Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Linkse gemeente is hogere lasten

gekOm eens een open deur in te trappen, woon je in een links bolwerk, dan dok je meer voor ALLES. Voor gemeentelijke belastingen, voor vergunningen voor het krabben aan je kont. En laat Nijmegen nu de roodste stad van Nederland zijn, met tevens de hoogste lasten. Maar we kunnen u gerust stellen. Voorbeeldgemeente Nijmegen besteedt het geld natuurlijk wijselijk: aan zeer handige trotskaarten, aan rollatortesten voor het volk, legaliseren van kraakpanden, en natuurlijk training voor de traditionele fietsvierdaagse. Ook kamperts worden keihard aangepakt: onder dwang installeren van brandalarm voor 'hun eigen bestwil'. Uiteraard werkt Nijmegen nog steeds verder aan het weren van mensen met een eigen inkomen. Een ding is zeker in linkse steden, het geld gaat NIET onnodig op aan kledinggeld van haar bestuurders.

Reaguursels

Inloggen

Mensen zijn geen ondernemers.

niv | 29-04-05 | 17:23

Ondernemers zijn geen mensen?

Pannie | 28-04-05 | 19:03

Trouwens leuk dat Nederland in de afgelopen 2000 jaar rondom Nijmegen is ontstaan, maar Kreis Nimwegen, NordRhein-Westfalen klinkt beter dan Balkenende III.

niv | 28-04-05 | 17:44

Als extreemlinkse Nijmegenaar moet ik zeggen dat Nijmegen niet erg links is. Het geklaag hier verbaast me dan ook.

Neem nou de 'sociale culturele' instellingen. De afgelopen vijf jaar zijn Theater Teneeter en cultureel centrum O42 verdwenen. Ondanks de 'linkse kerk' wordt die lijst aangevuld nu met het Steigertheater, Doornroosje, de Lindenberg en LUX. Waarom heeft het befaamde LUX een tekort? Omdat het de gemeente enorme huur moet betalen voor hun terras. Een kansloos project is het allerminst; het is 't grootste en best bezochte filmhuis van Nederland en dat zou winst kunnen opleveren als het niet aan de gemeente lag. Toch moet ik datzelfde college verdedigen, want rechts deed het altijd veel slechter in de stad.

De binnenstad zou leeg zijn, omdat de parkeertarieven hoog zijn? Wel eens op een maandag- of zaterdagmiddag door de Broerstraat gelopen? Linkse politici hebben een Marikenstraat mogelijk gemaakt, 'rechtse' ondernemers hebben een foeilelijke V&D en Hema laten staan. Gebrek aan investering is het probleem, gebrek aan lef.

Tot slot: pas in de jaren 70 en 80 is Nijmegen 'rood' geworden, pas in de jaren 90 heeft links er een overmacht. Vergelijk de 'teringdijk' en Dukenburg met het sindsdien ge-update centrum en probeer eens vol te houden dat Rechts een erfenis heeft achtergelaten. Het besturen van een stad is zoveel meer dan het leiden van een onderneming; zoiets moet worden overgelaten aan mensen, niet aan ondernemers.

niv | 28-04-05 | 17:39

Lucas voor die paar spulletjes van de rommelmarkt en de kringloopwinkel?
Zit trouwens een hele goeie naast Tivoli.

Pannie | 28-04-05 | 11:30

Dit is toch een van de redenen waarom ik enigzins rechts ben. Marokkanen zijn een van de andere redenen.

Framoes | 28-04-05 | 02:43

@chiant een beetje autist haalt zo dat vwo examen. En daarnaast zo links is de run niet. Tenzij je maatschappij-kritische mensen per defenitie links noemt. En in Nijmegen zijn ook een paar villawijken. Wat jij stelt geldt eigelijk voor de meeste steden.

gavrillo | 28-04-05 | 00:33

Alle studentensteden zijn per definitie links. Zo ook Nijmegen. Ik begrijp dat overigens niet, want ik dacht altijd dat je een zeker niveau van intelligentie en realiteitszin moest hebben om aan een universiteit te mogen studeren.
Gelukkig kan ik mij troosten met de wetenschap dat over een jaar of 10 deze zelfde linkse studenten niet meer in deze steden wonen, maar in Wassenaar, Baarn of enig ander villa-paradijs en VVD stemmen.
Zo blijft het poldermodel dan toch weer gehandhaafd.

Chiant | 27-04-05 | 23:33

Ik geef liever zelf mijn geld uit dan dat ik dat overlaat aan een stel ambtenaren, blijkbaar denken die nijmegenaren daar anders over. Ze gaan hun gang maar, ik hoef er niet te wonen.

iSlamDunk | 27-04-05 | 23:31

Jammerlijk dit,. is er iendelijk een retegijle en stijllozen discussie over mijn geliefde kraakstad zit ik in de verhuizing.

Lucasdelinkselul | 27-04-05 | 22:58

@hardehand: klinkt leuk he maar wat zouden de haken en ogen zijn?

pietje ruk | 27-04-05 | 21:49

Nu zeer scherpe Vodafone aanbiedingen op Belzaak.nl
Vodafone 150 van 23,50 nu voor 2,50 per maand
Vodafone 200 van 28,50 nu voor 3,95 per maand
Vodafone 300 van 37,50 nu voor 5,95 per maand
Vodafone 400 van 46,50 nu voor 7,95 per maand

HardeHand | 27-04-05 | 21:02

Burgemeesters moet je niet kiezen, die moet je afschaffen. Om te beginnen die van Nijmegen, als pilot-project. En dan na een jaar de Nijmeegse bevolking de vraag stellen: 'Ben je ongelukkiger geworden, het afgelopen jaar?'

Iovanni | 27-04-05 | 19:53

En het klopt als een bus. 053 is ook een links bolwerk. Zitten na Mans alweer met een rooie als burgemeester opgescheept. En we betalen hier na ooit eens in de jaren 70 Artikel 12 status te hebben gehad al jaren de hoofdprijs. In 2000 dacht ik; nou is het afgelopen, maar dat liep een beetje uit de hand...

vanrechtsheeftvoorra | 27-04-05 | 19:27

wouter van eck is dat nou een man of een vrouw? Geweldige gemeente hoor, haha je zal er maar wonen. Dit is nou een voorbeeld van hoe het nou niet moet. Stem dus de volgende verkiezingen niet op een Linkse partij zoals Groen Links en de PVDA/SP want dan ga we helemaal naar de afgrond.

Rommie | 27-04-05 | 19:11

@loewende koe 18:06
wou je het lopen?

projectionist | 27-04-05 | 18:49

@therealshowtopper Die geitenbreiers hebben wel Abdul-kanker-van der Ven er af getrapt. Het zijn christelijke wollensokken. Zeer bijzonder onderwijs.

gavrillo | 27-04-05 | 18:14

nijmegen ligt toch ook dicht bij limboland of vergis ik mij daar even eenheel klein beeeeeeeeeeeeeetje??????

loewende koe | 27-04-05 | 18:06

@DR. BUBBLES! 27-04-05 @ 16:43

Precies, Nijmegen heeft een geitenwollensokkenuniversiteit.

TheRealShowstopper | 27-04-05 | 17:16

@ Bubbels: ? 2,10 per uur parkeren dis eigenlijk wel heel sociaal voor SUV rijders, zijn er ten minste altijd 2 parkeerplaatsen naast elkaar vrij!

Zeurders | 27-04-05 | 16:54

@galileo kijk eens op de groenlinks site bij onze politici-regionaal-afd.Nijmegen. Rij gelijk een paar dassen plat, die beesten scheuren onze duurbetaalde vuilniszakken kapot. Vereniging Das&boom zit hier in de buurt en die hebben ook zo'n Folkert als leider.

gavrillo | 27-04-05 | 16:44

Het bestuur van Nijmegen is de nagel aan de doodskist van ondernemend Nijmegen.
Allerlei kansloze "sociale" culturele geldverslindende voorzieningen.
Ik las in een comment iets over Lux en Doornroosje.
Dat Lux komt per jaar 1 miljoen euri tekort op de exploitatie. Gelukkig is er nog geen besluit gevallen over Doornroosje. Ik voorspel namelijk dat het net zo'n kansloos project wordt zoals Lux.
Ik ben van mening dat een gemeente sociaal kan zijn als daar ook daadwerkelijk geld voor is, en dat is in Nijmegen overduidelijk niet zo.
Al die kansloze projecten dienen te worden betaald door de Nijmeegse ondernemer. Ga eens kijken in de binnenstad en zie dat daar geen hond meer loopt, logisch hoor, ? 2,10 per uur parkeren, wie gaat er nog leuk een middagje shoppen? inderdaad, niemand!
Een direct resultaat van de onkunde van de Nijmeegse geitenwollensokkenbrigade.
Helaas ziet het er niet naar uit dat het college ooit anders wordt dan slechts dieprood, er studeren immers enkele duizenden studenten en het merendeel zal links stemmen.
De enige oplossing is in mijn optiek om studenten van buiten deze gemeente te laten stemmen in de plaats van afkomst.
Na enkele jaren vertrekken deze studenten weer en de Nijmegenaar zit met een "rode" erfenis.
Ik draag studenten overigens een warm hart toe!
Tenslotte wil ik nog vermelden dat het besturen van een stad zoiets is als het leiden van een onderneming, dat laat je toch niet over aan een omhooggevallen bioloog of bejaardenverzorgster!

DR. BUBBLES! | 27-04-05 | 16:43

Misschien een idee om "kotskaarten" en een "keten van kots" in te stellen voor idiote linkse bestuurders?

jeroenhuisma | 27-04-05 | 16:39

@bananenrepbliek, maar niet naar gemeentelijke lasten. Wel blijven lezen he?

Lucifer | 27-04-05 | 16:24

@Galileo 27-04-05 @ 16:03

Before en After feauteau's ?

TheRealShowstopper | 27-04-05 | 16:17

Zaterdag weer naar Nijmegen, deze keer met de terreinauto (H).
.
Fuck GroenLinks! Oh en als iemand het adres van die knakker van GroenLinks heeft graag, maken we wat feauteaux van zijn huis met dat ding. Altijd leuk om een herinneringsfeauteau te hebben.

Galileo | 27-04-05 | 16:03

Onzin
Bloemendaal is de duurste gemeente van Nederland en dat kan je toch niet echt een links bolwerk noemen.

bananenrepubliek | 27-04-05 | 15:49

@TRS>Als de PVDA zich met Lonsdale inlaat is dat pas echt een reden om het merk nooit meer te dragen.

Overigens heeft Lonsdale, dus hele gave hoofddoekjes e.d. al in de collectie.
Goed bedoeld, maar komt een beetje krampachtig over.

Die PVDA boer is zowiezo niet echt bij.
Want Lonsdale doet tegenwoordig niet anders dan vrolijke antifa shirts e.d. maken.

Je hebt nu zelfs semihomofiele vrolijke kleurbuttons met Lonsdale loves all colours .

superjan | 27-04-05 | 15:27

@Lucifer:
Dat bericht over die eigenaar van die Roemeense voetbalclub, op diezelfde site, was veel leuker.

Cpt. Iglo | 27-04-05 | 15:27

Wanneer snappen die linkse wortelvreters nou eens dat ik zelf wil bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef en hoe ik dat doe. Kenmerkend voor het type:
www.zibb.nl/nieuws/opmerkelijk/nieuwsb...

Lucifer | 27-04-05 | 15:24

@TheRealShowStopper:
"PvdA wil Lonsdale-hoofddoekjes tegen slecht imago" Beetje OT, lijkt mij. Overigens, al zou de gehele PvdA zich in Lonsdale Burka's hullen, van hun slechte imago raken ze toch niet af. Wat betreft het imago van Lonsdale: ze zouden het fotootje van Mohammed Ali uit dat goedkope biografietje dat nu bij De Slegte naast de kassa ligt, als poster in de bushokjes kunnen hangen, zodat de pukkelige pubers begrijpen dat het gewoon een goed merk boxkleding is.
home.wxs.nl/~a.kuijk/meningen/19112004...

Cpt. Iglo | 27-04-05 | 15:23

Tja, dat stelletje krakerts kiest toch zelf hun rollator-testende bestuur...

Of woont de hele geenstijl-redactie in Nijmegen, en heeft de laatste verkiezingen gezamelijk hun voorkeurstemmen uitgebracht op juist die leden van Groenlinks die met RARA-verleden hadden aangetoond mannen-(-en.vrouwen-en-allochtonen-)-van-de-daad te zijn ...

en vragen ze zich nu af waarom die mensen waarop ze toen stemden nu opeens hun inkomen afpikken ...?

RM-rf | 27-04-05 | 15:12

Och was ik maar in den haag, daar is het lekker gezellig nu.

gavrillo | 27-04-05 | 15:07

jezus hoxa .. ik weet niet wat je allemaal gebruikt maar je beetje journalistiek inzicht neemt af per nieuw topic ...

sinds wanneer kijkt GS naar gelderland als het over steden in heel nederland gaat ?

met die 25 hanggroepen zat je er ook feitelijk weer flink naast ..

zet r'dam maar naast nijmegen .. ben benieuwd wat er goedkoper is .. enne in r'dam zijn er weinig linkse mensen .. de tijd van mensen uit het huis gooien omdat er er meer kakkers in de stad moeten komen is weer terug ...

zouden ze eens bij 1 van jullie moeten doen ! laters !

Draaitafel Demagoog | 27-04-05 | 15:05

Nee, Den Helder is fijn!? :DDD

Hollebollegijs | 27-04-05 | 15:04

Ik was laatst in nijmegen voor de batavierenrace.

Wat een pauperstad. Ik ben blij dat ik in Den Helder woon.

Bonk | 27-04-05 | 14:57

Wat vindt de doorsnee nijmegenaar van nijmegen? Het gemeentebestuur is gekozen door de bevolking. Democratie he.

Mazzel | 27-04-05 | 14:55

Tja, dames, dat lijkt me niet echt nieuws. Dat is toch gewoon het linkse principe: Meer geld naar de overheid en daarvoor meer sociale veiligheid/voorzieningen.

Ward | 27-04-05 | 14:53

Pff, beetje simpel onderzoek, zijn de lasten voor alle burgers hoger in "linkse gemeenten" of alleen voor de rijkeren? En hoe wordt het geld besteed in de linksere gemeenten? Sorry hoor, maar Nijmegen is een mooie stad en een voorbeeld voor andere steden.

xatr0z_ | 27-04-05 | 14:52

TheRealShowstopper,
Ik heb er nog ruim 20.000. Heb jij het adres van Guusje.
Rita

ventus_aqualis | 27-04-05 | 14:45

Lucas is zijn weblogje aan het verbouwen. Of dat zeehondje aan het doodknuppelen.

TheRealShowstopper | 27-04-05 | 14:38

Wageningen valt wel mee hoor ;)

Alslajemedood | 27-04-05 | 14:37

@Sputnik, naar nijmegen komen bedoel je?

Claude Jacque | 27-04-05 | 14:35

@. Pannie
nee die zit waarschijnlijk weggedoken van het zonlight in een werfkelder tegenover cafe belgie...
(sarisani coffeeshop)

-herr | 27-04-05 | 14:34

@Claude Jacque 27-04-05 @ 14:22

Lucas heeft dat heel goed begrepen. Vandaar dat'ie er niet is...

TheRealShowstopper | 27-04-05 | 14:34

Tyfus wat een hypocritie ten top daar zeg.
En wat een lelijk manwijf/wijfman staat er afgebeeld zeg.

-herr | 27-04-05 | 14:33

Lukas zit natuurlijk nou heel de dag in cafe Belgie sinds hij in Utrecht woont.

Pannie | 27-04-05 | 14:31

@Claude Jacque die is z'n handgeld aan het ophalen bij de Gemeentelijke Krediet bank.

Frids | 27-04-05 | 14:29

@claude jacque, ik zal lucas ff mailen dat ie hierheen moet komen :)

sputnik | 27-04-05 | 14:25

Bah dat hele gebied van Nijmegen tot Wageningen is een grote kweekvijver voor woutertjes en volkerts. Misselijkmakende figuren.

Lucifer | 27-04-05 | 14:24

@gavrillo: verbouwing UMC en universiteit hebben natuurlijk niets met gemeentelijk beleid te maken. Wat verpaupering betreft: daar is veel aandacht voor, kijk maar naar de Wolsfkuil en het Willemskwartier, die wijken worden compleet gerenoveerd. Maar die fucking fietsenstalling bij het station is inderdaad belachelijk, teringbende daar. Je zou toch verwachten dat Nijmegen zo'n fietsvriendelijke gemeente is, maar dat valt toch tegen ja.
Verder is die hele Roosje-geschiedenis natuurlijk al heel lang bezig, maar ik vermoed dat het er wel van gaat komen.
Verder is het grappig te constateren dat veel niet-Nijmegenaren die de stad lopen af te zeiken de stad helemaal niet kennen, en maar wat lullen over dat het een links bolwerk is. Dat anderhalve kraakpand dat de stad rijk is is niet representatief voor de stad. Ik stoor me ook niet aan krakers, behalve dan dat ze stinken.

sputnik | 27-04-05 | 14:23

Waar is Lucas als je hem nodig hebt?

Claude Jacque | 27-04-05 | 14:22

Nog ff off topic, ('k ben er echt door onstpijkert...): Onze moraalridder Jack Spijkerman valt voor het grote geld. Links lullen, rechts zakken vullen. Hij reed al een BMW (toch ook een foute auto voor zo'n typje, maar dat terzijde) en nu komt de ware aard echt boven. Als ze ouder worden glijden ze af naar rechts. De een wat eerder (Spijkerhuichelaar) de ander wat later (Kok de zakkenvuller)
Braaaaaaaaaaakhhhhhh!
*Burph*

Hollebollegijs | 27-04-05 | 14:19

Waar dient dat eigenlijk nog voor dat Nijmegen? En dan die Tijl Uilenspiegel wat een leep zeg!
Kunnen we het niet aan Limboland geven?
Nijmegen het kaalpkopjes bolwerk... hahaha

Pikkepoelie | 27-04-05 | 14:17

@MILF 14:04 LOL

Frids | 27-04-05 | 14:16

@Cpt iglo ik bedoel daarmee parasiterende ruggegraatloze hermafrodiete wormen. Phylum Nematoda

gavrillo | 27-04-05 | 14:16

Nijmegen? Kunnen we dat niet net als Limburg verkopen aan Sjors Dubbeljoe?

Evil D. | 27-04-05 | 14:14

Ook de ondernemers, zijn vaak de dupe vaak zo'n linkse graaicultuur, dat dateerd nog uit de jaren zeventig... als je een ondernemer was, die het ondanks Den Uyl het voor elkaar wist te krijgen, om winst te maken, dan was je een gore schoft en als je (vaak door toedoen, van die linkse randmongeaulen) failliet ging, was je een klootzak... dus Nijmegese ondernemers.. past op uw zaak!

Karel Kruizenruiker | 27-04-05 | 14:12

@sputnik die nieuwbouw van doornroosje komt er al tien jaar aan. Ondertussen is de waalkade twee keer verbouwd, fietsbrug? aangelegd, universiteit& ziekenhuis verbouwd, koopgoot (marikenstraat) erbij. Maak liever een fatsoenlijke fietsenstalling bij het station en laat Dukenburg (inc. teringdijk) geen ghetto worden. Zorg voor voldoende sociale woningbouw binnen de gemeente. Stelletje boomfluisteraars.

gavrillo | 27-04-05 | 14:09

ff off topic: hebbie ut al gehoord?
Het linkse geweten, ons aller Jack Spijkerman ligt in de clinche met de VARA over het feit dat ie (jawel!) naar de nieuwe Talpa zender Tien wil! Onze maraalridder valt dus ook gewoon voor het geld....!! Ja, ja, het kan gek lopen in het leven.

Hollebollegijs | 27-04-05 | 14:09

En dat allemaal van mijn uitkering!

Pannie | 27-04-05 | 14:05

Neemegen

MILF | 27-04-05 | 14:04

@gavrillo:
nematoden - rondwormen: ancylostoma duodenale, ascaris lumbricoides, enterobius vermicularis, filaria, necator americanus, strongyloides, trichuris.
"Nematodisch"='rondwormig'?

Cpt. Iglo | 27-04-05 | 14:02

@Qantrix:
Links, rechts, het midden, maakt allemaal niet uit. Politici zijn wel vaker arrogant.

Cpt. Iglo | 27-04-05 | 13:58

Ik zit al maanden te wachten op zo'n trots kaartje, hele dagen bivakkeer ik onder de brievenbus. Ik weet 't, ik ben maar een kutstudentje maar wel zonder asobak. Volgens mij moet ik die nematodische unisexuele bestuurders een kotsbrief sturen. Kut gl, zelf de wiet is niet meer te betalen.

gavrillo | 27-04-05 | 13:57

Guusje t.H riep ook dat alle asielzoekers gewoon toegelaten moesten worden. Nou, stuur maar naar Nijmegen dan.

TheRealShowstopper | 27-04-05 | 13:57

okeay, heb even ge-googled naar Wouter van Eck, en een van de eerste pagina's die op kwam was deze: www.dewaarheid.nu/dec01/wto_vrije_geme...
-
Op deze site (met een zeer arrogante titel, maar links is wel vaker arrogant,) die overmatig de beeltenis van de welbekende terrorist Che Guevera gebruikt kun je lezen hoe Woutertje van Nijmegen een WTO vrije gemeente wilt maken.... do I need to say more?

Qantrix | 27-04-05 | 13:56

Wat zijn in godsnaam "trotskaarten"??

brutus68 | 27-04-05 | 13:52

Waarom hebben die kamperts zo'n probleem met brandalarms? Het is toch fijn als de brandweer komt als je hennepplantage in de fik staat omdat er iets mis is met je illegaal afgetapte stroom?

inuk | 27-04-05 | 13:50

he.. de nick van Wouter van Eck is Sputnik.. lekker communisische naam trouwens..

Claude Jacque | 27-04-05 | 13:50

Pietrjan: :D :D :D

Qantrix | 27-04-05 | 13:49

@Sputnik, er zijn ook zeer prettige, maar rechtse gemeenten. Dus daar ligt het niet aan.

Muxje | 27-04-05 | 13:49

Veel communisten/nijmegenaren hier....
Er moet eens een halt toegeroepen worden aan dat rode virus in Nederland. We slaan met onze bananenrepubliekse politiek alle prestatiedrang uit de maatschappij.

Chilli | 27-04-05 | 13:48

Nijmegen, dat wat ook het dorp waar ze zo'n last hadden van jaloezie op grote auto's.
home.wxs.nl/~a.kuijk/meningen/22102004...
Hebben ze die dingen nu al verboden, of moeten de bezitters extra belasting gaan betalen? Dat is namelijk het toverwoord, niet alleen in Nijmegen: "extra belasting".

Cpt. Iglo | 27-04-05 | 13:45

kloppen niks? kosten niks!

sputnik | 27-04-05 | 13:44

Nijmegen de gekste! Kom, wat een gelul: die trotskaarten kloppen niks. Verder heeft Nijmegen een succesvol sociaal beleid en durven ze te investeren in culturele voorzieningen (LUX komt er bovenop, nieuwbouw Doornroosje komt er aan). Vergeleken met een nabijgelegen even grote plaats, Arnhem, is het klimaat er vriendelijk, gezellig, gemoedelijk, en je loopt een stuk minder kans (bijna geen) om in elkaar gerost te worden. Daarnaast wordt Plein 44 opgeknapt, en de Marikenbuurt is al met zeer veel succes onder handen genomen.
Nijmegen is een van de prettigste gemeenten van Nederland om in te wonen, en daar betaal ik graag iets hogere lasten voor.

sputnik | 27-04-05 | 13:43

@Zildjan, jaja, vooral leefbaar als je zelf niets te bieden maar wel veel te halen hebt.

Muxje | 27-04-05 | 13:42

Eerst rende ze een tijdje met haar domme hoof door Amsterdam; blij dat we haar kwijt zijn. Links lullen-rechts vullen heeft ze op haar schouder staan.

gymp | 27-04-05 | 13:42

@Qantrix: dat is geen wijf, dat is een vent....

pieterjan | 27-04-05 | 13:40

Ik moest best wel lachen met het zien van Guusje ter Horst's kop.

SamF | 27-04-05 | 13:38

@Quantrix, tsssssssssssssss

Zildjan | 27-04-05 | 13:37

- edit: dank, gefixed-

Claude Jacque | 27-04-05 | 13:37

Wat een rotkop heeft dat wijf, waarschijnlijk lesbisch. Overigens bewijst dit ook maar weer waar links uiteindelijk op uit is, om al je geld uit je portomenee te stelen.

Qantrix | 27-04-05 | 13:36

traditionele wandelvierdaagse bedoel u?

wimpie | 27-04-05 | 13:35

Zeer waarschijnlijk ook de meest leefbare stad.

Zildjan | 27-04-05 | 13:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken