Filmpje. MinPres Mark Rutte over GeenPeil
Heel goed, Tijs van den Brink. Een beetje journalist bevraagt de MinPres over een parlementair unicum als een door burgers afgedwongen historisch referendum. De halfdronken Nieuwspoort Pilsbrigade liet de kans vanmiddag lopen, maar NPO Tijssie deed wel gewoon zijn werk, zoals het hoort. Twee puntjes van aandacht in het relaas van Mark Rutte. 1. Ja, no brainer natuurlijk dat MinPres VOOR associatie met Oekraïne gaat stemmen - anders is die miljoenmiljard schaliegas-deal voor z'n Shell-vrindjes voor de kat zijn k. geweest. 2. Heel venijnig en gevaarlijk opmerkinkje van MinPres over "zo'n internet-achtige constructie". Waag het niet, Markie. Waag het niet...
Reaguursels
InloggenRutte is niets anders dan een landverrader die opgepakt zou moeten worden!
Zag je de neus van die leugenaar groeien, wat is het toch een vreselijke man.
En het word alleen maar erger, hij gooit ons gewoon met z'n allen de afgrond in, en die gelukszoekers zitten straks in onze huizen.
Mark de leugenaar!
Mark de draaikont.
Mark de leugenaar.
Mark de verkiezingsbeloftebreker.
Mark de leugenaar.
Mark de ontkenner.
Mark de leugenaar.
Mark de volksverrader.
Mark de leugenaar.
Mark de eurofiel.
Mark de leugenaar.
Mark de verkwister.
Mark de leugenaar.
Mark de Griekenlandredder.
Mark de leugenaar.
Maar aan de andere kant..
30% moet komen opdagen ( dat zijn geen 450.000 maar 4,3 miljoen stemmers)
Een meerderheid moet tegen zijn (en reken maar een flinke meerderheid)
Want.. de kamer moet uitslag ook overnemen.
Het wordt pas interessant als zou blijken dat de uitslag ongeldig is omdat er te weinig geldige stemmen zijn uitgevracht maar dat het bewijs daarvoor is weggeraakt of niet meer kan worden gevonden.
.
Het is eerder gebeurd...
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Dat "Asociale" verdrag wordt er gewoon doorgedrukt, referendum of niet, ze doen toch wat al vastligt. Net zoals die mooie belofte van 1000 euro. Die moet ik nog krijgen. Maar wat zei Rutte daar ook al weer over? We hadden dat niet serieus moeten nemen, was niet zo bedoeld. Juist ja.
Ow in 1 zin volledige transparantie over de referendumwet-constructie. De ontwerpers hebben uitgerekend dat geen enkele anarchistische groepering 300.000 papieren handtekeningen bij elkaar kan verzamelen. En toen was er internet en de briljante online teken-applicatie. AUW.
Mark als je een echte bestuurder bent, dan juich je een frequente raadpleging van het volk toe. Maar hier komt de echte HR man naar buiten. Alleen gemanipuleerde tevredenheidscijfers publiceren 'echt iedereen is tevreden over het beleid'en vooral alleen in het belang van de organisatie handelen en niet in het belang van de medewerkers denken.
Tijd voor een grote vernieuwing in bestuur & organisatie!
Mijn belastingaangifte doe ik ook via een "internetachtige constructie" Mark Reutel.
Wordt hem niet. Dat "internet-achtige dingetje" zorgt ervoor dat de Kiesraad gaat zeggen dat er 50-100k stemmen zijn en dus te weinig.
.
Ook zit "van die handtekeningen" me niet lekker. Geenpeil heeft verdomme meer handtekening dan dat alle partijen bij elkaar leden hebben.
.
Wat een kutvent die Rutte. Gadverdamme. Minachtende klootzak.
Om een recensie te plaatsen moet je in ieder geval een onderwerp lezen. Dat heb ik gedaan, maar het bijbehorende fragment laat ik aan mij voorbijgaan.
Ik kan die volksverlakker niet meer luchten of zien.
Hetzelfde geldt trouwens voor Samsom de gluiper, Pechtold de eu- en asielknuffelaar en de levensgevaarlijke ultranarcist Timmermans.
Hoe komen we in vredesnaam van dit zooitje af, want ze storten ons regelrecht in het verderf.
Historicus en popproducent.
Laa maar.
@KDbdl | 03-10-15 | 09:19
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/341... toch maar even gelezen, beetje warrig verhaal. Volgens mij is een referendum over expansie van de EU nodig, omdat het de kans op conflicten vergroot met name door de "defensie"-paragrafen die weinig met handel te maken hebben en die feitelijk offensief zijn of in ieder geval zo ervaren worden door Rusland. Het kan geen kwaad om eerlijk aan de bevolking voor te leggen of dat een goed of slecht idee is in hun ogen. Al was het alleen maar om de discussie te voeren, het debat erover aan te gaan, het niet 'even stiekem' te doen, zodat we straks ook met z'n allen verantwoordelijk zijn als er in Europa dankzij expansiebeleid van GroenLinks en D66 oorlog mocht ontstaan.
eigenlijk ben ik allang tevreden door mijn deelname aan geenpeil, voor het eerst sinds lange tijd heb ik het gevoel dat ik invloed heb op wat de politiek doet, en das meer als al die jaren gestemd te hebben op partijen die het draaien en verdraaien van verkiezingsbeloften als hoofddoel hebben gesteld. Ze worden met iets geconfronteerd wat ze met normale middelen niet kunnen bestrijden of negeren.
@KDbdl | 03-10-15 | 09:19
Ben gestopt met lezen na "Ik ben popproducent en ik geloof dat ik zelf ook ooit op Van Mierlo heb gestemd". Als je je niet meer kunt herinneren op wie je allemaal gestemd hebt dan vergeet ik de rest alvast voor hem.
Ik ben jacobs complete afwezigheid van verassing.
Ik ben jacobs ontstoken gevoel van afwijzing.
ik ben jacobs smalende genoegdoening.
Cross me not or I shall have thine bones and the marrow within.
Kennelijk gaat deze dwaas uit van geen referendum, de Kiesraad gaat er heel veel afkeuren denkt hij, maak ik uit z'n woorden op!
Rutte, je bent een WATJE, een bange laffe wezel!
Wat een onderhuids pure, onverholen minachting tegen het volk schuilt hier toch onder.
@necrosis | 02-10-15 | 23:11
Ik heb staan flyeren en handtekeningen binnengehaald met drankei-junior...
*iet was grapjie stottert*
Mark is het water aan het testen om, op totalitaire wijze, GeenPeil ongeldig te laten verklaren.
U weet wel, zoals dictators in bananenrepublieken verkiezingen ongeldig laten verklaren om zich vervolgens tot president van het leven uit te roepen.
Onze 'goedlachse' premier maakte een veel te gespannen indruk.
Het is nog erger: maar 1,9 miljoen mensen hebben op de VVD gestemd in 2012. Mark Rutte is dus de minister president van bijna niemand.
"Fan' van Gordon, genoeg gezegd.
Onmiddellijk wob verzoek indienen of ze stiekem al wél plannen hebben voor propaganda!
Nederland heeft 12 miljoen kiesgerechtigden, bij de vorige verkiezingen voor de TK heeft de VVD 41 zetels gehaald, dat zijn dus ongeveer 2,9 miljoen stemmen?? Dat is nog geen 25% maar die sukkel is wel minister president.
Dus we moeten wel naar een direct gekozen minister president, want om draagvlak te creëren moet een MP toch wel meer stemmen hebben.
"Hoe zit het precies"... Laat ruimte voor allerlei constructies om het referendum te torpederen. Op basis van mazen en stoffige regeltjes. Ik denk dan dat Geenstijl dan iets moet gaan organiseren meer fysieke aspecten in zich heeft.
En als ik onze overheid mocht besturen zou ik de opdracht geven om referenda per computer gewoon direct mogelijk te maken via een DigID/MijnOverheid inlog. Tenzij ze nog een paar keer die exercitie van 500.000 A4tjes door de scanner halen willen herhalen.
Dat Mark Rutte zich aan zo'n strohalm vastklampt geeft wel aan hoe wanhopig ze zijn in Den Haag. Ze hopen echt tegen beter weten in dat er nog ergens iets briljants gevonden gaat worden waardoor het referendum niet door kan gaan, want ze hebben nog geen flauw idee wat ze ermee aan moeten. Eigenlijk vreemd natuurlijk, want een democratisch gekozen regering die naar het volk luistert hoeft helemaal niet bang te zijn voor een referendum als steekproef voor het beleid. Alleen een politicus met een slecht geweten is bang voor controle.
Het beste zou zijn dat ze met een lul excuus de handtekeningen en zo het referendum afkeuren. Zijn we meteen behalve van de pvda ook van d66 en de vvd af.
@Piet Karbiet | 03-10-15 | 09:17
Die deelraden zijn misschien afgeschaft, het gaat echter door onder een andere naam.
Je denkt toch niet dat ellebogenwerkers als Elatik zich het gratis brood uit de mond laat stoten?
Dit hele land moet hoognodig op de schop.
Ik pretendeer niet alle antwoorden te hebben, maar het eerste wat IK zou doen als MinPres (of dictator, whatever), is alle 'oude' politiek zonder wachtgeld buiten smijten.
Wie kan deze meneer even welkom gaan heten in 2015? Werkelijk waar: www.joop.nl/opinies/detail/artikel/341...
necrosis | 03-10-15 | 09:16
Pluspuntje; hij was wel voor het afschaffen van de deelraden.
@Piet Karbiet | 03-10-15 | 09:02
Je kunt zo'n engnek niet wegstemmen.
Die werd gekozen door mensen die werden gekozen door mensen waar wij op stemden.
We kunnen alleen maar hopen op een slecht afsluitend deksel op een beerput zodat Remkes op moet lazeren.
Is de nieuwe topic al af?
Alsof je moet afwachten om je mening te geven. Flapdrol, oplichter en psychiatrisch patiënt.
Oprotten en nooit meer terug komen.
@baard van troje | 03-10-15 | 08:48
Kunnen we dan een referendum houden over het afzetten van de huidige regering?
Ik ben die roversbende van Rutte namelijk meer dan zat!
Overigens blijf ik bij mijn eerdere woorden dat Verdonk (met meer voorkeurstemmen dan slappe/ lege zak Rutte) MinPres had moeten worden!
@necrosis | 03-10-15 | 08:31
.
U heeft recht. Was nog niet helemaal wakker.
Gevaarlijk menneke maar ik stem hem wel weg.
Oh, wacht.
Het dédain van Rutte, aapje uit mouw van zijn ware gezicht. Een réactionair dus.
-weggejorist-
Laten we nog een referendumpje doen met zn allen.. alvast de volgende, ik vond het leuk.
Dit is nog in behandeling, meteen doorpakken nu..
@Frank1387 | 03-10-15 | 08:21
Ik las het zinnetje: 'Kindhuwelijken worden in Nederland erkend, op voorwaarde dat deze geregistreerd zijn in het land van herkomst.'
Ik ging spontaan over mijn nek!
Als ik (40+ Nederlandse man) seks zou hebben met een 14-jarig meisje, eindig ik aan de schandpaal als smeerlap, pedo en noem het maar op, maar voor zandbakkers met middeleeuwse opvattingen en gebruiken maken we een uitzondering?
Wijlen Pim had het destijds over 'vijf voor twaalf', volgens mij is het inmiddels een uur later en tegelijkertijd 1400 jaar terug in de tijd.
*gaat aan de tripel*
@Donkersloot | 03-10-15 | 08:26
De kiesraad zal er natuurlijk met de stofkam doorheen gaan, maar ik betwijfel of het ze lukt om dik 150K aan stemmen ongeldig te verklaren.
Dan praat je over zo'n 35% van de stemmen!
Gelukkig heb ik een grote doos met tennisballen naast me, zodat ik kan gaan smijten zonder dat ik nieuw meubilair moet gaan aanschaffen.....
-weggejorist-
Hm, de gluiperd kan heel "modern" schaterlachen, maar diep in zijn zwarte hartje is hij gewoon een byzonder ouderwetsche regent.
Die zien democratie liever maar 1 keer in de vier jaar, via een door henzelf voorgesteld lijstje waar burgers dan met heel grote bergen paier en wat bussen 1 kruisje mogen indienen. Niet meer.
Horen van den burgers doen ze liever niet - en dan alleen graag via een ingezonden brief langs de prullenbak van de hoofdredacteur van de staatsmedia.
"zo'n internet-achtige constructie", die wil hij vast nog wel verbieden via Brussel.
Gelukkig hebben we nog een kritisch en onafhankelijk journaille in dit land.
@Piet Karbiet | 03-10-15 | 08:16
Ik vind zijn uitspraken over ontbinden van gemeenteraden van 'lastige' gemeentes ronduit gevaarlijk.
Hij zegt eigenlijk letterlijk dat je mag stemmen op wie je wil, maar als de uitslag hem niet bevalt, hij er een andere gemeenteraad wil hebben.
Erich Honecker zou een harde paal gekregen hebben van zo'n engnek als Remkes.
Overigens zijn er wel meer ex-bewindslieden die ergens weggeparkeerd zijn.
Voormalig commissaris v/d koningin Leemhuis-Stout, die destijds moest ophoepelen ivm de Ceteco-affaire, is nu waarnemend burgemeester van mijn geboortestad.
Wat bezielt de politiek om dergelijke mensen niet gewoon uit de rolodex van de baantjescarrousel te smijten?
Je zou bijna denken dat die lui elkaar onderling in gijzeling houden om zo de smerige, beschimmelde was binnen te houden.
Grappig (voor sommigen hier woedendmakend, denk ik) hoe Rutte net doet alsof hij vaag op de hoogte is van GeenPeil. Ik vermoed dat de kiesraad er met de stofkam doorheen gaat!
Uit de Joop weliswaar maar tohttp://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/34165_gelekt_eu_eist_zelf_omstreden_isds_in_handelsverdrag/ch !
Iemand moet hem even vertellen dat hij geen voorzitter meer is van de JOVD maar van een echt bestaand land met mensen.
Ik hoop dat de juristen bij GS hun werk goed gedaan hebben.. het is duidelijk waar mark zijn pijlen op heeft gericht
@necrosis | 03-10-15 | 07:32
.
Ach Remkes, leeft die nog?
Weggeparkeerde sneue zak hooi.
Afwachten dus, hij geeft wel aan dat hij gaat stemmen, dus het gaat wel door natuurlijk, wel sjiek dat hij kiesraad zijn functie laat uitvoeren.
Ze gaan gewoon downlplayen dat het niet zo'n belangrijk verdrag is, na de Nee tijdens het verdrag komt er gewoon een samenwerkingscontract.....
Het smerigst uit dit filmpje vind ik nog dat hij zich expres een paar keer verspreekt. Alsof hij niet dondersgoed weet hoe het allemaal zit. Alsof het (wij!!) niet belangrijk genoeg is (zijn) om vanaf te weten. Walgelijk.
@mynameistrouble2 | 03-10-15 | 07:34
Onmogelijk dat iemand nog in die grijns van hem trapt na zijn 'bezuinigingen' die ordinaire belastingverhogingen bleken en het beloofde 'zoet' wat achteraf een Ph waarde onder nul bleek te hebben.
De enigen die wat van hem zouden kopen, zijn zijn politieke vriendjes die hun zakken hebben kunnen vullen dankzij zijn desastreuze beleid.
Rutte zinspeelt overduidelijk op het feit dat ze de door Geenpeil gehanteerde 'constructie' ongeldig of niet rechtsgeldig gaan verklaren.
Heb me hele leven vvd gestemd. Ben zelfs lid geweest. Mijn stem hebben ze niet meer. Never nooit niet meer
wat een arrogant nageboorte is het toch ook.
Ik ga nu zeker actief campagne voeren ten tijde van het referendum. dat is een feit.
Er broeit iets als Mark Rutte glimlacht. Alsof ie al een plan aan het smeden is om het niet door te laten gaan. Filmrolletjes en dossiers verdwijnen ook in Nederland, waarom dan niet 450.000 handtekeningen. Maar volgens mij heeft GS wel een back-up. Mark kan altijd nog aan de slag als huis aan huis verkoper. Vast wel iemand die in die grijns trapt van hem.
Ik las dit:
www.telegraaf.nl/binnenland/24568150/_...
en pleurde van mijn stoel van schrik.
Die Remkes is nog enger dan Kereltje en dat is een prestatie van formaat.
Wie verzint het om een democratisch gekozen gemeenteraad af te zetten omdat ze 'lastig' zijn?
Wat mankeert politici, dat ze zo'n walgelijk arrogante houding ten aanzien van het gewone volk menen te moeten aanmeten?
Kunnen we alvast een nieuwe GeenPeil opzetten om die Remkes af te zetten?
Rutte geeft nu al aan dat de internet handtekeningen geweigerd gaan worden door de kiesraad. Veel succes met de rechtszaken ed (puur om tijd te rekken). En referendum over een EU topic, gaat echt niet gebeuren en al zeker niet wanneer NL tijdelijke voorzitter is van de diezelfde EU.
Lieve schatten, Mark Rutte is een sociopaat.
zaplog.nl/zaplog/article/is
Over bananen republiek gesproken...
De regering vs het referendum:
www.youtube.com/watch?v=BvC8Fs0oKCQ
Eerst flikkert Wouter Bos miljarden belastinggeld direct op de rekening van de banken, daarna doet Jan Kees de Jager hetzelfde maar dan onder het mom van het redden van de Euro via Griekenland en nu moet er weer geld naar de Oekraïne zodat Shell binnen kan lopen? Wat een Wientjes-achtige constructies terwijl de arbeider en de kleine ondernemer hier de tyfus kan krijgen. Nu wordt er weer inspraak voor geschoteld maar wel met een onmogelijke drempel en als de drempel wel wordt gehaald worden er twijfels bij de manier van binnenhalen gezet. Terwijl er alleen maar een referendum binnen is gehaald en er nog niks inhoudelijks is verworpen. Straks bij het referendum gaan we gewoon met het potloodje stemmen, daar is niks op aan te merken. Hij schotelt inspraak voor maar op een onmogelijke manier, wij zijn creatief en maken het wel mogelijk. Als je dan gaat lopen zeiken en zo met je burgers omgaat dan ben je inderdaad een neppremier van een nepparlement van een nepland.
ik ga echt die : totaal officieuze niet-ondersteunde third-party GeenStijl extension die compleet niet door ons ondersteund wordt en volledig op eigen risico is. eens een keer aanklikken, laters
wat is dat toch, dat omgekeerd denken .. denk zelf na gvd ...
Markje stelt als mp misschien niet zo veel voor, maar als het aankomt op het volk onderschijten is hij toch echt een kampioen. Daar moeten we dan ook eerlijk in zijn en at moeten we hem dan ook gunnen, eer wie eer toekomt, toch ?
Mark doet het lekker toch. en waarom ? Nou hij is de mp en dan kun je dat gewoon doen, mooi kut.
Ja markie z'n internet achtige constructie bestaat al aantal paar jaartjes. Fijn om te horen dat je gaat onderzoeken hoe de tegenwoordige tijd eruit ziet.
Vroeger deed Mark Rutte nog wel eens kritisch over de EU. Dan praat ik wel over lang geleden hoor.
Sinds hij samen met die andere visieloze, Jeroen Dijsselbloem, miljarden naar de bazen in Brussel mag overmaken, is hij een totale EU-slaaf geworden. Geheimhouding is het motto en uitleg geven doet hij telkens ná de overboeking van het geld.
Het volk interesseert hem helemaal niets meer. Hij dient zijn contract als premier uit en gaat cashen, net als Kok en Balkenende.
En de kritische pers in Nederland die ons daarop moet wijzen.... die is allang verdwenen.
Nederland vergaat. Ik ben blij dat ik op tijd ben vertrokken.
Haha Rutte, je leidt niet alleen het meest gehate kabinet sinds de tweede wereldoorlog, straks wordt je prestigieuze EU-voorzitterschap van Nederland nog opgeluisterd met een ferm 'nee' tegen diezelfde EU ook.
zo werkt het postbus, zo zal het altijd gaan, ze zijn ff vergeten dat er nog 500K + strijders zijn, ze zien alleen de bankrekening .... als iemand 300K binnen mag halen in de tijd van gulden naar euro, zou iedereen het doen, thx euro
ik ga dood ondertussen
teach me .. pls lol euro ga dood ondertussen
Haloef | 03-10-15 | 01:16
Ik vind deze wel leuk , dit zegt alles over Rutte en wat hij van het volk vind.
www.vrijechroniqueurs.nl/wp-content/up...
De tactiek is nu duidelijk:
De Kiesraad gaat geïnstrueerd/verteld worden om het tekenen via het net ongeldig te verklaren.
Probleem voor het kabinet opgelost...
Melfs | 03-10-15 | 01:11
Natuurlijk moet je dit doen anders heb je echt geen leven , je druk maken om Rutte is het domste wat je kunt doen .
De beste F*ck ever, uit de oude tijden.
search-geenstijl.thruhere.net/ajax.asp...
sterk zijn is hetzelfde als een basis inkomen BINNEN houden, je geeft niet weg wat je zwakker maakt ...
Eurotokkie
Je kan er maar het beste om lachen idd. Hij is het niet waard
@ eurotokkie
Parsons | 03-10-15 | 01:08
Ik ben Pro-Europa .
gaat niet om het figuur, gaat om zijn prioriteiten ... next
thx Euro je bent 1 van de weinige die nu nog wakker is en geeft om ;) haat de situatie .
Melfs | 03-10-15 | 01:05
Sorry ik moet wel een beetje om Rutte lachen , hij komt altijd zo droog uit de hoek.
@Eurotokkie | 03-10-15 | 00:42
Dan ben je dus pro-EUSSR. #feit
als je als nederlander moet betalen voor een online schoolproject om je zoontje te scholen en de eerste de beste die binnenkomt een cursus krijgt ... om nl te leren van mijn centen weet ik waar mijn huurverhoging/zilverenkruis/verzekeringen heen gaan (was het hele salaris) kom er wel ........
Jeffers0n | 03-10-15 | 00:58
Dit is de penningmeester van Nederland ,indirect gekozen door het Nederlandse volk,
Zie je nu dat democratie werkt.
ja.... ehhh.. hoe heet het ook alweer... geen... eh... oja geenstijl.
WAT EEN ACHTERLIJKE DEBIEL MET ZN KNUFFELPANDA EN MOEDER.
Ik ben nu echt rutteZIEK!
maar ben maar een 1 verdiener met blond haar blauwe ogen , verkeerde vakje
Wie is die penning meester ? ken kutte niet ...
Tjemig | 03-10-15 | 00:13
Hij steekt toch nog even de middelvinger op door die verspreking van Geenstijl en GeenPeil ( natuurlijk opzettelijk) echt briljant.
Toch wel een wijze man die Rutte , niet eerst de huid verkopen voordat de beer geschoten is.
Eerst wachten wat de kiesraad beslist en dan zien we wel.
Wat een gelul over dat je dan Pro-Europa bent als je voor stemt , ik stem ook voor dit verdrag maar ben Anti-EU en Anti-Poetin.
@de honden blaffen... | 03-10-15 | 00:35
Haha! Ik moest even lachen, ben namelijk nogal visueel ingesteld;-)
Ja, ze is genoemd hierboven, Rita Verdonk.
De kiezers wilden een vrouw met ballen, en ze kregen een man zonder kloten.
@necrosis | 03-10-15 | 00:21
De EEG, de BeNeLux, de EGKS, Fl en DM, ach, toen was het leven nog goed en onbezorgd.
Pritt, we hebben ons referendum ok. Natuurlijk gaat Rutte voor stemmen. Dat ga ik waarschijnlijk ook doen. Ga nu aub niet dreigen ok. Dat is zwak. Kom met je argumenten en je tegenstanders zullen hetzelfde doen. Niet dreigen! Hou het referendum puur. Houd het bij argumenten.
Ben ooit lid geweest van de VVD. *nogmaals douchen gaat*
Dit is al onderdeel van de campagne.
@Cuyahoga | 02-10-15 | 21:39
+veel voor 'Verhofstadtgroep'
Scherp makker!
necrosis | 03-10-15 | 00:21
Ik ook maar zie het nooit meer gebeuren, kan iemand me vertellen waar dat geld voor het COA plots vanaf komt is dat via Europa of via een geheim potje?
@necrosis | 02-10-15 | 23:39
300??? U heeft nog nooit van stapelbedden gehoord? Hadden we vroeger in het leger ook, toen er nog dienstplicht was. Ach, dienstplicht.... dat had die Rutte ook vast goed gedaan.
Wat een klootzak.Ja ik zie hem er ook voor aan om de digitale versie ongeldig te laten verklaren.
Ben 10 jaar terug aan 'm voorgesteld en heb 'm de hand geschud.
Als ik alles vantevoren geweten had, had ik 'm tegen zijn zak getrapt.
vieze vuile .........
@Pier_penspien | 03-10-15 | 00:14
Ik wil terug naar de EEG, maar daar zullen de eurofielen beslist een stokje voor willen steken.
Wat is er nou lekkerder dan je zakken vullen over de rug van de burgers?
Ik wil terug naar de EEG!
*godverdomme*
Zou Markie wel weten hoe je guillotine spelt of is dat teveel geschiedenisachtig voor hem?
Gaat niet door.
a) handtekeningen deugen niet.
b) alleen de ruimte fikt af waar de dozen opgeslagen zijn.
c) op 299.999 formulieren na zijn ze alles kwijt
d) de rechtermarge van formulier is te groot.
d) er is geen BTW afgedragen voor het papier.
e) papier heeft geen groen keurmerk.
enz.
Ik ben ervan overtuigd dat het merendeel van de mensen die überhaupt gaan stemmen tegen het associatieverdrag liever hadden gezien dat het een stem was tegen het complete Europese geneuzel waar we ingetrokken zijn en wat keer op keer weer blijkt te falen.
@necrosis | 03-10-15 | 00:00
Beetje de Brusselse aanpak zeg maar. Daar staat Mark volledig achter.
Alles ten koste van de bevolking in de geannexeerde gebieden.
Zien we toch dagelijks in de praktijk van de EU provincie Holland?
Hé Mark, nog geneukt?
Jazeker, meer dan jij, het hele Nederlandse volk.
Nee, ik bedoel wijven.
Oh, dat, nee doe ik niet aan. [hahaha] Weet he toch Thijs.
@proletarioot | 03-10-15 | 00:03
Welke boeg is dat dan?
Natuurlijk trekt het kabinet de nodige extra miljoenen uit en natuurlijk weet Rutte dit allang. Die miljoenen gaan niet in de campagne zitten, maar in de media zo monddood mogelijk te krijgen, zodat mensen niet gaan stemmen en de 30% niet gehaald wordt.
hebbuh | 03-10-15 | 00:02 :
LOL
@027 dit gelezen hebbende krijg ik bijna een vermoeden over welke boeg markiemark een evt torpederen van dit referendum zou kunnen gaan gooien
Met "zo'n internet-achtige constructie" bedoelde Rutte, het moest schriftelijk dus de kiesraad gaat alles afkeuren. Echt, ik zie ze er voor aan!
King of the Oneliner | 02-10-15 | 23:48 | | Reageer+ | 1
Steun maar beter de naam "zand erover"doet het altijd goed in een debat .
@Botte Hork | 02-10-15 | 23:39
Hitler was volgens mij meer voorstander van uitbreiding van 'lebensraum' in Europa, ten koste van de bevolking in de geannexeerde gebieden.
internet-achtig initiatief/constructie ? Jezus met die constructies worden hele pedo netwerken opgerold tegenwoordig. Word je van je bed gelicht door een heel politie leger als je eens iets geschreven hebt dat niet eens getekend is.
Ik las net op Joop dat reaguurders een nieuw GeenPeil referendum willen over het vrijhandelsverdrag met Canada.
Zelfs op Joop dringt door dat we systematisch belazerd worden door de EU.
Overigens is dit niks nieuws hoor. Problemen bestaan voor Mark niet. PGB, Fyra, Nationale politie, tsunami aan vluchtelingen, woningbouwcorporaties, Griekse drama, Euro drama, EU drama, Banken drama, moslimfundamentalisme drama, Prorail drama, enz enz enz. Alles blijft gewoon dooretteren en op het allerlaatste moment bemoeit hij zich er pas mee.
@King of the Oneliner | 02-10-15 | 23:48
Ik steun uw motie.
Ik pleit voor de oprichting van een uit GeenPeil/GeenStijl ontsproten idee/partij.
Genaamd Digitale Democraten.
Doel is om via DigiD gekoppelde verkiezingen en referenda te kunnen uitvoeren.
Dus een voorloper voor de toekomst, en zelfs een unicum in de gehele wereld.
En de partij moet de onvrede die er nu heerst onder zeer veel Nederlanders op een democratische wijze kanaliseren.
Zo niet, gaat deze onderhuidse onvrede vroeg of laat zich een weg naar buiten banen, want het volk kan niet door getreiterd blijven worden zoals nu.
DE BESTE COMMENTS:
Hij stemt voor.
Want als de Verhofstadtgroep straks miljarden gaat binnenhalen met schaliegas, druppelt er bij hem ook heel wat naar binnen via zijn nieuwe baantje dat hij verdiend heeft voor zijn bewezen diensten.
Kijk, het is nu even kudt, maar over 10 jaar heeft niemand het meer over Rutte en zit hij ergens in een tropisch oord met genoeg geld om nooit meer te hoeven werken.
En zijn kinderen en kleinkinderen ook niet.
Oh wacht...
Cuyahoga | 02-10-15 | 21:39
Wat heb ik toch een pesthekel gekregen aan dat eeuwige lachje van die Rutte! Elke belofte gebroken die er maar te breken was! En alleen maar veel stemmen gekregen omdat men links niet aan het bewind wilde hebben. Zoals Samson zijn stemmen heeft gekregen omdat men rechts niet aan de macht wilde hebben. Lachebekje en de miljeuterrorist lachen ons allemaal de moeder! Bah, driewerf bah! En dan ook nog eens insinueren dat er misschien wel niet voldoende stemmen zijn met dat internet dingetje. Zak hooi! Nooit, maar dan ook echt NOOIT meer VVD!
G-Klasse | 02-10-15 | 22:00
Niet dat ik nou een enorme fan van Rita Verdonk ben, maar het is natuurlijk wel tekenend dat Verdonk bijna 300.000 meer voorkeursstemmen kreeg dan Rutte bij de TK verkiezingen in 2006. Daarom werd Verdonk ook snel na de verkiezingen door Rutte uit de fractie gejorist. Dat plaatst die "overwinning" van Rutte toch wel in een merkwaardig daglicht. Kan me die uitslag live op TV in 2006 ook nog wel herinneren. Iedereen ging er toen van uit dat Verdonk met een landslide zou winnen van Rutte, Bolkestein had zich ook uitgesproken voor Verdonk. Je had toen al meteen het gevoel, Heee... hier klopt iets niet. Hans van Baalen (30 kg lichter) stond het hardst vooraan te juichen voor Rutte (zie video). Verdonk heeft er zelfs later nog een boek over geschreven.
www.youtube.com...
www.elsevier.nl...
@Haloef | 02-10-15 | 23:27
Hij heeft toch een auto van de zaak met chauffeur?
Zou hij bijtelling betalen?
Oh nee, die betaalt het belastingplichtige stemvee.
*hoort Markie weer lachen*
-weggejorist-
@de-erfen-holland | 02-10-15 | 23:27
Het pand aan het Binnenhof is groot genoeg om aan minstens 300 asieleisers onderdak te bieden, aangezien bij veel debatten heel wat lege stoelen te zien zijn.
En een groot deel van de politici die wél aanwezig zijn, zitten te spelen met hun smartphone of tablet, oftewel het interesseert ze allemaal geen zak.
Stuur Jan Roos eens naar de afloop van zo'n debat en laat hem aan de nog aanwezige politici vragen waar het debat nou eigenlijk over ging.
Dat wordt LOL-televisie.....
Hitler was ook voor uitbreiding van Europa, wist je dat Mark?
Poephoofd. Of all people vraagt wél naar referendum. +1.
.
Rutte gaat natuurlijk niet stemmen. Alles voor een lage opkomst. Hoe lager dat percentage, hoe minder ze hoeven doen met de uitslag.
'Internet-achtige constructie' klinkt alsof hij het maar een flauw trucje ziet. We zullen zien..
"zo'n internet-achtige constructie" geldt ook voor de overheid. Toeslagen, belasting, mijnoverheid.nl ... deugt dat wel, Markje?
Tis maar Entarte Kunst:
www.youtube.com/watch?v=Qh2G2THQqKo
,
Wat een walgelijk mannetje is het toch! Wie dient hij eigenlijk, in ieder geval niet de gewone Nederlander.
Met Nederlander bedoel ik uiteraard niet al dat import gajes.
Ik zeg S.A. Koningshuis, Shell, Bilderberg en upper terrorist Obama!
necrosis | 02-10-15 | 23:23
sorry, ik heb even geen foto's van Markyboy en z'n donkere achterkamertje voor je...
Mark Rutte was voor de opheffing van het verbod op godslastering. Hij was en is (naar ik mag aannemen) voor een zo groot mogelijke vrijheid van meningsuiting. Wat valt hem dan nu zo zwaar aan het feit dat zoveel Nederlanders zich uiten? Draaien doe je maar op de kermis mark.
De Freerecordshop had net als de VVD ook twijfels over die internetachtige constructie.
Dat hij nog onder moeders vleugels zit is alom bekent.
Maar ik vraag me af of hij soms de meest simpele dingen in een volwassen leven heeft gedaan, zoals een rijbewijs halen ?
Als ze het referendum om wat voor drogreden afgelasten dan stel ik voor dat we gezamenlijk gaan helpen met die verbouwing van het Binnenhof. In principe kunnen we het gehele zooitje afbreken. Er is toch geen democratie, dus waar heb je dan een volksvertegenwoordiging en al die kantoren voor nodig. Haal het hele zooitje daar weg, verkoop de grond en laat die Mark "Dictator" Rutte het in zijn eentje besluiten.
Wij van de politiek zeggen: Sterf burger, en houd eindelijk gewoon uw bek.
#kominverzet
Iemand nog een pilsje trouwens?
Hoe groot schat GeenPeil de kans dat Den Haag de Kiesraad het aantal steunbetuigingen (ver) beneden de 300.000 laat verklaren? Kan GeenStijl daarover ook even een poll houden? Ik vrees namelijk met grote vreze dat we bedonderd gaan worden gezien de uitlatingen van Rutte.
Het naast zich neerleggen van een volwaardig tweede 'Nee' zou ook een geweldig resultaat zijn; dat het volk de 'vertegenwoordigers-achtige' tegen hun eigen fundering zou laten schoppen, waarbij nu herhaling mogelijk is. Zelfvervullende-profetie-actige toestanden.
@--sql error-- | 02-10-15 | 22:57
Die pica van Freud prikkelt mijn fantasie niet echt.
Je zal beter je best moeten doen.
Woont Rutte nog steeds bij ze moedertje of is hij al op eigen pootjes gaan staan guttiemetuttie toch.
Poetin zal zich toch flinke zorgen maken om zulke krachtige leiders vanuit de EU .proest whoehahaha sorry hoor of heurr voor de veu veu deu aanhang
@Jan Dribbel | 02-10-15 | 23:08
Die hebben ze afgeschoren.....
*flauw, ik weet*
@necrosis | 02-10-15 | 22:33
/
Ho ho ho ouwe gerontofiel.
Ik zie alleen maar duizenden bloemenmeisjes die ons de eeuwige vrede komen brengen. Compleet bedekt dit keer.
Ben nog nooit zo gelukkig en berooid gewezend.
.
www.youtube.com/watch?v=TbU7oVz0Uq0
@DrakenEi | 02-10-15 | 22:51
Capabele reaguurders met gezond verstand en tevens degenen die hebben staan flyeren en mensen hebben weten te overtuigen van het nut van een referendum.
*Draken-omelet gaat bakken, ende grijns*
Rutte... Ik krijg die naam bijna niet meer uit mijn bek, walgelijk, hoe diep kan iemand werkelijk zinken, hit rock bottom, please neem je verlies en pleur op gek!
Hoe langer ik er over nadenk, hoe revolutionairder ik het vind. Ik ben blij dat ik met mij handtekening het startschot heb gegeven voor de nieuwe Renaissance. Dat internet zou zomaar eens heel belangrijk kunnen worden. Stel nou dat we over elk besluit een referendum kunnen houden? Een tijd van "meeste-stemmen-gelden" spreekt mij een hoop meer aan dan de volksvertegenwoordigers die we nu hebben. Want het pluche onder hun reedt doet ze nogal eens 180 graden draaien!
Waar is Knevel gebleven?
-weggejorist-
Nou nee, ik kan er geen negatief geluid in horen. Eerder realistisch. Rutte wacht keurig de uitspraak van de Kiesraad af, en zo hoort het ook. En dat "internet-achtige constructie": kan ik me veel bij voorstellen. Als er één communicatiekanaal is waar waarheid en onzin, dubbeling en mishandelen, nuance en non-nuance welig tieren dan is het dat internet wel. Ik snap goed dat Rutte hier een slag om de arm houdt. Terecht, vrees ik. En ja: mocht er een dik NEE uit dat referendum voortkomen heeft Rutte inderdaad een hoogst interessant probleem. Hoewel: de Haagse Zandbak kan de uitslag naast zich neerleggen. Ik geef jullie te raden wat er gebeurt bij een massaal NEE...
@Outsider-Inside | 02-10-15 | 22:45
Hear hear, een internet-achtig plan van de VVD.
Volgens mij gaat dat nog eens groot worden, dat internet. Misschien dat mensen er zelfs ooit nog geld aan gaan verdienen!
necrosis | 02-10-15 | 22:42
wat zegt dat over jou fantasien?
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
Ja Marky Mark, je carrière is voorbij. Je staat straks zwaar voor lul tegenover je ondemocratische EU-vriendjes als dat referendum er komt tijdens het voorzitterschap van Nederland. Eurocommissaris zit er niet meer in, hoogstens commissaris van de koning in Flevoland.
@Koonkluk Huis | 02-10-15 | 22:50
Wat er mis is?
Er zijn ruimschoots meer dan de benodigde 300.000 handtekeningen verzameld en daar heeft Rutte (en Kereltje) nooit rekening mee gehouden.
Die gingen rustig slapen met de gedachte dat GeenPeil die 300.000 NOOOOOOOIT zou halen.
En nu zitten ze met het angstzweet tussen hun billen aangezien hun ergste nachtmerrie werkelijkheid wordt: inspraak van het volk.
Tijs doet als een van de weinige journalisten keigoeie interviews. Vooral op Radio 1. Zonder onderscheid des persoons. Ouderwetse ambachtsman.
Ze ontkomen niet aan dat referendum; ze kunnen nooit aankomen met 20% afkeuringen. Dat is wel zo ongeloofwaardig. Ze komen er niet meer onderuit. Het is nu een kwestie van zoveel bekende Nederlanders te strikken die vóór zeggen te gaan stemmen. Maar gelukkig hebben ze daar de NPO voor. Dus dat gaat goed komen. En meteen even een hamerstuk regelen dat referenda alleen nog maar bij 1 miljoen handtekeningen worden gehouden en niet meer mag worden gedaan via 'internetachtige constructies'.
@necrosis | 02-10-15 | 22:46 '
"capabele reaguurders." wie kopt hem in?
@dosis | 02-10-15 | 22:25
Goed plan! En het zijn inderdaad "internet-achtige" constructies dat de overheid produceert, met de nadruk op "achtige".
Toch is Markje wel heel hufterig, volgens mij was geenpeil deze procedure met de kiesraad overeengekomen. Het zou raar als een referendum commissie daar zomaar toevallig iets anders van vind, als dit al binnen hun mandaat valt?
zo de man is door het ijs gezakt , zijn houding , zijn ontwijkende antwoord . never meer de VVD .. na 3 jaar al verziekt ,verwend en besmet .Als ondernemer zal ik na al het gelieg en breken met beloftes en het royaal nivelleren never meer stemmen op die club. Heb het gvd 1 x gedaan (de laatste keer en neem dat ook maar letterlijk ) om enkel links de wind uit de zeilen te nemen. krijgen we jan doedel aan het roer die een wegwuivende , weglachende zijlijnklapper blijkt te zijn. kwiebus.
Wat is er mis met een internet-achtig initiatief? Rutte?
@dosis | 02-10-15 | 22:25
Gnehehe. Een goed verstaander heeft altijd maar een half woord nodig...
In mijn hoofd trek ik vaak een vergelijking tussen de hedendaagse politiek en het feodalisme. Ik zie mark rutten een beetje als een leenheer die zijn laatste stuiptrekking heeft. Zou de nieuwe Renaissance in Nederland beginnen? Ik hoop het van harte.
@VanBukkem | 02-10-15 | 22:06
+100
@Anjin Mohammed | 02-10-15 | 21:51
Ja, dat aldoor lachen van hem; naar mijn mening heeft hij psychopatische trekken; bij Opgelicht zie je soortgelijke types die andere mensen een poot uitdraaien. Ook alles voor eigen gewin en zonder wroeging. Maar, nogmaals, dat is mijn bescheiden mening, En nee, ik ben geen psychiater of psycholoog. Dus wat is mijn mening waard.
@hadsiekiedee | 02-10-15 | 22:40
Dan mogen ze voor de 1246ste keer gaan tellen, maar dan onder toeziend oog van capabele reaguurders.
*dat referendum komt er*
En wat betreft die "internetachtige constructies" waar Mark Rutte het over heeft, verwijs ik hier graag nog even naar het in september 2015 gepubliceerde rapport van het Hoofdbestuur van de VVD over de dringend noodzakelijke vernieuwing van de VVD, getiteld "We gooien de luiken open" en dan met name naar aanbeveling 6 die door het Hoofdbestuur (HB) van de VVD volledig wordt onderschreven:
Aanbeveling 6: De VVD moet de huidige online communicatiemogelijkheden beter inzetten
Het HB onderschrijft deze aanbeveling. Met het instellen van het online-team is de VVD actiever dan ooit op de social media. Toch zijn er nog veel verbeterpunten
mogelijk, zeker ook daar waar het de bundeling van communicatie betreft vanuit de nieuw op te zetten netwerken en regios. Juist de thematische netwerken moeten nadrukkelijk gebruik maken van deze vormen van communicatie.
Bron: files.vvd.nl/toekomstvandevvd.pdf
Zoals te verwachten de ruggengraat van een naaktslak.
Als ze proberen de "internet-achtige constructie" te duiden als onwettig maak dan je borst maar nat.
@Beroep = Boerenlul | 02-10-15 | 22:38
Referendum mag pas nadat het door 1e en 2e kamer is gekomen.
@--sql error-- | 02-10-15 | 22:22
Rutte is het niet gewend, hij heeft liever donkere achterkamertjesconstructies.
"een internetachtige constructie". Woont die oplichter (he Mark ik heb nog e 1000 tegoed van je) soms in een nog onontdekt gehucht, ergens diep in de bible belt? Waar je alleen met trekschuit en bij laag water met de diligence kunt komen? Waar postduiven en de jaarlijkse langstrekkende marskramer en aderlatende kwakzalver de enige contacten vanuit de buitenwereld zijn? Waar boeren vrouw en dochters inspannen om het schrale land te ploegen?
Dat gluiperige onderkruipsel (he Mark ik zoek nog een onderste steen) vertegenwoordigt een land dat het moet hebben van wereldniveau landbouw(kennis), werelwijde handel en high tech, in ambtenaren de kennissamenleving.
Ga knikkeren op het schoolplein, man, en niet andere kindertjes knikkers afpakken als je weer verliest!
-weggejorist-
Het kabinet en de 2e kamer hebben al voor het associatieverdrag met Oekraïne gestemd. Er ontstaat nu een beetje rare situatie dat in verband met een referendum men het kiesvolk nu pas gaat voorlichten waarom we voor moeten stemmen. Het had ze gesierd hier meer aandacht aan te besteden toen het onderwerp op tafel lag.
"Deze 'internet-achtige constructie' heeft inderdaad nog niet eerder plaatsgevonden dus dat mag best benoemd worden.
--sql error-- | 02-10-15 | 22:22 "
Het spijt me, maar ik ben het niet met u eens, de hele formulering en toonzetting is behoorlijk negatief!
Salut! Evocatus
@isitsoornot | 02-10-15 | 22:30
Heeft Rutte wel een zak?
'kloten' heeft hij in ieder geval niet.
Heb me echt helemaal bescheurd gewoon, voel die afgunst, voel de pijn en voel die man zijn afgunst eens hahaha
Het siert hem het niet te maskeren
@Piet Karbiet | 02-10-15 | 22:20
Ken je de slogan nog bij de invoering?
'de Euro wordt van ons allemaal'.
Alleen voor sommige mensen een stuk meer dan voor een hoop andere mensen.....
En ja, ik reken nog steeds om naar de ouderwetsche piek.
Ik kan je vertellen dat we ordinair belazerd zijn met 'hun' belofte dat het leven niet duurder zou worden met hun Euro!
Laten ze in Den Haag en Amsterdam-Noord doorpakken en de voor Geenpeil geschreven en openbaar gemaakte software in overleg met de coder gebruiken voor een test waar in Den Haag al vóór de inwerkingtreding van de Wet raadgevend referendum ruimte voor gemaakt lijkt te zijn:
www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksov...
Jonge, jonge, jonge...
"zo'n internet-achtige constructie"
Gottogotnachantoesakkerloot... Aldoor roepen over innovatie, kenneiseconomie etc. Wordt er eens geïnnoveerd en kennis ingezet, is het weer niet echt goed!
Zwalmfiguur, erken nu gewoon dat het buitengewoon prima innovatief was, dat stiekummuh zakkerige afkammen, dat is nu onze (niet mijn smaak!) ministerpresident!
Salut! Evocatus
@Outsider-Inside Tsja zeg. Rita Verdonk had 620.555 voorkeurstemmen en werd daarna door Mark uit de partij gebonjourd. Potver je zou het bijna vergeten. (hun grootste troefkaart, eerlijk waar)
Rutte zal het zeker wagen want hij heeft de kiesraad in zijn zak.
Dus Thijs is weer in jullie achting gestegen?
en dat koningshuis .. leuker kunnen we het niet maken, duurder wel
- www.ad.nl/ad/nl/10784/Koning-Willem-Al...
@francisca van jole | 02-10-15 | 22:16
Als dat referendum er NIET komt, ga ik in 2017 campagne voeren om vooral op PVV te stemmen.
En dan maar hopen dat ze 50,1% van de stemmen halen.
DAN wordt Mark (en Kereltje) pas zuur....
*grijns*
@Stocktrader | 02-10-15 | 21:37
Soms word er vanuit gegaan dat ieders gedachtegoed 500 jaar achterloopt.
Dhr. de Wit | 21:40
hatari | 02-10-15 | 22:08
Count me in, too. Dat Binnenhof kunnen we best eens binnenstebuiten draaien.
Die MinPres van ons vergeet dat zo'n beetje de halve ambtenarij draait op 'internet-achtige constructies, zoals DigiD. En de site van zijn eigen partij, nota bene.
Rutte, die slappe Jan Salie die nog bij zijn moedertje woont en ons land in de uitverkoop zet, dient na een pek-en-veren-achtige behandeling over de landsgrens gezet te worden!
Rutte haat de Nederlandse bevolking. Als hij van ons hield waren er al lang verkiezingen geweest. Ik moet bekenen op die aal gestemd te hebben. Het spijt me reaguurders. Het spijt me.
wat een gezeur.
Hij geeft gewoon correct antwoord en hij probeert die commissie niet voor de voeten te lopen.
Deze 'internet-achtige constructie' heeft inderdaad nog niet eerder plaatsgevonden dus dat mag best benoemd worden.
Liefde voor protest op de dam...
Kusjes en knuffels,
www.sharegif.com/wp-content/uploads/20...
Ik voel nu al aan dat het hele referendum door de bilnaad gehaald zal worden alvoor het plaatsvind.
Eindelijk voor Thijsje Poephoofd een +1.
Help mij even. Zit ik in het juiste topic?
Hoor net ene Mark praten over internetachtige acties.
We hebben toch de Euro?
De MP beeft... Tegen alle afspraken en borrels in bemoeit het volk zich ermee.
Internetachtige constructie.
Gadverdamme, wat een minachting, wat een steek in de rug naar die meer dan 450.000 stemmers , die willen opkomen voor onze democratie.
Smerig stuk stront, van de bovenste plank. Bah !
-weggejorist-
GS heeft iedereen in spanning laten zitten, nu doet Mark Rutte hetzelfde.
Dat referendum komt er natuurlijk.
Ik zeg het toch nog een keer... Ik voel de Nederlandsche Lente opbloeien. Ik heb er zin an.
Leptob | 02-10-15 | 21:42
Leuk dat je zo positief en hoopvol bent, maar er gaat helemaal/bijna niets veranderen. Met dit referendum kunnen we dan een klein beetje pesten (of de uitslag moet een 'voor' worden), maar met dit referendum of een toekomstig referendum verander je niets aan het zieke systeem zoals het nu is. Immers, een referendum is alleen mogelijk als het gaat over nog niet definitieve wetten. Het probleem zit hem juist in het systeem en wetten/verdragen die er al zijn... en daar kan het volk niets aan veranderen, of heel NL moet op een niet gevestigde politieke partij stemmen die het systeem drastisch wil veranderen (wat niet gaat gebeuren). Lets face it, de fluwelen dictatuur waar we in leven dendert gewoon lekker door. Het volk zucht en kreunt wat en gaat dan ook gewoon weer door met hun kleine leventje. Voor echte fundamentele veranderingen en een herziening van het systeem heb je een volksrevolutie/coupe nodig.
@Cable | 02-10-15 | 21:31
Ik was/ben er van overtuigd dat als het hele referendum achter de rug is en 90% van de kiezers wederom NEE heeft gezegd tegen de EU dat Rutte en co dit niet bindende advies terzijde zullen schuiven.
Maar ik bemerk nu dat Rutte & co dictatoriale constructies aan het bedenken zijn om het hele referendum alsnog af te gelasten.
Rutte wat kom je toch weer SYMPATHIEK over!
RAT!
Wat een arrogantie zo van, dat zullen we nog wel zien.
We moeten meer structuurdebatten voeren.
Schuivende panelen kom er maar in.
Dit is een typisch voorbeeld van "de kruik te water laten tot hij barst". Misschien op voorhand vast wat organiseren rond de ivoren toren?
internet-achtige contructie? Geenstijl? geenpeil? Ik weet even niet hoe het heet? MY ASS!! Nachtenlang heb je hierover wakker gelegen en dagelijks is er op het departement hierover gesproken vergaderd etc etc!
Mochten ze dit referendum afknallen dan organiseert Geenstijl toch wel zeker een demonstratie om ons ongenoegen te kunnen uiten... op het Binnenhof.
Anjin Mohammed | 02-10-15 | 21:51
hoe eens op met die propaganda. echt niemand die er in trapt hoor
Onze Bilderberg-rakker gaat natuurlijk een stok in de wielen werpen, hadden jullie anders verwacht?
Ik denk dat #kominverzet na 14 oktober heel groot gaat worden... Helaas, want dat bewijst het failliet van onze democratie, niet dat ik gek genoeg ben om dat niet al lang door te hebben.
@VanBukkem | 02-10-15 | 22:06
Ah dat is het geheim hij heeft zwellichamen.
Rutte moet nu zijn 5x balkendenorm salaris over x-jaar waar maken zo werkt dat nu eenmaal met politici. Een enkeling denkt dat politici er voor het volk zitten maar die zitten er gewoon voor hullie zelf met een niet akelig salaris en dat smaakt naar meer dus tijdens het politici zijn probeer je dat salaris op te krikken als je later een ander neuzelbaantje accepteert, niet voor je kwaliteiten maar omdat je naam bekend is.
Mark houdt liever van achterkamertjes-achtige-constructies (je hoort Mark lachen)
Thijs had nog even subtiel kunnen vragen hoe het met die onderste steen is.
@Dhr. de Wit | 21:40
Ik begrijp helemaal wat u bedoelt en ik kom graag helpen bij de constructie van dat houten ding met dat touw.
Laat Minpres nou maar eens die "vluchtelingenachtige constructie" oplossen. Dat is gewoon een stille invasie. Nederland is straks bezet zonder dat er een schot is gelost
Oh.. Hij was de moderne tijd vergeten in de wet over t referendum?? Ergo, hij zag meer een visioen over een handje vrijwilligers dat in stromende regen langs de deur moet voor handtekening. Daarom tekende hij ook voor de wet op het referendum? Omdat ie dacht; komt er toch nooit? Waar gaaaaaat dit over. Wat laat ie t afweten..
Niet dat ik nou een enorme fan van Rita Verdonk ben, maar het is natuurlijk wel tekenend dat Verdonk bijna 300.000 meer voorkeursstemmen kreeg dan Rutte bij de TK verkiezingen in 2006. Daarom werd Verdonk ook snel na de verkiezingen door Rutte uit de fractie gejorist. Dat plaatst die "overwinning" van Rutte toch wel in een merkwaardig daglicht. Kan me die uitslag live op TV in 2006 ook nog wel herinneren. Iedereen ging er toen van uit dat Verdonk met een landslide zou winnen van Rutte, Bolkestein had zich ook uitgesproken voor Verdonk. Je had toen al meteen het gevoel, Heee... hier klopt iets niet. Hans van Baalen (30 kg lichter) stond het hardst vooraan te juichen voor Rutte (zie video). Verdonk heeft er zelfs later nog een boek over geschreven.
www.youtube.com/watch?v=DuQXnlrqVsI
www.elsevier.nl/Politiek/achtergrond/2...
doen ze
Freezzz | 02-10-15 | 22:03 | | Reageer+ | 1
www.youtube.com/watch?v=quoOgS7Ke0Q
Rutte: "GeenPeil heeft heel van die handtekeningen euh ... handtekeningen opgehaald". Het zijn boeven, complete minachting van de bevolking. Wat ze eerst in grote steden vanaf de jaren 70 fout hebben gedaan (autochtone bevolking hun identiteit ontnemen en er een getto van maken), dan ze nu met heel Nederland binnen de EU. En dan over 10 of 20 jaar weer die problemen oplossen, wet van behoud van ellende.
@Mesmer | 02-10-15 | 21:47
Het is een lul. Lullen hebben geen ruggengraat nodig om te kunnen staan.
@G-Klasse | 02-10-15 | 22:00
media.tumblr.com/tumblr_majhbkBYvG1qki...
@Boris die Sauertopf | 02-10-15 | 21:55 > Leg ons dat eens uit, hoe het afblazen van het referendum de doodklap voor die partijen zou zijn?
Integendeel zelfs, ze zijn dan van dat immer lastige GS/GP af, drinken een glas, doen een plas... enz.
uppercut voor die vent!
Wat heb ik toch een pesthekel gekregen aan dat eeuwige lachje van die Rutte! Elke belofte gebroken die er maar te breken was! En alleen maar veel stemmen gekregen omdat men links niet aan het bewind wilde hebben. Zoals Samson zijn stemmen heeft gekregen omdat men rechts niet aan de macht wilde hebben. Lachebekje en de miljeuterrorist lachen ons allemaal de moeder! Bah, driewerf bah! En dan ook nog eens insinueren dat er misschien wel niet voldoende stemmen zijn met dat internet dingetje. Zak hooi! Nooit, maar dan ook echt NOOIT meer VVD!
Ik mag die Tijs wel. Deed het met Knevel ook veel beter dan Pauw en Witteman. Losser, gevatter, grappiger. Vara is een ook beetje zoals de EO vroeger was: Vol taboes, brave niet-grappige comedians en een ideologie waar een logisch mens geen touw aan vast kan knopen.
Thijsje snapt het verschil niet tussen pro-europees en pro-EU.
.
Verder: alsof je met papieren handtekeningen niet de boel kan flessen. Wat een dwaas. Internet-achtige constructie. Pffff. Je mocht willen dat de rijksoverheid en de Belastingdienst zulke mooie internet-achtige constructies zouden bouwen binnen een vloek en een zucht en voor een appel en een ei (en open source ook nog!!!).
.
Minpres hoopte dat het referendum een papieren tijger was, 300K handtekeningen in 6 weken lukt toch niemand. Nu is het gelukt, en is Minpres een zuurbekkie. Op naar de nul zetels.
Volgend jaar ook geen belastingopgave meer doen, want is tegenwoordig ook maar een "internet-achtige" constructie.
Dat is niet mijn minister president vriend!
Zou eigenlijk niet gek zijn wanneer alle 'digitale' handtekeningen -op verzoek van Mark Rutte- afgekeurd worden. Dan zijn wij naast de PvdA ook van de VVD verlost, dan nog het CDA en D66 nog te gaan, wie weet wordt het dan ooit nog eens iets met Nederland..
Ik blijf het zeggen.. De Bilderberg Groep zit hier allemaal achter.
@i-Wonder duiiiiiiiiizend eeeeurieeee voor jou en voor jou en voor iedereeeeeeeeeeeeeen
Zwarte Piet is een levensovertuiging. Mag een referendum daarover?
Nu loop ik al een paar jaartjes mee, maar ik kan me niet herinneren dat we zo'n waardeloze minpress gehad hebben, die zo openlijk liegt, zo veel halve waarheden spreekt en zoveel dingen doet waar helemaal niemand het mee eens is, zijn partijleden incluis. En maar blijven lachen ..... Ik vind je een enorme lul, mark !
Zo, en dan nu eerst maar 'ns die 1000 .....
@Zo is het maar net! | 02-10-15 | 21:41
Koning Piet
Ontslag van de EU
Zwarte dood
Uit Danny Blind
Strafhuis
.
ik weet ook niet wat me bezielde...
Vond @MinPres netjes antwoorden hoor. En het was ook een internet-achtige constructie. Gelukkig maar. Zonder dat was het nooit gelukt.
Rutte heeft indertijd in 2006 ook de stemming om het VVD lijsttrekkerschap tussen hem en Rita Verdonk gemanipuleerd via zijn JOVD netwerk, dus onderschat niet waar deze cynische manipulator allemaal toe in staat is. Het scheelde maar een paar stemmen of Rutte was voor altijd in de politieke wildernis verdwenen in plaats van Vedonk.
www.nu.nl/algemeen/739840/verdonk-beti...
vorige.nrc.nl/binnenland/article168645...
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
Cuyahoga | 02-10-15 | 21:39 | | Reageer+ | 0
*zing* www.youtube.com/watch?v=udqYEktc3o8
Mede daarom heb ik op ouderwetsche wijze het formulier in een envelop gedaan met daarop een plakplaatje met een 1 erop, waar ik aan de achterkant van de koning moest gaan likken.
Ik vond de opmerking "Internetachtige constructie" wel treffend voor hoe men tegen de samenleving aankijkt. Mensen (in de politiek): de wereld is keihard aan het veranderen om jullie heen en de enige manier om het volk meer inspraak te kunnen geven op een laagdrempelige, relatief goedkope en makkelijke manier zijn die "internetachtige constructies". Ik snap ook niet dat ik al bedragen hoor van tientallen miljoenen euro's die dit referendum moet gaan kosten. Slappe hapexcuus.
Hoe blijft die man zonder ruggegraat eigenlijk staan?
@Zo is het maar net! | 02-10-15 | 21:41
Koningshuis referendum gaat helaas nooit gebeuren want dat is verboten verklaart
Van de laatste 7 premiers die ik mij herinner is Mark Rutte met stip de slechtste. En wat een droevenis dat iemand van 47 het internet nog niet begrijpt.
Rubberen Robbie laat alvast zijn mentale diarree lopen.
Rutte maakt niet heel erg fijntjes duidelijk dat hij voor de lol, of uit angst voor de democratie, bereid is de stekker uit het referendum te trekken.
Als hij dat doet, dan stel ik voor om op het binnenhof ter plekke 500.000 handtekeningen te zetten. Kijken of hij dan nog het lef heeft om de stem van het volk te negeren.
Oh, en mag ik dan mijn mascotte meenemen... etc.usf.edu/clipart/51700/51712/51712_...
Ik kan niet meer kijken naar die kwal.
Hij [Rutte] is mij iets teveel aan het twijfelen OF er wel een referendum komt... zeg jongens van GP : jullie hebben toch wel een kopie van al die handtekeningen hoop ik, vertrouw die gevestigde kliek voor geen cent.
Zie ze in staat om de boel ongeldig te verklaren vanwege dit of dat, want Mark Rutte die tijdens zijn vrz.schap van de EU een referendum tegen de EU moet meemaken, zie ik niet gebeuren, staat ie voor lul bij heel Europa.
Aha, Rutte's commentaar was het spuug op zijn vuist. 14 oktober gaat de hele vuist erin. Referendum afgelast ivm invaliditeit van 'internet-achtige constructie'. Onderzocht en beproefd door ICT commisie onder leiding van Ivo Opstelten.
Wat een hypocrieten zijn het ook.. Geen handtekening willen zetten voor een referendum maar wel gaan stemmen bij het referendum..
ooooh, markie maakt het spannend haha. Waarom hoor ik toch die dynastie tune nu op de achtergrond. DoubleCross Alexis.
Ik zeg het toch nog een keer... Ik voel de Nederlandsche Lente opbloeien. Ik heb er zin an.
Rutte .......??? Ooh die! Weggejorist
Nog een paar opties voor toekomstige referenda, ter inspiratie:
-Koningshuis
-Doodstraf
-Uit de EU
-Ontslag Danny Blind
-Zwarte Piet
Ja Mark, wij de internet generatie gaan je helemaal de moederrr neuken.
Welkom in 2015. En ongezien de typhus ook.
De Koreaanse Slet | 02-10-15 | 21:32 | | Reageer+ | -2
Ik ga u BES noemen alsin: BESNederlander,en als Bef Een Stopcontact, EU trol.
Mazzel Bes fijne aaf verders.
"internetachtige constructie" Meneer Rutte het is 2015!!
Stocktrader | 02-10-15 | 21:37
Inderdaad hahaha
Internet-achtige constructie, dat klopt. En als dat niet werkt gaan we over op een houtje-touwtje-achtige constructie. Als u begrijpt wat ik bedoel...
Ze zijn er toe in staat.
Moge de pleuris dan uitbreken.
Hij stemt voor.
Want als de Verhofstadtgroep straks miljarden gaat binnenhalen met schaliegas, druppelt er bij hem ook heel wat naar binnen via zijn nieuwe baantje dat hij verdiend heeft voor zijn bewezen diensten.
Kijk, het is nu even kudt, maar over 10 jaar heeft niemand het meer over Rutte en zit hij ergens in een tropisch oord met genoeg geld om nooit meer te hoeven werken.
En zijn kinderen en kleinkinderen ook niet.
Oh wacht...
"internetachtige constructie" Meneer Rutte het is 2015!!
Zou er een kans kunnen zijn dat dit referendum word afgekaatst omdat het via een internetachtige constructie is opgevoerd?
Internetachtige constructie.. Haha, beetje met de tijd meegaan zou zo slecht niet zijn.
De Koreaanse Slet | 02-10-15 | 21:32
Bijna..
.
Het is allemaal 1 groot zionistisch complot & where f#cked.
Dan doen we het gewoon over en zullen er veel meer meedoen.
Vuile machtsgeile liegende landverradende klootzakkerige pluchehoer die Mark.
Het liefst zou hij dat referendum weglachen. Maar dat lukt niet.
Uit z'n hele relaas druipt een vorm van minachting af voor het initiatief én de burger.
stopdebankiers.eu/het-valse-spel-van-r...
kuchie kuchie
Nou, Mark Rutte is nog ongeloofwaardiger dan een internet-achtige constructie. Waar is mijn 1000 Mark?
Met andere woorden :
De gevestigde parlementaire hoernalistiek zijn een stel gedresseerde apen.
En voor de vragen die er wel toe doen moeten wij ons verlaten op een up-tight EO presentator...
Right !
Dat zeg ik! Rutte-achtige constrcutie dat associatieakoord!
@Cable | 02-10-15 | 21:31
Het is allemaal een complot!!!
Twijfel zaaien
REAGEER OOK