KRO Radio sloopt GeenPeil en weigert wederhoor
Zojuist op Radio 1 KRO De Ochtend: Twee D66'ers (Kamerlid Kees Verhoeven en FD-demagoog Marcel Canoy) plus twee uiterst slecht geïnformeerde presentatoren die GeenPeil even doormidden gingen zagen. Lekkere start van de week voor ons, met nog twee weken en zo'n 130.000 handtekeningen te gaan. OK, Verhoeven was nog lief voor GeenPeil, en vond dat de regering de uitslag van een referendum moet erkennen en respecteren. Maar de presentatoren van Radio 1 konden het toch niet laten om te verkondigen dat de referendumwet misbruikt wordt. Ook werd er gesuggereerd dat het volk te dom zou zijn voor een referendum, door te zeggen dat niemand het 300 pagina's tellende associatieverdrag met Oekraïne zou lezen voordat ze zouden stemmen. Alsof kiezers bij landelijke campagnes zo goed geïnformeerd worden door alle loze beloftes en verkiezingsposters met lege oneliners. We durven trouwens ook de stelling wel aan dat geen enkel Kamerlid die 300 pagina's zelf wél gelezen heeft. Vervolgens mocht FD66-columnist en EU-sokpop Marcel Canoy vanaf 7"50 nog even de totale maagzuurdemagoog uithangen, door te schuimbekken dat GeenPeil een complot van PVV-stemmers is om mensen tegen elkaar op te zetten. (Hoor je dat, Harry van Bommel?) Voor de boeken: NIEMAND van GeenStijl, Burgercomité of GeenPeil is om toelichting, uitleg of wederhoor gevraagd door NPO KRO. Sterker nog, toen Jan Roos na de uitzending wilde inbellen, kreeg hij te horen dat er geen behoefte aan zijn reactie was. Joe. Bedankt, NPO GristenGrindpadFM. We zijn wakker en gaan nog twee weken keihard campagne voeren. D'rop of d'ronder. De grenzen staan wijd open voor meer handtekeningen. TEKEN.GEENPEIL.NL!.
Directe lijn naar @DeOchtend gebeld. Ze gaan overleggen of ik tegengeluid mag laten horen. Wow! #geenpeil
— Jan Roos (@LavieJanRoos) September 14, 2015
Nou @DeOchtend belt gelijk terug. Geen behoefte aan wederhoor. "Het interview was in balans." Je moet maar durven. #geenpeil
— Jan Roos (@LavieJanRoos) September 14, 2015
Het redactiemeisje, dat niet weet wat wederhoor is, gnuifde: we hebben gekozen om niet op de inhoud in te gaan. Dus daarom geen reactie.
— Jan Roos (@LavieJanRoos) September 14, 2015
Dus. Zo rolt de Staatsomroep.
LOL, tis allemaal nog erger. Blijkt dat Canoy op radio1 zich baseerde op een fake-account dat hij retweette. https://t.co/pcAnjoAOej
— seven (@seven__) September 14, 2015
Reaguursels
InloggenWe zijn hard op weg om een communistische dictatuur te worden onder aanvoering van oud CPN-ers in de SP en in de PvdA. De heilstaat is weer nabij. Niks democratie.
Als we dan toch naar een dictatuur gaan: wat dacht u van een Keizerrijk onder leiding van een oud-Pruisische Keizer? Heeft toch meer cachet!
Ik weet wel een ervaren kandidaat.
Uitzending gehoord. Dat was de druppel. Dus daarna meteen de petitie getekend.
Jip en Janneke taal, want zo simpel is het: Canoy is een jokkebrok, een liegbeest en een pestkop.
@DixitQuote | 14-09-15 | 22:33
Nee, het is geen tijd voor revolutie. We hebben een land met democratie geërfd. Aan die democratie danken wij onze welvaart. Onder andere omdat democratie tolerantie betekent. En dus voor oorlogen behoedt.
Het is onze taak dit land democratisch te houden. En te beschermen tegen intolerantie. Daar ligt de grens van de tolerantie: we mogen niet tolerant zijn tegenover mensen de tolerantie om zeep willen helpen.
Ik heb het hele stuk gelezen, zelfs nog wat andere boekjes en zo meer.
Beware, dit is ons land ons leven.
Het wordt tijd voor een goede revolutie
Als we te dom zijn voor een referendum zijn we ook te dom om volksvertegenwoordigers te kiezen.
Bedenk:een volksvertegenwoordiger is niet snel voorstander van een directe democratie. Heb je al eens een bakker ontmoet, die voor zelf brood bakken is?
Wie heeft die droplullen die zichzelf journalisten durven te noemen omgekocht?
Je had het nooit durven dromen...
De KRO gebruikt dezelfde propaganda als ooit het derde rijk ook gebruikte...
Die 3 laatst genoemde hufters slepen ons mee een oorlog in! O ja, niet de EU maar de NATO heeft onze veiligheid (en vrijheid) de laatste 70 jaar gewaarborgd!
Gaan wij godverdomme die 300.000 handtekeningen nou halen of niet? Weg met die hufters!(meelopers en landverraders in den Haag en met Juncker!) Wat een farizeeërs! Verhofstadt, van Baalen en Timmermans hebben onze veiligheid op het spel gezet! Dat zijn misdadigers daar wordt te licht over gedacht!
Ik kreeg steeds meer het idee dat de gevestigde media jaloers is op geen peil. Omdat het toch een hoop commotie veroorzaakt. Waarom zou je met een land een verdrag tekenen waar oorlog is. Waarvan de Krim bezet is door Rusland. Waar inmiddels al meer dan 6000 mensen zijn omgekomen. Waar deze journalisten totaal geen vraag oversteld en deze D66 man ook niet. Ik snap het niet meer. Zelfs deze mensen snappen het niet omdat ze het niet kunnen uitleggen.
Het is toch Uhhh als poli Uhhh tiek persoon Uhhh niet normaal Uhhhh Hmm of toch wel Uhhh niets zinnig Uhhh te zeggen Uhhh ofzo.... Uhh laten we Uuhh toen dit daar uhh doen dan uhhh zal het wel Uhhh vanzelf oplossen enzo.?
Jan Roos is nu op Radio 1 en hij doet voortreffelijk!
Dit is de publiciteit die er nodig is.
Zo, en stoppen we per direct massaal met het betalen van kijk-en-luistergeld, oh nee.
.
Eh, we stoppen met luisteren en kijken naar de reclame dan.
Canoy is gewoon een klassieke psychopaat: geld is zijn enige drijfveer. Alles en iedereen moet daar voor wijken.
Check: www.dagelijksestandaard.nl/2014/06/mar...
Waarom zijn de anti-referendum mannetjes (m/v) zo enorm aan het spugen. Aagezien een meerderheid in de tweede kamer voor EU-uitbreiding is en dus ook voor dat associatieverdrag, dan gaan ze dat toch met vlag en wimpel binnenslepen? Of vrezen ze dat ze de kwestie gaan verliezen, en voelen ze zich betrapt en maakt ze dat bij voorbaat pissig. Maar dan nog, als ze het verliezen, wat nog maar de vraag is, dan is dat toch ook democratie? Of is het alleen maar democratie als iedereen het correcte antwoord geeft. Dat is dan eerder een orwellocratie of zoeits.
Dit is wel ernstig, zo'n FD-columnist die Kamerlid Dion Graus (met 1 s) vals beschuldigt en dan kakelen ze gewoon verder zonder één kritische vraag te stellen ('klopt het wel?').
@ITEACHYOU | 14-09-15 | 14:04 "............ dream on."
.
Maar dan stem je toch gewoon VOOR de associatieovereenkomst? Een referendum zelf is geen mening (als de vraag neutraal is gesteld), de uitslag wel, en daar kan jij dan aan bijdragen. Snapjoe?
@Yellow_Fever | 14-09-15 | 14:02
.
Schandelijk. En bedenk daarbij ook hoe maffioos bijvoorbeeld de groenlinkse kindjesknijper en eurofascist Cohn-Bendit (MEP) en de toenmalige gristelijke EP president Pöttering met de eurokritische president van Tsjechië omging. Vaclav Klaus: "I thought that such manners ended for us 19 years ago" (ie when Communism fell)" www.telegraph.co.uk/comment/columnists...
Volgens Marcel Canoy hadden revoluties zoals in Frankrijk en de burgeroorlog in de Verenigde Staten allemaal nooit mogen gebeuren want die leiden alleen maar tot twist en dat kan nooit de bedoeling zijn.
.
Nee, lul! soms moet je gewoon een spaak tussen de wielen steken omdat degene die het voertuig bestuurd zich als een malloot gedraagt.
.
Dat het referendum misschien niet zo'n goed idee is omdat de problematiek te moeilijk is om zo maar even uit te leggen dat kan ik begrijpen.
MAAR PROBEER HET DAN EENS UIT TE LEGGEN!!!
Wellicht zit er iemand bij die het wel snapt, het in Jip en Janneke taal in zijn stamcafé wel uit kan leggen en daarmee een groot publiek goed kan voorlichten.
.
Ga niet denken dat, als je het maar aan een paar personen kan uitleggen, je het niet HOEFT uit te leggen.
Een volksvertegenwoordiger is het op zijn minst aan de kiezer verschuldigd om een poging te doen uit te leggen waarom hij de keuze maakt die hij maakt.
Dus kom GVD eens van je luie reet om te proberen het volk voor te lichten in plaats van alleen maar achterover hangen en drogredenen te spuien als het zijn toch alleen maar PVV stemmers die voor een referendum zijn en dat het daarom stom is om het ook te willen.
.
Ik kom op als D66 stemmende, NRC lezende, pijproker op GeenStijl om ook het gerommel in de onderbuik te beluisteren.
Daarna ga ik dan in de comments op JOOP.NL de nuance aanbrengen die daar zo broodnodig is.
Zodat ik daarna hier weer kan roepen dat Marcel Canoy een flapdrol is.
"Bedankt, NPO GristenGrindpadFM. " Jazeker, dat heb je toch niet goed begrepen, want zo'n GristenGrindpad bezorgt toch menig ISIS insluiper aardig wat hoofdbrekens. Zo oud Gristenlijk dat mag zijn als de weg naar Rome, in de film RED (Retired and Extemely Dangerous) over CIA oudjes, gooit Bruce Willis toch maar even snel wat Pringle Potatoe Chips in het gangpad, zodat de DHS (Department of Human Sacrifice) [1] agent via krakend geluid toch maar mooi wordt exposed.
[1] allnewspipeline.com/Hawk_It_All_Ties_T...
Sinds Jan niet meer uitzendt op de Staatsomroep wordt het gebodene in zeer korte tijd van een uitermate bedenkelijk niveau. Als Jan dan zelf opbelt om enige reden aan de discussie toe te voegen, wordt hem het zwijgen opgelegd...
Ik kies er ook voor om niet op de inhoud van NPO programma's in te gaan, want irrelevant of propaganda.
geenpeil, nou, dat zal m wel worden, we gaan uit de EU, uit de Euro en leefden nog lang en gelukkig............ dream on.
Ben nu een leuke serie aan het luisteren op Red Ice Radio. Hoe de EU met IJsland is omgegaan. Gewoon maffiapraktijken.
www.youtube.com/playlist?list=PL56181...
Vuile fuckers!
Marcel Canoy van Anti-Democraten66 is een echte enge hard-core Linkse Kerkganger. Van hetzelfde kaliber als Melkert en Volkert.
Tijdje geleden riep hij op om Euro-sceptici de mond te snoeren en geen platform te geven in het debat (en zette hij subtiel aan tot geweld). D66 zou hem als lid moeten royeren, Canoy heeft een zeer anti-democratische instelling.
Deze uitlatingen van Canoy zijn juridisch ook op/over het randje:
www.dagelijksestandaard.nl/2014/06/mar...
luisterend naar de Reportage hoorde ik dat de oekraine Indien het lid wil worden aan bepaald criteria moeten voldoen!? Dat heb ik eerder gehoord.
En iedereen die er niet aan voldeed mocht ook lid worden van de graaiclub eu met alle gevolgen van dien.
Als het Financieel Dagblad zich op fake-accounts van Twitter baseert, dan zou ik hun economische nieuws ook met een korreltje zout nemen. Of gewoon het FD niet lezen.
Inderdaad misselijk makende socialistische dictatuur is nederland geworden. Grote Mond over oost Europa waar men tenminste duidelijk is over gelukzoekers. Oost Europa zit al vol men vluchtelingen uit oost oekraine(polen) en slowakijke/Roemenie hebben hun ghettoS vol met zigeuners waar ze hun handel vol aan hebben.
Deze FD 'journalist' legt de modus operandi van de sociaal democraat weer eens pijnlijk bloot: WIJ bepalen wat goed of fout is, WIJ bepalen wat de waarheid is, want WIJ hebben fatsoen & respect. En iedereen die het daar mee oneens is, moet (mond)dood. Links, daar is niets sociaals, noch democratisch aan.
.
Je moet maar durven. Zoals Nieuwsuur gisteren -in de wetenschap dat 75% van de vluchtelingen die europa binnen komen man is- in haar vormgeving bij het onderwerp er voor koos om alleen beelden met kinderen op de backdrop te plaatsen; objectieve journalistiek bij de NPO is dood. Deze staatsomroep is een verlengstuk van de ideologie van haar werknemers. Dat is op zijn minst onderzoekswaardig. De vraag is; wat zijn de mogelijkheden om dit aanhangig te maken?
Dhr. Canoy wil eventueel wel een referendum over de vluchtelingenproblematiek.
"Wilt u meer of minder vluchtelingen"?
Rascist!
Mannen stemmen gemiddeld rechts van het midden. Vrouwen links. Das democratie. Kies je volksvertegenwoordiger en accepteer de gulden middenweg.
@Fatwabuster | 14-09-15 | 10:16
Die Marcel Canoy is een totale fascist. Heb me kapot geërgerd aan die idioot.
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:11
Waarom heeft Nederland een associatie verdrag met de Oekrainsche maffia en b.v. Duitsland, Belgie Luxemburg, Groot Brittanie en Frankrijk niet ? Waarom heeft Timmermans persoonlijk in Kiev tijdens de Maydan revolutie de Oekrainsche Nazi's aan de macht geholpen? Wat heeft Nederland met de Oekraine te maken, behalve dat daar een Maleisische Boeing 777 met 193 Nederlanders aan boord aldaar is neergeschoten ? Nee niet door Putin, maar door het Oekraïens 156e AA regiment volgens de Joodse Maffia Baas Kolomoysky en financier van de Oekra-Nazi's en geeft dat in deze Youtube video toe : www.youtube.com/watch?v=NrfKZUttEwE
@Meeroever | 14-09-15 | 11:03
.
Goede "close read".
@ Piet Karbiet | 14-09-15 | 11:04 en
Desmoulins | 14-09-15 | 11:06
Er staat nergens in een wet dat er wederhoor moet zijn. In de UK voor de BBC is dat bijvoorbeeld wel zo. Dus je kunt het wel vinden dat het moet, en het is ook wel zo netjes, maar een het blijft een keuze. Ik zie dit item op de radio dan ook meer als opinie.
Uitbetaling van de subsidies is voor de komende maand weer zeker gesteld.
Ze krijgen het benauwd. Good.
Jan Jaap, als Wilders niet relevant is, dan zou ik er de peilingen eens over naslaan Jan Jaap,
overigens twijfel ik over uw relevantie als cabaretier Jan Jaap.
Wat een gigantische klapmongool die Marcel Canoy: "Ajoh die Geenstijl reaguurders zijn allemaal PVV stemmers, daarom is GeenPeil niet geloofwaardig." Echt WTF! Eerst reaguurders in het PVV hokje plaatsen, om vervolgens PVV aanhang te jorissen. Ik durf te wedden dat deze zielenpoot ook voorop staat te janken als Geert 'de Marokkaan over een kam scheert'.
Weetje Marcel Canoy, deze reaguurder is niet eens een PVV stemmer, maar wel gigantisch voor dit referendum. Dat het maar eens ophoudt met die achterlijke dictatuur waar wij tegenwoordig in leven; welke in stand gehouden wordt door onder andere ene Marcel Canoy. Om van te kotsen!
Staatsomroep=brainwashing!
Nog meer naar rtl-nieuws kijken 10 minuten nieuws en vervolgens 1 uur lang kijken hoe het gaat met de Bnn-ers kijken die heeft weer een baby/die is weer weg bij zijn ex etc op Rtl-news geen belangrijk nieuws ivm de date to date geen filmpie van de chaos want de de BNNers hebben voorrang.
Stop Rtl met jullie om de 10 minuten reclame want zonder deze reclame sponsors was het 0,0 met jullie lang leve RTL Boulevard wie komt morgen weer in het nieuws ?????
Heb net boos met de leiding van het gewraakte KRO getelefoneerd. Ik werd vriendelijk doch gedecideerd afgepoeierd dat het in het programma niet om het referendum noch om GeenPeil ging maar dat het ging om de discussie tussen de D66ers.
WAT EEN SCHANDELIJKE BULLSHIT Het lijkt godome wel de DDR hier. En dat allemaal op onze belastingkosten
Zo rollen we in Nederland. De waarheid doet er niet meer toe, als "de bedoelingen maar goed zijn". En wie bepaalt dat: juist ja. Zo kun je elke discussie winnen terwijl de werkelijkheid zich volledag aan je ontrekt, terwijl die zich voor je ogen ontplooit. Maar de realisten zijn populisten en PVV-ers. Abject en infaam om met een aan lager wal geraakte jurist te spreken
@lulkut | 14-09-15 | 12:58
;-)
@Kamervraag | 14-09-15 | 12:55
Las net dit op NU.nl over Wilders..... "Het punt begint langzaam te komen dat hij (Wilders) zo irrelevant wordt dat je er bijna geen grappen meer over kunt maken. Het wordt langzamerhand zo schertsend", stelt de geboren Fries.
--
Dit komt uit mond van Cabaretier Jan Jaap van der Wal .. Nou was die Jan Jaap nooit echt grappig. En is zelf al een jaar of wat zo irrelevant als de pest. Maar mooi om de dommigheid van jan Jaap bevestigd te zien. Wilders staat op een redelijk aantal zetels. En Jan Jaap vind Wilders irrelevant. Wat een Sufferd die jan jaap. Exit jaap!
--
Hier de link..... www.nu.nl/cultuur-overig/4125297/wilde...
--
He japie, je wordt misbruikt... ;-)
Radio 1. Is dat niet die propagandazender van de regering?
Vreemd om verdedigd te worden door een D66'er. Waarom is deze man niet de lijsttrekker?
@Mark_D_NL | 14-09-15 | 12:51
DAt zOU Mew At zIjn Zoń chAt tuSSEnb julli. ;)
Radio1 is iedere dag "Die-Wilders". Vooral die Van de Berg (of zoiets) is de politiek-correcte zuil bij de staatsomroep. Wat een enge zender is dat. Brrrrr. Doet mij aan de DDR denken. Onze wil is wet. Gehoord gepeupel ?
@CrapoTheGreat | 14-09-15 | 11:59
Dat is inderdaad een heel goed idee. Laat die BNers (die altijd overal meteen een mening over hebben) nu maar eens kleur bekennen of ze voor of tegen dit referendum zijn.
Het is bijna niet te geloven dat links, multi-culti, boomknuffelend Nederland niet inziet dat de EU een totaal overbodige (malafide) instantie is waar we absoluut zonder kunnen. En aangezien de gehele NPO juist hiervoor is opgezet zullen we er moeilijk vanaf komen. Nog wat handtekeningen dan maar, en gooi de grenzen maar vast dicht net als onze buren doen!
Het is bijna niet te geloven dat links, multi-culti, boomknuffelend Nederland niet inziet dat de EU een totaal overbodige (malafide) instantie is waar we absoluut zonder kunnen. En aangezien de gehele NPO juist hiervoor is opgezet zullen we er moeilijk vanaf komen. Nog wat handtekeningen dan maar, en gooi de grenzen maar vast dicht net als onze buren doen!
Als (hopelijk) straks de PVV aan het roer staat dan worden al die linksche minkukels in de WW/bijstand gegooid.
"PakistanI people acutally want to grt out from this territory atmosphere but the business man and higer and richest people didnt leave the country"
--
Dit is een c/p stukje van een skype gesprek deze morgen, met 1 van mijn klanten in Pakistan. Wij krijgen de ellende. Terwijl je goud kan verdienen in PAkistan...
Een referendum over de gelukszoekersproblematiek is niet eens zo'n gek idee. Get to it, GeenPeil!
Dit maakt de noodzaak om flink de trom te roffelen alleen maar weer duidelijker. Hopelijk zet iedereen de komende twee weken nog een stapje harder om aan die 320k te komen. En KRO..... Mijn oom roept al jaren dat D66 een 'club van gore katholieken'is. Je zou m bijna gelijk geven :-)
Canoy: 'het is opgezet door Geenstijl, waar de meeste mensen PVV stemmen.' Eerste WTF. 'We zagen gister een PVV-kamerlid die vond dat vreedzame demonstranten landverraders waren en opgesloten moesten worden. Dus erg geloofwaardig vind ik het niet.' Tweede WTF. Eerst glashard liegen over een complete groep, en dan nog die leugen gebruiken voor een geframede vergelijking met een totaal ongerelateerd onderwerp. Dan ben je óf bijzonder ongeïnformeerd, óf je hebt een serieus gebrek aan integriteit.
Wat een smeerlapperij, ga dit programma in de toekomst ook mijden.
Misselijkmakende propaganda, alsof je in de DDR, Nazi-Duitsland, Noord-Korea, of in de USSR bent...
Het lijkt erop alsof het allemaal TEGELIJKERTIJD volledig uit de hand aan het lopen is; de financiële markten, de multiflauwekul, de Euro, Schengen, en de politieke elite probeert verkrampt vast te houden aan de macht, desnoods met de meest idiote mogelijke brainwashing en propaganda.
Heb zojuist een klacht ingediend bij de KRO en de NPO ombudsman:
www.kro.nl/370-33719-over-de-kro/370-3...
over.nos.nl/ombudsman/wie-is-de-nos-o...
Wanneer wordt Quincy nou eens voor die roze plopkap getrokken om zijn mening over GeenPeil te geven? Hij is waarschijnlijk alleen tegen associatieverdragen tussen pepernotenfabrikanten en supermarkten, omdat ze een zwarte piet afbeelden op de zak. Laat hem dat eens voor de camera zeggen, of boos weglopen, allebei goed.
@Dirk III | 14-09-15 | 11:53
Dat was me al een jaar of 20 overduidelijk..
Hoe kun je eigenlijk tegen een Referendum zijn? Als je niet wilt stemmen dan ga je toch gewoon niet? En als je wel iets te melden hebt, dan kun je voor of tegen stemmen, heerlijk toch.
Niemand een mailadres van NPO radio 1 die we kunnen spammen?
Ik stoor me al heel lang aan radio 1, met name aan Eric 'baard hipster' Corton, die qua inhoudelijke kennis van toeten noch blazen weet, maar vooral Jurgen 'Feel Good' van den Berg, hij spant helemaal de kroon als linksche 'journalist' .
Heb die man nog nooit kunnen betrappen op bv kritische vragen over problemen over integratie of de multiculturele samenleving.
Radio 1, 'het nieuws van alle kanten' hahahaha
Reaguurligen zijn net kleine kinderen. Gelijk huilen en schelden wanneer iemand niet mee will spelen.
Iedereen die nog naar deze programma's luistert is niet goed wijs. je weet toch dat het allemaal gescripte onzin is. Gepresenteerd door mensen die geheel afhankelijk zijn van de politieke geldkraan in NL... Die weten niet eens hoe je "Onafhankelijke Journalistiek" Schrijft
--
Die 300k handtekeningen zijn er al.... op naar de 500.000! Laat al die NOS slaven toch lekker stikken. Uitstervend ras, met een uitstervende groep luisteraars.
Dat het volk te dom is om alle voors- en tegens van het referendum te begrijpen. Ja natuurlijk. Is ook niet hun vak. Dat zouden politici en ambtenaren moeten doen. En die doen hun werk niet. Dus doen we dat zelf. En dat gaat van 'dik hout'.
Als je problemen laat dooretteren, komt er een moment dat er hardhandig wordt ingegrepen. En dat gaat nooit genuanceerd.
Alles voor méér handtekeningen: probeer dit ook op Linkedin breed onder de aandacht te brengen. www.linkedin.com/pulse/actie-aanvraag...
like/ comment/ share
KRO, was dat niet die omroep van de loshandige paters?
twitter.com/seven__
Prachtig die geen Peil banner op z'n tw account.
Wat misselijk en stom, dat doet de deur dicht. Ik was niet van plan om me er mee te bemoeien, maar nu ga ik tekenen. Hup GeenStijl (GeenPeil)!
Maar het is wel goed dat we weten waar iedereen staat inzake directe democratie. Jesse Klaver is tegen, KRO is tegen, mooi, dat het out in the open is. Dat mag veel verder gaan, wanneer gaat GS nou met de roze plopkap wat BN'ers overvallen met de vraag of ze al getekend hebben? Mensen die tegen zijn, komen er nu zonder consequenties van af, en laten nu deze BN'ers zichzelf niet voor lul zetten voor de camera. Gemiste kans!
Even samenvatten: de links-liberalen gebruiken de katholieke vleugel van de staatsomroep om unilateraal hun pan-Europese gedachtegoed te spuien, want: geen wederhoor. De discussie wordt dus al gefaciliteerd door De Staat en het Vaticaan. Vergezocht zegt u? Wat dan te denken van de associatie die ene Canoy (wie?!) vrijwel direct legt met een oerdomme PVV'er die kennelijk iets over pro-vluchteling demonstranten op de Dam wil opsluiten? Kennelijk, want over dat voorval weet ik verder niets. Maar zo 'n neo-godwin doet het waarschijnlijk lekker bij de D66-achterban.
Waar vooral omheen wordt gedraaid en vooral niet op in wordt gegaan is de principiële insteek van Geenpeil, het zand in de wielen van de Euro-democratuur, iets waaraan D66 zo ongeveer z'n bestaansrecht aan heeft verpand.
Ja, ik heb Geenpeil getekend, en nee, het interesseert me eigenlijk geen ene rotmoer aan welke kant de Oekraïne van het IJzeren Gordijn 2.0 ooit zal vallen.
Wat DIKKE IK,IK,IK wil is dat als er over mijn nationale grenzen wordt gesproken -die sinds Schengen een paar duizend kilometer zijn opgeschoven ten opzichte van het drielandenpunt- ik niet hoef te wachten op een algemene verkiezing in de hoop dat er een kabinet komt dat bij dit soort beslissingen pas op de plaats maakt.
Dat ik bij zwaarwegende beslissingen iets mag zeggen voor mijn belastinggeld.
Dat ik mee mag bepalen met wie we vriendjes willen zijn.
Dat is wat ik wil. En mocht D66 wederhoor bij mij willen halen: Bring It.
Als het waar is dat er nu nog 130K handtekeningen moeten worden verzameld, ziet het er niet zo best uit.
Orange Willem | 14-09-15 | 11:43
Volgens mij hebben ze alleen het aantal van de digitale handtekeningen bijgehouden en niet de papiereninzendingen. Verder wisten we van te voren al dat het een bijna onmogelijke opgave is om die 300k binnen 6 weken te halen.
Als de politiek meeleest, Er moet een aanpassing komen in deze referendumwet waar ieder referenduminitiatief recht heeft op gratis zendtijd op de Staats TV (NPO) na het halen van de eerste 100k handtekeningen. Het is van de zotte dat politieke partijen met slechts 30.000 leden (of zelfs zonder leden PVV) iedere week politieke spotjes mogen uitzenden om de TV terwijl een referenduminitiatief met 100.000 stemmen geen zendtijd krijgt op de kanalen dat betaald wordt van hun belastinggeld. Juist het volk zelf zou het recht moeten hebben om elkaar te kunnen bereiken via de 'publieke TV kanalen', meer recht dan politieke partijen die niet eens het volk inlicht over associatieverdragen en andere vergaande beslissingen die het volk aangaan.
Ik kijk al jaren geen journaal meer. Af en toe het jeugdjournaal met de kinderen maar dan erger ik me vaak nog meer door hoe de kinderen al gehersenspoeld worden.
De NOS, het is een niet objectieve propaganda machine gebleken.
Wat mij en vele anderen betreft mag er één kanaal overblijven van de drie. Die subsidieverslaafden hebben al veel te veel geld gekregen en zijn verweven met de politiek wat zeer verderfelijk is.
Biased NPO sucks.
Als er niets gedaan wordt met de mening van de burgers heeft stemmen helemaal geen zin meer en is de dictatuur (socialistische) een feit. Geenpeil uitgezonderd.
Radio 1? Daar luisteren toch alleen dementerende oudjes naar?
Spanningen met Rusland, miljarden pompen in kansloze landen, eindeloze vluchtelingen aantallen die Europa overspoelen, overvloed van criminelen uit Oost Europa door Schengen, overbetaalde europarlementariers zonder daadkracht en ruggengraat,straatarme corrupte landen bij de EU willen trekken, ik kan zo nog wel even doorgaan.
EU in Brussel opheffen voordat alles helemaal naar de klote gaat.
Als het waar is dat er nu nog 130K handtekeningen moeten worden verzameld, ziet het er niet zo best uit. Dan is het 100% duidelijk: de hele wereld is nu wel zo'n beetje een oligarchie geworden. Vele profeten uit de verschillende godsdiensten krijgen inmiddels toch akelig gelijk met hun verhaaltjes.
Alle Radio 1 nieuws-rubrieken en -nieuws-shows staan bol van vooringenomenheid ! Presentatoren zijn allesbehalve objectief en bezigen altijd een cynische ondertoon waar het gaat om andersdenkenden. De items zijn zorgvuldig gekozen om hen te negatief te framen. Zelfs het KRO-praatprogramma "De ochtend van 4" op radio 4 blinkt wat betreft de onderwerpkeuze uit in voor- en zelfingenomenheid. N.b. Radio 4 de-klassieke-muziekzender geeft aan de KRO in de ochtend een eigen politiek praatpodium.
Stuitend...
Ik heb zojuist weer verzocht om 1000 flyers. Ik zal mijn steentje bijdragen en er alles aan doen om dat referendum er te laten komen.
Ongezien de tyfus voor alle Eurofielen en in het bijzonder Alexander P. de nep democraat
Democratie is nep. Hoe harder je roept om democratie des te harder je vanuit de politiek wordt tegengewerkt. Ze dachten dat de drempel van 300.000 stemmen genoeg was (meer stemmen dan alle leden van alle politieke partijen bij elkaar) om het volk te ontmoedigen, maar nu is er toch zo'n vervelend referendum van lastige burgers die inspraak wensen.
EU/kabinet plus aanlikpartijen heeft de staatsmedia in zijn zak. En daar maken ze gretig gebruik van.
Maar gelukkig is er internet.
We moeten actie ondernemen tegen de NPO, deze linkse uitzuigers! Iemand een idee hoe?
Dat stagiairtje van de redactie nemen we maar niets kwalijk, dat moet handelen in opdracht van de dictatoriale Staatsomroep. Maar wat roeptoetert die Canoy nu eigenlijk. Hij zou eens wat meer vitamine zon moeten innemen in plaats thuis op de bank met zijn eeuwig-in-de-overgang-zijnde-vrouwtje hangen.
NOS, Teleslaap en alle andere msm hebben/nemen "geen tijd" meer voor gedegen onderzoek. Ze willen "aktie" zien voor hun (slapende) lezers. Alle info wordt voorgeschoteld door Den Haag en of geforeward vanuit ANP/ Reuters (Rothschild en kornuiten). Pure propaganda. Als je bijv. in de Teleslaap een gefundeerd commentaar geeft wat hen niet past dan plaatsen ze het erg laat (het artikel staat dan ergens onderaan de pagina) of als er teveel "likes" zijn, dan werkt het "liken" niet meer (soms telt de duim aan de andere kant, jouw stem op).
Ja zou haast gaan vragen vaar deze wereld wreemde omroep gehuisvest is om daar even langs te gaan voor een serieus gesprek ! Maar ja net als wilders is nu geenstijl aan de beurt, als je kritiek heb op onze etasblishment , dan wordt je op zijn best genegeerd, anders wel gedemoniseerd,(wilders) of geliquideert ( pimmetje)
Maar niets aan de hand / doorlopen De president van oekraine is 3,5 x rijker geworden dankzij de oorlog in oekraine,! Een aanwinst voor de EU als men mij vraag NPO modus on
NCRV-Nachtzuster Plag behoort tot de onnozele, zich journalist noemende wezens, net niet zo erg als eeuwige stagekip BNN-Veenhoven maar naar Radio 1 is niet meer te luisteren.
Het kwaliteitsverschil met België en WDR is zo stuitend groot geworden.
Dat Geenpeil door zo'n NPO-msm-lieden totaal niet begrepen wordt is duidelijk.
Oekraïne schrijf je op zijn Oekraïens als Україна.
Dit betekent 'grensland'.
De grens is inderdaad bereikt.
Ze beginnen angstig te worden die bange D66 poeperts....
Tja de linkse propaganda omroep heeft geen behoefte aan een andere mening dan die van hun zelf. Links is het werkelijke gevaar.
Meine Gute, wat een zuurpruim die Canoy... Hij doet aanname op aanname, en heeft kennelijk niet zoveel vertrouwen in het pro-Europese deel van het Nederlandse volk. Het loopt hem dun door de broek, so to speak.
Meneer Canoy, voor uw beeldvorming: ik stem zeker geen PVV, maar heb zeker wel vóór dit referendum gestemd, mede omdat mensen als u zo arrogant zijn te denken dat ik mij niet laat informeren over dit onderwerp alvorens mijn stem uit te brengen. In tegenstelling tot wat u doet voorkomen over uzelf hecht ík namelijk wél belang aan de democratie, ook in Europa.
Ook zonder dit vergaande associatieverdrag kan Europa bijdragen aan het welzijn in de Oekraïne, bijvoorbeeld door hen het beste van twee werelden te gunnen op het gebied van handel. Een goede relatie met Rusland, en een goede relatie met Europa. Dat gaat niet lukken met de expansiedrift van de EU. Daar wordt meneer Putin namelijk wat geïrriteerd van.
Wie betaalt bepaald... Radio 1 is niet anders...
-weggejorist-
Meest absurd aan de logica van Canoy was wel deze vergezochte guilty by association truc.
Quote van Marcel Canoy: 'Het is opgezet door een website Geenstijl waar de meeste mensen op de pvv stemmen, nou heb ik gisteren een pvv kamerlid gezien die vond dat mensen die vreedzaam op de dam demonstreerden voor een humaner asielbeleid dat dat landverraders waren die moesten opgesloten worden, dus erg geloofwaardig vind ik die poging tot betere democratie via dit referendum niet.'
/quote
Ten eerste, los van of het waar is, in heel NL stemmen de meeste mensen op de PVV volgens recente peilingen van Maurice de Hond dus dat zegt niks. Ten tweede, wat heeft GS te maken met uitspraken (waar?) van een individuele PVV-er? Ten derde, wat heeft dat in de verste verte te maken met een totaal ander onderwerp, nml een referendum over de EU-associatieverdrag?
Samengevat, Canoys argument is Pietje kent Klaas, Klaas kent Geert en Geert kent iemand en die zei gisteren iets stoms, dus Pietje die iets heel anders zei is ook stom.
Allemaal #geenpeil twitteren als een malle!
Laten we zorgen voor trending topic #1!!!
En ik boycot publieke omroep vanaf heden!!!
@Desmoulins | 14-09-15 | 11:10
Nee, ik ben niet voor het verdrag om Poetin een loer te draaien. Ik zie het als een leuke bijkomstigheid. Ik ben voor het verdrag omdat de burgers van Oekraïne in meerderheid liever tot het Westen behoren dan tot het Oosten. Ik laat het aan de Oekraïners zelf om de toekomst van hun land te bepalen. Of ze het opsplitsen in een Westelijk en Oostelijk deel, of ze richting de EU gaan of richting Rusland.
Maar een eventuele boze Poetin als de EU vriendjes wordt met Oekraïne laat me koud. Poetin is niet de baas over Oekraïne. Dat zijn de Oekraïners zelf. Hierachter schuilt exact hetzelfde principe als achter mijn standpunt dat ik voor dit referendum ben.
Met zoveel tegengas kunnen we nu wel concluderen dat ze in paniek aan het raken zijn.
Dit is alleen maar goed. Van het Radio1 publiek moet je het toch niet hebben
@zevensprong | 14-09-15 | 10:59
Oneens. Ten eerste ben ik ook een burger, ingezetene van dit land. Ten tweede betaal ook ik hiervoor belasting. En ten slotte, ik mag graag Radio1 luisteren tijdens saaie autoritten en nachtdiensten (mits geen voetbalgeleuter).
Het is ook mijn Staatsradio vriend! Een beetje objectiviteit en wederhoor mag ik dan toch wel verwachten, dunkt me.
me,myself and IK | 14-09-15 | 11:07
Mag ik uit uw post opmaken dat in Rusland de maffia niet de baas is en dat in Rusland corruptie wordt aangepakt? Wel eens in Rusland geweest eigenlijk?
Meeroever | 14-09-15 | 11:03
U bent voor toetreding van Oekraïne om Poetin een loer te kunnen draaien... Over simplisme gesproken.
U bent de nuttige idioot in het spel van onze hopeloze EU-elite.
@Marcel Canoy
8. Mensen die voor zijn blijven thuis (omdat de Tweede Kamer al voor heeft gestemd), mensen die tegen zijn gaan wel stemmen om zo vuurtjes (politiek) op te stoken.
Dat is nog altijd de keuze van deze mensen zelf. Overigens is het koffiedik kijken want ook tegenstemmers kunnen thuis blijven omdat de Tweede Kamer er toch al over heeft gestemd. In een democratie is de keuze om niet te stemmen ook een keuze. Je kunt ook aan een beperkte opkomst conclusies verbinden. Maar aangezien niet stemmen ook een keuze is, is de uitslag van een referendum wel legitiem. Of beweert u na het referendum dat alle thuisblijvers voorstemmers (pro-EU) zijn? Lijkt me sterk, gezien het enige bewijs voor deze stelling de peilingen van meneer de Hond en consorten zijn, en die laten eerder zien dat de meerderheid van de kiezers (dus inclusief zij die ervoor kiezen thuis te blijven) tegen het verdrag zijn, of het spant er op zijn minst om.
Democratie betekent ook dat je niet altijd je zin krijgt en daar zoverre vrede mee hebben dat je het democratisch proces niet verstoord met ranzige kul zoals wat er uit uw mond komt.
Wacht eens even, ik stemde de laatste keer helegaar geen
Fleur maar de Piratenpartij.
Ben ik nu een nazi of een barbaarse kaper?
Dan ga je hun artikelen over Grandvision ook anders volgen: fd.nl... / fd.nl... / fd.nl... / fd.nl...
Ze zijn er nogal enthousiast over tot nu toe namelijk.
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 10:49
Precies, er is weinig onafhankelijks aan het FD.
Nu is daar niets mis mee want kapitalisme maar mogen wij zulke clubs die anti-democraten als Canoy in dienst hebben dan ook pijn doen waar ze het voelen.
Dus koop GEEN brilletje bij Grandvision (Pearle, EyeWish Groeneveld, Het Huis).
Voor en door, wie de NPO nog serieus neemt hoef je toch niet op te rekenen
@Feynman | 14-09-15 | 10:48
In de Oekraïne is de maffia de baas, elke politicus behoort de maffia toe. Paar weken geleden stond er een uitgebreid artikel over in Elsevier. De eigen bevolking wordt uitgeknepen door het Russsiche gas voor veel te duur door te verkopen aan de eigen bevolking, dat geld (miljarden) stak de maffia (de oligarchen) in hun zak en koopt zich daarmee in in de politiek, dat geld zorgt er voor dat er niets veranderd. De Oekrainsche maffia ziet dat Europese geld natuurlijk graag komen, de Russen houden ze liever buiten de deur, want die zouden die corrupte zooi wel eens aan kunnen pakken.
Bah bah bah. Wat een walgelijke personen.
Waarom al die vragen en antwoorden?
En dan nog effe alle frustraties zonder enige feit in een kader plaatsen.
Wat een onkunde bij elkaar.
De Treinende Rechter | 14-09-15 | 10:47
Radio 1 wordt gefinancierd van .... En GS?
Uw vergelijking raakt kant noch wal.
Typisch voor de tegenstanders van dit referendum.
Tekentafel intellectuelen.
Triest dat de KRO zich leent voor D66 propaganda.
Geen stijl heeft niet het monopolie op 'objectiviteit', daarnaast, wie zegt dat hoor en wederhoor verplicht is? kom het hier op sommige momenten ook weinig tegen.
@De Treinende Rechter | 14-09-15 | 10:47
.
U verwart de publieke omroep met een privaat weblog. De journalisten van de KRO worden uit de Algemene middelen betaalt. Op dag 1 wordt op de School voor de Journalistiek het recht op wederhoor gedoceerd. Al draait GS hier de hele dag De Zangeres Zonder Naam, dat meten ze lekker zelf weten. Begint u anders zelf een blog.
Tekenend voor de lage kwaliteit van het NPO/KRO journaille. Of het is een bewuste (kwalijke) keuze het zo te brengen. Hoe dan ook: walgelijk en reden voor ontslag.
@Marcel Canoy
Met alle respect... Ik heb zelden zulke arrogante onzin uit iemands mond horen komen.
Uw stellingen:
1. Een referendum moet bijdragen aan goed bestuur.
Nee, een referendum peilt hoe de bevolking over een willekeurig onderwerp denkt. In dit geval gaat het over een raadgevend referendum over een onderwerp dat bij de tweede Kamerverkiezingen slechts één van de vele onderwerpen is waarover men een afweging moet maken. Dit referendum heeft niks te maken met bestuur. Bovendien is de term 'goed' subjectief, dus je hebt er sowieso niks aan. Wat de één goed vindt, vindt de ander niet goed. Wat is er dan mooier dan een referendum waarbij de meerderheid aan kan geven wat hij of zij goed vindt?
2. Het is niet ontstaan uit een poging om de democratie te verbeteren.
Heeft u daar enig bewijs voor? Waar anders dient een referendum dan voor? Ook al zou het de bedoeling van GeenStijl niet zijn om de democratie te verbeteren, daar heeft zij helemaal geen invloed op. De burger in het kieshokje stemt namelijk zelf. Niet GeenStijl. En hoe noem je dat ook alweer wanneer burgers zich over een onderwerp uit kunnen spreken en de weg van de meerderheid wordt gekozen... Democratie misschien?
3. Een poging om twist te saaien en burgers tegen elkaar op te zetten?
U bedoelt het uitlokken van een debat? Sorry maar in een democratie is nu eenmaal onenigheid over van alles. Ik ben blij dat ik niet in een land leef waar alle koppen dezelfde kant op (moeten) staan, maar waarin we van mening mogen verschillen. Dit referendum draagt bij aan meningsvorming en doet mensen nadenken over welke kant de EU, en Nederland, op moeten.
4. Of (de burgers te bewegen om) iets anti-Europees te vinden.
Nogmaals, wat de mensen die het referendum aanvragen of mede-mogelijk maken zelf inhoudelijk willen doet niet ter zake. Dat de uitslag waarschijnlijk een nee zal zijn doet niks af aan het referendum. GeenStijl beweegt burgers niet, burgers beslissen zelf. Blijkbaar heeft u angst voor de uitslag omdat u de uitslag al vermoed. Maar als de meerderheid in Nederland 'nee' zegt, dan hoort dat toch bij de democratie?
5. GeenStijl, een website waar de meeste mensen op de PVV stemmen.
Ja dus? Zelf stem ik niet op de PVV. Waarschijnlijk zelfs D66. Maar wat doet dat er toe? Als die initiatief van de Volkskrant kwam was het dan minderwaardig omdat de meeste mensen er PvdA stem(d)en? Of als de Telegraaf een actie begon is het dan kut omdat ze daar vooral VVD stemmen? GeenStijl is niet opgezet vanuit de PVV, veel werknemers van GeenStijl zullen ook ongetwijfeld de PVV niet aanhangen. En ook al was Wilders wel het brein achter GeenStijl en dit referendum, wat dan nog? Nogmaals democratie. De D in D66 stond er ooit voor.
6. U heeft gister een PVV kamerlid gezien die iets zei?
Geweldig, u kijkt het nieuws/komt buiten. Heeft geen bal met dit referendum te maken.
7. U vind het geen geloofwaardige poging tot een referendum.
Omdat een PVV kamerlid weer eens liet zien minder hersencapaciteit te hebben dan *vul hier iets leuks in*? Wat doet dat er toe? De SP hing ooit Mao aan, doet dat afbreuk aan het referendum en hun steun daaraan?
Marcel Canoy je bent geen knip voor de neus waard. Demagoog.
@necrosis | 14-09-15 | 11:01
Hun Duitse idool, je weet wel, die vent met bloksnor. Hij had democratie namelijk goed voor elkaar, niemand die kritiek durfde te leveren.
Dit is wel zo ongelooflijk dom van de npo dat ik er werkelijk geen woorden voor heb. Per direct afschaffen die club want dit is te slecht.
Ellenlange rapporten worden gewoon als drempel gebruikt. Drempel om ergens je mening over te uiten.
Gewoon de strategie van je tegenstander overvoeren met gegevens, opdat deze door de bomen het bos niet meer ziet.
@Dhr. de Wit | 14-09-15 | 10:57
Fransicko van Jole?
Peter Breedveld?
Een beetje tegengeluid is prima en die beste Canoy mag zeggen wat hij wil, maar laat dan ook de initiatiefnemers van GeenPeil hun verhaal doen. Triest eenrichtingsverkeer dit.
Dit is alleen maar goed. Van het Radio1 publiek moet je het toch niet hebben en genereert alleen maar olie op het vuur voor de doelgroep die je wel moet hebben. Die zijn nog meer gebrand te tekenen voor meer inspraak in de EU. Maak er een mooi audioknipsel vanen richt je tot je eigen publiek.... 'Did you hear what they say.... stand up for your own generation'
wakkere_nederlander | 14-09-15 | 10:16
Moet jij eens kijken als er weer verkiezingen voor de Tweede Kamer zijn. Dan begint de propagandamachine pas goed te draaien om de PvdAllah aan meer stemmen te helpen. Werkte de vorige keer ook optimaal want in de peilingen ging het niet eens zo goed en opeens werden er 38 zetels uit de hoge hoed getoverd. Hoop dat de uitslagen van de laatste gemeenteraadsverkiezingen echter zullen worden doorgetrokken voor wat de PvdA beterft want die waren ronduit dramatisch te noemen. Hoop wel dat Spektrui en Zwamsom tot 2017 blijven zitten om de boel voorgoed te slopen.
arlen | 14-09-15 | 10:54
De Nederlandse stemmer is slim genoeg zolang ze maar stemmen op de gewenste partij. Toen mensen op 'populistische partijen' gingen stemmen, waren ze eigenlijk te dom. Al die jaren daarvoor dat precies dezelfde mensen stemden op de PvdA, toen was er nog niets aan de hand. Bovendien is het makkelijker om te stemmen op een bepaald onderwerp, dan op een partijprogramma. Daarnaast is het zo in het coalitieland Nederland dat je als VVD-stemmer zo maar ineens steun hebt gegeven aan een kabinet met de PvdA, terwijl je juist hen eruit wilde houden. Daarom zouden in coalitie-landen per definitie referenda moeten worden gehouden op belangrijke onderwerpen, omdat door coalitie-akkoorden precies het tegenovergestelde gedaan kan worden dan waarvoor je gekozen hebt, ook al heb je de verkiezingen 'gewonnen' (lees: je partij komt in de regering).
NPO is de staatsomroep, die is er niet voor objectieve meningen, maar voor beeldvorming naar de burger toe. Net zoals vroeger in het Warschaupact de staatsomroep die rol vervulde.
Als je naar de NPO kijkt of luistert, weet dat je gemanipuleerd wordt.
De beste remedie tegen manipulatie is er niet naar te luisteren. Maar daar is de Nedelandse burger weer wel te dom voor.....
@francisca van jole |
Zoals ik eerder al aangaf: Dat referendum komt dan pas in 2016 en dan moet er daarna nog gewerkt gaan worden om het gekozen beleid toe te kunnen passen.
Tegen die tijd is de problematiek al lang niet meer houdbaar. We hebben NU daadkracht nodig.
Hier kijk ik niet raar vanop inzake de NCRV/KRO. Ik ben jarenlang 'lid' geweest van stand.nl, echter sinds een jaar of 2 zodra je een politiek incorrecte uitspraak doet, vooral als het tegen de EUSSR gericht is, dan wordt de tegel meteen weggestand.nl.
Zo was het onderwerp "Nederland neemt genoeg vluchtelingen over van Italië en Griekenland" waarbij ProAsfalt de volgende tekst heb geplaatst: "
Door hier op EENS of ONEENS te stemmen geeft aan dat je het fundamenteel eens bent met het vluchtelingenbeleid zoals dat wordt gevoerd door Koninkrijk der Nederlanden dan wel de EU.
Dat is ProAsfalt geenszins.
Er is maar één oplossing: dat is alle vluchtelingen terugsturen daar waar zij het laatst zijn gesignaleerd voordat zij de EU binnenkomen.
Komen zij van een Libische strand vandaan, dan drop je die lui daar weer op.
Komen zij van de Turkse grens vandaan dan drop je daar.
Komen zij van een Egyptisch strand, dan drop je ze daar.
Heel simpel. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel.
Vinden deze landen dat niet leuk? Dan sturen ze die lui maar verder terug.
Het is anders een gebed zonder einde.
Maar ja, de politieke correcte elite evenals de politieke correcte BN'ers die veelal bij RTL Late Night of bij Pauw tranen met tuiten huilen worden denken er kennelijk anders over. Het is daarbij wel boeiend om te zien dat zij zelf geen enkele vluchteling onderhouden maar afwentelen op de Nederlandse Gemeenschap alsof gemiddeld genomen bij Nederlandse Gemeenschap de bomen tot de hemel reiken terwijl tegenovergestelde waar is."
Dit werd vrij snel weggestand.nl echter ik vond en vind dat hier niets mis mee is, dus diverse malen herplaatst. Op stand.nl (KRO/NCRV) valt niet te zien dat je tegel is weggestand.nl in tegenstelling op geenstijl. Hoe dan ook, na de herplaatsing meteen weggestand.nl met als gevolg een ban. Na de zoveelste.
En dan komt ProAsfalt op het volgende: wat is in godsnaam de agenda van de KRO/NCRV dan wel van de gehele publieke omroep. Door wie worden zij gesponsord? Wie heeft het daar voor het zeggen? Is de EUSSR daar 'geïnfiltreerd en voeren zij het beleid uit? Is GreenPeace daar 'geïnfiltreerd' en voeren zij daar ook hun beleid uit?
Het lijkt net verdomme Noord-Korea wel hier in Bananenland Koninkrijk der Nederlanden.
Weet je wie ook geen wederhoor gaf?
necrosis | 14-09-15 | 10:51
Oh dat maakt mij totaal niet uit. Derde linkje wat onder die tegel hoort bij de 2000 Miljard: www.spiegel.de/international/europe/in...
Mooi die EU; als de regels je even niet bevallen hou je je er als groot land gewoon niet aan: Begrotingstekort Verdrag van Maastricht maximaal 3%? Nou, nee hoor (Frankrijk, Duitsland), registratieplicht Verdrag van Dublin? Doen we even niet (Duitsland, Hongarije, Griekenland). Daar moeten we echt geen 45 miljoen Oekraïners bij hebben.
Als complexiteit leidend is,zoals betoogd door Canoy,dan moet Nederland maar een technocratie worden.Schaf dan ook de waterschapsverkiezingen af,want wie heeft er ooit kaas van watermanagement gegeten.Die Verhoeven met zijn leugen dat ieder kamerlid die 380 bladzijden heeft gelezen.Morgen overhoren.
"met nog twee weken en zo'n 130.000 handtekeningen te gaan"
In het topic van 8:59 was dat nog 140.000 handtekeningen. Dat gaat hard! :D
Waarom is iedereen zo negatief over Marcel Canoy?
De man had een uitstekend idee, namelijk een referendum over de asielproblematiek in Europa.
Ik ben daar helemaal voor, kunnen we niet vast beginnen met crowdfunding voor dat referendum en in aansluiting daarop voor een hoog en lang hek ?
Ik heb er alle vertrouwen in.
@Feynman | 14-09-15 | 10:48
Mag ik je tegel uitprinten en als foldermateriaal gebruiken voor GeenPeil?
Als het om geld gaat, snappen veel Nederlanders het waarschijnlijk wél!
Ik ben geen rechtse stemmer per definitie maar de eerlijk gebied mij te zeggen dat ik momenteel een dermate grote hekel aan linkse propaganda begin te krijgen dat er vermoedelijk niets anders overblijft.
Berbaar | 14-09-15 | 10:40
Dan ga je hun artikelen over Grandvision ook anders volgen: fd.nl/Print/krant/Rubriek/Snelbaan/109... / fd.nl/beurs/1099906/beursblik-ing-zet-... / fd.nl/beurs/1103154/beursblik-goede-re... / fd.nl/beurs/1106449/grandvision-maakt-...
Ze zijn er nogal enthousiast over tot nu toe namelijk.
Verhoeven liegt, hij weet net zo goed als de domme burger dat het associatieverdrag de voorloper is voor toetreding van de EU, hij kan lullen wat tie wil, dat is de waarheid. Typisch D66 bedrog!
Die Canoy kan me gestolen worden en het liefst door ISIS.
Zo kennen we sociaal (LOL) Links weer.
Andere meningen worden verketterd en mogen niet gehoord worden.
Dat is heel sociaal en intelligent en iedereen met een andere mening is een Tokkie, Nazi, Xenofoob en Islamofoob.... oja, en "Extreemrechts" natuurlijk.
-
Ja, ja.... Links socialisme... zoals we kennen van Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot ... en noem al die socialisten maar op.
Wat grepen, gewoon omdat het kan en ik flink pissed ben.
Rekening houdend met de krachtige steun van het volk in Oekraïne voor de Europese koers van het land; Lees een deel van het volk aangezien burgeroorlog.
Strevend naar meer internationale vrede en veiligheid, en zich inzettend voor efficiënt multilateralisme(samenwerken met meerdere landen bij een bepaald probleem) en de vreedzame oplossing van conflicten (Er heerst een oorlog met doden tot gevolg), met name door nauw samen te werken binnen het kader van de Verenigde Naties (VN), de OVSE en de Raad van Europa; (Gaat Poetin/ Rusland fijn vinden)
Zich inzettend voor onafhankelijkheid, soevereiniteit, territoriale integriteit en onschendbaarheid van de grenzen; (hahaha, none of the above)
Herinnerend aan de internationale verplichtingen van de partijen, tot de bestrijding van de verspreiding van massavernietigingswapens en de overbrengingsmiddelen daarvoor en tot samenwerking inzake ontwapening en wapenbeheersing; (Lees een hele hoop van ons belastinggeld om oude russische nukes te dismantelen).
Strevend naar economische integratie, onder meer met een diepe en brede vrijhandelsruimte (Deep and Comprehensive Free Trade Area DCFTA) die integraal deel uitmaakt van deze overeenkomst,( Mooi, legkipbatterijeieren dus)
Zich inzettend voor meer samenwerking op energiegebied, op basis van het engagement van de partijen om het Verdrag tot oprichting van de Energiegemeenschap uit te voeren; ( Joh, ze kunnen aan Rusland bijna iedere winter de energierekening al niet betalen)
Zich inzettend voor de continuïteit van de energievoorziening, de vergemakkelijking van de ontwikkeling van geschikte infrastructuur, betere marktintegratie en aanpassing van de regelgeving aan kernaspecten van de Europese regelgeving, de stimulering van energie-efficiëntie en het gebruik van hernieuwbare energiebronnen, evenals het zorgen voor meer nucleaire veiligheid; ( Naast dat ik alleen maar aan aan woorden als wie gaat dat allemaal betalen denk, is het enige wat ik zie die laatste zin en denk dan aan? Juist: Tsjernobil.. )?
Erkennend dat het van belang is op termijn een visumvrije regeling in te voeren voor de burgers van Oekraïne, mits aan alle voorwaarden voor een goed beheerde en veilige mobiliteit wordt voldaan; ( Ah goed nieuws voor de lokale aspergeteler! Ook goed nieuws voor al die transportbedrijven nu ook die Poolse chauffeurs hogere salarrissen eissen)
Zich inzettend voor de bestrijding van georganiseerde misdaad en witwaspraktijken, tot het verminderen van de vraag naar en het aanbod van drugs en tot meer samenwerking bij terrorismebestrijding; (Krijgen we dan die MH17 daders voor het gerecht? Of wordt het weer zo'n deasastreus verhaal als met de burgeroorlog in Joegoslavie? Kent u ze nog de Joego maffia? En dan te bedenken dat er in Oekraine nog wel wat zwaarder wapentuig te krijgen is in grotere getalen en op makkelijkere/goedkopere wijze)
necrosis | 14-09-15 | 10:34
Leyolm | 14-09-15 | 10:26
Dat is het kleingeld. De EU is een van de belangrijkste financiers van het IMF. Die hebben in Oekraïne al tien reddingen achter de rug en de laatste was 40 miljard. www.ft.com/intl/cms/s/0/5f0d3918-1140-... en news.yahoo.com/imf-lowers-ukraines-201...
Oekraïne was voor de (burger)-oorlog al een economische beerput, het was tijdens de tweede wereldoorlog het toneel van de taktiek van verbrande aarde, zware gevechten met twaalf keer zo veel slachtoffers als aan het Westfront en nu zijn de meest winstgevende provincies weer het meest kapotgeschoten.
De DDR kostte al 2000 miljard om in te lijven, maar dat geld had de BRD ook. De bedragen die Oekraïne nodig heeft, hebben we niet liggen en dan krijg je een eindeloos verhaal zoals in Griekenland. Eindeloos geld naartoe zonder dat de plaatselijke bevolking er beter van wordt.
Deus Absurdia
Heel goed!
Leyolm | 14-09-15 | 10:40
Dank!
Jan krijgt zijn kans heus wel, maar hoe meer hij schreeuwt en tiert des te minder voorstanders in de media krijgt hij.
Geen stijl heeft niet het monopolie op 'objectiviteit', daarnaast, wie zegt dat hoor en wederhoor verplicht is? kom het hier op sommige momenten ook weinig tegen.
Wees juist blij met dit relletje, genereert weer aandacht voor GeenPeil, waar ik overigens tegen ben.
Het zou verboden moeten zijn dat een publieke omroep aan opinie en duiding doet. We zouden het toch ook raar vinden wanneer er een (gratis) overheidskrant zou bestaan waarin journalisten betaald door de staat hun mening gaan geven over het een of ander? Waarom werkt dat met andere media (radio en tv) niet ook zo. Daarom: geen opinies van mijn belastinggeld meer aub. Mijn mening wordt toch niet verwoord en als ik wil betalen om afgezeken te worden dan ga ik wel naar de Wallen.
Hi Jan en reaguurders. als troost en om de boosheid weg te vloeien: ik als lakse Hollander, heb net ook GeenPeil getekend. (2 weken geleden kreeg ik die verificatiemail maar niet.) Ben het allemaal zo spuugzat. De 20.000 man in de zorgopstand mars en de 150k hebben het vonkje aangezet dat er misschien toch iets kan in dit land.
Jammer dat ik geen lid ben van de KRO, anders had ik het kunnen opzeggen.
schandlig dat er belastingcenten worden gebruikt voor dit soort laster campagnes! de stekker mag ondertussen wel eruit op het mediapark
Het FD is dus blijkbaar tegen democratie zodra die niet in haar straatje past.
sinar2 | 14-09-15 | 10:28
Daar lijkt het inderdaad op.
FD is voor 98% eigendom van HAL Investments, zij zijn ook voor 80% eigenaar van GrandVision (Pearle, EyeWish Groeneveld, Het Huis) en Ahrend.
Denk daar eensch aan als U een nieuw brilletje of burootje nodig hebt.
@kicktherabbit
Ik kan wel met doelen die behaald willen gaan worden aanhalen, maar dat wordt een lange lijst. Heb dit al eens gepost maar alleen al na het lezen van deze artikelen weet je genoeg. Het land staat op de rand van afgrond en als het dan bijvoorbeeld om het verwijderen en ontmantelen van massavernietingswapens gaat ( Dat is maar een heel klein puntje maar wel een dure)
HOOFDSTUK 28 DEELNAME AAN EU-AGENTSCHAPPEN EN -PROGRAMMA'S
Artikel 450
Oekraïne mag deelnemen aan EU-agentschappen die relevant zijn voor de uitvoering van deze overeenkomst en aan alle andere EU-agentschappen, indien dat mogelijk is op grond van de oprichtingsverordening en op de daarin vastgelegde voorwaarden. Oekraïne sluit voor elk agentschap een aparte overeenkomst met de EU inzake de deelname en de financiële bijdrage.
Artikel 451
Oekraïne mag deelnemen aan alle huidige en toekomstige programmas van de Unie die overeenkomstig de bepalingen tot vaststelling van die programmas voor het land openstaan. Deelname van Oekraïne aan de programma's van de Unie vindt plaats volgens de bepalingen van het in de bijlage opgenomen protocol III inzake een kaderovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne inzake de algemene beginselen voor deelname van Oekraïne aan EU-programma's van 2010.
Artikel 452
De EU stelt Oekraïne in kennis van de oprichting van nieuwe EU-agentschappen en -programma's en van veranderingen in de voorwaarden voor deelname aan deze agentschappen en programma's zoals beschreven in de artikelen 450 en 451 van deze overeenkomst.
TITEL VI FINANCIËLE SAMENWERKING EN FRAUDEBESTRIJDING
Artikel 453
Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering. De financiële bijstand moet bijdragen aan de verwezenlijking van de doelstellingen van deze overeenkomst en wordt verstrekt overeenkomstig de onderstaande bepalingen.
Te walgelijk voor woorden is dit.
Fijn dat ik zelf kan beslissen om mijn contributie aan de NPO stop te zetten... oh wacht !
-weggejorist-
Wat een ongeloofwaardige arrogante kutbende...
Democratie is voor hen alleen van toepassing als iedereen wil wat zij willen , anders ben je een racist en een nazi.
Kutvolk door en door
Op naar de + 300.000
Leve de Democratie , en dan wel de ONZE.
Verhoeven zegt niks onredelijks. Die Canoy is een lakei, hoor je meteen. Gewoon laten uitpraten, dat soort gasten, om half 5 gaan ze vanzelf weer naar huis.
Sorry maar het gaat niet gehaald worden, heb er een hard hoofd in, net meer dan de helft en nog maar 2 weken over
De overheid heeft het slim gespeelt door het zo moeilijk mogelijk te maken (eerst 10k handtekeningen op papier, daarna 300000 in 6 weken, vervolgens zo min mogelijk dekkingsgraad in de media)
Ook al hadden we het gehaald, hadden ze de uitkomst genegeerd, ook al kwamen er rellen door, stappen ze gewoon door omdat ze moeten, ze hebben zelf geen macht meer.
De soevereiniteit is al weg, de beer is al geschoten, alles wat nu wordt gedaan is damage control om rellen zo lang mogelijk uit te stellen tot het zo ingeburgerd is dat niemand er meer wat aan wilt doen
Lol, het referendum wordt volgens de interviewster misbruikt om wat? De inhoud?
We stemmen, mocht het referendum er komen, voor of tegen uitbreiding van de EU. Oekraïne wordt dan wel geen lid, het sluit zich wel aan bij de club. Willen we dat er iemand bijkomt in het clubhuis, overigens zonder enige inbreng?
Van mij mag Oekraïne erbij komen. Tevens een leuke middelvinger naar de klootzak van een Poetin.
Maar boven alles ben ik een er groot voorstander van een referendum.
Ik heb de brief meteen in de eerste week naar opgestuurd. Dit was niet het adres van GS, misschien nog maar een keer versturen, heb het nare gevoel dat onze brief zomaar verdwenen is.
Het Glavit bureau van de NPO draait weer overuren.
Canoy haalt een tweet aan van een zogenaamde tweet van een PVV Kamerlid.
Auw foutje want hij haalt een tweet erbij van een parodie account van Graus.
Dit geeft aan hoe dom Canoy zelf is!!!
@Leyolm | 14-09-15 | 10:26
In 2014 heeft de EU reeds 11 miljard aan Oekraïne betaald:
www.nu.nl/buitenland/3718509/eu-steunt...
Tevens heeft de EU 2,4 miljard betaald zodat UA de gasrekening van Gazprom kon voldoen:
www.geennieuws.com/2014/10/eu-belastin...
En ze zijn nog geen EU lid.....
@a4p | 14-09-15 | 10:20
Ik kijk en/of luister al jarenlang niet meer naar de leugenaars van de NPO. Nu kon ik er natuurlijk niet onder uit dus heb die 12 minuten toch maar geluisterd. Man man man. Wat een horror. De NPO bij het grof vuil zetten was mijn beste beslissing ooit. Dáárom GeenPeil! En ik wacht met smart op mijn folders om nog even de eindspurt in te zetten.
De NPO is vreselijk. Dictatoriaal. We betalen via de belastingen om deze demagogische graai club in stand te houden. In België betalen ze per persoon 1/3 van wat wij betalen en dan stopt de NPO ook nog eens vele malen meer reklame in hun uitzendingen. Natuurlijk vooral om de superrappe demagogen Van Niekerk, Paul de Leeuw etc vet te kunnen betalen. Een complete non-informatie omroep met vooral ook politiekwinstoogmerk.
De KRO = katholieken
Dus ook zij horen bij de verraders van Nederland.
Jammer.
NPO zijn ambtenaren, volgen de regels van de geselecteerde politiek. Altijd.
De Staatsomroep (NPO/KRO) is tegen democratie. Dat is geen nieuws maar een feit.
Maar goed, ik hoef het 300 pagina's tellende associatieverdrag met Oekraïne niet na te lezen op tikfoutjes om te weten dat het ding in zijn geheel, met kaft en omslag en liefst ook de auteurs, in de kliko hoort. Omdat dat in het belang is voor de vrede welvaart en economie voor de burgers van EUropa.
Mevrouw, we gaan zo zonder condoom neuken.
Maar dan ben ik dus straks zwanger!?
Neen, dat is een hele andere discussie.
Bij pagina drie van het associatieverdrag weet je al waarom je een handtekening moet zetten. Dan heb je artikel 10 al gehad, het artikel waar Nederland een militaire bijdrage moet leveren aan de oorlog in Oekraïne. Waarom de neuk je dan nog 297 verder zou moeten is duister. En bovendien, bijna niemand leest de partijprogramma`s voor de verkiezingen en voor mensen die dat wel doen is het alleen maar een enorme teleurstelling vanuit verbroken beloftes.
Normaal stem je tijdens Tweede Kamer verkiezingen over ALLE onderwerpen. Echt alles. Niet een ja of nee, maar kiezen tussen honderden liegende idioten met onwerkbare ideologieën. Dat is blijkbaar niet te complex voor de kiezer. Een van de onderwerpen die je dan moet meewegen is de Europese expansie en interne vruchteloze reddingen.
Normale verkiezingen zijn dus honderd maal complexer dan een referendum.
Dit zijn dus de beste argumenten waar de zittende macht na maanden voorbereiding mee kan komen op de staatsomroep. Helemaal niets dus. Het debat aangaan met babybrabbel. Hoe ga je in discussie met bla bla bla? Dit is even verwerpelijk als de binnenstad slopen met je dronken kop. Je hebt dan zelfs dezelfde luier om.
Even zielig als de peilingen. VVD 41 naar 21. PvdA 38 naar 9. Bij 75% opkomst hebben we nu 100% van het beleid met steun van 15% van de kiezers. Misschien is het niet alleen tijd voor een referendum om deze regenten met de neus op hun fouten te drukken, maar gewoon verkiezingen om het met andere penoze te proberen.
Dit referendum bewijst nu al dat Nederland democratisch en journalistiek faalt.
Trouwens, nog even over dat referendum. Ik hoor en lees veel inhoudelijke redenen van de voorstanders van het referendum, voor een referendum. Tegenstanders komen niet verder dan een neerbuigend: 'het onderwerp is te complex voor een referendum'. Doe eens uitleggen dan! Kom eens met iets inhoudelijks.
Gelukkig is er altijd nog Lammert:
"Vanmiddag in #TrendingVandaag bellen we met @LavieJanRoos over het gebrek aan wederhoor bij het #GeenPijl item in @DeOchtend #eenvandaag"
twitter.com/lammert/status/6433411950...
Ik heb het programma gehoord op mijn transistorradio. Het was echt tenenkrommend, het lacherige, de arrogantie, het wegzetten van het volk als vee.
@crassuss | 14-09-15 | 10:26
er zijn 5 folders gedropt en die gaan de familie rond. 10k stemmen..:)
NPO = Nederlandsche Propoganda Operatie
Leyolm | 14-09-15 | 10:26
Doe er eens 10, ik ben wel benieuwd. Ik heb er namelijk nog niks over gelezen. Ben gewoon hartstikke voor referenda en hoop dat hoe meer er komen hoe makkelijker het wordt... digitaal. Overal innovatie maar de democratie staat nog steeds stil, eens in de 4 jaar hebben we een potlood en een stukje papier en daar blijft het bij.
Tja, NPO is nu eenmaal de Linkse propagandazender en volksverlakkerij is iets waar ze heel goed in zijn.
Zo hebben ze ook een hele smerige rol gespeeld om het Nederlandse volk ongevraagd een extreem schadelijke PvdA stemvee import (dat noemden ze "een fijne Multiculti") door de strot te wringen.
Liegen, bedriegen en verketteren... daar is NPO altijd goed in geweest... helaas van ook mijn belastinggeld.
Canoy was dus adviseur van communist Barosso.
En dat noemt zich journalist.
FD ga je schamen!
Een grote kudde schapen is klakkeloos meegelopen in de grote EU-karavaan (in het donker, zonder kompas, achter een ongekozen herder waarvan je niet weet of die je naar een warme stal of het abattoir brengt).
... En u denkt dat zij op de NPO gaan toegeven dat het stomme schapen zijn?
Boosmakertje du Jour maar iig vanmorgen 3 stemmen geronseld. Weliswaar van medewerkers die nog nooit van Oekraïne hebben gehoord en al helemaal niet weten wat een referendum of GeenPeil is maar een stem is een stem.
Dat gewauwel op de NPO motiveert in ieder geval wel om van de week te gaan flyeren, als die krengen tenminste een keer binnen komen.
Het FD is dus blijkbaar tegen democratie zodra die niet in haar straatje past.
Ach, ook slechte publiciteit is publiciteit. Hoe meer ze er over praten hoe beter het is.
Ja, hallo alleen dat associatieverdrag is al zo ruk als wat en gaat ons belastingbetaler miljarden kosten!!!
Dan hebben we het nog niet eens over wat het gaat kosten mochten ze zich echt bij de EU aan voelen.
Ik kan zo twintig punten uit dat verdrag plukken waaruit blijkt dat het zoveel geld gaat kosten!
En ik ben dus bijvoorbeeld iemand die wel die 330 pagina's gelezen heeft. EN nee de bijlagen niet ( hoeft ook niet)
Die Marcel, snapt er echt helemaal niks van. Het gaat juist wel om democratie te realiseren. DIe is er namelijk niet in de EU want ze voeren. schijndemocratie. Mja een slaafje/sletje van BArosso die kan niet echt objectief zijn.
Referendum over vluchtelingenproblematiek, wat een idioot. DAn hebben we misschien half 2016 de uitkomst van welk beleid we gaan volgen en zitten we al diep in de shit.
Canoy is gewoon een als wetenschapper verhulde EU lobbyist. Hij werkte tot recent voor Ecorys, toko die drijft op EU-monies ( twitter.com/seven__/status/4166309831... ) . Sterker, hij werkte voor BEPA, de 'denktank' van toenmalige commissievoorzitter Barroso twitter.com/seven__/status/6433386068...
NPO schiet in eigen voet. Elke vorm van aandacht levert handtekeningen op. Meer is beter. En ze laat ook nog eens vreselijk in haar kaarten kijken.
...
2015.75(30 september/1 Oktober) = Peak Government.
...
Geen toeval dat dit initiatief 28 september de handtekeningen ingeleverd moet hebben. It's all connected.
Even serieus tussendoor: is er al gefolderd in Volendam en op Urk? Daar zijn veel stemmen te halen!
Ach ja, de naam geeft het al een beetje weg hé; 'Staatsomroep'. Het schrijnende hieraan vind ik dat ik voor dit soort propaganda belasting betaal.
Nederland een democratie. Laat me niet lachen.
Sinds wanneer mag een omroep een programma 'gebruiken' als zendtijd voor politieke partijen, in dit geval D'66?
Staat daar niet iets over in de mediawet?
KRO: u zaagt, wij zagen terug!
Een beetje vreemd.=:
1) Jullie doelgroep luistert helemaal niet naar Radio 1 en jullie verachten alles wat daar woirdt gezegd, hiervoor ook al. Nu jullie de staatsomroep opeens nodig hebben gaan jullie bokken?
2) Jan Roos gedraagt zich als een halve randdebiel en ongemanierde tokkie als hij parlementariers 'interviewt'. Nu moet hij opeens serieus genomen worden? Een beetje scizofreen gedrag...
3) Ik snap totaal niet hoe Radio 1 jullie nobele initiatief zou kunnen dwarsbomen. Jullie hebben veel meer dan de benodigde handtekeningen als bezoekers op de site toch? Koud kunstje dan toch?
Redactiehoeren zijn de ergste.
Schande! Pek en veren!
Nee maar echt. Wat vooringenomen. Wat ondemocratisch. Wat een kudtprogramma. *toetsenbord gooit*
Hehe, vervelend he, geen wederhoor? ;-) Ik heb het geluisterd net. Onderwerp van het gesprek was vooral thema referendum en de referendumwet en niet zozeer het associatieverdrag zelf al kwam die wel ter sprake en werd die wel als voorbeeld gebruikt. D66 heeft hun mediastrategie wel flink aangepast trouwens, Kees V was opeens verrassend mild. Hij kan ook niet anders, het is immers hun referendumwet. Wat de presentatoren deden was de veel gehoorde kritiek op dit referendum aan Kees Verhoeven voorleggen, dat is simpelweg hun taak. Kees wist die wel aardig te weerleggen (het kan verkeren). Diezelfde kritieken (burger heeft er geen verstand van, leest geen beleidsplannen door etc etc) zijn al decennia lang de argumenten van de tegenstanders van een referendum.
.
Maar ik kan me voorstellen dat Jan begon te koken na die ongefundeerde nodeloos kwetsende woorden van die flapdrol van het FD op het einde. Want dat was een regelrechte aanval op zowel Geenpeil als Geenstijl. Zonde dat hij niet mocht reageren. Misschien zo bij Standpuntnl? Zeg je gewoon dat je over dat Schengenverdrag belt en dan begin je hierover? :P
Ik dacht nog even te wachten tot 2999.000, maar ik geloof dat ik nu wat eerder teken.
Hoe zat dat ook alweer?
Hoor en wederhoor.
ja, is niet vreemd toch. Vriend Pechtold ligt nu reeds jankend in zijn nest.. achermm.. gedemoniseerd door zo'n achterlijke groep roze knop/bol sympathisanten. Kan zijn volgende baan als M.P of E.P.wel schudden. Mijnheer Roos het ging ook niet om de inhoud, tenslotte.
Die Plag is van de extreem linkse kerk, en een ex van Barosso neem je toch ook niet serieus!
De grootste links propaganda zender van Nederland, alle gasten zijn van extreem links geluid, dus moest GS nu even gefileerd worden!
Deze ex-adviseur van Barroso was natuurlijk geheel objectief over het monster wat hij zelf mede heeft gecreëerd.
Hij vindt zichzelf wel geweldig en staat mijlenver boven het 'gewone' volk, wat volgens hem te dom is om te lezen.
fd.nl/opinie/1117503/haatgevend-refere...
Aan de andere kant, wie luisterd er nou naar Radio 1?
Man ,man ,man.....
Altijd weer van die meisjes. Gewoon doen wat de baas zegt met een lief stemmetjes de meest verschrikkelijke dingen kunnen zeggen. Zolang het eigen leuke lieve leventje maar niet in gevaar komt
Ach ja, de buklaafjes op het mediapark. Is dit nieuws? Laat staan een verrassing?
Propaganda omroep.
Nederland is een dictatuur.
En de staatsomroep de propagandamachine.
En wij maar afgeven op Poetin.
Sterf NPO, sterf.... en datzelfde geldt voor Canoy, wat een ongelooflijk stom stuk vreten is dat!
REAGEER OOK