Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SCOOP. Niet-flitsende flitsagentjes flitsen WEL

Mocht u morgenvroeg op weg naar kantoor, klant, criminele organisatie en/of buitenvrouw het gaspedaal wat dieper indrukken naar 160 km/h, omdat de AXIE-voerende politie toch niet flitst. Think again. De niet-flitsende flitsagentjes flitsen weldegelijk jakkerende asfaltgebruikers. Dat ontdekte onze Jan Roos vandaag na uitstekend speurwerk. Kunnen ze bij de Telegraaf wel heel hard chocoladeletter schreeuwen dat u ongestraft mag laagvliegen op 's heeren wegen. Maar dat is dus helegaar niet zo. 40 km/h te snel is gewoon een financiële nekklem & keihard dokken aan de schatkist. GeenStijl-verslaggever Jan Roos speurde vandaag ook nog een heterdaad opererende flitsagent op (A6, bij Almere) voor een goed gesprek over de stakingsmores van flitsagentjes inzake flitsen, die dus maar wat random aanrommelen qua flitsen. Moraalvanhetverhaal. Vertrouw nooitniet niemand, en al helemaal geen flitsagentjes die zeggen niet te flitsen. Bedankt voor de scoop, Jan Roos! NL automobilisten kunnen de centjes goed gebruiken.

Reaguursels

Inloggen

wtf zijn "die kleine cameraatjes van het cjib" ??

yuryzelluf | 11-08-15 | 19:25

Getverdemme wat een pauper

skeel | 11-08-15 | 12:29

Ik vind Jan Roos geweldig, een aanwinst voor Geen Stijl, ik hoop dat hij blijft !

Domian zegt het ! | 11-08-15 | 12:05

Ik doe precies wat ze van mij vragen. Want dat is namelijk niet de bedoeling want dat levert niks op. Van mij krijgen ze geen cent meer, al voeren ze een maximumsnelheid van 30 km p/u op snelwegen op. Braaf zijn is het nieuwe burgelijk ongehoorzaam.

Bigi Bana Boy | 11-08-15 | 11:27

@Handige Harrie | 10-08-15 | 21:31
Ja, sympathiek in de kont naaien maakt het goed.

Karin5 | 11-08-15 | 10:29

Aardige kerel, verdiend opslag. Dus v/d Steur kom uit je hol en denk eens logisch na, niet iedereen 'verdiend' 180k+

sjaap.marok | 11-08-15 | 09:54

He! een agent die nog wat gezond verstand lijkt te hebben. die zal zich vast wel eenzaam voelen tussen de rests van zijn collega's.

trenthopper | 11-08-15 | 09:40

Het is heel simpel:
De rechter heeft STAKEN verboden dus nu is het ACTIE voeren.
Bij stakingen mag je geen stakingsbreker zijn.
Dus nu het actievoeren heet bepaalt iedere agent zelf wat hij doet. En dat de Telegraaf iets anders heeft geschreven en dat dat niet klopt... ach is dat nieuw(s)? En die knurft die hierboven schreef dat dat misleiding is en je 'de politie' voor de rechter moet dagen... zulke grote onzin zegt alles over diens kennis en algemene ontwikkeling. Die kan beter meteen bij de Telegraaf solliciteren.

Pimmetjes | 11-08-15 | 08:39

Joh, ze staan toch altijd op vaste plekken, dus een beetje veelrijder (die niet asociaal bumper kleeft) pakken ze toch bijna nooit op te hard rijden. Die losers in hun atosjes etc die 5000-10000 per jaar rijden, ja die wel. Maar die verdienen het ook met hun zwaar irritante weggedrag.

P.redgleuf | 11-08-15 | 07:57

Een aardige struikrover!

Je zal maar in dat busje zitten, ik vraag me weleens af wat je fout moet hebben gedaan binnen de politie als je daar in het gras moet staan.

Miss Appeltaart | 11-08-15 | 06:53

Het verbaast mij dat het aantal hersencellen op de GS redactie dusdanig is gedaald dat het ze is ontgaan dat laagvliegers wel worden geflitst en de foutjes niet.

* | 11-08-15 | 06:47

Je moet 180 rijden tijdens je rijexamen , dat is pas lachen.

alshetware | 11-08-15 | 05:34

Bij het zien van het filmpje speelt een zekere allergie weer op. Knap van die agent daar geen last van te hebben.

McMarx | 11-08-15 | 05:02

@INH.30CL | 11-08-15 | 02:22
Laat maar staan hoor, het is geen dubbelpost.
Dus geen bekeuring van Joris.

necrosis | 11-08-15 | 02:43

@necrosis | 11-08-15 | 02:19
Niet altijd van a tot z, dat blijkt nu dus. Heeft met werkdruk en te weinig tijd te maken vaak. @Joris hij mag weg hoor.

INH.30CL | 11-08-15 | 02:22

@INH.30CL | 11-08-15 | 02:09
Dat poste @Rollins | 10-08-15 | 21:36 ook al.
Lees jij de comments wel?

necrosis | 11-08-15 | 02:19

Sportief van de agent om Jan netjes te woord te staan. Rutger had ooit andere ervaring.https://youtu.be/XVv2mje2tCg

INH.30CL | 11-08-15 | 02:09

Ik ga straks om 3:15 de weg op.
Ik kom nooit flitsagenten/ Boa's tegen.

necrosis | 11-08-15 | 01:37

Rij gewoon normaal dan is er niets aan de hand, wat is het probleem? Ik ben beroepschauffeur en irriteer me mateloos aan die gasten die menen dat ze harder mogen dan toegestaan en maar flitsen met dat groot licht vervolgens sta je bij de stoplichten naast ze, dikke bon erop, ik heb genoeg ernstige ongelukken gezien van mensen die menen het kan makkelijk.

Pier_penspien | 11-08-15 | 01:23

Niet de A6 maar de Hogering in Almere

Stichpimpelibock | 11-08-15 | 01:09

Er is nooit beweerd dat er niet geflitst zou worden. Waren alleen berichten dat flitsbonnetjes onder de 30/40KM (verschillende geruchten) versnipperd zouden worden.
DeNieuweRegisseur | 10-08-15 | 23:22
---
Dat bedoel ik, dat zei ik dus Pritt, en nogmaals zoals ook Onze man in Mocba zegt, Televaag is een rant medium zonder serieuze journalistiek.

Domian zegt het ! | 11-08-15 | 01:00

deze agent heeft de cursus "omgaan met de media" blijkbaar succesvol afgerond

Osdorp79 | 11-08-15 | 00:50

@msgambler | 10-08-15 | 22:54
met een grijze bus langs een rijksweg staan... alsof dat niet opvallend is.

deluiegriek | 11-08-15 | 00:40

Deze oom agent... Zou best m'n oom mogen zijn, aardige vent volgens mij.

Ettore | 11-08-15 | 00:31

Komt die Hittegolfdesdoods nog?
Ik zit er klaar voor.

Piet Karbiet | 11-08-15 | 00:27

Ik miste alleen nog het moment waarop de agent zei dat te grote verschillen in snelheid van verschillende voertuigen de kans op (dodelijke) ongelukken verhoogd. En dat de agent wel aan iedereen aanraadde zich gewoon aan het snelheidslimiet te houden.
Meeroever | 10-08-15 | 22:29

U bent ambtenaar?

G,I. Jane | 10-08-15 | 23:48

alternatieve..... tsss

Onze man in Mockba | 10-08-15 | 23:41

@wapster | 10-08-15 | 22:27
Op je bumper douwen betekent in Italie dat de voorligger naar rechts moet gaan.

Duw je niet, dan gaat een Italiaan echt niet voor jou een baantje opschuiven is mijn ervaring.

Vanilla | 10-08-15 | 23:41

Domian zegt het ! | 10-08-15 | 23:35

Televaag is een blaadje zoals de TUK/Chick alleen dan zonder de vuige plaatjes, waardeloos vod zonder enige nieuwswaarde, something to please the people.

Enige echte nieuws kun je vinden op de alterntieve kanalen van de interneTs.

Onze man in Mockba | 10-08-15 | 23:40

Flitsen, want u betaalt, terwijl er hordes ongewenste illegalen binnenstromen, die niets betalen, alleen ontvangen, van uw flitsboetes.

DesDemona | 10-08-15 | 23:38

-weggejorist-

Domian zegt het ! | 10-08-15 | 23:35

Sympathieke vent, die agent. Mag ook weleens gezegd worden.

Jodelahiti | 10-08-15 | 23:23

@Onze man in Mockba | 10-08-15 | 23:19
Lullig dat een overbetaalde paardelul vanuit Moscow je daar aan moet herinneren.

Die moet je me even uitleggen :-)

Markbnl | 10-08-15 | 23:22

Er is nooit beweerd dat er niet geflitst zou worden. Waren alleen gerichten dat flitsbonnetjes onder de 30/40KM (verschillende geruchten) versnipperd zouden worden.

DeNieuweRegisseur | 10-08-15 | 23:22

Kan deze agent gekloond worden? Zoveel sympathie kunnen we allemaal wel gebruiken.

lillendvleesch | 10-08-15 | 23:21

kneuterzak | 10-08-15 | 23:15
Veel plezier in de stilte-coupé tussen alle andere mislukte en onrendabele menschen, succes is een keuze.

Lullig dat een overbetaalde paardelul vanuit Moscow je daar aan moet herinneren.

Onze man in Mockba | 10-08-15 | 23:19

Allemaal geneuzel, waar moeten automobilisten altijd de grenzen opzoeken, en achteraf gaan zeiken.
Vertrek op tijd.

kneuterzak | 10-08-15 | 23:15

@Mark_D_NL | 10-08-15 | 22:53

Ik heb geen vraag hoor, maar reageer op uw comment.
Heeft u uberhaubt het filmpje wel helemaal gezien?

Alsof er idioten vlak na het viaduct inrijden op de flitsbus.
Zou wel leuke filmpjes opleveren denk ik.

Denk toch even na aub.

Markbnl | 10-08-15 | 23:10

"De benzine is veel te duur!"
"Nu ongestraft harder rijden!"
Logica.

lichtgetintiër | 10-08-15 | 23:09

Feynman | 10-08-15 | 22:53
Als het niet meer is. Het is bekend dat ze veruit het grootste deel van de inkomsten uit de kleine overtredingen halen.
"gelukkig" zijn ze al een eind op weg de politie dit actiemiddel te ontnemen met digitale flitskasten waar geen agent meer aan te pas komt.
Ben benieuwt hoeveel inkomsten het cjib door de neus geboord worden, zijn er cijfers over de verhouding tussen het aantal boetes van mobiele controles ten opzichte van het totaal?

noerg | 10-08-15 | 23:06

@Markbnl | 10-08-15 | 22:51
Staat niet verdekt opgesteld, zie maar als ze de voorkant filmen. Is duidelijk dicht tegen de vluchtstrook aan, er zou iemand op kunnen knallen. Dat is gevaarlijk, dan mag je er niet in blijven zitten; en een normaal persoon zou dan zelfs een gevarendriehoek moeten plaatsen.

Liroy | 10-08-15 | 23:05

Flitsen. Een van de vele methodes om de blanke werkende man onder de duim te houden en te marginaliseren, aangeboden door Uw roverheid. Welterusten!

Fuck-a-duck | 10-08-15 | 23:04

Ik rijd nooit te hard.
Van mij krijgen ze geen cent. Geen ene cent.

Ik betaal al genoeg belasting als te werk gestelde bijstandsgerechtigde bij een privaat bedrijf namelijk BAZENbelasting!

ProAsfalt | 10-08-15 | 23:03

Trouwens, die drempelwaarde van 7KM/h te hard moeten mensen trouwens niet denken dat ze dus 7 of 10 KM/h te hard kunnen gaan karren "want er is nog correctie" ofzo.
De correctie is nog altijd 3KM/h (of 3% boven de 100), 7 - 3 = 4KM/h te hard: en laat dat nou net de drempelwaarde zijn om een boete te krijgen. Je mag namelijk tot en met 3KM/h te hard zonder een boete te krijgen, behalve op 130 wegen. (ook zo iets super triests... Krijg je 11 + 7 euro boete voor 1KM/h te hard.) Dus rij je 126? No problemo, 126 - 3 = 123KM/h == geen boete. Alles daarboven = wel boete, en daarom flitst dat kreng ook pas vanaf 7KM/h te hard.

Liroy | 10-08-15 | 23:03

Te hard is te hard. Ze hanteren al een grens van 7km per uur. Krijg je een boete dan heb je pech of je hebt geluk als je geen ongeluk hebt veroorzaakt en niemand dood gereden hebt door je zogenaamde haast.

dubbelq | 10-08-15 | 23:00

@wapster | 10-08-15 | 22:11
Ik ben het voor deze keer eens met het min kudo kanon. Door het vele flitsen heb ik vaker vrij baan op links. Flitsmeister+FlitsNAV, goed spiegelen en als je echt paranoia bent nog wat ouderwetse hardware aan je auto hangen en je kan vol gas 's heeren wegen over.
Plus, alle extra belasting die door het flitsen wordt geheven hoeft weer minder aan inkomstenbelasting geheven te worden. Want, dat heffen gebeurd toch wel, linksom of rechtsom.

Inferi0r | 10-08-15 | 22:59

@ Meeroever 22:41
Ontevredenheid is er al sinds de opheffing van de Rijkspolitie, twintig jaar geleden. Maar dat gaat vooral over de bedrijfsvoering. Loontechnisch gezien valt het allemaal wel mee. Ondanks veranderingen in de secundaire arbeidsvoorwaarden (bijvoorbeeld kinderopvang versoberd) als in aanpassen aan die van normaal werkend Nederland, weet de aspirant zich verzekerd van een levensloopbestendige baangarantie. Die zekerheid heeft normaal werkend Nederland dan weer al tijden niet meer...

F. von Zeikhoven | 10-08-15 | 22:57

respect voor deze agent, die wel gewoon iemand even te woord kan staan!

Gal-Behakt | 10-08-15 | 22:56

Waarom verdekt staan ? Gaat t erom dat niemand veel te hard rijdt of gaat het om de bekeuring geven ? Men moet worden stilgehouden en geen geniepige bonnetjes op de mat 3 weken later.. Wil deze man eigenlijk geen goede cao ?.

msgambler | 10-08-15 | 22:54

Gelijk een goed moment voor een experiment, waarvan ik op voorhand de uitkomst al weet. Als agenten pas bij 20+ flitsen, gebeuren er dan meer ongelukken dan normaal? Zo niet dan kan dat politieke fabeltje ook eindelijk ontkracht worden met hard bewijs.

Sir Hackalot | 10-08-15 | 22:54

Als je pas vanaf 20 km/h te hard flitst, scheelt dat twee derde van de bekeuringen.

Feynman | 10-08-15 | 22:53

@Markbnl | 10-08-15 | 22:46
Nee, dat vind ik niet. Wat was je vraag?

Mark_D_NL | 10-08-15 | 22:53

@Liroy | 10-08-15 | 22:47
Busje staat net (verdekt opgesteld) na het viaduct in het gras.
En waar zie jij een vangrail ?

Ik zie het probleem niet.

Markbnl | 10-08-15 | 22:51

Prima agent dunkt mij. Aardig en professioneel. Niet meteen "LAAT ME MET RUST" schreeuwen, et cetera.

Wat ik me toch onwillekeurig afvraag bij dit filmpje... De politie heeft t altijd over veiligheid, achter de vangrail staan leer je al bij je theorie, et cetera.
Maar dat busje staat behoorlijk dicht langs de weg, en daar zit hij gewoon in; is dat niet een eh... tikje gevaarlijk?

Liroy | 10-08-15 | 22:47

@Mark_D_NL | 10-08-15 | 22:45
Is ook wel een beetje vergezocht vind je niet ?

Markbnl | 10-08-15 | 22:46

@Meeroever | 10-08-15 | 22:29
Lijkt mij ook niet meer dan terecht. De bonden werken mee aan het onveiliger maken van het verkeer. De kans is natuurlijk groot dat mensen het er lekker van gaan nemen, beetje scheuren. En dat daardoor extra ongelukken gebeuren.

Mark_D_NL | 10-08-15 | 22:45

@Meeroever | 10-08-15 | 22:41
Van mij mogen ze, is iig al 1 doelgroep die wel bereid is tot acties, dat zien we voorlopig nog niet bij de rest van de softe Hollanders die alleen maar op Internet hun gal spuwen.

Markbnl | 10-08-15 | 22:44

Cursusmateriaal, indeed.

Piet Karbiet | 10-08-15 | 22:41

@F. von Zeikhoven | 10-08-15 | 22:38

Ken geen agent die blij is met de nullijn van jaren en de sigaar uit eigen doos die ze dit jaar kregen. En het lijkt me sterk dat ze achter de huidige politiek en regelgeving staan. De meeste zien verdomme op straat wel dat bijvoorbeeld het wietbeleid van geen kant deugt.

Ik denk dat de actiebereidheid hoog is.

Meeroever | 10-08-15 | 22:41

Bottom line is: de Telegraaf had het fout.

Nou, dat is wel vaker, dacht ik zo.

wapster | 10-08-15 | 22:40

Hoe moeilijk kan het zijn. Het is helemaal geen 100% AXIE. De pliesiebond en bondroeptoeter Algemeen Dagblad houden het werkelijke aktiebereidheidspercentage keihard angstvallig buiten beeld. Maar ik heb dan weer uit doorgaans goed ingelichte bron dat er hier in 070 niet bijster veel AXIE pliesies zijn... Het is vooral een guerrillamarketingverhaal. En de overheden trappen er massaal in. Evenals de hoernalistiek natuurlijk. Also, GS-redactie, haal dat jankertspercentage maar eens naar boven, kijken wat er dan nog over blijft van deze oproerkraaierij...

F. von Zeikhoven | 10-08-15 | 22:38

+1 voor een normale reactie van de agent! :)

R5593 | 10-08-15 | 22:35

@Eurotokkie | 10-08-15 | 22:22
En dan? iedereen 90 op de snelweg?

Dan kan je ook 90 rijden in een woonwijk.

Markbnl | 10-08-15 | 22:33

Ok toegegeven een (bijna onverwachte) normale reactie van de agent in kwestie. +100 punten

@Pliesie, filmpje gebruiken om de juniors instructie te geven. zo moet het jongens en meisjes.

Onze man in Mockba | 10-08-15 | 22:30

@Mark_D_NL | 10-08-15 | 22:25
Ja sinds kort staan er bordjes dat je bv binnen de bebouwde kom gewoon 40KM/h of 20 harder mag rijden, niet gezien ?

Markbnl | 10-08-15 | 22:29

Ik miste alleen nog het moment waarop de agent zei dat te grote verschillen in snelheid van verschillende voertuigen de kans op (dodelijke) ongelukken verhoogd. En dat de agent wel aan iedereen aanraadde zich gewoon aan het snelheidslimiet te houden.

Want nu is alles goed, maar zodra er ongelukken gebeuren of voetbalrellen of wat dan ook dat in verband kan worden gebracht met de politiestaking dan is er natuurlijk direct een VVDlamlul, een minister ofzo, die moord en brand schreeuwt en de schuld afschuift op de bonden..

Meeroever | 10-08-15 | 22:29

+1 voor die flitser agent zonder cameravrees. Ik kan me nog een totaal ander krampachtig flitsagent filmpje herinneren met ene Jensen... ehh Rutger Castricum bedoel ik. Ook +1 voor de actie, want voor de politiek is snelheidshandhaving niets meer dan een grote ordinaire melkkoe en gegarandeerde inkomsten. Al moeten gevaarlijke snelheidsduivels wel gewoon een flinke prent krijgen tijdens de actie.

XaleX_2 | 10-08-15 | 22:27

Wat een sympathieke kerel, mag ook wel eens gezegd worden. Keurige agent, petje af. En bonnen boven de 20km te hard lijken me prima.

Hunter S. Thompson | 10-08-15 | 22:27

@Markbnl
Daar rijden allemaal mongolen in dikke BMW's die met dik 200 op je bumper af komen vliegen en jou voor de lol best effe van de weg willen douwen, want ze hebben haast.

wapster | 10-08-15 | 22:27

Sympathieke vent

pluk-87 | 10-08-15 | 22:26

Een statement maken en daarmee de kans op ongelukken verhogen. Knap.
--
Op sommigen wegen is 20km toegestan op anderen 40km. Staat dit aangegeven? En wat gebeurt er op gevaarlijke wegen? Is het nu OK om op een 50km weg, 90km te rijden met alle gevolgen dan dien. Briljante Actie van de Politie...

Mark_D_NL | 10-08-15 | 22:25

Schuurbloempje | 10-08-15 | 22:23
Je gewoon aan de snelheid houden ,dit is toch niet zo moeilijk.

Eurotokkie | 10-08-15 | 22:24

Je kan ook gewoon niet te hard rijden, hele probleem opgelost. oeps vergeet ik de aso's
Deze agent +1

XaaD666 | 10-08-15 | 22:24

@eerstneukendanpraten | 10-08-15 | 22:19
Het is gewoon een onnodig stuk tekst wat u daar plaatst.

Markbnl | 10-08-15 | 22:23

Toch gewoon maar even Flitsmeister checken voor je weggaat, gewoon voor de zekerheid.

Schuurbloempje | 10-08-15 | 22:23

Als het goed is gaat het richting begrenzers , zeker als de EU zijn zin krijgt, dan worden flitsers overbodig.

Eurotokkie | 10-08-15 | 22:22


Markbnl | 10-08-15 | 22:17

Vraag uw eekhoorn eens waarom.

eerstneukendanpraten | 10-08-15 | 22:19

@flame_me | 10-08-15 | 22:09
Maar dat is nou het lullige, bij inbraken den ze niet stiekem toch hun werk. Ik vindt dit dus bet hypocriet en niet eerlijk. Los van het feit dat je niet als een malle hoeft te gaan rijden. Op de A2 kun je zonder enig gevaar 30 km. te hard. Zou nu dus een buitenkans zijn geweest en velen hebben misschien wel gedacht dat dat ook inderdaad probleemloos kon nu. Maar de politie is niet eerlijk geweest. Daardoor hebben ze nu toch mooi wat extra inkomsten weten te genereren. Heel slim, of fout. Zeg jij het maar. Mijn sympathie hebben ze er in ieder geval niet mee gewonnen.

Thunderbird | 10-08-15 | 22:18

@eerstneukendanpraten | 10-08-15 | 22:16
Wat heeft dat met dit onderwerp te maken ?

Markbnl | 10-08-15 | 22:17

En toch is die zanger met dezelfde naam uit Groningen die vaak in de Heerestraat zijn serenades te berde bracht een stuk beroemder dan de huidige Jan Roos.

eerstneukendanpraten | 10-08-15 | 22:16

Dus mensen dachten even van de gelegenheid misbruik te maken , hahahaha dan ben je echt een lul.

Eurotokkie | 10-08-15 | 22:14

@wapster | 10-08-15 | 22:11
Vertel, wat gebeuren daar dan voor spannende dingen?

Markbnl | 10-08-15 | 22:14

Mooi man, zelfs een surveillant(laagste rang) die gewoon Jan normaal professioneel te woord kan staan. Kunnen een bult hoofdagenten en brigadiers nog een puntje aan zuigen.

Politie +999

Harde Kopkaas | 10-08-15 | 22:14

Ik vind dat flitsen helemaal top. Met minimale middelen houdt een enorm deel van de automobilisten zich een beetje in, met veel minder verkeersslachtoffers tot gevolg. Iedere dag op de radio omroepen zodat het net lijkt of ze overal staan, terwijl in werkelijkheid er hooguit een man of zes mee bezig is. Dat is gewoon briljant.
Wie wil weten hoe het eraan toe gaat zonder flitsers, moet eens een rondje rond Sicilië rijden. Dan zit je ook niet lekker in de auto.

wapster | 10-08-15 | 22:11

@prutt_stift | 10-08-15 | 22:04
Verkoop je huis, zeg je baan op. En ga. Wat houd je tegen? Je pensioen? Dat wordt afgepakt door de EU. Daar zal een fappende Turk van 55 mee aan de haal gaan. Of een spaanse taxi chaufeur. Misschien je huis vrij als je 70 bent. Dat hoop je? Kleine kans. Alles wat je erop gaat verdienen wordt afgeroomd dor nieuwe eu belastigen of dalingen van huizenprijzen onder invloed van de influx van kanslozen en de focus van de EU op een aantal Regio's.

Mark_D_NL | 10-08-15 | 22:11

@Thunderbird
Nou ben ik ook niet mierenneukerig wat betreft snelheidsovertredingen maar het is wel zo als de politiebonden hadden aangekondigd niet in te grijpen bij inbraken, maar ze doen het stiekem toch dan had ik dat niet hufterig gevonden.

Met andere woorden omdat er niet wordt bekeurd hoef je niet als een malle te gaan rijden. Blijft je eigen domme schuld.

flame_me | 10-08-15 | 22:09

@Markbnl | 10-08-15 | 22:02
.
Correct, BOA's hebben iets aan wat er op lijkt.
Dat is bewust moeilijk te zien als je er met 107 km/u langs flitst. En ook nog zit te typen...

Piet Karbiet | 10-08-15 | 22:08

@Skunk57 | 10-08-15 | 22:05

Praat even voor jezelf...

overVecht | 10-08-15 | 22:06

precies, zo kan het ook dus. Gewoon netjes antwoord geven dan is er niks aan de hand. En je bent een mongool als je op een 80km weg 120 gaat rijden, dus wat dat betreft is 20km prima om een statement te maken.

eightfour | 10-08-15 | 22:06

Wij, reaguurders van Geenstijl, (ja, ik reken jullie daar ook onder) zijn wetsgetrouwe Nederlanders en daarom houden wij ons keurig aan de maximum snelheid. Voor ons zijn camera's niet nodig.

Skunk57 | 10-08-15 | 22:05

Sowieso worden we te veel gecontroleerd in dit kutland.
Ik haat het hier sinds een laar jaar zó vreselijk, maar ik kan niet weg. Met als bijna iedereen ben ik slaaf van de overheid. Met een hypotheek en in loondienst enzo.

Had ik maar de kloten om hem gewoon te smeren, alles achterlatend en hup, naar de Andes. Of de Amazone, Outback, of weet ik veel waar.

Schijtland. Schijtoverheid. Schijtbevolking. Schijtstamppotten. Dus dat. Doei. Joe.

prutt_stift | 10-08-15 | 22:04

leuke en nette flitsagent die het netjes uitlegt
jammer hé jan?

ShoveASockinit | 10-08-15 | 22:03

Kijk nou, een politieagent die snapt hoe je met de pers moet omgaan. Chapeau.

Mark_Pugner | 10-08-15 | 22:03

-weggejorist-

Droop | 10-08-15 | 22:02

Hey meneer agent, ik vind u oke!

Droop | 10-08-15 | 22:02

Boven de 20 km per uur te hard is ook gewoon te hard, want dan is het snelheidsverschil met het overige verkeer te groot. Prima actie dus, van mij mogen ze dat vaker doen :)

Fedor Emelianenko | 10-08-15 | 22:02

binnenkort zo'n goede kentekenplaat voor NL dan heb ik nergens geen last meer van....;-)

Onze man in Mockba | 10-08-15 | 22:02

Piet Karbiet | 10-08-15 | 21:53

Kan zijn dat deze ook op kenteken checkt ivm openstaande boetes etc.
Maar volgens mij toch echt voor de snelheid, en BOA's hebben volgens mij geen strepen. (weet ik niet zeker)

Markbnl | 10-08-15 | 22:02

Hoe je het ook wendt of keert, te hard is te hard. Er zijn regels, daar moeten we ons nu eenmaal aan houden.
.
Wil je harder? Ga je harder. Krijg je een boete? Dan ook niet zeuren...
.
Simpel!

davimore | 10-08-15 | 22:00

Politiebond zegt: Dat bepaald de agent helemaal zelf. Maar ondertussen wel het bericht de wereld ingooien dat ze niet zullen flitsen. Dat is opzettelijke misleiding. Reden om ze aan te klagen. Mensen die normaal niet te hard zouden rijden zeggen dat je hard kan rijden is uitlokking en dan vervolgens toch gaan flitsen. Dat is ronduit smerig.

Thunderbird | 10-08-15 | 21:58

Goh wat een pluimen allemaal voor deze agent maar ik had toch even genoemd dat de maximum snelheid niet alleen met de politiebond te maken heeft en of je wel/niet geflitst gaat worden.

Simon_GS | 10-08-15 | 21:58

Meestal zijn het BOA's met op politie-uniformen gelijkende pakken. Deze was wellicht met iets anders bezig.

Piet Karbiet | 10-08-15 | 21:53

Bij een BOA had Jan vast andere antwoorden gekregen, getuigen het filmpje van Rutger.
Prima agent in dit geval.

Markbnl | 10-08-15 | 21:53

Kijk zo kan het dus ook. Gewone vragen stellen, normale antwoorden terug krijgen. Agent maakt goede indruk.

TouchSmart | 10-08-15 | 21:52

Pluim voor de agent die prima met Jan weet om te gaan.

crunchytail | 10-08-15 | 21:51

Toffe agent, 1000 punten!!!

Willianus Wortelus | 10-08-15 | 21:51

Veel minder agenten langs de weg, bij het voetbal kan het opeens ook. Maar daar valt dan ook minder te collecteren.

Piet Karbiet | 10-08-15 | 21:48

*trots*

Ommezwaai | 10-08-15 | 21:48

Ik vind 20km prima redelijk, daarboven rijdt je gewoon ruim te hard en moet je niet zeuren als je gepakt wordt. Dit bespaard 80-90% van de automobilisten hun boete, en kost de overheid al ruim voldoende.
Niet dat het van mij niet mag, maar ik vind het een domme suggestie van de telegraaf, en als je het op basis van dat bericht voor waar aanneemt en met 160 langs een flitser gaat rijden ben je gewoon een domme idioot.

noerg | 10-08-15 | 21:45

Op de A6 is het dagelijks raak met deze struikrovers.
Van Jan had ik de vraag wel verwacht: "Is uw moeder trot op u"?

Ommezwaai | 10-08-15 | 21:44

Je fatsoen houden tegen Roos, je moet het maar kunnen. +1 agent.

Ron Burgundy jr. | 10-08-15 | 21:42

Wat gaat Jan Roos hard. Over twee jaar staat ie bij Ranking The Stars te shinen. En over 10 jaar nog steeds.

Bluebook | 10-08-15 | 21:41

Pluim inderdaad voor deze agent. Topreactie en niks geen stuiptrekkingen...

Ook mooi dat Roos niet op verdere sensatie uit is.

overVecht | 10-08-15 | 21:40

Zo horen agenten te zijn. +1

Wumbo | 10-08-15 | 21:40

Hey! Rollins, ja dat waren nog eens tijden, met the goog old Rutger! Machtig mooi filmpje!

Jan de Hoop | 10-08-15 | 21:39

Meneer agent +1

Heilige Wrat | 10-08-15 | 21:39

Ik vind ook pluim voor de agent. Heel wat anders dan die proleet met Ruktor destijds.

Speitoptantje | 10-08-15 | 21:38

Langs de snelwegen flitsen politie agenten toch niet? Dat zijn BOA's...

sunoda | 10-08-15 | 21:35

De politie, altijd je beste vriend !
(Toch ?)

Wijze uit het Oosten | 10-08-15 | 21:33

Zeer professioneel te woord gestaan. +1 voor meneer agent

Anarcist | 10-08-15 | 21:32

Natuurlijk kiezen ze de weg van de minste weerstand. Aard van het beestje. Op mijn diepe minachting mogen ze al jaren rekenen.

Godsammekraken | 10-08-15 | 21:32

Racen, leuk. +1

BaloeDeBeer | 10-08-15 | 21:32

Sympathieke flitsagent. Ook wel eens leuk voor de verandering.

Handige Harrie | 10-08-15 | 21:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken