Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Humor om te lachen met comedian uit Gaza

Jandino, kijk je even mee? Zo moet humor namelijk wél. Cabaretier Momen Shwaikh is een beetje voor Gaza wat Youp voor de grachtengordel is. Ons kent ons en iedereen lacht zich de lichtgetinte ballen uit de broek want allemaal in hetzelfde schuitje. Even wat cartooneske soundbites onder de punchlines monteren en je bescheurt je van suikerfeest tot suikerfeest. Verder is de Palestijnse zaak natuurlijk een volstrekt legitiem territoriaal conflict dat gewoon opgelost kan worden als Israel naar de VN luistert. Ondertussen in Incidentië.

Reaguursels

Inloggen

nonpissatinventum | 22-10-15 | 10:47
Je monkey theorie is trouwens al bewezen in de praktijk.

"Give a monkey enough darts and they’ll beat the market. So says a draft article by Research Affiliates highlighting the simulated results of 100 monkeys throwing darts at the stock pages in a newspaper. The average monkey outperformed the index by an average of 1.7 percent per year since 1964. That’s a lot of bananas!" www.forbes.com/sites/rickferri/2012/12...

Feynman | 22-10-15 | 11:26

nonpissatinventum | 22-10-15 | 10:47
Je kan de actie noemen zoals je wilt. Beide partijen zijn van mening dat hun actie een reactie uit zelfverdediging is. Feit is dat dit systeem van acties alleen extra slachtoffers maakt.

Feynman | 22-10-15 | 11:24

-weggejorist-

nonpissatinventum | 22-10-15 | 10:47

nonpissatinventum | 21-10-15
JERUSALEM (AP) — An Israeli soldier shot and killed a Jewish man he suspected was a Palestinian "terrorist" in Jerusalem, police said Thursday, in a reflection of the jittery mood that has gripped Israelis amid a spate of near-daily Palestinian stabbing attacks. hosted2.ap.org/APDEFAULT/cae69a7523db4...

Feynman | 22-10-15 | 10:41

nonpissatinventum | 21-10-15 | 23:44
nonpissatinventum | 21-10-15 | 23:50
Ik stelde dat aan beide kanten slachtoffers vallen omdat aan beide kanten slachtoffers vallen. Het is voor een slachtoffer en nabestaanden irrelevant hoe hun geliefde overleed.

De IDF soldaten die per abuis burgerslachtoffers maken zoals 2000 kinderen in de afgelopen 15 jaar zijn ook in Israël helden. Wat is je punt?

Feynman | 22-10-15 | 09:33

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 23:50

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 23:44

nonpissatinventum | 21-10-15 | 19:43
Ik vind het onwenselijk dat dat gebeurd. Dat gebeurt trouwens nog tien keer zo vaak aan ander zijde. www.ifamericansknew.org/ Ik vind het aan beide zijden onwenselijk. Daarom zoek ik een oplossing. Jij niet.

Feynman | 21-10-15 | 20:30

-weggejorist-

Dus toch! | 21-10-15 | 20:28

nonpissatinventum | 21-10-15 | 17:36
1) Of hun nakomelingen. Feit blijft dat in 1948 het voormalige mandaatgebied niet leeg was. "the 5th Century BCE when the historian Herodotus called the area "Palaistinē" (Greek - Παλαιστίνη)"
2) Het interesseert mij niet hoe je ze dan wel wilt noemen. Daar heb je trouwens ook nog geen voorstel voor gedaan. Dat voorstel doe je wel voor Basken en Schotten. Schotten wonen trouwens nog steeds in Schotland, maar dat terzijde. Je kan de naam van die groep mensen vervangen zonder dat het effect heeft op jouw of mijn betoog. The Artist Formally Known As Prince kan je dat uitleggen.
3) Mijn betoog heeft geen premises nodig uit het feitencomplex wat je betwist. Derhalve irrelevant. Of mijn betoog irrelevant is volgt niet uit de feiten die je betwist, aangezien ik die feiten geeneens gebruik.

"Kom aan mijn mensen en je bent dood." Blijft een zinloze manier van achterwaarts regelen. Die trouwens door alle strijdende partijen ter wereld in gebruik is en waarmee ze vooral nog meer familie verliezen. Waarmee je nooit familie terugkrijgt. Aangezien ik over een dergelijk resultaat ontevreden ben zoek ik een voorwaartse regeling.

Maar goed, jij hangt waarschijnlijk meer het systeem aan dat groep A iemand vermoord in groep B. Daarna vermoord groep B twee mensen in groep A. Daarna vermoord groep A vier mensen in groep B. Daarna vermoord groep B acht mensen in groep A. Daarna vermoord groep A zestien mensen in groep B. En zo verder.

Volgens mij gaan vooral mensen dood in dat systeem, en meestal niet degene waarmee het ooit stopt. Maar veel interessanter is dat het na een paar herhalingen niet meer echt uitmaakt wie begonnen is voor de verdere ontwikkeling. En het is heel interessant om te zien dat het totaal niet belangrijk is wie A en wie B is.

"ik zag je die poging niet wagen" Ik stelde voor om meer de lijn te volgen die voor andere Arabieren gevolgd is en in vier verschillende staten tot betere resultaten geleid heeft dan in de bezette gebieden. Dat vertel ik je nu voor de vierde keer.

Terwijl in deze vijf gebieden rond Israël met dezelfde genen, etniciteit, geloof en verdere afkomst begonnen is. Zeker als je alleen vergelijkt tussen de aselecte steekproef aan twee zijden van de Jordaanse rivier.

Je kan er heel veel over zeggen, maar het blijft een poging. Uw stelling dat ik geen poging doe faalt. Dat u m nog niet gezien heeft klopt echter wel, dat kan ik duidelijk vaststellen uit uw reacties.

Zorgen dat je tegenstander iets te verliezen heeft, iets anders te doen heeft en niet meer dagelijks met jouw macht geconfronteerd wordt.

nonpissatinventum | 21-10-15 | 18:04
Deze perverse zaak is een incidentenreeks uit die andere perverse zaak. U kunt die relatie óók nog eens pervers vinden, maar dat maakt deze nog niet feitelijk onjuist of bij mij afkomstig. Ondanks uw herhaalde uitnodiging ga ik daar niet nogmaals enige verantwoording voor afleggen. Het initiatief lag bij reacties OP mij en dus niet BIJ mij.

Vervolgens noemt u twee namen die als eenlingen geopereerd zouden hebben, maar veel belangrijker, als eenlingen gestraft zijn. We hebben niet het moment aangegrepen de bevolkingsgroepen waar zij uit voortkwamen te isoleren, achter muren te plaatsen en als tweederangsburgers te gaan behandelen.

Dat is namelijk het probleem met collectief straffen. Het komt nauwelijks aan bij de juiste personen, terwijl het wel groepen mensen tegen elkaar opzet. Waarmee het dus eens stap weg is bij een oplossing, minder geweld en gematigdere politieke partijen. Collectief straffen is trouwens apart verboden in het UVRM.

Binnen de regeltechniek zou je collectief straffen gewoon een verkeerd aangesloten terugkoppeling noemen en een ongeregeld systeem verwachten.

Feynman | 21-10-15 | 20:24

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 19:43

"In een poging een oplossing te vinden gooi ik het liefst alle kwalificaties, namen en emoties de deur uit om de systemen te herkennen die deze ellende in stand houdt"

Goh wat zouden die systemen nu zijn. Dat is moeilijk...

/* trekt haren uit hoofd */

Hirsch Ballast | 21-10-15 | 18:43

Stuitend! Vooral die dikke. Puh.

Driewerf Hoezee | 21-10-15 | 18:21

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 18:04

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 17:46

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 17:36

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:43
1) Ik hoefde het tegendeel niet aan te tonen, het was mijn stelling niet. Toch heb ik dat gedaan. www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/H... Het staat zelfs 250x in de Tanakh. Deze non discussie kwam niet voor in mijn initiële stelling. Is derhalve irrelevant voor mij.
2) Het is niet geheel ongebruikelijk om de mensen op een stuk land de naam te geven van dat stuk land. Als JIJ die stelling zou willen innemen, dan zou ik graag willen weten waarom je van die norm zou willen afwijken. Maar dan nog, je kan de naam op een doosje veranderen, daarmee verander je de inhoud nog niet. Derhalve irrelevant.
3) Het is totaal irrelevant voor mijn betoog wie de oorlog begon. Ik ben namelijk geïnteresseerd in het einde. Niet het begin of het midden. Een oorlog beginnen en in stand houden kan iedereen, ik ben meer gefascineerd met waar anderen falen. Ben helaas te laat geboren de Amerika te ontdekken, en te vroeg geboren om de

Ik ben bang dat als je een oplossing afhankelijk maakt van de opstelling van een partij waar niemand controle over heeft die methode zal falen. Een partij die uit meerdere fracties bestaat, geen goederen te verliezen heeft en geen toekomstbeeld heeft.

In materieel opzicht is de "oplossing" met de huidige bezette gebieden met beperkte grensopeningen al een vorm van een tweestatenoplossing. Je hebt de eerste Staat Israël, met miljoenen arabieren erin die een beheersbaar probleem opleveren. Dan heb je de bezette gebieden als tweede staat.

Als ik die tweede staat nu eens vergelijk met de vier staten waar Israël bij herhaling in oorlog is geweest, met tanks enzo, moet ik toch zeggen dat Israël meer vrede heeft bereikt met de gebieden waar ze GEEN militaire controle over heeft, dan de twee gebieden waar ze WEL militaire controle over heeft. Ik vraag me dus vrij hard af of dit beleid wat op de korte termijn heel noodzakelijk kan lijken, wel op de lange termijn duurzaam genoeg is.

Dan kan ik ernaar kijken wat er noodzakelijk is om de huidige status quo in stand te houden. Technologische en militaire steun vanuit USA, technologische voorsprong op Arabieren, goede inlichtingendiensten, Arabieren die vooral elkaar oorlog voeren en zo verder. Allemaal zaken die niet vanzelfsprekend zijn en in ons digitale tijdperk steeds sneller veranderen en verschuiven. De huidige situatie is dus geen stabiel evenwicht, maar een labiel evenwicht.

Dat brengt de illusie dat Israël van dag tot dag deze oorlog aan het winnen is, terwijl het onzeker is of dat ook van eeuw tot eeuw zo blijft.

Deze oorlog lijkt wel een heel ziek spelletje poker, waarbij de ene partij iedere keer snel fold, terwijl de andere partij iedere keer de blind kwijtraakt. De ene heeft toch niets meer te verliezen en wacht op betere kaarten, en de andere trapt daarin.

In een poging een oplossing te vinden gooi ik het liefst alle kwalificaties, namen en emoties de deur uit om de systemen te herkennen die deze ellende in stand houdt. Immers, die emoties zijn een gevolg, geen oorzaak.

Feynman | 21-10-15 | 17:18

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:52

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:43

ik vind israel fantastisch. die hebben tot het einde der
tijden voor elke arabier afzonderlijk een tiental rakketten in de aanbieding. en ooit gaat israel he-le-maal los daar. ook iets met draagvlak.

verbanden | 21-10-15 | 16:34

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:17
nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:19
Je mist in deze reactie de context dat jij stelde dat de NAAM niet bestond in het Ottomaanse rijk. Iets wat ten eerste onjuist is, www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/H... ten tweede door mij niet gesteld was, ten derde irrelevant is voor het standpunt wat ik innam en zo kan ik nog wel even doorgaan.

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:22
Door beide eindeloos te gebruiken onderschrijf je inmiddels mijn punt dat die twee namen prima te gebruiken zijn tijdens dit debat. Een punt wat je eerder ontkende. Namen die ik geeneens in mijn eerste tegel gebruikte:

Ter herinnering mijn stelling en tegel:
Tijdens de zesdaagse oorlog vielen Libanon, Syrië, Jordanië, Egypte SPROOKJESLAND binnen. Nu zijn we vijftig jaar verder. Deze vier landen hebben inmiddels een andere koers en handelen vrij met de rest van de wereld.

Twee gebieden zijn nog in oorlog. Dezelfde twee gebieden kennen geen vrijhandel met de wereld en kennen wel collectieve straffen voor de bevolking. Er zal toch geen patroon zijn? www.npo.nl/2doc-weggegooid-geld-bevord...

Misschien moet Israël eens gaan experimenteren met het beleid wat met andere arabieren gewerkt heeft.

Anders is het wachten op een tijdperk waar ze de technologische voorsprong en/of militaire hulp uit de rest van de wereld tijdelijk niet meer hebben en om die reden verdwijnen in de toekomst. Of wachten op een tijdperk dat de numerieke overmacht van de bedoeïenen effectiever is dan het meest moderne, getrainde en ervaren leger ter wereld.

Er is geen bokser die boksend zijn pensioen gehaald heeft.
Feynman | 21-10-15 | 13:38

Feynman | 21-10-15 | 16:29

AntonPantoffel | 21-10-15 | 14:16
Landjepik? Het land is nooit van de Palestijnen geweest.

WaitingLine | 21-10-15 | 16:22

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:22

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:19

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:17

Dit is trouwens wat je Joden zelf zeggen over jouw feitjes:

Under the Ottoman Empire (1517-1917), the term Palestine was used as a general term to describe the land south of Syria; it was not an official designation. In fact, many Ottomans and Arabs who lived in Palestine during this time period referred to the area as "Southern Syria" and not as "Palestine." www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/H...

After World War I, the name "Palestine" was applied to the territory that was placed under British Mandate; this area included not only present-day Israel but also present-day Jordan.

Dat die naam een verzinsel zou zijn van de Sovjets is dus onjuist. Los daarvan is het irrelevant voor de stelling die ik innam.

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:11
Ook dat deed ik niet. Die discussie heb ik NIET gestart lees maar terug. Weer een voorbeeld dat je mij iets verwijt wat ik niet gezegd, geschreven of gedaan hebt.

Je bent al een tijdje niet meer met mij in debat, maar een spookbeeld wat je van mij hebt. Het is voor mij onmogelijk namens dat spook te spreken.

Feynman | 21-10-15 | 16:17

Shalom en salaam. Boodschap van vrede en liefde

franck7020 | 21-10-15 | 16:12

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 16:11

nonpissatinventum | 21-10-15 | 15:59
Nee jij begint iedere keer met een "samenvatting" van mijn woorden die net even een ander standpunt innemen dan het mijne. Daarna verlies je het overzicht wat nog mijn stelling en argumenten zijn en raak je de draad kwijt.

Je draait bijvoorbeeld het nu om. Ik stelde dat JIJ het recht NIET had een verzameling mensen HUN naam te ontnemen.

Ik stelde dat die MENSEN al bestonden in het Ottomaanse rijk, dat is totaal iets anders dan dat die NAAM al in dat rijk hebben bestaan.

En zo verder.

Feynman | 21-10-15 | 16:08

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 15:59

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 15:56

Ik hoor de 'comedy trains' al bijna weer rijden...

Oblast | 21-10-15 | 15:50

Richt vuurwapen op i pad " kappen met die spellingcheck " foorwagen is vuurwapen

Goatboy2014 | 21-10-15 | 15:45

nonpissatinventum | 21-10-15 | 15:36
U schuift me nu een stelling in de maag splitsen die ik niet ingenomen heb. Die ga ik dus niet verdedigen. Praat rustig verder met uzelf.

Feynman | 21-10-15 | 15:45

Als iedere bewoner dadelijk een foorwagen draagt. Advies aan de pallies, dont bring à knie to à gunfight

Goatboy2014 | 21-10-15 | 15:43

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 15:36

@Sano | 21-10-15 | 15:10
.
Zeker. Ik meen te weten dat de Romeinen dat gebied naar de Filistijnen vernoemden. Dat was een volk waar de Joden liever niet mee in zee gingen. De Romeinen gebruikten die benaming expres om de Joden te grieven na hun verslagen opstand. Historici denken dat de Filistijnen van Kreta kwamen en daar ook weer naar terugtrokken.
nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnen

Piet Karbiet | 21-10-15 | 15:26

nonpissatinventum | 21-10-15 | 15:14
Criteria die niet voorkomen in bijvoorbeeld het URVM. Voor mij is het gewoon een verzameling mensen onder vergelijkbare omstandigheden. Omstandigheden die grotendeels extern worden opgelegd die in mijn ogen voor ongewenste effecten zorgen voor mensen binnen en buiten die populatie.

U verzand helaas in oninteressante kwalificaties, woordgrapjes en zelfverzonnen criteria. Ik kan u niet betichten van een drogreden, daarvoor zult u eerst een rede moeten voeren.

Feynman | 21-10-15 | 15:21

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 15:14

Als wij straks doen wat de VN ons gaat zeggen dan kunnen we beter maar meteen ons boeltje oppakken en verkassen.
Een kolonie op zee ofzo. En wedden dat ze dan daarheen komen in bootjes, zodra de eerste vruchten te jatten zijn?

squadra | 21-10-15 | 15:12

@Piet Karbiet
Palestijnen was de naam van de Romeinen voor de Joden die in dat gebied woonde. Dit om de joodse claim op het land proberen te ondermijnen omdat de Joden toen veel in opstand kwamen tegen de Romeinen.
De naam is later gekaapt door moslim arabieren. Ja ze noemen zich naar een eeuwenoude Joodse groepering, raar maar waar.
en.wikipedia.org/wiki/Syria_Palaestin...

Rest In Privacy | 21-10-15 | 15:10

Toch apart om te zien hoe ze zo intens gelukkig kijken en lachen als ze het over het vermoorden van mensen hebben. Zal wel "andere cultuur" zijn.

Respeezy | 21-10-15 | 15:09

nonpissatinventum | 21-10-15 | 14:59
Goed er bestaat dus een groep mensen die zichzelf zo wil aanduiden.

Kennelijk is hier in de panelen nog een groep mensen die van mening is dat je een andere groep mensen een zelf gekozen omschrijving kunt weigeren. Prima, kunt u 1 bron geven wie jullie dat recht gegeven heeft?

Daarnaast, op het moment dat ik die naam gebruik, weet iedereen wie ik bedoel. Dat lijkt me precies de bedoeling van zo`n naam.

Het is pas gezwets om een vredesproces te beginnen met een overeenkomst over de benaming van strijdende partijen.

Feynman | 21-10-15 | 15:09

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 14:59

De 'muslim issue' is momenteel wat vroeger de Koude Oorlog was. Als dat maar goed gaat.

Organische evolutie | 21-10-15 | 14:58

kindapaas | 21-10-15 | 14:31
gaffelbaard | 21-10-15 | 14:45
Als je hier dat stuk land Palestina noemt, roept iedereen dat die naam pas later verzonnen is. Die naam misschien wel, de mensen daar niet. In die discussie had ik even geen zin. Maar goed, dan krijg je dus een andere zinloze discussie. Ik ga op zoek naar een oplossing op terug te keren naar de inhoud.

Wat is twintig jaar op een conflict wat even oud is als de onderliggende geloven? Daar zit ik ook een patroontje btw.

Je kan mensen die ergens honderden jaren woonden onder de vlag van het Ottomaanse rijk niet eerst een zelfgekozen naam ontnemen in de hoop ze dermate ver te kunnen ontmenselijken dat je ze geen rechten hoeft toe te kennen. Dat is pas propaganda van uw kant.

jemagookniksmeer | 21-10-15 | 14:34
Uit dat iemand niet uit Syrië komt volgt nog niet dat die niet uit een oorlogsgebied komt. Ook de andere genoemde groepen vanuit Nigeria, Irak en Afganistan zijn landen in (burger)oorlog.

Daarbovenop kunnen economische vluchtelingen pas meeliften op gekochte Syrische paspoorten als er in Syrië een oorlog is. Ook deze andere stroom heeft dus een start nodig in een oorlog.

Beide starten dus bij dezelfde bron, waarna de usual suspects met de stroom mee aansluiten.

Feynman | 21-10-15 | 14:54

Waarom is er nooit een Palestijnse vluchtelingen stroom op gang gekomen naar Europa? En ach, deze 'humor' is al 2000 jaar aan de gang. Zal nog wel 2000 jaar bijkomen.

Kaalgeplukt | 21-10-15 | 14:53

@nerazuri | 21-10-15 | 14:48
Niet waar. Ze hebben sinds 1900 stukken land gekocht en het in 1948 van de VN gekregen. En sindsdien verdedigd. Het Palestijnse volk is pas later verzonnen. Arafat is in Cairo geboren.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:52

-weggejorist en opgerot-

nerazuri | 21-10-15 | 14:48

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 14:46

kindapaas | 21-10-15 | 14:31
Ik zie dat je me voor was. Mooi.
Herhaling voor Feynman
-einde brits mandaat>> 1948
-begin zesdaagse oorlog>> 1967

Het lijkt erop, Feynman, dat je in hetzelfde palestijnse propaganda kaartje gestonken bent als de MSNBC. Kijk even naar de links die ik gaf in mijn tegel van gaffelbaard | 21-10-15 | 14:22

gaffelbaard | 21-10-15 | 14:45

Veel Booslims zijn ook nog boos om de crusades, maar vergeten zich af te vragen wie daar daarvoor woonden en hoeveel terreur van Booslims eraan vooraf ging.

youtu.be/I_To-cV94Bo?t=80

Bij Pauw kort geleden ook zo typisch. Vraag waarvoor ze vluchten ... antwoord assad (en niet isis), want voor de Arabische lente was het paradijs daar. ... en niet afvragen wie toen de president was lol.

Lijkt erop dat een stap verder of terug denken erg moeilijk is o.O

mysteryposter | 21-10-15 | 14:44

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 14:43

amder | 21-10-15 | 14:23
simpel: is een tegenreactie op het slachtofferdenken van de sLinkse kerk die altijd palestijnen wil neerzetten als zielige kansenparels die bescherming moeten hebben van de linkse sekte.
Dat de palestijnen nog ergere fascisten zijn dan de nazis begrijpen ze niet, en die fout maken de socialisten wel vaker.

--sql error-- | 21-10-15 | 14:39

@mindless | 21-10-15 | 14:34
Goed punt alleen hadden de Romeinen ze er 2000 jaar eerder weggejaagd en verdreven. Er waren er in 1900 inderdaad nog maar weinig. De rest zwierf over de aardbol. Maar ze hadden wel een boekje waarin stond dat het hun land was. En iets met Jeruzalem en een verwoeste tempel.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:39

@kindapaas
Ms bedoelde ie de Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 ipv zesdaagse. Gelijkwaardige oorlog though, de Arabieren beginnen en Israel maakt het af. T begin van de cyclus zeg maar.

Rest In Privacy | 21-10-15 | 14:39

Dat gepraat met die wilde handgebaren erbij komt me ook danig de strot uit.

Nilfisk | 21-10-15 | 14:37

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:06
Als Mark Twain gelijk had waren er dus ook geen Joden in Israël. Dus hun claim op het land is net zo valide als die van de Palestijnen. Of niet soms?

mindless | 21-10-15 | 14:34

-weggejorist-

nonpissatinventum | 21-10-15 | 14:32

Zijn dit de Arabische Loony Tunes?
What's up Doc??

klinkklaar | 21-10-15 | 14:32

Zelfs Rudi Carrell wordt met terugwerkende kracht leuk.

Lewis | 21-10-15 | 14:31

amder  | 21-10-15 | 14:23
Misschien komt omdat Geert Wilders dezelfde financier heeft.

mindless | 21-10-15 | 14:31

Feynman | 21-10-15 | 13:38
Feynman ik wil me nergens mee bemoeien maar wat je schrijft klopt niet. De zesdaagse oorlog was in 1967, het mandaat lag toen al bijna 20 jaar in het verleden.

kindapaas | 21-10-15 | 14:31

-weggejorist-

gaffelbaard | 21-10-15 | 14:30

Je kunt ook iedere dag filmpjes laten zien van Israëlische kolonisten en laten horen wat die allemaal voor fraais te zeggen hebben. Ik denk niet veel anders.
En dat zijn dan nog bezetters.

wapster | 21-10-15 | 14:28

@Mocro2897
Dus op dagelijkse basis de afgelopen 10 jaar op joden inrijden en insteken is braaf meewerken?

Rest In Privacy | 21-10-15 | 14:26

Het zou me wat waard wezen als de wetenschap zich eens stort op het genen complex van Arabieriërs. Ik denk dat al dat bidden naar Mekka in de loop der eeuwen iets gedaan heeft met de genen van die gasten. Zoals hier in het westen bv genetische afwijkingen tot kanker leiden, zo denk ik dat daar de genen verantwoordelijk zijn voor een ontembare moordlust.

Graaf van Egmont | 21-10-15 | 14:25

@Backagainbitches | 21-10-15 | 14:06
Dan hoop ik maar, dat het ironisch bedoeld was. En bij nader inzien: kán ook haast niet anders, want Spartacus.

Peter Emile | 21-10-15 | 14:24

@Ebert de R | 21-10-15 | 14:18
Mark Twain was toch een reaguurster op de GeenStijl?

necrosis | 21-10-15 | 14:24

@AntonPantoffel | 21-10-15 | 14:16
Welk landjepik?
Het grondgebied waar Israël en (delen van) andere landen liggen, was een mandaatgebied van Engeland, veroverd op het Ottomaanse rijk, het huidige Turkije.
Maar die welles/ nietes discussie hebben we al eerder gehad....

necrosis | 21-10-15 | 14:23

-weggejorist-

amder | 21-10-15 | 14:23

Allemaal de schuld van Israel: zij zijn begonnen zich te verdedigen tegen de Palestijnse terreur.

Steinway | 21-10-15 | 14:22

Die figuren zijn onderdeel van een zionistisch compleet om eindelijk de palestijnen uit te kunnen roeien.

mr. Quispel | 21-10-15 | 14:22

@AntonPantoffel | 21-10-15 | 14:16
Hahaha, Palestijnen. Triest agressief vecht volk. hebben alles al aangeboden gekregen. Maar zullen altijd weigeren omdat alleen de volledige vernietiging van Israël en de Joden hun honger kan stillen. Die Palestijnen moeten eens wakker worden. Zo niet dan zijn zij zelf verantwoordelijk voor alle doden die nog gaan komen.
--
Palestijnen zijn kindermoordenaars.

Mark_D_NL | 21-10-15 | 14:22

Pfff.. een stukje over een of andere kneus inclusief de oorlogspropaganda van de IDF. Heb dan het lef om het over die oliedomme lulkoek van warmonger Bibi te hebben. Maar ja, Israël hè? Dan heeft de waarheid op GS blijkbaar altijd maar 1 kant.

mindless | 21-10-15 | 14:21

@Ebert de R | 21-10-15 | 14:18
LOL. Churchill had ook zo zijn bedenkingen.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:21

AntonPantoffel | 21-10-15 | 14:16
Nee, niet weggelachen. Het is namelijk diep triest.
Want zelfs als alle Joden morgen hun koffers pakken en vertrekken, zal het een brandende vuurzee van haatoorlogen zijn in die contreien.
Jammer, maar helaas. In alle islamitische landen is het haat en geweld wat de klok slaat. Voor de Palestijnen komen de Joden als een zegen, omdat de Palestijnen al hun haat op de Joden kunnen afwentelen.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 14:20

@Aminozuur | 21-10-15 | 14:10
Uw vergelijking gaat helemaal mank. In Judea en Samaria woonden geen Palestijnen, wel wat Arabierse nomaden. De Joden kochten stukken land van Egyptenaren en gingen dat vruchtbaar maken. Daar kwamen muzelmannen op af. Kunt u mij een Palestijns sage of legende vertellen van voor 1948? En Palestijnse ruïne aanwijzen? Sinds welk jaar is er een Palestijnse vlag? (Antwoord: 1963)

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:20

Hier ben ik het mee eens

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2015/10/De-echte-reden-waarom-de-Arabieren-de-Joden-haten-2701925W/

pejoar | 21-10-15 | 14:19

Ik zie er de humor niet in, maar dat kan aan mij liggen. Ik ben niet in een al te beste "bui" vandaag.

HMCuiteraard | 21-10-15 | 14:19

@Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:06

Mark Twain kwam uit een tijd dat we nog rationeel mochten denken, waar waarheid het belangrijkste was. Na zijn reizen in het midden-oosten kwam Twain tot de conclusie: 'I know that beyond any question every Mohammedan is insane'.

Probeert u dat nu maar eens te stellen. Racist.

Ebert de R | 21-10-15 | 14:18

-weggejorist-

Daniel665 | 21-10-15 | 14:17

Onbegrijpelijk dat de Palestijnen niet in opstand komen tegen het landjepik en de schending van mensenrechten door Israël. Israël dient de gestolen gronden zo snel mogelijk aan de Palestijnen terug te geven. Daarmee verdwijnt een deel van de motivatie van de Palestijnen om gerechtigheid te eisen.

De wijze waarop de Palestijnen nu hun ongenoegen kenbaar maken, door het doden van onschuldigen, mag natuurlijk absoluut niet. Blijkbaar helpen andere vormen van het probleem onder de aandacht brengen niet. Je merkt het ook op deze site: de problemen van de Palestijnen worden weggelachen.

AntonPantoffel | 21-10-15 | 14:16

@Madame Poitiers | 21-10-15 | 14:07
Ik weet niet of Arabieren zichzelf identificeren met Palestijnen.
Egypte houdt de grens met Gaza potdicht en veel vrienden op het Arabische schiereiland hebben de Palestijnen ook niet.
Ze maken het zichzelf wel moeilijk met hun handvest.
(oa het nastreven van de totale vernietiging van de staat Israël)

necrosis | 21-10-15 | 14:16

Aminozuur | 21-10-15 | 14:10
.
Nou nee. Het is niet zo dat wij hier hele stukken braakliggend polderlandschap voor heel veel geld aan de islamitische migranten hebben verkocht, waarna die op dat waardeloze land een gezonde, vruchtbare maatschappij hebben opgericht door heel slim te zijn, heel veel te studeren en heel hard te werken.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 14:15

Maar gelukkig weten de Israëliërs beter. Die kennen hun islamitische pappenheimers. De Nederlanders, ondanks pijnlijke lessen, nog steeds niet.
Peter Emile | 21-10-15 | 13:55
.
Hear, hear.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 14:12

@Adversary | 21-10-15 | 14:07
.
Zeker. De NPO verklaart ook zonder met de ogen te knipperen dat onbekende mannen met een mes op Joden insteken en dat het motief van de daders onbekend is.
Zeer verhelderend allemaal.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:12

Je zou toch denken dat we die Palestijnen vandaag de dag wat beter begrijpen. Wat wij nu meemaken hebben zij decennia geleden al meegemaakt: dat hun land overgenomen wordt door grote groepen mensen met een compleet andere religie/ideologie. Als de Islamieten hier straks een staat stichten die door bijvoorbeeld Saudi-Arabië gefinancierd wordt vind ik ook dat wij zo mogen reageren.

Aminozuur | 21-10-15 | 14:10

Het laat de wanhoop zien dat sloebers een eind aan hun leven maken door soldaten met een mes aan te vallen.

Maaiveld | 21-10-15 | 14:10

Peter Emile | 21-10-15 | 13:55
Helemaal eens met je analyse, behalve dan de stelling dat Israel in 1967 verradelijk werd aangevallen door de omringende landen. Israel wist dat die aanval zou komen en deelde als eerste de klappen uit. Je moet het niet mooier maken dan het al was.

Graaf van Egmont | 21-10-15 | 14:10

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:06
Klopt. Net zoals Zuid Afrika leeg was omdat alle negers elkaar hadden uitgeroeid, op wat bosjesnegers na.
De Joden creëerden de werkgelegenheid waar de Arabieren op af kwamen, net als de negers in Zuid Afrika, en toen de parasitaire volkeren zich sterk genoeg achtten qua toegestroomde aantallen, gingen ze onmogelijke eisen stellen.
En toen ging het mis. Zoals het altijd misgaat tussen parasieten en gastheren.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 14:09

Wat vreemd. Normaal gesproken wil de lokale bevolking de bezettingsleger, die voor dood en verderf heeft gezorgd, knuffelen. Op de Westoever hebben de Palestijnen altijd braaf meegewerkt. Wat kregen ze er voor terug? Nog meer kolonisten en nederzettingen. Wie heeft er hier een goede tip wat de Palestijnen dan wel moeten doen. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de zionisten een plan hebben voor dat gebied en dat ze die zullen uitvoeren ook.

Mocro2897 | 21-10-15 | 14:07

Inderdaad beter dan die hysterische Jandina.

Nuchternederland | 21-10-15 | 14:07

@jemagookniksmeer | 21-10-15 | 14:03
In ieder geval geen hoogopgeleide raketgeleerden.
Enkele raketten die vanuit Gaza werden afgevuurd op Israël, belandden in dichtbevolkte wijken in.... Gaza.
En wie kreeg de schuld?

necrosis | 21-10-15 | 14:07

Israeliers worden op klaarlichte dag massaal aangevallen door moslimterroristen die uit zijn op etnische zuivering. NPO kopt: 'Palestijnen neergeschoten in Hebron'.

Adversary | 21-10-15 | 14:07

necrosis | 21-10-15 | 14:00
Arabieren haten. Punt. Ze haten de ene groep en als die is uitgeroeid, gaan ze door met het haten van de volgende, en de volgende, totdat alles en iedereen is uitgeroeid en dan beginnen ze elkaar te haten en uit te roeien.
Wat zegt de laatste Arabier? : "En nu is het vrede" voordat hij zichzelf om zijn oren begint te slaan en God gaat haten omdat er niemand meer is om te haten.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 14:07

@Peter Emile | 21-10-15 | 13:55
Mooi betoog, maar ik heb zo'n lichtgetint vermoeden dat Spartacus het met al met je eens was hoor.

Harry Turtle | 21-10-15 | 14:06

Schrijver Mark Twain bezocht Israel in 1860, hij beschreef het als een compleet desolaat en onbevolkt land.
www.youtube.com/watch?v=HpFhKpS67DQ
Palestijnen waren er al helemaal niet.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:06

-weggejorist-

Backagainbitches | 21-10-15 | 14:06

Ook hier een keur aan hoogopgeleide ondernemers.

jemagookniksmeer | 21-10-15 | 14:03

@Piet van het Padje | 21-10-15 | 13:44
.
Omdat het allemaal latente homo's zijn.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:02

Youp? Eerder Borat.
Die eerste geinterviewde is grappig. Die laatste een gestoorde gek.

polt | 21-10-15 | 14:00

@Madame Poitiers | 21-10-15 | 13:50
Zelfs leden van Hamas en Fatah kunnen niet door één deur zonder elkaar de hersenen in te slaan...

necrosis | 21-10-15 | 14:00

De Joodse leiders hebben de PLO 3 x een zeer genereus aanbod van land gedaan. Ik meen zelfs 80% van de betwiste gebieden en een fors deel van Israel. Het antwoord was: Nein, nein, nein. De Pallies willen alle Joden uitmoorden, die willen helemaal geen vrede.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 13:59

Wat een fijne vaders zullen die gasten worden.

McMarx | 21-10-15 | 13:58

Citaatje:

"Verder is de Palestijnse zaak natuurlijk een volstrekt legitiem territoriaal conflict dat gewoon opgelost kan worden als Israel naar de VN luistert."

Neen, Spartacus, neen!
Als Israël naar de VN luistert, verandert er niets.
Als Israël naar de VN luistert, zijn er nog steeds de terreurorganisaties. Is er nog steeds de Arabische jodenhaat, waarbij die van de nazi's destijds verbleekt.

Als Israël naar de VN luistert, is er nog steeds de hartstochtelijke Arabische wens om alle joden uit het heilige land te verdrijven, of nog beter: uit te roeien.

Als Israël luistert naar de VN (die allang wordt beheerst door hoofdzakelijk foute landen met kilo's boter op het hoofd) geeft het zijn strategische gebieden op, die het terecht veroverd heeft tijdens de verraderlijke aanvalsoorlog die alle omringende Arabische landen in 1967 tegen Israël zijn begonnen.

Ergo: als Israël naar de VN luistert (die gedomineerd wordt door foute landen met kilo's boter op het hoofd) graaft het zijn eigen graf.

Geen enkel land dat - in tegenstelling tot de meeste islamitische landen - een reservoir aan gezond verstand herbergt, zal zoiets doen.

Maar politiek correcte Nederlanders bijvoorbeeld, inmiddels gestaald in de techniek der zelfverloochening en zelfvernietiging, zullen geen moment twijfelen om de schop ter hand te nemen en hun eigen graf te graven. Precies wat ze van Israël eisen om te doen.

Maar gelukkig weten de Israëliërs beter. Die kennen hun islamitische pappenheimers. De Nederlanders, ondanks pijnlijke lessen, nog steeds niet.

Peter Emile | 21-10-15 | 13:55

@KingStannisBaratheon | 21-10-15 | 13:33
Je eerste twee zinnen vatten het perfect samen!

necrosis | 21-10-15 | 13:54

Nou ja, onze Gutmenschen geloven nog steeds oprecht dat het allemaal de schuld van de joden is.
Omdat de gewone burgers zo brutaal zijn wat anders te denken laten de Gutmenschen per week 22 duizend nieuwe palestijn-achtige jongemannen overkomen, om ons uit de eerste hand te laten waarnemen wat een leuke mensen dat in werkelijkheid zijn. Wanneer je ze van nabij leert kennen, zeg maar.

Jan Passant mk2 | 21-10-15 | 13:54

Ik schaar me voor 100% achter de joden in Nederland. En zal het niet nalaten om hen te verdedigen. De NL regering tolereert en financiert Joden haat in de straten van Nederland. En vergeet niet dat diverse sujeten van o.a. de SP openlijk de gewenste genocide van het joodse volk verdedigt en ondersteunt.

Mark_D_NL | 21-10-15 | 13:54

Krijg de indruk dat het wel heel slecht chocopasta eten is met die gasten.

Texacoballletje | 21-10-15 | 13:53

Jan Gordelroos | 21-10-15 | 13:50
Gelukkig hebben ze je oproep gehoord. Ze zijn al onderweg hierheen.

Graaf van Egmont | 21-10-15 | 13:53

Als de NPO soortgelijke vragen stelt op Kanaaleiland, krijg je de precies dezelfde antwoorden.

Tjemig | 21-10-15 | 13:53

De Pali's verdienen alles wat ze over zichzelf afroepen. Ben bang dat dat nooit gaat veranderen, integendeel, het wordt alleen maar erger. Ze planten zich in Gaza en de WestBank voort als een ongedierte plaag, het wordt dus alleen maar uitzichtlozer en hebben er geen problemen mee om hun vele kinderen te offeren aan wat zij als legitieme jihad zien. Dat wordt er van kinds af aan ingeprent en probeer dan nog maar eens iets te veranderen aan deze haat ideologie. Onmogelijk.
Israel gedraagt zich wat mij betreft nog voorbeeldig. Dit gaat weer een tijdje zo door en dan komt vanzelf weer een vergeldingsactie van Israel. Een fysieuze cirkel die niet is te doorbreken.

WatZalIkErvanZeggen | 21-10-15 | 13:52

Madame Poitiers | 21-10-15 | 13:50
Tegen elkaar vechten doen ze daar al lang. Dat is alleen een beetje een ongemakkelijke waarheid.

De echte Stolwijker | 21-10-15 | 13:52

Deze wereld is ziek. Oprotten met die woestijnkakkerlakken!!!

Jan Gordelroos | 21-10-15 | 13:50

wapster | 21-10-15 | 13:46
1. Het filmpje komt niet van Likud, maar van een of andere islamitische hitser.
2. Israel inclusief de "bezette" gebieden is nog altijd een baken van egalitair samenleven vergeleken met WELKE moslimstaat in de wereld dan ook.

De echte Stolwijker | 21-10-15 | 13:50

.
Van de 100 miljoen mensen die om en rond WOII zijn ontheemd, lopen alleen de Palestijnen nog te gillen en te krijsen.
.
Arme Pallies. Ze zouden niet weten wat ze met hun bloeddorst aan moesten als de Joden opeens allemaal hun koffers zouden pakken.
Dan gaan ze tegen elkaar vechten; de Joden zijn juist een zegen voor hun oorlogszucht.
.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 13:50

Wel allemaal nette jongens; tandjes gepoetst, kappertje geweest. Niks mis mee.

Tjemig | 21-10-15 | 13:49

En dan als bron het twitteraccount van iemand van de bezettingsmacht opvoeren. Objectiever kun je het natuurlijk niet krijgen.

wapster | 21-10-15 | 13:48

Best wel leuke gastjes. Misschien volgend jaar wel te zien op het Amsterdam Dance Event? Wordt leuk.

Graaf van Egmont | 21-10-15 | 13:46

En dit was dan weer het dagelijks bericht van Likud Nederland. Uiteraard geen woord over de uitspraken van chef van het Israëlische apartheidsregime, want dat schaadt alleen maar de agenda.

wapster | 21-10-15 | 13:46

Wanneer gaan de o zo superieure joden nu eens korte metten maken met deze eeuwigdurende poppenkast? Ze zijn slim, rijk, bedreigd en machtig, waar wachten ze op? Misschien moeten ze daar wat minder in hun versie van het grote sprookjesboek bladeren en meer nadenken.

pluk-87 | 21-10-15 | 13:46

Las ergens dat de Palestijnen de laatste jaren $ 16,7 miljard hebben ontvangen. O.a. van frau Ploumen.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 13:45

Als dit in Palestina is dan hebben ze het volgens mij nog niet zo slecht. Moslims in het Midden-Oosten hebben het nergens beter dan in Israël/Palestina. Wat een beetje beschaving al niet kan doen.

Mestboerke | 21-10-15 | 13:45

Is de oplossing dan wel om de zoveel tijd Palestijnen de dood in jagen en land inpikken?

Hermankannietplassen | 21-10-15 | 13:45

onhandig kantje islam,
voor de rest één en al liefde

charissa | 21-10-15 | 13:45

Wat een gladde mannetjes zijn het allemaal. Waarom willen ze er eigenlijk zo goed uitzien? Al hun wijven zitten toch in vuilniszakken? En waar zijn de baarden? Misschien moeten ze zich eens realiseren dat ze stiekem al behoorlijk verwesterd zijn, en dus net zo goed die onzin over religie en Jodenhaat links kunnen laten liggen.

Piet van het Padje | 21-10-15 | 13:44

NPO, kijken we even de andere kant op?

Tisnietanders | 21-10-15 | 13:42

Ze zien er dan ook stuk voor stuk vreselijk ondervoed en onderdrukt uit, de armoe en ontbering straalt er metersdik van af .
Dit is wat jaren lang vreselijk lijden met je doet dus wie kan ze een afslachting dan kwalijk nemen ... toch ?

Castor12 | 21-10-15 | 13:40

1 ondervraagde deed het leuk: hij zoende de cabaretier op de vroeg hoe hij de Yahud zou doodvermoorden. Dat was humor, de rest bittere Ernst (4de generatie Ernst inmiddels al sinds 1947)

Organische evolutie | 21-10-15 | 13:40

-weggejorist en opgerot-

Backagainbitches | 21-10-15 | 13:38

Sam en Moos lopen in de Kalverstraa... Oh, nee wacht.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 13:38

Tijdens de zesdaagse oorlog vielen Libanon, Syrië, Jordanië en Egypte het Britse Mandaatgebied van het Ottomaanse rijk binnen. Nu zijn we vijftig jaar verder. Deze vier landen hebben inmiddels een andere koers en handelen vrij met de rest van de wereld.

Twee gebieden zijn nog in oorlog. Dezelfde twee gebieden kennen geen vrijhandel met de wereld en kennen wel collectieve straffen voor de bevolking. Er zal toch geen patroon zijn? www.npo.nl/2doc-weggegooid-geld-bevord...

Misschien moet Israël eens gaan experimenteren met het beleid wat met andere arabieren gewerkt heeft.

Anders is het wachten op een tijdperk waar ze de technologische voorsprong en/of militaire hulp uit de rest van de wereld tijdelijk niet meer hebben en om die reden verdwijnen in de toekomst. Of wachten op een tijdperk dat de numerieke overmacht van de bedoeïenen effectiever is dan het meest moderne, getrainde en ervaren leger ter wereld.

Er is geen bokser die boksend zijn pensioen gehaald heeft.

Feynman | 21-10-15 | 13:38

Islamistische humor?

WizzAd | 21-10-15 | 13:37

Allemaal lieve jongens, kunnen die hier geen asiel aanvragen want dat zou toch. een enorme verrijking ons land inluiden, net als al die hoogopgeleide jonge mannen uit Syrië.

eerstneukendanpraten | 21-10-15 | 13:36

Kan er niet om lachen maar voel me triest na het filmpje. Is er iets mis met me?

Hypno2050 | 21-10-15 | 13:36

Moslimhumor. Het is een begin. Laten we het daar maar op houden.

Godsammekraken | 21-10-15 | 13:35

Ik kwam niet meer bij. Zo hard moest ik facepalmen.

Joris Draaksteker | 21-10-15 | 13:34

Als de arabieren de wapens neerleggen is er vrede. Als de Israeliers het doen worden ze uitgeroeid.

Ik ben redelijk neutraal over dat hele conflict maar ik leun toch richting Israel omdat dat een democratie is zonder terroristische organisaties in het land.

KingStannisBaratheon | 21-10-15 | 13:33

Leuke gasten voor aan tafel bij Pauw.

nietvaneergister | 21-10-15 | 13:32

Binnenkort allemaal Syriërs. Of Turken. Door uw gemeente vriendelijk welkom geheten!
.
Weet iemand al of Hongaarse premiers mee kunnen doen aan de verkiezingen in 2017?

de Voorzittert | 21-10-15 | 13:32

Als Israeliers dit soort uitspraken zouden doen, zouden de NRC- en Volkskrant-correspondenten in het Midden Oosten overuren moeten maken om al die geschokte artikelen te schrijven. Het Journaal zou elke uitzending een live-verslaggever spreken. Maar als Palestijnen de meest walgelijke dingen over Joden zeggen blijft het stil, doodstil op de burelen.

mirvink3478 | 21-10-15 | 13:32

Leukste is dat veel Syriers er ook zo over denken. Rond de verschillende oorlogen werden ook oproepen gedaan om iedere Israeliër neer te steken en de stranden rood te maken van hun bloed. En dat volk krijgen we nu in grote getalen in huis en is enorm zielig. Het zal de situatie er in Europa voor Joden niet beter op maken. Het is toch fucking schandalig dat als je voor sightseeing in bijvoorbeeld Troyes(afgelopen vakantie Frankrijk) even langs de oude synagoge wilt je langs zwaar bewapende militairen moet. En ondertussen maar roeptoeteren dat kritische mensen verdeeldheid creëren. Fout! Dat doen die beesten!

Larevenge | 21-10-15 | 13:32

Verhelderend filmpje. Kunnen we dit op Joop en VK posten als eye-opener waar je helemaal geen NPO "vertaal"-journalist tussen hoeft te zetten?

Wilhelmina Kuttje | 21-10-15 | 13:30

Tja, de enige oplossing is dat 1 van de 2 volken ophoud te bestaan. De Palestijnen zijn al bezig met die oplossing ze zijn alleen zo ineffectief. Wie weet kan Israël een keer een poging wagen.

mmx | 21-10-15 | 13:29

Maar ze hebben niets tegen joden hoor, alleen tegen zionisten. Daarom vragen ze ook altijd eerst aan het potentiele slachtoffer of hij/zij zionist is voordat ze beginnen te steken.

Chicagoo | 21-10-15 | 13:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken