Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Autonieuws. Auto's zijn gore menshaters. Allemaal

theyspinninniggertheyspinnin.gif We zijn ongetwijfeld te laat om hardwerkend Nederland hedenmorgen uit de auto te houden, maar in GODSNAAM, hardwerkend Nederland, GA NIET MEER MET DE AUTO! Nooit meer! Stop er mee! Doe. Het. Niet! You're killing us all! Kijk maar. Voorpagina Autovisie Telebloid: BENZINEAUTO'S VW ÓÓK FOUT! Sjonge. Tiswat. Eerst de diesels. Nu ook al de benzinemotoren. Ja, ze doen het altijd. Duitse degelijkheid. Topmerk dat VW. Maar ze foppen dus de APK-keurmeesters, en daarmee hun Brusselse overlords die dwangmatige emissie-eisen hebben opgelegd aan de autobouwers. En daarom gaat u allemaal dood aan fijnstof. Niet overtuigd door dat fijnstofverhaal? Oh? Gaan we zo doen? Nou, heeft u dan soms wel eens gehoord van SLIJTSTOF? Dat komt van autobanden af en dat maakt autobanden de grootste veroorzakers van vervuiling door microplastics. Staat in Trouw dus dan is het waarschijnlijk niet per se waar. We geloven het pas als Volkskrant het overschrijft, maar goed. Tot die tijd: mijd autobanden waar mogelijk - je kunt niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig. De Rijksuni Groningen probeert al die vervuilende automobilisten met hun vuile auto's alvast massaal dood te maken door ze af te leiden met reclame op de matrixborden boven de snelweg. Welja. Misschien is dat maar beter ook, zo'n massamoord op automobilisten. Want van al dat fijnstof, slijtstof en microplastic krijg je last van je luchtwegen, maar als je als onschuldig automobiliteits-slachtoffer voor behandeling van je stoflongen bij het UMC Utrecht terecht komt, word je daar alsnog doodgemaakt door de angstcultuur op de KNO-afdeling. Echt waar. Auto's maken iedereen dood en u bent nergens meer veilig. Veilige dag verder.

Reaguursels

Inloggen

Van Rossem wordt gesponsord door de autolobby, neem ik aan? Schuift dat nou, zo'n pro-oto-stukkie?

Zenzeo | 04-11-15 | 22:19

""Nog ff en alle auto's krijgen een naam.
Makkelijker om ze dan terug te roepen.""
@ Willem van Rood | 04-11-15 | 09:13
-
Dat hebben ze al (het heet "Nummerbord")

telelezer | 04-11-15 | 17:17

Als ik ooit reclame boven de weg zie, is dat de laatste keer dat ik wegenbelasting betaal. Dat rubber en die fijnstof kan me gestolen worden. Maar ik heb niet voor niks de TV de deur uit gedaan en Adblock plus op ieder apparaat. Marketing is dood voor mij en dat wil ik zo houden.

******* | 04-11-15 | 14:39

Het is maar rubber. Stel je voor dat autobanden van vlees gemaakt zouden zijn, dan zou het fijnstof ervan zelfs kankerverwekkend zijn.

ZoltarTheMagnificent | 04-11-15 | 14:13

Fijnstof, leer er mee te leven of sterf. kwestie van natuurlijke selectie.

Fijnstoffer | 04-11-15 | 13:51

Dus de golfjes stoten meer co2 uit als in de prospectus staat, stelletje milieuhufters. Gelukkig rijdt ik met een Dodge 6,7 l Ram-truck. Verbruikt iets meer, maar zuipt geheel volgens de specificaties, dus milieuvriendelijk en duurzaam.

bergsbeklimmer | 04-11-15 | 13:23

Ben verder benieuwd wat straling, licht, ether e.t.c. doet m.b.t. tot in-organe molculen en half-waarde tijd enzo..

Neut | 04-11-15 | 13:12

Fijn hè overal in-organische moleculen die je moeilijk kan afbreken, ingekapseld kunnen raken en..

Neut | 04-11-15 | 13:06

Schijfremmen zijn ook luchtvervuilend.

Schietmijmaarlek | 04-11-15 | 12:29

Ach zolang er mensen zijn in de bovenste 10% van de geldpiramide die er veel geld mee kunnen verdienen en die het daud gaan en ziek worden en gespartel van het gepeupel onderin geen reet uitmaakt, blijft dit gewoon doorgaan. Na ons de zonvloed. Als ik het niet doe doet een ander het wel en soort gewetenloze draaikonterij. Het lijkt er steeds meer op dat de mensheid ten onder gaat aan perverse prikkels. Jammer, we hadden zoveel potentieel. We hebben uit onze handen laten glippen voor geld en religie. Mislukte diersoort. Volgende.

George Carlin - I Gave Up On My Species
www.youtube.com/watch?v=ls8RXqyZDsk

kloopindeslootjijook | 04-11-15 | 12:13

En dan gaan we nu over naar de scooters.

McMarx | 04-11-15 | 12:04

Auto's (benzine) kunnen met weinig gedoe 1 op 40 rijden las ik van de week op een Amerikaanse blog. En dat betrof een test met een zware Amerikaanse auto. Het schijnt alleen dat bepaalde partijen dit niet erg graag hebben. Dus. Tipje van de sluier; schone benzine en een goede carburator.

AntiSoof | 04-11-15 | 11:57

Dat gedoe over die vervuilende auto's kan wel zijn, maar één van de grootste vervuilers ter wereld wordt angstvallig dood gezwegen. Dat zijn nl. de asfaltwegen, overal ter wereld maar het meeste in de warmere streken.
Asfalt, de anders onbruikbare restblubber van de olieraffinaderijen, sublimeert namelijk onder invloed van het zonlicht, als het is uitgesmeerd op onze wegen.
Samen met al de giftige koolwaterstoffen en zwavelverbindingen die het nog bevat, komt heel die vieze zooi in onze atmosfeer, waardoor er voor onze longen geen ontsnappen meer aan is. Het fijn stof valt daarmee in het niets.
Het alternatief, betonwegen, is net zo erg want het cement wordt gemaakt in ovens die ook met pitch, oude autobanden en asfaltblubber worden gestookt.
Maar waar zou die asfalt anders heen moeten? Hup, in onze atmosfeer, maar niemand mag er iets over zeggen, hoor!

bruin kikkertje | 04-11-15 | 11:57

40K Kilometer p.j. in mijn fantastische MiTo.
1:20. Veel kilometers rijden kan óók in een kleine auto.

Mathijs van Oudkerk | 04-11-15 | 11:50

Auto's zorgen voor klimaatvluchtelingen zo was gisteren te horen op radio 1, éénvandaag.

ProAsfalt | 04-11-15 | 11:48

@Pikkebaas | 04-11-15 | 09:32

Dat komt omdat die meter je koelwatertemperatuur aangeeft en niet je motortemperatuur. Je koelwater wordt door middel van thermostaten constant gehouden. Iets met lang en kort koelcircuit.

GOEM | 04-11-15 | 11:47

Ik hou van VAG! Dat mag ook wel eens gezegd worden!

drammerd | 04-11-15 | 11:37

Het is wel stil ineens daar in het linkse kamp in Utrecht. De stad waar vervuilende auto's niet in mogen..... en dat zijn ze dus bijna allemaal... het zal er stil worden !

Lichtstadfan | 04-11-15 | 11:34

Van roken krijg je kanker
prevelde het miljeugekkie
toen hij de vliegtuigtrap opliep.

hallevvezool | 04-11-15 | 11:28

gewoon de opmaat voor een nieuwe belasting, die ook voor fietsers, scooters en alles wat banden heeft zal gelden.

Wanneer ik hockey gaat er weleens een stukje van mijn stick af, dit geldt ook voor de ballen.
De pluizen afkomstig van tennisballen
De slijtage van de mijn scheenbeschermers
de leggard van keeper die een sliding maakt

kortom er is op micro niveau nog veel belating te schrapen

Hierna krijgen wij de nano metingen en beginnen wij van voor af aan.

dolffie | 04-11-15 | 11:26

Blij met 60k per jaar in een vw:)
Hoe meer dojen hoe beter. Tis veels te druk.

Zathras | 04-11-15 | 11:25

@RonnieKray | 04-11-15 | 09:39
Sssst, breng ze nu niet op ideeën. Straks wil de EU een schoenzolen tax.

Tostiman | 04-11-15 | 11:18

Nivelleermarionet | 04-11-15 | 11:07
=
Over 5 miljard jaar zijn wij ook weer sterrenstof als de zon formaat rode reus wordt :-)

meneer Q | 04-11-15 | 11:11

@mezelf.
Vreemd dat mijn laatste post 2x werd geplaatst. Ik had meneer Q en Zeefert beiden aangehaald en maar één keer op 'Post' gedrukt, waarna er twee gesplitste berichten verschenen. Komt zeker van extentie 2.13.0.0. Of misschien probeert de Dijs weer iets te verbloemen.

Nivelleermarionet | 04-11-15 | 11:11

@meneer Q | 04-11-15 | 10:13
@zeefert | 04-11-15 | 11:00
Jullie hebben allebei gelijk. Er zijn een paar generaties sterren nodig voordat je voldoend zware elementen in voldoende hoeveelheden krijgt om daar iets bruikbaars van te bakken. Zoals remvoeringen van auto's, die minstens zoveel fijnstof in de atmosfeer brengen als banden. Het heelal doet dus aan raffinage, recyclage en vervuiling tegelijk, het lijkt wel of er een plan achter zit.

Nivelleermarionet | 04-11-15 | 11:07

emissie eisen,het eu intelect,de glazen bol die het wel even zal zeggen.
vw heeft de kluit belazerd,de hyenas storten zich op het bedrijf.
slijtage autobanden,wat een ontdekking,dat wist ik al 40 jaar.
terwijl de wereld overal schijt aan milieu enz heeft
vuil ophaaldienst hoezo ze steken het in de brand.
wie zal er op tegen zijn een schone leefomgeving,zuivere lucht,dan moet je in de minder dicht bevolkte gebieden gaan wonen,niet in de steden pakhuizen,welvaart en techniek brengt lucht vervuiling met zich mee.
maar milieu is ook verworden tot een extra staatsinkomen,het doet de kassa rinkelen,
groen slinks zou misschien een voorstel kunnen doen,om schone gebieden een stolp over te plaatsen.
dat voorkomt zuren regen,waar de mensen altijd zo zuur van kijken

soledad | 04-11-15 | 11:05

meneer Q | 04-11-15 | 10:13
Heeft niet te maken met de hoeveelheid atomen maar met de zwaarte van de atomen.

zeefert | 04-11-15 | 11:00

Parsons | 04-11-15 | 09:50
Nee dat denk ik niet. Het legitimeren van ontslagen is al voldoende onderbouwd door het gesjoemel met hun diesels. Daar hebben ze de benzinemotoren niet voor nodig.

zeefert | 04-11-15 | 10:58

Het is heus niet alleen vw ,er komen er meer maar het is voor een deel veroorzaakt door de regelgeving, mensen die er totaal geen verstand van hebben gaan de lat voor de uitstoot eisen zo hoog leggen dat de techniek het niet kan volgen,maar je zal toch moeten zorgen dat de omzet op peil blijft en de schoorsteen (uitlaat) blijft roken je hebt er per slot van rekening 60k op de loonlijst en dan gaan mensen dergelijke fratsen verzinnen om de witteboorden maar tevreden te houden.

slotbert | 04-11-15 | 10:50

@Xirdalan | 04-11-15 | 10:43
Niemand kijkt nog serieus naar dit soort onzin berichten. Allemaal afleiding van waar het werkelijk omdraait. De Islam invasie.

Mark_D_NL | 04-11-15 | 10:47

Slechts 64 reaguursels...

Conclusie: Nederland is inmiddels al helemaal gebrainwasht door GroenLinks, Grienpies en de neo-communisten van Milieudefensie.

Xirdalan | 04-11-15 | 10:43

Ik dacht al, die hooikoorts komt vast niet van hooi, want dat heb ik niet. Ik heb wel een auto.

Nuchternederland | 04-11-15 | 10:43

Dit wordt het nieuwe CO2 verhaal. Meeste fijnstof zit al in de lucht en komt daar standaard in voor.
•Vulkaanstof
•Aarde en Zand (Sahara zand)
•Pollen
•Bacteriën
•Sporen
•Meteoorische mist

Gaan we roetfiltertjes op vulkanen zetten, en gelukkig gaat het slecht met paddestoelen, dat sheelt weer een paar kuchjes. En de sahara, die moesten ze maar eens asfalteren.

Tjemig | 04-11-15 | 10:37

@wakkere_nederlander | 04-11-15 | 09:14
Ik denk een trollator.

wiedergutmachsnikkel | 04-11-15 | 10:31

Driewerf Hoezee | 04-11-15 | 10:05
Al verbeter je de NS of het buslijnnetwerk tot de macht 10, geen gewoon mens die het opeens dan meer gaat gebruiken dan nu. Auto is veel gewoon gemak, vrijheid en een (fijnstof)deeltje ´status´. Belangrijk voor veel mensen. Wereldwijd is het helemaal een lachertje met continenten als N-Z US, Australie, Japan en China. Maar goed, als jij denkt dat een beter werkende Pro-Rail e.e.a. oplost.

chicago river | 04-11-15 | 10:19

Zijn er al internationale afspraken gemaakt over de aanstaande Groene Oorlog in de Balkan? Ik bedoel, dat alle soldaten wel milieuvriendelijke kogels en afbreekbare kledij bij zich hebben. Wordt anders zo'n rotzooi. www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...

Piet Karbiet | 04-11-15 | 10:15

En die zijn weer gemaakt van sterrenstof, dus iets mooiers dan slijtsof om in te ademenen kan ik me bijna niet voorstellen.
Neem een goede snuif en voel je één met het heelal en je kijkt heel anders tegen de dagelijkse pietluttigheden aan.
Cuyahoga | 04-11-15 | 09:16
=
Eindelijk iemand die weet dat we van sterrenstof zijn gemaakt!
Moet wel zijn van de tweede of derde generatie ontploffende sterren zijn anders zijn er te weinig elementen om de aarde en planeten te vormen.

meneer Q | 04-11-15 | 10:13

@Tjemig | 04-11-15 | 10:05
Die steenmarters he, zijn dat van die dikke muizen zo groot als een cavia? Die trof ik eens onder mijn motorkap. Had een nestje gebouwd met isolatie uit de wielkast.
(Nee ik niet, die muis.)

Driewerf Hoezee | 04-11-15 | 10:08

Het aandeel van auto's in de luchtkwaliteitsverneuqing is op termijn (vermoed ik) groter dan de invloed ervan op de gehypete klimaatverandering. Kijk om je heen: meer astma, meer hooikoorts, meer hoesten, meer kanker.

Oplossing: beter OV. Dan minder auto's op de weg. Dus geen automobilistje pesten. Voor mij persoonlijk is het OV een belangrijk alternatief. Maar soms nog steeds een duurdere oplossing en je kunt er niet altijd van op aan. Hou je veilig! En eet knakworst. #TeamVlees

Driewerf Hoezee | 04-11-15 | 10:05

Ard van der Steur kent mensen die zijn doodgegaan aan autofijnstofuitstoot.

chicago river | 04-11-15 | 10:05

Het rubber in auto's is absoluut dier-, dus ook mensvriendelijk. Bij ons vreten de steenmarters complete kabelbundels onder de motorkap kaal (en oostblokkers zijn b.v.v gek op rouwe airbags). Het liefst Volvo's en, haha, auto's van VAG. De visolie die er in verwerkt zit vinden ze heerlijk. Zo zie je maar: rubber in de vis en uiteindelijk ook weer vis in het rubber. Houdt de boel keurig in evenwicht toch?

Tjemig | 04-11-15 | 10:05

Mijn volkswagen busje uit '81 is dus de laatste zuinige eerlijke diesel geweest. Ik WIL nee ik EIS belastingvoordeel!

dikopenneerzaag | 04-11-15 | 09:59

Vorig jaar waren het de scrubcrèmes die verantwoordelijk waren voor 'de meerderheid' van microplastics, nu wordt hetzelfde beweerd over slijtstof van autobanden. Je vraagt je wellicht af wie de onafhankelijkheid van dit soort claims controleert, maar in de praktijk kan iedereen met een stofjas en een bureautje roepen dat hij onderzoek heeft gedaan. Tot iemand anders het tegendeel bewijst hebben onderzoekers in wezen vrij spel om te roepen wat hen - of hun sponsors - goed uitkomt.

Zo'n 'onderzoek' wordt vervolgens nagepraat - of creatief geknipselplakt - door de MSM. En als het in de krant staat of op Tv komt is het waar, dat weet iedereen. (Want vlees = 20 x meer kanker enzo).

En Volkswagen moet blijkbaar kapot. Geen woord over de onhaalbare milieu-eisen van overheden, die in hun ijver om mee te doen aan de 'groene' hype volkomen zijn doorgeslagen, waarmee ze gesjoemel in de hand werken.

Wie onredelijk is wordt vroeg of laat voorgelogen. Fact of life.

Tip: blijf vooral lekker rijden met je VW, Audi, Seat of Skoda, en laat je niet voor een karretje spannen door de milieubeweging en louche advocaten die hun klanten gratis geld beloven terwijl ze zelf verreweg de dikste poet binnen slepen - mocht de claim ooit worden toegewezen.

Dr.Dexter | 04-11-15 | 09:58

@watergeus | 04-11-15 | 09:46
Je kunt beter een patent aanvragen voor luchtwassers. Van die dingen die elke kilometer boven de snelweg de lucht afzuigen en gelijk filteren en de schone lucht uit weer uitblazen.

kweethetooknietbeter | 04-11-15 | 09:56

@Redaktie. Had die foto niet bijgesneden kunnen worden, dus zonder die walrus? Nu moet ik weer gaan ontbijten.

Jos Tiebent | 04-11-15 | 09:54

Overigens is dit probleem voor VW binnenkort opgelost. Er zijn inmiddels zoveel Syrische topingenieurs in Duitsland beschikbaar dat de volgende VW motor slechts een madeliefjesgeur uitstoot.
.
Regeren is vooruit zien. Muti Merkel weet dat.

Parel van het Zuiden | 04-11-15 | 09:52

Stop met gebruiken van condooms, ze spuiten allemaal fijnstof in de lucht. En hou ook maar op met fietsen. Nou we het toch over schoenzolen hebben.....

spuitje11 | 04-11-15 | 09:52

Ik snap de Gutmenschen nooit. De grootste vervuiler is de mens-zelf, dat moeten zelfs moraalridders in hoge ivoren torens weten.

De ene dag maken Gutmenschen drukte om "fijnstof, roet & CO2" en zoeken daar een dader bij met een dikke portemonnee.

De volgende dag maken ze zich druk om daders met een portemonnee die geen duizenden "vluchtelingen" willen opvangen. Vluchtelingen, die allemaal een auto vol fijnstoffen en CO2 willen.

Jan Passant mk2 | 04-11-15 | 09:52

Probleem: teveel mensen op deze wereld; er moet hoooognodig geruimd worden.

meneer Q | 04-11-15 | 09:51

@zeefert | 04-11-15 | 09:18
Ja, waarom denk je? Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ze nu dus ongezien een miljoenmiljard mensen op straat kunnen flikkeren?

Parsons | 04-11-15 | 09:50

*gaat patent op houten banden vragen*
O wacht...

watergeus | 04-11-15 | 09:46

Stel Frau Merkel aansprakelijk voor ieder sterfgeval.

Jan Passant mk2 | 04-11-15 | 09:46

@WoodenShoe | 04-11-15 | 09:37
.
En wat dacht je van al die cassettebandjes?

Piet Karbiet | 04-11-15 | 09:45

Er hangt een soort jongensromatiek om auto's heen die de vooruitgang in de weg staat. De enorme herrie van een kudde Harley's (bijvoorbeeld) is ook indrukwekkend en opwindend, maar als je in een Tesla zit dan voelt dat echt of je computer je ook nog kan vervoeren.
Toen op GS autotopics waren ging de meeste voorkeur nog uit naar rode tweezitters met 58 cilinders en 512 paardenkrachten.
Omdat we dachten dat het kon!

Einde van de Domheid | 04-11-15 | 09:44

Arme Duitsers, doen ze hun best maar blijken ze na onderzoek uiteindelijk toch steeds weer fout te zijn .

Castor12 | 04-11-15 | 09:43

Mijn 5 liter Jeep Cherokee is gewoon een eerlijke vervuiler.

Botte Hork | 04-11-15 | 09:39

Schoenslijtage moet volgens mij ook bijdragen aan fijnstof poductie?

RonnieKray | 04-11-15 | 09:39

Als de banden het grootste probleem zijn, dan kunnen we fietsen, scooters, etc. ook wel aan banden leggen.

WoodenShoe | 04-11-15 | 09:37

stofzuiginstallatie ??
Texacoballletje | 04-11-15 | 09:11
Tja, maar dan niet hoger dan 50 Watt anders begint Brussel weer te zeiken.

wakker worden | 04-11-15 | 09:37

@deEik | 04-11-15 | 09:23
Klopt. Een van de geinige eigenschappen van een Mercedes is dat de temperatuurmeter nog de echte temperatuur weergeeft en dus ook fluctueert (en niet zoals bij nieuwe auto's stocijns op 90 staat). Maar als de motor zich schoon gaat branden is dat goed te zien, dieselverbruik stijgt met 0.1 Liter per 100km en temperatuur gaat omhoog.
Duurt een minuutje of vijf en dan is het kennelijk weer proper.

Pikkebaas | 04-11-15 | 09:32

Hoe zal het zijn, hoe zal het gaan
waar komt die rotzooi toch vandaan?

Kanker komt niet uit de lucht vallen!
Oh,... is dat zo.

bodemloos | 04-11-15 | 09:32

De laatste tien jaar wordt duidelijk dat de top van het Duitse bedrijfsleven het allemaal niet zo nauw neemt met integriteit en regelgeving. Of op z'n minst niet in control is over wat er onder hen allemaal wordt uitgespookt. Banken, producten, dienstverleners, de rij is lang en zal ongetwijfeld langer worden. Omkoopschandalen, voorkennis, fraude, manipulatie.
.
Is overigens niet een Duits fenomeen. Miljardenimperia wereldwijd lijken toch wel erg vaak in dit vaarwater te komen.
.
Is trouwens niet een bedrijfsfenomeen. Bestuurders en organisaties die over miljarden beschikken lijken toch wel erg vaak in dit vaarwater te komen.
.
Lijkt me verstandig om eens goed te kijken naar de wenselijkheid van organisaties van dergelijke omvang. Economies of scale zorgen danwel voor een lagere kostprijs per stuk, maar het kost de belastingbetaler/consument dikwijls heel veel andere dingen.
.
Oh, dit is volgens mij best urgent. De EU is zo'n miljardenorganisatie, en laat z'n oren hangen naar die miljardenimperia uit het bedrijfsleven.
.
Wenst u werkelijk zulks bestuur?

Parel van het Zuiden | 04-11-15 | 09:31

Ach, binnenkort rijden er in heel Europa enkel nog maar Toyota-pick-ups.

?....?....? | 04-11-15 | 09:29

Ach om de zoveel tijd moet de mensheid bang gemaakt worden, maakt niet uit waarmee. Het aardige is wel dat werkelijk niemand - behalve de geitenwollensokkenbrigade - zich er ook maar iets van aantrekt.
Het ernstigste uit bovenstaand artikel vind ik eigenlijk de komende reclame op de matrixborden. 20.000 regeltjes om het zogenaamd "veiliger" te maken voor de verkeersdeelnemer en dan zoiets. Hebben de bedenkers daarvan teveel gesnoven, gezopen of zijn ze alleen maar knettergek?

Lupuslupus | 04-11-15 | 09:29

@Cuyahoga | 04-11-15 | 09:16
Je vergeet hele generaties moleculen van begraven moslims in het Midden-Oosten. Levende moslims ademen ook de hele dag moleculen in van overleden varkens, apen en joden. Weten ze dat eigenlijk wel?

Piet Karbiet | 04-11-15 | 09:24

Vervang slijtstof en roet eens door asbest en lood. Daarvan geloofden we vroeger ook niet dat het gevaarlijk zou kunnen zijn...

Diotima | 04-11-15 | 09:24

Ik heb begrepen dat vw uitlaatgassen 'hergebruikt' om tot schonere waardes te kunnen komen. Een groot deel komt weer terug bij de lucht invoer. Nadeel hiervan is dat je motor verstikt. Om dit te compenseren moet je zo nu en dan hoog in de toeren rijden. Dan word de motor warm en brand hij weer schoon. Dit verteld VW er niet bij en laat de garage additieven toevoegen tijdens het onderhoud. Deze doen het zelfde als bv V-power van Shell... Zorgen voor een hogere verbrandingstempratuur. Gebruik je dit niet dan gaat je motor sneller dood.

deEik | 04-11-15 | 09:23

Piet Karbiet | 04-11-15 | 09:18

Maar de hele familie kan mee!

eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 09:20

@Cuyahoga | 04-11-15 | 09:16

Ja en je vergeet het effect dat zulke kleine stukjes aan slijtstof in je longen gaan zitten net zoals asbest, en hoe dan ook problemen zal gaan geven. Ik heb een familielid die overleden is aan de gevolgen van "fijnstof" en "roken", er moet wel bij verteld worden dat zij meer dan 15 jaar aan een drukbezochte straat woonde. Echt frisse lucht was er nooit, de ramen sloegen na wassen gelijk grijs van rotzooi in de lucht.

Anoguurder | 04-11-15 | 09:19

Ik snap niet dat het continu op VW gegooid wordt, zo'n beetje ieder merk doet het. Bovendien was dit een aantal jaar geleden al bekend dus wat is de achterliggende gedachte dat dit nu opeens mega onder de loep wordt gelegd, TTIP toevallig?

Mastermattie | 04-11-15 | 09:19

@eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 09:11
Een hele dikke met acht banden. Hij doet er vaak een ander nummerbord op; dan weer de 36, dan weer de 37, de mallerd. tanari.hu/gino/galeria/lego/bus/06.jpg...

Piet Karbiet | 04-11-15 | 09:18

wakkere_nederlander | 04-11-15 | 09:14

DikkeBMW heeft een ban die ik nog steeds totaal onterecht vind. De willekeur spat er de laatste tijd af trouwens. Zal er niet te ver op doorgaan anders ben ik straks ook aan de beurt. Nodeloos kwetsend en zeau...

eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 09:18

Ach ze zullen een boete krijgen en daarmee is het af.

Waarom die hetze altijd tegen auto's?

Iets anders maar wel iets mee te maken; de trein reed vandaag wéér niet. Dus ik heb de auto weer moeten pakken. Dankzij de NS ben ik wéér een half uur te laat. En ik kom nóóit te laat.

Wat een slecht bedrijf is het toch.

Nacho_Vidal | 04-11-15 | 09:18

Parsons | 04-11-15 | 09:16
Ehh dit heeft Volkswagen zelf naar buiten gebracht hoor

zeefert | 04-11-15 | 09:18

Pfffff..... wat een gezeur, autohatend links ziet zijn kans. Eerst de NOx en nu iedereen* in paniek is gaan we vol op de trommel over het CO2 gifgas waarmee óók gesjoemeld wordt.

Dat mensen en dieren het ook uitscheiden, en dat plantjes ervan groeien? Soit.
En het "mooie" is: ELKE fabrikant "solt" ermee, want het reële verbruik is altijd hoger dan de onzinnige Nedc verbruikscyclus / meting.

Een nieuwe klepel om de klok te slaan dus.

klimgek | 04-11-15 | 09:17

En dan nog, hè, dan zou je slijtstof inademen, so what?
Waar komt die slijtstof vandaan?
Van autobanden.
Waar worden die banden van gemaakt?
Van aardolie.
Waar wordt aardolie van gemaakt?
Van prehistorische resten van dieren en planten.
Dus feitelijk adem je gewoon stukjes dinosaurus in.
En die zijn weer gemaakt van sterrenstof, dus iets mooiers dan slijtsof om in te ademenen kan ik me bijna niet voorstellen.
Neem een goede snuif en voel je één met het heelal en je kijkt heel anders tegen de dagelijkse pietluttigheden aan.

Cuyahoga | 04-11-15 | 09:16

paf een pakje Marlboro per dag weg; ben bang dat ik me over wat uitstoot niet heel erg druk kan maken and yes I know I am killing myself. was dat niet Famile Doorzon vroeger: wees een bink, rook en drink ?

verbanden | 04-11-15 | 09:16

Volkswagen is de grootste werkgever in en van Duitsland.

De Volkswagenbank is de 4e bank van Duitsland.

Duitsland wordt overspoeld door een, off topic, ideologie.

Maar Volkswagen moet kapot.

Gaat lekker, heh?

Parsons | 04-11-15 | 09:16

Van dat bandenstof heb ik geen last, als het uit water komt vreet ik het toch niet

jack and friends | 04-11-15 | 09:15

Als de Benzine motoren van VW ook al "Niet kloppen", dan mag er waarschijnlijk ook wel gekeken worden naar alle andere automerken. Ook vraag ik mij af welke particulieren op vrije wil naar de garage gaan en hun auto minder zuinig en minder krachtig willen maken.

Mijn god, gaan ze nu ook al "bandenslijtage" veroordelen/bestraffen/belasten? Ik zie het onze overheid zo doen... Er is geen hetze tegen VW, er is een algehele hetze tegen automobilisten aan het komen. Kijk ik wil best op fietsafstand wonen van m'n werk zodat ik de auto wat vaker kan laten staan, maar die moeten die fucking huizenprijzen hier in A'dam niet zo abnormaal duur zijn tegenover een redelijk normaal salaris.

LangeTijdGeleden | 04-11-15 | 09:15

Piet Karbiet | 04-11-15 | 09:11

Er moet snel een mini-autobandenbelasting op mini-autobanden komen!

eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 09:14

Trap het gaspedaal van de V8 nog maar eens wat dieper in... 400pk: go go go.
Ga liever deaud aan automobilisme dan aan islamisme.

HoerenSloep | 04-11-15 | 09:14

@eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 09:11
'Heeft Eurokokkie ook een auto btw?'

Ik denk een dikke BMW.

wakkere_nederlander | 04-11-15 | 09:14

Nog ff en alle auto's krijgen een naam.
Makkelijker om ze dan terug te roepen.

Willem van Rood | 04-11-15 | 09:13

Autoritair. Stoffig. Vuil. Walm. Rook. Stinken. Liegen. Verdraaien. Cijfers. Macht. Yep, Brussel.

Normpje | 04-11-15 | 09:12

Ik ken ook iemand met een auto.
Of ja, ik bedoel eigenlijk mijn broer.
Die kent iemand met een auto.
En die schijnt eind september, begin oktober, een aardig hoestje gehad te hebben.
Dat iedereen zei: "nou daar mag je wel eens mee naar de dokter"
Tenminste zo vertelde mijn broer het, maar hij maakt verhalen meestal mooier dan ze zijn.
Anyway, waar rook is, is slijtstof, dus Trouw zal wel gelijk hebben.

Cuyahoga | 04-11-15 | 09:12

Enw t voor schadeclaim moet je indienen precies? Je geld (als in dagwaarde) terug vragen? En wie zouden dat allemaal gaan doen dan, zeker wanneer je er toch gewoon van uit kunt gaan dat dit voor andere auto's net zo goed opgaat maar alleen nog moet uitkomen...

De belangrijkste conclusies:
-als overheid moet je op naleving controleren vanuit wantrouwen, niet vertrouwen
-Iedereen besomdemieterd de zaak behalve jij en ik
-Iedereen met geld en invloed komt ermee weg, maar jij en ik niet
-we kunnen beter de top en verantwoordelijk managementlijn in de autoconcerns persoonlijk verantwoordelijk stellen en vervolgen dan de concerns ten grond richten

F#ckingAwesome | 04-11-15 | 09:11

Heeft Eurokokkie ook een auto btw?

eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 09:11

Ik voel er een bandenslijtagetax aankomen. Eerst vanuit de overheid extra zachte winterbandjes promoten en straks gaan lopen zeiken dat ze slijten. Of een stofzuiginstallatie achter elk wiel misschien is dat wat ??

Texacoballletje | 04-11-15 | 09:11

CO2 Milieuhoaxers die huilen in de bossen, komer maar in in 3, 2, 1.....

Onkel Bratwurstbude | 04-11-15 | 09:10

Wat een opluchting want ik rijd in een Fordt...

eerstneukendanpraten | 04-11-15 | 09:09

Auto's redden levens. Zonder auto's hebben we namelijk allemaal geen infrastructuur meer en gaan we dood van de honger. Laten we gewoon normaal blijven en door de gassen heen-ademen tot de markt iets beters heeft geleverd..

heldheino | 04-11-15 | 09:08

Dit gaat de kop kosten voor heel VW. Gewoon, omdat ieder land geld ziet en ruikt voor het introduceren van voertuigen die emissie-regels omzeilen.

Anoguurder | 04-11-15 | 09:07

Wat is toch die hetze tegen Volkswagen? (goed gaan PSV gisteren trouwens) In principe zijn al die hybride auto ook een en al hypocriete hufterigheid.

wakkere_nederlander | 04-11-15 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken