet meer als religie behandeld maar een ideologie); elke bijdrage vanuit een enigszins Joods aandoende instantie zal leiden tot een veroordeling van jewelste vanuit de 'gevestigde orde'.
Die gevestigde orde zal er ook alles aan gelegen zijn om dat te blijven; gevestigd. In begin zal men lacherig kijken naar 'dat leuke, kleine partijtje' dat in hun ogen niets voorstelt. Maar tegelijk zullen ze ervoor waken dat dat partijtje voet aan de grond krijgt.
Enfin, in het verleden waren er al eerder partijen die hoopten iets te kunnen betekenen; ik noem de Piratenpartij, de Libertarische partij, en er zullen vast nog vele meer zijn die nimmer het voetlicht hebben mogen bereiken.

Ik hoop echter, net als u, dat er een partij wordt opgericht die niet bestaat uit oud-politici die snel in het pluche willen zitten, maar mensen uit het bedrijfsleven (en werkervaring, dus niet als directeur binnengerold), die een systeem propageren van ware democratie middels (verplichte?) stemmingen via (ik noem maar wat) geoormerkte belastingen.
Een partij waar een referendum per definitie bindend is, die Nederland voorop stelt (boven de EU) en investeert in ons land (duurzame ontwikkeling, zelfstandigheid, onafhankelijkheid). Waar een lobbyist publiekelijk met de billen bloot moet als er iets te lobbyen is.

Zo kan ik nog wel wat zaken bedenken. Leuk om te doen, als er genoeg mensen mee willen doen zou ik er wel iets serieuzer naar willen kijken want ik ben de huidige partijtjes (PVV incluis) wel zat.

EEnzame SchizofrEEN | 08-11-15 | 17:05

@CoJoNes | 08-11-15 | 16:46
Ik zou rustig een nachtje gaan zitten, zolang het geen strafblad oplevert. Ze moeten alleen niet raar opkijken als ze vervolgens snoeiharde gevechten met advocaten een mogen gaan.
Hier in leiden zijn al 2 agenten hun baan verloren vanwege ongeoorloofd wangedrag (waarvan overigens het vermoeden is dat dit directe opdracht van burgemeester Lenferink was).
De verdachte had al een wat gevreesde advocaat maar toen zij deze tijdens het verhoor verzochten de kamer te verlaten hebben zij hun graf definitief gegraven. met officiële excuses van het OM + terugbetaling advocaatskosten als gevolg

Mastermattie | 08-11-15 | 17:05

Is Kurt Westergaard al opgepakt?

Willem van Rood | 08-11-15 | 17:04

@Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 16:58
Dan nog steeds niet!

necrosis | 08-11-15 | 17:03

rietpetiet | 08-11-15 | 16:58
"Een cartoon of spotprent is een humoristische tekening. Dit kan bijvoorbeeld een karikatuur van een bekend persoon, een persiflage van een actuele situatie of simpelweg een afbeelding van een komische situatie zijn."

Lees die beschrijving en kijk nog eens naar die cartoons.

je suis bier | 08-11-15 | 17:03

je suis bier | 08-11-15 | 16:37


Tegen Zwarte Piet demonstreren is dan weer geen enkel probleem...

eerstneukendanpraten | 08-11-15 | 17:02

Wacht maar. Straks krijgen we hier ook een Sbrenica (een moslim vrijstaat dus). Mladic had gelijk toen hij tegen Karremans zei dat ze ooit ons moesten redden.

postmodernismisdead | 08-11-15 | 17:00

VanBukkem | 08-11-15 | 16:46
Die stijl past de zichzelf respecterende, ondanks alles gezagsgetrouwe burger niet, laat de linksfascisten zich maar als spartelende kleuters een politiebus intrekken.

van gulder | 08-11-15 | 17:00

@Mastermattie | 08-11-15 | 16:56
Van Zanen doet het hooguit iets minder slecht dan zijn voorganger Wolfsen, en gelukkig woon ik niet in Utrecht.

necrosis | 08-11-15 | 17:00

je suis bier | 08-11-15 | 16:56

Je kan tegen de Islamisering van Nederland zijn maar voor de Islam, zoiets?

Eurotokkie | 08-11-15 | 17:00

@necrosis | 08-11-15 | 16:23
Ik kom mee helpen spitten, neem er gewoon vrij voor.

Balletje Mayo | 08-11-15 | 17:00

Ik noem die dingen nou ook niet echt cartoons.
Is gewoon een tekstbord met een afbeelding.
Billboards noem je toch ook geen cartoonboards?

rietpetiet | 08-11-15 | 16:58

Thunderbird | 08-11-15 | 16:45
waarom de namen onthouden van Burgemeesters?
ze zijn niet gekozen, worden benoemd door de kroon en hebben teveel macht voor hun vaak beperkte capaciteiten. Een beetje als die Opperste Raad van Europa. Niet gekozen en toch teveel te vertellen.
Erger word het dat dit soort lieden constant huilt om nog meer macht. Net als de Commisarissen der Koning. Ook ongekozen en zoekend naar wegen om hun kleine dictatuurtjes uit te bouwen.

jack and friends | 08-11-15 | 16:58

necrosis | 08-11-15 | 16:50

En wat als het een ongelovig of christelijk alleenstaand supermodel betreft? Dan ook niet?

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 16:58

De 'verklaring' van het OM:
https://twitter.com/OM_MiddenNL/status/663366053607677953

dulcinea | 08-11-15 | 16:57

Wat een dieptreurig land. De fascisten mogen gewoon hun gang gaan en vreedzame demonstranten aanvallen. Muzelmannen roepen op om Joden te vermoorden, zwaaien met Nazi-achtige vlaggen en kunnen ongestraft hun gang gaan. Maar volkomen onschuldige cartoons en vlaggen van de geweldlozen worden door de volksvijanden, de vazallen van de onderdrukker, geconfisqueerd en er wordt gedreigd met een proces door een inmiddels Freisleriaanse justitie.

Morgenhout | 08-11-15 | 16:57

@Thunderbird | 08-11-15 | 16:45
Van Zanen is een volidioot. Maar in vergelijking met zijn voorganger Wolfsen misschien nog wel een verademing.

Mastermattie | 08-11-15 | 16:56

EnNouJijWeer | 08-11-15 | 16:52
En wat is dit verschil dan?

Eurotokkie | 08-11-15 | 16:56


EnNouJijWeer | 08-11-15 | 16:52
Dat hele grote verschil valt anders best wel mee.

je suis bier | 08-11-15 | 16:56

Geenstijl is net zo schuldig door PEGIDA constant een "anti-islam" beweging te noemen, in plaats van "anti-islamisering", terwijl ze donders goed weten dat er een groot verschil is tussen de twee.

EnNouJijWeer | 08-11-15 | 16:52

@Thunderbird | 08-11-15 | 16:45
Ik neem geen enkele vluchteling in huis, zeker niet als ik er niet voor betaald krijg.
En dan neem ik steeds geen vluchteling in huis.
Het merendeel van de vluchtelingen zit namelijk nog in zand van herkomst.
Wat er momenteel in Europa rondreist, zijn gelukszoekers, geen vluchtelingen!

necrosis | 08-11-15 | 16:50

Het wordt steeds duidelijker dat Pegida een eigentijdse vredesbeweging is en hun borden met een aanklacht tegen geweldadige islamterreur is niets anders dan een vredesboodschap.

smdyasc | 08-11-15 | 16:49

Kamervraag | 08-11-15 | 16:44
Om vervolgens gewillig naar het hakblok te lopen.

Ommezwaai | 08-11-15 | 16:49

Dat er nog mensen zijn die denken dat de overheid je vriend is... Hoe is het mogelijk.

La Bailaora | 08-11-15 | 16:49

En als er iemand met een zwarte jihadvlag zwaait dan is het oke, de politie is die loonsverhoging op veel fronten niet bepaald waardig.

MarcelNederland | 08-11-15 | 16:49

@Mastermattie | 08-11-15 | 16:37
Dan gaat het ondergronds, net als de islam en dan zijn de rapen pas echt gaar.

Thunderbird | 08-11-15 | 16:48

Tsja, cartoons weghalen van een plek die ook nog eens speciaal voor demonstratie is aangewezen. Charlie Hebdo is wel heel snel vergeten.

dulcinea | 08-11-15 | 16:48

Allemaal voorboden van een bloedige burgeroorlog die ons te wachten staat.

pim achtertuin | 08-11-15 | 16:48

@VanBukkem | 08-11-15 | 16:37
-vroeger was de politie uw beste vriend-

Thunderbird | 08-11-15 | 16:47

En toch vind ik dat die demonstranten - respect voor dat ze er zijn - zich wel erg makkelijk gewonnen geven. Je had hier natuurlijk ook een punt kunnen maken, door hardnekkig aan je cartoons en aan je spandoeken vast te houden. Laat ze je maar al schreeuwend en tegenstribbelend afvoeren. Principekwestie. (De meeste demonstranten hoeven morgen waarschijnlijk toch niet te werken.)

VanBukkem | 08-11-15 | 16:46

Tijd dat we onze democratie opeisen.

De Droit | 08-11-15 | 16:46

Het is een slimme en doortrapte tactiek. Door extreem veel politie in te zetten, criminaliseer je een organisatie als Pegida. De 'gewone man' zal het zo uit z'n hoofd laten naar zo'n demonstratie te komen. Immers, wat als je toevallig zomaar door de Gedankenpolizei gearresteerd wordt en een nachtje moet zitten? Maandag moet je weer op je werk zijn.

Dat de politie zich inlaat met dit soort achterbakse spelletjes, mag nog amper verwondering oproepen. De scheiding der machten is in dit land in WO II al bij het grofvuil gezet en de politiemacht in Nederland is niks meer of minder dan de gewelddadige tak, met bijpassend monopolie, van PVVDA. De knokploegen van de macht, het zal niet lang meer duren voordat ze een doodskopje met een halve maan op de uniformen zullen dragen, ben ik bang. Uiteraard kan ik dit niet hard maken.

CoJoNes | 08-11-15 | 16:46

@Mastermattie | 08-11-15 | 16:33
Een heel erg foute en verantwoordelijke burgemeester. Jan van Zanen. Die spoort niet. Die beweerde op TV dat het geweldig goed was om een vluchteling in huis te nemen terwijl COA zelf al had gezegd dat zij dit afraden. Ik neem aan dat deze hypocriet zelf geen moer doet voor zijn inwoners, behalve als het asielzoekers zijn. Even goed onthouden deze naam: Jan van Zanen.

Thunderbird | 08-11-15 | 16:45

Dat ze tussen het flitsen door nog tijd hebben om de vrijheid van meningsuiting aan te pakken. Houzee voor de pliesie!

Slim Pickens | 08-11-15 | 16:45

"Een volk dat voor Tirannen zwicht..." Dat moag ook niet meer. Wij dienen trouw onze tegenstanders te eren.

Kamervraag | 08-11-15 | 16:44

PVV zal wel op 40 + zitten volgende week, ga zo door links gekkies !

Castor12 | 08-11-15 | 16:42

Politie Utrecht en het Openbaar Ministerie ebben vandaag laten zien handlangers te zijn de de repressieve dictatuur die Nederland geworden is. Vrijheid van meningsuiting is door hen vandaag de kop ingedrukt. Alsof ze hun orders direct van Erdogan zelf hebben ontvangen.

Thunderbird | 08-11-15 | 16:42

Door dit opvallend repressieve optreden van burgemeester en politie zal de sympathie voor Pegida juist weer toenemen. Laten we er de volgende keer eens met duizenden mensen gaan staan in plaats van honderden en de heren eens echt doen laten zweten. Er is helemaal niets mis met Pegida. Een open en eerlijk initiatief voor en door bezorgde islamkritische burgers.

van gulder | 08-11-15 | 16:41

Ik zie dat de Politie al geheel aan de kant staat van de onderdrukkers. Weg respect voor deze politiemensen. Denken die nu echt dat ze dit ongestoord kunnen doen. De democratie de kop indrukken. Ach ja... je zou maar moeten knielen voor 2500 Euri per maand. Dan is er sowieso al een steekje bij je los.

Mark_D_NL | 08-11-15 | 16:41

Ja, mensen dit is allemaal voor jullie eigen bestwil.
Want als de booslims echt boos worden, dan komen ze allemaal hierheen en...

gescheurdrubber | 08-11-15 | 16:41

Schandalig hoe Pegida door politiek en politie wordt gehinderd in hun democratische recht om te demonstreren.
Dit zal de onvrede en frustraties bij een groot deel van het Nederlandse volk alleen maar doen toenemen. Gelukkig is Wilders er nog om dit te kanaliseren, anders zouden er weleens gewelddadige woedeuitbarstingen kunnen komen.

R van Perzie | 08-11-15 | 16:41

-weggejorist-

Mehmet Mekr | 08-11-15 | 16:40

@necrosis | 08-11-15 | 16:34
Moet nog ergens een shirt hebben liggen van S.O.D met de tekst *Fuck the middle east* * snel kast door zoeken doet *

de uitbater | 08-11-15 | 16:39

Van Zanen is een 100% landverrader. En ik spuug echt op de politiemensen die zich hiervoor laten inhuren.

très cool | 08-11-15 | 16:39

Schandalig dat onder het mom van religie fundamentele rechten als vrijheid van meningsuiting en vrijheid van demonstratie terzijde worden geschoven. Onder vrijheid religie lijkt de rest ondergeschikt. Dat gezegd hebbende; WTF moet Pegida in Nederland? Laat ze demonstreren waar het gepast is, in Duitsland! Zij doppen hun boontjes, wij de onze.

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 16:38

Als pegida dit iedere week doet, dan wordt zij vanzelf heeeel groot.
Astroturfer | 08-11-15 | 16:16

Pegida komt voort uit een mate van censuur en sociale druk die wij in Nederland niet kennen, bovendien kunnen Nederlanders hun frustraties kanaliseren door op de PVV te stemmen. Waar we veel meer behoefte aan hebben is een eloquent en weldoordacht alternatief voor de PVV; Ik heb respect voor Geert Wilders dat hij ondanks alles gewoon koers houdt en doorzet, maar zijn manier van politiek bedrijven zal uiteindelijk contraproductief zijn.

Panos88 | 08-11-15 | 16:38

@Boris die Sauertopf | 08-11-15 | 16:17
"Stop islam terreur" is ook een heel erg gevaarlijke uitspraak. Je zou er zomaar wat moslims mee kunnen beledigen en dat moeten we niet willen want voor je het weet snijden ze je strot door. Geen wonder dat het OM mensen oppakt die tegen terreur zijn. Levensgevaarlijk zijn die mensen. En dan laat ik in het midden of ik daarmee et OM bedoel of degenen die tegen islam terreur zijn.
Ik wil alleen maar zeggen dat politie en het OM totaal geschift bezig zijn door kritiek op islamitische terreur strafbaar te maken en islamitische haatpredikers ongemoeid te laten. Echt totaal geschift. Gevaarlijk geschift. Uitroepteken.

Thunderbird | 08-11-15 | 16:37

Cartoons mogen niet, vlaggen mogen niet, er wordt mensen verboden om met elkaar te praten en je wordt verplicht afgevoerd in een bus. Mag je überhaupt nog wel demonstreren in Nederland?

je suis bier | 08-11-15 | 16:37

PEGIDA heeft het geprobeerd op een vreedzame manier, binnen de geldende regelgeving. Dan nog wordt men actief tegengewerkt en krijgt de agressor (Laat Ze Niet Lopen, Internationale Socialisten, AFA) vrij spel.
Het duurt niet lang meer dat ook de vorm van vreedzaam protest is afgelopen.
En dan is het over....

Mastermattie | 08-11-15 | 16:37

-vrijheid van meningsuiting-

VanBukkem | 08-11-15 | 16:37

@miko | 08-11-15 | 16:26
*trekt Dead Kennedy's t-shirt aan en weigert antwoord te geven*

necrosis | 08-11-15 | 16:34

@Thunderbird | 08-11-15 | 16:30
Het hoofd van de politie is de burgemeester. Succes met aanklagen, als u de zaak wint, krijgt u van mij een kratje Hertog.

Mastermattie | 08-11-15 | 16:33

@Chief-mate | 08-11-15 | 16:29
Geen probleem, 83.86.139.15.
Kom er maar in, pliesie, dan film ik alles. In VVS, anders is het niet waar.

Dhr. de Wit | 08-11-15 | 16:31

@thomas.hobbes | 08-11-15 | 16:26
+1. Ronduit schandalig. Het recht op demonstreren wordt zo met voeten getreden. Hebben ze dat ook bij de AFA's gedaan?
Laat maar, ik weet het antwoord al.

LaatmaarLu? | 08-11-15 | 16:31

@Chief-mate | 08-11-15 | 16:29
De politie is inmiddels ook verworden tot een zielig hoopje overheidsslaven welke onder een beroerde CAO mensen welke daadwerkelijk voor het vaderland opkomen dienen tegen te werken.
Als ik politieagent was geweest had ik m'n werkgever allang de vinger gegeven.

Mastermattie | 08-11-15 | 16:31

Wat de politie hier doet is onacceptabel. Zij beperken de vrijheid van meningsuiting. We mogen niet meer met cartoons rondlopen!? Wie is de commisaris die hiertoe opdracht heeft gegeven? Klaag deze man aan! Politie kiest partij voor AFA die orde wil verstoren, die zij ongemoeid laten. Gebruiken AFA om Pegida te dreigen de bus te nemen want anders... Politie lijkt hier AFA volledig in de kaart te spelen. Verlengstuk van krakerstuig. Ongelofelijk dit. Wat een foute agent! Wat voor uniform zou hij in WOII gedragen hebben?

Thunderbird | 08-11-15 | 16:30

In de verte hoor ik de kamervragenmachine alweer opgestart worden. Wilders, VNL en Omtzigt, kom er maar in!

Dhr. de Wit | 08-11-15 | 16:29

Dhr. de Wit | 08-11-15 | 16:21
Natuurlijk heeft u gelijk. Maar als u even uw IP erbij zet, scheelt dat weer een hoop werk. We leven immers in een politiestaat en de politie is zich hiervan niet bewust, noch het leger. Dat zijn nl 2 groepen die niet getrained zijn zelfstandig te denken. Goh, waarom eigenlijk?

Chief-mate | 08-11-15 | 16:29

Vroeger kon je als activist nog gewoon mensen ongestraft met Eichmann vergelijken, of wetenschappers levensgevaarlijk noemen. Dan werd je bejubeld, won je prijzen, werd je Het Geweten van de Natie genoemd.

De zwijgende meerderheid trok de wenkbrauwen op, schudde haar hoofd, dacht er het hare van en ging weer in de file staan.
VVMU heette dat. Prachtige tijden.

Tegenwoordig mag je een kind van Eichmann niet eens meer een islamiet noemen, laat staan beweren dat de vredelievende islam zuiver fascisme is.
The times, they are a-changing

Magdatkandat | 08-11-15 | 16:29

horsteknots | 08-11-15 | 16:18
... ik heb 'verjaardagen', om heel andere redenen overigens, al lang geleden afgeschaft. Misschien iets om over na te denken? ;)

Zaniksmurf | 08-11-15 | 16:28

Heeft de politie informatie ingewonnen bij hun Iraanse evenknie? Religieuze politie is zooo 2030.

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 16:28

Kennelijk heeft de politie de busreis aangegrepen om mensen zich verplicht te laten legitimeren. Geen legitimatie betekent direct naar het buro. Zo kun je mooi de Pegida-aanhang in kaart brengen en tegelijk een aantal arrestaties forceren (wie draagt er nu standaard zo'n kaart, laten we wel wezen?) waardoor mensen denken dat Pegida de orde verstoort. Bah, dit misstaat onze democratie. Walgelijk.

thomas.hobbes | 08-11-15 | 16:26

Journalisten die het verboden wordt met de organisatie van een demonstatie te spreken. Het lijkt verdomme China of Rusland wel.
Nederland is tot een fascistische linkse dictatuur verworden.

Dhr. de Wit | 08-11-15 | 16:26

Stukje voor stukje plakje voor plakje.
Nog even en een bad religion t-hirt doet je in de bak belanden.

miko | 08-11-15 | 16:26

Politie: "AFA komt er aan. Stap in de bus voor je eigen veiligheid".

Zou het niet een idee zijn voor de heren politie om AFA als aggressor tegen te houden en het publiek tegen dat reltuig te beschermen?

marcoplarco | 08-11-15 | 16:26

tja, een cartoon, nb, met een bezorgde uiting, is toch iets anders dan haatverkondigende agressieve zwarte ISvlaggen. Kan die Jozias niet met terugwerkende kracht alsnog een enorme trap onder zijn geparfumeerde reedt krijgen?

(Behind)Doors | 08-11-15 | 16:24

@Mastermattie | 08-11-15 | 16:17
http://i65.tinypic.com/2yv9ua8.jpg

Mastermattie | 08-11-15 | 16:24

@Balletje Mayo | 08-11-15 | 16:16
De Schilderswijk is een islamitische vrijstaat onder leiding van Arnoud el Doorn.
Van Aars heeft daar niets meer te zeggen...
Wat mij betreft trommelen we wat WW'ers op, steken die wijk af en trappen het de Noordzee op.
*hopelijk mag dit van Joris*

necrosis | 08-11-15 | 16:23

De geest die de politiek reeds decennialang angstvallig in de fles probeert te houden, begint er langzaam uit te komen.
De Nederlandse bevolking wordt al tientallen jaren blatant voorgelogen over zo'n beetje alles, van multiculti waanzin tot en met de economische staat van dit land.
Dat uitgerekend tijdens deze migratiecrisis bewegingen als Pegida opstaan is volstrekt logisch en een gevolg van jarenlange volksverlakkerij.
Politiefunctionarissen zouden er goed aan doen om eens bij zichzelf te rade te gaan aan wie zij loyaal zijn. Aan de politiek die hen al jarenlang negeert en alles wegbezuinigd, of de burger die in feite hun salaris betaalt.
Het is nu kiezen of delen. Geldt trouwens ook voor het leger. Revolutie NU!

Dhr. de Wit | 08-11-15 | 16:21

Als je protesteert tegen het koningshuis word je bord afgepakt, als je protesteert tegen de islam word je bord afgepakt... Dit land gaat naar de bliksem.

SamKoeman | 08-11-15 | 16:21

Uit Volkskrant:
Er werd tevens een protestcartoon in beslag genomen. Volgens het Openbaar Ministerie stond daarop een tekst die in combinatie met de afbeelding van een bom als tulband een gewelddadige boodschap uitdraagt. 'Dit is strafbaar', aldus het OM.
????????????????????????? De vraag over meten met 2 maten, mag hier heel nadrukkelijk gesteld worden. Morgen kamervragen?????? Of niet, dat antwoord weten wij al.

LaatmaarLu? | 08-11-15 | 16:20

Gister op de verjaardag van me zus z'on tolerante muts die oreerde dat we hier welvaart genoeg hebben voor wel 2 miljoen mensen erbij. Kon met moeite mijn mond houden. Had d'r liever gesmoord in d'r babydraagdoek. (zonder baby trouwens)

horsteknots | 08-11-15 | 16:18

@smdyasc | 08-11-15 | 16:14
Politie of Politiek... het scheelt maar één letter.

Mastermattie | 08-11-15 | 16:17

"islam ga terug" en "stop islam terreur"
Als politiemeisje vandaag nog niet op staande voet ontslagen wordt is het wat mij betreft officieel dat we in een politiestaat 'leven'.
Hé Mark Rutte, kom eens uit de kroeg, nu!

Boris die Sauertopf | 08-11-15 | 16:17

In Duitsland hebben ze nog zoveel respect voor de democratie dat ze Pegida laten demonstreren. Sterker nog ministers die vergeleken worden met Goebbels doen geen aangifte ondanks druk vanuit het openbaar ministerie omdat vrijheid van meningsuiting.

jack and friends | 08-11-15 | 16:17

Als pegida dit iedere week doet, dan wordt zij vanzelf heeeel groot.

Astroturfer | 08-11-15 | 16:16

Werden er in de Schilderswijk ook vlaggen in beslag genomen tijdens de IS demonstratie? Ik meen van niet eigenlijk.

Balletje Mayo | 08-11-15 | 16:16

Wanneer komt er eens zo'n demo in Rdam?
Kom op Pegida!
Vraag er eens eentje aan in Rotterdam.
Daar zijn ze iig niet zo flauw als in Den Haag of Utrecht (volgens Aboutaleb zelf dus).
Aboutaleb heb altijd gezegd dat zulke demo's in 010 welkom zijn. Let's put his words to the test!!

gaffelbaard | 08-11-15 | 16:15

Tragisch. Echt tranen in mijn ogen. Meningsuiting? Vrijheid van linkse larie, dat is alles wat het land rest.

marcoplarco | 08-11-15 | 16:15

Wanneer de politie zo schaamteloos op deze manier wordt ingezet om de politiek onwelgevallige stem van het volk te smoren, is de samenleving echt in gevaar.

smdyasc | 08-11-15 | 16:14

Ja, stel je nou toch eens voor dat een moslim zich gekwetst zou kunnen voelen. Versjrikkulluk!

Panos88 | 08-11-15 | 16:14

De hele gang van zaken rondom de Pegida-demonstratie heeft een onwelriekende geur. Met name kijkend naar het handelen van gemeente en politie.
.
'Kwetsende' plaatjes in beslag nemen, demonstranten forceren met de bus naar de toegewezen locatie te reizen (gebeurt dit ook met de tegenstanders?), geruchten over een door undercover politieagenten uitgelokt gevecht (kan iemand dit verifiëren?), niet vreedzaam mogen lopen door de stad, gerechtelijke procedure tegen spreker vorige keer starten, linkse demonstranten toestaan in de nabijheid van de Pegida-groep te komen.
.
Is dit echt Nederland? Het voelt heel vreemd aan allemaal.

thomas.hobbes | 08-11-15 | 16:13

@frank87 | 08-11-15 | 16:08
Ja, wanneer er stemmen te ronselen zijn.

Mastermattie | 08-11-15 | 16:13

Discrimineren mag, zo lang het maar tegen blanke Nederlanders is. Protesteren mag, zo lang het maar tegen Joden of PVV is. Je mening uiten mag, zo lang het maar in links politiek correcte straatjes past. Tot zover onze vrijheid.

doskabouter | 08-11-15 | 16:13

@Conan de Rabarber | 08-11-15 | 16:05
Ernst Hirsch Ballin?
Loopt je klok een jaar of 15 achter?

necrosis | 08-11-15 | 16:12

Het zijn houten borden, die zijn verboden bij demo's aangezien ze nogal hard aan kunnen komen. De organisatie is hier van tevoren van op de hoogte gesteld en men moet dus niet zo janken.

J Conijn | 08-11-15 | 16:11

Wat heeft een demonstratie nog voor zin zonder borden spandoeken en vlaggen?

gebrokenvleugel | 08-11-15 | 16:11

Een vrij Nederland. Das war mal!

De Psychiater | 08-11-15 | 16:10

ajaj, zo een leuke meid bijd e politie.. en bij het zien krijg ik het heel erg ongemakkelijk.. Ongelofelijk dit.

diek | 08-11-15 | 16:10

Weg met ons, weg met ons, weg met.. Oh, oh wacht

Never again | 08-11-15 | 16:10

Deze regering duld geen tegenspraak, laat staan een demonstratie.

gebrokenvleugel | 08-11-15 | 16:09

Ik zie dus ongemaskerde mensen die van of voor Pegida zijn en gemaskerde lafbekjes die afa zijn.
Jammer dat je in Nederland alleen maar mag demonstreren in vrijheid als je het met de boven ons gestelden eens bent.
respect voor de demonstranten van Pegida.

jack and friends | 08-11-15 | 16:09

if you can't beat them, join them...

Het is natuurlijk makkelijker burgers onder controle te houden en mond dood te maken dan wederom beticht te worden van discriminatie door mensen uit een kwetscultuur die zich steeds in een slachtofferrol weten te manouvreren.

wij-van-wc-eend | 08-11-15 | 16:09

@Te dom om te poepen | 08-11-15 | 16:05
Hoezo? Heeft de Nederlandse regentenkliek zich ooit wel voor de bevolking geïnteresseerd?

frank87 | 08-11-15 | 16:08

Vreemd, spandoeken met dood aan de Joden en Jihad vlaggen zijn niet in beslag genomen in de schildersrijk laatst.

de uitbater | 08-11-15 | 16:08

Pegida-demonstranten.. Moedige mensen!!
+++-jes

gaffelbaard | 08-11-15 | 16:08

Vroeger was alles beter helaas....

rotmof | 08-11-15 | 16:08

Demonstreren mag, maar met je rug tegen de muur, Oh dat is al weer van een tijdje geleden.

Common_Sense | 08-11-15 | 16:07

En Ernst Hirsch Ballin zag dat het goed was.

Conan de Rabarber | 08-11-15 | 16:05

Zoals deze bijvoorbeeld: https://twitter.com/chrisververs/status/663358264051163136 .

Mastermattie | 08-11-15 | 16:05

Kun je nagaan hoe bang en/of arrogant de politiek moet zijn om zich zo tegen de bevolking te richten.

Te dom om te poepen | 08-11-15 | 16:05

Vreemde zaken daar, houdt ook de Twitter van https://twitter.com/chrisververs en https://twitter.com/YelleTieleman een beetje in de gaten.
Er gebeuren rare, ondemocratische dingen daar.

Mastermattie | 08-11-15 | 16:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken