Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale Lul v/d Week: Lichtgetintier in Volvo XC90

Zomerverkansie voorbij. Dus de inzendingen voor de onregelmatige rubriek Totale Lul van de Week nemen weer recht evenredig toe aan de spitsfilelengte. Met vandaag de aflevering: Randdebiel op de Ring Amsterdam. Uit de mail: "Dus ik tuf op m'n gemakkie vanaf de Ring A10 Noord door de Coentunnel, waarna ik rechts in moet voegen om op A10 West te komen. De rechterbaan is druk, dus ik blijf ff links. In m'n binnenspiegel duikt een grijze Volvo XC90 op. Seinend met groot licht stormt het monster op mijn barreltje af. Even denk ik 'misschien iemand met spoed onderweg naar Slotervaartziekenhuis'. De snelle SUV blijkt echter vijf lichtgetinte adolescenten aan boord te hebben, die zich over de snelweg voortbewegen zoals ze zich doorgaans gedragen in het dagelijks leven: alsof je respect & erkenning af kunt dwingen met schaamteloze hufterigheid. Binnen enkele tellen is hun kenteken beeldvullend te lezen in mijn binnenspiegel: 35-RZ-VS. Bruusk naar rechts invoegen is geen optie en sowieso: fuck hun. In plaats daarvan tik ik zachtjes mijn rem aan om aan te geven dat ik niet gediend ben van zijn bumperstuntje. De bestuurder schrikt, remt, gooit meteen zijn (?) auto twee banen naar rechts, vliegt me voorbij en seconden later geeft hij me van zeer dichtbij zicht op het achterkenteken, mocht ik me daarvoor toch vergist hebben in het spiegelbeeldlezen van de voorzijde. De bestuurder trapt namelijk vol op de rem - een voorspelbare puberale actie van een gekrenkt egootje. Een van z'n maatjes lijkt nog wat door het schuifdak naar buiten te gooien. Met 60 km/h blijft de Volvo even voor me rijden voordat hij naar rechts gaat en ik in het voorbijrijden vijf agressieve koppies naar mijn auto zie booskijken. Ze blijven nog een tijdje naast en rechtsachter me hangen, om bij S105/Geuzenveld de afrit naar 020-Gaza te nemen. Toedeledokie, tokkiegetintiërs! En smile, je staat hopelijk met je hufterstuntje op GeenStijl. Met dank aan de Dealdumpert dashcam ;)

Reaguursels

Inloggen

Iedereen kent de regels echter deze zijn bedoeld voor de ander.

Poreknak | 12-09-15 | 10:24

Beiden bestuurders tonen hier het onvermogen om te incasseren en brengen daarbij anderen om hen heen onnodig in gevaar.

MacTreck | 11-09-15 | 18:14

De filmer maakt de eerste wangedragingen als links-plakken, langzaam rijden en nodeloos remmen. Dat de ander hinderlijk achterop kwam is helemaal niet vastgelegd en is daarnaast door filmer veroorzaakt zou het wel gebeurd zijn. De afkomst van de Volvo bestuurder is niet relevant en die van de passagiers nog minder.
Overigens heb ik op de A10 ook meegemaakt dat één of andere blanke AOW-er mij op de tweede naar rechts wilde dwingen terwijl de derde (links) volledig vrij was en ik toch duidelijk een rij vrachtwagens aan het inhalen was. Mafketels als de filmer genoeg in de regio Amsterdam.

DreHa | 11-09-15 | 17:51

Filmert is randdebiel die onnodig links rijdt en onnodig remt. Gaarne opsporen, rijbewijs afpakken en opnieuw laten lessen. Dank u.

Bisschop Berenbaffer | 11-09-15 | 16:00

Lekker onnodig links blijven hangen met je pauperbak en onnodig remmen. Je vraagt erom sukkel! Opzouten naar de rechterbaan idioot!

Marvin_NL | 11-09-15 | 15:06

zoals al eerder gezegd in de comments.

filmer is zelf een totale lul.
Had alle mogelijkheid om naar rechts te gaan, hij rijdt niet in een vrachtwagen, ruimte zat dus.

En onnodig op je rem gaan trappen, dan ben je sowieso een klootzak.

'Bumperkleven, altijd een gevolg van iemand die te langzaam rijdt'

zekestijl | 11-09-15 | 11:43

Helaas niet zichtbaar in het filmpje, maar op het moment dat de Volvo tokkies beginnen met seinen (volgens de meneer) is meneer nog maar net die auto rechts van hem voorbij. Dus ik vind dat links plakken wel meevallen. Daarna had hij wel naar rechts gekund maar had er na die asociale actie van de Volvo wellicht geen zin meer in. Volvo verpest het voor zichzelf.

Het enige wat ik onvergeeflijk vind in dit filmpje is dat Volvo een belachelijke inhaal actie doet en even lekker in de ankers gaat. Ja, links-klevers zijn irritant, maar mensen die rijden als een gevaarlijke totaal-mongool zijn nog veel erger.

@Donnie D.: De enige schuldige? Jij vindt dergelijke inhaalacties en rempartijtjes wel normaal? Maak alsjeblieft Nederland weer een stukje veiliger en lever je rijbewijs in.

Gotcha! | 11-09-15 | 11:26

Ik nomineer de filmer als totale lul van de volgende week. Hij is net zo fout als die an in de Volvo.

Skyeisthelimit | 11-09-15 | 11:15

Hallo van rossum. Ben je nou helemaal besodemieterd?
Doe eens heel snel dat kenteken van die volvo weghalen, en het kenteken van de linksplakker neer plempen, want dat is de enige echte schuldige in heel het filmpje, dus die moet aan de schandpaal en niet die volvo! Of ben jezelf ook lid van het linksplakkers gilde met hun belerende schoolmeester mentaliteit?

Ronnie D. | 11-09-15 | 11:08

Adolescente lichgetintiers in een Volvo XC90: iets zegt mij dat hier iets niet klopt....

Brulboei_61SB | 11-09-15 | 11:03

ja, en onnodig links rijden.

Schobbejack | 11-09-15 | 10:40

Volgens mij zijn we het allemaal eens? Beide bestuurders delen de prijs "lullen van de week"!
Maar euh... zou de frustratie van de filmerT ook niet een beetje komen doordat de lichtgetintiers met een grotere auto rijden?

Ultimate Master G | 11-09-15 | 10:26

Onnodige linksrijders zijn totale hufters en verdienen een vol op de rem actie, daarnaast stond jezelf eerst op de rem lutser!

ContaD | 11-09-15 | 09:45

Rot toch eens op met dat hypocriete ge-dash-cam op de suffe NL wegen.

Waren er geen filmpjes ingestuurd uit Rusland Geenstijl?

knehmoo | 11-09-15 | 09:43

Die Finnen zijn mongolen en zouden niet mogen autorijden.

Maar het is nergens druk, en je had makkelijk naar rechts gekund als je niet zo autistisch precies de max snelheid blijft rijden maar even inhoudt of er voorbij gaat om in dat grote gat op de rechtse baan te duiken.
Leer het verkeer.

Draak uit Brabant | 11-09-15 | 09:37

Wat heb ik toch een hekel aan linksrijders zoals deze filmer en behoort tot de categorie "wereldverbeteraars" waarmee ik de actie niet goed praat.
Beide fout zo simpel is het.

Knierp | 11-09-15 | 09:19

De Volvo-dude is erg asociaal. Maar de bestuurder had gewoon naar de rechter baan moeten gaan. Ver irritant dat links blijven rijden. Allebei losers....

Wopke | 11-09-15 | 08:57

Het rempedaal intrappen zonder iemand voor je. Wie denkt hij dat hij is? Hij is geen onderdeel van de verkeershandhaving. Hij is een deelnemer aan het verkeer, die zich volgens de Wegenverkeerswet niet op de juiste plaats bevindt. Opnieuw afrijden met zijn dashcammetje. Idioot!

Joosthoudtervan | 11-09-15 | 08:21

Je kon ook gewoon na die rode auto te gepasseerd hebben naar rechts gaan. De plaats waar je thuishoort volgens de verkeersregels. Deze dashcammerdt is hier de verkeershufter, niet de XC90.

Joosthoudtervan | 11-09-15 | 08:19

De linkerbaan... Het enige plekje waar het grootste deel van dit slappe volk nog voor vecht... Voor de rest laten ze zich aan alle kanten naaien,besodemieteren en kaal plukken...

Loebas | 11-09-15 | 08:06

Maar er niet bij vertellen dat je zelf al 10x de mogelijkheid hebt om maar rechts te gaan toen de rode auto was ingehaald. Er was toen ruimte zat om achter de bmw naar rechts te gaan. En door zelf te beginnen met op je rem te trappen lok je bij dat volk vanzelf dit soort reacties uit.

KevinBeun | 11-09-15 | 07:40

Wat ik niet snap is dat Geenstijl zélf deze lul niet aan de schandpaal hangt. Maarja, zal wel een vriendje van ze zijn. Wat ook wel weer wat zegt.

Dubz | 11-09-15 | 07:29

Waarom geeft Geenstijl een platform aan een linkerbaan tokkie ?
Ik had deze eikel al 10 keer van de weg af geramd. Alle kans om naar de rechterbaan te gaan, maar nee, gewoon stug door blijven rijden met 1 km 'overspeed'. En dan ook nog als een belerend schoolmeestertje de remmen intrappen ?
Rijbewijs inleveren en voortaan met de taxi gaan.
Als je niet kunt rijden dan zeker geen empathie proberen te krijgen op Geenstijl.
Van mij krijg deze filmert ong 1 miljoen kudo's

mambo43 | 11-09-15 | 06:42

Ik moet aan een Top Gear aflevering denken, waar een van de presentatoren zei: "de rechter baan (onze linker baan, dus) is als een toilet op een feestje. Daar ga je niet de rest van de avond zitten bellen of een boek lezen. Je gaat er heen, doet er je behoefte en dan ga je onmiddellijk weer terug." Mijn aanvulling is: om diezelfde rede ga je er ook niet asociaal zitten schijten, anderen willen ook nog een keer naar het toilet.

Doctor 660 | 11-09-15 | 02:48

Wat gedoe he. En dat allemaal om dat je van A naar B wil. De meeste mensen hebben wel wat beters te doen dan ruzie maken om niks met een wildvreemde met de auto. Zit weer een hoop ikke-ikke bij.

kloopindeslootjijook | 11-09-15 | 01:15

-weggejorist-

Bangalijst | 11-09-15 | 01:14

Zelf voortdurend met minimaal snelheidsverschil inhalen. En vervolgens treiterig lang links blijven. Want in de verte duikt de volgende al weer op die ingehaald moet worden. En ja, dat duurt effe met de rijstijl van onze postert.

Zonder het goed te praten heb ik wel begrip voor de XC90 rijder. Redelijke kans dat ik hetzelfde had gedaan. Terwijl ik doorgaans een zeer correcte bestuurder ben. Maar sommige mensen vragen erom.

datdantochweerwel | 11-09-15 | 01:01

Over aso weggedrag gesproken. Je had al 10x naar recht kunnen gaan Flikker. Dit heet provoceren. De ander schuld geven omdat jij zondagsrijder bent.

Strontverklontering | 11-09-15 | 00:06

kwaliteit van geenstijl gaat wel erg ver achteruit zo met dit soort lul filmpjes zeg, zijn trouwens niet 5 eikeltjes maar 6 ... de filmert is er ook 1

opactje | 10-09-15 | 23:56

@Filmert van dit guitige filmpje: uiteindelijk ben je zelf de low-life door zo lang een beetje rond te hangen op de linkerbaan terwijl je ook gewoon plaats had kunnen maken op die 3 rijstroken. Zoek een leven voor je inslaapt.

Faragefan | 10-09-15 | 23:36

Op papier was het spannender dan in 't echt.
Meneert | 10-09-15 | 16:51

Ja, de film was niet zo goed als het boek

waragainstclimate | 10-09-15 | 23:28

@vander F | 10-09-15 | 22:26;
Ik heb vroeger best wel de nodige km gemaakt. Zowel landelijk in de buitendienst en als instructeur veel binnen de bebouwde kom.
Binnen de BBK hou ik me altijd rustig. Heeft ook geen zin om je te haasten, zet geen zoden aan de dijk. Toch zie ik daar de meeste prutsers. Of, zoals ik het zelf altijd zeg: "het doet maar wat". En je kan je auto heel houden door vooruit te kijken en te denken. Je vangt de fouten op van een ander.

Op de snelweg kan je rustig het gas erop gooien. De snelwegen in Nederland zijn niet anders dan die in Duitsland, behalve dat we hier een snelheidsbeperking hebben en megahoge boetes. De gemiddelde Duitser kijkt in zijn spiegel als hij gaat inhalen op de snelweg (let wel, gemiddeld, ook daar heb je blinde vinken ertussen).
In Nederland gaat het gros eerst van strook wisselen, op dat moment gaat eventueel de richtingaanwijzer aan (overbodig) en daarna kijken ze eens. maar ook dat is prima op te vangen door vooruit te kijken. Want je weet dat een auto die een vrachtwagen nadert met 40 km/h verschil, niet gaat remmen maar ongezien gaat inhalen.

Maar de schoolmeesters zijn inderdaad het ergste. En onberekenbaar.
Daarom is het best grappig dat de schoolmeester in dit filmpje aan alle kanten op zijn plaats wordt gewezen. Iedereen ziet dat hij niet kan rijden. Iedereen ziet dat hij te bang is om naar rechts in te voegen. En iedereen ziet dat het een irritante linksplakker/middenstrook rijder is. Gooi daar bovenop dat hij andere weggebruikers wel even met zijn remlichten gaat opvoeden en het plaatje is compleet.
Wel leuk om te lezen dat hij blijkbaar zijn dashcam van Dealdumpert had, dus het zou een reaguurder moeten zijn. Dan zou hij zichzelf hier kunnen verdedigen, maar dat doet hij niet. Of het is nogmaals, een Jan Roosje, dat kan ook.

Tarmac | 10-09-15 | 23:16

De verkeerswet zegt dat je ten alle tijde zoveel mogelijk
rechts dient te houden. En een 2e regel is dat je een inhaal manoeuvre zo dient in te plannen, dat het achteropkomende verkeer niet voor jou onnodig moet afremmen.
De 3 baans weg gaat over in 2 banen en daar ging het mis,
want je bleef links rijden de hele tijd, en op het laatst
nam je zeeën van tijd om die rode auto in te halen,
want zelfs vrachtwagens halen elkaar sneller in dat dit,
en ben je dus een hindernis voor het achterop komende verkeer, en dat mag niet want inhalen dient vlot te gebeuren en dan weer zo snel mogelijk naar rechts als je verder niks in te halen hebt, dus ben je gewoon het perfect voorbeeld
van de doorsnee linksplakker waar heel autorijdend nederland, behalve de linksplakkers, een gloeiende teringhekel aan heeft, dus ik zou m'n filmpje maar snel verwijderen,
want sympathisanten zullen net zo zeldzaam zijn als
blanke westerlingen over 50 jaar.

Ronnie D. | 10-09-15 | 23:01

-weggejorist-

nerazuri | 10-09-15 | 22:40

Gatverdamme een linksplakker, als ik ergens een tyfushekel aan heb dan zijn het wel linksplakkers.
Arrogant kudtvolk met een narcistische persoonlijkheidsstoornis,
hebben daardoor volstrekt niet in de gaten dat ze andere weggebruikers het bloed onder de nagels vandaan peuteren, files veroorzaken en levensgevaarlijke situaties creeren met hun 'king of the road' attitude.

@Tarmac | 10-09-15 | 21:40,
aargh!
dat soort gedoe idd, 'de schoolmeester' , een ander de les lezen omdat die zich niet aan zijn interpretatie van goed weggebruik houdt,
ondertussen levensgevaarlijke situaties creërend.

Dit soort gasten verplicht een maand lang dagelijks de Duitsche Autobahnen opschoppen en lesje 'links-is-voor-snelverkeer' leren, incluis vorstelijke boetes wegens het medeweggebruikers in levensgevaar brengen.

vander F | 10-09-15 | 22:26

Ja, linksrijders zijn ook onuitstaanbaar. Niet dat die ander niet asociaal bezig is, maar waarom in hemelsnaam niet naar rechts! Met een slakkengang inhalen. Laat hem er gewoon even langs, hij blij, jij blij, iedereen blij. Maar jij bent net zo puberaal.

Redrooster75 | 10-09-15 | 22:24

Links plakkers die remmen voor niks moeten ze uit de auto trekken en afschieten.
Rot op naar de rechterbaan kut. Jij maakt niet uit hoe hard je medeweggebruikers rijden.

voldemort | 10-09-15 | 21:50

De filmert is een gefrustreerde jankert die ze zijn rijbewijs moeten afpakken.

1. niet doorrijden op de meest linkerbaan. Die is om met redelijk snelheidsverschil in te halen en niet te relaxen op cruisecontrol

2. remmen als achterliggers hem er op attent maken dat er sneller verkeer achter hem zit en voor hem de weg nog leeg is.

Rij gewoon rechts als je niet doorrijdt, sukkel. En vraag aan oom agent eens hoeveel remmen om te hinderen kost.

KayakFun | 10-09-15 | 21:48

Eichhörnchen | 10-09-15 | 16:42
Gewoon met het verkeer mee gaan voor een soepelere doorstroom. Je moet geen achterliggers opzettelijk belemmeren. Sowieso gewoon niet belemmeren.

Dat remmen en optrekken kost meer moeite dan even een tikkie naar rechts te schuiven. Alsook de irritatie die het met zich mee brengt voor de andere achterliggers die daarna 15 min. langer in de door jou veroorzaakte file staan.

Jij vindt het toch ook klote om bij de kassa te moeten wachten als je alleen een flesje drank en zak snoep hoeft af te rekenen, maar wel 5 minuten moet wachten omdat er zo'n zegelverzamelaar met 100 vragen voor je staat. Dan wens je ook dat zo'n persoon verdwijnt en de handleiding thuis nog eens rustig door leest.

TP 1984 | 10-09-15 | 21:41

@Bruine Beer | 10-09-15 | 21:11;
Onzin eerste klas.
"... waar het stevig kan waaien...". Misschien dat een 2CV daar last van heeft, maar die haalt de 170 km/h niet.
En het verschil tussen vrachtverkeer met max 80 km/h en een personenauto met 130 km/h (wettelijk dus) is ook 50 km/h verschil. In Duitsland liggen de snelheids verschillen trouwens nog veel hoger, maar ook daar rijden ze niet met bosjes tegelijk tegen elkaar. Integendeel, daar weten ze een spiegel te gebruiken.

Wat the_hammer beschrijft is nog best herkenbaar ook.
Vroeger reed ik veel 's nachts over de snelwegen. Stinger aan en gas erop!
Zat ik op een 6baans weg, oftewel drie rijstoken. Vrijwel leeg.
Ik reed iets van 180 a 190 km/h ofzo. In de verte rijd er één (let wel, één!) auto in de middelste rijstrook. Niet rechts, waar hij hoorde, maar in het midden.
Dus ik ga naar links en vlak voordat ik er was, ging meneer ook maar ineens naar links. Niet om in te halen, maar om te schoolmeesteren.
Ik niet te lullig en hem gewoon zonder te remmen rechts voorbij gegaan.
Krijg ik ook nog een grootlicht riedel in mijn spiegel.

Zijn fouten:
- niet rechts houden.
- wisselen van rijstrook zonder richting aan te geven.
- het verkeer in gevaar brengen (art. 5)
- het geven van onnodige lichtsignalen.

Zelf reed ik alleen maar iets sneller dan toegestaan, maar toch zal deze pisvlek op verjaardagsfeestjes lopen verkondigen dat HIJ de brave mobilist is en IK de aso die hij op zijn plek moest wijzen.

Tarmac | 10-09-15 | 21:40

@bruine beer

bij 130 is je snelheidsverschil met een vrachtwagen ook 50 lamlul.

MrMad83 | 10-09-15 | 21:23

@i-Wonder | 10-09-15 | 16:36
Simpel 2 auto's met een aantal niet bekwame verkeersdeelnemerts.....
Netjes uitgedrukt toch?

lilluke halve hoan | 10-09-15 | 21:19

@i-Wonder | 10-09-15 | 16:36
Simpel 2 auto's met een aantal niet bekwame verkeersdeelnemerts.....
Netje uitgedrukt toch?

lilluke halve hoan | 10-09-15 | 21:19

@Bram8821 | 10-09-15 | 16:34
Nu vraag ik me toch werkelijk af vanwaar die opgerot/Joris.......

lilluke halve hoan | 10-09-15 | 21:18

@the_hammer | 10-09-15 | 19:26
"En nee 170 op een lege snelweg is geen gevaarlijk actie."

Honderdenzeventig. Op een vierbaansweg waar het stevig kan waaien. Waar je snelheidsverschil met ander verkeer - ja, dat was er - dus 50 km / uur is. Jij bent echt rijp voor een EMG.

Bruine Beer | 10-09-15 | 21:11

Inzender is skoda rijder of ander 20% bijtellingstuig. Mag van de baas geen knappe auto uitzoeken of moet van de vrouw verplicht in zo'n trage station of seat altea achtige droevenis rijden.

Kom dit soort lui dagelijks tegen, moet ook maar eens in een dashcam investeren om dit soort debielen te namen en shamen hier.

Ik kom voor mijn werk regelmatig in Duitsland en waar de duitser netjes weg is en bij het inhalen van een vrachtwagen vol het gas intrapt zijn het altijd de zelfde domme hollanders die hem er op het laatste moment voorgooien terwijl je met 200 achterin komt, meermalig in de abs gezeten en dat is met dat soort snelheden niet heel prettig. Overweeg regelmatig om zelf maar sleutels in beslag te gaan nemen van dit soort debielen, maar dat mag dan weer niet natuurlijk.

Aan de inzender nog het volgende: Ooit kom je de verkeerde tegen, die remt niet maar ramt zijn auto er vol achterin en met een beetje mazzl nog een tik op je muil toe. Als je zo'n vent bent stop je even netjes op de vluchtstrook om de consequenties van je debiele gedrag te incasseren.

MrMad83 | 10-09-15 | 21:09

Nogmaals, kan ook gewoon een viral zij om wat overtollige Dealdumpert dashcam's aan de man te slijten. Staat niet voor niets in de laatste zin.
Jan Roos in de auto, een 'knuppelachtig iets' op de hoedenplank en gaan met die banaan!
Beetje irritant linksplakken en als dat niet werkt, remmentestjes geven.
En als dan iemand reageert, een verhaal maken van een auto met wel vijf (5!!!) lichtgetinten aan boord, die alles verkeerd doen. Maar gelukkig hebben we de beelden nog.

Tarmac | 10-09-15 | 20:57

@Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:49
Ja, dat is het, maar niet te bewijzen wie reed en niet te bewijzen dat het inderdaad exact zo gegaan is. Dashcambeelden alleen zijn onvoldoende bewijs.

Bruine Beer | 10-09-15 | 20:57

Allebei zijn fout.

Patatter | 10-09-15 | 20:49

@Min-of-meer | 10-09-15 | 16:52
Remmen als iemand zit te bumperkleven is gewoon not done. Als iemand bij je zit te kleven moet je gewoon opzouten. Het is niet aan jou om te bepalen hoe hard anderen rijden.
Zeker, de Volvo is een mongool, maar de filmert net zo.

Martinspire | 10-09-15 | 20:43

"Dacht dat uitsluitend oude grijze postduiven in een Volvo reden."
Je bent nooit te oud om te leren .

Ik vind beide chauffeurs droeftoeters .

iopeth | 10-09-15 | 20:39

Ik wist niet dat Volvo's ook hard kunnen rijden, ik vind het meer van die auto's van ik wil wel maar kan niet.
de uitbater | 10-09-15 | 16:55

Ik rijd ook een XC90 en dat is allesbehalve een trage bak. Je moet dan wel een V6 of V8 nemen want anders zijn het inderdaad nogal logge trekkers :-)

Kaposi_Sarcoom | 10-09-15 | 20:27

@Banco Suivi | 10-09-15 | 16:43
Nee, als de voorrijjder het ongeluk moedwillig veroorzaakt - wat ze hier gedaan zouden hebben - zijn ze gewoon de sjaak. En een artikel 5 erboven op.

Bruine Beer | 10-09-15 | 20:17

Dus met groot licht seinen is asosicaal, maar met je remlichten seinen niet.
Ik mis geloof ik iets.
Als ze in Duitsland met groot licht seinen is dat normaal, en betekent het gewoon dat je een slome slak bent, hier in NL ben je meteen een gehaaste hufter als je met je lichten seint.

fredjuhh | 10-09-15 | 20:16


Om hier een anekdote bij te plaatsten.
Ik woonde vroeger aan een éénrichtingsstraat. Niet dat het een smalle straat was of dat het druk was. Het was een situatie die ontstaan was omdat er vroeger veel sluipverkeer doorging, maar dat was allang niet meer het geval. Alleen de borden stonden er nog.
Enfin, zowel ik als ook andere bewoners reden gewoon met de rijrichting mee, of er tegenin, al naar gelang we een kant op moesten.
Toen sprak een buurtbewoner mij eens aan, omdat ik "tegen de rijrichting inging en dat mocht niet!" Niet eens tegen het verkeer in, want als er drie of vier auto's per uur door de straat reed, was het veel.
Toen ik hem vroeg of hij dat nooit deed, was het antwoord: "Jawel, maar dat is alleen op zondag als ik naar het bridgen ga, en dan rijd er toch niemand".
Dat vond ik zo typerend. Regels zijn er voor iedereen, behalve voor jezelf.

Dat schoolmeesterige, dat zie je in dit filmpje ook heel sterk naar voren komen.
Zowel in zijn mail als in zijn filmcommentaar.
"... De rechterbaan is druk, dus ik blijf ff links..."
Lolwhut? Meneer de filmert weigert in het volledige filmpje ook maar één keer naar rechts te gaan. Terwijl er heel veel ruimte en gelegenheid. Zie je ook in de slotfase.
Drie rijstroken voor hem, HE-LE-MAAL leeg! Maar gaat hij naar rechts? Welnee, blijven plakken in die middelste rijstrook, alsof hij koning van de weg is.
En dan ook nog zeggen "... licht remmen dus..."
DUS? DUS??? Meneer de schoolmeester? Zelf rijden als een natte krant, niet van rijstrook durven wisselen en daarom maar links blijven plakken. En dan anderen de maat nemen en ze met DUS met licht remmen even terecht wijzen. Wat een drol.

Waarbij die Volvo er rechts voorbij gaat (dacht dat daar geen plek was?) en ineens is een 'lichtjes remmen' van hemzelf een "... vol op de rem - een voorspelbare puberale actie van een gekrenkt egootje..." van een ander geworden.
Ik hoop dat dit een viral is (waarvoor weet ik niet), maar anders zou ik de filmert aanraden om OF naar het gemeentehuis te gaan om zijn rijbewijs in te leveren, OF naar een rijschool te gaan en een opfriscursus snelweg rijden te volgen.
Al vermoed ik zo dat zijn rijstijl voor de rest ook heel onzeker en kut is.

Tarmac | 10-09-15 | 19:53

Dubz | 10-09-15 | 19:32

Wijselijk is de enige manier.
Alle andere opties resulteren in een teringbende, en veel nazorg.

the_hammer | 10-09-15 | 19:51

Laat ze maar denken dat ze stoer zijn met hun verlepte ZESDEhands grafbak. Ze hebben verder waarschijnlijk ook al nix in hun kansloze leven om trots op te zijn.

Lichtpuntje020 | 10-09-15 | 19:35

the_hammer | 10-09-15 | 19:26
Haha, daar rijd ik ook geregeld en stiekum toch weer harder dan 170. Heb één keer iemand gehad niet aan de kant wilde (BMW X5 dus wtf, maar goed), maar wat jij daar nu vertelt, daarvan weet ik niet hoe ik zou reageren. Dat is echt ff debiel gevaarlijk...

Dubz | 10-09-15 | 19:32

ik bumperkleef overigens never nooit niet, althans niet meer zins mijn 22e zo ongeveer. voor degene die denkt dat ik een asociale lul ben in het verkeer, dat is niet het geval. Te hard rijden wel, daar waar het geen probleem is. En ja, dat kan ik wel inschatten inderdaad, veel kilometers en een jaar of 12 schadevrij.

the_hammer | 10-09-15 | 19:31

Ga dan gewoon naar rechts. Irritant kutventje

pabloijscobar | 10-09-15 | 19:30

Krijg het idee dat je zelf met een gekrenkt ego rond kachelt. Niet aan de kant gaan als er een dikkere auto achterop komt terwijl je al lang en breed naar rechts had kunnen gaan. Jalozie? Je rem aan tikken is de meest zielige en gevaarlijke aktie waarbij je bovenstaande nogmaals lijkt te bevestigen.
Toch leuk te zien dat de boys nu gezamenlijk een volvo hebben gekocht ipv een golf. Haha

Straight ahead | 10-09-15 | 19:29

Waarom ik er zo op gebrand ben? Ooit niet heel erg lang geleden, knalde ik over de afsluitdijk, elke dag overigens. 0530h in de morgen, geen verkeer. De naald hangt bij mij altijd net onder de 170, 170 op de gps plus/minus. Fout, klopt. (vul maar in wat er allemaal fout is in Nederland en welke schaal 170 op rustige snelwegen betreed, in mijn ogen zijn het details). Afin, afsluitdijk, rijd daar één (1) wagen… wat doet deze heer in het verkeer, die gooit hem op een voor mij directe actie, alarmbellen, jetzt geht los, afstand de linkerbaan op. Puur en enkel om me op te voeden.

Heb even naast hem gereden, hij dook direct weer naar rechts vandaar, want een schijterd ook nog, bang dat ik de zaken niet onder controle heb wat ik wel heb, even naar binnen kijken wat voor een type persoon het is, dat mag ik graag doen, de totale debielen even bekijken. De powervolle led lamp erbij, even in de bakkes schijnen intimideren dat werk.

Het liefst rijd je hem de vangrail in en breek je zijn nek, echter iemand moet er bij zijn volle verstand blijven vanzelf.

Voor hetzelfde geld, had ik hem de rechterbaan op geknald en de actie van de eikel zo opgelost zonder te remmen, gezien dat de lul direct weer terug dook en enkel me tot 120 wilde reduceren was dat een mooi nette vol er achterin geworden dan. En dan breek ik je nek wel voor de hulpdiensten komen.

Een vermanend woord prima, een zeikende buur prima, maar dit soort typische Hollandse acties halen het bloed onder me nagels vandaan. En nee 170 op een lege snelweg is geen gevaarlijk actie.

the_hammer | 10-09-15 | 19:26

Ben op een gegeven moment achtervolgd door een Chinees die met z'n vader in de auto zat. Hij had een dashcam en ik haalde bij grote uitzondering een auto rechts in die weigerde harder dan 95 te rijden op de linkerbaan, terwijl er rechts geen enkele auto was. Gasten zwaaien en joelen en rare capriolen uithalen (afsnijden andere auto's o.a.), zodat ze mij in beeld konden houden. Die gekken zijn echt gestoord. Opeens is die dashcam belangrijker dan jouw en andermans leven en gaat het alleen maar om 'scoren, zoals de inzender hierboven.

Ik vraag me nog steeds af of ik nu op een Chinese variant van Geenstijl sta, maargoed, was toch een tijdelijke wagen :P

Nogmaals, inzender is een totale lul. Kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Dubz | 10-09-15 | 19:23

Het goede nieuw is dat er nog veel meer van dat soort mongolen deze kant op komen.
Met dank aan Pechtold en Mark.

MyCatIsDoingThis | 10-09-15 | 19:22

Arrest Bumperkleven

Relevante feiten: Verdachte reed met een rode Volkswagen Golf over de Provinciale weg N 237 die ter plaatse uit twee rijstroken bestaat met bomen langs de weg. Hij had een grijze Ford Fiesta ingehaald. De bestuurder van deze auto — het latere slachtoffer A. — is vlak achter verdachte gaan rijden (bumperkleven). Deze A. heeft getracht verdachte weer in te halen, maar dit lukte niet omdat verdachte zijn snelheid verhoogde, althans geen gas terugnam. Beiden reden op een gegeven moment met een snelheid van meer dan 100 km per uur vlak achter elkaar, terwijl de ter plaatse geldende maximumsnelheid 80 km per uur bedraagt. Nadat verdachte aan zijn vriendin, die naast hem zat, gezegd had: 'Ik denk dat ik zo meteen op mijn rem moet gaan staan, doe je gordel maar om', heeft hij — zonder enige aanvaardbare aanleiding of grond — hard geremd. Zodanig hard dat een omwonende op een afstand van circa 250 meter zeer hard piepende banden hoorde boven het geluid van de bosmachine, waarmee hij aan het werk was. Op de weg is een remblokkeerspoor aangetroffen van ongeveer 9 meter lang. Door deze remmanoeuvre was het slachtoffer genoodzaakt uit te wijken waarbij hij van de weg is geraakt en tegen een boom gereden. Als gevolg van deze aanrijding is hij ter plaatse overleden. Uit de voormelde omstandigheden en de aard van de handeling van verdachte, die voor zijn achterligger een levensgevaarlijke situatie creëerde, leidt het hof af, mede gelet op de algemene ervaringsregels, dat verdachte willens en wetens de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat door zijn onverhoedse en tegen zijn achterligger gerichte remmanoeuvre, de laatste dodelijk verongelukte. Rechtsregel: Wil men uit feitelijke omstandigheden het bewijs van opzet afleiden, dan moeten die feiten duidelijk in geen andere richting dan die van het ingetreden gevolg wijzen. Die aanmerkelijke kans is nodig omdat de rechter uit die feiten de overtuiging moet kunnen bekomen dat de verdachte Dit document is volledig gratis te gebruiken wanneer je bent aangemeld.

Registreren Aanmelden

willens en wetens (bewust) dit gevolg op de koop toe heeft genomen. Uitspraak van de Hoge Raad: In aanmerking genomen dat, naar het Hof heeft vastgesteld, de verdachte — toen de door het slachtoffer A. bestuurde auto op zeer korte afstand achter zijn, verdachtes, auto reed op een tweebaansweg waarlangs bomen stonden, terwijl beide auto's een snelheid hadden van meer dan 100 km per uur — zich bewust van die situatie hard en onverhoeds heeft geremd, welke gedraging geëigend was A. in ernstig gevaar te brengen, geeft het oordeel van het Hof dat de verdachte, aldus en onder die omstandigheden handelend, zich willens en wetens heeft blootgesteld aan de aanmerkelijke kans dat A. zou verongelukken en dat derhalve het opzet van de verdachte in de zin van voorwaardelijk opzet op de dood van A. was gericht, geen blijk van een onjuiste rechtsopvatting en is het evenmin onbegrijpelijk. De bewezenverklaring is derhalve ook voor wat betreft het bewezenverklaarde opzet voldoende met redenen omkleed. De Hoge Raad is het dus eens met het Hof en het beroep wordt verworpen.

The Brave59 | 10-09-15 | 19:21

Volgens mij hebben de meeste leden van de GS redactie niet eens een rijbewijs, laat staan "een vette Audi van de zaak," maar gewoon een OV kaart. Duidelijk geen geroutineerde chauffeurs, zeker als je Van Leeuwen ziet rijden, anders was zo'n onnozel filmpje nooit door de keuring gekomen.

Der Klassenfeind | 10-09-15 | 19:19

wederom is de uploader de lul.

M_ams | 10-09-15 | 19:19

Rij dan gewoon rechts. Met je dashcsm en je gerem. Vreselijk vervelende eikels dat je er bent.

Freddie Stobart | 10-09-15 | 19:16

Het mankeert de inzender ook niet aan tekort in intellect overigens. Een paar cellen meer in de harses en je weet dat dit hem niet haalt op GS. GS is toch vooral bevolkt door zelfdenkende individuen. Een lichte overtreding van snelheid waar het kan is dus niet echt iets noemenswaardigs. Het belemmeren van die overtreding met je zure Hollandse kop, dat vraagt wel om reacties. Had hem upgeload op Joop.enel waarschijnlijk had het dan beter gelopen met je intenties.

En van Rossem valt me ook tegen!

the_hammer | 10-09-15 | 19:11

Mijn zoon is laatst in die reclamezuil langs de A10 geklommen. Een gepensioneerd trapeze-artiest heeft hem later vermanend toegesproken.
Mooi, kon ik vanuit de hoogte blijven reaguren.

Piet Karbiet | 10-09-15 | 19:07

Inzender is zelf niet wijs. "Tuft op zijn gemak" op de linkerbaan terwijl hij volgens mij makkelijk naar rechts had kunnen gaan. De VW up rijdt sneller dan de inzender en kan ook naar rechts. 1-0 voor inzender.

De Volvo schijnt te kleven, schijnt ook te seinen maar dit staat niet op beeld.

Vervolgens gaat hij licht remmen zonder dat aanleiding toe is. 2-0 voor inzender.
Wat nu als deze Volvo, door zijn door de inzender omschreven schrikreactie een ongeluk veroorzaakt?

Wat de Volvo hierna doet door rechts in te halen en te remmen is absoluut ook fout, maar ook zeker wel uitgelokt door de inzender.

Inzender is net zo'n type als die fietsmaloot met zijn filmpjes. Ze stappen doodongelukkig in of op hun vervoersmiddel, schakelen de camera in en voelen zich onschendbaar, de nationale opvoeder en snelrechter.
Hij kan beter leren autorijden, spiegelen, opletten en zichzelf wat minder met anderen bezig houden.

We hebben deze week dus een vrijwillige aanmelding voor de lul van de week.

TheVito | 10-09-15 | 19:06

Bewust iemand lopen stangen en dan janken als het bij jou gebeurt.

Kevin.M007 | 10-09-15 | 19:05

De inzender van dit filmpje is een totale lul die vindt dat alle verkeer zich maar moet aanpassen aan zijn snelheid op de linkerbaan.
Haal sneller in of rot aub op naar rechts.
De laatste jaren ook steeds meer mensen die het nodig vinden om niet naar rechts op te schuiven waardoor verkeer onnodig wordt opgehouden.
Vooral klusbusjes, babyboomers, vrouwen en de wat zwaarder gepigmenteerden zijn nogal links georienteerd en rijden niet door.
Zo moeilijk is het toch allemaal niet?

80 | 10-09-15 | 19:02

Fijn heh die sukkels die altijd maar links blijven rijden. Zo voorspelbaar

Zonietoch | 10-09-15 | 19:02

Vroeger reden alleen nette mensen in een Volvo. Blijft schrikken als er een totale mongool in zo'n auto zit.

crankshaft | 10-09-15 | 19:00

Lichtgetint, SUV en Volvo. 3x een verhoogde kans op asociaal rijgedrag dus.

caspert79 | 10-09-15 | 18:52

Was de inzender een Duitser geweest, dan was hij allang netjes naar rechts gedoken. Maar hey is een misselijke "ik zal je wel even opvoeden" Hollander welke zijn momentje van ergernis zoekt. Wat overigens totaal niet nodig was, de meeste Hollanders hebben dat echter dagelijks nodig.

the_hammer | 10-09-15 | 18:50

"Licht remmen" en linksrijden met een dashcam! Oh god, weer zo'n fucking Hollandse wereldverbeteraar met zo'n irritant opgeheven links NSB wijsvingertje!
Xirdalan
---
+1000

van een andere lichtgetinte blanke oerHollander die een broertje dood heeft aan dit soort debielen op de weg. Die teksten er ook bij. De strook links is voor INHALEN, niet om uit je neus te vreten met 2 km/u verschil. Gelukkig begrijpen de Duitsers dat beter. Had het 70 jaar terug maar anders afgelopen, nu moeten we het doen met dit soort hersenloos volk.

En van Rossem begrijpt het ook niet helemaal schijnbaar of wil hiermee scoren.

nl2dav | 10-09-15 | 18:48

Wat pas echt erg is is als je in Duitsland eindelijk eens het gas open kan gooien, en er een Nederlander 100 rijdt op de linkerbaan... levensgevaarlijk, want die Duitsers komen soms met 360 km/u van achter op je af. Wat dat betreft heeft de EU de regels niet goed voor elkaar, net als het integratie en vluchtelingen beleid.

mooi geluld man | 10-09-15 | 18:47

word-t

Dubz | 10-09-15 | 18:47

je mept iemand in z'n smoel en verwacht geen reactie. Wat een kut filmpje. (Er zijn ook goeie heur, maar niet deze)

LetTheSunshine | 10-09-15 | 18:47

Vermoedelijk behept met een kort pikkie. Overigens voor dashcam gebruikers: monteer ook eens een camera op je achterruit. Dat wil nog wel een helpen bij bumperklevers.

Koonkluk Huis | 10-09-15 | 18:46

@the_hammer | 10-09-15 | 18:44
Ik had niet genoeg woorden over voor deze lul, jij hebt het voor me gedaan. Ik heb er helaas ook vaak last van dat ik op de A4 op het 100 stuk wordt ingehaald met 140, omdat ze persé willen laten zien dat hun fiat500 ook wel bijna 150 kan, om er vervolgens op het 130 stuk niet langs te mogen (nog steeds 140), terwijl ik dan graag 160/170 rijd.

Fucking kansloos.

Dubz | 10-09-15 | 18:46

Linksplakker is een totale lul.

Dubz | 10-09-15 | 18:44

Ik heb hem niet uitgekeken, het is me al duidelijk dat de totale lul van een inzender allang naar links kon. De Volvo kan er hem niet hard genoeg inrijden. De Volvo welke met gemak de rechterbaan pakt. Ik weet wel wat hier aan de hand is, ik zag dat elke dag want ik rijd ook harder dan de meeste kudt Hollanders willen accepteren. De inzender had de Volvo en zijn snelheid al op de korrel, dat stond hem/haar niet aan, inplaats van naar recht te gaan wat gemakkelijk kan, blijft de persoon links hangen om de Volvo te blokken. De Volvo welke dit op een traject van 50 km 15 keer tegen komt, vandaar de frustraties. Ik ken dat.

De totale lul van de week is de inzender.

the_hammer | 10-09-15 | 18:44

5 Lichtgetintiërs in een busje. Dan heb je al gauw 87 IQ punten bijelkaar. Checken we bij de huidige instromers wél het primaatgehalte?

LanzVonLiebenfels | 10-09-15 | 18:43

-weggejorist-

mosselsap | 10-09-15 | 18:43

-weggejorist-

VuileGoreRat | 10-09-15 | 18:40

Zijn allebei lullen, die gozer blijft ook akelig lang links rijden zonder dat 't nodig is

niemand specifiek | 10-09-15 | 18:38

Zijn alle bij losers

Mo het varken | 10-09-15 | 18:36

-weggejorist-

Mo het varken | 10-09-15 | 18:35

Volgend topic graag, mag wel iets met straaljagers zijn. Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 10-09-15 | 18:33

Wat een hufter die filmer, doe dan ook even zijn kenteken plaatsen.

Henk de Vries2074 | 10-09-15 | 18:32

Hoop opgefokt volk hier. Word tijd voor een psychologische test eens in de vijf jaar voor iedereen met een rijbewijs.

sinar2 | 10-09-15 | 18:30

Dashcammert is zelf de totale kut van de week.

ristretto | 10-09-15 | 18:30

Ik bespeur sluikreclame.

McMarx | 10-09-15 | 18:29

meneer de filmert is de eerste lul..."tik ik zachtjes mijn rem aan".... asshole..

cheiz | 10-09-15 | 18:26

Je blijft links hangen terwijl dat absoluut niet nodig is, je tikt je rem aan, je bent dus net zo'n ueberLUL als die vent in z'n volvo. Wat is jouw kenteken?

Kameroudste | 10-09-15 | 18:23

waar is de vrouw in de witte bmw die korte metten maakt met die idioten in een renault of een andere socialisten bak>????>>?!!!

vuilegore | 10-09-15 | 18:21

"En doei."
Je scheet in je broek, eikel.

7,62x39 | 10-09-15 | 18:21

heeft die fietscammer tegenwoordig een rijbewijs en auto ?

cneaker | 10-09-15 | 18:21

Soory heur. Lichtgetintiers zijn ook niet mijn volk. Maar eerst onnodig links blijven plakken en dan nog de schoolmeester gaan uithangen zou ook mijn roomblanke bloed doen koken.
Als je niet weet waar je je rechter voet voor moet gebruiken heb je op de linker baan niets te zoeken. Punt uit!

Djenges Khan | 10-09-15 | 18:20

Ga opzij als iemand er langs moet, lul. En dan sympathie proberen te oogsten door het over lichtgetinten te hebben. Alsof dat er iets mee te maken heeft. Een smerige racist ben je ook nog.

7,62x39 | 10-09-15 | 18:17

Vanwege verslagje over voorgeschiedenis en eigen daden en er eigenlijk niks is gebeurd, hij wist wat er ging komen heeft het dus vaker gedaan en ondervonden.
Dus beide asholes of the weg je zal er maar tussenzitten 2 van die mafkezen op de weg.
Note uit eigen ervaring. bestuurders van een XC90 worden met deze auto en door hun manier van rijden nog grotere lullen dan het al zijn.

Umberto die trotzoni | 10-09-15 | 18:16

btw, zo snel is zo een Volvo helemaal niet, als je dat denkt zul je wel in een onooglijk karretje rijden en die mogen i.m.o. helemaal niet links rijden

installer | 10-09-15 | 18:16

Dat is geen "licht remmen" wat de uploadert doet. Levensgevaarlijk.

7,62x39 | 10-09-15 | 18:15

Waarom links rijden als je ook naar rechts kan, en vooral waarom op je rem trappen als er iemand achter je zit? Als die Volvo van schrik en naar rechts schiet en daarmee een dodelijk ongeval veroorzaakt ben je indirect verantwoordelijk.
In mijn optiek ben je net zo een verkeershufter als de Volvo.

installer | 10-09-15 | 18:14

he socialistische linksrijder!
jouw profiel: frans autootje of een verso uitvoering van één of ander 1.0 type... heel lafjes je vrouwtje met pittig kapsel aanduwen en dan stoer vertellen dat je zo goed de verkeersregels weet... trots op verjaardagen dat je nooit boetes hebt.... pechtold is je voorbeeld.... rot gewoon op naar rechts joh, onnodig links rijden ... of buig jij de regels even voor the common interest..

vuilegore | 10-09-15 | 18:10

Quote: "De rechterbaan is druk, dus ik blijf ff links"

D'r is geen fuck te doen daar!
Je was al lang klaar met inhalen, dus netjes naar rechts, of ben jij zo'n kut die anderen wel even wil vertellen hoe hard ze mogen?
Pleur op

LonelyWanker | 10-09-15 | 18:08

Onnodig links blijven rijden. Erger dan lichtgetintier.

Geenstilo | 10-09-15 | 18:07

Opgejorist en weggerot van die linkerbaan.

Sinds wanneer is GeenStijl lid van het linksrijdersgilde?

DriveOnTheWrongSide | 10-09-15 | 18:05

Over een paar jaar schieten ze in plaats van boos kijken. Maar dat mag na de verovering...

wiener mit pommes | 10-09-15 | 18:05

Tenzij filmers auto 120 lang is kon hij ruim van te voren naar rechts. Filmer is lul v/d week. Kenteken graag.

Lifecanbesimple | 10-09-15 | 18:04

pot en ketel....

oh nee he | 10-09-15 | 18:03

Rot op muts, naar de rechterbaan, het is helemaal niet druk!
En dan ook nog je rem aanraken.

LonelyWanker | 10-09-15 | 18:02

Komkommertijd is verlengt dit jaar.

Smept | 10-09-15 | 17:59

Ik liet me vroeger ook nog wel eens opnaaien maar trap daar tegenwoordig niet meer in. Ik laat ze knipperen, toeteren en duwen maar reageer daar niet meer op. Gewoon mijn weg vervolgen zonder sneller of langzamer te gaan of te gaan remmen.

sinar2 | 10-09-15 | 17:59

-weggejorist-

Vogelpoep | 10-09-15 | 17:58

Een auto met een nieuwprijs van 75k en dan 6 eigenaren (2 zakelijk en 4 privé) in 10 jaar tijd... ben ik nou de enige die dat een beetje raar vind? Waarom koop je zo'n ding om 'm na gemiddeld 20 maanden weer te verkopen?

Trekhaas | 10-09-15 | 17:57

@diabhal
Analyse correct, doeltreffend onder woorden gebracht.

De Geus | 10-09-15 | 17:55

Alles leuk en aardig, maar als je links rijd rij je door klaar.

Madrox | 10-09-15 | 17:54

Het wordt tijd dat er een puntensysteem komt. Na x punten rijbewijs intrekken en opnieuw examen doen.
Het achterlijke gezeik over links blijven hangen, komt overigens altijd van mensen die te hard rijden.

Lentehaas | 10-09-15 | 17:53

je moet ook gewoon naar rechts LULL vieze irritante links klevertt ik geef die volvo helemaal gelijk !

Broek Hoester | 10-09-15 | 17:53

Vijf van die kleine stinkertjes in één auto, hopen voor ze dat ze de raampjes open hadden.

Der Schnitzeljäger | 10-09-15 | 17:50

Deze filmpjes beginnen altijd met de dashcammert plakkend op de linkerbaan. Rechts houden domme paardelul.

Diabhal | 10-09-15 | 17:49

@Min-of-meer | 10-09-15 | 17:25
Het gevaar van verschil in snelheid is precies de reden waarom we maximumsnelheden hebben. We kunnen namelijk geen minimumsnelheden invoeren. Dan is iedereen in een file in overtreding. Dus die auto die 80 km/u rijdt voorkom je niet. En daarop knallen met 220 km/u geeft veel meer ellende dan met 130 km/u.

koeberg | 10-09-15 | 17:46

Gevalletje linksplakken en korte lontjes

Remington.223 | 10-09-15 | 17:46

Je blijft te lang links hangen,
je geeft aan dat je ZELF op de rem trapt om hem te laten schrikken, dat is poging tot doodslag. "Vrind".
Hopelijk maakt de politie werk van jouw "stuurmanskunsten" en mag je zelf binnenkort voor de rechter verschijnen!

Aatje | 10-09-15 | 17:46

Baard van Troje 17.11 En jij ?

ja,diedus! | 10-09-15 | 17:45

Manmanman, als je in de GeenStijlleesleeftijd bent en je als een babyboomer gedraagt wat moet dat dan wel niet worden als dit stuk vreten 60 wordt?

th3freeze | 10-09-15 | 17:44

Gezien de bijna unanieme reacties is de Totale Lul v/d Week toch wel een beetje GS die dit sneue wereldverbeterende topic overgoten met een lekker Sauce Xenophobe plaatst.

Xirdalan | 10-09-15 | 17:44

Vluchtelingen ?

ja,diedus! | 10-09-15 | 17:43

Zullen deze vijf mannetjes haast hebben gehad om de opening van een homo-zebrapad in Slotervaart niet te missen ?

ja,diedus! | 10-09-15 | 17:42

@Ars Vivendi | 10-09-15 | 17:39
*gniffel*
Het klonk zo veelbelovend.

kapotte_stofzuiger | 10-09-15 | 17:41

Concluderend kan ik vaststellen dat in dit geval 'het boek' beter is dan de film.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 17:39

Bah een linksplakker en dan zelf op de rem gaan staan. En dan nog denken dat hij in zijn gelijk staat. Walgelijk mannetje. Iemand die denkt dat hij belangrijker is dan de rest. Manager waarschijnlijk.

Repetitive Beats | 10-09-15 | 17:39

Het is al eerder aangehaald in een comment , maar i.d.d is tegen kleven het beste middel ( als je er naguurlijk zin in hebt ) gewoon fors je ruitensproeier gebruiken. Waait heerlijk over je auto bij snelheden boven de 50. Altijd succes en veel minder agressie dan gaan remmen. Ik zeg doen !

ja,diedus! | 10-09-15 | 17:38

Tering wat heb ik een hekel aan dit soort braafste jongetjes van de klas. Geef gewoon ruimte als er iemand aankomt, je kon gemakkelijk naar de rechterbaan. Met je 'even remmen dus'. Een lul ben je. Van harte met je podium op GS. Lul.

Rest In Privacy | 10-09-15 | 17:34

Al draagt een aap een pak, het blijft een aap in een pak. Dus volvo's ... tsja.

Mr.Red | 10-09-15 | 17:32

@Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 17:12
We hebben in Nederland ook geleerd dat we rechts rijden, het is opvallend hoeveel "Engelse" automobilisten er zijn, altijd maar links ook al is de volgende auto die gepasseerd dient te worden nog een halve kilometer verder.
De bestuurder van de Volvo is natuurlijk hartstikke fout maar de filmer heft het uitgelokt.
De man heeft natuurlijk niet voor niets zo'n dashcam gekocht.
Flink treiteren, vermelden dat de dashcam bij Dealdumpert is gekocht en als het dan ook nog om lichtgetintiers gaat heeft hij natuurlijk succes bij de GS redactie.

francisca van jole | 10-09-15 | 17:29

@Jaap de Paap | 10-09-15 | 17:27
Neem een pammetje, voor de zekerheid.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 17:28

Het hart klopt me in de keel zeg.

Jaap de Paap | 10-09-15 | 17:27

Gewoon rechts houden. Dit is gewoon uitlokking.

glebber | 10-09-15 | 17:27

de fatsoensmoralist in optima forma;

onnodig langzaam links blijven rijden, niet het kleinste greintje fatsoen hebben om anderen (om wat voor reden ook) voor bij te laten gaan en op een motiverend duwtje lekker op de rem gaan staan.

zo van: ja ik heb je wel gezien maar ik trek me niets van je aan want ik rij zoals ik rijden wil!

rot op naar de rechter baan KUT!

dit heeft niets met tokkies, lichtgetintiers of anderzins te maken maar enkel met je eigen zuigende hufter gedrag

yuryzelluf | 10-09-15 | 17:27

Ik kan er niets meer van maken dan uitlokking. Natuurlijk rijdt dashcamfilmert onnodig links. Inhalen... yeah, sure. Dit was gewoon uitlokken. En dan nog een remlichtje?
Nee, die apen (niet in racistische zin, maar gewoon een stel ongecontroleerde mafketels) in die XC90 zijn ook niet briljant bezig, maar je moet niet opkijken en verbaasd doen dat je opeens een koekje van eigen deeg krijgt.

Ridocar | 10-09-15 | 17:26

Als je zo'n filmpje instuurt, heb je wel lef. Je rijdt eindeloos nodeloos links, hindert het verkeer ('licht remmen') en brengt zo mensen in gevaar.

En dan over iemand anders lopen zeiken die hetzelfde doet: licht remmen en treiteren.

Je bent zelf net zo'n gevaar op de weg. Je had niet 'bruusk naar rechts' hoeven gaan: je had zeker 500 meter te tijd om naar de goede rijbaan te gaan.

welatenheterbijzitte | 10-09-15 | 17:26

@Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 17:06
Of vergeet niet het aquaduct (want de zeikerds daar wilden geen brug over hun kleine kutsloot) op de nieuwe A4 bij Steenbergen. Week geleden een beetje een flinke regenbui, loopt dat ding onder water. Heel stuk A4 paar dagen lang afgesloten terwijl ze dat ding leeg pompen. En zodra die weg naar 3x3 rijbanen moet kan je gelijk dat aquaduct afschrijven.

Wat betreft de spitsstroken en plusstroken: die dingen bestaan alleen omdat de politiek 'echte' wegverbredingen verdomt. In het juiste universum hadden we in de Randstad allang expresbanen (zonder afritten), was er geen maximumsnelheid (verschil in snelheid is gevaarlijker, als er iemand met 210 achterop iemand die 200 rijdt knalt is de schade kleiner als wanneer er iemand met 130 op iemand die 80 rijdt knalt - simpele natuurkunde)

Min-of-meer | 10-09-15 | 17:25

Da's een mooie boel als de bumperklever -met te grote auto en teveel testosteron- gaat bepalen wat "onnodig" links rijden is. Zoiets als de pot verwijt de ketel. Als er weer eens zo'n zenuwlijder langs achter naar binnen probeert te rijden, niet remmen, maar gewoon even het gas eraf. Wat een haantjesgedrag.

bamsal | 10-09-15 | 17:25

Rechts rijden is verplicht, onnodig op de linker rijbaan rijdend op je rem trappen om een ander te corrigeren is huftergedrag.

De Geus | 10-09-15 | 17:21

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 17:19
Toch duidelijk te zien op de video op na 45 seconden. De Vulva rijder is een lul maar de cammert een domme uitlokkert en onnodige linksplakker. 2x dikke bah. Niet topic waardig, next!

Optelsommetje | 10-09-15 | 17:21

Filmer speelt eigen rechter met zijn 'niet van gediend rem-actie op de linker rijstrook'. Rij rustig door tot je rechts veilig kunt invoegen en laat het stuk onverlaat voorbij. Klaar.

Stroopdoos | 10-09-15 | 17:20

@Optelsommetje | 10-09-15 | 17:14
Ik loop/rijd al wat langer rond op deze wereld en wat mij altijd al is opgevallen is dat een mens kan veranderen op het moment dat hij/zij in een auto stapt.
Iemand die in het dagelijks leven de hoffelijkheid zelve is verandert in een egoïstisch kortzichtige idioot die zich alras aangevallen/tekortgedaan/bedreigd voelt wanneer een medeweggebruiker onverwacht gedrag vertoont.
Heb ik altijd wonderbaarlijk gevonden.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 17:20

Optelsommetje | 10-09-15 | 17:14

Niet te zien op de video maar volgens mij is dat minder strafbaar dan bumperkleven? iets wat volgens mij het hardst bestraft word op de snelweg?

Ongeacht de situatie rot een eind op met dat bumperkleven! je brengt jezelf en ander onnodig in gevaar en als je dan door dat bumperkleven al in gevaar word gebracht dan is een tikje op de rem een logisch gevolg ( al zou ik mn gevarenlichten en claxon 1 minuut in gedrukt houden)

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 17:19

Ga gewoon rechts rijden. Je bent heel irritant als je draalt op de linker strook.

de_landloper | 10-09-15 | 17:19

linksrijders een groot probleem? nee, mutsen die ijzerheinig 100 blijven rijden op de middelste rijstrook.

Risingson | 10-09-15 | 17:14

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 17:12
Zal best, maar de dashcammert doet als eerste de breakcheck: actie -> reactie

Optelsommetje | 10-09-15 | 17:14

francisca van jole | 10-09-15

niet echt als je goed kijkt zit er dan een auto langs hem in zijn dode hoek ;)

Dat die volvo zijn D5 vol op de staart trapt en dan via een uitvoeg constructie alsnog voor hem terecht komt zegt meer iets over het snelheidsverschil.

Daarnaast is het een druk punt, je moet mensen niet opjagen ook al is er ruimte. Of is die volvo meer dan een ander?

Tevens als je nog eens kijkt zit er iemand op de uitvoegstrook helemaal rechts, die zou zomaar kunnen invoegen.

Laatste argument; tijdens je verkeersexamen heb je geleerd rekening te houden met het verkeer! je mag daar 100km per uur, feitelijk mag je daar dus 50% van rijden en dat is dus 50 km/pu die volvo gaat dus zelf al buiten zijn boekje door te kleven en te seinen.

Dat het irritant is, is totaal wat anders dan de regels waarmee we met zn alle deel nemen aan het verkeer.

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 17:12

En het ergst van alles is nog dat dit slecht afstraalt op de Volvorijders.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 17:12

Gisteren nog 4 lichtgetintiers in de tram, iedereen uitdagen,maar niemand die iets doet of zegt.ze hebben vrijspel in nederland.

baard van troje | 10-09-15 | 17:11

Ard van der Steur kent mensen die aan linksrijden zijn overleden.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 17:11

Nederland heeft een linksrijders probleem... ooh ja en ook dat te hoeren te duur zijn...

dirkieeee | 10-09-15 | 17:10

Niet slecht, zo'n bak betalen van je Wajong.

Muggenmepper | 10-09-15 | 17:09

Moet wel gestolen zijn, heb nog nooit een lichtgetintiër bij de Volvodealer gezien.

Badderbeest! | 10-09-15 | 17:09

Ik zie alleen maar mongolen, de asociale licht-getintiërs in hun SUV, maar ook de dash-cammer is een complete dwaas. Je bent overduidelijk niet aan het doorrijden, er is rechts naast je een enorm gat, waar je gewoon met je slakkegangetje kunt doortuffen. Dus óf je rijd links, en zorgt dat je op de maximum snelheid rijd, zodat je niemand hindert, óf ga naar rechts. Want dit is precies hoe files ontstaan, een totaal gebrek aan verkeersinzicht. Wat mij betreft, mag je samen met de SUV-bestuurder, je rijbewijs inleveren.

albundy_33 | 10-09-15 | 17:08

Toch een karretje van een bruto jaarsalaris twee maal modaal.

Sloopkogels | 10-09-15 | 17:07

Artikel 5! Rijbewijs inleveren!

Glas Koning | 10-09-15 | 17:07

Min-of-meer | 10-09-15 | 17:01

Oplossing wettelijk verbod op lobbyisten; zij kan de politiek van alles wijs maken.

Net zoals de spitsstrook alleen open als het druk is... dus het heeft geen enkel toegevoegd effect als het iets rustiger is? welke grapjas heeft dat verzonnen.

Of de aanleg van bruggen en andere knelpunten die worden zo aangelegd precies de breedte van de weg op dit moment, maar bij een uitbreiding ja dan is het te duur de brug weer aan te passen dus dan komt er een "knelpunt".

Kortom de politiek in Nederland is visie-loos en heeft zelf geen enkele verantwoordelijkheid want tegen de tijd dat het probleem aan het licht komt zijn ze als buitengewoon hoogleraar aan een of andere economische studie, of niet jan peter bakelende die nederland voor 1 euro verkocht heeft.

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 17:06

Interessant dit.

Où est Charlie? | 10-09-15 | 17:05

Eichhörnchen | 10-09-15 | 16:42

Onzin, op de linkerbaan haal je in, en blijf je niet 100 rijden. Ben je niet aan het inhalen? (zoals deze filmmeneer) dan rot je gewoon op naar rechts.

cab10032 | 10-09-15 | 17:05

Interessant dit.

Où est Charlie? | 10-09-15 | 17:05

Marokkanen en tokkies zijn de grootste ergernis in het verkeer. Marokkanen omdat ze simpelweg gewoon schijt hebben aan de rest en tokkies omdat ze 0.0 verkeersinzicht hebben en toch menen de beste chauffeur te zijn.

Deze dashcammert is zo'n achterlijke tokkie. Ik zie genoeg mogelijkheden om naar rechts te gaan. Als er geen mogelijkheid is om naar rechts te gaan, dan zouden die Marokkanen ook niet zo opgefokt reageren. Je hindert hun. Iedereen weet dat mensen op de linkerbaan sneller rijden dan de maximumsnelheid. Dus "tuf lekker op je gemakkie" op de rechterbaan.

Makleyn | 10-09-15 | 17:05

Marokkanen en tokkies zijn de grootste ergernis in het verkeer. Marokkanen omdat ze simpelweg gewoon schijt hebben aan de rest en tokkies omdat ze 0.0 verkeersinzicht hebben en toch menen de beste chauffeur te zijn.

Deze dashcammert is zo'n achterlijke tokkie. Ik zie genoeg mogelijkheden om naar rechts te gaan. Als er geen mogelijkheid is om naar rechts te gaan, dan zouden die Marokkanen ook niet zo opgefokt reageren. Je hindert hun. Iedereen weet dat mensen op de linkerbaan sneller rijden dan de maximumsnelheid. Dus "tuf lekker op je gemakkie" op de rechterbaan.

Makleyn | 10-09-15 | 17:05

Lichtgetintiërs kunnen dit als een compliment opvatten.
@VanBukkem | 10-09-15 | 16:58
Is ijdele hoop, jij weet.
Lichtgetintiërs staan standaard in de beledigd-modus.
(Wat ies jouw problem?)

Ars Vivendi | 10-09-15 | 17:04

jezus. ontiegelijk slecht filmpje wat niet echt uitnodigt tot afkjjken en dan een lamg lulverhaal. doe eens wissen dit topic.

verbanden | 10-09-15 | 17:03

@Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:51
Vanaf 00:34 had de filmer naar rechts kunnen gaan maar deed dit niet en bleef gewoon links rijden, rechts zat niets anders had de Volvo hem even later niet rechts kunnen inhalen.
Er was meer dan tijd genoeg om een tijd rechts te rijden, kijk maar eens hoe ontzettend lang het duurt voor de filmer de volgende auto passeert.

francisca van jole | 10-09-15 | 17:02

@Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:53
Precies, en we hebben een overheid die graag de wegen wil belasten zonder daar iets tegenover te zetten.

En als ze eens een keer een nieuwe snelweg aanleggen doen ze dat altijd zo smal mogelijk (2x2 rijstroken) waardoor er bij verbreding weer miljoenen uitgetrokken moet worden (onteigeningsprocedures, slopen, ecohippie-zeikerds) wegens te weinig vooruitdenkendheid.

In plaats van dat ze snelwegen aanleggen met een flinke middenberm om eventuele toekomstige infrastructuur neer te zetten (denk aan hoogspanningsmasten, spoor/metrolijnen, carpoolstroken, tolstroken, verbredingen, etc.

Hebben ze in de VS vaak gedaan, waardoor een snelwegverbreding nu alleen nog maar een kwestie is van het asfalteren van het land wat al in bezit is.

Min-of-meer | 10-09-15 | 17:01

Aan de ene kant lach ik me kapot een stel allochtonen die mee betaald aan ons wegennet (moet niet gekker worden)! Deze eerste generatie Volvo XC90 kost een kapitaal om uberhaupt mee te mogen rijden in ons kikkerlandje.

Energie Label F en dik over de 2500KG ik zou zeggen lekker door blijven rijden, lekker even tanken en accijns aftikken... They see me rollin they Braking.... :)

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:59

"Licht remmen" en linksrijden met een dashcam! Oh god, weer zo'n fucking Hollandse wereldverbeteraar met zo'n irritant opgeheven links NSB wijsvingertje!

Xirdalan | 10-09-15 | 16:59

De filmer had ook gewoon op kunnen tyften naar rechts. Tijd en ruimte zat, maar nee, zoals de filmer zelf al aangaf ging hij zelfs licht remmen en dus treiteren. Zelf uitgelokt dus kansloze droplul.

StijlvolRechts | 10-09-15 | 16:58

Alleen maar sukkels in het filmpje. Volvo had niet als een fin moeten gedragen, en de dash cam pipo had met gemak na de rode citroen op 0:30 gepasseerd te hebben even naar rechts gekund. Ruimte en tijd zat gezien de relatieve snelheidsverschillen tussen de auto's.

Ik zie zelf vaak dit soort links rijders op de a2. Ze staan in hun recht om 101,3 kmh te tijden op de linker baan. Alleen getuigd het van beperkte verkeerskennis en voertuig beheersing om niet even snel naar links te gaan en weer terug te voegen.

Dude heb je eten | 10-09-15 | 16:58

Ik vind lichtgetintiërs in een Volvo een combinatie van niks.
Past gewoon niet bij mekaar.
(Lichtgetintiërs kunnen dit als een compliment opvatten.)

VanBukkem | 10-09-15 | 16:58

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:49
Artikel 5 voor maar dan wel voor beide prutsers...

Optelsommetje | 10-09-15 | 16:57

@Dirk III | 10-09-15 | 16:51
Ouwe kutauto van 10 jaar oud. Voor nog geen 10 rooie heb je er een.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 16:57

"In plaats daarvan tik ik zachtjes mijn rem aan om aan te geven dat ik niet gediend ben van zijn bumperstuntje."

Verwerpelijk passief agressief gedrag. De schrijver is net zo erg als die andere lui.

fredflange | 10-09-15 | 16:57

Ik rij ook standaard met een camera. Maar kom vreemd genoeg niet of bijna niet in dergelijke situaties . Ligt volgens mij aan het feit dat ik me niet gek laat maken.

Mr aarsch | 10-09-15 | 16:56

Daarom moet de rijgerechtigde leeftijd dus omhoog. Puberale hormonenbommetjes horen niet thuis op de (snel)weg, zeker niet als ze de beschikking hebben over veel te veel onrechtmatig verkregen pk's. Zelfs op de snorfiets vormen ze al een groot gevaar op de weg.

Zenzeo | 10-09-15 | 16:56

Ik wist niet dat Volvo's ook hard kunnen rijden, ik vind het meer van die auto's van ik wil wel maar kan niet.

de uitbater | 10-09-15 | 16:55

Topic loopt over van de door testosteron gevoede irrationaliteit, vervang dat eens door wat kalmte zeg.
Als je rijden gaat moet je je niet zo laten opnaaien :)

Allitnil | 10-09-15 | 16:54

@Eichhörnchen | 10-09-15 | 16:42
Precies. Ik rijd 100 op de rechterbaan (vind het socialer omdat ik de auto deel), maar als ik inhaal ga ik toch even plankgas naar de maximumsnelheid. En als een BMW-lul dat te traag vindt mag hij de boete die de trajectcontrole naar me verstuurt voor me betalen.

Min-of-meer | 10-09-15 | 16:54

Allebei rijbewijs inleveren !
Onnodig remmen op de autosnelweg, levensgevaarlijk.
Wegwezen met die idioten, en die dashcam zou die door zijn strot geramd moeten krijgen.

RugOp81 | 10-09-15 | 16:54

@DarkBever1 - ik vind jouw antwoord eigenlijk vrij opgefokt.

Grapevine | 10-09-15 | 16:53

Onnodig links rijden + onnodig op de rem trappen is ook niet al te netjes

Tom_Kroes | 10-09-15 | 16:53

Muxje | 10-09-15 | 16:49

Nederland zit vol, de wegen zitten vol, de huizen zitten vol ;) dat is wat er aan de hand is!

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:53

Dit land is vol.

Draaikont24 | 10-09-15 | 16:52

@DarkBever1, ga eerst eens je rijbewijs halen.

DEreaguurder | 10-09-15 | 16:52

Gewoon netjes rijden en je gedrag en handelingen niet laten bepalen door de iritaties die anderen opwekken. Straffen en terecht wijzen van anderen is gewoon dom en levert onderaan de streep altijd verlies van tijd, gemoedsrust en wat dan ook op.

devil13 | 10-09-15 | 16:52

@Bram8821 | 10-09-15 | 16:34
Spiegel rechtsachter was niet zichtbaar. Misschien zat er rechts achter hem wel iemand, en dan is naar rechts gaan niet heel handig. Is bovendien net ingevoegd, en lijkt te willen inhalen maar door de achterlijke maximumsnelheid rondom de grote steden (100, srsly) gaat dat dus amper. En dan komt er een Volvo-lul die zonder goede reden spontaan op de rem trapt, en wordt iedereen haast wel gedwongen om rechts in te halen (al is het alleen al om achter dat lulhoofd vandaan te zijn)

Min-of-meer | 10-09-15 | 16:52

Op papier was het spannender dan in 't echt.

Meneert | 10-09-15 | 16:51

francisca van jole | 10-09-15 | 16:47

Hij haalt gewoon in hoor! dat het niet snel genoeg gaat dat is het probleem! tevens wat is het probleem om afstand te houden en andere gewoon niet in gevaar te brengen?

Natuurlijk moet je niet remmen maar je gevarenlicht gebruiken.

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:51

Maar de grote HAM vraag blijft! Hoe komen ze aan deze pittig geprijsde bak op wielen.

Dirk III | 10-09-15 | 16:51

Wat zitten jullie nou te zeiken dat hij links blijft rijden?
Hij is sowieso pas net op die baan, en daarnaast gewoon aan het inhalen.

Maar blijkbaar zijn jullie zelf ook van die hufters die altijd maar te snel willen rijden en dan opgefokt gaan reageren op mensen die ook willen inhalen en WEL de toegestane snelheid rijden.

DarkBever1 | 10-09-15 | 16:51

Linkerbaanklevers zijn inderdaad irritant. Zelfs al rijd je de toegestane maximum snelheid, de regel is dat je naar naar rechts opschuift als dat kan... aan de beelden te zien kon dat gewoon.

Grapevine | 10-09-15 | 16:50

Filmert is zelf totale lul, met z'n 'licht remmen'... rot gewoon op naar de rechterrijstrook wanneer je niet wil doorrijden!

DEreaguurder | 10-09-15 | 16:50

Ach gut, de stumperigheid en kleingeestigheid van de gemiddelde Hollander perfect samengevat in 1 topic; klein autootje tegen grote "milieuvervuilende" SUV, autochtoon tegen lichtgetintiërs, NSB praktijken om iemand te filmen en voor schut te zetten, en natuurlijk pleiten voor hogere straffen "meteen rijbewijs innemen" en nog meer Big Brother op de Nederlandse wegen.

Xirdalan | 10-09-15 | 16:50

@Eichhörnchen 16:42: Juist. En als iemand bij mij al seinend en klevend achterop komt als ik iemand aan het inhalen ben, dan maak ik ook geen haast op opzij te gaan.

Het valt me trouwens op de de laatste paar jaar men een stuk agressiever is geworden; ik zie dit gedrag dan ook steeds vaker. En niet op webcams maar in levende lijve. Hard remmen, dingen gooien, afsnijden, naar spiegels trappen (vanaf de motor), uit het raam hangende passagiers die rare gebaren maken. Voorheen zag ik dit (vrijwel) nooit. Wat is dat toch?

Muxje | 10-09-15 | 16:49

Volvorijders ooit zo'n rustige type weggebruiker dat normaal deed op de weg.

Persoonlijk? ik had vol achterop die xc90 geklapt met zn rem actie. Vechten we het wel uit met meneer agent alhoewel je zit hier in de randstad.... en dan zal het wel weer discriminatie zijn dat jij achterop een allochtoon klapt...

Kan de politie juridisch iets met deze beelden? Mag toch aannemen dat dit gewoon een artikel 5 is!

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 16:49

zelf remmen omdat hij aan het kleven / seinen is, dan ben je zelf ook een totale lul

Sjaak Faal | 10-09-15 | 16:49

Hee twee idioten. Een linksplakker die medeweggebruikers denkt te moeten opvoeden en een testosteronmalloot. Zie je anders nooit.

aardappelninja | 10-09-15 | 16:48

De filmer is zelf de Totale Lul v/d Week, vervelend links blijven plakken, dan gaan treiteren en daarna dit filmpje uploaden om te laten zien hoe verkeerd een ander het doet ?
Wat een sukkel !

francisca van jole | 10-09-15 | 16:47

Hé filmert, waarom ga je dan ook niet gewoon naar rechts als je alle ruimte hebt (>00.35) Dashcam tokkie

Sosti | 10-09-15 | 16:47

Het is niet zo dat één van de twee gelijk heeft. In het verkeer kun je ook allebei een volmalloot zijn.
Dashcammert moet niet zo linksplakken en vol frustratie in de auto zitten. Vulveurijder moet niet van rechts inhalen.
Terwijl jullie egoporno aan t uitvoeren zijn rijden er ook nog andere mensen op de weg die daar de dupe van kunnen worden.

ikzalhandhaven | 10-09-15 | 16:47

Ik verwonder me er over dat autorijden zoveel emotie kan ontketenen. In het verkeer blijkt vaak dat de mens de apenrots nog lang niet ontgroeid is.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 16:46

Een rem check doe je met je handrem zodat je remlichten niet gloeien. Daar schrikt men pas van.

bottlebaby | 10-09-15 | 16:46

@kapotte_stofzuiger | 10-09-15 | 16:44
Ben blij dat ik niet bij jou in de auto zit, en in die van velen anderen hier, neem een chill pill man. :)

Allitnil | 10-09-15 | 16:46

Slim genoeg om te posten, te dom om te rijden.

rondjesrijder | 10-09-15 | 16:45

Zou me trouwens niets verbazen als de dashcammert reacties probeert uit te lokken. Dikke auto achter me, laat ik eens links blijven rijden. Kleine breakcheck uitvoeren die niet te zien is op mijn pauper dashcam en hopen op een filmpje voor dumpert. Beetje zielig is het wel.

Optelsommetje | 10-09-15 | 16:44

Om maar met een "hufterstatement" te komen: linksplakken en dan een remactie bij mij en u treft mijn trekhaak in uw radiateur aan.

kapotte_stofzuiger | 10-09-15 | 16:44

Altijd geklooi daar, maar om dan te gaan stunten, dat is ook onzin, dat remmen is altijd irritant, maar kleven is dat net zo goed... gewoon beetje aanpassen aan het verkeer hè, met je auto als een soort wapen gaan afdwingen wat jij wilt loopt nogal eens verkeerd af.
Het gaat echt maar om een minuutje ofzo, beetje relativeren kan geen kwaad, voor beiden trouwens.
Wees kalm.

Allitnil | 10-09-15 | 16:43

Als je je auto nou (al dan niet expres) in dat achterwerk van die Volvo zou parkeren bij die remactie, en je hebt dashcambeelden waaruit blijkt dat er geen reden was om te remmen, geldt dan nog steeds dat achteropkomend verkeer aansprakelijk is? Denk dat ik ook maar eens een dashcam van de dealdumpert ga trekken, dit soort debiele situaties zijn al te vaak net goed gegaan bij mij.

Banco Suivi | 10-09-15 | 16:43

Haha, zelf eerst iemand een brake check geven en dan verbaasd zijn dat je een koekje krijgt. Van eigen deeg. Eigenlijk had je een flink pak klappen verdiend!

Michiel de Kater | 10-09-15 | 16:42

Flikker op toch eens op met dat commentaar op linksrijden altijd. Als iemand gewoon de maximumsnelheid rijd en mensen passeert wacht je maar gewoon tot hij klaar is.

Eichhörnchen | 10-09-15 | 16:42

Lichtgetint in een Volvo?
Dacht dat uitsluitend oude grijze postduiven in een Volvo reden.

De jochies geven wel netjes richting aan trouwens.

Lochos | 10-09-15 | 16:41

Verkeersdienst:
"Op de A10 komt u een auto vol marokkanen achterop. Laat vrouwen en kinderen onder het raam duiken. Ga rechts rijden. Kijk recht voor u uit. Kijk ze niet aan. Geef geen lichtsignalen. Niet voederen. "

Jan Passant mk2 | 10-09-15 | 16:41

Wat een lul van een dashcammerT.

De lichtgetintiers in de Volvo hebben groot gelijk.

kapotte_stofzuiger | 10-09-15 | 16:40

O en wat heeft het in godsnaam voor een zin om iemand tokkiegetintiër te noemen als je zelf er bedenkelijke rijpraktijken op nahoudt?

Optelsommetje | 10-09-15 | 16:40

Je trapt zelf op de rem eikol

HaagseSkieldah | 10-09-15 | 16:40

bovendien mag je daar 60 rijden te zien aan de wegsignalering? ik zie ook niet dat het lichtgetintiers zijn.... verhaal klopt niet helemaal

Flummer | 10-09-15 | 16:39

Een verrijking voor het land blijven ze dat noemen. :-(

Peter_K | 10-09-15 | 16:39

i-Wonder | 10-09-15 | 16:36
Eens, maar dat slalommen is gevaarlijker dan links blijven rijden vanwege drukte.

polt | 10-09-15 | 16:39

Tja, als iemand rustig komt aanrijden achter me, ga ik ook rustig naar rechts, maar als iemand achter me zit te seinen en op te duwen dan gaat bij mij ook de rem erop.

Staat echter niet op de film, kan het ook niet beoordelen wie hier het meeste fout is.....

24qv | 10-09-15 | 16:38

Sorry... maar je bent gewoon in links-plakker... die moeten sowieso hun rijbewijs inleveren.. naast alle vrouwen

JeRooney | 10-09-15 | 16:38

Onnodig links rijden. Na het foute seinen langzamer gaan rijden. Wat is het kenteken nummer van foute linksrijder? Beiden in de fout...

Optelsommetje | 10-09-15 | 16:38

#teamvolvo rot op uit die linker baan als je niet aan het inhalen bent.

B0kito | 10-09-15 | 16:37

Tja. Het zal wel. Op de ring is het altijd een zootje.

Heeft iedereen al getekend op geenpeil.nl?

Bobbbe | 10-09-15 | 16:37

Als er iemand bij mij zit te bumperkleven gebruik ik altijd even mijn ruitensproeiers. Werkt bijna altijd.

fender06 | 10-09-15 | 16:37

Poeh hé, spannend dit

De Bondscoach | 10-09-15 | 16:37

Gewoon rechts rijden en niet remmen als iemand anders op jouw fout reageert. En als iemand dan op jouw remmen reageert hem online zetten met een racistische ondertoon. Jij bent 2 keer fout voordat die Volvo reageert.

i-Wonder | 10-09-15 | 16:36

Die filmer is degene die als eerst onnodig op de rem trapt.

Over puberaal gesproken

rolandet | 10-09-15 | 16:35

Waarom links blijven hangen?! Niet dat die ander minder lul hierdoor is.

Bert.H | 10-09-15 | 16:34

-weggejorist en opgerot-

Bram8821 | 10-09-15 | 16:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken