Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA 020 houdt referendum onder eigen achterban

pvdavleestaks.png Gekregen van een roflollend lid van de PvdAmsterdam: screenshots uit een online ledenraadpleging over de onderwerpen waarover de geplaagde sociaaldemocraten zoeken naar een standpunt. In de hoofdstad is de partij gedecimeerd en vanuit het landelijke bestuur komt er momenteel ook weinig houvast. Dus gaat de ploeg van Pieter Hilhorst (of is die al weg? Wie is eigenlijk de baas bij PvdA 020 momenteel?) ten lange leste maar doen wat ze al die jaren vergeten zijn: naar de achterban luisteren. En dat geeft ons dan - aan de hand van extreem sturende vragen - weer een mooi inkijkje in de verbodsdrift en megalomanie van de lokaalPvdA in het meest verwaande dorp van Nederland. Te beginnen met de afbeelding hierboven, waarin de eeuwige sociaaldemocratische reflex 'probleem? Oplossen met belastingverhoging!' nog lang niet dood blijkt te zijn. Meer electoraal vertier uit het online minireferendum na de breek. pvdabrommersverbieden.png Brommers zijn vies en ze stinken, vindt de PvdA. Dus eigenlijk mag je alleen nog ja of ja antwoorden op de vraag wanneer de Plezier verbieders der Ambtenarij uw Vespa door de shredder mogen halen. kortensubsipvdadies.pngStukje megalomanie. Leden van PvdA 020 die van mening zijn dat hun cluppie enige invloed uit kan oefenen op de Brusselse beleidswaanzin, antwoorden hier met 'ja'. Tevens goed voor het goede gevoel over jezelf. pvdaisrael.png Ook over dat stomme Israël heeft de lokale PvdA uiteraard een irrationele mening. Opvallend: over het verdrag met Oekraïne - toch een stuk relevanter als onderwerp - geen woord in deze antisem.. socialistische moraalquiz. pvdakernspul.png Gewiekste omkering: deze vraag mag je met 'ja' beantwoorden en dan verbied je helemaal niets. Maar de vraagstelling suggereert natuurlijk wel dat je beter 'nee' kunt zeggen. pvdapensioenfonfdsen.png Ondanks de grote druk op de pensioenen in een overbelaste verzorgingsstaat, wil de stad waar de ene helft een uitkering krijgt en de andere helft van een vorm van subsidie leeft, tóch liever niet dat pensioenfondsen de financiële gaten die er in de verzorgingsstaat geslagen worden opvangen met rendabele investeringen in zeer gewilde producten. pvdattip.png Hee, PvdA 020 wil een referendum over een Europees onderwerp. Weet het hoofdkantoor daarvan, boys..?

Reaguursels

Inloggen

Als de cijfers kloppen dan kan de wegenbelasting dus een flink stuk omlaag?

drs. P | 02-11-15 | 12:49

Het is een verkapte poging om varkensvlees te promoten onder hun achterban.

Rest In Privacy | 02-11-15 | 11:17

Ik vind het vervelend als er getutoyeerd wordt in dit soort enquêtes. Ik begrijp ook niet wat internationale politiek met lokale politiek te maken heeft; ze zouden zich op Amsterdam en omstreken moeten richten.

Arie_R | 02-11-15 | 10:57

Het wordt tijd voor een kiesdrempel om de PvdA definitief ten grave te kunnen dragen.

Takki Yah | 02-11-15 | 10:49

Tuurlijk laten we de burgers meer belasten op rood vlees. Daar waar ze de rundverwerkingsbedrijven ongeschiedt laten, en bedrijven als ikea, apple etc belasting afspraakjes laten maken.. Dat is waar we heen moeten met dit pleuris land..

briefpapier | 02-11-15 | 10:16

Vraag: Hoeveel Arbeiders denkt u telt de PvdA Amsterdam nog onder haar leden?

A. 21
B. 22
C. 23

ristretto | 02-11-15 | 08:25

En verder wil ik nog aan toevoegen, die enquete is niet links, maar extreem links.

de honden blaffen... | 02-11-15 | 01:22

Steinway | 01-11-15 | 22:19
Het is natuurlijk gewoon een onzinstelling van de milieugekkies.

25 kilo voer en 15000 liter water voor de productie van een kilo biefstuk.

de honden blaffen... | 02-11-15 | 01:20

Volgens mij kan het Politiek den haag beter naar huis gaan..

Broed Kip | 01-11-15 | 23:48

Pvda, Groen(s)links, D666... ik kan ze niet meer aanhoren of zien...

Slinkse Klerk | 01-11-15 | 22:48

Toont wederom het inherente antisemitisme van de pvda, want waarom staat er geen vraag of de internationale hulp aan de 'Palestijnen' moet worden gestaakt als raketten blijven afschieten op Israël?

Barani517 | 01-11-15 | 22:33

Mevrouw Moorman. Fractievoorzitter van de PVDA Amsterdam. Voor haar zitten Amsterdammers die financieel voor minstens 250 mensen verantwoordelijk zijn. Waar gaat haar spreektijd over? Uiteraard, over al die zielige vluchtelingen (nee, het woord immigranten valt niet in de Amsterdamse Gemeenteraad). En die Amsterdammers, die door de politiek even de nek om worden gedraaid en richting bijstand worden gedirigeerd? Die kunnen de rambam krijgen. Als zij haar opgeblazen ego (kennelijk al dromend over een Europese carrière) maar uit kan venten. Nooit meer PVDA of Groen Links. Walgelijke egotrippers.

Die zitten daar echt niet voor Amsterdam.

Frans1156 | 01-11-15 | 22:28

15000 liter water voor een kilo vlees valt best mee. Weet je hoeveel water je voor een kilo vis nodig hebt?

Steinway | 01-11-15 | 22:19

Eigenlijk is de pvda heel betrouwbaar. Je weet dat wat ze naar buiten brengen meestal leugens zijn.
Geldt inmiddels trouwens ook voor Demoniseer666 en de Vrindenklup Voor Diefstal. De acne-ridders van Groen Linx zijn ook al geen moer beter.
Fijn dat politiek zo duidelijk is geworden!

pennestront | 01-11-15 | 20:05

Koeien worden gehouden voor de melk. Het vlees van een koe is een bijproduct, deze wordt verwaard conform de gedachtegang van de circulaire economie en past derhalve in een duurzame leefstijl.
Vleesstieren worden wel gehouden voor het vlees maar deze hebben een hoger rendement, de eerste vraag klopt niks van. Tenzij je het water meetelt dat de vleesindustrie inspuit om het gewicht te verhogen, hiervan heb ik geen betrouwbare cijfers. Als je het goed wilt doen moet je naar een keurslager gaan of rechtstreeks bij een boer kopen. Dan moet je waarschijnlijk wel buiten de grachtengordel gaan, en dat is eng voor zulke lieden.

GoedVerstand | 01-11-15 | 19:41

Dat gaat op weerstand stuiten. Op de fiets overval en tasjesroof je een stuk minder efficient.

aardappelninja | 01-11-15 | 19:32

Wat voor en ongelooflijk dédain koester je voor je eigen leden, welk een hooghartige neerbuigendheid, als je ze op deze manier vragen durft te stellen?
-
(nog even afgezien van het gegeven dat de vraag inhoudelijk van geen kanten klopt)

bisbisbis | 01-11-15 | 19:15

Zelden was een open vraag zo open als deze open vraag.

bisbisbis | 01-11-15 | 19:12

Je ziet duidelijk de hand van de wethouder van buitenlandse zaken in de vraagstelling.

Steinway | 01-11-15 | 19:03

Denkt u dat een miljoen minder inwoners in Nederland veel beter voor het millieu is dan die halfslachtige maatregelen die we altijd voorstellen?
[] mmm ja eigelijk heb je wel gelijk
[] nee! hoe meer zielen hoe meer vreugd!
[] weet niet / te dom om te poepen

Elmer Fudd | 01-11-15 | 19:02

Een asielzoeker gaat meer rundvlees eten en wellicht een brommer rijden, als hij vanuit Timboektoe met een jaarsalaris van 365,- Euro verhuist naar Nederland met een jaarsalaris van 28.000,- Euro. Vervolgens komt zo een asielzoeker in een illegale (want ondemocratisch besloten) nederzetting terecht genaamd AZC. De electriciteitsbehoefte in Nederland zal toenemen als er meer asielzoekers komen, waardoor we steeds meer op kernenergie aangewezen zullen worden.
Wanneer wilt u grensbewaking rondom Nederland met maandelijkse asielquota?
-a- gisteren nog
-b- vandaag nog
-c- uiterlijk morgenochtend

tipo | 01-11-15 | 19:02

En waar ik "inferieur mens" schreef, wilde ik eigenlijk PvdA'er Marcel van Dam citeren toen hij Pim Fortuijn omschreef als "minderwaardig mens". Stop de tijd.

Nietvoordekat | 01-11-15 | 18:58

Wat is de relevantie van een PvdA-enquete met de rest van Nederland. Laat die shit svp in de Randstad. Wij hebben al genoeg aan ons hoofd door Doorzagers66.
"Leave Nederland aloooone". Hou de shit daar waar die vandaan komt en maak er geen landelijk probleem van. Het was zo mooi zonder jullie.

Tikkie Terug | 01-11-15 | 18:55

@Nietvoordekat | 01-11-15 | 18:55
*gooit ) naar boven*

Nietvoordekat | 01-11-15 | 18:55

"Antwoord A is het juiste antwoord, en met antwoord B bent u eigenlijk een inferieur mens. Dus eigenlijk moet u A antwoorden. Maar vooruit, wat vindt u? Niet dat we er wat mee doen, maar we dachten goh, we vragen het toch maar even."
A. Wat wij vinden
B. Wat wij niet vinden
C. Weet niet/geen mening (want politiek is te ingewikkeld om te volgen voor de gemiddelde burger en ja ik weet dat ik eigenlijk gewoon op D66 moet stemmen

Nietvoordekat | 01-11-15 | 18:55

Uiteraard is men niet tegen import stemvee. Eigen bevolking wordt te wijs en te mondig dus staat Bilderberger Didi staat al weken te flyeren in Ter Apel

opbokkennu | 01-11-15 | 18:38

Het is jammer dat PvdA zo pro islam en buitenlanders is, anders was het een stuk betere partij dan VVD. Maar ja aangezien VVD een slappe leugenachtige partij is die niets tegen criminele buitenlanders doet en alleen maar meer gastarbeiders in de vorm van polen en Bulgaren hier naartoe haalt, kun je dus nog steeds beter PvdA stemmen

Rest In Privacy | 01-11-15 | 18:18

De Partij van de Armoede behalve voor het kader die kunnen allemaal de status van Salonsocialist bereiken en dan ook gewoon even handje contantje zo een paar ton betalen voor een optrekje.

blauwe zander | 01-11-15 | 18:12

Leuk ook dat raadgevend referendum over de TTIP "los van eventuele goedkeuring door het EP" (ofwel voor piet snot). Juist de PvdA regering verdonkeremaant tientallen miljarden in het eigen subsidiecircuit, en heeft daarom geen belastinggeld over voor "de ander", zeker niet voor een referendum. Komt bij dat Brussel onderdelen van die TTIP al stiekem aan het invoeren is. Zo gaan die dingen namelijk met een lachebek als MP en een regering de hele dag zit te gamen op hun gratis smartphones (de burger krijgt de rekening).
By the way: De PvdA bezingt ieder jaar de internationale dictatuur, moet het dan niet verboden worden?

ben kokhals | 01-11-15 | 18:09

Ik mis een paar vragen.

Ritueel slachten veroorzaakt dierenleed vindt u dat dit verboden moet worden?

Vrouwen en mannen hebben gelijke rechten, vindt u dit ook?

Dubbele nationaliteit moet verboden worden.

Dutch_Holland | 01-11-15 | 18:09

Ik zou zo kunnen zeggen... duidelijk broddelwerk. Bovenal, ik ben daarom ook geschokt door de vraagstellingen en het totale gebrek aan nuance.

Over nuance gesproken. Zo mis ik de vraag met betrekking tot de lijstverbinding met de SP, Turkse APK, of zo, en de NVU tegen de zionisten van de PVV. Maar, laten we wel wezen, ook al verwerpt ieder minder incompetente prutser, uit list en deductie, elke associatie met deze socialistische faalzuil verre van zich. Hij/zij kan toch met mij eens zijn dat een club als deze zich niet voor laat staan op eerdere successen en bijdragen aan de samenleving: zoals de facilitering van de islamisering van grote steden, met dank aan de PVDA. Geschriften in alle semitische talen, behalve het Iwriet, hoe men een uitkering kan krijgen, met dank aan de PVDA. Het onevenredig groot aandeel in de staatsschuld en de complete desinteresse van welke vorm van toekomst dan ook. Dat is de PVDA. Dat siert en mag een gezegd worden.

De PVDA is blijkbaar een partij geworden dat zich krampachtig vastklampt aan het eenzelfde moment als een gedoemd elfje met in haar hoofd de illusie dat de grote boze toverkol net niet haar vleugeltjes heeft uitgetrokken. En andere slechte vergelijkingen. Wat ik ook wel niet wil zeggen is dat ik het zwak vind dat een seculiere haatclub zoals Geenstijl het nodig vind om initiatieven van zwakkeren in de samenleving (let op de zetelverdeling) zoals politiek links gemankeerden negatief in het voetlicht te brengen. Zelfs de minst begaafde van de Jostiband kan een zinvoller vragenlijst opstellen. Daarom. Antwoord C. Geen mening. Elf schrijffouten. Stop de tijd!

nu is het | 01-11-15 | 18:08

Wat voor zin heeft 't om te reageren op stuiptrekkingen van een stervende partij..
Oké! Losers, lutsers, prutsers!!!

Dr. Blechtrummel | 01-11-15 | 18:04

De zeespiegel daalt trouwens als die koeien al het water opdrinken, toch?

tipo | 01-11-15 | 18:01

@Ikdachthetniet | 01-11-15 | 17:39

Ja, maar de linkse politici moeten toch hun Vespa voor Sterre houden?

Balaverde | 01-11-15 | 18:00

Belastingverhoging en antisemitisme: De PvdA in een notedop.

tipo | 01-11-15 | 17:57

Voor wat betreft die brommers hebben ze wel een punt. Brommers zijn fijnstof fabrieken. Het fijnstof wat ze produceren is niet alleen veel, maar ook nog eens extra fijn. Waardoor het diep in de longen doordringt en daar extra schadelijk is. Heel vreemd eigenlijk dat auto's tegenwoordig aan strenge milieueisen moeten voldoen, terwijl brommers, die veel vervuilender zijn, gewoon mogen rondrijden.

Andreas B. | 01-11-15 | 17:55

@Ikdachthetniet | 01-11-15 | 17:39
Mee eens! Maarrrrr, zo'n electrische hoor je niet aankomen als langzaam gaand verkeer en die dingen blijken ook nogal snel te kunnen gaan.
Luidspreker/versterker inbouwen om wat geluid te generen zou een oplossing zijn.

Rest In Privacy | 01-11-15 | 17:55

@sprx | 01-11-15 | 17:39

Vervoersmiddel uiteraard. Ik zie die moslims nog niet hun brommer in elkaar zetten als productiemiddel. Krijgen we de Ali I door de straten te rijden. Of de Yussef 6. Zoals de Oost Europeanen dat af en toe nog doen. Gewoon zelf wat bouwen!

Balaverde | 01-11-15 | 17:54

PvdA gooit weer eens een stuk rood vlees in de arena, niet op reageren ...

Watching the Wheels | 01-11-15 | 17:53

@Mark Verheijen | 01-11-15 | 16:52
Amsterdam is een en al grote opvang. pak 'm beet: 500.000

Rest In Privacy | 01-11-15 | 17:47

Geen vragen over zwarte piet?

kloopindeslootjijook | 01-11-15 | 17:46

@ReneD | 01-11-15 | 16:52
"De gemiddelde pizzabezorgboer rijdt al op elektriciteit. Scheelt herrie en uitstoot."
En ik maar denken dat enkel Mocrootjes op die stinkende dingen risicovol (want macho) rijden. Maar ja, ik zit in 020.

Rest In Privacy | 01-11-15 | 17:45

@Satria | 01-11-15 | 17:28

Hahahaha de PVDA en een partij democratie. Waar er standaard postersboys zoals Samsom en Asscher omhoog komen. Gaat er kritisch aan toe daar bij de PVDA.

Balaverde | 01-11-15 | 17:44

Ik vraag me af wie dit heeft gemaakt en wie dit vervolgens heeft goedgekeurd. Deze vragen zijn totaal niet objectief. Iemand met één lesje 'methoden en technieken van onderzoek' ziet dat dit beneden de maat is.

disney star | 01-11-15 | 17:43

ze zijn een paar vragen vergeten:

* iedere asielzoeker zorgt voor extra CO2-uitstoot: hij heeft immers voedsel nodig, verwarming, transport. Wilt u daarom minder CO2-uitstoot en dus minder asielzoekers ?

* Turkije heeft al 40+ jaar Noord-Cyprus bezet, en maar liefst 500 jaat Constantinopel; Marokko bezet ook al decennia-lang de Westelijke Sahara; bent u daarom voor een boycot van Turkije en Marokko, plus van goederen afkomstig uit deze bezettingsmachten ?

* homo's en joden worden 70 jaar na het einde van WO2 wederom op straat bedreigd en aangevallen; ditmaal door de islam-fascisten; bent u tegen een verdere verspreiding van dit fascisme ?

FW Ta-183 Huckebein | 01-11-15 | 17:42

Als je geen illegale indringers binnenlaat , worden er automatisch minder koeien gegeten en gaan er minder kachels aan.

ja,diedus! | 01-11-15 | 17:41

Ik mis in dit soort peilingen de open vraag: heeft u zelf nog iets toe te voegen of op te merken?
Het verwerken van de antwoorden kost veel tijd maar zou wellicht een beter licht kunnen schijnen op de achterban.
Maar dat willen ze waarschijnlijk niet.

Rest In Privacy | 01-11-15 | 17:41

Pieter V | 01-11-15 | 17:18
Dat moest uiteraard uw zijn..
Bijgoochem..
.
Hoe weet u dat hij een vleugel bedoelt in zijn nick?
En waarom geen gitaar of rubberboot?

Ommezwaai | 01-11-15 | 17:41

@Satria | 01-11-15 | 17:28

De oplichters van de PvdA doen al decennia net alsof de leden geraadpleegd worden en vaardigen dan gewoon een oekaze van het bestuur uit.

Pieter V | 01-11-15 | 17:40

Een brommer is het belangrijkste productie middel van de PvdA achterban, je kunt er op wegkomen na een beroving.
Ach wat is het wezenlijke verschil tussen dat en de excessieve belastingen?

sprx | 01-11-15 | 17:39

Wat ik niet snap waarom je nog steeds een nieuwe scooter, brom of snorfiets met tweetaktmotor kan kopen. Je wordt bijkant vergast door die olieverbrandende walmende stinkscooters en brommers als die voorbij komen. Automotoren moeten aan de strengste milieueisen voldoen terwijl de echte grote vervuilers - de tweetaktmotoren- gewoon nog steeds nieuw verkocht mogen worden. Ja, in deze ultieme zeldzaamheid van het gelijk der PvdA mogen Vespa's van mij inderdaad in de shredder. Je koop maar een viertaktmodel of nog beter electrisch!

Ikdachthetniet | 01-11-15 | 17:39

Brommerbewijs en scooterbewijs afschaffen. Je gaat maar een gewoon rijbewijs halen. Die scooters mogen niet zo snel, en daarom hebben ze ook een gruwelijk slechte uitstoot, daar kun je makkelijk een dikke Dodge pickup voor in de plaats zetten.

kloopindeslootjijook | 01-11-15 | 17:39

@Chiant | 01-11-15 | 17:13

Duidelijke taal. En een zeer mooi artikel om maar even aan te geven dat socialisme de dooddoener van Nederland is geworden.

Balaverde | 01-11-15 | 17:36

@hovawart | 01-11-15 | 17:10

Uhhh ...... het is namelijk algemeen bekent dat PvdA-stemvolk alleen maar kippig is!

Pieter V | 01-11-15 | 17:36

sprx | 01-11-15 | 17:25
"krijgt Wiegel gelukkig toch nog gelijk: gehakt is goed genoeg voor ze!"
Zo is dat, verschil moet er zijn, je bent voor niets elite. Daar moet je hard voor werk.. eh... pochen en mensen voor in de drek trappen. Dat verschil kan er alleen zijn als er onderbuikmensen en proleten zijn. Zo is dat.

kloopindeslootjijook | 01-11-15 | 17:35

Wtf, geen eens een zwarte piet vraag?

jip_86 | 01-11-15 | 17:34

@telelezer | 01-11-15 | 16:51

Die hebben hier toch geen zak te vertellen zeker?

Pieter V | 01-11-15 | 17:31

Zorgen dan de arbeider/vrouw zn/dr liberale vrijheid ook daadwerkelijk kon gaan gebruiken, een studie kon betalen, als wil iets anders doen behalve productiewerk waar je op je 50ste van dood gaat, dat hoeft niet meer, dat laten we nu in China en Rusland en Afrika doen. Dus wat moet de PvdA dan nu nog?

kloopindeslootjijook | 01-11-15 | 17:31

Vraag me ook af waarom de PvdA bij vraag 1 mensen niet de keus laat.
Moeten we rood vlees vervangen door varkensvlees Ja/Nee
Een mens moet toch wat eten nietwaar?

francisca van jole | 01-11-15 | 17:30

Vind U dat de PVDA zich beter kan richten op de eigen stad omdat dat nog steeds een puinhoop is en omdat we de kennis, kunde en invloed niet hebben om internationale vraagstukken te beinvloeden cq op te lossen?

[ ] Ja, goed plan
[ ] Nee, onze stadbestuurders hebben recht op een internationale mening en dienen uitzicht te houden op het pluche in Den Haag. Ook als dat ten koste gaat van de stad
[ ] Ik weet het niet

Yohean | 01-11-15 | 17:29

Attentie, attentie!

Neem kennis met de enige zinnige uitspraak in het afgelopen jaar gedaan door het monster dat zijn konijn dagelijks mishandelt:

kicktherabbit | 01-11-15 | 16:38 |
"De PvdA doet niet meer mee."

Pieter V | 01-11-15 | 17:28

bij de pvda worden de leden tenminste nog geraadpleegd.... er zijn partijen waar ieders mening van bovenaf gedicteerd wordt.

Satria | 01-11-15 | 17:28

De PvdA eindelijk tot inkeer.
Eindelijk, dan kunnen die arbeiders het vlees niet meer kopen, en krijgt Wiegel gelukkig toch nog gelijk: gehakt is goed genoeg voor ze!

sprx | 01-11-15 | 17:25

25kg voer en 15 m3 water voor een kilo vlees? Lijkt me wat overdreven of niet rendabel.

voldemort | 01-11-15 | 17:22

@MichieldeMuiter | 01-11-15 | 16:32

Nog belangrijker is de vraag aan de aanhangers van de milieumaffia hoeveel mest ze produceren en of daar geen mestregister van moet worden bijgehouden.

De koe of de asielzoeker mag u zelf invullen.
Ik bedoel natuurlijk de koe!

Pieter V | 01-11-15 | 17:22

Koeien in 020 ?

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-15 | 17:19

De PvdA stelt ook allemaal van die moeilijke vragen, nergens een vraag waar ik simpel "meer" of "minder" op kan antwoorden.

francisca van jole | 01-11-15 | 17:19

Stinkbrommers in de stad zouden inderdaad verboden moeten worden. Op het fietspad rijden ze je ondersteboven en op de weg in de weg.
Soms zie je wel eens een vrouwtje van middelbare leeftijd op een vrij stil snording rijden met verbrandingsmotor maar de bontkraagjes met hun tasje en vriendje achterop opweg naar de volgende overval maken altijd een takkenherrie. Als ze al niet op een 80 of 125 cc fiets rijden zonder helm.

voldemort | 01-11-15 | 17:19

@Ommezwaai | 01-11-15 | 16:40

Zijn nick refereert aan een Yamaha concertvleugel.

Als we het toch over taalnazi's hebben, uw taalnazi's zijn normale Nederlandse burgers die wel op school hebben opgelet.
Dit in tegenstelling tot diegenen die o.a. het verschil tussen een persoonlijk voornaamwoord en een bezittelijk voornaamwoord niet kennen.

Pieter V | 01-11-15 | 17:18

Ik wens niet door een politieke partij van welke kleur dan ook met "je" en "jouw" aangesproken te worden. Het is U. Klaar.

meneer der meneren | 01-11-15 | 17:17

De Pvda is door de wegrennende electoraat helemaal de weg kwijt. Het is nu een mengsel van GroenStinks en andere verlopen idealen.
Duidelijk is dat de Pvda zich aan het oriënteren is op een beperkte electorale deel van Nederland.
Daaraan gekoppeld, het bericht van Marc Rutte, die in de telefaag aangaf dat zijn koffertje klaar staat om bij enig onraad direct te kunnen vertrekken.
Gezien deze rare trapatsen van de verlaten Pvda, kan het best een snel nieuwe verkiezingen komen. De voorbereiding zijn in volle gang, zolang de Gelukzoekers crises duurt zal de PVV alleen maar groeien.

braamstruik | 01-11-15 | 17:14

Ik wilde hier een heel betoog tegen de PvdA, de hypocrisie, de oikofobie, het opportunisme en de ochlocratie plempen.

Maar eigenlijk heeft wijlen @Pamela Hemelrijk het allemaal al uiterst doeltreffend opgeschreven. Daar valt geen zinnig woord aan toe te voegen. www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...

Chiant | 01-11-15 | 17:13

PVDA wil trouwens altijd alleen maar of dingen verbieden of belastingen verhogen om iets te bewerkstelligen. Kom is een keer met oplossingen for fucks sake.

Balaverde | 01-11-15 | 17:12

@hovawart | 01-11-15 | 17:10
Kannibalen ook nog dus.

Conan de Rabarber | 01-11-15 | 17:12

De stelling ook een keer herhalen met kip ipv rood vlees, en dan niet schrikken van de doodsbedreigingen aan de Herengracht, het is namelijk algemeen bekent dat PvdA-stemvolk alleen maar kippenvlees nuttigt.

hovawart | 01-11-15 | 17:10

@francisca van jole | 01-11-15 | 16:58

Maar dit zijn al hun huidige ingevingen. Daarom vragen ze het deze keer aan de achterban. Heeft iemand nog eens een mening???

Balaverde | 01-11-15 | 17:09

@Conan de Rabarber | 01-11-15 | 16:52
In de haven zitten alleen SP-leden en wat PPV stemmers uit Assendelft. En veel katholieke Polen. Daar heeft de PvdA is heel lang niks meer te zoeken.

Piet Karbiet | 01-11-15 | 17:08

@telelezer | 01-11-15 | 17:01

Dit is een vraag die hun eigen achterban niet wil zien natuurlijk. Ze gaan toch niet hun eigen oom en neef het land verbieden in te komen.

Balaverde | 01-11-15 | 17:06

Ben blij dat ik niet meer in die stad woon. De vrijheidhatende betuttelzucht walmt er van af, afgemaakt met een zuchtje selectief moraalgefap. Bah!

Rest In Privacy | 01-11-15 | 17:05

Als u een gratis koelkast van ons zou krijgen, denkt u dan dat u nog drie mensen zo gek kan krijgen om de volgende keer op de PvdA te stemmen?
[ ] Tuurlijk. Geen probleem.
[ ] Ai, dat wordt lastig.

VanBukkem | 01-11-15 | 17:04

Partij van de Afbraak... Als ze dat nou eens bij zichzelf deden. Echt, nergens doet een arbeiderspartij het nog echt goed, voornamelijk omdat geen enkele van die lutsers ook nog echt een arbeider is en zich dus nauwelijks kan identificeren met zijn achterban.

Vrije Nator | 01-11-15 | 17:04

Alle brommers ongezien de shredder in. Allemaal. Bestuurder erbij. Dit vermalen tot biomassa en uitstrooien over Limburg. Iedereen blij.
yamahaha | 01-11-15 | 16:31

He, wat jammer nou. Dit gaat over de prachtig voor de armen A'dam, dus uitstrooien in die open riolen die ze daar grachten noemen, lijkt mij meer voor de hand liggend.

Ikkenoow | 01-11-15 | 17:03

En er moeten iedere dag een aantal mensen uitstoot veroorzaken doordat deze hard moeten werken om deze waanzin allemaal te financieren.

Mark Verheijen | 01-11-15 | 17:02

Wat vindt u van een boycot van producten uit het bezette Turks deel van Cyprus en de bezette deel van de Spaanse Sahara door Marokk... Oh nee, wacht dat zijn geen Joden. Moslims doen dat niet.

Piet Karbiet | 01-11-15 | 17:02

"Duurzaamheid". Ik vind het zo'n uitgemolken (als we het toch over runderen hebben) woord.
Ik moet er van braken.
Overigens niet van een mooi stukje ossenhaas.

Ze kunnen beter belasting op mensen gaan heffen want veel belastender.
O wacht..

Halal gehaktbal | 01-11-15 | 17:02

@ faz | 01-11-15 | 16:55
Het door koeien opgezopen water komt er weer uit als melk, hetgeen door de menselijke consumenten weer uit geplast wordt en in het grondwater terecht komt om gezuiverd te worden, Kringloop of zoiets dus.
-
Overigens: ALs de PvdAllochtonen zo (kuch)"begaan" is met het milieu waarom zeggen ze dan niets over de enorme vervuiling die een half miljoen (150.000 & 350.000 gezinshereniging) extra (kuch)"vluchtelingen" in 1 jaar tijds hier gaan opleveren..! Plus wat er de volgende jaren binnenkomt!

telelezer | 01-11-15 | 17:01

Er is hopelijk wel een Turkse en Marokkaanse vertaling beschikbaar anders kan de achterban het niet lezen.

koosnaam | 01-11-15 | 17:01

Moet Lodewijk Asscher eindelijk eens ballen tonen door het salafistengevaar te durven benoemen, en niet meer te buigen voor Turkije
[ ] Ja, wat is het toch ook een ruggegraatloze faalhaas.
[ ] Heh?
[ ] Ik ben toch te dom om te peopen dus vult u mijn antwoord maar voor mij in, oh wijs & oppermachtig partijbestuur

Tobi | 01-11-15 | 17:00

Dus volgens de PvdA Amsterdam is de uitstoot van brommers en scooters in Amsterdam groter dan die van vrachtwagens.

Dan ga je tocht lekker ergens anders wonen dan in Amsterdam?

Mark Verheijen | 01-11-15 | 16:59

Soja, dat is pas een waterslurper en rijst ook.

Dionah Carlinton Hou | 01-11-15 | 16:59

Wilt u:
[X] de PvdA helemaal weg
[ ] minder PvdA

Thunderbird | 01-11-15 | 16:58

Na alles wat er gebeurd is de laatste tijd.
ik weet het niet /geen mening
ik weet het niet /geen mening
ik weet het niet /geen mening
ik weet het niet /geen mening
ik weet het niet /geen mening
Vraag overslaan
ik weet het niet /geen mening

francisca van jole | 01-11-15 | 16:58

Een gemiddelde volgevreten PvdA'er stoot veel broeikasgassen uit. Om zo'n PvdA'er op de been te houden, moeten de productieve burgers heel veel extra CO2 en fijnstof veroorzaken.
Vind je dat PvdA'ers afgeschaft moeten worden omwille van het milieu?

ben kokhals | 01-11-15 | 16:57

Wat voor titel had die enquete eigenlijk, "Wir schaffen das af" of zo?

Conan de Rabarber | 01-11-15 | 16:57

Stinkende en lawaaimakende kutbrommers allemaal verbieden.

meneer Q | 01-11-15 | 16:57

Partijpunt PvdA is altijd belastingverhoging om daarmee de mensen die niet werken van geld te voorzien en hun anarchistische hobby's als asielindustrie van te betalen. Daarom moet de PvdA helemaal deaud bij de volgende verkiezingen.

Thunderbird | 01-11-15 | 16:56

De wereld brandt maar Israël moet dood van de PvdA. Doe het zelf

(Behind)Doors | 01-11-15 | 16:56

Dat van die koeien klopt echt van geen kant. De slacht levert rond de 350 kg vlees op. 15000 liter per kg maakt dat koetje 5,25 miljoen liter water consumeert. Ja natuurlijk.

faz | 01-11-15 | 16:55

Moet de Partij van de Asielzoekers dit referendum niet in het Arabisch posten trouwens?

Balaverde | 01-11-15 | 16:55

Vindt u ook dat bakbrommers verboden zouden moeten worden?
[ ] Nee. Bakbrommers+hippie+hond horen bij het stadsgezicht.
[x] Ja. Levensgevaarlijk die dingen. Zowel voor de hond in de bak alsook voor andere weggebruikers. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de ruimte op de openbare weg die die krengen innemen, zonder dat daar wegen- en/of parkeerbelasting voor wordt betaald.

VanBukkem | 01-11-15 | 16:54

@Piet Karbiet | 01-11-15 | 16:48
PvdA-ers durven niet meer in de havens te komen.

Conan de Rabarber | 01-11-15 | 16:52

En hoeveel asieleisers zitten er nu in opvang in Amsterdam?

Mark Verheijen | 01-11-15 | 16:52

op email wacht van geenpeil voor handtekening tegen TTIP middels internet achtige constructie....

Tuborg øl | 01-11-15 | 16:52

In grote steden in China hoor je amper nog scooters/tuktuks, die zijn daar allemaal vervangen voor elektrische varianten. Op zich is het geen slecht idee om elektrische scooters&co te promoten/subsidie te bieden. De gemiddelde pizzabezorgboer rijdt al op elektriciteit. Scheelt herrie en uitstoot. En voor de kleine afstanden die je met zo'n apparaat aflegt is een kleine accu ook geen beperking. Ik ben het zowaar een keer eens met de Pvda! Wow

ReneD | 01-11-15 | 16:52

Valt nog mee dat het meerkeuze is, normaal hebben ze het niet zo op onwelgevallige meningen die Politburoërs van de Agitprop.

Conan de Rabarber | 01-11-15 | 16:51

Bij die vraag over scooters afschaffen zullen alle mozzlimerts wel "Nee" stemmen.

telelezer | 01-11-15 | 16:51

Ik denk dat ze deze infantiele policor vragen rechtstreeks vanuit een applaudiserende Zweedse gûtmensch / buklaven site hebben gejat,
dus kunnen ze de antwoorden daarvan
ook wel een op een overnemen.

Berthe | 01-11-15 | 16:50

De uitstoot van PvdA'ers en "asiel"zoekers wil ik ook wel eens onderzocht zien.

Mark Verheijen | 01-11-15 | 16:48

Een eerstejaars hbo'er leert betere enquête vragen stellen dan dit. Hoe kan een miljoenenorganisatie zo dom zijn?

tada | 01-11-15 | 16:48

Als je die paar overgebleven arbeiders in 020 om hun mening zou vragen krijg je eerder een soort Janmaat programma 3.0 maar dan wat extremer.

Piet Karbiet | 01-11-15 | 16:48

Dít soort suggestieve vragen zou de PvdA moeten stellen:
Voor de opvang van één vluchteling is per jaar ongeveer € 36.000 nodig, ongeveer wat twee arbeiders per jaar afdragen aan inkomstenbelasting. Daarnaast veroorzaken vluchtelingen gemiddeld meer overlast en criminaliteit dan autochtonen. Vindt u dat de grenzen moeten sluiten?
[ ] ja
[ ] nee
[ ] weet niet

Dhr. de Wit | 01-11-15 | 16:45

Wie vervuilt moet betalen

=

Wie betaalt mag vervuilen.

Lekker duurzaam stelletje dieven.
Hoeveel vervuilen 100.000 gelukszoekers?

squadra | 01-11-15 | 16:45

Vindt u dat we de Partij van de Arbeid maar beter op kunnen heffen?
[x] Ja. Beter vandaag nog dan gisteren.
[ ] Weet niet.
[ ] Nee.

VanBukkem | 01-11-15 | 16:43

anders

Ommezwaai | 01-11-15 | 16:41

Is er ook een Arabische versie.

Balletje Mayo | 01-11-15 | 16:41

kanarie2 | 01-11-15 | 16:32
Ja, ook ik ga met mijn tijd mee.
Taalnazi!!!

Ommezwaai | 01-11-15 | 16:41

yamahaha | 01-11-15 | 16:31
U nick doet verraden dat u daar ooit wel eens aders over dacht...

Ommezwaai | 01-11-15 | 16:40

Brommerts zie je nog nauwelijks in het hoofdstedelijke
dus dit is weer zo'n non-issue van de betuttelsocialisten
om de paar laatste [veelal bejaarde] bromfietshouders eens lekker neer te knuppelen
Beter had men zich eens kunnen richten op de scooterplaag die 020 in z'n bezit neemt als een zwerm anarchistische sprinkhanen
maar dáár gaan ze natuurlijk niets tegen ondernemen want weet u welke bevolkingsgroep zich [voorzien van een rug-aapje] voornamelijk op de scooter voortbeweegt .. juist die

Tobi | 01-11-15 | 16:40

Beetje wat Rita Verdonk (leeft die nog?) wilde, geloof ik. Aan de achterban vragen om het partijprogramma te schrijven. Wat is er nog over van het socialisme?

Schoorsteenveger | 01-11-15 | 16:39

Dat van die koeien is totale onzin. Een koe eet namelijk gras en gras haalt koolstof weer uit de lucht. Fotosynthese ofzo. Het is niet dat een koe haar eigen atomen genereert. Nee dat bestaat uit wat het eet. Daarnaast is die vergelijking heel scheef, want ze hebben het over 1 kilo en die proberen ze dan te vergelijken met 4.5 auto's. Terwijl een koe uit z'n 250 kilo bestaat, dus de vergelijking klopt niet.

heldheino | 01-11-15 | 16:38

1. Nee, schaf de bio-industrie af en dan stijgt de prijs vanzelf en daalt de consumptie.
2.Ja, behalve de mensen die dat ding echt nodig hebben. Gezondheid is belangrijker dan mensen die te lui zijn om te fietsen.
3. Nee, die nationale kabinetten zijn democratisch gekozen. Die subsidies mogen sowieso omlaag maar dat is een andere discussie.
4. Nee, dat is iets voor de nationale politiek. Daar natuurlijk wel, doen we bij andere mensenrechtenschenders zoals de Russen en Turken ook.
5. Nee, het antwoord geven ze zelf al. Het is niet duurzaam. Kijk verder naar de Denen en Tegenlicht van vorige week.
6. Ja, maar dat hoeft de politiek niet te organiseren.
7. Ja, maar ook dit is een nationale discussie. En mocht er straks een PVV, VVD, CDA kabinet komen dan wordt TTIP er sowieso doorheen gejaagd. De PvdA doet niet meer mee.

kicktherabbit | 01-11-15 | 16:38

Wilt u de PVDA afschaffen? De meeste Nederlanders ondervinden veel hinder van deze partij. Wist u dat het grootste deel van het inkomen van een werkende Nederlander gewoon wordt weggegeven aan PVDA hobbies?
- Ja, per direkt
- Ja, en wel nu
- Ja, 50 jaar geleden

Tostiman | 01-11-15 | 16:37

Oma stinkt uit d'r bek en in de nabije toekomst zal ze ons gegarandeerd duizenden en duizenden euro's kosten aan medische zorg. Natuurlijk wil de Nederlandse staat haar preventief en pijnloos euthanaseren, natuurlijk bent u voor, toch?
[ _ ] JA
[ _ ] NEE
[ _ ] WEET NIET

Klik_hier | 01-11-15 | 16:36

@MichieldeMuiter | 01-11-15 | 16:32
Een mieletje of veertig?

Ars Vivendi | 01-11-15 | 16:34

Dit kun je toch niet menen hè. Vraagstelling zo anti-neutraal dat het al te overdreven zou zijn in een overhoring voor Maatschappijleer 2 VMBO...

raskol | 01-11-15 | 16:34

Ommezwaai | 01-11-15 | 16:27
Ik wilde referendums verbeteren, maar het schijnt dat referendums goedgekeurd meervoud is. Jammer dit.

kanarie2 | 01-11-15 | 16:32

Hoeveel voer en water gebruikt een asielzoeker per jaar ?

MichieldeMuiter | 01-11-15 | 16:32

Gemaakt dor een stagiair journalistiek van een linkse opleiding?
PvdA zoekt zijn toevlucht tot indoctrinatie

Islamofiel | 01-11-15 | 16:31

Alle brommers ongezien de shredder in. Allemaal. Bestuurder erbij. Dit vermalen tot biomassa en uitstrooien over Limburg. Iedereen blij.

yamahaha | 01-11-15 | 16:31

Deze vragen zijn toch veel te moeilijk voor de PVDA achterban. Een groot deel van hun (islamitische) achterban beheerst amper de Nederlandse taal of is compleet analfabeet.

leo de pejo | 01-11-15 | 16:31

nogal 'sturende' vragen allemaal. alsof het door een 12-jarige is opgesteld.

--sql error-- | 01-11-15 | 16:30

Eet dus meer rood vlees, dan stijgt de zeespiegel niet zo erg. Ofzo.

sinar2 | 01-11-15 | 16:30

@Min-of-meer | 01-11-15 | 16:27

Doe ik van de 1000 euro die ik nog van Mark tegoed heb, okee?

Brommers en scooters kun je ook gewoon stil maken. En dat gebeurt ook, want als ze in Nederland op de weg willen mogen rijden dan zullen ze aan geluisnormen moeten voldoen.

BenBinnen | 01-11-15 | 16:30

Persbericht na afloop:
'Enorm succesvolle raadpleging.
De hele achterban heeft gereageerd.
We zullen de 3 ingevulde formulieren grondig bestuderen'

Ars Vivendi | 01-11-15 | 16:30

Maar wat zou de Oekraïne vraag dan zijn? Vindt u dat de PVDA het resultaat van het referendum gewoon naast zich neer moest leggen?

A: Ja
B: Ja
C: Weet niet/Te moeilijk (Pechtold antwoord)

Balaverde | 01-11-15 | 16:30

Min-of-meer | 01-11-15 | 16:27
Zeur niet.. Een 4-takt snormachine met injectie en kietalisator hoor je nauwelijks...
Verbied dan die kudt motorfietsen..

Ommezwaai | 01-11-15 | 16:29

En ik maar denken dat "Perfect Voor De Asielzoeker" niet zo van referendums hield...

Ommezwaai | 01-11-15 | 16:27

Brommers en scooters maken een takkeherrie. Wat mij betreft mogen ze die dingen allemaal, stuk voor stuk verbieden.

Ze kopen maar lekker een auto.

Min-of-meer | 01-11-15 | 16:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland