
Die Oekraïners valt het moeilijk kwalijk te nemen. Ze nemen het by proxy op tegen Rusland, en Oekraïne's capaciteiten
verbleken nu eenmaal tegenover de Russische. Dan vraag en pak je alle hulp die je kunt krijgen. En volgens het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne, dat de Nederlandse regering heeft geratificeerd zonder het volk ook maar één keer te informeren, laat staan te raadplegen, moet Nederland bij gaan dragen aan het conflict, door Oekraïne te steunen. Uiteraard staat dit alles er in diffuse EU ambtenarentaal, maar het staat er wel degelijk. In de tekst worden de algemene beginselen van het verdrag een aantal keer herhaald: "
De bevordering van respect voor de beginselen van soevereiniteit en territoriale integriteit, onschendbaarheid van de grenzen en onafhankelijkheid (
) vormen essentiële elementen van deze Overeenkomst." (
bron) Het bevorderen van de soevereiniteit en territoriale integriteit van een land dat aan stukken wordt gescheurd door Russische separatisten. Dat is niet niks. Maar goed, het staat geschreven, dus dan ga je het als President Porosjenko
opvragen ook. Hij vindt het sowieso onzin dat er überhaupt een discussie gaande is of het Westen hem wapens moet leveren: "
Wat betekent dat? Het gaat hier om defensieve wapens. We verdedigen niet alleen ons land, maar ook vrijheid en democratie. We vechten met wapens uit de 20e eeuw tegen wapens uit de 21e eeuw." Misschien kan Nederland bijdragen aan Oekraïense soevereiniteit en territoriale integriteit door megafoons te leveren waardoor ons nationale volkswapen, de Pang-Roepert, nog angstaanjagender uit de verf komt. En heel veel diplomatieke hefboom heeft Nederland ook niet, want na een te grote muil gaat Poetin aan gaskranen draaien of worden buitenlandse diplomaten in elkaar gebeukt, waarna we andermaal gedwongen worden ons al vingerheffend terug te trekken in onze schulp. Het verdrag tussen de EU en Oekraïne betrekt Nederland direct bij een burgeroorlog, die door ons effectief gesteund noch gewonnen kan worden. Zulke gewichtige beslissingen moet eerst langs de Nederlandse bevolking, en dat is nu niet gebeurd. Dus daarom,
teken voor dat EU-referendum, en vertel al uw democratie-minnende vriendjes (m/v) het zelfde te doen! We moeten nog zo'n 140.000 krabbels en daar gaan we nog twee weken vol voor strijden.
Reaguursels
InloggenAls we vrienden worden met de russen vormen we een bedreiging voor de petrodollar.
Daarom is er oorlog nodig.
Europa word versnipperd..
Door de shredder gaan we.
Sociaal nationalisme word het weer helemaal vrees ik.
"Hierboven wordt gewag gemaakt van Washingtonse propaganda, als ware er geen onafhankelijke journalistiek mogelijk in het westen".
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:25
Feit: in onze geschiedenisboeken wordt een socialistische beweging uit de eerste helft van de twintigste eeuw als extreemrechts omschreven. Niet omdat het waar is, maar omdat de huidige socialistische bewegingen niet geassocieerd willen worden met de daden die aan die zogenaamd extreemrechtse beweging gekoppeld worden. Tegelijkertijd beschuldigen onze politici en onze pers vervolgens wel iedereen met een iets minder socialistische inborst verwantschap met die socialistische beweging uit de eerste helft van de twintigste eeuw te hebben.
Of het mogelijk is of niet maakt hier verder weinig uit. De realiteit is dat de MSM zich veelvuldig schuldig maakt aan gekleurde (pun intended) berichtgeving. Wie goed geïnformeerd wil zijn doet er dan ook goed aan ook andere media, waaronder dus ook Russische, te raadplegen. Zoals bijvoorbeeld inzake het brood gooien in Hongarije, waar dus een heel ander verhaal achter bleek te zitten dan hier vertoond werd om schande over te kunnen spreken.
en vertrekken hoogopgeleide Russen en masse naar het westen (vorig jaar een nieuw record dat dit jaar verbroken gaat worden?
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:25
Omdat als je fatsoenlijk eten op tafel wil hebben voor jouw en je gezin je dat in het Westen moet gaan halen en als je ook nog eens een leuke auto voor de deur wilt hebben, je linea recta richting de VS gaat.
Omgekeerd is dat nooit het geval, ondanks dat de Putinisten hier hun eigen schoonmoeder verkopen voor een appel en een ei en een halve fles wodka aan de dwerg dictator.
@ nonkel frituurtje waar hebbe gij u frituurtent blijkbaar lekker spul te krijgen want Nonkel Frituur hoeft niet meer te werken vrouw en dochters werken voor uw ,lekker een fritje patat met stoofvlees en echte mayonaise gekocht bij de Del-Haize .Word toch even tijd opa Nonnelke dat gij u frittebood gaat omtoveren want de echte vluchteling gaat echt niet u frittekes eten weten dat het niet Hallal en u vieze kroketjes en frikandelletjes kan gij dan meteen op de stoeptegel gooien Blijkbaar gaat het u nog goed ,er komt binnenkort een tijd dat ook u Nonkel frituurtje en aan u ractie te zien loop de zaak al een beetje (belgisch),n ne beetje terug kom op Nonkel Gij wede wel gij wede toch Opa Nonkel is Pro ik kom met mijn gezin gratis eten want jij wede wel jij hebben beloofd alles is hallal .
Vriendjes van Poetin, NSB etc
Europa is verdeeld en wat er aan unie is wordt niet breed gedragen door haar bevolking. Sinds het einde van de koude oorlog hebben alle Europese landen bezuinigd op defensie, terwijl Rusland al ruim tien jaar fors in zijn strijdmacht investeert en deze heeft weten te moderniseren. Daarbij is duidelijk geworden dat de Russen niet terughoudend zijn om politiek te bedrijven met dit middel en er de nodige ervaring mee op blijven doen. Terwijl wij geen munitie hebben om fatsoenlijk op oefening te gaan bedrijven de Russen echte oorlog.
Rusland eist de hegemonie op in voormalig Sovjet territorium. Daar kan je van alles van vinden, maar wat zou je er tegen kunnen doen? Een grote bek opzetten en een land (nogal een aanwinst trouwens)dat meer Russisch dan Europees te noemen is claimen voor een unie die helaas precair geworden lijkt te zijn? Volgens mij zijn de Russen erg onder de indruk en kunnen ze ieder moment hun belangen volledig gaan opgeven...
Ongeacht de validiteit van de Russische historische en etnische claims op hun voormalig territorium is het ronduit onverstandig geweest hun belangen grofweg te negeren. Gezien de aard van hun ambities moet onze prioriteit nu liggen bij het beschermen van de Baltische regio. De inmenging in de Russische invloedssfeer met dreigementen (ja) die alleen waargemaakt kunnen worden met behulp van de USA (die zich geopolitiek lijkt te heroriënteren) hebben de veiligheid van deze landen verzwakt. Europa heeft zijn hand ernstig overspeeld en zal zijn verlies moeten nemen in het opgeven van invloed in een regio die er wel had kunnen zijn (prutsers). Stop deze waanzin en leg je toe op het verhogen van de militaire weerbaarheid in territoria waar wij reële belangen hebben.
Nu er meer en meer EU landen grenscontroles gaan houden wordt de EU minder en minder geloofwaardig. Mooi! Maar wel blijven tekenen voor GeenPeil; het zekere voor het onzekere nemen!
p.s. waar blijven mijn flyers?
Sorry!!! Mijn fout, ik las het woord 'tegen' niet, het staat er dus wel goed!
Die chocoprins zal 'in de 21e eeuw' gezegd hebben @spartacus.
Mooie column, hier raakt Spartacus de kern, de bevolking niet raadplegen kun je democratisch nog verkopen (ze zijn gekozen), maar ze hebben het totaal doodgezwegen en niet besproken en dat deugt niet.
En zo worden we -door die EU die vrede en veiligheid zou brengen volgens EU-lovers - ongevraagd meegesleept in een conflict. En hoe zit het verder met onze MH-17 ? Die onderste steen die boven zou komen ?
Conclusie: incompetente bestuurders die onze welvaart, veiligheid en zelfbeschikking compleet slopen. Wat ging het lekker de afgelopen eeuwen toen we het zelf nog voor het zeggen hadden en waar moet dit heengaan. Walgelijk.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@hebbuh | 14-09-15 | 12:25
Vang je hem ook weer op?
@De waard zijn gast | 14-09-15 | 12:15
:)) En volgens Einstein gaan we elkaar in de oorlog na de volgende wereldoorlog met "sticks and stones" te lijf.
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:58 "Ik ben ook nogal een reizigert en besef me buiten Nederland maar al te goed hoe geweldig we het hebben in ons land. Dit hebben we te danken aan bijvoorbeeld het kapitalisme, de NAVO, maar ook de EEG".
.
En dat voor iemand die graag reist en regelmatig Nederland bezoekt:) Nee Thor, als we ergens iets aan te danken hebben zijn het de geallieerden die ons bevrijd hebben, en de wederopbouwers uiteraard. Helaas hebben de Amerikanen niet onze grondwet kunnen vervangen met een kopie van die van de Verenigde Staten, maar dat kunnen wij hen niet verwijten. Er in dit land geen sprake van kapitalisme, maar een soort van socialisme (met woekertaxen) of hoogstens een soort van "crony capitalism" en dankzij de EU zelfs een USSR "in the making". De NAVO is zeker van belang geweest tot en met de val van de muur, maar aan de EEG hebben we helemaal niks te danken, behalve de BTW dan:) Beter was mogelijk geweest om aansluiting te zoeken bij de EVA. Zo zie je maar weer.
@Nonkel omhoog gooit^^
Putinpijpers is natuurlijk van het niveau wat u aanstaat *zucht*.En nogmaals waar bemoeit u zich eigenlijk mee?Heeft u misschien een dosis eigenbelang heel toevallig? Geeft niet hoor het valt gelukkig ook niet zo op.En ik maak trouwens zelf wel uit wat ik zeg,hoewel ik wel begrijp dat beelden en feiten slecht in uw straatje passen.
"We vechten met wapens uit de 20e eeuw tegen wapens uit de 21e eeuw."
Dat doet IS ook, met redelijk succes mag ik wel zeggen.
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 10:31
Ook wel aardig om te zien dat de landen die nu het hardst de Oekraïne in de EU willen sleuren deze genocide nooit erkend hebben. Wordt dit dan niet eerst een keer tijd heer Rutte, monsigneur Valls und Fraulein Merkel?
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
"We verdedigen ons land"? We verdedigen ons door de Volkenbond toegekende recht om een volk te overheersen dat op dit moment duidelijk te kennen geeft niet door ons overheerst te willen worden, zal-ie bedoelen. En wij maar afgeven over ons "vrije" westen waar we deze dictator met alle geweld bij moeten hebben omdat er schijnbaar interessante grondstoffen in dat land te vinden zijn. Helaas wel voornamelijk in het gebied waar meneer de revolutionair de controle over kwijt is.
Probeer dit ook op Linkedin "trending topic" te krijgen:
www.linkedin.com/pulse/actie-aanvraag...
like/ comment/ share
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:58
Wat een kromme manier van redeneren. Dus als ik tegen het beleid van Londen mbt Syrie ben, moet ik maar in Syrie gaan wonen ofzo?
@Nonkel Frituur | 14-09-15 | 11:49 "Geloof niet wat er in de kranten staat, ga het zelf bekijken."
.
Met het eerste eens. Maar ik zou ook niet zomaar ene Nonkel geloven die beweert even in ergens geweest te zijn en er daarom alles van weet.
@ben kokhals | 14-09-15 | 11:45
Altijd dat Nazi gezeik, in Rusland zelf zitten meer Neo Nazi's dan welk ander land ter wereld.
Waarom zou het slecht zijn als de EU wapens levert aan Oekraïne terwijl Rusland daar complete eenheden heeft staan? En kom niet aanzetten met dat het niet bewezen is, iedereen die nog geloofd dat ze daar niet zitten en dat het heus gewoon vakantiegangers zijn trapt zelf gewoon keihard in propaganda.
Overigens denk ik dat het beter is om wapens te leveren aan andere landen waar we al zitten welk dan hun oude sovjet spul weer afstoten aan Oekraïne. Daar heeft uiteindelijk iedereen meer aan.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 11:49
Ik ben ook nogal een reizigert en besef me buiten Nederland maar al te goed hoe geweldig we het hebben in ons land. Dit hebben we te danken aan bijvoorbeeld het kapitalisme, de NAVO, maar ook de EEG (dus niet de politieke EU). Maar ik word de laatste tijd een beetje kregelig als mensen serieus anti-westerse teksten gaan uitslaan, terwijl ze wel alle voordelen van het kapitalistische westen tot zich nemen (qua onderwijs, gezondheid, etc.). Rot dan op naar waar je denkt dat het beter is. Maar dat doet niemand ooit. Dan zal hier vast wel iets goeds zitten.
Novgorod is de vijfde stad van Rusland. Zal ik nog ooit meemaken dat iemand serieus gaat zeggen dat hij daar graag wilt wonen of überhaupt heen zou willen reizen? Ik denk het niet, maar als ik die pro-Rusland-fans moet geloven is Rusland de hemel op aarde.
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:42
Ach, het is verspilde moeite. De puberteit is nu eenmaal moeilijk, en ook onze Ben moet er doorheen.
Ik heb geleerd dat geen enkele journalist betrouwbaar is en dat ik het beter zélf kan gaan ontdekken. Dat doe ik ook. Ik reis veel. Ook o.a. al in Kiev geweest. Ik kan iedereen aanraden om hetzelfde te doen. Geloof niet wat er in de kranten staat, ga het zelf bekijken.
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:42
Je slaat mijn vraag over (11:38). En by the way, uit The Guardian, geen pro-poetin blaadje: "Kiev's protesters: Ukraine uprising was no neo-Nazi power-grab".
ben kokhals | 14-09-15 | 11:36
Maar ben jij er geweest? Of in Oekraïne? Met je 'nazi storm troopers in Kiev'-post van hierboven?
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:35 "en hier op deze site de ene na de andere ranzige pro-Poetin-reaguursel geplaatst wordt"
.
Welk "ranzige pro-Poetin reaguursel" van mij doel jij op?
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:29
Ik ben er trouwens wel geweest [in Rusland], mocht dat je vervolgvraag zijn.
.
Leuk, en nee, dat jij beweert dat je in Rusland bent geweest interessert mij niet.
ben kokhals | 14-09-15 | 11:33
Daar je in Rusland jaren cel krijgt als je een anti-Poetin-liedje zingt in een kerk, en hier op deze site de ene na de andere ranzige pro-Poetin-reaguursel geplaatst wordt zonder dat de politie ook maar de geringste interesse in je heeft, vermoed ik dat je beter pro-Russisch kunt zijn hier dan pro-Westers daar. Of niet?
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:25 "Wellicht een leuke huiskamervraag: kun je beter pro-Russisch zijn in het westen of pro-Westen zijn in Rusland?"
.
Ik denk dat je hetzelfde lowbrow patatgezeik krijgt. Overigens ben ik niet pro-Russisch. Dus dat valt weer mee.
Nonkel Frituur 11.03: "... ik heb op ALLE evenementen van de Ukraïnse gemeenschap in België ..."! Organiseer jij die dan? Wat is jouw interesse of belang daarin? Zeg het eindelijk eens eerlijk. Of word je ook betaald door de Kiev maffia?
Of misschien wel door de belangengroep van de man met het spleetje? Want die hebben veel geld en grote belangen daar.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 09:23
Europese broeders en zusters?
Nee, gewoon nee.
Op nationaal niveau willen we en kunnen we blijkbaar niet eens solidair zijn. Al dat geblaat over het Rode Gevaar en die arme drommels in de Oekraïne, heeft u danig in de war gebracht. Sneu.
ben kokhals | 14-09-15 | 11:27
Al eens in Rusland geweest, Ben? Je meet je namelijk nogal een mening aan. Ik vraag me af of die ergens op gestaafd is. Ik ben er trouwens wel geweest, mocht dat je vervolgvraag zijn.
bruin kikkertje | 14-09-15 | 11:23
Ik wilde iets grappigs zeggen over de Russische vorm van democratie, maar toen besefte ik me ineens dat Rusland geen democratie heeft. Al eeuwen eigenlijk niet. Met al onze tekortkomingen in het westen (inclusief NAVO, EU, EFTA, etc.) doen we het nog altijd honderd keer zo goed als Rusland. Het gebrek aan dankbaarheid van al die Rusland-fans is stuitend. Ga er eens een keer heen zou ik zeggen. En dan rijd eens Moskou uit. Zo'n 200 km. Welke kant dan ook. En dan ga eens iets verkondigen, bijvoorbeeld dat homo's ook mensen zijn of zo. Have fun!
Ik besef me trouwens dat die Rusland-fans nooit zeggen hoe gaaf ze het vonden toen ze er 'laatst' waren. Kennelijk is de aantrekkingskracht van het beloofde land ook weer niet zo groot om er daadwerkelijk heen te gaan.
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 11:18
Jij kan kennelijk niet lezen.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 11:17
Al die YouTube filmpjes van RT of soortgelijken die door de adepten worden geplaatst zijn hilarisch. Het argument is dan: "De aarde is plat, kijk maar", gevolgd door een wetenschapper die zegt dat de zon warm is. Tada, stelling bewezen. Hierboven wordt gewag gemaakt van Washingtonse propaganda, als ware er geen onafhankelijke journalistiek mogelijk in het westen. Daarom is alles in de overheid en in de media gelogen, behalve dat YouTube filmpje of die obscure blogspot-bron. Dat in Rusland al sinds het aantreden van Poetin tientallen journalisten zijn vermoord en alle kranten direct of indirect in handen zijn van de staat, daar hoor je ze dan weer niet over.
Wellicht een leuke huiskamervraag: kun je beter pro-Russisch zijn in het westen of pro-Westen zijn in Rusland? Of: waarom vluchten er toch zo weinig westerlingen naar Rusland en vertrekken hoogopgeleide Russen en masse naar het westen (vorig jaar een nieuw record dat dit jaar verbroken gaat worden)?
Nonkel, jouw idee van democratie lijkt verdacht veel op die van Libië zoals ze omgaan met hun president.
ben kokhals | 14-09-15 | 11:08
OMG: de 'Washingtonse propaganda'. Waar halen die Russen die nuttige idioten in Europa toch vandaan? Check dan de uitslagen zelf en zie dat Nonkel gelijk heeft: en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_presi... . Er zit nauwelijks iets fascistisch bij in de uitslagen. Overigens heeft ook die kleine olieclown de uitslagen geaccepteerd, mocht je over de geldigheid gaan beginnen.
hebbuh | 14-09-15 | 11:16
U kan ook gewoon voor uzelf spreken. Als ik iets te zeggen heb zeg ik het zélf wel. Anderen woorden in de mond leggen of gedachten toeschrijven is zooo links en zooo achterhaald. Wat een kleuter bent u toch.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 11:03 | | Reageer+ | 0
Nonkel zijn democratie.
www.youtube.com/watch?v=LcEEiDYQue8
@Nonkel Frituur | 14-09-15 | 11:03
Hoe oud bent u ? 14 ? 15 ? Dat u al die Washingtonse propaganda gelooft, jongetje toch.
ben kokhals | 14-09-15 | 10:45
Hoe oud bent u ? 14 ? 15 ? Dat u al die Russische propaganda gelooft, jongetje toch. Nee, er zitten helemaal geen "nazi's" in de regering, tenzij u personen zoals Wilders óók een "nazi" zou noemen.
U kent die mensen niet, u bent nog nooit in Kiev geweest, en u denkt dat u er een oordeel over moet hebben.
De enige Ukraïense partij die men als "extreemrechts" (en niet eens nazistisch) zou kunnen beschouwen heet Pravyi Sektor, en die haalde minder dan 1% van de stemmen.
Ook Svoboda, een gelijkaardige partij, is niet vertegenwoordigd in de regering en stelt nog slechts zeer weinig voor. In de aanloop naar de verkiezingen van 2014 openden ze zelfs een kantoor in Brussel, denkende dat ze in de Ukraïense regering zouden geraken, maar ik betwijfel of dat kantoor vandaag nog bestaat en of ze de huur kunnen betalen. Ik weet het zelfs niet eens zijn, en ik heb op alle evenementen van de Ukraïense gemeenschap in België nog nooit 1 aanhanger van Svoboda gezien. Die zou er overigens niet eens welkom zijn.
Ieder land krijgt de regering die ze verdient....
@Ronman2k | 14-09-15 | 10:10
U praat gewoon de NPO na. Ben 2 jaar geleden bij de demonstratie op de Koekamp geweest (3.000 personen) en die PVV-aanhang bestond gewoon uit mensen uit alle lagen van de bevolking.
En waarom steeds.maar.weer die nadruk op "hoogopgeleiden"? Weten die alles zo goed? Wat is er mis met gewoon boerenverstand?
In de tijd dat ik nog t.v. keek werden inderdaad (met opzet) lager opgeleide PVV-ers geïntervieuwd. Hun stem voor de PVV is echt net zo belangrijk als die van mijn broer die dr. in de Biologie is en óók PVV stemt.
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 10:54
Omdat de EU wil uitbreiden met dat land (eerst dat associatieverdrag uiteraard). Daarom heb ik er als inwoner van een EU lidstaat daar mee te maken.
@koeberg | 14-09-15 | 10:51
Dat is verstandig om ook de de andere kant op te kijken. Daar zijn immers de megalomane Neocons die al een kwart eeuw hel en verdoemenis aan het zaaien zijn, en al die ellende in Oekraine (en Libie en Syrie, enzovoorts) zijn begonnen www.paulcraigroberts.org/2015/09/02/eu...
ben kokhals | 14-09-15 | 10:45
Wat heb jij dan te maken met die 'Nazi's in Oekraïne'? Daar ben ik héél benieuwd naar. Ben je ook zo bezorgd om de echte dictatuur in Wit-Rusland? Of Kazachstan? Waarom ben je juist zo bezorgd om Oekraïne? Zou je daar op in kunnen gaan? Dank.
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 09:43
Ik denk toch vooral dat er mensen hier zijn die de invasie niet zo zeer normaal vinden, maar kiezen de andere kant op te kijken want Rusland is toch best wel groot.
Is dat laf? Zeker weten.
Is het verstandig? Tja...
Alexander de Kleine gaat zelf voorop de Krim terughalen met zijn minstreelgarde door het pangloflied te laten luiden.
@Nonkel Frituur | 14-09-15 | 10:32
Ik heb niks te maken met Rusland, wel met de Nazi's in Oekraine, die in de regering zitten en een bloedbad aanrichten tegen de oppositie in het Oosten, dankzij de Washingtonse neocons en de EU uiteraard. En dat moeten we niet doen, aansluiting zoeken met dergelijke foute idioten als in Kiev, vind ik zelf. Jij vindt dat juist mooi, en dan stem je straks voor een inniger band met die lui. Daar is een referendum voor.
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 10:33
Geenstijl heeft altijd de mond vol van 'transparantie', maar herinnert u zich dat interview met Rutger nog, toen Pownews ermee stopte? Toen vroegen ze Rutger hoeveel zijn salaris bedroeg. En dan werd het opeens heel stil.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 10:32
Er zijn nogal wat pro-Russen ook fan van PVV (net als ik overigens, dat fan zijn van PVV dan). 'Wij' worden om de haverklap weggezet als fascisten en nazi's. Elke dag op Joop zeg maar. Het is dan ook zo vreemd dat juist PVV-ideologie-aanhangers bloedserieus termen als 'neo-nazi's' en 'fascisme' gaan gebruiken. Dan doe je dus hetzelfde als Joop doet: gefeliciteerd.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 10:16
Er zal toch nog wel een overzicht komen van gemaakte kosten? Ik bedoel: reaguurders hebben gedoneerd, dus ik verwacht dat GeenStijl transparant zal zijn over de inkomsten en uitgaven.
ben kokhals | 14-09-15 | 10:25
Bij ons lopen er ook van die kaalkopjes rond. Ze maken 0,000001% van de bevolking uit. Dit gaat nergens over. Journalisten pakken gewoon graag uit met spectaculaire beelden, complottheorieën enz. Met de dagelijkse realiteit heeft dat niks te maken. Bent u onlangs nog in Kiev geweest? Volgens mij bent u er nog nooit geweest.
Het land met naar schatting het grootste aantal neo-nazi's is Rusland.
en.wikipedia.org/wiki/Neo-Nazism#Russ...
De Russische neo-nazi's zijn goed voor de helft van alle neo-nazi's ter wereld.
ben kokhals | 14-09-15 | 10:25
De Russen hebben zeven jaar voor de tweede wereldoorlog moedwillig miljoenen Oekraïners vermoord. Tijdens de oorlog dachten de Oekraïners vervolgens: de hannes, ik ben pro-Duitsland. Is dat gek? Heeft Rusland ooit zijn excuses aangeboden voor de holodomor?https://nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Eerst dit "BBC [Newsnight] Now Admits: Armed Nazis Led Revolution in Kiev, Ukraine www.youtube.com/watch?v=5SBo0akeDMY en dan dit "Ukraines Pres. Poroshenko Says Overthrow of Yanukovych Was a Coup" [herinner de Washingtonse neocon "f*ck the EU" Nuland, en " Obama Admits U.S. Role In a Neo-Nazi Coup in Kiev"] en dan dit "The U.S. House of Representatives has admitted an ugly truth that the U.S. mainstream media has tried to hide from the American people that the post-coup regime in Ukraine has relied heavily on Nazi storm troopers to carry out its bloody war against ethnic Russians, reports Robert Parry 2.bp.blogspot.com/-MAnDYqYPOYI/VHdFD9V... en dat gaat ook ons nog eens multimiljarden kosten, en dan wil je een referendum omdat zo'n kwestie de teevee lurkende politici blijkbaar boven de pet gaat.
Laat ze eerst die onderste steen maar eens vinden trouwens.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 10:16 | | Reageer+ | 0
Fijn dat je meedenkt als Belg zijnde.
Blijkbaar is nonkeltje, de einige EU en US troll die vandaag actief is!
Ga zo door ( that's the spirit) het EU huis staat in fik met 100 000 vluchtelingen die naar ons toe worden gestuurd door onze bevriende golf staatjes / CIA , en we moeten nog de ATO (allies wat tegen de US is is terrorist!) gaan steunen!
GEENPEIL! Help !
Vreest niet dappere strijders op de Krim, hulp is onderweg: c00ntje.files.wordpress.com/2015/09/p...
@Cuyahoga | 14-09-15 | 09:48
Dat zal wel niemand zijn geweest. Mooie analyse.
In dit geval zou een snoepreisje van de tweede kamer van 3 weken midden in dat gebied eens goed zijn. Toch?
Waarom niet? in deit geval heeft het wellicht zin.
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 10:02
Het zou in ieder geval veel verklaren. Blijkbaar is er ook geen gebrek aan sponsorgeld, te oordelen naar al dat dure drukwerk, stickers, spandoeken enz.
Ik draag de democratie een warm hart toe, dus ook het feit dat mensen gebruik maken van de mogelijkheid om een referendum te organiseren. Alleen waren er 1001 onderwerpen om uit te kiezen, en valt de keuze wel heel toevallig op dat éne ding dat Putin goed uitkomt.
Als er dan toch een referendum zou komen, dan wens ik dat de vraagstelling veel consequenter is : "wil u dat Nederland in de EU blijft?"
Het is wel positief dat dit op Radio 1 is geweest.
Negatieve aandacht is ook aandacht, mensen worden toch nieuwsgierig als ze dat horen.
De PVV is ook niet (virtueel) de grootste partij geworden door alleen maar positieve aandacht, in tegendeel zelfs.
@Godsammekraken | 14-09-15 | 08:58
Ga een naar Dolcis, Manfield of een andere schoenenboer. Dat je hier mee de straat op durft.
Die Marcel Canoy mag wel even flink aangepakt worden, kan Jan Roos er niet even heen gestuurd worden? Wat een vuile parasiet.
@Lupuslupus | 14-09-15 | 10:08
De PVV moet het qua stemmen nou eenmaal voor een groot deel hebben van de ontevreden laagopgeleide bevolking. Dat moet je niet persoonlijk opvatten, dat is gewoon een feit.
Dus uit die kringen zou je nog veel Geenpeil stemmen kunnen winnen. (Ik heb zelf trouwens ook wel eens PVV gestemd en uiteraard heb ik Geenpeil getekend.)
In het verleden D66 en zelfs PvdA gestemd. Nu op Fleur en Hans. Word ik nu gedegouteerd bij Radio 1 ?
Wat een domme lul die Marcel Canoy.
Laat trouwens niemand vervallen in defaitisme door dit soort posts. Dat ons leger niets zou voorstellen en zo. De NAVO is nog altijd tig keer zo sterk als het Russische leger. Hiernaast is het BNP van Rusland zo'n beetje dat van de Benelux tegenwoordig, dus dat helpt hen ook niet echt op de lange termijn. Ook hebben we zo'n 7 keer zoveel inwoners (het westen). Als Poetin er een oorlog van wil maken, dan wordt Oost-Rusland ook binnen een dag tussen de Chinezen en Amerikanen verdeeld, net als de Russen vroeger Polen verdeelden. Komt die brug tussen Alaska en Oost-Rusland er toch nog! :)
Zojuist op Radio 1 een vol item over Geenpeil (hoezee!). Geenstijl, aangeduid en weggezet door Financieel Dagbladjournalist Marcel Canoy als "een blog waar vooral PVV-stemmers zich ophouden.". Zo jammer, dit. Ik zou wel eens willen weten hoeveel reageerders (tot dusverre) nooit PVV stemden. Kwal.
Hartendertig | 14-09-15 | 09:33
Inderdaad, zat met verbazing te luisteren naar dit stukje 'journalistiek'
Eenzijdig, stemmingmakend, geen kritische vragen van de journalist, geen wederhoor. Schandelijk!
Jan Roos heeft nog een poging gewaagd in de uitzending te komen, maar de redactie van de Staatsomroep vond dit item wel in balans.
@Ronman2k | 14-09-15 | 10:00
Vanwaar die belediging aan het adres van de PVV-achterban? Ja ik ben een PVV-stemmer van het 1e uur en was een van degenen die als 1e geenpeil heeft getekend. Natuurlijk kan ik niet voor andere PVV-ers spreken maar dat kunt u ook niet door hen weg te zetten als "niet snugger genoeg" want daarvoor hebt u geen enkel bewijs.
Het zal niet blijven met het leveren van wapens en oorlogsmateriaal. Wat dacht je van een op handezijnde Europees leger. Ik vermoed dat er op korte termijn weer een verplichte dienstplicht aankomt. Er is namelijk toegezegd dat Nederland overal de oorlog mee gaat bestrijden. Dat 10 mans beroepsleger dat er nu is wordt ingezet om de politici en Koninklijk huis te beschermen, grondtroep te zijn in Mali en andere verweggistanbrandhaarden, bedden opzetten in AZC's en er moet bezuinigd worden bij de pliesie... geenpeil dus is van uiterst belang!
@Ci Ty33 | 14-09-15 | 09:26
.
Mooi linkje; Ik ben gedegouteerd, zegt één van de 'gewiste' supporters.
.
Die hou ik erin. Winston Smith is er maar trots op.
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 09:50
Vermoedt u echt dat GeenStijl geld ontvangt van de Russen, net als (de voorlopers van) GroenLinks en SP vroeger? Dat zou wat zijn zeg.
Oei, nu nog 140.000 handtekeningen? dat schiet niet echt op, toch zonde.
Maar ja de doelgroep die wel zou tekenen (o.a. de PVV achterban bijvoorbeeld) is gemiddeld niet snugger genoeg om te weten dat er naast facebook nog meer te zien is op internet. Ik vrees dat veel mensen nog steeds geen weet hebben van geenpeil. Misschien helpt een tv spotje tijdens de reclame van GTST of het voetballen? Of is dat te duur?
necrosis | 14-09-15 | 09:49
Absoluut. Ik wil hen er ook niet bij hebben. Net als dat ik niet wil dat het lot van mijn land in handen gelegd wordt van allerlei mensen in landen waar ik niets mee heb (lees: alles onder de knoflookgrens en achter het oude IJzeren Gordijn). Daarom steun ik GeenPeil. Maar: Oekraïne verdient wel onze verdere steun, ook in de vorm van wapens en geld. Sowieso zolang de invasie van Russische soldaten aanhoudt. Maar dat hoeft niet per se in EU-verband. Liever niet zelfs.
Dit is helemaal volgens planning van de USA. Europa word een oorlog met Rusland ingerommeld over een stuk grond genaamd Oekraine dat bevolkt word door een grote meerderheid aan antisemieten.
En straks mogen "onze jongens" hiervoor op het slagveld sterven om vooral de amerikaanse economie te spekken.
@Spartacus: Oekraine --> Oekraïne.
Zo moeilijk zijn die puntjes toch niet.
Hopelijk komt Oekraïne nooit bij de EU. Anders is er weer een land bij dat gaat islamiseren.
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 09:43 | | Reageer+ | 0
Waren dit Russen?
www.youtube.com/watch?v=H4dJRnI-X8Q
Raar dat ze daar niet zo zin in hadden toch?
"De bevordering van respect voor de beginselen van soevereiniteit en territoriale integriteit, onschendbaarheid van de grenzen en onafhankelijkheid ( ) vormen essentiële elementen van deze Overeenkomst."
Verdragen van de EU met niet-EU staten zijn gebaseerd op juist die beginselen die binnen de EU met voeten worden getreden en met duivels genoegen worden vernietigd.
"We vechten met wapens uit de 20e eeuw tegen wapens uit de 21e eeuw."
Wat moeten zij dan met onze 19e eeuwse meuk?
@Cuyahoga | 14-09-15 | 09:48
.
Kees Verhoeven van D'66..... zal een scherp debat zijn geweest.... ;-)
.
twitter.com/marcelcanoy
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 09:43
U begrijpt toch wat er gaande is ? Diens brood men eet, diens woord men spreekt.
@J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 09:43
Ik kies ervoor om Oekraïne buiten de EU te houden, buren of niet.
De reden: UA gaat ons nog veel meer geld kosten dan Griekenland!
Driewerf Hoezee | 14-09-15 | 09:34
Ik neem aan dat die Marcel Canoy vandaag even geknipt en geschoren wordt.
Ik hem hem even gegoogeld en zijn twitter gelezen, maar hij komt mij een beetje dom over.
Komt ook niet veel buiten zo te zien, vroeger als laatste gekozen met gym, niet echt populair bij de meisjes en dan ga je vaak dit soort gedrag vertonen.
En dan heb ik het niet eens over zijn taalgebruik en interpunctie wat van VMBO-niveau is.
En dan andere mensen de maat willen nemen, terwijl je zelf een prutsert bent die in een ander soort universum leeft.
Wie was er eigenlijk van Geenpeil aanwezig bij het 'debat'?
@Nonkel Frituur | 14-09-15 | 09:23
Sta nu niet echt positief tegenover de opvang van vluchtelingen. Maar bij Oekrainers, mochten die op de vlucht slaan en geen andere veilige haven vinden, zijn we meer 'de regio' dan bij het MO-conflict... Hmm. Ach, zo ver komt het vast niet.
Dezelfde analogie van de pro-Russen volgend, kunnen wij geen claim doen op Koningsberg (thans bekend onder de naam van de bezetter Kaliningrad)? Lijkt me wel eigenlijk!
"Je moet vertrouwen hebben in de gekozen machthebbers!!!! Zij weten wel wat goed is voor u!!!!"
@lanexx | 14-09-15 | 09:30
Nu ga ik het al helemaal terugluisteren. Deze persoon mag met recht op het wraaklijstje voor na de Grote Oorlog (ofzo). Pek en veren, minstens.
Daarnet op Radio 1 een rare snuiter die zei dat je niet moet tekenen omdat de actie van Geenstijl is en dat zijn allemaal rechtse fascisten.
Ze beginnen mij de MSM blijkbaar een beetje bang te worden als ze nu dit soort figuren inzetten.
@Hartendertig | 14-09-15 | 09:33
.
Wat is er mis met de PVV? Dat is toch gewoon een Nederlandse democratische politieke partij..... of ligt dat bij de NPO anders?
necrosis | 14-09-15 | 09:31
Van Baalen als casus belli dus? Dat is tamelijk lachwekkend, sorry.
Punt is: Rusland is in een soeverein land een invasie gestart en er zijn er nogal wat lui hier die dat normaal vinden, terwijl ze politieke inmenging van het westen schan-da-lig vinden. Da's apart, want Rusland doet en deed dat ook natuurlijk. Maar dan is het heel normaal of anders moeten we extreem rekening houden met die tere Russische zieltjes. En Oekraïne is overigens ook een buurland van de EU, of je het wilt of niet. Dus waarom zouden we daar niet net als de Russen onze invloed willen laten gelden?
Trouwens: De Russen hebben genocide gepleegd in de Oekraïne en de bevolking deels vervangen door Russen. Daar hoor ik Spartacus dan weer nooit over. Ik kan me voorstellen dat Oekraïne liever de kant kiest die geen genocide op hen heeft gepleegd.
@hebbuh | 14-09-15 | 09:37
LOL @urine
@Hartendertig | 14-09-15 | 09:33
De PVV is waar je eerder op uitkomt als je neutraal naar de realiteit kijkt en de grote problemen ziet, durft te benoemen en zou willen oplossen. Eerder dan de andere partijtjes. Kunnen we niks aan doen.
Toch is het label niet juist. Ik ga het straks even terugluisteren...
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 09:23 | | Reageer+ | -3
Waar bemoei je je mee,laat Belgenland je vriendjes uit Urine maar steunen.
Ik wacht nog steeds met spanning op het onderzoek naar de sluipschutters in Kiev. Het zal toch wel bijna klaar zijn? Toch?
Ci Ty33 | 14-09-15 | 09:26
Lol, niet alleen dat. Hij voegt een eigen tekst toe op het witte t-shirt. Nu staat er welkom Mo, terwijl het oorspronkelijk niet eens over hem ging. Waar halen ze dit soort personen toch vandaan?
@Nonkel Frituur | 14-09-15 | 09:32
Volgens mij heb jij teveel frituurvet gesnoven...
140k nog? De kolere. De hele buurt en familie is geweest hiero. Maar het moet kunnen, wordt echter wrl de hoogste tijd voor tv-spotjes enzo. En ruchtbaarheid in programma's als DWDD, maar ook Buitenhof (koop de schuim&as-lui over, bijvoorbeerld).
Zojuist op Radio 1 een vol item over Geenpeil (hoezee!). Geenstijl, aangeduid en weggezet door Financieel Dagbladjournalist Marcel Canoy als "een blog waar vooral PVV-stemmers zich ophouden.". Zo jammer, dit. Ik zou wel eens willen weten hoeveel reageerders (tot dusverre) nooit PVV stemden. Kwal.
Maar het eten in Oekraïne is wel gratis www.liveleak.com/view?i=924_1442081246...
J.R. Thorbecke | 14-09-15 | 09:29
Eerder dan een Stockholmsyndroom denk ik aan een kuchende man in een regenjas in een parkeergarage, met een envelopje.
@Nonkel Frituur | 14-09-15 | 09:23
Putin annexeerde de Krim (zwarte zee vloot) NADAT van Baalen en Verhofstadt de boel stonden op te ruien op het Maidan plein.
En een pro-Russische president omruilen voor een belastingontduikende EU-gezinde president was ook niet zo'n strak plan.
En geef Putin eens ongelijk.
Oekraïne bij de EU zou betekenen dat de Zwarte zee vloot ook ineens in de EU zou liggen.
Nog even los van het feit dat de overgrote meerderheid van de bewoners van de Krim Russisch is.
Net op radio1 een journalist van het FD, GS is een PVV partij, een schande om deze referendum aan te vragen, je moet vertrouwen hebben in de gekozen machthebbers!!!! Zij weten wel wat goed is voor u!!!!
Nonkel Frituur | 14-09-15 | 09:23
Inderdaad. De invasie van de Duitsers in 1940 was, ondanks dat een klein percentage het prachtig vond, ook geen burgeroorlog. Het is toch ook Rusland dat aan tafel zit bij de vredesbesprekingen? Beetje raar als je claimt dat je hoegenaamd niet aanwezig bent in Oekraïne. Sommige 'verstehers' hebben last van het Stockholmsyndroom na MH17.
Desondanks ben ik voor GeenPeil want ben anti politieke EU. Dit soort artikeltjes hoeven echter van mij niet zo.
Goed verhaal. Je moet wel een anti-democraat van D66 zijn, zoals Pechtold, om dit te kunnen ontkennen.
@RonnieKray | 14-09-15 | 09:09 Thnx, alleen duivels kunnen dit verzinnen.
Egyptische voetballer in België, fotosjopt alle gezichten van vrouwelijke fans weg, cfm de Stalinistische traditie en de moslimse mores. www.hln.be/hln/nl/1284/Anderlecht/arti...
Het is geen burgeroorlog, beste Putinpijpers, het is een invasie door Rusland, niet meer en niet minder.
Waarom zou je wél geld uitgeven aan "vluchtelingen", waarvan uiteindelijk slechts een paar procent uit Syrië blijkt te komen, maar niet aan onze eigen, Europese broeders en zusters uit Ukraïne, die onder de voet worden gelopen door een dictator?
Ik mag hopen dat die 140000 een smoke screen is, anders zie ik het duister in met dat referendum...... Positief blijven dus en tekenen!
Gaan ze in Oekraine ook Pang! roepen als ze de trekker overhalen.
Het goede antwoord was natuurlijk Oekraïne
Raadsel:
Wat krijg je als je een Nobelprijs voor de Vrede optelt bij een Nobelprijs voor de Vrede......
Syrië, Libië, Irak en Afghanistan
@Cuyahoga | 14-09-15 | 09:08
Allemaal mensen aan wie ik heb toegezegd dat ik dit plaatje hier anoniem zou posten.
"Nemen het by proxy op tegen Rusland" en daarna over burgeroorlog spreken....
Vergeet dan niet BUK BUK te roepen...
Jullie lijken Pechtold wel, het hele stuk zit vol hypothetische bangmakingen. Putin draait de gaskraan niet dicht, het geld heeft hij hard nodig. Daarnaast heeft Putin in Syrië een groter probleem dat hij eerst moet oplossen en daar heeft hij het westen voor nodig.
@Piet Karbiet | 14-09-15 | 09:09
U vergeet TimmerZwans met z'n huilact
@Spartacus
Pechtold gaat defensie toch van wat extra munitie voorzien om het "pang-pang" wat kracht bij te zetten: www.google.nl/search?q=korea+propagan...
925.nl/archief/2015/05/01/president-oe...
@ADVIZEUR | 14-09-15 | 09:06
Voel eens aan je voorhoofd, volgens mij heb je koorts....
Wapens leveren... ja dat klinkt als een goed plan.
-weggejorist-
De Toneelprijzen zijn gisteren uitgedeeld. Ik miste de EU buikspreekpoppen Rutte en Pechtold. Gemiste kans.
Godsammekraken | 14-09-15 | 08:58
Wie zijn die mensen naast Godsammekraken?
-weggejorist-
klapperpistooltjes sturen.
Misschien ook maar even linkje doen over de wapens en troepen van Nederland vs Rusland.
Ik heb geen zin in ruzie met Rusland.
*ongezien de typhus voor Oekraïne*
NU zullen een paar mensen wel weer gaan gillen dat men pro Putin is maar wat hier gebeurt is zeer zorgelijk.
We gaan opnieuw een (koude) oorlog in met Rusland. Dat is wel het laatste wat we zouden moeten willen.
Wij worden door het landsverraad van kabinet Balkenende (CDA, VVD, D66 + steun van PvdA en GL) in 2005 en de daarop voortbreiende onderwerping door Rutte en consorten met Kereltje en Snotneus als aanjagers, worden we een oorlog in gerommeld terwijl ons leger net groot genoeg is om de van Amsbergjes straks veilig naar de overkant te brengen.
Fatwabuster | 14-09-15 | 08:59
In elk geval twee! Ik hoop zo dat het lukt!
Graag een nieuwe tussenstand Spartacus, alle acties van afgelopen weekend (Hulde voor alle initiatiefnemers!!) moet toch duizenden handtekeningen hebben opgebracht....
In ander nieuws: Premium reaguurder steekt GeenPeil-helden hart onder de riem op Albert Cuypmarkt.
i.imgur.com/ULk9DdY.jpg
Kom maar op met dat referendum.
Oekraïne er in.
Nederland er uit!
REAGEER OOK