Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Getuige? Justitie eist uw PC

Filmen? Liever nietOpmerkelijk alineaatje in het Algemeen Dagblad van zaterdag. In het artikel over De Mevrouw Die De Was Ophing, terwijl even verderop Pascal Triep werd doodgestoken, staat onderaan te lezen dat Justitie de pc in beslag heeft genomen van de cineast die de nasleep van de Haagse Dakmoord filmde. Waarom tot inbeslagname is overgegaan wil het Openbaar Minsterie niet zeggen. Want 'hangende het onderzoek' blabla. Nou, die is lekker dan. Zo sta je als kroongetuige de aftermath van een moord te filmen, en het volgende moment komt er een swat team met de woorden 'sofort aufmachen' je PC ophalen. Digitale rechercheurtjes trekken vervolgens even een kopietje van de harddisk voor de Afd. Data Minen van de AIVD en verder wordt er nog even rondgeneusd in cache, email en downloadbeheer. Met andere woorden: van ooggetuige naar verdachte. Het kán in Nederland Pliesiestaat. Ons advies. Hak uw pc in mootjes, gooi uw harddisk vooral niet in het water, maar gewoon power erasen die zooi. Instructies staan HIERRR. En daarna wacht u een schitterende carriere in het bos. (Ervaring met een kettingzaag is een pre.)

Reaguursels

Inloggen

@jan istanbul. Ken je de onkraakbare code nog? Je neemt een willekeurig boek en zet op een overtrekpapier een circeltje bij iedere teken dat je uitdrukt. De ontvanger van de boodschap weet op welke bladzijden hij de overtrekpapiertjes moet leggen. Hierin zit dan geen enkel patroon, behalve dan als je weet om welk boek het gaat.
Sinds het digitale tijdperk, codeer je dit natuurlijk digitaal, en kan je gewoon typen. De computer maakt de nummertjes.
4 12 13 32 36 45 78 81 87 90 100 104 131

Kees3382 | 05-02-07 | 19:27

alles wat je zegt hier,kan tegen je gebruikt worden

shafunk | 05-02-07 | 13:02

@Jan-Istanbul
Persoonlijk heb ik het niet zo op met dat doemdenkend samenzwerings-fatalisme. Volgens mij miste je de wat subtielere mededeling van geslotendeur in deze: juist de davincicode is ook zoiets.

noorderling | 05-02-07 | 10:11

De les: Probeer geen misdaden op te lossen, dat doet de politie tenslotte ook niet.

Leandroz | 05-02-07 | 09:40

Moet niet gekker worden.

Haaimans | 05-02-07 | 06:46

@teringtubbie 04-02-07 @ 23:01

Ha een nieuw wapen; een ploftop

Tzakje | 04-02-07 | 23:06

stikker op de kist.
deze pc bevat 3 pond C4, zonder gebruik van de smartcard en het juiste password doet deze pc alleen maar een ding.

teringtubbie | 04-02-07 | 23:01

@Jan-Istanbul 04-02-07 @ 19:04
@dhimmi 04-02-07 @ 19:54

Geen flauw idee of het een crypto is of niet, hij heeft de Amerikaanse Justitie wel op hun kneeën gekregen.
Ze moeten met een verdachte onderhandelen om zijn gegevens in te kunnen zien.
En dan is het nog de vraag of hij alle gegevens ter beschikking stelt.

De vraag is niet of hij een crypto is, hij heeft aangetoond wat een macht je kan hebben dat zelfs de NSA niet alles kan kraken. En daarmee het bestaansrecht van encryptie onderstreept.

Over open source encryptie, ik wil er niet mee zeggen dat de versleuteling makelijker te kraken is, maar het wordt wel eenvoudig om een zogenaamde mirror aan te bieden die een backdoor heeft. of master pasword.

GeslotenDeur | 04-02-07 | 22:10

Net als die prutser die zijn HDD in de vaart plempt zonder er eerst Blancco en SOS overheen gehaald te hebben. En dan nog: slijptol, achterwiel, voorhamer, takkenshredder, lastrafeau, hoogspanning, circelzaag.
Enfin, tevens kortom: prutser & amateur.

Terug naar het topic: Als ik dat filmpje zou hebben opgenomen en de pliesie had het willen hebben, dan had ik het ze ook best willen mailen hoor. Gewoon op vriendelijk verzoek ende zonder gerechtelijk bevel, of SWAT.

Chiant | 04-02-07 | 21:05

Ik ben gek op aufmachen! Er zijn tenslotte in de moskees ook harde schijven te vinden. Die bieden een aardig inzicht op het Nederland van de toekomst! Aufmachen! Aufmachen!

sjoerd zwoerd | 04-02-07 | 20:49

@Jan-Istanbul 04-02-07 @ 19:04

Reiser is volgens mij geen cryptograaf.
Hij wordt er overigens van verdacht zijn vrouw te hebben vermoord, dus zijn filesystem zal ook wel even in de koelkast komen te liggen.

dhimmi | 04-02-07 | 19:54

Dat hout hakken dat zie ik wel zitten.Computers liggen me toch niet zo.ik vind f5en al moeilijk genoeg

miko | 04-02-07 | 19:18

@GeslotenDeur 04-02-07 @ 18:30
Ik wist niet dat Reiser ook cryptograaf was? Wat betreft Dan Brown, nee niets van hem gelezen alleen de Da Vinci Code gezien.
Wat betreft je opmerking over de broncode ben ik het niet met je eens dat een openbare broncode ook inhoudt dat het algoritme daarom makkelijk te kraken zou zijn.

Jan-Istanbul | 04-02-07 | 19:04

HAHAHAHA dat is TE erg voor woorden! Misschien moeten ze zn badkamer en bed ook nog maar ff onderzoeken want ja, even nutteloos.
(mn kont met dat ge-edit's van dat filmpje)

!!SPUN | 04-02-07 | 19:02

@Jan-Istanbul 04-02-07 @ 18:26

ze hebben ook niet voor niets de beste cryptologrn ter wereld in dienst; en reken maar dat wij netjes in de gaten gehouden worden...

Tzakje | 04-02-07 | 18:57

gijsen 1817
thx voor je expla.
weet er alles van, maar ik ben te lui om alles onmiddellijk te exploreren.
die v Maerlant trekt ook al steeds aan mijn jasje.
voor de morfische resonantie maakt het niet uit, hoe meer sporen hoe meer resonantie, maar dat is een ander topic.
(btw je bent zo best te pruimen zonder bisschopswijn gijsen, geldt ook voor mij trouwens, ik zie je nog)

bejaarde op brommer | 04-02-07 | 18:45

@Jan-Istanbul 04-02-07 @ 16:40

De heer Reiser(van ReiserFS) had voor zichzelf in ieder geval een encryptie gemaakt waar de FBI/CIA/NSA nog niet bij kan/kon.
Ik ben er wel van overtuigd dat een onkraakbare encryptie niet bestaat.
Ben je trouwens ook Dan Brown lezer?
@Menzonius 04-02-07 @ 17:17
gezien de broncode makelijk te vinden is, is een decryptie dat dus ook.

GeslotenDeur | 04-02-07 | 18:30

noorderling 04-02-07 @ 17:02
@Menzonius 04-02-07 @ 17:17
Niemand die werkelijk weet over hoeveel rekencapaciteit NSA beschikt, het schijnt gigantisch te zijn maar op zich heb je gelijk dat het dan te kostbaar is dit te gebruiken voor een simpele hd. Over DES bestaan sterke vermoedens dat het een achterdeur heeft hoewel dat, voor zover ik weet ook nooit, bewezen is.
Onder gekraakt zijn kan echter ook worden begrepen dat het algoritme niet sterk is.
Er kan bijvoorbeeld bij Blowfish immers niet worden bewezen dat het een sterk algoritme is, alleen dat de cryptografen tot nu nog niet hebben kunnen bewijzen dat het NIET sterk is.
Wat ook nog zou kunnen is dat een algoritme als Blowfish juist (in opdracht van NSA?) is ontworpen met de opzet het gratis te verspreiden in de hoop dat iedereen daar dan gebruik van maakt, terwijl er tegelijkertijd wel degelijk een achterdeur in het algoritme zelf zit. Want als er ergens cryptografie experts zitten is het wel bij de NSA.
Voor mij staat er een ding vast en dat is als er werkelijk een voor het algemene publiek cryptografisch algoritme beschikbaar zou zijn dat niet of zeer moeilijk door NSA te kraken is, De NSA alles in het werk zou stellen om de verspreiding en/of gebruik daarvan op alle mogelijke manieren onmogelijk te maken, inclusief het verbieden daarvan, wat ze tot een paar jaar geleden ook daadwerkelijk deden.
Je denkt toch niet dat ze willen dat Jan en alleman, en zeker terroristen, de mogelijkheid hebben versleutelde boodschappen over het internet te versturen? Dat vind ik wel erg naïef om te denken.
Ik ben er dan ook 100% van overtuigd dat alle op dit moment publiek toegankelijke cryptografische algoritmen door NSA en aanverwante diensten (makkelijk) zijn te kraken dan wel een achterdeur hebben.

Jan-Istanbul | 04-02-07 | 18:26

Zouden de Tokkies op hun beurt de inval op hun mobiel hebben gefilmd? The plot thickens!!!

Predateur | 04-02-07 | 18:22

at bejaarde: usenet laat geen sporen achter van surfgedrag, omdat het niet via één server gaat, maar via duizenden pc's.

Bisschop Gijsen | 04-02-07 | 18:17

En weer een gevalletje waarbij politie en justitie zich als de grootste schoften van NL presenteren. Zelden zo'n zooitje incompetente bastards gezien. NL is al lang geen democratie meer. Tegenwoordig moet je jezelf beveiligen tegen justitie ipv tegen inbrekers. Te gek voor woorden.

DeKeet | 04-02-07 | 18:01

gijsen, 1720
nu wel.
en toen?

bejaarde op brommer | 04-02-07 | 17:29

@ bejaarde op bromme": " morfische resonantie "?
Zoals je surfgedrag?
Wel eens van Usenet gehoord?

Bisschop Gijsen | 04-02-07 | 17:20

de gouden tip meld misdaad anoniem

jeaulien | 04-02-07 | 17:17

@Jan-Istanbul
Volgens mij is kraken veel te problematisch, dat kost met alle computers op aarde nog teveel tijd. En dan kost het ook zeker teveel geld. Ik denk dat het is in de meeste gevallen veel makkelijker/goedkoper is het om via diefstal, spionage of marteling de sleutel te achterhalen. Achterdeuren geloof ik ook niet zo in. Is blowfish immers niet open-source? Waar kan die achterdeur zich dan verstoppen?

Menzonius | 04-02-07 | 17:17

Dat is godverdegodver godgeklaagd. Geert stel eens kamervragen.

geld0270 | 04-02-07 | 17:11

@Jan-Istanbal
Gekraakt niet. Wel achterdeur(tje), maar volgens de officiele bronnen alleen voor de exportversie. Hoewel je die lui nooit kunt vertrouwen natuurlijk.
Ik voor mij heb best vertrouwen in blowfish, of twofish. Meer dan in Rijndael, juist omdat dat weer overheidsbemoeienis heeft.
Overigens: allemaal theoretisch in dit geval, bij het NFI kunnen ze nog geen word-documentje open krijgen.

noorderling | 04-02-07 | 17:02

@noorderling 04-02-07 @ 16:30
Ga er maar van uit dat ieder cryptografisch algoritme door de NSA is gekraakt dan wel verplicht van een achterdeur is voorzien, voordat het vrijelijk op internet kan/mag worden verspreid. Dus ook blowfish.

Jan-Istanbul | 04-02-07 | 16:40

BULLSHIT!!! AGAIN!!! Je kunt niet zomaar iets op het internet gooie, maar dit laat duidelijk zien wie de daders waren. De moeder van het slachtoffer vind het niet erg en is er zelfs blij mee. Zij weet nu precies wat er is gebeurd en volgens haar mag IEDEREEN dat weten. Case closed! Land van vrije meningsuiting hoor!!! De enige die het van het net af willen hebben is de tegenpartij, de familie kansloos! F*CK Them!

TotallyInLove03 | 04-02-07 | 16:31

@Jan-Istanbul 04-02-07 @ 16:10

Illegaal geimporteerde blowfish doet het beter idd.

noorderling | 04-02-07 | 16:30

jeezuss die vrouw schiet ook niet op met haar was
1 of andere hoer die uit het raam hangt en iedereen een beetje opfockt
Die dikke pa gaat maar is ze inmiddels iets te warme biertje weer opdrinken
de dikke jongen scheld nog is even iemand verrot die al dood is en gaat dan ook weer snel naar binnen voordat dat dakkie inzakt
en dan nog de laatste vraag waarom is die jongen aan het filmen wou hij er geld voor ofzo sjonge jonge wat een drama zeg daarzo echt allemaal achterlijke mensen !

partysquad! | 04-02-07 | 16:13

Als er iemand is die denkt dat encryptie afdoende is om een HD onleesbaar te maken? Vergeet het maar. Een jaar of 17 geleden heb ik in samenwerking met een groot Amerikaans computerbedrijf voor de banken cryptografische systemen ontworpen en gebouwd. E.e.a gebaseerd op 3DES en RSA. Voordat het spul echter voor NL werd vrijgegeven moest de NSA daarvoor eerst toestemming geven want het mocht toen nog alleen door banken worden gebruikt. Wij vermoedden toen al dat er een achtdeurtje in 3DES zat, maar dat werd ten stelligste ontkend. Tegenwoordig zijn programmaatjes zoals iSafguard wereldwijd binnen een paar seconden te downloaden. Ook deze programma's zijn in belangrijke mate op 3DES en RSA gebaseerd. Er zijn 2 manieren om achter de sleutels van 3DES en RSA te komen. Brute rekenkracht of een achterdeur. Omdat ik niet denk dat NSA überhaupt nog de moeite wil doen kostbare computertijd aan een willekeurig mailtje of hd te besteden denk ik dat het wel 99,9999% zeker is dat ze een achterdeurtje hebben. Het is niet voor niets dat Vista ook eerst effe bij de NSA langs moest. Dit voor een achterdeur naar de door Vista gebruikte cryptografische algoritmen. Ik denk dat inderdaad alleen een supersterke magneet afdoende is om je HD te erasen. Op cryptografie kan je daarvoor absoluut niet vertrouwen.

Jan-Istanbul | 04-02-07 | 16:10

-weggejorist-

its-hammertime | 04-02-07 | 15:56

-weggejorist-

its-hammertime | 04-02-07 | 15:55

dd if=/dev/zero of=/dev/hda

Toch?

dhimmi | 04-02-07 | 15:46

[email protected]. Erg knap dat je het gevonden hebt. Nog even een doordenkertje. Blijft wel raar dat altijd een HovJ. verplicht aanwezig moet zijn bij het optreden van een RC. De HovJ. is koningskrijk bevoegd en de OvJ. arrondissements gebonden. Maf hoor.

Contra | 04-02-07 | 15:45

Tering wat een stemmingmakerij. Als de politie die PC en mobiel en het filmmateriaal als bewijs wil gebruiken dan moeten ze die vorderen/in beslag nemen om te zien of dit al het materiaal is.

Ik snap al die linkse zielige reacties van uitkeringtrekkende SP stemmers hier niet. Waar staat dat ze deur platbeuken ?

Lekker je harde schijf vernietigen om te zorgen dat justitie die 2 niet kan veroordelen? Je moet je zelf eens dom horen lullen, stelletje lutsers. Ga eens deaud !

Dikke prut | 04-02-07 | 15:39

-weggejorist-

its-hammertime | 04-02-07 | 15:35

Justitie kennende wordt dat nu dus de straten afspeuren naar computers, ze schijnen er een handje van te hebben die in auto's te laten liggen of bij het grofvuil te zetten.

Granaatappel | 04-02-07 | 15:29

@de 4e koning 04-02-07 @ 13:36

klopt, het gaat er ook niet om of iemand het raad, het gaat erom dat een computerprogramma het raad.
je voor en achternaam + de namen van je huisdieren geboortedatum etc kunnen worden toegevoegd.

en zo'n programma doet ongeveer twintig minuten of over 15 tekens lang wachtwoord.
Speciale tekens remmen zijn snelheid.

GeslotenDeur | 04-02-07 | 15:19

[email protected]. Nee is een moeilijke materie. 94 geeft aan waarvoor. Dus wat is vatbaar voor ibs. En 95,96,97 geeft aan wanneer bevoegd. Maar geen probleem de RC na GVO kan altijd maar wel een 27 SV. of schouw. Schouw is niet van toepassing. Ga ff kijken is voor mij ook alweer een tijdje geleden.

Contra | 04-02-07 | 15:16

@sjaakdeslinksesul 04-02-07 @ 13:49

Encryptie of enkryptie en naar het asiel.
zonder encryptie kunnen ze in het asiel je gegevens lezen.

GeslotenDeur | 04-02-07 | 15:14

-weggejorist-

its-hammertime | 04-02-07 | 15:10

@gijsen 1442 LOL
helaas vergeet je dat alles een afdruk achterlaat.
noem het maar de "morfische resonantie" van internet.
we zullen dus alle servers moeten demonteren en dumpen in zee.
De hoogovens is ook een goed idee.
The swartz is busy, misschien kunnen Jan Claude van D. ad hoc voor deze klus inhuren.

bejaarde op brommer | 04-02-07 | 15:06

[email protected]. 94 gaat over de vatbaarheid niet over de bevoegdheid. Dus blijf het vreemd vinden.

Contra | 04-02-07 | 15:06

-weggejorist-

its-hammertime | 04-02-07 | 14:54

Om vervolgens met hun kop op internet te komen. Lekker logisch

Tomatenketchup | 04-02-07 | 14:50

Of de dader(s) hebben van te voren tegen de nieuwe Jan de Bont filmert gezegd: 'hé Joop, we gaan er even eentje lekprikken, neem jij het effe op'. Dan is het met voorbedachte rade...

Klukkluk | 04-02-07 | 14:47

@Gravin v Kippenbouth 04-02-07 @ 14:31
Nee weg niet, kon niet meer commenten.

EnigeEchteGSRukker | 04-02-07 | 14:46

sjaakdeslinksesul 04-02-07 @ 13:49
ja en je vrouw/vriendin aan de ketting leggen

Tomatenketchup | 04-02-07 | 14:46

Toch een beetje vreemd dat hij nu als verdachte wordt aangemerkt anders is inbeslagneming niet mogelijk. Art. 95, 96 en 97 strafvordering.

Contra | 04-02-07 | 14:43

Kent iemand Terminator nog? Dus langzaam laten smelten in een bad vloeibaar metaal (Hoogovens AKA Corus AKA Tata Steel) De FBI kan een geformateerde schijf toch nog lezen d.m.v. restmagnetisme. Maar dat doen ze dus alleen als het om iets heel belangrijks gaat, niet om een belastingfraudetje in Maarssen. De beste oplossing is je oude schijf vervangen door een nieuwe, zoals hierboven geschreven "Waarom moeilijk doen. PC draait (uiteraard op Windows), dus Eventlog exporteren, nieuwe HDU plaatsen, windows erop zetten (niet vergeten PC naam hetzelfde te houden) , Eventlog cleanen en de export importeren, probleem verholpen. Niet vergeten de oude HDU weg te gooien " De oude schijf kun je dus shredderen of met een moker bewerken, daarna alle stukjes verspreiden in heel Nederland.

Bisschop Gijsen | 04-02-07 | 14:42

@ EnigeEchteGSRukker 04-02-07 @ 13:12
Was je weg dan?

Gravin v Kippenbouth | 04-02-07 | 14:31

Befehl ist Befehl.

N0Styler | 04-02-07 | 14:27

@doskabouter 04-02-07 @ 14:22
Je kan natuurlijk ook het lokale nummer van de politie en hulp diensten opslaan in je foon .

de 4e koning | 04-02-07 | 14:24

Justitie in NL houdt er niet van als mensen de ware toedracht zien en al zeker niet als mensen zien hoe "veilig" en "weinig agressief" het hier is. Wel eens naar het algemene nummer gebeld om niet 112 zaken te melden? 9 van de 10 keer dat ze niet komen of er niets mee doen. Liever lui dan moet heet dat.

Bedenk met ineens dat ze nu vrijwel zeker het hele internet in beslag gaan nemen.....

doskabouter | 04-02-07 | 14:22

OT 4-1- voor 020, hehehe.

uitkijker | 04-02-07 | 14:20

"Veiligheid, een zaak van de politie en u". Wie zei dat ook alweer? Volgens mij was dat toch echt de pliesie. Doe je eens iets om het onrecht te bestrijden (in dit geval bewijs verzamelen, want je weet dat 112 bellen toch geen zin heeft omdat iedere agent te laf is om oom maar in de buurt van een steekpartij te komen), word je ongezien als verdachte aangemerkt. Filmpjes bewerken in de zin van vervalsing is nog even heel iets anders dan op een vrijdagmiddagje feauteaufucken, dus de reden voor inbeslagname ontgaat me volledig.

schuldige_omstander | 04-02-07 | 14:19

-weggejorist-

its-hammertime | 04-02-07 | 14:18

Lekker, ik zal me voortaan ook als getuige melden als ik zoiets zie.

schuldige_omstander | 04-02-07 | 14:16

@collapse: inderdaad hij had op z'n minst 112 kunnen bellen,maar nu is wel het hele gebeuren vastgelegd.
@ Bijstandskoning: klopt als een zwerende vinger.

Tzakje | 04-02-07 | 14:04

Prima die inbeslagname; wie weet staat die steekpartij zelf ook wel op die harde schijf. een normaal mens houdt op met filmen en biedt hulp of belt instanties. Niet deze persoon.

collapse | 04-02-07 | 14:00

Bijstandskoning 04-02-07 @ 13:51

Klopt, maar misschien ben ik niet goed op de hoogte, waar staat dat hij dat zelf gedaan heeft. Ook al heeft hij dat wel gedaan, waarom moet men nu zijn PC in beslag nemen? Het kwaad is al geschiedt, gewoon vervolgen die gast. Maar in beslag nemen van zijn PC? Ik zie het niet…

Boeddhi | 04-02-07 | 13:56

DT 1342
volgens mij hebben ze bij GS al een week ernstige problemen met hun Heisenbergcompensator,
met een grote uitval eergisteren als voorlopig dieptepunt.
denken ze wel aan ons verslaafden?
kan GS geen subsidie aanvragen voor nieuwe apparatuur, of moeten ze dan eerst linkse concessies doen?

bejaarde op brommer | 04-02-07 | 13:54

Tzakje 04-02-07 @ 13:50
En wie is er hartstochtelijk voorstander van ongebreidelde privacyschendingen onder het mom van moslimterrorismepreventie? Rechts Nederland.

Bijstandskoning | 04-02-07 | 13:51

\quote
Ons advies. Hak uw pc in mootjes, gooi uw harddisk vooral niet in het water, maar gewoon power erasen die zooi.
\quote

Mijn advies: ga niet staan filmen terwijl slachtoffers van een steekpartij liggen te creperen op de grond. Als het al moet, vertrouw het dan alleen toe aan de politie en niet aan het internet, verdorven geest.

Bijstandskoning | 04-02-07 | 13:50

het blijft verbazingwekkend om te zien wzt Justitie hier allemaal zomaar kan doen.Leuk dat terrorismebeleid,geeft ze de vrijheid om een behulpzame burger weg te jorissen...

Tzakje | 04-02-07 | 13:50

je zult "Louske" nog maar op de harde schijf hebben staan.
Dan wordt je gelijk aangeklaagd voor kinderporno.

Mongeaul | 04-02-07 | 13:50

@GeslotenDeur 04-02-07 @ 13:32
Dus partitie, encryptie, wachtwoord kiezen en je kat of hond direct naar het asiel brengen is het veiligst?

sjaakdeslinksesul | 04-02-07 | 13:49

De Geus 04-02-07 @ 13:43

Ik dacht dat het filmpje inmiddels gemeengoed was. Ik lees ook nergens dat de man weigerde de film vrijwillig af te staan..

Boeddhi | 04-02-07 | 13:46

@ red lees ff de tip .

de 4e koning | 04-02-07 | 13:44

What's new. Justitie neemt sinds jaar en dag opnamen van tv-stations in beslag, bijvoorbeeld om hooligans te ontmaskeren.
Ook GeenStijl moet een beetje bij de les blijven, bij het plaatsen van stukjes.

De Geus | 04-02-07 | 13:43

Als met veel machtsvertoon dat huis is binnengevallen, weten de familieleden nu ook waar die gast woont. Ben benieuwd wanneer de filmer aan het mes geregen wordt door vrienden of fam. van de Tokkies..

Boeddhi | 04-02-07 | 13:43

@bejaarde op brommer
Of we hebben dezelfde ISP, die het ge-F5 als DoS-aanval zag.

DiagnosisTyphus | 04-02-07 | 13:42

volgens mij is de meest effectieve manier om je HD naar de euwige jachtvelden te helpen je vriendin/ echtgenote een spelletje laten spelen,of even laten internetten.... en vervolgens de kat z'n nagels laten slijpen aan de koeler.

Tzakje | 04-02-07 | 13:39

Oepsssss..... filnert is filmert dan he, maar dat begrijpen jullie vast wel.....

nummer niet te telle | 04-02-07 | 13:37

Nu is het zijn PC, morgen wordt die zelf aangehouden voor het niet helpen of iets dergelijks....
Ze zullen best wel redenen vinden om de filnert ook achterop te blijven zitten!
Je kunt je tegenwoordig beter omdraaien als je ergens getuige van bent, hoe vervelend ook voor degene die op dat moment aan de beurt is.

nummer niet te telle | 04-02-07 | 13:36

@GeslotenDeur 04-02-07 @ 13:32
Dus mijn WW is niet veilig ?
"Geen wachtwoord %^&"
Dat raad toch niemand.

de 4e koning | 04-02-07 | 13:36

Ja was gebanned door de Lognazi of een andere discipel.

EnigeEchteGSRukker | 04-02-07 | 13:35

DT 1331
dan sta ik ook op die lijst........

bejaarde op brommer | 04-02-07 | 13:33

LoL @ Sévèke 04-02-07 @ 12:50
Boeddhi 04-02-07 @ 12:54
LoL @ Sévèke 04-02-07 @ 13:21

Een goed encryptie programma gebruikt partitie of whole disk encryptie (ongeveer hetzelfde)
En heeft de optie om meerdere wachtwoorden in te voeren.
Waarbij het "foute" wachtwoord nep is en je naar een "lege" windows versie brengt.
Op deze manier kan een brute force attack ook niets.
De meeste encrypties worden gekraakt dmv wachtwoord gokken, daarom moet een goed wachtwoord minimaal 15 tekens lang zijn, veel speciale tekens bevatten en geen enkele combinatie van voor achternaam of namen van huisdieren bevatten.

GeslotenDeur | 04-02-07 | 13:32

@ EnigeEchteGSRukker 04-02-07 @ 13:12
Was je weg dan?

Gravin v Kippenbouth | 04-02-07 | 13:32

De pliesie moet ergens wel kunnen contoleren of het filmpje wel volledig en origineel was. Als er expres in geknipt is om een bepaalde suggestie op te wekken, dan is dat natuurlijk een kwalijk feit. Maar ze hadden ook gewoon om de originele beelddrager kunnen vragen, dus waar hebben we het over.
-
O.T @ (de dienstdoende) Joris
GS is hier zonder proxy onmogelijk te bereiken. Teken van een IP-bannert, of heeft een of andere lul me op Filternet geabonneerd?
-edit je heb iig geen ban, dus het laatste..-

DiagnosisTyphus | 04-02-07 | 13:31

(h) is die msn-smiley (die pokerface)

LoL @ Sévèke | 04-02-07 | 13:28

LoL @ Sévèke 04-02-07 @ 13:21

Gelukkig dan maar... zeg dat er voortaan even bij, er is nl genoeg bagger op dit gebied te vnden.

Boeddhi | 04-02-07 | 13:27

@LoL @ Sévèke 04-02-07 @ 13:23
Wanneer ik begin te leven post ik het hier ;-)
Maar wat betekend (h) ?

de 4e koning | 04-02-07 | 13:25

de 4e koning 04-02-07 @ 13:16: ieder huisje heeft zijn kruisje. Jij hebt shit, ik heb shit, iedereen heeft shit. En mocht je geen shit hebben, dan moet je eens achter jouw keyboard vandaan komen keybaordraider, dan zal je zien wat leven is (h)

LoL @ Sévèke | 04-02-07 | 13:23

Boeddhi 04-02-07 @ 12:54: Jij bent GEK zeg! Ik ben geen windows Pussy, i use BSD (dus ook geen mickeymouse-encryptie).
.
Kraken?? ME REET!

LoL @ Sévèke | 04-02-07 | 13:21

Ik vind het vervelend voor de man die alles gefilmt heeft, maar op zijn pc kan natuurlijk heel goed bewijsmateriaal staan.

Misschien heeft de man in het filmpje geknipt? misschien heeft de man met mensen gemailt over het voorval?

sunoda | 04-02-07 | 13:19

Heeft Plaatsgevonden 04-02-07 @ 13:11
Je zult verbaast zijn hoeveel data ze nog terug kunnen krijgen van verbrande en aan stukken gebroken schijven.

Tomatenketchup | 04-02-07 | 13:17

Politie mag zelf niet downloaden. Daarom nemen ze te pas en te onpas peecees in beslag en kapen alle mp3's en films die daarop staan. Eg wel.

Dirrek | 04-02-07 | 13:17

jan lol wie zou dat zijn ?
ps gaat het goed met je dochter?

de 4e koning | 04-02-07 | 13:16

Moraal van het verhaal: Nooit meer getuigen? Of de politie is je grootste vijand?

ambtenaartje | 04-02-07 | 13:16

veaugelgriep trekpop 04-02-07 @ 12:55
Maar zondag is toch ook een rustdag.

Tomatenketchup | 04-02-07 | 13:15

@de enige echte GS rukker> welkom terug?

superjan | 04-02-07 | 13:13

Wat een dag.. Kakkerlakken al 3-0 achter tegen Ajax!!!

Captain Orange | 04-02-07 | 13:12

De enige echte GS rukker is terug mensen.

EnigeEchteGSRukker | 04-02-07 | 13:12

De professionele oplossing is een stuk effectiever: gewoon een thermiet ladinkje bovenop de harddisk monteren. Als je de reactie op tijd start is er niemand die je schijf nog kan lezen en je hoeft hem niet eens eerst uit je PC te schroeven.
 
Tip van Heeft: zet wel alvast een emmertje water klaar.

Heeft Plaatsgevonden | 04-02-07 | 13:11

Wat een grap, iedere computer die aangesloten is op internet is toegankelijk door inlichtingendiensten.

MasterAB | 04-02-07 | 13:05

superjan 04-02-07 @ 12:59

Nou zeg, die starre gevoelloze eikel? Gadverdamme! Volgens mij is hij autist..

Boeddhi | 04-02-07 | 13:02

Gewoon zorgen dat je meerder pc's hebt en verstop ergens een lap en externe schijven, bij een kennis zodat je vrolijk kan internetten.
En dat zijn schijf wordt doorzocht lijkt mij logisch.

de 4e koning | 04-02-07 | 13:01

ot Nu in buitenhof... wel geestig Kamp laat zien wie de echte leider van de VVD is (of zou moeten zijn)

superjan | 04-02-07 | 12:59

Zou die cineast van grote of van kleine tieten houden?
Volgende week weten we meer van onze lekkende justitiemannen.

Kerrie Krent | 04-02-07 | 12:59

Vorig jaar, weten we nog? Die campagne waarin ons werd verzocht ons niet afzijdig te houden bij het spotten ener misdaad? Dat doet dus deze filmert keurig, en helpt zelfs justitie een eindje op weg naar MoordTokkie-in-de-cel. En wat gebeurt? Jawel: prompt wordt zijn PC in besag genomen. Duidelijk gevalletje van eenduidig rechtlijnig beleid" *not*!

Reykjavik | 04-02-07 | 12:57

Redactie GS een soort burgermans ambtenaren? wel 1 onderwerp op deze gezegende dag..

veaugelgriep trekpop | 04-02-07 | 12:55

Weer een reden om niet te getuigen, behalve op GS dan...

nl0raf | 04-02-07 | 12:55

@ BroodenSpelen 04-02-07 @ 12:51

Zeer juist! Je houdt het volk niet betrokken bij de samenleving door ze er deel aan te laten nemen in alle facetten, maar slechts door ze te voorzien van?

Juist, brood en spelen! (en vooral geen meedoen/meedenken)

***en ik maar denken dat we dezelfde burgerrechten als in '43 hadden, blijken het dezelfde rechten als ten tijde van Julius C. te zijn...***

Albert Heijnstein | 04-02-07 | 12:54

OM bepaalt: filmer krijgt levenslang, moordenaar gaat vrijuit "want hij heeft al zoveel negatieve publiciteit gehad". Arm Nederland.

Rooter | 04-02-07 | 12:54

LoL @ Sévèke 04-02-07 @ 12:50

Hé, wat denk je, dat je met een simple encryptie programma je data niet meer benaderbaar is? Reken maar dat ze dat kunnen kraken, als het maar belangrijk genoeg is wat er op staat...

Boeddhi | 04-02-07 | 12:54

@boedhhi> tuurlijk. dank je. Schandalig dit. ze moeten die man dankbaar zijn.

superjan | 04-02-07 | 12:54

Gelijk maar ff FileVault e.d. aangezet in OSX. Hoop nu wat veiliger te zijn....

Gain Style | 04-02-07 | 12:53

hadden ze niet beter zijn mobieltje in beslag kunnen nemen?lijkt mij rot filmen met een pc op je nek....

stoeipoessnoezelaar | 04-02-07 | 12:52

Kortom. ben je getuige van een misdaad.
Wegwezen, bek dicht en vooral niet je melden als je wordt opgeroepen door de pliesie of " Opsporing verzocht" .

BroodenSpelen | 04-02-07 | 12:51

superjan 04-02-07 @ 12:44

Waarschijnlijk denkt men dat hij het via zijn PC op internet heeft gezet. Maar eigenlijk zoekt men een zondebok voor het in het openbaar verschijnen van het filmpje. Dus dacht het openbaar fascistisch ministerie, laten we een getuige pesten een kijken of we hem kunnen pakken op ander niet legaal spul. Nu kunnen ze de man onder druk zetten door te dreigen met vervolging omdat er in zijn chache misschien restanten van pron staan die niet mag of illegale software…

Boeddhi | 04-02-07 | 12:51

je moet gewoon jouw Partitie versleutelen..... dwz wanneer de politie de schijf uit jouw computer haalt, dan kunnen ze niks met de data, dan moeten ze jouw wachtwoord hebben.
En laat je die dan net toevallig vergeten zijn (netzoals al die hoge ambtenaren tijdens de IRT-affaire ook in eens alles vergeten waren).

LoL @ Sévèke | 04-02-07 | 12:50

Snap nou toch eens dat je zielige VMBeau mannetjes die bij de pliesie (in welke variant dan ook) zijn gegaan niet op hun tenen moet trappen. ZIJ hadden dat bewijs willen filmen en ZIJ hadden het willen hebben ipv het AD.

Nu heb je ze beledigd en grijpen ze snoeihard in.
Waag het maar niet om een claim in te dienen voor een vernielde voordeur, dan komen ze nog een keer langs.
En als je een advocaat op de zaak zet, wordt die aangeklaagd wegens staatsondermijnende activiteiten.

Ja mensen, het is 2007 in Nederland (en o, o, o wat lijkt het op 1943)

Albert Heijnstein | 04-02-07 | 12:46

De filmer gewoon vragen om bronmateriaal is natuurlijk not done. Liever met stampende laarzen en zwaaiende vaandels je macht laten gelden.

Een moord filmen kan natuurlijk niet, zeker als de daders er herkenbaar op staan. Dat is inbreuk op iemands privacy, dus meneer de filmert zal wel vervolgd worden en meer straf krijgen dan die prikgrage Tokkies.

Zo doen we dat in Nederland.

Colossi | 04-02-07 | 12:45

Goed, dan ga ik alvast wat hard-pr0n met politieagentes downloaden, wie weet hou ik er nog een afspraakje aan over.

sjaakdeslinksesul | 04-02-07 | 12:45

wat heeft z'n harde schijf nou met dat nokia filmpje te maken? enlighten me.

superjan | 04-02-07 | 12:44

Tis maar goed dat het geen oldskool foto was, anders hadden ze het hele Kodak laboratorium in beslag moeten nemen.

CoJoNes | 04-02-07 | 12:40

Die Pritt wordt steeds leuker.
Klasse! Hoxha-niveau!

tegengas | 04-02-07 | 12:39

Justitie begint steeds meer of de Gestapo te lijken. Ik weet niet of ik me nog thuis voel het fascistisch bolwerk Nederland. We staan bekend als afluisterland (hoog in de ranking), cameraland, DNA-land, en nu ook getuigen vervolgingsland met Gestapo praktijken.

Boeddhi | 04-02-07 | 12:39

Blijkbaar is die video een serieus stuk bewijs. En dan moet natuurlijk naar voren komen dat er niet is gesjoemeld ermee. Lijkt me logisch...

bwahaha | 04-02-07 | 12:37

Shit, geen ervaring met een kettingzaag :-(

titsme | 04-02-07 | 12:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken