
Wouter Bos lacht dat het een lieve lust is. Onze kersverse vice-premier maakt zelfs grapjes met zn oude grefo-vrindjes. De PvdA-leider heeft een compleet moppenboek online. Of het nu gaat om graties kinderopvang of noodzakelijk onderzoek naar de Nederlandse steun van de oorlog in Irak. En het is zeker geen goedkope humor. Neem nu dat nieuwe vechtvliegtuigje de Joint Strike Fighter. Kost ons 14,6 miljard euro en gaat gewoon door. Wat zei PvdA-woordvoerder Luuk Blom hier ook alweer een paar maanden terug over?
Precies!
Onder de PvdA wordt er niet één JSF gekocht. Dat wordt een hard punt in het verkiezingsprogramma." Lachen, gieren, brullen met die Luuk Blom. Hoe zeggen ze dat bij de PvdA ook alweer? "Het verkiezingsprogramma van het CDA staat vol mooie woorden over de plannen voor Nederland. Mooie woorden die nooit tot daden zijn gekomen. Beloften zijn schulden geworden, schulden aan de samenleving.
Checkdefeiten.nl zet de beloftes en resultaten dagelijks op een rij." Inderdaad, at your service...
Update: De PvdA heeft Checkdefeiten offline gehaald. Men is even wat feitjes checken. PATS! Alles klopt, feiten kunnen weer gecheckt worden.
Reaguursels
InloggenVoor jullie oordelen over zieke mensen mensen hier. ga dan eerst eens kijken hoe het echt zit.
mensen moeten naar re-integratie buro,s die krijgen 5000 euro per persoon, nadien hebben de mensen nog geen werk.
werkgevers die geen ex wao,ers aanneemt, denken jullie nu echt dat mensen in armoede willen leven, jullie oordelen over iets waar je zelf geen verstand van hebt, jullie zouden wel anders praten als je zelf ziek was, er word niet meer naar het ziektebeeld gekeken, er word gekeken naar wat je verdiende, verdiende je weinig dan geen wao meer en moet je ze zelf gaan verdienen ziek of niet ziek.
DUS STOP OORDELEN OVER ZIEKE EN ZWAKEE MENSEN IN DEZE MAATSCHAPPIJ!
zelf pakken ze gewoon 30% erbij, vind je dat normaal dan.
den brabander: pvda neemt het niet op voor de gehandicapten, maar stort hun de afgrond in: wil je bewijzen zien ga dan naar www.waotrefpunt.nl
www.waoplein.nl www.corv.nl.
Duidelijke bewijzen dat Minister de Geus loog, kabinet sluit hun ogen voor dit.
Balkenende stond achter monsterlijke beleid van de geus, duizenden mensen zijn in de afgrond gestort, media sluit hun ogen ook voor de monsterlijke praktijken die het UWV uitvoert (Uit Vrije Wil)
zieke mensen hebben zelfmoord gepleegd door dit beleid,
Niemand doet er wat aan, alleen de SP blijft erop inspelen.
21 MAART GROTE ACTIEDAG DEN HAAG!!!!
Dit kabinet is er voor de rijken, nederland word verdeelt in arm en rijk
Hier staan Balkenende, Bos, en Rouvoet voor, een Nederland met alleen rijke mensen, en de zieken en zwakke kunnen aan het gas.
Hij beloofde ook de onmenselijk herkeuringen te stoppen in November voor de verkiezingen, kwam ook niks van uit.
Dat zieke mensen zelfmoord plegen doordat hun alles afgepakt word, omdat ze volgens het UWV genezen zijn, daar slaapt het kabinet niet minder om.
Mensen die kanker hebben en in de laatste fase van hun leven zitten, en die laatste fase ook nog moeten vechten met het UWV, en gepest worden door het UWV slapen hun ook niet minder om, zwaar zieke mensen die door het Lourdes UWV goedgekeurd worden, van 100% afgekeurd gaan naar 100% goedgekeurd, slaapt het kabinet ook niet minder om.
Alles draait om geld bij hun. mensen die een hoog inkomen hebben en ziek worden en niet meer kunnen werken worden wel afgekeurd, dit kabinet is er voor de rijken, de zieke en de zwakkeren kunnen kreperen wt hun betreft, Wouter Bos heeft de zieke mensen verkocht voor een plaatsje in het Kabinet.
Het is net als in de oorlog de zieken en de zwakkeren worden geweet in de maatschappij, kijk en huiver op www.waotrefpunt.nl www.waoplein.nl
ook jullie kunnen ziek worden, dan is er niks meer dan word alles je afgepakt.
21 MAART ACTIEDAG IN DEN HAAG! BEULEN VAN HET UWV WEG ERMEE!!!!!!!!!!!
Ik zie het die Bos nog zo zeggen met z'n uitgestreken kop: "als de PvdA gaat meeregeren, zal er geen euro aan de JSF worden uitgegeven. En had ik al gezegd dat ik NOOIT vice-premier onder Balkenende zou worden?" Hm hm.
Overigens: het reduceren c.q. afschaffen van de arbeidskorting voor de hogere inkomens (tja, wat is hoog?) is gewoon weer zo'n typische PvdA-kudtbelastingverhoging en natuurlijk weer zo'n maatregel die hard werken bestraft. Nee, werken moet je vooral niet stimuleren. Want pas wanneer je mensen in een kansleauze slachtofferrol (uitkeringspositie) brengt, kun je de volgende keer weer meer stemmen voor links & lui Nederland verwachten...
Wouterje geilt erop om op het pluche te zitten. Nu hij er zit wordt hij nog voor de zomer zo in zijn reet genomen door zijn eigen fractie dat hij van schrik de stekker eruit trekt..... En Jan SP maar lachen
Wouter "Son of Cock" Bos, de man die SP de grootste zal maken. Witte muizen.
Wedden dat de SP over vier jaar de grooste partij van het land word.
Ik geloof dat ik een grote hekel heb aan Wouter Bos.
@tegengas 16:57
Weet u wat 't is. Die F-16's lopen zo langzamerhand ook tegen hun houdbaarheidsdatum aan en wie wil er nou niet met Yank-vliegmonsters bestuurd door Yank-getrainde piloten op door Yank geinitieerde missies vliegen?
En vraag het Herben, Rob, Jaap de H-S., Jan-Pieter, Wouter, Bea of de VVD... iedereen wordt hard of nat van dat toestel en wat er gepaard gaat met zo'n aankoop. Maar als je om 't hardste roept dat wanneer mensen met jouw partij in zee gaan (als kiezers, konsumenten, burgers of watdanook) er van verdere participatie in het JSF-projekt geen sprake kan en zal zijn... en je brengt dit Godbeterdt met regelmaat en met name vlak voor de verkiezingen als majeur punt... (met die euries kun je leuke en/of "sociale" dingen doen hoor) ben je toch als PvdA hoogstens een enkele knip voor je neus waard.
Partij van de Ach ik doe lekker toch iets anders dan wat ik beloofd heb<br>
Nee, daar hebben we weer lekker veel aan..!!
@widtvoet 09-02-07 @ 16:37
Ik betreur het met jou, dat we in het JSF-project gestapt. We wisten van tevoren dat het nauwelijks tegenorders zou opleveren. We hadden die dingen, zoals Gortuyn destijds zo treffend zei, ook later gewoon van de plank kunnen kopen.
Maar waarom drukt het CDA het dan toch door? Hoe denk je dat De Hoop Scheffer zijn baantje gekregen heeft. Alleen maar met de haken klikken bij Bush. Of hebben Balkenende en De Hoop Scheffer daar op het Witte Huis ook toezeggingen moeten doen inzake de JSF? Ze kwamen er dus niet meer onderuit.
Wilt u de champagnekurken horen knallen mbt. dit na-de-verkiezingen-PvdA-standpunt over de (aanloop naar de) aankoop van de JSF?
www.vimac.nl
@Bassie M 16:18
Kul!
Als 't aan de PvdA-voor-de-verkiezingen (bij monde van Timmermans oa.) had gelegen zou 0031 uit het (hele) projekt stappen!
Geen JSF-aankoop en logischerwijs ook geen (dure) participatie in de aanloop naar de aankoop. (Welke return-orders heeft NL nu in concreto binnengehaald eigenlijk? En waar hebben "we" de komende vier jaar zicht op...)
Voorlopig klopt het nog steeds wat de PvdA zegt en heeft afgesproken in het regeerakkoord. In het regeerakkoord staat namelijk dat Nederland blijft meedoen aan de ontwikkeling van de JSF. Het is allerminst nog zeker of Nederland een JSF zal aanschaffen. Wel even zelf de feitjes blijven checken!
Dat kapsel op die site doet me aan iemand denken maar ik mis wat beharing op een andere plaats
Ik heb het wel gehad met democratie.
Autodrop1981 09-02-07 @ 15:04
Nuances zijn goed, alleen maken ze de discussie troebel. Voor de duidelijkheid overdrijf beide tot in het waanzinnige en kijk dan wat je hebt. Ter linkerzijde zien we een gevangenis met eindeloos veel regels en ter rechterzijde zien we complete vrijheid om te doen en laten wat je wil.
Zit inderdaad liever iets verder naar rechts dan naar links
Lang leve het flapdroltrio! Dit soort onthullingen zullen blijven komen!
@mezelf
@de reactie van jecus van 14:47 uur dus ;-)
@jecus
Mooi verwoord. Probeer dat alleen maar eens aan zo een iemand duidelijk te maken. Van oorsprong is links nog altijd de progressieve kant qua regelgeving (vrij vertaald: voor oneindige regelgeving) en dus een maakbare samenleving. Samenleven doe je dus middels wetten en op van hogerhand opgelegde manieren? Rechts gaat uit van zo min mogelijk regelgeving en eigenverantwoordelijkheid. Populair gezegd vind links dat het volk dom is (hoezo superioriteit) en overal mee 'geholpen' moet worden, men gaat er vanuit dat de mens slecht is en dit slechte moet zoveel mogelijk voorkomen worden. Rechts gaat uit van eigen kracht en de inventiviteit van de mens. De mens is van nature goed en moet zo min mogelijk geremd worden.
Beide uitersten zijn kudt, de oplossing ligt ergens in het midden. Mijns inziens wat meer naar rechts dan naar links om hierboven genoemde redenen.
@Brabander
Een van de redenen waarom het zo fout gaat in dit land komt door al die ambtenaren en politici met een academische achtergrond. Misschien moeten we die allemaal lozen en vervangen door mbo/hbo'ers. Die hebben in iedergeval niet de kennis om er zo ene puinhoop van te maken.
@Den Brabander 09-02-07 @ 11:28
Wie ongeloofwaardig is in de politiek wordt afgestraft, dat is dan ook gebeurt bij de PvdA, VVD idem dito. Op dit moment de geloofwaardigheid van de PvdA verdedigen is niet alleen onhaalbaar, maar ook nog eens moreel gezien onverantwoord. Het laat zien dat je amper waarde hecht aan de inhoud van de PvdA, maar jezelf vastklampt aan een man die jaren lang tonnen heeft verdient bij Shell, en nu graag zoveel mogelijk wilt uitdelen om zijn geweten te sussen. Dit doe je ten kosten van anderen, jij zou over elke rug lopen om te voorkomen dat je eigen ideologieen worden aangetast. Shame on you sir, Shame on you.
Maarreh, als gecontinueerde 0031-deelname aan dat onzalige en peperdure JSF-projekt veel wisselgeld voor Woutert en de backbenchers in 't laatje heeft moeten brengen; waar is dat heengegaan dan?
Onderwijs? -Nee toch.
Gezondheidszorg? -Grapje zeker.
Werkgelegenheid? -Hooguit kunstmatige.
@Den Brabander 09-02-07 @ 14:12
Beetje late reactie, geef ik toe.
Maar als 't gaat om inderdaad historisch politiek besef en de vertaalslag makend naar de huidige politiek, dan kan ik je nog wel even bijbeuren.
Hoeveel jaren van politieke achtergrond draag jij met je mee?
Frustraties zijn me vreemd, maar onverdraagzaamheid van mensen die de wijsheid met demagogie in pacht menen te hebben? Ja daar reken ik onverschrokken mee af.
En wat dat schelden betreft: het zijn doodnormale GS-kwalificaties die toepasbaar zijn bij sommige reaguurders.
Als je daar niet tegen kunt is GS geen blog voor jou.
Wie kaatst moet de bal kunnen/willen verwachten.
Den Brabander 09-02-07 @ 14:19
Welk niveau verwacht je dan? En onderdrukking door socialisme tiert welig in nederland. Dierenrechten zijn niet links, dus leg daar geen claim op. Racisme heeft niets met rechts te maken. Rechts is individuele verantwoordelijkheid en een vrije markteconomie met gelijke kansen voor iedereen. Dus wat racisme daar mee te maaken heeft. Links is wel racisitsch. Discrimineer lekker de allochtone nederlander. Hebben altijd de helpende hand van de socialistische übermensch nodig om te slagen. Zijn per definitie minder en hebben jouw hulp nodig. Toch?
En heeft balkenende niet alleen troep opgeruimt? Was het niet Kok die bij het scheiden van de markt in het JSF project is gestapt. Waren het niet de PvdA ministers die het onderwijs naar de kloten hebben geholpen. En nu wordt weer slecht gedrag beloont door een generaal pardon. Je reacties druipen van arrogantie. Nee dan liever het GS niveau, hard, eerlijk en direct.
je vergeet het woordje 'from' in je post brabander. Het is in pvda-optiek 'benefit FROM others'. Prettige dag nog.
@Brabander
Ga heen en zondig niet weer.
@stekelige
kijk eens schoonheid --> het laatste woord voor jou! cadeautje!
@Den Brabander 09-02-07 @ 14:32
Jammer dat die Windvaan en consorten van jou dat niet weten.
@Stekelige
live not only for your own, but also benefit others" en dat is dus precies wta wij doen bij de PvdA en nu ga ik echt
@Den Brabander 09-02-07 @ 14:22
Gristenziele....!
Wil je je woordenboekkennis als niveau aanduiden, prutser?
Zo ken ik er nog wel een paar en dat geldt voor die hele linkse gemeenschap van jou:
non sibi vivere, sed et aliis proficere!
De rambam, he?
@hetkansnellerofniet
Den Brabander 09-02-07 @ 12:52... fijne dag nog!
zo geniet maar even van een welverdiende pauze beste brabander, goed werk! Kan me trouwens nog steeds niet voorstellen dat iemand met jouw capaciteit dit onbetaald gaat zitten doen..
hahaha Den Brabander, komisch ben je in ieder geval wel. Met je misplaatste superioriteit jegens rechts (waarom eigenlijk?) heb je nog steeds geen antwoorden gegeven op mijn vragen? Verder heb ik nog geen steekhoudende argumentatie van je gezien waarom bakellende er een zooitje van heeft gemaakt (non-issues die je noemt). Ohja, racisme is ook zo'n politiek woord zonder inhoud. Wat is racisme?
Haan op de achtergrond: "Kukeleku" (3x)
@stekelige
non scolae sed vitae discimus en nog een goede dag
@Den Brabander 09-02-07 @ 14:19
Jouw 'niveau' kunnen we dan ook missen als kiespijn, sufkudt!
@widtvoet 09-02-07 @ 14:16
LOL ;), zie je humor en politiek gaan wel samen
@
widtvoet 09-02-07 @ 14:16
ROFLOL
@stekelige
en daarmee is wat mij betreft de kous af, want het niveau begint nu wel heel erg snel te dalen richting GS niveau
@Magikookeven 09-02-07 @ 13:38
Dat zou Bos willen, dat van dat geslachtsdeel. Volgens mij is ie daar net zo impotent als in de politiek.
@stekelige 14:12
Nauwelijks!
Bovendien ben ik momenteel bezig met een cursus Sjablooncommunicatie en hoop @Den Brabander maandagavond wederom als cursusleider te mogen verwelkomen...
@stekelige
het verzuilen gaat toch niet gebeuren want links zal altijd voor heel veel mensen aansprekend zijn. zeker omdat er in dit land nog teveel mensen lijden onder het rechtse idealisme. Ook is het zo dat mensen een verschillende focus op links hebben, varierend van socialisme tot milieuinteresses en dierenrechten. (Ja Marianne is links). Racisme bestaat nog steeds bijvoorbeeld vanwege de verharding van de samenleving. Amnesty is niet voor niets een campagne begonnen op 10-12 jl. tegen discriminatie in NL. Weet je wat het is vriend, ik voel zo veel frustratie bij jou vanwege het nieuwe beleid en vanwege het feit dat er mensen zijn die meer weten dan jij. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat je zelf achter deze harde maatschappij staat. maar dat je te trots bent om toe te geven dat ook Bakellende II er een potje van maakte is niet erg, het siert je alleen niet. In al mijn posts heb ik gepraat op basis van respect, je zult mij nooit horen schelden of beledigen. Ook dat is een sociaal-democratische maatschappij. daar kun jij nog een hoop van leren maatje!
@widtvoet 09-02-07 @ 14:08 en widtvoet 09-02-07 @ 13:59
Dat is plagiaat beste jongen!
@piquant 09-02-07 @ 14:00
Nee, ik kan niet tegen mensen die zeggen een mening te hebben, maar 'm niet kunnen EN willen hardmaken en/of verdedigen, maar zich verschuilen achter anderen en/of meelopen.
Traag 09-02-07 @ 13:42
Die is grappig. Verder ben je echt een sneu geval.
@mezelf
moet natuurlijk zijn: heb ik in mijn posts ongelijk? Zo JA, waarom?
@Den Brabander 13:52
Lieve schat, de PvdA had haar nek in de strop gestoken door serieus de SP als een coalitiepartner te omarmen. Woutert heeft niet zijn hakken in 't zand gezet naar Herman en Jan-Pieter toe om met de Jannen in gesprek te blijven, maar was en is maar wat blij dat die optie toch tamelijk geruisloos terzijde is geschoven.
@Den Brabander @13:27, @13:57
Nee, deze reacties getuigen van een hoog IQ. Kom op man. Als je iets vaag gelul vind vraag je om verduidelijking. Heb ik in mijn post ongelijk? Zo nee: waarom niet? Argumentatie? Ik respecteer jouw gedachtengoed, maar wil gewoon graag weten waarom je dat gedachtengoed hebt. Volgens mij noodzakelijk voor een 'normale' discussie...
@Den Brabander 09-02-07 @ 13:54
Wat ik ben doet niet ter zake. Je beoordeelt mensen om hun handelen, gedrag en uitspraken.
Dat je 't bij dat ene zinnetje houdt en niet reageert op de inhoud van mijn comments richting jouw, loser, is een bevestiging van jouw zieligheid en interessantdoenerij.
Ga 'ns deaud.
@stekelige
hoe inhoudelijk moet ik worden, ik heb al je argumenten behandeld, en wat zijn nou weer zeeuws meisje zegeltjes??
@stekelige 13.43 U voelt zich aangesproken? Het niveau van uw reactie "bewijst"mijn gelijk in deze.
@Den Brabander 09-02-07 @ 13:45
Heb je 't tegen mij?
Guttegut, je bent volslagen de kluts kwijt.
Hou toch op commenten lutser. Jij bent de enige die 't interessant vindt. Je hebt 't aardig met jezelf getroffen, nietwaar?
Ga maar fijn Zeeuws Meisje zegeltjes plakken; of liever: verdwijn omdat je niet op inhoudelijkheden comment! Prutser.
Bos en zijn Partei zijn als de dood voor de SP.
Hadden Jan en de zijnen mee gaan regeren hadden de PvdArsch en Woutert opeens niet meer het exclusieve recht om regeringswijs op de linkse fluit te loftrompetteren.
Nu Rouvoet en zijn vrome club mee mag doen lijkt dat naargeestig scenario wat minder relevant. Een oppositiepartij is uiteindelijk toch maar een... eh... een oppositiepartij.
@autodrop
ga jij eerst maar eens een inleidingkje politicologie volgen of zo want dit gaat echt nergens over. wat een vaag gelul.
@Den Brabander
Typisch dat juist de linkse partijen hun mond vol hadden over deze zaken, terwijl ze dus klaarblijkelijk zelf de vraag niet kunnen beantwoorden wat het nu eigenlijk is. Dat is natuurlijk makkelijk scoren. Daarbij praten we over landspolitiek: het gaat het hele land aan. Door naar individuen te kijken en maar te roepen dat het schandelijk is dat dat individue het slecht heeft (het typische 'ik kwam laatst een mevrouw tegen...') heeft niets met landspolitiek te maken. Er zullen namelijk ALTIJD mensen de dupe zijn van regelgeving. Door maar voortdurend regelgeving te verfijnen/complexer te maken zorg je zelf voor de segregatie en polarisatie... want niemand weet wat wel en niet kan en gaat wijzen. Waarom hebben mensen tegenwoordig alleen maar rechten? Wat zijn rechten nu eigenlijk? Door het verregaand creeren van uitzonderingsposities komt het vanzelf goed, toch?
@stekelige
he ja, laten we de verzuiling er weer eens bijpakken. ben jij historicus of zo?
@Amsterdammer 09-02-07 @ 13:46
Balkenende en Wijffels (ook CDA) hebben allang ingezien dat als er met SP zou worden geregeerd, de PvdPaniek ten dode opgeschreven was. Hetzelfde geldt bij nieuwe verkiezingen op korte(?) termijn.
De angst van het CDA is dat het behoudend conservatisme dan mede de doodsteek krijgt.
Met andere woorden: Windvaan was en blijft chantabel en deze coalitie zal nog weleens langer kunnen blijven zitten dan weldenkend 0031 lief is.
Van mij mogen SP, GL en PvdPaniek elkaar afmaken. In no-time heb je dan een 3-stromenland. Links, Rechts en Gristen.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 13:47
Ganz klarr! Eén keer is duidelijk genoeg, hoor. Anyway, de nazi's waren in 1945 ook nog steeds in de veronderstelling dat God achter ze stond. Niet alleen 'beauty' is 'in the eye of the beholder'.
@hetkansnellerofniet
denk jij nou werkelijk dat wij niet van tevoren al zeeer vaak met de SP hebben gepraat en dat daardoor alle ins en outs van de verkiezingsbijeenkomsten van de SP allang bekend waren? En die linkse regering had er niet kunnen zitten, want daar zijn niet genoeg zetels voor, anders was Wouter echt wel begonnen met de linkse partijen.
@Den Brabander 09-02-07 @ 13:27
ben je nou naief of...??
zeg beste brabantse grappenmaker. Ik denk niet het de SP vrerwijten te maken is. De secondant van Bos tijdens de onderhandelingen heeft niet voor niets maanden achtereen congressen en bijeenkomsten van het CDA bijgewoond. Als deze voorbereidende arbeid ook op links was ondernomen had die linkse regering er al lang gezeten. Dus kom met niet aan met slappe verhalen, Bos wist van meet af aan dat regeren met het CDA de enige reeele en politiek verstandige optie was.
@ Amsterdammer
kom op, bakkie is natuurlijk ook fout geweest in die zaak, maar de SP had op zijn minst kunnen gaan onderhandelen, op die manier had de PvdA meer tijd gehad om er meer uit te slepen vanwege de inruiling van de SP-CU. Nu hebben wij voor zoete koek moeten slikken dat de heren niet eens wilden praten en konden we dus het inruilen van de partijen nergens voor ruilen, dus resulterende in minder verkiezingspunten van de SP die wij konden waarmaken. dat was zonde en niet echt tactisch.
cynische_kloatxak 09-02-07 @ 13:42
Ik ga dat maar eens doen het verspreiden van het goede en het bestrijden van het kwade.
@Den Brabander 09-02-07 @ 13:41
De SP is niet weggelopen, dat is gelul van spindocters bij de PvdA,
bijzonder onkies trouwens.
Jan Marijnissen heeft herhaaldelijk gesteld bij het begin van onderhandelingen met CDA dat hij water bij de wijn wilde doen, maar de CDA heeft van meet af aan gesteld totaal geen zin te hebben in de SP. Dus is er niet verder onderhandeld dit heeft Marijnissen telkenmale in de media uitgelegd en ik zie niet in waarom hij daar over zou moeten liegen.
@stekelige
nee hoor, die motie ging niet over Taida en ook niet over Kalou, en al helemaal niet over Hirsi Ali. Als het gaat over de commissie gelijke behandeling: ik heb in een debat met oud-minister Verdonk in de BUrgerzaal van het oude stadhuis in Middelburg al aan haar aangegeven dat volgens een Europese richtlijn van de Europese Commissie Nederland gebonden is aan deze commissie, daarboven komt nog dat het nota bene een vvd-staatssecretaris was die mede het besluit tot het instellen van deze commissie met al haar rechten heeft ondertekend. Verder zijjn er tientallen uitspraken in haar voordeel geweest en toen hoorde je ijzeren rita niet. Voor Irak waren wij, maar vooral vanwege de informatie destijds -> bounded rationality. en AFghanistan hebben we alleen maar mee ingestemd in het kader van een humanitaire missie, maar daar heb ik al intern al een hoop ruzie met Bert Koenders over gemaakt omdat zijn woordvoerder aan mij aangaf het nog steeds een humanitaire missie te vinden, we zijn destijds gefoold door Amerikaanse Intelligence rapporten en moeten nu maar rustig afwachten op bodybags, en ik ga niet eens beginnen over die schandelijke accusatie van de linkse zorgdirecties
@Den Brabander 09-02-07 @ 13:41
Je bent ECHT Koning-Onbenul.
@Maaier 13:36
Met afstand een van de mooiste noviteiten die uit het regeerakkoord asemen is mi. dat een aanstaande PM en twee vice-PM's het bestaat af te spreken dat de Volksvertegenwoordiging zich zal onthouden van (parlementaire) onderzoekingen. Naar nederlandse oorlogsdeelname nog wel...
Schitterend!
Gelijk wijlen ons aller Wilhelmina het zo treffend kon zeggen: "kunnen we die kudt tweede kamer niet gewoon afschaffen"...
@piquant 09-02-07 @ 13:30
"Ik sta achter uw commentaren en hoef daarmee niet op iedereen die onzin uit onwetendheid uit kraamt te reageren"
Typisch meeloperig losersgedrag.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 13:38
Tweemaal zelfs! Dank je! Ik voel me vereerd! Ik begon je net leuk te vinden. Dus jij weet wel wat 'cynisme' is? Bij deze wens ik jou veel plezier, én succes, met het verspreiden van 'liberalisme', ouwe VVD'ert.
@AdolfJoling 09-02-07 @ 12:03
Zou je ook eens moeten doen. Lekker een blowtje roken in Café de Bijstand. maar dat durf je niet, laflul.
Kritiek die wel ergens op gestoeld is???? Sorry, je hebt gelijk. Mag ik je complimenteren met alle lof die je ontvangt voor die ontzettende goede pogingen tot humor! www.google.nl/search?q=%22LOL%40AdolfJ...
@magikookeven
ik had zoooo veel liever de SP of GL mee laten regeren met de PvdA ipv de CU, maar laten we wel even heel duidelijk stellen dat beide partijen zélf ervoor gekozen hebben om weg te lopen bij de onderhandelingstafel. Zelfs een partij die bijna verdrievoudigd. Dat is pas geen verantwoordelijkheid nemen, daar had de PvdA niets mee te maken.
@Den Brabander 09-02-07 @ 13:27
Opruier! Linkse demagoog.
-Pyamadagen ouderen-> gevolg van de linkse zorgdirecties die hun geld verkwisten
- Uitzettingen ondanks herhaalde verzoeken Kamer deze op te schorten -> het gevolg van die motie van de Windvaan, waar Rutte, ja zelfs Balk en Verdonk grote schande over hebben uitgesproken
- Belachelijke uitspraken in Indonesie over homohuwelijk -> door de Gristen windvaan Balk
- Belachelijke deelname oorlogen IRAK en AFGHANISTAN -> gesteund door de PvdPaniek
- Zgn op willen heffen van de commissie gelijke behandeling ondanks verschillende internationale verdragen -> waar staat dat? en als 't al zo is: is gelijke behandeling in veel gevallen al niet doorgeschoten? de balans is zoek
Over de andere punten hoeven we verder niet uit te weiden; alleen de liberalisatie huurwet en hypotheekrenteaftrek:
deze zijn er mede om verpaupering en ghettovorming van wijken tegen te gaan. 't stimuleert de koop van een huis, waardoor, hopelijk en waarschijnlijk, het gepeupel meer verantwoordelijkheidsbesef wordt bijgebracht. voor de nooddruftigen is er altijd nog de huursubsidie. het bevordert doorstroming.
Je bent en blijft een laaghartige volksmennende loser, Brabander!
barbarossa is nieuwe alter ego van Dominique. Anders zegt iedereen weer dat vleesboom een hekel aan Bos heeft en misschien zelfs door Pvda scout is gepaald toen ie een jongetje was. Dan wordt het zo persoonlijk enzo. Dus beter een ander alter ego aannemen en met wouter bashen doorgaan.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 13:32
Sterkte met je cynisme, jij komt er wel.
@Autodrop
dat is een lastige vraag omdat je daar boeken over vol kunt schrijven. Ik denk dat het belangrijkste is dat de staat een staat is die de mensen helpt waar zij het echt nodig hebben. Bovens et al. (2001) heeft het over de maakbare en ongrijpbare samenleving waarin de sociale verzorgingsstaat er is om 'volgens Keynes een cruciale rol te vervullen bij het stimuleren van bedrijvigheid in perioden van economische crisis (2001:37). Lubbers en Kok hebben daarna bezuinigd en nog meer bezuinigd, maar het principe van de staat als verzorger van de allerzwaksten is in de sociaal-democratische realiteit gebleven. en maar goed ook
Daarom mag de PvdA wel meeregeren en SP/GroenLinks niet. Omdat het enige harde punt van de PvdA het geslachtsdeel van de heer Bos is, als hij aan het woord 'Minister' denkt. Meneer 'Ik ben een betere leider dan volksvertegenwoordiger', waarom bent u eigenlijk in de politiek gegaan?
-N
JSF
-Bos.......... zo dan.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 13:32
Misschien moet je dat dan maar 'ns niet denken. We kunnen hier wel gaan zwetsen over geografie, maar da's offtopic. En als je dat te vaak doet krijg je een ban. En dat wil je niet, want dan kan je geen lulkoek deponeren. En dat is kut. Toch?
widtvoet 09-02-07 @ 13:27
traditiegetrouw is het parlement door CDA en PvdA bijkans buitenspel gezet..
N
JSF
BOS
cynische_kloatxak 09-02-07 @ 13:29
Nee joh geen Westerveld ik dacht meer aan 035.
@Den Brabander
wat is armoede? Wanneer zorg je voor polarisatie en segregeer je? wat is sociaal? wat is eerlijk? wat is respect? wat is iq?
Allemaal globale, nietszeggende, begrippen mijns inziens.
Wat is de rol van de politiek in jouw beleving? Moet landspolitiek individueel afgestemd zijn, of op landsniveau?
Kan me steeds beter voorstellen verder dat de halve PvdA, uberidioten als die Nooten incluis, niet serieus over links hebben willen kijken en (in)formeren... Je zal toch potdomme es gehouden worden aan wat je belooft.
@Amsterdammer;ook ik ben een Amsterdamse. Wat is er slechter in Amsterdam dan in andere grote steden? Of heb ik u verkeerd begrepen?
@denbrabander. Jammer dat er bij onderwerpen waar een beetje kennis van zaken is vereist,zo dom en gefrustreerd wordt gerageerd door heel veel GSers.Zo zag ik dat Wouter Bos door iemand een NSBer wordt genoemd. Te erg voor woorden,.Ik sta achter uw commentaren en hoef daarmee niet op iedereen die onzin uit onwetendheid uit kraamt te reageren.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 13:26
'ie Ben me 'n grapjas! Mooie gemeente, dat Westerveld. Enne... Ik neem je ook - allesbehalve - serieus. Maar goed, de keutel intrekken mag uiteraard altijd.
@Amsterdammer;ook ik ben een Amsterdamse. Wat is er slechter in Amsterdam dan in andere grote steden? Of heb ik u verkeerd begrepen?
@denbrabander. Jammer dat er bij onderwerpen waar een beetje kennis van zaken is vereist,zo dom en gefrustreerd wordt gerageerd door heel veel GSers.Zo zag ik dat Wouter Bos door iemand een NSBer wordt genoemd. Te erg voor woorden,.Ik sta achter uw commentaren en hoef daarmee niet op iedereen die onzin uit onwetendheid uit kraamt te reageren.
Balkenende heeft generaal pardon moeten slikken en AOW en nog zo wat dingen. Gek he, dat heet regeerakkoord tussen partijen die het van tevoren niet over alles eens waren. Natuurlijk Wouter Windvaan heeft weer gedraaid. GS dreigt one issue site te worden. Als je reeel naar het akkoord kijkt heeft pvda gezien de verkiezingsuitslag goede zaken gedaan. Maar dat levert geen leuke postings op. Dus we halen we wouter windvaan maar weer eens van stal, altijd goed voor wat pavlov reacties.
Iemand trouwens nog wat van die mejuffrouw Albayrak gehoord de laatste tijd? Stond toch redelijk gepositioneerd op de lijst.
@SSRA
resultaten Bakellende-Rutte II
- Pyamadagen ouderen
- Uitzettingen ondanks herhaalde verzoeken Kamer deze op te schorten
- Belachelijke uitspraken in Indonesie over homohuwelijk
- Belachelijke deelname oorlogen IRAK en AFGHANISTAN
- Zgn op willen heffen van de commissie gelijke behandeling ondanks verschillende internationale verdragen
- aanhoudende voedselbanken
- Chronisch zieken en gehandicapten 250 euro no-claim kwijt
- liberalisering huurwet
- nog steeds vasthouden aan de hypotheekrenteaftrek
moet ik het hele rijtje afgaan of is dit voldoende..?
@SSRA 09-02-07 @ 13:23
HULDE!
Dank zij Lunching-Gerrit, BRABANDER.
cynische_kloatxak 09-02-07 @ 13:21
Niet al te serieus nemen met die schapen. Ik dacht alleen aan de hei bij Havelte met de herder en zijn schaapskudde.
En naast Diever heb je ook nog Wapse en Wapserveen.
Wouter draaideur stinkt.
ad. 13:21
Onderwijsinstellingen, overhead en bedrijfsleven die de handen ineenslaan. Prachtig!
Mogen er bv. fijn veel belastingseurietjes naar Stork om JSF-technici op te leiden...
Resultaten Balkenende II in 3 jaar tijd
-Aantal asielzoekers gedaald.
-Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
-Nederlander op hoge EU post.
-Lerarentekort gedaald.
-Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
- Laagste werkloosheid van heel EU
- Laagste jongerenwerkloosheid van heel EU
-Criminaliteit op straat gedaald
-Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
-Extra eisen aan gezinshereniging
- Bonnenquota per 2007 opgeschort
- Door noclaimterugaveregeling daling van collectieve lasten met 1,4 miljard euro (2005) en 2,1 miljard euro (2006)
-Nederlander op hoogste NAVO post.
-Meerdere gevangenen op een cel ingevoerd
-WAO probleem aangepakt.
-Verplicht inburgeren geïntroduceerd
-Nieuwe DNA-wet ingevoerd.
-Benzineaccijns bevroren
-Daling aantal WW'ers
- 2,3 miljoen euro extra voor kwaliteitsverbetering kinderopvang
-Meer slagkracht AIVD
-Voortaan maximaal één aanvraag verblijfsvergunning
-Aflossing- én rentevrije lening voor starters op het huizenmarkt
-Eerste extremistische imams het land uitgezet
-AOW uitkering verhoogd.
- Studiefinanciering vanaf jan. 2007 voor de hele wereld geldig
- Bescherming huiseigenaren door kraakverbod
-Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft
- In 2006 laagste aantal moorden sinds 1971
-Quotering uitkeringsgerechtigen
-Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen
-Extra subsidie voor probleemwijken (met name voor de Randstad)
-Aantal overvallen gedaald
- Afslanking van CWI en UWV
- Importhuwelijken in het eerste halfjaar met 90% afgenomen t.o.v 2005
-Reële koopkracht minima in 2006 met 3,25% gestegen
-Meer dan 40 musea voortaan gratis voor Nederlanders
-Afdracht EU 1 miljard minder per jaar
- Jaarlijkse compensatie van energierekeningen
- Kinderbijslag verhoogd
- Extra belastingverlaging binnenland van 1,2 miljard euro
-Maximumstraffen verhoogd.
-Daling aantal WAO'ers
- 95 miljoen euro extra voor extramurale ouderenzorg AWBZ
-Afschaffen gebruikersdeel OZB
-Nieuw potje voor mensen die een schuldenlast hebben
-Laagste huurstijging in 50 jaar.
-Aantal moorden laagste in 20 jaar.
-Daling aantal bijstandtrekkers
-Weduwengeld verhoogd
- 95% van programmas op TV ondertiteld voor doven
-Extra subsidie voor schoolverlaters en allochtonen.
-Regelzucht is afgenomen.
-Stijgende koopkracht.
-Economische groei hoger dan in al onze buurlanden, idem voor 2007
-Belasting op donaties voor goede doelen afgeschaft.
-verlaging loonbelasting (na eerdere verhoging)
-Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een -lastenverlaging is)
-Voortaan bindende inspraak voor omwonenden Schiphol
-Geen kosten verzekeren kinderen
-Lagere AWBZ bijdrage
- Aanvraag bijstand versoepeld: max. 1 maand in de wacht
-Verhoging arbeidskorting
-Verhoging kinderkorting
-Premies voor WAO en WW uitkeringen door de minister De Geus verlaagd.
-Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
-Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
-In 2006 begrotingsoverschot van overheidsfinanciën
Tevens heb ik zowat het helft eruit gehaald, omdat het twijfelachtig was. En het mooiste is nog dat er niemand op achteruitgegaan is, behalve de middeninkomens met - 00,8% en die worden ook nog gecompenseerd door Geus.
In 3 jaar tijd hebben ze iig meer gedaan dan in de hele kabinetsperiode van Paars I & II.
Conclusie: het kabinet is geslaagd!
@stekelige
ik geloof dat jij en Gerrit *er is geen armoede in dit land* maar eens moesten gaan lunchen.,
Den Brabander 09-02-07 @ 13:18
Ik zeg maar 1 ding hierop:
Gesubsidieerde banen, terug naar Melkert, ik dacht het niet!
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 13:12
Dus jij(?!) bent raadslid van de VVD... Gaat helemaal goedkomen met jou! Vooral blijven beweren dat er in Diever, op wat boompjes na, schapen zijn. "Schapen om te neuken." Stumpert.
@Spritzerkoning: de re-integratie van oudere gedeeltelijk arbeidsgeschikten is een heel moeilijk proces. Je kunt het geld beter investeren in de iets jongere en hopen dat daar wel succes behaald wordt. Overigens hebben alle partijen in NL boter op hun hoofd bij het WAO dossier; er was in de jaren tachtig een consensus om werknemers te lozen in de WAO. Werkgevers en vakbonden deden daar net zo hard aan mee. Dan mag je mensen nu niet gaan verwijten dat ze niet gaan of willen werken; dat is asociaal, maar zo kennen we de gemiddelde GS'er wel weer.
Toch mooi dat de PvdA er zo veel extra geld voor onderwijs heeft weten uit te halen. (Misschien kan Woutert nu ook voorzitter worden van dat onvolprezen innovatieplatform van Jan-Pieter.)
@spritzerkoning
ze zijn sociaal niet meer terug te brengen omdat de gesubsidieerde banen zijn afgeschaft in Nederland. Wat betreft de WAO, de Nederlandse arbeidsparticipatie van ouderen staat al onder druk in een krappe arbeidsmarkt op veel terreinen, resulterende in het feit dat als we mensen van 45-50 deels gaan goedkeuren, deze niet meer aan de slag komen en in die geweldige wet werk en bijstand van jou komen. Daarom wordt er nu ook voorgesteld om 650 miljoen te stoppen in het herintredingsproces van deze groep mensen, waar je ook niet tegen bent neem ik aan. Al met al ben je het dus redelijk eens met deze plannen niet?
@Den Brabander 09-02-07 @ 12:46
Hoezo boerenl*l?
Welke argumenten rond dit topic heb je meer nodig dan die er staan en die ik al aangegeven heb in mijn comments?
Waar heb je 't over bij inhoudelijkheid? Hoeveel meer inhoudelijkheid wil je nog dan: ............@Den Brabander 09-02-07 @ 12:39
Ja, voedselbanken zijn een grof schandaal!!!!!
Ze zijn er om polarisatie te kweken en in leven geroepen door SP, Groen Links en PvdPaniek.
Niemand, ik herhaal: NIEMAND, die 'n beetje verantwoordelijkheidsgevoel en moreel besef in z'n lijf heeft, heeft een voedselbank nodig!
't Gaat erom dat de losers 'ns ophouden naar PostCrediet, Frisia en Becam te rennen, omdat zij menen OOK recht te hebben op wat 2-verdienende, hardwerkende, verantwoordelijkeburgers ook hebben.
Ze zitten tot over hun oren in de schulden en leven alsof ze de wereld verdienen.
Sommige, enkele, zieken en ouderen hebben 't niet breed. Dat is waar.
Maar ook daarvoor gelden andere regelingen dan het 'dringend nodig hebben' van voedselbanken. Dat politiek linkse tuig, wat zich te pletter verveelt en uit hun voegen barst van jaloezie en afgunst, dat zouden ze moeten vervolgen vanwege volksmennende opruiing.
Vrijheid van meningsuiting, zegt dan dat soort, waar jij kennelijk ook toebehoort. Agoog of zo? Vreet jij ook uit de ruif van de gemeenschap? Leef jij bij de gratie van de door jou zo volprezen 'armoedige lieden'?
Laat naar je kijken loser!
Jouw posten en comments geven meer van je bloot dan je waar wilt hebben.
@hetkansnellerofniet
haha, ik geloof dat ik hier genoeg persoonlijkheid tentoonstel. Verder, ben ik helemaal niet voor uitbouw van de macht op een heel aantal terreinen. Laten we alstjeblieft Schiphol privatiseren, ik ben het dan ook niet eens met Dhr Ascher hierover. Daar komt bij dat ik ook echt voor efficientieverbeteringen ben vanuit maatschappelijk-economisch ijkpunt. En dat de burger slachtoffer is, kan je natuurlijk nooit hardmaken als wij juist ervoor zorgen dat grote groepen mensen meer geholpen worden. En als jij bepaalde posities in de maatschappij en politiek 'banenmachines' vindt dan heb je denk ik een verwrongen beeld van een democratie
Raadslid van de VVD
En in de wet werk en bijstand, trouwens een VVD wet van Rutte, zit een keiharde ondergrens van mensen die niet meer bemiddelbaar zijn. En waarom zijn ze niet bemiddelbaar? Ze zijn sociaal niet meer terug te brengen in een maatschappij waar in er een beloning moet staan voor geleverde inspanningen. Trouwens net de nieuwe regeling bijzondere bijstand in mijn gemeente goed gekeurd.
Dan toch maar wat inhoudelijks. Hoe is het mogelijk dat het nieuwe regeerakkoord de keuringsleeftijd van 50 naar 45 gaat verlagen. Dit gelet op jouw argumentatie dat je het goed vindt dat oplichters er uit moeten. Zitten die volgens jouw partij alleen in de groep jonger dan 45. We hebben het over arbeidsparticipatie, waarom de groep 45/50 niet herkeuren, we hebben ze gelet op de vergrijzing hard nodig op termijn.
@Fratsen 12:16 & @Diepe Keel 12:04
De belofte van de PvdA was: er komen geen JSF's! Ofwel 0031 STAPT UIT het hele projekt!
In plaats daarvan wordt de nederlandse deelname nu gewoon gehandhaafd: men stapt er dus niet uit en blijft er euri inpompen.
Maar och, die kleine Woutert en zijn PvdA tegenover dat machtige internationale militair-industrieel complex... Bea en Vellekoop kunnen watdataangaat tevreden zijn.
het gaat me trouwens inderdaad om de poppetjes, genosse brabander. Figuren als jij zijn enkel en alleen op behoud en uitbouw van macht en organisatie belust. De PvdA is immers niet meer dan een banenmachine voor figuren als jij die in de echte wereld met de nek worden aangekeken omdat het slijmjurken zijn zonder enige persoonlijkheid. Hoewel er au fond weinig mis is met jullie ideeen is de burger toch altijd het slachtoffer van de struggle for life op jullie rode apenrots.
@spritzerkoning
als raadslid van (?) zou je beter moeten weten.. er zijn in Nederland zoveel mensen die in de Bijstand zitten en in de WAO zitten en alleen kinderen op moeten voeden, geloof me, die werken liever dan dat ze honger lijden. En ja, voor dat we dat weer krijgen, ik vind het ook goed dat het afgelopen kabinet de instroom in de WAO heeft beperkt, hoewel ze ook niet te streng moeten worden, als we een goede balans weten te vinden tussen de oplichters er grotendeels uithalen en mensen echt helpen, hoe kun je daar dan tegen zijn?
spritzerkoning 09-02-07 @ 12:41
Precies. En daarom gaan we de voedselbanken omdopen in "kansenbanken"
Den Brabander 09-02-07 @ 12:55
Die mensen in een sociale woning zitten in de kou omdat ze niet werken, en zonder werk heb je geen geld, en zonder geld kan je de rekening van je energiebedrijf niet betalen.
En wat betreft de gehandicapten, we hebben de Wajong, we hebben de IVA, en ja mensen die niet duurzaam hun verdiencapaciteit hebben verloren zullen wat moeten gaan doen.
@Amsterdammer
ok, maar Amsterdam heeft ook al jaren geen duidelijke minister voor grotenstedenbeleid meer om vanuit de landelijke overheid de mogelijkheid te bieden tot hulp. vandaar dat het plan wat nu voorligt om 40 wijken, waaronder een aantal in A'dam, rigoreus aan te pakken.
A shit, weer te laat voor die site.
Zou een spiegeltje niet standaard kunnnen? Sta je 's middags op en klikt je op GS op dooie links.....
@spritzerkoning 09-02-07 @ 12:41
Heb je bij jullie nog geen Mobiliteitsbank? In Helmond wel.
't Is nog wel behelpen hoor. De bouwjaren liggen tussen 2000 en 2003.
De stakkers moeten 't doen met afdankertjes van die rijke stinkerds.
't Is Geen Stijl!
Komende zaterdag zijn er demonstraties te verwachten in De Bilt:
www.hessing.nl/
Dat zal die stinkerds leren!
@spritzerkoning
ik zal het spellen I N H O U D E L I J K... en ik zou jou nog niet als klant aannemen al kreeg ik er geld bij.. Daar komt bij, ik denk niet dat ik de discussie heb gewonnen want er is geen discussie geweest. Was het maar zo dat we inhoudelijk konden praten, maar zoals zo vaak hebben de rechtse rakkers het alleen over poppetjes en kunnen ze alleen beledigen ipv met inhoudelijke argumenten te komen over waarom we gehandicapten en mensen in sociale woningen letterlijk in de kou zetten.. *still waiting*
Den Brabander 09-02-07 @ 12:52
Dan ga ik mij maar weer toeleggen op het voorbereiden van de fractievergadering voor de raad van volgende week.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 12:46
Goed lezen, hè? ;-)
@Den Brabander 09-02-07 @ 12:39
Beetje rustig aan, nu druipen je comments van een soort morele superioriteit. En stop met het dwepen met je academische achtergrond, kom op zeg denk je echt dat je eerste bent hier die op een universiteit heeft rondgelopen? Goede bedoelingen en een verkiezingsprogramma met gratuite inhoud zijn nog geen argumenten hoor. Ook ik hoop dat paupers iets minder hoeven te shoppen bij de voedselbanken, maar hier in A'dam zijn het toch echt de PvdA'ers die al 80 jaar de dienst uitmaken.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 12:46
Yo, ouwe negert! Whassup? Zat de inburgeringscurses er weer op? Nog wat nuttigs geleerd? Je Nederlands is er niet beter op geworden.
@ Den Brabander
Dan is het misschien wel zo eerlijk open en transparant om je even correct te introduceren...
@hetkansnellerofniet
dank je! voel me vereerd dat je me kennelijk zo hoog aanslaat dat je denkt dat de PvdA geinteresseerd is in mijn diensten, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat er een kern van waarheid in zit..
Den Brabander 09-02-07 @ 12:48
Je bent ambtenaar en je tijd om te gaan lunchen is aan gebroken, zeg dat dan gewoon.
En je weet het, als je denkt dat je de discussie gewonnen hebt, heb je de klant verloren. En gelukkig zal dze spreuk ook opgeld doen voor jouw Peper voor de Armen.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 12:46
iets in me zegt me Den Brabander nu gewoon lekker zijn werk aan 't doen is. Zijn collega op het politbureau zit nu ingezonden brieven voor Spits en Metro te tikken.
@spritzerkoning
is het nou echt zo moeilijk om inhoudelijk dingen te verzinnen in plaats van dingen aan te halen waar jij helemaal niets van weet? ik weet het, het is niet makkelijk.. maar goed, aangezien jij en je stekelige vriendje geen argumenten meer hebben, ga ik maar weer eens wat academische denkbeelden verstouwen, doe nog wel af en toe F5en voor het onwaarschijnlijke geval dat jullie toch nog inhoudelijke argumenten kennen
@stekelige
wat is er jongetje, geen argumenten meer?
Den Brabander 09-02-07 @ 12:41
Ga aan het werk en doe wat nuttigs. Kom terug als je eindelijk ook eens wat belasting betaalt. Links lullen en rechtsvullen.
ROFLOL@BP Richfield 09-02-07 @ 12:18
Lig jij ook nog steeds in een deuk over die grootspraak van die zichzelfverheerlijkende despoot?
Even voor de duidelijkheid. Toen Luuk Blom deze uitspraak deed wist hij nog niet dat Wouter het hulpje van JP zou worden.
@spitzerkoning
en daarmee hebben we ook het dagelijkse bericht te pakken van iemand die ons land met alle plezier 400 jaar terug in de tijd laat gaan. Even serieus, denk eens na..
Voedselbankjes is een duidelijk voorbeeld van de zelfredzaamheid van ons Nederlanders.
@wacky 09-02-07 @ 12:39
Gezien zijn aantoonbare onbetrouwbaarheid wordt ie 'Vieze-Premier' .
Dus je hebt gelijk.
@Den Brabander 09-02-07 @
Voedselbankjes is een duidelijk voorbeeld van de zelfredzaamheid van ons Nederlands. Ophouden met die staats bemoeiienis gewoon terug naar de bedeling.
Jaegermeister 09-02-07 @ 12:10
Met dit rijtje kan je nog wel ff doorgaan
Hij die zijn zakken vult
Hij die uit het grefo Odijk komt
Hij die op het gristelijk lyceeum in Zeist zat
@stekelige
kijk dat jij in de (gokkende) modale buurtje woont met je modale vrouwtje (als iemand al zo gek is) wil niet zeggen dat we Chronisch Zieken en Gehandicapten, Alleengelaten Ouderen, Probleemjongeren en Psychische (ex)Patienten maar aan hun lot moeten overlaten in dit land volgens Locke's State of Nature. Sterker nog, als je een klein beetje eergevoel en geweten zou hebben, dan zou je het met me eens zijn dat voedselbanken anno 2007 een grof schandaal zijn. Zo niet, dan zegt dat meer over jouw IQ en EQ dan over de PvdA. Maar goed, ik vind GS altijd echt heel erg leuk om te lezen, maar het blijkt wel weer dat dat ook echt alles is.
PvdA en christenen aan de macht. Dat is hypocrisie in het kwadraat.
Woutertje wordt geen vice-premier hoor, check de feiten ;)
@Den Brabander 09-02-07 @ 12:23
Sorry, lutser.
Zie: stekelige 09-02-07 @ 12:30 en stekelige 09-02-07 @ 11:56
@update, hier doet die site het nog gewoon hoor..
De PvdA heeft Checkdefeiten offline gehaald,
Barbarossa, waar is de mirror?
@Den Brabander 09-02-07 @ 12:19
Kom je ook uit Helmond soms? Kun je je auto nu makkelijker kwijt bij de voedselbank? Of komen ze 't nu bij je thuis brengen en in de koelkast plaatsen?
Armoede is als je geen middelen hebt om te bestaan. Kroegen, kratten bier, tattoo's, hooliganisme, iedere avond met je vette leier naar de cafetaria voor je kinderen (en een vette berenhap voor jezelf, omdat je toch moet wachten).
Da's geen armoede, dat is asociaal.
Zie hier, dat is de gemiddelde 'arme donder' die je bij voedselbanken hun BMW525 anno 1993 ziet parkeren en volstouwen. De stumperds.
www.pvda.nl/renderer.do/clearState/tru... nee hoor
Hoera, de PvdA is dood. De servert althans.
Joehoe kudtmannetje Bos,
wanneer begint het Socialistische Feestje Geldsmijten Voor Gevorderden?
Hallo?? Is daar iemand? De site van de PVDA is nu al overbelast.
iets in de vorm van een spiegel zou leuk geweest zijn.
Dat was gewoon een onderhandelingstactiek.
De JSF (productie) kan veel mensen toch niets schelen.
Bos heeft zogenaamd hoog ingezet en nu kan ie zijn winst tellen.
Zie de rest van het akkoord maar...
Noem mij één Nederlands regeerakkoord uit de afgelopen 100 jaar zonder compromissen tot stand kwam. Beetje slap verhaal, GS. Jammer voor jullie dat de VVD verloor maar het is niet anders. Nu niet kinderachtig gaan doen. Ik ben overigens geen linkse rooibosrukker (om de zeikstralen maar even voor te zijn).
504 Gateway Time-out
The server didn't respond in time
@ Den Brabander 09-02-07 @ 12:19. Nu lever je kritiek op punten van 1 partij, terwijl het er om gaat dat je de punten als geheel zou moeten zien (als een regeerakkoord dus, zoals jij het ook doet). Dus partijpunten met punten uit het regeerakkoord is appels met peren vergelijken. Want wie weet wat de VVD als standpunten zou willen behouden of onderhandelbaar vinden?
@Traag 09-02-07 @ 12:16
Vandaar ook onder de sneeuw.
Soms ben je ook best te pruimen; andere momenten zie ik je 't liefst acbter 't behang.
@Den Brabander 09-02-07 @ 12:13.
Nee, want volgens de correcte geenstijl "stijl" mag je overal tegenaan schoppen. Dus, ga jij lekker je ban aanvragen als je kritiek krijgt. Goedzo! Dappere Dodo.
Site is down. Spiegeltje iemand? En oh ja, Bos is een laffe tyfus NSB-er.
@ WaarDeWindWaait 09-02-07 @ 12:15
Over de FEITEN van het regeeraccoord valt genoeg te zeuren, je hoeft er geen begrotingstekort bij te verzinnen:
"Verder zien de coalitiepartners verlaging van de signaalwaarde als een aanscherping van de regels. Dat houdt in dat het kabinet al gaat bezuinigen als het begrotingstekort de 2 procent passeert. Nu ligt de lat op 2,5 procent."
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article394814.ece/Coalitie_schuift_de_bezuinigingen_naar_het_einde_van_regeerperiode
@ waardewindwaait
hehe eindelijk iemand die het probeert. Goed daar gaan we. de VVD zou dan weliswaar de rijkere AOW-ers, huizenbezitters en tweeverdieners en alleenstaanden weliswaar niet opschepen met een lastenverzwaring, maar daarnaast ook niet extra investeren in Onderwijs, meer handen aan het bed, meer Respect en bovenal een betere economische verdeling en prikkels door onder andere 10000 ambtenaren naar huis te sturen. MAW sterkste schouders, zwaarste lasten en dus ook solidariteit voor gehandicapten, jongeren en ouderen. het is maar wara je voor kiest, maar ik kies voor respect en een bestaansminimum voor iedereen en geen voedselbanken meer
@ArieBombarie64 09-02-07 @ 12:12
Tief op man. Dat zijn geen compromissen meer, dat is karakterloos, ruggegraatloos, principeloos, angsthazerij voor nieuwe verkiezingen en volksverlakkerij. Verder is't wel OK.
"want dat tweede kabinet Den Uyl, dat komt er."
Den Brabander 09-02-07 @ 12:13
Academicus EN rat... Das Brabander blijft verbazen! Alleen de zeer hardnekkige aarsmaden schrijven dood hier nog als deaud.
Staat er in het regeeraccoord dat er JSF's gekocht gaan worden? Ik heb het nergens kunnen lezen. Er wordt wel doorgegaan met de ontwikkeling ervan, maar of 'we' ze ook gaan kopen is nog niet besloten
ArieBombarie64 09-02-07 @ 12:12
Echt?
En ik maar al die tijd denken, dat alleen Bos en de PvdA draaien.
@ Den Brabander
met de VVD in de coalitie zou de lastenverzwaring een stuk lager uitvallen dan 10 Mld en zou er zeker geen gat in de begroting zijn.
Een keihard punt in het verkiezingsprogramma is heel wat anders dan een onbespreekbaar punt in de formatie-onderhandelingen...
@ KarelJansen 09-02-07 @ 12:06
Zeker. Ambtenaren de keus geven wel of niet homo-paren te trouwen. Prima regeerakkoord. Als ambtenaren zelf mogen beslissen te doen waar het volk ze voor betaald zijn we op de goede weg.
@Traag 09-02-07 @ 12:10
Windvaangedrag is besmettelijk, kennelijk. Strijdbijl onder de sneeuw begraven?
@KarelJansen 09-02-07 @ 12:06
Goed regeerakkoord wel misschien, maar wel slecht voor de economie.
ze zijn het met een aantal punten eens."that's all".
@aatje
zou je dan deaud volgens goede GS traditie wel even met eau willen schrijven voor ik ban's ga aanvragen?
Het is niet zozeer dat er compromissen worden gesloten, maar de Partij voor veel meer Allochtone kiezers heeft zich voor de verkiezingen heel hard opgesteld over JSF en Hypotheekrenteaftrek. Twee punten die ze nu dus op hebben moeten geven. Dat is toch windvanengedrag. Zeg dan voor de verkiezing dat je tegen de JSF en de aftrek bent, maar zeg niet dat t een breekpunt is als het dat helemaal niet blijkt te zijn.
Scheid toch eens uit met dat gemekker over kiezersbedrog (joint strike fighter). Nederland is een coalitieland. Om het land enigszins bestuurbaar te houden moeten partijen water (soms heel veel) bij de wijn doen. Dat heet je verantwoordelijkheid nemen.
@dienstweigeraar... 09-02-07 @ 12:07
Komt door de nachtvorst denk ik. Het vaantje zit even vastgevroren misschien.
Alhoewel...... de Vaan is van 0% naar 99,9% overstag gegaan.
Dus eigenlijk maar 0,1% nachtvorstschade.
@Den Brabander 09-02-07 @ 11:42. Leuk dat telkens WIJ academici. Aangezien je het voornamelijk over jezelf hebt, ga ik ervan uit dat die "wij" allemaal achter jouw computer zitten? Ga´s dood, z.s.m. het liefst.
Hij heeft de verkiezingen dik verloren.
Hij wilde niet onder Balkenende dienen.
Hij wilde niet in een kabinet zitten.
Hij wordt nu gewoon minister en vice-premier.
Wouter Bos is een ongelooflijk onbetrouwbaar en achterbaks kudtmannetje.
@stekelige 09-02-07 @ 12:06
LOL, ik dacht dat u mij ook verafschuwde. Bakkie koggie?
... we hebben met Barbarossa onze eigen rankuneuze GeenSteyl LPF-er. Geen verbetering, wel een verslechtering, om het zo maar eens te zeggen.
@ stekelige 09-02-07 @ 12:06
zeg sorry, wist niet dat hij je holmaatje was.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 11:31
'recht geaarde liberaal'? Grappig, je spreekt uitsluitend over geld, maar kapitalisme en liberalisme ( nl.wikipedia.org/wiki/Liberalisme ) is niet hetzelfde, ook al denken veel VVD'ers van wel. En dat terwijl het nieuwe kabinet werkelijk liberale verworvenheden (vrijheid van het individu) wil beperken of afschaffen.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 12:01
Go figure, intellectueel. Daar waar het neuken van schapen doodnormaal is... Kom 'ns achter die 386 vandaan, lamstraal. En kerel, leer eens Nederlandsch!
vergeleken bij het enquete-stem-vee dat in 3 weken van 4% naar 75% steun voor het farizeeënkabinet draait is Bos best nog star, eigenlijk
Uit het eerste linkje ..."Nederland heeft op basis van dat in 2000 in elkaar geflanste plan meer dan achthonderd euro in het project gestopt"
.
Dat valt dan nog best mee.
ik word dat grefo gezeik van GS nu wel echt zat hoorrr..
alleen maar gristenen afzeiken is wel erg goedkoop
je kunt gewoon niet ontkennen dat er gewoon een goed regeerakkoord ligt
@me,myself and IK 09-02-07 @ 12:04
He , he! Je komt niet aan m'n vriend Traag he?
@ja man
nou nee man
.. zapper 09-02-07 @ 12:03
Het CDA, die zijn betroubaar. dat is notabene de grootste partij van het ongristeljke Nederland.
2008 nieuwe verkiezingen: geert 22 zetels, sp 32 zetels!
@Den Brabander
Een alternatief is ook niet nodig. Volgens het regeerakkoord wordt er in 2011 over de JSF besloten. Dit hele topiek is dus een farce.
@Eagle_Eye 09-02-07 @ 11:57
't Is compromitteren vriend. Maar ja, probleem van deze generatie.
Overigens, wie wil en kan Windvaan en zijn Partij van de Paniek nog serieus nemen? Lapzwansen zijn 't, allemaal.
Het zgn. 'compromis' is je reinste kiezersbedrog. Het veegt de vloer aan met alle hoogmoed van de lulhannesen.
Nu alweer offline gehaald.
@ Traag 09-02-07 @ 11:57
Je geeft een aardig beschrijving van jezelf :P
@Jeremia aangezien de PvdA nou niet bepaald een integriteitsprijs verdient, nu niet en in het verleden ook niet, vind ik het wel terecht om ze een tik op de vingers te geven. Het meest zielige vind ik eingelijk dat ze aantonen dat het IQ van Nederland zo godsvergeten laag is dat ze toch iedere keer weer zoveel zieltjes met hun inmiddels doorzichtige leugens weten te winnen.
Traag 09-02-07 @ 11:57
Ah... ik dacht al: wanneer komt het nou. Mijnheer Traag dult geen kritiek, zoveel was al duidelijk. Paf lekker verder in de "Bijstand", of verzin kritiek die wel ergens op gestoeld is. Sukkel.
@Saten loves you too
zeik is met ei gast niet met ij, zegt alweer genoeg lijkt me
voel me alweer genaaid door die draaikonten ik ga gewoon niet meer stemmen volgende keer. Zijn allemaal media hoeren.
weet je wat het is, ik heb nog niet 1, en kijk bovenstaande posts maar na, niet 1 alternatief gehoord. ALleen maar geschreeuw in de ruimte en beledigingen. Nou geloof ik wel in ongefundeerd en stijlloos en ik hou van geenstijl.nl, maar durf dan ook eens inhoudelijk de discussie aan. Geef me eens 1 punt dat de VVD of PVV beter zou doen en ook voor elkaar zou krijgen in een coalitieonderhandeling. En wat zou het alternatieve kabinet dan moeten zijn? Of zijn jullie helemaal tegen democratie?
@mezelf 09-02-07 @ 12:01
lokale volksuniversiteit natuurlijk
cynische_kloatxak 09-02-07 @ 11:59
Vertel eens waar kom ik dan vandaan prutser?
Wouter Bos is ziek en zijk. Uitspraken van Bos inzake 'rijke' AOW-ers.
Hoe arrogant of gestoord moet je zijn om met het salaris van vice MP plus zeer royale onkostenvergoeding plus auto met chauffeur plus een appartement in Den Haag. iemand met AOW plus 1500 EUR per maand een RIJKE AOW-er te vinden, die best nog wat gekort kan worden. Wat ben je dan zelf? Een superrijke salon socialist? Vervanh het laatste twee woorden door 'regeergeile politieke hoer'
Let wel, ik ben niet helemaal tegen plannen om de financiering van de AOW te veranderen, desnoods op de manier zoals het kabinet het voorstelt. Ik erger mij alleen aan het hoerige gedrag en gepraat van Bos. Weg met de PVDA, weg met Bos (en weg met Verhage van de CDA, de engerd)
AdolfJoling 09-02-07 @ 11:57
weet ik veel waarom hij dat wil, maar sinds wanneer is het gebruik van het woord academisch verboden hier? Volgens mij zei hij alleen dat ie wat cijfers aan het opzoeken was. Jij springt er als opstandige kleinburger boveno en dara reageer ik dan wee rop. Maargoed, Neem het niet te zwaar op. Met de Open Universiteit kom je best een eind. Anders de locale Volkuniversiteit, is iets makkelijker.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 11:54
Weet ik dus gelijk weer waar jij vandaan komt. Nu snap ik dus waarom je de Nederlandse taal niet beheerst. Waarom je je dan als een rechtse bal gedraagt begrijp ik weer niet... Ies niet grappig.
@ Maaier 09-02-07 @ 11:50
Als je dit roept: Onder de PvdA wordt er niet één JSF gekocht. Dat wordt een hard punt in het verkiezingsprogramma." en het dan niet uitvoert als je in het pluche komt, ben je een bedrieger, een charlatan. een oplichter.
Maar het zij ze vergeven hoor, hand over mijn hart. Wat is nou 15 miljard euro als je kan meeregeren, peanuts toch ??
@AdolfJoling
Ik weet niet wat jij in je koffie gooit, maar dat wil ik ook wel.
Maar je zit op een wolkje van zelfoverschatting, misplaatste pogingen humor, hoogmoed en grootheidswaan.
Geef het gewoon op. Je bent niet leuk, je voegt niets toe. Laat het varen. Je bent inderdaad een kruising tussen Adul en Joling.
Volg gewoon het advies op van kapotte_stofzuiger 09-02-07 @ 11:29
Maaier 09-02-07 @ 11:52
Als Maaier even eerlijk en met open vizier leest, zou hij tot de conclusie moeten komen dat ik toch zeker de lagere school wel heb afgerond. Bovendien ga ik er vanuit dat iedereen hier wel een papiertje heeft. Waarom zou die klote Brabander het dan nog eens willen benadrukken?
Bos compromiseert gewoon lekker veel. Niets mis mee toch?
@AbartH 09-02-07 @ 11:46
Ook een linkse rakker zo te zien. Beetje populistisch en opruiend met cijferertjes verdraaien bezig.
Och wacht, stom van me, die rooien kunnen niet rekenen, tellen en eerlijk zijn.
Sorry.
@ Traag 09-02-07 @ 11:24
windhaan bos voor wereldheerser!
oh well, alles is beter dan Jan maorijnissen i guess..
cynische_kloatxak 09-02-07 @ 11:52
In het prachtige Diever, daar hebben ze toch alleen maar schapen om te neuqen?
Zucht...
Sorry hoor, Barbarossa, maar 't is het weer net niet, dit topic. Er zit niks nieuws of opmerkelijks in, dit geldt voor elke partij. WIl je dan toch - hoe onorigineel ook - Bos-bashen om aan je stukjesquota te komen, begrijp dan dat dat gedoseerd moet worden. En leer schrijven, dat helpt ook wel.
Excuses voor de harde bewoordingen, maar ik kan het niet helpen. Je hebt nog niets bijgedragen aan GS.
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 11:49
Hatseflats! Ik woon in dezelfde gemeente als waar jouw vriendje, Hans W., tot voor kort woonde. Lutser.
AdolfJoling 09-02-07 @ 11:51
hoor ik daar nou rancune? Jaloezie op mensen mét opleiding?
@Den Branbander
Doe dan ook nog even het opleidingsniveau opzoeken, daar rep je niet over.
Dit is niet de regering waarop ik heb gestemd. Zie ik hierin de hand van Bea?
PVDA heeft de site maar ff snel verwijderd?
The Web site cannot be found
The Web site you are looking for is unavailable due to its identification configuration settings.
LUTZERS.
Den Brabander 09-02-07 @ 11:48
Tien minuten nodig om te toiletteren? Echt een boer dus. Hoe vaak hij ook loopt te etaleren dat 'ie net als miljoenen anderen een diplomaatje aan een of andere uni heeft behaald.
me,myself and IK 09-02-07 @ 11:46
Dat heet Nederlandse staatsinrichting: door het - m.i. terechte- ontbreken van een hoge kiesdrempel, heb je hier altijd coalitiekabinetten. Als je het land wilt besturen moet je dus compromissen sluiten. Dat geldt voor zowel Bos en Balkenende. En dat je tijdens een campagne elkaar een beetje zwart maakt, dat kan natuurijk..
@cynische_kloatxak
Ga eens in een goede buurt wonen en niet in een achter buurt
@iedereen
ben over 10 minuten terug om al jullie prangende en inhoudelijke vragen te beantwoorden over het PvdAbeleid, maar moet even toiletteren ;)
kristavanvelzen.sp.nl/weblog/2007/02/0...
@spritzerkoning
het besteedbaar inkomen van Brabant stond in de periode 2002-2005 op de 5de plaats van Nederland. jammer jongen
Vereiste om politici te worden: Goed kunnen liegen en goed babbelen, meer niet. Maar het moet er niet dik op liggen dat je goed kunt liegen.
Zoals die Boris van der ham van D66. Dan gaat het fout en is het snel gedaan met je partij. Dus een gristelijke grefo hoofd is een uitstekende dekmantel.
14000000000 voor jsf
1300000 voor onderwijs
800000 voor milieu.
samen werken samen leven
@ Den Brabander 09-02-07 @ 11:39
De hele PvdA glimt van trots dat ze mogen meeregeren samen met een partij die nog niet zo lang geleden in hun ogen de verpersoonlijking van al het kwade in Nederland was. Hoe verklaar je dat ???
@spritzerkoning 09-02-07 @ 11:39
U is waarschijnlijk in de war met Limburg
Feiten, jaren 70 Mijnheer den Uil, welke partij en hoeveel schuld?
Den Brabander 09-02-07 @ 11:39....... "Zoals wij in academische kringen zeggen: drogredenering!"
Echt: Ongelooflijk onwaarschijnlijke sukkel dat je er bent.
Iko Nal 09-02-07 @ 11:41
Nee. Het is volgens mij een soort van ontgroeningsritueel. Als je nieuw bij de redactie komt, moet je op ene gegeven moment een PvdA-bash topic brengen, om erbij te horen. Pas dan word je echt geaccepteerd door de overige redactie.
Feiten, jaren 70 Mijnheer den Uil, welke partij en hoeveel schuld?
@ spritzerkoning 09-02-07 @ 11:39
Dankzij jouw vriendjes is mijn buurman zo'n asociale kuthufter. Doe eens oprotten.
@spritzerkoning
ik ben bezig voor je om even de exacte gegevens wat betreft inkomen en opleiding op te zoeken bij het CBS, wij academici houden ervan eea te staven met feiten. Wat betreft die 10 miljard per jaar, als je de NRC Next gelezen hebt weet je dat we voorstellen om sowieso alweer 2 miljard af te lossen. Daar komt bij dat Paars 1 + 2 bestond uit PvdA, D66 en ... juist ja!
De formatie van het kabinet zal langer duren dan het kabinet zelf. Met dank aan D'66.
Aangezien dit een PVDA-bash topic is lijkt het me dat Barbarossa gewoon Fleischbaum is.
@ Den Brabander 09-02-07 @ 11:39
Nou en of! Dan mag ik met 220 km/u over de snelweg! Yay!
@Den Brabander
Nu is het zo dat het opleidingsniveau en het besteedbaar inkomen in Brabant al lager is dan in de rest van Nederland, dus daardoor kan je niets doen aan je wat vreemde opmerkingen. Maar dankzij de Partij van de Armoede betalen we in Nederland 10 miljard Euro per jaar aan rente. Rente voor onze door jouw vriendjes veroorzaakte staatsschuld.
@me, myself en IK
Kijk, dat zijn nog eens uitspraken! gelukkig is deze uitspraak ook zo goed gestaafd met argumenten. Zoals wij in academische kringen zeggen: drogredenering! Ik zou zeggen, blijf PVV stemmen dan komt het he-le-maal goed in dit land..
spritzerkoning 09-02-07 @ 11:31
ALs rechtgaarde liberaal ga je niet zeuren en zielig doen alsof de PvdA cs de schatkist leeg gaat plunderen, maar moet je je zorgen maken om de betutteling van deze regering, met "voor negen uur geen alcoholreclame op tv, dát houdt je jeugd wel van de drank" en meer van dat soort nonsens.
Iemand riep dit al een keer eerder op geenStijl: De PvdA is er vooral voor zichzelf.
@Jeremia
nou, deels, aan de andere kant, de burgers kunnen nu EINDELIJK eens zijdelings meepraten doordat het poldermodel opnieuw in leven geroepen wordt, hoewel het natuurlijk nooit echt weggeweest is. In de nieuwe situatie worden alle belangrijke zaken overlegd met het maatschappelijk middenveld (lees: de burgers) en daardoor komt er hopelijk voor ons ook een groter draagvlak
Als ik iets gemerkt heb de afgelopen dagen, dan is het dat ik niet tegen blije politici kan.
@Spritzerkoning
zoals het verhaal al meldt: check de feiten heerschap! Ten eerste is het zo dat we RUIM binnen de begrotingsnormen vallen als aangegeven door ons aller geliefd Brussel, en we volgen ook het advies van de door u geliefde heer Zalm om de Zalmnorm te blijven hanteren, wat voor de nitwits onder u betekent dat begrotingsvoordelen alleen mogen worden gespendeerd aan het verminderen van de staatsschuld. de JSF is helemaal nog niet zeker, dit wordt opnieuw geijkt in 2009 en 2010 en wij zijn economische gezien realistischer dan het vorige kabinet
@ Draaitafel Demagoog 09-02-07 @ 11:32
Fuckin' A. Bij GS zijn ze nog niet allemaal wakker. Helaas géén pindakaas.
Den Brabander 09-02 09-02-07 @ 11:28
De PvdA heeft het op GS altijd gedaan. Lekker makkelijk. Het is nu eenmaal zo dat er in dit land consessies gedaan moeten worden en daardoor kan al die ronkende campagne retoriek nooit waargemaakt worden. En dat geldt niet alleen voor de club van Wouter Bos. Derhalve, de verkiezingen liggen achter ons en regeren is vooruitzien. Over vier jaar mogen wij burgers weer spreken.
ten eerste WTF is Barbarossa ??? ten tweede .. draaien ? weten jullie wel hoe de nederlandse politiek in elkaar steekt ? ten derde .. Balkie had het over een VOC mentaliteit .. is dat jullie ook ongaan ? weet je wel slaven enzow ? naja dat er veel domme mensen op gs zitten wist ik natuulijk al ..
Elke partij heeft moeten inleveren, Barabas. Je lult dus net zo uit je nek als Fleischbaum.
Als recht geaarde liberaal gaan we een periode tegemoet waarin de verworvenheden onder druk komen te staan. Het potverteren kan weer beginnen. En als al het geld op is mag Zalm onze mooie Nederland weer uit de brand helpen. Ach ook dit is al jaren het zelfde, eenmaal op het pluche en die linkse rakkers gaan met een heel groot gat in hun hand alle besparingen teniet doen.
Gelukkig zou het CDA nooit meedoen aan "bosbelasting" en zou de christenunie nooit regeringsverantwordlejkheid dragen voor abortus... Gelukkig leven we in Nederland, waar politici over het algemeen nuttige compromissen proberen te sluiten..
Den Brabander 09-02-07 @ 11:28
Die wijsheid is hier aan proletenoren gericht. Ik ben blij dat Wouter op Financiën komt te zitten, dan kan niemand om hem heen ^.^
Er was een reaguurder die spijt had dat hij/zij op de PvdA gestemd had. Nu gaf ik hem/haar het advies te kijken op zopp.nl/spitted/112/
Sindsdien geen reaguursels meer gezien.
Het PvdA heeft eindelijk de weg van zelfverrijking weer teruggevonden, daar kan ik ze alleen maar mee feliciteren natuurlijk.
Zou ook lachen als ik Bos was, heeft er toch heel wat uitgesleept met zijn grijnzende alice in wonderland kutkattenkop
jongens zeur toch niet zo, eindelijk een partij die het WEL opneemt voor de Allochtonen, Vrouwen, Gezinnen en Gehandicapten. Dat jullie hier een soort liberale Republiek willen in de goede traditie van Plato's Republiek wil niet zeggen dat het voor iedereen het beste is.
Zoals Cicero al zei tegen zijn homofiele stalknecht: een socialist hoort in de kist.
iedereen die waarde hecht aan verkiezingsbeloften is naief
standaard
Regeren is vooruitzien. Dus verkiezingsbeloften zijn leuk voor de campagne. Maar die liggen nu achter ons.
Schijnheilig tuig is het. die hele PvdA
Waar ach, dat wisten we toch al jaren ..
Wouter is niet eerlijk en hij draait.
REAGEER OOK