Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DRAAI! D66 is ineens VOOR #GeenPeil!

pechtoldverdrietig-1.jpgAlexander Pechtold heeft collega Kees Verhoeven het mijnenveld ingestuurd om de bom die #GeenPeil heet onschadelijk te maken voor D66. Want nu GeenPeil in alle media geroemd wordt, hard op weg is naar de 300.000 handtekeningen, en 'Sad Pechtold' inmiddels een viral meme is, begint D66 heel zenuwachtig te worden. Dus moet de angel er even uitgehaald worden. En moet Kees Verhoeven dus publiekelijk smeken of GeenPeil de lippen van de kroonjuwelen van D66 wil afhalen. Met achter hem, net buiten beeld, Alexander Pechtold die een politieke gun tegen zijn hoofd houdt. Het resultaat is een column van Verhoeven met de titel: “Pechtold is echt niet verdrietig”. Haha. Laten we dat even analyseren. D66: Onder de noemer GeenPeil probeert website Geenstijl een referendum aan te vragen over het vorig jaar gesloten associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne. Om dat verzoek aan de Tweede Kamer te kunnen voorleggen, hebben de initiatiefnemers voor 28 september 300.000 handtekeningen nodig. Iedereen die hiervoor tekent, krijgt het volgende tekstje te lezen: “Je hebt zojuist Alexander Pechtold heel verdrietig gemaakt”. Dat moet een tikfout zijn. GS: Schrijf je Alexander Pechtold dan met een 't'? Of had er verdrötig moeten staan? We zien de tikfout echt niet. Het feit dat Kees de opdracht krijgt om namens de chronisch geïrriteerde Arrogander Peggold de kastanjes uit het vuur te halen overtuigt ons vooral van het feit dat Pechtold nog steeds verdrietig is. Bovendien, als Pechtold niet verdrietig is van GeenPeil, wat is hij dan wél? Dat staat er niet. D66: D66 is in 1966 opgericht om mensen meer invloed te geven op het bestuur. Daarom hebben we ons altijd ingezet voor meer democratie in de vorm van direct gekozen leiders, zoals burgemeesters of de minister-president. Jammer genoeg zijn onze voorstellen hiertoe in het verleden geblokkeerd door de oude machtspartijen VVD, PvdA en CDA. Zij durfden het steeds toch niet aan om mensen meer invloed te geven. Als dat geen tikfout is, is het een denkfout. GS: Ah. Het is de schuld van de ander. Altijd die vermaledijde anderen die de prachtige democratische idealen van D66 dwarsbomen. Schandalig! Dit is geen tikfout, noch een denkfout, het is de politieke praktijk. Een House of Card Role Playing Game waar D66 ook graag aan meedoet. Vraag maar aan Pia Dijkstra. D66: In ons streven naar meer zeggenschap voor mensen past ook ons initiatief om mensen via een correctief raadgevend referendum de mogelijkheid te geven het parlement terug te fluiten en een genomen besluit terug te draaien. Als politieke noodrem achteraf is het referendum een uitstekend instrument. Dat geldt niet voor het u-vraagt-wij-draaien-referendum dat vooraf gaat aan besluitvorming door regering en parlement. Een makkelijk middel voor politici die het zelf niet meer weten of die geen duidelijke keuze durven maken. Zulke referenda verzwakken de democratie juist omdat het de gekozen volksvertegenwoordiging in feite overbodig maakt. GS: Omdat D66 nog steeds denkt dat u te dom bent om te poepen, laat staan democratie te begrijpen, legt Verhoeven het hier nog even in denigrerende Jip&Janneke-taal voor u uit. Hij gebruikt er nog net geen door de EU gesubsidieerde striptekeningen voor. D66: Voor de zomer steunde een grote meerderheid in Tweede en Eerste Kamer het D66-voorstel voor het correctief referendum. Een mooie, democratische stap. Ongeacht de inhoud achter elke referendumaanvraag zullen onze Tweede Kamerleden overigens geen handtekening zetten om de doodeenvoudige reden dat het een oproep aan het parlement is. Aan onszelf dus. Als gekozen volksvertegenwoordigers hebben Tweede Kamerleden iedere dag andere instrumenten om zaken te agenderen. Het referendum is bij uitstek een democratisch instrument voor alle Nederlanders die niet in het parlement zitten. GS: 'Geen handtekening zetten' is iets anders dan 'niet ondersteunen'. Iets wat Pechtold weigerde toen we het hem op camera vroegen te doen onderste video in dit topic). Bovendien is dit een rare kronkel die Kees Verhoeven maakt. Hoezo zouden Kamerleden niet kunnen tekenen voor een referendum? Wij doen hier de hele dag oproepen aan onszelf. 'Kom nu eens uit bed', 'drink koffie' en 'debunk die 180-graden draai van D66 eens bunkerhard', bijvoorbeeld. Er zijn Kamerleden die getekend hebben en die zijn net zo geldig als alle andere handtekeningen. Een volksvertegenwoordiger is immers in functie een vertegenwoordiger, maar privé ook nog steeds gewoon volk. D66: De primeur is nu dus voor GeenPeil, dat de Nederlandse bevolking wil vragen of ze net als het parlement bij meerderheid instemt met het associatieverdrag tussen de Europese Unie en de Oekraïne. GS: Die openingszin, dat is de crux. D66 is zeker wel voor een referendum, maar vinden het stom dat GeenStijl de aanjager is. Daar hebben wel meer mensen last van. Persoonlijk vinden we het ideaal van democratie iets wat vetes, rancune en wederzijdse irritatie overstijgt, maar dat zijn wij. D66: D66 is voorstander van dit verdrag, omdat wij Oekraïne liever dichtbij Europa zien dan onder het juk van Poetin. Wij menen dat goede samenwerking binnen de Europese Unie, maar ook met landen om ons heen van groot belang is voor onze stabiliteit en veiligheid en daarmee voor onze welvaart. GS: Met het dichterbij halen van Oekraïne heeft de EU Poetin juist dichterbij gehaald, want door het touwtrekken om de gunsten van Kiev ontstond eerst de Maidan-opstand, daarna de burgeroorlog en toen kwam MH17 uit de lucht keilen. Ken je geschiedenis, Verhoeven. D66: GeenPeil lijkt tegen dit verdrag (“Is u ooit gevraagd wat u van deze Europese expansie vindt?”), al stellen ze steeds dat dit geen referendum tegen de EU is maar voor de democratie. GS: Insinuaties! Lang leve de democratie! Want daar gaat het om, en daar schort het nu aan. In Brussel, én in Den Haag. D66: Dat D66 inhoudelijk een andere afweging maakt dan GeenPeil is alleen maar goed voor het debat. En laat natuurlijk onverlet dat wij onverminderd enthousiast zijn over het instrument van het referendum zelf. Mocht GeenPeil erin slagen de benodigde handtekeningen bij elkaar te krijgen, dan ziet D66 het referendum met interesse en vertrouwen tegemoet. En voor ons is het vanzelfsprekend dat, mits de wettelijke grens van minimaal 30% opkomst gehaald wordt, de uitslag van een eventueel referendum voor regering en parlement zwaar moet wegen. GS: Samenvattend kunnen we dus stellen dat D66 met deze rare column van Verhoeven het volgende wil zeggen: 'we zijn voor, maar we zijn tegen. En we hopen dat ze het niet halen.' Want GeenPeil heeft D66 al teveel pijn gedaan en ze zijn bang wat er gebeurt als we het halen. D66: Mocht u net als de initiatiefnemers een referendum willen over het verdrag met Oekraïne, zet dan vooral uw handtekening. En weet dat eenieder die gebruik maakt van dat democratisch recht Alexander Pechtold juist blij maakt. GS: Mooi om te zien hoe het angstzweet voor GeenPeil van deze woorden afdruipt. Vooral omdat Kees Verhoeven bijna met fysiek geweld ageert tegen GeenPeil als de camera's niet draaien. Maar wel leuk dat we nu weten hoe Kees Verhoeven klinkt als Alexander Pechtold hem de ballen aandraait om het vuile werk op te knappen. En LOL, ze hebben 'blij' dikgedrukt. Als er één woord is dat niet aan Pechtold doet denken..

Reaguursels

Inloggen

Veel volkswijsheden zijn gewoon te vaak niet waar. Dit is er een van :
" If you can't beat them, join them !"

Jammer voor deze politieke schandknaap van Peggold.

Lichtstadfan | 10-09-15 | 10:49

Hier is mijn probleem met GeenPeil: het is gepositioneerd als een referendum over de gehele EU ipv over dat specifieke verdrag. Prima dat jullie dat willen, maar straks gaan mensen op dezelfde oneigenlijke manier met de uitslag aan de haal en dan heb ik daar aan bijgedragen door m'n handtekening te zetten en/of te stemmen.
.
Ik wens GeenPeil al het geluk van de wereld, maar ik wil simpelweg niets te maken hebben met propagandatrucjes.

j van l | 10-09-15 | 10:22

@DeZitzak | 09-09-15 | 15:55
Goed om te zien dat er naast bekende D66-ers zoals Boris v/d Ham ook veel gewone D66-ers zijn die het niet met de lijn van Pechtold eens zijn. Bedenk nu eens dat er 2 dingen van elkaar onderscheiden dienen te worden:
1.Het referendum als instrument:
Dit is een van de kroonjuwelen van D66 en verdient alle support, ongeacht het onderwerp waar het over gaat.
2.Inhoudelijk: al ben je zoals ik fel voorstander van het correctief referendum dan nog kun je debatteren over de pro's en contra's van het onderwerp waarover het referendum gehouden wordt.
Op grond van 1. heb ik het Geen Peil initiatief ondersteund. Als het tot een referendum komt zal ik waarschijnlijk op grond van de door Kees Verhoeven aangevoerde argumenten VOOR het associatieverdrag stemmen. Al ben ik eveneens van mening dat Kees zich teveel voor het karretje van Pechtold heeft laten spannen. Begint Pechtold onderhand niet over de houdbaarheidsdatum te raken?

Brulboei_61SB | 10-09-15 | 10:12

Ik hoor hem niet zeggen dat D66 vóór een referendum is. Alleen dat ze dat met vertrouwen tegemoet zijn. Uitstekend politiek antwoord.

His Lordship | 10-09-15 | 05:53

weet je; ik lees de naam Alexander Pechtold en dan sla ik het topic eigenlijk meteen maar over. ik wil helemaal niks meer van dat gelieg van die man horen. en hij blijft maar enger en nepper worden. die man laat helemaal niks van zijn echte ik zien. waanbeeldjes van macht krijgen met "zijn" EU moeten tollen voor zijn kraaloogjes. enge nare machtsbeluste man.

verbanden | 10-09-15 | 02:24

Iedereen moet wel goed bedenken dat bij het ontberen van een roze plofkap wij toch gerangschikt worden onder de categorie "halve zolen".

Ja, ja, meneer Pechtold we zullen uw kwalificatie onthouden en hem u net zo lang in de snuit smeren als het nodig is.

Moge "Halve Zool" een geuzennaam worden!
Salut! Evocatus

Evocatus | 10-09-15 | 00:31

Leuk stukje van D66 met de nodige demagogie en definitiedeformatie.

"Dat geldt niet voor het u-vraagt-wij-draaien-referendum dat vooraf gaat aan besluitvorming door regering en parlement. Een makkelijk middel voor politici die het zelf niet meer weten of die geen duidelijke keuze durven maken. Zulke referenda verzwakken de democratie juist omdat het de gekozen volksvertegenwoordiging in feite overbodig maakt."

Demagogie hiero: "u-vraagt-wij-draaien-referendum"
De lullige terminologie spreekt voor zichzelf.

Demogagie daaro: "een makkelijk middel"
Makkelijk, makkelijk, sakkerloot! Je moet er nogal wat voor doen om zo'n referendum in de benen te krijgen. Dus als politici zo' middel willen hanteren staan ze voor dezelfde problemen als GeenPeil. Maar het is niet voor hullie, het is voor ons, het volk!

"Zulke referenda verzwakken de democratie juist"
Wat godver-degodver! DE democratie. Hé meneer Verhoeven. Het is een vorm van democratie die we hier in Nederland hanteren. Denkt u nu werkelijk dat er maar één vorm van democratie bestaat? Eén keer in de vier jaar of zo een vakje roodkleuteren - binnen de lijntjes graag - en dan in verbazing vervallen en kijken wat we nu weer gekozen hebben.

Sodmieter op! Als anarchist heb ik hele ander wensen, verlangens en ideeën over democratie. Laat af met dit soor claim-taal! DE democratie bestaat niet! Maak bijv. eens een studiereisje naar Zwitserland, op eigen kosten wel te verstaan! Snappez-vous?

AAarrgghhh!
Ah! Ça ira, ça ira, ça ira
les aristocrates, pardon les politiciens à la lanterne!
Salut! Evocatus

Evocatus | 10-09-15 | 00:22

Heb al braaf getekend en ga ook braaf tegenstemmen, hoewel ik helemaal niet tegen de eu als zodanig ben.
 
Waar ik wel tegen ben, zijn zelfingenomen plutocraten zoals Junker en dit is waarschijnlijk mijn laatste kans om die gasten te vertellen dat het nu wel even genoeg is met die gouden kantoren van ze. Voor dat rucksichtlose geldverbranden betaal ik geen belasting. oprotten met die onzin.
 
En dat we het zelf moeten doen is inmiddels maar al te duidelijk. Op onze eigen politici hoeven we immers niet te rekenen. Die laten zich lijmen met een baantje en een natte vinger.

pietvanvliet | 09-09-15 | 23:29

Bena | 09-09-15 | 20:48 Dat weet ik nog wel. Alhoewel het idee niet slecht was, was de vormgeving echt belabberd en dus afgeschoten door de burgers. En terecht.

Cabana Boy | 09-09-15 | 22:24

"D66 : Zulke referenda verzwakken de democratie juist omdat het de gekozen volksvertegenwoordiging in feite overbodig maakt."

Ik zou ervan balen, maar ik zou me er bij neerleggen als 51% van de nederlanders juist voor uitbreiding van de EU is. Dat is immers democratie. En ja dan was alle moeite voor niets geweest en hadden we het beter over kunnen laten aan de volksvertegenwoordiging..

Maar ik denk dat , als er inderdaad al een referendum komt, dat dan zal blijken dat de keuze van de burger sterk zal afwijken van de keuzes die de gekozen volksvertegenwoordiging heeft gemaakt.

Dan zou je hooguit kunnen zeggen dat de gekozen volksvertegenwoordiging in feite overbodig was, omdat zij dan blijkbaar niet het volk vertegenwoordigen.
Maar het referendum zelf is juist bij uitstek democratisch.

Ik hoop echt dat het referendum er komt, en er mogen van mij veel meer referendums worden gehouden bij grote beslissingen.

En complexe materie is het allemaal wel natuurlijk, maar je hoeft geen geleerde te zijn om te zien dat de EU zijn huidige problemen al niet aankan en er miljarden worden verkwanseld. En dat de expansiedrift van de EU niet echt verstandig te noemen is.

Het zou me overigens geeneens verbazen dat de EU-trein toch wel doordendert richting afgrond, ongeacht de uitslag van een referendum.
Maar laten we in godsnaam met zijn allen onze eigen wil kenbaar maken. Al was met maar om een signaal af te geven.

moeilijkgeval | 09-09-15 | 21:54

Als ik Baas van Nederland was, zette ik alle D66'ers op één boot en liet deze zinken voor de kust van Rusland. OP zwemafstand natuurlijk, anders zou ik alleen maar olie verspillen.

Mike Gaatjeniksaan | 09-09-15 | 21:20

@Redactie, graag aandacht voor deze zin;
'Daarom hebben we ons altijd ingezet voor meer democratie in de vorm van direct gekozen leiders, zoals burgemeesters of de minister-president.'
De minister-president is de leider van de grootste politieke partij, dus direct gekozen. Maar een burgemeester wordt toch door de minister van Binnenlandse Zaken benoemd? Ik heb immers nooit direct mogen kiezen voor de burgemeester, dit werd gewoon opgelegd. Is dit buiten onze gemeentegrenzen anders? Of is dit een fout tussen zijn weloverwogen woorden?

GoedVerstand | 09-09-15 | 20:55

Toen Pectold nog wethouder was in Leiden, probeerde hij de aanleg van de omstreden RijnenGouwelijn er door heen te drukken. Ook toen was hij al tegen een referendum. Uiteindelijk is het referendum er wel gekomen en de tramlijn niet. Anyhow, als D66er toen ook al met de mond voorstander van referenda maar wel zolang het onderwerp hem welgevallig was

Bena | 09-09-15 | 20:48

@Zathras | 09-09-15 | 19:05
Arrogander eerlijk vertellen wat er tijdens Bilderberg besproken is?
Hij liegt er niet eens over,hij zegt er gewoon niets over,voor zover ik weet althans,hoewel hij had beloofd er "later"op terug te komen,de hufter.

zwellevertje | 09-09-15 | 20:28

D66 kan beter heten: Opportunisten D66

Daphinda | 09-09-15 | 20:02

D66 is een kutpartij; was, is en zal zijn.
Fijnstoffer | 09-09-15 | 19:51
Yep!

bij gelegenheid | 09-09-15 | 19:52

Peggolt is een bange poepert!
sallandstrots | 09-09-15 | 19:46
Zo Hee, jij durft. Nu nog enige onderbouwing voor de luyden, de broekpoepende (rijks)ambtenaren et cet, die meelezen.

bij gelegenheid | 09-09-15 | 19:51

Vroeger was het al de bijwagen van de PvdA, nu is het ook PvdA, maar met een welbespraakte partijleider die voor democratie is mits dat leidt tot meer macht voor de Brusselse bureaucraten, meer asielzoekers, meer islam en meer 'hervormingen' (lees lastenverzwaringen).
D66 is een kutpartij; was, is en zal zijn.

Fijnstoffer | 09-09-15 | 19:51

Peggolt is een bange poepert!

sallandstrots | 09-09-15 | 19:46

Geweldig, verhoeven als afleider gebruiken, oftewel als schandknaap.
Wat een doorzichtige actie van Zielige Arrogander!

Straight ahead | 09-09-15 | 19:41

Ja, een referendum vooraf kan leiden tot Californische toestanden, waar kiezers voortdurend wetten invoeren die geld kosten, en wetten afschieten die geld opleveren.

Ja, veel dingen zijn te ingewikkeld voor een simpel ja / nee.

Maar dit is toch een referendum achteraf, dat over een op zichzelf goed met Ja of Nee te beantwoorden iets gaat?

Ja, de kwestie is ingewikkeld. Te ingewikkeld voor de meeste mensen (mijzelf incluis.) Maar een goed leider kan ingewikkelde dingen aan de achterban uitleggen zodat die het begrijpt.

Fail voor D66 dus.

Bruine Beer | 09-09-15 | 19:33

Het pestgevoel van de lagere school komt terug.
In plaats van zielig doen omdat zijn wraak nooit groot genoeg kan zijn, moet Pechtold gewoon teken en de uitslag van een referendum accepteren.

ET007 | 09-09-15 | 19:28

Een vlijmscherpe analyse van wat voor een ruk partij d666 is. Net zo minderwaardig als pvda. Ik hoop dat ze samen 0 zetels krijgen.
.
Er zou een klein puntje van licht kunnen gloren als Alex Peggie nu eens eerlijk zou vertellen wat hem op de Bilderberg conferenties is ingefluisterd.
Daar ben ik nou wel eens nieuwsgierig naar.
Zou het een oplossing zijn voor "The white mans burden"?of iets anders wat daar besproken wordt.
Misschien wel het beste recept voor soylent green?
Je weet het niet, je blijft het je afvragen.

Zathras | 09-09-15 | 19:05

Pablo.Paparazzi | 09-09-15 | 18:42
Eigenlijk zou de reden voor het onthouden van een stem binnen dit gedoe kunnen zijn dat je er als weldenkende, stemgerechtigde burger niet mee gebaat bent dat je democratische stem door de mallemolen die EU heet, wordt gedraaid. Want Lissabon* enzeau. Zodoende doe ik(al voor een vier weken terug aangegeven)niet mee met dit gedoe.

Een bindend referendum. En anders niet.

bij gelegenheid | 09-09-15 | 19:00

Hè, hè, 't D66 kindje is er. Beetje over tijd. Nu de nageboorte nog.

Een vrije paling | 09-09-15 | 18:57

De D66'ers van vroeger waren met flyers de straat op gegaan om dit referendum te promoten. Slap verhaal van Kees Verhoeven, een D66'er van het Pechtold tijdperk. Absoluut niet wetende waar de partij nou precies voor staat maar altijd ja en amen knikken als de Grote Leider Pechtold daar om vraagt. Baantjes jager zoals bijna alle D66"ers

Toetsiemonster | 09-09-15 | 18:47

Dat is juist een van de redenen dat ik niet zal tekenen voor Geenpeil, dat kinderachtige gezeur dat "we" Pechtold kunnen "terugpakken".

Pablo.Paparazzi | 09-09-15 | 18:42

Het besef "bij de schandknaap der democratie" is gekomen, de aanvaarding dat de EU op de onzinkbare RMS Titanic begint te trekken, het schip is zinkende en vollopende, maar het orkest in Brussel speelt weiter.

hovawart | 09-09-15 | 18:39

telelezer | 09-09-15 | 18:31 Hebt u, indien mogelijk dan, nog meer kranten in de pipeline die hierover berichten of is TMG het enige waar u op doelt? Vragen, vragen et cet.

bij gelegenheid | 09-09-15 | 18:33

@tipo | 09-09-15 | 18:11
Vroeger was ik ook wel D66, maar ze zijn godverdikkie hun morele-, persoonlijke- en politieke kompas compleet kwijt.
Ik was vroeger voor omdat ook ik MEER democratie wilde, zeg maar toen ze zelf nog op de barricaden stonden om referenda in de wet vast te leggen. Dat is door VVD toen corrigerend en door PVDA en CDA 'raadgevend' geworden. van Mierlo wilde gewoon referenda.

***** Weer huilend in hoekje zitten gaat ******

MarcS | 09-09-15 | 18:32

Off topic:
Vanmorgen op Twittert was Pieter Omzicht opeens verbaasd over het feit dat ESM 7 miljard aan Griekenland geleend had zonder ruggespraak met EN zonder inspraak van lands parlementen. Maar was dat niet precies de gedachte achter ESM????????

Huilbabies.,

MarcS | 09-09-15 | 18:29

MarcS | 09-09-15 | 18:26
Het door u gekenschetste referendum bestaat ook al niet. Nóg niet.

bij gelegenheid | 09-09-15 | 18:28

@koeberg | 09-09-15 | 16:20
NEE! ze zijn VOOR een raadgevend correctief referendum, raadgevend en niet absoluut dus. Het zijn gewoon een stelletje eikels bij elkaar.

MarcS | 09-09-15 | 18:26

tipo | 09-09-15 | 18:11
Aha, dit is dus wat D'66 bedoelde met 'correctief raadgevend referendum'. Een aanpassing. Vooralsnog bestaat er geen van bovenstaande ...

bij gelegenheid | 09-09-15 | 18:26

D66 wilde de de drempel naar 600.000 handtekeningen verhogen als het digitaal kon. Dit zal na dit referendum ook gebeuren na een algemene maatregel van bestuur waarin de referendumwet voorziet.

haha. Gewoon 2x zo veel als nu. Kan het kabinet gewoon met 1 druk op de knop beslissen.

D66 was tevens voorstander van het reparatiewetje dat de PvdA er achteraf bijverzon om een opkomstpercentage van 30% te eisen om voor hun eigen wet te stemmen. Daarom wijst de D66 daar ook zo triomfantelijk op.

De D66 was ook degene die de EU buiten de grondwet hield (en het koningshuis).

En ja, ze zijn voor gekozen burgemeesters, maar dat is geen democratie. Democratie is, dat je kunt kiezen wat de burgemeester moet doen.

tipo | 09-09-15 | 18:11

GOED NIEUWS: Ook in Denemarken heeft de regering afgelopen vrijdag besloten de burger meer te betrekken bij dit soort vraagstukken.
In december wordt er daar een referendum gehouden over de uitbreiding van het EU-verdrag.
De Deense regering wil nauwer samenwerken met de EU op het gebied van justitie en politie, maar legt die uiteindelijke beslissing dus wel neer bij de Deense burger.

telelezer | 09-09-15 | 17:55

Hoe het ook mogen aflopen, Pechtold heeft een na al dit getreiter een leuke job verdiend in Brussel... Zelf denk ik aan een duo-baan met Timmermans.
Als wij ons dan in een nieuw referendum ontdoend van de EU sturen we ze jaarlijks een leuke kerstkaart. Wij blij, Pechtold blij... Superdeal lijkt me.

Klik_hier | 09-09-15 | 17:50

Maar nu moeten we dan gvd echt die 300k gaan halen. Vandaag weer iemand die van toeten nog blazen wist gewezen op GeenPeil. 'Bedankt, dit wist ik niet! We gaan tekenen natuurlijk!' En nu hopen dat dit dan ook echt gebeurt.

BlowingBubbles | 09-09-15 | 17:39

Iets zegt mij dat het al lang vast ligt dat AP in 2017 MP wordt...

Loebas | 09-09-15 | 17:38

Zoals zoveel Nederlandse politici roept Pechtold alleen dat wat goed is voor zichzelf.
En als dat nu beter voor Pechtold is om te roepen dat een referendum natúúrlijk moet dan gaat hij dat roepen. Maar morgen kan het weer anders zijn
De man is alleen maar voor zichzelf bezig en voor niemand of niets anders.

Moi2 | 09-09-15 | 17:29

Blijf erbij, je had dit voor TTIP moeten doen, uiteindelijk raakt TTIP ons strakjes 2000x meer dan of er wel of niet wat landjes aan de rand van europa een associatieverdrag tekenen.
niemandhier | 09-09-15 | 16:47
Eens. Wat dat betref kan je iedere week wel een referendum houden om de democratie weer tot leven te roepen. Dat maakt het ook extra duidelijk hoe onhoudbaar en totaal verrot het politieke systeem is. Referendums gaan niet helpen als het politieke systeem zelf op oude voet door blijft gaan. Het systeem zelf moet veranderd worden, iets wat de politiek macht juist helemaal niet wilt, want dat is niet in hun belang (meer democratie = minder politieke macht).

XaleX_2 | 09-09-15 | 17:19

@R.B.Scott | 09-09-15 | 16:47
Het komt op gang. Er moest eerst even gebouwd worden, wat bewijs om de D666 echt tegen de muur te drukken. En nu de D666 zo kinderachtig in de spagaat springt ben ik er nog meer van overtuigd, dat er wel eens 500.000 handtekeningen opgehaald kunnen worden. De D666 is de beste campagne aanjager voor #geenpeil die er is!

Mark_D_NL | 09-09-15 | 17:13

Ik begrijp dat D66 vindt dat alleen een Nederlands referendum te weinig zoden aan de dijk zet en dat zij zich inzetten voor een referendum op Europese schaal?

Einde van de Domheid | 09-09-15 | 17:11

"mits de wettelijke grens van minimaal 30% opkomst gehaald wordt" we zullen pas een overweging doen als er minimaal 30% opkomst is...

Wauw, wat een bitchslap in t gezicht van de democratie, nog even lekker je eigen ego vergroten.

LangeTijdGeleden | 09-09-15 | 16:49

@hurenisvoorpaupers | 09-09-15 | 16:39
De volgende keer wordt wellicht ook een aansprekender onderwerp gekozen dan een associatieverdrag met Oekraïne.

koeberg | 09-09-15 | 16:47

Je kan voor referenda zijn, tegen dit referendum. Afhankelijk waar je staat kan je dan alsnog voorstander zijn om het initiatief zelf wel te steunen maar dat is gewoon een persoonlijke afweging.
Mijn handtekening krijg je niet, omdat ik mij werkelijk niet kan vinden in dit referendum waar er continue van alles bijgesleept wordt behalve waar het verdrag waar je strakjes over kan stemmen nu echt over gaat (het lijkt wel een communistisch bolwerk...). Maar als er daadwerkelijk 300k handtekeningen zijn zal ik wel gewoon netjes naar de stembus gaan.

Blijf erbij, je had dit voor TTIP moeten doen, uiteindelijk raakt TTIP ons strakjes 2000x meer dan of er wel of niet wat landjes aan de rand van europa een associatieverdrag tekenen.

niemandhier | 09-09-15 | 16:47

Nog maar 2 1/2 week... Redden we dat?

R.B.Scott | 09-09-15 | 16:47

Het is de schuld van Van Mierlo, die naar BZ ging. Daarom stem ik de rest van mijn leven geen D66 meer.

Petrus de Rewa | 09-09-15 | 16:45

Kent u dat experiment met de student die iemand aan de andere kant van een muur
een steeds zwaardere stroomstoot moet toedienen ?
tot het voltage mogelijk dodelijk wordt en het slachtoffer smeekt te stoppen
met het experiment ?
door de druk van een leidinggevende geeft een aantal studenten dan toch een maximale dosis.
.
Zo is het sfeertje in den Haag ook, op zich (ooit) aardige politici zijn onder druk
van de meute of een meerdere bereid tot de meest harde en onmenselijke acties
Iedereen binnen D66 is momenteel bereid het voltage maximaal op te schroeven
en dan achteraf wanneer er een lijk op de vloer ligt te wijzen naar elkaar of hun moeder, ergo zodra je eerlijke politici bij elkaar zet worden het monsters.

Berthe | 09-09-15 | 16:44

@XaleX_2 | 09-09-15 | 16:38

D66 heeft 25.000 leden.

Er zijn dus al 6 x het aantal D66 leden aan handtekeningen opgehaald in zeer korte tijd. Absurd dat dit belangrijkste democratie-vernieuwende initiatief in vele decennia compleet geboycot wordt door de Nederlandse media. Juist van een partij als D66 die altijd de mond vol heeft van innovatie en het belang van de kennis-economie zou je toch een andere opstelling verwachten.

Outsider-Inside | 09-09-15 | 16:43

Nou ja, zegeningen tellen dan maar. Op naar de 330.000 (inclusief de 10% marge).

Hoen | 09-09-15 | 16:40

Feit blijft wel dat het tot 2 keer niet gelukt is te tekenen. Natuurlijk ga ik uiteindelijk het formulier per post insturen maar dan moet ik het niet vergeten. Ben bang dat die 300.000 er nu niet komen ( hoop het wel) maar de angst zit er bij de politiek wel goed in want de volgende keer wordt dit wel goed aangepakt. Een slag verloren is geen oorlog verloren!

hurenisvoorpaupers | 09-09-15 | 16:39

Draaikont.

Draaikont24 | 09-09-15 | 16:39

"D66: GeenPeil lijkt tegen dit verdrag (“Is u ooit gevraagd wat u van deze Europese expansie vindt?”)"

Dit is nou juist het ijkpunt. Laat mij een verkiezingsdebat zien of wat dat betreft een partij programma zien waarin het volk wordt ingelicht over de plannen van verdere EU expansie. Er zijn slechts 2 smaken in de Nederlandse en EU politiek, je bent voor of tegen de EU. Welke weloverwogen keuze kan in dogsnaam het volk dan maken als ze dom en onwetend worden gehouden en dat over het algemeen WOB verzoeken nodig zijn om er achter te komen wat politieke partijen allemaal uitspoken buiten het zicht en wetendheid van het volk. De arrogantie van de politiek (niet alleen D66) is tenenkrommend en misselijkmakend. De stem van het volk is niet aanwezig in de politiek en hun beleid, maar geopolitieke spelletjes, het grote geldspel van multinationals, en elite vriendjes in de EU zijn aan de orde van de dag. En bleef het maar bij zaken als EU verdragen, het volk wordt over niets ingelicht, maar krijgt altijd achteraf te horen hoe het volksbelang weer eens vakkundig is verneukt door die arrogante hufters in de politiek. De politiek doet wel graag net doen alsof ze luisteren naar het volk, met enquettes onder een select groepje personen die wonderlijk altijd in hun voordeel uitpakken en het dan presenteren als de mening van 'het Nederlandse volk', terwijl er slechts 1000 mensen zijn ondervraagd. Of ze houden de CBS cijfertjes onder je neus en verdedigen daar hun beleid dan mee, terwijl cijfertjes niets van doen heeft met de wil van het volk, maar alleen met het grote geldspel van de elite en de multinationals. Als ze al luisteren naar 'gewone' mensen dan luisteren ze naar de leden van hun partij, dat terwijl het ledenaantal van die partijen enorm laag zijn en totaal niet representatief voor het volk.

"Minder dan 300.000 mensen zijn nog lid van een landelijke politieke partij. In 2014, een jaar met zowel gemeentelijke als Europese verkiezingen, verloren de partijen 4,4 procent van hun leden. De scherpste daling deze eeuw. Dat blijkt uit de cijfers die vandaag bekend zijn gemaakt door het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen "

www.nrc.nl/nieuws/2015/02/25/aantal-le...

XaleX_2 | 09-09-15 | 16:38

Als je om deze reden niet wilt tekenen voor een referendum, onthoudt je dan ook van stemmen voor de tweedekamerverkiezingen.

johoost | 09-09-15 | 16:34

Ach het is van alle tijden. Pechtold laat zich beschrijven als democraat die voor inspraak van de bevolking is. Adolf Hitler liet zich fotograferen als kindervriend.

LibertasSimplex | 09-09-15 | 16:32

Wat die peggelt ook zegt; ik geloof het toch niet.
Dat geldt trouwens voor praktisch al "onze" politici..

Slipsnifter | 09-09-15 | 16:30

Het zit Pechtold niet mee, krijgsmacht woedend, daarna zet de wél sympathieke Boris hem in zijn hemd, en nu begint het wanhopig over te komen.

Bokito ergo sum | 09-09-15 | 16:30

@Ars Vivendi | 09-09-15 | 16:02
Wanneer een economisch rechtse politiek doorslaggevend is voor je keuze dan heb je maar twee keuzes*
En dan maak je dus met draai in je maag het vakje bij ofwel Mark ofwel Alexander rood.
(* misschien ook de SGP. Weet niet, die partij sluit ik sowieso uit op ideologische gronden)

koeberg | 09-09-15 | 16:27

Teken dan, Keesch!

Driewerf Hoezee | 09-09-15 | 16:25

Hebben we 'm deur? Dit is precies het soort populisme waartegen D66 altijd zo graag 'de realiteit' zet.

Driewerf Hoezee | 09-09-15 | 16:24

Kees houdt echt super-mega-kawai-veel van democratie, maar alleen als het hem uitkomt; het liefst ook achteraf als de schade al geschied is. Ik ga denk ik ook is maar wat actiever Facebook links rondstrooien, genoeg mensen in mijn directe kringen welke zeker pro-referendum en anti-associatie verdrag (van het megalomane Brusselse zooitje) zijn.

HaatAth3ist | 09-09-15 | 16:23

"Zijn ze nou voor of tegen dit referendum??"
@Outsider-Inside | 09-09-15 | 15:59
Ze zijn voor het instrument 'correctief referendum'.
Ze zijn tegen correcties op gemaakte pro-EU besluiten. Ze hadden dus liever een ander onderwerp gezien.

koeberg | 09-09-15 | 16:20

Uit stukje blijkt dat GEENPEIL nu al een succes is :-)

Zathras | 09-09-15 | 16:19

Nog even terugkomend op de eerdere tegel:
Eigenlijk bedoelt D'66 met deze' correctief raadgevend referendum' niets anders dan dat de volksraadpleging kan worden aangepast door de politiek naar believen. Althans, zo lees ik dit.

bij gelegenheid | 09-09-15 | 16:19

Die kroonjuwelen van D66 zijn sowieso geen moer waard. Het referendum in het algemeen is een mislukking, een verenigd Europa is (understatement van de maand) niet bijster succesvol.

Janloel7282 | 09-09-15 | 16:19

Ze hadden beter hun pia kunnen sturen. Die weet het best hoe je draait. Die heeft er tenslotte veel ervaring mee. Heul veul.

tweetybird | 09-09-15 | 16:17

@Willianus Wortelus | 09-09-15 | 15:44
Even doorzoeken naar een extra vriend dus om de verzameling compleet te maken. Probeer eens binnen de ring van Amsterdam. Of in Utrecht, Amersfoort of Apeldoorn.
www.nrc.nl/verkiezingen/kaart-grv2014-...

koeberg | 09-09-15 | 16:13

Ik ben van mening dat D66 zich op moet heffen wegens overbodig en hypocriet.

Ik durf te wedden dat de oprichters van deze partij het er hartig mee eens zijn.

Abject | 09-09-15 | 16:13

Ongelooflijk wat een niveau in onze politiek. Daar word ik een beetje triest van. Niet veel want de zon schijnt, ik heb al getekend en ik ga vanavond met mijn vrouw een goed glas rode wijn drinken terwijl we over de weilanden kijken en zien dat het daar goed leven is.

Mesmer | 09-09-15 | 16:10

"D66 is voorstander van dit verdrag, omdat wij Oekraïne liever dichtbij Europa zien dan onder het juk van Poetin. Wij menen dat goede samenwerking binnen de Europese Unie, maar ook met landen om ons heen van groot belang is voor onze stabiliteit en veiligheid en daarmee voor onze welvaart".
<br>
<br>
:D :D :D LOL. Da's net zoiets als zeggen dat je liever jihadstrijders hier houdt i.p.v. ze laat te laten uitreizen naar Syrië (+ paspoort afnemen en nooit hier meer binnenlaten), zodat we hen hier kunnen transformeren tot goede mensen. Yeah right, make that the cat wise!

CrapoTheGreat | 09-09-15 | 16:10

Alex (Jedokus Kwak) is vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk was hij nooit!

TuurlijkNiet | 09-09-15 | 16:10

Maar heeft Pechtold nu getekend of niet?

de uitbater | 09-09-15 | 16:07

D66: In ons streven naar meer zeggenschap voor mensen past ook ons initiatief om mensen via een correctief raadgevend referendum de mogelijkheid te geven het parlement terug te fluiten en een genomen besluit terug te draaien.
-
Ehm, een correctief raadgevend referendum*
Not found, dat is.

bij gelegenheid | 09-09-15 | 16:06

Samenvattend: D'66 vindt democratie alleen leuk als zij als winnaar uit de bus komen.

Wie zei dat nog meer?

Poetin from Russia.

ProAsfalt | 09-09-15 | 16:05

Arrogander acties ten top.
Surprisingly.

G,I. Jane | 09-09-15 | 16:05

Voor damage control is het natuurlijk veel te laat Kees, de schade aan Arrogander is al gedaan.
Rest nog zijn total-loss als we die 300.000 stemmen halen en daarna Totale Vernichtung na 30% opkomst en een dikke vette NEE tegen het associatieverdrag.

Daarna mag Arrogander met zijn hamertje gaan zwaaien in één of ander veilinghuis of achteraf zaaltje in Brussel.

Berbaar | 09-09-15 | 16:05

Ik zie ook liever een referendum over de massa-spionagewet van Hennis en Ome Roon, van harte gesteund door PvdA, VVD, SGP en Geert Wilders, want: terrorisme(!!!). De mega ingrijpende schandalige wetswijziging die massaal wordt genegeerd door vrijwel alle media, die invloed heeft op ons allemaal en er waarschijnlijk zonder problemen door gaat komen omdat het niet sexy en simpel genoeg is om in een 8 minuten tv itempje te frotten. Ondanks protesten van zowat iedereen die er wél mee bezig is.
www.privacybarometer.nl/maatregel/64/...
.
Vind ik veel ingrijpender en boeiender dan dat associatieverdrag, maar goed. Verder juich ik vrijwel iedere poging tot meer inspraak en macht voor de burger toe want de afgelopen jaren hebben we alleen maar rechten in moeten leveren.

kicktherabbit | 09-09-15 | 16:04

-weggejorist en opgerot-

Hetissteedshetzelfde | 09-09-15 | 16:04

Overigens is dat stuk van Kees Verhoeven een rotstreek de zoveelste poging van D666 om het referendum te torpederen.
Lees het laatste stuk "Mocht u net als de initiatiefnemers een referendum willen over het verdrag met Oekraïne, zet dan vooral uw handtekening. En weet dat eenieder die gebruik maakt van dat democratisch recht Alexander Pechtold juist blij maakt."
Hij weet verdomde goed dat vrijwel niemand Alexander Pechtold blij wil maken dus dit is een verkapte poging om mensen er van te weerhouden om te tekenen.
I rest my case.

francisca van jole | 09-09-15 | 16:04

doorgaan geenpeil geenstijl. Wij willen geen land erbij wat in oorlog is en daar hebben wij recht op om over te mogen stemmen. Weg met D66. Waar Staat die D dan voor? Dictator?

blanke pool | 09-09-15 | 16:03

D66 is voor dit verdrag om.....
Nee niet om die reden D66 maar omwille van het gedachtegoed wat achter het Europese beleid steekt.
Het groter maken heeft als effect dat democratieën verdwijnen en mensen makkelijker tegen elkaar uitgespeeld worden.
Daarmee dus goedkoper en makkelijker te controleren zijn.
300000 stemmen voorheen raadgevend referendum??
Dat is geen invloed en zeker geen stem geven aan de bevolking.
Keizer Alexander mag dan straks premier worden maar van wat?
Een land dat geen recht meer heeft over zijn eigen begroting.
Een land dat geen eigen wetten meer mag ontwikkelen.
Een land waarvan het intelligente deel donders goed weet dat de premier een zoethoudertjes functie heeft.
Een land waarin een klein gedeelte vrijheid heeft (ambtenaren werkzaam voor Brussel en miljonairs)
En de rest verkommert
Beste Pechthold.. vertel de waarheid en behandel kritische mensen nu een goed en respectvol.
Wij hebben gestemd over de Europese grondwet.
Die uitslag staat nog steeds.
Het Nederlandse Volk Wil Geen Europese Superstaat.
Leg dit nu voor in een bindend referendum en verkrijg mijn respect!

diddley2 | 09-09-15 | 16:03

@Desmoulins | 09-09-15 | 16:00
Ik ben het met ontzettend veel standpunten van de partij eens. Daarbij vind ik dat ze hele goede lokale politiek voeren. En inderdaad, ik ben het af en toe totaal niet eens met bepaalde standpunten. Komt omdat ik kritisch denk.

DeZitzak | 09-09-15 | 16:02

Ik geloof het pas als hij in de zendtijd voor politieke partijen zegt dat hij voor democratie is en daarom dit referendum steunt.

Thunderbird | 09-09-15 | 16:02

@DeZitzak | 09-09-15 | 15:55
Hulde voor je openheid.
Maar ik snap niet hoe je op zo'n partij kunt stemmen.
(Ja, gewoon met een potlood in het stemhokje natuurlijk, maar dat bedoel ik niet)

Ars Vivendi | 09-09-15 | 16:02

'hiertoe in het verleden geblokkeerd door de oude machtspartijen VVD, PvdA en CDA'

Nee, Pechtold heeft D'66 tussen de oude machtspartijen gemanoeuvreerd. Democratische vernieuwing aan de kant geschoven om onderdeel te worden van de macht. Natuurlijk is hij tegen, al die oude gekken met hun idealen en geenpeil toont even aan dat het wel kan.

Misschien wordt het tijd voor iets anders Pechtold.

Wiggin | 09-09-15 | 16:01

Jammer dat ik maar één keer mag tekenen, want ik wil die Alexander Pechtold echt eens flink zien janken.
Die D staat toch voor Democraten of Demagogie.

Spare Rib | 09-09-15 | 16:01

@DeZitzak | 09-09-15 | 15:55

Maar toch op deze partij blijven stemmen...
Want dat voelt zo vertrouwd. Dat u het eigenlijk fundamenteel oneens bent met deze club maakt verder niet uit want u stemt immers wel op een 'fatsoenlijke' partij...
De op de machtspartijen stemmende Nederlander in een notendop.

Desmoulins | 09-09-15 | 16:00

Wat een ontzettend warrig en ultra-vaag enerzijds/anderzijds betoog zonder kop of staart is dit van D66. Zijn ze nou voor of tegen dit referendum??

Geen wonder dat er op deze manier nooit iets terecht komt van de D66 kroonjuwelen. Het is en blijft toch een enorme slappe hap club zonder ruggengraat.

D66 had goede kansen om een aantal staatkundige hervormingen door te voeren bij de kabinetsformatie van Paars-I in 1994 maar liet het toen enorm afweten. Frits Bolkestein heeft later nog wel eens gezegd dat dat het moment was voor D66 om z'n kroonjuwelen te verzilveren. Maar die kans hebben ze dus laten schieten voor een paar leuke baantjes. Daar is het definitief mis gegaan met D66.

Outsider-Inside | 09-09-15 | 15:59

Ik vind mooi, stelletje labbekakken.

eerstneukendanpraten | 09-09-15 | 15:58

If you can't beat them, join them.

Montgomery Burns | 09-09-15 | 15:58

Was ik toch even bang dat D66 al zijn geloofwaardigheid was kwijtgeraakt. We kunnen weer rustig op een oor slapen...

Binnenbaan | 09-09-15 | 15:58

Ut dreat hum dun deur de bokse, het loopt hem dun door de broek.
Ben wel bang dat als er een referendum komt en de uitslag is niet welgevallig ze er geen ene reet mee gaan doen en een dikke middelvinger opsteken tegen het klootjesvolk.

dwar | 09-09-15 | 15:57

... en heeft D'66 dit draaiwaaigeschriftsel nu vanmiddag aan al haar leden verstuurd, zowel per post als per email?

bisbisbis | 09-09-15 | 15:55

Ook al ben ik D66 stemmert, dit vind ik prachtig. Alexander, trek je hoofd eens uit je hol en concludeer gewoon dat GeenPeil simpelweg iets POSITIEFS is. Het wordt mede door dit politiek amateurisme steeds moeilijker om voor de partij te stemmen. En Kees, laat je eens niet zo voor het karretje spannen. Mijn respect voor je daalt tot een nulpunt, iets wat ik 2 jaar geleden niet had durven voorspellen.

DeZitzak | 09-09-15 | 15:55

.. maar goed. Wat zullen "onze" regenten met weemoed terugdenken aan den tyd dat zij nog meewarig konden spreken over den "zwijgende meerderheid".

Meningen konden vroegah alleen tot hen komen per ingezonden brief - en die brief werd bij de fatsoenscourant in den prullenbak geworpen wanneer die niet paste bij het gewenste beeld van den oppassende burger.

Nu moeten de dames en heren politici via het vermaledijde internet ongefilterd vernemen wat er gedacht wordt van hun beleid. Beleid, dat steeds zeldzamer in het belang is van Nederland - of van Nederlandse Nederlanders.

Jan Passant mk2 | 09-09-15 | 15:54

Ik denk dat pechtold niet zo comfortabel meer op het pluche zit met al die kroonjuwelen in zijn reet.

Ars Vivendi | 09-09-15 | 15:53

@Ridder Graniet | 09-09-15 | 15:48
Zodra Geenstijl/Geenpeil de macht heeft overgenomen maken ze mij burgemeester. Zo gaat dat. Jij krijgt niets want je bent te kritisch.

Kaas de Vies | 09-09-15 | 15:52

Karma.

Feynman | 09-09-15 | 15:52

@Ridder Graniet | 09-09-15 | 15:48 Eerst ff het target halen Alex.

gentle giant | 09-09-15 | 15:52

D66 is een hele foute partij geworden.

Onderbuik2 | 09-09-15 | 15:50

Het enige wat D66 met haar 'kroonjuwelen' heeft bereikt is dit referendum.... voor de rest behoren ze inmiddels zelf toe aan het blok van oude machtspartijen!

Fatwabuster | 09-09-15 | 15:49

Het is trouwens tegenwoordig F66.
Flexocraten 66.

Cuyahoga | 09-09-15 | 15:48

Ga nou niet dat Geenpeil van jullie zo liggen pijpen, beffen, ophemelen en doen alsof alles in de Haagse politiek hierom draait, Quid. Doe gewoon normaal, doe je al gek genoeg. Wordt een beetje eng zo.

Ridder Graniet | 09-09-15 | 15:48

want ik durf zelf niet op die site te kijken....

Nuchternederland | 09-09-15 | 15:47

D'66 is een machtspartij en Verhoeven is een aalgladde volksverlakker die precies doet wat Alexander hem opdraagt.
Kritiekloze conformisten zijn het.
Tekentafel intellectuelen.

Desmoulins | 09-09-15 | 15:47

en dus staat er een GeenPeil link op de D' 66 site neem ik aan?

Nuchternederland | 09-09-15 | 15:46

Het kan natuurlijk zijn dat iedereen die GeenPijl niet ondertekend stilletjes hoopt dat Maidan hier door de straten komt marcheren om die vluchtelingen weer naar huis te jagen.

Kromme Tenen | 09-09-15 | 15:46

Maar goed, die 300k gaan we denk ik niet halen

Ronman2k | 09-09-15 | 15:45

Spijker, kop, raak. En dat 9x achter elkaar.

Beste Kees, Mission Damage Control: FAIL.

Godsammekraken | 09-09-15 | 15:45

@Min-of-meer | 09-09-15 | 15:43
Nog lang niet genoeg blijkbaar om genoemde journalisten hun vergunning tot nieuwsgaring te ontnemen.

Jan Passant mk2 | 09-09-15 | 15:45

Ik heb echt van álles in mijn vriendenkring zitten.
Maar geen enkele D66'er.

Willianus Wortelus | 09-09-15 | 15:44

Dundoordebroek66

gentle giant | 09-09-15 | 15:44

If you piss them off like that you know you're doing something right.

Godsammekraken | 09-09-15 | 15:44

@Jan Passant mk2 | 09-09-15 | 15:42
Bedoel je rechts-fastistisch-extremistisch-populistische Eurosceptische journalisten?

(hoeveel bijvoegende naamwoorden hebben ze nog niet gebruikt?

Min-of-meer | 09-09-15 | 15:43

Kees klinkt als een konijntje.
Op een verlaten landweg.
Midden in de nacht.
Verstijfd.
Starend in de koplampen.
Van een monstertruck.

Cuyahoga | 09-09-15 | 15:43

Nu ja, D66 is inmiddels ook een oude machtspartij geworden die wat ongemakkelijk zit met oude uitspraken van ene Van Mierlo, wanneer die af en toe worden opgegraven door onfatsoenlijke journalisten.

Jan Passant mk2 | 09-09-15 | 15:42

Wat een sukkels hebben we toch in de TK... Ik word er moedeloos van.

Krantlezer | 09-09-15 | 15:42

".. de oude machtspartijen VVD, PvdA en CDA.."

Waar D66 altijd, van landelijk tot lokaal, lekker tegen aanschurkt. Zo -hoerig- pragmatisch als ze zijn.

Godsammekraken | 09-09-15 | 15:40

Dun. door. de. broek. Mooi!

gentle giant | 09-09-15 | 15:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken