Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slowakije wil 'alleen christelijke vluchtelingen'

doberrrnpo.jpgSlowakije heeft een idee: 'Vluchtelingen, nou vooruit, maar dan wel alleen christenen en geen moslims.' En inderdaad, horen we helemaal niemand denken, zo'n idee had rechtskoelie Ajid-dinges toch laatst ook? Goed. Slowakije staat een welgetelde 200 vluchtelingen te wachten. Een beetje wat Nederland per dag ontvangt dus. Toch nemen ze geen halve maatregelen en wringen ze zich in tal van bochten om de onvermijdelijke 'racisme' baksteen te ontwijken. De ministerie-woordvoerder Ivan Netik zei dat "Muslims would not be accepted because they would not feel at home." Hij vervolgde zijn sociologische traktaat door te stellen dat "the move was not discriminatory and it was intended to ensure community cohesion." Eigenlijk draait hij het gewoon om, want volgens hem zouden moslims zijn landje überhaupt niet te pruimen vinden. "We want to really help Europe with this migration wave but... we are only a transit country and the people don't want to stay in Slovakia. We could take 800 Muslims but we don't have any mosques in Slovakia so how can Muslims be integrated if they are not going to like it here?" Ja, zo kun je het inderdaad ook bekijken. Ondertussen wordt twee landjes verder naar het zuiden, in Macedonië, de noodtoestand uitgeroepen wegens imminente dobber-tsunamie.

Reaguursels

Inloggen

In Tsjechie zie je de minste aantallen. Hoe zou dat komen? Mooi land, veel natuur, lage prijzen. Het zuiden van Turkije was vorige zomer al een hel met steden die meer op Baghdad leken. De trotse Turken zitten daar met grote etnische spanningen, dat was vorig jaar al zo. Af en toe vechtpartijen... will only get worse. Als gewone tourist merk je steeds vaker dat alle lowcost accomodaties vol vluchtelingen zitten, nu ook in Europa.

waragainstclimate | 21-08-15 | 15:21

Dat zou Den Haag net als Slowakije ook moeten doen!
Alleen christenen toelaten.
In het overgrote deel van de Arabische (moslim) wereld worden christenen vervolgd, vermoord, verkracht, enz. en worden / werden honderden kerken in brand gestoken!
Wat doen de mafketels in Brussel en in Den Haag? moslims bij duizenden in Europa en in Nederland toelaten!
Moslims,... er zijn twee groeperingen, Soennieten en Sjiieten, die haten elkaar en vechten elkaar in eigen land de tent uit! De verliezers komen naar Europa! Een nog grotere hekel hebben beide groeperingen aan christenen en aan Joden!
De Schatrijke Arabische landen zoals Saudi-Arabië, Oman, en de VAE, daar zou je van mogen verwachten dat zij hun broeder moslim- vluchtelingen toelaten c.q. opvangen! Echter niets is minder waar, er komt er geen een binnen! En wel in Europa? Te gek voor woorden natuurlijk, je haalt de ellende,... de vijfde colonne binnen! Moslims integreren nooit, zoals de huidige moslims in Nederland niet hebben gedaan en dus hebben bewezen! Bovendien minachten ze onze cultuur en wetten! Conclusie laat alleen christenen toe!
Nota bene; Ik heb zelf geen geloof, maar vind dat christenen wel en moslims niet tot mijn cultuur behoren!

Lexus01 | 21-08-15 | 14:22

Vluchtelingen willen alleen naar de rijke West-Europese landen waar de gratisgeldbomen tot in het Akhirah reiken. Want werken is voor de witte kafirs.

Sliptong | 21-08-15 | 10:53

-weggejorist-

Nederland 2 | 21-08-15 | 10:18

@Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 22:42


Als je denkt dat het probleem van immigratie te maken heeft met werk, of uitkeringen, of - om Suubi Musajja zijn gelijk te geven - met de islam. Het probleem is dat JOUW cultuur wordt weggedrukt. En ondanks alle bravour waarmee die overboord is gegooid in de jaren zestig, nu dat dan echt aan het gebeuren is begin ik die cultuur pas te waarderen.

omanders | 21-08-15 | 07:39

@Spartacus
Macedonië is niet twee, maar drie landjes verwijderd van Slowakije.

Ruud Hazes56616330 | 21-08-15 | 07:03

Hopelijk doet een goed voorbeeld goed volgen.

Rest In Privacy | 21-08-15 | 04:04

... En dat dan ook als excuus kunnen gebruiken om de grenzen dicht te houden?

palingdroom | 21-08-15 | 03:19

Slowaken (plus Hongaren) snappen het helemaal! Kunnen wij hier in het westen geen leefklimaat creëren waarin Moslims zich niet thuis zullen voelen?

palingdroom | 21-08-15 | 03:17

Groot gelijk! Niet te hard roeren in die pot met culturen. Komt alleen maar onrust van.

Jan-Cornelis H M P P | 21-08-15 | 02:26

Geef ze groot gelijk. Laat moslims de andere kant op vluchten?! Naar het rijke SA en de Emiraten. Daar kunnen ze naadloos opgaan in de samenleving. Of is dan het Soennieten, Sjiieten, Alewieten weer een probleem? Problems problems problems.
Maar ik vind de Slowaakse argumenten steekhoudend! Voor NL te laat want we hebben er al honderd duizenden.

Thorolf | 21-08-15 | 01:07

Muslims are not going to like it here. Eindelijk iemand met verstand van zaken.

bruin kikkertje | 21-08-15 | 00:21

Slowakije heeft al aardig wat moslimvluchtelingen uit de Balkan. Maar dat zijn geen hoofddoekjestypes met de drang om overal moskeeen te bouwen.

Stir Glenfarclas II | 20-08-15 | 23:47

En nu maar hopen dat Slowakije z'n poot stijf houdt, en geen enkele booslim toelaat.
Het is een prachtig land en een vriendelijke cultuur.
Het zou toch zonde zijn als het ook daar verpest zou worden door importbarbaren waar niets goeds van te verwachten valt.
Rest mij de vraag: waarom hebben we in Nederland niet zulke leiders die nog een beetje ballen hebben?

Oblast | 20-08-15 | 23:25

omanders | 20-08-15 | 18:06
Een hoogopgeleide persoon zal te allen tijde Engels spreken. En anders wel Frans (denk aan Noord-Afrika, iets met koloniale tijdperk).
Overigens zijn er talloze vakgebieden met een universele taal. Denk aan wis/natuur/scheikunde, programmeertalen, ....

Bovendien gaat het om de instelling. Hoogopgeleid --> kan hard werken --> ZAL hard werken. Dan is diegene toch welkom?

Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 22:42

Natuurlijk willen ze niet naar een ander zandbak land, waar daar krijgen ze niks gratis.

edelweiss | 20-08-15 | 21:46

ff OT,
Hier in Gdansk (460k inwoners) staat welgeteld 1 Moskee!
De deur van de toren is dichtgelast door inwoners nadat de eerste koekwaus daar tot gebed ging omroepen (true story)
Het is nu meer een toeristische attractie om tomaten naar te gooien dan een moskee.

Specjal Blend | 20-08-15 | 21:36

Je suis Slovaquie

Rest In Privacy | 20-08-15 | 21:30

@Specjal Blend | 20-08-15 | 20:39
De reaguurders op Joop.nl zijn al maanden lang bezig met een omwenteling.
Kennelijk komen zij wel eens op straat.
De redactie daarentegen doet net alsof ze de reaguursels nooit lezen en blijven maar hun obligate onzin over discriminatie en zieligheid prediken.
Je zult er maar staan, tussen het rijtje redacteuren.
Tussen Quinsy de Gario en Liesbeth van Tongeren...

domheid regeert | 20-08-15 | 21:25

Waar volgens mij niemand bij stil staat is dat alles ten oosten van Wenen te maken heeft gehad met de bezetting / aanvallen van het Ottomaanse Rijk en daarmee via hun DNA weerstand vertoont als het woord "islam" opduikt. Wellicht is het toch handig de historie van de betreffende regio te kennen...

Emje | 20-08-15 | 21:08

Alleen christenen? Iesse raassiesties!

telelezer | 20-08-15 | 21:07

@Suubi Musajja | 20-08-15 | 20:09


Laat ik eens een gedachte-experiment doen. Stel je voor dat een kwart van ons land of volk uit onverbeterlijke racistische rotschoften bestaat die geweld tegen andere ethniciteiten zeker niet zullen schuwen. Nu importeert de leiding van dit land - ze noemen zichzelf "weldenkende mensen" - andere ethniciteiten net zo lang tot de sfeer omslaat.


Dat kwart zal zich roeren. Van de driekwart andere mensen zullen anderen tegengeweld gaan gebruiken. Het land glijdt af naar een geweldadig treffen tussen gedeeltes ervan.


Is de groep "weldenkenden" daar nu wel of niet verantwoordelijk voor, *ook al* zijn we het allemaal eens dat de kwart die zich roert verwerpelijk is?


Ik zeg niet dat die getallen waar zijn, dat mensen die zich verzetten tegen migratie ook inderdaad onverbetelijke racistsche klootzakken zijn en wat al niet. Ik trek dat zo door om aan te geven dat deze "weldenkende mensen" gewoon verantwoordelijk zijn voor de puinhoop *zelfs* als hun meningen over diegene die zich verzetten waar zijn.

omanders | 20-08-15 | 20:58

Wow die reacties op Joop vallen me nog alleszins mee. Zouden ze daar dan toch wakker aan het worden zijn?
CrapoTheGreat | 20-08-15 | 19:50

Dat niet alleen!
De reactie van een moslim spreekt weer boekdelen aldaar:
"Mostafa Mouktafi, do 20 augustus 2015 15:33 Reageer op Mostafa

Wat moeten de moslims daar te zoeken in dat kinderarmoede land ?"

Moslims willen gewoon niet aanpassen, ze willen alleen maar gratis geld! Punt!

Specjal Blend | 20-08-15 | 20:39

@Suubi Musajja | 20-08-15 | 20:09


Ethisch gelijk? Denk jij dat je tegen een ethisch probleem bent aangelopen?


Jezus, man, dit is een experiment met een hele beschaving, die door dit experiment onomkeerbaar en onherkenbaar gaat veranderen, zonder dat wie dan ook kan garanderen dat het niet mis gaat maar waar eigenlijk alleen maar slechte uitkomsten van bekend zijn.


Een experiment zonder "back out strategy", zonder plan B en zonder enige idee wat te doen als het mis gaat.


Het ethische probleem ermee is levensgroot: Hoe ga je om met de verantwoordlijkheid een samenleving willens en wetens de afgrond in te flikkeren vanwege het kortsstondig bevredigende gevoel dat je niet gediscrimineerd hebt.

omanders | 20-08-15 | 20:26

Wij in Nederland hebben al heel wat Moslims opgenomen, uit Turkije en Marokko. Het zou allemaal vanzelf goed komen. Toen dat niet het geval bleek zouden de problemen wel met de tweede generatie over zijn. Helaas is dat ook niet uitgekomen, en inmiddels hebben we de derde generatie die het nog steeds niet beter doet.
Er moet toegegeven worden dat de integratie van moslims mislukt is, en dat wij er nog steeds onze handen aan vol hebben aan degenen die er zal.
Nog meer moslims opnemen is dweilen met de kraan open. De wil is er misschien nog wel (maar ook al lang niet bij iedereen), maar de kunde ontbreekt.

Peter_K | 20-08-15 | 20:21

@omanders | 20-08-15 | 19:21
Ja, ik vrees dat je gelijk hebt, massamigratie leidt vrijwel altijd tot problemen. Maar dat betekent misschien nog niet dat we in alle gevallen in ons ethisch gelijk staan als we die migratie proberen te voorkomen, en het betekent al helemaal niet dat het terecht is om de migrant die problemen te verwijten.

Suubi Musajja | 20-08-15 | 20:09

Wow die reacties op Joop vallen me nog alleszins mee. Zouden ze daar dan toch wakker aan het worden zijn?

CrapoTheGreat | 20-08-15 | 19:50

10 x liever een Turkse moslim die een kebab zaak runt dan een christelijke Antilliaan die niks uitvoert.

McStuiver | 20-08-15 | 19:46

Integreren = tam gemaakt worden. Maar sommige dieren kun je niet tam maken, is wetenschappelijk bewezen. Sommige mensen dus ook niet, lijkt me.

CrapoTheGreat | 20-08-15 | 19:41

@Suubi Musajja. Lol, wat bedoel je met uit de hand lopen? Dat we die fascistische ideologie niet meer pikken misschien? Het had allang uit de hand móeten lopen...

knutsel | 20-08-15 | 19:38

Dat er in dit tijdperk van internet met toegang tot zoveel kennis nog dwaallichten als Suubi Musajja hun nonsens kunnen verkondigen geeft perfect aan waarom de hele islamwereld van wreedheid en bloed doortrokken blijft. Het onverdedigbare verdedigen. Heer vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen. Maar liever nog, laat hen inslapen.

Thomas333 | 20-08-15 | 19:32

Daar hebben ze (meen ik) dan wel weer roma's. Marokkanen maal twee, zeg maar.

Hommel | 20-08-15 | 19:31

Slowaken hebben nog een regering die zijn volk begrijpt, en beschermt, en niet 'vollidiot' is. en niet volledig uitknijpt qua belastingen.

ADNOR88 | 20-08-15 | 19:27

En de wijzen kwamen uit het Oosten.

Ik heb lang gedacht aan een boerderijtje in Frankrijk. Maar ik zoek nu toch een land met een stevige chistelijke traditie. Ik ga oost.

Yohean | 20-08-15 | 19:26

@Suubi Musajja | 20-08-15 | 16:55


Als de geschiedenis werkelijk de proloog van de toekomst is, en ik denk dat ook, dan weet je ook dat *ALLE* massamigratie fout afloopt. Wij refereren aan de komst van de Hugenoten als ons migratieverleden: Het was helemaal niet zo grote groep. Dat zorgde dat het succesvol afliep.

omanders | 20-08-15 | 19:21

@KlunsJohannus | 20-08-15 | 17:51
Ja, precies

Suubi Musajja | 20-08-15 | 19:18

Suubi Musajja | 20-08-15 | 16:55
In mijn ogen ben je juist volslagen van het padje als je nu nog niet ziet dat Islam een levensgroot gevaar is voor vrede, veiligheid en vrijheid wereldwijd! En dan gaat t dus niet om eenvoudige criminaliteit. Wake up.

BlowingBubbles | 20-08-15 | 19:08

Ik heb even gekeken naar www.joop.nl/wereld/detail/artikel/334... , en de reaguursels geeft ons hoop. Zelfs Fransisceau van Jeauleau's volgers hebben begrip voor Slowakijke. Er is niemand die schrijft dat het een schande is.

klaartjewijn | 20-08-15 | 18:53

Heeft iemand het idee dat onze regering wel over ons waakt? Maak iedereen die je lief is wakker, zodat nog iets op weerbaarheid lijkt.

Zoltan | 20-08-15 | 18:48

Wordt een mooi vakantieland voor ons dat slowakije!

Limburg-Zuid | 20-08-15 | 18:41

Doorgaans zijn de christenen uit het Midden Oosten goed ontwikkeld, dus een prima idee. De moslims hebben islamitische landen genoeg om uit te kiezen en anders gaan ze maar naar China of India. Doen ze daar ook eens iets aan vluchtelingenopvang.

Angelica | 20-08-15 | 18:23

@omanders | 20-08-15 |
Ik zie het niet. We accepteren massamigratie op onze arbeidsmarkt maar oh wee als er 20k vluchtelingen binnen komen. FORT EUROPA vind ik een beetje eng, straks gaat de evolutie daar 3 x zo snel...

Zookrates | 20-08-15 | 18:20

Kijk, politici die nog een béétje hun best doen om hun land leefbaar te houden, ze bestaan dus nog. Helaas niet in Nederland.

panadol | 20-08-15 | 18:19

Goed plan. Doe ons maar alle blonde dames met minimaal HBO niveau en D-cup.

Hoeki Oekema | 20-08-15 | 18:17

Zo moet het Rutte en andere ruggengraatloze verraders.. prima en nog heerlijke dames ook daar.. We gaan eens op onderzoek uit

Scrabble | 20-08-15 | 18:16

Kben dan wel een domme lul en heb alleen de kop gelezen maar ik zeg meteen: ook hier doen..., stelletje lamprullen ...!

Laagopg,dramnegertd | 20-08-15 | 18:09

@Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 16:21


Jeetje. En dat zal ons ambtenaren-apparaat vast en zeker fantastisch kunnen vaststellen. Ik zie de eerste rechtzaken al. "Meneer is een hoogopgeleide Keniaan maar wel in het Swahili".


Het antwoord is FORT EUROPA. En wel met verdubbelde kracht. Doelbewust een hardvochtig immigratie-beleid. Het alternatief is ernstige ethnische spanningen in heel Europa.

omanders | 20-08-15 | 18:06

MasterMind99 | 20-08-15 | 17:57

Nog een paar jaartjes en dan zal het hier nog enger zijn.

onnosel | 20-08-15 | 18:02

Waarom word ik zo blij van binnen bij dit berichtje?

Niet om de vluchtelingen.
Niet omdat Geerd Wilders cs 't oppert.

Maar omdat nu op Europees regeringen-niveau, immers aangekaart via 'n ministerie van Slowakije, serieus moet worden nagedacht over de 'kwaliteit' van christelijke vluchtelingen en de daarvan te onderscheiden 'andere kwaliteit' van moslim vluchtelingen.

'We' staan nu voor de taak, 't woord discriminatie anders, en dus veel beter te gaan definiëren.

Wordt vervolgd.

Der Paulie | 20-08-15 | 17:59

Ik wil alleen atheisten !!!!!!!!!!!!!!

Rest In Privacy | 20-08-15 | 17:58

@Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:47
Snap dat nou, FEIT: De fascistische islam en het vrij en democratisch westen gaan nooooit samen, probeer je dat onder dwang te doen, dan gaat het vroeg of laat flink fout.

Dus het is voor iedereen beter(dus ook voor de islamieten) dat ze niet naar het westen komen, want hun ideologie is zeer tegenstrijdig met alle westerse normen en waarden.

Niks mis mee dat de islamieten naar de rijke islamitische Golf-landen gaan vluchten, daar voelen ze meer thuis, daar hebben ze veel olie-dollars, grote ruimte, mooi zonnig weer, ze spreken dezelfde taal, ze hebben dezelfde gewoontes en hangen ze dezelfde islamitische ideologie, daar zullen ze veeeel gelukkiger worden.

En de christenen zullen zich ook veel gelukkiger en veilig voelen als ze in het westen worden opgenomen, christenen hebben ook nog geen andere alternatieven, want ze zijn niet welkom in de islamitische landen. Dus islamieten naar islamitische landen, en christenen naar het westen, iedereen veilig en blij. Niks mis mee.

Wonderful-Life | 20-08-15 | 17:58

Nu ben ik ooit, begin jaren 90, in Slowakije geweest. Ongeveer een half jaar, op zowel het platteland als in de steden. Een nationalistischer, xeno- en homfober land heb ik nadien niet meer bezocht.
Eng.

MasterMind99 | 20-08-15 | 17:57

-weggejorist-

dedondersteen | 20-08-15 | 17:52

-weggejorist-

Iepjesziekte | 20-08-15 | 17:49

Alleen christelijke vluchtelingen opnemen, dat zouden wij hier ook moeten doen. Met die moslims gaat het vroeg of laat totaal fout.

wiener mit pommes | 20-08-15 | 17:45

Gaat de VN hier ook over protesteren of blijven ze liever over zwarte piet zeuren?

Rest In Privacy | 20-08-15 | 17:44

Dat roep ik al lange tijd.
Ik roep ook al jaren: Geen geld meer naar Griekenland!
Daar komen in september nieuwe verkiezingen.
Iets zegt mij, dat we al het geld definitief kwijt zijn.
www.bbc.com/news/world-europe-34007859...

Schietmijmaarlek | 20-08-15 | 17:44

@Suubi Musajja

Laat me je uit die droom helpen. Islamieten "getuigen" van hun God, christenen "verzoeken om getuigenis" van hun God.

Zookrates | 20-08-15 | 17:44

Nou geef ons maar anders die christenen dan houden andere maar die moslims. Want ja anders moeten wij ook nog meer tempels gaan bouwen en dat kost weer belastingcentjes..

k---evi-n | 20-08-15 | 17:41

tweetybird | 20-08-15 | 17:36

Slowakije heeft ook een vlaktax van 22%, ze zijn dus inderdaad een stuk slimmer dan onze kut-politici

FW Ta-183 Huckebein | 20-08-15 | 17:41

Vooral de christenen uit het Midden-Oosten zijn de echte vluchtelingen, die worden keihard onderdrukt en afgeslacht. Zodra ze in het westen asiel krijgen, ze studeren en werken en zijn dankbaar en loyaal aan het westen, ze hebben hekel aan de islam want ze weten wat voor ellende de islam is.

De islamieten die willen heel graag islam, oké, die kunnen nog altijd naar de rijke Golf-landen in het MO gaan vluchten.

Dus, christenen naar het westen en islamieten naar de islamitische landen. Dat is de beste oplossing voor iedereen en voorkomt veel gezeik op de lange termijn.

Wonderful-Life | 20-08-15 | 17:40

@tweetybird | 20-08-15 | 17:30
Je haalt van alles door elkaar. IS zijn niet bepaald immigranten. Ook geen symptoom van een 'wrede religie' trouwens. IS is ontstaan deels na een ongeprovoceerde en illegale invasie door niet-moslims, en deels als reactie op een moordzuchtige dictator die door niet-moslims in het zadel is gezet en gehouden. Begrijp me niet verkeerd, IS is afschuwelijk en moet gestopt worden, maar het is waanzin om ze als een symptoom van Islam te zien. Maar nogmaals, we hadden het hier niet over het Midden Oosten, we hadden het over moslim-immigranten, en die doen het niet slechter dan niet-moslim immigranten in andere delen van de wereld. Stop met deze onzin propaganda voor het de hand uit loopt, zoals deze zelfde anti-immigranten retoriek zo vaak de hand uit loopt in andere landen.

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:40

@Eurotokkie | 20-08-15 | 17:30

Dat kan niet. Moslims houden van gescheiden loketten voor de 'broeders en zusters'. Seksjuwele apartheid roeleert grote tijd in die kringen. Deur C is dus absolute noodzaak!

Reinaert | 20-08-15 | 17:36

Het blijkt zelfs sliwakije is een slimmer land als het onze. Daar kennen ze niet het weg met ons. Dat is voorbehouden aan nederland. Vooral met die linksche gutmensch kliek. Die zelfs al over straatnamen rassisme roepen. Zeg maar de hoe maak je je eigen land kapot mensen. Brrr zeer enge naieve klootzakjes.

tweetybird | 20-08-15 | 17:36

Zo hoort het!
En ik ken hier persoonlijk ook vriendelijke moslims: Ze mogen voor mijn part heel Afrika annexeren.
Geen mossels in Praag, geen in Budapest, niet in Warschau,niks!
Wie deze steden en meer van Oost-Europa gezien heeft kan dit alleen maar beamen; mooi zat en perfekt genoeg zo!
En wie als overtuigd atheist blatend naar Oost-Europa wil emigreren is niet slimmer maar nog dommer dan islamitische immigranten hier... Je gaat daar soms als rooms katholiek of als orthodox christen met de meest moderne families in je paasbeste pak naar de kerk van Moldavië tot Cluj, geen eerlijkere, relaxte en vriendelijkere mensen ontmoet als daar.

Kantana | 20-08-15 | 17:35

@vaas klaak | 20-08-15 | 17:24
1000+ voor uw tegel.! In slechts 9 zinnen de islam en de gevolgen daarvan gefileerd is wat mij betreft een geweldige prestatie.! Hulde!

Lupuslupus | 20-08-15 | 17:35

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:47 | | Reageer+ |
Het zouden niet mijn woorden zijn maar het is op zich natuurlijk niet zo moeilijk:
"jullie zijn moslim omdat jullie moslim willen zijn.
Er zijn heel veel landen die ook islamitisch zijn. Die kunnen jullie opvang regelen. Wij hebben het al meer dan druk genoeg met de opvang van mensen die de christelijke waarden met ons delen. Als jullie vinden dat moslimlanden niet goed genoeg zijn, moeten jullie je geloof afzweren en dan mogen jullie ook hier komen. Wij zijn een prettig land omdat we niet islamitisch zijn en dat willen we graag zo houden"

domheid regeert | 20-08-15 | 17:34

Tjemig | 20-08-15 | 17:28
Ik blijf het hier zeggen: Hun christelijke identiteit zorgt voor een haast natuurlijke weerzin tegen het opnemen van moslims, wij als ontkerkelijkt land zijn deze kaders verloren.

prov1nciaal | 20-08-15 | 17:30

Suubi Musajja | 20-08-15 | 16:55

Islam is wreed. Dat zegt al genoeg. Er zijn zat moslim landen waar ze naartoe kunnen. Of wacht die nemen ze niet op en moeten ze niet. Dus moeten wij er maar voor opdraaien. Dacht het niet. Islam veroorzaakt zelf dat mensen moeten vluchten. Zie een IS. Moslims die moslims uitmoorden. Religie heeft er alles mee te maken. Islam is wreed. Niet wij horen ons aan de moslims aan te passen maar de moslims horen zich aan nederland aan te passen. Iets wat ze niet willen of kunnen vanwege hun fijne geloof.Dus wat moeten wij met ze. Ben blij als die fijne EU club valt met ons die gasten op te dringen. Het wordt gewoon tijd op de australie maatregelen. Terugduwen die boten. Het merendeel wat komt is economische vluchteling. En niks gevlucht voor de oorlog. Puur jonge mannen die hier het geluk zoeken. Ik zeg weg ermee en opgerot.

tweetybird | 20-08-15 | 17:30

@Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:58

Jij bent Gepetto!! Kàn niet anders!!

DikkeLollie | 20-08-15 | 17:30

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 17:27
En toch is het heel eenvoudig , moslims deur A en niet moslims deur B , klaar.

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:30

J.Slavink | 20-08-15 | 16:26
Hmmm.... in grote delen van ons land kan dat community cohesion behoorlijk verkeerd uitpakken. Het gaat hier niet meer op. Althans niet als je minder wil.

BlowingBubbles | 20-08-15 | 17:29

Wij hebben haast geen kerken meer, dus dat is mooi geregeld.

Tjemig | 20-08-15 | 17:28

Ik weet net zo goed als iedereen hier dat er een serieus vluchtelingen probleem is in Europa maar dat probleem gaan we niet oplossen met simpele oneliners over grenzen of geloofsovertuigingen.
Syriers vluchten voor dat IS tuig en als ik in hun schoenen zou staan deed ik dat misschien ook wel.
Dat neemt niet weg dat wij binnen de EU alles maar kunnen oplossen.
Maar simpele oplossingen zijn er niet.

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 17:27

Pleit al sinds opendeur beleid opgeldt deed voor vrouelijke aanwas uit Zuid-Amerika. Verschil, burqa of string tanga.

padbuffel | 20-08-15 | 17:26

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:24
Ja dus ?

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:25

Alleen (sorry)

Fappier | 20-08-15 | 17:24

Het vehaaltje is zo doorzichtig als wat, de logica en realiteitszin er achter van prima niveau. Moslims zullen de boel per definitie blijven slopen totdat ze domineren. Precies zoals die pedofiele massamoordenaar van een fopprofeet het deed. Precies zoals de geschriften het gebieden. Exact zoals door imam's gepredikt. Precies zoals de mindset van moslims werelwijd daardoor is. Lieg, bedrieg, ondedruk of dood de ongelovige. Aan het inidividu bij geboorte ligt het niet. Het is die giftige agressieve ideologie die ze vermaakt tot volgzame haatprimaten. Is al 1400 jaar een bloederige achterlijke puinhoop. Tussen elkaar én voor ongelovigen. Gaat ook nooit meer goed komen. Enige verstandige wat je kan doen is dat erkennen. Slowakije doet dat. En handelt er naar. Hulde.

vaas klaak | 20-08-15 | 17:24

@Eurotokkie | 20-08-15 | 17:23
Ik begrijp niet waar je 'ja dus' naar refereert.

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:24

Dus een Syrische christen die voor dat IS tuig vlucht is welkom maar een Syrische moslim die voor dat zelfde tuig vlucht niet.
Tja leg het maar even uit aan die mensen.

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:47

Ja Sluwe Lieuwe, de goede moeten onder de slechte lijden, doen wij hier al jaren!

Karmabakker | 20-08-15 | 17:24

@vraagstaart | 20-08-15 | 16:23

"Allahsander Pechtold"... moest wel even hardop lachen

Abu Koop Dan | 20-08-15 | 17:23

doehetlekkerzelf | 20-08-15 | 17:22
Klopt die kopen ze op de markt van Mosul. Aleen meisjes van 14, dat dan weer wel.

Fappier | 20-08-15 | 17:23

Het geheel maakt een verzorgde en goed onderbouwde indruk... kan Pinokkio van de lage landen nog wat van leren....

DikkeLollie | 20-08-15 | 17:23

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:21
Wat ?

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:23

-weggejorist-

doehetlekkerzelf | 20-08-15 | 17:22

@Eurotokkie | 20-08-15 | 17:07
Sorry?

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:21

Sano | 20-08-15 | 17:17
Het is natuurlijk even schrikken voor @Sluwe Lieuwe
om op een blog te komen wat niet gefilterd wordt door de linkse media.

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:21

prov1nciaal | 20-08-15 | 17:13
Het is heel simpel. Anderen creëren een probleem (kop in het zand steken, links multicul etc.) en aan mij wordt straks gevraagd mee te helpen het probleem op te lossen. Wat ik ongewild al doe middels belasting. Maar het kan (en wordt) dus nog veel erger.

Fappier | 20-08-15 | 17:19

fluister | 20-08-15 | 17:14
Eh, waarom roept de svp dan om gesloten inrichtingen voor den dobbernegert en noemt nl als voorbeeld? Zo best is het asielbeleid in Ch niet of Wallis moet heel anders zijn dan argau of zurich. Een dorp verderop hebben ze een tentenkamp neergeplant. De heren klaagde over kou, al zal dat in juli niet het geval geweest zijN

Zatkniss | 20-08-15 | 17:19

@Sluwe Lieuwe
Zo wat ben jij moreel veheven zeg, iedereen is me toch maar stikjaloers op jou! Zo wat ben jij goed!
Nu gehoord wat je wil horen? Mooi, wegwezen.

Rest In Privacy | 20-08-15 | 17:17

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 17:15
Nee alleen een onderbouwing van de stelling zou prettig voor de discussie zijn. Anders is het zo moeilijk terug reageren...

prov1nciaal | 20-08-15 | 17:17

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 17:15
En tieten roepen mag ook.

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:17

Meer en meer gebieden in Europa worden steeds meer wetteloze Gazastroken met religieus fanatisme, criminelen en een gewelddadige houding ten opzichte van niet-islamitische autoriteiten. Deze gebieden produceren terroristen en aanhangers van terroristen op industriële schaal.

ejbron.wordpress.com/2015/08/02/duits...

Vlander | 20-08-15 | 17:15

-weggejorist-

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 17:15

Chicagoo | 20-08-15 | 17:12
Joden in Nederland worden al jaren onderdrukt, vernederd en gediscrimineerd door Moslims.

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:15

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:12
Die nemen in ieder geval niet de trein naar Europa :-)

Zatkniss | 20-08-15 | 17:14

@Brunssum73, Zwitserland neemt per hoofd van de inheemse bevolking meer vluchtelingen in haar land dan Nederland; men is daar echter wel veel kiener op de manier waarop en de voorwaarden. Des al niet te min blijft Zwitserland heerlijk toeven, en inderdaad bij vlagen saai en ... shit duur.

.... stukje kaas nemen doet in Walis.

fluister | 20-08-15 | 17:14

No Islam, i am going there

Straight ahead | 20-08-15 | 17:13

Fappier | 20-08-15 | 17:07
Ik snap hem niet helemaal beste Fappier?

prov1nciaal | 20-08-15 | 17:13

Maar wat kan je nou eigenlijk van de journalisten en politiek verwachten? Ik ken beide werelden redelijk goed. Het is toch sneu hoe het met beide beroepsgroepen is gesteld? Journalisten leren nauwelijks normaal te schrijven en de politiek....? Tja. Wie wil er nu in de politiek. Iedereen die wat kan zit niet daar. Kwam voor m'n vorige werk vaak in de Tweede Kamer en het niveau van kamerleden en hun assistenten was echt om te huilen waar het gaat om cijfers, analyse, etc. Politiek bedrijven, dat wel. Maar oplossingen (laten) bedenken en op basis van ratio er voor gaan staan: ho maar...

De Trainert | 20-08-15 | 17:13

Moslims in Nederland worden al jaren onderdrukt, vernederd en gediscrimineerd. Vanuit humanitair oogpunt rest ons geen andere keuze dan ze gratis terug te brengen naar een islamitisch land naar keuze, waar ze geen rekening hoeven te houden met smerige kuffar-kaaskoppen. Het zal een harde klap worden voor ons land om het zonder deze prachtige religie te moeten stellen, maar we zijn het niet waard.

Chicagoo | 20-08-15 | 17:12

@KlunsJohannus | 20-08-15 | 17:08
Wat je zegt is kul. De armste landen van de wereld zijn (volledig of grotendeels) christelijk (Congo, CAR, Malawi, Liberia, Burundi, etc). Europa is voor een groot deel van haar geschiedenis in oorlog geweest KlunsJohannus, min of meer voortdurend, totdat we economisch gingen samenwerken (EU etc).

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:12

@Fappier
Je bedoelt dat de buurman en zijn gezin nu bij jou willen intrekken omdat hun huis gewoon onbewoonbaar is geworden en al direct begint de buurman in je tuin te schijten .

Castor12 | 20-08-15 | 17:10

Je moet als moslim ook absoluut niet naar Oost-Europa willen. Zeker Slowakije niet. Maar ik val in herhaling. Er wonen slechts 10,000 moslims in Slowakije en dat is inderdaad ongeveer hoeveel dat land aankan zonder heftige sociale onrust. Het zit er al vol met zigeuners.

De Koreaanse Slet | 20-08-15 | 17:09

Suubi Musajja | 20-08-15 | 16:55
Ohhh.... Het heeft niets met religie te maken? Ja,ja... Hoe verklaar je dan dat de armste landen ter wereld vrijwel allemaal moslimlanden zijn? Zou dat misschien eventueel kunnen komen doordat islam iedere vernieuwing tegenhoudt, omdat moslims precies zo moeten leven en denken als Mo en zijn kompanen eeuwen geleden deden? Zou dat eventueel kunnen komen doordat de islam continu in oorlog is, hetzij met andere islam-stammen, hetzij met minderheden? Zodat er nooit iets opgebouwd kan worden. Zou dat heel misschien kunnen? Dat die kut-islam voor 90% schuld is, maar dat dit nooit zal worden toegegeven door de aanhangers van die kut-islam, omdat kritiek op die kut-islam verboden is.

KlunsJohannus | 20-08-15 | 17:08

Bram 8821
Dus een paar ietwat relativerende opmerkingen zijn voor jou genoeg om iemand uit te schelden voor dwaas.
Tot zover de tolerantie grens der roeptoeters

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 17:08

Ik kan slechts constateren dat wij met de rotte appels zitten en Slowakije heel wijs bezig is.

onnosel | 20-08-15 | 17:08

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:04

Ja dus.

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:07

-weggejorist-

Dr. Vigilante | 20-08-15 | 17:07

Fappier | 20-08-15 | 17:05

dat was voor: prov1nciaal | 20-08-15 | 16:52

Fappier | 20-08-15 | 17:07

Russ Meyer | 20-08-15 | 17:03
Die maakbaarheid zal altijd blijven, maar in dienst van iets anders. Nu bijvoorbeeld probeert men moslims te weren in Slowakije. Ze laten niet gewoon lekker alles binnenstromen.

kloopindeslootjijook | 20-08-15 | 17:07

We zijn allemaal wegkijkers.
Dhr. de Wit | 20-08-15 | 16:45
Het is maar hoe je het bekijkt. Stel dat je buurman besluit in z'n tuin te schijten (soort van vrijheid van meningsuiting). Moeders de vrouw ziet dat, en denkt, wat een goed idee. Hond er ook nog bij en dat maand in, maand uit.

Jij in de stank overlast, huis onverkoopbaar maar na een aantal maanden gaat de deurbel. Het is je buurman die vraagt, of je aub mee kan komen helpen om hun berg uitwerpselen op te ruimen (in het kader; vele handen licht werk).

Fappier | 20-08-15 | 17:05

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:58
Ja er zijn nu eenmaal mensen die de trein zien aankomen en mensen die het pas zien als ze eronder liggen zoals jij.

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:04

Die 200 vluchtelingen is een extra oven de normale instroom dei, toegegeven laag is (300 in 2014 ipv de ruim 5000 die ze volgens de verdeelsleutel hadden moeten nemen www.welt.de/politik/article140195217/S... )

Heel verstandig van Slowakije om cultuurhaters niet toe te laten. Bratislava ligt 70 km van Wenen en menig Slowaak heeft daar gezien wat voor verrijking de mohammedaanse cultuur is.

bergsbeklimmer | 20-08-15 | 17:04

@Eurotokkie | 20-08-15 | 17:01
Jawel, mensenrechtenorganisaties maken zich vreselijk druk over het immigratiebeleid van veel Midden-Oosterse landen. Bij de moorden in Zuid Afrika is zowel dader als slachtoffer Christen; het geeft je bloedzuivere racisme weg dat je dit uberhaupt als voorbeeld gebruikt.

Suubi Musajja | 20-08-15 | 17:04

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:58
Nadere uitleg? Hoe zien Amsterdam, Londen, Hamburg of Parijs er volgens jou over 15 jaar uit?

prov1nciaal | 20-08-15 | 17:04

Vinden die moslims vast niet erg, dat er nog geen moskeen zijn. Hier in Nederland worden daar ook andere gebouwen voor gebruikt. En niet alle moslims gaan naar de moskee (in Nederland was dat in 2012 16% waarvan de helft zelden of nooit, en is een dalende trend).

www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/vrije-tij...

Maar het gemaakte punt is wel duidelijk...

kloopindeslootjijook | 20-08-15 | 17:03

Het woord over de multikulti in W-Europa verspreide zich snel met de open grenzen.
Toen hier de babyboomers op de Soosjale Academie hun maakbaarheidsidealen en multiculti bekokstoofde, leefde ze in Oost Europa onder socialistisch juk. Door diezelfde Soosjalen overigens volop bewierookt.
Nu ze vrij zijn, weten ze 1 ding. Fuck socialisten en hun maakbaarheidsidealen

Russ Meyer | 20-08-15 | 17:03

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:58

Jij bent de grootste dwaas hier.

Bram8821 | 20-08-15 | 17:02

Barani517 | 20-08-15 | 16:56
Ik voorzie naar Oost-Europa vluchtende christenen over 20 jaar. Vanuit West-Europa welteverstaan.

KlunsJohannus | 20-08-15 | 17:01

Suubi Musajja | 20-08-15 | 16:55

Filteren op basis van religie, doen ze in het Midden- Oosten al eeuwen en niemand maakt zich hier druk om.
Racistische moorden op blanke in Zuid-Afrika , lees jij iets in de links media hierover.

Eurotokkie | 20-08-15 | 17:01

Beste linkse gutmensch, er passen geen 1175 volwassenen op dertig vierkante meter die daar dan ook vrolijk en huppelend leven samen met de originele bewoner, ook kan je geen 50.000 Euro uit een knip met € 200,- uitdelen, waarom denkt u dat toch steeds ?

Castor12 | 20-08-15 | 17:01

En gelijk hebben ze! Er is me een volksverhuizing aan de gang die historisch gezien ongeëvenaard is.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk??????
O, de EU.

Zwitsallevengevoel | 20-08-15 | 17:00

@Castor12 | 20-08-15 | 16:52
Ach, maandje je vroom gedragen zodat je de overige 11 maanden iedereen lekker de typhus kan laten genieten.
Beetje zoals de kerk, heel de week je misdragen en op zondag met je vrome snuit vooraan zitten en je kan weer met een schone lei de week in.

Ikdus | 20-08-15 | 16:59

Heerlijk land moet dat zijn, Slovenië. Geen moskee te bekennen. Waar vind je dat tegenwoordig nog.

KlunsJohannus | 20-08-15 | 16:59

-weggejorist en opgerot-

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:58

Ze hebben gelijk!

Blue Light | 20-08-15 | 16:58

Slowakije heeft eens goed naar West - Europa gekeken hoe die hun landen hebben verkankerd met het ongelimiteerd binnen halen van de religie van de vrede aanhangers.
Om vervolgens de enige juiste daad te stellen: potdicht houden die deur.

Ikdus | 20-08-15 | 16:57

Castor12 | 20-08-15 | 16:52
Is het echt zo erg ja? Niet zo bekend mee, zal het eens opzoeken.
Maar wel raar inderdaad. Elk jaar ramadan om solidair te zijn met de armen maar zo gauw ergens de pleuris echt uitbreekt houden Aziz, Muhammed en Fatih de hand op de knip.

Draak uit Brabant | 20-08-15 | 16:57

Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 16:45 Goed verwoord.
Religie maakt meer kapot dan het opbouwt. Ik geef alle (met name) Oost Europese landen die zich verzetten groot gelijk. Ik beging serieus over Zwitserland te denken. Misschien ietwat saai maar oerdegelijk.

Brunssum73 | 20-08-15 | 16:56

Slowakije heeft groot gelijk. Moslimimmigratie leidt tot aantasting van alles wat hier in de loop van eeuwen is opgebouwd. Daarnaast zijn er zat moslimlanden om de moslims op te vangen. Het afbreken van eigen cultuur en onderwerpen aan de islam wat de politici in Noord West Europa hebben gedaan hoeft men in Oost Europa niet te herhalen.
Goed dat er daar blijkbaar nog politici zijn die wel voor eigen volk opkomen.

Barani517 | 20-08-15 | 16:56

Bram8821 | 20-08-15 | 16:50
Nederland zal er wel voor zorgen dat ze zich hier thuisvoelen , dit doen ze al 40 jaar.

Eurotokkie | 20-08-15 | 16:55

@Makro777 | 20-08-15 | 16:19
Afschuwelijk hoe snel Nederland naar een land is afgezakt waar mensen denken dat dit soort ideeen juist is. Filteren op basis van religie, toe maar. Je zal er snel genoeg achterkomen dat de reden dat arme immigranten (/geimporteerde bevolkingsgroepen die we als sociale onderlaag nodig hadden) vrijwel altijd crimineler en onprettiger zijn (ook na een paar generaties) niets met religie te maken heeft. Vraag het de zwarte bevolking in de VS, de Polen in West Europa, de Indiers in VAE, de Zimbabwanen in ZA, de Congolezen in Oeganda, etc. Alleen een complete debiel ziet causaliteit in de religie van onze gastarbeiders en de criminele uitkomst. Jammer genoeg zijn er blijkbaar erg veel debielen. Migranten en religieuze minderheden overal de schuld van geven na een economische crisis, de geschiedenis is de proloog van de toekomst.

Suubi Musajja | 20-08-15 | 16:55

@ Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:47
Probeer het eens in Saudi Arabië, Jordanië of Iran als gevluchte Christen voor IS ter vergelijking. Nee, geen hunnies argument: bewezen dat iets niet werkt: stop ermee voordat het te laat is!

TheseDays00 | 20-08-15 | 16:55

Sommige landen zoals Slowakije hebben een overheid die wel opkomt voor de bevolking en niet behept is met een politieke correctheid die het land de ondergang induwt.

sinar2 | 20-08-15 | 16:55

@Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 16:21

Goed plan. Dan nemen wij alle twee hoogopgeleide atheistiche vluchtelingen wel en de rest moeten ze dan maar verdelen.

roze_bril | 20-08-15 | 16:55

Het Oosten heeft de toekomst. Tot een bepaalde breedtegraad dan.

controle | 20-08-15 | 16:53

Dhr. de Wit | 20-08-15 | 16:45
We zijn allemaal wegkijkers. Het is te simpel de (gekozen)politici de schuld te geven wanneer voor de rest niemand bereidt is de straat op te gaan tegen deze overduidelijke waanzin. In Duitsland nemen ze tenminste het heft in eigen handen en gaan desnoods zelf aan de grens staan.

www.youtube.com/watch?v=evYBeSNJHsA

prov1nciaal | 20-08-15 | 16:52

Vet cool plan. Moeten wij ook doen. Ontislamiseren of de-islamiseren. En overigens: laten die Arabische golfstaten hun islamitische broeders en zusters opvangen. Allah zal hen dankbaar zijn.

Fijnstoffer | 20-08-15 | 16:52

Je vraagt je af waarom ze spreken van een ummah oftewel eenheid als de moslim landen haast niemand toelaten en ze naar het verderfelijke westen moeten vluchten .

Castor12 | 20-08-15 | 16:52

Die kaart kunnen we hier natuurlijk niet meer trekken, dat ze zich hier niet thuis voelen.
Er zijn hier ten slotte genoeg gescheiden man/vrouw bibliotheken, zwemavonden voor Turkse mannen (ALLEEN TURKSE MANNEN), gescheiden discussieavonden en shariawijken om je als moslim in het kalifaat te wanen.

Draak uit Brabant | 20-08-15 | 16:51

@Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:47

Die mensen mogen naar Turkije Egypte of een andere zandbak naar keuze waar ze zich thuisvoelen. Niet hier.

Bram8821 | 20-08-15 | 16:50

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:47
Er zijn genoeg landen waar die Syrische moslim welkom is.

Eurotokkie | 20-08-15 | 16:50

ha, lees dit eens:

enzaferreri.blogspot.nl/2015/01/pm-slo...

Slovakia is the country that had its commemorative Euro coin depicting two Christian saints, Cyril and Methodius, at first rejected by the European Commission, which told Bratislava it would need to re-design the coins and remove Christian symbols, including halos and a cross-adorned stole. Eventually the Slovakia Euro was issued with halos and crosses.

Verder hele interessante visies daaro.

controle | 20-08-15 | 16:49

Nederland neemt geen halve maatregelen: zo'n 25% van de graven op onze christelijke begraafplaatsen gaat men vrijwillig ruimen of draaien als de betreffende dode met de voeten naar mekka is begraven. Uit angst voor boze moslims worden deze graven binnen 5 jaar geruimd of gedraaid. Op kosten van de familie natuurlijk. Er zal eens een mosilm zijn die kritiek heeft op ons land. Daar kunnen we niet tegen.

lulleficatie | 20-08-15 | 16:48

du Roi Soleil | 20-08-15 | 16:32
Ook al zouden we niemand meer toe laten, dit deel van Europa is door de reeds aanwezigen als verpest. Terugsturen van grote groepen moslims is het enige wat dit land nog kan redden. Dit zal een zure appel worden om door heen te bijten, de tijd van makkelijke oplossingen is helaas ver achter ons. De VVD en PVDA zullen het de rest van de kabinetsperiode op zn beloop laten omdat dit thema tweespalt in de coaltie zal veroorzaken. Bij de volgende verkiezingen zal de PVV toch niet groot genoeg worden. Conclusie: We are fucked and we deserve it!

prov1nciaal | 20-08-15 | 16:47

Voel ineens een grote behoefte om te verhuizen naar Slowakije

Waakvlam | 20-08-15 | 16:47

Dus een Syrische christen die voor dat IS tuig vlucht is welkom maar een Syrische moslim die voor dat zelfde tuig vlucht niet.
Tja leg het maar even uit aan die mensen.

Sluwe Lieuwe | 20-08-15 | 16:47

@San Holo | 20-08-15 | 16:42
Was v/d week ook, vluchtelingen in Grland kregen haast ze zijn bang dat de grenzen van Dld/NL etc dicht gaan, zo slim zijn zij wel maar de EU niet.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-15 | 16:45

Wie de bloeddorstige expansiedrift van de islam nog steeds niet onder ogen wil zien is wat mij betreft rijp voor een chemische dwangbuis.
De berichten liegen er namelijk niet om. Dagelijks plegen IS, boko haram, hamas en ander weerzinwekkende islamofascistische groeperingen aanslagen op onschuldige burgers, zowel moslims - omdat die een andere kijk hebben - en natuurlijk de "ongelovigen".
En het komt ook steeds dichterbij. Christelijke vluchtelingen die van boord worden gegooid op de Middellandse Zee en christenen die worden bedreigd in AZC's - nota bene! - op Nederlands grondgebied. Maar dat gebeurt ook in Duitsland, België, Frankrijk en Engeland.
Complete volkswijken die ontoegankelijk worden voor niet-moslims, de vrijheid van meningsuiting die in principe NIET meer bestaat.
Het is genoeg. Meer dan genoeg. De zogenaamde "wegkijkers" moeten nu gaan bekennen dat we een groot probleem hebben anders gaat dit enorm escaleren.

Dhr. de Wit | 20-08-15 | 16:45

Bram8821 | 20-08-15 | 16:24
Christelijke waarden (respect, naastenliefde, etc.) altijd +1. Daar is onze samenleving op gebouwd, al wordt deze gestaag afgebroken, en dat vind ik oprecht prachtig.
Echter: geloven in een denkbeeldig figuur, altijd -100. Ongeacht welke.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 16:45

Ik kom er niet graag, maar de instemmende comments zijn op joop.nl nog groter dan hier: www.joop.nl/wereld/detail/artikel/334... Weigeren van moslim immigranten goedgekeurd echt in alle comments op 1 na.....

TheseDays00 | 20-08-15 | 16:44

haha, die moslims zoeken wel de krenten uit de pap and slovakia ain't it. Maar wel frappant dat Slowakije geen moskeeen heeft. Doet de vraag rijzen wat dit land zo onaantrekkelijk maken voor moslims.

controle | 20-08-15 | 16:44

@CrapoTheGreat | 20-08-15 | 16:37
Geen probleem kwestie van Brussel inschakelen, subsidie,kruizen v.d kerken afhalen, een minaretje er aan plakken en klaar.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-15 | 16:44

Nederland moslimvrij. Een goed idee.

vivaldi | 20-08-15 | 16:41

@du Roi Soleil | 20-08-15 | 16:32
Mee eens, er zijn weinige die het ene reedt uitmaakt, je zou zo denken we gaan de grenzen zelf als burgers wel bewaken, is een paar bruggen te ver.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-15 | 16:41

Eigenlijk is het van de zotte dat hier zo'n ophef over ontstaan is. Zoiets is immers toch gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken? Dat concept kent de linkse kliek echter niet.

Le Roi | 20-08-15 | 16:41

Het zou Nederland sieren om te zeggen: Wij nemen helemaal geen gelukszoekers meer op en elke gelukszoekende Bokitoaan in zijn bootje retour te zenden.

Uw Psychiater | 20-08-15 | 16:40

Ik wil graag uitsluitend Iraanse afvallige dames met reebruine ogen een een cupje DD.

Bewustbeschonken | 20-08-15 | 16:40

Het is jammer dat ze niet durven bekennen dat ze de islamitische wantoestanden, die heersen in W-Europa, niet willen. Polen heeft een dergelijke wens, en geheel terecht! Begin maar vast met Pools, of Slowaaks, te leren, het zou ons ooit wel eens van pas kunnen komen...

afikoman | 20-08-15 | 16:39

Oost Europa is zo gek nog niet. Lekker goedkoop, heerlijke vrouwen, weinig belasting en geen haatbaarden, kopvodden en andere uitvreters.

Ook al wordt het door Brussel opgelegd. Die gelukzoekers laten zich niet dwingen en gaan allen voor de soepsiedie, oetkiering en gratieshuoes.

Fappier | 20-08-15 | 16:38

In Koninkrijk der Nederlanden is het wel goed vertoeven daar ze geen strobreed in de weg wordt gelegd.

ProAsfalt | 20-08-15 | 16:38

Als er geen moskeeën zijn dan worden ze wel gebouwd. Maar ik denk niet dat moslims het een probleem vinden, ze zijn toch niet van plan om in Slowakije te blijven, want eenmaal toegewezen aan dat land, dan zijn in Europa de grenzen open, en kun je dus gemakkelijk van het ene Europese land naar het andere gaan, dus die hele toewijzing is een grote grap, Slowakije, Hongarije, Slovenië, Polen... iedereen komt toch wel onze kant uit.

CrapoTheGreat | 20-08-15 | 16:37

Protesteer dan ook eens ergens tegen. Word er door de politiestaking een voetbalwedstrijd afgelast dan staat het volk op de achterste benen, word je land overlopen door gelukszoekers vind je hooguit wat ronkende reacties op een uithoek van het internet. Als wij dit echt niet willen maar er niet de bank voor af willen komen, dan verdienen we dit! Zouden wij met duizenden op de Dam of bij het aanmeldcentrum in Ter Apel dan is deze situatie zo afgelopen hoor.

prov1nciaal | 20-08-15 | 16:37

De oplossing voor het hele probleem. christelijke vluchtelingen naar christelijk georienteede gebieden, moslimvluchtelingen naar moslimlanden (zijn er zat in de probleemregio).
In ons dorp zijn er 2 Syrische christelijke gezinnen en die zijn perfect geïntegreerd, dus dat zijn mensen die ergens anders wel aan hun toekomst willen werken.
Laat de moslims dan maar de grote zandbak met elkaar delen, een ieder krijgt waar hij recht op heeft.

The ruud | 20-08-15 | 16:36

Op pow ook al gebruik gemaakt van de woordspeling, hier dan nogmaals voor de liefhebbers.
Moslims zijn gewoon welkom zolang ze zich naar christelijk gedragen.

Snaptsnappenniet | 20-08-15 | 16:35

Panos88 | 20-08-15 | 16:28

Prima toeven hier!
webcammetje ter illustratie:http://oognet.pl/content/details/712
En uiteraard nul-komma-nul booslims!

Specjal Blend | 20-08-15 | 16:35

Begrijpelijk en juist. Slowakije ziet wat de massale moslim immigratie heeft gedaan met West-Europa. Veel moslims zien de westerse cultuur als minderwaardig en verderfelijk en weigeren te integreren.

Meer en meer gebieden in West Europa worden steeds meer wetteloze Gazastroken met religieus fanatisme, criminelen en een gewelddadige houding ten opzichte van niet-islamitische autoriteiten. Deze gebieden produceren terroristen en aanhangers van terroristen op industriële schaal.

Daarentegen veroorzaken christenen geen problemen en integreren goed. Ze passen zich goed aan en gaan op in de lokale bevolking.

Maar islam en integratie gaan niet samen. Dat leert te praktijk overal in Europa .Dat betekend meer moslims scholen; meer moskeeën; meer antisemitisme; haat voor christenen, Sharia rechtbanken voor burgerlijke zaken zoals al in Engeland aanwezig , etc.

Vlander | 20-08-15 | 16:35

@Eurotokkie
Juist niet vandaar het voorstel.
Kunnen ze onderling lekker blijven hakken en uitmaken wat de ware islam is tot de laatste nek is gekliefd want daar komen ze al 1400 jaar niet uit terwijl het antwoord zo simpel is .

Castor12 | 20-08-15 | 16:35

Pieleke | 20-08-15 | 16:31
Denk je echt dat Slowakije hiermee wegkomt , de EU zal
dit natuurlijk niet toestaan .

Eurotokkie | 20-08-15 | 16:34

Goed plan van Slowakije, zouden we in Nederland ook moeten doen. Moslim vluchtelingen kunnen opgevangen worden van Marokko tot en met Pakistan en alle landen ertussen. Voor christenen is geen plek meer in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, dus die zijn wat mij betreft welkom in Europa.
Mag ik dit zeggen? Of discrimineer ik nu zielige moslims?

Duifmans | 20-08-15 | 16:34

"o how can Muslims be integrated if they are not going to like it here?"

ze komen ook niet om te integreren.

klaaaaz | 20-08-15 | 16:33

-weggejorist-

dedondersteen | 20-08-15 | 16:33

@Eurotokkie | 20-08-15 | 16:30
West Europa kun je al gewoon afschrijven, is verder verloren moeite. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is zand in de ogen gestrooid, die gaan er niets tegen ondernemen. De politiek vind het over de heel lijn allemaal fan-tas-tisch wat er gebeurt. Kansloze zaak. Geen moeite meer in stoppen.

du Roi Soleil | 20-08-15 | 16:32

Castor12 | 20-08-15 | 16:30
Je vergeet het doel van de Islam vriend.

Eurotokkie | 20-08-15 | 16:31

Puik idee. Een christen wordt in het MO eerder vervolgd (dus sprake van politiek vluchteling) en ze werken tenminste. De meeste Irakezen waar ik op het werk mee te maken krijg zijn christen en hebben een prima arbeidsethos. Hun moslim-landgenoten vertikken het om een vinger uit te steken in dit heidense land.

Ebert de R | 20-08-15 | 16:31

Ja hallo, zo werkt dat niet. Wel bakken met geld vangen van de EU, maar niet de lasten willen dragen. Optiefen!

Pieleke | 20-08-15 | 16:31

du Roi Soleil | 20-08-15 | 16:26
Gisteren een uitzending van Bureau Hengeveld gezien , was weer eens een lichtgetinte uitzending .

Eurotokkie | 20-08-15 | 16:30

Zou dat niet het beste zijn, wij nemen de christenen en de Arabische landen de mosselmannen .

Castor12 | 20-08-15 | 16:30

Politici die wel voor hun mensen opkomen, het bestaat. Mede hier om denk ik er al jaren over naar oost europa te verhuizen.

Panos88 | 20-08-15 | 16:28

Slowakeigoed!

DonSwami e.v. | 20-08-15 | 16:27

"To ensure community cohesion".
Dat onze progressieve volksvertegenwoordigers daar nou nooit aan hebben gedacht. Dat is het.

Gewoon vergeten, helemaal niet aan gedacht.
Klijnsma kan het alsnog zo doen- die kleine dikkerd van de PvdA zie ik het ook zo zeggen- Asscher kan het ook geloofwaardig brengen- vol mededogen spreken over de community die het zo nodig heeft. Over ons dus als het ware. Yes you can!

J.Slavink | 20-08-15 | 16:26

Het is goed dat de Oost-Europese landen zich blijven verzetten tegen overname door de islam. Liever 5 moslims in Amsterdam dan één in Slowakijë.
Op deze manier blijft er tenminste een Christelijk hartland behouden, waar wij naar toe kunnen als we hier door de moslims weggejaagd worden. (zoals IEDERE keer gebeurd is wanneer moslims in een land tussen de 30% en de 50% van de bevolking gingen vormen)

du Roi Soleil | 20-08-15 | 16:26

Bram8821 | 20-08-15 | 16:24
De verlichting heeft Europa gemaakt tot wat het nu is. Althans, minus de linkse rakkers die het verpest hebben voor iedereen.

Reconquistador | 20-08-15 | 16:26

@Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 16:21

Christenen hebben Europa gemaakt tot wat het is, we waren eeuwenlang bijna 100% christelijk. Ook hebben we eeuwenlang tegen de islam gevochten. Nu laten we de hordes gewoon binnen om ons te komen haten en onze cultuur kapot te maken. Vluchtelingen in de eigen regio opvangen, alleen christenen mogen hier komen als de eigen regio vol vijandige moslims is.

Bram8821 | 20-08-15 | 16:24

Slowakije staan 200 vluchtelingen te wachten... Hoezo? Dat maakt Slowakije helemaal zelf uit.

De Geus | 20-08-15 | 16:24

Stukje Slowaakzaamheid.

Torero | 20-08-15 | 16:24

Slowakije heeft hier het recht toe, niet dat alle christelijke mensen nu liev zijn.

Eurotokkie | 20-08-15 | 16:24

Het nieuwe Gallië, ik kom eraan. Zijn de wijven een beetje lekker in Slowakije?

Reconquistador | 20-08-15 | 16:23

Wij ook!!!

Hans Teeuwen | 20-08-15 | 16:23

Geweldig initiatief, hier ook graag!

wolf_r | 20-08-15 | 16:23

Kijk Willem! Zoo moet het.
Allaa zij met ons staat niet op het randschrift.

hallevvezool | 20-08-15 | 16:23

Betekent dat dan ook dat in Slowakije de vrouwen gewoon achter de kassa van de supermarkt mogen blijven zitten?

Zonder dat vluchtelingen eisen dat het gastland zich eens even als de sodemieter aanpast aan de cultuur van degenen die er al een dag of twee zijn en dus alle recht hebben om hun eisen ingewilligd te zien?

Nou, dan kennen ze Allahsander Pechtold nog niet.

vraagstaart | 20-08-15 | 16:23

Waarom is discriminatie op basis van religie nou eigenlijk een probleem? Er is een wezenlijk verschil met leeftijds- / sexe- / rassen-discriminatie, namelijk vrije keuze.

subsidistan | 20-08-15 | 16:22

Dat is geen discriminatie.
Dat heet compenserende neutraliteit.

Piet Karbiet | 20-08-15 | 16:22

Ik pak mijn koffers en ga naar Slowakije.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 16:21

Nog beter is nog een godje minder: alleen maar atheisten accepteren. Zijn slimmer, fokken minder en verdienen meer.

Godsammekraken | 20-08-15 | 16:21

Mooi! Nemen zij de christenen (i.m.o. ook reli-gekkies), en Nederland vangt al het hoogopgeleide, atheïstische volk wel op. Prima deal toch?!
Kunnen de booslims mooi naar Duitsland/GB.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-08-15 | 16:21

Dat is nu eens een goed idee.

Dutch_Holland | 20-08-15 | 16:21

Dat is nu eens goed idee.

Dutch_Holland | 20-08-15 | 16:20

Socio-logisch. het blijft een wanwoord.

Godsammekraken | 20-08-15 | 16:20

Groot gelijk en goed onderbouwd.

Makro777 | 20-08-15 | 16:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl