Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Refo's: 'betalen op zondag is DUIVELS!'

jezuszegtfuckyou.jpgAltijd mooi als religie weer eens gebruikt wordt om jezelf vrij te pleiten van verplichtingen. In Ede klaagt de SGP dat ze ook op zondag moeten betalen voor parkeren bij het Ziekenhuis Gelderse Vallei. De officiële lezing is dat refo's van God geen commerciële activiteiten mogen ontplooien op zondag. Behalve dan de dominee, die wel betaald wordt voor zijn werk natuurlijk. De uitzonderingen moeten immers altijd in het voordeel van de sprookjesgelover uitvallen. Parkeergeld betalen voor het ziekenhuis is een commerciële activiteit, dus wil de SGP een uitzonderingspositie voor refo's op zondag. Zodat de kerkgangers niet die euro per halfuur (tot een max van acht euro) hoeven te betalen. Wat een Calvinistische treurigheid weer. Religieuzen: ze doen altijd zo vroom, maar het zijn allemaal egoïstische narcisten die geloven dat zelfs hun meest minuscule daden relevant zijn voor een almachtige oppergod en dat iedereen zich dus aan hen moet aanpassen. Sowieso, als refo geloof je dat ziekte de wil van God is, dus waarom zou je proberen de wil van God te dwarsbomen door überhaupt je lot in de wetenschappelijke mensenhanden in het ziekenhuis te leggen? Geen vertrouwen in je eigen God? Gewoon lekker thuis creperen van de pijn en hard bidden dat God genade toont. Als refo in een ziekenhuis gaan liggen is eigenlijk een middelvinger opsteken naar de almachtige God. Of hoeft de Bijbel en je eigen achterlijke dogma's dan ineens weer niet letterlijk genomen te worden? Raar, want het scheelt wel weer Satan vereren omdat je een paar euro's parkeergeld moet betalen op zondag. Afijn, het is 2015. Zullen we doen dat eeuwenoude religies, die weigeren software updates te downloaden en dus vol met achterlijke bugs en waanzinsvirussen zitten, zich gaan aanpassen aan de samenleving, in plaats van de samenleving zich constant moet aanpassen aan de debiele eisen van deze schizofrene fantasten? Dat geldt voor moslims, en dat geldt ook voor refo's. Sprookjes geloven doe je maar lekker binnenshuis.

Reaguursels

Inloggen

Quid, ziekte krijgen is wil van god maar daarna mag je er wel alles aan doen om de gevolgen te bestrijden. Zo draaien de refo's. Die op zondag eauk zonder te betalen wegrijden bij de benzinepomp...

F. von Zeikhoven | 12-09-15 | 10:41

Op zondag mogen ze toch ook geen autorijden en fietsen? Dus dan maar lopend naar het ziekenhuis, hoef je ook geen geld te betalen voor parkeren.

Daar komt bij dat de polibezoeken waarbij je mensen die behoeftig zijn weg moet brengen niet op zondag worden gepland.

Tel dat alles bij elkaar en dit is een topic die niet eens aandacht behoeft. Kwestie van geen aandacht aan geven ;-)

anna81 | 12-09-15 | 08:14

Le Roi | 11-09-15 | 11:09
welzeker dankzij, als je dat niet snapt ben je echt hhel dom

jimbo888 | 12-09-15 | 02:19

MeneerDeBeer | 11-09-15 | 11:07
dominee wordt niet betaald voor wat ie zondags doet nee...

jimbo888 | 12-09-15 | 02:16

@mom van avezaath | 11-09-15 | 17:05
Tja, hij probeert af te rekenen met z'n verleden maar het kwaad is allang geschied. Met fel anti-jood en anti-christen tot gevolg. Daarover staan websites vol geschreven. Een heel eng mannetje.

sjoost | 12-09-15 | 01:59


You-On-A-Gin | 11-09-15 | 17:56
Voelt u zich aangesproken of heeft u geen tegenargument?

mom van avezaath | 12-09-15 | 00:43

@Badderbeest! | 11-09-15 | 14:05

Gaat niet, want ik heb een contract met een wederzijdse opzegtermijn van 6 maanden, dus raak m'n spullen aan,
en je ligt binnen een half uur op de intensive care.
bovendien betaal ik ook huur op de feestdagen, en
ook dan doe ik wat ik wil in mijn loods.
Sterker nog, zolang ik de huur de betaal, heeft de verhuurder niks in mijn loods te zoeken, en zou ik hem kunnen aanklagen wegens inbraak, als hij de brutaliteit heeft om zich toch de toegang tot mijn gehuurde ruimte te verschaffen. Iets, met rechten voor huurders en zo.
Verder ken je die vent niet, want het is een norse klootzak
waar nog geen lachje vanaf kan en zelfs als ik een berg worst en speklappen voor z'n hond mee neem, dan kan er nog geen bedankje vanaf, en heb ik hem ook zat geholpen met kleine kutklusjes, dus vind je het gek dat ik dan begin te flippen voor al die stront voor dank?

Ronnie D. | 11-09-15 | 19:24

Het zijn sneukneuzen, elke religie zuigt. Het is vrijdag, ik zeg bier!!!
Religies zijn ervoor om mensen te onderdrukken, of voor mensen om zich te laten onderdrukken omdat ze dat lekker vinden. Ook mooi :-)
...
Gedoe, kan niet meer denken... bier bier bier :-)
Had ik al gezegd ? BIER :-)

Zathras | 11-09-15 | 18:53

God vindt het erger als ze aan kleine kindjes zitten dan wanneer ze op zondag parkeergeld betalen verwacht ik.

martijnbijl | 11-09-15 | 18:17

Moet je ook geen gas electriciteit gebruiken . En idd verzekering op die dag opzeggen .. Etcetera.. Zullen tal van betaalde diensten gewoon doorgaan op zondag ..
Maar goed dan moet je achter je principes staan he

sparrow | 11-09-15 | 18:00

@ mom van avezaath | 11-09-15 | 17:05
Zullen we die slachtofferrol maar even overlaten aan de pigmentgehandicapte medemensch?

You-On-A-Gin | 11-09-15 | 17:56

Laat de fundi's op zondag eens geen lucht zuurstof gebruiken.

Rest In Privacy | 11-09-15 | 17:44

@Quid, 'bedankt' voor je bijdrage, afkomst verloochent zich niet, dat blijkt maar weer.
Duidelijk wat de visie is van velen hier. Het spelletje gaat goed, ook veel nederlanders hebben inmiddels een bloedhekel aan christenen. Het opruimen gaat dalijk een stuk makkelijker, toch?

mom van avezaath | 11-09-15 | 17:05

Als het nu moslims waren met het excuus dat ze op zondag geen geld mochten betalen dan hadden de meeste PVDA stemmensen het geaccepteerd wat een vreemde cultuur, andere gebruiken dus mooi, maar als er maar iets op de Veluwe gebeurt met een refo dan is het achterlijk, terwijl de refo cultuur dichter bij de meeste mensen staat als dat zij denken, je opa en oma wisten ook niet beter. huigelaars.

mindblender | 11-09-15 | 16:39

@prov1nciaal | 11-09-15 | 11:07
Ik wil u tegenspreken.
U bent blijkbaar niet woonachtig in een van de kalifaten van de Christentaliban.
De SGP drukt duidelijk zijn stempel op de inwoners van de gemeenten die zij bestuurt.
Dit gaat van verbod op opening van het zwembad op zondag tot het bepalen van de culturele agenda waarbij de gemeenteraad zich gaat bemoeien met het programmaboekje van culturele instellingen en welke komieken daar optreden. Men acht zichzelf in de positie te kunnen oordelen welke artiesten wel danwel niet welkom zijn.
En zo kan ik nog wel even doorgaan....

suffie63 | 11-09-15 | 16:29

Alle religies zijn door de duivel uitgevonden om de gewone goedwillende mensen te onderdrukken!

carel5014 | 11-09-15 | 16:28

Ik als Padre Pio zeg niks van aantrekken en smijten met geld op zondag!

Padre Pio | 11-09-15 | 16:15

Er staat toch helemaal niets in bijbel over parkeermeters?
Maar ze hebben wel een punt. Betalen om je auto stil te laten staan is raar. Vooral bij een ziekenhuis. Zorg gewoon voor voldoende parkeerruimte en een uitrijpas voor echte bezoekers of echte patienten. En zorg sowieso dat er voldoende ruimte is voor auto's. Laten we het daar eens over hebben.

kloopindeslootjijook | 11-09-15 | 14:43

Het ligt een beetje aan de plaats/streek over de regeltjes op zondag. Zo kan het voorkomen dat in de ene plaats van een bv oud gereformeerde gemeente er geen gebruik mag worden gemaakt van fiets of auto om ter kerke te gaan. Sommigen lopen 1 uur heen 1 uur terug, en dan 's middags nogmaals. Terwijl enkele kilometers verder van dezelfde kerkgenootschap autogebruik om naar de kerk te gaan wel geoorloofd is.

Temazepam60milligram | 11-09-15 | 14:07

Ronnie D. | 11-09-15 | 11:57
-
Ik had je stukje kudtloods nog dezelfde dag ontruimd, maar dat terzijde.

Badderbeest! | 11-09-15 | 14:05

@lotte uit nederland | 11-09-15 | 11:13
Zesdedagsadventist gedetecteerd

Min-of-meer | 11-09-15 | 11:14
-
= zevendedagsadventisten

Temazepam60milligram | 11-09-15 | 14:01

@Captain Pervert | 11-09-15 | 11:40
waar staat dat?
Ik lees alleen dat de vestigingen op zondag gesloten zijn.

MarcS | 11-09-15 | 13:55

Autorijden = commerciële activiteit. De meeste refo's die ik ken, zijn harde werkers, maar zeker geen fijne mensen in de omgang. Als je 10 regels nodig hebt om je een beetje te kunnen gedragen, ben je gewoon een harteloze eikelbijter. Klaar.

automobilaterealist | 11-09-15 | 13:54

Ik heb altijd van allerlei kanten te horen gekregen dat je religieuze gevoelens diep moet respecteren. Van mijn ouders, van de paters op mijn lagere school, van mijn onderwijzers en leraren, van opinieleiders, van bestuurders en van regeringsleiders. En vooral natuurlijk, van religieuze mensen.

Maar ik ben van één ding zeer overtuigd geraakt: Er is niets, NIETS intrinsiek respectabels aan het feit dat iemand gelooft in sprookjes. En al helemaal niet in sprookjes die zijn opgeschreven in een tijd dat iedereen nog dacht dat de aarde plat was.

Er is niets intrinsiek respectabels aan religie. Hooguit is religie iets tolerabels, althans zolang de aanhangers ervan het nalaten anderen hun achterlijke bullshit op te dringen.

Ik gun anderen hun vrijheid, hun sprookjes, en de beleving van hun onzin-wereldjes. Maar telkens weer, word ik geconfronteerd met het feit dat die 'anderen' mijn vrijheid willen afpakken of beperken op grond van hún fictieve waanvoorstellingen.

Zoals de moslim die voor een praatprogramma op tv wordt uitgenodigd en eist dat de glazen wijn van tafel moeten, anders komt ie niet.

De arrogantie. De brutaliteit.

Terecht is hier onlangs nog door iemand geschreven:

"Ik dwing u niet om wijn te drinken. Maar u dwingt mij wél om géén wijn te drinken."

Bovenstaand citaat geeft het glashelder aan: Religie haalt alle balans uit het leven.

Oók - en vooral - uit het openbare leven.

Ik beschouw dat als een agressieve daad van destabilisatie.

Peter Emile | 11-09-15 | 13:42

God openbaart zich aan de mens en geeft Tora.
Mens zegt te geloven maar leest geen Tora.

Hierdoor is er veel verwarring onder gelovigen en niet-gelovigen wat dat hele geloof nou precies betekent: men doet dingen uit gewoonte zonder de culturele context te snappen.

1. Zondag is absoluut geen Sjabbes (wiki maar na)
2. Ziekenverzorging trumps Sjabbes
3. Rabbi Yeshua (=Jezus) helpt zieken op Sjabbat
4. Automaat is geen mens >> en anders zie je het maar als extra collecte voor de zieken :P

Verjaardagstip!
Vraag een gelovige bij elke discussie: lees je Tora?

Mozes3748 | 11-09-15 | 13:35

NERGENS in de ganse bijbel staat de zondag als rustdag wie zijn er ook alweer duivels door geld uit te geven op de 'rustdag des Heeren'.............. sabbat=>zaterdag
Het hele weekend naar de klöte

UC-HARLIN | 11-09-15 | 13:35

Lekker op dreef, Quid. Hear, hear!

Maaiveld | 11-09-15 | 13:29

Haha geweldig altijd die reacties van enkele gelovige reaguurders die het niet fijn vinden als Quid Gristenen op de hak neemt.
Want boehoehoe, refo's zijn lief en cultuur en horen bij ons!! Nein, nein nein! IEDER geloof is achterlijk en de islam in het bijzoner.

Ronman2k | 11-09-15 | 13:01

Alleen op zondag????????

Ulle Ruttelflut | 11-09-15 | 12:58

Als GS zo voor vrijheid van meningsuiting is dan moet zo'n luttel "vergrijp" toch kunnen? Of geldt vrijheid van meningsuiting alleen voor atheïsten en met hun verstandige beleid waarvan we nu trouwens allemaal de vruchten plukken want de pot verwijt de ketel. Als het aan een niet gering aantal atheïsten uit GL of PvdA ligt bidden we binnenkort allemaal richting Mekka. Over vrijheid en verstand gesproken.

matrixbluepill | 11-09-15 | 12:52

Van de mijne hoef je nooit te betalen, wel betaald worden dat mag wel.

LetTheSunshine | 11-09-15 | 12:47

Deze discussie is ook over de parkeergarage in de boulevard in Katwijk gevoerd. Niet plaatsgebonden, wel geloofsgebonden.

TouchSmart | 11-09-15 | 12:37

-weggejorist en opgerot-

Account1 | 11-09-15 | 12:37

En daar hebben wij weer een artikel van randdebiel Quit die weer eens op een makkelijk doel schiet. Ga toch eens continue zeiken bij moslims.
Maar, zo wie zo weiger ik te betalen voor het parkeren hier in Nederland. Is een asociale melkkoe en elke randdebiel doet er aan mee. Ten eerste is alles aangelegd met gemeenschapsgeld: dus ook mijn centen. En vervolgens moet ik waar ik aan meebetaald, moet ik ook nog voor betalen. Laat ze het heen en weer krijgen met parkeergeld.

loser | 11-09-15 | 12:23

Die lummels verdraaien de zaak, het zijn gewoon krenten.
Geld is niets anders dan een batterij voor verrichte inspanning. Door de week doe je je werk, dat wordt omgezet in een hoeveelheid geld. Degene die op zondag geld uitgeeft levert dus eerder (op dagen dat het wel is toegestaan) verrichte werkzaamheden af aan de ontvanger. Dat de ontvanger wel op zondag werkt kan men laakbaar vinden, maar dat is de verantwoording van de ontvanger.

wan hung lo | 11-09-15 | 12:22

Artsen en verplegers mogen ook niet betaald worden op zondag zeker. Beter voor de zekerheid maar het gehele ziekenhuis sluiten dan maar. Kunnen we niet beter de zondag afschaffen. Noemen we het voormaandag, of nazaterdag.

johoost | 11-09-15 | 12:21

Staan de energiemeters op zondag stil?

exkoppijn | 11-09-15 | 12:20

@Account1 | 11-09-15 | 11:11
Je hebt vrijheid om te geloven wat je wilt, met welke spelregels dat brengt. Je hebt echter niet de vrijheid om jouw geloof op anderen op te dringen en te doen alsof jouw geloof boven dat van de ander staat. Net als dat je mag zeggen wat je wilt, maar klaar moet staan voor de gevolgen ervan.

Probleem nu met de islam is niet veel anders dan dat van het Christendom. Enige verschil is dat er meer geweld wordt gebruikt om het hele riedeltje naar eigen geloof te zetten of dingen zo te draaien dat ze hun zin krijgen.

Er staat nergens in de bijbel dat je de zondag vrij moet hebben, alleen dat God een dagje vrij nam. Plus dat er ook nergens staat dat je dan maar helemaal niks moet doen en ook anderen hun plezier (of zorg) niet moet gunnen.

Niet betalen voor parkeren op zondag is niet een reden om dan maar alles klakkeloos te gaan accepteren.

Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat mensen blijkbaar niet kunnen beseffen dat de geloven zijn ontstaan omdat men antwoorden wilde op vragen waar men toen of nooit antwoord op kon krijgen. En dat sommigen het enorm hebben misbruikt door te doen alsof ze door god zijn gestuurd of leuke goocheltrucs kenden die ervoor zorgden dat ze deze regeltjes konden bedenken. Want je gaat me toch niet vertellen dat je echt gelooft dat Jezus mensen weer kon laten lopen of water in wijn kon veranderen? Er zijn mensen die er hun beroep van hebben gemaakt om anderen voor te liegen. De een kan dat blijkbaar beter dan de ander, want 2000 jaar later lopen we nog met de gevolgen ervan te hannesen.

Martinspire | 11-09-15 | 12:14

@jemagookniksmeer | 11-09-15 | 11:07
Niet helemaal waar. Het zijn commerciële instellingen tegenwoordig, waar de burger wel geldschieter van is, maar verder weinig op in te brengen heeft. Zeg maar aandeelhouder zonder winstuitkering of andere voordelen.

Martinspire | 11-09-15 | 12:06

Als je de bijbel goed interpetreteerd weet je dat je op zondag alleen maar mag lopen, alle andere vervoer is des duivels. Stelletje Satan aanbidders daar bij de SGP. Branden in de hel zullen ze voor hun zonden!

me,myself and IK | 11-09-15 | 12:05

Van de website van het betreffende ziekenhuis:

Tarieven en abonnementen

Het ziekenhuis volgt de tarieven die de gemeente Ede hanteert:

€ 1,- per 30 minuten
Maximaal betaalt u € 8,- voor uw bezoek
Maandag t/m zaterdag van 07.00 tot 22.00 uur: betaald parkeren
Maandag t/m zaterdag van 22.00 tot 07.00 uur: gratis parkeren
*Zondag gratis parkeren*.

Als u per ongeluk uw parkeerkaart verliest, kunt u met een 'verloren kaart' uit de parkeergarage met uw auto. Deze kaart kost € 8,-.

Dus óf de website is niet actueel óf er wordt drukte gemaakt om niets.

Next.

Reinaert | 11-09-15 | 12:03

Een ziekenhuis behoort zijn inkomsten niet te verhogen door idiote parkeer tarieven te handteren.
De zorg kost ons al genoeg.
Daarbij is het niet eerlijk, hulpbehoevenden die alleen per auto het ziekenhuis kunnen bereiken, zijn duurder uit.
Dus die zwarte kousen hebben deze verkapte roof haarscherp opgemerkt.
En sommige reageerders, niet meteen schreeuwen omdat het Christenen zijn, en je dan wel durft.

Mantisomantis | 11-09-15 | 12:01

Dit onderwerp is het posten niet waard.

eerstneukendanpraten | 11-09-15 | 12:00

Gelovigen dienen zich eens zeer terughoudend te gaan gedragen. Lees de geschiedenis, die gasten hebben voor heel wat leed gezorgd en anno 2015 nog zeiken ook.

Strongbow | 11-09-15 | 11:59

Ik huur een stukje ruimte bij een boer, en dat is ook zo'n
reli-rukker eerste klas, en die zeikt wel eens aan m'n kop
dat ik niet op zon en feestdagen mag werken in de loods,
en die ouwe heb ik helemaal stijf gevloekt en medegedeeld
dat ik mij niet in mijn vrijheid laat beperken door welke religie dan ook! er zitten meedere huurders in zijn loods,
en waarvan ik weet dat enkelen de huur gewoon zwart betalen,
en heb ik hem gevraagd of hij dan ook elke maand te biecht
gaat, en toen was hij stil en werk ik nu ook gewoon op de
feestdagen in zijn loods, ha!

Ronnie D. | 11-09-15 | 11:57

"De officiële lezing is dat refo's van God geen commerciële activiteiten mogen ontplooien op zondag. Behalve dan de dominee, die wel betaald wordt voor zijn werk natuurlijk."

En de contributie die je hebt te betalen in de kerkbanken, als dat zakje weer voorbij komt. En probeer niet met pepermunten te betalen, de persoon naast je zal je verlinken.

Ageless | 11-09-15 | 11:56

Goh, schokkend quid, gaat helemaal nergens over. Overigens zou ik liever in een christelijke samenleving leven zoals het ooit hier in ons land was. Ik kan namelijk niet zeggen dat het hier beter is geworden met de import van de islam. Liever niet betalen op zondag voor een parkeerkaartje dan leven in een land wat naar de klote gaat door de islam.

nightwish | 11-09-15 | 11:56

Betalen is sowieso zonde, in ieder geval van het geld.

Zathras | 11-09-15 | 11:55

Leentje v/d Melkboer | 11-09-15 |
Als je dat 200 x lukt a 5,- heb je 1000,-
Dat is waarschijnlijk niet genoeg om de schade aan je auto en de slagboom te betalen als het 1 x misgaat.

Herr Zimmermann | 11-09-15 | 11:53

@lè Roy, daar valt wat tegenin te brengen maar dat is een wat lang verhaal

Bokito ergo sum | 11-09-15 | 11:53

@lotte uit nederland | 11-09-15 | 11:13
Ah. Blij dat ik niet de enige reaguurder ben die de Bijbel ook op die manier leest.

B!oo | 11-09-15 | 11:49

Ik ken de situatie daar ter plekke niet, maar als die net zo is als het ziekenhuis waar ik wel eens kom zou ik helemaal nooit betalen, op geen enkele dag.
Ik rij altijd achter iemand aan die het betaalde kaartje er in doet, slagboompje gaat omhoog en de betalende klant rijdt weg en ik rij er achteraan zonder een kaartje.

Leentje v/d Melkboer | 11-09-15 | 11:49

Dan mag een refo ook niet op zondag in het ziekenhuis liggen ,de dokters en verpleegsters worden immers betaald voor hun werk.

janmetdepet | 11-09-15 | 11:48

Wat een onzinnig stukje tekst weer Quid. Niks beters te doen, als wat onzin uitkramen over het christelijk geloof? Ze gelijkschakelen met moslims slaat helemaal nergens op.

Wobbelplatte | 11-09-15 | 11:44

Ik stel voor dat speciaal voor deze mensen een nieuwe regeling komt: Achteraf betalen, uiteraard met €25 extra administratiekosten... Eens kijken hoeveel refo's er gebruik van gaan maken...

WellusNietus | 11-09-15 | 11:42

Ook zoiets: webshop www.babypark.nl

Die shop is dus gesloten op zondag :) Net als de SGP.nl.
Dat je op zondag niet werkt is prima hoor, maar dan vind je orders die mensen 's zondags plaatsen op maandagochtend toch wel in je mailbox? Waarom zou je je overtuiging op een dergelijke zinloze manier aan klanten opdringen?

Als internetondernemer snap ik hier de ballen van, te meer omdat Google wel eens jouw site zo kunnen indexeren juist op het moment dat er staat "sorry we zijn dicht doei". Het is gewoon slecht voor je zaak.

Captain Pervert | 11-09-15 | 11:40

Ik heb nog wel meer verdien modellen voor de ziekenhuizen.
1. Het gebruik van de weg van de parkeerplaats tot de entree.
2. Entree heffen om het ziekenhuis in te mogen.
3. Gebruik van ziekenhuis lucht om te kunnen ademen. (noem dat "gebruikers heffing"
4. In het entree bedrag is het bezoek van 1 kamer ingesloten. Meerdere kamers bezoeken kost extra.
5. Het openen van de gordijnen in de ziekenhuis kamer kan tegen betaling. U kunt dan genieten van het mooie weer buiten/sneeuw/regen en onze ziekenhuis tuin.
6. Het verlaten van het ziekenhuis is GRATIS
7. Gebruik van het pad vanaf de entree tot uw auto hoeft niet voor betaald te worden, indien u bij 1. een retourtje hebt betaald.
8. Voor het omhoog doen van de paal bij de uitgang van de parkeerplaats worden geen kosten in rekening gebracht. Wel moet betaald worden voor het stukje straat vanaf de parkeerplaats tot de openbare weg.
9. Wilt u voor het verlaten van de parkeer plaats nog een dikke scheet laten, dan dient u dit vooraf te melden. Voor het vervuilen van de lucht brengen wij u 1x 10 euro in rekening. U mag dan wel zoveel scheten laten als u wilt!!
10. Alle klachten en bezwaren over onze heffingen kunt u aan onze afdeling 'bezwaren ' richten. Voor elke te behandelen klacht dient u vooraf 55,- incl btw op onze rekening over te maken.

Wij wensen u een aangenaam verblijf toe in ons ziekenhuis, en wensen onze patiënten een lang verblijf toe.

Herr Zimmermann | 11-09-15 | 11:40

Pak dan maar de fiets als je niet met je metalen kubus op fossiele brandstoffen naar een gebouw wilt rijden waar "Gods wil" elke dag ontkracht wordt doordat ze mensen daar genezen en redden van de dood.

LangeTijdGeleden | 11-09-15 | 11:40

Als je een keer op zondag tuiniert of geld in een parkeerautomaat gooit, verder vroom je ding doet, en je vreest toch dat je in de hel belandt, dan moet je je afvragen of die god wel deugt.

Captain Pervert | 11-09-15 | 11:39

Account1 | 11-09-15 | 11:11
-
Nee, de schizofrene gek moet zich aanpassen aan de wereld. Als de grefo niet wil betalen om te parkeren op de zondag zijn er alternatieven genoeg.
-
Ik zal even een paar tips uit de losse mouw schudden;
-
1) Laat de auto thuis en ga fietsen/lopen. Hoef je ook niet te parkeren en dus ook niet te betalen.
2) Leg het ziekenbezoek af op een andere dag dan de zondag.
3) Bestel een taxi en betaal deze vooraf of achteraf.
4) Stop met je krankzinnige geloof en wordt Atheïst.
5) Ga niet op ziekenbezoek, maar stuur een kaartje of doe een telefoontje.
6) Stel je niet aan als een kleuter en drop gewoon die paar euro in de automaat.
7) Ga met de auto op ziekenbezoek op zondag, blijf na afloop van het bezoekuurtje in je auto wachten tot na middernacht en betaal een paar euro meer op de maandag.
-
Ik zie niet in waarom de wereld zich aan u en de uwen moet aanpassen terwijl u voldoende mogelijkheden heeft om niet in de knoop te komen met uw eigen waanzin.
-
Kusjes,

Badderbeest.

Badderbeest! | 11-09-15 | 11:38

Mag die dokter zijn werk eigenlijk wel doen op zondag?

__dictatuur | 11-09-15 | 11:36

Desmoulins | 11-09-15 | 11:19
Inderdaad een beetje sneu om een artikel uit een plaatselijk krantje er bij te slepen om de good-old Gristenen even kapot te schrijven.

prov1nciaal | 11-09-15 | 11:36

Daar gaat onze ex-gelovige Quid weer. Het quotum van de wekelijkse haatstukjes moet gehaald worden, anders is de psychiater boos.
Toch denk ik dat uw jeugdtrauma's om te lachen zijn wanneer we ze vergelijken met de dagelijkse moslim-realiteit om ons heen.
U zou nog wel eens heimwee kunnen krijgen naar die kerkklokken, wanneer ze er niet meer zijn.

Nonkel Frituur | 11-09-15 | 11:35

Ze hebben niks te zoeken in het ziekenhuis op zondag. Die artsen werken ook en verdienen geld. Als het ze alleen om het parkeren gaat om zo dicht bij de kerk te kunnen parkeren, DAN WEL GRATIS, kunnen ze opbokken toch? Ik heb 27 jaar in Kampen gewoont, precies zelfde bullshit en mentaliteit daar.

CopyCat | 11-09-15 | 11:35

@necrosis | 11-09-15 | 11:30
Dan vraag ik mij af, waar gaat dit artikel dan wél over?

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 11:34

Helemaal eens met Kastens... Iemand heeft de deur achter zich opengelaten of erger nog wagenwijd opengezet. Naïef te denken dat dit nu allemaal opeens en zomaar ontstaat.

Dr.Rotten | 11-09-15 | 11:34

Refo's: ze doen maar. Ze zijn gelukkig niet erg relevant meer. Maar pas op voor die andere christenen. Bijzonder onderwijs enzo.

McMarx | 11-09-15 | 11:32

Daarrrrrr is tie weerrrr. Johnny-jeugd trauma kwit. Wat een droefenis... Laat ze lekker. Betalen braaf belasting, werken veel en hard. En wees nu eens eerlijk, wat voor overlast bezorgen ze? Die klok op zondagmorgen? Whahaha get a life!!

kaplaarzenverkoper | 11-09-15 | 11:31

Uit het linkje 'Euro per halfuur':

Maandag t/m zaterdag van 22.00 tot 07.00 uur: gratis parkeren
Zondag gratis parkeren

necrosis | 11-09-15 | 11:30

Wat doen ze op zondag in het ziekenhuis dan? Personeel krijgt xtra zondagvergoeding net als hun geliefde prediker.
Wat een inteelt van die SGP.

Poreknak | 11-09-15 | 11:30

Waren ze zeker even vergeten dat de dominee ook op de loonlijst van de kerk staat en dus betaald werk verricht op zondag.
Ook de collecte op zondag in de kerk kan afgeschaft worden als er niet betaald mag worden op zondag.

Mastermattie | 11-09-15 | 11:29

Idd belachelijk, parkeergeld betalen bij een ziekenhuis.
Hup refo's! We gaan jullie nog hard nodig hebben met het verdrijven van een achterlijke, gewelddadige en levensgevaarlijke ideologie uit dit land.
Btw kwit,mogen refo's niet meer voor hun principes opkomen omdat er MOSLIMS in dit land wonen???

sjoost | 11-09-15 | 11:29

@lotte uit nederland | 11-09-15 | 11:13
Ik heb nog wel iets aan te merken op die zevende dag aanbidders (of dat nou op een zaterdag of een zondag is.) Die zevende dag aanbidders verschuilen zich namelijk altijd achter den Bijbel, als er eens een keer op zondag gewerkt moet worden. ("Kan niet, mag niet, heiligschennis bla bla bla.") Maar in diezelfde Bijbel staat ook, bij het hoofdstukje 'sabbath': "In het zweet des aanschijns (ofzo) zult gij arbeiden, *zes* dagen in de week. Maar de zevende dag is de Sabbath en bla bla bla." Over die zesde dag hoor je ze dus nooit, die gelovigen. Nog nooit heeft zich één gemeld bij ons op de planning met de vraag of hij asjeblieft ook op zaterdag mag werken. Nee, zaterdag lekker zijn we gewoon lekker vrij.
Het is allemaal heel erg selectief bij die gelovigen.

VanBukkem | 11-09-15 | 11:28

Ziekenhuis betaalt ook veel energiekosten. Daarom op zondag voortaan overal de stekkers er uit. Alleen maar water uit de tuinvijver als je dorst hebt en appels van een boom eten.

Of niet.

Jos Tiebent | 11-09-15 | 11:27

Binnenkort in de grote steden op de vrijdag.

watergeus | 11-09-15 | 11:27

Ze MOGEN op zondag helemaal geen autorijden!
Stelletje schijnheiligen, ga lekker lopen zoals de Here het wil

CheLives | 11-09-15 | 11:26

In een auto rijden op zondag, dat heeft onze lieve heer toch verboden? Dus dan hebben refo's op zondag helemaal geen parkeer terrein nodig.

bijna_raak | 11-09-15 | 11:26

Het kan ook zijn dat parkeergeld betalen de wil van dat sprookjesfiguur met harp op die wolk is. Jenever know. En dan ben je toch mooi de sjaak in het nirvana.
Iets dat veel mensen niet weten is dat je je eigen handdoek moet meenemen naar het hiernamaals, anders mag je het zwembad niet in.

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 11:25

Account1 | 11-09-15 | 11:11
God bestaat niet, dus dat hele comment van jou kan zo de prullenbak in.

Cuyahoga | 11-09-15 | 11:25

Alle sprookjesgelovers terug naar Sprookjesbossië!

Badderbeest! | 11-09-15 | 11:25

Ik neem aan dat SGP'ers op zondag dus ook geen geld in de collectebus/ zak van de kerk stoppen.
Tenslotte is 'doneren' ook geld uitgeven.

necrosis | 11-09-15 | 11:24

-weggejorist-

markzwaagman | 11-09-15 | 11:22

Met de privatisering van ziekenhuizen is in het ziekenhuis liggen ook een commerciële aangelegenheid.

markzwaagman | 11-09-15 | 11:22

Gristelijk creatief denken. Out of the box !

Lichtstadfan | 11-09-15 | 11:22

Le Roi | 11-09-15 | 11:09

Niet dankzij noch ondanks.
De waarheid ligt in het midden.
De wisselwerking tussen beide heeft een balans weten te creëren waarin beide facetten een ondersteunende rol hebben vervuld.
Doodzonde hoe we dit ten grabbel hebben gegooid ten faveure van een politieke ideologie vol morele verdorvenheid.

Desmoulins | 11-09-15 | 11:22

Ben net nog naar zo'n ziekenhuis geweest.
Ik betaal uit principe niet voor parkeren bij een ziekenhuis, ook al was het 10 cent.
Desnoods loop ik een kwartier, als het moet zelfs met krukken, en als het kan ga ik uiteraard met de fiets, maar nevernooit betalen voor parkeren bij een ziekenhuis.
De meeste mensen komen daar niet voor hun lol, en mensen die geld willen verdienen aan andermans ellende, daar heb ik gruwelijk de schurft aan.
Inderdaad, dit is ook zieligheidsindustrie.

Cuyahoga | 11-09-15 | 11:20

Nee, ook de ambulances en trauma-heli's blijven op de dag des heren lekker thuis achter de gebreide broek.
Niet mekkeren, god verlangt dat van ze en dus doen ze dat.

mallekater | 11-09-15 | 11:20

Betalen voor een ziekenhuis is echt ziek. Alsof ik daar voor mijn lol naar toe ga.

Haatgenerator | 11-09-15 | 11:20

verbanden | 11-09-15 | 11:15
Geloof is om wat onnozelaars in toom te houden. Het wordt pas gevaarlijk als ze snappen dat ze belazerd worden. Dan willen ze volharden in de sprookjes, te vuur en te zwaard

vanlinknaarrecht | 11-09-15 | 11:20

Dus artsen mogen werken op zondag?

Bokito ergo sum | 11-09-15 | 11:19

prov1nciaal | 11-09-15 | 11:07

Dom, militant atheistisch gelul voortkomend uit een onvermogen hoe om te gaan met een doodscultus die zich voordoet als een religie. Vandaar gooien ze alles op één hoop; is wel zo makkelijk.
Hardnekkig hier.
Net zoals het 'vorm boven de inhoud'-argument.

Desmoulins | 11-09-15 | 11:19

Auto rijden op zondag mag ook niet. Ga maar lekker lopen.

Blotebelg | 11-09-15 | 11:18

Mag die auto wel werken op zondag?

potloodvent | 11-09-15 | 11:18

Ik stel voor dat men dan in dat ziekenhuis ook de portier en de verpleging, noodartsen en EHBO niet laat werken.
Dat MAG niet van die god van ze, dus doen ze dat niet.
Wat zeggen onze grefootjes van dat idee?

mallekater | 11-09-15 | 11:18

En dan godverdomme wel autorijden op zondag???

wapster | 11-09-15 | 11:17

@Account1 | 11-09-15 | 11:11
Kritiek op GeenStijl in je allereerste comment?
Ui, gedraag je!

necrosis | 11-09-15 | 11:15

hoe blijft geloof van welke stroming toch mogelijk. sprookjes bestaan niet. geloof is zo ontzettend te kijk gezet door de wetenschap. en toch..... elk beetje welwillend en nadenkend mens moet daar toch gewoon door heen kunnen kijken? en wij maar rekening houden met anders denkenden en dan moet denkenden tussen dubbele aanhalingstekens.

verbanden | 11-09-15 | 11:15

Parkeergeld moeten betalen omdat je een zieke bezoekt, vind ik sowieso fout. Maar ik kom ook uit de provincie.

pendajo | 11-09-15 | 11:14

@lotte uit nederland | 11-09-15 | 11:13
Zesdedagsadventist gedetecteerd

Min-of-meer | 11-09-15 | 11:14

Van Bukkem wegenbelasting houdt ook parkeren in, niet alleen rijden dat is bepaald door de Hoge Raad, ik dacht in 1918. Daarom is de term houderschapsbelasting ingevoerd.

vanlinknaarrecht | 11-09-15 | 11:13

Ik wil eigenlijk niet meer dat GS gristenen aanvalt. We hebben die mensen straks hard nodig voor de kruistocht. De rest van de NL bevolking doet niets (nou ja, een beetje reaguren) maar Ede en omgeving valt misschien nog op te hitsen om hun leven te geven voor het verslaan van het islamitische monster.

Boutschefter | 11-09-15 | 11:13

@der carnavalswiertz | 11-09-15 | 11:09
Ga je dat nu 7 keer posten?

necrosis | 11-09-15 | 11:13

-weggejorist-

lotte uit nederland | 11-09-15 | 11:13

Zie hun probleem niet zo.. Hun criterium zou 'werken op zondag' moeten zijn. Als er bij de ingang een hokkie staat waar een parkeermeneer in zit dan kan ik er nog in komen dat ze er moeite mee hebben dat die meneer voor hun moet werken op zondag. Maar het zijn gewoon parkeer automaten, machines. Muntje er in en klaar. Niemand die daarvoor voor hun hoeft te werken. En daarnaast, bij het er naar toe rijden hebben ze brandstof verstookt wat ook eerst gekocht is, dan kan wel?

CaseIf | 11-09-15 | 11:12

Ik neem altijd de ambulance.
Wel zo handig.

Piet Karbiet | 11-09-15 | 11:12

-weggejorist-

Account1 | 11-09-15 | 11:11

Ik heb ook principiële bezwaren tegen betaald parkeren.
Ik betaal namelijk al genoeg wegenbelasting. En als ik dan ook nog eens moet betalen om te parkeren, dan is dat gewoon dubbelop.
Onze regering moet gewoon eens leren met geld omgaan, en ophouden met eerlijke hardwerkende belastingbetalende burgers uitpersen alsof het sinaasappels zijn.

VanBukkem | 11-09-15 | 11:10

Vroeger mochten die grefo's bij ons in de buurt niet met de auto naar de kerk (want benzine verbruiken is ook een commerciële activiteit). Dus dan ook geen water uit de kraan, want het waterbedrijf moet dan werken. Geen gas, want … enz. En dus gewoon lopen naar het ziekenhuis.

Grasgriezel | 11-09-15 | 11:10

Parkeren bij Gelderse Vallei is gratis op zondag... En nu?

Capy | 11-09-15 | 11:10

-weggejorist-

der carnavalswiertz | 11-09-15 | 11:09

@prov1nciaal | 11-09-15 | 11:07
We zijn ONDANKS geloof ooit een sterk, welvarend, hardwerkend en rijk land geworden, niet DANKZIJ.
.
Wat niet wegneemt dat ik het met u eens ben dat de normen en waarden in de tijd dat de Christelijkheid hoogtij vierde in dit land, vele malen beter waren.

Le Roi | 11-09-15 | 11:09

-weggejorist-

der carnavalswiertz | 11-09-15 | 11:09

-weggejorist-

der carnavalswiertz | 11-09-15 | 11:09

-weggejorist-

der carnavalswiertz | 11-09-15 | 11:09

Leuk hoor Quid, het kleine onschuldige geratel van een paar grefo's te kakken zetten.
Dit is echter maar kinderspel in vergelijking met (ahum) bepaalde andere religies, die veel meer kritiek verdienen. Of ben je islammoe?

DonSwami e.v. | 11-09-15 | 11:09

-weggejorist-

der carnavalswiertz | 11-09-15 | 11:09

tja... als porno op zolder downloaden wel gratis is.

duitse herder | 11-09-15 | 11:09

Hiermee steken ze dus de draak met de grootste gift van hun god. De vrije wil. Want je hoeft niet te betalen. Je hoeft niet te parkeren. Dus ze maken een keus uit vrije wil en willen die vervolgens aanpassen.

Sadomassochristus | 11-09-15 | 11:08

Dieren hebben geen god nodig. Het is pas als de mensen taal zijn gebruiken dat ze een god nodig hebben voor alle nog onverklaarbare zaken; regenboog, bliksem, vloedgolf of de schijngestalten van de maan. Als je van taal gebruik maakt kun je er ook misbruik van maken

vanlinknaarrecht | 11-09-15 | 11:08

Le Roi | 11-09-15 | 11:00
Als u denkt dat Calvinisten geen hardwerkende, verstandige en nuchtere mensen zijn dan weet u duidelijk niet waar u het over heeft.
Nederland, en vooral de grote massa, is er na de ontkerkelijking het hardst op achteruitgegaan. Beetje sneu overigens om zo uit te halen richting een groep die op wat futiliteiten na zich nauwelijks laat horen...

prov1nciaal | 11-09-15 | 11:07

Auto rijden mag wel op zondag? En de zondagrust dan?

Fluitsmurf | 11-09-15 | 11:07

Ik kan wel een betere reden bedenken om niet te willen betalen.
Ik heb de aanleg en grond van de parkeerplaats al betaald.
En de slagbomen, en de parkeerautomaat.

jemagookniksmeer | 11-09-15 | 11:07

Volgens Calvijn bestaan ziektes niet, dat is namelijk demonische possessie. Geen risico nemen en meteen verbranden, die zieke grefo's.

IJzeren Hein | 11-09-15 | 11:07

En hoe zit dat met werken op zondag?
De arbeid van dominees bijvoorbeeld? Of is het dan ineens geen werk meer?

MeneerDeBeer | 11-09-15 | 11:07

Betalen voor het parkeren bij ziekenhuizen blijft een maffia-aangelegenheid.

BekiekUtMoar | 11-09-15 | 11:06

Betaald parkeren is sowieso onzin. Iedereen plaatst zijn auto net buiten de zone, waarna de zone vergroot wordt, iedereen buiten die zone parkeert en de zone weer groter wordt, net zo lang tot heel Nederland omstreeks het jaar 2150 een grote betaald parkeren-zone wordt.

Min-of-meer | 11-09-15 | 11:05

Die zondagse gekken slaan binnenkort de handen ineen met vrijdagse gekkies.
Dan heb ik de zaterdagen nog buiten beschouwing gelaten.

swassannuf | 11-09-15 | 11:03

Niet betalen = stelen. Maar dat staat natuurlijk niet in de Tien Geboden. Oh, wacht... Heerlijk hoe die gelovigen zich toch altijd weer een contradictio in terminis in weten te draaien.

Kapitein Stijlvol | 11-09-15 | 11:03

Pak de fiets.

Feynman | 11-09-15 | 11:03

Al dat ellendige geloof anno 2015! Om gek van te worden. Het is toch juist de bedoeling dat mensen steeds slimmer worden, we op technologisch gebied blijven door innoveren en dat we middeleeuwse en achterhaalde zaken als geloof ver achter ons laten? De film 'Idiocracy' wordt steeds hardere werkelijkheid. Hardwerkende, verstandige en nuchter denkende mensen zijn een uitstervend ras...

Le Roi | 11-09-15 | 11:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken