Docent: Wilders' 'opkomen voor eigen volk' wel degelijk christelijke waarde
Ja, dat was even lachen voor het Goedvolk. Culturele galgenhumor van de bovenste plank, met verve vertolkt door 's lands 'volksvertegenwoordigers'. Maar, toch krijg Wilders eindelijk bijval, en wel uit de academische hoek. Bas van Bommel, universitair docent literatuurgeschiedenis aan de Universiteit Utrecht, vindt het namelijk helemaal zo gek niet dat Wilders 'zorgen voor het eigen volk' als christelijke waarde bestempelt. Want volgens Van Bommel "confronteert Wilders ons met een belangrijke vraag: wat zijn onze morele en christelijke plichten ten aanzien van migranten, en hoe verhouden die zich tot andere waarden en belangen? Liggen naastenliefde en openstelling van de grenzen wel echt in elkaars verlengde?" Er zijn volgens Bommelmans drie problemen:
1- "Wat te doen als onze hulpbehoevende 'naasten' geen verdwaalde individuen, maar honderdduizenden en zelfs miljoenen migranten zijn? Jezus prees de barmhartige Samaritaan omdat hij zich over een mishandelde reiziger ontfermde, niet omdat hij een voltallige volksstam Judea binnenloodste. Tijdelijk hulp bieden aan vluchtelingen is iets anders dan besluiten tot massa-asiel en naturalisatie. De christelijke moraal verplicht ons niet om naastenliefde toe te passen zonder enige consideratie met de politieke en demografische realiteit, of de consequenties daarvan op lange termijn."
2- "Hier stuiten we op een groot taboe: wie zijn in de huidige wereldpolitiek eigenlijk onze naasten? Zijn dat ook mensen die de Heilige Oorlog tegen het Westen, inclusief z'n christelijke waarden, als een goed idee beschouwen? Slechts een klein percentage van alle moslims is gewelddadig jihadist. Maar het is een extreem gevaarlijke minderheid, die de afgelopen decennia verantwoordelijk was voor rond de vijftienduizend religieus gemotiveerde aanslagen. (...) Bovendien is bekend dat grote aantallen moslims zich wereldwijd broederlijk achter de jihadisten scharen. De schattingen variëren, maar het gaat om minimaal 10 tot 20 procent: 180 miljoen moslims wereldwijd, circa 3,5 miljoen in Europa, en nu nog honderdduizenden migranten. Vraagt de naastenliefde ons de ogen te sluiten voor zoveel openlijk of sluimerend antiwesters sentiment?"
3- "Geheel los van de radicaal denkende minderheid: hoe barmhartig is het om blijvend asiel te verlenen aan mensen wier kans op integratie minimaal lijkt? Individuen kunnen, na een vaak ingewikkeld en pijnlijk proces, integreren in een nieuwe samenleving. Maar grote groepen houden meestal vast aan hun andere identiteit en waarden.
De crisis in het Midden-Oosten is voor een belangrijk deel het gevolg van botsende etnische, religieuze en culturele identiteiten. In het Westen zijn dergelijke etnische en religieuze identiteiten langzaam vervaagd en zijn daarmee de voorwaarden voor een democratische samenleving ontstaan. Is het onbarmhartig om te willen voorkomen dat dergelijke botsingen zich in de toekomst ook in Europa weer zullen voordoen? Kan blindelings gepraktiseerde naastenliefde op de lange termijn geen recept voor politieke desintegratie zijn?
Misschien dat de naastenliefde ons in deze tijd van mondiale verschuivingen inderdaad wel vraagt om ons voornamelijk over het eigen volk te ontfermen. Om allereerst de cultuur te beschermen waaraan de christelijke waarden ontsproten zijn. En om ons niet af te keren van de mogelijk ernstige gevolgen van barmhartig bedoeld beleid.
Misschien is Geert Wilders' definitie van naastenliefde dan toch niet zo lachwekkend."
Goed verhaal Bas, waarvoor dank.
Reaguursels
InloggenDit is nu een praktijkvoorbeeld waar Dhr. Wilders ons voor wilde waarschuwen!
www.refdag.nl/nieuws/binnenland/moslim...
NL wordt wakker!
Geert heeft altijd gelijk. Echt waar. Alleen komt het helaas niet altijd even fraai zijn strot uit, wat toch wel jammer is. Enfin.
Dat filmpje lijkt haast wel van Lucky TV... Te zot voor woorden hoe ze het volk uitlachen
Ik heb niet genoeg minkudo's om uit te delen aan eurotokkie. Wat nu?
.
Daarnaast heeft Wilders gewoon alwéér gelijk. Mensen die niet kunnen of niet willen integreren moeten teruggestuurd kunnen worden. Want eigenlijk zijn wij echt het braafste jongetje van de klas. Als wij met zijn duizenden naar SA zouden komen krijgen wij echt niet voorrang op huisvesting, extragratis geld, en varken in de koelkast.
De 5 vuistregels van EHBV (Eerste Hulp Bij Vluchtelingen)
1 Denk eerst om je zelf (je eigen veiligheid/welzijn)
2 Denk aan de mensen om je heen (je eigen volk dus) Zorg dat
ze eerst veilig zijn (welzijn)
3 Liever 1 slachtoffer dan 2 (vluchtelingen inperken)
4 En dan mag eindelijk de slachtoffer(vluchtelingen) geholpen
worden
5 Probleem oplossen.(zorgen dat de vluchtelingen terug kunnen
naar hun eigen vertrouwde omgeving. (land)
hoe wordt dat straks als de problemen zich opstapelen
en er een financiele aderlating komt.
al die voorstanders van de cultuur verrijking krijgen hiervan een flinke rekening gepresenteerd.
dat wordt dan maskers af.
deze liefdadigheid is niet eenmalig maar blijvend.
en als de zielige zoekers geen status krijgen waar moeten ze dan naar toe?
er is geen weg terug.naasten liefde,het kerkvolk slaat elkaar al eeuwen de hersens in.
ze zijn nog stommer als het paard van jezus,en dat was een ezel
Wat is naastenliefde als je degene die nu je naaste zijn in de problemen komen? Hoeveel naasten kan je liefhebben voordat je problemen veroorzaakt die naastenliefde onmogelijk maakt. Wees geen dwaas en doe wat je kan om de christenen te helpen. Daarna eventuele andere vluchtelingen. Maar... Er is een grens aan wat je kan doen. Ook is er een grens aan naastenliefde waarneer de liefde van 1 kant blijkt te komen.
@dexter_morgan | 24-09-15 | 20:58
Wilders spreekt niet over de bijbel maar over christelijke waarden.
@Tostiman | 25-09-15 | 08:59
Klopt. Was een beetje kort.
De stelling dat 'opkomen voor je eigen volk' een typisch christelijke waarde is wordt nl. nergens bevestigd.
Vandaar een slap verhaal van een 'universitair docent' die met non-argumenten de broek van een professor denkt aan te kunnen trekken.
Christelijke waarden kenmerken zich juist door (naïeve) naastenliefde waar moslims door de eeuwen heen gretig misbruik van hebben gemaakt, met het afsnijden van oren er neuzen tot gevolg.
Een flater van Wilders vond ik, en heel vet gelach van de 2e kamer, vond ik ook.
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:37
Die verwijzingen van jou steeds naar hitler begin ik ook kots misselijk van te worden, maar dat hebben de meeste domme linkse als ze geen argumenten hebben.
Is op dit moment maar 1 aanhang van een "geloof" dat genocide pleegt en daar verwijs je dan weer niet naar.
Opvallend maar dat zal wel zijn rede hebben.
Prima betoog. Kan ik me 100% in vinden. Ga deze argumentatie overnemen want met mijn betoog dat moslims gewoon niet helemaal deugen kom je er ook niet 😊
@sjoost | 24-09-15 | 20:01
Slappe reaktie, kan niet anders zeggen.
@Eurotokkie | 25-09-15 | 00:27
Je wilt dus graag de islamitische cultuur hier? Nou ik liever niet. Overal waar de islam overheerst (erger nog waar het meer dan 5% is) Is het een puinhoop.
Nee dan heb ik liever de Nederlandse cultuur met zwarte Piet, elfstedentocht, klompen, in een kring zitten op een verjaardag, lekker bot zijn.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:10
Ga dan aub weg uit ons land, als je ons kaaskoppen niet moet.
Alvast bedankt om ons land weer mooi te maken
@Blauwe zander, ik dacht precies het zelfde toen ik het las en uitgerekend nu op het AD de vraag of je een AZC naast je zou willen hebben..
Er is een verschil tussen Jezus en onze overheid.
Als Jezus eten wilde geven, dan vermenigvuldigde hij een brood tot honderd broden.
Als onze overheid iets weggeeft, neemt ze het eerst weg bij iemand anders.
Oma uit de verzorgingsflat flikkeren zodat er asielzoekers in kunnen, is geen wonder maar een misdaad.
Grote vechtpartijen in Nederlands asielzoekers centrum tussen verschillende asielzoekers vele ziekenauto,s grote politiemacht en zelfs helicopters kwamen er aan te pas, dit gebeurt nog eerder dan ik verwachtte,straks zijn wij aan de beurt .
@Lewis, @Parel van het Zuiden, @basweetutwel jullie geven aan dat het een en ander niet klopt aan het verhaal. Dat is waarschijnlijk ook zo. Het verhaal geeft aan wat er zou kunnen gebeuren als we niets doen. Als de regering nu niet ingrijpt en deze migranten over uiterlijk 2 jaar niet terugstuurt dan breekt er een burgeroorlog uit. Als de regering / defensie over 10 jaar ziet dat de islam de overhand krijgt en het wil gaan ingrijpen krijgen we een burgeroorlog tussen moslims en overheid. Grijpt de regering / defensie niet in dan krijgen we een burgeroorlog tussen moslims en de autochtone bevolking. Zo simpel is dat.
Haha balletje naar binnen gooien, slaan ze elkaar tot moes. Kost bij niks
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:01
Vokert? Ohnee, wacht.
Deze man zegt hetzelfde als Geert, is hij nu een racist dan ? Hoe kan het dan zo zijn dat het politiek correcte Pechtoldje dat toch iedere keer uitdraagt.. Bah wat misselijke kerel ben je toch Pechtold!
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:01
Vokert? Ohnee, wacht.
Een vluchteling van gisteren is het eigen volk van morgen.
"Eigen volk eerst" is natuurlijk al 70 jaar fout om te zeggen. Maar geldt dat ook voor "Eigen volk ook"?
Bescherming van je eigen volk tegen onaangename ontwikkelingen is inderdaad een christelijke waarde. Het probleem echter is dat het parlement het eigen volk niet meer ziet staan. Ze hebben meer oog voor de problematiek van anderen. Doe de radio aan en je hoort niks anders dan gezeur over die vluchtelingen.
-weggejorist-
Naastenliefde is iets anders als zelfdestructie. Bovendien waarom moet je je naasten van NL komaf discrimineren t.o.v. naasten uit het buitenland. Zorg eerst voor bed bad brood voor alle Nederlanders van dakloze tot bejaarde en dan pas voor naasten van verre.
Wat betreft de discussie over/met Eurotokkie. Ik ben zelf half NL en half A en dat hoeft echt niet ten koste te gaan van je realiteitszin. Er zijn genoeg volkomen Nederlanders (denken ze) die ook alle contact met de aarde kwijt zijn, je vindt ze veel in Den Haag en op de bakfiets in Amsterdam.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:44
Hen*
Stukje geschiedenis
www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
rare wereld vandaag de dag
@Wim Denkbaar
Het parlement heeft gewoon zonder de mensen in Nederland te informeren allemaal dingen overgedragen aan Brussel ... en nu schermen Ministers met de Europese afgedragen bevoegdheden o.O
INH.30CL | 25-09-15 | 00:31
En mensen die een hekel hebben aan hun vrijheid en burgerrechten. Of zo verblind en afgeleid zijn door angst dat ze het niet zien.
Regering en Tweede Kamer zijn (open deur) benoemd resp. gekozen om op te komen voor het eigen volk (dat begrip heeft geen raciale lading, zoals Eurotokkie schijnt te denken). Voordat het multiculturele virus zijn intrede deed, stond dat niet ter discussie. Het nationale belang was uitgangspunt van het beleid. Buiten het krankzinnig geworden West-Europa denkt men er trouwens nog steeds zo over.
Jesaja | 24-09-15 | 22:53
Wilt u nu betogen dat Wilders een christen is?
Lodewijk Asscher in zijn Willem Dreeslezing tegen de bejaarde, de werkloze, de mensen op zoek naar betaalbare huisvesting, en de mensen die kritiek hebben op de islamitische invasie: Fuck You! Fuck You! Fuck You!
Vageling | 25-09-15 | 00:26
Ja dit noem je evolutie dude.
INH.30CL | 25-09-15 | 00:31
Wilders krijgt gelijk door Bas van Bommel dit is heel wat anders .
Tuurlijk heeft Wilders gelijk. Dat ziet toch iedereen. Op Eurotokkie na dan.
HoogToontje | 24-09-15 | 21:45
Ach de Nederlandse cultuur is toch zo goed al verloren dus een beetje cultuur van buitenaf kan helemaal geen kwaad .
Voor de slimmeriken die niet zaten te snurken bij geschiedenis. Hiermee zijn wij mee bezig!
www.youtube.com/watch?v=VmrfqU7JLSk
Vageling | 24-09-15 | 23:34
Gewoon een beetje volgens de EU regels leven en Europa is goed voor je , niemand komt iets te kort als je daar bang voor bent.
En asielzoekers maken niet het verschil want ook zonder asielzoekers ga je meer belasting betalen .
Goed verhaal, heer Bommel.
Ik vond het zo ongelofelijk veelzeggend dat Wilders weggehoond werd toen hij zei dat volksvertegenwoordigers op horen te komen voor hun eigen volk. Dat toont mijns inziens aan dat de mensen die daar zitten echt he-le-maal de weg kwijt zijn. Ze zitten daar niet voor ons, maar voor zichzelf.
Christelijke waarden, jukkk.
Hou toch is op met die Bijbel spreuken . Want ook dat is een sprookjes boek.
"De christelijke moraal verplicht ons niet om naastenliefde toe te passen zonder enige consideratie met de politieke en demografische realiteit, of de consequenties daarvan op lange termijn."
Het christendom ontmaskerd!
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:01
En ik .
En nu ?
@ Gavrilo
Ja ook zo grappig dat Jezus iemand genas door te spugen in zijn oog
Sommige porno films beginnen net zo o.O
@Eurotokkie | 24-09-15 | 21:12
Weer lekker bezig, trol? Welke parallelle samenleving begeef jij je in? Altijd maar op de persoon. Pochen is jou ook niet vreemd. Draaien overigens ook niet! Kneus. Geef eens inzicht in een tokkie visie! Daaraan ontbreekt het bij jou. Wat gaan we doen dan, tokkie! Met je Eurofiel gedoe. Nee, het is het debet en bewijs van vol mogen onmacht die EU van je. Hele beleid is kudt maar gaat ook niet om beleid. Je EU makkers willen scoren. Obstakels en oplossingen...? Ja dat blijkt (zoals u zelf bewijst) te policor. Laat een ander het maar oplossen. Wij gaan shinen! Ach aanschouw mijn lange vinger! OIpzadelen is het enigste waar jij en jouw linkse vriendjes goed in zijn.
Als fervent hoerenloper, net als Jezus, zeg ik altijd, net als Jezus,: "het is beter om te geven dan te nemen". En dat klopt wel, net als Jezus, tot een bepaald hoogtepunt. Want wie alles heeft weggegeven, net als Jezus, vervalt zelf tot de bedelstaf. Echter wie zijn boom goed verzorgd kan elk jaar vele zaadjes geven. Net als Jezus.
"Eer uw vader en uw moeder" staat notabene in de tien geboden. Nou Opa en Oma eenzaam in de pis laten liggen , maar wel geld tijd en energie besteden aan volkomen onbekenden met een cultuur die de onze haat... dat strookt duidelijk niet met dat gebod.
Ik raad iedereen eens aan om "the logic of international relations" te lezen van Walter S. Jones.
O.a. Uit te filteren is dat de meeste oorlogen voortkomen uit werkelijke incompatibiliteiten tussen meest basale morele objectiviteiten van de twee zijden en dat gekoppeld aan het volgen van de politieke leiders. Oorlogen komen niet voort uit groepsgebonden irrationaliteit. Geconcludeerd wordt dat oorlog een rationeel instrument is voor conflictresolutie.
De gevolgen van Eu beleid zijn in die zin voorspelbaar.
Trek Uw eigen conclusies maar. Wel zou een eenduidige conclusie kunnen zijn dat het verwijten van een groepsgebonden irrationaliteit aan Wilders adres een non-argument in discussies is.
Gevaarlijker op basis van de historische feiten zijn de politieke leiders die zonder kritiek hun macht en grondgebied wilden uitbreiden. U mag zelf beoordelen welke politieke leiders in Europa aan die criteria voldoen.....
@Benedict Broere | 24-09-15 | 22:27
Interessante link trouwens, die Abdel weet die knappe moslima aardig te overtuigen.. Volgens mij is ze gelijk van haar geloof gevallen :)Vooral dat gedeelte over de IS vlag was sterk en overtuigend.
Mattheus 25 vers 31 - 46, gaat over mensen die Jezus, zelf, helpen. Dit gaat dus over mensen die volgers van Jezus helpen. Dat dit door humanisten/semi-christenen is verandert in: alle mensen, die geholpen dienen te worden, dus ook mensen die tegen Jezus zijn, is logisch. Mensen die niet van Jezus zijn, mogen graag de Bijbel misbruiken. Ergo Wilders heeft gelijk!!
Iedereen denkt dat het land Nederland zo rijk is ... als de rente stijgt omdat internationale financiers minder of geen vertrouwen meer hebben dan zijn we technisch failliet
Dan is er alleen nog pensioen vermogen en als Nederlanders dan kiezen om elders van hun pensioen te gaan genieten is er alleen een arm klein stukje land over zonder eigen natuurbronnen.
@Benedict Broere | 24-09-15 | 22:27
Ja hier hadden wij Ayaan Hirshi Alie, maar zij moest vluchten naar de VS, uitreders zijn voor verstokte moslims het grootste gevaar en een gruwel inderdaad. Wij zijn in hun ogen "slechts" infidels. www.facebook.com/Channel4News/videos/...
dit filmpje zegt eigenlijk alles al over hun minachting van de Europese cultuur.
.
De politieke islam maakte mijn leven in Nederland uiteindelijk onmogelijk. Ware het niet voor de politieke islam, dan zou ik bijna zeker nog steeds Nederlandse zijn. (quote Hirshi Alie)https://nl.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
Als je dan zo graag de christelijke waarde wilt uitleggen, doe het dan goed. Je naaste liefhebben doe je onvoorwaardelijk. De vergelijking met de barmhartige Samaritaan laat dat juist zien... De Samaritanen waren vijanden van de Joden. Des ondanks besloot de Samaritaan te helpen. Dus los van politiek of wat dan ook. En dat is de opdracht van iedere christen.
De twee belangrijkste geboden zijn immers: Heb God meer lief dan als jezelf en het tweede gebod (dat niet onderdoet voor de eerste) heb je naast lief zoals je zelf.
Daar staat nergens, tenzij het er teveel zijn, of tenzij het moslims zijn....
"Ik heb geen idee waar deze drang naar zelfdestructie vandaan komt"
Gaul Shaarad | 24-09-15 | 21:43
.
Om te beginnen is dat nu zo'n Christelijke waarde: zelfopoffering om anderen een kans te geven (Jezus die zichzelf liet kruisigen). Daarnaast hebben de twee Wereldoorlogen een onmenselijkheid aan het daglicht gebracht dat we nooit meer wensen te zien, waardoor we nu onze menselijke kant willen tonen. Is ook deels arrogantie: "Kom maar hier hoor, wij staan moreel hoger dus bij ons zul je geen oorlog vinden zoals bij jullie in die zandbak". Ook schuldgevoel speelt een rol; ons is van jongs af aan geleerd dat het Westen heeft huisgehouden in en geprofiteerd van landen en volken die het minder hadden dan wij. Uit een soort boetedoening moeten wij ons nu humaner en hulpvaardiger opstellen. Wij hebben het relatief goed, je moet kunnen delen en deze mensen zijn in nood, zo redeneert men. Dat zit er zo ingehamerd, dat onze eigen cultuur, waarden en veiligheid daarmee op het spel worden gezet is een prijs die men blijkbaar bereid is te betalen. Tot slot hebben we hier mogelijk te lang in vrede geleefd en zijn we met onze televisie- en computerspelletjes zodanig in een naïeve bubbel terechtgekomen, dat we het contact met de werkelijkheid van de boze buitenwereld zijn verloren.
Dat onze leiders ons niet beschermen heeft verder vermoedelijk ook te maken met het feit dat de meesten daarvan bij de hogere klassen horen, de zgn. elite, die het laatst persoonlijk last zullen ondervinden van de gevolgen.
Duits asielzoemercentrum net als IS gevangenis:
Bron: www.beurs.nl/nieuws/zakelijk-en-econom...
Gaul Shaarad | 24-09-15 | 21:43 Ik vind die islamitische cultuur uitermate verwerpelijk. Het is de diepste achterlijkheid die zich met geweld aan je opdringt. En die moslims zelf zitten daarin opgesloten, als in de waan van een of andere totalitaire sekte. En als we niet oppassen dan zitten we hier in West-Europa over pakweg een halve eeuw ook in die waan, met vijf keer per dag gymnastiek richting het centrum van die gekte. Het is een kwestie van terugknokken, de boel ontregelen en proberen koppen tot nadenken te brengen. Zo iemand als Hamed Abdel-Samad, die fors kritisch is wat betreft de islam, die verschijnt vaak op de Duitse tv, maar volgens mij is veel in de Arabisch sprekende media te horen. Het zijn dit soort mensen die geesten in beweging krijgen. www.youtube.com/watch?v=-bCEbDp4Ol0
Bedankt Bas, nu zullen oerdegelijke christenen ook tot hobbymachinisten op de treinen naar het oosten en andere xenofobe tokkies gerekend worden.
Ja, dat bedacht ik me ook toen ik het net gepost had :).
@Watching the Wheels | 24-09-15 | 22:20
Ja die kennen wij wel op de redactie.
Yummie!
Dat zei m'n vrouw vannacht ook.
@Tjemig | 24-09-15 | 22:05
Ik zit op de redactie, hierdoor is de latency lager, zodoende.
@therealbraindump | 24-09-15 | 20:37
@smdyasc | 24-09-15 | 20:46
Ik dacht ik probeer het weer eens :), maar dat viel niet mee. Je krijgt binnenkort een journaal per bevolkingsgroep, kan niet anders. Net als bij pizza, zelf kiezen 'wat je erop wilt'. Dat hele principe van journaal maken en allemaal luisteren en kijken naar hetzelfde voorgekookte programma is achterhaald. Veel mensen hebben geen behoefte om elke dag gruwelbeelden van moslims te zien en zijn benieuwd naar hun eigen 'nieuws' wat totaal 'ondersneeuwt', alles draait om moslims. Wat een onrustig zooitje.
-weggejorist-
Jep, ik ben best bereid tot hulp aan mijn naasten op grond van solidariteit en reciprociteit, dit gevoel ontbreekt echter grotendeels als het gaat om mensen met wie ik cultureel en geschiedkundig weinig deel en die geen bijdrage hebben geleverd aan de verwerving van publieke goederen. Als ik hier toch toe gedwongen word, is de welwillendheid om bij te dragen ook steeds kleiner.
Knuffelracisme en de molensteen van het blanke schuldcomplex zorgen ervoor dat we als oorspronkelijke bewoners van West-Europa over niet al te lange tijd op de UNESCO Werelderfgoedlijst kunnen.
Spartacus | 24-09-15 | 19:54
Kaas de Vies | 24-09-15 | 19:53
Lezen en reageren in -1 minuut. Iets met voorkennis?
Logisch....
Kunnen ze niet een apart topic voor de heer Eurotokkie maken?
Het lijkt Supermatthijs wel of vroeger die andere malloot Bijstandskoning.
Heel simpel, er zijn ook kaaskoppen die zich tot de islam bekeerd hebben, prima als ze daar zin in hebben have fun.
Voor mij zijn het idioten, net zulke idioten als diegenen die christen zijn of een andere godsdienst aanhangen.
Maar dat neemt niet weg dat ze daar vrij in zijn en ik ze geen strobreed in de weg zal leggen.
Wel is het zo dat ik geen zin heb om in de toekomst een miljoen van die idioten te financieren, dat mogen ze zelf doen zonder frictie in de samenleving te veroorzaken.
Kortom vraag maar aan die god van je om een huis, uitkering en een Miele.
Niet aan mij, ik ben god niet.
mysteryposter | 24-09-15 | 21:53
Ik heb het dan ook over het door dhr. Wilders te voeren beleid.
@Gazbrom
Ons toelatingspercentage was afgelopen jaar 70% (en nu waarschijnlijk hoger), de gene die worden toegelaten krijgen gezinshereniging en asiel voor 5 jaar, en een ander regeltje is dat na 5 jaar gewoond te hebben in Nederland er automatisch een definitieve asiel is.
Veel mensen denken dat na de oorlog mensen terug gestuurd worden ... gewoon een leugen
@ Eurotokkie | 24-09-15 | 20:42
Laat ik een geheimpje verklappen: een cultuur is meer dan alleen mensen toelaten van buitenaf of niet, sterker nog: dat is helemaal geen belangrijk onderdeel van wat een cultuur tot een cultuur maakt. Echter, een cultuur die teveel mensen van buitenaf toelaat schaft zichzelf af. Culturen die willen blijven bestaan doen er dus verstandig aan niet (teveel) mensen van buitenaf toe te laten.
Wel bombarderen, geen vluchtelingen opvangen. Valt dat soort halfslachtig beleid ook onder 'christelijke waarden'?
@Benedict Broere | 24-09-15 | 21:08
Ja, inderdaad, weer uitstekend verwoord, dit is de route die uitgestippeld is door de gutmensch. Het is een neerwaartse spiraal waar we met zijn allen inzitten, bewust aangestuurd door de policor waanideeën van maakbare samenlevingen. Zie vooral de expliciete uitnodiging van Frau Merkel. Het lijkt inderdaad steeds meer een sociaal experiment te worden waarvan men de slechte afloop eigenlijk al weet.. En dit in een EU die steeds meer totalitaire trekken krijgt.
.
Het enige wat ons nu nog zou kunnen redden is het natuurlijke zelf beschermende instinct dat in elk mens ligt opgesloten. In de natuur bekend als het fenomeen territoriumdrift. De wil en de noodzaak om je eigen leefgebied en nakomelingen te beschermen tegen ongewenste indringers die slechts uit zijn op overname van dat leefgebied en het bepalen van hun eigen nieuwe regelementen daarin. Regelementen en leefregels waarin zij zich thuis voelen, met nul compassie voor de vorige bewoners. Van dit concept zijn er talloze voorbeelden uit de menselijke geschiedenis, misdaden begaan door vele volkeren ook door Europeanen. Het verschil is alleen dat het nu bewust en moedwillig wordt gefaciliteerd door onze "eigen" leiders.
.
Ik heb geen idee waar deze drang naar zelfdestructie vandaan komt, maar het heeft ongetwijfeld te maken met financieel gewin voor bepaalde instanties en uiteraard Marxistisch gedachtengoed, waarin de gutmensch maximale gemoedsrust en verhevenheid vindt in het bewerkstelligen (opleggen) van zijn waanideeën aan andersdenkenden.
.
Het zal een zwaar gevecht worden om als autochtone Europeaan te kunnen overleven, en om de verworven vrijheid en toekomst te kunnen waarborgen voor ons zelf, en vooral voor ons nageslacht.
Dit krijg je als je niet voor je naaste zorgt.
Purmerend, wachtlijst sociale huurwoning 17 jaar.
www.telegraaf.nl/binnenland/24534814/_...
-weggejorist-
-weggejorist-
Kujk ook overigens even naar de reacties op het artikel. Je zou verwachten dat die man tot aan zijn sokken toe wordt afgebrand maar iedereen is het eigenlijk met hem eens. We hebben het hier over de enige echte Azijnbode! Ook aan de linkerkant is de zaak aan het schuiven en beginnen eindelijk de oogjes open te gaan.
Die man kan overigens zijn wetenschappelijke carrière wel vergeten want op de universiteit is dit nog steeds een verboden mening en dient wetenschappelijk onderzoek erop gericht te zijn dit soort meningen onderuit te halen.
@Democrates | 24-09-15 | 20:11
Leuk ?
Te ziek voor woorden !
@Mr_Pikibelly | 24-09-15 | 21:04
.
Leg uit. Mij ontgaat de logica in uw tegel.
-weggejorist-
-weggejorist-
Ommezwaai | 24-09-15 | 21:24
Ach Ommezwaai maak je niet zo druk , het leven is maar kort en geniet ervan .
* trekt nog een biertje open*
Een goede gastheer zet zichzelf nooit op de eerste plaats.
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:15
Een goede gast zet zichzelf nooit op de eerste plaats.
Die christelijke waarden waar iedereen zo prat op gaat, verschillen niet zo gek veel van de idiote ideeën die moslims erop na houden. Het is niet dankzij de christelijke waarden dat we nu in een welvarend land leven, maar ondanks de christelijke waarden. Het zijn dezelfde christenen, die (Amerika voorop) hele landen destabiliseren voor eigen gewin.
Het is jammer dat de mensheid anno 2015 nog steeds niet in staat is verder te kijken dan A vs. B Die eeuwige reli-fittie over welke proleet de oppergod aan het kanaliseren was... man man man. who cares. it's history. Wilders heeft gelijk omdat niemand zit te wachten op vrijheidsbeperkende maatregelen van een achtergestelde ideologie. Laten we eerlijk zijn, de proleet Mo was een nakomertje. Dus wat dat betreft heeft Wilders wel gelijk: wie het eerst komt, het eerst maalt.
Eurotokkie | 24-09-15 | 21:19
Heeft u nog eens argumenten?
Uw voorspelbaarheid troef heeft u ook alweer getrokken. Over voorspelbaar gesproken...
Enge trekpop.
Christenen mogen helemaal geen naastenhulp bieden..... www.refdag.nl/nieuws/binnenland/moslim...
@Futurum | 24-09-15 | 20:59,
Goed verhaal, maar de jaartallen kloppen voor geen meter.
Ommezwaai | 24-09-15 | 21:15
Je bent gewoon voorspelbaar , 13 in een dozijn.
-weggejorist-
Ralph1707 | 24-09-15 | 21:10
Heb je een koopwoning van meer dan 800.000 Euro dan is het best mogelijk dat je in mijn straat woont.
De lachende kamerleden zijn allemaal wegmetonzers, want vinden "opkomen voor eigen volk" het tegenovergestelde van Christelijke Waarden. Christelijk = goed, Eigen volk beschermen = slecht.
-weggejorist-
Eurotokkie | 24-09-15 | 21:09
Dat wist u in het geheel niet..
.
Maar linkse geitenbreiers zoals u, weten immers alles beter en voelen zich verheven boven de rest.
U ziet zeker ook karma's en doet aan reiki?
Doe eens een tijdje ophoepelen, dorpsidioot...
@Ofzo2 | 24-09-15 | 21:05,
Precies, dat is de actuele situatie.
@ kapitein_iglo | 24-09-15 | 21:03
Je noemt heel veel dingen, onmogelijk om daar volledig op te reageren.
Twee dingen.
1: Vergeet niet dat christenen geloven dat er een levende God is die actief is in deze wereld, die mensen kan beschermen en die grote veranderingen teweeg kan brengen. Kun je van vinden wat je wilt, maar het maakt voor degene die het gelooft natuurlijk nogal een verschil.
2: Persoonlijk geloof ik absoluut niet in een 'waarom', lang niet altijd in elk geval. Deze wereld is in zonde gevallen, gebroken, kapot (ondanks al het moois dat er gelukkig ook is), en een kenmerk van zonde is willekeur, zonder aanzien des persoons lukraak mensen treffen.
Natuurlijk lijken 1 en 2 te botsen, en natuurlijk roept dat belangrijke vragen op, maar ze kunnen wel degeljk naast elkaar bestaan. Ik zou daar graag meer over willen zeggen, maar ondanks het onderwerp van dit topic kan dat misschien toch beter niet hier.
@Futurum | 24-09-15 | 20:59
Nope. Voor 2025 begint het gewapende verzet in Europa. Het wordt niet fraai, maar politiekcorrecten wilden het zo.
@très cool | 24-09-15 | 20:59,
Mee eensch. Ben niet Christelijk opgevoed maar mijn ouders hebben wel de oorlog meegemaakt en erover verteld. Ik ging er vanuit dit nooit te hoeven ervaren en was dankbaar voor de omgeving waarin ik mocht opgroeien, vol vrijheid en saamhorigheid dankzij hen die ervoor gevochten hebben.
Die vrijheid en verbondenheid worden nu verkwanseld en de ongeïnteresseerde reacties hierop van de linksen en politiek geven mij een allesbehalve goed gevoel. Tijd om te vechten heb ik niet want werken voor inkomen.
Dus wat moet je dan, emigreren?
Ommezwaai | 24-09-15 | 21:11
En weer weet ik wat je zou gaan posten , lol.
Eurotokkie | 24-09-15 | 21:08
En kap eens met dat achterlijke stopwoordje "lol".
Ik vindt u in het geheel niet lollig, linkse prutsloot.
Ommezwaai | 24-09-15 | 21:11
Ga lekker op Joop.nl hullie doe , lol.
Hahaha, Powned:
We can only sleep, eat. Slow internet. Its terrible.
Wat is het verschil tussen wij en de gelukszoekers?
-
Wij zijn ongelovige honden en zij zijn ondankbare honden.
-weggejorist-
Ommezwaai | 24-09-15 | 21:08
En ik weet zelfs wat je ging posten zo voorspelbaar ben je.
Volgens mij ben je een soort Schreibtischmörder als je welwillend meewerkt aan het miljoenengewijs importeren van een ideologie die in doctrine en geschiedenis en uitspraken van vele aanhangers steeds weer bewijst uit te zijn op moord en destructie van andersdenkenden en de cultuur van andersdenkenden. Het politiek correctisme is in zichzelf een ideologie en waan en psychose die honderden miljoenen mensen bedreigt met een sociaal experiment waarvan je van tevoren al kan voorspellen wat er de uitkomst van zal zijn: interne cultuuroorlog, aanslagen, terreur, grote aantallen getraumatiseerde mensenlevens, economische crisis, enzovoort. Bas van Bommel zal binnenkort wel volledig afgebrand worden door de gebruikelijke waakhonden van de politiek correcte Waarheid.
Eurotokkie | 24-09-15 | 21:03
Wat een totale kneus bent u toch.
U gaat af als een lekke gieter.
Ommezwaai | 24-09-15 | 21:08
Ja ik spreek me tegen , ik geef het toe en nu ben ik een kneus , lol.
Ofzo2 | 24-09-15 | 21:05
Europa is prima het wordt alleen bestuurd door een paar idioten en een volk dat alles maar slikt .
Voor de rest is het prima wonen in Europa.
@ Futurum | 24-09-15 | 20:59
Zelf vrees ik dat er (een burger)oorlog komt. Over niet al te lang al, in elk geval binnen tien, twintig jaar.
Ik hoop nog altijd dat de moslims hier in het Westen in staat zijn een islam te creëren die compatible is met de westerse normen en waarden, maar door het huidige politieke klimaat worden ze bijna uitgenodigd daar helemaal geen moeite voor te doen.
Mocht jouw scenario werkelijkheid worden, wat zonder oorlog of grote kentering onder Nederlandse moslims reëel is, dan vermoed ik dat het een stuk sneller zal gaan dan jij schetst. vermoedvrees ik.
@Eurotokkie
Die laaste was daar ook voor bedoel, vandaar de LOL en de ;P ... Humor en kritisch denken overwint alles ... iets voor een tegel? LOL
Ach jongens en meisjes, leg je er nou gewoon bij neer. Het is afgelopen met Europa. Gisteren hebben onze leiders niets besliten om het tij te keren. Eigenlijk gaan ze de instroom nog verder faciliteren door 'hotspots' in te richten. Klinkt nogal als een nieuw welkom bord. De komende maanden wordt de instroom nog groter, is bekend en geheel volgens traditie. Volgend jaar een veelvoud van dit jaar en we doen er niets aan. Tegen de tijd dat Wilders of Farage wint is het al lang te laat en zijn we al lang in een burgeroorlog verwikkeld. Dus bespaar je de hopeloze frustratie en de hoop dat het nog goed komt. Bereid je er gewoon op voor door weg te gaan of jezelf op een of andere manier te beschermen.
"Ja hallo , ik ben 50% kaaskop, 40% mof en 10% Balkan .
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:03 "
Samen honderd procent dom.
marcoplarco | 24-09-15 | 20:07
Lol marcoplarco. Samen? Wie is er nu dom? Bij één paar schoenen krijg jij er zeker 3?
Ralph1707 | 24-09-15 | 21:04
Sorry kid ik moet gewoon even lachen .
@Eurotokkie
O, LOL, Wacht, nu ben ik als nieuwkomer opeens niet meer welkom whahaha ;P
Wie het nog meer voor Nederland opnamen ware Koot en Bie, die reeds in 1981 zeiden: samen voor ons eigen, en Nederlanders moeten eerst elkaar helpen
www.youtube.com/watch?v=r1in0bqfT80
christelijke waardes hebben in het verleden al tot blindheid geleden, dus waarom deze zogenaamde morele boetedoening?
Is het om de christelijke helft een zelforgasme te geven? een nieuwe herleving? Ziet men niet in dat het Christendom altijd onderworpen zal worden aan de Islam? Immers zo staat het geschreven in de koran!
Zijn die christenen zo naïef om te denken dat het met zo'n vaart niet zal lopen? Heeft geloof jullie zo verblind, zodat jullie niet eens zelf objectief kunnen nadenken?
Oh wacht... dit is al Gods Plan!
Nu we het daar toch over hebben, Die god van jullie... waar was die bij MH17? Waar was die bij al die mensen die in de twin tower zaten? waar was jou god toen als die doden vielen in de 1e & 2e Wereld Oorlog? en al die oorlogen daarvoor?
Nee laat mij maar compleet helder denken en mijn eigen mening vormen wat hier de laatste half jaar aan de gang is.
wat hier gaande is is iets wat in beweging is gezet.
van elke gebied waar de vluchtelingen u in 1 keer vandaan komen, was het al jaren onrustig... waarom nu in 1 keer zoveel?
-Waarom hiernaartoe, terwijl hun buurlanden geen oorlog hebben? waarom zo ver reizen?
-waarom zijn er alleen 80% mannen tussen de 20 & 40 die op de vlucht zijn?
-Waarom willen ze naar Duitsland?
-Waarom hebben ze allemaal mobieltjes bij hun
( met internet die blijkbaar in elk land kosteloos schijnt te werken )
De simpele vraag: "waarom" is misschien het antwoord tot dit alles... zolang maar genoeg mensen die vraag gaan stellen
Ommezwaai | 24-09-15 | 20:58
Daar heb je me toch even te pakken he , fab fab.
Lewis | 24-09-15 | 20:44
Helemaal mee eens. Een journaal zou niet normerend moeten zijn maar gewoon onbevooroordeeld het nieuws moeten weergeven zonder duiding. Ook ik haal mijn dagelijkse portie nieuwshonger online, vaak van buitenlandse websites zoals FAZ en Welt. Follow the money is m.i. ook een heel goede website met echte onderzoeksjournalistiek. Kritische en onafhankelijke denkers die zich niet laten leiden door emoties, beelden en simpele frames.
De woorden geschokt en onzet gaan nog heel groot worden in 2016.
Ralph1707 | 24-09-15 | 20:58
Ik zie dat je hier vaker komt newbie, lol.
-weggejorist-
Durf te twijfelen. Studio Powned, 21:05 op NPO3.
Misschien wel de beste omroep van Nederland.
van Griendsven454572 | 24-09-15 | 20:57
Ok bijna niemand , zo goed.
Opkomen voor jezelf en de jouwen is geen Christelijke waarde, maar een menselijke waarde. Het is een overlevingsmechanisme dat diep in de genen zit ingebakken. Probleem is dat de Pechtolds en Klavers van deze wereld dusdanig hoog in de pyramide van Mazlov zitten dat ze geen enkele voeling meer hebben met hun (overlevings-)instinct.
Wordt dit de toekomst?
2015 2018: Er ontstaat ontzettend veel onrust, door o.a. criminaliteit, verkrachtingen, etc.
2019 2023: als de jaren daarvoor maar dan ook gepaard met aanslagen.
2024 2030: Delen van de grote steden is alleen toegankelijk voor moslims.
2031 2035: Een islamitische politieke partij zal in de Tweede Kamer een meerderheid krijgen.
2036 2040: Alle kunstuitingen, kleding, reclame, kranten en TV moet aan strenge normen voldoen.
2041 2050: De sharia wordt als olievlek ingevoerd.
2051 2060: Vrouwen moeten voldoen aan de sharia, eerst minimaal een hoofddoek op.
2061 2070: Vrouwen moeten de boerka aan en mogen geen auto meer rijden.
2071 2080: Kerken worden ontmantelt.
2081 2090: Atheïsten en Joden moeten de islam aannemen, anders extra belasting betalen.
2091 2100: Atheïsten en Joden moeten verplicht de islam aannemen, anders volgt de doodstraf
2101 2120: Christenen en andere gelovigen moeten extra belasting betalen.
2121 2140: Christenen worden massaal onderdrukt, moorden zijn aan de orde van de dag.
2141 2160: Christenen en andere gelovigen vluchten weg.
2161 2180: Moslims die sjiitisch zijn worden onderdrukt.
2181 2190: Sjiitische moslims vluchten weg.
2191 2200: Nederland is voor 99% soenitisch naar het model van Saudi-Arabië.
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:53
Dit is een eerdere tegel van u: "Nee 100% kaaskop dan ben je lekker slim"
Als dat geen schoppen is tegen, dan weet ik het ook niet meer.
Ik zou maar naar bed gaan, u maakt een karikatuur van uzelf en bovendien, u maakt uzelf onsterfelijk belachelijk.
@ nietvaneergister | 24-09-15 | 20:57
Ik ben niet van eergister, dus het zo zomaar kunnen. ;-)
Laat ik zeggen dat het in Amsterdam (!) nog behoorlijk homogeen toen ik daar als kind opgroeide.
Dus waarom is de koran wel een sprookjesboek en de bijbel niet meneer Wilders?
Heb je mij ooit Hilter zien schrijven dit maak jij ervan , ik noem ook geen oorlog .
Wel even bij de les blijven en niet dingen erbij verzinnen dude.
Eurotokkie
Je impliceert het elke keer, en ik spreek je daar op aan. Dingen als wie heb ik nog meer eigen volk eerst horen roepen of alleen maar blond haar en blauwe ogen .... ect ect ...
.
Kom hier wel vaker, weet dat je een troll bent, no worries
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:53
@marcoplarco | 24-09-15 | 20:07
Nee 100% kaaskop dan ben je lekker slim , kijk om je heen wat voor een puinhoop die kaaskoppen van Nederland maken .
En later verkondig je dat niemand 100% kaaskop is?
He, wat sneu.
Lewis | 24-09-15 | 20:44
Uw plemp zou woord voor woord uit mijn mond kunnen komen. Ik vermoed dat wij rond hetzelfde jaar geboren zijn.
Ralph1707 | 24-09-15 | 20:49
Heb je mij ooit Hilter zien schrijven dit maak jij ervan , ik noem ook geen oorlog .
Wel even bij de les blijven en niet dingen erbij verzinnen dude.
@Wonderful-Life | 24-09-15 | 20:55,
Nee dat doe ik dus niet. Dit wordt het land van de bewuste naïevelingen. Mijn zorgen gaan uit naar die mensen die niet kunnen vertrekken. Dan zit je pas echt in een hel. En die hel gaat er komen.
Lewis | 24-09-15 | 20:44
Heb het zelfde probleem. Ik verdraag ook nauwelijks meer al dat pathologisch positivisme bij zo'n beetje alle actualiteitenprogramma's.
Bij mij - en ik denk bij veel anderen - is de kentering gekomen na 9/11, de moord op Fortuyn, het afslachten van Theo van Gogh en het uit het land pesten van Ayaan Hirsi Ali.
Nu met de massale invoer van Syrische vluchtelingen zonder dat je daar stevige kritiek op mag geven, merk ik dat ik de moed begin op te geven dat het nog goed komt met Nederland en Europa.
Twee grote Nederandse filosofen zeiden het reeds in de jaren 1970-80: "Saammuh foor ons eigge"
www.youtube.com/watch?v=K0lg9KchCqQ
Mee eens, Bas. Maar legt dat nou uit aan de naïevelingen in dit land, die hebben een hele dikke betonnen plaat voor hun kop.
@Eurotokkie
Je zei dat Marokanen toch niet zo dom zijn, dat impliceerd dat ze het wel waren en dat jij denkt dat wij denken dat Marokanen dom zijn.Dussss
.
En nee, ik ben zeker geen uitzondering en dat zei ik ook niet! Zou eerder zeggen helaas ben ik geen uitzondering, alleen twijfel ik of JIJ verhalen van eerste hand wel eens hebt gehoord....
Geen idee wie nu mijn naasten zijn, behoudens mijn vrienden- en kennissenkring.
Nederland is niet meer dat land van saamhorigheid en geborgenheid wat ik koesterde als kind en jong volwassene, en dat is toch precies wat we (ze) willen?
Vroeger had ik dit nooit kunnen bedenken maar ik ben hier weg zodra de gelegenheid mij deze kans biedt. En dan vertrek ik naar een land waar de bevolking nog wel eensgezind is. Mijn volgende vakantie is Colombia en hierna volgen de overpeinzingen voor de toekomst. Welk land het dan ook wordt het antwoord zal zijn Nederland waar mijn roots liggen heeft het verziekt, ik ga verder kijken.
Degenen die mij dit hebben doen besluiten en blijven in Nederland wens ik veel succes met hun nieuwe Nederland.
C'est ca.
Opkomen voor het eigen volk ligt in Nederland zeer complex, met het meerdere paspoorten systeem. Heb werkelijk nooit kunnen, en al helemaal niet willen begrijpen waarom buitenlanders de Tweede Kamer in mogen. Zelfs stemrecht hoort niet bij houders van meerdere paspoorten thuis. Ook uitkeringen niet. Dat is pas opkomen voor het eigen volk.
van Griendsven454572 | 24-09-15 | 20:39
Ik schop tegen niemand aan , ik zeg alleen dat ik blij ben dat ik geen 100% kaaskop ben meer niet .
Dat jij er iets anders van maakt is niet mijn probleem.
Lewis | 24-09-15 | 20:46
Welnee, sop is de kool niet waard. Iedereen zo z´n standpunten. Agree to agree to disagree. Wie weet vallen we er later op terug.
@chicago river | 24-09-15 | 20:41
Wellicht moet u een bron als de Bijbel eens lezen? In al uw alwetendheid en intellectuele superioriteit kunt u niet eens zo'n verhaaltje accuraat reproduceren. Afzeiken is stoer, moet u het wel even goed doen.
.
Ik zou wat minder minachtend doen naar mensen. U heeft er geen enkele basis voor.
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:46
Ralphie is zo gek nog niet...
.
U zei zojuist: "Dan zijn die Marokkanen achteraf toch niet zo dom."
Met andere woorden, eigenlijk zijn ze niet zo dom als ik dacht.... vrij vertaald.
Mooi.
De Grote Kentering is ingetreden.
Trouw, Volkskrant en Parool worden ook al met de dag kritischer over de multikultikots die wij ongevraagd en ongewenst in onze nek gestort krijgen.
Zelfs de kelner van juncker dringt aan op het serieuzer nemen van xenofoben en neonazi's, sorry 'kritische' onderdanen.
De islam gaat onder aan zijn eigen geweld.
Mooi.
woedende burgers purmerend weggestuurd bij chaotische vergadering mbt asielzoekerscentrum
www.rtvnh.nl/nieuws/171363/chaos-in-ra...
burgers waren woedend wegens de komst van 750 migranten en het gebrek aan inspraak.
@Eurotokkie
Waarom begin je zelf steeds over de huidkleur en afkomst?
We hebben het over de Westerse Cultuur en de Moslim cultuur, en jij maar steeds ons racisme in de mond duwen, Hitler vergelijkingen terwijl je NIETS weet van WWII, jij bent het die in kleur denkt!
Chiefmate | 24-09-15 | 20:41
Wat schreeuw je nu al 20 jaar in een wc-pot ?
Ralph1707 | 24-09-15 | 20:43
Iedereen kent wel en verhaal uit eerste hand , je bent echt geen uitzondering .
@Watching the Wheels | 24-09-15 | 20:32
Het NOS (PvdA) journaal is het meest smerige bewijs dat de bevolking steeds meer met leugens in de bek gescheten wordt.
@ chicago river | 24-09-15 | 20:41
Ik zou daar een heleboel op willen zeggen, betwijfel of dit daar de juiste setting voor is.
Let's agree to disagree.
Ralph1707 | 24-09-15 | 20:44
Niemand zegt dat Marokkanen dom zijn , lol
Je komt zeker voor het eerst op Geenstijl.
De regering is een kudde domme schaapjes.
Daarom ook dat het zo goed met ons gaat.
Ze lachen samen omdat ze weten als ze er later alleen stil bij staan de tranen in hun ogen krijgen van schaamte.
@Eurotokkie
Niemand zegt dat Marokkanen dom zijn (op jou na dan) en ja, daar heb je eindelijk een punt, zij houden netjes de grenzen DICHT!
Ommezwaai | 24-09-15 | 20:40
Vader vergeef hun want ze weten niet wat ze doen.
@ therealbraindump | 24-09-15 | 20:37
Ja, het kan snel gaan opeens, hè? Vroeger, maar dan heb ik het écht over vroeger, keek ik bijna elke avond Barend & Van Dorp. Daarna bijna elke avond Pauw & Witteman of vergelijbare programma's met (een van) beide heren. Actualiteitenprogramma's idem, ik vrat het. Journaal idem.
De kentering kwam al een beetje rond Van Gogh. Maar ik geloof dat ik de laatste twee jaar alleen nog tv kijk voor de sport, verder zie ik vrijwel alles online. Ik kan de nieuwsprogramma's en talkshows op de publieke omroep, maar ook die op RTL, simpelweg niet meer verdragen. Echt slecht voor mijn bloeddruk.
Of dat komt doordat mijn ogen open zijn, doordat die programma's steeds gekleurder worden of allebei, geen idee.
Het is heel simpel; ik durf te beweren dat niemand zijn buurkinderen voor laat gaan ten koste van zijn eigen kinderen. Helemaal niemand.
Het is de plicht van Christenen om goed te zijn voor de naaste, b.v. echte vluchtelingen. Maar of dat in een klein, propvol landje moet gebeuren, ik meen van neen.
.
Nog echt niet zo lang geleden waren er overstromingen in Bangladesh. De hulpgoederen, ook die uit Nederland, werden alleen verdeeld onder de moslims. De Christenen kregen helemaal niets! Ik ben er klaar mee.
.
-weggejorist-
Christenen worden eindelijk wakker. Zij zijn naast de Joden het eerste die eraan gaan namens de godsdienst van de vrede.
www.refdag.nl/nieuws/binnenland/moslim...
HoogToontje | 24-09-15 | 20:33
De Marokkaanse cultuur laat ook niemand toe van buitenaf , dus wil je zo worden .
Dan zijn die Marokkanen achteraf toch niet zo dom .
Lewis | 24-09-15 | 20:32
Ja, maar de gemiddelde ´gewone´ christen baseert zich nog altijd op geloof en de woorden van een narcistische kwast die zichzelf tot zoon van god uitroept. En daar ook nog volle zalen mee trekt. En daar gaat het natuurlijk meteen al mis. God eventjes omturnen tot je pappie. Heb ik het nog niets eens over de kolderieke sketches van deze meneer. Water in wijn veranderen. Yeah right. Ghehehe. Was het maar zo´n feest!
Wie je wie ook schreeuwende eigen volk eerst.
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:01
Ja, ik.
Al 20 jaar. Is er niet van gekomen en zie nu de ellende.
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:39
Nog een spreekwoord slappe: "De wens is de vader van de gedachte"
Machoclown | 24-09-15 | 20:31
Niemand is meer 100% kaaskop dude , we zijn een mengelmoes net als onze taal.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:39
Dus je zat om 20:10 tegen helemaal niemand aan te schoppen?
Zit er soms meer dan 1 persoon in da kupke daar?
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:37
"Dit doet me meteen weer herinneren aan iemand die ook een bepaald ras voor ogen had , blond en blauwe ogen."
Daar denkt u dan gelijk weer aan, ouwe socialist.
Waar het hart van vol is....
"Hier stuiten we op een groot taboe: wie zijn in de huidige wereldpolitiek eigenlijk onze naasten?"
geen idee, maar de vijand van de gutmens in ieder geval (het beeld van) de westerse man.
(En ja, ik weet dat de grootste lap tekst uit dit stuk van die docent is. Maar ik wilde het nog even gezegd hebben.)
Watching the Wheels | 24-09-15 | 20:32
Wauw, u kijkt nog naar het NOS-journaal? Toe maar!
Daar ben ik een paar maanden geleden mee gestopt omdat ik deze dagelijkse portie policor niet langer kon verdragen..
Ben trouwens heel, heel blij met Spartacus. Een enorme aanwinst.
Ommezwaai | 24-09-15 | 20:27
Gelukkig wonen er in Nederland niet alleen 100% kaaskoppen , en deze mensen proberen er nog iets van te maken , dit moet je ook doen.
Stel dat we allemaal het zelfde zijn , blond een blauwe ogen.
Dit doet me meteen weer herinneren aan iemand die ook een bepaald ras voor ogen had , blond en blauwe ogen .
HoogToontje | 24-09-15 | 20:33
Maar types zoals Eurotokkie vinden dit allemaal prachtig. Mits het maar niet ten koste gaat van hun vergoeding van de Staat.
.
Wij werkenden mogen dit gelag betalen, maar dat interesseert dit soort gutmenschen allerminst.
Moses shows the way!
@Desmoulins
Atheïsten zijn even consequent als vegetariërs die vis eten. Ongeloofwaardige cultuurvernietigers omdat ze niets over basiswaarden begrijpen. Gewoon afknallen die hap.
Ik zei het al een keer voor de grap, is Eurotokkie toch stiekem wel een booslim??
@ Temazepam60milligram | 24-09-15 | 20:29
Nou, kijk, dat is inderdaad een van de vele voorbeelden, ja.
@ Eurotokkie | 24-09-15 | 20:01
'Eigen volk eerst' is helemaal niet het probleem. Wel het probleem is het willen vestigen van een superstaat waarin alle grenzen worden afgeschaft, waarin hordes mensen zich massaal vestigen in gebied waar ze niet geboren zijn, het invoeren van torenhoge belastingen om al dit 'moois' te kunnen faciliteren, en het vervolgen of erger van andersdenkenden of simpelweg mensen die toevallig niet tot de uitverkoren groep behoren.
@miko | 24-09-15 | 20:15
Weet ik en dat mag hij inderdaad vinden, maar om deze persoon, die overigens ook tegen Wilders zei: "You, your party and every other person like you will ultimately be destroyed" uit te nodigen om het Nederlandse Parlement toe te spreken is dan weer een voorbeeld van onvoorstelbare dhimmitude.
@ chicago river | 24-09-15 | 20:27
Maar dát, beste chicago river, is alles over één kam scheren. De gemeenschappen die jij beschrijft bestaan, túúrlijk, maar er bestaan ook zat andere christenen en uiterlijk vertoon en wetticisme zijn níét de kern van het christelijk geloof.
Hoeveel mensen dat er misschien ook wél van maken.
Ha, als het mag van Jezus dan is het goed.
@Eurotokkie
Een goede gast stelt zich bescheiden, dankbaar en hulpvaardig op t.a.v. zijn gastheer en past zichzelf aan.
.
Of mag ik als ik bij jou kom logeren de dienst uit maken in jou huis??
De eerste 12 minuten van het NOS Journaal waren in ieder geval gelukkig weer alleen bestemd voor moslims. De regering gaat nu zorgen voor ritueel doodgemarteld voedsel in de regio. Daarna 6 minuten gevolgd door het VW bedrog van de TTIP-multinationals gevolgd door weer 6 minuten offerfeest. Nederland is Nederland niet meer. Het NOS Journaal is het NOS Journaal niet meer. Alles staat in het teken van moslims, 18 minuten moslims.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:10
--> Blij dan ik geen 100% kaaskop ben
Blij dat je dat zegt want ik vroeg mij altijd al af waar jij die stupide comments vandaan haalde, dank daarvoor.
@kloopindeslootjijook | 24-09-15 | 20:26
Ethiek, bijvoorbeeld.
Vooral de atheïsten, wat ik overigens zelf ook ben, laten zich vooral kennen door hun ongekende haat jegens alles dat ook maar enigszins naar religie riekt.
Dit land heeft meer cultuurchristenen nodig.
@Ronnie uit Helmond | 24-09-15 | 20:09
Bent u wel handelingsbekwaam?
@miko | 24-09-15 | 20:06
+ veel dus. Beginnen bij de wortel van het kwaad. Onkruid haal je er ook uit met wortel en al.
--
(Ja, ik klikte dus per ongeluk op het minnetje. Sorry @miko, had een + moeten zijn....
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:25
Zeg die laatste zin vooral niet tegen een haatbaard.
Het kan uw dood worden, zo'n regen van stenen...
@Lewis
Nee zo zwart wit is het niet, de vreemdeling moest zich wel aanpassen, bv. in het ondehouden van de sabbath
-
Deuteronomium 5:14 Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN, uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, nog uw dochter, nog uw dienstknecht, nog uw dienstmaagd, nog uw os, nog uw ezel, noch enig van uw vee, noch de vreemdeling die in uw poorten is; opdat uw dienstknecht en uw dienstmaagd ruste, gelijk als gij.
Hij vergeet nog een ding.
Diegenen die naastenliefde prediken voor de economische emigranten doen dat met en van de centen van een ander en lijden zelf geen centje pijn.
Maar als Wilders dit zou zeggen, zou hij voor fascist uitgemaakt worden.
Trouwens, ook als Wilders zou zeggen dat kaas lekker is.
@Eurotokkie
Dat was Hans Janmaat. En hij had gelijk, al 30 jaar geleden.
Herinnert u zich deze nog .. nog .. nog
youtu.be/Vs5DcCqk_O0
Lewis | 24-09-15 | 20:23
Is ook zo - en ik weet wel waar jij ongeveer staat in deze kwestie. Je plempt ook altijd redelijk. Maar heb net teveel tijd doorgebracht in Limburgse katholieke durpjes en de verstikkende refo Zeeuwse eilanden met hun lange rokken tot de sokken mevrouwen. Ik kijk ernaar en maak dat ik als de sodemieter wegkom van die gemeenschappen. Mijn volk niet.
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:18
Zeik dan niet, klaagnicht.
Je zit hier te zaniken over het feit dat wij Nederlanders er een puinhoop van gemaakt hebben.
.
Verbreed uw horizon en doe eens een rondreisje Afrika en trek vervolgens een vergelijk met Nederland.
Eens kijken of u die mening dan nog toegedaan bent.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:25
Als ze er overheen klimmen is die grens dus niet dicht.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:15
Uitkering al binnen? Dan reaguuur je namelijk altijd wat minder. En dat is voor iedereen prettig.
"Om allereerst de cultuur te beschermen waaraan de christelijke waarden ontsproten zijn. "
En die is ? Gebaseerd op wat?
Duidelijk en scherp verhaal over de huidige influx en de laconieke, misplaatst barmhartige reactie van onze politieke elite en conformistisch goedvolk dat louter emotie als raadgever heeft. Dat lachen van onze Kamerleden op de heer Wilders is een van de absolute dieptepunten van onze parlementaire geschiedenis. Latere generaties zullen hier nog vol verbazing en ontzetting naar kijken.
Goed stuk van Van Bommel.
De Geus | 24-09-15 | 20:20
Buitengrenzen zijn dicht vriend maar ze klimmen er gewoon overheen , wil je ze tegenhouden dat kan.
wie zonder zonde is werpe de eerste steen
@Tee Of Cup | 24-09-15 | 20:16
Topje van de ijsberg. Een AZC in de buurt geeft altijd problemen en geweld. Een AZC vol Moslims in de buurt geeft nog meer problemen en geweld. Dat was overigens al zo ten tijde van de vluchtelingenstroom uit de Balkan.
.
En die burgemeester moeten ze op het dorpsplein ophangen. Eerst akkoord gaan met zo'n groot AZC in zulke kleine dorpjes. Vervolgens dus niets preventiefs regelen voor de problemen en geweld waarvan je weet dat ze gaan komen. En achteraf, u raadt het al, "geschokt".
Nog iemand online?
@ chicago river | 24-09-15 | 20:17
Er zullen weinig christenen beweren dat alles waar zij voor staan uniek is voor het christendom. Natuurlijk is dat niet zo, er is genoeg overlap met allerlei andere religies, en tussen christenen en allerlei andere mensen, ook niet-gelovigen. Maakt het christendom niet minder uniek overigens, maar het idee dat alléén christenen hoogstaande idealen zouden hebben is onzin, imho.
@Eurotokkie
Wie je wie ook schreeuwende eigen volk eerst.
Eurotokkie
De eerste wie zal vast een tik fout zijn.
.
En ja, dat weet ik, Drees, oprichter van de PVDA!!Ik noem er maar 1.
Btw, Wilders zegt opkomen voor eigen volk, en legt duidelijk uit dat dat iedereen met de westelijke normen en waarden is.Jij maakt er weer eigen volk eerst van, jou probleem!
-weggejorist-
hollandsereaguurder | 24-09-15 | 20:20
Met jouw ´aanvullen´ denk ik meteen aan interpunctie. Capiche?
De bijbel is zowiezo een slecht middel om je door te laten beinvloeden het is een boek met verhalen van heel erg veel verschillende mensen die elk hun zicht op geloven en geloof hebben maar als je gelooft hoor je niemand kwaad te doen dat snapt is niet als ze ons om hulp vragen kunnnen wij veel bieden door onze welvaart maarbeter komt dat referendum ben alleen geen 18 kan dus officeel niet mee doen maar steun het wel veel succes rene
Bas van Bommel als volgende Minister van OCW !!!
@ Temazepam60milligram | 24-09-15 | 20:17
Het een sluit het ander toch helemaal niet uit? Jij maakt er misschien of-of van, maar in de bijbel gebeurt dat helemaal niet.
Wilders heeftopzich gelijk maar iedereen heeft zn eigen meneing persoonlijk denk 8k dat we ze moeten latwn komen en dingen laten maken die andere mensen die hoger opgeleid zijn ook weer werk geven een soort van aziel maar dan dat ze werken voor goed eten genoeg drinken medische zorg en verblijf als we slim zijn investeren we in fabrieken en labaratoria en scholen zodat we die mensen dingen kunnen leren en een goed toelatiinga protocol is ook wel handig maar dit is gewoon mij gedachte vul mij aan graag 😙
De Geus | 24-09-15 | 20:20
Klaarblijkelijk is de Tweede Kamer een kleuterklas.
Tee Of Cup | 24-09-15 | 20:16
"verwarde man". Alsof ze het er om doen.
Bas kan naar het UWV
Wilders heeft natuurlijk gelijk. Waanzin om je grenzen open te zetten. Een kleuter kan dat bedenken.
ik ben rijk, ik heb niks met religies en drink 's avonds mijn borrel en rook mijn sigaar, en mien deernke lust er ook wel pap van, vrijheid
Haha ze zijn te dom voor woorden. We gaan de duivel stenigen door met grind te gooien. en dan verdrukken we elkaar met er meer dan 700 doden tot gevolg Jammer het hadden er veel meer kunnen zijn. Hola, Alles afreizen naar de Saudie Arabie voor de verplichte Hadj. Kunnen we hier weer wat meer AZC's sluiten'. Rondlopen om die die steen tot je er bij neervalt. Theo" rip" had echt gelijk
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:06
Jouw naasten zijn de Aboriginals in Australië?
Dat bedoelde Jezus dus precies zo met 'uw naasten'
Dat je zorgde voor je buren en mede stamgenoten.
Die mongool wist helemaal niet dat er zo iets als Europa bestond.
Ommezwaai | 24-09-15 | 20:14
Nee hoor ik blijf gewoon hier en probeer er nog wat van te maken , dit moeten meer mensen doen , in plaats maar de hele tijd te jammeren bang alsof ze iets te kort komen.
Zowel Christelijk als Jood: zorg eerst goed voor jezelf want pas dan kun je goed voor een ander zorgen. En juist dat gaat hier verkeerd. Er wordt alleen voor de ander gezorgd tot het punt dat wij er niet meer zijn om uberhaupt nog voor iemand te zorgen. Laat staan voor onszelf.
Tja, dat kan dhr den Bommel wel zeggen, maar in de bijbel lees ik toch hele andere dingen.
-
OT, Exodus 22:21 Gij zult ook den vreemdeling geen overlast doen, nog hem ondedrukken; want gij zijt vreemdelingen geweest in Egypteland.
-
NT, Mattheus 25:35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd. etc.
Christenen hoeven niet zo pompeus te doen over ´hun´ waarden want veel van die waarden bestaan door alle bevolkingen en lagen van bevolkingen wereldwijd. Christelijk of niet. Eerste vijand van de islam is de hedonist, de liberale mens, god noch gebod. Christenen-Katholieken-Gereformeerden vinden dat ook niks hoor, als je zo door het leven wandelt.
Of zelfs een beetje afwijkend christendom (Katharen) was ook al niet voldoende. Ze zoeken het maar uit, al die religieuze leipen. Heb mn eigen setje waarden op zak. En niemand die er iets van te vrezen heeft. Tenzij je met je radicale muil mijn hedonisme in de weg staat.
Overheid alstublieft wordt wakker en bescherm onze cultuur , hoe vaak moeten we het nog vragen ????
Gilzen Rijen: "De burgemeester laat weten dat hij geschokt is over de mishandeling en hij zal in contact treden met de vrouw. In de buurt is grote ophef ontstaan. Bewoners zijn laaiend over het optreden van de autoriteiten."
nos.nl/artikel/2059209-burgemeester-gi...
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:15
Wanneer gasten je huis binnendringen ben je niet meteen een gastheer.
Of geef jij een inbreker ook een bakkie koffie met een gebakje?
Ik blijf Romeinen 13:4 ook aanhalen: '[De overheid] is er voor uw welzijn.'
Natuurlijk is het een christelijke waarde om voor je eigen volk op te komen. Nee, daar stopt het niet, maar het is wel degelijk een kernwaarde van een godvrezende overheid.
@Prof. D.A.H. Vintik | 24-09-15 | 20:03
En dat mag hij vinden als hij maar niet oproept tot het afslachten van de tekenaars. En deze moslim is een Ahmadiyya en dat zijn ,samen met de Ibadieten, nog de minst schadelijke van de Islam.
Oei, laat Quid dit maar niet lezen..
"Das ich das noch erleben darf.." Een docent gewoon...
Jezus Spartacus... weinig ruimte voor suggestie imo. Breng het speels, gelijk hebben en krijgen zijn verschillende dingen.
Eurotokkie gaat ervan uit dat als je eerst aan je eigen mensen denkt, dat automatisch betekent dat anderen kapot kunnen vallen. Het Duitse schuldcomplex zit diep.
van Griendsven454572 | 24-09-15 | 20:13
Een goede gastheer zet zichzelf nooit op de eerste plaats.
Het meest vernietigende religie is geloof in een eu !
Nogal wiedes! Verder zeg ik niks.
Beelden van deze geniale Bas van Bommel:
www.youtube.com/watch?v=hFWpo905yAU
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:10
Ooit was Nederland een prachtig land, totdat er types zoals u ten tonele verschenen.
Net als ander volk overigens.
.
Maar als u Nederland een puinhoop vindt, het staat u vrij om te vertrekken.
U hoeft hier niet te wonen.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:06
Ik woon tussen mijn naasten... da's mijn eigen volk.
Ik denk dat we een aansprakelijkheidsstelling moeten deponeren bij een notaris voorzien van:
- de voorspellingen omtrent de huidige ontwikkelingen zoals de meerderheid van NL ziet;
- een omschrijving van het falende beleid van de Brusselse en Haagse politiek;
- de koppeling van oorzaak en gevolg aan het beleid;
- formulering van de aansprakelijkheid in compensatie en geld die redelijk geacht wordt.
Uiteraard kunnen we de politici bij naam en toenaam benoemen en hen de aansprakelijkheid persoonlijk versturen. De aansprakelijkheid zal gekoppeld worden ook aan de prive personen.
Tevens zal een sterke en financieel gesteunde lobby groep opgebouwd moeten worden om den haag en brussel verplicht in de spiegel te laten kijken inzake de waanzin van het vevoerde beleid !!
Botte Hork | 24-09-15 | 20:11
Dan zijn we leeftijdsgenoten denk ik.
Nederland ontwaakt, de tijd van de zelfhaat is geteld.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:03
Op welke plaats zet jij je eigen volk?
@miko redelijk geniaal
Het hedendaagse Europa heeft er alle moeite voor gedaan zich van zijn christelijke signatuur te ontdoen. Wat ervoor in de plaats is gekomen is humanisme gekoppeld aan cultuurrelativisme en multiculturalisme die merkwaardig genoeg als een vervangende religie worden beleden. Het ene is voor het andere in de plaats gekomen en ditmaal betekent het dat Europa zich moedwillig overgeleverd heeft aan lieden die er nog wel een godsdienst op nahouden, in de ogen van christenen gekenschetst als een ketterij. Maar die christenen tellen niet meer mee. Daar wordt overheen gekeken want we zijn tegenwoordig zoveel wijzer. We kunnen de vruchten van die wijsheid dagelijks waarnemen en erop reflecteren. Laat eerst die oorlog nu maar eens komen.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:08
School.. Those were the days. Jaren 70 en 80. Wat een tijd! *snif *
Ook leuk om even te lezen: www.refdag.nl/nieuws/binnenland/moslim...
@wijze uit het oosten. Precies lekker oldschool, "waar de man woon, draagt hij de kroon"!
marcoplarco | 24-09-15 | 20:07
Nee 100% kaaskop dan ben je lekker slim , kijk om je heen wat voor een puinhoop die kaaskoppen van Nederland maken .
Blij dan ik geen 100% kaaskop ben .
-weggejorist-
Wat verlang ik toch terug naar de normen, waarden en mensen zoals uit de serie "Toen was geluk nog heel gewoon"...
Een beetje bekrompen, verzuild en kleinburgerlijk.
Maar wel Nederlandsch.
Of ben ik nu volgens de Gutmensch xenofoob en een rasssiieest ?
Het openstellen van geldpotten die door een groep mensen bijeen zijn gebracht om voorzieningen voor diezelfde groep te realiseren heeft helemaal niets met naastenliefde te maken. Immers dat gaat ten koste van de mensen waar die potten voor bedoeld waren.
.
In een land van tekorten en wachtlijsten is een keuze voor gelukszoekers per definitie een keuze tegen de eigen bevolking.
.
Iedere Euro, iedere FTE, iedere woning voor een gelukszoeker is weggehaald bij een Nederlandse oudere, een Nederlands gezin, of wordt als een molensteen aan de nek van onze kinderen en kleinkinderen gehangen.
.
Laat ik de averse effecten van Islaminstroom op onze samenleving nog buiten beschouwing.
Duidelijk uitgelegd. Goed bezig deze man. Gooit wel carrière weg. Dus moedig.
Gaat helemaal niet of je 100% of 10% of 0% van geboorte kaaskop bent. Dat is hardware. Het gaat om onze manier van leven hiero. Software, configbestandjes en zo. Goede virusscanners tegen sentimenteel gedoe en opruiers.
Botte Hork | 24-09-15 | 20:05
Ja slaap lekker verder zoals je op school hebt gedaan.
"Ja hallo , ik ben 50% kaaskop, 40% mof en 10% Balkan .
Eurotokkie | 24-09-15 | 20:03 "
Samen honderd procent dom.
Het is zo goedkoop dat VVD met 'opvang ni de refio' schermt.
De meeste vluchtelingen komen juist daar vandaan.
En ze zijn vertokken omdat er in die opvang niet eens te etene is.
(Ze keken wat er op TV was en zagen hier dagelijks vreetshows.... wat doe je dan?)
Heb uw naasten lief betekende voor Jezus ook alleen maar de joden, de rest was ook onkruid.
En lief hebben en gastvrijheid is net zoals met EHBO zorg eerst voor je eigen veiligheid en geborgenheid voor je de rest van de wereld gaat helpen.
Wil je de Syrische mensen helpen?
Breek dat afzichtelijke ding in Mecca af.
Moslims zorgen wel goed voor zichzelf op een grensverleggende manier. Aan zoveel saamhorige expansiedrift waarbij er een zero tolerantie is voor anders denkenden, kunnen wij nog een voorbeeld nemen.
Heb uw naaste lief als uzelf.
Wil niet zeggen eigen volk eerst.
@Eurotokkie | 24-09-15 | 20:01
Ik!
Damn , was ik maar docent dan had ik dat kunnen bedenken
Wat moet ik godverdomme met christelijke waarden? Wat een ellende hebben die waarden de afgelopen eeuwen niet opgeleverd!
Doe mij maar liever een aantal democratische, humanistische waarden.
Weet je wat, laten we ook nog een moslimleider uitnodigen die (mohammed)cartoons "abuse of free speech" noemt om te komen spreken in de Tweede Kamer:
www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commi...
Ommezwaai | 24-09-15 | 20:01
Ja hallo , ik ben 50% kaaskop, 40% mof en 10% Balkan .
Als het aan de 2e praat kamer ligt gaan we eerdaags allemaal naar het www.besnijdeniscentrum.nl/ toe en dragen de vrouwen Hoofdoekjes en vier je suikerfeest .
goeie weegave Spartacus, even laten inzinken.
Eurotokkie | 24-09-15 | 19:55
Nee, de lachers zijn bijster intelligent.
Helemaal niets mis mee, opkomen voor Nederlanders.
Maar aangezien u van Hongaars/Oostenrijkse origine bent, is het begrijpelijk dat u hier lol om hebt.
Slap verhaal. Kan niet anders zeggen.
HoogToontje | 24-09-15 | 19:59
Wie je wie ook schreeuwende eigen volk eerst.
Opkomen voor eigen volk is de eerste verantwoordelijkheid voor elk gekozen volksvertegenwoordiger. Je wordt gekozen om de belangen van de burgers die je hebben gekozen te behartigen. Ingewikkelder is het niet. Als je dat als politiek niet meer begrijpt is er een groot probleem.
Premier Wilders!
Die man gaat het nog ver schoppen en juist door mensen die hem liever zien gaan!
Typisch..
Uiteraard had Wilders gelijk. Wat de linksen denken dat het christendom leert is niet wat het christendom werkelijk leert, maar is wat de Linkse Kerk leert. En dat heeft meer gemeen met wat Hitler leerde dan met wat Jezus leerde.
Moet je bij een voorstander eens ongevraagd de tuin inlopen en gaan zitten. Heb ik het niet eens over door een open deur naar binnen lopen en op de bank gaan zitten, de koelkast openmaken en het varkensvlees eruit pleuren.
Lees verder...... wil wel , maar gaat niet !?
En dat van de volkskrant! Een deksel op de neus van één van hen.
Nu Joop.nl nog..
Ja ja , docent de weetnietkunde. lol.
Je verzint het niet...
Boeit me allemaal niet die argumentzoekers... zou graag wat realisme willen. Is dat nu te veel gevraagd?
REAGEER OOK