Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. Schokkende video uit de vluchtelingen-hel

Schokkende beelden. Niet klikken als u er niet tegen kunt. Dit zijn wederom verschrikkelijke beelden uit een triest opvangkamp in het door oorlog verwoeste Istanbul, waar dit Syrische gezin al drie jaar onder mensonterende omstandigheden moet verblijven. Geen flatscreen. Lege ijskast. Wasmachine midden in de kamer. Vloerkleden op de vloer. Lege theekopjes. Paars bankstel. Geen stoel voor mevrouw, zodat ze op de grond moet zitten. En ze heeft het zo koud dat ze de warme shawl om haar hoofd moet knopen. De man moet als slaaf werken in een restaurant. En beiden zijn zo uitgeput dat ze via smartphones met elkaar moeten communiceren. Hun kinderen zijn ziek, en in heel Istanbul is geen ziekenhuis te vinden. Zo ziet ellende er dus uit. Zijn dit de beelden die Europa gaan veranderen? Hoe lang accepteren we dit nog? Waarom is er nog geen luchtbrug? Steenbergen, doe je humanitaire plicht!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Dus toch! | 26-10-15 | 21:23

Toen ik het zag moest ik huilen.
Ik wil mijn huis beschikbaar stellen voor deze mensen.

bft | 26-10-15 | 17:08

Over de getoonde 'ellende' wil het liever niet hebben, maar Marloes, wat heb jij een lekkere tetten!

Willibald von Klúúúk | 26-10-15 | 16:10

In a nutshell, iemand wil een beter leven, economisch gezien.
Sociaal gezien heeft deze man het veel beter in een islamitisch land.

Fratello | 26-10-15 | 10:36

Die mensensmokkelaars moet je keihard opjagen en oppakken, daar ligt de bron van de chaos.

1,2,tja,tja,tja | 26-10-15 | 09:35

-weggejorist-

horrorwinter nu! | 26-10-15 | 08:58

En kunnen ook nog niet lezen, en vragen zich af waar en wanneer hun geld wordt gestort uit Nederland, daar hebben ze toch recht op.

jan41 | 26-10-15 | 06:27

Overigens een puntgaaf voorbeeld van economische gelukszoekers.

daytripper | 26-10-15 | 00:49

En dan die stem van juffrouw Marloes waaruit de snik geen moment verdwijnt.
Wat brainwashing en angst zelf te denken al niet met een mens kan doen

daytripper | 26-10-15 | 00:47

Kaiser Wilhelm XV | 25-10-15 | 23:31
Het moet anders!!!!!!!!!!, want we gaan echt naar de knoppen zo!

Ik wou dat er één iemand opstond,Feynman b.v. of van rossum, pritstift, iemand met een goed verhaal en scherpe tong, en ons vanachter de pc wegtrekt en zegt, we pikken het niet meer en we trekken met duizenden naar den haag, zodat het daar helemaal vastloopt.
Geen raddraaiers of ander tuig er bij.
En dit kabinet even goed de oren wast, dat we er klaar mee zijn, met hun middeleeuws politiek. We moeten hen op de knieën krijgen. Het gaat om onze en anderen hun toekomst.
Niet de toekomst die zij in petto hebben, dan kunnen we beter massaal er een eind aan maken voordat de islam en haatbaarden dat doen. We zullen toch een keer een vuist moeten maken!

Radijsje | 25-10-15 | 23:54

DE EU en ons parlement verknallen onze toekomst. Wij willen het anders. Zij luisteren niet. Flink foeteren is wel lekker maar helpt geen barst. Hoe krijgen we ze in VREDESnaam om?

Kaiser Wilhelm XV | 25-10-15 | 23:31

Geen Flatscreen. Die heb ik ook niet. Laats heb ik mijn ontslag gehad omdat het bedrijf kapot was gegaan, mede door de crisis, waardoor ik de belasting niet meer kon betalen en rekeningen, dus ja werd mijn flatscreen van de muur gehaald. En ook mijn inboedel verkocht auto weg gesleept. Nu woon ik onder een brug met enkel een kartonnen doos onder mijn kont die ik dan ook nog als matras moet gebruiken om op te slapen. Dus ik denk dat hun het nog beter hebben als ik het heb. Beetje plezier zoeken in nederland en daarbij ook nog is eisen gaan stellen en 900 euro p.m opstrijken.
Sarcasme off. Flikker op man naar je eigen tief zooi.

Heer van dijk | 25-10-15 | 23:21

Hij kan nog één dag langer op internet googelen welke verzorgingsstaat de hoogste uitkering heeft.

Spare Rib | 25-10-15 | 23:06

Mr Dixit | 25-10-15 | 21:42
Omdat mevrouwtje dat niet durft, omdat ze als vrouw zijnde, een ondergeschikte rol heeft ten opzichte van de man, daar althans. Ze past zich AAN. Typisch nederlands, dat aanpassen!

Radijsje | 25-10-15 | 22:39

Ik ben even in het schuurtje hoofdbonken van onbegrip....

Reykjavik | 25-10-15 | 22:17

Ik krijg hier gewoon buikpijn van.
Met lede ogen moet je dit aanzien en slikken.
Want ze komen gewoon hier naar toe. Profiteurs in grote getalen. Geen vluchtelingen.
Met dank aan Frau Ferkel en de rest van de links elitaire europese regeringen.

klinkklaar | 25-10-15 | 22:02

@Max Headroom | 25-10-15 | 14:41
Interessante stelling, zeer goed. Mijn geweten hoeft het uwe niet te zijn, maar het is mijn hoop dat het geweten een algemeen menselijk religie- en statenloos ding is, wat ons op een soort van gedeelde menselijke waarden wijst: zorgzaamheid, medemenselijkheid, tolerantie. Kortom: wat u (niet) wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander (niet). Pragmatisch én idealistisch. Ik maak me daar niet populair mee, maar uw stelling is zeker prikkelend!

Boer in 020 | 25-10-15 | 22:00

@gelachewoar | 25-10-15 | 21:30
Beter lezen! Ik zeg nergens in mijn betoog dat iedereen maar hier moet komen uitvreten. Ik zeg dat menen die hulp echt verdienen het moeten krijgen en mensen die het niet nodig hebben, per kerende post kunnen worden teruggestuurd. Ik bepleit dus niet anders dan een extreem strenge selectie. Zie ook de reactie van MarcS. Ik ben zo wereldvreemd niet, ik hou niet alleen niet van dat achterlijke geschreeuw als oplossing van een complex probleem.

Boer in 020 | 25-10-15 | 21:56

Ook vreemd: waarom vraagt mevrouwtje de verslaggeefster niet voor wat deze mensen gevlucht zijn? En waarom ze denken dat ze in Istanboel niet veilig zijn? Zeg maar, de cruciale vragen...

Mr Dixit | 25-10-15 | 21:42

Hoho. Als autist is er in Europa een gouden toekomst voor je weggelegd als Europarlementariër.

Mr Dixit | 25-10-15 | 21:38

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32

ze hebben toch een huis? inboedel, kleding, mobiele telefoons, tv , elektriciteit en zo te zien genoeg eten. Dus omdat wij hier al eeuwen lang vrede hebben en alles opgebouwd hebben en dus een hogere welvaart genieten moet de tendens maar zijn dat iedereen hier datzelfde komt eisen. HAHA jij leeft echt in een parallel wereld

gelachewoar | 25-10-15 | 21:30

@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-15 | 19:44
k'wou dat ik het zo kon brengen.
Een hele dikke duim omHOOG.

Radijsje | 25-10-15 | 20:54

Ik was pas in Istanboel, lekker eten, goedkoop ook, en aardige lui. Wat zou hier beter zijn dan daar? Nog meer gratis zeker?

fredjuhh | 25-10-15 | 20:08

@ Boer in 020: Je schreef iets over emigreren naar Canada; "Alleen al op dit prachtblog zitten reaguurders die naar Canada willen emigreren als er hier sissende Marokkaantjes rondlopen en er te veel belasting betaald moet worden."

Ik ben een reaguurder die inderdaad schreef te overwegen naar Canada te emigreren. Dat heeft slechts ten dele te maken met sissende marokkaantjes, totaal niets met belasting betalen.
Die sissertjes vallen mij niet lastig. Maar mijn kinderen zijn ondertussen bang om langs een school waar een grote groep marokkanen staat, te lopen. Dit is slechts ten dele te wijten aan de vele waarschuwingen van onze kant, maar nog meer door de vele filmpjes op internet waarin keer op keer te zien is hoe deze bevolkingsgroep optreedt als iets hen niet zint. Mijn oudste gaat naar een bekende, zwarte 010 school en werd daar in het begin naast de standaard verwensingen (met veel K er in) ook voor vuile Pool uitgemaakt (tja, zo ver zijn we al dat er scholen zijn waar leerlingen onderling niet eens geloven dat er nog Nederlandse kinderen in de klas zitten) maar een turkse mede-leerling heeft een en ander uiteindelijk vertaald en na mijn interventie is het al een tijd rustig.

Voor mijzelf hoef ik ook niet zo nodig naar Canada. Mocht ik toch willen, dan zal ik me aan de vele wensen en grillen van de immigratiedienst moeten houden voordat ik ook maar een voet op Canadese bodem zet. Grappig is dat ik de taal al machtig ben (en dit kan bewijzen ook), ik een aantal vaardigheden bezit die daar gewenst zijn (en ik bezit legale, originele, authentieke diploma's met titel en al), en dat ik netjes zou afwachten of ik toestemming kreeg.

Hoe anders is het voor de vele migranten die nu onze kant op komen. Deze migranten hebben een verkeerd beeld van het land waar ze heen willen, hebben misschien een verborgen agenda maar bovenal stromen ze gewoon binnen. In dermate grote getallen dat het alleen maar kan leiden tot een ontwrichting van ons huidige economische systeem / model. Dit heeft niet direct (indirect wel) invloed op hoeveel belasting we nu betalen. Maar wel op onze financiele buffers.
En ook daarom heb ik toch een reden om weg te willen; ik leef mijn hele leven al zuinig; daar kiezen wij toevallig voor. Dit betekent dat we een buffertje hebben 'voor het geval de droger kapot gaat' (en die ging afgelopen week stuk), of 'als we eens een mooie vakantie willen maken naar Duitsland'. Maar hoe lang duurt het nog voordat er om 'empathische redenen' een percentage van spaartegoeden wordt weggesluisd? En de EU kijkt al verlekkerd naar onze pensioenen.
En waar gaat dat geld naar toe? Naar migranten die voorlopig nog onderweg zijn (dus niets hebben bijgedragen) maar wel eisen stellen. Deze eisen zijn overigens ingefluisterd door Frontex en de mensensmokkelaars. Omdat ze een beter leven willen.
Wat me brengt op een regel die je vervolgens schreef:

"Ik vind de familie in het filmpje idioten hoor, ze moeten settelen waar ze nu zijn. Maar dat vind ik ook van reaguurders en hooligans die een ander geen goed leven gunnen."

Ik gun iedereen een goed, gezond en mooi leven. Prima. Gaat het slecht, dan mag je bij mij komen eten. Maar 's avonds ga je gewoon weer lekker naar je eigen huis en geld krijg je niet. Daarmee wil ik voorkomen dat je mijn en dein gaat verwarren of van mijn centen dingen gaat doen, die ik ook had willen / kunnen doen. Tegelijkertijd heb je voldoende te eten om een baantje te zoeken, te gaan leren en jezelf te ontwikkelen om het net zo goed (of hopelijk nog beter!) dan ik te krijgen.

Heb jij het vreselijk goed (en geloof me, ik ken mensen die het vreselijk goed hebben!) dan ben ik, oprecht, blij dat je het zo ver geschopt hebt. Alleen zal ik nooit bij je aan de deur kloppen om te eisen dat ik ook 'een beter leven' wil zonder me daarvoor in te spannen. En dat laatste is wat ik steeds meer meen te zien bij deze immigranten.

EEnzame SchizofrEEN | 25-10-15 | 19:44

-weggejorist-

cousin | 25-10-15 | 19:06

Meer gelukzoekers gaan naar Gorinchem.....
De gemeente Gorinchem houdt op 27 oktober een info avond voor bewoners om dan op 28 oktober te besluiten of er 300 zogenaamde vluchtelingen in het voormalig belastingkantoor midden in een woonwijk tussen 2 scholen gepleurd worden. Volgens de brief van de gemeente Gorinchem zitten er ook Syrische vluchtelingen bij waaronder gezinnen. Dan kan je aannemen dat het merendeel wat er komt sowieso gelukzoekers zijn.

cousin | 25-10-15 | 19:06

Laat maar hier komen gewoon met het vliegtuig dan delen zij vast ook mooie bloemetjes uit van hun eigen centjes.

blauwe zander | 25-10-15 | 18:59

Ik geloof weinig van deze video. Hoe ik er ook naar kijk, het komt bij mij over als en in scène gezet verhaal waar ik vrijwel geen snars van geloof.
Of dit filmpje nu bedoelt is om pro of contra partijen een plezier te doen, ik kan er geen chocolade pasta van maken. Wat mij wel opvalt is dat het standaard brei patroon uit de kast komt met 2 kindjes. Neem het recept, voeg twee kindjes toe met iets zieligs en zie daar het resultaat. Of deze kindjes nu de typhus of leukemie hebben, autistisch of kern gezond zijn, het raakt mijn emotie niet als het de zieligheidsindustrie moet dienen.

Dan nog even een opmerking naar dat debiele wijf van Groenteman die de asiel problematiek meent te moeten vergelijken met de holocaust (weer zo'n gelegenheids 2e w.o. item). De vluchtelingen stroom lijkt meer op de Nijmeegse 4 daagse, ze komen hier voor het lintje en de bos gladiolen.
Nou goed?

Banno22 | 25-10-15 | 18:58

Kan het niet meer aanzien, gelukkig heeft Didi er een antwoordt op.

Dr. Blechtrummel | 25-10-15 | 18:58

Draaikolk | 25-10-15 | 18:00
Om één of andere reden wilt u niet zien wat er werkelijk aan de hand is. Of u bent nog jong en onervaren, leeft op een roze wolk, misschien is uw religie de reden, of, ieder mens is zoals u, of u bent eigenwijs.
Ga er ééns voor zitten, doe ééns wat onderzoek, er zijn kanalen te over, waar u een goed beeld krijgt, hoe de zaken er voor staan, luister ook naar verhalen en kijk naar beelden van anders denkende, misschien komt u dan tot een andere conclusie.

Radijsje | 25-10-15 | 18:54

Dat zijn geen vluchtelingen meer. Zitten veilig in een huis/kamer ergens in Turkije. Maar willen meer.

kitkatmini | 25-10-15 | 18:43

-weggejorist-

Lucky77 | 25-10-15 | 18:41

""Mensen moesten zich schamen.""
@ Draaikolk | 25-10-15 | 18:00
-
Ik zou zeggen lees het stukje van Julia | 25-10-15 | 16:24 hierboven maar eens heel heel erg goed, want dat is het juiste antwoord op uw emotionele maar erg irrationele uitbarsting!

telelezer | 25-10-15 | 18:25

Ik ben secundair getraumatiseerd bij zien van zoveel leed.

Vrijhetzelaar | 25-10-15 | 18:20

@pvpb | 25-10-15 | 13:39

Zo rolt de zieligheidsindustrie, dat weet je toch :)

StormRunner | 25-10-15 | 18:16

-weggejorist-

horrorwinter nu! | 25-10-15 | 18:16

Oh het contrast. Bidden tot allah maar wel richting Europa reizen om die twee kansparelkinderen van je GRATIS te laten behandelen door westerse artsen. Kan die verdomde allah dat niet voor je regelen dan, vragen die schooiers zich dat nou nooit eens af?

PryzmXL | 25-10-15 | 18:15

Goh, ineens is het geen linkse media meer, maar wel dezelfde berichtgeving...
-
Afgelopen week in Waddinxveen, tijdelijk vluchtelingen opgevangen voor 3 dagen...
Mensen zonder jassen en/of schoenen. Geen luiers voor de hele kleintjes, etc. Tranentrekkend.
Gelukkig hebben veel bewoners hier hulp geboden. Chapeau!
-
Dan het stomme gelul wat je hoort als je boodschappen gaat doen. Hetzelfde stomme schaamteloze geluid als van een aantal hierboven. En maar niet te spreken over de haat die van hun gezichten afstraalt.
Mensen moesten zich schamen.

Draaikolk | 25-10-15 | 18:00

Ze zitten inderdaad in een erbarmelijke situatie.
(linksbril weer afzet)

Haloef | 25-10-15 | 17:50

Ik zie ouders zonder noemenswaardige mentale beperking (islam even terzijde), die willens en wetens het leven van hun kinderen op het spel gaan zetten, terwijl ze al drie jaar niet meer in nood of levensgevaar verkeren. Figuren die zich vergelijkbaar verantwoordelijk gedragen naar hun kinderen in NL spreek ik aan of geef ik aan. Bij deze onverantwoordelijke ouders zal ik waarschijnlijk een jaartje moeten wachten met een melding of aangifte tot ze een BSN nummer hebben.
Doe er met die normen, waarden en verantwoordelijkheid nog 60000 deze kant op!
Walgelijke TV weer...

metzonderzijwieltjes | 25-10-15 | 17:23

Gossie zeg. Laat die gelukszoekers naar n moslimland opzouten. Ze hebben toch zelf hun regering gekozen. Dat slappe linkse gelul kost ons dus uiteindelijk de kop. Toch mooi die multiculti bullshit👍

massiepas | 25-10-15 | 17:21

Mijn eerst huis zag er slechter uit dan die van hun. Maar wat een omstandigheden, een BEELDBUIS TV? Ik zou ook vluchten en een flatscreen in Nederland gaan claimen, voor die TV alleen al zou ik de overtocht voor lief nemen.

SuperRogier | 25-10-15 | 17:14

Kijk dat zijn nou eens echte vluchtelingen. Je ziet het meteen, ze zitten daar ontzettend rottig te wonen. Zonder meubels, telefoons, wasmachines... tja moeder kan niet slapen, wat een ellende allemaal.

Dit stel was al eerder in het nieuws, ze willen hun 2 zoontjes hier laten genezen van autisme. Dat ze weer normaal worden. WERKELIJK je kan het niet verzinnen.
Maar eerst moeten die kinderen nog ff mee op een gevaarlijke boottocht.
Moet nog denken aan de eerdere foto van het dode jongetje op het strand... die ouders woonden ook al lang veilig in Istanbul. maar dat kreeg je natuurlijk in het begin niet te horen van die knuffelaars, ocherm en nog meer ocherm.

Ik kots van dit soort volk!

Rimfree | 25-10-15 | 16:48

Marloes de Koning... tering wat een jetsers. Waar ging het filmpje over?

hier openen | 25-10-15 | 16:34

Straks weer huilen als er boot omslaat. Dit verhaal blijft maar terug komen. Wat een vreselijk land Turkije. Een vriend werkt in aleppo voor het rode kruis. Steekt zijn nek uit om waterpunten aan te leggen. Die doet wat ten minst politiek alleen maar kletsen en niks doen

franck7020 | 25-10-15 | 16:26

Ik mis bij de voorstanders objectiviteit, rationaliteit, gegronde feiten,cijfers en argumenten. Men komt enkel met emotie.. omdat ze dondersgoed weten dat dit rationeel niet valt te verdedigen.
Samson, neem mij en vergezicht, een visie, vanaf nu tot 10,20 jaar wat er met deze mensen allemaal gaat gebeuren in Nederland. Waar worden deze mensen opgevangen? waar zijn de huizen voor deze mensen? waar zijn de banen voor deze mensen, waar is het geld voor inburgering? passen zij zich aan onze normen en waarden? Zullen zij voor het overgrootte deel in de uitkeringen zitten? Maken zij onevenredig veel gebruik van de gezondheidszorg? Wie gaat dat betalen? Zijn hun culturen,denkbeelden,normen en waarden een pluspunt voor onze samenleving of juist niet? 65.000 kunnen we aan zeg je, ben je de gezinshereniging vergeten? Dat worden er nog veel meer... wie zegt dat de stroom gaat stoppen? Wanneer gaat de stroom stoppen? zal er na de winter een grote stroom op gang komen? Ga je huilen wanneer er van de winter ongelukken gaan gebeuren? Zeg het maar jongen:
JIJ HEBT GEEN FLAUW IDEE WAAR JE MEE BEZIG BENT!
Een visie of vergezicht heb je niet!

Julia | 25-10-15 | 16:24

roze_bril | 25-10-15 | 15:[email protected] in 020 | 25-10-15 | 13:41
Iedereen is op zoek naar geluk, dat is logisch. Maar betekent het dan dat wij iedereen moeten gaan opvangen die het wat minder heeft? Want als dat zo is, dan lopen bepaalde werelddelen helemaal leeg op weg naar Europa. Waarom maken deze mensen een lange reis door veilige landen en eisen ze dat ze in de rijkste landen van Europa binnengelaten moeten worden? Denken deze mensen echt dat wij op hun zitten te wachten?
Is het onze schuld dat men bv. in Afrika een enorme bevolkingsexplosie hebben omdat ze niet nadenken wanneer het de beste tijd is voor kinderen maar enkel doorfokken?
Waarom trekken deze mensen massaal uit Afrika en Azie en stellen hier eisen terwijl ze gewoon in hun eigen landen het beste ervan kunnen maken en misschien bepaalde achterlijke gebruiken achterwege laten etc zodat zij misschien ook in een fijn land kunnen leven en niet uit hun land hoeven te gaan?
De uitspraken van Samsons zijn ook typisch.. Blijkbaar is een uitzichtloos bestaan in een opvangkamp in Turkije (wel veilig!) zonder werk en school voor de kinderen een gegronde reden om naar Nederland te komen. Geldt dat ook voor alle andere miljoenen mensen die ook een arm uitzichtloos,werkloos,schoolloos bestaan hebben die onder de armoedegrens leven... in ZuidAmerika,Afrika,Azie???
Waarom wel die mensen in de opvangkampen in Turkije... maar deze miljoenen andere mensen die het ook moeilijk hebben, waarschijnlijk nog moeilijker, dan niet?

Men houdt zich met leugens, bedrog en emoties op de been want het valt namelijk niet goed te praten, in de enorme willekeur,subjectiviteit en gevoelens.
Ratio is volledig uitgeschakeld.

Julia | 25-10-15 | 16:12

Als ik dat wijf was, dan zei ik tegen die vent, dat hij zelf wel met zijn bootje kon gaan. Je bent per definitie gestoord als je kinderen op een dergelijk tocht gaat meenemen.

PijlVader | 25-10-15 | 16:11

En zo manupileert de pers het volk. Zielige beelden en plaatjes van kinderen en mamma's. Vooral dat laatste valt op. Mamma's en heel veel kinderen.
sportingact | 25-10-15 | 13:44

ARDaktuell hoofdredacteur Kai Gniffke, zegt dat programma’s als Tagesschau en Tagesthemen geen juist beeld weergeven van de asielzoekersstromen i die naar Duitsland komen. Voor een gehoor van experts uit de industrie zei Gniffke: ‘ Als cameramannen vluchtelingen filmen, zoeken ze gezinnen met kleine kinderen met grote ogen uit. Maar de werkelijkheid is dat 80% van de vluchtelingen jonge, sterke alleenstaande mannen zijn. In onze beeldcultuur ontstaat het ’familiebeeld’. We moeten er alert op zijn dat in de berichtgeving niet uitsluitend kinderfoto’s worden uitgezocht’.

B. Randnetel | 25-10-15 | 16:09

Waarom niet per vliegtuig? Daar heb je een paspoort voor nodig.
Deze mensen willen nergens registreren. Of ze zijn geen syriers.
Wat is de reden dat ze bij aankomst via zee hun paspoort weggooien?
80% is geen vluchteling. Een ding is zeker. Je zal de rest van je leven
moeten werken om ze te onderhouden.

ray7900 | 25-10-15 | 16:08

Zag ik daar op 1:18 nu een brief van een Nederlands overheidsorgaan in het ARABISCH? Man man man, wat zijn wij Nederlanders toch goed in bukken.

Le Roi | 25-10-15 | 16:07

heeft iemand deze mensen al gebeld om te vertellen dat in Nederland naast het betalen van een zorgpremie en aanvullende verzekering erbij je voor hulp voor je autistische kinderen bij het Gemeentelijke loket je dient te melden? De jeugdhulp eerst gescreend wordt en al er dan begeleiding komt je ook nog een maandelijkse bijdrage dient te betalen. O ja, het geheel verloopt via allerlei registratiesystemen die weer aan elkaar gekoppeld kunnen zijn.. kan iemand die man even van tevoren informeren. Hoeft ie het leven van zijn vrouw en kinderen niet in de waag te stellen en de centen voor andere dingen gaan besteden.

fikkieblijf! | 25-10-15 | 16:07

Deze Turkse PvdA stemmers zitten er beter bij dan mijn opa in het verzorgingshuis
Ik werk wel tot mijn 70e hoorrrrrrr.

msgambler | 25-10-15 | 16:03

Ik ben voor de opvang van echte vluchtelingen maar hier krijg zelf ik het zuur van. Aan de ander kant zou ik het zelf wellicht ook doen. Met andere woorden de gelegenheid maakt dat deze mensen weg willen uit een relatief veilige omgeving om het nog wat beter te krijgen. Vreemd dat Turken massaal in contact kunnen komen met mensensmokkelaars en dat ze vervolgens gewoon vanuit de Turkse kust kunnen vertrekken. Leve de corruptie. Gewoon een veerboot aan de Griekse kust leggen en iedereen terug brengen naar Turkije. Dan is het in enkele dagen afgelopen. Vervolgens de asielprocedure vanuit Turkije laten gaan zodat we weten wat we binnenhalen.

hans den realist | 25-10-15 | 15:57

tjeusus, dit zijn toch geen vluchtelingen. Deze liefdevolle vader met zelfs de grootste plaat voor zijn hoofd blijft denken dat Europa zit te wachten en te smachten op ja.. op wat eigenlijk. Een gezin met 2 autistische kinderen en een vrouw die braaf haar man volgt die als kok geen toekomst ziet in een land dat zijn geloof en taal spreekt.. ben toch er benieuwd waarom die man perse zijn vrouw en 2 gehandicapte kinderen de winterse kou en de ruwe zee op, in een gammele boot wil duwen. Ik zie geen reddingsvesten klaar liggen voor zijn liefde en bloedjes van kinderen. Aylan en zijn gebitsloze vader uit diezelfde stad schieten dan meteen in mijn gedachten. Dat verhaal moet toch ook bekend zijn bij deze man?Ik zag een t.v aan staan.

Ik kan maar 1 antwoord hierop bedenken.

fikkieblijf! | 25-10-15 | 15:54

Merel Westrik ziet er heel lief+mooi uit...
gelukkig hebben we die nog bij RTL-4.
Het NIEUWS bij rtl-4 is bagger; veel te links georienteerd een kopie van NPO.

meneer Q | 25-10-15 | 15:41

Verschrikkelijk, die arme mensen hebben recht op mijn geld.

neemjemoederindemali | 25-10-15 | 15:40

Willens, wetens, spelen met het leven van je kinderen
en als er eentje aanspoelt op het Turkse strand, staat Didi Samsom te janken in de tweede kamer.
Dat die mensen willen snap ik wel. Maar als het niet zo simpel was kwamen ze gewoon niet. Life goes on.
Je zie al dat een zo'n brief werkt, of geruchten dat het allemaal moeilijker wordt. Het was en is dus gewoon veel te makkelijk en iedereen behalve politiek lijkt het door te hebben. Die vluchtelingen stroom is geen voldongen feit, je kunt ontmoedigen, en natuurlijk kun je wel bootjes op een veilige manier terugslepen en een quotum op het aantal asielaanvragers zetten, zie onze zuiderburen.

Bert Konterman | 25-10-15 | 15:36

-weggejorist-

horrorwinter nu! | 25-10-15 | 15:35

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:41

Ja, je zegt zoiets heel triviaals als dat iedereen op zoek is naar zijn geluk. Heb je nog meer van dat soort platitudes?
Mijn hemel, als dat het argumentatieniveau is dan kunnen we wel ophouden. Ik hoef toch niet mee te gaan in het geluk van een ander als dat ten koste zou gaan van mijn eigen geluk. Of is dat zo moeilijk te begrijpen.
Dat ik kan begrijpen dat deze mensen hierheen komen, hoef ik het er nog niet mee eens te zijn. Ook al had ik hetzelfde gedaan. Wat is dit in hemelsnaam voor niveau?

roze_bril | 25-10-15 | 15:34

Bedankt Sesamstraat!!!

Greet Kachelmans | 25-10-15 | 15:32

Kijk Didi, er zijn ook duurbetaalde mensensmokkelaars die wel het eerlijke verhaal vertellen.
Deze man heeft nog het fatsoen om zijn klanten te waarschuwen voor het gevaar.
Daar kun jij nog een puntje aan zuigen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...
Zie ook mijn commentaar op Samson.

francisca van jole | 25-10-15 | 15:29

Opinion1970 | 25-10-15 | 14:23
Dus de wat minder goed typende medemensch, mag dus nix zeggen omdat ze nie zo goed kenne type? Omdat ze de sneltoetscombi niet kenne waardoor ze een schuin streepie op de e kenne krijge. Die hun standpunt wat minder in geschrift duidelijk kunnen maken. Riekt naar uitsluiting, al heb je dat denk ik niet de gaten. De boerenpummel/tokkie/malloot mag hier ook een mening hebben en die ventileren, lijkt me verstandig dat je probeert hiernaar te luisteren, want die tellen ook mee.
Voor mij tellen ze meer mee dan die van die gast met zijn gezin waar niks mee is in Istanbul.

En als je het niet meer aan kan horen, steek je kop maar in het zand. This is not happening: www.youtube.com/watch?v=AJ599TQUiug

JdelaT | 25-10-15 | 15:25

Hoeveel autistische kinderen zijn ze van plan nog bij te maken?

McMarx | 25-10-15 | 15:23

Ik wordt hier spontaan autistisch van denk ik. Ik voel in elk geval niet wat ik moet voelen volgens Didi.

GormSuil | 25-10-15 | 15:22

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:41
Sta mij toe u een klein lesje te geven in oerdriften:
Als rivaliserende soort B het territorium van soort A binnendringt, kunnen er 3 dingen gebeuren:
1] soort A verdrijft soort B uit haar territorium
2] soort B verdrijft soort A uit hun territorium
3] soort B (minderheid) vermengt zich met soort A (meerderheid)
Optie 3 is in de islam verboden.

VerenigingVanDieven | 25-10-15 | 15:21

Ik kreeg het toch zo moeilijk toen ik dit zag hè. Ik ben nu compleet omgeslagen naar Links. Jullie zijn allemaal Rechts-xenofobe haategoïsten. Bah, wat een PVV-tokkietuig zijn jullie. Die mensen verdienen toch op zijn minst een gratis flatscreen TV want dat stuk antiek daar, dat is mensonterend. Overigens maakt het niets uit dat ze al drie jaar in Toerkije wonen. Want wat ze nu willen, is geen economisch toerisme. Het is hervatting van hun vlucht uit Syrië.

Nivelleermarionet | 25-10-15 | 15:13

rtl nieuws , ja. wat een sukkels. zal ze heel wat extra geloofwaardigheid brengen, maar niet heus.

iets | 25-10-15 | 15:11

waarom staat er eigenlijk crisis onder dat filmpje. niks met crisis te maken. is dat voor een k.. zender ¿

iets | 25-10-15 | 15:11

goed dat ze in het nieuws zijn toch . gewoon niet toelaten deze figuren. duidelijk geval van economisch vluchten.

iets | 25-10-15 | 15:10

We zijn het aan hun verplicht, ondanks alle gevolgen. Echter zonder visie is er te weinig transparantie om het over alles eens te zijn. Dan maakt je nog geen racist of nazi.

fingers | 25-10-15 | 15:10

Familie "El Achmed" met een paar autistische kinderen, die hebben we nodig hoor...

De Mentalist | 25-10-15 | 15:09

Om tijd te winnen en mezelf ergernis te besparen sluit ik me deze keer aan bij alles wat Piet Karbiet plempt:-)
Pffffft, zo maar eens een zondagmiddagbiertje om rustig te worden.

Zathras | 25-10-15 | 15:03

Dus ze wonen in Istanbul, maar ze wachten op goed weer om de oversteek per boot te maken. Waaroverheen, de Bosporus?

His Lordship | 25-10-15 | 14:58

Het is is te triest voor woorden dat deze mensen op de één of andere manier denken dat ze het hier beter krijgen. Blijf in Allah's naam waar je bent en zeg het tegen je kennissen. HIER IS HET KUT!

Tjemig | 25-10-15 | 14:58

Ik kijk RTL alleen voor die merel westrik

Abu Koop Dan | 25-10-15 | 14:45

Is deze man nu hij bekend is in heel Europa niet gewoon kansloos voor asiel en gaat ie 15000 euro lichter direct terug naar Turkije waar hij woonde en gewoon werk had .
Castor12 | 25-10-15 | 14:35
Deze man en zijn gezin gaan gewoon asiel krijgen in NL als hij daadwerkelijk bij ons de grens oversteekt. De politiek in NL en Brussel hebben immers besloten dat iedereen met een Syrisch paspoort een zielige vluchteling is en veel oorlogstrauma's met zich meedragen, daar moet we ons barmhartig tegen opstellen als verlicht westers land vol met goede mensen.

XaleX_2 | 25-10-15 | 14:42

Deze man verdient een fiks aantal slagen met de rotan op zijn blote bips, net zoals ze in Singapore doen met illegale migranten. In het filmpje is te zien dat hij goed kan bukken, dus dat komt mooi uit.

Michiel de Kater | 25-10-15 | 14:42

@Boer in 020 | 25-10-15 | 14:06

"Ik vind dat ons geweten van ons vraagt de echte vluchtelingen te helpen en dat de profiteurs ogenblikkelijk buiten gezet dienen te worden. Maar dat er profiteurs zijn, vind ik geen reden om mensen niét te helpen die er wel recht op hebben."

U kunt zich beter met uw eigen geweten bezighouden. Vinden wat het geweten van anderen vraagt duidt op een hele enge ideologie. Ik vind ook dat mijn geweten wat vraagt, maar ik heb niet het recht om te vinden wat het geweten van mijn buurman vraagt. Als burgers zelf vluchtelingen naar draagkracht opvangen zijn er geen profiteurs. Overheidsdwang is de doorn in dit probleem.

Max Headroom | 25-10-15 | 14:41

Gewoon keiharde gelukszoekers dus. Niks meer, niks minder.

je suis bier | 25-10-15 | 14:38

Staatssecretaris Dijkshof is goed bezig, netjes briefjes opstellen in het Arabisch.. [email protected]#$
Bertus Balhaar | 25-10-15 | 13:24

Tja, anders krijg je dat ze zeggen dat ze het niet konden lezen. Ik vind het wel goed. Het enige dat mij verbaast is hoe die brief daar komt. Die zijn vast niet adhv. een postadres daar aangekomen. Dat zou betekenen dat Dijkhoff beschikt over adressen van alles dat mogelijkerwijs gaat bewegen in de richting van Europa. En dergelijke informatie zou uiterst effectief aangewend kunnen worden om de stroom van te voren in kaart te brengen en hierop te anticiperen door het juist op die punten onmogelijk te maken voor misbruikers om de grens over tekomen. Dus vooraf het kaf van het koren te scheiden.

Die FAZ | 25-10-15 | 14:38

Tja als je al 3 jaar veilig bent, maar geen geld krijgt voor kinderbijslag,PGB,Wajong enz. Dan moet je verder "vluchten" voor economische veiligheid.
Stop met deze onzin en geef het duidelijke signaal af dat men tijdelijk hier is zonder enig recht op wat dan ook.

I.P standing up | 25-10-15 | 14:37

@Fatwabuster | 25-10-15 | 14:27
.
Goed punt. Van onze beroemde verzorgingsstaat is niet veel meer over. Studenten mogen alles lenen, collegegeld ieder jaar omhoog, de huursubsidie is al fors verlaagd, de zorgkosten abominabel gestegen, de WW duur fors ingeperkt en pensioenen blijven maar dalen. BTW van 21% De hoogste benzineprijs van Europa. Hoe zou dat toch komen?

*door raam naar buiten kijken doet*

Piet Karbiet | 25-10-15 | 14:37

@dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:33
Een asielplafond is absoluut nodig. Over de hoogte kun je discussiëren. Een maximum van 22 vind ik ook goed.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:36

Daarom, grenzen dicht. Dit zijn geen vluchtelingen maar gelukszoekers en die hebben we al genoeg.

holy.pig | 25-10-15 | 14:36

Is deze man nu hij bekend is in heel Europa niet gewoon kansloos voor asiel en gaat ie 15000 euro lichter direct terug naar Turkije waar hij woonde en gewoon werk had .

Castor12 | 25-10-15 | 14:35

Ze zoeken onze zwakke plek op.
En dat is onze humaniteit.
Zolang ze zien dat appelleren aan onze humaniteit werkt, zullen ze dat blijven doen.
Daardoor krijgen ze alles gedaan.
Hongerstaken,... hup hun eis wordt ingewilligd.
Ze moeten eens proberen een hongerstaking te houden in een minder- of niet-humaan land.

donjon | 25-10-15 | 14:34

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:30
Hmm, kunnen er niet een paar van die 292 af;)?

dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:33

@Boer in 020 | 25-10-15 | 14:06
Ah maar dan kunnen wij ons redelijk vinden in de oplossing. - - Vluchtelingen *tijdelijk* welkom
- Economische vluchtelingen rechtstreeks retour afzender
- Zich misdragende *echte* vluchtelingen rechtstreeks retour afzender, niet straffen hier maar gewoon weg sturen als straf.

Dat de discussie te gepolariseerd raakt delen we ook weer qua opvatting. De oorzaak denk ik dat we weer behoorlijk over kunnen verschillen. Ik hang namelijk het idee aan dat polarisatie m.n. door de voorstanders van de (economische) vluchteling ontstaat. Hoe kinderachtig ook maar de voorstander doen er echt alles aan om iedereen die ook maar durft te opperen dat het niet allemaal vluchtelingen zijn weg te zetten. Danwel door ze racist, xenofoob, nazi, of ergere dingen te noemen. Als u mij vaak genoeg uitscheldt in een discussie, en dan het liefst passief agressief dan knalt het een keer. En dat is precies wat er aan de hand is.

Gemeentes zoals de mijne die eerst zegt er komt een AZC, dan bezorgde buurtbewoners naar huis stuurt met de mededeling er komt een inspraak avond en vervolgens de inspraak avond afzegde wegens weinig ongerustheid onder de buurtbewoners. Als ik dan de burgemeester hierop aanspreek en hij mij publiekelijk voor lul zet door te stellen dat dit niet zo gegaan is. Dan breekt de oermens in mij ook wel eens door het dunne laagje beschaving. Ben ik dan dom?

Uw afkeer tegen domheid, daar zou ik een hele discussie met u over kunnen voeren, maar ga het niet doen.

MarcS | 25-10-15 | 14:33

Mensen die vanuit het buitenland hier komen, wél hard werken en belasting betalen, worden het land uitgezet:
nl.wikipedia.org/wiki/Asielzaak_G%C3%...
Kan iemand mij dit uitleggen?

necrosis | 25-10-15 | 14:32

Echt schokkend.... hoe de EU en het goedvolk zich laat belazeren en de rest wegzet als racisten. Die Syrische totaallul heeft zelfs gewoon werk in Istanboel, maar de zee moet worden overgestoken.. op naar de gratis melk en honing. Van mij mag hun boot omkieperen op de volle zee. Kut voor die kinderen, maar dat is de verantwoordelijkheid van die lul van een vader die in de EU de parasiet wil uithangen.

XaleX_2 | 25-10-15 | 14:32

Opinion1970 | 25-10-15 | 14:23
Het is nogal een reëel probleem en niemand die jou verplicht om alle opinies daarover te lezen.

Je zou je bek er juist niet over moeten dichthouden. En ja, bij links en rechts zitten halvegare loeiende zeekoeien, maar ook dat neemt niet weg dat het zogenaamde 'vluchtelingenprobleem' in feite helemaal geen vluchtelingenprobleem is maar een gelukszoekersprobleem. Wat dan weer helemaal geen echt probleem is. Grappig hè?

Dat er sprake is van een vluchtelingenprobleem is niks meer dan newspeak en dat is nu juist wat msm en policor-NL je probeert wijs te maken.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:32

@dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:18
De USA hebben een *refugee ceiling*. Staat voor 2015 op maximaal 70.000 toe te laten asielzoekers en voor 2016 op 85.000. Weten ze nu al.

Aangezien de VS 240 keer zo groot zijn als Nederland, zouden wij bij 292 jaarlijks op te nemen asielzoekers moeten stoppen.

Lijkt mij ook ruim voldoende.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:30

Het is in ieder geval niet zo'n vent die z'n vrouw en kinderen achterlaat.
Maar dat is dan ook het enige positieve dat me te binnen schiet na dit filmpje.

J. Jarig | 25-10-15 | 14:28

@Reinaert | 25-10-15 | 13:57
.
De verzorgingsstaat is opgezet om mensen die bepaalde kosten hebben (ik zeg het even heel algemeen) en die niet kunnen opbrengen te ondersteunen...... de normen hiervoor zijn de afgelopen decennia enorm teruggeschroefd (invoering eigen bijdrage) omdat het aantal mensen die er gebruik van maken enorm zijn toegenomen en het in feite onbetaalbaar aan het maken is.
.
Uw gezin is daar de dupe van, u heeft geld en dat dient dan te worden ingezet om de kosten te voldoen..... daar kan je alles van vinden maar is nu eenmaal een feit.
.
Kortom, de verzorgingsstaat is nu nog alleen voor mensen die echt niets hebben, door de enorme instroom van kansloze prutsers uit de zandbak zal de druk op de pot van de verzorgingsstaat alleen maar onevenredig toenemen en uiteindelijk klapt de zooi in elkaar. Extra wrang is dat alleen nog maar 'buitenlanders' er gebruik van maken, van het geen door autochtonen is opgebouwd en betaald.

Fatwabuster | 25-10-15 | 14:27

Toch maar vrijstaande villa's bouwen en kasteeltjes om aan het verwachtingspatroon te voldoen. Een booslim willen we natuurlijk niet hebben in Nederland en ze moeten er wel op vooruit gaan.

mysteryposter | 25-10-15 | 14:27

Wil je echt schokkende beelden zien?
Dit is de Duitse stad Hannover, twee dagen terug.

www.youtube.com/watch?v=-VJyKRwQHHM

Luister ook naar de wanhoop en angst in de stemmen van de vrouwen. Zij kunnen helaas nergens naartoe vluchten. Wij allemaal trouwens niet.

Trekbeest | 25-10-15 | 14:27

Onmenselijke toestanden daar in Turkije!
Snel... haal ze hierheen!

Schietmijmaarlek | 25-10-15 | 14:27

Het meest schokkend aan dit filmpje vind ik die enorme jetsers van Marloes de Koning.

Lampelul | 25-10-15 | 14:26

Steenbergen.
Toepasselijke plaats voor de verrijkers.
Dan hoeven ze niet ver te reiken voor stenen.
Voor als de eerst vrouw wordt gestenigd.

donjon | 25-10-15 | 14:25

We worden al doodgegooid met vluchtelingenverhalen... voor of tegen... whatever. Ik heb het er helemaal mee gehad. Ze zijn er... en ik hoef niet méérmaals per dag gezeik hierover. GS is anti... you made your point, nu weten we het wel. Ik zou willen dat mensen er eens voor 1 week hun bek over dichthielden, zowel links als rechts... wat zou dat een verademing zijn zeg. En al die figuren bij wie het wemelt van de spelfouten maar die vanalles "vinden" en dat met de capslock standaard aan op facebook uitkrijsen ... werkelijk de meest domme, wanstaltige Nederlanders komen boven drijven... ik gruwel ervan!

Opinion1970 | 25-10-15 | 14:23

Ook zo pijnlijk om dat zwaar ondervoede lijf van moeders de vluchteling te aanschouwen.

koosnaam | 25-10-15 | 14:23

Poekieman | 25-10-15 | 14:16
ja, het zijn juist de 'solidairen' die nu staan te roepen om meer immigranten, en straks als eerste de gevolgen zullen ondervinden.
De uitkeringen moeten gekort worden, ziektekostenpremies omhoog, en het onderwijs voor hun kinderen zal nog slechter worden.

--sql error-- | 25-10-15 | 14:22

OMG, dat wens je toch je ergste vijand niet toe, om zo te moeten leven. Echt "mensonterende omstandigheden"!

Kom maar snel naar ons toe, die stakkers.

Meer realistisch: laat die aspirant-uitvreters niet toe om op de zak van onze hardwerkende belastingbetalers te komen teren.

Grenzen dicht voor zulk volk. Stem PVV, nu het nog kan.

godverdegodverdomme | 25-10-15 | 14:21

Piet Karbiet | 25-10-15 | 14:19
Die Kloot denkt waarschijnlijk ook nog dat hij menselijk is, of iets wat daar op lijkt.

Hij helpt Europa naar de kloten, bij gebrek aan ballen.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:21

@Lupuslupus | 25-10-15 | 14:19
Goed gezegd, Lupussen!

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:21

Die de^mol, die heb gelijk. Hoor je het eens van een ander :)
@Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:16
Lol :-)

La Bailaora | 25-10-15 | 14:20

Jean Kloot Juncker: "Elke dag telt. Anders zien we binnenkort omgekomen gezinnen in de koude rivieren op de Balkan." (ANP)
.
Ik zal er geen traan om laten. Ik heb niet eenzijdig het Verdrag van Dublin opgezegd, ik heb ze niet massaal uitgenodigd, ik ben geen burgeroorlog in Syrie begonnen en ik heb mijn kinderen niet met het gif van de islam opgevoed.

Piet Karbiet | 25-10-15 | 14:19

@Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:02
Toen ik de kop boven het artikel las dacht ik nou ja, het kan nooit erger zijn dan gisteren; die man overreden door een tank.
Maar dit is iets waardoor de vlammen uit mijn oren slaan. Dus nu eerst maar de honden uitlaten en een poosje in het zonnetje gaan lopen.
.
Hulde aan GS om dit filmpje te plaatsen. Zegt het voort (op facebook enz.!) Misschien, heel misschien gaan er dan nog ogen open en gaat men inzien hoe verschrikkelijk de Ned. bevolking belazerd wordt.

Lupuslupus | 25-10-15 | 14:19

Boer in 020 | 25-10-15 | 14:13
Dank voor je reactie. Ben natuurlijk zelf ook niet helemaal blind.

Maar miljoenen die naar de noordelijke verzorgingsstaten komen zou een normaal mens toch te denken moeten geven.

En wat betreft 'echte vluchtelingen', ook dat zou je moeten quoteren. Niet meer dan 5.000 of 10.000 per jaar. Maar geen hond die dit ook maar durft te zeggen, bang als hij is te worden uitgemaakt voor racist, xenofoob, islamofoob, mensenhater of mensensmokkel... o nee, dat laatste dan weer niet.

Werk ze.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:18

Ze missen wel de dolle dagen bij de Bijenkorf op deze manier

Jos2797 | 25-10-15 | 14:18

RobberenRukkie | 25-10-15 | 13:51

Juist, we zijn het eens. Mijn opmerking was aan het adres van Ballin.

Max Headroom | 25-10-15 | 14:17

Piet Karbiet | 25-10-15 |

Merel is graag de praatpop van politiek-correct Nederland, net als de rest van de media die ons graag voor het lapje houdt.

caralho | 25-10-15 | 14:16

Ja, rechtschmenschen, uw HRA zal wat sneller afgebouwd moeten worden om deze humanitaire crisis het hoofd te kunnen bieden.

Ja, linkschmenschen, uw uitkering zal 20% verlaagd moet worden, want eerlijk delen enzo, en met een miljoen uitkeringsgerechtigden erbij...

Poekieman | 25-10-15 | 14:16

@La Bailaora | 25-10-15 | 14:11
Kijk: *@MarloesdeK @ScheeleNL @RTLnieuws Gelukszoeker dus, op zoek naar gratis geld en zorg*.
twitter.com/d_e_mol/status/6582699149...

Die de^mol, die heb gelijk. Hoor je het eens van een ander :)

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:16

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:45

Mooi, dan zijn we het eens dat de beste man via het internet naar een baan hier mag solliciteren. Niets meer en niets minder.

Max Headroom | 25-10-15 | 14:15

@Ommezwaai | 25-10-15 | 14:06
Je vergeet dat ze hun reedT optillen richting het westen.
En die lui willen een gratis huis, Miele en oetkering?
Ongezien de typhus kunnen ze krijgen!

necrosis | 25-10-15 | 14:15

Ik werk vandaag, mijn vrouw werkt vandaag, op zondag ja.
Kinderen naar de oppas.. Want eigen baas en belastingen en zorgkosten en vaste lasten en verzekeringen en opgroeiende kinderen.
Maar wij zijn de beroerdste niet we werken voor deze arme mensen wel tot ons 70 of 75ste door! Geen enkel probleem en als ik erbij neerval dan doe ik de gemeenschap daar ook een gunst mee want dan kost ik niets.
Want stel je voor dat er geen geld meer is voor deze arme drommels.. ok, genoeg.. ik moet weer an die arbeid.

Dirk III | 25-10-15 | 14:15

@Boer in 020 | 25-10-15 | 14:06

"Ik vind dat ons geweten van ons vraagt de echte vluchtelingen te helpen en dat de profiteurs ogenblikkelijk buiten gezet dienen te worden. Maar dat er profiteurs zijn, vind ik geen reden om mensen niét te helpen die er wel recht op hebben."

Circa 80% komt niet uit Syrië. Ze komen door 5 of 6 landen voordat ze in Nederland of Duitsland aankomen. Ergo: al lang geen vluchteling meer en grove schending van het Dublin verdrag. Het vrij reizen via het Schengen verdrag geldt bovendien niet voor niet-EU burgers.

We hebben ervaring met het (niet) uitzetten van uitgeprocedeerden: een deel gaat nooit meer weg en verdwijnt in de illegaliteit cq. wordt gepamperd door een leger aan "weldoeners" en advocaten. Als straks meer dan 80% van de instroom terug moet, hoe denk je dat dat gaat verlopen? Ik durf er geld op te zetten dat we over een aantal jaren weer afstevenen op een generaal pardon voor tienduizenden verwesterde, gewortelde zielige vluchtelingen die hier in de eerste plaats al helemaal niet hadden moeten zijn.

BenBinnen | 25-10-15 | 14:14

Boer in 020 | 25-10-15 |

Geen lieden die de verderfelijke Islam aanhangen.
Zij accepteren hun lot aan wat fingeerde Allah van hun in petto heeft. Hoog of laag opgeleid maakt geen onderscheid indeze. Past niet in onze cultuur!!

caralho | 25-10-15 | 14:14

dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:07
Lezen is een kunst. Als u mijn plempsels op een rij zet, zult u veel overlap aantreffen tussen ons. Verder ben ik niet wereldvreemd, dat zijn de boven ons geplaatsten die geen strenge voorwaarden durven stellen aan de instroom. Hoe dan ook, mooi geweest voor vanmiddag. Deze boer gaat werken. *off*

Boer in 020 | 25-10-15 | 14:13

@Ommezwaai | 25-10-15 | 14:06
Allemaal propaganda van Rottige Televisie Leugens.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:13

Waarde reaguurders, dit valt me dan weer van u tegen: u begrijpt toch wel dat dit weer zo'n filmpje van Lubach is, toch?

(Behind)Doors | 25-10-15 | 14:12

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:57
Je hoort compassie te vertonen met je eigen onderdanen, met je medemensen, met je kinderen die het straks voor de kiezen krijgen. Want je moet wel heel naief zijn om niet te snappen dat het straks uit de hand gaat lopen, dat er geen IS strijders tussen zouden zitten. Er zitten er zelfs al onder die al jaren hier wonen.

Er zijn ook wel 'vluchtelingen' onder, maar dat is een kleine minderheid, en die gaan straks ook klappen krijgen. Dus zelfs die help je er niet mee.

La Bailaora | 25-10-15 | 14:11

Merkel heeft een medestander: Volgens Griekenland kan de migratiecrisis worden verlicht door Syrische vluchtelingen uit opvangkampen in Jordanië, Libanon en Turkije rechtstreeks te verspreiden over Europa.

lulleficatie | 25-10-15 | 14:11

Die arme man die is platgewalst, dat was een echte vluchteling geweest.

mr. Quispel | 25-10-15 | 14:11

Kijk, zo zit het dus. Woont al jaren in Turkije. Bevalt nie zo goed. Wil de gouden bergen waar ze over gehoord hebben in Europa. Dat gras is hier ZO groen, dat ze in een rubber bootje stappen. En de EU? Die wil dit soort mensen. Klapvee, stemvee, islamvee. Want iedereen weet dat een verstikkende ideologie als de islam als geen ander gedijt bij een dictatoriaal regime. Kwestie van tijd voordat de EU de islam als staatsgodsdienst van het federale Europa uitroept.

Adversary | 25-10-15 | 14:09

Wie ook voor meer geld gaan zijn de vluchtelingen. Asiel vraag je aan in het eerste land, elk land dat je daarna verkiest is economisch gewin. Behandel het dan ook als zodanig.

Betweetert | 25-10-15 | 14:09

noemen

Ommezwaai | 25-10-15 | 14:08

Merel had beter bij AT5 kunnen blijven dan deze onzin te promoten. Verder heeft die man een baan als kok. Dan wordt ie hier subiet als scheefwoner op straat gezet.

Piet Karbiet | 25-10-15 | 14:08

@BenBinnen | 25-10-15 | 13:50
Ik ben het met u eens.

Boer in 020 | 25-10-15 | 14:08

Uw zorg. Welke ook. Ziet de goedkope, en in begin gratis hulp verlener, als vluchteling talent. Wat, neem de tandarts, de sociale, in Nederland, wereld beroemt maakte door kunst en gebit. Even denken. Juist. Euthanasie, als oplos zorg middel, op tijd, ruimt vuilnis op. Uw zorg als vuilnis wagen, Bombay zorg, Maserati style.

biltong | 25-10-15 | 14:07

Mooi, GS een miljoenmljard waard, meer macht dan de dode bomen mafia, meer macht dan Facebook. We zien de penningen wel onze kant opkomen, want zonder ons.... het adres en betaalgegevens hebben jullie, immers ooit betaald voor steun.

We have done it guys! Oh wacht....

Betweetert | 25-10-15 | 14:07

Nou echt een stel verrijkers... Als je toch fucking 2 autistische kinderen hebt dan vraag je je toch af of die twee ouders niet toevallig familie van elkaar zijn geweest. Deze kinderen gaan dus de komende 70 jaar een drain zijn op ons zorgstelsel. Meer van dit soort mensen aub want het geld kan niet op!

WatZalIkErvanZeggen | 25-10-15 | 14:07

@Reinaert | 25-10-15 | 13:57
Als ik u was zou ik een poetsvrouw via MP nemen voor 10€ per uur. Kunt u zelf ook nog kiezen *wie* u aanneemt.

Lupuslupus | 25-10-15 | 14:07

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:57
LOL @ 'convenant laten tekenen'.

Je bent nog wereldvreemder dan ik dacht. Ik snap ook wel dat mensen een betere toekomst zoeken, mogelijk in een ander land, en wie weet zou ik het zelf ook proberen als dat nodig zou zijn.

Is allemaal totaal irrelevant voor de discussie of we in Europa miljoenen gelukszoekers moeten toelaten. Antwoord is Nee.
Jij gaat dat feestje trouwens ook niet betalen en jij gaat ook geen vluchteling in je achterhuis plaatsen. Allemaal goedkoop gelul voor de Bühne.

NL is godbetert een van de dichtstbevolkte landen op aarde en wij hebben geen enkele morele plicht om doorgaans ongeschoolde gelukszoekers op te nemen en nog minder om die in de watten te leggen. En zelfs als ze wel geschoold waren, dan zou ook dat geen zak uitmaken. Kijk, dat is nou iets dat ze in CH gewoon goed geregeld hebben.

Hou morgen maar een referendum. Twee varkenslevers voor jou als de meerderheid van NL ervoor kiest om het land vol te plempen met AZC's.

Enfin.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:07

Het is mij een volstrekt raadsel waarom mensen die al jaaaaaaaren in Turkije wonen - op wat incidentjes met wat Koerden na, een volstrekt veilig land - zomaar Europa mogen binnenwandelen als zijnde 'vluchteling'. Dit zijn toch doodgewoon gelukszoekers die menen dat de uitkeringspot in Turkije te klein is???

Man, ik wil ook gaan vluchten. Maar dan wel naar de overkant van de Atlantische oceaan. Het Noorden of het Zuiden, maakt me niet uit. Je kan best aardig leven in Argentinië tegenwoordig heb ik begrepen...

EefjeWentelteefje | 25-10-15 | 14:07

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:02
En deze parasieten vervolgens nog schaamteloos "vluchtelingen uit oorlogsgebied" nomen ook.
Allemaal even op de knietjes richting het oosten en ze zijn er klaar voor.

Ommezwaai | 25-10-15 | 14:06

@MarcS | 25-10-15 | 13:54
Wat ik doe voor vluchtelingen? Opvang, vrijwilligerswerk, taallessen. En geloof me, ook daar op de azc's word ik door de fanatieke gutmenschen gewantrouwd omdat ik reaguur. En niet alle vluchtelingen lievv vind. En tegen moslimmannen zeg dat in Nederland vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen. En ook daar moet ik strijden tegen de "jamaarishuncultuuuur".
Verder vraagt u mij zeer terecht om een wat helderder gedefinieerde stelling. In de hoop dat ik mij goed uitdruk: ik vind dat ons geweten van ons vraagt de echte vluchtelingen te helpen en dat de profiteurs ogenblikkelijk buiten gezet dienen te worden. Maar dat er profiteurs zijn, vind ik geen reden om mensen niét te helpen die er wel recht op hebben. Ik vind de discussie te gepolariseerd om een populair standpunt in te kunnen nemen, maar zo denk ik er over. En mijn laatdunkendheid naar de schreeuwpetjes toe is mijn natuurlijke afkeer tegen de domheid. Hooligans die een vrouw bedreigen onwege haar stadpunt vind ik net zulk vuilnis als profiteurs uit het Midden Oosten. Is dat antwoord op uw vraag?

Boer in 020 | 25-10-15 | 14:06

Ja kom snel hierheen, ik kan niet wachten om de levenslange zorgkosten van jullie inteelt-kinderen te betalen. Iedere maand hou ik geld over en ik weet echt niet meer wat ik ermee moet. Ook betaal ik graag voor een islamitische opleiding zodat kleine autistische Achmed wordt geleerd om kuffars zoals ik te haten. Jullie onderkomen ziet er beter uit dan dat van menig Nederlander. Maar ik begrijp dat moslims het rechtmatige volk zijn en dus een veel betere levensstandaard verdienen dan ongelovige Nederlanders. Ik wil mijn verontschuldigingen aanbieden voor de langzame handelswijze van de Europese landen, iedere dag dat jullie niet belastinggeld van ongelovigen kunnen uitgeven is een islamofobische misdaad.

WimCock | 25-10-15 | 14:06

Altijd een desillusie als je gouden bergen verwacht en je moet het met een stuk schroot doen. Tsja....

Kris | 25-10-15 | 14:06

Kijken jullie mee in de Tweede Kamer? Stelletje lulhannesen.

de Voorzittert | 25-10-15 | 14:05

In één woord: sterph!

eerstneukendanpraten | 25-10-15 | 14:05

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32
Daar heb je wel een punt. Het alles-voor-bassie spat op GS vaak van het scherm, dan kun je die 'vluchtelingen' moeilijk kwalijk nemen dat ze ook geen trek hebben in een leven lang ploeteren.

******** | 25-10-15 | 14:04

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:57
De zwitsal heb gewoon gelijk.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:04

@La Bailaora | 25-10-15 | 13:57
Precies. En het is ook gek dat RTL deze flauwekul uitzendt en het verkoopt als *nieuws*.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 14:02

De grot waar ik als student in woonde, dat was pas schokkend.

aap-noot-mies | 25-10-15 | 14:01

.
Die stakkers hebben zeker gehoord dat de receptuur
van de Saté saus en de Choco pasta wordt verbeterd !

Berthe | 25-10-15 | 14:00

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:52
Er zijn al reagluurders genoeg die u even bijpraten.

Radijsje | 25-10-15 | 14:00

Kom op zeg, bejaarden kunnen best een week in hun eigen vuil in bed liggen zodat we kunnen bezuinigen om nog meer asielzoekers binnen te halen. Dat kost maar een miljard of 30.

Patatter | 25-10-15 | 14:00

Zoals Friedman jaren geleden al zei: Je kunt geen verzorgingsstaat hebben met open grenzen.
Dat trekt alleen maar parasieten aan. Precies dus wat je nu ziet gebeuren in Europa, in het bijzonder in de noordelijke landen (want verzorgingsstaten).

www.youtube.com/watch?v=3eyJIbSgdSE

Kijk je even mee, Boer in 020? It's one thing to have free immigration to jobs, it's another thing to have free immigration to welfare. And you cannot have both.
Zo simpel is dat ja.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 14:00

Reinaert | 25-10-15 | 13:57
Laat me raden, uw vrouw of vriendin heet Jansen, Willemsen, De Boer o.i.d. en is roomblank?
Dan gaan inderdaad alle deuren voor je neus dicht.

Ommezwaai | 25-10-15 | 13:59

@Antitheïst | 25-10-15 | 13:50
Inderdaad. Woutertje Kaboutertje had hierin wel een vooruitziende blik.

www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/...

"Ik ben doodsbenauwd dat we over tien, twintig, dertig jaar weer enorme golven migranten te verwerken krijgen, omdat we ze nodig hebben. We hebben dan ons huiswerk niet gedaan. En dat we weer een commissie nodig hebben die moet constateren dat ook met die golf van migratie alles fout is gegaan. Omdat we dachten dat het tijdelijk was en het helemaal niet tijdelijk bleek te zijn. Omdat we dachten dat ze helemaal niet uit waren op de sociale zekerheid, maar dat we ze daar vervolgens toch in grote getale afhankelijk van hebben gemaakt. Ik wil dat die geschiedenis zich niet herhaalt."

Tien jaar verder en de geschiedenis herhaald zich. Incompetentie van hoogste niveau bij het zwakste schakel maar machtigste schakel binnen de Ministeries, namelijk het Ministerie van Veiligheid en Justitie.

Vageling | 25-10-15 | 13:58

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:45u
Dat eenieder dit zelf zou doen is de kwestie niet. Zelfs Halbe Zijlstra heeft al gezegd dat als hij in die situatie zat hij ook zo doorreizen naar Noord-West Europa. Wie niet? Gaat om het feit dat de boven ons gestelden dit niet hebben te faciliteren. Vluchtelingen (voor zover daar überhaupt sprake van is) hebben namelijk al lang het basisrecht voor een vluchteling verkregen, namelijk veiligheid, bed, bad & brood.

RobberenRukkie | 25-10-15 | 13:58

MarcS | 25-10-15 | 13:47
Die malle boer is ook best een schatje hoor. Beetje warrig soms, maar dat ben ik dus kennelijk ook.

aardappelninja | 25-10-15 | 13:58

@dontworrybehappy | 25-10-15 | 13:48
Geachte zwitsal, u bent niet de eerste die op tilt slaat als iemand zoals ik weigert om de vluchtelingen zowel "bedreigend" als "verrijkend" te beschouwen. Het is geen van beiden en als we allemaal gewoon eens onze grote bek zouden houden, hadden we tijd en energie over om aan praktische oplossingen te werken: meer opvang in de regio, strengere controle aan de grenzen, alleen complete gezinnen binnen laten. Meteen op Nederlandse les en een convenant laten tekenen dar ze zich aan de Nederlandse omgangsvormen aanpassen. Dat lijkt me een goede combi van strengheid en compassie. En doe me een lol. Reaguur niet op een doordachte nuance als een stier op een rode lap. U lijkt er niet intelligenter door.

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:57

@BenBinnen | 25-10-15 | 13:50
Mooi comment!

necrosis | 25-10-15 | 13:57

Deze mensen dienen als wisselgeld in Erdogan's onderhandelingen met vrouwtje Merkel.

Van Duyvenbode | 25-10-15 | 13:57

@Fatwabuster | 25-10-15 | 13:47

Welke verzorgingsstaat? De 'onze'? Die bestaat niet zolang je nog geld hebt.

Mijn geliefde heeft een handicap en heeft in het lopende jaar ruim € 7.000 aan extra kosten mogen aftikken, misschien nog wel meer, gewoon omdat ze 'nog inkomen heeft' en dus 'eigen bijdragen' mag betalen. Een uurtje geïndiceerde poetsmevrouw kost je € 23,59. You do the math. En nee, ze verdient niet acht keer modaal.

Reinaert | 25-10-15 | 13:57

"warme shawl" deed het hem! Deze mensen heb echt hulp nodig :'D

hamstr | 25-10-15 | 13:57

@Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 13:54
Het is echt gek dat er nog mensen zijn die deze propaganda geloven, want dat is toch het eerste wat je denkt bij het zien van die beelden: 'hu, Istanboel? Daar is toch geen oorlog'?

La Bailaora | 25-10-15 | 13:57

@lulleficatie | 25-10-15 | 13:49
Simpel gezegd, is ze naar Turkije geweest om mensen te kopen? He, dat mocht toch niet meer?

MarcS | 25-10-15 | 13:55

Ik snap er helemaal niks van!! Wat willen die mensen?? Ze zitten toch veilig??? Je bent toch op de vlucht?? Je hebt een huis, werk en veiligheid? En deze mensen worden op een manier in beeld gebracht of dat ze zielig zijn en een dikke knuffel nodig hebben.

Ik snap er niks van! | 25-10-15 | 13:54

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:52
Gebeurt in Istanboel ook niet. En daar wonen deze nepvluchtelingen die helemaal geen vluchtelingen meer zijn omdat ze niet meer hoeven te vluchten want ze zijn al in veiligheid.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 13:54

Zie je wel: gewoon economische vluchtelingen om onze economie te verlammen... niks anders. Laat Turkije maar lekker de krampen krijgen, geen 3 miljard voor jou ErdoJanLul!

Good Meuning | 25-10-15 | 13:54

Is er bepaald gedeelte van mijn brein stuk? Mis ik (gelukkig) een tumor? Wat is het toch met die gutmenschen? Zij worden wel heel brutaal door dit al als zielig voor te schotelen. Alsof autisme een levensbedreigende aandoening is. Hou toch op. Kan er geen traan om laten en komt door één van de eerder genoemde aandoeningen. Welke weet ik niet maar ikzelf denk dat ik de gutmensch tumor niet heb.

Wat volgt? Een oproep dat wij de hele wereld maar uitkeringen moeten geven? Dit gaat toch helemaal nergens meer over! Gewoon een gelukszoeker die teleurgesteld is dat hij zijn pot met goud niet meteen krijgt en dat hij moet wachten. Wel saillant. Als het Japanners waren had ik het op de knieën zitten wel begrepen. (Ben even de naam kwijt van zo'n muppet. Wilde ook altijd hoger zitten dan zijn onderdanen.)

En dat komt ons verrijken? Waar wil hij trouwens gaan kokkerellen? Een speklapje hoef ik niet te verwachten en dat wijntje ook al niet.

Vageling | 25-10-15 | 13:54

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:50
Oke ik zal het echt nooit meer doen, wilt u dan nu zo goed zijn de vraag te beantwoorden?

MarcS | 25-10-15 | 13:54

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32
Deze reaguurder zal hier ook openlijk toegeven het beste te zoeken voor zijn kinderen. The Pursuite of Happines, zoals de Amerikanen het in in hun Grondwet hebben staan. Dat grondrecht op geluk kent het EVRM niet. Zelfs mijn kinderen begrijpen dat niet alle 6 miljard ongelukkigen op deze aardkloot in dit druk bevolkte landje terecht kunnen. Daarom hebben we buitengrenzen en afspraken gemaakt. Ik kom ook Canada niet zo maar in.

Piet Karbiet | 25-10-15 | 13:54

Ik wordt echt kwaad als ik mensen de vergelijking hoor maken met joden in de tweede wereldoorlog. Zoals Hanneke Groenteman, moet ervan huilen als ze de beelden van vluchtelingen ziet en maakt de vergelijking met de jodenvervolging in de tweede wereldoorlog.
Het zal vast niet makkelijk zijn als vluchteling in Istanbul, maar acute dreiging is er echt niet. Hordes vakantiegangers vliegen dagelijks naar Istanbul en de westkust van Turkije om vakantie te vieren. Elke vergelijking met de jodenvervolging in de tweede wereldoorlog gaat dan ook volledig mank.

Duifmans | 25-10-15 | 13:53

Er zijn tijden geweest dat ik het heel wat slechter had dan dit gezin. Niet trouwens dat het ook maar iemand van de gutmenschen interesseerde. Want blank en Nederlands.

bakoenin | 25-10-15 | 13:53

@Radijsje | 25-10-15 | 13:44
Toegegeven, ideaal is het zeker niet. Maar om nou te zeggen dat Rutte onze wijken bombardeert, dat de regering gifgas tegen ons gebruikt, dat wij met miljoenen op de vlucht moeten en worden voorgelogen worden door mensensmokkelaars om ons einde te vinden op zee... nou, nee.

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:52

Hoe meer vluchtelingen hier naar toe komen, hoe soberder de opvang wordt. Het lijkt me nu al geen pretje om in een overvolle sportzaal met honderden vreemden wekenlang te moeten overnachten en de sanitaire voorzieningen ook nog met mensen te moeten delen die nog nooit van een westerse WC of douche gehoord hebben.
Maar ja, als deze meneer denkt, dat het hier zoveel beter is, dan in zijn woning in Turkije, kom maar. Voor jullie vinden wij ook nog een plekje.
Misschien wordt het ook eens tijd dat wij ons van het idee losmaken, dat vluchtelingen al blij zijn, wanneer hun leven veilig is. Natuurlijk zien mensen de verschillen qua opvang in de verschillende Europese landen. Uiteraard worden de positive verhalen over Duitsland, Sweden en Nederland door de mensensmokkelaars dan nog behoorlijk aangedikt.
Als de PvDA ermee akkoord gaat, dat vluchtelingen met een verblijfsstatus niet meer automatisch recht op een sociale huurwoning hebben, kan men er vanuit gaan, dat het probleem tien keer zo erg is. Waarom vertellen wij mensen die hier ongevraagd binnenkomen nu pas in het kort, wat de spelregels van onze maatschappij zijn?
Wat is er eigenlijk met de mensen gebeurd, die hier een jaar geleden binnenkwamen? Wat is het plan voor volgend jaar voor de mensen, die nu binnenkomen? Kunnen wij 60.000 vluchtelingen werkelijk aan?
Samenwerking op Europees verband werkt niet. De verdeling van 160.000 binnenkomers op alle Europese lidstaten is alweer van tafel omdat bepaalde landen geen zin hebben om mensen op te vangen. Natuurlijk gaat en katholiek land als Polen geen duizenden moslims opvangen.Tsjechië en Slowakije idem dito. Hetzelfde geldt voor bepaalde delen van Oost-Duitsland.

DeMof | 25-10-15 | 13:52

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:41
U reaguurt onnodig inderdaad. Al was het maar omdat u geen stelling neemt. Uiteraard snappen wij het ook allemaal dat die mensen het proberen! Dat snappen zelfs die schreeuwende trainingspak dragende mensen. Jammer overigens dat u neerbuigend over deze mensen doet maar enfin. De meeste schreeuwers zijn ook niet tegen het (tijdelijk) opvangen van oorlogsvluchtelingen. Dat wilt u liever niet horen, maar is echt een feit. Ze trekken alleen al die jongemannen in blakende gezondheid, die hier met geen ander doel komen dan ons van onze rijkdom afhalen, niet.

Nogmaals hoeveel vluchtelingen wonen er bij u gratis en voor nop? Waarom zou u wel mogen kiezen mijn besteedbaar inkomen te verminderen, zonder zelf een echte bijdrage te leveren?

MarcS | 25-10-15 | 13:52

@Max Headroom | 25-10-15 | 13:27
Nee, die bedoel ik niet in deze. Geloof dat Ballin oprecht gelooft in zijn morele tirade. Die man is daadwerkelijk de weg kwijt. Begeeft zich overigens in een uitgebreid gezelschap (hallo Hanneke Groenteman, Daphne Bunskoek, Jürgen Raimann en vele, vele anderen). Overigens, dat dit misplaatste wereldbeeld ten koste gaat van de belastingbetalende Nederlander staat buiten kijf.

RobberenRukkie | 25-10-15 | 13:51

Wat zal het een teleurstelling zijn voor het gezin als ze hier aankomen, om dan wit brood met chocolade pasta moeten eten, terwijl hij zelf kok is, en fantastische hummus en falafel kan klaar maken.

McNail | 25-10-15 | 13:51

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:41

Deze mensen zijn niet op zoek naar vruchtbaarder grond, maar naar betere sociale voorzieningen. Ze hebben een woning, werk, TV, wasmachine, etc in een land wat niet in oorlog is. Ze zijn dus *geen* vluchtelingen. Ik zal het herhalen: *geen* vluchtelingen.

Welnu, deze mensen pakken niet het vliegtuig, want dan worden ze linea recta op last van de douane door de vliegtuigmaatschappij weer teruggebracht. Ze gaan zonder papieren het Schengen-gebied in, reizen dus illegaal en doen ten onrechte een beroep op de wetgeving en voorzieningen voor vluchtelingen. Dit zijn dus oplichters en criminelen, want zij nemen de plek in van *echte* vluchtelingen die straks verder de tyfus kunnen krijgen omdat er horden klaplopers ons sociale systeem uithollen.

U wilt naar NL als migrant? Prima. Dáár is het loket waar u uw aanvraag kunt indienen. Binnen een half jaar heeft u een antwoord. In de tussentijd zit u prima in Turkije.

BenBinnen | 25-10-15 | 13:50

Dit zijn je reinste economische vluchtelingen. Mevrouw zal nooit van haar leven gaan werken vanwege culturele achterstand. Mijnheer zal de uitkering wel erg makkelijk vinden. Gegevens uit het verleden bieden een sombere toekomst voor Nederland en West-Europa. Allah zag dat het goed was.

Antitheïst | 25-10-15 | 13:50

@MarcS | 25-10-15
U zou er goed aan doen de vraag die u stelt niet meteen zelf te beantwoorden. "Doe je dit? Doe je dat? Nee he! Dus zeur niet."

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:50

@sparxx | 25-10-15 | 13:04
Geld.

peterdh | 25-10-15 | 13:50

En Merkel lacht in haar vuistje. Zij is naar Turkije gegaan om voor vele miljarden, enkele miljoenen Syriërs te mogen ophalen. Slim als ze is, laat ze echter iedereen denken dat die miljarden bedoeld zijn om ze daar te houden, maar in werkelijkheid wil Merkel z.s.m. 95 of 100 miljoen inwoners hebben in Duitsland.

lulleficatie | 25-10-15 | 13:49

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:41
Ze komen naar verzorgingsstaten. Waarom denk je?

Kom je wel eens buiten? Dit totaal doorgedraaide feestje mag ik met andere NL-belastingbetalers financieren. Kijk, ik heb geen zin om mensen die in Turkije zitten te financieren. Regel maar opvang in de regio; behalve dat je een verderfelijke en totaal zieke ideologie importeert, schoffeer je in feite ook de autochtone bevolking - die inderdaad de verzorgingsstaat heeft opgebouwd.

Ga je schamen man, met je achterlijke 'nuances'.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 13:48

Als je de omstandigheden van deze familie ziet in het filmpje gaat dat in ons land niet beter worden..... maar er zijn dan wel wat gewijzigde omstandigheden en of we daar blij van worden is maar afwachten:
.
1. Uitkering in plaats van werk
2. Zorgkosten voor het platlopen van ziekenhuis etc.
.
Alles mede mogelijk gemaakt door u en mijn belastingbijdrage.
.
Moraal van het verhaal.... deze invasie bedreigt ook onze verzorgingsstaat.

Fatwabuster | 25-10-15 | 13:47

@aardappelninja | 25-10-15 | 13:34
Doen eens fatsoenlijk via reageer knoppie reageren op iemand of neem anders even de moeite om de @ ervoor te typen, dat houdt de reacties een beetje bij elkaar.

OT: Jullie zouden het qua naam toch redelijk moeten kunnen vinden.

MarcS | 25-10-15 | 13:47


Ommezwaai | 25-10-15 | 13:37
Zie ook mijn plempsel van 13:41

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:46

Max Headroom | 25-10-15 | 13:37
Ik geloof niet dat ik in mijn betoog migranten met profiteurs vergelijk. Deze man is kok. Wie zegt mij dat hij dat in Nederland ook niet zou kunnen? Verder ben ik met u eens dat geen enkele vluchteling hier alles zomaar gratis van de menukaart mag plukken, maar nogmaals: deze familie kijkt naar de horizon en fantaseert daar een betere toekomst. Dus gaan ze er op af. En dat, mijn waarde, is een drive in ieder mens. Ik zeg niet dat deze familie welkom is, ik poneer dat wij westerlingen die alles hebben die drive niet herkennen. Terwijl ons leven er vol mee is.

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:45

En wat ik mij ook afvraag, waarom trekken deze landverhuizers annex gelukszoekers allemaal noordwaarts?
Toegegeven, in veel landen in Afrika is het een puinzooi. Maar er zijn ook veilige landen om naartoe te gaan (Malawi, Ghana of Namibië bijvoorbeeld).
Vreemd...

Ommezwaai | 25-10-15 | 13:45

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32
Zitten wij als nederlander nu in een zo'n geweldige situatie?, al jarenlang de crisis financieren, die door een ander is veroorzaakt, je levenslang krom te werken, je pensioengeld is "verdampt", ik kan nog wel veel meer opnoemen. Maar heb jij al nederlanders gezien die massaal, (ja waar heen eigenlijk) de grenzen overschrijden? Ik NIET!

Radijsje | 25-10-15 | 13:44

Hmm, naar mijn idee wonen er in NL al decennia veel te veel autochtone, veelal islamitische, profiteurs.

Zou je toch denken, daar hebben we er nou net niet meer van nodig. Je hoeft dit filmpje maar te zien hoe leugenachtig al die tranentrekkende zeikfilmpjes zijn met dode kindertjes op het strand. Zit je in fucking Turkije, een land waar veel NL-ers voor de lol naar toe gaan om vakantie te vieren.

Ja hoor, kom maar binnen. In NL is er een Enorme Behoefte aan meer taxichauffeurs en kruiers op de stations, manmanman.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 13:44

Nog zo'n video en ik ga asiel aanvragen in Turkije.

Rien7847 | 25-10-15 | 13:44

@Brainlesstalent

Sorry, ik bedacht me net dat Afghanen, Pakistanen etc. vast geen Arabisch kunnen. Dus naast stukken in Arabisch vertalen, ook in andere talen. :)

Brainless talent | 25-10-15 | 13:44

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32
Lieve boer,
Zo'n ding die wij zelf ook al hebben, hebben wij ook zelf betaald of we betalen er nog voor. Doordat dit soort vluchtelingen hier komen die geen enkele kans hebben om een nuttige bijdrage te geven aan onze welvaart, moeten wij ons huis dus nog een keer betalen, langer werken, meer belastingen betalen.

Maar jij hebt toch plek genoeg op jouw boerderij, hoeveel heb jij er al opgevangen? Hoeveel economische vluchtelingen betaal jij al van jouw netto inkomsten? Niet 1 he? Waarom wil jij dan wel voor ons beslissen dat wij dan maar samen moeten betalen.

MarcS | 25-10-15 | 13:44

En zo manupileert de pers het volk. Zielige beelden en plaatjes van kinderen en mamma's. Vooral dat laatste valt op. Mamma's en heel veel kinderen. Waar je in hemelsnaam de tijd vandaan om in oorlogstijd zoveel kinderen op de wereld te brengen. Hebben ze echt niets anders te doen dan papa tevreden te stellen.

sportingact | 25-10-15 | 13:44

Gelukszoekers.

Hypno2050 | 25-10-15 | 13:43

@Halal gehaktbal | 25-10-15 | 13:09
Kun je nagaan. Zelfs de in totaal 6 vluchtelingen die Japan zitten kunnen het niet eens volhouden zonder een teringzooi ervan te maken....

peterdh | 25-10-15 | 13:43

@TegenBeterWetenIn | 25-10-15 | 13:39
Nou gewoon op dromen, Europa is het beloofde land van een dak boven je kop, gratis geld, de hele dag in het koffiehuis hangen en iedereen die je ergens op aanspreekt voor racist uit te maken. Heerlijk toch?? Wel een beter leven willen maar je amper aanpassen waardoor je niet kan integreren.

frankmeister | 25-10-15 | 13:43

@ZonderNaam

Misschien omdat ze alleen stukken uit NRC, Volkskrant en Joop.nl lezen? Of omdat ze geen Nederlands, Engels of Duits kunnen lezen.

Ik heb een idee: Geenstijl gaat al hun topics over immigranten in Arabisch vertalen. Dan kunnen Syrieers, Pakistanen, Koerden, Afghanen etc lezen dat Europa helemaal geen Utopia is iit wat Gutmenschen ze voorschotelen.

Brainless talent | 25-10-15 | 13:43

-weggejorist-

La Bailaora | 25-10-15 | 13:43

en dit zenden ze serieus uit....... er zijn Nederlanders die het slechter hebben..... in Nederland dus....

Riv | 25-10-15 | 13:42

Om onnodig reaguren te voorkomen: ik ben absoluut geen voorstander van eindeloos open grenzen. Ik hoef die massale Islam-troep ook niet in mijn land. Maar ik word een beetje onpasselijk van al dat schreeuwtuig in trainingspak dat zijn eigen basisbehoeften allang geregeld heeft en ieder voor oorlog gevlucht gezin aanziet voor het begin van het einde voor Europa. Tokkies die blèren dat "hun onze banen krijgen" en dat zeker weten "omdat het op Facebook stond". Dat 1 van de reaguurders meteen zegt "wijs mij een beter land aan dan Nederland en ik ben weg", bevestigt mijn vermoeden wel een beetje. Ik heb het puur over de menselijke oerdrift constant op zoek te zijn naar vruchtbaarder grond dan het eigen. En als je uit Syrië komt, snap ik best dat Europa het beloofde land lijkt. En dat bereik je via Turkije. Simpel.

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:41

Hartverscheurend.
Te moeten zien en meemaken hoe wij burgers van Europa constant belazerd en misbruikt worden.

Fijnstoffer | 25-10-15 | 13:41

@Piet Karbiet | 25-10-15 | 13:38

Als ie witter dan wit wast is het in ieder geval een racist.

BenBinnen | 25-10-15 | 13:40

Wie nu nog niet begrijpt dat het allemaal nepvluchtelingen zijn, die is gek.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 13:40

Mijn grootste vraag waarop deze mensen hun grote verwachtingen van Europa baseren. Een eenvoudige zoekopdracht op Google van de toestand in de kampen in Europa zou die mensen toch meteen van gedachten moeten doen veranderen? Een half jaar gaan wachten om afgewezen te worden in een vol en nat kamp, na een vreselijke, en bovendien gevaarlijke reis, terwijl je huis en een baan hebt in Istanbul? Zo duur kan een extra stoel toch niet zijn, als je kinderen ook smartphones hebben? Ik heb werkelijk medelijden met die arme vrouw. Welke kleaudtzak riskeert het leven van zijn vrouw en kinderen in de hoop voor een paar euro's in een land waar je niet past?

TegenBeterWetenIn | 25-10-15 | 13:39

Dus nu zijn gelukzoekers uit Turkije (inmiddels) ook al vluchteling?

pvpb | 25-10-15 | 13:39

@BenBinnen | 25-10-15 | 13:07
Ha ha. Of is het een Zanüzzü?

Piet Karbiet | 25-10-15 | 13:38

Verschrikkelijk dat zo'n hoogopgeleide raketgeleerde in een restaurant moet werken.

de uitbater | 25-10-15 | 13:37

De mensen die de www.google.nl/search?q=wederopbouw+tw... , vaak onder erbarmelijke omstandigheden, mogelijk hebben gemaakt zitten nu weg te kwijnen.

Van volledig kapotgeschoten naar volledig doorgeschoten in een kortere periode dan het aantal levensjaren van mijn grootouders. Die dit, beide nog met hun volle verstand, mee moeten maken. Iedereen zou eens naar zijn of haar opa en oma (of ouders) moeten kijken en dan eens een spiegel pakken en zichzelf af vragen waarom ook jij meewerkt aan het vernietigen van het land. Datzelfde land waar jouw ouders of overgrootouders zo verdomde keihard (en vrijwel zonder middelen) aan hebben gewerkt... Slaap zacht Nederland de schuld ligt toch echt bij jezelf!

ox | 25-10-15 | 13:37

Als die twee kinderen verdrinken is dat straks weer ellende en duiken er tweehonderd fotografen op om ons een schuldgevoel aan te praten ,
Die vent zit veilig en is knettergek om zijn gezin te riskeren voor de ellende die hij hier gaat aantreffen en zijn haat zal voeden maar goed, de gutmensch zegt " komt u maar " en de smokkelaar vult net als hier de mensen van de opvang lekker hun zakken .

Castor12 | 25-10-15 | 13:37

Op 01:40
Tetten!!

Paulus de Bk | 25-10-15 | 13:37

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32
U gaat met uw betoog voorbij aan het feit dat deze mensen een ideologie aanhangen die totaal niet de onze is.
.
Als Nederlanders emigreren, hebben ze meestal wat te bieden.
Deze lui komen hun haatgeloof brengen en voor de rest halen...

Ommezwaai | 25-10-15 | 13:37

Gelukkig is het moment aangebroken dat onze bevolking het niet meer pikt, het duurde wel lang tot dit moment, maar beter laat dan nooit.

pluk-87 | 25-10-15 | 13:37

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32

U moet u schamen om migranten met profiteurs te vergelijken. Het staat AL deze mensen vrij om hier naar een baan te solliciteren en bij te dragen aan deze maatschappij. Maar dat kanaal wordt niet bewandeld. Men is uit op gratis geld. Wat deze mensen willen doen is via onze overheid een pistool op het volk richten om geld af te persen en daarvan te leven. Dat is heel wat anders.

En nogmaals: Deze mensen komen uit een veilig land. Het zijn GEEN vluchtelingen.

Max Headroom | 25-10-15 | 13:37

De Horror!
Ze hebben geen 50" flatscreen staan!
Waar is de Miele was/droog combi?
En met al dat geapp zijn ze door hun databundel heen!
Wat een HELL!!!!!!!!!!!

r04drunn3r | 25-10-15 | 13:37

Dit is toch lachwekkend.
Hoeveel mensen hier zullen met zo'n gezin medelijden hebben?
Of is de msm een offensief begonnen om de vluchteling te demoniseren?
Lijkt wel of ze de boel tegen elkaar aan het opzetten zijn, geloof niet in zoveel naïviteit.

enra | 25-10-15 | 13:35

@Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32

Nou, dan heb je hier alvast de eerste die dat toegeeft. Als je mij een land kunt aanwijzen waar ze net zo naïef en weg-met-ons zijn als hier in NL en waar Nederlanders als "vluchteling" worden opgevangen, dan vertrek ik vandaag nog.

Ieder heeft het recht geluk na te streven, maar niemand heeft het recht geluk af te dwingen.

BenBinnen | 25-10-15 | 13:35

Die pillen tegen autisme zitten vast niet in het basispakket.

solcama | 25-10-15 | 13:34

Boer in 020 | 25-10-15 |
Ik woon anders nog gewoon in Nederlandje.....

aardappelninja | 25-10-15 | 13:34

Dit gezien te hebben, valt het platwalsen van die arme man in het niet.

Radijsje | 25-10-15 | 13:34

Nou, zwaai maar alvast naar jullie nieuwe buren!
Zijn ze niet schattig?

Van Duyvenbode | 25-10-15 | 13:34

Het is opmerkelijk dat deze hersenchirurg niet doorheeft dat ook wij nog geen medicijn tegen autisme hebben uitgevonden.

#hersenchirurgenwelcome

Ebert de R | 25-10-15 | 13:33

Wat is er nu echt aan de hand? Europa zal en moet kapot worden gemaakt door tweespalt te drijven in de bevolking. Het feit dat Rutte, die ook deze politiek bezigt, zit te verkondigen dat de nederlanders geen bezwaren hebben tegen vluchtelingen etc spreekt natuurlijk boekdelen. Hij weet maar al te goed wat er werkelijk aan de hand is en speelt het vuile spel mee. Waar dit uiteindelijk toe zal leiden weet ik niet, maar een uitbreiding van de oorlogen, zoals die er nu ook al zijn in de verweggi-stan landen sluit ik niet uit. Is dit dan waar men uiteindelijk op uit is? 2 miljard minder mensen, wat de elite eigenlijk wil? Of is dit alu-hoedjes denken? De hetze/oorlogstokerij tegen Poetin past ook goed in dit beeld.

drammerd | 25-10-15 | 13:32

@swassannuf | 25-10-15 | 13:29

We worden vooral in de portemonnee genaaid.

En dat gaat jaren lang duren, wat ik u brom! Bukt u maar!

Reinaert | 25-10-15 | 13:32

Wat ik mis in de hele discussie is dat niemand durft toe te geven dat ze het zelf ook zo zouden doen in zo'n situatie. Je wil altijd het beste en zeker voor je kinderen. Het is de puur menselijke drift om continu méér paradijs op aarde te zoeken. Als het gras elders groener lijkt, dan wil je daar grazen. En dat geldt voor iedereen: reaguurders, Steenbergen-petjes, Gutmenschen, politici, enzovoort. Iedereen. Alleen al op dit prachtblog zitten reaguurders die naar Canada willen emigreren als er hier sissende Marokkaantjes rondlopen en er te veel belasting betaald moet worden. Ik vind de familie in het filmpje idioten hoor, ze moeten settelen waar ze nu zijn. Maar dat vind ik ook van reaguurders en hooligans die een ander geen goed leven gunnen. "Ja maar, hun krijgen huizen!" Ah, je bedoelt zo'n ding dat je zelf al hebt? Het alternatief - een tent in november - is ook niet heel menselijk, vind je niet?

Boer in 020 | 25-10-15 | 13:32

:'-)!! En dan komen ze hier in een tentenkamp terecht. Sodemieter op met dit soort types, wat komen ze doen hier?? En waarom nemen ze niet gewoon een comfortabel vliegtuig maar met een rubberbootje?? Allemaal in Oost Europa dumpen als ze het hierheen halen, worden ze nog iedere nacht huilend wakker hoe relaxt ze het in Turkije hadden. Manmanman wat farce is dit! En ik zou maar opschieten als ik dit soort types was inderdaad. Zijn ze nog net op tijd om te zien dat er overal in Europa rechts beleid komt die erg karige opvang geven om ze vervolgens de eerste de beste mogelijkheid terug schopt. Geen toekomst hier. Geloof mij: Links krijgt de rekening gepresenteerd deze keer, Wilders is in Europa niet de enige rechtse politicus die erg hoog staat in de peilingen.

frankmeister | 25-10-15 | 13:31

Als ze hier zijn gewoon pindasaus van AC de Boer serveren. Zijn ze zo weer weg.

De Psychiater | 25-10-15 | 13:31

En ik had zo'n onbetaalbaar gutmenschgevoel toen ik dekentjes doneerde.
Die lui lachen zich ziek. "Geen merino? Opzouten met je troep!"

Zeddegeizot | 25-10-15 | 13:31

@NewJoke79 | 25-10-15 | 13:25
Daarom willen "onze" leiders in Brussel dictator Erdogan als voorzitter van de EU. Zodra dat voor elkaar is kunnen de Syrische tandartsen en hersenchirurgen rechtstreeks doorreizen van Syrië naar Ter Apel. Wellicht brengt de dictator ze zelf wel hier.

Jan Passant mk2 | 25-10-15 | 13:31

Maar goed dat wij bij ons die pil tegen autisme gewoon in ons basispakket hebben zitten!

KaiserSoza | 25-10-15 | 13:29

Traantje wegpinken bij het zien van al dit 'leed'.

Echt. Waar.

Reinaert | 25-10-15 | 13:29

We worden aan alle kanten genaaid.

swassannuf | 25-10-15 | 13:29

En het filmpje is van toepassing op minimaal 80% van de gezinnen die hier binnenstormen. En die nu boos zijn omdat ze hier in een opvangkamp het op dit moment dus slechter hebben dan in hun riante appartementen in Instanbul.
Ze hadden verwacht hier direct in vrijstaande huizen geplaatst te worden en van alle gemakken voorzien. Dat is ze tenslotte beloofd door de afgezanten van Vluchtelingenwerk ter plaatse.

sinar2 | 25-10-15 | 13:29

Europa heeft zijn grenzen (bewust) verzwakt, i.p.v. die keihard te verdedigen.
En daar wordt nu dus (eindelijk, nadat de eerste schapen ongehinderd, want niet afgeschoten, ja AFGESCHOTEN, over de dam zijn gegaan, onbeschaamd en opportunistisch misbruik van gemaakt.
Van onze aangepraatte links-christelijke goedheid.
Dit kan maar op 3 manieren worden opgelost:
1) Nederland NU uit de EU.
2)of keiharde verdediging van de EU buitengrenzen
3)totale uitsluiting van sociale verzorgingsstaat rechten van migranten
4)via stemhokje totaal andere regeringsleiders kiezen, dus een andere wind in Europa en Nederland.
Ik kies trouwens voor optie 1.

King of the Oneliner | 25-10-15 | 13:29

RobberenRukkie | 25-10-15 | 13:10

Die morele troefkaart van het afpersen van belastinggeld van de Nederlandse bevolking en het vervolgens weggeven aan vreemde mogendheden en volken bedoelt U?

Max Headroom | 25-10-15 | 13:27

Op maandag 26 oktober a.s. kunnen ze met een enkele reis Antalya - Londen Gatwick voor € 239 met het vliegtuig.
www.easyjet.com/EN/Booking.mvc
Hoeft hij alleen vier geldige paspoorte... Oh, wacht.

Piet Karbiet | 25-10-15 | 13:26

Istanbul = Europa, hij is dus al in Europa en hoeft geen risico's te nemen, toch?

NewJoke79 | 25-10-15 | 13:25

TV, telefoons, internet, en volop eten en mooie kleren. Ja, precies zoals 'vluchtelingen' er uit zien. wat een ellende...

--sql error-- | 25-10-15 | 13:25

Koks hebben we hier hard nodig. Ook goed dat hij in ieder geval Engels spreekt. Oh nee, dat weer niet. Maar ze maken wel lekker eten, dat zal een verrijking zijn hier.
Gister nog gediscussieerd met een vriend, universitair geschoold. Hij ziet de vluchtelingen als geen probleem. Je moet ze gewoon scholing geven. Dat is de oplossing. Hij schrok wel van de 60% werklozen onder de Syriers. Dat schaarde hij dan maar onder leugenachtige statistieken. Maar veel spreken volgens hem wel Engels, maar daar kon hij geen cijfers van overleggen. Oftewel, met een normale discussie kom je er gewoon niet.

roze_bril | 25-10-15 | 13:24

Vreselijk, het lot van al die arme moslims die aan de hel van de islamitische landen willen ontkomen.
Ik zou ook met een wrak bootje willen vluchten, wanneer ik gedwongen werd voortaan als moslim binnen de islam te moeten leven.

Jammer genoeg zijn hier de Gutmenschen de baas, die weigeren de oorzaak van de ellende als de oorzaak van de ellende te zien. In plaats van die stakkers uit de islam te helpen, helpen zij heel EUropa de islam in.

Jan Passant mk2 | 25-10-15 | 13:24

Staatssecretaris Dijkshof is goed bezig, netjes briefjes opstellen in het Arabisch.. [email protected]#$

Bertus Balhaar | 25-10-15 | 13:24

Is dit nu het meest schrijnende geval wat rtl nieuws kon opsporen? Dit zijn toch wel ontluisterende beelden.

Dommelsch | 25-10-15 | 13:23

Waar blijft onze muur van ijs?

Winter is coming!

Loempo | 25-10-15 | 13:23

Wat maakt het nog uit, over 15 jaar zijn we toch allemaal deaud
youtu.be/GELAXOHjbDw

Abu Schweinefleisch | 25-10-15 | 13:22

omg .. wat moet je met dat volk ?
#grenzen dicht

(c)ZWITSUL | 25-10-15 | 13:21

2863 | 25-10-15 | 13:11
lol, dat je nog denkt dat die wat in te brengen heeft. Het mooie is nog dat ze feitelijk helemaal de zee niet over moet. Als dat 'heerschap' hier heen komt en heel hard buutvrij roept in Ter Apel mag ie ze laten invliegen. Kost nog minder dan via die onofficiele touroperators ook.
Maar meneer heeft besloten, dus pech voor haar.

noerg | 25-10-15 | 13:21

@sparxx | 25-10-15 | 13:04
Ze denken dat Nederlanders hun broedsel van autisme kunnen genezen. Ondanks alle verhalen lijken me die Syriërs, voor zo ver ik heb gezien, niet bijster intelligent.

MaisNon | 25-10-15 | 13:21

Heb al eerder opgemerkt dat RTL nieuws linkser als de VARA is mbt tot de 'Vluchtelingen' crisis.

mierus | 25-10-15 | 13:20

Op zich denk ik dat die blauwe rubberboot op 1:40 min wel zeewaardig is.

Pimp my Voortuin | 25-10-15 | 13:20

Waarom per boot? Istanbul bevindt zich op het vaste land van Europa. Met de bus naar Griekenland of Bulgarije is makkelijker en minder gevaarlijk.

klabanus | 25-10-15 | 13:19

HIrsh Ballin, dat is toch ook zo'n advocaat?
Die vent geilt al bij de subsisides die z'n achterban (immigration lawyers) dadelijk kan ophalen uit ONZE Staats kas!!!

landverraders | 25-10-15 | 13:18

@Halal gehaktbal | 25-10-15 | 13:02
Omdat de EU vindt dat Europa meer immigratie nodig heeft. Als we het echt zouden willen, dan zal er toch wel wat aan te doen zijn, lijkt me. Maar het door hen en Merkel georganiseerde open-grenzen feestje is nog lang niet voorbij.

MaisNon | 25-10-15 | 13:17

@Piet Karbiet | 25-10-15 | 13:15
Marloes de Koning.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 13:17

@The Brave59 | 25-10-15 | 13:12
Het gaat om de strekking van het verhaal dat ik "douaniers" gebruik. Heb je iets te bewijzen ofzo, dat je zout op slakken legt?

Dhr. de Wit | 25-10-15 | 13:16

eerstneukendanpraten | 25-10-15 | 13:05
Ja, geen verschuivingen

027 | 25-10-15 | 13:15

@Seraphin | 25-10-15 | 13:10
Scherp. Goed gezien. Dit moet haast wel hetzelfde gezin zijn.

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 13:15

@2863 | 25-10-15 | 13:11

En dan na de oversteek huilie doen als zijn zoontje is verdronken.

Wasbakplasser | 25-10-15 | 13:13

Dhr. de Wit | 25-10-15 | 13:05

Omdat Douaniers al lang geen persoonscontrole's meer doen. Dat is voor de Koninklijke Marechaussee.

The Brave59 | 25-10-15 | 13:12

Schaf de verzorgingsstaat af.. nu alsjeblieft dan zijn we in 1 klap van deze onzin af.

Dirk III | 25-10-15 | 13:12

Dit is hemeltergend, afgrijselijk, in-triest, hoe kunnen onze politici hiermee leven, waarom gebeurt er niets? Roze bril nu even af.
Dus grenzen dicht, geen gratis leven met alles erop en er aan, geen islam dictatuur, geen miljarden naar Erdogan en hup terug met de huidige gelukszoekers. Dus ook geen bed-bad-brood halfbakken oplossingen.

LaatmaarLu? | 25-10-15 | 13:12

Heeft iemand hem al verteld dat hij hier ontzettende spijt van gaat krijgen. Zijn vrouw wil duidelijk niet.

2863 | 25-10-15 | 13:11

Mafketels
Werk - Check!
Wasmachine - Check!
Huis - Check!
Genoeg geld om een mensensmokkelaar 4 personen te laten verschepen - Check!

Krijg een beetje een Mastercard gevoel hierbij.

Huftert | 25-10-15 | 13:11

Maar serieus.. als je als RTL dit topic brengt dan moet toch sarcastisch bedoeld zijn?
Zijn excuus dat hij in een restaurant hard moet werken met zijn dikke buik... wat denkt hij hier dan te gaan doen met/zonder zijn LOI, geen taal machtig en 50+?? oh ja gratiiiies geld... sorry vergeten.

Dirk III | 25-10-15 | 13:11

Ik voorzie een stage bij het 2e raam van McDonalds als toekomstperspectief.

whitechocolateface | 25-10-15 | 13:10

Denk dat ik mijzelf en mijn familie maar eens op het strand van Australië of de VS ga werpen.
Oh, wacht even. Zo werkt dat daar niet.
Want dat zou een uitnodiging voor de hele wereld zijn.
Dom van mij!

Dhr. de Wit | 25-10-15 | 13:10

Hier een brochure van zo'n "reisburo" wat tegen geld, die asielzoekers wel even naar NL helpt. Er staat een plaatje bij, per land de bedragen van de BIJSTAND en de wachttijd voor soc. woning:

www.breihart.com/london/2015/07/24/revealed-p...

En hier op de site van nederland, bevestiging dat je als asielzoeker meteen bij het ontvangen van een soc woning, direkt Bijstand mag aanvragen:
www.antwoordopbijstand.nl/inhoud?pid=2...

En niet denken 'ze spreken geen nederlands, dat lukt ze nooit.. dat aanvragen'- daar is namelijk een enorm legertje aan 'immigration lawyers' mee bezig, die krijgen een subsidie van de Staat, voor elke klus die ze voor zo'n zielige economische immigrant doen!

landverraders | 25-10-15 | 13:10

En dan net een tranentrekkend relaas van Ernst Hirsch Ballin bij Buitenhof. Compleet, maar dan ook compleet de weg kwijt. "De grenzen in ons hoofd slechten"... Beste Ernst, het zijn geen Joden die hals over kop in een aardappelhok een veilig heenkomen moeten zoeken. Laat die waanzinnige één op één identificatie met de Holocaust nu eens achterwege. Deze lieden hébben al veiligheid en hoeven niet langer te vrezen voor hun leven. Los nog van het grote aantal dat helemaal niet vlucht voor oorlog en geweld. Die compleet misplaatste morele troefkaart..., manmanman.

RobberenRukkie | 25-10-15 | 13:10

Dit lijkt hetzelfde gezin waar al eerder artikels over verschenen (zo heel veel als kok werkende vaders met 2 autistische kinderen zullen er niet zijn toch? De rest is allemaal kwantumfysicus). Dit was dus de meneer die het zorgsysteem in Turkije "onmenselijk" vindt, omdat je jezelf daarvoor moet registreren. En hij hoopt dat zijn kinderen van hun autisme genezen zodra ze in Europa zijn......

Seraphin | 25-10-15 | 13:10

Ik ken mensen hier in NL die het slechter hebben dan dat gezin daar in Istanboel. Just saying.

brutus68 | 25-10-15 | 13:09

Jezus, toch niet te geloven dit!
Wie in het parlement of kabinet gaat dit gezin liefdevol in huis opnemen? Denk zo maar niemand.

Ik zou het trouwens ook niet doen, maar ik hou dan ook geen lulverhalen over al die zielige gelukzoekers. Rot toch op.

dontworrybehappy | 25-10-15 | 13:09

@Mr. Oranda | 25-10-15 | 13:04 Wat doen die lieden daar? Moslims en de islam zijn toch totaal niet welkom in Japan?

Halal gehaktbal | 25-10-15 | 13:09

Meneertje Timmerfrans en consorten zijn toch zo hard aan het werk om de smokkelaars te stoppen? Deze mensen gaan illegaal proberen naar Europa te komen. Mensen zijn illegaal bezig, misschien een ideetje om ze tegen te houden? Ze hebben telefoonnummertje van illegale smokkelaar(s).. Misschien ideetje om die info bij die mensen vandaan te trekken i.p.v. er een zielig itempje van te maken??
Maar ik zal wel gek zijn..

Z800 | 25-10-15 | 13:08

Ja... je zal maar in een restaurant moeten werken. Dat is inderdaad erbarmelijk. Kom snel hierheen want hier krijg je alles graties en voor niets.
Voorwaarde is wel dat je een zielig verhaal moet hebben. Niet de waarheid maar als je maar gewoon een zielig verhaal kan vertellen, das genoeg.

Dirk III | 25-10-15 | 13:08

@Piet Karbiet | 25-10-15 | 13:05

Het is lastig te lezen met die kopvod die ervoor hangt, maar volgens mij is dat er een van Mülü.

BenBinnen | 25-10-15 | 13:07

Kunnen ze op die smartphones ook niet zelf even de googlen hoe de situatie in Europa is? Scheelt weer een hoop valse verwachtingen

ZonderNaam | 25-10-15 | 13:07

Kok?? Wel een 3 sterren chef dan mag ik hopen, want ons zijn alleen hoog opgeleiden beloofd.

Balletje Mayo | 25-10-15 | 13:07

-weggejorist-

Hirsch Ballast | 25-10-15 | 13:07

Man op de stoel, zijn vrouw op haar knietjes brengt verslag uit. Beelden zeggen alles.

Hirsch Ballast | 25-10-15 | 13:06

Marloes de Koning hef 'n mooien bos holt veur de deur!

Jan6887 | 25-10-15 | 13:06

Die mensen hebben geen idee hoe goed ze het hebben vergeleken met de mensen in kampen in Europa, volgens mij.. Zou die RTL ploeg ze nou buiten de camera om nog even gewaarschuwd hebben dat er voor hen hier waarschijnlijk lang niet zo'n fijn appartementje beschikbaar is? Laat staan een baan voor die man..

Williz | 25-10-15 | 13:06

@Old_Spice | 25-10-15 | 13:00
Ja, nu geef je de hele clou weg :)

Lewis Lewinsky | 25-10-15 | 13:05

Heeft Maurice al weer gesproken?

eerstneukendanpraten | 25-10-15 | 13:05

WAAROM oh WAAROM staan er nog steeds geen douaniers aan de natte en droge grenzen van Europa?
Zo moeilijk moet dat niet zijn om te organiseren maar het lijkt erop dat de Europese "leiders" dat niet willen.
Een reaguurder (weet niet meer wie?) vergelijkte deze crisis met het delen van één pizza. Hoe meer mensen op je feestje komen, hoe kleiner de puntjes worden die ze krijgen.
Net als die vent uit de reclame: "Helaas! Opperdepop!".
En je weet wat er gebeurt als demense niets meer te eten krijgen...

Dhr. de Wit | 25-10-15 | 13:05

Nemen ze wel die Miele mee?

Piet Karbiet | 25-10-15 | 13:05

Dit gezin heb ik al op verschillende media gezien en nu ook hier. Zijn toch niet de enige toevallig? Wel opvallend. Turkije is toch een vrij land en bovendien islamitisch. Waar kun je beter zijn als moslim? Maar Erdogan wil 3 miljard ontvangen van EU en een lange vinger trekken.

homerlover | 25-10-15 | 13:04

Een baan, een huis, een islamitisch land zodat je je niet hoeft aan te passen. Waarom nog verder gaan?????????

sparxx | 25-10-15 | 13:04

Hebben die mensen een rekeningnummer ?
Ik wil geld overmaken.
Oh nee, toch niet.

oxyfiebel | 25-10-15 | 13:04

Gisteren ook gezien, ik heb me er aan kapot geërgerd!

Wasbakplasser | 25-10-15 | 13:04

Haha en mijn gezin maar kloten met 2 banen, gastouders, verzekeringen, zorgkosten en allerlei belastingen. Hopelijk maar tot ons 70e. Maar voor deze meneer moet natuurlijk ook betaald worden dus misschien word het wat later.

Repetitive Beats | 25-10-15 | 13:03

De teleurstelling over uitkeringsparadijs Nederland is aan het gezicht af te lezen. Blijf maar daar, want het gaat tegenvallen en jullie zijn *niet* welkom in dit xenofobe, koude landje.

BenBinnen | 25-10-15 | 13:03

Mijn hart huilt...

Conan de Rabarber | 25-10-15 | 13:02

Het is wat als je in je huis je jas aan moet houden met een das over je hoofd tegen de kou. De man is blijkbaar beter bestand tegen dat ijzige klimaat in Istanbul, die zit in zijn overhemd. Ze hebben wel een fijn warm vloerkleed.

Mantisomantis | 25-10-15 | 13:02

Als die smokkelaars zou makkelijk te bereiken zijn, waarom doet de EU daar dan niks mee?

Halal gehaktbal | 25-10-15 | 13:02

En dat wordt dan met welkom borden binnengehaald. Wat een treurnis.

koosnaam | 25-10-15 | 13:02

VN doe hier wat aan, dit is toch geen leven, iedere dag werken in een restaurant, geen kinderbijslag, geen huursubsidie, geen gratis school, geen gratis ziektekostenverzekering, geen eigen 5-kamerwoning en geen auto.

henk vintage | 25-10-15 | 13:02

oh dit gezin weer.. die verwachten dat wij hier autisme kunnen genezen.
Ik ben niet eens boos op die mensen en hun verwachtingen, wel op de boven ons gestelden die ze hier toe laten of zelfs naar toe lokken.

noerg | 25-10-15 | 13:02

De horror. Goed dat ze deze kant op komen om zich te laven aan onze rijkdom, verlost van het loodzware juk dat daar om hun schouders hangt...

Dat is wel vreemd... | 25-10-15 | 13:01

Ik ben om. Nu ik dit gezien heb, moet ik concluderen, dat iedereen die tegen de komt van deze vluchtelingen is, duidelijk een racist moet zijn. Of gewoon xenofoob... op zijn minst neo-nazi. Wellicht ook nog eens islamofoob. Hoe dan ook fout mens.

Meer, meer, meer.

Dit is zo erg...

Statler en Waldorf | 25-10-15 | 13:00

*Video van opa en oma online zetten doet

Tuborg øl | 25-10-15 | 13:00

Erdogan lacht zijn ballen uit de broek... Straks schrijft hij 3 miljard bij, terwijl de bootjes gewoon blijven komen natuurlijk.
Begrijp niet dat die bootjes niet worden teruggesleept en vernietigd worden.

Klik_hier | 25-10-15 | 13:00

Zie je nou wel, ze zitten al 3 jaar veilig in Istanboel, en komen deze kant op voor het geld en de gratis gezondheidszorg. Het zijn parasieten.

Old_Spice | 25-10-15 | 13:00

Nog even snel langs de opheffingsuitverkoop voordat het te laat is ...

Dhr. de Wit | 25-10-15 | 13:00

Economische vluchteling dus.

dobberfries | 25-10-15 | 12:59

Hoe lang accepteren we dit nog?
Die vat ik maar dubbelzinnig op.........

nope | 25-10-15 | 12:59

Doet 't niet...

EricJ | 25-10-15 | 12:59

Wat een ellende...

oxyfiebel | 25-10-15 | 12:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken