OpinieZ: "AvondHumeur: Wilders en Kafka"
Het meest bizarre moment tijdens de algemene politieke beschouwingen was toen Geert Wilders zei dat hij in de eerste plaats opkomt voor zijn eigen volk. Gejoel, geroffel en hoongelach waren zijn deel. Laten we eens goed analyseren wat hier is gebeurd.
Kamerleden lachen een volksvertegenwoordiger uit die zegt dat hij opkomt voor zijn eigen volk. Omdat hij doet wat hij staatsrechtelijk geacht wordt te doen, namelijk de mensen te vertegenwoordigen die hem tot kamerlid hebben gekozen.
Kamerleden worden uitsluitend door Nederlanders gekozen. En een kamerlid wordt door zijn collega-kamerleden weggehoond als hij verklaart op te komen voor Nederlanders. Als je de logica van deze redenering doortrekt, wordt het pas echt bizar.
Het nieuwe politiek-correcte credo is blijkbaar dat je als Nederlandse gekozen volksvertegenwoordiger niet mag opkomen voor de belangen van Nederlandse burgers die jou hebben gekozen. Want het gaat het er om dat je opkomt voor niet-Nederlanders.
Zo bizar had zelfs Kafka het niet kunnen verzinnen.
bron: OpinieZ Magazine
Reaguursels
InloggenDe kamer leden lachen terecht wilders uit, omdat hij werkelijk geen idee heeft wat christelijke waarden zijn. Hij moet zijn huiswerk eens doen of stoppen met het roepen dat we Joods christelijke tradities enzo hebben. Hij weet niet waar hij het over heeft.
Tsja
heb geduld. Er komen weer verkiezingen en tegen die tijd zal Wilders' beeld nog duidelijker zichtbaar zijn (vooropgesteld dat hij nog leeft) en de politieke stemming nog rechtser. Wacht maar
Lees ook dit eens antivenin.blogspot.nl/2008/09/de-eurab... (uit 2008!)
Ik had de link "gedeeld" op Facebook.... en deze is door FB :....
VERWIJDERD !!! :-) WTF???
Ik moest er ook om lachen, "christelijke waarde" = opkomen voor je eigen volk. Dat is natuurlijk geen christelijke waarde. Volgens mij moest Wilders er zelf ook om lachen.
stemt allen PVV!
"Opkomen voor je eigen volk" is geen Christelijke waarde. Daarom moeten ze lachen. Kom op GeenStijl... Zulke gekleurde berichtgeving vind ik wel op andere, mindere websites.
jaren geleden waren de socialisten rood,liberalen blauw en de democraten groen,nu is het allemaal zwart,dat doet me aan een bepaalde vlag denken........
De grap is natuurljk dat als je voor de christelijke waarde bent (opkomen voor je eigen volk) je niet tegen de islam/vluchtelingen kan zijn die hetzelfde doen en denken.
Laat de politici maar eens rondkomen van een bijstandsuitkering. Moet je eens opletten hoe snel dingen dan veranderen.
Ze lachen niet Wilders uit maar alle stemmers, de gehele bevolking van Nederland. Die worden als dom beschouwd. Die worden uitgelachen. Als je hun vertegenwoordiger uitlacht lach je de hele groep uit.
Ik vind het ronduit schandalig dat mensen die zich voorstaan sociaal te zijn anderen uitlachen. Smerig, achterbaks.
Wat doet u als u ergens komt en mensen lachen u uit? Nou, dat is net gebeurd.
Geert Wilders. De enige in de 2e kamer die nog geen enkele verkiezingsbelofte heeft gebroken.
Ze lachen ons ook uit.Ze zitten daar bijna allemaal uitsluitend voor hun eigen agenda en eigen belangen. En als er verkiezingen zijn doen ze schijnheilig en lijkt er een samenleving of landsbelang te bestaan.Als deze voorspelbare ramp gaat escaleren zijn ze stil en duiken ze heel diep weg als het gaat om verantwoordelijkheid nemen of rekenschap afleggen.
Je mag werkelijk alles vinden van Geert, maar hem uitlachen als hij zegt, dat hij als volksvertenwoordiger opkomt voor het volk, is mij als kiezer en belastgbetaler weer in de bek spugen.
Geert biedt geen oplossing, is volgens mij het meest gehoorde argument. Wel feiten iig en wie lacht in plaats van eens mee te denken in oplossingen, voelt zich zelf vooral beter #Gutmensch. De realisten zijn ondertussen racistische kerstballen. G.B. Shaw draait zich om. Nederland is heel heel ziek :(
Wij, het Nederlandse volk zijn gisteren uitgelachen en vol in de bek gepoept door onze volksvertegenwoordigers die wij hebben gekozen. Wij geven onze eigen cultuur en land weg aan georganiseerde misdaad. Het is een ramp zonder weerga; dat Opa hier voor gevochten heeft in de 2e wereldoorlog. Driewerf schande schande schande.
ik stem Wilders. na het zien van deze video zou heel nederland dat moeten doen.
Wilders spoort. De rest van die losers kunnen de tyfus krijgen. Met uitzondering van mannetje Pechthold. Die dient gewoon de kolere te krijgen!
-weggejorist-
Leuke draai GS. No go. Dit is uit de context trekken en verdraaien. Iets wat jullie ( terecht ) de NOS verwijten.
Turk182 | 17-09-15 | 18:17
"stelletje landveraders!"
Een land? Wat is dat eigenlijk? Iets met grenzen die nergens op gebaseerd zijn dan rare spelletjes in de geschiedenis.
Het ook niet om Nederland of de Nederlandse vlag. Dat is een kunstmatige verzameling mensen. Het gaat om onze manier van leven.
Turkse = Turks Nederlandse (die gasten worden uitgebuit door PostNL, het kan allemaal in NL).
@Bicycle_Repairman | 17-09-15 | 18:53
Zo beoordeelde ik het gisteren ook, na het zien van het hele uur Wilders. Maar toch, als je nog een keer nadenkt ... voor die 600.000 werklozen wordt geen benefietje georganiseerd, voor de urine-enkels en luiers bestaat geen menswaardige oplossing, voor de Turkse postbode bestaat geen hoger loon dan 1500 euro bruto, Nederlandse armen hebben te maken met voedselbanken, arme Nederlanders staan jaren op een wachtlijst voor een sociale huurwoning. Het kabinet zou gelijk hebben als ze niet alleen problemen voor vluchtelingen op zou lossen, maar voor iedereen betaalbare voorzieningen zou realiseren. Het is toch raar dat ze nu ineens in actie komen en al die jaren niks doen aan die andere problemen. Waarom geen noodhuisvesting voor Nederlandse gezinnen? Waarom geen gratis voedsel voor Nederlandse armen? Waarom geen schone luier voor de moeder van Martin van Rijn? Waarom geen bejaarde vluchtelingen uit Syrië opnemen als je graag zwakkeren wilt helpen? Waarom niet daar ophalen? Waarom alleen de sterksten toelaten?
Tjsa. Niet dat ik per se stelling wil nemen tegen Geert, maar hij bedoelt met 'Nederlanders' natuurlijk de blanke, blauwogige, Arische De Jongen en De Vriezen. Het Policor gedeelte van de kamer schaart echter de Achmeds en de Mohammeds ook onder het kopje 'Nederlander'. Vandaar de hoon. Beetje tendentieus stukje, GS.
@ecologiste | 17-09-15 | 18:00
Exotisch = goed, inheems wordt uitgekotst.
Grappig dat de Perzische prinsjes al tijdens hun trektocht naar het groenere gras dezelfde soort symptomen van het ik-tijdperk vertonen als hier; mobieltjes vastgelijmd aan de hand, voedselhulp dat niet naar wens is weigeren, schreeuwen om rechten en al. Wat dat betreft zouden ze hier passen, zij het niet dat het achterlijke, pre-middeleeuwse tradities zijn die deze verwaandheid voor een deel promoten. En de ondankbaarheid die er vanaf straalt wordt door de NOS en gevestigde orde steevast afgedaan als een resultaat van het kwik boven de 30, de Ramadan of andere kul. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zulke ondankbare en agressieve vluchtelingen gezien.
Totaal uit zijn context gehaald. Ontzettend sneue verdraaiing van feiten. En het heeft geen ruk met Kafka te maken. Wilders kletst zichzelf compleet vast met zijn verdedigen van christelijke waarden. En als hij dan gevraagd wordt welke waarde hij dan verdedigt, valt hij stil en komt niet verder dan eigen volk eerst. Als de Kamer hem niet uitgelachen zou hebben, zou er pas echt een probleem zijn
Het woord 'Christelijk' heeft bij de bouwvriendjes van CDA en CU al jaren de betekenis van 'Corrupt', dus dat was even wennen voor die volksvertegenwoordigers om dat woord ineens in een andere betekenis te horen.
Waarom de inheemse bevolking wegcijferen? Hebben ze een of ander schuldgevoel?
Wat een stelletje landveraders!
Moses kwam op voor zijn eigen volk.
Maar NL is allang geen volk meer.
Een groot schrijver is onlangs heengegaan en je hoort er niets meer over. Cultuur in NL is foetsie. Sociaal zijn = vreemdelingen helpen. Maar rekening houden met je autochtone medemens ho maar. In Duitsland is dat heel anders (nog wel). Daar begrijpen de burgers dat ze elkaar nodig hebben. Een goed team, samenspel etc daar gaat het om. Woonwagenbewoners Syriers Mocros Turken etc zijn wel een volk en ze dekken elkaar. Als Nl-er sta je er alleen voor. En dat weten de buitenlanders die naar hier komen om onze vleeschpotten leeg te vreten. Ja ook de gevestigde politiek dekt elkaar wanneer het gaat om Wilders want hij legt de vinger op de zere plek. De gevestigde politiek van verdeel en heersch. bah bah. Mijn Nederland is verdwenen. De liefde is over maar smeult nog in de woorden en daden van de blonde held. Er is nog een sprankje hoop....
Ik ben Nederlander, maar die blonde dwaas komt echt niet voor mij op. Van mij mag hij zich 30 meter onder de grond ingraven, maar daar heeft ie weer geen oren naar.
"Kafka"
Vergilius mag ook. Beelden van het paard van Troje komen voorbij.
sickstyle | 17-09-15 | 17:24
Inderdaad, het volk wordt gewoon uitgelachen voor alle camera's.
Deze niet, verzet is nodig en snel.
Ik heb het gehad, helemaal.
Dit is geen fatsoenlijk land meer maar een hoerenkast.
Vanaf nu stem ik op Wilders!!
Voor wie een AZC in de achtertuin geplempt gaat krijgen of er al één in de maag is gesplitst, hiet een voorbeeld van beschaafd & keurig democratisch verzet: www.azc-alert.nl/
@Real Dutch Meat | 17-09-15 | 16:48
Haal die Russen daa maar even tussenuit. Want als je iets tegen die Russen wil ondernemen maak je niet alleen de VVD en andere Clingendael-havikken blij, maar moet je naar het Oosten reizen. Dan moet je door al die voormalige washaupact landen die nu tot aan de grens met de russen nieuwe navolanden zijn, en daar tegen de grenspaal aanhangen en dan even flink spugen.
@jawor36 | 17-09-15 | 14:04
Nou, dan kun je jou argumenten toch bewijzen? Kom maar met die cijfers.
Meest afschuwelijke wat ik in dat uurtje heb gezien. Eigen volk opkomen is kennelijk een reden om je kapot te lachen. Men heeft voor mij hiermee duidelijk gesteld mijn vijand te zijn, en zal daar dus ook zo na handelen.
@geengemaar | 17-09-15 | 16:46
Net gelezen, Chapaeu! Dat soort handelaren in buitenlandse waar (asielopvang) zijn niet veel beter dan de handelaren die mensen de Middellandse Zee overzetten. Eigen zak eerst, en voor de rest de zondvloed.
Ja joh, zo gaat het, voeg je, pas je aan of flikker anders op. Wij hebben ook een paar honderd jaar nodig gehad om van een achterlijke godsdienst af te komen. Ik zit echt niet te wachten op een terugkeer naar de middeleeuwen.
-weggejorist-
Met baarden ga ik sowieso niet in disccussie
treintrien bedoel ik
Tegen wie wie heb je het eigenlijk?
@onnosel | 17-09-15 | 16:19 "... alles wat het leven mooi maakt, zal in de loop der tijden vernietigd worden. Als een politicus dit niet snapt, zit hij op de verkeerde plek."
.
Goed gezegd. Zo is het.
treintrien | 17-09-15 | 16:30
Dit klonk in je hoofd misschien als een logisch, helder verhaal, maar als je het uitwerkt in geschrift is er weinig van te bakken helaas.
Zou je nog een poging willen wagen? Wat is er met mijn baard? En wat doe ik met deze vrouwen en mijn Islamitische (blijkbaar) geloof?
Reken niet op die Haagse Hippies of andere Veiligheids diensten . Want Ze laten je zitten met de pestbende die Ze zelf hier heen halen en importeren .En lachen je nog uit ook . Van lievers Jij dan Wij .
Als Nederlander ben ik in oorlog met de Islamitische staat en de Russen en onze Hollandse NSB regering.
Als de pleuris uitbreekt gaat hopelijk hun kop als eerste op het hakblok.
Roepende in de woestijn. Ik heb privé bijna 2000 euro aan juridische kosten uitgegeven om gelukszoekers in Oosterhesselen (Drenthe) te voorkomen. Het gaat alleen maar over geld. De gemeente, het goed betaalde leger van COA ambtenaren. Meneer Gors, een schimmige ondernemer met een reeks aan failliete bv's aan zijn broek. Hoe meer je er in roert hoe meer het stinkt, van alle kanten. Ik zeg verder niks over meneer gors. google maar op new village hotels, en vel uw eigen oordeel. Over Hennie van der Most in in Oranje maar te zwijgen. Failliet speelpark voor kleuters,zo kun je het nog te gelde maken. Hoe? met uw en mijn belastinggeld. Nederland wordt wakker. Het zal mijn tijd wel duren, maar ik kom op voor uw kinderen en kleinkinderen
Dat was geen (hoon)gelach, maar het wolvengehuil van quislings. Een ontlading vanuit de onderbuik. Zie ze maar bevestigend rondkijken in de eigen roedel: nu hebben we de prooi. Solidariteit met je eigen mensen is helemaal geen gristelijke waarde, hahaha, ja toch, nee dan, hahaa.
Dames en heren, zie hier het resultaat van stupiditeit. Van 70 jaar na-oorlogse verwendheid en arrogantie van de baby-boomers, die in een westerse wereld zijn opgegroeid, waarvan gezegd wordt dat het de gelijkenis met een Utopia nog het dichts benaderde. Die te naïef zijn om te bevroeden dat ze op een mini-eiland van zwaarbevochten vrijheid en democratie in een zee van intolerantie, afgunst en achterlijkheid leven. Men ziet door de palmbomen en villa's het stijgende zeepeil dus niet meer.
Met verbijstering het hoohgelach aangezien.
-weggejorist-
-weggejorist-
Ik vraag me af wanneer het breekpunt wordt bereikt. We zijn allemaal toetsenborden helden. We gaan niet de straat op om kameraad roemer en klaver met pek en veren het land uit te jagen. We zijn een ingeslapen volkje, lui achterover leunend. Ik wil wel. maar waar blijft het georganiseerde verzet?
Everest4939 | 17-09-15 | 15:54
Onze democratie is daarop gebaseerd: er zijn mensen die anders denken en zij mogen hun mening uiten. Respect voor wie dit doet.
Sinds tientallen jaren is er in Nederland het politieke correcte denken en praten. Wie niet politiek denkt of praat wordt weggehoond. Sommige Nederlanders schaarden zich achter de honers, velen werden gehoond. De laatsten durfden hun mond niet meer open te doen. Er werd achter de deuren gemopperd.
Het politiek correct denken ging over de multi-culturele gemeenschap. Velen zijn het er nu over eens dat dit niet gaat werken. Multi-etnisch wel, multi-cultureel niet. De cultuur van dit land moet de traditionele, landelijke cultuur blijven met al haar facetten. Kort gezegd, de mensen die hier komen moeten integreren.
Moslims willen of kunnen niet integreren. Dat zegt hun leer. Een religie maar ook een ideologie. Zij willen zich niet aanpassen. Hun religie leert dat wat zij geloven het enige juiste is. Alle andere mensen zijn dus minder. Zij worden op een arrogante manier grootgebracht en weigeren de cultuur van hun nieuwe thuisland te accepteren.
Daarom worden mensen die niet opkomen voor de plaatselijke cultuur, voor de oorspronkelijke bewoners, verraders genoemd (niet door iedereen natuurlijk). Over vijftig jaar zal Nederland een islamitisch land zijn. Over 150 jaar zal niemand meer weten dat Nederland ooit een christelijk land was. Dan zal men ook niet meer weten wat vrijheid is.
De Islamitische cultuur houdt ook niet van onze kunst. Schilderijen, muziek, alles wat het leven mooi maakt, zal in de loop der tijden vernietigd worden.
Als een politicus dit niet snapt, zit hij op de verkeerde plek.
40 jaar geleden was wat jij beschreef heel gewoon. Nu niet meer. Ik zou willen dat we nog 40 jaar geleden leefden.... Alle mensen die het hebben over verraders zouden nog 40 jaar geleden willen leven.
Er klopt echt helemaal niets van deze redenering. Wilders zegt altijd dat ie namens het volk spreekt en dat de rest elite is (en landverraders, waarmee ie wel hele enge beelden schept). Iedereen heeft de vrijheid te kiezen wie hij of zij wil. Zodat hun idealen zo goed mogelijk worden vertegenwoordigd inclusief de denkbeelden ten opzichte van bijvoorbeeld vluchtelingen. De denkfout is dat ervan uitgegaan wordt in de redenering hierboven dat als je een visie hebt op vluchtelingen die afwijkt van het simplistische "ze moeten er allemaal uit" dat vertegenwoordig je de Nederlander niet. Maar kan het niet zijn dat er buiten de gebruikelijke trieste reaguurders er mensen zijn die andere visies hebben dan vol is vol? Deze worden vertegenwoordigd door die andere mensen in de tweede kamer, die niet staan te tieren en te schelden. Dit beste mensen is democratie, Wilders heeft in de laatste Europees verkiezingen ook steeds beweerd dat ie namens het volk sprak en dat er keihard afgerekend ging worden met de Europeese gedachte, hierop verloor ie zelfs een zetel. Accepteer gewoon dat er anders denkende zijn, en zet die niet allemaal weer even simpel weg als elite en landverrader, dat is gewoon heel erg treurig en kinderachtig. De mondvol hebben van zogenaamde verlichting en het strijden voor de vrijheid, maar zodra je een iets afwijkende mening hebt direct beginnen met schelden en tieren.
Dat Pangpang Peggy, Fozzy Bear, Snotneus en die twee gangstertypes van Denk zouden lachen was te verwachten. Maar de hele kamer? Staan ze allemaal op de payroll van die fakirs? Was een dergelijke reactie in bijvoorbeeld juni 1945 (aantreden kabinet Schermerhorn) ook mogelijk geweest? Zo zie je hoe de tijden kunnen veranderen, zeker in de politiekerij. Nu lijkt het een wedstrijdje: Hoe verkopen we de boel zo snel mogelijk uit.
Ik vind het schokkend dat de zorgen van het NL-volk met hoongelach worden afgeserveerd. Ik werd er behoorlijk triest van. Het was naar aanmatigend.
-weggejorist-
Terecht dat Geert wordt weggelachen. Het noemen van opkomen voor je eigen volk als christelijke waarde is ronduit dom en vermakelijk. Derhalve levert Geert zelf zijn brevet van onvermogen. Jammer want de rest van de speech was duidelijk en to the point. Geen oplossingen helaas. Het oproepen om geen Asielzoekers meer toe te laten is ronduit slecht.
-weggejorist-
@Vluchtig | 17-09-15 | 14:49
Ik denk dat we het weer allemaal zelf moeten regelen, eventueel met vrienden, maar zorg voor jezelf is het devies.
De vijand slaapt nooit!
-weggejorist-
Wees voorbereid, op wat komen gaat.
Hoe heet ook alweer iemand die hulp biedt aan de vijand. In dit geval nog 'vijand' van onze cultuur en vrijheden, maar het laat op zich wachten dat er ook slachtoffers gaan vallen.
Hulde voor deze beschouwing, het moge duidelijk zijn dat de gezondheid en belangen van de belastingbetalers van geen enkele waarde zijn voor de zittende volksvertegenwoordiging, enkel het ongelimiteerde roven van hun zuurverdiende euro's.
De stekker mag eruit.
Zo, die zit.
Of je het nu eens bent met Wilders' ideeën of niet, dit gedrag van de tweede slaapkamer is onacceptabel.
-weggejorist-
His Lordship | 17-09-15 | 14:14
Dan nog, als de Tweede Kamer een volksvertegenwoordiger uitlacht die het over opkomen voor je eigen volk heeft, is de TK dom.
Ik denk dat er zeer, zeer velen zijn in de Kamer die Wilders uit wilden lachen, daar ging het om, dat was het enige doel.. Dat is mode en politiek correct. Eén begint, allen volgen.
Velen, zeer, zeer velen weten niet wat christelijke waarden zijn. Dus waarom lachen ze dan als ze niet weten waar de mop over gaat? Of zijn zij allemaal christenen die belijdenis hebben gedaan of de Heilige Communie? Gaan ze elke zondag naar de kerk? Weten ze wel waarom ze lachen? Wat een zielige vertoning daar. Wat een zielig schijngelach.
Al die kamerleden moeten zich kapot schamen, wat een idioten met hun telefoontje spelen de hele tijd en lachen om feitelijke waarheden. Klaver en Snackcar Roemer moeten de NL nationaliteit ontnomen want volksverraad.
J.Slavink | 17-09-15 | 14:13
Nee, net eentje bijgebouwd zelfs. Super mooi geworden!
Prima als leegstand overigens wordt aangepakt en nuttig gebruikt. Ik ben niet zo bang voor asielzoekers in mijn buurt. Vroeger in de buurt van een AZC gewoond, heb je echt geen last van. Eerder lol bij het kijken hoe ze de stad door fietsen (dat kunnen ze namelijk nog niet zo best).
Dit is een beetje framing. De reden van het hoongelach was dat Wilders geen Christelijke waarde kon noemen die in de Bijbel stond. Van der Staaij vroeg hem of hij een positieve Christelijke waarde kon noemen, en Wilders begon zijn eigen retoriek voor die waarden te slijten. Te zeggen dat hij werd uitgelachen vanwege de opmerking dat hij zijn volk vertegenwoordigt is gewoon onzin.
@jawor
Staat bij u nog een bejaardenhuis leeg (uit pure bezuiniging worden die ontruimd) - dan kunt u binnenkort asielzoekers verwachten als buren. Is dat het antwoord op uw vraag?
Opkomen voor je eigen volk is voor onze 'leiders' blijkbaar om te lachen.
Echt heel ernstig dit.
Ben benieuwd of ze over 20 jaar nog lachen bij het zien van dit filmpje.
kapotte_stofzuiger | 17-09-15 | 11:51
Hij wordt uitgelachen omdat hij 'eigen volk eerst' een christelijke waarde noemt. Dat is nogal achterlijk omdat het christendom geen onderscheid maakt (beweert te maken) in afkomst. Naastenliefde houdt namelijk niet op aan de grens bij Maastricht.
Waarom wordt altijd de vergelijking gemaakt met ouderen en zieken? Alsof die hier in Nederland in tentenkampen zijn opgeslagen. Onze verzorgingsstaat is prima in orde en daar gaan deze vluchtelingen geen verschil in brengen. Als er wordt bezuinigd op zorg (vaak terecht, want kneiter inefficiënt en duur), dan is dat een politieke keuze. Alsof elke euro die naar een asielzoeker gaat direct uit je oma's portemonnee gejat is. Pure stemmingmakerij.
Het vervelende is dat Wilders niet kan BEWIJZEN dat hij voor zijn volk opkomt,anders dan alleen met woorden.Overigens is die gang van zaken een kenmerk van de hele parlementaire democratie.Daarmee is ook gezegd dat Schopenhauer's principe dat de wil alles bepalend is,niet deugt.Wilders wil prevaleert dus geenszins in de parlementaire democratie.Het is wat Mirabeau ooit zei : "Wij het parlement,wijken alleen voor de bajonetten". Hetgeen dus een staatsgreep behelst.Staatsgrepen wijken dus ook nooit in de parlementaire praktijk.(zoals bv. de democratie week voor Hitler en nog zeer velen voor en na hem).En Kafka ? Die doorgrondde dat een volk wezenlijk niet bestaat zonder dat het individuele macht delegeert aan zijn roeptoeter nu bv. Rutte,Samsom,Wilders enz.Het ergste is dat de individu daarbij grote kans loopt zijn wil in de wereld niet te krijgen.Kortom een speelbal is voor de hem onpeilbare machten: De onmogelijkheid de naaste te doorgronden.Hij kan alles relativeren,rationaliseren en geloven,maar de wereld is niet meer dan ZIJN afgietsel en vervalt met hem.Ook Kafka is dus een roeptoeter,die velen in verwarring bracht met zijn wereld.Wel zeer leerzaam.
Van der Staaij: Weet donders goed dat hij als eerste christen aan de hoogste boom hangt... Als de moslims het hier voor het zeggen krijgen. geldt ook voor die christen Unie figuur. Weet je wat ? Gewoon je kop in het zand steken. Misselijk dit alles van onze christen broeders !
-weggejorist-
Was Romeinen 13:4 hier trouwens al aangehaald, waar staat dat de overheid er is 'voor ons welzijn'?
Machteld L. | 17-09-15 | 13:14
Dus dat. En dat GS het dan een andere draai geeft is vals.
-weggejorist-
Rutte's bewering (gesteund door bijna alle partijen) dat het onmogelijk is om de eigen landsgrenzen te sluiten en te bewaken is ook grote lulkoek, want waar hebben we dan in dogsnaam een leger voor? Als ons leger in staat is om in Afghanistan en Mali te vechten dan moeten ze ook in staat zijn om de eigen landsgrenzen te bewaken en ons eigen land te verdedigen. Het is dus pure onwil en de grote EU religie van het 4e Rijk waarom het niet gebeurt.
Krijgen we straks Zweedse toestanden,hele wijken worden overgenomen,dames die zich massaal van blond naar donker haar gaan omdat ze anders worden lastig gevallen,Kritiek op islam word strafbaar etc etc.Een doom scenario dit.
Ik voel mij niet meer vertegenwoordigt door het stelletje kleuters daar in de Tweede Kamer!
Het weg-met-ons virus slaat hard om zich heen. Ook maar een giro 555 campagne tegenaan gooien lijkt me.
kunnen we niet een enorm protest op gang brengen????
Koonkluk Huis | 17-09-15 | 13:28
Het probleem is dat er voor die tijd al veel kromzwaarden op onze nekken zijn uitgeprobeerd.
Het lachen zal ze vergaan op het moment dat het eerste kamerlid met een kromzwaard de nek wordt afgesneden. Kwestie van tijd.
J.Slavink | 17-09-15 | 13:18
Juist. Echter die is er al: de schaduwsamenleving en schaduwpolitiek.
Kijk naar Rotterdam Feijenoord praktijken. Met Seyit Yeyden en die knakker Karakus. Is zogenaamd ´opgelost. Geen schaduwen meer maar wel schone schijn. Over 5 jaar weer hetzelde liedje.
@solcama | 17-09-15 | 13:00
Een soort examen afnemen?
Er ontstaat straks een Afrikaanse schaduwsamenleving in Nederland met annex een uitdijende instroomindustrie- met directe en ondoorzichtige, indirecte belangen. En evenzo vertegenwoordigd in de plaatselijke en landelijke politiek. Hebben we dan nog iets te vertellen?
Toch vond ik het een behoorlijke uitglijder van Wilders. Onder christelijke waarden versta je natuurlijk vooral barmhartigheid en medemenselijkheid (in dit kader zeer naïeve waarden.) Dus dat lachen kan ik me wel voorstellen. (Een heel vette lach, dat wel.)
Hij had christelijke waarden dus beter ter discussie kunnen stellen. Zij komen juist NIET op voor hun eigen volk waardoor moslims ze altijd met gemak overliepen, om vervolgens hun neuzen en oren af te snijden.
@CrapoTheGreat | 17-09-15 | 12:52
Maar Jezus en Mozes deden dat niet omwille van 'christelijke waarden' - die zijn eerst na Pinksteren ontwikkeld.
Het probleem is ook dat al de senioren in ons land mogen stemmen (waarschijnlijk op linkse partijen). Waarom is er alleen een minimale leeftijd, een geen maximale? Alsof die oudjes nog kneedbaar zijn, en open staan voor een nieuwe rationelere manier van kijken naar de politiek? Waarom kun je wel te jong zijn, maar nooit te oud?
Wat een onzinverhaal. Wilders werd uitgelachen omdat hij op de vraag van Kees van der Staaij om eens een paar christelijke waarden te noemen niet verder kwam dan "opkomen voor ons eigen volk".
Een zelfbenoemde Islam-deskundige die zò weinig benul heeft van de christelijke waarden die hij pretendeert te verdedigen verdient natuurlijk niets anders dan hoon.
bdn01 | 17-09-15 | 12:18
bd brabants dagblad !!!!????
de krant met de hoofddoek
-weggejorist-
Levert dat nou nog wat op om als PR bureau van de PVV te functioneren?
Hun vrouwen mogen onherkenbaar openbare ruimtes betreden
Schietmijmaarlek | 17-09-15 | 12:56
Sta je daar, als vrouw, met je make up tasje voor de spiegel in een verder lege wc ruimte. Komt gewoon ´mevrouw´ burka binnenzetten. Totdat die burka omhoog(of omlaag weet ik dat) gaat en het Abu El Verkrachtas blijkt te zijn.
Maar op dit vlak gaat het niet mis, het IS (pun) al mis.
@ Sjoost |17-09-15| 12.57
Je hebt helemaal gelijk. Zo vergeet ik nog een groot, niet onbelangrijk, deel.
Wilders roept op tot verzet, hij heeft gelijk! Eigenlijk moeten wij het kabinet, inclusief tweede kamer, die de wil van de meerderheid van het volk (Grenzen dicht) niet wil uitvoeren, naar huis jagen! En Rutte oppakken wegens landverraad! Hoe doen we dat?
Onze elite staat al jaren kritischer tegenover de autochtone onder- en middenklasse dan tegenover niet-westerse allochtonen. Vooral van onze Jannen met de pet moeten ze niets hebben. De elite is ervan overtuigd dat de niet-academische Nederlander niet vanuit zijn hoofd maar vanuit zijn buik denkt. De elite neemt de mening van de gewone man daarom niet serieus. Vooral de reserves die normale mensen hebben jegens allochtonen, worden het kwalijk genomen. De haat waarvan allochtonen blijk geven jegens Nederland wordt door de elite ontkend of toegeschreven aan de reserves van autochtone Nederlanders tegenover die allochtonen. De elite heeft echter geen allochtonen als buren en heeft daarom weinig weet van de vijandige houding van de allo's en daarom geen recht van spreken.
@J.Slavink | 17-09-15 | 12:42
Hoe contoleer je of iemand een raketgeleerde, advocaat, hersenchirurg of IT-pecialist is als hij zijn paspoort heeft verscheurd? Er is geen papieren spoor meer, moeten we allemaal maar geloven dat ze zo hoog opgeleid zijn?
Als je dit land laat regeren door geile Minerva-zooi(van alle kanten.... incl.kinderen) dan is een in de basis goede politicus Wilders kansloos.
Ze durven er geen psycho-Volkert op af te sturen want dat gaat opvallen.
Dit land is in 4 decennia totaal verrot, Wilders zal herinnerd worden als iemand die Nederland (lees alle oorlogslachtoffers 40-45 die hun leven gaven voor een vrij land) nog heeft willen behoeden voor aanstaande Islam-ellende. En die komt.
@miss error | 17-09-15 | 12:38
Niet alleen het kabinet, maar de complete 2e kamer (excl. PVV) lacht het Nederlandse volk uit terwijl het land volstroomt met moslims. Cynischer kan niet.
(Btw pritt, hoe waar dat artikeltje ook is, ik begrijp iets ook na 1x.)
Niets aan de hand een plekje opzoeken in het buitenland! Hongarijen is aardig op weg,!
Huis aan het COA verhuren , 10 slaapplaatsen ==> 3000 euro / maand 1500 voor aflossen en rente
blijft er 1500 over , de buren hoor ik uw zeggen!? Nou het zijn NRC lezers , en een is een ex azielzoekers centrum directeur , die zullen wel zo sociaal bewogen zijn om dit goed op te vangen!
1500 euro is aardig in hongarije alleen de taal!
Hermankannietplassen | 17-09-15 | 12:00
Nou Herman, je bent toch aardig aan het zeiken. En je liegt als je zegt dat Wilders liegt. Leugenaar x 2 dus.
Christelijke waarden = opkomen voor je eigen volk.
Ik snap niet wat daar zo om te lachen is.
Ik zie Buma en al die andere christenen namelijk helemaal niet opkomen voor hun eigen volk.
Ze halen hun eigen vijand met open armen binnen.
Ze begrijpen niet dat zij als eerste aan de beurt zijn, als de islam het hier voor het zeggen krijgt.
Dus het klopte wel wat Wilders zei.
Dat hij zelf niet christelijk is, dat neemt niet weg dat hij zich wél geroepen voelt om de christenen te beschermen en de Joden en de ongelovigen.
Die allemaal aan de beurt komen als de islam gaat overheersen.
Het is al bezig.
De kerstboom, het Rode Kruis, onze vlag, ons eten, onze vrouwen, onze tekenaars, onze journalisten, onze cabaretiers, onze scholen, onze musea... alles en iedereen moet inbinden, behalve de moslims.
Zij mogen oproepen dat we dood moeten. Dat het niet erg is om een ongelovige te overvallen, bestelen, mishandelen danwel verkrachten.
Zij mogen eisen, dat onze vrouwen uit hun zicht verdwijnen.
Zij mogen weigeren om voor rechters op te staan, vrouwen de hand te schudden en artsen weigeren op grond van geslacht.
Hun vrouwen mogen onherkenbaar openbare ruimtes betreden. Hoeven zich niet te identificeren.
En verdomd... ze krijgen hun zin!
En nu mogen ze zelfs al allahakbarroepend illegaal onze grenzen oversteken.
Met duizenden per week komen ze deze kant op.
Zelfs IS-strijders kunnen ongehinderd binnenwandelen.
Onze regering staat klaar met alles is gratis.
Bed, bad, brood, uitkeringen, zorg, huizen, WiFi, wasmachines, verblijfsvergunning, gezinshereniging... het kan niet op.
Maar wij mogen geen minder, minder, minder roepen.
@ Guido | 17-09-15 | 12:45
Jezus kwam wel degelijk op voor zijn volk, net als Mozes overigens.
AMSTERDAM - De belangrijke getuige Ahmed S. in het Haagse jihadproces kan zich niet veel meer herinneren van de belastende verklaringen die hij heeft afgelegd. www.telegraaf.nl/feed/24504561/___Jiha...
<br>
<br>
Nee, omdat ie gelogen heeft natuurlijk (wat mag volgens de islamtische Taqiyya), want als je de waarheid spreekt dan hoef je helemaal niet na te denken over wat je ook weer de vorige keer had verklaard, en proberen om dat niet tegen te spreken.
Jezusismijnheer | 17-09-15 | 12:36
Je hebt helemaal gelijk, fijn dat je het zegt.
Volg je hart, maar sluit je ogen en oren niet.
Juist de christelijke kerken zouden er voor moeten zorgen dat het Nieuwe Testament in de toekomst nog gelezen en doorgegeven kan worden aan de jongere generaties.
Ik laat de filmpjes van de migranten aan velen in mijn omgeving zien, zoals de filmpjes van de rellen bij de Hongaarse grens gisteren, het filmpje waar water en eten geweigerd en weggegooid wordt door de migranten, het filmpje van de Allah Akbar roepers in Hongarije, berichten in de Duitse pers. De links er naar toe staan altijd op GS. Onze ogen moeten geopend worden. Wij moeten overleven.
Het is te zot voor woorden.
J.R. Thorbecke | 17-09-15 | 11:55
Moeder chicago rivers woorden waren: ´als je het niet lust, leg je je kop er maar naast´. Gewoon eten wat de pot schaft.
Maar dat heel gewone opvoedkundige ´je kop er naast leggen´ krijgt met die voormalig AK-47 drager in je huis meteen een heel andere lading. Ik raad die onnozelen aan hun dure Japanse vleesmessenset goed, heel goed, op te bergen.
Het lijkt wel een Lucky TV filmpje. Er wordt wel vreemd gelachen toen Wilders zei op te komen voor het eigen volk.
Er komt een moment dat er in de tweede kamer stream een scherm komt "Dit debat wordt u mede mogelijk gemaakt door Vodafone / KPN/ T-Mobile", continu dat gekloot met die mobieltjes....
tekenend, want ze zijn erg onbereikbaar.
@CrapoTheGreat | 17-09-15 | 12:31
Jezus was een jood.
Het viel wat ongelukkig uit voor Wilders, ik neem aan dat hij iets bedoelde in de trant van 'als je het Nederlandse volk beschermt, houdt je daarmee de christelijke waarden in stand".
@Lewis Lewinsky | 17-09-15 | 12:39
Al was 99,9 % tegen, we zullen ze krijgen.
Dit fragment is misschien wel het beste voorbeeld ooit van wat Nietzsche destijds de "slavenmoraal" noemde. Wilders vertegenwoordigd de Herenmoraal.
-
Elk lachend lid van dit kabinet zich werkelijk de ogen uit de kop zou moeten schamen voor dit optreden. Dieptepunt in de geschiedenis van Nederland.
-
Als ik geen republikein was zou ik uit wanhoop Willy nog vragen ons te behoeden voor deze landverraders en in samenwerking met het leger een coup te plegen.
-
pang pang...
De discussie wordt harder en harder maar nog niet hard genoeg, nog een maand of wat en de tijd is rijp om als volk in opstand te komen en de hooivorken uit de kast te halen.
Dhr. de Wit | 17-09-15 | 12:30
Mocht Wilders door zijn collega's en de Nederlanders waar hij voor op wil komen in de goot gegooid worden, zorgen we ervoor dat hij de eerste president van Nederland wordt. Zo zal hij toch de bescherming genieten die hij nodig heeft.
Willy kan dan met pensioen en van zijn leven gaan genieten.
We mogen RukkerT lekprikken, heeft 'ie net gezegd :p
@Le Roi | 17-09-15 | 12:08
.
Man hou toch op. Het maakt totaal niet uit wat Wilders zegt. Logisch, treffend, waarheid... Het doet er niet toe, ze doen met zijn allen alsof hij ondanks zijn terechte kritiek één of andere mafkees is.
Respect voor Dhr.Wilders. Ik ken maar weinig mensen die dergelijk doorzettingvermogen hebben zoals dit heerschap.
Hij heeft gewoon gelijk!
@De Wit
Minister Asscher zei ook dat er volgens hem zoveel advocaten en ITers onder de migranten zitten. Die cijfers zijn er helemaal niet en wat is veel. Hij denkt dat we dan omgaan. Maar dat is een grote denkfout van de socialisten: die gaan volgens de cijfers niet terug en als het al waar is hebben ze met geld zich kunnen voordringen. Is dat wel zo socialistisch. En... alsof we om it- ers en advocaten (in de Sharia) zitten te springen. Je moet als minister wel in paniek zijn als je dat als argument gebruikt.
@Cuyahoga | 17-09-15 | 12:21
LOL. Ik zie uit naar je bundel.
Hee! Een poll!
*De risicos van grootschalige vluchtelingenopvang worden onderschat*.
83% eens
17% oneens
www.stand.nl/
Cuyahoga | 17-09-15 | 12:21
Ha,en dan vergeet je nog te vermelden dat het 's-avonds kouder is dan buiten.
Dit kabinet lacht het volk openlijk uit, duidelijker kan het niet. Gaat dit volk ten onder als geconditioneerde pavlov honden of ontwaken ze uit een diepe lethargie?
Ik ben net gedwongen om op Wilders te gaan stemmen... Net als heel veel andere Nederlanders. De andere partijen hebben met dat lachen aangegeven dat ze echt te stom zijn om te zien dat ze 100.000-en Nederlanders schofferen. Ze schofferen al die stemmers op de PVV.
--
En zie de daar zitten in die blauwe bankjes, zo vol over zichzelf. Totdat het einde nabij is en moet je ze dan eens zien kruipen. Ik zal het niet na laten om iedere nep volksvertegenwoordigers, als ze al op de grond liggen nog na te trappen. Net zoals zij, dag in dag uit , trappen tegen het hoofd van de Nederlandse burger.
Denk dat ik maar asiel ga aanvragen op de Malediven met mijn 3 jonge kinderen. Met deze politieke gang van zaken voorzie ik hier een donkere toekomst voor hen.
Opmerkelijk hoe andere politici Wilders van die goede kaarten blijven geven. Vooral die Pechtold en Klaver, diepe plaatsvervangende voel ik voor die jongens. Mijn stem gaat hard naar Wilders.
@rechtbank | 17-09-15 | 12:15
Het valt te vrezen dat de Linkse Kerk inderdaad verkiezingsfraude zal proberen te plegen.
Maar als genoeg mensen op Wilders stemmen, zal dat niet helpen.
Ik vind het goed dat er mensen zijn die asielzoekers helpen en ik vind ook dat mensen die vluchten voor oorlog een veilig heenkomen moeten hebben. Aan de andere kant haal je met de islam wel een demonische macht naar Nederland wat tot enorme christenvervoling, jodenvervolging in de toekomst zou kunnen lijden.
Deels gekozen door het Nederlandse volk en betaald met uw centen. Maar een paar zitten daar om op de televee te komen, voor de Marokkaanse koning en de Turkse aap. De anderen voor Unilever en de JSF. Twee voor dieren. Maar ze zitten er vooral om niet achter de lopende band te hoeven staan. Werk dat wel past bij hun IQ.
@Mastermattie | 17-09-15 | 12:01
.
Er moet, net als op een doorsnee school en mobiel-verbod komen in de 2e-kamer.
@NietArie 12:23
Wilders weet in ieder geval voor wie hij een naaste kan zijn. Voor zijn eigen volk.
Al die lachende volksvertegenwoordigers lachen uit schaamte. Zij weten al lang niet meer wiens naasten zij zijn.
Want zelfs al willen die lachende volksvertegenwoordigers de naaste zijn van iedereen op de wereld, zij kunnen dat nooit waarmaken en dus zijn ze niet waarachtig. Ze lachen dus vooral zichzelf uit.
@ProAsfalt | 17-09-15 | 12:33
Welnee. Wilders vertolkt wel degelijk het volk. Alleen doen die eikols niet stemmen.
*stempt allen pvv*
@delangeleen | 17-09-15 | 12:01
.
Sterker nog... ze willen meer Islam in Europe.
Om dat te zien heb je geen alu-hoedje nodig!
@delangeleen | 17-09-15 | 12:01
.
Sterker nog... ze willen meer Islam in Europe.
Om dat te zien heb je geen alu-hoedje nodig!
Rutte is bezig om Wilders in een extreem-rechtse hoek te drukken doordat hij zogenaamd tegenstellingen creëert.
Kennelijk creëer je geen tegenstellingen als je hordes vluchtelingen toelaat veelal met een islamitisch geloof.
Diep triest.
Maar ja, het volk gelooft Rutte, Pro EUSSR, GreenPeace en Links. Goed dan, uitgezonderd de PVV'ers maar die zijn op één hand te tellen.
Wat ik bizar vind, is dat er nog mensen zijn die op die gasten stemmen.
Zo zie je maar weer hoeveel landverraders in de 2de kamer zitten,die niets anders willen dat Nederland na de klote gaat.Dat verzet gaat er komen.Dit kan niet zo langer meer.
@ja nee oke | 17-09-15 | 11:46
In Israël en Zuidoost-Europa weten ze wel beter: die hebben onderdrukking door mohammedanen nog vers in het collectief geheugen zitten, danwel van zeer nabij mogen aanschouwen en ervaren.
Opkomen voor je volk zou niks te maken hebben met Christelijke waarden? En voor wie kwam Jezus dan op, ten tijde van de Romeinse invasie?
Bizar om dit mee te maken, onze "volksvertegenwoordigers" willen Nederland als land willens en wetens zo snel mogelijk om zeep helpen alleen om maar politiek correct te kunnen blijven doen, want dat is het allerbelangrijkste voor ze. Wonderlijk verschijnsel, nog niet vaak voorgekomen in de wereld, deze oncontroleerbare neiging naar zelfdestructie.
De Titanic vaart recht op de ijsberg af maar in plaats van vaart te minderen duwen onze politici de hendel nog maar even op "volle kracht vooruit". We hebben echt heel erg dringend andere mensen nodig in de politiek die wel de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen in plaats van dit stel malloten dat in achterhaalde partijtjes naar boven is komen drijven bij gebrek aan echt talent en bij de gratie van de desinteresse en onverschilligheid van de meeste Nederlanders.
Kafka had dit niet eens kunnen verzinnen zo absurd is het. En wie roept trouwens eens het COA ter verantwoording, waarom kan dit orgaan zich in Nederland geheel onttrekken aan elke vorm van democratische controle en met lak aan alle bestaande democratisch vastgestelde regels en procedures binnen 24 uur zulke ingrijpende beslissingen nemen?
Het lijkt hier zo langzamerhand meer op een absurdistisch theaterstuk van Harold Pinter waar niemand nog een touw aan vast kan knopen, dit verzin je gewoon niet. We zijn inmiddels Kafka al ruimschoots voorbij.
Zouden alle fractieleiders even in de microfoon willen vertellen op welke plaats het volk dat zij vertegenwoordigen volgens hun staat?
Dan kan dat ook even live op de teevee.
Opdat u weet wie u dus niet zal vertegenwoordigen.
@onnosel | 17-09-15 | 12:29
Als Wilders straks de boel op orde heeft en met pensioen gaat dan trappen we Willie van de troon en kronen we hem tot koning.
Toen Wilders de vraag werd gesteld dacht ik nog " niet op ingaan" maar zijn antwoord was toch helemaal niet verkeerd. Ik ben niet kerkelijk opgevoed maar de barmhartige Samaritaan betaalde toch ook maar 1 keer. Ik heb nog nooit gehoord dat de barmhartige Samaritaan de verschoppeling levenslang - zonder tegenprestatie -liet inwonen.
-
Wilders zei: " we hebben genoeg gedaan, meer kan niet. De centjes zijn op en ons eigen volk verrekt in verpleeghuizen." . Dus niks mis met zijn antwoord! Het lachen van de volksvertegenwoordigers is schandalig en ik hoop dat ze hiervoor gestraft worden na de bloedige burgeroorlog bij de processen van Nijmegen in 2017
Piet Karbiet | 17-09-15 | 12:24
MasterMAttie had al een link gepost maar bedankt. Ik ga ervan uit dat het nep is. Maar ik zit er wel aan te denken om weer eens carnaval te vieren voordat het verboden wordt :)
(geintje; dood aan het defaitisme)
De Treinende Rechter | 17-09-15 | 11:50
Geert Wilders is de enige politicus die ik levenslang pluche gun. Wat gebeurt er als hij niet meer op dat pluche kan zitten? Hij wordt bedreigd, kan hij dan nog op bescherming rekenen?
Hij wordt niet met de dood bedreigd omdat hij heeft gestolen, omdat hij ons heeft bedrogen, neen, hij komt op voor de Nederlandse cultuur en voor de Nederlanders. Dat is geen reden om iemand met de dood te bedreigen.
De rest van de Tweede Kamer, op een enkeling na, moet zich doodschamen zich vertegenwoordiger van het volk te noemen. Zij hebben Nederland in de uitverkoop gezet.
Het antwoord van Wilders hield niet op bij dit statement. Hij verduidelijkte het daarna door te zeggen dat er geen christelijke waarden meer over zouden zijn als islam het voor het zeggen zou krijgen en daar heeft hij gelijk in. Zonder eigen volk eerst geen andere christelijke waarden (meer).
Naastenliefde is iets anders als je vijanden liefhebben door zelfmoord te plegen.
@Le Roi | 17-09-15 | 12:24
Zou ontzettend gaaf zijn als Wilders daar in meegaat.
Wat betreft mijn omgeving, die ben ik ook aan het bijpraten want die hebben dankzij "het gevoel van het 8-uur journaal" totaal géén idee van wat er speelt. Denken dat er allemaal hoogopgeleide ingenieurs en IT'ers deze kant opkoment. Als dat zo was deden ze dat ten eerste wel op een andere manier d.m.v. solliciteren en ten tweede gedragen intelligente mensen zich niet als dolle hordes.
Het enige dat helpt is Europese militaire macht naar Syrië en Irak, ISIS uitroeien zodat deze mensen teruggestuurd kunnen worden. Zolang Syrië niet veilig is blijven er mensen komen.
Als de kamer zo sociaal bewogen is waarom horen we dan nooit iets van hun medegevoel voor hun collega Wilders die al jaren vanwege vrijheid van meningsuiting bewaakt moet worden? De Klavers- o zo solidair en ruimhartig voor elke willekeurige Afrikaan maar hoe harteloos voor de eigen collega.
Wacht maar tot de burgers in opstand komen, dan piepen die Kamerleden wel anders.
@Veldmaarschalk Sorry | 17-09-15 | 11:56
Hier de petitie van moslims tegen het Oktoberfest:
https://www.change.org/p/city-of-munich-ban-the-intolerant-and-anti-islamic-event-of-oktoberfest
Of is het nep?
@bdn01 | 17-09-15 | 12:18
Zit wat in, maar het tegenovergestelde (Judassen zegmaar) staat er wel in. En dat werd afgekeurd.
@Dhr. de Wit | 17-09-15 | 12:12
Misschien dat ik dat maar eens ga doen. :) En op publiciteit an sich zit ik ook niet te wachten, maar het is een prijs die ik graag betaal om potentieel mensen hun ogen te laten openen en eens met de neus op de feiten worden gedrukt, desnoods op niet zo politiek correcte wijze. En zo nu en dan, lukt me dat ook nog. Zo kom ik op Facebookgroepen mensen tegen die oprecht nog geen één van die filmpjes hebben zien die elk GS reaguurder inmiddels zo bekend zijn. Filmpjes van vluchtelingen die Kos op zijn kop zetten, filmpjes van "Allah ahkbar" roepende haatbaarden in Hongarije, filmpjes van haatbaarden die Spaanse bejaarden op de bek timmeren, en ga zo maar door. We zitten in Nederland met heel veel salonsocialisten, maar ook met heel veel mensen die letterlijk geen idee hebben van wat er écht allemaal speelt.
Verraders.
Sterk staaltje nieuwsverkrachting en pvv-propaganda dit. Zoals gezegd, Wilders antwoordde op de vraag naar "Christelijke waarden". Op de manier waarop hij het antwoord gaf denk ik zelfs dat hij de grap er ook wel van in zag. Verder kan het NOS-journaal hier nog wat opsteken over manipulatie van het nieuws.
@Mastermattie | 17-09-15 | 12:01
Misschien nog leuker: een wlan netwerkje spoofen en het dataverkeer onderscheppen.
Dit was inderdaad ook voor mij hèt moment dat mij heet meeste bij bleef.
Het deed mij denken aan het moment dat heel de tweede kamer in lachen uitbarste toen Gerrit Zalm op het moment dat de geluisinstallatie niet werkte hard riep: we voeren hem niet uit. "Hem" was een motie die even daarvoor door diezelfde tweede kamer was aangenomen.
Op deze manier maakt de tweede kamer zichzelf overbodig. Als de tweede kamer niet voor de Nederlanders opkomt, wie dan nog wel? Niemand dus. Helaas kunnen we iedere dag daar de resultaten van zien.
Het fragment is wel uit zijn context gehaald. Hij werd gevraagd naar christelijke waarden en dan is dit niet het te verwachten antwoord. Dat wekte de lachlust op. Men wou graag horen: iedereen helpen d.w.z. alle Afrikanen ongelimiteerd helpen die hier graag naar toe komen (liever dan naar Bulgarije).
In weze zet dit hele debat geen zoden meer aan de dijk. Dit kabinet is kapot. Toch is dit debat niet zinloos. Het begint namelijk langzaam aan de nederlander de ogen te openen. Die hele zooi daar is weg met ons. En zijn staatsgevaarlijk. Zo wordt langzaam aan wel duidelijk. Het kabinet wil enkel pluche en de rest van die kamer zit voor de zieligheidsindustrie. En het weg met ons druipt er vanaf. Er komen geen banen bij. De werkeloosheid gaat groter worden en het geld gaat sneller op als dat het nederland in komt. En dat is puur de waarheid. Dat kadootje van dit kabinet voor pliche is net zo'n loze belofte als die 1000 euro. Geloof mij maar.U krijgt het maar levert het dadelijk met een factor vijf weer in. VVD probeert weer mooi te doen voor de buhne omdat zij wel de kans op noeuwe verkiezingen nog dit jaar zien aankomen. Je moet je kiesvee dan gunstig stemmen met loze beloftes. Hetzelfde truukje dus als de belofte van duizend euro. VVD de pinokkio partij zonder Ruttegraat. Geen rooie cent meer naar griekenland. Nu weer minder geld naar asiel opvang. Nou doe het maar andersom en dan zit je goed.. De partij met loze beloftes. Ik zeg ook die VVD naar nul zetels.
En zo lacht de 2e Kamer de hele Nederlandse samenleving weg.
Diep triest.
Geert for president!!!
Ik ging net naar de snackbar 'Vette Pietje'.
Ik zeg tegen vette Pietje:
"Doe mij maar een bamischijf, een frietje speciaal, sitostick en een goulashkroket."
Nou, een gebulder van het lachen achter me, niet normaal.
Zat daar iemand om zijn poedel te laten scheren, een vrouw met barensweeën, twee meisjes van 16 die hun scooterrijbewijs kwamen afhalen en een Japanse walvisvaarder die kwam tanken.
Ik dacht nog:"dat is toch niet normaal?"
Zegt die mevrouw met die poedel: "Meneer wie denkt u wel dat u bent, het is hier een keurige snackbar, vuile nazi"
Heb ik thuis de frituurpan maar opgezet.
In tijden als deze zou je bijna gaan verlangen naar figuren als Kusters en Glimmerveen.
In 2017 zullen die lachende kamerleden op een houtje bijten. En hopelijk wordt dan ook de wachtgeld regeling aangepast. Want D66, PvdA, en groenlinks jullie zullen hard vallen. Heeeel hard vallen stelletje arrogante pisvlekken die er rond lopen.
Als je niet op Geert stemt dan stem je tegen Nederland. Alle anderen zetten ons land te koop en breken het af.
@rechtbank | 17-09-15 | 12:15 > Je kunt je aanmelden als burger om toezicht te houden in een stemlokaal als ze na sluitingstijd de stemmen gaan tellen, heb ik de laatste keer ook gedaan in mijn stad.
Dat moeten we dan massaal gaan doen, zou mooi zijn als GS dan ook weer een aktie op touw zet.
Het is de stemmende blanke Nederlander die schuldig is aan al deze ellende. De vluchteling probeert het gewoon. De volksvertegenwoordiging doet wat het is opgedragen. De witte blanke Nederlandse Nederlander kiest voor de stroom ellende en niemand anders. De 'de wereld draait door'-kijker.
Inderdaad, de kamerleden kunnen het weten. Een politicus die zegt dat hij voor het eigen volk op zegt te komen liegt, zeker als die politicus het langst zittende kamerlid is. hij zit er voor één ding. Zichzelf.
De Treinende Rechter | 17-09-15 | 11:5
-
Waarschijnlijk zit 95% van de kamerleden daar inderdaad als Dikke Ik. Bij Wilders speelt er wat anders mee. Hij heeft het meest waardevolle moeten inleveren voor zijn standpunten: zijn vrijheid en zijn veiligheid. Doelwit no 1 in jihadistische kringen en daardoor 24 uur per dag bewaking, ik geef het je te doen. Dan speelt er echt iets anders mee dan alleen maar liefde voor het pluche. Deze man heeft een intrensieke missie, of je die nu deelt of niet.
Eigen Volk Eerst? Er is wellicht een boekje waar dat in staat (heb het niet nagelezen, want boekje officieel niet verkrijgbaar), maar in elk geval niet in de Bijbel.
Het is deze verspreking van onze intellectueel Wilders waarover de kamer in de lach schiet. Terecht.
Goed zo Pritt, deze tekst.
Ik gaf het al aan in het vorige Topic (10.52);
"Of je Wilders aanhanger bent of niet, maar als een volksvertegenwoordiger zegt dat het Nederlandse volk op de eerste plaats dient te staan en die wordt door zowat heel de Tweede Kamer uitgelachen dan zijn deze "volksvertegenwoordigers" deze naam niet meer waardig. Dit is het ergste wat ik in 50 jaar politiek gezien heb.
Dit heeft me tot in mijn ziel geraakt!
En DEZE mensen krijgen daar dan ook nog een 12.000 euro per maand betaald door ONS !
Schandalig!..."
Er heeft al eens iemand een stelletje Farizeeërs van de trappen al geflikkerd.
Zwaar voor herhaling vatbaar!
@Janus Korsakov 12:12
Opkomen voor eigen volk is wel degelijk een christelijke waarde. Zeker voor een volksvertegenwoordiger.
De politieke desinteresse in beeld:
i57.tinypic.com/21kb0px.png .
Toch benieuwd of al die lieden die zo dwepen met Franz Kafka hem ooit wel eens gelezen hebben.
@pomtiedom | 17-09-15 | 11:56
Gelukkig zijn er ook nog rechtse Christenen in ons land.
Die Klaver is schizofreen, deze idioot mag daar gewoon oproepen doen om mensen te gaan halen, al die mensen die daar nog ongelukkig zijn, zielig, zielig, zielig.
Nu weet de Tactische Stemmer tenminste hoe over hun vertegenwoordiging door hun volksvertegenwoordiger wordt gedacht.. HAHAHAHHAHAHA...
Schandalig joh. Heb me meermaals verbaast gisteravond. Ook over het applaus.
Ik kan overigens melden dat een collega gisteravond zijn lidmaatschap van de SP heeft opgezegd, vanwege de reactie van Roemer op het migratieprobleem. Een gewone burger die zich niet meer vertegenwoordigd voelt door de gekozen kamerleden.
-weggejorist-
Reken maar dat er gesjoemeld gaat worden bij de eerst volgende verkiezingen. Op zeker!
@Le Roi | 17-09-15 | 12:08
In de hal bij de tweede kamer hangen een aantal schermen en projectoren (de projectoren tonen overigens alleen maar screensavers) misschien moeten ze GS maar eens op die schermen zetten, dan is ontkennen ook geen optie meer.
-weggejorist-
Iedereen weet dat Wilders de waarheid spreekt.
En dat is moeilijk. Dus moet er een duivel gezocht worden, zeg maar een nationale zondebok. Dat is lekker veilig. Dus als je in de problemen komt, wijs je naar de zondebok. Veilig. Het zegt alleen maar maar over de onmacht, om met argumenten te verslaan. Trouwens, de VVD is al een paar stappen terug gegaan. Uit angst van het verlies van stemmers naar de PVV.
Hier vallen de Nederlandse politici inderdaad wel héél erg duidelijk door de mand.
"Opkomen voor Nederlanders".... HAHAHAHAHAHAHAHA!
Als mensen die zeggen nu toch maar PVV te gaan stemmen, dat wat eerder hadden gedaan, had het misschien niet zo ver hoeven te komen. Het verraad van de politiek neemt steeds ziekere vormen aan, en wist al dat het niet beter zou worden. Daarom stem ik al vanaf dag 1 PVV. Ondanks dat hij niet altijd heel tactisch is, slaat hij keer op keer de spijker op de kop. Het cordon sanitair en dit soort linkse reflexen in de kamer, bevestigt het gelijk van Geert. Hopelijk worden mensen aankomende verkiezingen echt wakker, ander is het game over voor BV Nederland.
Hij zei "Eén van die christelijke waarden is het opkomen voor het eigen volk". Ik kon er ook goed om lachen.
Lachen toch! 3000 luitjes p/w erbij en dat zal voorlopig naar alle waarschijnlijkheid enkel toenemen. De controle is nu al foetsie. Draagvlak zal enkel afnemen. Als demense zich niet gehoord voelen, zoals in Duitsland, gaan er vroeg of laat grote problemen komen. Is toch lachen of niet? Ha ha ha!
Ik heb nog niet op Wilders gestemd vanwege de clowns om hem heen.
Let's face it: Volwassen politieagenten zitten niet te wachten op een cavia-politie terwijl ze niet genoeg capaciteit hebben om bepaalde pedolfilie-gevallen uit te rechercheren.
Maar met wat er nu gebeurd..... Ik hoop dat we nog een keer verkiezingen krijgen voordat we veranderd zijn in de OnDemocratische Islamitische NietRepubliek de Nederlanden.
Verschrikkelijke poppenkast is het
Mozes kwam primair toch ook op voor zijn eigen volk?
Leugenaars zijn het, mooie verkiezingsbeloftes maar uiteindelijk blijft er niets overeind. Het zou maar wat mooi zijn als het kabinet valt stelletje zakkenvullers!
@Le Roi | 17-09-15 | 12:08
Zelf zou ik dat ook wel willen maar heb helemaal geen trek in publiciteit. Sociale media doe ik niet behalve lezen, veel te deprimerend. Misschien kun je Wilders contacten en een voorstel doen. Wie weet? Go for it!
nee Pritt, er werd gelachen, omdat hij op de vraag: "Wat zijn dan die waarden van de Joods-Christelijke traditie" op bizarre wijze beantwoordde met: "Opkomen voor eigen volk." Opkomen voor eigen volk is niet grappig, het een Christelijke waarde noemen wel.
Wilders is altijd een man van veel vuurwerk. Nou is dat allemaal wel aardig, en mijn stem heeft hij, maar liever had ik een wat meer beheerst figuur gehad die droogjes zegt dat de grenzen dicht moeten, en we de EU moeten verlaten. Gewoon een soort Matt Herben, die onomwonden maar zonder theater zegt waar het op staat. Maar goed, die is er niet. Geert is de enige die nog weerwerk levert. De rest heeft allemaal haast; ze willen op tijd de afgrond halen.
Onbegrijpelijk dat in de hele discussie voorbijgegaan wordt aan:
- indirecte financiele gevolgen; dus niet Elsevier-vrouwke: sec de opvangkosten maar hoe financieren we de komende 20 jaar reclassering, justitie, scholing, schooluitval, uitkeringen, toeslagen, gezinshereniging, jeugdzorg, letselschades, subsidies van de miljoenmiljard extra vluchtelingen?
- aanpassing begroting 2015-2030: er zijn 670.000 werklozen nu, dat zijn er 700.000 einde vh jaar en 950.000 eind 2016 met deze instroom. Dat heeft gevolgen! En rara hoe worden deze gevolgen betaald? Kaasschaaf x 10: hogere btw, hogere loonbelasting en hogere winstbelasting. Gevolg nog meer werklozen, nog meer schulden, sneeuwbaleffect
- culturele integratie fail 1955-2015: zonder instroom konden we al niet integreren met zijn allen. Laat staan hoe we er in 2020 voor staan: burgeroorlog in de polder. Bendes qat-kauwers tegen albanezen, sjiieten tegen soennieten, nos-journaille vs realistische roomblanke werkenden. Het debat komt op scherp en het gemiddelde kabinetslid heeft geen idee hoe dit pro-actief voor te zijn.
Eíndelijk wordt ook voor de Nederlandse oogkleppenbrigade duidelijk waar Wilders al langer dan een decennium voor waarschuwt:De tsunami van Islam in Europa.
Deze wegkijkers behoren zich diep te schamen terwijl de allerlaatste hoop is gevestigd op een gedegen dóórpakken,dus zonder schandalen en zichzelf PVV'er noemend tuig,maar met zichzelf kritisch maar vastberaden PVV'ers met het verstand op de juiste plaats.
Het huidige kabinet moet zsm imploderen.
Het torentje (dus zónder minaret op het dak) lónkt,heren Wilders en Bosma.")
Misschien moeten Tactische Stemmers hier eens over nadenken als ze weer 'tactisch' op politici gaan stemmen die binnen 2 weken na de verkiezingen vrijwel al hun verkiezingsbeloftes aan hun kiezers ongegeneerd in de vuilnisbak smijten omdat dit voor eigen partijpolitiek beter uitkomt.
@Veldmaarschalk Sorry | 17-09-15 | 12:04
U bent niet de enige die niet weet wat daarvan te vinden: www.google.nl/search?q=Morad+Almuradi... .
@jazekerhoor | 17-09-15 | 11:56
De islam heeft in het M.O. al bijna alle Christenen uitgemoord (behalve in Syrië in het deel waar Assad nog de baas is en in b.v. Libanon).
Er staat *nergens* in mijn Bijbel dat ik mensen - die uit zijn op mijn vernietiging -, in mijn huis moet binnenlaten.
Een paar *metaforen* die er wèl in staan:
"Het is niet betamelijk om het brood voor de kinderen de honden toe te werpen".
en:
"gooi uw paarlen niet voor de zwijnen opdat zij - zich omkerende - u niet verscheuren".
.
Kortom: opvang in de regio, daar zijn meer dan voldoende islamitische landen waar men terecht kan.
.
Het beleid dat nu wordt gevoerd, mondt 100% zeker uit in grote rellen, zo niet in burgeroorlogen.
Ik heb geen glazen bol wanneer dat zal gebeuren maar dit kàn niet goed gaan.
.
Wil ik dat? Nee natuurlijk niet. Mijn wens is dat mijn kinderen en kleinkind in vrede zullen leven. Maar dat heb ik niet in de hand dus daarom stem ik al vele jaren PVV. Ik heb zéér grote zorgen over de toekomst en ja, zelfs het leven van mijn kinderen en kleinkind. Ik lig er letterlijk wakker van.
ik mag hopen dat ze daar allemaal namens hun kiezer en idealen zitten en niet namens zichzelf!
Dat gelach laat alleen maar zien wat voor landverraders daar zitten, de vijandelijke islam importeren en tolereren en iemand uitlachen als ie zegt voor de Nederlandse christelijke normen en waarden op te komen, als dat geen landverraad is, wat is het dan?!
En voor de duidelijkheid, ik ben voor, mensen te helpen, zoals christenen uit het Midden-Oosten, die zijn de echte vluchtelingen, maar de vijandelijke islam moeten wij niet helpen, maar juist verbieden, want wie zijn vijand helpt, graaft vroeg of laat eigen graf.
De andere kamerleden zitten er alleen maar voor hun eigen belang ,hebben gewoon lak aan de mensen die ze hebben gekozen en hopen later op een nog zakken vullende baan bij het bedrijfs leven.
@Dhr. de Wit | 17-09-15 | 12:02
Inderdaad, met dit idee loop ik ook al een tijd. Ik zou mijzelf daar best eens voor willen lenen eigenlijk. Wie kan immers beter spreken voor 'het volk', dan iemand van 'het volk' zelf? Ik discussieer me op de sooshjal miediejaas onnozel en probeer dat op een beschaafde en fatsoenlijke manier te doen. Het levert me naast bakken van kritiek en zelfs uitgescholden worden door lui met Arabische naam, ook een heleboel 'likes' op. Dat zegt mij dat veel mensen zich achter mijn, weliswaar guurrechtse, mening scharen.
.
Dit is ook de reden waarom mensen zo graag Pim Fortuyn nog hadden willen hebben, en dat Nigel Farage zo razend populair is. Ook 'normale' mensen die op beschaafde, welbespraakte wijze de discussie/confrontatie aangaan, stijgen in populariteit. Zie bijvoorbeeld Paul Joseph Watson www.youtube.com/channel/UCittVh8imKan... . We zijn het bijna allemaal met Wilders eens, maar hij brengt de boodschap op een verkeerde wijze over. En juist op dat punt, wordt hij door de politiek correcte elite afgerekend ten koste van inhoud.
Wilders vraagt zich af, "voor wie kan ik een naaste zijn?". Als volksvertegenwoordiger beantwoord hij die vraag met: "voor mijn eigen volk."
En toch is Wilders zo barmhartig om moslims op te roepen uit hun vreselijke geloof te treden en om vluchtelingen in gammele bootjes een degelijk reddingsschip te geven om terug naar vertrekpunt te kunnen varen.
Vergelijk dat eens met de mensen die vluchtelingen oproepen om hierheen te komen, om vervolgens niet je beloftes aan je eigen volk EN aan die vluchtelingen na te kunnen komen. Die mensen, die zijn hun Woord niet waard.
amen.
@CoffeePatch | 17-09-15 | 12:01
Ook daarom teken.geenpeil.nl/
-weggejorist-
@ MalteseKnight | 17-09-15 | 11:53
Ligt er helemaal aan voor welke christen. Voor mij wel. Ik vond de reactie in de Kamer op Wilders' antwoord ook absurd en tenenkrommend.
M. Night Shyamalan plot-twist: de Tweede Kamer doet dit expres zodat Wilders alle kiezers achter zich krijgt.
De PvdA komt op voor alles wat niet Nederlands is, de D66 is nog erger en Pechtold is de grootste volksverrader van allemaal, GL zou het liefst heel Nederland volplempen met alles wat buitenlands is en de rest helpt ze mee of kijkt er naar en doet niets. Maar wat willen we er aan doen? Dit is wat de meerderheid van de Nederlanders willen dus weg met ons!
kippenvel...
Ze lachen om zijn idee dat opkomen voor je eigen volk een christelijke waarde is, denk ik, hoop ik. Verder wil ik de context van deze uitspraak graag zien voordat ik hier een mening over geef. Misschien lachen ze wel om iets wat eerder gezegd is. Vergeet niet dat de NOS propaganda laat zien, maar Geenstijl dit net zo goed doet. Of gaat dat idee te ver voor de reaguurders?
Ze kunnen lachen wat ze willen ze weten donders goed dat Wilders gelijk heeft. Als hij slim is draagt hij Bosma aan voor premier en blijft hij zelf op de achtergrond. De PVV gaat de grootste partij worden, als het niet nu is dan is het wel morgen.
Een beetje ongelijk heeft hij wel: een politicus moet opkomen voor die mensen die hem gekozen hebben. Voor de PVV zijn dat idd voornamelijk Nederlanders, voor de overige partijen kunnen dan best wel eens voornamelijk buitenlanders zijn.
Als Geert Wilders zegt op te komen voor zijn eigen volk, dan mag je je uiteraard wel de vraag stellen of dit inderdaad het geval is, en mag je kritiek hebben op de wijze waarop hij dat meent te moeten doen. Het is dus te simpel om het hoongelach, het gejoel en het geroffel te zien als een statement tégen het opkomen voor eigen volk.
Desondanks, de vraag mag en moet wel degelijk en in alle ernst gesteld worden: in hoeverre is de politiek bereid en/of in staat om te handelen in het belang van het eigen volk? Dat geldt voor de kwestie van deze volksverhuizingen, maar óók en vooral inzake de groeiende invloed van de EU.
wakkere_nederlander | 17-09-15 | 11:53
helemaal mee eens!!!
Mastermattie | 17-09-15 | 11:58
Ik weet niet goed hoe ik daarop moet reageren. Ik hoop dat het inderdaad een hoax is. Maar wel een die goed werkelijkheid zou kunnen worden.
Alleen Wilders heeft visie en weet welke ellende we over onszelf afroepen. Dat waardeloze zooitje in de kamer kunnen allemaal bij het brandhout !
Volgens mij lachten ze omdat opkomen voor je eigen volk een christelijke waarde is volgens Wilders. Ja, dat is ook best om te lachen. Waarschijnlijk hadden ze ook gelachen als hij had gezegd dat het opkomen voor je eigen volk een socialistische waarde is. Misschien hadden ze dan nog wel harder gelachen. Ze hadden dan ook kunnen janken.
Ze lachen ons uit.
Nederland wordt wakker!
Stropop. Het punt was niet dat Wilders beweerde op te komen voor eigen volk, het punt was dat hij dat benoemde als zijnde christelijke waarde.
Vanochtend riep Erik de Vlieger op BNR de luisteraars op om Geenpeil te tekenen! Top kerel, stevige mening. Hij hekelde ook het policor klimaat in Nederland, de bemoeizucht van de overheid, die hij "kleuters" noemde die nul hand-on ervaring hebben in de maatschappij. Verder vond hij: grenzen dicht, ga nu maar eens denken aan de belangen van de autochtone Nederlander.
Mooiste was nog wel de discussie of de "vluchtelingen" een economische kans voor NL zijn. De Vlieger: "Ja, ik zie een grote werkgelegenheid in maken van plamuurmessen. Waarom? Om de resten van Nederlanders van de straat te schrapen na bomaanslagen die komen gaan".
Echt een aanrader! www.bnr.nl/?service=player&type=ar...
@hurenisvoorpaupers | 17-09-15 | 12:01
Omdat ze als de dood zijn dat het anderen inspireert.
Misschien zou Wilders eens een eloquente burger moeten laten spreken in de Tweede Kamer over het gevoel van burgers en islam. Mark Rutte laat immers een journalist ook het woord doen.
Een politicus die ons land isoleert en de ogen sluit voor de werkelijkheid, komt naar mijn mening niet op voor de belangen van de kiezers
En weer allemaal kutten met die mobieltjes.
Zou je een GSM / Wifi jammer door de beveiliging van de tweede kamer kunnen krijgen?
OT Westerse journalisten niet welkom in Oekraïne
nos.nl/artikel/2058154-westerse-journa...
Heb de hele familie al zover dat ze allemaal Geert gaan stemmen.
Met christelijke waarde bedoelt hij waarschijnlijk dat Europa grotendeels christelijk is en dat wij Westerse waarden en normen hebben waarvoor je moet opkomen. Maar nee het parlement wil graag meer Islam en vooral meer Europa! ;(
Dat is nog netjes, ik heb inmiddels ook al wat berichten voorbij zien komen van mensen welke er dusdanig klaar mee zijn dat ze bereid zijn onwettelijke acties te ondernemen, het lijkt me verstandig dat de politiek gaat luisteren zodat het niet zo ver hoeft te komen.
Mastermattie | 17-09-15 | 11:51
----
Gisteren werd in de kamer een voorbeeld gegeven van een moskee in Veenendaal die beklad was. Nu woon ik op de Utrechtse Heuvelrug en lees de regionale kranten maar ben daarover niets tegenkomen. Het moet kennelijk lijken of er geen protesten zijn. Die zijn er dus wel!
Ik ben ervan overtuigd dat de hele arrogante meute die gisteren Wilders weg hoonden gegijzeld zijn in een hysterisch politiek correcte kramp, het zijn weekdieren die geen eigen inbreng hebben, geen eigen mening, bang zijn om anders te reageren dan de rest, kijk maar naar de zelfvoldane en besmuikte blikken die ze onderling werpen. Geen enkel respect heb ik voor deze misselijkmakende vazallen van de EU.
Een goede gedragstherapeut zou hier een studie naar onoprechtheid kunnen starten!
Dat viel mij ook al direct op en laat mij concluderen welk een soort slijm onze volksverraders zijn. Misselijkmakende bende. Judassen.
uit context gehaald. Hij pareert een vraag van zijn collega. Opkomen voor je eigen volk is inderdaad niet meteen christelijke waarde. Compassie, zelfkritiek en je vijand de andere wang toekeren wel. Alles wat de Islam ontbeert, zeg maar.
Het is niet erg dat Geert een klein 'foutje' maakte over die Christelijke waarden. Sterker nog, het laat juist zien dat Geert geen robot is die op elke vraag voorbereid is, en in zijn hoofd een antwoord klaar heeft staan, à la Mitt Romney. Nee, Geert is menselijk, en praat vanuit zijn hart. Daarbij gaf de verspreking tevens even de gelegenheid om die kinderachtige zaal met kleuters, die de hele tijd zonodig op de tafel moeten bonken om hun afkeur te laten blijken, allemaal schaapachtig in koor samen te zien lachen, om nog eens extra te onderschrijven met wat voor onvolwassen mensen we te maken hebben. Laat ze maar lachen, Geert. Jij durft, ondanks hevige tegenstand, en iedereen om je heen die je uitlacht, achter je mening te blijven staan, omdat jij alleen in je eigen rechtvaardigheidsgevoel gelooft. En dat inspireert. Door jou blijven wij ook geloven. Niemand behalve de PVV verwoordt wat miljoenen mensen in Nederland vinden. Daar hebben Geert's tegenstanders geen speld tussen te krijgen.
Ook hierin had Wilders gisteren gelijk.
Hij stelde dat de politici zoals die nu in de tweede kamer zitten nog nooit zover van hun kiezers hebben weg gestaan als nu.
-weggejorist-
Hoe durft Arrogander de term "illusiepolitiek" in de mond te nemen. Als er een partij is van illusies, is het D666 wel.
@keizeradmiraal4 | 17-09-15 | 11:56
Dat zou de situatie in NL iig beter onderschrijven.
Nu dan maar een kwestie van afwachten tot we dit soort zaken boven NL wegen zien....
twitter.com/PrisonPlanet/status/64413...
Er werd hem gevraagd naar een Christelijke waarde. Voor je eigen volk opkomen is dan niet de eerste waarde die menig mens dan te binnenschiet. Vandaar het hoongelach.
@Veldmaarschalk Sorry | 17-09-15 | 11:56
omg.tpo.nl/2015/09/15/moslim-opent-pet... .
@J.R. Thorbecke | 17-09-15 | 11:45
Geen idee, maar je zou van iemand die pretendeert een "Nederlands volksvertegenwoordiger" te zijn toch bijna mogen verwachten dat ze een vertegenwoordiger zijn van het Nederlandse volk? Als in: het is LETTERLIJK je taakomschrijving. Da's zeg maar hetzelfde als een slager die geen vlees aan wil raken. Dan heb je misschien het verkeerde beroep gekozen.
In andere tijden waren deze volksverlakkers verbannen of in het ergste geval tegen de muur gezet. Hoongelach omdat je zegt voor je volk en kiezers op te komen; het is triest gesteld met onze verkozen "vertegenwoordiging".
Het was beschamend. Niet wat Wilders zei, maar hoe die partijen reageerden.
Het was werkelijk waar beschamend.
Wilders wordt uitgelachen omdat hij beweert dat het opkomen voor je eigen volk een christelijke waarde is. Lijkt me terechte hoon, hoezeer ik het soms ook met Wilders eens ben, en hoe idioot religie vaak ook is. Het klopt gewoon niet.
Onderschat Kafka niet.
Verdraaien van de feiten: Er werd gelachen toen Wilders werd gevraagd naar zijn interpretatie van de "Christelijke Waarden" en hij antwoordde: "opkomen voor je eigen volk".
.
Dat dat zijn interpretatie is geloof ik best maar daar denken de christenen zelf heel anders over.
Mastermattie | 17-09-15 | 11:51
De reden dat het kabinet niet valt is omdat ze volgend jaar voorzittert is van de EU.Als je dan geen kabinet hebt is zeg maar best een vernedering.
Opkomen voor degenen die ervoor hebben gezorgd dat jij daar op het pluche mag zitten, is een absolute 'no go'. Kom nou toch, je gaat toch zeker geen energie in dat klootjesvolk stoppen. Agenda21 MOET nou eenmaal uitgevoerd worden, dus laat ze allemaal lekker aan hun zielige klootjesvolk lot over.
in Duitsland zijn er de eerste protesten van moslims tegen de Oktoberfesten.
hriel | 17-09-15 | 11:51
Dat meen je toch hopelijk niet, heb je een bron?
Spijker op de kop!
Spijker op de kop!
kapotte_stofzuiger | 17-09-15 | 11:51
Precies, maar andersom beperkt zich dat ook niet to het Nederlandse volk.
Ik moet zeggen, dat toen ik rond een uur of 9 gistervond deze uitspraak van Wilders live op TV vernam er voor het eerst in lange tijd een waas van licht doorschemerde aan het einde van de lange donkere tunnel die Rutte II heet. En wat was de reactie van de opponenten? Hoongelach. Ja, het overviel met enigszins. Hoon-gelach. Hoorde ik het toch goed. En ja, daarmee is het aandeel volks- en landverraders in dit kabinet in één klap blootgelegd. Op naar 2017. 70 zetels voor Geert.
@hriel | 17-09-15 | 11:51
We laten mensen die ONS nodig hebben voor een beter bestaan (gratis gezondheidszorg, onderdak, onderwijs etc. etc.) dicteren hoe wij ONZE staat moeten inrichten. Dat is van de gekke. Stel dat jij mij gratis in huis opnam, dan liet jij toch ook niet toe dat ik de gebruiken bij jou thuis zou willen veranderen? We moeten snel toe naar de "Als het je hier niet bevalt"-doctrine, gecombineerd met een "Als je je niet aanpast"-motto.
Ze lachen omdat Geert een variant op eigen volk eerst als christelijke waarde noemt.
Ze willen nu toch een AZC op het mediapark gaan vestigen?
Ik kan niet wachten tot daar de pleuris echt goed uitbreekt.
Er komt een moment dat ontkennen echt geen optie meer is.
Koopt Hollandschen waer en eigen volk eerscht! Wat is daar mis mee?
Het was inderdaad een beschamende vertoning hoe de kamerleden alles weglachten en om de verkeerde redenen verontwaardigd waren, een totale minachting van de westerse democratie. Enige normale respons tijdens het hele betoog kwam mijn inziens van van der Staaij. Het meest belegen kamerlid nota bene.
Zo bizar, al die kamerleden die Geert weghonen en bashen. Waar zijn deze kamerleden strakjes als mijn vrouw bij de pinautomaat beroofd wordt en mijn dochter in de ban komt van zo'n jihad-loverboy en mijn zoon in elkaar wordt geslagen op straat. Ik voel mij met deze kamerleden die Geert zo onderuit willen halen niet meer veilig in dit land. Het zijn allemaal jaloerse katen die niet kunnen hebben dat Geert het zo goed doet in de polls. Ik wou dat er gauw verkiezingen kwamen, voor meer respect voor de mensen die op de PVV stemmen!
Precies. Ik dacht dat ik gek werd en ik ben vandaag zelfs bijna duizelig van verwardheid wat ik gisteren heb gezien en gehoord in de 2e kamer. Wat een verraad!
PLEEG VERZET GODVERDOMME!
detail: noem een Christelijke waarde, was de vraag..
Het antwoord is inderdaad grappig, want opkomen voor het eigen volk staat niet in dat rijtje voor christenen..
Hier wordt het vervolgens gepositioneert alsof de vraag was wat de volksvertegenwoordiger moet doen... - niet okay, boys!
Verders, go Wilders! Zeg het ze!!
Mijn voorstel is om de Tweede Kamerleden een vergoeding van 500 per maand te geven plus een OV kaart, tweede klas. Ben benieuwd hoeveel van die Zolanda poppetjes er dan nog plaatsnemen. Doe maar alleen mensen die zelf hun geld hebben verdiend. Slechter dan dit kan toch niet.
Bovendien bediende die een na de andere fractievoorzitter zich van stromannen. Jesse Klaver spande de kroon. Het zenuwachtige gelach van Vak K was even pijnlijk als helder. Je mag verschillen over standpunten, maar Wilders nam ze allemaal de maat. Mooiste was die latente homoseksuele deserteer Turk. Die Israël erbij wilde slepen. Een jij bak die werkelijk nergens op sloeg.
Tekenend.
Ik vond de oproep voor nieuwe verkiezingen zujuist en deel 2 van de APB wel mooi. Rutte heeft nog geen zin in vier maanden propaganda voeren.
De feiten liegen echter niet en als er nu niet ingegrepen wordt dan loopt zo de emmer over.
Nederlanders mopperen veel (ik ook) maar onze acceptatiegrens ligt heel erg hoog.
Maar zodra deze grens overschreden wordt, dan is er ook geen houden meer aan. Dat is iets waar de regering zich flink op verkijkt.
Steeds meer actiegroepen duiken op, zowel "in real life" als op de social media.
zondag 11 oktober is er een PEGIDA demonstratie in Utrecht.
Dat is nog netjes, ik heb inmiddels ook al wat berichten voorbij zien komen van mensen welke er dusdanig klaar mee zijn dat ze bereid zijn onwettelijke acties te ondernemen, het lijkt me verstandig dat de politiek gaat luisteren zodat het niet zo ver hoeft te komen.
@jazekerhoor | 17-09-15 | 11:50
Het is ook een Christelijke waarde: naastenliefde, dat beperkt zich niet alleen tot asielzoekers, maar ook tot Nederlandse ouderen en zieken.
Zwarte piet weg op lagere scholen in Den Haag. Een historische koets die moet worden aangepast. Open huis voor duizenden vluchtelingen maar waarvan de helft dat helemaal niet is. Een groeiend aantal moskeeën, waar geen enkele transparantie is. Het volgende feest dat kapot gemaakt gaat worden: in Duitsland zijn er de eerste protesten van moslims tegen de Oktoberfesten.
Wat zijn we in vredesnaam aan het doen? Laten we toe dat onze cultuur, beschaving, ons gedachtengoed en onze ontwikkelde maatschappij het gaat afleggen tegen slimme barbaren uit het oosten en godsdienstwaanzinnigen. Tegen aandachtjunks die iedereen de zwarte piet toeschuiven en ook tegen die sociaal doorgeslagen Nederlanders die naastenliefde vertalen in iedereen van buitenaf belangrijker vinden dan onszelf.
We raken Nederland zo kwijt en dat kleine stukje dat straks overblijft heeft Brussel alles over te zeggen. Zou er iets in ons drinkwater zitten dat we er zo in berusten?
Ik zag gisteren de politieke beschouwingen in de Tweede Kamer. Wilders was de enige die het opnam voor ons land en die de angsten en de woede begrijpt van miljoenen mensen. Hij werd weer weggehoond. Ik wil helemaal niet op hem stemmen, maar ik zal wel moeten. Van mij mag hij opnieuw minder, minder roepen en er dan ook naar gaan handelen. Want in deze context ben ik het roerend met hem eens.
Christelijke waarde? Ja bv de andere wang toe keren, maar Wilders weet maar al te goed : dan blijft ook hier geen christen over...
Als de overheid al niet opkomt voor de eigen bevolking dan moet de eigen bevolking dat maar zelf doen.
Dan maar zelf met je buren samen de buurt gaan beschermen tegen de stortvloed aan uitheems rifraf.
Denk dat ze meer moeten lachen om het feit dat hij het als "christelijke waarde" noemt. Althans, dat hoop ik.
Inderdaad, de kamerleden kunnen het weten. Een politicus die zegt dat hij voor het eigen volk op zegt te komen liegt, zeker als die politicus het langst zittende kamerlid is. hij zit er voor één ding. Zichzelf.
Geert Wilders; de man, die nog geen verkiezingsbelofte heeft gebroken...
Ronduit bizar.
Triest dat er maar 1 persoon/ partij inziet waartoe de Islam in staat is, terwijl je het elke dag opnieuw in de media ziet.
De rest komt dus op voor alles wat niet Nederlands is ?
Waarom zitten zij daar dan ?
Er is momenteel maar een partij die voor de Nederlander opkomt: de PVV. Dat mag nu toch wel duidelijk zijn. Staat het niet trouwens ergens in een wet dat een Nederlandse volksvertegenwoordiger voor het Nederlandse volk moet opkomen?
REAGEER OOK