Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-ministers bij elkaar terwijl Europa op slot gaat

Drie weken geleden leken de 28 Europese ministers van Migratie & Gelukszoekers nog geen haast te hebben met het uit de klauwen groeiende vluchtelingenprobleem, dus schoven ze hun "spoedvergadering" op de quasilange baan tot vandaag, 14 september. Drie weken later wordt Europa overspoeld, bereikt de opvangcapaciteit haar limiet en het geduld van veel burgers ook, en zag Merkel het licht zich door het conservatieve Beieren gedwongen om de grenzen met Oostenrijk te sluiten - met als logisch gevolg een domino-effect van neerdalende grensslagbomen in Tsjechië, Slowakije en Servië. Niet zelden wordt daarbij het leger ingezet, zoals in Oostenrijk en Hongarije, waar nooit eerder zo veel migranten, vluchtelingen en opportunisten op 1 dag de grens overstaken als gisteren: 5809 mensen voegden zich bij het Hongaarse jaartotaal van 195.000. In Duitsland is de schatting voor 2015 opgeschaald van 800k naar 1.000.000. Totale kosten: 10 miljard. Verder had Denemarken al Hö Hø Hü gezegd, of hoe ze dat ook zeggen in het Deens, tegen de opvang van meer ontheemdiërs. En ook de Belgen staan open voor het sluiten van de grenzen als de Duitse stoplap (of foplap, zie tweet hierboven) leidt tot meer toestroom richting België. Nederland niet natuurlijk, want MinPres Mietje is vanaf januari EU-voorzitter en die durft bij Juncker geen kwaaie dronk te veroorzaken. Diezelfde Juncker houdt overigens helemaal niemand voor de gek met zijn benadrukking dat het (tijdelijk) terug invoeren van grenscontroles is toegestaan volgens de regels van Schengen: het feit dat Frau Merkel eerst degene was die Europa opriep méér vluchtelingen toe te laten, en nu als eerste de rood/witte slagbomen laat zakken, betekent dat Schengen de facto dood is. Dat betekent dat Brussel misschien eindelijk eens gedwongen wordt om in de spiegel te kijken. "2015 gaat onverwachts het existentiële moment worden voor de EU", schrijft een verstandige Belgische hoogleraar, die terecht opmerkt dat "de uitbreidingen veel te snel zijn gegaan en weinig doordacht zijn gebeurd." (Zeg maar wat GeenPeil ook zegt.) Op dit moment komen de 28 migratieministers dus bij elkaar om 'een oplossing te zoeken', maar je moet jezelf afvragen in hoeverre de "Europese leiders" überhaupt nog in controle zijn over de ontwikkelingen. Na de gefaalde idealen van de eurozone en de stroeve onderlinge solidariteit tussen lidstaten over verdeelsleutels en opvangbeleid, hangt nu ook het Schengenakkoord boven de papierversnipperaar van de weerbarstige werkelijkheid. Is de Europese Unie zichzelf eindelijk voorbijgerend?
Instant Update I: Dijkhoff: 'Marechaussee gaat grenzen extra controleren op toenemende immigratie en mensenhandel bij Nederlandse grenzen'.
Instant Update II: De woorden 'quotum' en 'verdeelsleutel' worden alvast een maandje op de lange baan geschoven tot de vólgende vergadering in oktober. Brussels is kicking the can down the road, zoals gewoonlijk in het land der Brusselse blinden. LEBENSRAUS! Duitse grenswacht met H&K en boze ringbaard houdt Flüchtlinge tegen bij de Oostenrijkse grens. UPDATE 20u15: Er is een niet-bindende afspraak over de niet-verplichte herverdeling van 160.000 (niet-)vluchtelingen, die op 8 oktober al dan niet bekrachtigd wordt in een nieuwe vergadering. Het is dat we de EU kennen als een daadkrachtig en koersvast democratisch instituut, anders zouden we gaan denken dat ze een tikje machteloos omgaan met de massamigrerende mensenstromen...

Reaguursels

Inloggen

Anno 2015 staat vluchten synoniem aan het opeisen van een plek in de verzorgingsstaat.

Angelica | 15-09-15 | 12:40

Er zitten ISIS-klanten tussen de "vluchtelingen". Bewijs voor NL? Check het online AD artikel "Weert weigert acute opvang vluchtelingen". Op de foto staat een groep baardmannen die lachend wegloopt met tassen met hulpgoederen terwijl 1 van hen het Tawheed/IS-handgebaar maakt. En dat op 1 vd eerste dagen dat je hier bent. Een symbool dat grote minachting voor elke vorm van democratisch/tolerant denken laat zien. En voor die gasten die hier straks "volwaardige" burgers worden met stemrecht en een uitkering moeten wij belasting betalen. Kom maaf hier hoor jongens, wij zijn zo racistisch, we willen graag dat jullie het hier over komen nemen!!! GS, Pwnd en AD al aangeschreven, maar mocht niet baten.

HaarAltijdGoed | 15-09-15 | 10:11

Wie had dat gedacht, moslims het einde van de EU ....

Mr.Red | 15-09-15 | 09:48

En Sophie in t Veld maar schermen met relativatie, 160000 asielzoekers op 500 mio Europeanen. Daarnaast is ze van mening dat de Europeesche politici zich hebben laten gijzelen door de wil van het volk voor wat betreft het in te zetten beleid.

devil13 | 15-09-15 | 09:13

Vluchtelingen = migranten.

Toch grappig hoe de linkse tactiek van die twee gelijkstellen ze nu in de reet bijt.

Piet van het Padje | 15-09-15 | 08:25

De EU is nu een bewezen zinloos instituut.
Krachteloos.
Tijd om je ervan te ontdoen.
Tijd om grenzen te stellen.

Het is tijd om te handhaven.

#hoeraKMAR

Oktoberfest | 15-09-15 | 01:54

Op het hekje bij Servië na, stellen de 'grenscontroles' niets voor. Worden er migranten aangetroffen, dan worden deze gewoon naar de dichtstbijzijnde gelegenheid gebracht om de regionale asielprocedure in te gaan. Het verloopt wat rommelig en de migranten sputteren wat tegen omdat de meesten naar Duitsland willen, wat ze uiteindelijk toch wel zullen doen.
Europa gaat helemaal niet op slot, de politici weten dat maar al te goed, ze hebben al lang besloten dat zo te houden. Ze hoeven maar te vergaderen en te vergaderen en te vergaderen en het gaat vanzelf in de door de EU gewenste richting: maximale immigratie.

Zoetwaterpanharing | 14-09-15 | 22:51

kicktherabbit | 14-09-15 | 20:23


Zeg niet dat ik u een paar dagen terug al had gewaarschuwd hiervoor. Het is nog sneller gegaan mijn scenario als ik had gedacht. Welkom roepen zonder de consequenties in te zien van dat welkom roepen is dom. Zo blijkt.

tweetybird | 14-09-15 | 22:44

kicktherabbit | 14-09-15 | 20:23


Is u tere gutmensch hartje nu gekrenkt. Nou bedenk maar dat de gutmensch enkel gutmensch is zolang het hun uit komt. Komt het hun niet meer uit draaien ze net zo hard om. Welkom in de echte wereld.

tweetybird | 14-09-15 | 22:41

Ik begrijp de aversie hier niet t.o.v. een krachteloze EU.Wees blij dat de EU niet krachtdadig optreed.
Als ze dat wel deed dan zou Europa er nog oneindig veel erger aan toe zijn.

Kantana | 14-09-15 | 22:11

Uhu, weet nu al de uitkomst van die 'niet verplichte' herverdeling. Oost-Europa zegt fokjoe met je verdeling en pakt niets. Braafste landen zoals Nederland pakken weer relatief de meeste gelukszoekers.
Zo gaat het nu eenmaal. Als je niet staat voor je eigen land, of erger nog.. een grote bek opzet ben je gewoon de lul.
Nederland blinkt daar in uit.
Iets met permanent calvinistisch schuldbesef, ow gesel mij.

iustus | 14-09-15 | 21:57

10 miljard? Leugens! 36.000 euro per geluk-, asiel-, of uitkeringzoeker per jaar. Dit jaar 800.000 * 36.000 euro is dit jaar alleen al 28,8 miljard. Dan komen die kosten vlgend jaar dus ook. Maar hoeveel zoekers komen er volgend jaar bij? 1 miljoen oftewel 36 miljard euro? Dan is dat volgens jaar dus weer die 28,8 miljard van de zoekers die er al zijn plus dan nog eens 36 miljard van de nieuwe zoekers. Oftewel in 2016 64,8 miljard, totaal over 2015 + 2016 dus 93,6 miljard. En het jaar daarna? Weer 1 miljoen erbij? U wordt 100% voorgelogen. De hele econimie gaat hier kapot aan. Dit is een grotere crisis dan de bankencrisis. Maar weet u wat het ergste is? We halen 2 miljoen mensen hier in een voor hen vette uitkering. Maar de 58 miljoen mensen die nog ginds zitten laat onze overheid mooi verrekken.

Patatter | 14-09-15 | 21:41

-weggejorist-

umeli | 14-09-15 | 20:53

ik zie em denken, had ik nou maar m'n AK47 meegenomen. nu moet ie wachten op 1 uit de Balkan. er waren hem net 3999 voor.

umeli | 14-09-15 | 20:53

Krijgen we binnenkort naast de babyboommeter & de allochtonenmeter ook een vluchtelingenmeter?

Bak Ellende | 14-09-15 | 20:49

Wat een machteloosheid weer in de EU. Het Westen wil wel maar het Oosten denkt weer alleen aan zichzelf. Tot ze zelf weer moeten vluchten natuurlijk dan zijn mensenrechten opeens weer super belangrijk. Hypocriete bende. Neem verdomme allemaal jullie verantwoordelijkheid en help elkaar een handje(!)

kicktherabbit | 14-09-15 | 20:23

En nou is het Schloss!

de Gebochelde | 14-09-15 | 20:22

"Vluchtelingen" "Volksvertegenwoordigers" enfin ik mis nog een trutje op TV wat ons doet uitleggen dat de Nederlandse arbeider nog wel wat meer kan doen tegen alle ellende in deze wereld. Kots.
 
Als dit geen schaakzet tegen de Europese cultuur en arbeidersklasse is, ja dan niks wat dat is dit gewoon. Fucking Merkel. Fucking Duitsland. Zijn ze helemaal van der pot gerükt daarzo.

LetTheSunshine | 14-09-15 | 20:18

De kwaaie gezichten van de booslims die hun zin deze keer nou eens NIET niet krijgen (op de foto met die gewapende grenswachter) maken mijn dag weer goed!

telelezer | 14-09-15 | 20:02

Grenzen dicht in Duitsland? Nu zullen dus alle 800.000 deurklopppers uit Duitsland hierheen komen want de slappe Haagse Pinokkio marionet van Brussel zal niet tegen de EU durven ingaan.
En DAT vertegewoordigt ons hoe wij moeten leven en wat wij moeten betalen, Het is gewoonweg schandelijk!

telelezer | 14-09-15 | 19:59

Vorige week riepen ze hier nog de grenzen kunnen niet dicht. Oeps weer een foutje. Ze kunnen zelfs sneller dicht als dat ze toendertijd open zijn gegaan. Ik hoop nu op morgen de gulden en de knaak terug.

tweetybird | 14-09-15 | 19:42

En die grenscontroles gaan eigenlijk niks uitmaken. Deze pipo's hierboven op de foto gaan later die dag een paar honderd meter verder op gewoon ergens dwars door een groenstrook alsnog gewoon de grens over.

Blubberbazooka | 14-09-15 | 19:41

Waar is Benno nu we hem nodig hebben?

Alt | 14-09-15 | 19:28

Mooi ging sneller als verwacht,nu de volle stroom richting Limburg dan kunnen bij ons over 2 weken ook de grenzen dicht.

mierus | 14-09-15 | 18:19

Heel leuk maar .... wo ist Merkel ?? Gaat zij toegeven?????
.
Een oorverdovende stilte??

elcidisback | 14-09-15 | 18:14

Mooie foto van die grenswacht.
Ik moedig aan dit voorbeeld zo snel mogelijk in Nederland door te voeren om deze plunderende welvaartzoekers een halt toe te roepen en terug te forceren naar land van herkomst. Vluchtelingen?? Mijn Oktoberfestiaans achterwerk!

Oktoberfest | 14-09-15 | 18:05

@Stormageddon | 14-09-15 | 15:41
Ja, de INTENTIE van #EUVAT is mooi. Namelijk om gigantische, megalomane bedrijven die zich fiscaal/juridisch vestigen in bijv. Luxemburg om op die manier zo weinig mogelijk belasting af te hoeven dragen, aan te pakken. Heb je je ook eens verdiept in het werkelijke resultaat tot nu toe? Inmiddels honderdduizenden kleine (micro)bedrijfjes hebben het bijltje er bij neer moeten leggen omdat de technische en administratieve druk te groot is.
.
@lulkut | 14-09-15 | 15:43
Inmiddels al een miljoenmiljard keer geroepen, maar vooruit:
- Opvang in eigen regio, in dat gigantische tentenkamp met keukens en airconditioning nabij het Mekka waar miljoenen vluchtelingen in terecht kunnen, bijvoorbeeld.
- Geen complete woningen, een zak met geld, Miele en andere overbodige/luxe voorzieningen meer voor 'vluchtelingen'. Een 'echte' vluchteling is immers blij met een dak boven zijn/haar hoofd in een omgeving waar géén oorlog is.
- Geen paspoort/visum = geen toegang.
- Diegenen die gerechtigd zijn te blijven, een échte inburgering verplichten. Normen, waarden, taal en cultuur van het gastland leren en respecteren.
- Last but not least: een ban op die achterlijkee geloofsovertuiging cq. ideologie die de Islam heeft, of in ieder geval openbare uitingen daarvan. Als er iets is dat bij heeft gedragen aan de situatie in onder andere (Noord-)Afrika, dan is het de Islam wel. Waarom dat middeleeuwse, barbaarse geloof hier naar toe nemen als je het nota bene hebt moeten ontvluchten in je thuisland?

Le Roi | 14-09-15 | 18:02

Hahaha, welkomstwinkel Duitsland gaat dicht. Maar niet getreurd, in Nederland gaan ze open. Hoe bedenken ze het. Geen cent meer naar het Rode Kruis. Zijn ze helemaal belazerd. Wanneer komt er eens een actie voor de Nederlandse minima in de volkswijken, waar straks de gelukszoekers/kwartiermakers met voorrang aan een woning worden geholpen.

echt niemand | 14-09-15 | 18:01

hier klopt iets niet!! alleen kerels van 20-30 IS kom er maar in. Huis uitkering Miele en daarna Radicaliseren

je moeder heet Henk | 14-09-15 | 18:00

Op de foto bij de tweet overigens alleen weer jonge mannen te zien. Niks geen uitgemergelde oude van dagen, vrouwen en kinderen. Nee, wel doorvoede en goed gekleede jongenmannen.

BlowingBubbles | 14-09-15 | 17:52

Aangezien de staat de primaire taak heft de Eigen bevolking te beschermen zou ik zeggen dat NU het leger ingezet moet worden om onze grenzen te bewaken en migranten terug te wijzen. Desnoods knapzakjes met halal voedsel voor twee dagen mee geven, maar wel: terug!

BlowingBubbles | 14-09-15 | 17:51

Bij de weg, iemand al iets van onze multilinguistische vriend Timmermans gehoord, behalve dat hij zaterdag nog in de Vuelta rond reed....

PijlVader | 14-09-15 | 17:45

www.rtvnh.nl/nieuws/170732/nh-peilt-90...

haha, en gisteren lazen we nog dat 1 op de 8 een asielzoeker in huis wil nemen, hoe moeten die nu binnenkomen?
Dat is gemiddeld 1 asielzoeker per 4 huisjes in de doorsnee NL straat.
Maar niet in NH dus, waarschijnlijk in Zuid-Holland, dan, Den Haag vermoed ik, maar aangezien de Noord-Hollanders er niet aan mee willen doen, wordt het dus 1 asielzoeker per twee huisjes daar in Den Haag.

Eddie the computer | 14-09-15 | 17:45

Iedere "vluchteling" die geen vluchteling blijkt te zijn meteen aanklagen wegens valsheid in geschrift/flessentrekkerij en terugsturen naar land herkomst en dat land de rekening laten betalen GVD. Ja!!

ecologiste | 14-09-15 | 17:29

Dus Duitsland heeft de grens dichtgezet. Dan gaan ze via het noorden of zuiden alsnog proberen ergens binnen te komen. Dus Frankrijk en België, en Denemarken gaan het nog leuk krijgen.

Wat betreft Nederland, kunnen we blij zijn dat Duitsland de grenzen al heeft dichtgegooid, en dat België het overweegt als de stroom zich naar onze zuiderburen verplaatst.

En in Brussel is weer eens niks besloten, niks gedaan, alleen maar slap geluld over deze kwestie. Zo slagvaardig is de EU dus.

BeunDeHaas | 14-09-15 | 17:29

Grenzen dicht, uitkeringen afschaffen voor mensen die hier minder dan 10 jaar zijn. Verbod op moskees met buitenlands geld (kerken ook trouwens)
.
En een beeld voor Janmaat, das een goeie.

Zathras | 14-09-15 | 17:19

Grenzen moeten geheel dicht!

sickstyle | 14-09-15 | 17:15

Quichegerechtigde | 14-09-15 | 16:59
De EEG was een economische Unie, de EU en hun machtsbasis gaat veel verder dan economie, het gaat om totaalcontrole/totaalmacht... zoals dat in een groot Rijk meestal zo is. Wacht maar af tot ze echt in het nauw gedreven worden en miljoenen burgers voor het EU gebouw in Brussel gaan staan. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat puntje bij paaltje ze het leger zullen proberen in te zetten tegen het eigen volk. Ik kan het even niet vinden op google, maar in principe kan de macht zichzelf al het mandaat geven om het leger in te zetten tegen het eigen volk onder de noemer 'extreem rechtse opstand' o.i.d., hoe meer opstand, hoe meer repressie. De EU en hun macht hef je niet op door vergaderen en vriendelijke protesten, dat vergt een revolutie van het volk.

XaleX_2 | 14-09-15 | 17:11

@Dhr. de Wit | 14-09-15 | 16:54
Geheel mee eens. Dit kan misschien voor een deel rechtgezet worden door de zaal in het TK gebouw die vernoemd is naar een antidemocraat en staatsgreep-pleger, de Troelstrazaal, om te dopen in de Janmaatzaal, dus naar een ware democraat met groot hart voor Nederland, die zich onder erbarmelijke politieke omstandigheden heeft opgeofferd voor het behoud van de Westerse, Nederlandse samenleving en -cultuur.

ben kokhals | 14-09-15 | 17:08

@ Berbaar | 14-09-15 | 16:54
Dat zal wel meevallen denk ik. Zolang er bij her UWV weeldig gestrooid wordt met productiewerk (inpakken, schoonmaken, sorteren en dergelijk) vacatures komt dat wel goed.
.
Lost gelijk het zogenaamde "alle werk is passend" issue op waar velen bij het UWV tegen aan lopen.

normanius | 14-09-15 | 17:05

Van Rossem | 14-09-15 | 15:14

Vi siger: Nej tak...
En omdat wij een heel vriendelijk en behulpzaam volk zijn geven wij een routekaart mee. Naar Nederland. Dat is altijd rechtdoor rijden namelijk en ter hoogte van Enschede rechtsaf. Det er meget let.

duitse herder | 14-09-15 | 17:03

@Dhr. de Wit | 14-09-15 | 16:49 "Dit alles onder het mom dat de politie niet mag binnenvallen, want 'heilige plaats'"
.
Ja, precies, dat gaat nog gezellig worden. En dat clubgebouw is nog gewoon open. In Tunesie zijn ze ook eens gaan kijken en hebben meteen 40 van die tenten dichtgespijkerd: www.jihadwatch.org/2015/07/tunisia-pol...

ben kokhals | 14-09-15 | 17:02

NEIN.... Keine Zimmer Frei... :-)

Dr.bibberrr | 14-09-15 | 17:01

De EU is een economische unie, geen politieke. En als ze economische problemen al niet aan kunnen, dan zal het bij de politieke zaken nog moeilijker gaan... uitstel van quotum was al te verwachten.

Quichegerechtigde | 14-09-15 | 16:59

@ben kokhals | 14-09-15 | 16:51
Drs. Hans Janmaat verdient postuum een heel groot standbeeld. Ook moet hij volledig gerehabiliteerd worden, dus alle rechtsgangen die hij heeft moeten maken voor zijn uitspraken dienen met terugwerkende kracht vernietigd worden.

Dhr. de Wit | 14-09-15 | 16:54

Voeg daar aan toe dat men binnen 6 maanden in eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Zo niet vervalt toelating en gaat de (nu) ex mede-lander binnen 72h terug naar waar ie van origine vandaan komt.
normanius | 14-09-15 | 16:29
Dat lijkt me niet onredelijk, ongeschoold werk zat en met toedeledokie wegwezen als stok achter de deur moet motivatie ook geen probleem zijn.
Krijgen we wel een hoop overbodige MOE-landers in de tuinbouw gok ik.

Berbaar | 14-09-15 | 16:54

Tranen in me ogen bij het zien van twee sportieve blanke jongemannen, breedgeschouderde en wapen in de hand. Tegenover een paar kudt islamieten. Zo mooi, tot hier en niet verder, geen criminaliteit, islam, onverdraagzaamheid (en ja die moet je bewaken soms met de gelijke) achter mijn rug.

Jammer dat wat er ook fout gaat in Europa, Nederland enkel toekijkt. We bestaan bij de gratie van de ballen van anderen.

the_hammer | 14-09-15 | 16:53

@Lupuslupus | 14-09-15 | 16:38
En hij was toen de énige die dat te berde bracht, en heel keurig, niks extreem of zo. Toch was de Kamer zo goed als leeg, want naar die man moest niet geluisterd worden. Democratie noemden ze dat dan.

ben kokhals | 14-09-15 | 16:51

En om onsympathiek beleid uit te voeren zoals het beperken van migratie heb je ballen nodig. En als er één ding mist aan de huidige generatie o-zo-politiek-correcte reageerders (want geen regeerders) dan is het dat wel.

Der Schnitzeljäger | 14-09-15 | 16:50

@ben kokhals | 14-09-15 | 16:43
Dat verongelijkte steekt het ergste wat mij betreft, die gluiperige vroomheid, kotsbah!
Iedere boerenlul/kut met enigzins redenatie-vermogen die verder kijkt dan de MSM weet allang dat mosketen worden gebruikt als kazerne waar illegale moslims worden ondergebracht en fungeren als opslagplaats van wapentuig en andere ellende. Dit alles onder het mom dat de politie niet mag binnenvallen, want 'heilige plaats'.

Dhr. de Wit | 14-09-15 | 16:49

Zolang niemand wordt teruggestuurd en iedereen uiteindelijk toch wordt doorgelaten zijn dit soort controles waardeloos en hoogstens een bliksemafleider van de categorie parlementaire enquête.

Der Schnitzeljäger | 14-09-15 | 16:46

O ja, voordeel van ophalen uit kampen is ook: je weet (bijna) zeker dat het echte vluchtelingen zijn. Maar je met dan wel écht de illegale bootjes terugslepen.

Hans Hillen | 14-09-15 | 16:45

@Dhr. de Wit | 14-09-15 | 16:25
Ja, meteen dat verongelijkte, en de politie wordt dan nog net niet voor racist uitgemaakt. Overigens is dit slechts" een voorbeeldje. In Parijs en elders kan ik me herinneren zijn ook voorraden aangetroffen op dergelijke locaties.

ben kokhals | 14-09-15 | 16:43

Voor een deel van die gezinnen lokt Europa. Maar met vrouw en kinderen in een gammel bootje over de Middellandse zee is veel te gevaarlijk, dus gaat de man vooruit. Even een verblijfsvergunning krijgen in een land waar dat het makkelijkst gaat en dan het gezin laten over komen. Dat is het plan.
koeberg | 14-09-15 | 15:46
.
Dat geldt maar voor een deel van de mannen die hier alleen arriveren. Nederland heeft vorig jaar 21.800 verblijfsvergunningen afgegeven. Daarnaast waren er 5.600 nareizers. Van de asielaanvragen in NL was 71% afkomstig van mannen. Als een deel daarvan voor één, twee of drie familieleden een nareis heeft aangevraagd en een deel van die 21.800 al mét familie was gekomen, dan kun je nagaan dat een groot deel inderdaad alleenstaande mannen was/is die geen nareis hebben aangevraagd. 'Vrouwen en kinderen' eerst geldt blijkbaar niet in Arabierie. Mede daarom zou ik liever zien dat Europa (net als UK) mensen laat overkomen/gaat halen in de kampen zelf. Met een bovengrens van .... geen idee. Voordeel: geen mensensmokkel, geen gevaarlijke en inhumane reis, geen belachelijke bedragen kwijt aan de reis, evenwichtige spreiding mannen/vrouwen/kinderen waarbij wél geldt kinderen/vrouwen/gezinnen/zieken eerst, gelijke kansen voor arme en rijke vluchtelingen, geen nareis (want hele gezin aanmelden) en geen uit elkaar gerukte gezinnen.

Hans Hillen | 14-09-15 | 16:41

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:23

De filmer is een Ukrainer, z'n familie staat om hen heen, luister maar naar zijn commentaar en z'n gesprekken met z'n familie.
Het lijkt me overbodig te vermelden dat het referendum binnenkort overbodig blijkt.

Krassimir | 14-09-15 | 16:41

@ Joris

Mag de eerste post van 16:39 weggejorist worden?

eerstneukendanpraten | 14-09-15 | 16:40

gaffelbaard | 14-09-15 | 16:17

Helemaal niets komma nada, het komt niet eens op Teletekst. Slaapt u maar rustig verder hoor. Peace in our time, weet u nog wel?

eerstneukendanpraten | 14-09-15 | 16:39

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 14-09-15 | 16:39

@ben kokhals | 14-09-15 | 16:33
Wat had Janmaat gelijk! Toen al! 30 jaar geleden....

Lupuslupus | 14-09-15 | 16:38

ben kokhals | 14-09-15 | 16:33

Ja, dat was in de tijd dat opkomen voor het NLs belang nog gelijk werd gesteld met extreem-rechts.
Gelukkig is die tijd nu voorbij.
Volgende stap is dat NLer stoppen met lullen en de daad bij het woord voegen. Volgens mij is die stap nog niet genomen. Af en toe zie je organisaties als bijvoorbeeld Pegida een serieuze poging doen, of bezetten actievoerders een moskee (Leiden), maar veel meer dan dat is het nog niet.

gaffelbaard | 14-09-15 | 16:37

Dan stroopt het zich nu op bij de buitengrenzen.. zonder onderdak, zonder eten, drinken en warme kleding.. de pleuris breekt daar uit binnen notime en dan gaat uit humanitaire oogpunt hup het hek omlaag. Worden er wat Aylans en Fatma's vertrapt en och en wee de wereld is boos op de EU. Die politici hebben geen oplossing gecreëerd voor het door hen opzichzelf uitgeroepen probleem. Nee, het wordt nu helemaal tig vergaderingen en toppen en spoedjes.. Waar is Mark overigens!

fikkieblijf! | 14-09-15 | 16:37

Wanneer ze met het geweer in de aanslag worden teruggewezen kan het zo maar hun hersentjes doordringen dat ze misschien toch niet zo gewenst zijn als Angelaatje zei.

Niet dat ze dan niet gaan proberen het begeerde bed,brood, en bad inclusief alle comfort te bereiken maar mogelijk komen ze er dan eindelijk achter dat niet iedereen staat te juichen.

mallekater | 14-09-15 | 16:36

Deus Absurdia | 14-09-15 | 16:12
Dat is maar de vraag mevr Merkel deed een uitspraak, die niet legitiem was goedgekeurd door de EU en verstoord nu de Nederlandse rechtsorde zodanig dat er (tijdelijke)grenscontroles moeten worden opgestart, onder het mom van verstoring openbare orde en veiligheid (wat mag volgens het Schengen verdrag).

Dat beredenerend zou je tot de conclusie kunnen komen dat mevr Merkel de staatsveiligheid in gevaar brach en dat is strafbaar wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeB...

De vraag is of een slimme (ex)advocaat haar durft aan te klagen.

2_amazing | 14-09-15 | 16:35

pennestront | 14-09-15 | 16:26
Niet mee eens.
Islamieten in nood horen in islamitische landen welkom te zijn.
De VAE, Oman, Qatar, Brunei hebben in de afgelopen jaren zo ongeveer 0,0 vluchtelingen opgevangen.
Als zelfs de rijkste arabische landen die vluchtelingen niet op willen vangen, waarom moeten NLers ze hier dan welkom heten?

Liever sturen we al die vluchtelingen terug naar IS gebied. Ik bedoel, 1.000.000 vluchtelingen, zelfs ongewapend, is een enorme overmacht voor ISIS. Dat verliezen ze. Maar nee ... liever trekken ze in grote getalen hierheen om vervolgens de mensen in de EU lafaards te noemen.
Ik wil die mensen hier niet.

gaffelbaard | 14-09-15 | 16:34

Hans Janmaat zei het al twintig jaar geleden, tegen een vrijwel lege Kamer: opvangen en helpen in eigen regio www.youtube.com/watch?v=cM9QCls5ajQ (via joostniemoller.nl)

ben kokhals | 14-09-15 | 16:33

@XaleX_2 | 14-09-15 | 16:28
... en een stukje pacifisme naar de onderdanen toe! Ik was nog 'jong' toen, dus weet de details niet. Ik geloof best dat die machtswellustige droom bij velen der elite heerste, maar het was duidelijk niet de opzet. Het is ook maar in welke mal je het giet...

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 16:32

Als ik me in een willekeurige kwaadwillende moslim profeet moet verplaatsen, dan zou deze tactiek best wel eens een afleidingsmanoeuvre voor een aankomende clusterfuck aanslag kunnen zijn.

Alle pliesies en marechaussee, douane en eventueel leger aan de landsgrenzen, de media ook alle camera's gericht op de landsgrenzen incl. emo-sensatiejournaal, de burger aan de buis/ krant/ internet gekluisterd.

Maar ondertussen worden de eventuele hotspots binnen de landgrenzen verminderd in de gaten gehouden.

p.s: Ik hoop dat dit totaal de plank mis slaat en mijn beeld vertroebeld is doordat ik wellicht teveel films en Haagse soaps heb gezien.

TP 1984 | 14-09-15 | 16:31

Kijk: als die Oostblokkers voet bij stuk houden tekent zich het volgende af:
1) Iedereen maakt de "gouden eieren" pakketten onaantrekkelijker (a la Denemarken), want wie het meeste biedt, krijgt de meeste (of allemaal) binnen en komt er niet meer vanaf. Dan leggen de Duitsers Merkel ook het zwijgen op.
2) De EU-subsidiestromen drogen op: geen gelukszoekers opnemen = geen landbouwsubsidies voor oostblok en hopelijk ook Frankrijk = geen/minder geld naar Brussel.
3) We krijgen een vrijhandelszone zonder subsidiestromen en met een redelijke mate van autonomie op multiculti / immigatie gebied.
NIKS op tegen. Toch?

Wachtmeester R | 14-09-15 | 15:40

You wish... het wordt eerder:
1. Eurogroep / EC stelt nieuwe eurobreed immigratiepakket op, waarmee landen zich verplichten asielzoekers gelijk te behandelen.
2. Er komt alsnog een verdeelsleutel
3. Zuidelijke en Oostelijke landen worden gecompenseerd met 'landbouw' subsidies

Laat er geen twijfel over bestaan: aan de asielstroom zal niets structureels worden gedaan door de huidige EU bestuurders. Hoogstens krijg je een set crisismaatregelen zoals bovenstaand die nog meer slecht dan goed doen.

Willen wij dat ons landsbestuur en het EU bestuur zichzelf hervormd en terugkeert naar een rationele politiek waarin recht gedaan wordt aan onze culturele belangen, ook op lange termijn, dan is een wisseling van de politieke wacht in heel europa noodzakelijk.

Daarom geloof ik er niets van dat dit het keerpunt al is. Dit is zoethoudertje / maatregel voor de Bühne / stiekeme verdere verslechtering nummer zoveel. Laten we maar eens zien de komende dagen welke kant dit op beweegt, ik voorspel dat we net als rondom Griekenland allemaal keihard genaaid worden en uiteindelijk de EU en Duitsland met hun machtspolitiek weer aan het langste eind trekken en er niets significants veranderd aan de bestuurscultuur die ons in deze ellende gestort heeft.

F#ckingAwesome | 14-09-15 | 16:31

@Eagle_Eye | 14-09-15 | 16:15
vechten voor hun eigen land en dat opbouwen is een beetje uit de mode hè, dat moeten dan andere weer doen.
Het westen bijvoorbeeld, terwijl die ze ook nog moet opnemen.
Ze geven geen moer om hun eigen land, ze geven wel om hun cultuur die ze meebrengen, die van de islam en ze eisen hier vervolgens alles op waaraan zijn geen cent hebben meebetaald of iets voor hebben gedaan, inclusief stemrecht.

Eddie the computer | 14-09-15 | 16:31

@pruimzuur | 14-09-15 | 16:00
Die tekst moet natuurlijk zijn:
"U bent als burger onze belangrijkste melkkoe. Mogen wij even vangen? Het mag ook in termijnen. Dat u dan niets te eten heeft is jammer maar helaas."

Dhr. de Wit | 14-09-15 | 16:29

@ Berbaar | 14-09-15 | 16:23
Voeg daar aan toe dat men binnen 6 maanden in eigen onderhoud moet kunnen voorzien. Zo niet vervalt toelating en gaat de (nu) ex mede-lander binnen 72h terug naar waar ie van origine vandaan komt.

normanius | 14-09-15 | 16:29

Tja. De EEG was tenminste wel klaargespeeld door een iets minder eurofiele en antisoeverijne elite.
Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 16:17
Het is precies dezelfde elite, precies hetzelfde doel (hebzucht/macht) en net zo ondemocratisch. Toen waren ze alleen nog niet zo ver met hun plannen om het hele continent te annexeren omwille van hun macht en hun hebzucht, dat plan is bekokstooft na de val van de Muur. Toen zagen ze de kans om het grote nieuwe rijk op te bouwen en het volk af te serveren met leugens, list en bedrog.

XaleX_2 | 14-09-15 | 16:28

@gaffelbaard | 14-09-15 | 16:17
Hoeveel van zulke containers zijn al ongecontroleerd doorgelaten?
Hoeveel zullen er nog volgen?
Hoeveel wapentuig ligt in de Ned. moskeeën opgeslagen?

Lupuslupus | 14-09-15 | 16:27

@koeberg, ik neem aan dat alle weerbare mannen opgeroepen zijn en daarmee automatisch soldaat geworden zijn.
Want zo gaat dat in oorlogstijd, je roept de weerbare mannen op om te vechten. Niet alleen je bestaande leger. Ik neem aan dat Assad ook wel iets van die richting heeft uitgevaardigd mbt IS.
Overigens is de gezinshereniging, vrouw + 2 kinderen,een fabeltje.

Ze hebben normaliter veel meer kinderen.

Nuchternederland | 14-09-15 | 16:26

Mensen in nood horen in NL welkom te zijn, en zijn dat ook. Al jaaaaaaren. Terecht.
Geluxzoekers daarentegen zijn de crimineeltjes, straatrovertjes en dochterverkrachters van de (nabije-) toekomst. Zie hiervoor de statistieken. En niet meteen janken dat dit een racies opmerking is. Wacht maar tot je eigen oude moeder neergeslagen is tijdens het pinnen of je roomblanke dochter door 3 somaliers is uitgewoond omdat ze haar een blanke slet vinden. Als 070 een burgeroorlog wil voorkomen dient men hoog in te zetten op het weren van dit tuigh.
PVV is misschien niet ideaal, maar huichelt niet zoals de policor elite.

pennestront | 14-09-15 | 16:26

@ben kokhals | 14-09-15 | 15:56
Dus de politie trekt een moskee met wapens, valse paspoorten en creditcards leeg en dan is de politie de schuldige? Het kan niet veel gekker en de reactie hierop is smeriger dan smerig:
"A spokesman for the Muslim Welfare House, where worshippers were directed after the closure of the mosque, condemned "all forms of terrorism" and said that he was "deeply concerned" about police methods." Religious places of worship such as mosques, synagogues, churches and temples are sacred and should be treated as such," he said. This type of act can only serve to undermine good community relations and fuel an Islamophobic backlash on the places of worship and on innocent people."

* kots

Dhr. de Wit | 14-09-15 | 16:25

@Eagle_Eye | 14-09-15 | 16:15
Oh, ik begrijp ook wel dat ze hierheen willen. Maar dat ik begrijp dat ze hier willen wonen betekent niet automatisch dat ze ook recht hebben om hier te wonen.

koeberg | 14-09-15 | 16:23

@gentle giant | 14-09-15 | 16:06 "Toch wel interessant wat Willie hier morgen over te melden heeft."
.
Als Hij zijn eed nakomt, dan is'Ie morgen ergens bij de grens, op Zijn paard. Je legt een eed af of niet, en nog tax-free ook, en een Man een man, een Woord een woord.

ben kokhals | 14-09-15 | 16:23

Die vingerafdrukken worden natuurlijk uit de database gehaald zodra de immigrant zijn verblijfsvergunning heeft. Want privacy enzo.
sinar2 | 14-09-15 | 15:57
Ja ik ben bang dat U gelijk hebt.
Een aparte status voor "mede-landers" die via procedure toegelaten worden lijkt me ook aan de orde.
Eerst 5 jaar laten zien dat je produktief bent (3 uit 5 jaar werken) en meer nederlands beheersen dan "iek wil ooitkierink", daarna pas (semi) permanente verblijfsvergunning.
Eerste 10 jaar van verblijf een misdrijf plegen dan toedeledokie opgerot en gezinshereniging pas als je ze zelf, middels een baan, kan onderhouden.

Berbaar | 14-09-15 | 16:23

@de uitbater | 14-09-15 | 16:14
Daar ben ik zelf ook nog niet over uit.. Je kan niet reageren in de comments om dit eventueel te kunnen debunken. Echter in Zweden en in de UK kan je ook niet bepaald spreken van een hoax qua het aantal verkrachtingen, eerder het topje van de ijsberg. Dus het zou zomaar waar kunnen zijn, dat sommige immigranten denken dat Europa een verkrachting paradijs is. Erg verontrustend.

Gaul Shaarad | 14-09-15 | 16:23

@omanders | 14-09-15 | 16:19
Scherp.

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 16:22

@ Lupuslupus | 14-09-15 | 16:16
Als de pleuris uitbreekt is het echt niet lastig om aan schiettuig te komen, is het met een beetje goede wil nu feitelijk ook al niet. Vraag is alleen wat je er voor gaat betalen tegen die tijd.

normanius | 14-09-15 | 16:22

Eagle_Eye | 14-09-15 | 16:15
Een van de grootste vergissingen van de verzorgingsstaat was een uitkering beloven aan iedereen die zomaar binnenwandelt als 'vluchteling'. Maar het overgrote deel van deze mensen die nu Europa binnenvallen zaten al geruime tijd veilig in Turkije, een -moslim-land waar iedereen wat van zijn leven kan maken, waar werk en beschaving is, waar veiligheid is, en waar duizenden westerlingen graag op vakantie gaan. Maar dat is nou net niet goed genoeg - liever willen ze het gratis geld dat in west europa te halen valt.

Adversary | 14-09-15 | 16:20

28 Europese ministers en allemaal onozele die een hoop geld opstrijken, maar de visie bezitten van een domme koe. En zo zitten er nog heel wat in Brussel die eigenlijk nog te duur zijn voor een verlopen tramkaart .

fleurtje | 14-09-15 | 16:20

@meneer Q | 14-09-15 | 16:06
Dat plemp jij wel zo lekker cynisch maar pas poneerde een of andere Haagse strijkert op de radio dat alle scheefhuurders een beetje moesten voortmaken met uit hun sociaal huurwoninkje op te sodemieteren want dan zouden er 600.000 woningen beschikbaar komen voor profiteurs, eh vluchtelingen.

Conan de Rabarber | 14-09-15 | 16:20

@Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:33


Kenteken lijkt op Güstrow, bij Rostock.

omanders | 14-09-15 | 16:19

@Vrije Nator | 14-09-15 | 16:14
Graag gedaan :-).

Lupuslupus | 14-09-15 | 16:19

@XaleX_2 | 14-09-15 | 16:11
De regerende elite. Tja. De EEG was tenminste wel klaargespeeld door een iets minder eurofiele en antisoeverijne elite.

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 16:17

@de uitbater | 14-09-15 | 16:14
Hoop ik ook. Denk het wel eigenlijk. Dat lachje is zo nep. En het lijkt me sterk dat hij niet weet hoe je nazi uitspreekt. Dat is immers het favoriete woord om blanken te beschrijven.

Vrije Nator | 14-09-15 | 16:16

@KlunsJohannus | 14-09-15 | 16:05
Nee de boven.ons.gestelden. gaan helemaal niets doen om onze bevolking te beschermen. En we mogen onszelf ook niet beschermen, we kunnen dat niet eens want alleen criminelen hebben wapens. Wat moet ik met mijn paraplu en aardappel schilmesje tegen een kalasjnikov?
En voor de goede orde, ik verklaar niemand de oorlog maar zou mijzelf wel graag willen beschermen.

Lupuslupus | 14-09-15 | 16:16

Jammer dat we deze 'vluchtelingen' niet gewoon 'mensen' noemen. Dat zou je toch bijna vergeten, als je alle reacties naleest. Ik zie beelden van kinderen en ouders die de wanhoop nabij zijn. Mensen die huis en haar achterlaten, in de hoop op een beter leven. Dat ze niet naar een buurland vluchten snap ik wel, want overal op de wereld is het bekend dat met name in DE en NL de uitkeringen voor het oprapen liggen. Maar zeg nu zelf, als jij moet vluchten, waar vlucht je dan het liefst naartoe? Een land zonder toekomst, of een land waar alles gratis is?

Eagle_Eye | 14-09-15 | 16:15

Als NAVO morgen in Libie en Syrie een invasie starten, Assad meehelpen het tuig af te schieten dat zal het wel weer niet worden.
Jammer hadden ze gelijk SA en Iran mee kunnen nemen.

Uw Verzekeringsadvis | 14-09-15 | 16:15

@Lupuslupus | 14-09-15 | 16:10
Hmm, vreemd. Ik zou toch kunnen zweren dat ik er van Leeuwen zag staan. Oh well :) Bedankt voor deze terechtwijzing.

Vrije Nator | 14-09-15 | 16:14

@Gaul Shaarad | 14-09-15 | 16:11
Dat lijkt me hopelijk een hoax?

de uitbater | 14-09-15 | 16:14

@2_amazing | 14-09-15 | 15:52
Het gaat om context. Merkel gedroeg zich niet als foute Duitser

Deus Absurdia | 14-09-15 | 16:12

Schengen is dood... Leve de EEG!
Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:13
De EEG was net zo'n eng gedrocht dat niets met het volk te maken had, maar met het grote geldspel van de elite. Het verschil is dat de EEG beperkt bleef tot het geldspel zelf en niet de soevereiniteit van het land noch het volk ondermijnde, tenminste niet direct.

XaleX_2 | 14-09-15 | 16:11

Digitaal Smoelwerk | 14-09-15 | 15:53
Vluchtelingen worden (gelukkig nog) niet tegengehouden hoor. Ze willen hier mensensmokkelaars mee onderscheppen. Goede zaak natuurlijk, zolang ik maar geen last heb van die grenscontroles. Voel me dan net een gevangene in mijn eigen leefwereld. Bijbehorend neveneffect is natuurlijk dat ze hopen dat mensensmokkelaars een ander land uitkiezen dan Nederland.

kicktherabbit | 14-09-15 | 16:11

En dan heb je ook nog de Afrikaanse "vluchtelingen", die viriele jonge gasten zien het hier in Europa helemaal zitten..
youtu.be/6gyr5XsOufw

Gaul Shaarad | 14-09-15 | 16:11

@Vrije Nator | 14-09-15 | 16:09
Dit artikel is geschreven door Van Rossem.

Lupuslupus | 14-09-15 | 16:10

Grenscontroles, meh, alleen voor de vorm en om de kritiek wat te laten afnemen. Verder is het gewoon een groot toneelstukje want alle EU staten weten niet eens meer hoe ze hun grenzen moeten bewaken en hebben er niet eens de mankracht voor. Of ze moeten natuurlijk met scherp gaan schieten maar dat gaat niet gebeuren.
De fluwelen kolonisatie ligt nog gewoon op schema.

Conan de Rabarber | 14-09-15 | 16:09

@CFCR | 14-09-15 | 16:07
Waar doel je precies op? Waarin heeft Wilders weer gelijk?

koeberg | 14-09-15 | 16:09

Kijk, dit is een beter artikel dan die blamage van laatst over Wilders, Van Leeuwen. Zo ken ik je weer.

Vrije Nator | 14-09-15 | 16:09

Goh Wilders heeft weer gelijk! En maar lachen om Wilders!

CFCR | 14-09-15 | 16:07

Oh god.. ze zijn zich nu al rijk aan te rekenen. De mooiste is dat de zeloten hier denken dat Schengen nu 'dood' is, terwijl de maatregelen die nu worden gebruikt in lid 2 van het verdrag staan als mogelijkheid. En in 2011 al eens werden gebruikt.
.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat zo'n tokkie hier gaat kraaien dat ze verhoord zijn.. of dat ze onder druk van de publieke opinie, gevormd door Geenstijl, [smirk] gedwongen zijn...

Deus Absurdia | 14-09-15 | 16:06

Toch wel interessant wat Willie hier morgen over te melden heeft.

gentle giant | 14-09-15 | 16:06

Het tekort aan woonruimte voor asielzoekers kan worden opgevangen door ook koopwoningen beschikbaar te stellen.
Het COA kan dan de noodzakelijke financieele regelingen treffen.

meneer Q | 14-09-15 | 16:06

Lupuslupus | 14-09-15 | 15:57
Is het dan tijd om als burgers letterlijk de oorlog te verklaren aan iedere illegaal die nu nog hier rondloopt? Jouw reactie laat weinig andere opties over. Want de politiek (en dus de legers) gaat niets doen als puntje bij paaltje komt.

KlunsJohannus | 14-09-15 | 16:05

Schengen dus terug naar de basis: Wijndorp in ZO Luxemburg, favoriet verblijfsdorp van Juncker want: Luxemburg & Wijndorp.

Brulboei_61SB | 14-09-15 | 16:02

Ondertussen gaat de invasie vrolijk door, welterusten €u ministers.

de uitbater | 14-09-15 | 16:02

-weggejorist-

KlunsJohannus | 14-09-15 | 16:00

Schengen: Niet lang genoeg over nagedacht.
EURO: Niet lang genoeg over nagedacht.
EU Grondwet: Niet lang genoeg over nagedacht.
... Als die prutsers blijven roepen dat het antwoord ligt in "méér EU", dan Zot:
"Denk daar nog maar wat langer over na."

Zeddegeizot | 14-09-15 | 16:00

@Dhr. de Wit | 14-09-15 | 15:22
Ik haal hier weer een van uw reaguursels aan, om een schitterend punt te maken. Van de week gevonden op de site van gemeente Landgraaf, onder het kopje 'burgerparticipatie'.
.
"*U bent als burger onze belangrijkste klant*. Een klant waar we graag mee samenwerken ter verbetering van de kwaliteit van ons gemeentelijk beleid en de uitvoering ervan."
.
*Herinneren doet pittig mailtje te versturen om die klinkklare nonsens te laten wijzigen.

pruimzuur | 14-09-15 | 16:00

@--sql error-- | 14-09-15 | 15:36
Als je die 90% van het totalitaire systeem dat Islam heet wil verbieden en de vrijheid van godsdienst behouden (dus die 10%), dan zal je als overheid moeten benoemen wat verboden is en wat toegestaan.

koeberg | 14-09-15 | 15:58

Dat "grenzen dicht" is natuurlijk een utopie. Ze bedoelen de wegen die naar de grenzen leiden. Nou als die versperd zijn gaat de invasie toch gewoon door de bossen, weilanden etc? Niets zal ze tegenhouden.
Dit zijn geen vluchtelingen, dit is een bezettingsleger dat de 50 miljoen moslims die al in Europa zijn, komt versterken.
En dit is nog maar de voorhoede....

Lupuslupus | 14-09-15 | 15:57

Tel voor iedere asielzoeker er 3 bij voor de gezinshereniging, en we zitten dan dit jaar op 3 tot 4 miljoen nieuwe mensen hier. Die van verleden jaar en volgend jaar tellen we dan niet mee.

070 | 14-09-15 | 15:57

Als ze dan toch weer vergaderen; kunnen ze dan de illegale bezetting van Cyprus door Turkije uit 1974 even meenemen?
Was een voorwaarde voor toetreding van Erdogan en zijn vreedzame volk tot de EU.

Piet Karbiet | 14-09-15 | 15:57

@Berbaar | 14-09-15 | 15:46
Was dat maar zo. Die vingerafdrukken worden natuurlijk uit de database gehaald zodra de immigrant zijn verblijfsvergunning heeft. Want privacy enzo.

sinar2 | 14-09-15 | 15:57

@Eddie the computer | 14-09-15 | 15:47
Ik vrees dat wanneer de vla ooit in de ventilator raakt, men zich weleens rot zou kunnen schrikken www.telegraph.co.uk/news/uknews/141953...

ben kokhals | 14-09-15 | 15:56

@ja,diedus! | 14-09-15 | 15:49
Nee uiteraard niet. Het was meer dat het me opviel. De realiteit ontken ik zeker niet!

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:56

Over een maand weer vergaderen. Ach Ja, waarom ook niet.
Het plebs ruimt de rotzooi wel op.

Piet Karbiet | 14-09-15 | 15:53

Fijn om te zien dat er in de rest van de EU nu PVV idealen van stal gehaald worden. Nu NL nog!

Digitaal Smoelwerk | 14-09-15 | 15:53

koeberg | 14-09-15 | 15:30
Nee, ik ook niet.
Maar uiteindelijk gaat het wel gebeuren, maar dat maken wij niet meer mee.
Sinds dat de eerste aap die rechtop ging lopen een beetje mens begon te worden, laten we zeggen zo'n 70.000 jaar geleden, zijn er honderden godsdiensten en duizenden goden geweest.
De meeste bestaan niet meer, of hebben zich teruggetrokken of zo, dus God en Allah en Krishna, of wat er allemaal nog over is, zal ook wel eens ophouden te bestaan.
Daar heb je wel de tijd voor nodig om te evolueren, maar zoals het er nu naar uit ziet, wil de doodscultus van de vrede dat niet afwachten en de zaak al eerder laten knallen.
Dus je kan wel de andere kant uitkijken en zeggen:"Dat gaat nooit gebeuren", maar als iedereen dat zou doen zouden we nu nog aan een liaan door het oerwoud zwieren.

Cuyahoga | 14-09-15 | 15:53

Wilders roept "minder minder minder" zonder dat er maar 1 minder wordt, en wordt daarvoor vervolgt ivm verstoren openbare orde

Merkel roept "meer meer meer" en heel Duitsland loopt vol de openbare orde wordt verstoord, maar wordt niet aangeklaagd.

2_amazing | 14-09-15 | 15:52

Tjonghu als je dit niet hebt zien aankomen mis je een aantal chromosomen, tevens blijft het symptoom bestrijding, zonder actieve deelname van de 'vluchtelingen'zelf, dus geen vlucht maar terugvechten zal het IS terreur gewoon doorgaan alsmede de toestroom van de zelfbenoemde vluchtelingen.

NB-Stb | 14-09-15 | 15:51

Mooi, grenzen dicht voor de achterlijke horden uit Afrika en het M.-O.
.
Nu "Mad Merkel" nog opsluiten in een inrichting met geluiddichte en gecapittioneerde wanden, zodat ze voor niemand meer een gevaar vormt, het Schengen-verdrag door de schredder en alle "vluchtelingen"-verdragen, waarbij zgn. vluchtelingen van andere continenten moeten worden opgenomen, in de fik steken en dan komen we in de goede richting.

Digital Refugee | 14-09-15 | 15:51

Het is alleen maar "Dolle Dinsdag" vandaag. Ook al is het maandag.

onnosel | 14-09-15 | 15:51

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:47 Oki , dacht al dat je een Pechthold-reflex had en alles weer in twijfel trok. Onder het motto als het nummerbord niet klopt , dan zal de rest ook wel niet kloppen.

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:49

Hoe makkelijk is het om in deze asielchaos voor moslims die al woonachtig zijn in NL en alle toelagen en uitkeringen al ontvangen om nogmaals achter in de rij te gaan staan voor een gratis huis/uitkering/toelagen en wasmachine? De 'vluchtenlingen' zonder paspoort worden al zo 30 jaar op hun bruine ogen geloofd door de zieligheidsindustrie van de pvda.

toetanchamon | 14-09-15 | 15:48

@omanders | 14-09-15 | 15:32 "De Europese Unie heeft militaire actie tegen mensensmokkelaars goed gekeurd"
.
Maar wie gaat dat doen? Eurogendfor? De NAVO? Of is dit een truc ("never let a good crisis go to waste") om een EU-wehrmacht in de stellingen te zetten.

ben kokhals | 14-09-15 | 15:48

Hier ver buiten EUropa verklaren ze 'jullie' compleet, maar dan ook compleet voor gek.

Dat er nog geen grote demonstraties zijn uitgebroken of opstanden.

Maar het meest bange wordt ok nog wel van hoe deze crisis zal worden geframed naar alles wat een hekel heeft aan de huidige EU.

Dop in Osaka | 14-09-15 | 15:48

@ Adversary | 14-09-15 | 15:41
Ik heb het al eerder eens geroepen.
Dat is slechts de container welke ze onderschept hebben. Joost mag weten wat er inmiddels al niet via andere kanalen Europa binnen gemokkeld is.
.
Ik zie in de rijkelijk aanwezige filmpjes namelijk nauwelijks tot geen fysieke controle van tassen/koffers. Tevens hoor je niets of niemand over controle op waar zgn. hulpgoederen vandaan komen of wie ze financiert.

normanius | 14-09-15 | 15:48

Power to the people. Mooi liedje van John Lennon.

onnosel | 14-09-15 | 15:47

ProAsfalt | 14-09-15 | 15:45 Ik denk eerder aan zwarte piet , maar als ik die filmpjes zo eens bekijk denk ik dat je gelijk krijgt.

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:47

@ProAsfalt 15:45
Merkel gokt gewoon dat een verergering van de vluchtelingencrisis in haar belang is.

tipo | 14-09-15 | 15:47

@ja,diedus! | 14-09-15 | 15:40
Ja, oeluh. Kan. Alles kan verdorie.

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:47

@Adversary | 14-09-15 | 15:41
en neem dan alleen België eens; tussen de 100.000-300.000 wapens zijn daar 'vermist' geraakt de afgelopen tien jaar.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150901_0184...
Als je dan de rest van Europa hierbij betrekt, vrees ik dat er al meer dan genoeg wapens in omloop zijn voor een burgeroorlog en ik vrees ook dat die er gaat komen.
Maar zo te zien, in het filmpje, gebeurt de bevoorrading van de kalifaatbroeders in de EU vooral met splinternieuw wapentuig, doet S.A. toch nog 'iets' voor hun moslimbroeders.

Eddie the computer | 14-09-15 | 15:47

"No binding EU asylum seeker quotas in latest draft, emphasis on fingerprinting and hotspots"
Dat "fingerprinten" (en eventueel DNA afnemen) is dan wel weer een goed idee.
Dat gaat in de toekomst het oplossingspercentage voor allerhande misdrijven flink opkrikken.

Beter zou zijn om alles wat beetje naar gelukszoekerT riekt terug te sturen evenals iedereen die hierheen komt vanuit een veilig niet-EU land (Turkije).
Uiteraard met de aanzegging dat ze NOOIT meer welkom zijn in de EU, we hebben Uw (biometrische) gegevens.

Berbaar | 14-09-15 | 15:46

@Nuchternederland | 14-09-15 | 15:26
Je bent alleen deserteur als je dienst hebt in het leger, niet wanneer je als burger vlucht. Overigens hebben die mannen hun vrouwen niet in Syrië achter gelaten. Ze zijn met hun gezin uit Syrië gevlucht en zitten al een tijd in een vluchtelingenkamp in (veelal) Turkije. Omdat er voorlopig geen kijk is op een terugkeer naar Syrië en wonen in een vluchtelingenkamp ook geen toekomst biedt zijn ze op zoek naar een toekomst buiten Syrië. Voor een deel van die gezinnen lokt Europa. Maar met vrouw en kinderen in een gammel bootje over de Middellandse zee is veel te gevaarlijk, dus gaat de man vooruit. Even een verblijfsvergunning krijgen in een land waar dat het makkelijkst gaat en dan het gezin laten over komen. Dat is het plan.

koeberg | 14-09-15 | 15:46

@Poreknak | 14-09-15 | 15:44
Of sinterklaas komt het land niet meer in.

ProAsfalt | 14-09-15 | 15:45

Zolang Pinokkio niet op de felbegeerde pluche van Brussel zit, gaan hier de grenzen echt niet dicht.
Het gewauwel over het stoppen van de mensensmokkelaars, ze durven niet eens immigranten te zeggen, is dit land een speelbal van Merkel, Junker en de rest van het dictatuur!

lanexx | 14-09-15 | 15:45

Die "humor" van Pechthold krijgt nu heel snel een achterhaalde baard en komt niet goed meer uit de verf.

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:45

Met dank aan Frau Merkel (D). Eerst de sluizen wagenwijd openzetten en na een aantal weken op haar rasse schreden terug te komen.

Van een natuurkundige, dat is Frau Merkel van origine, zou je toch mogen verwachten dat zij de gevolgen kan inschatten van een zet dan wel dat zij al heeft nagedacht over de volgende zet.

Maar ja, kennelijk prevaleert de ideologie boven de wetenschap.

ProAsfalt | 14-09-15 | 15:45

Sateetje | 14-09-15 | 15:22

Volgens IS zijn er inmiddels 4.000 jihadisten het avondland binnengesmokkeld om hier uit naam van de barbaarse profeet Mohammed (dat hij verdrinke in kamelenpis) dood en verderf te zaaien. Die container was duidelijk voor deze heren bedoeld maar gelukkig op tijd onderschept. Maar dit zul je niet op Teletekst lezen want stel je voor dat de publieke opinie nog meer anti-asielzoekers zal worden, dat willen we toch niet met zijn allen?

eerstneukendanpraten | 14-09-15 | 15:44

In willekeurig asynchrone volgorde: Grexit ja/nee, jaarlijkse hofhouding Brussels <>Straatsburg en v.v., "Sign I, collect €€€, fuck off" regeling, Verhofstadt de megalomaan, zuipschuit Junckers, "economoische voorspoed ? dan Brussel meer taxpoet"-regeling, rechtere bananen &komkommers/etiketten op olijfolieflesje in een restaurant, de cookie wet, "kinderen onder de 8 mogen alleen ballonnen opblazen onder toezicht van volwassen"-verordening, "Deens gebak bevat teveel kaneel(volgens de EU)en dat moeten we niet willen"-voorstel.
.
.
De EU in huidige vorm is ten dode opgeschreven.
We gaan terug naar een EEG vorm met handelsovereenkomsten en soevereiniteit wordt weer een nationale aangelegenheid. Zoals het hoort. Nationale regeringen zullen - in toenemende mate - meer moeten gaan inbinden als het om de EU gaat....
.
.
En oh ja, tekengeenpeil.nl: iedereen in de familije/vrienden-/kennissenkring al een formulier onder de neus geduwd ? Nee ?! Ga 'ns gauw regelen dan.

Grijskijkert | 14-09-15 | 15:44

Grenzen dicht: Sinterklaas komt vroeg dit jaar.

Poreknak | 14-09-15 | 15:44

@Le Roi | 14-09-15 | 15:31
Ik ben oprecht erg benieuwd naar uw oplossing.

lulkut | 14-09-15 | 15:43

Pechtold heeft nog steeds niet gereageerd, kennelijk nog bezig om een grap te bedenken.
CoffeePatch | 14-09-15 | 15:22

Yep, pang pinda kwatta quinsy

Poreknak | 14-09-15 | 15:43

Prima toch? Hou die grenzen gewoon dicht. Als ze alleen hier konden komen, dan kunnen ze ook weer alleen weg. Het interesseert me weinig, en die plaatjes van verzopen babies, kleuters, peuters, volwassenen laten me ook koud, ze doen het zelf, niemand heeft het ze bevolen. Zo, doei, kom maar hier die minnetjes.!

De Mentalist | 14-09-15 | 15:42

De domheid van Pechthold heeft een gezicht gekregen.

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:42

@Min-of-meer | 14-09-15 | 15:39
Ik denk dat de PvdA na de aanstaande verkiezingen zo gereduceerd is dat wat ze zeggen alleen nog waarde heeft voor hun resterende achterban van ca. 10 m/v.

Eddie the computer | 14-09-15 | 15:42

Sateetje | 14-09-15 | 15:22
Griezelig filmpje! Je ziet ze de dozen gewoon openmaken en wapens en wapenstokken eruit halen. "Hulpgoederen", m'n reet. Burgeroorlog vormt zich onder onze ogen. Het laatste wat we nodig hebben is gewapende moslim milities op Europees grondgebied. Verrassing: ze zijn er al. En ze hebben wapens. We moeten ALLE 'migranten' NU in concentratiekampen vastzetten. Eng woord, maar tenzij we echt gewapende moslimguerilla's in onze straten willen, de enige oplossing.

Adversary | 14-09-15 | 15:41

Vorige week hoorde ik ene Wilders roepen dat een Islam tsunami bezig was en we onze grenzen moesten controleren.
Ene Pechtold riep dat dit onzin was en dat het allemaal héél erg meeviel....
Wie heeft nu wéér gelijk gekregen?
-
Mensen, onthoudt dat Pechtold aast op de PvdA import stemvee moslim en net als de PvdA volkomen bereid is daarvoor Nederland aan de islam uit te leveren als hij premier wordt.

Moi2 | 14-09-15 | 15:41

domheid domheid domheid en politiek correct. al kan dat laatste wat mij betreft ook vervangen worden door domheid.

verbanden | 14-09-15 | 15:41

@Le Roi | 14-09-15 | 15:31
Die EUVAT is helemaal geen nutteloos ding, sterker nog, dat hadden ze 40 jaar geleden al moeten regelen, in elk geval ver voordat ze met de ooit met de euro begonnen. Eerst belastingharmonisatie en tariefunie, dan sociale wetgeving op 1 lijn krijgen en dan kun je denken, goed nadenken... over een gemeenschappelijke munt. Maar ja, in Europa doen ze alles in omgekeerde volgorde. En daarom gaat het fout. Dat is één van de redenen waarom het Europese project al 25 jaar uit de rails loopt. De trein is allang ontspoort, alleen dendert 'ie nog door, over de bielzen. Nog een paar crises als deze en de trein dondert eindelijk om. Ik wacht er eerlijk gezegd al een tijdje op.

Stormageddon | 14-09-15 | 15:41

Kan Sharon niet als grenspost fungeren?
Daar kom je echt niet langsheen.

Poreknak | 14-09-15 | 15:41

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:33 Dus die Russen kunnen volgens jou niet op vakantie zijn in Duitsland ?

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:40

Kijk: als die Oostblokkers voet bij stuk houden tekent zich het volgende af:
1) Iedereen maakt de "gouden eieren" pakketten onaantrekkelijker (a la Denemarken), want wie het meeste biedt, krijgt de meeste (of allemaal) binnen en komt er niet meer vanaf. Dan leggen de Duitsers Merkel ook het zwijgen op.
2) De EU-subsidiestromen drogen op: geen gelukszoekers opnemen = geen landbouwsubsidies voor oostblok en hopelijk ook Frankrijk = geen/minder geld naar Brussel.
3) We krijgen een vrijhandelszone zonder subsidiestromen en met een redelijke mate van autonomie op multiculti / immigatie gebied.
NIKS op tegen. Toch?

Wachtmeester R | 14-09-15 | 15:40

@F#ckingAwesome | 14-09-15 | 15:36
Een van de comments spreekt boekdelen:
"What a shame these people have oil under them, without that they would be nothing."
En zo is het! Alle technologie wordt geleverd door het Westen. Zelfs met al het geld op de wereld krijgen ze zelf niets voor elkaar.

Dhr. de Wit | 14-09-15 | 15:40

Maar hoe moeilijk is dit probleem nou helemaal?

1. Maak die Save Zone daar in noord Syrie. Met de US met de Turken.
2. Leg daar een nette landingsbaan aan.
3. Breng de mensen terug daar naar toe en voorzie ze daar van alle noodhulp. Kost daar fractie van wat opvanglocaties hier in NL kosten.
4. Optie: Zorg daar voor opleiding en evt mobiliseren/empoweren van deze mensen om voor zichzelf op te komen tegen Assad en IS.

Martin007 | 14-09-15 | 15:40

"Verder had Denemarken al Hö Hø Hü gezegd, of hoe ze dat ook zeggen in het Deens, "

Dat weet Duitse Herder wel mits hij natuurlijk voldoende is geïntegreerd in de Deense samenleving.

ProAsfalt | 14-09-15 | 15:39

@Eddie the computer | 14-09-15 | 15:33
M-maar, dan kan de PvdA het niet hebben over hoe de werkgelegenheid structureel daalt terwijl de werkloosheid stijgt (hatsjoe, door hun eigen daden) en dat dat een goed argument is voor het basisinkomen waardoor de burger afhankelijk wordt van de overheid voor nog iets.

Min-of-meer | 14-09-15 | 15:39

@Aristotalloss | 14-09-15 | 15:30
Ja Merkel heeft een grote fout gemaakt. Zij was tot voor zeer kort heer een meester over Europa (zie bv gedoe met Griekenland). Ik denk dat ze flink spijt heeft van haar tactische fout.

koeberg | 14-09-15 | 15:38

@koeberg | 14-09-15 | 15:30
De PVV-oplossing (ja, die is er, en linkschmenschen doen alsof GW's enigste oplossing een genocide is) is beter: remigratie aanmoedigen dmv remigratiepremies (GEEN BASISINKOMEN ZOALS NU!), criminele dubbelpaspoortiërs een paspoort afpakken, immigratie-eisen stellen zoals Nederlandse normen & waarde accepteren (dus geen inburgeringsexamen waar de gemiddelde Nederlander zelf de antwoorden niet eens op weet), en iets van waarde zijn voor de samenleving indien geen politieke vluchteling.

Min-of-meer | 14-09-15 | 15:37

Volgens de NOS komt het vluchtelingenprobleem door Assad en niet door IS, je weet dus wat hierheen komt, de zogenaamde vrijheidstrijders.

compitaal | 14-09-15 | 15:37

Dit is onze bondgenoot in het midden oosten mensen:
www.liveleak.com/view?i=5b0_1442226917...

De natie die zichzelf uitriep tot 'moederschoot van de islam', en wereldwijd pretendeert te bewijzen dat beschaving en de arbaische islam prima samen kunnen gaan.

Diplomaten die seksslaven houden. Massale slavernij en slavenhandel in eigen land. Het veroorzaken van oorlogen in Syrië en Jemen.

Als wij echt willen dat alle vluchtelingen terug kunnen naar huis, beginnen we met de natie die aan de bron van Al Quaida, IS en Boko Haram heeft gestaan.

F#ckingAwesome | 14-09-15 | 15:36

koeberg | 14-09-15 | 15:30
godsdienst is maar 10% van het totalitaire systeem dat Islam heet. En het is vooral de rest wat in strijd is met onze wetten en cultuur (zoals daar zijn: sharia, kledingvoorschriften, discriminatie van vrouwen, een eigen onderwijssysteem, een bancair systeem, middeleeuwse medische voorschriften en voedsel hygiene, etc etc... dat heeft allemaal niets met religie te maken.)

--sql error-- | 14-09-15 | 15:36

Met deze ontwikkelingen komt de linkse roep om mensen maar binnen te laten en de wereld is van iedereen in een heel ander daglicht te staan. Het grote ongelijk van naief links is aanstaande.

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:35

En ja hoor weer de beslissingen vooruitschuiven. Deze chaos wordt door Brussel vooral gebruikt als middel om straks als het helemaal uit de klauwen gelopen is meer federale macht te legitimeren.

*soevereiniteit in bootje zet en uitzwaaien doet*

normanius | 14-09-15 | 15:35

@F#ckingAwesome | 14-09-15 | 15:30
Die institutionele tunnelvisie hebben de bureaucraten in Den Haag ook. Welke bestuurslaag je ook hebt, daar hebben ze allemaal last van, maak je daar geen illusies over.

Stormageddon | 14-09-15 | 15:35

Heeft Greet al een bedankje gehad ?
Zelfs op de Vara (Radio 1) hoorde ik instemming voor zijn ideeën. Of begint het nu een beetje te hard te branden allemaal ?

Kamervraag | 14-09-15 | 15:34

@ja,diedus! | 14-09-15 | 15:23
NOS, kom eens in!

DrakenEi | 14-09-15 | 15:34

Duitsland wordt geregeerd door een geriatrisch patiënt, (heel de EU trouwens) er zitten enorme verandering aan te komen en mutti de Koe loeit door dat er arbeiders nodig zijn, terwijl vele banen vervangen gaan worden door robots, als ze nu daar eens nog meer in investeren hoeven ze geen moslims binnen te harken die helemaal niet allemaal voortvarend aan de slag gaan, want ze spreken de taal niet, ondanks hun 'opleiding' (en zie die papieren maar eens op betrouwbaarheid te controleren, de meesten hebben geeneens hun ID-kaart meegenomen) en de jongeren hebben dankzij de oorlog niet eens leren lezen en schrijven; waardeloos volk dus voor een modern land.
Net of er alleen zorgzame, verplegers binnen komen en dokters (geriaters) of dat iedereen zich daartoe wil laten omscholen. Al die jonge mannen zeker.. die geen letter kunnen lezen. En de incidentele IT-specialisten uit het kalifaat, die zou ik maar op grote afstand houden...
www.bbc.co.uk/news/technology-33327659...

Eddie the computer | 14-09-15 | 15:33

@ja,diedus! | 14-09-15 | 15:23
Duitsland? Ik kan het kenteken van de polizeibus niet zien, maar volgens mij spreken ze geen Russisch in Duitsland.

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:33

@Catflap | 14-09-15 | 15:24
Dat is het Europees parlement. Die zijn democratisch verkozen dus die hebben geen zak te vertellen in de EU.
Wanneer er werkelijk iets besloten moet worden dan komen de ministers (of zelfs de leiders) van de EU landen bijeen om dat achter gesloten deuren even te regelen.

koeberg | 14-09-15 | 15:33

Het belangrijkste:


www.nu.nl/bootvluchtelingen/4125397/eu...


"De Europese Unie heeft militaire actie tegen mensensmokkelaars goed gekeurd. Geweld wordt hierbij niet uitgesloten.


Dat melden bronnen volgens perbureau AFP.


De militairen zouden mensensmokkelaars die in Libië actief zijn mogen stoppen en als dat niet lukt hun boten vernietigen. In juli kwam de EU voor dergelijke plannen ook al bijeen, maar nu zou het plan daadwerkelijk vorm hebben gekregen. "Aan alle voorwaarden voor militaire actie kan nu worden voldaan", aldus de bron tegenover AFP."

omanders | 14-09-15 | 15:32

Wie zei een paar jaar terug: "Ik zweer dat Ik de onafhankelijkheid en het grondgebied van het Koninkrijk met al Mijn vermogen zal verdedigen en bewaren; dat Ik de vrijheid en de rechten van alle Nederlanders en alle ingezetenen zal beschermen..." Sjonge, hoe heet ie ook weer, hij hoefde geen belasting te betalen... Maar goed, waar is die jongen wanneer hij te paard moet, en een klusje heeft, zoals Rutte op het matje roepen?

ben kokhals | 14-09-15 | 15:31

De Europese Unie, bij verre toch wel de meest nutteloze bureaucratische laag die er is. Ambtenarij 2.0 zeg maar. Niets meer dan belachelijke en ondoordachte regeldruk komt er vandaan, zie ook het hele #EUVAT debacle (nieuwe BTW regelgeving) dat nog steeds aan de gang is. Maar échte problemen oplossen en/of daadkrachtig optreden tegen actuele problematiek, ho maar. Hoog tijd dat we het hele clubje dat de EU heet gaan opdoeken en allemaal onze soevereiniteit terug krijgen. Laat Nederland weer Nederland zijn, laat Spanje weer Spanje zijn.
.
En de oplossingen voor dit hele vluchtelingenprobleem liggen voor een ieder die ook maar een beetje gezond verstand heeft, voor de hand. Helaas moet er eerst een ontzettend grote bom barsten voordat de hele linkse, slapende meuten en de hoge heren op het pluche eens wakker worden.

Le Roi | 14-09-15 | 15:31

Rukker, excuus, Rutte kennende zal NL wel iedereen binnenlaten die andere grenzen niet overkomt. Aangezien ze hier niet aankloppen als ze België en Duitsland niet binnen mogen, zullen ze wel gehaald worden. Tenslotte wil Den Haag niets anders dan zoveel mogelijk gelukszoekers binnenhalen. Alles om dichter bij het pluche in Brussel te komen.

Pikkestrijder | 14-09-15 | 15:31

@Cuyahoga | 14-09-15 | 15:23
Islam verbieden in heel de EU? Hier in Nederland is daar een grondwetswijziging voor nodig: vrijheid van godsdienst uit de grondwet. Zie ik niet zo 1-2-3 gebeuren.

koeberg | 14-09-15 | 15:30

Ik vind het mooiste dat Merkel nu heeft moeten inbinden.
-
Internationale politiek is een simpel spel: meer landen dan je lief is rennen achter elkaar aan en uiteindelijk capituleren de Duitsers.
-
Overigens heeft Merkel zich nu wel volkomen ongeloofwaardig gemaakt: eerst de armen wijd en roepen dat iedereen die zich in Duitsland aanmeldt opgevangen wordt. En vervolgens de deur in het gezicht van die mensen die door Merkel’s oproep in beweging zijn gekomen keihard dicht smijten. Mann, Mann, Mann…

Aristotalloss | 14-09-15 | 15:30

@Sateetje | 14-09-15 | 15:22
Waarschijnlijk zijn die er ook, niet elke container wordt ontdekt hea!

DrakenEi | 14-09-15 | 15:30

Stormageddon, ergens klopt wat je zegt, maar ergens anders ben ik er maar wat blij mee dat we niet met de original 12 in een EU zitten, want dan was het doorbreken van de institutionale tunnelvisie in Brussel helemaal een godsonmogelijkheid geworden.

F#ckingAwesome | 14-09-15 | 15:30

Dat er nu "een paar" grenscontroles komen is gewoon bedoelt om als verzachting het volk te kunnen zeggen "we hebben het geprobeerd" na waarschijnlijk een gruwelijke ramp mee gemaakt te hebben.

DrakenEi | 14-09-15 | 15:28

Wat die Belg in Knack zegt, heb ik een tijdje geleden ook al geschreven. Met de oorspronkelijke 12 was het Europese ideaal, zelfs met euro en een gemeenschappelijk beleid op een boel terreinen heel heeeel misschien gelukt. Met de toelating van het Oostblok zijn alle kansen daarop voorlopig met minstens 50 jaar in de toekomst uitgesteld. De eurocrisis en het Griekse drama, en deze vluchtelingencrisis laten mooi zien dat de EU kapotstuk is. En dat komt mede (voor een groot deel) door de rappe expansie richting het oosten in de jaren '90 en '00. Met die expansie zijn de doelen en dromen niet bijgesteld, of het tempo van de implementatie van die doelen niet aangepast... Welnee. Iedereen moest gewoon vanuit stilstand op de voortrazende TGV springen, vonden ze in Brussel. En nog steeds hebben ze het niet daar niet door. Meer Europa, meer meer meer... Vinden ze de oplossing. Terwijl dat het probleem is. Sukkels.
Enfin, dit is het begin van het einde.

Stormageddon | 14-09-15 | 15:27

Vergeet die 40.000 of die 120.000 extra die er verdeeld zouden moeten worden. Het gaat om vele vele miljoenen. En als heel Syrië hier zit komt half Afrika er achteraan als we de grenzen niet volledig dichtgooien.

sinar2 | 14-09-15 | 15:27

Het hele EU verhaal is bomijs, klip en klaar, nu hebben we mensen nodig die de dooi doorzetten.
In Den Haag zitten ze niet.

gentle giant | 14-09-15 | 15:27

en nog even wat anders, als Syrië in oorlog is, wat doen al die jongemannen hier dan? Allemaal deserteurs?
Serieus, waarom vechten die niet terug?
Moet je voorstellen dat NL in oorlog met België raakt (toch ook een soort van burgeroorlog), en alle weerbare mannen gaan er vandoor naar Duitsland (met achterlating van hun gezinnen).
Dat is toch desertie?
En we weten allemaal wat er onder oorlogsrecht met deserteurs gebeurt. Zijn ze misschien daar ook voor op de vlucht?
Dan zoeken ze dus landen die geen uitleververdrag hebben met Syrië. Is dat misschien ook waarom ze naar Europa willen ipv Saudi-Arabië?

Nuchternederland | 14-09-15 | 15:26

Catflap | 14-09-15 | 15:24 Je vergeet het maximale toegestane vermogen van een stofzuiger nog. Je weet wel , waardoor je twee keer zolang moet stofzuigen en waardoor de zogenaamde energiewinst is verdwenen. Weet iemand trouwens hoeveel energie die nieuwe inwoners gebruiken ? Daar kan geen slimme meter tegenop !

ja,diedus! | 14-09-15 | 15:26

Dominee-effect? Dat is een wel zeer freudiaanse typo bij een invasie van moslims.

bintang | 14-09-15 | 15:26

Het is allemaal voor de buhne. De toestroom gaat gewoon door.

McMarx | 14-09-15 | 15:25

-weggejorist-

Catflap | 14-09-15 | 15:24

Ze zitten er echt bovenop. Snelle reacties en wat een doortastend optreden. NOT. #TIMMERFRANS

Rico den Hollander | 14-09-15 | 15:24

28 landen,24 talen, met allemaal een eigen agenda.
met allemaal andere wetten en andere sociale vangnetten.
voor dat er een unie is zou dat allemaal op elkaar moeten worden afgestemd.probleem,dat duurt heel lang.wat deden de eurofielen?maakt allemaal niks uit we maken er toch 1 land van.
lukt dat,nee .

pejoar | 14-09-15 | 15:23

Hoeveel jaar zou het duren voordat iemand van dat wegkijkgajes zou durven te opperen om de islam te verbieden in de EU?
Nog een jaar of 10, 15?
Kijk iedereen met een IQ boven de 80 weet dat de islam de bron is van al deze ellende.
Maar niemand, behalve een enkeling met ballen durft dit te zeggen.

Het is toch van de zotte dat wij islamlijers toe zouden laten, terwijl dat de reden is dat ze gevlucht zijn.
Zodat we die ellende hier binnen halen.
Verbied islam, in ieder geval elke uiting daarvan in het openbaar, stuur iedereen die zich daar niet aan houdt terug naar Middeleeuwië en kom maar terug als je bij bent met evolueren.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Maar volgens het wegkijkgepeupel is dat geen oplossing want te makkelijk of zeau.

Cuyahoga | 14-09-15 | 15:23

Haha, quotum niet haalbaar, hoppa naar de lange baan.

Stelletje waardeloze opportunisten. Hoog tijd dat we de hele europese politieke kliek bij het vuil zetten. De *juiste* oplossing zoeken, nee joh, wie doet dat nou. Het gaat erom wat haalbaar is, ons uitkomt, in de agenda past of ons niet neerzet als een stel visieloze randdebielen.... dus volgt nu een serie kreten die bedoeld zijn om jullie' ongerustheid weg te nemen, terwijl wij ons in wat achterkamertjes als een razende gaan bezinnen op hoe we onze Europese techno/kleptecratie gaan redden en onze belangen veilig stellen.

F#ckingAwesome | 14-09-15 | 15:23

Een dominee-effect treedt volgens mij op wanneer het doodstil wordt in de kamer. Ik denk dat hier een domino-effect wordt bedoeld.

FrankVeer | 14-09-15 | 15:23

Europese politici dienen zich heel goed te realiseren dat indien zij niet naar hun eigen volk luisteren, dat het eigen volk nog wel eens "lastig" uit de hoek zouden kunnen komen. Per slot van rekening zitten politici daar dankzij het mandaat van kiezers en dat vergeten ze nog wel eens.

Dhr. de Wit | 14-09-15 | 15:22

Ach ja, in Griekenland is een paar dagen geleden nog een hulpcontainer vol met wapens onderschept. Het zal maar in verkeerde handen vallen......
www.youtube.com/watch?v=xn-UCR5p0y0

Sateetje | 14-09-15 | 15:22

Pechtold heeft nog steeds niet gereageerd, kennelijk nog bezig om een grap te bedenken.

CoffeePatch | 14-09-15 | 15:22

"we gaan meer controleren", en dan? Degene die niet in aanmerking komen in een katapult zetten en wegschieten?

Rest In Privacy | 14-09-15 | 15:21

en nu snap ik er helemaal niets meer van.
Zijn we vandaag geopend of wegens omstandigheden gesloten?

Nuchternederland | 14-09-15 | 15:21

Quota's vastleggen heeft ook helemaal geen zin. In twee dagen is de verwachting voor Duitsland al 200.000 omhoog bijgesteld.

jip_86 | 14-09-15 | 15:20

Goed, Dijkhof gaat eerst kijken of de asielstroom zich richting Nederland verplaatst. Wat denkt hij nou zelf? Dat het wel mee gaat vallen? En dan achteraf roepen dat hij het allemaal niet had kunnen voorzien?

Struisvogel is a bliss.

tipo | 14-09-15 | 15:20

Goh, de grenzen konden toch niet meer dicht? Net zoals 'we' niet meer uit de Euro kunnen? Zou dat ook alleen maar bangmakerij van Juncker zijn geweest? Je verwacht het w.. euh, niet.

Kapitein Stijlvol | 14-09-15 | 15:20

Tja, 1 persoon houdt je wel tegen. Of niet. Die neem je op. 10 kun je ook nog wel behappen.
Maar 1 miljoen, dat is een stormloop. Geen houden aan. Geen wonder dat iedereen nu in paniek raakt.

koeberg | 14-09-15 | 15:18

Oplossing ligt niet binnen onze grenzen. Zo lang IS wortel kan blijven schieten wil niemand terug die kant op. Ga vechten voor je land zou ik zeggen. Maar ja ik ben een Nederlander en die kunnen dat eigenlijk ook niet.

tractorband | 14-09-15 | 15:18

@Lewis | 14-09-15 | 15:13
Zelfs áls het verwachte aantal wordt bijgesteld, zal het beleid onveranderd blijven. Te weinig politici met Stallen Ballen die "grenzen dicht" (en niet semi-doorlaatbaar) durven te roepen.

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:18

Het keerpunt is sneller bereikt dan iemand zou durven verwachten Bovendien zitten de verantwoordelijken gewoon nog op het pluche en zijn ze direct aanspreekbaar. Dus niet meer over een paar jaar handenwringend toekijken, maar nu en hier! Double-whammy!

ole guapa | 14-09-15 | 15:17

Waar is die bijeenkomst, in Neurenberg?

Cuyahoga | 14-09-15 | 15:17

Die 28 leiders hebben we tijdens de vorige crisis te Griekenland ook al in actie gezien. Gevolgen: Deel staatsschuld kwijtgescholden, daling BBP met 30%, werkeloosheid 25%, jeugdwerkeloosheid over de 50% en met een privatiseringsgolf wordt ons onderpand voor een habbekrats aan de Chinezen weggegeven.

Europa heeft vele keizerrijken gekend. Allemaal omgevallen.

Feynman | 14-09-15 | 15:16

@Stormageddon | 14-09-15 | 15:13
Er komen alleen wat extra controles. Iets met druppen en gloeiende plaat.

Hulde voor deze eerste stap, maar wacht even met de feestvreugde. Extra controles zegt niets over hoe open de grenzen nu zijn. Mogelijk (en hoogstwaarschijnlijk) worden illegale migranten gewoon binnengelaten. Vooral die "Syrië, Syrië!" roepen. Stroom wordt dus niet effectief gestopt. Symboolpolitiek waar de Duitsers nota bene mee begonnen zijn.

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:16

Onvoorstelbaar hoe dit in recordtempo volledig uit de klauwen giert. Het lijkt wel of het verwachte aantal asielzoekers per week met een paar honderdduizend moet worden bijgesteld.
Wie niet begrijpt dat dat niet vol te houden is, is on-voor-stel-baar naïef of heeft echt kwaadaardige bijbedoelingen, iets anders kan ik er niet van maken.

Lewis | 14-09-15 | 15:13

Schengen is dood... Leve de EEG!

Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 15:13

Instant instant update:
Nederlandse grens ook dicht... Nou ja.... Beetje. We blijven Nederland.
nos.nl/l/845826

Stormageddon | 14-09-15 | 15:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken