Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hongaars dorp maakt VVV-video voor vluchtelingen

Bizar Spektakeltrailertje du Jour. De burgemeester van het Hongaarse Assothalom (aan de grens met Servië) brengt een dringend advies uit aan migrerende uitkeringstoeristen uit het Midden-Oosten: Ga weg en blijf weg. Assothalom is closed for business, vertelt hij in een onvervalste Oost-Europese Hungarywood filmtrailer. Snap je meteen waarom D66 tegen de gekozen burgemeester is. Die zijn een verrijking voor de eigen veiligheid en dat is strijdig met het ethische geweten en de Westerse verantwoordelijkheid voor sloebers die de Europese grenzen bestormen [kaartje, ook verkrijgbaar in het Arabisch] en de Route du Soelaas afreizen richting gratis ophaalgeld [kaartje, opsomming] & voorrang op werk, woning & wasmachine. De Hongaarse MinBuZa zegt het wat vriendelijker dan de burgemeester van Assothalom, maar ook hij draait er niet omheen: We kunnen het niet meer aan. Ook Kroatië staat op klappen en Slovenië is op slot. Ga maar acuut op zoek naar acute sporthallen en acute veldbedjes, Klazen Dijkhoff. Want er is acute verrijking onderweg... Hekwerk, want een hek werkt. En verder wat die koper van valse paspoorten zegt.
"The situation is grave around Batina", aldus de YT-beschrijving. Batina ligt in Kroatië op het drielandenpunt met Servië en Hongarije.
Europese tussenstanden:

Reaguursels

Inloggen

Als wij al onze linkse politici het land uitflikkeren, komen er heel wat huizen vrij voor vluchtelingen. Het Free Syrian Army kan ze wel gebruiken denk ik want Assad is toch de duivel?

Mike Gaatjeniksaan | 19-09-15 | 17:21

Dijkhoff, lees je mee? De stoere burgemeester die je zoekt, bestaat echt! Misschien kan de redactie van GS dit promo-filmpje doorsturen naar alle Kamerleden en ministers. Kwestie van bijscholing, altijd goed.

Kievit | 19-09-15 | 01:27

@laatste post. Die laatste en voorlaatste zin staan los van elkaar. Is dus niet dubbelzinnig bedoeld. Ik bedoel, vroeger gingen ze ook vanuit de Levant naar Bosnie, waarom nu niet...

waragainstclimate | 19-09-15 | 01:05

Ik heb ooit een oefening van de Hongaarse commandos gezien (border area target tracking). Daar steekt deze lokale grenzpolitie met schamele middelen en een patserig filmpje nogal flauw tegen af. Ik denk voor de vluchtelingen dat ze sowieso een vriendelijkere behandeling genieten in Bosnie en Herz. Op de gezellige alternatieve routes door de bosjes liggen trouwens nog volop zwerfmijnen.

waragainstclimate | 19-09-15 | 00:52

Stoere burgemeesters gezocht.... dijkhof of hoe heet die malloot zocht toch stoere burgemeesters...
Nou we hebben ze gevonden... ze zitten in hongarije..
Dat is toch al wat anders da die PVDA/groenlinks mafkezen die hier de gemeenteraad voorzitten...
Met hun bed bad brooood en een zak geld klaar staan, als een stel jonge honden...
Smerige landverraders zijn het...

thewonderer | 19-09-15 | 00:40

sf

thewonderer | 19-09-15 | 00:35

@Brulboei
Niet tot Triëste. Joegoslavië lag niet achter het IJzeren Gordijn. Elke Joegoslaaf had een paspoort en kon vrij reizen in tegenstelling tot de inwoners van SU, DDR, CS, PL, BG, RO, AL en H.

Ruud Hazes56616330 | 18-09-15 | 21:14

@Madame Poitiers
Inderdaad. Frankrijk heeft heel wat chansons te danken aan migranten: Charles Aznavour (Armenië), Julien Clerc (Guadalupe), Lino Ventura (Italië), Dave (Nederland), Johnny Halliday (België), Sylvie Vartan (Bulgarije) etc, enz. En inderdaad allemaal Christenen.

Ruud Hazes56616330 | 18-09-15 | 20:31

@markrutte Ich tausche dich aus! Ich brauche dort eine Gummirückgrat wie du! Liebe Grüße, Angie

Frau Merkel | 18-09-15 | 20:26

Mag ik deze man als burgemeester in ieder dorp en in iedere stad in Nederland . de man is een held

bas6460 | 18-09-15 | 19:57

Hungarian Border Patrol: leuk idee voor een serie. Overigens wel wat matengenaai richting Kroatië en Slovenië.

His Lordship | 18-09-15 | 19:30

Zathras | 18-09-15 | 14:38
Endgame dude

Claude_Vieaul | 18-09-15 | 18:21

Het viel me op dat het woord "Keresztul" (Christelijk) in de ondertiteling weggevallen was, waar het het welkom heten van uitheemsen betrof ...
(Geen probleem met die toevoeging, trouwens. Als atheisten ook maar mogen)

CynicalBastard | 18-09-15 | 15:32

Kijk zo doe je dat. Grens dicht en ontmoedigen. Hij had er alleen even wat magallah magallah, of hoe die pokke taal heet, er onder moeten gooien. Wat Duitsland gedaan heeft... Nou aanschouw het gevolg!

http://imgur.com/ETwgICK

Staan straks bij onze poorten te rellen met een bordje van Arrogander wij zijn *zogenaamd* zielig. Red ons!

Vageling | 18-09-15 | 15:23

Kijk dat is nog eens lokaal verzet met ballen, beter dan de lege woorden van Wilders met zijn verzetje opiniez.com...
Berkemef | 18-09-15 | 12:32
Wat een enorm dom artikeltje. Net alsof je zeggenschap in de gemeente moet hebben om de asielproblematiek aan te pakken. Of de grenzen dicht gaan kan in Den Haag bepaald worden. Daarnaast voeren de gemeente slechts uit wat in Den Haag verzonnen wordt. Typisch een artikelje van een Wildershaters die weer een fabeltje verzonnen heeft om Wilders zwart te maken, maar wat inhoudelijk totaal geen hout snijdt. De PVV staat bovendien momenteel het hoogst in de peilingen, dit afdoen als 'een verzetje' zegt alles over de vooringenomenheid van de schrijver van dit artikeltje. Tot slot wordt gesuggereerd dat een groot gedeelte van Nederland voor de opvang van asielzoekers is. Heeft het schrijvertje van dit artikeltje daar ook een onderbouwing bij of zuigt ie maar wat uit zijn duim?

freelux | 18-09-15 | 15:00

R.j.deVries | 18-09-15 | 14:40
Fuck dat. Laat ze de kosten maar in mindering brengen op het Frontex budget :-)

Gen. Maximus | 18-09-15 | 14:56

Ik snap hun houding dus heel goed.
Chow | 18-09-15 | 12:59

hhahaha beetje naïef de grootste rede is dat ze een hekel hebben aan moslims en niet in hun land willen hebben ook al hadden ze geld zat en was er opvang genoeg ik geef ze geen ongelijk.

vinzDH | 18-09-15 | 14:54

Tot 25 jaar geleden was er een zeer effectieve afsluiting van de Europese oostgrens vanaf Kirkenes in Noorwegen tot aan Triëst in Italië.
Sinds de Balkanoorlog en het uiteenvallen van Joegoslavië is deze grens voor het grootste gedeelte zo lek als een mandje. En waar hij niet lekt:
Welke Syriër wil er in 's hemelsnaam vluchten via het land van Czaar Wladimir I ?

Brulboei_61SB | 18-09-15 | 14:51

Ik denk dat er nog wel wat te leren valt over hekken daar,
heb hier in RSA een aardige muur met stroomdraden daarboven.
Meeste hekken hier zijn ook iets te scherp om overheen te klimmen.
Maar toch een mooi begin wat ik zo zie,enkel nog wat prik erop.

schnee löwe | 18-09-15 | 14:42

Laten we een hek langs de Europese grens crowdfunden!

R.j.deVries | 18-09-15 | 14:40

Begin vanmiddag alvast met Hongaars te leren.
Niet te geloven, een burgemeester die voor de bevolking is.
Viszontlátásra.

KarelMarks | 18-09-15 | 14:38

Ik ben er inmiddels wel moe van aan het worden.
Moslimmoe,
vluchtelingenmoe,
kabinetmoe,
pvvdamoe,
Ik weet nog dat in 1999/2000 iedereen fokking optimistisch was, komt 9/11 (moslims, maar dat terzijde) en het is downhill all the way:-(
Wat een gekloot, het lijkt het interbellum wel.

Zathras | 18-09-15 | 14:38

@F#ckingAwesome | 18-09-15 | 13:19 Eigenlijk moet je een contante berekening maken, elke vluchteling gaat 500.000 kosten voor de komende jaren dat hij aan het infuus hangt.
Als je dat ff x 200.000 doet hebben we het over 100 miljard.
Oftewel 140.000 per belastingbetaler.
Maar het mag op afbetaling in de komende 30 jaar, scheelt weer is maar 5 ruggen per jaar.

Uw Verzekeringsadvis | 18-09-15 | 14:35

Wat een verademing: burgemeesters die opkomen voor de eigen bevolking. Wij moeten het doen met benoemde losers.

Dutch_Holland | 18-09-15 | 14:34

Ook daarom: de gekozen burgemeester!
(wel jammer dat hij de veelal pseudovluchtelingen doorstuurt naar ander landen. Niet zo netjes).

LJBrinkhorst | 18-09-15 | 14:32

In dat tweede filmpje zijn de vrouwen en kleine kinderen op twee handen te tellen. In tegenstelling tot wat de MSM u wilt doen geloven.

Zzzzooooffff | 18-09-15 | 14:26

Lupuslupus | 18-09-15 | 14:18

Dat klopt. Het is er nu zonnig, 29 graden en er wonen 550 inwoners.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 14:25

Zo'n hek is goed voor de werkgelegenheid. Dat kunnen we in NL ook wel gebruikken.
*Alvast een studie hoogspanningselektra doen gaat*

McMarx | 18-09-15 | 14:22

Islamitische intellectuelen zijn het. Allemaal. Ik denk dat het zoals de gastarbeiders en hun gezinnen net zo'n verrijking zal zijn voor onze cultuur. De welvaart zal groeien en de nieuwe Nederlandse hits zullen de top 40 bestijgen. Ahmet Smit en Mohammed Borsato zullen liederen ten gehore brengen waar we nog eeuwen van zullen genieten. Het zal een feest van culturen zijn. De intellectuele bijdrage van de islamitische geïnspireerde vluchtelingen zal de wetenschap tot grote hoogte brengen. Nobelprijzen staan in het verschiet. De wijsheden van het Midden-Oosten zullen ze meebrengen. Wijsheden waar wij in het achterlijke westen veel van kunnen leren.

nerugaer | 18-09-15 | 14:20

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:53
Tsjernobil was in 1986 !!!

Lupuslupus | 18-09-15 | 14:18

@CrapoTheGreat | 18-09-15 | 14:05
Je merkt echt dat Joopoïden moeite hebben met de keiharde waarheid. De grenzen open laten, dat sleept pas heel het land mee in de ellende.

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 14:16

@dk-+ | 18-09-15 | 13:21
Heb ook nee gestemd.

Lupuslupus | 18-09-15 | 14:15

Objectief bekeken vraag ik me nu toch langzaam wel af of het nog uitmaakt of je een wegkijker of realist bent, want wat we ook denken, deze situatie gaat helemaal fout aflopen.

Ik ben voor het (desnoods hardhandig) handhaven van de regels van het Dublin-verdrag, landen die dit nu negeren maar wel luid roepend de EU en de migranten aanprijzen zijn huigelachtig en hypocriet bezig. Ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn, of wel, maar dat is te beangstigend om aan te denken.

Sleutelplanktovenaar | 18-09-15 | 14:13

Wat een held deze burgemeester. Zegt en doet gewoon wat zijn plaatselijke bevolking wil.

Obamarama | 18-09-15 | 14:13

Repetitive Beats | 18-09-15 | 14:05

Helaas, verkeerd gedacht. Ben wel een milieuvluchteling, vooral 's-ochtends, tussen 7 en 8, na de eerste kop koffie.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 14:12

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:57 & 13:59
moi3 | 18-09-15 | 14:00

Don't shoot the messenger. Ik leg alleen uit wat men bedoelt met "milieuvluchteling".

Borrelende Boris | 18-09-15 | 14:07

Heh, die droomwereld waarvan Rutte zei dat deze niet bestond bestaat toch! In Hongarije. Niet alleen grenzen dicht dus, maar ook hekken bij de grenzen! Heel goed! Bouw maar om Nederland heen.

Rest In Privacy | 18-09-15 | 14:06

Whahahaha, tranen in m'n ogen van het lachen om de logica bij Joop:
<br>
<br>
"Als Wilders alle grenzen dichtgooit gaat de Rotterdamse haven failliet, en dat zal ons hele land meeslepen."
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/339...
<br>
<br>
Ik. Kom. Niet. Meer. Bij. :')

CrapoTheGreat | 18-09-15 | 14:05

Onze Borrelende Boris heeft zeker te weten aandelen in de asiel-industrie.

Repetitive Beats | 18-09-15 | 14:05

@gaffelbaard | 18-09-15 | 13:59
Zijlstra zwetst. Daar heeft hij ook een prijs voor gekregen, zo goed is ie in zwetsen.

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 14:04

-weggejorist-

moi3 | 18-09-15 | 14:00

Zijlstra net op politiek24
'Je bent of beschaafd, of rechts'.

:O

gaffelbaard | 18-09-15 | 13:59

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:53
.
Dat kan toch prima in eigen land worden opgelost.... of moeten we al deze zielige mensen ook importeren?

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:59

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:51
.
Waarom zou dat nou zijn?

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:57

Als Ghana en Ivoorkust in ruil voor een schijntje de grond van het leefgebied van hun eigen bevolking vervuilen, dan is dat door toedoen en dus de verantwoordelijkheid van DIE landen.
De hierdoor veroorzaakte milieuvluchtelingen zijn dan OOK de verantwoordelijkheid voor DIE landen (vind ik).

Jaren geleden speelde er ook een milieu-gevalletje in NL. Lekkerkerk geloof ik. NLse overheid kon mooi dus zelf opdraaien voor de sanering van de bodem daar. En ook voor de mensen die daar woonden. En terecht.
Het was wat geweest als de bewoners daar milieuvluchtelingen zouden zijn geworden 'en route' naar eoa rijk westers land (terzijde: is het motief dan 'milieu' of toch 'economisch geluk'), en NL het aan de internationale gemeenschap over had gelaten om de Lekkerkerkse bodem te saneren.
Vandaar dat ik zeg...
en dat klinkt misschien hard...
maar dat is niet ONS probleem maar dat van Ghana, Ivoorkust en die andere Afrikaanse landen. Dat die landen dat probleem niet aanpakken is een mensenrechtenschending van die bevolking, door de regeringen daar. Dat lossen we niet op met 'ontwikkelingsgeld' of 'hulp' geven. Daarmee beloon je de regeringen van die landen en maak je van zulk gedrag/beleid een verdienmodel voor ze. Gevolg ervan? Het omgekeerde van wat men wil bereiken.
Niet doen dus.

gaffelbaard | 18-09-15 | 13:57

Tja, Hongarije als gidsland voor westeuropa. Wie had dat nou gedacht vorig jaar.....?

Gen. Maximus | 18-09-15 | 13:57

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:48

De mensen die Tsjernobyl zijn ontvlucht, behoren ook tot de groep milieuvluchtelingen, wat begrijpt u daar niet aan?

Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:53

GE WEL DIG

Als wij ook indruk willen maken kunnen we misschien Stalone en Schwarzenegger inhuren. Vinden zij vast leuker dan voor BBQ sauzen over te komen.

observer59 | 18-09-15 | 13:52

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:37

Is heel simpel, voor Nederland en andere Europese bestemmingen heb je als Syriër een visum nodig. Die krijgen ze niet.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:51

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:43
.
Hahahaha..... hou es op joh en ga wat nuttigs doen.... oh wacht, je werkt in de asielindustrie en bent bezig met productinnovatie... De Milieuvluchteling.... echt?
.
*schijten gaat*

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:48

Ik denk dat ik vanavond goulash eet.

bft | 18-09-15 | 13:45

francisca van jole | 18-09-15 | 13:23

Ik vind mensen die het op de man spelen vaak psychisch labieler dan Eurotokkie die alleen maar probeert te nuanceren.

Chow | 18-09-15 | 13:43

gaffelbaard | 18-09-15 | 13:34

Is niet zo gek hoor. Er zijn gebieden totaal onleefbaar geworden door milieuverontreiniging. Er zijn namelijk Europese landen die rommel voor een schijntje dumpen in Ghana, Ivoorkust en andere plekken in Afrika. Wie de verantwoordelijkheid hiervoor draagt valt natuurlijk te betwisten, maar het zijn wel degelijk milieuvluchtelingen.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:43

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:37

Klopt, ticket kost een schijntje vergeleken met een dobberkaartje.

eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 13:40

-weggejorist-

moi3 | 18-09-15 | 13:40

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:30
.
Ze houden rekening met de wensen van de ongenode gasten en wijzen hun de kortste weg.... netjes toch! Overigens is Kroatië er ook wel klaar mee en gaan daar, net als Slovenië de grenzen dicht.....
.
BTW .... waarom vliegen de meesten niet gewoon naar de plek van bestemming, duizenden euro's betaald om weg te komen, een vliegticket is toch veel goedkoper.... tenslotte vliegen er meerdere malen per dag van uit Turkije naar de diverse door hen gewilde eindbestemmingen...... of zou er misschien iets niet in de haak zijn met deze mensen en hebben ze wat te verbergen?

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:37

Repetitive Beats | 18-09-15 | 13:29

Sommige reaguurders hebben een vrouw dat dat alleen al verdient, en wel netto. Tip: trouw een rijke vrouw.

eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 13:35

-weggejorist-

gaffelbaard | 18-09-15 | 13:34

Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:30
Er had geen kaartje bijgevoegd hoeven te worden. Ze hebben toch allemaal mobieltjes met de benodigde info erop.

onnosel | 18-09-15 | 13:33

Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:21

In Syrië ben je al hoogopgeleid als je je eigen naam zonder spelvouten kunt sgrijven. En dat snap ik wel, je moet maar "Mohammad Al-Hackbarsalami Noereadine Bin-Asback" heten...

eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 13:32

Dat valt dan ook wel weer mee.
harry21 | 18-09-15 | 13:05
Als het alleen om geld ging klopt deze redenering. Maar er komt veel bij. Ze moeten ergens wonen maar er zijn geen huizen. Ze moeten iets om handen hebben anders krijgen we misdaad, maar er is geen werk. Tel daar bij op dat dit volk in meerderheid niet bereid is "Nederlands" te gaan denken en je hebt sociale onrust. Dat is niet in geld uit te drukken.

Synecdoche | 18-09-15 | 13:32

een land met gezond verstand

mmkk | 18-09-15 | 13:32

Een hek of muur is de vreedzaamste oplossing voor grote problemen.

henriette | 18-09-15 | 13:31

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:21

Op het kaartje had de route naar Bulgarije of Griekenland moeten staan met daarop de adressen van de registratiepunten, niet een route naar Servië of Kroatië. Het is prijzenswaardig dat ze zich aan de Europese regels willen houden, maar laat ze het dan goed doen.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:30

Lekker duidelijk voor iedereen ook voor de Hongaren.NL moet nog veel leren,we zijn met 17 miljoen in dit land kun je je kont al niet draaien zonder dat de buren het zien.Waren er nu verkiezingen dan zouden er in bepaalde hoeken grote klappen vallen.Als je toch gezond verstand hebt in deze regering van knippen en plakken moet je toch zien dat er IETS niet klopt in deze sluwe invasie van eco geloofsgekken.Wij hebben al serieuze emigratie plannen klaar liggen.NL loopt vol met religie zandratten en niemand doet iets.Waar betalen we met zijn alle belasting voor .We zijn hier niet meer veilig binnen afzienbare tijd.Wij maken ons echt zorgen over deze invasie.Hup oostblokkers.

varkensvleesje | 18-09-15 | 13:30

Ik verdien geeneens 35k per jaar samen met mijn vriendin :'(

Repetitive Beats | 18-09-15 | 13:29

Jan Passant mk2 | 18-09-15 | 13:01
Je vergeet Timmermans. Die heft echt een hoog hek om zijn huis gekregen uit angst voor terroristen.

Synecdoche | 18-09-15 | 13:27

@prov1nciaal | 18-09-15 | 12:48
Het is wel degelijk verboden. Als je, als Nederland, opkomt voor Nederlanders, dan ben je namelijk de nieuwe Hitler. Zo simpel is dat. Ons land zal en moet kapot gemaakt worden.

Dat kan mij overigens niet snel genoeg gaan hoor, ik roep het al jaren, maar hoe eerder de totale pleuris uitbreekt hoe beter.

Kunnen we opnieuw beginnen.

Parsons | 18-09-15 | 13:26

Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:09
Is het Joop.nl tegen Geenstijl.nl?

onnosel | 18-09-15 | 13:25

Goed lezen! Assothalom. Bij de eerste blik zag ik iets als Assholatom. In ieder geval; die burger-vader wordt vast opnieuw gekozen.

Tjemig | 18-09-15 | 13:25

@omanders | 18-09-15 | 13:18
U hecht waarde aan de mening van Eurotokkie ?
Die arme man heeft een psychisch probleem en reaguurt alleen maar om zoveel mogelijk aandacht te krijgen, dat is ook prima en ik gun hem al die aandacht maar neem hem s.v.p. niet serieus.

francisca van jole | 18-09-15 | 13:23

@dk-+ | 18-09-15 | 13:21
Gestempt. Nu 71% nee, bij 17 stemmen, waarvan 12 nee.

Lewis Lewinsky | 18-09-15 | 13:23

Filmpje gezien. Netjes gedaan. Migranten worden gewaarschuwd dat ze niet moeten proberen als illegalen het land binnen te komen. De omliggende landen zijn niet in oorlog, dus echte oorlogsvluchtelingen zijn er niet. Goed gedaan.

onnosel | 18-09-15 | 13:23

@eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 13:09
Het is alleen voor hoogopgeleiden, denk ik.

Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:21

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:16
.
Dat hebben de Hongaren toch aangegeven, eerst registreren maar dat willen de horde dus niet.... ze willen door Hongarije heen op weg naar het Beloofde Land van Merkel en daar passen de Hongaren voor.... al genoeg hordes (ruim 150.000) doorgelaten met alle gevolgen van dien.

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:21

red Medemblik. www.medemblikactueel.nl/peiling-opvang... Stem nee op de poll waarin gevraagd wordt of Syrische vluchtelingen in Medemblik opgevangen moeten worden.

Medemblik is al een groot bolwerk van geweld door inheemse volkeren. Niet alleen binnen Medemblik, maar ook in omringende dorpen merk je dat. Intimidatie, geweld, diefstallen en noem maar op... waarom meer?

dk-+ | 18-09-15 | 13:21

Woningcorporaties kunnen sinds vandaag ineens wel 10.000 woningen ophoesten voor vluchtelingen. Gratis. Maar eh... ik wil ook al zolang verhuizen. Vorige week was er nog een documentaire over sociale woningbouw en wachttijden. Raar, hoe zit dat? En wanneer kan ik doorstromen om in de buurt van mijn vriendin te gaan wonen, of moet ik mijn leven maar voorbij laten gaan? Hoe zit dit?

Mark van Leeuwen | 18-09-15 | 13:19

@Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:09
Dank voor de link. Heb zojuist ook even gestemd dus de stand is nu 81% oneens.

Lupuslupus | 18-09-15 | 13:19


blanke pool | 18-09-15 | 13:05

Er zijn ongeveer 7,2 miljoen werkenden in NL. Zo'n vluchteling kost toch al gauw, gemiddeld, zo'n 25k per jaar (opvang, COA, huisje, boompje, beetje eten).

Kost dus elke werkende ongeveer €0,0034 per vluchteling per jaar. Er komen echter 700 per dag binnen. Dus het is ongeveer €2,43 per werkende per dag.

Dat valt dan ook wel weer mee.

(PS, dit is een beetje een grapje, maar zou het werkelijk mogelijk zijn om deze vluchtelingaantallen in geld uit te drukken? Iemand?)

harry21 | 18-09-15 | 13:05
Je sommetje is veel te klein. Ten eerste zijn het geen &k vluchtelingen. Die 7K waar het kabinet over rept waren zes weken geleden al binnen, nu zijn het er inmiddels ongeveer half zoveel per WEEK en komen we uit op ongeveer 100K dit jaar.

Je kosten zijn ook te laag. Die liggen aanmerkelijk hoger, rond de 35K. En daar zitten de indirecte kosten niet in, zoals meertalige voorlichting, aanvullende beleidsmaatregelen, subsisiesponzende belangengroepen enzovoorts). En dat ging ook nog eens uit van een beheerst proces, en daar is geen sprake meer van. Ik kan je als organisatiekundige vertellen dat een onbeheerst proces leidt tot onbeheerste kosten, en dat we dus rustig uit kunnen gaan van 40-50K per vlchteling, per jaar, minimaal.

Dan volgt nog dat de werkelijke kosten pas komen ná de asielstatus. Dan volgt hereniging (syriërs hebben veel kinderen, dus 7K wordt dan ongeveer 35K, en 100K worden er ongeveer 500K) en familiehuisvesting, plus in 50% (afgeleid van data CBS, geldt ook in de 2e generatie nog) van de gevallen een leven lang afhankelijkheid van uitkeringen.

Uitrekenen kan ik het niet voor je, want teveel aannames en onzekerheden. Maar die opleidingsfabels zijn fabels, dat staat vast. En de kosten zijn enorm, dat staat vast. Bovendien leidt in objectieve zin onze samenleving alleen maar onder deze instroom.

(waarmee ik geenszins wil zeggen dat dit slechte mensen zijn, slechts dat onze samenleving niet gebaat is bij hun aanwezigheid in algemene zin. Als we onszelf zouden toestaan te selecteren wordt dat een compleet ander verhaal)

Uk wil er liever geen kosten/baten verhaal van maken, omdat het over mensen gaat. Maar op het moment dat we het over dit soort getallen moeten gaan hebben, wordt het van een rekening die we wel of niet willen betalen een rekening die wel of niet KUNNEN betalen. En dan moeten we ons op een gegeven moment goed achter de oren krabben en bedenken of er nog sprake is van een rationeel beleid of niet.

F#ckingAwesome | 18-09-15 | 13:19

Dus Eurotokkie heeft ongelijk: Het kan wel degelijk gestopt worden.

omanders | 18-09-15 | 13:18

@Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:09
Nu 81 %.

francisca van jole | 18-09-15 | 13:17

@blanke pool | 18-09-15 | 13:05
Omdat ze dan geregistreerd zijn, en dat komt de asiel procedure niet ten goeden als men weet dat je een gelukzoeker bent. Op het strand worden ze zonder paspoort op hun bruine ogen geloofd.

toetanchamon | 18-09-15 | 13:16

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:04

Precies zoals ik het zeg. Hongarije zal asielzoekers er op moeten wijzen dat ze zich registreren in het land waar ze voet op Europese bodem zetten. Niet illegaliteit verder aanmoedigen, door ze een kaartje te geven hoe ze naar Servië en Croatie moeten lopen. Landen die het overigens ook economisch moeilijk hebben.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:16

Heb ik potdorie weer in het verleden gereaguurd, zit ik hier soms in een ruimte-tijd-vacuüm?

eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 13:16

@harry21 | 18-09-15 | 13:05
U gaat al de mist in met uw 25k per jaar. Dat zijn er 36k.

Lupuslupus | 18-09-15 | 13:15

@blanke pool | 18-09-15 | 13:05:
Idd. Ticket naar Schiphol, en klaar is Mohammed.

Muggenmepper | 18-09-15 | 13:10

80% oneens.
http://www.stand.nl/

Dat kan hoger mensen.

Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:09

Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:09

Heb net 1 keer gestemd, meer mag helaas niet...

eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 13:09

Ik vind het toch opvallend hoe véél mensen er eigenlijk die oversteek maken. Als je na gaat dat ±1/3e ook daadwerkelijk vluchteling is, dan heb je ergens een organisatie zitten die al die niet-vluchtelingen ook helpt oversteken… een soort Arke of D-Reizen, maar dan voor gelukzoekers. Want een half land aan kansparels die eigen houtje zo'n oversteek maken, dat gelooft niemand. Net zo min als dat mensen geloven dat ál die immigranten vluchteling zijn overigens.

kanon0503 | 18-09-15 | 13:09

Puik filmpje! hebben de onderbuiken van Peggold & Klaver al geageerd?

Draaikont24 | 18-09-15 | 13:09

Bestuurders die voor hun inwoners opkomen, een gruwel in de ogen van de landverkwanselaars.

Muggenmepper | 18-09-15 | 13:09

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45
Wij mogen ook flyers uit delen dat het in Dubia veel beter vertoeven is. Dat daar meer geld en waarde te vinden in dan in heel Nederland. Dat daar de mensen zitten die verantwoordelijk zijn voor alle ellende in het Midden-Oosten. Maar niemand doet dat tot nu toe.

toetanchamon | 18-09-15 | 13:08

In Nederland wordt een burgemeester benoemd. Als een Nederlandse burgemeester de komt van een immigranten opvang tegen houdt. Is hij/zij na aflopen van een ambtsperiode werkloos omdat hij in de toekomst geen nieuwe benoemingen meer zal krijgen.
Einde burgemeester carrière !

Burrrp | 18-09-15 | 13:06

Er zijn ongeveer 7,2 miljoen werkenden in NL. Zo'n vluchteling kost toch al gauw, gemiddeld, zo'n 25k per jaar (opvang, COA, huisje, boompje, beetje eten).

Kost dus elke werkende ongeveer €0,0034 per vluchteling per jaar. Er komen echter 700 per dag binnen. Dus het is ongeveer €2,43 per werkende per dag.

Dat valt dan ook wel weer mee.

(PS, dit is een beetje een grapje, maar zou het werkelijk mogelijk zijn om deze vluchtelingaantallen in geld uit te drukken? Iemand?)

harry21 | 18-09-15 | 13:05

Kann iemand mij uitleggen waarom een Familie met Geld(gereserveerd voor de reis/smokkelaar)in bezit van paspoort niet gewoon een ticket kann kopen in turkije en gaan vliegen en of de trein? Visa kann toch geregeld worden in Ankara of consulaat in Constantinopel?

blanke pool | 18-09-15 | 13:05

@metdedag | 18-09-15 | 12:44
Het hele asielbeleid dient maar 1 groep, de vastgoedwereld. De vastgoedwereld die een hele groter vinder in de pap heeft van dit kabinet.De asielzoeker van nu is de huurder van de toekomst.

toetanchamon | 18-09-15 | 13:04

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:00
.
Duitsland heeft als eerste het Verdrag van zowel Schengen als Dublin naar de prullenbak verwezen bij mondde van Merkel.....
.
Dus wat is je punt? Hongarije doet wat het moet doen, de buitengrenzen bewaken.... andere landen laten dat na, Frontex is een lachertje!

Fatwabuster | 18-09-15 | 13:04

Berkemef | 18-09-15 | 12:32

Nee, nee en nog eens nee.
Het is juist goed dat hij heeft opgeroepen om binnen de democratie te blijven opereren. Het verzet moet van ons het volk komen of een aantal stoere burgemeesters, lees: stoer en dus niet veredelde landverraders.
Overiges hulde voor deze burgervader.

Desmoulins | 18-09-15 | 13:04

Veel landen bouwen een muur tegen ongewenste gasten; China, Amerika langs de grens met Mexico, Turkije op Cyprus, Hongarije, Tunesie tegen IS, Marokko in de Spaanse Sahara. Alleen Israel wordt hiervoor continu op de vingers getikt.

Piet Karbiet | 18-09-15 | 13:03

!!!László Toroczkai FOR PRESIDENT!!!

Mark van Dam | 18-09-15 | 13:03

@doskabouter | 18-09-15 | 12:48
Wij kunnen naar die state-of-the-art luxe airconditioned tenten in dat meestal leegstaande Hadj-kamp in Saudi Arabië: www.arabnews.com/news/467727

Jadaag | 18-09-15 | 13:03

Eigenlijk moeten alle gelukzoekers worden opgevangen in Duitsland. Want *Merkel* heeft immers geroepen "kom allemaal maar naar Duitsland".
Voormalig Oost-Duitsland wil ze niet, Beieren (CSU) wil ze niet, ik ben benieuwd wanneer de vlam daar ècht in de pan slaat.

Lupuslupus | 18-09-15 | 13:02

Zien jullie dat, Malek Ramadan Alexander Pechtold en gauleiter Schultz?
Hekken en bewaking werken. En dan niet alleen de hekken en de bewaking rond uw woningen en landgoederen.

Jan Passant mk2 | 18-09-15 | 13:01

@eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 12:55
Een muur kan ook nog eens voor andere, veel nobelere, doeleinden gebruikt worden.
* mompelt iets over peleton en politici

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 13:01

Fatwabuster | 18-09-15 | 12:52

Als Hongarije zich aan het Dublin akkoord zou houden, dan zullen ze iedere asielzoeker moeten doorsturen naar het eerste Europese land waar ze aankomen. Dat zal dan Griekenland of Bulgarije zijn. Maar ja, die asielzoekers willen zich daar niet registreren en de Grieken en Bulgaren willen dat ook niet, die zijn al lang blij dat ze niet daar asiel aanvragen.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 13:00

@laatste video:
.
Duizenden mannen, 10 vrouwen en 10 kinderen..... je zal die hele bende maar bij je voordeur hebben staan.... oh wacht

Fatwabuster | 18-09-15 | 12:59

Waardeloze vent. Wil ze zelf niet hebben, maar stuurt ze wel door naar Servië en Kroatië, inclusief kaartje hoe ze dan moeten lopen.
Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45

De Hongaren hebben voorlopig niet de luxe om grote groepen vluchtelingen op te vangen. Die zijn nog druk bezig om zelf aan allerlei regels van de EU te voldoen. We klagen hier wel in Nederland maar we hebben het nog relatief goed vergeleken met Oost Europese landen. Behalve Polen dan die inmiddels de inhaalslag heeft kunnen maken. Ik snap hun houding dus heel goed.

Chow | 18-09-15 | 12:59

Voor die burgemeester is nog wel een vacature vrij in Nederland: minister-president.

Kapitein Stijlvol | 18-09-15 | 12:59

Kijk; Die Hongaren DOEN tenminste wat. Geen ruggegraadloze praatpoppen, maar aanpakkers. Je zou er als Nederlander bijna heen migreren.

Chuck the plant | 18-09-15 | 12:59

I love Hungary!

CrapoTheGreat | 18-09-15 | 12:59

Kijk ze eens staan popelen om hier aan onze computers te sleutelen
Gozaht | 18-09-15 | 12:47

Een harde 'lol' viel mij ten deel, derhalve +veel!

PryzmXL | 18-09-15 | 12:58

Al een commentaar van Europa, of van Timmermans.....iets met een groot Europa en solidariteit!? In 15 talen!?

PijlVader | 18-09-15 | 12:56

Dit is wel een bijzonder sterk NIMBY statement. Dat dreigende muziekje maakt het helemaal af. Als jullie de grens over willen dan doe je dat maar lekker ergens anders, don't even think about doing it here. Dit is weer eens wat anders dan die BNer emo-porn die we hier elke dag over ons heen gestort krijgen.

Deze Burgemeester snapt het social media tijdperk. Dit soort filmpjes gaat natuurlijk binnen no time viral onder de vluchtelingen en die kiezen dan maar snel een andere weg van de minste weerstand naar Germany. Hij geeft ze zelfs ook nog tips waar ze beter langs kunnen gaan. Goede poging om de stroom te verleggen, maar minder zal het er niet van worden, daar zijn toch echt andere maatregelen voor nodig zoals patrouilles van de marine om die bootjes bij Lesbos terug te sturen naar Turkije.

Outsider-Inside | 18-09-15 | 12:56

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 12:38

Een muur wil anders ook wel helpen...

eerstneukendanpraten | 18-09-15 | 12:55

Godsamme wanneer is de vrijmibo er? Kan geen gutvolk meer zien of horen. Loodzware week dit.

de Voorzittert | 18-09-15 | 12:55

Zijn er ergens aandelen te koop van dit bedrijf ?
www.wireland.gr/en
Wie helpt mij.

francisca van jole | 18-09-15 | 12:55

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 12:50

Nonsense, als elk land gaat doorsturen, worden de problemen alleen maar erger. Je werkt zo nog meer illegaliteit in de hand, oncontroleerbare stromen asielzoekers, waarvan niemand weet wie het zijn en waar ze heen gaan. Zodra de humanitaire hulp stopt, kun je wel raden hoe ze aan eten gaan komen.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:55

@ron78 | 18-09-15 | 12:43
"Zo gaan we bijvoorbeeld vluchtelingen die zelf woonruimte vinden een vergoeding geven."
LOL, en dan vinden ze met z'n allen een huis, allemaal een vergoeding én allemaal een uitkering, want een huis geeft recht op uitkering en subsidies, maar neem eens een mantelzorger in huis en je wordt gekort.
Het is een puinzooi en NL wordt volgebouwd, vol, voller, volst van Europa, totdat NL een grote stad is vol islamitische uitkeringstrekkers met stemrecht.

Eddie the computer | 18-09-15 | 12:54

Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:50
.
Het enige wat helpt, is dat de mensen in die crisislanden eindelijk eens beginnen met alleen kinderen te nemen als ze ervoor kunnen zorgen.
Verder zou het helpen als ze wat aardiger werden tegen elkaar. vergiffenis en zo, tabula rasa, schone lei, handen uit de mouwen, werken, samen, samenwerken, enzovoort.
.
Maar eerst ophouden met fokken.

Madame Poitiers | 18-09-15 | 12:54

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:50
Nee hoor. Belgie en Duistalnd zetten ze weer de grens over naar bijvoorbeeld Frankrijk. En dan Frankrijk zet ze weer uit naar Spanje.... En dan zijn ze, bijna, vanzelf weer in hun geliefde Noord -Afrika!

Mark_D_NL | 18-09-15 | 12:53

Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45
.
Je draagt de mensenhandel een warm hart toe.

Madame Poitiers | 18-09-15 | 12:52



@Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45
.
Bullshit.... Hongarije houdt zich aan het Verdrag van Schengen en wil iedereen registreren die binnenkomt.... maar dat bevalt de losgeslagen horde niet en jou blijkbaar ook niet.... .
.
Bang dat jij je huis niet vol krijgt met deze hoogopgeleide heren (dames zijn er niet of nauwelijks)

Fatwabuster | 18-09-15 | 12:52

Nog zoiets, die kudde dikbuikige 'Syriërs' draagt nogal veel merkkleding zie ik
gewoon geld zat of made-by-kinderarbeid ingeslagen bij El Cheapo

Tobi | 18-09-15 | 12:51

Ze eisen huizen dat is hun beloofd!!!Dijkhofman als ze zelf wat vinden owww dus als ik een vrij sector woning vind van 1200 euro per maand gaat de staat dat betalen.Omgekeerde wereld hier, mensen begrijp nou eens ons volk wordt vervangen.Deze mensen zijn huizen beloofd met miele wasmachine, schotel,tv, liefst nog een auto het kan niet op.Nu komen ze hier zien dat ze in een sporthal worden opgevangen met een aantal welcome goedmensen en als het te lang duurt breekt de pleuris uit want ze willen een huis en als het niet snel genoeg gaat binnen een aantal maanden jouw huis!!

Maco3key | 18-09-15 | 12:51

Oost Europe is ineens een stuk aantrekkelijker aan het worden.
Ze zijn daar toch wat minder weg-met-ons als onze dwijlen van politici, die ons land niet eens verkopen maar gewoon weggeven, in ruil voor een beetje macht en een lucratieve carriere in Brussel straks.

panadol | 18-09-15 | 12:51

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45
Bel die burgemeester even om te melden dat jij er wel een paar kunt opvangen. Vooruit Boris, laat je hart spreken, je kunt het. Geld is ook welkom, spreek je fortuin even aan!

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 12:50

@lady blabla | 18-09-15 | 12:37
Die hebben vast de Universitaire Opleiding voor Transport en Logistiek gedaan in Syria.

Mark_D_NL | 18-09-15 | 12:50

Mark_D_NL | 18-09-15 | 12:48

Ja, en als België en Duitsland hetzelfde doen, krijg je per saldo dezelfde problemen.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:50

Deze burgemeester is een held, hadden wij maar burgemeesters van dit soort kaliber. Helaas hebben wij PvdA CDA D66 en VVD burgemeesters zonder ruggegraat. Over 5 jaar leven wij hier in de islamitische staat der Nederlanden met de sharia als grondwet en dagelijks executies op pleinen. De donkere middeleeuwen komen eraan. Bereidt u allen voor.

griffin peterson | 18-09-15 | 12:49

Parsons | 18-09-15 | 12:41
Het is niet verboden om voor ons land op te komen, er is hier gewoon geen enkele bereidheid toe. Zolang er maar geen voetbalwedstrijden afgelast worden blijft den Hollander lekker op de bank hangen.
De heer Zijlstra zei gister bij PAUW nog dat er wel degelijk een grens aan het aantal op te vangen migranten zijn maar dat onduidelijk is waar die grens precies ligt. Als wij nu eindelijk eens de straat op zouden gaan word daarmee dus de druk op deze politici opgevoerd en zullen zij eerder geneigd zijn ook hier de grens te sluiten.

prov1nciaal | 18-09-15 | 12:48

Nu zitten over een paar dagen alle noodopvang lokaties vol met asielzoekers. Maar wat nu als er in Nederland een vliegtuig neerstort of een overstroming komt? Waar kunnen wij dan worden opgevangen? Ik vind dit onverantwoordelijk.

doskabouter | 18-09-15 | 12:48

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45
Zouden wij ook moeten doen. gewoon de grens over zetten nar Duitsland en belgie. Dan zoeken zij het maar uit. Goede kerel met ballen die Burgemeester!

Mark_D_NL | 18-09-15 | 12:48

@Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45
Zouden wij ook moeten doen. gewoon de grens over zetten nar Duitsland en belgie. Dan zoeken zij het maar uit. Goede kerel met ballen die Burgemeester!

Mark_D_NL | 18-09-15 | 12:48

@Maco3key | 18-09-15 | 12:44
Meer, meer, meer koude kermissen. Het lieft van een graadje of nul Kelvin.

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 12:48

Die gast heeft zijn zaakjes goed voor elkaar.
Wat een eindbaas!

wakkere_nederlander | 18-09-15 | 12:47

Over hekken gesproken, de Gemeente Diemen sluit gewoon een toegangsweg naar Muiden af met een hek en containers:
http://www.at5.nl/artikelen/131821/ijburgers-boos-om-sluiting-nuonweg
http://www.maxis.nl/maxis/images/nuonwegafgesloten.jpg
Soort Gaza. Want dat hebben ze hun winkelcentrum beloofd.
Idioten.

Piet Karbiet | 18-09-15 | 12:47

Kijk ze eens staan popelen om hier aan onze computers te sleutelen

Gozaht | 18-09-15 | 12:47

Waar kan ik een asiel aanvragen als Nederlander in Hongarije?

Mark_D_NL | 18-09-15 | 12:46

Gisteren zei mijn zwager aan de borrel: "De wereld is van iedereen, Harry21, denk niet alleen aan jezelf".
.
Zij hij ook dat zijn huis van iedereen is. Of is zijn huis geen stukje van de wereld.

metdedag | 18-09-15 | 12:46

Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45
Dat is helemaal zijn recht,hij kiest voor zijn land en andere landen zullen hem wel opvolgen,en terecht.Deze ellende wil je niet in je land hebben.

ron78 | 18-09-15 | 12:46

Waardeloze vent. Wil ze zelf niet hebben, maar stuurt ze wel door naar Servië en Kroatië, inclusief kaartje hoe ze dan moeten lopen.

Borrelende Boris | 18-09-15 | 12:45

Gisteren zei mijn zwager aan de borrel: "De wereld is van iedereen, Harry21, denk niet alleen aan jezelf".

Ik vind het prima, maar ik heb niets wat ik kan delen. Ik kan zelf amper rondkomen. Wie. Gaat. Dit. Betalen. - dat is mijn vraag.

Nu in tentenkampen. Doekje voor het bloeden. Straks gaat het -5 vriezen - en dan? Nu tijdelijk in een sporthal opvangen. Dan breken er ziektes uit als de 10e week met 300 man in een sporthal toch niet zo hygiënisch blijkt. De eigenaar van de sporthal die gisteren nog de goede herder uithing zal wel pijn in de buik krijgen van het feit dat het een uitgeleefd varkenshok zal worden.

Doet me denken aan mensen die alle "zielige" katten in huis nemen. Europa is een gek-kattenvrouwtje geworden.

harry21 | 18-09-15 | 12:45

Telegraaf vandaag
Woningcorporaties willen op een aantal locaties kleine, vaak tijdelijke woningen neerzetten om de komende maanden tienduizenden vluchtelingen met een een verblijfsstatus aan onderdak te helpen.
.
De volgende stap zijn wijken van golfplaten

metdedag | 18-09-15 | 12:44

In Nederland is bijna geen vaseline meer te krijgen doordat die massaal is opgekocht door burgemeesters en wethouders die geyl van goedmensigheid al bukken zodra ze ook maar denken dat het COA een keer kucht.

Cuyahoga | 18-09-15 | 12:43

Hongaren komen op voor hun eigen land.

In ons land is dat verboden.

*Hongarij op verhuislijstje zetten doet*

Parsons | 18-09-15 | 12:41

Eindelijk iemand met daadkracht en gezond verstand. Illegaal de grens passeren is strafbaar, net als in het thuisland van de vluchtelingen. Daar mag je blij zijn als je nog leeft nadat ze je pakken.

doskabouter | 18-09-15 | 12:41

Ik zie weer heel veel vrouwen en kinderen in dat filmpje. Man man, wanneer worden we nou eens wakker dat deze lui gewoon TERUG moeten en niet lafhartig je land verlaten. Ga terug, vecht and laat niet je vrouw achter.

Masturwasbeert | 18-09-15 | 12:41

Honderd jaar geleden hadden wij een veel beter hek hier in Nederland.
"Er werd daarom besloten een onder dodelijke elektrische spanning staande versperring langs de gehele Belgisch-Nederlandse grens te plaatsen."
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Draad

bambi1970 | 18-09-15 | 12:41

De Grote Blonde Leider wordt hier heel blij van. Prettig weekend!

denoorman | 18-09-15 | 12:41

BREAKING: Croatian prime minister says country to redirect migrants to Hungary and Slovenia.

Madame Poitiers | 18-09-15 | 12:40

Zolang wij niet protesteren zal onze grens open blijven. Die politici laten zich niet door een paar geenstijl artikelen tegenhouden hoor...

prov1nciaal | 18-09-15 | 12:38

Een hek werkt! [sic]. Waarom zouden er anders hekken zijn uitgevonden? Het klinkt als kinderlogica, maar zo simpel is het nu eenmaal. Hekje open, kom binnen. Hekje dicht, wegblijven!

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 12:38

En dank voor dit "hart onder de riem artikel", hr. Van Rossem. Het doet mij goed om te zien dat er nog landen zijn en speciaal deze burgemeester die niet over zich heen laten lopen.

Lupuslupus | 18-09-15 | 12:38

Die is uit een ander hout gesneden dan Van Aartsen en Van der Laan.

Guido | 18-09-15 | 12:38

Kijk links weg kijkend den haag ,zo moet dat.Duidelijk zijn en geen illusies in je hoofd halen dat het wel allemaal kan!!
Grenzen dicht dus!!!

ron78 | 18-09-15 | 12:37

Episch! Plus heul veul voor deze brave borst....
.
Hey Dijkhoff, je zocht toch stoere burgemeesters.... hier heb je er eentje.... in the face!!

Fatwabuster | 18-09-15 | 12:37

Onze burgemeesters laten zich omkopen voor € 6.000 premie per 'vluchteling' om van de een op de andere dag een asielzoekerscentrum in hun gemeente in te richten met honderden, soms duizenden bedden.

Le Roi | 18-09-15 | 12:36

Wel vecht om de EU binnen te komen naar niet vechten voor vrouw, kinderen in je vaderland. Wel bij de EU grenzen een grote smoel, maar thuis niks durven zeggen.

toetanchamon | 18-09-15 | 12:36

Nederland kan de toestroom nu ook al niet meer aan. Nederland moet ook op slot. Terugsturen naar Turkije met grote boten en daar grote tentenkampen opzetten. Hier is het sowieso veel te koud om s nachts in een tentje te overnachten.

The real McCoy | 18-09-15 | 12:34

Nog even een compilatie gekeken van APB van gisteren en volgens Pechtold moeten de grenzen openblijven. Volgens hem komen er straks ook "klimaatvluchtelingen" asiel aanvragen. Nederland is VOL. Het is een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Dan kun je wel zeggen, er is ruimte want kijk maar naar al die weilanden, maar we moeten ook het land kunnen blijven verbouwen. Bovendien is het wel fijn als er ook nog wat adem-ruimte over blijft, niet alleen in de buitengebieden, maar vooral in de binnensteden.

Dhr. de Wit | 18-09-15 | 12:34

Weten ze in Hongarije niet dat hun land een geweldige intellectuele boost krijgt van de immigranten?
.
Ik hoorde gisteravond bij DWDD dat Frankrijk zijn traditie van chansons aan buitenlanders te danken had.
.
LOLOLOLOLOL

Madame Poitiers | 18-09-15 | 12:34

Hadden wij maar zulke burgemeesters. Maar onze burgemeesters zijn niet gekozen en dienen dus slechts de linkse partijen.

i-Wonder | 18-09-15 | 12:33

Wat een *geweldige* burgemeester!!

Lupuslupus | 18-09-15 | 12:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken