Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Azijnbode maakt gehakt van Youp

donder op manJe zal maar in Deventer wonen en kaarten hebben gekocht voor de voorstellingen van Youp van 't Hek deze week. Veel mensen hebben dat ook gedaan, want Youp trekt volle zalen in de Deventer Schouwburg met zijn show 'Schreeuwstorm'. (Ja, taalgrapje.) Maar goed. De shows zijn allemaal uitverkocht. En da's natuurlijk leuk voor die Vara-schnabbelende NRC-clown. Maar al die gelukkige bezitters van een kaartje willen we toch even een extragratis adviesje meegeven. U kunt uw kaarten nog omruilen. Want Youp's nieuwe show schijnt helemaal RUK te zijn. Aldus de kunsdt-recensent van de Volkskrant. Nu geloven wij nooit wat er in de AzijnBode staat. Ga dus gerust naar Youp. De komiek mag dan versleten zijn, het publiek dat hij trekt wordt er steeds LEUKER (filmpje) op...

Reaguursels

Inloggen

de enige leuke Youp is "Youp uit Tilburg..."

Onderbuik | 30-01-07 | 14:10

Youp valt helaas in herhalingen. Zijn tegenwoordige shows zijn opgebouwd met grappen uit de oudere shows.
Wie die shows kent hoeft dus niet meer te gaan, je hebt alle grappen en grollen wel gezien en gehoord.

mambo43 | 30-01-07 | 13:21

Azijnbode heeft het bij het rechte eind. Youp is over zijn houdbaarheidsdatum. Pritt Stift weet niet wat leuk is.

OzitdatzO | 29-01-07 | 23:30

Deze mijnheer is OK. Hij doet hetzelfde als GS nu ook probeert te doen alleen hij is succesvoller op dit moment.

Soldaat 90-5 Zakhu | 29-01-07 | 22:17

-weggejorist-

Soldaat 90-5 Zakhu | 29-01-07 | 22:16

Hoax helaas.

PiereAndre | 29-01-07 | 21:11

Alsof ik me ooit iets zou aantrekken wat zo'n gesjeesde PABO-student van het azijnbode-journaille beweert! Van die hogepriesters van de Linkse Kerk moet alles zonodig ge-engageerd zijn, zodat je op oudejaarsavond de propagandistische diarree van Lebbis en Jansen moet verstouwen met hun eeuwige gezeik over Rita Verdonk. Hoe lang dat stelletje mislukte missionarissen daarover doorzeek, ongelofelijk. Laat ze in Afrika gaan wonen als ze zo graag omringd willen worden door straatarme losers. En als het nou nog grappig was, maar nee.
Nee, dan toch liever de pretentieloze lol van Youp; een goudeerlijke salonsocialist met in ieder geval gevoel voor humor.

Brouhaha | 29-01-07 | 20:35

cabaret is ook zo typisch Nederlands: het mag allemaal niet te dol worden, want het moet wel gezellig blijven

peertje221 | 29-01-07 | 20:18

knutsel 29-01-07 @ 20:10

mee eens. Cabaret op zichzelf is tenenkrommend slecht. De enige lichtpuntjes in het genre (andre manuel, de vroege hans teeuwen) zijn meer theater of standup dan cabaret

peertje221 | 29-01-07 | 20:16

Je kunt ook besluiten dat cabaret bij voorbaat de hele weg naar huis zuigt. De enige uitzondering was m.i. Hans Teeuwen en die was slim genoeg om er zelf een punt achter te zetten. Altijd dezelfde moralistische ondertoon, altijd dezelfde 'maatschappijkrietiese' tekstjes, altijd dezelfde 'gevoelige liedjes' waarbij je van plaatsvervangende schaamte spontaan een slappe plasser krijgt. Misschien dat Youp en Freek in een grijs verleden ooit eens iets zinnigs te zeggen hadden, die tijd ligt echter mijlenver achter ons. De nieuwe generatie is al helemaal tenenkrommend omdat we megalomane idioten die denken dat ze in hun eentje met flauwe grappen een avondvullende voorstelling kunnen geven nu toch echt wel gezien hebben. Wat mij betreft wordt cabaret gewoon verboden. Lekker bruine censuur om het volk te beschermen tegen op het podium kwakende eikels.

knutsel | 29-01-07 | 20:10

Heeft Youp nog grappen gemaakt over de Deventer Moordzaak waar Maurice de Hond zich druk om maakt?

Vossie | 29-01-07 | 19:43

Youp is een jankbek!

Mad Max | 29-01-07 | 19:38

Gelukkig is de azijnbode ook helemaal RUK

Fapdrol | 29-01-07 | 19:22

Van 't Hek schreef geniale columns, prachtige grappen en in de herfst van zijn carriere is de man een goed publiek gegund.

Wie zit er in godsnaam te wachten op de recenscie vanuit de inteeltfabriek va n Broertjes?

Een zichzelf respecterende kater weigert op zo'n krant te schijten en er zijn nog mensen die 'm nog lezen ook? De Volkskrant is geen krant, de volkskrant is shit.

Who the fuck is Nijenboer dat hij denkt dat er, behalve dan dat leger shagrokende okselhaarcultiverende jarenzestig gajes, iemand geinteresseerd is in het geneuzel dat hij schrijft?

Ik ben nog meer geinteresseerd in de mening van een doofstomme Congoleze medicijnman met Alzheimer dan in de mening van zo'n afgezogen paarde(n)lul als Nijenboer.

No offense.

Rabarberke | 29-01-07 | 19:00

Teen 29-01-07 @ 14:13

Helemaal mee eens. Goede grappen en moralisme verdragen elkaar totaal niet.

peertje221 | 29-01-07 | 18:31

Dit gaat toch over die aflevering van de Azijnbeaude met Fleischbaum er in?

Ach, Youp van ut Hek is nooit echt leuk geweest. Altijd zeiken op de maatschappij maar nooit zelf eens wat doen. Over the hill and far away, die gast. Oh ja, en ook redelijk binnengelopen denk ik zo dus medelijden hoeven we niet met hem te hebben. Bewaar dat maar voor Buckler of zeau...

TM | 29-01-07 | 18:24

sergei 29-01-07 @ 16:35
Wat lul je nou? Je reageert toch zeker zelf ook op Geenstijl? Waarom zou je een haar beter zijn dan de rest?

peertje221 | 29-01-07 | 18:20

Verraasend genoeg ben ik het met de compleet a-humoristische recensent Nijenboer eens.
Youp, stop onmiddelijk hiermee!!! Je bent niet leuk meer, als je dat al ooit was.

peertje221 | 29-01-07 | 18:03

.. schrijf confectierecensent en hoerenzoon Nijenboer...

Rabarberke | 29-01-07 | 17:59

Alle vrouwen hoeren? mee eens, tot dat onomstotelijk het tegendeel is bewezen. Ik heb de hele voorstelling gezien, of hij laat ze "haar" roepen of zoals in dat filmpje "rijbewijs' en de man wordt (enigszins voorspelbaar) teruggepakt. Maar de azijnbode heeft wel een punt als ze zeggen dat het hier en daar versleten is, Youp is al 2 voorstellingen terug aan het afbouwen. T.w. De wereld draait door en Prachtige paprika's. Lijkt me een mooi moment om er mee op te houden.

Karel Kruizenruiker | 29-01-07 | 17:32

als die azijnbode bedoelt dat Youp van 't Hek geen grapjes over de Islam en islamieten durft te maken heeft hij een punt, maar iets zegt me dat dát het wel niet zal zijn...

Onderbuik | 29-01-07 | 17:31

Wie pist er hier nou azijn? GS, want daar hebben ze weer eens een bewijsje gevonden dan de Volkskrant altijd negatief is. Als ze even verder gekeken hadden, dan hadden ze gezien dat op dezelfde pagina in de krant een recensie van de show van Howard Komproe stond, en die was wél positief.

emmertjevol | 29-01-07 | 17:25

Jammer, ik woon in Deventer en heb kaarten.....
Morgenavond maar eens even kijken hoe weinig humor die azijnpissert van de Volkskrant heeft..... Want dat Youp grappig is, is natuurlijk onomstotelijk vastgesteld!

ScrollXS | 29-01-07 | 17:11

barones 29-01-07 @ 15:35

Ik schat barones in op mavo-2.

erdebe 29-01-07 @ 16:13

Je hebt gelijk want echte Amsterdammers wonen (helaas) in Purmerend, Lelystad, Almere en Hoorn. Omdat provinciaaltjes met geld zo nodig in "die leuke echte Amsterdamse volkswijken" zoals de Jordaan en de Pijp willen wonen. Jammer alleen dat daar geen Amsterdammer meer te vinden is. Er uit getreiterd door makelaars die voormalige krotten ineens als peperdure "appartementen" in de verkoop zetten. Onbetaalbaar voor de voormalige arbeidersbevolking uit die buurten. Nog geen twintig jaar geleden schaamde je je overigens mottig als je daar woonde.
Trouwens als je zo nodig in een echte authentieke volkswijk wilt wonen dan moet je in Bos en Lommer tussen de Mocro's gaan zitten en niet in je Groenlinkse yuppie reservaat.

Youp irriteert mij dan ook altijd enorm als hij weer eens afgeeft op provinciaaltjes die een dagje in "zijn" Amsterdam komen doen.

Bigi Bana Boy | 29-01-07 | 17:10

De Azijnbode heeft dit keer volkomen gelijk.

originele nickname | 29-01-07 | 17:07

@tegengas, voorstoppert

Dit is een misverstand. Het is een bewuste keuze van GS om de koppen zo tendentieus/nodeloos kwetsend etc te maken, als een soort stijlfiguur. Mijn stijl is het niet, maar het schijnt tot de verbeelding te spreken. Dat hiermee de waarheid vaak geweld aangedaan wordt, is geen probleem, mits er goede verstaanders zijn natuurlijk.

finnish humor | 29-01-07 | 17:07

@voorstoppert 29-01-07 @ 16:29
Met koppen gaan ze bij GeenStijl en NieuwNieuws al tijden geregeld de mist in.
Tijd voor een goede eindredacteur.

tegengas | 29-01-07 | 16:47

Grappig dat iedereen hier zo goed weet wat wel en niet leuk is. Ik heb HIER nog geen enkele goeie grap kunnen lezen. Hou je bakkes en ga kijken naar een show van Jan Jaap van der Wal. Of Eric van Sauers. Maar dat zal wel weer niet kunnen omdat die laatste zwart is. En zwarte mensen, daar houden ze niet van bij GeenStijl. En Dominique dat maar vrolijk ontkennen in de Volkskrant.

sergei | 29-01-07 | 16:35

barones 29-01-07 @ 15:35
En ik stel voor dat je die kut in je nek laat besnijden. Wat een gelul!

Maaknieuitjoh! | 29-01-07 | 16:30

Volgens mij zegt de recensie dat het meer van hetzelfde is, maar niet slecht.

voorstoppert | 29-01-07 | 16:29

oakie 29-01-07 @ 15:53
Ga es deaud

Zo jammer! | 29-01-07 | 16:25

Youp is leuk, ook zijn nieuwe show!!

bobdg | 29-01-07 | 16:21

Hoezo hij BEGINT ruk te worden. Ik ben een jaar of 10 gelden al eens uit een show weggelopen. Te slecht voor woorden. Eindeloze borstklopperij over Buckler kapotgemaakt, orinair gescheld over dikek wijven die met hun kut over barkrukken zakken, te genant voor woorden allemaal. Daarna zn varkensfrenzy. hoe ist daarmee eigenlijk?? En dan de zure ironie dat de mensen die je het hardst verketterd, je grootste fans zijn. U weet wel: van die brave burgers die Youp-van-het-Hek-rond-Amsterdam (ja dat krijg je als je zelf een nep-amsterdammer bent en dan af gaat geven op al die provincialen die je in de kalverkutstraat voor de voeten lopen, wel gek dat ie dat niet roept als ie ergens in deventer zn geld aan het verdienen is) nodig hebben om te weten wat ze ergens van moeten vinden. Vuilnisman.... kan deze zak ook mee??

erdebe | 29-01-07 | 16:13

Youp Heerscht!

The Patriarch | 29-01-07 | 16:06

@Hama /@oakie
spammhoer...

Lesbeau's4ever | 29-01-07 | 16:06

-weggejorist-

oakie | 29-01-07 | 15:53

Goeie recensie in de VuckingVkrant. Ik vond de voorstelling helemaal nix. Waar kon ik mijn geld terugkrijgen?

cloggie42 | 29-01-07 | 15:49

Azijn met gehackt is best wel wat van te maken met munt erbij dat dan weer wel om het af te maken nog wat apsint erbij in een glas of tien.

Attila23 | 29-01-07 | 15:48

@Barones
Gelukkig heb jij wel een waardevol gevoel voor humor. Laat even weten welke humor wel acceptabel is en verlicht ons onwetende zielen op die manier...

Lof der Zotheid | 29-01-07 | 15:39

@ Zo jammer! 29-01-07 @ 15:29
Youp is al jaren aartsvijand van de Televaag

Traag | 29-01-07 | 15:38

Ik zag onze Youp laatst nog bij het laboratorium op de Willemsparkweg. Hij moest even een testje laten doen (plasje, poepkweekje en bloed). Er stonden niet zoveel mensen te wachten, maar toen hij binnenkwam, kon hij het niet laten om "GVD wat is het hier druk." te roepen. Niemand moest lachen. Misschien een voorbode van zijn show?

Mokum Kosher | 29-01-07 | 15:36

Vieze ouwe man die volgens mij nooit enig gevaoel voor humor heeft gehad.
Ja en dat publiek... mavo 4 klantjes met zeer beperkt mentaal niveau.
Ik heb ze weleens naar het theater zien lopen ... wat een zielig zooitje .
Die van het hek is erg .. maar echt eng zijn de mensen die er naar toe gaan en er om lachen.
Ik stel voor om als de zaal leeg loopt na afloop het publiek af te voeren en te dumpen in de grachten gordel voor het kapitale bordeel waar van het Hek woont met zijn Hoeren!!

barones | 29-01-07 | 15:35

Kijken of het Buckler effect ook op de Televaag kan worden toegepast, Youp kom er es in.

Zo jammer! | 29-01-07 | 15:29

Youp zegt: "Noem maar wat, en ik heb het. Wat heb ik niet? "

Humor, lul. Opgetieft versleten fossiel.

Deport | 29-01-07 | 15:27

Of snapt alexander nijeboer het zelf allemaal niet zo meer? wat is nou de mening van een volkskrant recencent helemaal?

De Siamesekolibri | 29-01-07 | 15:25

Ik was finalist 357 bij Idols seizoen twee, aflevering 69, dus beter dan Youp. Of niet? Zijn alle Posters voor me soms rijp voor een fatwa, a la Hakbar? Youp, het varkentje, van het Hek wat zich graag op moddererig terrein begeeft heeft het zo ook 'weer' niet bedoeld. Hij durft misschien niet meer, dat kan. Maar hij staat dan ook in het telefoonboek. Jullie niet, maar jullie doen ook niet grappig, toch?

Vertwijfeld bleef ik achter, hij vond Freek beter (story en weekend 1999 wk 51), ik ook. Toch heeft dit varkentje wel iets. Hij ruikt een beetje naar oliebollen en vreemdgaan..

Japiejapieja | 29-01-07 | 15:25

En hoewel ik Theo Maassen goed kan lijden, heeft ie toch veel afgekeken van Bill Hicks. Trouwens, iets wat ie zelf ook toe gaf tijdens Zomergasten, 2 jaar geleden.

de bier | 29-01-07 | 15:17

Youp van het Hek ja, kan die gast geen Fatwa krijgen? Waar zijn die Hakbars als je ze nodig hebt?

alpha_mannetje | 29-01-07 | 15:13

Het is wel duidelijk dat er nog nooit iemand van de GS redactie naar een voorstelling van Flappie, eh Youpie is geweest, want dan zou je weten dat er altijd goed geoefend is op de grappen.. 1000 keer ingestudeerd, en noooit improvisatie in zijn shows..

pwman | 29-01-07 | 15:13

@looprekje : en wat dacht je van dat wandelende geraamte van Dolf Janssen??

Stijlloze Aarsfistel | 29-01-07 | 15:10

@ Mosselprikker: Wellicht naiviteit, wellicht denk ik gewoon dat er gewoon mensen zijn die kranten lezen en weten dat Youp zijn rijbewijs kwijt is. Als we het trouwens over shows regisseren gaan hebben wil ik ons Bertje Visser er graag nog eens bijhalen. Letterlijk al zijn zogenaamde geintjes en tussendoortjes zijn bij een voorstelling gelijk aan tevee.
@Lof der Zotheid: Inderdaad, Klaas van Eerden is ondergewaardeerd.

Ruubse dinsdag | 29-01-07 | 15:09

Youp, had een paar maanden geleden nogal neerbuigend gedaan tegenover een SBS6-show-nieuws verslaggever. Die hem vroeg over zijn buiten-echtelijke relatie met een Bredase tandartsvrouw.
Dat neerbuigend doen, terwijl hij zelf fout zat, is hem in zijn eigen kring zeer kwalijk genomen. Heb ik gehoord.

Traag | 29-01-07 | 15:05

Heb die ouwe zeikerd nooit leuk gevonden. Vraag me ook steeds sterker af wie er een grotere zeikdoos is: hij of dat wandelende neusgat van Lebbis.

looprekje | 29-01-07 | 14:53

@Big Bana Boy @ 14:37
Inderdaad tragisch, en je hebt gelijk, het is een dilemma, hoewel ik het geen zelfhaat zou noemen, eerder een verschuiving van gezonde zelfspot naar afgunst.
Zo kwam de afrekening met zijn eigen achtergrond over het feit dat hij uit een hockeymileu in het Gooi komt, niet goed kon hockeyen, 10 jaar over de Mavo deed etc. in zijn eerdere shows veel beter tot uiting als gezonde zelfspot. Nu lijkt het afgunst te worden.
Afgunst naar de nouveau riche, bijvoorbeeld als moeder de kinderen niet met de Range Rover van schoool kan halen omdat ze naar de kapper moet. Zelfspot was het nog toen Youp een oude kakker met een Volvo 940 en twee labradors uitlachtte om iets wat hij aan de bar op de club had meegemaakt.

Tim | 29-01-07 | 14:48

Ruubse dinsdag 29-01-07 @ 13:53
Je bent ook een lieve naive jongen. Ik mag toch snappen dat je begrijp dat zo'n show van het begin tot het eind is geregiseerd. Een cabaretier laat vaak dingen fout gaan (bv. Jochem Meijer die een "klasgenootje" vergeet te te vermelden. Dit deed hij bij ons in de schouwburg ook).

Overigens heb ik dit van een een medewerker van de schouwburg die er 3 avonden bij is geweest. (3x dezelfde grap).

scaglietti 29-01-07 @ 13:54
Prachtige paprika's vond ik een ruk voorstelling. Mist spitsvondigheid en vernieuwing zoals hij dat >10 jaar meer had. Meningen verschillen, maar als je het oude werk echt goed kent, heb je de helft van de grappen alweer gehoord die ook in prachtige paprika's zitten. Denk maar eens aan de hoofdlijn in dit programma (gehandicapte jongen, veluwe grapjes, enz. enz.)
Geloof me, niets nieuws onder de zon.

Mosselprikker | 29-01-07 | 14:47

Paar jaar geleden had hij een stuk met kinderen die video wilde kijken. Nee paps die wil ik niet zien, die wil ik die ken ik al. Los van de Bucklerlul die Youp tegenwoordig is, is zijn publiek verworden tot die Yup wil ik zien want die ken ik.

spooky | 29-01-07 | 14:38

Tim 29-01-07 @ 14:23

Tot op zeker hoogte was Youp al iemand waar hij zelf een hekel aan had voor hij aan zijn carriere begon. Hij komt uit een well-to-do hockey milieu en is geen echte Amsterdammer. En juist tegen die dingen schopt hij regelmatig aan in zijn shows. Er zit dus altijd een sterk element van afrekening met zijn eigen achtergrond in. Miscchein zou je zelfs wel van een zekere zelfhaat kunnen spreken. Dat weet hij zelf overigens als geen ander en ik kan mij zo voorstellen dat hij dar zelf toch ook problemen mee zou moeten hebben. Ik heb dat altijd iets tragisch aan die man gevonden.

Bigi Bana Boy | 29-01-07 | 14:37

Een over het paard getilde, arrogante KWAL, die hoodfakelijk zich zelf leuk/goed vind. Weg wezen, ga met pensioen in een 3e wereld land ofzo!!

RazendeBode | 29-01-07 | 14:36

@ Rui Barros 29-01-07 @ 14:11

"Ik zie em ook zo elke ochtend voor z'n spiegeltje staan, om weer eens z'n meest ruftende pet uit te zoeken voor die dag."
Ge-wel-dig! LOL

Trouwens, die gore Freek de J. kan er ook wel wat van. Ik wordt een beetje misselijk elke keer dat ik die klootzak zie of hoor. Irritant hé, mensen die zichzelf helemaal te gek vinden? Vroeger vond ik Hans T. erg gaaf, maar de laaste show op TV was niet boeiend.

Kale Imero | 29-01-07 | 14:35

Gelukkig zijn alle kaartjes al uitverkocht.

MuppetMaster | 29-01-07 | 14:33

De tragedie is dat Youp de bucklerlul geworden is die hij destijds de grond in boorde. Het wordt tijd dat ie dat doorkrijgt, zoals nu is het genant.

spooky | 29-01-07 | 14:33

@ spooky 29-01-07 @ 13:32
Vrij gebruikelijk bij een try-out dat de cabaretier met het script in zn handen staat, helemaal bij Youp.

GodfriedV.Bouillon | 29-01-07 | 14:27

In de kern heeft de azijnbode zowaar een keer gelijk! Youp is níet vernieuwend. Alleen is de conclusie fout. Met het gebrek aan vernieuwing is niks mis. Een grote doelgroep heeft blijkbaar stevige behoefte aan hetzelfde in een ander jasje. Ook ik heb enkele weken geleden weer zitten kijken naar Prachtige Paprika's. De truc met het rijbewijs (of dat nu geroepen wordt door de technicus of door iemand uit de zaal maakt niet eens uit), was qua timing natuurlijk simpelweg weer gewoon goed.
.
Ook de relatieve nieuwkomers als Najib Amhali (integratie en tegenstelling Marokko/Nederland), Hans Teeuwen (absurdisme), Jochem Meyer (koketteren met zijn ADHD) en Theo Maassen (de nieuwe Youp van 't Hek) herhalen zichzelf vaak qua opzet en onderwerpkeuze. Zolang die herhaling maar komt in een verpakking die weer fris genoeg is om niet al te herkenbaar te zijn.
.
Overigens is mijn favoriet de nog ondergewaardeerde Klaas van Eerden.

Lof der Zotheid | 29-01-07 | 14:27

ik geef youp groot gelijk .. alles moet tegenwoordig leuk zijn .. maar eh vergeet die buckler .. de nederlander van 2007 is eigenlijk nog steeds bezig met : lenen, lenen; betalen, betalen .. dus wrm zou je iets nieuws verzinnen als je publiek je ook niet meer bij kan houden ? daarnaast: theo maassen is dan wel een heldT maar volgend jaar is ie weer een pessimist .. dan liever die standvastige youp die nog 1 keer aan zijn vrouw uitlegt wrm zij nog bij hem is .. en wrm hij niet bij haar .. doe maar denken radertjes .. doe maar denken ;)

Draaitafel Demagoog | 29-01-07 | 14:26

Wel origineel: Alle vrouwen zijn hoeren. Maar Youp blijft altijd wel ergens grappig.

Rechtse_Rukker | 29-01-07 | 14:24

@de Bier

Dat gevoel heb ik sowieso wel bij veel mensen, dat ze eigenlijk tegen iets willen protesteren, maar er is niks dus gaan ze maar cliché dingetjes doen.

Hyro | 29-01-07 | 14:24

@Bigi Bana Boy: Dank u, dit probeerde ik een half uur geleden ook te zeggen, maar kon het niet echt onder woorden brengen...

Tim | 29-01-07 | 14:23

@ nieuwmans 29-01-07 @ 14:15
YESS!!
@ de bier 29-01-07 @ 14:17
Dan ben ik toch van een andere generatie. Ik zwaai met hele andere lichaamsdelen.

Teen | 29-01-07 | 14:23

je bent pas een ontzettende burgerlul als op GS staat

youp van harte!

bapao | 29-01-07 | 14:23

Mwaw, ik vind dat die VK journalist Youp helemaal niet afkraakt. Eigenlijk vind ik het een hele goede analyse van het dilemma waar Youp in terecht gekomen is. Ik heb inderdaad al een hele tijd het gevoel dat zijn shows steeds meer over hemzelf gaan ... dat hij zelf ongewild geworden is waar hij altijd zo tegen ageerde. Neemt niet weg dat hij nog altijd scherp en grappig is. En dat is precies wat de VK schreef.

Bigi Bana Boy | 29-01-07 | 14:22

die paul (van paul & witteman) vond het laatst ook al een slaapverwekkende kudtshow.

preston spears | 29-01-07 | 14:20

Stijlloze Aarsfistel, dan doe ik dit:
..
Joep zal ik je eens even lekker in je bek schijten?.....
..
hihihi

Attila23 | 29-01-07 | 14:19

Teen 29-01-07 @ 14:13
Dat is het typische gedrag wat men in Nederland nooit afgeleerd heeft. In Belgie noemen ze dat, het gereformeerde dominee syndroom. En gelijk hebben ze. Of het nu de grefo's of de linkse kerk is, met het vingertje moet gezwaaid worden.

de bier | 29-01-07 | 14:17

@ Teen
John Lanting roelt de pan uit!

nieuwmans | 29-01-07 | 14:15

Youp is inderdaad niet meer zo leuk als in zijn shows van eind jaren ´90. Daarentegen is hij in het NRC op zaterdag vrijwel altijd scherp.
Blijft dat het gewoon leuk is om op een verloren zaterdag-tv-avond naar zo´n show te kijken.
En ach, André van Duijn was vroeger ook veel leuker dan nu (Willempie), zo was Toon Hermans (Vogeldeskundige). Theo Maassen is een goede opvolger van Youp.
De Lama's zijn bij vlagen leuk, maar niet elke week, en niet iedereen kan het niet, dus waarom ze nou ineens een Lama Gezocht-idols gaan houden... Tsja... Eigenlijk zijn we gewoon dom tv-volk: "Hee, hij maakte een platte grap over hoeren, dat is spannend, ik moet lachen"
Best wel sneu.

Tim | 29-01-07 | 14:15

Aaahhhggg Youp van het Hek...... wat zou ik die lutser eens graag op zijn stomme kale kop schijten........................

Heeee Youpie GA EENS DEAUD!!!

Stijlloze Aarsfistel | 29-01-07 | 14:14

Youp van 't Hek is al 20 jaar hetzelfde. Net als Freek de Jonge. Non novem sub sole, ik hoef ze niet meer te zien. Fijn dat ze bij de Azijnbode nu ook erachter komen dat hij helemaal niet vernieuwend, origineel en grappig is.

chloorhexidine | 29-01-07 | 14:14

Raar eigenlijk dat cabaratiers ook altijd zulke wereldverbeteraars moeten zijn. Dat is meteen de reden waarom "Dit was het nieuws" nooit zo leuk zal worden als "Have i got news". Daar maken ze alleenl grappen terwijl in "Dit was het nieuws" er meteen een moralistisch sausje over heen moet worden gegooid.

Teen | 29-01-07 | 14:13

@de bier 29-01-07 @ 14:08

Precies. En daar komt nog eens bij dat het een vieze ongewassen baret-dragende mongeaul is natuurlijk. Ik zie em ook zo elke ochtend voor z'n spiegeltje staan, om weer eens z'n meest ruftende pet uit te zoeken voor die dag.

Rui Barros | 29-01-07 | 14:11

Ewout Jansen heerscht!!!

Mulatin Rome | 29-01-07 | 14:09

Hoezo Youp is links? Die vent is zo rechts als wat! Steeds dezelfde grapjes maken voor overvolle zalen dus lekker centjes verdienen met niks doen.

Hyro | 29-01-07 | 14:09

finnish humor 29-01-07 @ 13:42
Wat er mis is met Beelen?
Die jongen wordt zo gepromoot en gepushed door de Vara. Was in het begin erg leuk 's nachts. Nu is zit ie er nog dieper in bij de BN-ers dan Albert Verlinde himself. En maar likken bij talentloze eikels als Ali B en lange Frans. Oja, ook lekker personen die zij mening niet delen afzeiken als ze net de telefoon hebben neergelegd. Iemand ALLEEN iets recht in het gezicht zeggen, heeft meneer geen lef voor. Typisch links relnichtje...

de bier | 29-01-07 | 14:08

@ Xixulon Gralgrathor 29-01-07 @ 14:05
Het idee is ook wel aardig. Ze zouden alleen een week opnames moeten maken en daar dan 30 minuten van moeten gebruiken. Dan zou er af en toe nog eens een leuke grap tussen zitten.

Teen | 29-01-07 | 14:08

Mij kun altijd wakker maken voor een goed klucht.

Teen | 29-01-07 | 14:05

Teen 29-01-07 @ 13:45
Ach, het idee is leuk. Jammer dat het door Nederlanders werd uitgevoerd, en dan nog wel BN-ers. Dan weet je vantevoren dat het een hoog Bob Sagett-gehalte gaat krijgen.

Xixulon Gralgrathor | 29-01-07 | 14:05

mag ik dan ff wat kudo's uitdelen aan Wim Hensen?

finnish humor | 29-01-07 | 14:05

Je kan je niet beter wensen dan een negatieve recensie van de Azijnbode. Dat betekent namelijk dat het juist het GeenStijl ppubliek moet aaanspreken.
Die man uit het publiek was ingestudeerd, dat trucje heeft Youp afgekeken van Toon Hermans

Djep Stem | 29-01-07 | 14:05

hetkansnellerofniet 29-01-07 @ 13:45

Jij bent echt gek. Theo Maassen was wederom geniaal in zijn laatste show.

Flodder | 29-01-07 | 14:00

@hetkansnellerofniet 29-01-07 @ 13:45
Jezus wat een lang verhaal. Maak er een conferance van of zeau.

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 13:57

De Azijnbode vertekent tekenen van slijtage.
KudtKrant

bakoenin | 29-01-07 | 13:57

Ik vind Ewout Jansen wel leuk voor de rest zijn het allemaal Youp-klonen

Mulatin Rome | 29-01-07 | 13:57

@mosselprikker 13.44
prachtige paprika's, en de oudjaarsconference van vorig jaar, waren beide top, echt top. verder zijn er weinig mensen die keer op keer zijn niveau halen. slechts theo maassen komt aardig in de buurt.
@mosselprikker 13.46
ik zat naast de technicus, en die hield, zoals het hoort, zijn mond. waarschijnlijk wacht die even totdat iemand het roept, gebeurt dat niet, dan doet hij het.

die truc met dat meisje in de trein werkt ook heel god bij 2 mensen vooraan in het midden, die t presteren om 10 minuten te laat binnen komen :-)

scaglietti | 29-01-07 | 13:54

@ Mosselprikker:
Ben jij die technicus ofzo? Ik wil eerst keiharde bewijzen zien voordat ik dat geloof.
Trouwens, die commentaren dat Youp niet vernieuwt zijn terecht. Maar wat zou hij moeten vernieuwen? Zo is hij. En ik vind het zo goed.

Ruubse dinsdag | 29-01-07 | 13:53

Youp is al lang niet leuk meer. Zijn maatschappijkritiek wordt ook steeds slapper en hypocrieter nu hij zelf steeds meer als een vadsige volgevreten BNer door het leven gaat. Vroeger gaf hij kritiek op zaken die ook echt wel wat kritiek verdienden, tegenwoordig is zijn politiek commentaar wel erg eenzijdig VVD bashen, en zielig op de man spelen.

En nog steeds maar afgeven op het grachtengordelvolk, wat wel terecht is ware het niet dat hij er zelf heel, heel, heel erg deel van uitmaakt. Al blijft hij dat met steeds grotere wanhoop ontkennen. En op een gegeven moment kennen we de grapjes over de SUVs, overdreven kinderfeestjes en hondenkapsalons wel.

Muxje | 29-01-07 | 13:51

Zijn er geen nieuwe berichten over Paris Hilton?
Met fillumpie?

Natte Bever | 29-01-07 | 13:50

Wormen en Naarden 29-01-07 @ 13:44
Youp zegt: Noem maar wat, en ik heb het.
"Man uit de zaal": Je rijbewijst...

Hahaha....... not (is inderdaad een technicus in de zaal. Deze grap werd afgewisseld maar de opmerking: "Seizoenskaart van Feyenoord".

Mosselprikker | 29-01-07 | 13:46

Hij staat bijna in de lijst met 500 rijkste mensen van Jort Kelder. Hoe durft die man nog links te lullen? Hij is echt het type van links lullen, rechts zakken vullen!

Hadjewat? | 29-01-07 | 13:46

@ Spherix 29-01-07 @ 13:36
Weet ik wel, maar ik wilde het toch een keer hardop gezegd hebben dat ik de Lama,s niet leuk vind en dat ik er niets van begrijp dat ze een televizierring gewonnen hebben.

Teen | 29-01-07 | 13:45

wat moet die vent anders?
De nationale podia worden door amateurs bevolkt die net zo goed niks nieuws doen. Het enige nieuwe is de figuur zelf. De lat lijkt nu hoog te liggen omdat er steeds een nieuwe boerenlul met een kunstje is die het podium beklimt en met een ander stemmetje hetzelfde verhaal afsteekt. Net als de moppentappers bij comedy-dinges steeds dezelfde armoedige grappen over wiet en hoeren te maken is er voor een een nederlandse moppentapper eigenlijk ook niet gek veel te bepraten. Toonbeeld van die armoede is Theo Maassen in zijn laatste conference, of Teeuwen die maar liedjes is gaan zingen.

Waarom kan de volkskrant zich er niet bij neer leggen dat een eenvoudige clown ook maar een beperkt man is? Wat is de maat? Zouden oude meesters als Toon Hermans zich wel steeds vernieuwd hebben? ik betwijfel het.

De markt is overspoeld met overgewaardeerd non-talent en de critici blijven maar denken dat iedereen het steeds opnieuw beter kan. Een grap uit onverwachte hoek is altijd beter en baby's eerste woordjes zijn altijd memorabel.

We zijn verwend met te veel nieuws en realiseren ons daardoor niet dat een verassingseffect blind maakt voor kwaliteit of gebrek daaraan. De vaklui delven nu het onderspit tegen de genadeloze vernieuwingsjunks.

hetkansnellerofniet | 29-01-07 | 13:45

@finnish humor 29-01-07 @ 13:42
Zelfs jij bent niet leuk meer.

Nerveuse Tienus | 29-01-07 | 13:45

Sinds het programma "Scherven" heet die man niets fatsoenlijks meer gemaakt. Uitgerangeerd met oude grapjes en veeeeel herhalingen uit zijn oude, betere shows. Te links, te flauw, niet scherp en zeker niet grappig.

Neem dan Theo Maassen. Deze kerel heeft begrepen hoe je een degelijke show neerzet. Spitsvondig, intelligent en scherp. Maarschappijkritisch zonder links-lullen. Kijk Youp, zo maak je nou een show anno 2007.

Mosselprikker | 29-01-07 | 13:44

Kan iemand me zeggen dat die man uit het publiek roept...
ik heb helaas geen geluid hier ter beschikking.

Wormen en Naarden | 29-01-07 | 13:44

Zo negatief is de recensie nu ook weer niet.
Voor mij begon de slijtage van Youp al rond 1995 , toen hij op het podium met vleeswaren begon te gooien. Typerend voor iemand met een midlifecrisis die naar buiten toe wil laten weten dat hij 'het' nog echt wel kan. Voor die tijd was hij fantastisch. Nu nog slechts incidenteel.

tegengas | 29-01-07 | 13:43

de bier, wat is er mis met beelen, meer een type voor ruud de wildt?

ik ben bang de de VK recensent gelijk heeft. Youp gaat Freek achterna. Het is ook niet makkelijk om leuk te blijven en jezelf te blijven vernieuwen. Zelfs Koot en Bie waren op een gegeven ogenblik gewoon plotseling niet leuk meer.

finnish humor | 29-01-07 | 13:42

@Durdenfights

Je kan echt niet 15 jaar op die buclker grap blijven drijven

Wout0r | 29-01-07 | 13:40

Alles beter dan Freek de Jonge. Mors en mors deaud moet die gast...

alweestrak | 29-01-07 | 13:39

@ Teen 29-01-07 @ 13:28
Dat je er nog op ingaat, sarcasme to the max.

Spherix | 29-01-07 | 13:36

Ach in NRC.Next werd hij behoorlijk goed ontvangen. De man die ons van Buckler heeft verlost, krijgt toch wel wat meer krediet? Dat hij inmiddels mainstream is geeft toch niks? GS is ook lekker onderweg ;-)

DurdenFights | 29-01-07 | 13:35

oud nieuws, maar past misschien wel

miss uruzgan 2006 | 29-01-07 | 13:34

Herr Schwanz 29-01-07 @ 13:22
Echt.. echt.. echt..
Hoe kun je daar om lachen? Ik heb er meerdere malen in ieder geval de beleefdheid gehad om er naar proberen te kijken. Het is zelfs niet per ongeluk leuk.
Dan nog liever de shows van Youp, hoewel ie qua onderwerpen te vaak in herhaling valt.

Boze Buur | 29-01-07 | 13:34

Alle vrouwen zijn hoeren?

Wat orgineel

Wout0r | 29-01-07 | 13:32

Kwootje van de mongool die op papier heeft gekrast: "Maatschappijkritisch is Van ’t Hek nauwelijks nog. Oké, hij stipt even aan dat op een podium niet alle grappen meer gemaakt kunnen worden, sneert wat naar de roddelpers en vindt het erg dat in Nederland kinderen van asielzoekers worden opgesloten, maar de tirades vervliegen snel."
.
In andere woorden, Youpie is niet bitter genoeg en de recensent wilde gewoon nog meer snoeiharde anti-VVD bashing om zichzelf om 2 uur 's nachts tot een hoogtepunt te trekken op de zoveelste flauwe Rutte of Verdonk grap van Youpie. Neen, de recensent was dusdanig teleurgesteld in Youpie na zijn woeste orgasmes op de DVD van Lebbis en Jansen's nieuwjaarsdebacle dat er voor hem, zoals voor elk links personage, slechts een laatste redmiddel was om de situatie te redden. Pseudo-intellectueel zeiken in de Azijnbode.
.
Ga 'es deaud, kudtrecensent.

dlseth | 29-01-07 | 13:32

Mijn tante was naar de try-out geweest, de seniele oude man las zijn A4tjes voor.

spooky | 29-01-07 | 13:32

@Pizzapunt 29-01-07 @ 13:22

Klopt, aan het eind van die show heeft Youp 'm echt geniaal teruggepakt :)

Gijsie | 29-01-07 | 13:31

Ik zou best willen reageren, maar ben plotseling naar Parijs.
Mzl!

Traag | 29-01-07 | 13:30

uit de lijst van psychoot micha kat:

94. Alexander Nijeboer: 599

Onderzoeksjournalist zou binnenkort moeten komen met zijn boek over de affaire rond klokkenluider Fred Spijkers.

95. Dominique Weesie: 591

Amsterdammer | 29-01-07 | 13:30

Ha, een veelgebruikte truc in de theaters. Laat je technicus wat roepen en de hele avond kan je die 'bezoeker' afzijken zonder het risico te lopen dattie het toneel op stapt om je op je bek te rammen. HET IS THEATER HEREN!

FunnyAndBirght | 29-01-07 | 13:28

@ Herr Schwanz 29-01-07 @ 13:22
Rot op met je Lama's.

Teen | 29-01-07 | 13:28

Giel Beelen (ja, de radio stond vanmorgen nog per ongeluk op 3fm) vond het een fantastische show. Dus het moet wel echte bagger zijn, als zelfs die grindtegel de "grapjes" snapt..

de bier | 29-01-07 | 13:27

geen kunsdt-recensent maar een kudt-recensent

Bet Weter | 29-01-07 | 13:26

Ach die scribent van de AzijnBode is ook niets gewend... hij zal welniet mogen van zijn vrouw.

Hyppo Kriet | 29-01-07 | 13:25

Altijd nog beter dan die twee ultra-linkse eikels van sibbel & jansen die afgelopen jaar de oudejaarsconference mochten verkrachten met hun idealistische geneuzel!

Rui Barros | 29-01-07 | 13:24

grappig, dat filmpje, maar als je de complete voorstelling had gezien, had je ook gezien dat die kerel uiteindelijk ook geniaal terug wordt gepakt.

Pizzapunt | 29-01-07 | 13:22

De Lama's, die zijn pas goed......

Herr Schwanz | 29-01-07 | 13:22

Youp zuigt, heb die gast nooit wat aangevonden.

Neko Koneko | 29-01-07 | 13:22

is het nog niet eens tijd voor pensioen voor die man?

di1989 | 29-01-07 | 13:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken