Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgercomite EU: 'Associatieverdrag is kolonisatie'

De spanning richting woensdag 14 oktober, als de Kiesraad 's morgens om 10:00 uur live in Nieuwspoort bekend gaat maken of we een referendum afgedwongen hebben, loopt hier op GeenPeilHQ langzaam op. LOL niet echt natuurlijk, want met 451.666 digitale en enkele tienduizenden analoge handtekeningen in de pocket, moet Mark Rutte wel een héle ingewikkelde staatsgreep kunstgreep bedenken om de internetachtige constructie van het GeenPeil-referendum te blokkeren. Maar: it ain't over till the fat lady sings. Dus we houden de champagneglazen nog even droog. In de tussentijd plempen we wél even de drie minuutjes powerbetoog die Arjan van Dixhoorn (van onze vrienden van het Burgercomité EU) vandaag in een Haags achterafzaaltje afstak tegen de Commissie Buitenlandse Zaken. Allemaal glasharde waarheden alsook oprechte zorgen over de staat van de Nederlandse democratie: "Het zijn diepgewortelde gevoelens bij ons dat de Nederlandse Tweede Kamer, het Nederlandse parlement, het Nederlandse kabinet in steeds sterkere mate een uitvoerende arm zijn van de Europese Unie en niet langer het Nederlandse volk vertegenwoordigen." Duid het, Van Dixhoorn, dit gloedvolle gospel van GeenPeil!
Na de breek een langer fragment (18 minuten) van de bijeenkomst, waarin ook Burgercomité-lid Pepijn van Houwelingen aan het woord komt.

Reaguursels

Inloggen

Een overheids dienaar (kruiper) moet goed beseffen wie hij dient. Dat is het volk en niet de boven ons gestelden. Dat is fundamenteel. Brussel en de volksverhuizing brengt grote schade toe zonder draagkracht. Dat zijn onacceptabele grote fouten.
Black knights beware!

Ongeblustekalk | 09-10-15 | 08:08

Geweldig goed verhaal van deze twee! Helden zijn het. Maar ik vrees dat in de nabije toekomst er meer nodig zal zijn dan woorden alleen.

Rest In Privacy | 09-10-15 | 00:19

Er is wel een logisch argument te bedenken om het referendum niet te houden: Rutte, de VVD en PvdA alsmede D66 hebben sowieso schijt aan welke uitkomst dan ook en de democratie in het algemeen. Het is een raadgevend referendum dus niemand is ergens aan gehouden. En de ambtenaren zullen de cijfers net zolang martelen totdat ze pro EU zijn en een reden om versneld door te gaan met het afgeven van soevereiniteit.
Het is dus bij voorbaat verspild geld.
Trouwens...... over Brussel gesproken: al weken niks meer gehoord of gelezen over Griekenland en de naheffing. Want ineens was er een vluchtelingenprobleem.................. en was onze premier op een langdurige snoepreis. En over een week of 7 alweer 3 weken kerstreces.....

Thorolf | 08-10-15 | 23:57

Maar wie is die EU dan? Horen dat ook niet wij te zijn met verkiezingen? Waarom doet dan de EU ook niet wat wij willen?

Rest In Privacy | 08-10-15 | 23:22

Goed gedaan heren!!
Ik heb het ademloos gevolgd.

Er is ruimte voor verbetering, maar dat is mierenneuken!

Elvi | 08-10-15 | 21:22

Bodemloos: ben mee eens: Jan Roos is in een snel tempo in zijn rol gegroeid, dat zal met deze heren net zo.

De ingekaderde politici, zoals aangehaald als voorbeeld Zijlstra, zijn in die zin repeterende praatmachines vd Eu geworden.

Denkfout van de regeringen is geweest de aanname dat de meerderheid een fed Eu wil, echter de grondwet is afgewezen, de politici hadden daar toendertijd naar moeten handelen, dit is niet gebeurd. Deze denkfout heeft het draagvlak alleen maar vermindere voor Eu. Wil de Eu bestaansrecht verkrijgen zal het hele traject opnieuw moeten, de bevolking kan dan kiezen wat ze wel en niet willen.

Wat boven water staat is dat de huidige politici af moeten vloeien, die hebben blauw/gele hersenen en zijn niet meer voor de realiteit vatbaar. Als ze niet oppassen gaan ze sterretjes zien....

Tee Of Cup | 08-10-15 | 20:52

Ik ben geen PVV aanhanger, maar het is de enige partij die ik mijn stem nog toe vertrouw.

Straight ahead | 08-10-15 | 20:17

Eurofiele machtsgeile Elite.. Gevaarlijker dan die idioten uit Rusland..

Straight ahead | 08-10-15 | 20:14

Arjan van Dixhoorn en Pepijn van Houwelingen dank jullie wel. Moedig gesproken.

Kennelijk is het broodnodig dat jullie deze volksvertegenwoordigers eraan herinneren dat het hoogste gezag ligt bij het Nederlandse volk. En dat is ergens intriest.

Zij moeten ons en onze belangen vertegenwoordigen. Nu lijkt het alsof men alles wat uit Europa komt afzegent, omdat onze parlementariërs geen roet in het eten willen gooien en het Europese feest niet willen verstoren.

Paljas | 08-10-15 | 20:11

Heb niks met Oekraine, maar simpelweg vanwege het feit dat Putje er niet tegen kan dat voormalige Sovjet Staten zich aansluiten bij de EU zeg ik... DOEN!!

Nonbeliever | 08-10-15 | 20:11

Zwitsallevengevoel | 08-10-15 | 16:04
U zegt het, ik dacht het. Een mediatraining is geen overbodige luxe.
Zaniksmurf | 08-10-15 | 17:08

Oh ja. Dan hebben we er weer een gezalfde prater bij.
Houd U toch op te denken dat een vlotte babbel meer aan zou spreken. Dat soort slijm zien we reeds iedere dag overal. Het is toch overduidelijk bij deze sprekers dat je niet hoeft te twijfelen aan integriteit.
Dáár gaat het om. Je kunt nu juist mooi aflezen hoe lastig het is deze materie te verwoorden. En daar kunnen veel mensen zich in herkennen. Pure schoonheid. Het vlotte ontstaat vanzelf als er meer momenten naar openbaarheid ontstaan.

bodemloos | 08-10-15 | 20:08

Allereerst het 'asociatieverdrag' is geen kolonisatie maar annexatie van de Oekraine, eigenlijk identiek aan de Anschlussvertrag van het 3e Rijk die zo Polen, Tsechie etc annexeerde maar nu door het 4e rijk, de EUSSR.
Het 'asoverdrag' behelst niks anders dan dezelfde eurofiele elite aan te steeln als deze twee helden in dit filmpje tegenover zich hebben en een Griekenlandje te flikken waar Frankrijk weer haar oude legerdump tegen miljarden kan verkopen die Rutte en de eurofielen ons lachend zal laten betalen zoals ie bij Duitsland ook deed en daar zelfs het EUROKREUZ voor kreeg van Merkel. Onnodig te zeggen dat de eurofielen en hun misdadigers, die echt afevoerd moeten worden want anders blijven ze daar ECHT zitten, al zitten te lekken bij deze volgende enslavement. Oekraine wordt met miljarden schuld opgezadeld waar de eurofielen miljonair van worden, inderdaad de figuren tegenover onze twee helden, dus die zitten stilzwijgend op hun
rekenmachientje te tikken wanneer ze miljonair zijn, en de Oekraiene, dus wij, dus ook onze twee helden, dood zijn.
Dus ten tweede: zij lachen ons letterlijk de pijp uit, onze zelfbenoemde elite, of schijnelite, die dodelijkernis dan onze helden vermoeden, want wij gaan die 'associatie' betalen, andere landen niet.
Dus wat dachten we dat ze met dat referendum gaan doen?
Maar eerst stemmen..

rejected | 08-10-15 | 19:38

Ik heb ademloos geluisterd naar het betoog van beide Burgerforum-heren. Klasse! Hartelijk dank hiervoor.

marielle | 08-10-15 | 18:59

@roze_bril | 08-10-15 | 18:29
Ik kan niet anders dan overeenkomsten zien in de manier van speechen tussen Verhofstadt en Hitler. Iedereen die die overeenkomsten niet ziet is blind denk ik.

Verder moet ik mijn mening maar voor mij houden, anders krijg ik huisbezoek denk ik.

MarcS | 08-10-15 | 18:53

Knokloof | 08-10-15 | 18:24

Klopt als een bus.

Rest In Privacy | 08-10-15 | 18:46

Ik moest lachen, Omzigt die boos wordt omdat iemand aan zijn legitimiteit twijfelt. Nu heb ik Omzigt normaal vrij hoog zitten omdat hij het kabinet behoorlijk het vuur aan de schenen weet te leggen, doordat hij wel aan feitenkennis doet etc. Maar even de site van dit comitee doorlezen was te veel moeite?

ALS het volk dusdanig in opstand komt dat het dan zelf maar referenda gaat eisen EN daar meer dan een half miljoen handtekeningen voor weet te krijgen dan weet je toch dat wij niet alleen aan jullie legitimiteit twijfelen maar uberhaupt aan de realiteitszin van de politiek?

MarcS | 08-10-15 | 18:44

Ok en waar zien de mensen deze uitstekende betogen terug op de tv? Broodnodige voorlichting tbv het aanstaande referendum.

drammerd | 08-10-15 | 18:43

@Van Duyvenbode | 08-10-15 | 18:11

Jezus, wat een gevaarlijke hofnar is deze man. Zelfs Merkel werd er ongemakkelijk van.

roze_bril | 08-10-15 | 18:29

-weggejorist-

Knokloof | 08-10-15 | 18:24

Griekenland is al succesvol gekoloniseerd. Het draaiboek ligt er al.

roze_bril | 08-10-15 | 18:12

Hulde voor deze heren!
Denk aan de laatste woorden van de schreeuwlelijk Verhofstadt, in het EU parlement. De democratie wordt afgeschaft, het is dat u het weet. Het staat ook op tape:
youtu.be/D_VbHfgPVlg?t=360
En zeg nu niet: we wisten het niet. We wisten het wel.

Rest In Privacy | 08-10-15 | 18:11

Waar zijn de naambordjes voor v. Dixhoorn en v. Houweningn?

jwjg | 08-10-15 | 18:01

De gemiddelde burger heeft een behoorlijk inkomen, twee kindjes die gedumpt kunnen worden met subsidie,gaan drie keer per jaar op vakantie,tussendoor nog een paar midweken in een vakantiepark,en besteden daarna de overgebleven tijd op Facebook.Hebben geen benul wat er gebeurd in de rest van de wereld.Zolang elke maand de toeslagen en het salaris maar worden gestort vinden ze alles best.En eens in de vier jaar op Rutte,Kereltje of Samson stemmen omdat ze die op tv hebben gezien.De rest boeit hun totaal niet.

pim achtertuin | 08-10-15 | 17:44

ach gut, de tweede kamerleden voelen zich aangevallen.. als ze woorden van het burger committee echt goed zouden begrijpen, dan zouden ze toch moeten inzien dat ze niet meer de nederlander vertegenwoordigen maar handelen in het belang van brussel.. of de kamerleden hebben boter op hun hoofd of ze denken dat ze straks allemaal een mooie goedbetaalde baan in Brussel krijgen??

denoorman | 08-10-15 | 17:42

Geweldig!! Een waarheid als een koe!!

De gelukszoeker | 08-10-15 | 17:35

Ik kan de filmpjes niet vinden op Dumpert, en ook niet op YT. Ik zou graag de filmpjes als linkje willen versturen, losgemaakt van GS.
Weet iemand hoe om dit te doen ?

En zou die fokken autoplay asjeblieft eens een keer uit de site gesloopt kunnen worden, je schrikt je iedere keer weer de pleuris.

hotnot | 08-10-15 | 17:31

-weggejorist-

Knokloof | 08-10-15 | 17:22

Geweldig!! Een waarheid als een koe!!

De gelukszoeker | 08-10-15 | 17:15

Geweldig. Inclusief alle steken onder water.
Vooral "Voorheen was ik Eurofiel, maar ben direct van mijn geloof afgevallen door 'de smerige trucjes' van politici".
Als je dan nog niet gaat nadenken ....

Kamervraag | 08-10-15 | 17:09

Wat een stel halve zolen. Op de simpele vraag wie dan die "politieke elite" zijn binnen Brussel, die ervoor zorgen dat de NL'se regering aan soevereiniteit verliest, draait Dixhorn 5 minuten om de hete brij heen met vage, qausi-pschyologische aantijgingen richting de parlementariers (haalt ook raad van state bij als autoriteit voor zijn theorie LOL), om alvorens vast te stellen dat de volksvertegenwoordigers zelf de eurofiele elite zijn.

Epic circelredenering.

Selemat Makan | 08-10-15 | 17:08

Zwitsallevengevoel | 08-10-15 | 16:04
U zegt het, ik dacht het. Een mediatraining is geen overbodige luxe.

Zaniksmurf | 08-10-15 | 17:08

-weggejorist-

dijkbewaker | 08-10-15 | 17:03

-weggejorist-

minski73 | 08-10-15 | 17:00

Overigens uitstekend betoog van Van Dixhoorn en Van Houwelingen. Een beetje oplettend kamerlid zal dst niet in de koude kleren gaan zitten.

ben kokhals | 08-10-15 | 16:56

@necrosis | 08-10-15 | 15:57
Ik verheug me al op die "uitleg". lol. Reken maar dat
Front National en UKIP dat in de vergadering zullen uitbuiten. En het is natuurlijk een opsteker voor het referendum in het VK.
.
Maar goed, eerst het referendum!

Lupuslupus | 08-10-15 | 16:52

@rechtsdwalendeautist | 08-10-15 | 16:36
Inderdaad, en als er niet gezeten wordt, dan wordt er overgevaren.

ben kokhals | 08-10-15 | 16:52

@Zwitsallevengevoel | 08-10-15 | 16:21
Inderdaad, die truc om naar "de wet" te verwijxen wordt ook in de grondwet gebruikt. Toch heeft hij gezegd "Ik zweer dat Ik de onafhankelijkheid en het grondgebied van het Koninkrijk met al Mijn vermogen zal verdedigen en bewaren". Maar Nederland is als EU lidstaat niet meer onafhankelijk.
.
@Leyolm | 08-10-15 | 16:28
Dat Artikel zou inderdaad kunnen gelden voor de regering. En er is nog de kwestie met dat Artikel 21 uit de grondwet, "dat de zetel van het Rijk nimmer buiten Nederland kon worden verplaatst"

ben kokhals | 08-10-15 | 16:48

@Bubsy | 08-10-15 | 15:55

Nieuw is goed. Niet besmet met de mores die binnen VVD, PvdA, CDA, D66, en de Nederlandse wetgevende, uitvoerende machten rondwaren.
.
Het zijn namelijk die "mores" , of anders gezegd het totale gebrek aan democratische en rechtstatelijke mores, die ons land en onze samenleving zulke zware schade hebben toegebracht, en zullen blijven toebrengen wanneer wij hun verder laten gaan.
.
De gevestigde politiek is de primaire vijand van het volk.

Parel van het Zuiden | 08-10-15 | 16:42

Ik ken deze man niet maar ben er 100% met hem eens :)

vxd | 08-10-15 | 16:37

@ben kokhals | 08-10-15 | 16:31
dat is zeer zorgelijk(die debiel gerashchenko), maar de koning die blijft gewoon zitten op zijn dikke eed.
Net als al het ander oranje tuig in het verleden.

rechtsdwalendeautist | 08-10-15 | 16:36

Ik lees dat de adviseur van het Oekrainse ministerie van Binnenlandse Zaken, Anton Gerashchenko, heeft opgeroepen om de namen van Russische militairen in Syrië te achterhalen zodat ISIS met ze kan afrekenen. fortruss.blogspot.co.uk/2015/10/ukrain... Fijne "Europese Waarden" koesterem die lui.

ben kokhals | 08-10-15 | 16:31

@ben kokhals

Er zijn wel antwoorden opgeweest en geloof maar dat ik het stukje statuut voor het koninkrijk meeneem in in mijn stuk waar ik na de 14de mocht het doorgaan aan begin.

Artikel 93
De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Leyolm | 08-10-15 | 16:28

Nog nooit heb ik het probleem - het afsterven van de Nederlandse soevereiniteit en democratie - zo duidelijk horen benoemen. Van Dixhoorn zou een vaste gast bij de publieke omroep moeten worden. Maar ja, de publieke omroep kennende...

Wim Denkbaar | 08-10-15 | 16:25

Hoe dichterbij de 14e we komen, hoe meer ik begin te denken dat mensen die strategisch stemmen een klap moeten krijgen. Geen idee waarom ik dit correleer, maar ik doe het wel.

Vrije Nator | 08-10-15 | 16:24

Geen problemo de stemmen worden vervoert door dezelfde gleuvhoed die de fotorolletjes van sebrenisa vervoerde........ o wacht !!!!

elcidisback | 08-10-15 | 16:24

Het Burgercomité-EU zijn de moderne Patriotten. Van Dixhoorn is de moderne Joan Derk van der Capellen tot den Pol. Nu nog een Bataafse Revolutie.

Min-of-meer | 08-10-15 | 16:23

Iedere niet PVV stemmer noemt de heer Wilders de gekke henkie van de Nederlandse staat. Sommige durven hem zelfs te vergelijken met een nazi. De meeste van de niet PVV stemmers zijn vaak stom apolitiek volk zonder enig besef van wat er in Nederland daadwerkelijk afspeelt.

Langzaam groeit het besef dat de echte nazi zich al lang heeft geworteld in de politieke elite. Nederland wordt al sinds de jaren 70 geregeerd door vazallen van die elite die niet of nauwelijks zichtbaar zijn maar hier en daar aan de touwtjes trekken.

Mijnheer Fortuyn had dit door en werd afgeschoten als een dolle hond.
Mijnheer Wilders die het stokje heeft overgenomen van een partij waar gelukkig geen leden hun voorzitter kunnen kiezen (je zult maar een voorzitter krijgen als een figuur spekman) zal voor mijn gevoel hetzelfde mee gaan maken bij het verkrijgen van een meerderheid van 40%

Voor mij persoonlijk mogen de 2e kamerverkiezingen dit jaar nog gehouden worden, zodat we kunnen afrekenen met al die nazivazallen.

K. Loothommel | 08-10-15 | 16:22

@ben kokhals | 08-10-15 | 16:17 Hij heeft er wel bij gezegd " welke de wetten Mij ter beschikking stellen " en daar ga je al. De wetgeving.

Zwitsallevengevoel | 08-10-15 | 16:21

Veel lof voor het burgercomite en voor GS zelf natuurlijk die het allemaal hapklaar zichtbaar maakt! *applaus*

tejootje | 08-10-15 | 16:20

@ benavra | 08-10-15 | 16:08
Dat 87% tegen wil stemmen is natuurlijk prachtig; Maar helaas zijn (te)velen te lamlendig om te gaan stemmen en blijven liever achter de TV hangen of gaan naar de voetbalwedstrijd.

Juist DAT soort apatische mensen maakt dat NL het riool ingaat.

Zie als voorbeeld de peilingen over de PVV met wel 34 virtuele zetels; maar zodre er verkiezingen zijn komen ze huis niet uit.
Bah; lamlendig volk!

telelezer | 08-10-15 | 16:20

Cuyahoga | 08-10-15 | 15:40
Hij zat idd te tweeten. RT ‏@KeesVee: '
Nu overleg Tweede Kamer met Burgercomité EU over #GeenPeil referendum. Waar zijn @thierrybaudet en @LavieJanRoos als je ze nodig hebt? ;-) ' twitter.com/KeesVee/status/6520820797...
Maar zo te horen konden Pepijn en Arjan Dixhoorn het zelf heel goed af. Ondanks Verhoeven zijn verwoede poging hen de mond te snoeren na de constatering dat het parlement niet legitiem is doordat ze slechts orders uit Brussel uitvoert ipv de Nederlander te vertegenwoordigen.

seven | 08-10-15 | 16:18

per saldo is er in nederland geen wetgevende macht meer. slechts een uitvoerende macht die de besluiten van brussel mag implementeren. daarnaast nog wat wetjes over de omvang van de oorijzers van zeeuws meisje. het nederlandse parlement heeft de democratie afgeschaft en de soevereiniteit aan het brusselse hof van het troisieme empire overgedragen. een bijltjesdag en heropening kamp erica brengt wellicht wat verlichting.

minimá-armezusvan.. | 08-10-15 | 16:18

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:15 "hoe verhoudt de eed van de koning zich met wat dhr Van Dixhoorn - terecht - opmerkt?"
.
Heel goed, Ik heb het ook weleens hier voorgelegd, maar krijg er telkens geen reactie op. Zelf denk ik dat de EU het einde betekent van het koningshuis, mede vanwege het schenden van de eed (de inhuldigingsafspraak). Een vorst zonder soeverein volk is geen vorst.

ben kokhals | 08-10-15 | 16:17

Ik bedoel: ze worden op hetzelfde moment behandeld in de 2e kamer commissies. He. 2 burgerinitiatieven op 1 dag!

ichnaton | 08-10-15 | 16:15

Toch wel toevallig. Wat een gedoe rond dit burgerinitiatief. In korte tijd uit de grond gestampt. Toevallig wordt het op exact hetzelfde moment als nog een veel ernstiger burgerinitiatief. Dat gaat over geld, de geldschepping, de banken, de echte corruptie dus.

www.wanttoknow.nl/nieuws/ad-broere-uit...

ichnaton | 08-10-15 | 16:14

Als dit referendum niet doorgaat stem ik een volgende keer op de lege zetel partij.

liegende hollander | 08-10-15 | 16:11

Ik heb gewoon een bang voorgevoel dat Rutte cum suis desperaat en koortsachtig aan het zoeken zijn naar een uitweg.
-
Zo in de trant van: (1) Electronisch mag eigenlijk toch niet;

of: (2) De handtekeningen zijn bij een volkomen onverwachte en toevallige brand en/of waterschade verloren gegaan;

of: (3) Het Brusselse Politburo heeft geoordeeld dat de onlangs aangenomen wet waarbij het achterlijke Nederlandse plebs een referendum mag aanvragen toch eigenlijk tegen de belangen van de EU(SSR) indruist en daarom ongeldig is.

of: (4) meer dan de helft van de handtekeningen is ongeldig (want de burger kan dat immers toch niet controleren) dus geen referendum;

of, (5) als ze ten einde raad het referendum dan toch moeten laten doorgaan gewoon hetzelfde doen wat ze met Wilders doen: doodzwijgen, demoniseren, belachelijk maken, boycotten, nee-stemmers betitelen als vrienden van Poetin of als ultra-rechtse fascisten (of nog erger: PVV-ers);

En dan als laatste redmiddel: (5) een (hopelijk)"NEE" gewoon wegwuiven als zijnde een stem van dom achterlijk imbeciel naief Nederlands PVV plebs, dus niet relevant en daarom niet aanvaardbaar; want hun Brusselse meesters mochten eens boos worden; want (citaat Rutte:) "die hebben immers genoeg keiharde middelen om ons hun wil op te leggen"
-
En zo lacht Malik Rutte zich dan weer rot om dat domme naieve schapenvolk dat hij geacht wordt te vertegenwoordigen, en gaat als pronkende pauw zo trots met NL's half jaartje nep EU-voorzitterschap, gestaag "verder met de orde van de dag" (lees: de afbraak van Uw en mijn goede oude Nederland)
-
En wij werkmieren pikken alles en dokken nog bovendien!
-
Ik ben Nederlander, ik ben gek..!

telelezer | 08-10-15 | 16:11

miko | 08-10-15 | 16:06
Soms kan alleen al aanwezigheid de truc doen. Het is maar wat je als kolonisator van plan bent. Ik vermoed dat alleen al Rusland bij de ballen grijpen volstaat.

Graaf van Egmont | 08-10-15 | 16:08

Koloniseren moet je doen met een land wat geld opbrengt toch?

miko | 08-10-15 | 16:06

Ook ¨Brussel¨ wordt weer gedicteerd.
Door Amerika met als onderpand veiligheid en door de VN met als onderpand morele verplichtingen jegens uitgebuite volken.
We kunnen de banden doorhakken, maar daar is moed voor nodig, eendracht en volharding. Succes ermee.

squadra | 08-10-15 | 16:05

Geef ze een media training en dan zijn ze die door de wol geverfde lui met gemak de baas.

Zwitsallevengevoel | 08-10-15 | 16:04

Prachtig zoals de egootjes meteen in de stress raakten toen hun legitimiteit in twijfel werd getrokken. Zo kennen we ze weer, de regenten. Viel me nog mee dat ze niet allemaal met de vingers in de oren LALALA aan het zingen waren.

Graaf van Egmont | 08-10-15 | 16:04

Wat een helden! Kan deze 18 minuten uitgezonden worden op de publieke omroep aub.

Leyolm | 08-10-15 | 16:02

Klasse! Het burgercomité verdient een prijs voor hetgeen ze betekenen voor de Democratie.
O.a. zijn de verzetshelden van de tegenwoordige tijd.
Overigens vind ik van Bommel een goede voorzitter, beter als die aandachts-milf in de 2de Kamer.

ET007 | 08-10-15 | 16:00

@Maria.1 | 08-10-15 | 15:48
Ja, ze dachten aan tafel te zitten bij Pauw en waren verrast door deze speech. Snel probeerde ze het te stoppen voor hun eurofiele oortjes gingen bloeden maar de voorzitter had gelukkig een goed punt.
Mooi he? Je voelde de vreselijke pijn.
Ach, hoge bomen vangen veel wind was het ooit, moeten ze maar tegen kunnen. Zij vangen veel geld ipv wind, krijg je een slappe rug van.

Flightless bird | 08-10-15 | 15:59

Onze parlementariërs hebben zover het Nederlandse volk tegen de haren ingestreken dat blijkbaar nu hun veiligheid in het geding is. Dat is bijzonder knap van deze mensen die door dat zelfde volk zijn gekozen.
Dan kun je toch wel zeggen dat ze het volk niet meer vertegenwoordigen. De reden dat ze nu niet vanzelf aftreden kan alleen maar het klevende pluche en riante salaris zijn.

Therapietje | 08-10-15 | 15:59

Precies! EU helemaal slopen want niet meer te repareren en kapotstuk ofzeau komt nooit meer goed. En kereltje pechold elite want poetin en huilie huilie van balen. Gedroeftoet en niet constructief. Jammer.

JVeen | 08-10-15 | 15:58

@Lupuslupus | 08-10-15 | 15:38
Ik ben benieuwd hoe Rutte straks tekst en uitleg wil gaan geven in Brussel als 'het volk' straks aangeeft dat men genoeg heeft van 'Pinokkio II'.
En dat op het moment dat Nederland voorzitter is van de EU.
*kan niet wachten*

necrosis | 08-10-15 | 15:57

Met het manco als snelle denker soms voor de muziek uit te lopen, zou ik zonder afbreuk te willen doen aan de initiatiefnemers en woordvoerders van het Burgercomité EU, pleiten voor een woordvoerder met o.a. de verbale capaciteiten en kennis van een Nigal Farage. Helaas/gelukkig is de Europese eenwording nog niet zover dat wij ook op UKIP kunnen stemmen. Over democratie gesproken. Ook hierbij geldt het systeem van "verdeel en heers". Samenwerking dan maar met Farage? Kortom het Burgercomité EU is m.i. gebaat bij een charismatische, scherpe en vlotte debater met kennis van zaken. Waarschijnlijk komt deze hij/zij vanzelf bovendrijven, zoals Jan Roos bij GeenPijl/Stijl.

Een vrije paling | 08-10-15 | 15:57

De reuzel loopt uit m'n reet van de spanning .

alshetware | 08-10-15 | 15:57

Het is confronterend om te beseffen maar bij de laatste verkiezingen voor de Tweede Kamer hebben de pro-Europa partijen 118 van de 150 zetels gehaald.
.
Dat is -referendum of niet- een idioot grote meerderheid die dan ook pro-associatie heeft gestemd.
.
De gutmensch en de onnozele DWDD-kijkers hebben het gewoon voor het zeggen in dit land. De rest kan beter Hongaars gaan leren.

de Voorzittert | 08-10-15 | 15:56

Goed verhaal over die kolonisatie. De 2 heren zijn nog enigszins nieuw in deze arena, zo lijkt het. Dat mocht voor mij anders niet de pret drukken.

Bubsy | 08-10-15 | 15:55

-weggejorist-

ADVIZEUR | 08-10-15 | 15:53

Die man spreekt duidelijk en gebruikt goede argument. Hopelijk gaat hij ook de NEE stem vertegenwoordigen tijdens de televisiedebatten. Hij komt namelijk veel serieuzer over dan een Jantje Roos. Nu is het nog maar afwachten of er veel aandacht aan het referendum gaat worden besteedt door de MSM want niemand van de gevestigde orde heeft baat bij dit referendum. Behalve de burger.

je suis bier | 08-10-15 | 15:52

Dixhoorn en van Houwelingen for president.
Wat een briljant betoog van deze lieden van het Burgercomite-EU.
-
Als Wilders het zo eloquent zou kunnen zeggen dat had hij nu wel 50 zetels of meer.

telelezer | 08-10-15 | 15:51

Cruelleke | 08-10-15 | 15:27
Zoiets noemen ze nou olie op het vuur gooien. Een incident (van generlei waarde) gebruiken om angst te zaaien onder politici en natuurlijk de demonstranten al bij voorbaat weg te zetten als agressieve tokkies.

Graaf van Egmont | 08-10-15 | 15:48

Zaten de hoge heren nu alweer te lachen?!

Maria.1 | 08-10-15 | 15:48

Pieter V | 08-10-15 | 15:42

Maar ze heeft gewoon hele andere goede eigenschappen. Althans volgens de PvdA maar ik heb haar nog nooit op iets dergelijks kunnen betrappen.

eerstneukendanpraten | 08-10-15 | 15:48

@Lupuslupus | 08-10-15 | 15:38
Het is hoog tijd dat we falende ministers en staatssecretarissen bij falen naar huis kunnen sturen zonder wachtgeld!
En het lijstje met faalministers wordt met de dag langer.

necrosis | 08-10-15 | 15:47

@LanzVonLiebenfels | 08-10-15 | 15:36
Sommige mensen zijn niet te dom, ze geloven gewoon wat politici beloven.
Zo wacht ik nog steeds op de teruggave van het tijdelijke kwartje van Cock en die €1000 van Rutte.
Omdat er niets verandert, verander ik mijn stemgedrag niet en stem gewoon weer op Fleur.
De oude politiek kan wederom ongezien de typhus krijgen.

necrosis | 08-10-15 | 15:45

"Het zijn diepgewortelde gevoelens bij ons dat de Nederlandse Tweede Kamer, het Nederlandse parlement, het Nederlandse kabinet in steeds sterkere mate een uitvoerende arm zijn van de Europese Unie en niet langer het Nederlandse volk vertegenwoordigen."
-
kijk Geert, zo had je het ook kunnen zeggen.. 'nepparlement' klinkt iets te hard in de volksverraders oortjes .. vooral die natte krant SP'er van Raak was gisteren helemaal over de rooie toen hij afdroop in debat met een prima presterende Fritsma.

(c)ZWITSUL | 08-10-15 | 15:45

Had wel graag de beantwoording van de heren politici nog willen horen. Linkje ergens?

RobberenRukkie | 08-10-15 | 15:42

@Cuyahoga | 08-10-15 | 15:12

"Hoe laat gaat Sharon Dijksma zingen?"

Het ging over het zingen van een fat lady.
Dat fat klopt als een bus meer een lady? Een Schevenings viswijf steekt daar positief bij af.

Pieter V | 08-10-15 | 15:42

18 minuten geluisterd, wat een betoog. *Applaus*

seven | 08-10-15 | 15:41

@Lupuslupus | 08-10-15 | 15:15
Helaas bestaat god niet, wat zij ook dondersgoed weten, dus zullen ze willens en wetens misbruik van dit soort "beloftes" maken en hopen dat de rest van het volk het wel vergeet of "logisch" vind dmv media manipulatie.

LangeTijdGeleden | 08-10-15 | 15:41

Dit filmpje maakt mijn hele week goed.
Het doet me zeer veel deugd dat er mensen als Dixhoorn en van Houwelingen zijn die zeggen wat ik ook zou willen zeggen, maar ik ben er nog niet klaar voor.
Er is ook geen speld tussen te krijgen, ik kan me voorstellen dat het aanwezige deel van onze volksverlakkers steeds meer moeite heeft om 's avonds bij het tandenpoetsen nog in de spiegel te kijken.
Alhoewel, als ik die minachtende smile van Verhoeven in de laatste secondes zie, denk ik dat hij er geen moeite mee heeft.

Even nog wat anders, bij ieder filmpje wat je van Verhoeven ziet, heeft hij altijd meer belangstelling voor zijn telefoon als voor de wereld waar hij in leeft.
Hoezo is die vent 'volksvertegenwoordiger'?
Een cassiere of een heftruckchauffeur of een tandarts die zulke beroepsethiek erop nahoudt is na twee uur uit zijn of haar proeftijd ontheven.
Krijgen die lui geen beoordelingsgesprek of zo?
Die lul doet zijn werk niet omdat hij verslaafd is aan zijn virtuele werkelijkheid, opzouten met die lutserT.

Cuyahoga | 08-10-15 | 15:40

@kanon0503 | 08-10-15 | 15:32
Ondertussen moet de één na de andere PvdA'er of VVD'er zich in de tweede kamer verdedigen tegen een shitload van kritiek.
Ze mogen blijven zitten (omdat niemand de moties van PVV steunt) maar ooit komen de stemmers bij zinnen.
En als je bij de verkiezingen gedecimeerd wordt tot een marginaal kutpartijtje, kun je wel inpakken.
En ja, dan heb ik het ook over die Eurofiele D'66 die niets wil weten van democratie.
In de panelen van de GeenStijl lopen kwalitatief betere mensen rond om dit land te besturen dan dat achterlijke zooitje wat momenteel het Binnenhof vervuilt.

necrosis | 08-10-15 | 15:40

@necrosis | 08-10-15 | 15:33
Ja die unanieme stemming klopt. Maar zolang het referendum niet is geweest kàn er helemaal niet gestemd worden.
.
Hopelijk stemt ons volk tijdens het referendum tégen maar dan moeten we wel weer mobiliseren voor stemmen-controle. In mijn stembureau ben ik daar zelf bij en daar gaat het prima.
.
In de grote steden lijkt mij dat een ander verhaal.

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:38

En verander gelijk de naam Commissie Buitenlandse Zaken in Commissie voor het Buitenland.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 15:38

Mooi gezegd van Dixie.

Rest In Privacy | 08-10-15 | 15:37

Oeiiiiiii, wat een blunder van Van Bommel. Wat voor warhoofd is dat, dat hij denkt dat het associatie verdrag per 1 januari ingaat. Dat wordt opgeschort mits het referendum doorgaat. Dus die opmerking sloeg helemaal nergens op Van Bommel!

Toetsiemonster | 08-10-15 | 15:36

Een van de oorzaken is dat mensen die te dom zijn om te poepen stemrecht hebben.

LanzVonLiebenfels | 08-10-15 | 15:36

De staatsgreep zit binnen Nederland goed in elkaar. De bevolking zit slapend vastgetimmerd middels verdragen, en voor dat deel dat wakker is met koffie op, is er de rechtsstaathatende Wilders, die men, als die eenmaal wordt gekozen, vanzelf spuugzat wordt.
Want die gaat je geen vrijheid geven hoor.

LibertasSimplex | 08-10-15 | 15:35

Stuur al die raketgeleerden, ICT-specialisten en neurologen uit Syrië maar naar Brussel. Wedden dat ze daar dan opeens geen bed, bad, brood en Miele hebben?

eerstneukendanpraten | 08-10-15 | 15:35

-weggejorist-

geenstijl7476 | 08-10-15 | 15:35

-weggejorist-

geenstijl7476 | 08-10-15 | 15:34

@Mastermattie | 08-10-15 | 15:25
Ja het is inderdaad treurig maar toch een klein lichtpuntje in de duisternis.

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:33

@Lupuslupus | 08-10-15 | 15:23
Volgens mij kan Oekraïne nooit EU-lid worden als niet ALLE lidstaten instemmen met toetreding, daarvoor heb je (volgens mij) unanieme stemming voor nodig.
Inderdaad is het belangrijk dat het referendum er komt en dat de bevolking van Nederland zich mag uitspreken over de export van vele miljarden Eypo's naar een corrupt kutland als Oekraïne.

necrosis | 08-10-15 | 15:33

Leuk zo, al die waarheden. Maar zie je hoe veel dikke schijt de regering daar aan heeft? Hebben ze óóit iets opmerkelijks gedaan om doe soevereiniteit te bewaken? Hebben ze óóit hun excuses aangeboden? Hebben ze ooit aangegeven hier hard aan te gaan werken?

Nee.
Ze zeggen weinig, of lullen er met hele grote slagen omheen. En vervolgens gebeurt er niets. De overheid heeft schijt aan de waarheid. Ze hebben schijt (en een schijthekel) aan het aankomende referendum. En ze hebben nog grotere schijt aan de bezorgde burgers, die ze vervolgens liever wegzetten als fascisten, racisten of extremisten. De overheid, die bestaat niet meer. Het uitvoerende orgaan van Brussel is verworden tot een arrogant stelletje loeders die het daglicht niet waard zijn.

kanon0503 | 08-10-15 | 15:32

@cor2353 | 08-10-15 | 15:16
Er was ook flink veel werk voor nodig om 500.000 mensen te laten tekenen en toch is het gelukt.
.
Gezien het feit dat elke stemmer óók 2x bij volmacht kan stemmen voor hen die de gang naar het stembureau teveel moeite vinden, zie ik het zonnig in.

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:28

-weggejorist-

geenstijl7476 | 08-10-15 | 15:28

Helaas, van die spreker hoeven we ook geen wonderen te verwachten.
Bentzat | 08-10-15 | 15:10
-
Wat loop je nou te zeiken man, deze heren zou je juist moeten bedanken omdat dankzij dit soort betogen mensen misschien eens wakker worden!
Nee lekker lopen blaten over hoe iemand de boodschap over brengt, dat zal wonderen verrichten en dan ook nog bentzat heten, tssss.

herrieschepper | 08-10-15 | 15:28

@rechtsdwalendeautist | 08-10-15 | 15:21
Uiterlijk 2017 worden er weer landelijke verkiezingen georganiseerd.
Ik kan me niet voorstellen dat Pinokkio Rutte en clown Samsom weer rond de 40 zetels gaan halen.
Zo stom kan de gemiddelde Nederlander toch niet zijn?
*met hoofd op tafel slaat*

necrosis | 08-10-15 | 15:28

-weggejorist-

Cruelleke | 08-10-15 | 15:27

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:15

Het verhoudt zich in het geheel niet tot de realiteit. Echter rubberen Rutte is eindverantwoordelijk, dus hell will freeze over voordat hij hierop gewezen wordt.

Bah.

mr.money | 08-10-15 | 15:26

Eigenlijk is 'Eurofiel' een verkeerd begrip, je kan heel erg vóór Europa zijn, maar tegen de Unie. Juist de Unionisten proberen de EU op één lijn te stellen met Europa. De toekomstige strijd is dus tussen de Unionisten en de Confederalisten, waar hebben we dat eerder gehoord?

Zware Guy | 08-10-15 | 15:26

@Lupuslupus | 08-10-15 | 15:19
Dat is dan ook het enige

Mastermattie | 08-10-15 | 15:25

Hear hear. En natuurlijk zullen die kamerleden en ambtenaren bij de commissie lachen om dat domme volk van hen. Zij weten het immers allemaal veel beter. Alleen weten ze niet meer voor wie zij daar zitten.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 15:25

@necrosis | 08-10-15 | 15:15
In ieder geval kan het verdrag *niet* geratificeerd worden tot het moment van de uitslag van de stemming.
Nederland is vanaf januari a.s. voorzitter van de EU en dat juist het land van de "voorzitter" roet in het eten gooit vind ik al helemaal geweldig.
.
Maar eerst even afwachten òf het referendum er komt.

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:23

@Cuyahoga | 08-10-15 | 15:12
Waarschijnlijk als het voedertijd is.
Ik snap niet dat dat mens zich kan handhaven in de politiek.
Als commerciële bedrijven dergelijke mensen in dienst nemen, moet je niet gek opkijken als de 'zaken' minder gaan.
In het bedrijfsleven zouden lieden als Dijksma hun maand proeftijd niet eens doorkomen.

necrosis | 08-10-15 | 15:23

ik heb getekend daar niet van, maar als stemmen zin zou hebben dan was het allang verboden.

rechtsdwalendeautist | 08-10-15 | 15:21

"it ain't over till the fat lady sings".

Inderdaad van Rossum. Ik ben er echt niet gerust op.
.
En ik hoop echt dat jullie advocaten alles goed dichtgetimmerd hebben. Want reken maar dat de landsadvocaten nu overuren maken, en schrijven.

zwartzondersuiker | 08-10-15 | 15:20

Of wij met Spetsnaz willen vechten als de Oekrainse regering op betogers schiet die protesteren omdat al het staatsgoud weg is. Daar gaat het toch om?

Einde van de Domheid | 08-10-15 | 15:20

@Mastermattie | 08-10-15 | 15:06
De PVV.

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:19

Inderdaaaad ! Europa koloniseerd de oekraine ! En onze bestuurders zijn medeschuldig aan de etnische zuiveringen in het dombass gebied die meer Dan 50000 slachtoffers en 4000000 vluchtelingen tot gevolgen heeft gehad!

pietka | 08-10-15 | 15:18

14 oktober zal lijken dat op een genomen steekproef van xx.xxx formulieren meer dan 1/3 formulieren gezocht zijn die ongeldig zijn. Of wordt het 'steekproef' deel in het oog gehouden door ...?

Rutgerr | 08-10-15 | 15:17

-weggejorist-

davimore | 08-10-15 | 15:17

Citaatje:
"politiek is gedegradeerd tot bestuur, de regentenstand speelt elkaar baantjes toe en het parlement oefent nauwelijks meer controle uit. De politieke partij is vooral een opstapje geworden voor verdere carrière. Mag dit stelsel nog een democratie heten?" Door Gerard van Westerloo, uit NRC Handelsblad 2002!

&

Zal er, als een gevolg van de recente ontwikkelingen in Oost-Europa, in Nederland eindelijk een nieuw democratisch bewustzijn ontstaan? Suggesties van enkele burgemeesters wijzen in die richting. Ook de vorming van de commissie-Deetman, gericht op bestuurlijke vernieuwing, is een signaal. Hoogste tijd: er is reden tot grote bezorgdheid over het democratisch gehalte van de machtsvorming en de machtsuitoefening in Nederland.
Door J.W. Oerlemans – woensdag 14 februari 1990

Google voor de artikelen

Boris011 | 08-10-15 | 15:17

Er is flink veel werk voor nodig om dit apathische volk van de bank te krijgen.

cor2353 | 08-10-15 | 15:16

@Godsammekraken | 08-10-15 | 15:08
En daarom is het zo belangrijk dat we iedereen duidelijk maken waar dat associatieverdrag om draait (nog meer export van geld, nog meer dan naar Griekenland) en dat we (ALS dat referendum er komt) zoveel mogelijk mensen naar de stembus krijgen en ze te overtuigen om massaal 'nee' te stemmen.
Natuurlijk zal Rutte de uitslag naast zich neerleggen, maar op een gegeven moment is de burger het zat en zal ze niet meer stemmen op gevestigde, oude politieke partijen.
Ondertussen groeit de onvrede over dit kabinet met de dag.
*blijft hopen*

necrosis | 08-10-15 | 15:15

Echt *geweldig* hoe dhr. Van Dixhoorn zóveel spijkers op de kop slaat!.
.
Dat brengt mij bij iets waar ik al lange tijd mee zit; hoe verhoudt de eed van de koning zich met wat dhr Van Dixhoorn - terecht - opmerkt?
.

‘Ik zweer aan de volkeren van het Koninkrijk dat Ik het Statuut voor het Koninkrijk en de Grondwet steeds zal onderhouden en handhaven.
Ik zweer dat Ik de *onafhankelijkheid* en het grondgebied van het Koninkrijk met al Mijn vermogen zal verdedigen en bewaren; dat Ik de vrijheid en de rechten van alle Nederlanders en alle ingezetenen zal beschermen, en tot instandhouding en bevordering van de welvaart alle middelen zal aanwenden welke de wetten Mij ter beschikking stellen, zoals een goed en getrouw Koning schuldig is te doen.
Zo waarlijk helpe Mij God almachtig!’

Lupuslupus | 08-10-15 | 15:15

Heel mooi verwoord door deze beste man.

AJB | 08-10-15 | 15:14

Hoe laat gaat Sharon Dijksma zingen?

Cuyahoga | 08-10-15 | 15:12

Bentzat | 08-10-15 | 15:10
Inderdaad. Het is geen begenadigd spreker.
Maar hebben we daarvan ondertussen niet genoeg gezien?
En hoe beviel dat?
En zou het niet om de inhoud moeten gaan of is dat bijzaak?

jemagookniksmeer | 08-10-15 | 15:12

Helaas, van die spreker hoeven we ook geen wonderen te verwachten.

Bentzat | 08-10-15 | 15:10

"volgens mij heb ik een sterk vermoeden dat wij een verlengstuk zijn van Brussel"...

No shit Sherlock.... Dat is nou juist de bedoeling van dit hele EU gebeuren. Wen er maar vast aan want het gaat steeds erger worden met al onze wegkijkende medelanders.

F1802 | 08-10-15 | 15:10

Helaas geven de peilingen nog steeds aan dat een meerderheid van de Nederlandse stemgerechtigden alle ellende gelaten over zich heen laten komen.

Godsammekraken | 08-10-15 | 15:08

Tja het zou me ook niets verbazen als ze hetzelfde zouden flikken als de eerste 6 weken, gewoon doodzwijgen in het nieuws en doen alsof er niets aan de hand is terwijl de social media ontploft

niemand specifiek | 08-10-15 | 15:07

Tja het zou me ook niets verbazen als ze hetzelfde zouden flikken als de eerste 6 weken, gewoon doodzwijgen in het nieuws en doen alsof er niets aan de hand is terwijl de social media ontploft

niemand specifiek | 08-10-15 | 15:07

De heren maakte valide punten.

yamahaha | 08-10-15 | 15:06

Wat is er Nederlands aan ons parlement?
(En dan heb ik het niet over afstamming)

Mastermattie | 08-10-15 | 15:06

en toch ben ik er niet geheel gerust op, die 14de oktober.
Konijn-hoge hoed en zo.

Nuchternederland | 08-10-15 | 15:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl