
Hallo. GeenPeil HQ hier, met een gortdroog maar
UITERMATE BELANGRIJK BERICHT voor alle papieren handtekeningenjagers & verzamelaars van het Leger des Peils. We houden het kort en zakelijk, want dit is echt van de allerhoogste prioriteit.
LET OP. Als je handtekeningen ingezameld hebt voor GeenPeil, als je nog wilt tekenen, of als je de papieren advertentie uit de Telegraaf van vandaag (
pagina 20) nog op wilt sturen, heb je
TOT UITERLIJK VRIJDAGMIDDAG 25 SEPTEMBER - morgen dus - om je handtekeningen op de post te doen. De deadline is pas maandag 28 september, maar
de postbode bezorgt niet op maandag. Wie dus wil dat zijn handtekeningen of dikke vette stapel bij elkaar verzamelde handtekeningen op tijd bij de Kiesraad aankomen, moet uiterlijk vrijdagmiddag
voor de lichting van de brievenbus zijn enveloppen op de post doen. Anders loop je het risico dat je handtekening niet meer meetelt en/of dat al je goede wervingswerk voor niets is geweest. Dus doe jezelf - en alle andere ondertekenaars - een groot plezier, en stuur je handtekening(en) uiterlijk vrijdagmiddag naar de Kiesraad, Postbus 2700, 6401 DE HEERLEN.
(Digitaal ondertekenen op
teken.geenpeil.nl kan tot zondagavond laat. Nadere info daarover volgt.)
Reaguursels
InloggenDe internationale aandacht hiervoor valt me ook een beetje tegen...
Wat derderangs websites in Duitsland en Frankrijk maken er zijdelings een opmerking over en dan ook nog eens onder de vermelding dat het een initiatief is van een "rechts" weblog.
@redactie, kan daar niet wat meer aandacht aan besteed worden? Kan Jan Roos of Ruktor niet weer eens naar Brussel, Parijs of Berlijn afreiz0n?
@ A.M.D.G. | 24-09-15 | 18:59
Dat is dan dom
Dit soort acties zijn juist gebaat bij vissen buiten de eigen vijver../doelgroep
Ik viel daar ook niet in ;-)
En heb toch getekend.. als syrier...
U doelgroepverhaal raakt dus wal noch kant
En u beantwoord daarmee mijn vraag ook, u was gewoon een beetje bang voor die mensen, en als geen stijlfan bekend te worden
Is de dure optie van versturen op zaterdag met DHL of UBS al geopperd? Kost dat eigenlijk nog en heeft het zin?
Ik zag net een sip gezichtje van Alexander Slechtdolt 😁 *goede daad verricht*
Zojuist pas op de bus gedaan. Volgens het formulier moest ik 'm direct aan de Kiesraad adresseren. Tellen die formulieren ook mee in jullie tussenstand?
@deluiegriek | 24-09-15 | 19:55
hmmm deze reactie was een reactie op normanius | 24-09-15 | 16:08 | | Reageer+ |
0
@normanius | 24-09-15 | 16:08
men wil geen referendum, dus zal met strikt alles controleren. Voor enig meedenken of begrip, moet je niet bij hen zijn.
Zie je kereltje al bij de microfoon staat te schreeuwen dat regels regels zijn?
Nee, niet doen!!! Kan vele miljoenen kosten
@De gezellige Syrier
de straat behoord niet tot de doelgroep i.m.o.
@ A.M.D.G. | 24-09-15 | 18:14
Dat durfde u zeker niet, in uw eigen buurt?
Jan Roos bij 1 Vandaag??
Wow NPO...
-weggejorist-
Hmmmm.... ik zond ze toevallig vanmiddag per post naar de Geen Peil postbus.... Hopelijk zorgen jullie vooro tijdige verscheping...
Sla ik mijn eigen buurt in Boxmeer over met folderen. Kom ik thuis en wat zit er in de bus.... de folder. Echt top.
-weggejorist-
@Stormageddon | 24-09-15 | 17:47
Die leijers daar doen buitenland. Bij mij valt niets meer te halen! Ongezien de Typhus!
Stijlloser | 24-09-15 | 17:07
Had ik inmiddels al gedaan. Bedankt.
@PTFOholland | 24-09-15 | 17:00
De kiesraad zit in Den Haag, maar ze laten het uitvoerende telwerk door de belastingdienst in Limburg doen. Daar hebben ze geen flikker te doen, want daar wordt geen belasting geïnd. Limburgers zitten of in de bijstand, of ze ontduiken de belastingen. Dus in Heerlen hebben ze genoeg mankracht om papiertjes te tellen en controleren.
Inferi0r | 24-09-15 | 16:40
Hoe zet ik dan die scripblocker in Explorer9 uit?
telelezer | 24-09-15 | 17:36
... die er vervolgens weeeeken over gaat doen om de boel te tellen. Lekker belangrijk voor ze of dat maandag op de stapel ligt of pas vanaf dinsdag (met stempel van 28e of eerder op de envelop..)
Ik baal hier zwaar van, ik zou vrijdagavond nog (minimaal) 3 krabbels op papier gaan scoren.
Noem me cynisch, maar de kiesraad heeft bepaald op welke datum het formulier beschikbaar kwam (een dinsdag), en derhalve zijn er dus maar 5,5 week om brieven te sturen (en dat was de enige mogelijkheid die was voorzien). Door vanaf dinsdag te beginnen ipv maandag of woensdag boren ze ons dus 1/12e van de toch al veel te korte beschikbare tijd door de neus.
Ik hoop dat GS het wob-verzoek al in voorbereiding heeft!
@telelezer | 24-09-15 | 17:36
De wetgever heeft geen rekening gehouden met de nieuwe werktijden van voorheen de PTT. Niets meer aan te doen.
@ Butchijo | 24-09-15 | 17:18
het formulier moet uiterlijk 28-09-2015 zijn ontvangen(..!) door de
voorzitter van de kiesraad.
kiesraad
postbus 2700
6401 de heerlen
De Kiesraad is gevestigd in Den Haag (in een peperduur pand), maar de formulieren moeten naar Heerlen gezonden worden. Zouden ze graag wat kwijt willen raken ergens onderweg?
@Chow
Ok, toch maar even gegoogled. Een loslippige oud politicus, historicus, die kritiek had op Rutte. Wat betreft dat kritische, daar geef ik hem helemaal gelijk in. Verder een oninteressant persoon.
Schande! de post die op dinsdag bij ze aankomt is allemaal sowieso voor de deadline verstuurd. Eigenlijk heb je dus 5,5 week.
Gaan we dit echt pikken met zn allen??
Temazepam60milligram | 24-09-15 | 17:23
Lol..
@Chow
Who the fuck is A.J.Boekestijn?
@ dalskog | 24-09-15 | 17:15
De rouwenvelop komt doorgaans alleen voor het begraven.
"Vroeger" gold bij dit soort constructies dat de datum van het poststempel bepalend is.
Maar ja tijden veranderen en daar had de wetgever niet aan gedacht (kunnen niet vooruit zien).
En wedden dat de kiesraad zich precies aan de regelgeving houdt! Het is tenslotte geen referendum dat de gutmenschen willen!
Versturen in een rouwenvelop is wel toepasselijk trouwens; de democratie in dit land is immers allang dood en begraven..
Toch nog twee collega's zover gekregen te tekenen.
Volgens Arend Jan Boekestijn zijn we verdwaasd..
twitter.com/ajboekestijn/status/64705...
Crassuss heeft een twitter account met 12 volgers en na de bom om 14.00 kreeg ik 2 minuten later een bericht dat 3 volgers hadden getekend!
Gaat Geenpeil de handtekeningen die naar hun zijn verstuurd dan op maandag ook zelf bezorgen?
-weggejorist-
@ Fonnzie6 | 24-09-15 | 16:30
Heb ik op mn werk ook.... heeft te maken met antieke browserversie of een beveiligingsdingetje.... laat je niet ontmoedigen en stuur desnoods een fysiek formuliertje op!
@A la snackbar | 24-09-15 | 16:57
Ja ok, maar dat komt omdat ik 600.000 keer naar Zanger Rinus gekeken heb.
@Inferi0r | 24-09-15 | 16:36
jij bent opgegroeid in noord korea of zo?
Meer dan een keer stemmen! Dat zouden we hier op GS nooooooiiiitttt aanprijzen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2006/10/...
A la snackbar | 24-09-15 | 16:57
Dat is meer om te kijken hoe debiel het is. Het zou inderdaad erg zijn als er 700.000 cd'tjes waren verkocht)
Waar blijft trouwens die emailbom?
Zou vandaag om 14.00 toch af gaan?
Heb nog geen enkele bevestiging in m'n mailbox.
Of hebben ze in Den Haag weer een hinderburgerfilter ingesteld?
De Kiesraad zit toch in Den Haag? Niet in Limburg?!
www.kiesraad.nl/artikel/contact
Soms geef ik Pechtold wel gelijk. Zanger Rinus op Youtube is >700.000x bekeken maar 300.000 handtekeningen die er toe doen wordt kantje boord.
Je kunt natuurlijk de handtekening ook nog altijd persoonlijk per auto afleveren bij de kiesraad.
Voor de democratie moet je wat voorover hebben (als men te laat is voor de postbezorging)
Nog likkers, stapelaars, stempelaars, koeriers, koffieknapen, cupbearer, cameralui, beveiliging of wat dan ook nodig voor het aankomende grote inpak en mailbom drop weekend nodig?
Roept u maar....
Er staat zeer waarschijnlijk een leger klaar om deze democratie eens lekker aan te trappen en ik trap graag een balletje mee.
Zo deed die Chinese gitarist die een nieuwe gitaar wilde kopen dat ook. Hij liep toevallig langs een gitarenzaak, kreeg een verstokstijving, al murmelend:"DIGITAAL", en zo was dat woord ook uitgevonden.
Zo stem ik dus ook...
EN DE BRIEVENBUS WORDT AL OM 17 UUR GELEEGD, was vroeger 18 uur, zou lullig zijn als je je 100 handtekeningen om half zes in de brievenbus stopt...
Vandaag de telegraaf gehaald, pagina bewaar ik voor het nageslacht dat er nog mensen waren die voor onze democratie vochten.
@Fonnzie6 | 24-09-15 | 16:21
Andere (up-to-date) browser gebruiken en/of geen scriptblockers gebruiken. Website werkt gewoon bij iedereen. En inderdaad de achtergrond is blauw.
@Inferi0r | 24-09-15 | 16:36
Als je dubbel stemt tellen beide niet voor zover ik weet. Niet doen dus. Op het formulier dat je ondertekend staat onder andere dat je verklaart maar 1 keer gestemd te hebben.
Inferi0r | 24-09-15 | 16:36
2x stemmen is fraude.
@ Inferi0r | 24-09-15 | 16:36
Of ze zien het als een poging tot fraude en cancelen beide stemmen. NIET doen dus!1!!
@Inferi0r | 24-09-15 | 16:36
Nee.
Gewoon normaal doen. 1x stemmen, digitaal of via papier.
@bassio | 24-09-15 | 16:34
Nope, heb al jaren een eigen postbus voor pakketjes. Pakketjes worden tegenwoordig 6 of 7 dagen per week bezorgd (o.a. Coolblue) en dat kan ook bij de postbus, mits die open is op zondag. Brieven is een andere koerier en die komt niet op zondag/maandag.
Voor degenen die vrijdagmiddag later willen/noodgedwongen moeten inleveren: kijk even naar de openingstijden van een PostNL-punt bij je in de buurt, die zijn vaak tot half zeven geopend. Wij leveren onze post bij het PostNl-punt altijd na zessen af en dat wordt gewoon de volgende dag bezorgd.
@necrosis | 24-09-15 | 16:02
IEDEREEN die al per post getekend heeft zou voor de zekerheid ook nog digitaal moeten tekenen. Wellicht is je brief kwijt, heb je toch een stem. Wellicht zien ze je dubbele stem over het hoofd, heb je 2x gestemd! En heel misschien zien ze toch dat je 2x gestemd hebt, hou je er 1 over, ook goed.
Weet je zeker dat een postbus niet gevuld wordt op maandag? Reguliere postbezorging niet, maar postbussen ook niet?!? Vind dat men best trouwens iets eerder had mogen tekenen dan op het laatste moment, maar soit...
Heb net een verzoek voor 1 dag uitstel naar de kiesraad gestuurd.
Als iedereen dat nou ff ook doet.
Je weet maar nooit. Nee heb je... ja kun je krijgen.
www.kiesraad.nl/content/stel-uw-vraag...
Op het postkantoor zijn verzendsets voor rouwkaarten verkrijgbaar. Dit zijn grote enveloppen, waar rouwkaarten en andere post in kan worden gedaan. Deze sets worden dan op afspraak zaterdag of zondeg door post.nl afgehaald en maandag bezorgt (artikelnr 345501 versie 0114).
Ben benieuwd...
@francisca van jole | 24-09-15 | 16:22
Ik zit op de lokale server, zodoende.
Ik verzag al problemen met het digitaal tekenen aangaande mijn eigen persoon. Natuurlijk wilde ik al vanaf het begin af aan teken (ondanks mijn bedenkingen) maar vond het 'leuk' om het pas laat te doen (wil graag nr 400.000 zijn).
Vanmorgen begon ik met het opstarten van de applicatie. Op het einde van de rit het handtekeningenveld.
Ai, mijn handtekening is eigenlijk verticaal bedoeld / ontworpen en een plaatje uploaden kan niet. Voor alles wat ik teken op papier of touchgevaldingesdanges moet ik de zaak een kwartslag draaien. Anders past het niet. Dat ben ik gewend maar, de ene keer draai ik een kwartslag rechtsom en de andere keer linksom - het is maar of het uitkomt. Het lukte me niet om de handtekening te zetten met de muis want ik kon het scherm niet een kwartslag draaien.
Daarom als de donder het papieren geval ingevuld, uitgeprint, met de hand getekend en met spoed naar de brievenbus gerend.
Dus, inderdaad is het bericht van GS aangaande de papieren inlevering van groot belang.
Welke idioot heeft besloten om de sluitingsdatum voor dooie bomen op een maandag te plannen?
Sorrie, hoor, maar ik vind dat we recht hebben op 1 dag extra.
Ik ben zo fokking benieuwd hoeveel we boven de 300K zitten:-)
@francisca van jole | 24-09-15 | 16:22
Sorry, Powned
@Gozaht | 24-09-15 | 16:19
Dat zal denk ik het avond topic worden. Laten we hopen op een victorie-topic. A few stood against many.
@Kaas de Vies | 24-09-15 | 16:15
Hoe lukt het jou zowel bij Pownet als hier om iedere keer eerder te reageren dan dat ik een post heb geplaatst.
Heb je een speciaal lijntje ?
Temazepam60milligram | 24-09-15 | 16:15
Dat komt door je medicijngebruik, hihi...
teken.geenpeil.nl geeft al enkele dagen een blauw leeg scherm.
Heb het al eerder schriftelijk ingediend.
Geen postbode die de kans krijgt onze dikke stapel kwijt te raken; ik kom de zooi persoonlijk maandagmorgen mooi bij jullie in 020 droppen. Met een klein extraatje voor jullie. #teamAmersfoort
Ben benieuwd wat die thunderclap teweeg heeft gebracht
@Temazepam60milligram | 24-09-15 | 16:13
Als je die niet hebt, met de marker een lijntje trekken. ;)
@Stormageddon | 24-09-15 | 16:09
Denk dat u deze mededeling gewoon moet zien als borging. U begrijpt dat wanneer de kiesraad een excuus kan aangrijpen om inzendingen af te keuren, dat de kiesraad dat excuus zal aangrijpen.
.
Dit hele proces is namelijk door de politiek opgezet om inspraak te voorkomen.
We gaan het halen.
Dat de post niet bezorgd op maandag moet 'de volgende keer' wel ingecalculeerd worden.
Het zou trouwens vreemd zijn dat je op tijd gezette handtekening waardeloos is omdat een ander, waar je afhankelijk van bent, een 'vrije dag' heeft.
Waar is die teller des doods gebleven ?
@eerstneukendanpraten | 24-09-15 | 16:10
-
Je was me voor, hehe.
@francisca van jole | 24-09-15 | 16:15
Die heeft een pappadag.
@mAn die bAR BIJT | 24-09-15 | 16:03 Zeer wel mogelijk maar dan hebben ze pas echt een probleem.
Kunnen de analoge handtekeningen niet in persoon worden afgeleverd? dan hou je 3 dagen extra open
Het zal toch niet gebeuren dat die 300.000 niet worden gehaald met deze stand, op donderdag?
Je kunt die papieren handtekeningen op vrijdag ook in een rouw-enveloppe doen, die moet binnen 24 uur bezorgd zijn. Dan weet je zeker dat ie aankomt.
Als iemand ze toch zaterdag verstuurt moet je dat in een rouwenveloppe doen, die worden normaliter wel op de maandag bezorgd. De dood wacht namelijk op niemand...
Serieus, luister nou eens gewoon naar de baas en doe wat er je gevraagd wordt... stelletje wilde honden!
Maar ehm... Geldt voor de papieren handtekeningen niet gewoon de datum van het poststempel? En bovendien, een postbusnummer wordt toch sowieso niet door de reguliere postbodes bezorgd? Een postbus moet je zelf leeghalen bij het postkantoor of tegen meerprijs laten bezorgen, en dat kan dan ook op maandag. Althans dat was vroeger zo, toen zelf ik ooit een postbus had. Geen idee hoe dat tegenwoordig geregeld is, eigenlijk.
@Direct Alpha | 24-09-15 | 16:08
Kappen met ruis veroorzaken.
De boodschap is duidelijk.
"TOT UITERLIJK VRIJDAGMIDDAG 25 SEPTEMBER
Kiesraad, Postbus 2700, 6401 DE HEERLEN"
@ mAn die bAR BIJT | 24-09-15 | 16:00
Als ze vrijdag nog met de laatste lichting mee gaan dan worden ze wellicht nog meegeteld omdat ze in principe binnen de deadline op de bus gedaan zijn maar buiten de verzenders macht niet tijdig bezorgd zijn. (weet dit niet zeker overigens)
.
@ necrosis | 24-09-15 | 16:02
Mag zowel naar 020 als naar Heerlen. Doe je je inzamelwerk vrijdag op de bus dan zou ik zoiezo direct naar Heerlen sturen *tenminste als mijn vermoeden hierboven correct is*
-weggejorist-
@Kaas de Vies | 24-09-15 | 16:05
Mag ik hardop hopen op een volksopstand of staat van der Steur dan straks hier op de stoep?
Wat is er dan gebeurt met de stijloze bus?
@mAn die bAR BIJT | 24-09-15 | 16:03
Ja. En wat gebeurt er dan denk je?
@necrosis | 24-09-15 | 16:02
Ben je je stem kwijt? Komt omdat je zo zit te roeptoeteren. Luisteren naar Akela van Rossem, anders zonder bed naar eten!
Ik voel trouwens iets aankomen als
"Ja, jullie hebben het net gehaald, maar de digitale handtekeningen tellen toch maar niet mee dus MOUHAHA poephoofden"
Ah je moet de formulieren opsturen, ik heb alle ondertekenaars verzameld en die opgestuurd.
Was wel beetje onduidelijk in de FAQ.
@Stormageddon | 24-09-15 | 16:01
Ja, dat zal het dan wel zijn. Kan trouwens best zijn dat hier dan ook gewoon post komt bij nader inzien. Ik hou me daar in de weekenden TOTAAL niet mee bezig.
Fijn om te zien dat jullie bij GS succesvol zijn en toch nog aan procrastinatie voor gevorderden doen. Er is nog hoop voor 99% van de scholieren/studenten
Volgens mij moest de papieren versie naar een adres in 020 gestuurd worden, niet naar Heerlen, dat was voor de 10.000 handtekeningen.
Waar is mijn stem gebleven?
Dit wordt gewoon gehaald. Heel mooi!
We gaan het nu halen. Punt.
@mAn die bAR BIJT | 24-09-15 | 16:00
Hier komt de postbode gewoon op zaterdagochtend zijn ronde doen. Maar ja, ik woon dan ook in een beschaafd stukje Nederland.
Wacht wacht....
Op vrijdag op z'n laatst versturen, want op maandag bezorgt de postbode niet? Maar op zaterdag en zondag toch ook niet?
Dus dan heb je ze toch alsnog pas dinsdag?
Of mis ik iets?
vind dat geenpeil vrij laat de grote landelijke media opzoekt, had dit een week eerder gedaan en we hadden het makkelijk gehaald
Of je stuurt ze met federal of ups
ik had die advertentie in de Telegraaf 1 dag eerder gezet om juist die reden...
REAGEER OOK