Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Taliban even helemaal weg

Even helemaal weg...Onze jongens zijn geliefd in de woestijn. Afgelopen weekeinde schreven we al dat de Rooibos niet is aan te slepen in Uruzgan. Beter stroop smeren dan de baarden tegen je in het harnas jagen. Het leidde tot lovende kritieken in de buitenlandse pers. Alleen heeft de Cohen-methode ook zijn keerzijde. Want waar elders in Afghanistan de Yanks en Canadezen verbeten jacht maken op godsdienstwaanzinnigen, wordt hen in Uruzgan geen strobreed in de weg gelegd. Volgens VVD-kamerlid Arend Jan Boekistan blijkt zo’n beetje de voltallige Taliban zich tegenwoordig op te houden in de opbouw-provincie. Koekje erbij...

Reaguursels

Inloggen

Toch knap dat de bevolking bij de Nederlanders een positiever gevoel hebben dan bij de Taliban.
Op deze manier wordt het vertrouwen gewonen van de bevolking, en verliest de Taliban zijn geloofwaardigheid.
Leuk concept, en het werkt ook nog!

En de rest van de wereld zich maar afvragen waarom ze de Nederlanders wèl vertrouwen....

Faolchú Airgid | 11-01-07 | 12:49

Hahaha, landen vragen zich af waarom Holland geen doden te betreuren heeft.
Dat ligt in de tactiek van het de vijand ontwijken. Prachtig. Net je schijtgat gegraven, komt de vijand opdagen… godverdegodverdegodverdomme, inpakken verplaatsen andere vupo innemen (let wel vupo VUpo) en weer een schijtgat graven… lol. Wordt een klein schijtgat als straks alles wat vijandelijk is om je heen hangt. Gelukkig komen dan de Yanks en de Britten wel even het vijandelijk verplaatsing gebeuren regelen. Het is zo godvergeten lang oorlog voeren wanneer je de vijand ontwijkt immers.

..Whatever | 11-01-07 | 03:08

Stroop in die baarden smeren ja en dan overgaan tot ecologische oorlogsvoering ( en.wikipedia.org/wiki/Africanized_bee ) - denk dat hiervoor wel "draagvlak" bestaat in de kamer...

meijersan | 10-01-07 | 20:10

Wat ons brengt op de oorspronkelijke vraag: Wat móeten ze daar eigenlijk? Hup, terugtrekken, zand erover, niet meer mee bemoeien, slaat allemaal nergens op.

sanspareille | 10-01-07 | 19:08

Niet alleen in afganistan geeft nederland onderdak aan terroristen, ook nederland binnen Europa is een vrijplaats voor die moslim terroristen.

DutchWax | 10-01-07 | 18:55

Ah, zoals we dat hier in 020 ook doen, dus... Binnenkort kunnen we de dus de volgende scene verwachten: Nederlandse commandant ontmoet Osama Bin Laden, Nederlandse commandant krijgt een schemerlamp van Osama als dank voor de prettige samenwerking bij het ontruimen van de provincie en het zorgen voor de bussen enzo... Vervolgens een feestende meute Nederlandse soldaten met prins Pils en vanwege duizenden dode Afghanen.

koerbagh | 10-01-07 | 16:47

Ach, Arend-Jan laat ook weer eens een wind waaien? 100% zeker, zo stellig was hij over de aanwezigheid van WMD in Irak. Ook Saddam's banden met Al Qaida konden natuurlijk niet ontkend worden. Net als het feit dat we daarzo met open armen ontvangen zouden worden. Wat dacht je dan, na dertig jaar dictatuur? Nee, al die tegenstanders van een aanval op Irak waren maar domme doemdenkers die de wereld uiteindelijk alleen maar onveiliger zouden maken. Enkel en alleen wegens angst om hun eigen hachje, gebrek aan kennis. Angsthazen zonder geloof in de kracht van de democratie en de goede intenties van de VS en haar vrijheidsstrijd.

Het liep een tikkie anders. Boekesteijn bleek vooral kampioen misslaan van planken en een kaasliefhebber kun je hem ook al niet noemen. Wat WMD betreft deelde hij een wens met Saddam want meer dan hersenspinsel bleken ze niet te zijn. De banden met Al Qaida bleken beperkt tot het touw waaraan Saddam incidenteel opgepakte aanhangers van deze groepering liet bungelen. Wat betreft de verwachte triomfparade meer dan een paar kleine kinderen en een enkele dorpsidioot kreeg men niet bereidt om op camera de passerende troepen toe te juichen. Waar Arend-Jan bloemen verwachte, regende het kogels. En bui die sindsdien niet bepaald is gaan liggen.

Arend-Jan lijkt dat boek intussen te hebben afgesloten. Neerlands voornaamste spreekbuis en propagandist van het gedachtegoed van het AEI wordt nog maar zelden betrapt op een profetie aangaande Irak. Hij richt zijn pijlen nu liever Afghanistan. Met zijn recente verleden zou het echter verstandiger zijn als hij gewoon zijn mond zou houden. Zowel zijn analyses als zijn verwachtingen alsmede de door hem voorgestane taktiek bleken wat betreft Irak niets dan lucht, wensdromen en een recept voor ondergang. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de hoogleraar er wat Afghanistan betreft beter vanaf zal komen. Voor wie toch naar hem luistert, een tip. Hoor aan wat hij zegt en het draai 180 graden. Grote kans dat je dan op de goede weg zit.

Faaz71 | 10-01-07 | 16:47

Eeeeeh......... we deden toch kont schoppen?
Las ik toch?
Een tijdje geleden?

Jim Beam | 10-01-07 | 15:55

Stuur er een legertje welzijnswerkers heen, zul je zien hoe snel die lui zich overgeven.

kuttekrap | 10-01-07 | 15:40

Als ik het goed begrijp scholen de taliban dus samen. Zitter er ook vrouwtjes tussen?

tiswat | 10-01-07 | 14:27

-weggejorist-

Violator[xL] | 10-01-07 | 13:33

Ik mis nog wat; een delegatie van het RIAGG zoals in Marroko. Kunnen de Talibanies ook eens uithuilen op een schouder.

Plurpje | 10-01-07 | 13:33

en in hun slaap worden ze vermoord.

Multikuli | 10-01-07 | 13:26

Met dank aan Alexander, Jan en Femke.

Jarhead | 10-01-07 | 13:20

Taliban of niet 90% van de Afganen vecht gewoon voor diegene die het best betaalt.
Ze hebben de loyaliteit van een LPF-er, het is dus zaak ze in te palmen/om te kopen als je resultaten wilt bereiken...

Patrick Bateman | 10-01-07 | 12:28

-weggejorist-

Violator[xL] | 10-01-07 | 12:27

Overal waar Nederlanders zijn komen Moslims gewoon graag met horden binnen. Dat is toch al jaren zo ? Zie Nederland, Screbrenica en nu ook Afghanistan. "Waar zijn de Hollanders? die zijnzo lief" Ik zet ook een ander vraagteken bij de missie van NL in Uruzgan. Is het wel zo opvallend dat ze geen slachtoffers hebben. IK hoor altijd dat Nedrland alleen nog maar tentjes MAG opzetten en mag praten met de bevolking en zich alsjebieft niet teveel bezig moet houden met daadwerkelijk levens beschermen sinds de vakantie in het voormalig Joegoslavie.

RagingBull | 10-01-07 | 12:24

@ bilo: als taliban samenscholen dan worden ze massaal afgeslacht. Nederland heeft F16's, Apaches, 155 mm artillerie kanonnen en daarnaast ook de nodige 25 mm en .50 op de voertuigen. De taliban moet het hebben van guerilla tactieken want in een grootschalig offensief hebben ze geen schijn van kans.

Dr.Bob | 10-01-07 | 12:07

Afgezien van de puinhopen die we daar aanrichten, is het rustig wachten op de dag dat onze "Opbouw Jongens" straks terugkomen en van psychedelische wanorde in het koppie niet meer weten wie ze van hun familie-leden moeten afslachten. Ik hoor Kamp al zeggen: "We hebben nooit kunnen voorzien dat de situatie in dat gebied zo snel achteruit zou gaan..." * Krijgt por van bush *

JudgeJuly | 10-01-07 | 11:51

Mooie stad hoor, Uruzgan, en ze hebben de meeste warenhuizen ter wereld; daar waren huizen, daar waren huizen.... Doe mij nog een biertju

papalamepimelos | 10-01-07 | 11:48

Dit is gewoon tactiek van de zeer slimme en geharde Taliban. Eerst maandenlang kleine speldenprikjes uitdelen en die NL soldaten gerusstellen dat er geen hard verzet is. Dan vanuit het niets 1000en taliban die oprukken tegen de NLers. Kan zomaar gebeuren en het wachten is op beelden van dode NL soldaten die achter een auto door de straten gesleept wordt. Ik ben er weinig gerust op.

bilo | 10-01-07 | 11:37

Ondanks dat ik van een harde aanpak hou omdat sensatie op de nuchtere maag nu eenmaal lekker wegleest, valt voor deze aanpak veel te zeggen. Voor het eerst zijn er bange talibani, wat betekent dat hun invloed op de plaatselijke bevolking tanende is. Op deze wijze sla je de bodem onder de taliban weg. Lijkt een beetje het juiste antwoord op taliban technieken

jecus | 10-01-07 | 11:25

Theedrinken ipv elkaar afmaken is toch opbouwwerk. Een kind leer je toch ook eerst lopen voor je aan een marathon begint? En wat die VVD-er nu weer moet, geen idee. Militairen doen wat ze gevraagd is en taliban wegjagen is daar geen onderdeel van zolang ze onze militairen het werk niet onmogelijk maken. Prima werk van "onze jongen' ipv zeiken kunnen we best een keer trots zijn!

spooky | 10-01-07 | 11:22

Conclusie:

Geenstijl-stylers zitten er helemaal naast om te denken
dat Geenstijl racisme, opstand en opruiing nastreeft
en door te gaan met hun kinderachtige, debiele, opruiende comments.

Geenstijl is alleen voor fatsoenlijke Uroopijanen

doctor0 | 10-01-07 | 11:14

@losse flodder 10-01-07 @ 10:38
Zo nutteloos is het nou ook weer niet. De oorlog werd gevoerd tegen de Taliban. Wij willen als het westen zijnde zelf Afghanistan niet hebben (we zijn een beetje teruggeschrokken van dat koloniseren), dus hebben we het aan Afghanistan teruggegeven op voorwaarde dat we niet weer de Taliban terug krijgen. Dus dan krijg je opbouwmissies e.d.

the_Tzar | 10-01-07 | 11:11

Het 020 GAZA effect

GrijpgrageGraaierd | 10-01-07 | 11:01

@popo 10-01-07 @ 10:35: Naast het theedrinken, worden er wel degelijk opbouwende activiteiten verricht. Je kan het ook omdraaien. Zolang de terroristen thee zitten te drinken, storen ze niet bij het opbouwen.

Elegast | 10-01-07 | 10:48

@heethoofd 10-01-07 @ 10:31
De geloofsgenoten.

dlseth | 10-01-07 | 10:44

Nederland had nooit militairen naar Afghanistan moeten sturen. Ieder land moet zijn eigen problemen oplossen. 'vredesmissies', 'opbouwmissies', het zijn allemaal eufemismes voor ouderwets oorlogsvoeren... Nu we er toch zijn is het het beste om als de sodemieter probereren weg te komen. De problemen in Afghanistan en Irak zullen groter zijn als iedereen eenmaal weg is, dan voordat iemand kwam. Ik heb medelijden met die arme jongens daar en hun familie thuis.

losse flodder | 10-01-07 | 10:38

Ik dacht dat de Taliban in Wazirgistan zaten, een provincie in Pakistan net over de grens waar niemand iets tegen ze mag doen.

the_Tzar | 10-01-07 | 10:35

@Elegast: hoezo opgebouwd?
zolang ze thee aan het drinken zijn met de terrorristische tak zijn ze niet aan het bouwen hoor.

popo | 10-01-07 | 10:35

koekje erbij? aldus een Nederlandse militair.

Shift Insert | 10-01-07 | 10:35

De gemiddelde afghaanse burger zal die buitenlandse Taliban-strijders in Uruzgan gaan uitkotsen. Van de nederlanders weinig last maar juist hulp... Dan wordt er gekoezen en zal blijken wie er gelijk hebben.. de trigger-happy opererende Yanks of de ingehouden 'Dutchies'?

heethoofd | 10-01-07 | 10:31

Nederland gaat gewoon z'n eigen gang breidt langzaam z'n gebied uit en als de taliban zich verzet dan worden zij verslagen. Dat Nederland de taliban uit de weg zou gaan is onzin. Maar ik weet waarom die zo overdreven wordt. Over een paar maanden gaat er een bataljon mariniers naar Uruzgan en die gaan daar niet naar toe voor de opbouw. Door deze dreiging to overdrijven zal de kamer er minder problemen mee hebben. Je hebt het eerst gehoord hier.

Dr.Bob | 10-01-07 | 10:30

Elegast 10-01-07 @ 10:16

Je vergeet dat het terroriseren en doden van moslims in rechtse kringen een deugd is. De meesten hier zullen ook niet akkoord zijn gegaan met het besluit tot wederopbouw in Afghanistan. Afbreken willen ze liever, en dan kolonialiseren. Werkte met de Antillen ook zo goed.

Bijstandskoning | 10-01-07 | 10:26

Het was toch ook een opbouwmissie en juist GEEN vechtmissie?! Wordt er opgebouwd en weinig gevochten, is het weer niet goed. Zeikerds.

Elegast | 10-01-07 | 10:16

Beter stroop smeren dan baarden scheren?

Koning Fles | 10-01-07 | 10:15

stuur barney er naar toe en laat hem wat dart tournooien organiseren. alleen de pijltjes wat aanpassen.

hans39 | 10-01-07 | 10:14

@Koekje-dr-bij? 10-01-07 @ 10:04
Laat ze maar lekker hun gang gaan en hun kruit verschieten op Irak en Afghanistan. Hebben wij er ook geen last van. Beetje jammer dat er Nederlanders in Afghanistan zitten maar ja... Wat doe je dan ook bij het leger? Irak is toch wel een stuk verder gevorderd en 99% het probleem van die sukkels van de VS. Dus aan alle Paki en Iraanse hakbarren; vecht maar knus mee in Irak! Daar zitten afvallige ongelovige moslims EN Amerikanen. Dubbel zo veel pret voor een gemiddelde hakbar... Nu alleen nog wat jeaude... Heeft Cohen dit weekend vrij?

dlseth | 10-01-07 | 10:10

Koekje-dr-bij? 10-01-07 @ 10:04

Hoe wou je dat doen dan? En waarom denk je dat dat geen gevolgen heeft? En als je dat wel denkt, waarom noem je die niet? En zijn de problemen die daardoor ontstaan niet veel erger dan de problemen die er nu zijn?

Ohja | 10-01-07 | 10:08

dlseth 10-01-07 @ 09:59
Ik denk dat we al een heel eind waren als we Pakistan zouden egaliseren.
Iran er meteen achteraan.

Koekje-dr-bij? | 10-01-07 | 10:04

@dlseth 10-01-07 @ 09:59

Ja das wel een goed idee. Dat ze elkaar oplossen. Dan hebben wij dat gezeik tenminste niet.

Ohja | 10-01-07 | 10:03

En sowieso. Als je een bom gaat gooien gaan hun ook weer bommen gooien. Worden alle gefrustreerde mensen zonder leven hier ook weer geprikkeld door het idee dat ook zei iets kunnen betekenen in de wereld, negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht, en krijgen we bommetjes in bussen in treinen (ook hier ja), op America, Engeland, Europa en die doen weer bommetjes teruggooien. En daarop komt weer een reactie. Serieus, wanneer snappen mensen nu eens dat zoiets niets oplost? Denk je nou echt dat als je een bom neerpleurt daar, dat die mensen zeggen van 'nou das niet zo mooi, maar wij zullen ons verlies sportief accepteren en ons voortaan een beetje gedragen, en over die islam hadden jullie eigenlijk ook wel gelijk'. Sjonge jonge. Hoe dom kun je zijn? TUURLIJK reageren ze niet zo. Die gaan t gewoon terugdoen. Never ending story. Met verhaal op verhaal halen, wraak op wraak op wraak, en eeuwige onderhandelingen waar niemand het over eens wordt en meestal niemand echt beter van wordt. Nou nou. phoe phoe. DAAAAR zitten we op te wachten hoor.
.
Ik bedoel kijk nou wat Rutger doet als iemand een leuke actie terug doet. Denkt ie van nou dat had ik wel verdiend? Neeeeee. Zo werken mensen niet. In een 'misplaatste trots is de hoogste waarde' land al helemaal niet. Jeez. Dat jullie dat niet snappen.

Ohja | 10-01-07 | 10:01

@Koekje-dr-bij? 10-01-07 @ 09:57
In andere woorden, het probleem lost zichzelf op net zoals in Irak.
.
Effe nog wat .NL relmoslims opjutten om in Irak (en binnenkort Afghanistan) mee te vechten tegen andere moslims. Hoppa, weer een paar Mohammeds en Samirs minder!

dlseth | 10-01-07 | 09:59

Willem de Hijger 10-01-07 @ 09:51

De VVD is zeer binnenkort toch passé.

Over de beste stuurlui gesproken: vanuit je Overtoom-zetel, achter je Ahrend-bureau naast de waterkoeler ben je natuurlijk volledig gerechtigd om onze militairen in de Afghaanse negorij van softheid te betichten. Als je een kerel was, zat je nu niet te zeiken op een weblog maar in Tora Bora in je geschutskoepeltje...

Bijstandskoning | 10-01-07 | 09:59

dlseth 10-01-07 @ 09:53
Goed mogelijk. De bevolking schijnt daar redelijk welwillend te zijn t.o.v. de nederlandse troepen. Dat is natuurlijk Haram en dient bestraft te worden. Alleen is het ditmaal moslim-on-moslim-violence.

Koekje-dr-bij? | 10-01-07 | 09:57

Peuter van 2 krijgt Viagra

LONDEN - De Britse peuter Ben Hayes (2) slikt Viagra. Artsen hebben hem het erectiemiddel voorgeschreven...

... als behandeling van zijn hartafwijking. Hij is voor zover bekend de jongste persoon in Groot-Brittannië aan wie Viagra wordt voorgeschreven.

Dit meldde de krant The Sun woensdag. Moeder Christine Hayes (29) kon het eerst niet geloven toen zij hoorde dat de artsen haar zoontje, die een gat in zijn hart heeft, Viagra wilden geven.

In de apotheek dachten andere klanten dat de blauwe sekspilletjes voor haar man waren. Ben kreeg zijn Viagra gemengd in zijn babyvoedsel. Hij was acht maanden oud toen de behandeling begon.

Ben heeft een operatie aan zijn hart gehad en kan nu stoppen met de Viagra, aldus The Sun.

(ANP)

Willem de Hijger | 10-01-07 | 09:55

Simsalabim heeft wel een paar punten. Je kunt wel altijd met vergelding in je achterhoofd willen doden, maar wat denk je dat er gebeurd dan? Er staat gewoon weer een nieuwe terrorist op. Symptoombestrijding dus. Wil dit zeggen dat ik voor een softe aanpak ben? Absoluut niet. Religie mag zeker een halt toegeroepen worden, bijvoorbeeld door staat en religie op wereldniveau te scheiden, door de bronnen van terrorisme aan te pakken; doorgeslagen religieus gedoe. Door subsidies voor religie stop te zetten (ik zie niet in waarom zoiets door de overheid betaald zou moeten worden, doen ze voor mijn hobby's ook niet).
.
Jammer voor de mildere gelovigen is dat niet. Want die snappen dat geloven niets te maken heeft met elke week in een kerk roddels uitwisselen, geloof is iets in je hart en in je hoofd. Daar voegt subsidie en massale bijeenkomsten niets positiefs aan toe (sterker nog; dat voegt er alleen de negativiteit aan toe, bewezen is dat groepsdynamiek in religieuze context een nogal destructieve invloed heeft).

Ohja | 10-01-07 | 09:55

papalamepimelos 10-01-07 @ 09:50
2 zielen, 1 gedachte.
Biertje dr bij?

Koekje-dr-bij? | 10-01-07 | 09:54

Uruzgan bekt niet lekker, net als Sylvia Toth.

Bron: inside information.

Willem de Hijger | 10-01-07 | 09:54

Weten jullie wat het probleem van Uruzgan is?

Willem de Hijger | 10-01-07 | 09:53

Tarin Kowt ... De Srebrenica van 2007?
.
Ik zet 5 euro in.

dlseth | 10-01-07 | 09:53

Ik vind het moreel onverantwoord dat notabene een VVD-kamerclit zich over deze kwestie buigt, want de VVD is de partij van voormalig nazi-boegbeeld Verdonk.

Ik ben trouwens op zoek naar nóg meer coke.

Willem de Hijger | 10-01-07 | 09:51

Dus door hun tolerantie en zachte methoden trekken ze juist extremisten aan? Goh, de paralellen met Nederland zijn nog sterker dan ik dacht.
Maar ach, als ze straks allemaal in Uruzgan zitten droppen we er gewoon een Israëlische soldaat, dan wordt die hele bende in 10 dagen met de grond gelijk gemaakt. Tactiek he? As finishing touch, God created the Dutch.

Koekje-dr-bij? | 10-01-07 | 09:51

Goeie tactiek! Lekker de boel bij elkaar houden... En dan een A-bom erop!

papalamepimelos | 10-01-07 | 09:50

*voelt een Karremans aankomen...*

glyce | 10-01-07 | 09:47

@popo 10-01-07 @ 09:31

Leuke one-liner, maar met een pif-paf-poef mentaliteit kom je er niet, dat is al wel gebleken ondanks de meerderheid van de reacties hier.
Het westen is Afghanistan binnengevallen, begrijpelijk voor wat er gebeurd is. Tegelijkertijd zijn er ook beloftes gedaan om het land weer op te bouwen en om herhaling te voorkomen. Of je komt je belofte na en je bouwt inderdaad wat op, wat jammer genoeg maar amper gebeurt omdat het merendeel van de westerse landen hun beloftes niet nakomen (financieel, logistiek, investeringen etc.) Of je bemoeit je niet met het land en laat het aan zijn lot over, maar dan moet je ook alle troepen terugtrekken. De NAVO en ISAF zitten nu in een positie waardoor ze niet meer vooruit of achteruit kunnen en dat hebben ze aan zichzelf te danken. Dan is de NL benadering zo gek nog niet. Iedereen scheldt altijd zo lekker makkelijk, maar NL is wel een van de weinige landen ter wereld die op (internationaal) gebied zijn beloftes nakomt.
Is dat slap? Weet ik niet, ik vind het wel van karakter getuigen, ondanks dat ik niet altijd met alles eens ben. Beloofd is per slot van rekening beloofd

Simsalabim | 10-01-07 | 09:46

ach.. we polderen ook buiten de landsgrenzen lekker voort...

kavkaz | 10-01-07 | 09:42

Talibanstrijders zijn geen afghanen maar pakistanen. De plaatselijke bevolking heeft niets met taliban te maken. Als je bommen gooit op een bruiloft (wat US troepen doen) dan gaan mensen terugschieten en dan noem je ze taliban en dood je ze allemaal. En als je echt met wederopbouw bezig bent dan ben je natuurlijk van harte welkom.

alla | 10-01-07 | 09:34

@simsalabim: hee, als ik jou familie vermoord, mag ik dan ook thee met je drinken?
uiteraard zal ik dat met alle plezier doen, en zal ik mij dan de komende tijd rustig houden, maar over een paar jaar snij ik dan natuurlijk net zo hard je strot weer open, ohja, met als verschil dat ik met een paar jaar een nóg grotere familie heb, terwijl jij al die tijd stil stond.
nee, ik zeg, we moeten niets doen in uruzgan, gewoon wegwezen.
dat theedrinken is leuk, op korte termijn.

popo | 10-01-07 | 09:31

Deze taktiek die Vleugels toepast stamt nog uit de tijd dat hij veel aan karpervissen deed. Eerst een tijdje voeren en de boel met rust laten en als de tijd rijp is dan slachten...

kneuterzak | 10-01-07 | 09:31

Die aanzuigende werking creeeren we overal. We zuigen al 35 jaar economische vluchtelingen aan en gezinsherenigingen en importbruiden. Eigenlijk normaal dat onze ubertolerantie er voor zorgt dat het uitschot van de aarde langzaam maar zeker ons mooie landje zal besmetten en van binnen uit zal laten rotten als een soort Knakergezwel dat steeds groter wordt en uitzaait. M.a.w. Maak er een grote parkeerplek van.

Deadkennedy | 10-01-07 | 09:28

Ze leven zich wel uit op de onschuldige mensen in de lokale kroeg ipv de tali's

HeeftWelStijl | 10-01-07 | 09:25

Leuk die positieve berichten maar de situatie moet er zich wel voor lenen om deze methode te gebruiken. Appels en peren vergelijken die provincies.

oppie | 10-01-07 | 09:24

Tijd voor een Taliban-ban in Uruzgan?

Patrick Bateman | 10-01-07 | 09:22

VOC mentaliteit terug? In een provincie waar niets te halen is? Dat commentaar klinkt me meer in de oren als kinnesinne van de Amerikanen en Engelsen. Hun baggeraanpak heeft alleen maar meer ellende aangericht, dus kan je het beter eens op deze manier proberen. Ik denk dat ze hier wel eens een hele snuggere aanpak hebben gekozen. Dus zo'n VVD'ertje die volkomen beschermd van de ene vergadering na de andere wordt gehelicopterd en dan vervolgens gaat krakelen, vind ik niet echt overtuigend.

Simsalabim | 10-01-07 | 09:22

Nederland is zo ongelooflijk NIET rock 'n roll! De grootste figuren uit de onderwereld gaan hier in hongerstaking als blijkt dat in de gevangenis niet alles mag, het koningshuis veroorzaakt hier nooit eens echt vette rellen, in Nederland betekent "natuurgeweld" hooguit dat er een Limburgse kelder half vol met water komt te staan, soldaten praten met godsdienstigen in plaats van ze bommen op hun ongeciviliseerde harses te gooien en waarschijnlijk is na de definitieve genezing van kanker in 2020 verveling doodsoorzaak nr. 1 in dit van Gerard Arninkhofs vergeven land...

AdolfJoling | 10-01-07 | 09:19

@ Maka
Precies.is tactiek.

Zure prak | 10-01-07 | 09:17

@Buck Futter 10-01-07 @ 09:15

Juist, met van die grote roeiboten. Met slaven die moeten roeien en een gezellige slavendrijver met zweep!

Rui Barros | 10-01-07 | 09:17

@ ExtremeExtremist 10-01-07 @ 09:12
.
Precies! Die VOC-mentaliteit willen we terug! ..... toch?

Buck Futter | 10-01-07 | 09:15

Ooit waren Nederlanders al de Geuzen of Michiel de Ruiter. Waar is het misgegaan?

ExtremeExtremist | 10-01-07 | 09:12

"schreven we al dat de Rooibos niet is aan te slepen is aan te slepen in Uruzgan."

whahah die zin!!!

KryGen | 10-01-07 | 09:12

"Afgelopen weekeinde schreven we al dat de Rooibos niet is aan te slepen is aan te slepen in Uruzgan."

Mooie zinsopbouw :P

taakberg | 10-01-07 | 09:10

Professor Plons 10-01-07 @ 09:07

Is jouw achtertuin groot genoeg voor een Guantánamo aan de Noordzee?

Bijstandskoning | 10-01-07 | 09:10

Er valt nu niet veel te doen... de hakbars die gaan in deze periode de bergen in om daar te overwinteren.... Dus valt er voor onze stoottroepers, grenadiers en jagers weinig te doen!

kritikudt | 10-01-07 | 09:10

[offtopic]
Leuke Speurders-reklame rechtsboven!!
[/offtopic]

broomstick | 10-01-07 | 09:09

Dus wanneer er binnenkort zo'n baard een bommetje laat ontploffen in het bijzijn van enkele nederlandse militairen gaan we met z'n allen de cohen-methode toepassen? Zo van: "laten we vooral rustig blijven, niet te snel conclusies trekken, met de taliban in dialoog gaan, ze een buurthuis geven, met hun ouders gaan praten, de achtergrond van de betreffende taliban bestuderen, enz..
En dit alles wordt dan uitgesproken door een commandant met leesbril, heilige stem en samengeknepen billen? nou vooruit, en joodse achternaam?

Rui Barros | 10-01-07 | 09:09

Chileen, je kunt schelden wat je wit maar voorlopig heeft die fantastische methode van de Engelsen en de Amerikanen nog nooit tot een goed resultaat geleid.

doorduiker | 10-01-07 | 09:09

Wat zullen die baarden ownen in GTA San Andreas, Call of Duty etc.. damn

Bomenzijnrelaxed | 10-01-07 | 09:09

Da's mooi, kun je ze straks met een paar flinke bommen in één keer uitroeien!

Maka | 10-01-07 | 09:09

hookah erbij...

daskapitalist | 10-01-07 | 09:08

Als links het straks voor het zeggen krijgt halen we die talibaarden nog hierheen als vluchtelingen. Ze worden in hun eigen land immers zo zwaar vervolgd door de Amerikanen.
.
Nederland, het achterlijke neefje in de NAVO familie.

Professor Plons | 10-01-07 | 09:07

Dat doen "we" hier toch ook? En dat heeft ook een sterk aanzuigende werking. Nog ff en Guantanamo Bay stroomt leeg en zitten alle baardmansen hier in Vught te gamen en Canal Digitaal te kijken, terwijl ze aan hun cocktail nippend een heerlijke massage krijgen van de vele jonge maagden die er rondlopen.

Buck Futter | 10-01-07 | 09:07

als alles nou zo makkelijk ging?!

Bomenzijnrelaxed | 10-01-07 | 09:06

ies toch goed ideetje,

alle talibaba's in een plek, dikke nuke erop, (de vs heeft nog wat over, wordt anders toch afgeschreven) en klaar, Nl troepje kan weer verder met opbouwen.

frozenhenk | 10-01-07 | 09:03

De eerste dode zal dan ook een Nederlandse zijn.

..zapper | 10-01-07 | 09:02

Ach ja typisch Nederlands weer, pappen nathouden...

Genverbrander | 10-01-07 | 09:02

Dan maar met de neoliberale methode: nuken die troep.

Kun je straks Europa ook bij elkaar vegen...

Bijstandskoning | 10-01-07 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken