Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nu gratis kindbruidje bij abo op de Volkskrant!

Dit topic krijgen we cadeau. Interne troubles bij de Azijnbode! Bij het partij-orgaan van het GoedVolk vecht het Reservaat Schorriemorrie elkaar de tent uit om GeenPeil. Op de opinie-pagina's, zoals het hoort. Eerder deze week las u louter zure stukjes, onder aanvoering van de GroenLinkse luchtfietser Bertje Wagendorp. Vandaag is de rechtse linksrealist Martin Sommer aan de beurt. En Sommer zegt dat hij gewoon gaat stemmen, zoals het hoort. Hup Democratie! Op naar een opkomst van 40%.

Reaguursels

Inloggen

@rechtsdwalendeautist
Hahaha, jij bent wel erg grappig hoor. Fijn weekend verder.

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 15:20

@ the Jackdawn | 03-10-15 | 13:03
U beweert dat GeenPeil met hun aktie ""een referendum over de vluchtelingenstroom hebben geblokkeerd"".
-
U bent niet goed geinformeerd! Immers, een referendum kan (in NL) alleen aangevraagd worden over een reeds aangenomen wet die nog niet in werking is getreden.
Het immigranten ellendeprobleem is dus een geheel ander niveau;
Ergo: het "Oekraine-referendum" heeft helemaal n-i-e-t-s te maken met een (helaas on)mogelijk referendum over de oprukkende immigranten-hordes.

telelezer | 03-10-15 | 15:18

@Ongeblustekalk | 03-10-15 | 14:57
Je hebt gelijk ik ben een dwaas en jij een kruiper.

rechtsdwalendeautist | 03-10-15 | 15:06

De domme arrogantie van de Groenlinks (c.s.) anti-democraten die nog steeds het waandenkbeeld hebben dat de Haagse trawanten van Brussel de wil van (de meerderheid van) het Nederlandse volk vertegenwoordigen, en daarom vinden dat het referendum de Haagse politici ondermijnt
Lees en huil!

www.volkskrant.nl/opinie/red-de-democr...

telelezer | 03-10-15 | 15:03

@rechtsdwalendeautist
En nog een slecht geheugen ook.
Dat jij mij een kruiper noemde klopt niet en ik jou nu een dwaas noem is iets dat aantoonbaar juist is. Dat is het verschil, mag je zelf de vakjes invullen. Gebruik ook eens vaker dat ding boven de wasbak.

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 14:57

@Ongeblustekalk | 03-10-15 | 13:18
@rechtsdwalendeautist | 03-10-15 | 12:16
Ik ga geen discussie aan met mensen die mij een kruiper noemen maar zelf een dwaas zijn.

ik weet niet waar u dit vandaan haalt, maar als u het zo stelt zal het wel juist zijn.

rechtsdwalendeautist | 03-10-15 | 14:41

@Stormageddon | 03-10-15 | 14:00
Met deze NSB actie laat je wel zijn wat voor enorme lul jij bent Koerbagh.

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 14:15

Xirdalan | 03-10-15 | 14:01

Onzin, bij de publieke omroep staan de subsidie potjes net zo goed klaar voor een "rechtse" omroep. Daarnaast dicht u "links" veel meer macht toe, dan ze in werkelijkheid hebben. De afgelopen decennia zijn het voornamelijk de christen democraten en de liberalen geweest die het voor het zeggen hebben gehad in Nederland en Europa. Juist ja, partijen die zeggen op te komen voor de middenklasse.

Borrelende Boris | 03-10-15 | 14:10

@Borrelende Boris | 03-10-15 | 13:33

Er zijn slechts 24 uur in een etmaal, en de meeste conservatieve ("rechtse") burgers hebben genoeg aan een baan, een gezin en 's avonds misschien nog effe rondstruinen op het internet.

Wat je ziet is dat de linkse kant van de samenleving de media gekaapt hebben (met behulp van 'rechts' belastinggeld), en in bijvoorbeeld de VS heeft het bedrijfsleven de media gekaapt (met behulp van sponsoringsdollars en enorme mediabudgetten). Het resultaat zijn enorme handels- en machtsblokken (NAFTA, de VS, de EU) die aan enorme mensenstromen genereren (immigratie, asielzoekers) die zowel voor de linkse kerk (de zieligheidsindustrie, sosjaalwerkers enz.) als ook voor het bedrijfsleven (goedkope Oost-Europese vrachtwagen chauffeurs en Syrische bordenwassers met 'ingenieursdiploma').

Het kind van de rekening is de conservatieve middenklasse die zoals al vermeld, weinig tijd heeft om zich politiek en mediaal te engageren en die een keer in de 4 jaar als kiesvee naar de stembus mag. Laat staan dat de rechtse conservatieve burger gaat knokken met de ME, dat is gereserveerd voor extreem links want die boeit het niet als ze een strafblad krijgen want die werken toch al niet. En zo rukt de linkse agenda steeds verder op in Europa, totdat de bom barst...

Xirdalan | 03-10-15 | 14:01

@Bakito | 03-10-15 | 12:23
Had jij geen permaban?

Stormageddon | 03-10-15 | 14:00

@Willem van Rood | 03-10-15 | 12:20
Ik geef toe dat ik het stukje niet gelezen heb maar..... Het mooie van het fenomeen 'stemmen per referendum' is dat je je mening mag geven.
Dat Sommer voor de troepen uitloopt en aangeeft dat hij vóór het associatieverdrag gaat stemmen is zijn grondwettelijk recht.
Dat maakt hem niet per definitie een onbenul.
Net zo min als dat ik een benul ben dat ik tégen zal stemmen.
De grootste vraag is overigens wat het zittende kabinet gaat doen als er met ruim meer dan de vereiste opkomst tégen dat verdrag wordt gestemd door het plebs. ( u en ik)
Komen ze dan weg met een vorm van 'algemene maatregel van bestuur'?

loze stijl | 03-10-15 | 13:48

Xirdalan | 03-10-15 | 13:17

Als Powned met relatief weinig inspanning een omroep op poten kan zetten, dan is het toch van de zotte dat er al die jaren geen "rechtse" omroepen zijn ontstaan? Leg dan niet de schuld bij "links", maar kijk eens naar de "rechtse" achterban en vraag je eens af waarom ze daar nooit van de bank zijn gekomen om "rechtse" media te creëren. Ik zet trouwens de stromingen tussen haakjes, aangezien klassiek "links" alsmede klassiek "rechts" in Nederland marginaal vertegenwoordigd zijn.

Borrelende Boris | 03-10-15 | 13:33

Grappig hoe nu opeens de Volkskrant dagelijks vol staat over het referendum en hoe gemeen en opportunistisch het wel niet is van diverse linkse figuren.

Ommie de HaatMoker | 03-10-15 | 13:24

@rechtsdwalendeautist | 03-10-15 | 12:16
Ik ga geen discussie aan met mensen die mij een kruiper noemen maar zelf een dwaas zijn.

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 13:18

Waar zijn de rechtse politieke partijen, kranten, media, landelijke opiniemakers?
Borrelende Boris | 03-10-15 | 12:51

Die zijn stelselmatig monddood gemaakt. Voorbeeld? Kijk maar hoe een "rechts' initiatief zoals GeenPeil COMPLEET genegeerd werd door de NPO en de rest van de mainstream media.

Verder hebben "rechtse" burgers meestal een baan en hebben ze geen tijd om zich politiek te organiseren. Anders is het bij de enorme hoeveelheid van linkse clubjes die overal subsidie voor krijgen, en meestal gerund worden door mensen die toch al werkschuw in de WW of WAO zitten.

Je ziet dus dat in Nederland zowel de linkse media (NPO) als ook diverse linkse milieu/vluchtelingen/'culturele' verenigingen gesubsidieerd worden door bakken met belastinggeld. Probeer maar eens als andersdenkende door €700 miljoen subsidie voor de NPO heen te slaan.

In een heb ik echter vertrouwen en bied me een zekere mate van voldoening: de situatie (maakbare economie, maakbare samenleving) wordt steeds extremer en moeilijker te controleren en manipuleren door de Linkse Kerk. Het is niet meer een kwestie van "of" maar slechts van "wanneer" de Maakbare Samenleving met de bijbehorende Centraal Geleide Economie, net als het communisme in de USSR, in elkaar stort.

De genadeklap zal voor veel mensen zoals Knatje als een donderslag bij heldere hemel komen en de eerste jaren daarna zullen erg chaotisch worden, maar voor iedereen die nog een beetje normaal kan werken en kritisch kan denken komen er daarna gouden tijden aan.

Wat nodig is is een grote RESET, en die reset komt er vanzelf aan. Daar hoeft de 'rechtse kerk' niets voor te doen in de vorm van politieke nekschotten en brainwashing. Hoe meer verkrampt de Linkse Kerk om zich heen slaat, hoe meer 'hoog opgeleide vluchtelingen' men naar Europa haalt, hoe meer men zich bemoeid met de rentevoet en manipulatie van de economie, hoe sneller die reset er zal komen. Dit artikeltje in de VK bewijst dat men dit in sommige linkse kringen langzaam maar zeker ook in begint te zien en men begint langzaam een beetje bang te worden in de Frankenstein Samenleving die men in de afgelopen 40 jaar in elkaar geknutseld heeft. Too little, too late. ;-)

Xirdalan | 03-10-15 | 13:17

Sommer stemt vóór. Je kan er met gezond verstand niet bij. Het wordt nog een raar, moeizaam voorjaartje.

de Voorzittert | 03-10-15 | 13:15

Hulde voor GeenPeil dat ze met het referendum over de Oekraine en de EU een referendum over de vluchtelingenstroom hebben geblokkeerd.
Niemand zit te wachten op hoe Nederland over de vluchtelingenstroom denkt.

the Jackdawn | 03-10-15 | 13:03

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 12:44

Die hebben zich verenigd, ondanks dat ze nooit een meerderheid in de Tweede Kamer hebben gehad (behalve de korte periode onder den Uyl). Waar zijn de rechtse politieke partijen, kranten, media, landelijke opiniemakers? Het is zo makkelijk om te schoppen tegen "links", terwijl er nooit pogingen zijn geweest om een ander geluid te laten horen. Het is trouwens zwak om een vraag met een tegenvraag te beantwoorden.

Borrelende Boris | 03-10-15 | 12:51

Nou lees weer veel commentaren die getuigen van een even stompzinnige reflexmatige reactie als waar we dom links van beschuldigen.
Sommer zijn column is prima, niks mis mee. Hij deelt de zorg dat de staat van onze democratie belabberd is en daarom blij is met het referendum. Dat hij zegt voor het verdrag te stemmen is niks minder dan zijn democratische recht. Als jullie een referendum willen hebben met één keuze moet je maar maar Noord Korea gaan. Waar dit referendum verder ook over gaat, met afstand het belangrijkste is de wil om de democratie nieuw leven ter blazen. Sommer ziet dat ook zo. Zulke linkse mensen moet je koesteren. Niet afbranden zonder de moeite te nemen om te luisteren of te lezen wat ze zeggen.
Rabiaat zootje hier soms.

Tourette | 03-10-15 | 12:50

@Borrelende Boris | 03-10-15 | 12:43
Uit nieuwsgierigheid, wat heeft "links" al die jaren voor Nederland gedaan?

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 12:44

@Xirdalan | 03-10-15 | 12:39
Drammen is de juiste term. Het is niets minder dan kleutergedrag bij de kassa omdat ze geen snoepje mogen.
Ondertussen hebben ze wel geld van "domrechts" werkend volk nodig anders hebben ze geen bestaansrecht.

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 12:43

Xirdalan | 03-10-15 | 12:39

Uit nieuwsgierigheid, wat heeft "rechts" al die jaren voor Nederland gedaan?

Borrelende Boris | 03-10-15 | 12:43

-weggejorist-

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 12:40

@Dhr. de Wit | 03-10-15 | 12:28

De Linkse Kerk is desperaat en vertwijfeld. Ze zien de hele multiculturele en Maakbare Samenleving voor hun ogen in elkaar storten, en proberen nu verkrampt en met totalitaire middelen waar Jozef Stalin en Jozef Goebbels trots op zouden zijn geweest, zoals GeenPeil negeren in de media, critici zwartmaken, de Russen de schuld geven van Assad en ISIL in Syrië, de 'waarheid' zo te schilderen zoals het hun het beste uitkomt.

Drammen is het enige wat de Linkse Kerk kan of ooit gekund heeft, van Greenpeace, Milieudefensie, RaRa, Marcel (Exota) van Dam tot Tanja Nijmeijer en Volkert van der Graaf. De kogels en het totalitaire brainwashen komen in Nederland altijd van LINKS!

Xirdalan | 03-10-15 | 12:39

necrosis | 03-10-15 | 12:34
Ach het volk heeft wel wat andere te doen dan stemmen
op iets wat voor veel mensen ver van me bed is .
Het is vooral wat de politiek doet in hun lokale omgeving wat van belang is.

Eurotokkie | 03-10-15 | 12:38

@Eurotokkie | 03-10-15 | 12:05
Een referendum zou een normaal iets moeten zijn aangezien elke politieke beslissing uit naam van het volk wordt gedaan en elk steunpakket aan wie dan ook betaald wordt uit de taxpoetgelden van de burger.
Je onderschat de macht van 'het volk', die is nog steeds in een ruime meerderheid tov de mensen die ons geld verkwisten, verbranden of weggeven.
Gekozen, indirect gekozen of benoemd, je bent en blijft een vazal in dienst van de mensen die het geld opbrengen!

necrosis | 03-10-15 | 12:34

-weggejorist-

Knatje | 03-10-15 | 12:34

Xirdalan | 03-10-15 | 12:24
Sorry maar Wilders sluit zichzelf buiten .

Eurotokkie | 03-10-15 | 12:32

Xirdalan | 03-10-15 | 12:24
Je bent vrij om een krant of omroep te beginnen, we leven gelukkig niet in jouw censurende heilstaat Rusland.
Tenminste als je daar aan toe komt. Te druk met janken om Vara en Volkskrant natuurlijk.

Knatje | 03-10-15 | 12:31

@sjoost | 03-10-15 | 12:24
Ooh die heb ik even gemist dan. Ach, er kan niet genoeg overheengepist worden ^^

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 12:31

@Knatje | 03-10-15 | 12:23
Hard werken én een chemokuur gaan niet samen en dat weet ik maar al te goed uit mijn omgeving.
Vind het echt een ontzettend misselijke vergelijking, wat ben jij een vieze, gore, smeerlap.

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 12:28

Jaja, een mening hierover heb ik ook, maar als er een andere invulling wenselijk is moeten er wetten worden aangepast. Dat geklaag helpt niet. Het is hiervoor trouwens toch al te laat via normale wegen.
Er bestaat trouwens wel een wet die alle andere buiten werking kan stellen of overrulen. Google it!

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 12:25

Bij rechtse (populistische) media houden ze elkaar allemaal de hand boven het hoofd. Over incest gesproken. #feit
Knatje | 03-10-15 | 12:15

Welke "rechtse (populistische) media" is er nog in Nederland? Het is, op een paar uitzonderingen na, allemaal een grote linkse hap. Joop.nl, de NPO, de VolksverlakkerijKrant, het NRC, RTL.

Noem mij EEN publieke omroep die rechts van het midden georiënteerd is. Noem me EEN publieke omroep die het openlijk voor Wilders opneemt zoals de VARA fanboys permanent reclame maken voor de PvdA! Noem me EEN landelijk dagblad die een kritische houding hebben t.o.v. de vluchtelingenstroom en het associatieverdrag met de Oekraïne. Naast de Teleleugen, Geenstijl en een paar kleine blogs is er in heel Nederland nauwelijks een andere mening te horen dan die van de Linkse politiek correcte Maakbare Samenlevingskerk.

Xirdalan | 03-10-15 | 12:24

@Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:54
Bestond al een topic over met in de titel "RIP GROENLINKS". Wat mij betreft ook "RIP VOLKSKRANT" door zo'n 'treinongeluk van een opiniestuk' (beter kon gs het niet uitdrukken) te plaatsen.
Tnx voor de reminder overigens!

sjoost | 03-10-15 | 12:24

-weggejorist en opgerot-

Knatje | 03-10-15 | 12:23

Ben Hetzat | 03-10-15 | 12:19
Een referendum over het plaatsten van een bushalte vind ik prima , gewoon op lokaal niveau.
Een referendum over een handelsverdrag is voor heel wat mensen een brug te ver en schrikt eerder af.

Eurotokkie | 03-10-15 | 12:23

@Ben Hetzat | 03-10-15 | 12:19
Weg Met Ons! roepen ze eigenlijk. Sympathie voor de minderheid, aversie tegen de meerderheid. Aanpassen aan de gast en opheffen van onszelf.

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 12:22

McMarx | 03-10-15 | 11:23
Om George Carlin nog maar eens aan te halen:
The American dream, you have to be asleep to believe it....

Implant | 03-10-15 | 12:20

Waarom moet Sommer zo nodig zeggen dat hij vóór het associatieverdrag met Oekraïne gaat stemmen?
Propaganda van een onbenul?

Willem van Rood | 03-10-15 | 12:20

dus volgens dwars is het volk te dom voor een referendum.... en bovendien is het dus niet democratisch. Maar met een stel ongewassen nep rastas die nog nooot gewerkt hebben op het mslieveld gaan kamperen om je gelijk te krijgen is dan wel weer de ultieme staatsvorm.
Volgens hun eigen redenering moeten ze zichzelf dus opheffen

Ben Hetzat | 03-10-15 | 12:19

@Ongeblustekalk | 03-10-15 | 12:06
Dat is dan een hele vreemde gang van zaken, als regels en verdragen van niet democratische organen prevaleren boven wetten die democratisch tot stand zijn gekomen.
Wat ik heb begrepen is dat geen enkele wet getoetst wordt aan de Nederlandse Grondwet in tegenstelling tot bijvoorbeeld de VS.
Bij een volgende gelegenheid zouden dit soort regels eens goed tegen het licht gehouden moeten worden. Willen wij in Nederland eigenlijk wel dat vreemde, ondemocratische, mogendheden ons de wet voorschrijven?

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 12:16

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 12:14
Wat bereik je dan ermee ?

Eurotokkie | 03-10-15 | 12:16

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 12:08
"De democratie waarin wij leven is niet aan een algemene term op te hangen, daar kan op velerlei manieren invulling aan worden gegeven.

Maakt u zich maar niet ongerust, de bovenons gestelden
geven er een prima invulling aan.
Fopspeen, schijnvertoning.... maakt u het lijstje zelf maar af.

rechtsdwalendeautist | 03-10-15 | 12:16

-weggejorist-

Knatje | 03-10-15 | 12:15

@Eurotokkie | 03-10-15 | 12:12
Het nut van een referendum is niet de uitkomst maar wat ermee bereikt wordt. Jij bent echt dom.

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 12:14

Kom op Pritt! Een schamele 40% opkomst?? Europa leeft onder de Nederlanders hoor. Op 1 juni 2005 was het opkomstpercentage 63,3% weten we nog wel? Staat alleen niet onder jouw link omdat het geen verkiezing was. Maar was wel een reden voor de politikliek om het toch maar niet naast zich neer te leggen. Laten we de lat iets hoger leggen met het roze leger; opkomst van 70 of 80%??

Harry_Witkamp | 03-10-15 | 12:13

Reinaert | 03-10-15 | 11:07
Als je de uitkomst van dit referendum al weet wat is het nut van een referendum dan .

Eurotokkie | 03-10-15 | 12:12

Eigenlijk willen ze het liefst referenda houden over wat ze daarna via referenda aan het volk willen voorleggen. Zeg maar, getrapte, gerepresenteerde niet-bindende referenda.

SapperDeFlap2166 | 03-10-15 | 12:12

@Eurotokkie | 03-10-15 | 12:05
De democratie waarin wij leven is niet aan een algemene term op te hangen, daar kan op velerlei manieren invulling aan worden gegeven.

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 12:08

@Dhr. de Wit | 03-10-15 | 11:59
De Nederlandse Grondwet staat overigens toe dat de Europese Unie regelgeving kan maken die bindend is in Nederland. Artikel 94 bepaalt: 'Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.'
Ook bepalingen van bijvoorbeeld de WHO hebben voorrang boven het Nederlandse recht.

Ongeblustekalk | 03-10-15 | 12:06

rechtsdwalendeautist | 03-10-15 | 11:10
We leven nu in een schijndemocratie en het referendum is een fopspeen , mensen de indruk geven dat ze invloed hebben op het hele proces.

Eurotokkie | 03-10-15 | 12:05

Don't worry, er komt geen referendum want het moge helaas duidelijk zijn dat Mark Rutte a.k.a. Malek Ramadan al druk aan het 'expectation managen' is dat er wel eens op de 14e oktober een negatief besluit zou kunnen komen van de Kiesraad.

Xirdalan | 03-10-15 | 12:04

Stefan Bekedam (1989) voorzitter van DWARS, GroenLinkse jongeren en Funs Elbersen (1995) vicevoorzitter politiek van DWARS, GroenLinkse jongeren, ga eens deaud.

Piet Karbiet | 03-10-15 | 12:01

Wat ik mij de laatste tijd afvraag is of er juridisch iets te doen valt aan de EU. Volgens artikel 93 van het wetboek van strafrecht is het "strafbaar om iets te ondernemen dat het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij brengt of om een deel daarvan af te scheiden".
Door soevereiniteit over een groot aantal onderwerpen over te dragen aan de EU zou je kunnen stellen dat deze wet overtreden wordt.
Helaas ben ik geen Zwarte Kip anders zou ik verder gaan graven en zoeken...

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 11:59

Die 40% wordt wel gehaald. Het worden veel proteststemmen, net als destijds met de grondwet. Als al die "asielzoekerts?? En onze oudjes dan, en voedselbanken!!11" roeperts op Facebook nou ook echt uit hun flatje komen en gaan stemmen, dan komt dat helemaal goed

Captain Pervert | 03-10-15 | 11:58

Ja. Socialisten raken uiteindelijk altijd zo onderling in de war, als er niet een grote sterke socialist opstaat. Zoals in Noord Korea.
Naarmate overheidsplannen steeds harder de socialistische koers gaan volgen ontstaan er processen die geen redelijk en/of fatsoenlijk mens in de hand kan houden.

Democratie is niet ideaal, maar alles beter dan Noord Korea. Of de Unie van vazalstaten van de EUSSR.

Duss Volkskrant vazallen: doe mee aan den democratie, doe het voor de komende generaties. Of de duurzaamheid voor mijn part.

Jan Passant mk2 | 03-10-15 | 11:57

@wakkere_nederlander | 03-10-15 | 11:47
Yuk. Enge club ja. Doet me een beetje denken aan de 'anti-apartheidsbewegingen' van de vorige eeuw. Dat heb ik geleerd van Martin Bosma se boek.

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:56

Die halve zool van een Sommer van de VK zou er goed aan doen es 5 minuten de eerste pagina van het verdrag te lezen en dan es uit te leggen wat er "handel" is aan art 4 lid 2
f.verdere dialoog en meer samenwerking tussen de partijen op het vlak van veiligheid en defensie;

g.bevordering van de beginselen van onafhankelijkheid, soevereiniteit, territoriale integriteit en de onschendbaarheid van de grenzen.

Maar ja, beter de bv Gutmenschen Pauw en R de Wijk nakakelen. Wiens brood men eet ..
Dus,nee meneertje Sommer, het is gewoon een opmaat om de Oekraine ons geweldige Groot-Europese IVe Rijk binnen te rommelen. Een Oekraine groter dan Frankrijk en dat qua inkomen op dezelfde hoogte staat als bv Ghana. U betaalt ook mee straks?
Verhofstadt en vriendje Hansje v B. (VVD) krijgen er in ieder geval een harde plasser van.

daytripper | 03-10-15 | 11:56

@sjoost | 03-10-15 | 11:47
Stuitend vond ik vooral de zin: 'Bovendien is het ronduit naïef om te denken dat een referendum tot een zinvolle uitspraak van het volk kan leiden."

Een D66'je: de burger is te dom om te beslissen.

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:54

Delegeren van macht aan een kleine groep leidt tot instabiliteit. De Zwitsers hebben laten zien dat als het volk regelmatig om een oordeel wordt gevraagd, er minder gekke dingen gebeuren.

Aldus Du Flaperon | 03-10-15 | 11:53

Linksvolk is geestelijk ziek. Als er pallies of turken met hun vlaggen staan te zwaaien vinden ze dat prachtig, want cultuur en oh zo mooi dat die mensen voor hun land opkomen.
Maar als eigen landgenoten voor hun land opkomen dan zijn het een stel xenofoben, racisten en fascisten en te dom om te poepen.
Progressief Nederland is helemaal niet progressief, eerder regressief.

Dhr. de Wit | 03-10-15 | 11:52

@ja,diedus! | 03-10-15 | 11:44
Stijlvol inderdaad!

wakkere_nederlander | 03-10-15 | 11:48

Heerlijk die participatiesamenleving! Oh ja, ik ben vóór het referendum, en ik zal TEGEN het associatieverdrag met Oekraïne stemmen!

ik ken iemand die | 03-10-15 | 11:48

@Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:07
Dank voor de link. Zo zie je maar weer hoe eng het links extremisme in Nederland is.
DWARS is een gevaarlijke extreem communistische organisatie die goed in de gaten gehouden moet worden gezien hun opvattingen, achtergrond en 'actiebereidheid'.

nl.wikipedia.org/wiki/DWARS

wakkere_nederlander | 03-10-15 | 11:47

@Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:07
Dat de vk zo'n onvoorstelbaar prutsstukje ("Een referendum is een bom onder de democratie want ELKE beslissing van de regering kan worden teruggefloten." En daarna: "Een referendum is zinloos want de regering kan die zo naast zich neerleggen." IN HETZELFDE STUK!!!) van weer zo'n gl-snotneus plaatst zegt genoeg over het propagandadoel van die krant.

sjoost | 03-10-15 | 11:47

@Lupuslupus | 03-10-15 | 11:32
Zelfs als het een 'ok' regering zou worden zou je er tegen moeten zijn. Ze worden dan namelijk niet meer, door niemand niet, gecontroleerd en gebalanceerd. En we weten, macht corrumpeert, en absolute macht absoluut. Dus ook een ok regering verandert na verloop van tijd in een monster.

La Bailaora | 03-10-15 | 11:46

wakkere_nederlander | 03-10-15 | 11:34 Welstijl ?

ja,diedus! | 03-10-15 | 11:44

@Lupuslupus | 03-10-15 | 11:05
We zijn dan ook allemaal anonieme lafbekjes, nietwaar?

Tenminste, dat denken demense die niet met de tijd zijn meegegaan.

Steilloos ten Onder | 03-10-15 | 11:42

@ja,diedus! | 03-10-15 | 11:21
Idioot he? Dit zijn de gevaarlijken. Dit zijn de mensen die we hier niet kunnen gebruiken.

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:41

@Lupuslupus | 03-10-15 | 11:05
Eigenlijk jammer dat GeenStijl zijn naam tegen heeft.
De waarheid is namelijk best swaggy.
En om de naam van de site nu om te wisselen in
DeWaarheid.nl klinkt zo communistisch. #pravda

wakkere_nederlander | 03-10-15 | 11:34

Je suis schorriemorrie.

mindless | 03-10-15 | 11:34

Raar onsamenhangend stuk mening.

Parsons | 03-10-15 | 11:32

@Aristotalloss | 03-10-15 | 11:21
Ik wil helemaal *geen NWO*. Die mondt uit in één wereldregering, die van Satan.

Lupuslupus | 03-10-15 | 11:32

Minister Kamp heeft nog net op tijd de wind-op-zeewet door de 2 kamers geloosd. Jammer inderdaad, want een referendum over windmolens zou veel aansprekender zijn geweest dan een associatieverdrag met Oekraïne.

koeberg | 03-10-15 | 11:29

@McMarx | 03-10-15 | 11:23
Euro's?

Watching the Wheels | 03-10-15 | 11:29

Ronduit beledigend is het toontje van de linxen, al decennia lang trouwens. Voor zichzelf en hun policorkliek het intellectuele 'recht' opeisend om over hun begunstigers heen, de belastingbetalers, diepgaande beslissingen te nemen over de maakbare maatschappij.
Aldus enorme ellende en ontevredenheid uitstortend over hun voormalige electoraat, en het nieuwe, gelukzoekende electoraat stroop om de bek smerend.....
Gelukkig is NL aan het ontwaken en groeit het natiebrede verzet. De onmaakbaarheid is inmiddels een feit. En als policor NL dit ontkent, stort zij onze maarschappij in een -aanvankelijk milde- burgeroorlog.
Voorwaar een groot ondemocratisch risico wat men dan neemt. Negeren, ridiculiseren en demoniseren van non-policors zal ultiem per definitie leiden tot fysiek -onbeteugelbaar- verzet. Google 'Kristallnacht' of Franse Revolutie'.
Policor is bij deze gewaarschuwd.......

pennestront | 03-10-15 | 11:28

Prachtig dat oude straatbeeld van 30 jaar geleden.
Of is de foto genomen tijdens het vrijdagmiddaggebed?
Hoe dan ook, een zeer zeldzame foto!

wakkere_nederlander | 03-10-15 | 11:28

Duh, wie heeft er nu nog steeds niet door dat Sommer de enige realist is bij de Azijnbode?

Weerduivel | 03-10-15 | 11:26

Zoals op de foto ziet een winkelstraat er anno 2015 niet uit. Doe 's recente foto posten @Volkskrant, het is nu net alsof autochtonen radicaal zijn. Dat waren die andere pipo's toch juist? Oekraïne heeft toch niks met het radicalisme van de islam te maken? Enige overeenkomst, in beide gevallen doet de autochtone bevolking in Nederland er niet toe, ze beslissen gewoon.

Watching the Wheels | 03-10-15 | 11:25

Wat het meest dwarszit is dat dit een beweging van onderaf is. Van mensen zélf. Iets wat ze maar niet lukt.

ristretto | 03-10-15 | 11:24

Ik droom over een opkomst van 70% maar ja, is een droom en in dromen kan alles. Ik droomde vannacht dat Jan Roos ineens in de hal van mijn huis (tijdens een feestje) met een emmer geld zat. Er stonden allemaal mensen om hem heen die iets van hem kochten dat uit ladekastjes van mij kwam. Wat is het businessmodel vroeg ik aan Jan. 65/35 was het antwoord. Toen schrok ik wakker. In dromen kan ook werkelijk alles.

Rest In Privacy | 03-10-15 | 11:23

Geopolitiek - bijvoorbeeld - is een afdeling van de politiek die uiteindelijk alles beïnvloed maar voor het gewone klootjesvolk volstrekt ondoorzichtig is. Het wordt tijd dat ook geopolitiek voor de moderne kiezer volledig transparant wordt. De druk van referenda gaat daar zeker aan meehelpen. Als er al een 'New World Order' komt moet dat ONZE New World Order worden. En niet alleen die van de aandeelhouders van mega-banken en grote corporaties.

Aristotalloss | 03-10-15 | 11:21

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:07 WTF ! Een politicus die dringend advies geeft om niet op een via de nu geldende regels der democratie tot stand gekomen referendum te saboteren. Van GL , dat dan weer wel. Ik stem zeker tegen , en dit soort ongein sterkt mij in mijn keuze ■

ja,diedus! | 03-10-15 | 11:21

@Reinaert | 03-10-15 | 11:10
Precies. Ze zetten er zelfs netjes hun partij bij. Echt smeerlapperij is het.

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:15

Wat is een Volkskrant? Zoiets als een ultralinkse uitvoering van "der Stürmer" o.i.d.?

eerstneukendanpraten | 03-10-15 | 11:14

Het is natuurlijk te hopen dat de opkomst voldoende is want anders is alles voor niets geweest en dat zou doodzonde zijn.
.
Er is alvast één ding dat iedereen kan gaan doen; vraag in je omgeving (familie, collega's) aan mensen die niet gaan stemmen, of ze je willen machtigen. Zo even uit het blote hoofd dacht ik dat je 3 stemmen mag uitbrengen; die van jezelf en 2 machtigingen.

Lupuslupus | 03-10-15 | 11:11

De grachtengordeljunta heeft er maar moeite mee, met die democratie.

vraagstaart | 03-10-15 | 11:10

@Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:07

Oepsie, dát had ik nog niet gelezen.

Wat een walgelijk stuk, je weet meteen weer in welke hoek de echte landverraders zitten.

Reinaert | 03-10-15 | 11:10

democratie is de fopspeen voor het volk en bestaat niet.

rechtsdwalendeautist | 03-10-15 | 11:10

Spiegeltje? Ik had namelijk net opgezegd, in 1979.

QuelleFromage | 03-10-15 | 11:08

Referendum = democratie in de praktijk.
Eenieder die tegen een referendum is = anti-democraat.

Zo simpel is het. En ja, ik ben een democraat. Nog steeds.

Reinaert | 03-10-15 | 11:07

-weggejorist-

Driewerf Hoezee | 03-10-15 | 11:07

Ik wil ze allebei niet en wel een referendum.

Godsammekraken | 03-10-15 | 11:07

"Onder leiding van het *schorriemorrie* van GeenStijl"?
Nou nou, wat zijn de druiven vreselijk zuur, lol.

Lupuslupus | 03-10-15 | 11:05

Uit die zure stukjes van Bertje Wagendorp blijkt duidelijk dat hij het assverdrag met Ukraine niet heeft gelezen. #prutserbertje

snakeplisskin | 03-10-15 | 11:05

Over kindbruidjes gesproken www.israned.nl/2015/10/ontmoediging-al... En natuurlijk moet iedereen gaan stemmen, op de GroenLinkse kindbruidjes na dan, die worden liever aan stukken gescheurd door een islamitische Demmink

Berkemef | 03-10-15 | 11:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl