Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kaalkopje Pegida-NL verdacht van discriminatie

nazikut.jpgKost een maandje onderzoek maar het OM heeft een beslissing genomen: vintage kaalkopje Raffie Chohan (NSDAP) wordt inmiddels verdacht van discriminatie. Met name dankzij bovenstaande hilarisch idiote nazi-quote en de volgende: "Mohammed had een vrouw van zes jaar en consumeerde het huwelijk toen zij negen was (...). Een andere reden om moslims te verachten en te haten om hun krankzinnige ideologie, want het is nooit een religie van vrede". Chohan, die grappig genoeg lijdt aan een variant van het 'ik ben gekleurd dus kan geen racist zijn-syndroom', deed haar uitspraken op de eerste bijeenkomst van PegidaNL, afgelopen maand in Utrecht. Beeld hier, ff scrollen voor Duitse vertaling daar. Enfin: lekker nuttig weer, OM. Debiele uitspraken verbieden gaat anno 2015 nog heel groot worden. Kunnen we de VvMU niet gewoon nog wat ruimer maken? Dan kunnen we, in plaats van vervolgen en het hele circus wat daarbij hoort, gewoon doen met dit soort figuren wat je er mee zou moeten doen: minuutje mistroostig maar bunkerhard uitlachen en NEXT. Update: Pegida wil dit weekend twee keer demonstreren.

Reaguursels

Inloggen

Eppo | 06-11-15 | 13:02
Het is bananenmonarchie. Voor de rest eens met je gedachte dat men wel eens zou kunnen wachten tot na de verkiezingen...
De meeste politici zijn onbetrouwbaarder dan een malafide tweedehands autohandelaar...

knerf | 06-11-15 | 17:34

Chohan heeft wel gelijk. Er IS gewoon enorm veel inteelt in de Islamitische wereld. Dat heeft an sich niet zoveel met Moslims te maken, maar meer met het feit dat de Islam een stukje achterloopt op het Westen, en Islamitische landen vol zitten met bekrompen, Islamitische Staphorst-dorpjes, waar met je eigen nicht trouwen welhaast verplicht is.

En drie maal raden welke Moslims er overweldigend veel naar Nederland komen, om hier vervolgens op Erdogan te stemmen. Juist ja. En die liggen dus ook in onze ziekenhuizen met hun inteelt-kinderen, die allemaal peperdure hart-operaties nodig hebben. Feest, joh, die ongebreidelde immigratie.

Piet van het Padje | 06-11-15 | 13:02

Dit kan opeens wel snel bij het OM.
Voor de zaak van Wilders wacht men tot de volgende verkiezingen.
We zijn inmiddels afgezakt naar een Bananenrepubliek.

Eppo | 06-11-15 | 13:02

wat benoemd wordt.. excuus

Jan Boule | 06-11-15 | 11:49

Wat benoemd hierboven heeft niets met racisme te maken maar met wetenschap. In de arabo-islamitische wereld zijn volle neef-nicht huwelijken ( consanguinité ) de normaalste zaak van de wereld. De kinderen geboren uit deze huwelijken hebben vergrote kans op mentale ( intelligentie) en andere gezondheidsverschijnselen ( American Psychiatric Press).In Pakistan is zeventig procent van de huwelijken consanguin ( inteelt). Echter van de Pakistanen in Denemarken nog "maar" veertig procent. De Deense samenleving noopt tot andere huwelijksbeleving kennelijk. In de stad Algiers zijn de huwelijken 34 procent neef-nicht, in Bahrein 46 procent , Egypte 33 procent en in Marokko het minst , 20 procent maar Marokko is het meest ontwikkeld. Geconstateerd is dat bij kinderen tussen 8 en 12 jaar geboren uit neef-nicht huwelijken het IQ 69 is ( rurale bieden ) en 79 ( stedelijke gebieden). De redenen om tot dit soort huwelijken te komen is familiebezit te waarborgen , gelden, onroerend goed etc.
bron o.a.
La consanguinité dans le monde arabo-islamique

Jan Boule | 06-11-15 | 11:48

van Leeuwen past beter bij de politiek correcte MSM

frisenfruitig | 06-11-15 | 10:19

De Nazi beschuldigingskaart wordt weer eens getrokken terwijl inteelt in die islam contreien een groot probleem is dat hierheen gehaald wordt.
Die beschuldigingen zijn waarom er geen dialoog over dit soort zaken gevoerd kan worden. Zolang je het beestje niet bij zijn naam mag noemen is er geen open discussie mogelijk.
Die gristelijk-joodse hahaha traditionele woestijnachterlijkheid van de pegida is natuurlijk net zo dwaas als de islam zelf. Pegida is alleen maar zo groot omdat er nog geen alternatief bestaat tegen de West-Europa uitverkopende Gutmenschen en de bijhorende Lügenpresse.

Antitheïst | 06-11-15 | 09:24

Dat haten is misschien niet zo netjes. Maar het blijft wel een feitelijke uitspraak. Een pijnlijke waarheid misschien, maar niet strafbaar in mijn ogen.

Je gaat nu toch niet de Islam verdedigen VanLeeuwen?
Pegida is geen Nazi-organisatie. Wees alsjeblieft niet net als de Linkse kerm door ze meteen weg te schilderen als Xenofoob of Nazi's...

KingStannisBaratheon | 06-11-15 | 08:47

Jawor36 | 06-11-15 | 07:32
Wel opvallend dat in de zandbak de volgers van Mo erg zwart-wit denken. En ook zo handelen. Nuance schijnt iets Europees te zijn. Maar zoals hitler al stelde: je hebt mensen die bereid zijn te doden en mensen die bang zijn om gedood te worden. Door de vreselijke ideologie van de eerder genoemde man is Europa verwoorden tot een gutmensch maatschappij en die heeft geen antwoord op het moslim fascisme. Uiteindelijk blijft het gewoon darwisme: eten of gegeten worden. Of men moet de zandbak bekeren tot het gutmensch-isme. In Tilburg zouden we zeggen: gij geloaft nog in toverballen.

Zatkniss | 06-11-15 | 08:23

Ommezwaai | 05-11-15 | 18:32

En maar janken dat je wordt weggezet als nazi. Heb je inhoudelijk ook nog wat te melden of wil je me alvast maar weer wegzetten (!) als linkse landverrader?

Het is niet altijd zwart of wit en het is verfrissend dat kwit en van leeuwen die nuance af en toe wel ten gehore brengen.

jawor36 | 06-11-15 | 07:32

Onze overheid is de schaamte voorbij. Openlijk partij kiezen tegen de nederlandse bevolking. Vernietigers van onze cultuur, verraders van ons volk. Dit gaat problemen geven.

kaplaarzenverkoper | 06-11-15 | 07:16

Jammer dat ik mede de rekening betaal voor zo'n onderzoek, maar ja, het is heden een wrange verplichting om te boeten voor zaken waar je niet voor gekozen hebt.

NB-Stb | 06-11-15 | 06:30

Ik lees elke dag op sm dat Hitler zijn taak met afmaken. Hoor j OM nooit over. Zelfs Tofik moest in de fik las ik op FB. Denk echt dat onze overheid discrimineert, niet-moslims dus. Zijn reeds overgelopen.

Stilleven | 06-11-15 | 02:42

Wanneer je dagelijkse bagger ziet die islamitische mensen spuien, waarom worden die niet vervolgd? Meten met twee maten dit.

Stilleven | 06-11-15 | 02:38

Justitie in Nederland is onderbemand en overwerkt.
Maar voor dit soort onbenulligheden hebben ze alle tijd.

Jan Dribbel | 06-11-15 | 02:19

Die mevrouw heeft een krasse maar onderbouwde mening maar roept niet op tot geweld. We zijn al met al gewoon weer terug aan het glijden naar af en velen vinden dat soms nog normaal ook. Wanneer iemand indertijd iets onaardigs zei over de heer Hitler werd 'ie ook onder gejuich van de ennesbejers door de politiek correcte mallemolen van "De Grote Gelijkheid" gehaald. Want ja, die toon.

ben kokhals | 06-11-15 | 02:13

@Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 00:21
Niet alleen moreel verwerpelijk. Naast het geestelijke en fysieke leed vermindert het ook de genetische variatie van onze soort wat onze kansen als soort niet bevordert. Fout dus.

Claude_Vieaul | 06-11-15 | 02:09

@Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 00:21
ik vreemd, jij vreemdt?

Claude_Vieaul | 06-11-15 | 02:04

Dit feit is al in de jaren '70/'80 in de media onderwerp van zorg geweest door medical journals die erover schreven. En onder het tapijt geveegd. Men wil hier gewoonweg niet over praten.

Claude_Vieaul | 06-11-15 | 02:04

tipo | 05-11-15 | 19:41

Let maar op, door zijn ex vrouw Victoria te vermoorden heeft die Libiër Fathi een weldoordachte actie uitgevoerd. Kinderen naar ZIJN familie. Dan maar 10 jaartjes playstation spelen. En de Nederlandse staat, baken van vrijheid en rechtvaardigheid... zet alle 5 kinderen op een vliegtuig naar Libie.

Mr. Squits | 06-11-15 | 01:52

Heel vreemdt dat die moreel superieuren van PvdA, VVD, D66, CDA, Groenlinks en Gristenunie die het altijd over *morele plicht* hebben, nu opeens zwijgen als de door mohammedanen gepraktiseerde inteelt aan de orde komt.

Terwijl inteelt toch moreel verwerpelijk is.

Het is onze morele plicht om inteelt te veroordelen en zoveel mogelijk te verbieden.

Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 00:21

Iets zeggen over inteelt onder mohammedanen is kennelijk verboten.

Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 00:10

van Leeuwen is pc MSM.

frisenfruitig | 06-11-15 | 00:04

-weggejorist-

frisenfruitig | 05-11-15 | 23:59

Niet dat ik de weliswaar erg foute uitspraken van sommige Pegida-kopstukken goedkeur; maar ik vind het zorgelijk dat tegen hen wél actie wordt ondernomen en schande gesproken wordt. Uit de 'linkse hoek' en dan met name de gemiddelde moslim 'geleerde' hoor ik veel ergere dingen komen, vooral als het om Joden, vrouwen, homo's en niet- of andersgelovigen gaat. Walgelijk, dit subjectieve rechtssysteem.

Le Roi | 05-11-15 | 23:27

Inteelt is de oorzaak van genetische defecten.
www.dailymail.co.uk/news/article-13941...
Alleen ontkennen moslims de wetenschap, ze willen er niets van weten.
Want achterlijk zijn is een plicht voor alle moslims.

Jan Dribbel | 05-11-15 | 23:06

Ik volg dit met interesse. Geen fan van Pegida maar wat mevrouw zegt over inteelt onder Arabische moslims is beslist niet onwaar...

Flashheart | 05-11-15 | 22:55

IJsbrekert | 05-11-15 | 18:16
Ik pleit er dan ook voor dat juist niet te doen, maar dat was je al vanplan blijkbaar.

me,myself and IK | 05-11-15 | 22:49

Terwijl in tientallen moskeeën de meest rabiate taal in dit land geuit wordt door 'gastsprekers', die daarna weer vrolijk richting Brussel verdwijnen, jarenlang, iedere vrijdag weer.
-
Joden en Christenen moeten dood, hun vrouwen en kinderen dwangmatig bekeerd en tot slaaf gemaakt, homo's moeten van torens afgeflikkerd worden, de sharia moet ingevoerd, tot elke prijs. De enige ware gelovige is een jihadist. Er wordt daadwerkelijk, op de persoon, opgeroepen en aangezet tot moord.
-
Er is niemand -zeker niet vanuit het OM- die deze haatpraat analyseert, die haatbaardimams oppakt en ze voor het hekje sleurt.
-
Een politicus die hardop zegt dat hij minder criminele Marrokanen wil en die zijn gehoor uitnodigt om dat ook te vinden, krijgt een dagvaarding.
-
En een behoorlijk rechts hangende mevrouw die nergens toe aanzet en nergens toe oproept, maar die een zeer persoonlijke mening verkondigt, wordt vervolgd.
-
In de ons omringende landen kijken ze licht verbaasd deze kant op - wat zijn wij toch een goéd land, hé?

bisbisbis | 05-11-15 | 22:17

Slogra | 05-11-15 | 20:35

Inderdaad

Friet uurpan | 05-11-15 | 21:49

Lewis | 05-11-15 | 17:40
Dat is indd. waar.

EA 827 | 05-11-15 | 21:15

Begint GeenStijl nu ook al de waarheid te schuwen?

Thomas333 | 05-11-15 | 21:11

@vivaldi | 05-11-15 | 19:34
Inderdaad.

Slogra | 05-11-15 | 20:42

@Friet uurpan | 05-11-15 | 18:38
Omdat de hangende oogleden die ze vertonen dankzij het eeuwenlang aandikken van gemeenschappelijk bloed eindelijk met gesubsidieerde ooglidcorrecties kunnen worden verholpen.
Al dat gangstarap geleuter en afbreken van 2000 jaar oud werelderfgoed en dergelijke maakt me in ieder geval duidelijk dat er weinig Perzisch en Mazdeïstisch aan ze is blijven kleven, en dat ze geen greintje rijke cultuur van filosofie en wetenschap van weleer hebben overgebracht.

Slogra | 05-11-15 | 20:35

Het OM is een afschuifplek van de PvdA dus zoiets was te verwachten. Het OM weet dat ze geen kans maken maar ze gaan gewoon iemand kapotprecederen. Het OM heeft de beschikking over onze belastingcenten en ze hoeven niet te winnen, gewoon volhouden totdat je de rekeningenen niet meer kan betalen.
Voor zover de Trias politica in Nederland dus.

Moonwarrior | 05-11-15 | 20:35

@ Lewis | 05-11-15 | 20:25
Sorry, verkeerde topic.

Lewis | 05-11-15 | 20:25

-weggejorist-

Lewis | 05-11-15 | 20:25

Dijksterhuis | 05-11-15 | 20:19 Hoi Goktrommel.

Willianus Wortelus | 05-11-15 | 20:24

-weggejorist-

Dijksterhuis | 05-11-15 | 20:19

@Willianus Wortelus | 05-11-15 | 20:02
Kortom: we hebben met een enorme groep gestoorden mensen te maken die we gewoon niet sersieus kunnen nemen en vooral niet moeten toelaten in onze maatschappij.

Rest In Privacy | 05-11-15 | 20:08

Naast inteelt kan ik me voorstellen dat het in de moderne tijd (deels) moeten leven volgens een middeleeuwse doctrine, met alle bijbehorende haat, cognitieve dissonantie, leugens, onderdrukking van seksuele gevoelens en hypocrisie sowieso al het nodige met je geestelijke gezondheid doet. En niet in je voordeel ;-)

RichardBandler | 05-11-15 | 20:06

En zo gaan we geruisloos Zweden achterna waar iedere vorm van kritiek op de islam en aanhang door het linkse etablissement te vuur en te zwaard bestreden wordt door een waar schikbewind te voeren onder de oorspronkelijke inwoners.

trivius | 05-11-15 | 20:04

McMarx | 05-11-15 | 19:45 Klopt, ook naar psychische afwijkingen door inteelt is veel onderzoek gedaan en er is veel over gepubliceerd, vooral door onderzoekers in de VAE.

Willianus Wortelus | 05-11-15 | 20:02

@Willianus Wortelus | 05-11-15 | 19:38
Niet enkel genetisch in de zin van lichamelijke afwijkingen. Ook geestelijk dan wel psychisch! Dat ze dat zelf niet door hebben is onderdeel van de afwijking zoals de Farao's uit de oudheid ook niet door hadden dat een nieuwe farao met je zus maken nou niet bepaald bevoordelijk was voor de algehele gezondheid.
Moslim zijn de vlees geworden achterlijkheid in maxima forma en de goedmens snapt het niet.

Rest In Privacy | 05-11-15 | 19:45

Havenwerker | 05-11-15 | 18:48 Klopt, enkel racisme door blanke mensen wordt aangepakt.

Iedereen met een kleurtje mag roepen wat ie wil. Joden dood.
Wilders dood. Maakt niet uit. Er wordt niets tegen ondernomen. Nul.

Willianus Wortelus | 05-11-15 | 19:45

@marcoplarco 19:02
ow wacht. Misschien is die vreselijke moord toch wel on-topic. De vader (de moordenaar) is een Libier: "De relatie tussen Victoria en Fathi A. (inmiddels haar ex-man) komt in het voorjaar van 2013 onder druk als de oudste twee kinderen na een vakantie in Libië door toedoen van hun vader niet mee terug kunnen reizen naar Nederland. De tweeling van tien wordt ondergebracht bij familie van A. in een dorp op anderhalf uur rijden van de hoofdstad Tripoli. A. pendelt de maanden erna op en neer tussen Hoevelaken en zijn geboortegrond, de smeekbedes van zijn vriendin negerend."

tipo | 05-11-15 | 19:41

@Lilia2 | 05-11-15 | 19:28
Tijdens de Romijnen (die van het Romijnse rijk) en allerlij volkeren uit die tijd waren jongens op hun 12e volwassen en konden ze huwen met meisjes van 10. Of het huwelijk geconsumeerd werd op die leeftijd weet ik niet maar lijkt me logisch dat wel zo was als de menstruatie en ercetie intrad.

Rest In Privacy | 05-11-15 | 19:35

Onwelgevallige reacties worden angstvallig weggejorist.
Wat een stellletje bleekneuzen !

vivaldi | 05-11-15 | 19:34

@Godsammekraken | 05-11-15 | 17:02
Met die inteelt/incest is pak 'm beet 5000 jaar geleden al begonnen. Het resultaat is wetenschappelijk bewijs. De islam is ook zo'n product van inteelt/incest Dat gaat een leuke rechtzaak worden.

Rest In Privacy | 05-11-15 | 19:28

@waragainst climate.
In 1400 werdt je niet zo oud.
Misschien kregen meisjes in die tijd hun eerste menstruatie wel rond hun negende.
In deze tijd zijn er ook meisjes die heel vroeg menstrueren.Paar vriendinnetjes van mijn dochter waren net 9 toen de menstruatie begon.
Gemiddelde leeftijd is 11.
Tja prima leeftijd voor een huwelijk inderdaad.

Lilia2 | 05-11-15 | 19:28

Dit is niets anders dan hetgeen THILO SARAZZIN op grond van vele gedocumenteerde onderzoeken ook schrijft in zijn boek " Duitsland heft zichzelf op".
nl.wikipedia.org/wiki/Thilo_Sarrazin
""In 2010 kwam Sarrazin internationaal in de schijnwerpers te staan na het verschijnen van zijn boek Deutschland schafft sich ab (Duitsland heft zichzelf op), waarin Sarrazin, behalve op de heersende opvattingen over en wijze van bestrijding van armoede in Duitsland, ook scherpe kritiek uit op de immigratiepolitiek van dat land. Niet zozeer het verschijnen en de inhoud van het boek, als wel zijn nadien gedebiteerde uitspraken over vermeende samenhang tussen etnische oorsprong en intelligentie waren voor de Bundesbank aanleiding om zijn ontslag aan te vragen. Sarrazin besloot de eer aan zichzelf te houden en nam zelf ontslag. Zijn boek bereikte eind oktober 2010 een oplage van 1,2 miljoen en is daarmee in het segment non-fictie het boek met de grootste oplage in Duitsland sinds de Tweede Wereldoorlog. ""

theo-is-dood | 05-11-15 | 19:25

En die hooggeleerde uit Rotjeknor, die meende dat alle inwoners van Oranje eenzelfde stel genen bezat, wordt die ook vervolgd?

Guido | 05-11-15 | 19:24

@marcoplarco 19:02
Volgens andere berichten was die vrouw Russisch en reeds 17 jaar in Nederland. Zij heette Victoria Retsjkina. www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

Een vreselijk verhaal, maar niet aan dit onderwerp gerelateerd.

tipo | 05-11-15 | 19:21

Mooi toch? Gewoon een imam uitnodigen, die dan breeduit mag verhalen over Aïsja bint Abu Bakr, a/k/a "Mother of the Believers" (أمّ المؤمنين umm al-mu'minīn).

Wikipedia US:
Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).
— Sahih al-Bukhari, 7:62:64

Wikipedia NL:
Volgens Ibn Hisham sloot Mohammed in Mekka een huwelijk met Aïsja toen ze zeven jaar oud was, maar kwam ze pas bij hem wonen in Medina toen ze negen of tien jaar oud was

Raar hoor, de NL versie telt er zomaar een jaar bij op... maar duidelijk is dat ehhh... hoe zeggen we dat tegenwoordig toch.... ehh... dat het huwelijk hier niet erkend wordt (en stilzwijgend: dat de kous daar verder mee af is).

EnNouJijWeer | 05-11-15 | 19:21

-weggejorist-

RichardBandler | 05-11-15 | 19:15

Is vanLeeuwen de nieuwe Johnny Quid?

Boer Kini | 05-11-15 | 19:04

Twee straten verderop is gisteren een Syrische mevrouw vermoord door haar echtgenoot. Eerwraak. Gestoorde man blijft achter met 5 kindjes. Drie regeltjes in de krant op pagina 18.

marcoplarco | 05-11-15 | 19:02

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:46

Ben absoluut geen Pegida of Wilders aanhanger.
En onder welke steen ben jij geboren ??
Ik praat over nu.. Net zoals dit bericht van nu is

En idd dat die monsters hier al heel lang rondlopen, weet iedereen met een beetje een gezond verstand.

Friet uurpan | 05-11-15 | 18:58

@bijna_raak | 05-11-15 | 18:40
dat is nu precies het probleem, er is een heel boek wat ze citeren in de moskee, waarin tot moord opgeroepen wordt van andersdenkenden; ongelovigen, atheïsten, christenen en afvalligen, homo's, vrouwen die vreemdgaan en dat mag dan wel, want dát is religie.
En dat staat dan boven de wet of zo.
Onder het mom van vrijheid van meningsuiting mogen de moslims... in de veilige omgeving van de moskee... wel oproepen tot moord of het uithuwen van kleine meisjes aan oude kerels en mag je als tegenstander ze niet haten of verafschuwen vanwege die oproep.
Grappig detail; als de islam ergens eenmaal zegeviert is het eerste wat ze iedereen afnemen diezelfde vrijheid van meningsuiting die ze nu zo graag benutten.

Gargravarr | 05-11-15 | 18:56

BTW: Schijnbaar mag je wel "zionisten" haten, dus misschien had mevrouw ipv moslims beter het woord "Anti-Zionisten" kunnen gebruiken. Dan was er niks aan de hand geweest... Toch ? :p

RichardBandler | 05-11-15 | 18:50

Zijn er in Nederland ooit al moslims opgepakt, aangeklaagd en veroordeeld voor haatzaaien?

Willianus Wortelus | 05-11-15 | 18:47

Friet uurpan | 05-11-15 | 18:38
Onder welke steen kom jij nu vandaan, monsters leven al jaren onder ons.
Nu in eens zien mensen vluchtingen als het grote gevaar maar
dit is natuurlijk onzin,het gevaar zit al jaren in de maatschappij, maar ja het is makkelijk van kijk deze vluchtelingen zijn het gevaar dan ben je snel klaar.
Wilders met grenzen dicht en het probleem is opgelost,
het zelfde met Pegida en hun domme uitspraken.

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:46

Dat van die inteelt.. toen ik het las dacht ik van: 'ok, discriminerend of niet, is het waar?'. Dus ik op gegoogled want ik wilde het antwoord weten. En? Het klopt. Dat het zo is wordt door vele onderzoeken onderbouwd.

Bij Pownews wordt al een paar uurtjes over dit onderwerp gediscussieerd. In mijn tegel van gaffelbaard | 05-11-15 | 12:35 daar heb ik een paar voorbeelden van die onderzoeken, met links en zo, gegeven.
Hier de link naar het Pownews draadje. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/1...

gaffelbaard | 05-11-15 | 18:46

@Willianus Wortelus | 05-11-15 | 18:31
Het gaat er niet om dat Van Bommel dat zelf zou hebben geroepen maar dat het vlak achter hem gescandeerd werd en hij beweerde dat niet gehoord te hebben!

Lupuslupus | 05-11-15 | 18:46

De vraag is: mag je iemand haten ? Zo ja, mag je er ook bij vermelden waarom je iemand haat ? Of is dat meteen aanzetten tot haat ? (Tenzij je moslim bent die joden haat, dan is het uiteraard gewoon koeltoer en/of "moet" dat nu eenmaal van je haatboek ;-) )

RichardBandler | 05-11-15 | 18:46

Waar mevrouw de fout ingaat is "reden om moslims te verachten en te haten" dat is haatzaaierij. Mag niet je kan eventeel een ideologie haten en verachten, specifieke individuen, maar niet een groep die een geloof aanhangt. Helaas zo is het spel en dat zijn de regels. En aangezien het Gütmenschenvolk zich toch heel correct acht moet mevrouw vrezen voor een flinke douw.

bijna_raak | 05-11-15 | 18:40

@Silent Scream | 05-11-15 | 18:12
Geen excuses nodig hoor. U weet: beauty is in the eye of the beholder. Het geschreven woord kan soms makkelijk verkeerd worden geïnterpreteerd dus ook daarom hartelijk dank voor uw uitleg!

Lupuslupus | 05-11-15 | 18:39

Hoe raar zijn die mensen als, Van leeuwen en Eurotokkie ???

Het uitspreken van het kwaad dan anderen brengen en uitvoeren moet je veroordelen .
Maar de mensen die dit werkelijk uitvoeren willen ze beschermen ?

Ze staan klaar met spandoeken om die monsters hier toe te laten..

De daders beschermen. De boodschapper veroordelen?? Hier gaat toch echt iets mis

Friet uurpan | 05-11-15 | 18:38

VanLeeuwen | 05-11-15 | 16:59 | Link | 135 reacties
=
Meneer VanLeeuwen... bent u soms bedreigd door een of andere groep vanwege uw vreemd anti-GeenStijl standpunt?

meneer Q | 05-11-15 | 18:34

edelweiss | 05-11-15 | 18:32
Niet ineens hoor..
Waarschijnlijk is de vonk tussen hem en Kwit overgeslagen.

Ommezwaai | 05-11-15 | 18:34

... geprojecteerd op 1400 oude events

waragainstclimate | 05-11-15 | 18:33

Zij heeft toch gelijk ? Of is Van Leeuwen ineens goedmens geworden?

edelweiss | 05-11-15 | 18:32

jawor36 | 05-11-15 | 18:23
Weet u wat armoe is?
De feiten zo verdraaien zodat het beide heren (kwit en van Leeuwen) wel heel goed uitkomt.
Het liefst anti-islam en anti-gelukszoekers sentimenten belachelijk maken en mensen die protesteren over dit feit wegzetten als kaalkopjes, nazi's, xenofoob en wat al niet meer.
.
Dat linksche achterlijke geleuter ken ik nu wel eens een keer. Mede daardoor zitten we met ruim 1 miljoen moslims in Nederland. Het is wel eens mooi geweest, vindt u niet?

Ommezwaai | 05-11-15 | 18:32

Het consumeren van Aischa op haar 9e heb ik vaker gehoord juist uit islamitische kringen ... het strookt echter niet met de regelgeving omtrent de eerste menstruatie. Een tegenstrijdigheid en de zoveelste interpretatiefout van moderne taalconstructies op 1400 oude evenementen.

waragainstclimate | 05-11-15 | 18:31

@jawor36 | 05-11-15 | 18:23

En dan komt het gemiep van jou er nog weer bovenop. We zitten echt te wachten op zo`n meta-analyse van jou. Nou nee dus.

roze_bril | 05-11-15 | 18:31

jawor36 | 05-11-15 | 18:23
De discussie loopt altijd uit op ga maar lekker naar Joop.nl, zeker als het gaat om Ommezwaai .

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:31

Quote: Immigratie is ‘oorlog van elite tegen het door hen gehate volk’

forcone | 05-11-15 | 18:26

Een ongemakkelijke waarheid als een koe die daar even op tafel wordt geworpen.
Maar wat is nu die vrijheid als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan?

hallevvezool | 05-11-15 | 18:24

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:59

Het gemiep van reaguurders wanneer er eens niet een extreem anti-islam topic komt is treffend. Dat lijkt de enige reden waarom mensen hier komen, zodat ze lekker je kunnen knikken en amen kunnen zeggen. Wanneer het perspectief enigszins veranderd zoals Quid en van Leeuwen soms beoogen, zijn deze heren meteen gehersenspoeld door de linkse gutmensch. Wat een armoe. Ga de discussie gewoon aan.

jawor36 | 05-11-15 | 18:23

@Havenwerker | 05-11-15 | 18:09 Helemaal mee eens en daarvan zijn tientallen voorbeelden te geven.

Barani517 | 05-11-15 | 18:19

@Eurotokkie | 05-11-15 | 18:07
In mijn ogen gaat het in een adem noemen van een politicus met de architect van de Shoah toch wel ietsje verder dan een verzoek tot minder Marokkanen. Vooropgesteld dat ik die uitspraak van Wilders vrij beroerd vond.

RobberenRukkie | 05-11-15 | 18:18

De Vrijlansier | 05-11-15 | 18:13
Helemaal met je eens!
De doelstellingen van Pegida zijn m.i. de moeite waard om serieus te nemen, maar met malloten als Chohan maken ze zichzelf alleen maar belachelijk.

R van Perzie | 05-11-15 | 18:18

me,myself and IK 17:54
Dussss... als ik jouw ideeën zou volgen (gaat niet gebeuren) dan ben ik niet goed wijs.
LOL man!

IJsbrekert | 05-11-15 | 18:16

rode peper | 05-11-15 | 17:42 Tnx

Willianus Wortelus | 05-11-15 | 18:16

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:10
"Minder islam in Europa" en "Grenzen dicht" noem ik nou niet bepaalt olie op het vuur gooien.
.
Bovendien is wat deze tante loopt te roeptoeteren een wetenschappelijk bewezen feit.
Zoek maar op.

Ommezwaai | 05-11-15 | 18:15

-weggejorist-

vivaldi | 05-11-15 | 18:14

roze_bril | 05-11-15 | 18:10
Ik heb gewoon een mening, soms is deze mening volgens mensen links en dan weer rechts.

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:13

@ pluk-87 | 05-11-15 | 18:03
Van Leeuwen refereert met "naziquote" aan wat de Duitsers tijdens WOII over Joden scandeerde. Dus wat dat betreft heeft hij een punt.
.
Zoals ik ook tegen ommezwaai zeg: de titel is slecht en ordinaire clickbait, het feitelijke onderwerp is die muts.
.

normanius | 05-11-15 | 18:13

Pegidinezen moeten misschien eerst eens wat mediatraining volgen en vooral de grondbeginselen van taqiyya leren alvorens zij op een hoogprofielbijeenkomst de hele en niets dan de waarheid uitdragen. Feind hört mit, wissen Sie.

De Vrijlansier | 05-11-15 | 18:13

Lupuslupus | 05-11-15 | 18:05

Met een "moderne" moslim bedoel ik degene die niet aan neef of nicht uitgehuwelijkt worden waar vader en moeder ook al familiaire banden hebben,

Er bestaat zeker geen gematigde moslim, als de roeping daar is zal elke moslim de jihad roep volgen.

Mijn exuses als mijn reaguursel een andere indruk opwekte.

Persoonlijk heb ik grote problemen met het intolerante karakter van de islam en is deze islam in mijn ogen zeker geen "religie van vrede"

Haat en afkeer van andersdenkenden zit diep geworteld in het islamitisch gedachtengoed.
En wat betreft het omgaan met "ongelovigen" laat de islam zijn ware en wrede gezicht zien.

Lees er maar een paar soera's op na.

Silent Scream | 05-11-15 | 18:12

@Lewis | 05-11-15 | 18:06
Kan mezelf ook vinden in de actie van het OM tegen deze vrouw. In mijn ogen het 'haten en verachten' een brug te ver.

RobberenRukkie | 05-11-15 | 18:11

In dit licht bekeken snap ik ook de vaak belachelijk lage straffen voor incestplegers en pedo's :het zijn allemaal moslims en is dus cultuur

jack and friends | 05-11-15 | 18:10

First Contact | 05-11-15 | 18:03
Tegenreactie prima maar Pegida komt niet met oplossingen ze gooien alleen olie op het vuur.

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:10

@Eurotokkie | 05-11-15 | 17:54

Jij vindt de Islam achterlijk, Pediga vindt Islam achterlijk. Nu begrijp ik waarom je niet op Joop zit, jij hebt gewoon een hekel aan gelijkgestemden.

roze_bril | 05-11-15 | 18:10

Het was een erg duidelijke uitspraak. Echter onduidelijk mag ook niet. Namelijk in het geval "vol=vol" van Janmaat stelde de officier van Justitie in haar requisitoir dat deze leuzen eigenlijk nog erger waren dan openlijk racisme.
"Een versluierende tekst zal door een grotere groep overgenomen worden zonder dat men zich realiseert wat men eigenlijk zegt.
Het enge gedachtegoed zal daardoor mogelijk makkelijker ingang vinden.

lijn5 | 05-11-15 | 18:09

Kaalkopje?
Maffie Chohan is een vrouw met erg veel haar, en de neiging om als een nijlpaard door de porceleinkast te gaan.
Zij bezorgt Pegida NL een slechte naam. Snel wieberen AUB.

R van Perzie | 05-11-15 | 18:08

Er is in de basis helemaal niets mis met Pediga. Het is alleen jammer dat extreem recht mee probeert te liften. Dat proberen ze bij de PVV ook.

Bekijk deze link bij vluchtelingen TV is:

https://www.youtube.com/watch?v=vuLNbsmtkm8

doskabouter | 05-11-15 | 18:08

RobberenRukkie | 05-11-15 | 18:01
Iemand die een publieke functie bekleed
en met 'minder Marokkanen' komt kan natuurlijk niet, het zelfde wat betreft Aboutaleb met rot toch op!

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:07

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:01
Die vraag stellen heel wat reaguurders bij het lezen van uw linksche diarree, vermoed ik.

Ommezwaai | 05-11-15 | 18:06

@RobberenRukkie
Ja. Mee eens.
Al maakt het onderzoek naar deze mevrouw m.i. niet minder terecht.

Lewis | 05-11-15 | 18:06

@Silent Scream | 05-11-15 | 17:51
Moderne moslim? U hebt zeker de artikelen van Hans Jansen niet gevolgd anders zou u dit niet geschreven hebben.
Er bestaat geen gematigde islam en die zogenaamde "moderne, gematigde" moslim, die - nu nog - o zo vriendelijke buurman keert zich - zodra hij daartoe *opgeroepen* wordt - met plezier tégen u en alle andere "ongelovigen". En wat dàt betekent kunt u regelmatig in het nieuws zien.

Lupuslupus | 05-11-15 | 18:05

normanius | 05-11-15 | 17:59
Daar heeft de gutmensch geen boodschap aan.
Dit mens spreekt namens Pegida op een Pegida bijeenkomst.
Dus is Pegida kudt, aldus het D66-OM.

Ommezwaai | 05-11-15 | 18:05

Wat een jankstem heeft die Raffel

Zaadhaan | 05-11-15 | 18:04

Het stuiptrekken van democratie is begonnen, anderen alles verbieden en vervolgen.

gebrokenvleugel | 05-11-15 | 18:04

@Eurotokkie | 05-11-15 | 17:54
Dat mag je vinden, maar besef je ook dat Pegida een logische tegenreactie is op de jarenlange acceptatie van islamitisch gedachtegoed? Kindhuwelijken,eerwraak,tegenwerken vrouwenemancipatie,tegenwerken vrijheid van meningsuiting etc. en dan nog maar te zwijgen over wat er zich dagelijks in Saudi Arabië afspeelt...

First Contact | 05-11-15 | 18:03

@normanius | 05-11-15 | 17:51
Dat 'nazikaalkopje' zegt moslims te verachten doordat ze een ideologie aanhangen waarbij de grootste held een pedo was(feit, althans, feitelijk dat het geschreven staat). Van Leeuwen noemt dit een idiote naziquote, terwijl ik dit eerder zou scharen onder de noemer 'gezond verstand'. Ik hou namelijk ook niet van mensen die een pedofiele barbaar verheerlijken. Kortom, de toon van het stukje vind ik apart en eerder deze week zette Van Leeuwen Pegida ook al in de nazi hoek. Nu doet hij het weer.

pluk-87 | 05-11-15 | 18:03

@Lewis | 05-11-15 | 17:49
Het gaat zo langzamerhand nergens meer over. Een collega politicus in een adem mogen noemen met een van de grootste massamoordenaars uit de historie. Tegelijkertijd iemand om een uitspraak als 'minder Marokkanen' gaan vervolgen. De Vrijheid van Meningsuiting kan moeiteloos doorgaan als de Vrijheid van het OM om in alle ongeremdheid Rechtsongelijkheid te bevorderen.

RobberenRukkie | 05-11-15 | 18:01

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:56
Waarom zou ik dit in vredesnaam doen, ik zit namelijk op Geenstijl en niet op Joop.nl.

Eurotokkie | 05-11-15 | 18:01

Mag het OM zich ook eens gaan buigen over het kabinet met hun omgekeerde discriminatie. Tevens ook wat van die haatbaarden gaan vervolgen wegens opruiing, directe en negatieve discriminatie. Om maar een greep te noemen. Zo kan ik artikel één van de grondwet en artikel 90 van WvS er ook bij halen want er wordt overduidelijk onderscheid gemaakt en er is een voorkeur. Wat zij bij deze weer even goed duidelijk maken.

Vageling | 05-11-15 | 18:00

@Godsammekraken | 05-11-15 | 17:02
Ik heb het opgezoct (is even zoeken). Maar de kaart gaat over het aantal huwelijken met een inteeltcoëfficient, F ≥ 0.0156
Dat is de minder dan de 6e graad ( achterneef/achternicht )

frank87 | 05-11-15 | 18:00

pluk-87 | 05-11-15 | 17:55
Van Leeuwen en Kwit zijn de twee zure linkspoten van GS, zulks is algemeen bekend.
.
Ach, een beetje links tegengeluid is wel leuk.
Maar niet overdrijven hoor!

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:59

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:55
Ja het heeft met Pegida te maken. En ja de titel is onhandig (clickbait) maar Pegida is niet het onderwerp van het artikel, die domme muts wel.

normanius | 05-11-15 | 17:59

Mevrouw zegt niets wat feitelijk niet juist is, dat sommige mensen dat schokkend en beledigend vinden, dat is spijtig.

Rimpeldoos | 05-11-15 | 17:59

Het OM en heel links 'intellectueel' en moreel zich superieur wanend Nederland vaart wel bij de anekdotische drogredenatie; als je maar 1 geval noemt, wat goed is, dat straalt zo lekker goed af op de groep. Dus noem je iets aardigs van 1 persoon, dus is iedereen aardig, maar waag het niet om een groep als een geheel te bekritiseren, neehee, dan ben je fout.
Tja, maar dat is meteen de reden waarom linkse zwammers geen overtuigingskracht meer hebben met hun de anekdotes, alleen binnen de eigen kring van anekdote-redenaren.

Gargravarr | 05-11-15 | 17:58

Eurotokkie | 05-11-15 | 17:54
U mag alles vinden, echter gelieve niet hier te ventileren maar op Joop.nl ofzo.

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:56

Nu begrijp ik waarom de ogen van Achmed bij mij in de straat zo raar staan.

Zeddegeizot | 05-11-15 | 17:56

@Ommezwaai | 05-11-15 | 17:52
Weet ik, ik heb het bekeken en ben het met je eens.

pluk-87 | 05-11-15 | 17:55

normanius | 05-11-15 | 17:51

"Kaalkopje Pegida-NL verdacht van discriminatie"
Bovenaan dit topic. Heeft dit dan helemaal niets met Pegida te maken?
Nu snap ik er niets meer van!

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:55

First Contact | 05-11-15 | 17:50
Ik vind de Islam achterlijk en dit Pegida clubje vind ik ook achterlijk, dit mag ik toch vinden.

Eurotokkie | 05-11-15 | 17:54

Lewis | 05-11-15 | 17:47
Voor mij is iedereen die het idee van een ander volgt niet goed wijs. Behalve de verlichting misschien, maar verlichting is een zoektocht naar de waarheid, niet een idee.
In het boeddhisme bestaat de uitspraak 'When you meet the Buddha by the side of the road, kill him'.
Een goed advies.

me,myself and IK | 05-11-15 | 17:54

@Zeddegeizot | 05-11-15 | 17:04 Ja volmondig ja. Bijv vol=vol van Janmaat werd niet afgekeurd.

lijn5 | 05-11-15 | 17:53

pluk-87 | 05-11-15 | 17:51
Is gewoon een internetlinkje.
Heb ik niet geschreven, doch gebaseerd op feiten.

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:52

RichardBandler | 05-11-15 |

+1

caralho | 05-11-15 | 17:51

@ pluk-87 | 05-11-15 | 17:46
Lees het stukkie nog even een keer.
.
Dit gaat over een van de sprekers tijdens de demo in Utrecht. Niet over Pegida specifiek.

normanius | 05-11-15 | 17:51

Eurotokkie | 05-11-15 | 17:43
Nee, uw opmerkingen trekken volle zalen..
Over armoede gesproken.

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:51

@Ommezwaai | 05-11-15 | 17:48
Misschien omdat de feiten TE hard gevonden worden. Des te meer reden om het wel te plaatsen volgens mij maar goed, ik heet dan ook geen Joris.

pluk-87 | 05-11-15 | 17:51

ze zegt het op een wat botte manier, maar feitelijk is het wel juist.

Er werkt vast een mocro bij het OM: zeg iets over hun familie en je hebt ze gelijk allemaal achter je aan...

--sql error-- | 05-11-15 | 17:51

Mart Smits II | 05-11-15 | 17:38

Dit dus, meerdere wetenschappelijke studies ondersteunen de conclusie dat een aanzienlijk deel van personen met een islamitische achtergrond een aanzienlijk lager iq hebben dan het gemiddelde.

physiocrat.blogspot.nl/2015/01/muslim-...

Hier komt men mijn aanziens in troebel water, wat voor een berber wellicht telt, die ten behoeve van triviale zaken als familiar (grond)bezit met eerste graads familie moet trouwen hoeft niet noodzakelijker wijs te gelden voor de moderne moslim(a) die zijn of haar eigen partner kiest.

Dus men kan wel degelijk een onderscheid maken tussen de moderne moslim en de meer orthodoxe moslim die gebukt gaat onder lokale normen en gebruiken.

Neemt niet weg dat de islamitische doctrine doorweven is van intolerantie en haat jegens anders denkenden.

Dat Pegida dit, op deze manier onder de aandacht brengt is wellicht niet handig en misschien niet goed verwoord maar geen reden om tot vervolging over te gaan.

Silent Scream | 05-11-15 | 17:51

Je mag best mensen verachten, het is te gek om te zegen; je mag mensen niet verachten als ze idiote ideeën in de praktijk brengen, zoals jonge meisjes uithuwelijk aan ouwe kerels, dát zijn namelijk echt verschrikkelijke aspecten van dat geloof.
En ze zouden niet zo zeer verachtelijk zijn als ze slechts in de koran beschreven zouden staan en niet ten uitvoer gebracht zouden worden.
Dan is het een soort horrorverhaal.
Maar het is zo verachtelijk omdat het wél in de praktijk gebracht wordt en die mensen die dat doen.. tja,... daar heb ik echt ook geen achting voor.
Wie wel?
Moslims. Tuurlijk, niet alle moslims, zeker niet, maar het is te gek dat je je woorden zo moet wegen dat je alles per individueel geval alleen nog maar mag aandragen, zo werkt het niet in de praktijk.
Ze heeft haar boodschap wat rauw ingepakt, nou daar wacht het OM op, maar in de moskee wordt wel tot erger opgeroepen, want die citeren de koran en daar zie je ze niet, het OM.

Gargravarr | 05-11-15 | 17:50

@Eurotokkie | 05-11-15 | 17:43
Wat een simpel vergelijk weer. Je zou het nationaal socialisme ook accepteren wanneer dat een religie/godsdienst zou zijn geweest?

First Contact | 05-11-15 | 17:50

@Lewis | 05-11-15 | 17:47
Je kan netjes volgens de regels van de linkse kerk spelen (hatespeech etc.) Besef wel dat de linkse kerk haar eigen regels niet op zichzelf toepast.

solcama | 05-11-15 | 17:49

Ik vind de islam in de kern een intolerante fascistische haatideologie, maar ik vind moslims niet allemaal intolerante fascistische haatideologen. Dat onderscheid zou mevrouw ook moeten maken.

De Psychiater | 05-11-15 | 17:49

@RobberenRukkie
Dat is iets anders ja, walgelijk hoe selectief het OM zijn pijlen richt.

Lewis | 05-11-15 | 17:49

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:43
Zeg Joris, wat is er mis met dat linkje?
Daarbegrijpikdusgeenmoervan...

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:48

@ Me,myself and IK
Misschien niet, en ook dat moet je imo kunnen zeggen.
Die zin is echter van een heel andere orde, dat zie jij toch ook wel?

Lewis | 05-11-15 | 17:47

Hoe zit het trouwens met de aanklacht tegen Öztürk? Wilders in een adem noemen met Onkel Adi, over haatzaaien gesproken. De moraal van vrouwe Justitia is weer een schrijnend dubbel.

RobberenRukkie | 05-11-15 | 17:47

Van Leeuwen wordt verdacht fel wanneer het over Pegida gaat, dat wekt mijn wantrouwen. Ben je stiekem moslim, of alleen besneden?

pluk-87 | 05-11-15 | 17:46

diep van binnen is het vast een schat van een mens, goed voor flora en fauna en echt een kei van een moeder. alleen niet zo wel bespraakt als ze zou willen en dan lijken dingen wel eens een beetje hard. maar ik denk dat wat ze bedoeld kort samen te vatten is met "vrede op aarde". lijkt me een gezellige tante voor op bruiloften, partijen en verjaardagen, kan vast goed de stemming gezellig houden. dat lees ik dan persoonlijk een beetje tussen de regels hoor, ik kan er ook naast zitten hoor; dat het inderdaad een haatzaaiende heks is.

verbanden | 05-11-15 | 17:45

Het OM vervolgt alleen autochtonen als het om discriminatie gaat. Discriminatie van joden, ongelovigen of christenen door moslims tellen niet mee.
Racisten kunnen alleen blanken zijn volgens de, aan de geestesziekte die politieke-correctheid heet lijdende, Gutmensch.
Het OM is de strijdbijl van de policorelite...

knerf | 05-11-15 | 17:45

@Godsammekraken | 05-11-15 | 17:02
Kun je vertellen wat die kaart betekent? Is dat de lokale inteeltcoëfficient? Het aantal huwelijken met bloedverwanten?

frank87 | 05-11-15 | 17:44

-weggejorist-

Ommezwaai | 05-11-15 | 17:43

First Contact | 05-11-15 | 17:40
Dat Pegida clubje doet niet veel onder als het gaat om achterlijkheid, wat een armoede.

Eurotokkie | 05-11-15 | 17:43

Lewis | 05-11-15 | 17:40
Als een idee krankzinnig is, zijn de volgelingen dan normaal?

me,myself and IK | 05-11-15 | 17:43

Als het woord haat niet mag, in combinatie met gelovigen, moet het OM de koran ook meteen verbieden.

Gargravarr | 05-11-15 | 17:43

het feit dat Raffie dit niet zag aankomen maakt haar niet al te slim. Maar ja, wat had je verwacht als je vader een Pakistaanse moslim is.

miko | 05-11-15 | 17:41

Ik wens het u nochthans van harte toe!

De gezellige Syrier | 05-11-15 | 17:41

@EA 827
Er bestaat een cruciaal verschil tussen het hater van een ideologie of godsdienst (moet je altijd kunnen zeggen) en het haten van de volgelingen, de mensen.

Lewis | 05-11-15 | 17:40

Voor westerse begrippen is de islam een achterlijke religie, waarom zou je dat status,begrip of sympathie willen geven. Ik begrijp dat nog steeds niet.

First Contact | 05-11-15 | 17:40

Die Pegida gasten zijn foute boel dat weet iedereen.

Eurotokkie | 05-11-15 | 17:40

Wanneer is Johnnyboy terug van weggeweest. Die kon het ook zo leuk vertellen aan een negenjarig buurkindje.

61 | 05-11-15 | 17:39

Dat inteelt-verhaal is wetenschappelijk onderbouwd. Zie Elsevier 2006, www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2008/...

Zelfs de Volkskrant berichtte er als volgt over:
"Inteelt is volgens Aysel Disbudak een belangrijke oorzaak van de schade die in de families wordt aangericht. Een tweede oorzaak van het grote aantal geestelijk gehandicapte allochtonen is volgens haar het feit dat veel zojuist zwanger geworden vrouwen denken te moeten vasten tijdens de ramadan, de islamitische vastenmaand."
www.volkskrant.nl/binnenland/verstande...
Wat een slechte journalistiek weer, jongens!

Mart Smits II | 05-11-15 | 17:38

Lewis | 05-11-15 | 17:26
Je hebt helemaal gelijk. Kritisch zijn is nodig, maar dit gaat wel een beetje verder.

lingo star | 05-11-15 | 17:38

Die Raffie,... is dat niks voor necrosis?

miko | 05-11-15 | 17:37

Lewis | 05-11-15 | 17:26
Had indd wat genuanceerder gemogen, maar voor de rest heeft die vrouw imho niks verkeerds gedaan.

EA 827 | 05-11-15 | 17:37

Ja mensen, de inconvenient truth uitspreken is "discriminatie".

solcama | 05-11-15 | 17:37

@ Lewis | 05-11-15 | 17:26
Eens! (behalve het Pegida gedeelte. Smaken verschillen nou eenmaal) Het doel van die muts is klip en klaar. Simpelweg ordinair aanzetten tot haat.

normanius | 05-11-15 | 17:37

Misschien niet handig om het op een Utrechts plein te brullen bij een organisatie die toch al enorm (overdreven) in de gaten wordt gehouden. Hoewel het nog steeds gezegd zou moeten kunnen worden. Je mag het ook zonder vervolging van Drentenaren zeggen. Niet van aanhangers van een bepaald geloof? En zoals hierboven is gemeld, er zit toch wel een kern van (ongemakkelijke) waarheden in. Wat is er om te vervolgen?

MaisNon | 05-11-15 | 17:37

Worden de GeenStijl burelen nu ook al overwoekerd door de UvA Gutmenschen?

The Master Bear | 05-11-15 | 17:37

Dat wat ze zei is algemeen bekend. Inteelt is niet goed, daar krijg je gekkies van en aangezien in die achterlijke ideologie opa's op kleinkinderen duiken vind ik het niet eens zo raar. Verder heeft het OM de ballen niet GS te dagen voor een rechter, wetende afgebrand te worden.

Mr_Pikibelly | 05-11-15 | 17:36

Het OM heeft het Nederlandse volk de oorlog verklaard en zak het wel even mores leren. Dit in opdracht van de geestelijk gestoorde policor elite. Politiek correctheid is immers een geestesziekte...
Tijd om in verzet te gaan..... Oh wacht,straks blèrt er weer iemand dat ik oproep tot geweld.
Geweldloos verzet dus dames en heren....

knerf | 05-11-15 | 17:34

Als ze dat verachten en haten nu achterwege had gelaten was er feitelijk (juridisch) niet zoveel op aan te merken.

RobberenRukkie | 05-11-15 | 17:33

Het is natuurlijk lastig als je jezelf als OM moreel geweldig superieur voelt en dat dan mensen zo maar dingen roepen die je gewoon niet wilt onderkennen, zo van; hatseflats de realiteit, feitelijk, biologisch gezien, evolutionair aangetoond, wetenschappelijk onderbouwd keihard in de smoel, terwijl je net zo lekker op weg was de fabeltjeskorant te verdedigen.

Gargravarr | 05-11-15 | 17:31

Het OM blinkt uit in politieke vervolgingen: Neqschot, Fortuyn, Wilders (2x). Het OM is een door-en-door verrotte organisatie die zich nogmaals tegen het belang van Nederland en het Nederlandse volk hebben gericht.

Tarak | 05-11-15 | 17:31

Bovenstaande was reactie op: Gargravarr | 05-11-15 | 17:22

Tarak | 05-11-15 | 17:27

"hilarisch idiote nazi-quote.." ?
Was volgens mij, vrijwel letterlijk, een uitspraak van Pim Fortuin. Die volgens sommigen inderdaad een nazi was, maar die daar in ieder geval niet voor vervolgd is. Wel doodgeschoten trouwens. En geboorteafwijkingen binnen de moslimwereld komen relatief gezien vaak voor, dus daar is verder geen woord gelogen bij.

Andreas B. | 05-11-15 | 17:27

Bovenstaande was reactie op: Gargravarr | 05-11-15 | 17:22

Tarak | 05-11-15 | 17:27

Wordt leuk proces; ze zou wel eens gelijk kunnen krijgen. Verheug me erop 🐖

metagod | 05-11-15 | 17:27

Neef-nicht huwelijken waren - uit mijn hoofd - tot 1971 verboden in Nederland, behoudens een aparte toestemmingsprocedure.

Vloeide van oudsher nog voort uit het Germaanse (echt waar) recht waarin je tot de 11e familiaire gradatie (zullen iets andere gradaties dan nu zijn geweest) niet met elkaar mocht huwen.

Tarak | 05-11-15 | 17:26

Wat een vergoelijking hier. Ik draag Pegida een warm hart toe maar veel van deze uitspraken zijn op zijn minst onfris en mogelijk strafbaar.
Die zin 'Een andere reden om moslims te verachten en te haten om hun krankzinnige ideologie....' alleen al - kom op, mensen.

Lewis | 05-11-15 | 17:26

Van die inteelt klopt, maar Mo de pedo heeft gelukkig nooit bestaan. ..

R. Ketelsteen | 05-11-15 | 17:26

de honden blaffen... | 05-11-15 | 17:23
NIET.

de honden blaffen... | 05-11-15 | 17:24

Heeft VanLeeuwen toevallig tegenwoordig zo'n anti-zwarte piet vriendinnetje? Het begint namelijk een wel erg hoog Quid gehalte te krijgen...

saintinel | 05-11-15 | 17:23

Het OM bestaat voor het grootste deel uit wereldvreemde D66-figuren met een toefje GroenLinks. Waardeloos dus.

DixitQuote | 05-11-15 | 17:22

Als ik zou gaan roeptoeteren op een 'massa'demonstratie dat de mensuh vooral met hun eerste nicht of neef moeten huwen omdat dat het intellect ten goede komt, zou ik opgesloten worden in een inrichting.
Zij waarschuwt ervoor en wordt vervolgd.
Wat mag je dan nog zeggen?
Niets?

Gargravarr | 05-11-15 | 17:22

Ach mafklappers als Raffie moet je inderdaad geweaun bunkerhard uitlachen maar als het OM iets strafbaars succesvol denkt te kunnen vervolgen doen ze hun best maar.

Berbaar | 05-11-15 | 17:21

2+2=4, water is nat, gras is groen(meestal).
Nou, OM, kom maar op.

Cuyahoga | 05-11-15 | 17:21

Vreselijke, wat ordinaire zin om in een toespraak te verwerken, los daarvan is dit toch geen "discriminatie"? Mensen zijn immers wel gelijk voor de wet, maar verder enorm ongelijk. Die ongelijkheid is juist wat mensen mens maakt. Als het OM serieus wil gaan aantonen dat IQ (voor 85% erfelijk) gelijk over de wereld verdeeld is, wens ik ze daarmee veel succes. Wat de wetenschap niet kan bewijzenc (omdat het niet zo is), lukt het OM dan wel?

Oftewel het gaat puur om intimidatie van het OM. De Nederlandse overheid heeft zich tegen het Nederlandse volk gericht.
Hoor ik daar het woord "burgeroorlog"?

Tarak | 05-11-15 | 17:20

2015 = 1984

De hersenloze | 05-11-15 | 17:17

Maar roepen dat alle joden dood moeten , dat moeten we maar met een korreltje zout nemen.

blokje om | 05-11-15 | 17:17

Eensch met Chochan, alleen zou ik haten voor mij vervangen door "sterke afkeer tegen...". Volgens mij geen speld tussen te krijgen.

RichardBandler | 05-11-15 | 17:17

Zou leuk zijn wanneer van Leeuwen zich bemoeit met de discussie hierover in dit draadje.

Apollo | 05-11-15 | 17:15

Ik heb het vermoeden dat in het gestelde door mevrouw best weleens een feit kan zijn.

Nu maar hopen dat Politie en Justitie bij mij niet op bezoek komen.

Waar is Moskoviets?

ProAsfalt | 05-11-15 | 17:14

De ene pedofiel zit in het morele afvoerputje van de samenleving, uit naam van de ander laten mensen bommen ontploffen op drukke markten.

Zeddegeizot | 05-11-15 | 17:14

Jammer dat dit soort domme mensen de discussie vanaf stevig rechts naar zich toe trekken. Antifa en consorten doen in feite precies hetzelfde voor links, maar de meeste media vinden extreem rechts nu eenmaal veel interessanter om onder de loep te nemen. Waarschijnlijk omdat dit voor links denkende gutmenschen een bevestiging is dat zij in het juiste kamp zitten.

KlunsJohannus | 05-11-15 | 17:13

Van Leeuwen doet veel Quitjes de laatste tijd.

doskabouter | 05-11-15 | 17:13

Ze heeft voor 80% gelijk.

|confused| | 05-11-15 | 17:12

Als je voor zulke gematigde uitspraken, die nota bene nog waar zijn ook, al vervolgd kunt worden in het land zal ik maar voortaan heel goed om me heen kijken voordat ik mijn mond open doe.

Elessir | 05-11-15 | 17:12

Is allemaal waar, laten ze daar maar een rechtszaak over beginnen want dat wordt genieten...

eerstneukendanpraten | 05-11-15 | 17:08

Lijkt erop alsof Geenstijl af en toe een beetje de nuance opzoekt, in de waan dat door het referendum heel Europa en alle media op Geenstijl aan het F5'en is. Vind dit een beetje een slap standpunt en niet echt een topic waardig, enkel om een beetje het politiek correcte midden opzoeken, om af te sluiten dat het overdreven is om er voor vervolgd te worden 'maar het is wel een domme uitspraak.'

haat | 05-11-15 | 17:07

Moet ook weer een stimulans geven aan het verbieden van de optredens van de haatsjeiks. Of vallen zij daar niet onder?

rioolrat | 05-11-15 | 17:06

Dit kom je elke dag tegen in de reaguursels en topics op geenstijl, dus waarom hier überhaupt een topic aan wijden? Kwam je innerlijke gütmensch even naar boven en moest je even meehuilen met de wolven in het bos Van Leeuwen?

Panos88 | 05-11-15 | 17:06

Zit geen woord Moors bij.

Piet Karbiet | 05-11-15 | 17:06

Sloegen onze politici maar zulke verstandige taal uit.

roze_bril | 05-11-15 | 17:04

Kan je tegenwoordig de bak indraaien door pijnlijke waarheden te benoemen?

Zeddegeizot | 05-11-15 | 17:04

Feit: de islam doet aan geinstitutionaliseerd kleuterneuken, slavernij, veelwijverij, en racisme.

Feit: inteelt komt buitensporig veel voor bij mensen in of uit islamitische landen, voornamelijk dankzij gedwongen uithuwelijking. Zie tevens kopje 'kindbruidjes'.

Adversary | 05-11-15 | 17:03

Wat is er debiel aan de uitspraak dat Mohammed met een 9-jarige in bed heeft gelegen? Kun je niet tegen feiten, van Leeuwen?

haat | 05-11-15 | 17:02

Lekker, na voorgaande topic.

knier | 05-11-15 | 17:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken