VIDEO. Zo gaat een Nutrilon-bende te werk
Hier volgt een bericht voor alle Harrie Piekema's in heel Nederland. Dus ook die van de Jumbo, Lidl, Aldi, Spar, Sligro etcetera. Kijk goed naar deze tronies, waarde filiaalchefs. Dit is een actieve Nutrilon-bende. CCTV-beelden zijn van een AH-filiaal, ergens in de Randstad, dat geplunderd wordt deze gewiekste bende. Bussen babymelkpoeder van 12 euri doen in Chinaland 60 euri, wat een aanzuigende werking op het boeventuig naar de supermarkten toe tot gevolg heeft (en nog meer idiote toestanden). Deze bende opereert als volgt. Met 4/5 man/vrouw komen ze de winkel binnen. Rauzen de Nutrilon in een plastic tas, die vervolgens überkalm aan een mannetje bij het klaphekje wordt overhandigd, die weer überkalm wegloopt naar de getaway car op het P-terrein. (Tijdens het 'klaphekje-moment' gaat vaak iemand van de bende bij de service-balie de medewerkster afleiden.) Even later verlaat de hele bende het filiaal, en gaan ze naar een volgende super. De schade was in dit geval 180 euro. U bent bij dezen gewaarschuwd, O Piekema.
Reaguursels
Inloggen60 euro voor Nutrilon in China? Wat een ongefundeerd bedrag. 25 a 30 euro is meer in de richting van het huidige prijsniveau. Kilo luchtpost 5 euro, vervolgens mag je de winst nog delen met Chinese wederverkoper en calculeren met eventuele inbeslagname (want illegale import); al met al valt die Geweldige Winstgevendheid wel mee ( maar je verbeterd je marge aanzienlijk als je het steelt...)
Wat raar dat het WEER kansloze baardapen zijn zeg.
Tuurlijk kost dat bakken met geld, het volgen van -alle- handelaren. Alleen je hoeft ze ook niet allemaal te volgen. Laat staan allemaal op hetzelfde moment. Maar ja, er zullen redenen voor zijn dat ze momenteel niet alle handelaren volgen. Ik zit niet bij de Belastingdienst of NVWA.
.
Ondanks dat er beschikbaarheidsgarantie bij de Nutriciavoorjou.nl is, mag je daar maximaal 2 pakken per week kopen. Tuurlijk, easy om te omzeilen. Alleen je bent makkelijk/sneller uit bij de supermarkt, met (gemiddeld) 1 pak per dag per supermarkt. Maak een ronde door, let's say, 010, en je hebt op één dag 15 pakken. Minimaal. De beschikbaarheid in de winkels is écht sterk verbeterd de laatste tijd.
.
De verpakkingen waarmee op stift is geschreven zijn nog steeds minder in trek dan onbekraste verpakkingen. Wel meer als eerst, omdat ze er nu op kunnen vertrouwen dat er geen verschil qua inhoud in zit. Desondanks zit er toch echt verschil in wat ze willen hebben. Je ziet ook goed het verloop in welke ze willen. Was het eerst nog 1/2/3, nu is 4/5 meer in trek. Wat veel winkels overigens ook nog wel willen doen, is één maal per dag alle Chinezen welkom heten. Op dat tijdstip mogen ze zoveel halen dat ze willen, zolang het maar één per keer is en dat ze daarna via de ingang de winkel weer betreden.
.
Ik heb hier ook ergens gelezen dat iemand op het briljante idee kwam om Nutrilon in zijn geheel niet meer te verkopen. Dat is natuurlijk geen optie. Je hebt een bedrijf om geld te verdienen en in Nutrilon zit momenteel geld. Flink geld. In de Randstad zijn al enkele ontslagen gevallen vanwege 'onbetaalde' verkoop via de achterdeur.
@Lloyd: Hilarisch hoe sommige supermarkten met benzinestift de prijs erop schrijven met het idee "in China betalen ze er 60-70 euro voor dus als we de prijs erop schrijven kopen de handelaren het niet meer!". Diezelfde winkels dachten ook slim te zijn door het hele pak te verkrachten met stift. In het begin werkte dat want dan ga je als handelaar toch naar de volgende winkel? Maar nu meer winkels het doen kopen handelaren ook deze pakken massaal op (want maakt toch niet uit als iedereen handelaar hetzelfde probleem heeft). De winkeliers moeten eens Nutricia achter hun broek aanzitten om het feit dat ze zelf meer dan 40% van hun Nederlandse productiecapaciteit naar China sturen. Dat zou meer zoden aan de dijk zetten dan dit soort vreemde fratsen.
Wanneer ik voor mijn zoontje een pak haal en ze in de winkel bij de kassa vragen of het voor eigen gebruik is en vervolgens (standaard) het pak volstiften... dan vraag ik ze altijd of ze dat ook zouden vragen als ik met condooms had gestaan "is het voor eigen gebruik? Vaginaal of anaal?" en er vervolgens een gaatje in prikken, want ja, handel!
Onzin dat het in China 60 Euro zou opleveren. De gemiddelde prijs daar is zo'n 30 Euro, inclusief transportkosten. Nog steeds bijna drie keer zoveel als hier maar je neemt als ouders nou eenmaal weinig risico met het leven van je kind. En dat loop je echt als je een lokaal alternatief koopt.
PS: één voorwaarde van het afknijpen van supermarkten en groothandel door Nutricia is dat zij 'beschikbaarheidsgarantie' bieden via wehkamp.nl en nutriciavoorjou.nl. In andere woorden: bewust de winkel afknijpen maar wel Nederlandse ouders (handelaren maken hier uiteraard ook gretig gebruik van maar is beter beheersbaar te houden - lees: ip blokkeren, adressen blokkeren, e-mail adressen blokkeren etc.) de garantie bieden dat ze online Nutrilon kunnen bestellen.
@einschtein:
Iedere handelaar laten volgen kost te veel geld en moeite. Je moet naar een gezamenlijke factor zoeken; namelijk de transportbedrijven. Zijn er maar een paar (grote) van actief in Nederland. Zij zelf doen ook transportbedrijf legaal en babyvoeding zwart dus kwestie van zeggen dat ze mee moeten werken (adressen van al hun klanten opgeven) of men eens gaat kijken hoeveel belasting mis gelopen is door hun zwarte babyvoedingshandel. Dat loopt tegen de half miljoen per transportbedrijf kan ik je nu al vertellen.
D66 zou zeggen: gewoon gratis verstrekken dat spul. Dat stopt het stelen vanzelf
Reality_check | 09-08-15 | 17:29
Oke, ben ik met je eens. Niemand zal weten hoeveel Nutricia echt op voorraad heeft en hoeveel ze daadwerkelijk verspreiden naar de supermarkten.
.
Blijkbaar wil de NVWA niet de moeite nemen om de handelaren op te rollen. Zo nu en dan lees je dat er een busje is onderschept, vol met Nutrilon. Als je een rondje rijdt door een willekeurige grote stad, zie je binnen no-time Chinezen voor de Nutrilon. Kwestie van volgen, me dunkt.
.
Ik vind het allemaal prima dat die mensen hun brood willen verdienen, het moet niet ten koste gaan van de beschikbaarheid voor de kinderen in Nederland. En als je als winkel besluit 'nee' te verkopen aan de huismama's, om via de achterdeur Nutrilon aan Chinezen te verkopen, tja.. Dan zorg je daar dus wel voor. Maar dat zou mij dus echt niet lekker zitten.
@Einschtein:
"maar puur hoeveel er beschikbaar is" moet zijn "maar puur hoeveel Nutricia beschikbaar stelt".
De hele handel kan zó makkelijk opgerold worden met behulp van de Belastingdienst, echter als de NVWA al moeite heeft met het in beeld brengen van de handel en slechts 3-4 handelaren heeft kunnen vinden tijdens hun onderzoek.... dan denk ik dat er onvoldoende kunde aanwezig is om daadwerkelijk een deuk in een pak boter te slaan.
Aangifte doen helpt niet. Recht in eigen hand nemen ! Niet omdat dat leuk is, maar omdat dat het enige is dat werkt. Paar vingers afhakken ? Why not. Voorhoofd brandmerken met "pas op, ik ben een dief" ? Why not. Een maand in je kelder donderen met wat water en brood ? Why not. Klinkt volgens sommigen vast extreem. Maar om dit land weer een klein beetje leuk/fatsoenlijk/veilig te krijgen zijn er ook extreme stappen nodig. En tot die tijd: de vervuiler (PVDA/CDA/CU/GL/D66-stemmer) betaalt gewoon mee. Gelukkig wel.
Die schaarste is er zeker weten wel geweest. Die is er in het begin geweest, momenteel al een tijdje niet meer. Winkels kregen helemaal niet genoeg om alle winkels voldoende te geven, dat is onjuist. Als een winkel 'nee' zegt tegen de reguliere klant, maar via de achterdeur wel aan de Chineze verkoopt: ja, leuk, maar dat is eigen keuze van hun. Meeste supermarkten krijgen momenteel al niet eens meer binnen aan de hand van je vorige verkopen, maar puur hoeveel er beschikbaar is.
.
Je laatste zin is zeker weten niet de insteek van Nutricia, ik snap ook niet hoe je daar bij komt. Ze hebben verschillende dingen geprobeerd, in combinatie met de supermarkten. Dingen die gewoon niet mogelijk waren of simpelweg niet mochten.
-weggejorist-
" Nog even tijdens een straatroof worden je dubbel-D`s afgekolfd.
Feynman | 09-08-15 | 13:13 "
Haha.. Ik zie het al helemaal voor me :)
@einschtein:
Er is helemaal geen schaarste geweest de afgelopen tijd. Nutricia spreekt niet voor niets over een 'bevoorradingsprobleem' in plaats van 'tekort/schaarste'.
Zij hebben deze situatie bewust gecreëerd en hebben meer dan voldoende voorraad van ieder nummer (behalve HA2 en in mindere mate Pepti, maar dit komt door de brand in Cuijk enige tijd geleden). Voorheen kregen winkels genoeg voorraad om de lege schappen mee aan te vullen, nu niet meer. Dit heeft niet te maken met dat deze melk er niet is, maar met het gegeven dat Nutricia het niet meer geeft. Deels om situaties zoals in Etten Leur (wat bij gigantisch veel winkels gedaan wordt) te voorkomen. Ik ken nog wel een paar Etos filialen maar ook supermarkten waar ze 'nee, sorry we hebben niet' aan klanten verkopen maar wel via de achterdeur aan Chinezen verhandelen. Logisch gevolg ook van het wegvallen van de groothandel (zelfde reden, Nutricia wil niet langer bevoorraden).
Nutricia is groot voorstander van service balies want hoe minder Nederlandse winkels verkopen (aan wie dan ook), des te meer zij zelf naar China kunnen sturen!
Kopen en doorverkopen loont nog steeds wel hoor, 8 euro per pak marge. Wat er anders is dan voorheen is dat veel Chinezen (de grotere handelaren met name) niet zelf meer de moeite nemen om zelf in te kopen. Door een groot handelsvolume kopen zij het nu in via dit soort
'niet-nederlanders' en 'niet-Chinezen' (tussenpersonen). Zij krijgen 2.00 - 2.50 euro per pak vergoeding voor het inkopen van de Chinezen, dit is natuurlijk lekker bijverdienen naast een uitkering. Wie slim is echter, die jat de boel gewoon en vangt 12.00 euro + 2.00 of 2.50 euro. Dat gaat veel sneller! Kan geen drugshandel tegenop, en word je gepakt? 1 dagje in de bak of 500 euro boete... PEANUTS!
Er sinds een geruime tijd geen schaarste meer in Nederland, althans voor de Nutrilon 1/2/3 standaard.
.
Het is geen beleid voor de supermarkt om Nutrilon via de servicebalie te verkopen. Wordt in vele echter wel gedaan, puur zodat je de balans kan houden. Personen achter de servicebalie staan er vaker langer achter dan de caissières. Die zullen dus sneller mensen herkennen die al zijn geweest.
.
De reden waarom sommige winkels het niet via de servicebalie doen heeft niets te maken met of het er wel of geen geschikt product voor is. Het wordt simpelweg niet ondersteund vanuit het hoofdkantoor. De ruimte die je dus gebruikt om Nutrilon op te slaan, lever je voor een andere assortimentsgroep in.
.
Nutricia heeft al extreem veel dingen geprobeerd, in combinatie met de supermarkten. Er is geen gouden oplossing, al lijkt verkoop achter de servicebalie de minste klachten te krijgen.
Reality_check | 09-08-15 | 15:52
Precies, de prijzen zijn dusdanig omlaag gegaan in China dat het voor een eenling niet meer loont om melkpoeder te kopen en naar China te sturen. Jammer genoeg bemoeien niet-Nederlanders en niet-Chinezen zich tegenwoordig ook met deze handel en hebben daarbij ook meteen diefstal en geweld geïntroduceerd. Want kopen en doorverkopen loont niet meer, maar jatten en doorverkopen nog wel. De Chinezen die je in de supermarkt ziet kopen het voornamelijk voor familie en kennissen.
Ik zie het al.... Jan Joris, joost en Piet, ga eens als de duivel die babymelk terugbrengen bij de rechtmatige eigenaar.
Nutricia stuurt zelf massaal Nutrilon naar China, dit is de reden waarom er sinds meer dan een jaar extreme schaarste is in Nederland. In China liggen de winkels vol met in Nederland geproduceerde Nutrilon, daarnaast hebben ze daar ook een officiële webshop welk Nederlandse Nutrilon verkoopt. Minimaal 40% van hun Nederlandse productie gaat direct op het schip naar China.
Door deze schaarste in combinatie met het moeilijker maken door winkels om Nutrilon te kopen gaan mensen steeds 'creatiever' te werk. En om heel eerlijk te zijn, je bent tegenwoordig al een crimineel als je melkpoeder koopt dus een heel naar gevoel zou ik er ook niet bij hebben om een winkel leeg te jatten. Wat veel winkels doen is hun Nutrilon via de servicebalie verkopen en wat ze overhouden verkopen ze via de achterdeur voor wat extra aan handelaren.
Overigens is het gigantische onzin dat de pakken hier voor 12 euro ingekocht worden en voor 60 euro verkocht worden in China. De huidige prijs in China is 20-30 euro, Nutricia verkoopt de Nederlandse babyvoeding voor 28,50 momenteel.
Nederlandse ouders kunnen gewoon via wehkamp.nl of nutriciavoorjou.nl ALTIJD bestellen. Genoeg in vooraad.
Wij hadden daardoor, in combinatie met die fabriek die in de fik was gevlogen, laatst geen melk meer :( Na 3 dorpen afgestruind te hebben eindelijk nog een blik gevonden..
Mbt borstvoeding: dats leuk een aardig totdat ze tanden krijgen...
@
overVecht | 09-08-15 | 13:27
U heeft het filmpje gekeken? De schappen leegtrekken en via het ingangspoortje zonder te betalen maakt iemand dus per definitie wel crimineel. Dat iemand die blikken op een rechtmatige manier verkrijgt en dan verscheept naar china zal me aan mijn reet jeuken. Overigens netjes mijn school afgemaakt en enkele jaren ervaring in de detailhandel. Daar werden zaken die interessant waren om te jatten over het algemeen iets beter beveiligd.
Roemeense nationaliteit, maar etniciteit?
Niet alleen Chinezen zien er handel in. Ik zie er eigenlijk ook wel handel in. Gewoon overal van die kut pakken kopen, op Marktplaats zetten en geld binnenharken als een malle. Waarom zou je dat niet doen?
Goh wat een verrassing. Hoe kan dat nou. Het zijn allochtonen.
Het Vijfde Wiel | 09-08-15 | 14:21
Chinezen zie er gewoon handel in, en ik kan ze geen ongelijk geven.
Meeroever | 09-08-15 | 14:21
Ik heb niets gezegd over het uit de schappen halen, maar wellicht dat deze producten in een vitrine geplaatst kunnen worden of iets dergelijks, doen ze bij de Aldi ook met bepaalde duurdere artikelen. Snap ook niet dat er niet meer Nutilon wordt geproduceerd, er zijn melk overschotten .. Ik heb overigens nergens gelezen dat er vanuit China minder vraag is naar Babymelk.
Dit stelende rifraf tuig neemt wel de plek in van gelukszoekers die alleen maar hun hand willen ophouden en daar geen baan voor terug eisen enzo
Nee hoor, deze mensen hadden gewoon al Nutrilon-babymelkpoeder in andere winkels gekocht (bonnetje(s) ervan zit(ten) gewoon in de tas). Maar ze vonden het zo onzinnig om met die tas door de winkels te sjouwen. En dus gaf hij die tas aan zijn maat.
.
*Deal sluiten gaat met Nutrilon en webwinkel begint op
www.nutrilonbabymelkpoedershop.nl *
dit land word leeggeroofd op alle fronten door iedreen die maar wil... en wij maar betalen..
Welkom in het VerenigdProletariaat der Nederlanden
Wat mij opvalt dat dit tuig zich wel in Nederland vestigt
Ook valt het op dat ze een kleurtje hebben.
Ik ken iemand die is doodgegaan aan Nutrilon.
Voor mensen die hier zien dat ze netjes afrekenen .
www.visio.org/nl-nl/home
@JI-HAAT | 09-08-15 | 14:14
Er wordt wel meer gestolen. Dan kun je wel meer uit de schappen halen. Risico van ondernemer zijn, er is gewoon tuig in de wereld. Haal je het uit de schappen dan laat je het tuig je leven bepalen. Vreemde is dat de melkprijs daalt mede omdat er minder vraag naar melkpoeder in China is en er veel meer melk wordt geproduceerd. En toch jatten ze nog melk en verkopen het door. Blijft vreemd.
JI-HAAT | 09-08-15
Ja inderdaad, in dit geval is het gewoon misdaad. Maar voor zover ik weet is dit geen schering en inslag. Meeste Chinezen "investeren" gewoon. Betalen 12 euro en verkopen het voor 60 in China. Ik vind artikel zwaar generaliserend. Lekker Televaag weglezend. Maar ja, GS is dan eigendom van dezelfde groep.
Je kunt in de betere import supermarkten in China gewoon Nederlandse Nutrilon kopen..
Ik snap het niet.. ze betalen toch voor de spullen? Of zijn we allemaal ineens criminelen voor het betalen voor spullen?
Ik kan er niet mee zitten. Alleen die naam al: Nutrilon bende. Het is geen criminele organisatie ofzo. Er wordt niets gejat, er is geen schade. Bussen worden netjes afgerekend. Wat mensen na aankoop ermee doen is hun zaak. Laat Nutrilon een lijntje opzetten naar China ofzo. Gouden markt.
Het Vijfde Wiel | 09-08-15 | 13:30
Wat is er dan te zien in het filmpje? Een vent staat bij de ingang te wachten, zijn handlanger heeft in de winkel een zooi Nutrilon in een AH zak gestopt, en geeft die vervolgens af. Dat is zonder te betalen hoor.
Wat mij betreft mag de AH helemaal ISIS gaan op die lui. Even afrekenen met 1 zweepslag per gestolen euro.
Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Ongelovige atheïst | 09-08-15 |
Het wordt niet gejat, elk blik wordt gewoon aan de kassa afgerekend. Daarna met vette winst doorverkocht, maar daar is niets mis mee. Vrije markt enzo. Als ik iets koop is het van mij en staat het mij vrij het door te verkopen.
Heerlijk, weer zo'n prachtig staaltje van cultuurverrijking!
Waarom zou je een goed lopend artikel uit je assortiment halen? Het is ook niet alsof de supers een schadepost oplopen, integendeel. Daarbij; haal het uit het assortiment en Chinezen stappen ook op ander merk over. Wij hebben gewoon een hele goede reputatie wat babypoeder betreft. Totale onzin Nutrilon uit schappen te halen. Ook nogal naaistreek richting Nutrilon zelf.
@Het Vijfde Wiel | 09-08-15 | 13:52
Hoezo ze lopen geen schade op? Het wordt met tassen tegelijk gejat (a 10 Euro per doos). En nee, het is de Chinezen te doen om de Nutrilon.
zonder te kijken vermoed ik lui van noord Afrikaanse komaf met uitkering en te veel tijd.
@oplooprem | 09-08-15 | 13:38
Snuiven?!?! Idioot!
Je moet die shit spuiten... het liefst zo puur mogelijk.
Ongelovige atheïst | 09-08-15 |
Waarom zou je een goed lopend artikel uit je assortiment halen? Het is ook niet alsof de supers een schadepost oplopen, integendeel. Daarbij; haal het uit het assortiment en Chinezen stappen ook op ander merk over. Wij hebben gewoon een hele goede reputatie wat babypoeder betreft. Totale onzin Nutrilon uit schappen te halen. Ook nogal naaistreek richting Nutrilon zelf.
In een Emte-supermarkt was dat.
Het verbod is niet overal bekend. Toen ik op doorreis was in Hoornaar (naast Gorinchem) zag ik dat de Chinezen daar gewoon (minstens) 10 bussen aan de kassa afrekenden.
Heeft iemand die Chinezen wijs gemaakt dat Nutrilon bestaat uit potentie verhogende gemalen tijgerbotten?
Oplossing is simpel; gewoon de Nutrilon uit je assortiment halen. Ben je meteen van deze onzin af. Alle andere merken vinden ze niet interessant. En voor de jonge moeders zijn die andere merken nog genoeg te verkrijgen. Onze kinderen zijn groot geworden op de Friso babyvoeding. Prima spul, net als een hoop huismerken. Je hebt wel oogkleppen op als je stad en land af gaat om een pakje Nutrilon te zoeken. En daarnaast; hoeveel babypoederfabrieken denk je dat er zijn in NL?
heb geprobeerd het te snuiven; echt niet lekker!
-weggejorist-
Kom net uit de Jumbo. Zulke figuren vallen hier op als een olifant in een aardbeienveld wat maar goed is ook, want Jumbo neemt veel personeel aan "wat elders op de arbeidsmarkt niet zo goed uit de verf komt".
off topic; Jupiler-reclames op gs? homerlover | 09-08-15 | 13:01 heb jij nog windows 2 ofzo?
Rasechte Chinezen, dat zie je meteen.
Achteraf gezien was het beter geweest om die Chinezen gewoon Nutrilon te verkopen.
Geinig om te zien hoe het verbieden van goederen die volop verkrijgbaar zijn toch weer criminaliteit aanzuigen als een malle. Zoiets zie je niet aankomen natuurlijk.
@Julia | 09-08-15 | 13:28
Te gek voor woorden dat die kennis van u haar tieten niet gebruikt voor d'r kleine. Die dingen heeft moeder natuur speciaal daarvoor ontwikkeld. Ze heb d'r tieten zeker nodig om te showen als ze de stad in gaat.
overVecht | 09-08-15 | 13:22
Inderdaad, deze Chinezen betaalde netjes.
@F#ckingAwesome | 09-08-15 | 13:21
Dat is wat ik kreeg te horen... Schapvolume argument wuifde ze weg en lieten ze de blikken tabak zien met de medeling:
'Nee... dat is onzin. Dan zouden we wel een tabakpot uit de selectie halen want daar verdienen we minder aan en is minder in trek'
Dus... prima dat het onzin is wat ik zeg in jouw ogen. Ik meld slechts wat ik te horen kreeg toen ik navraag deed.
Alle overbodige aftermovies komen onderhand in 8k op internet. Waarom achterblijven met investeringen die een hogere prioriteit hebben?
Ik kan er niet mee zitten. Alleen die naam al: Nutrilon bende. Het is geen criminele organisatie ofzo. Er wordt niets gejat, er is geen schade. Bussen worden netjes afgerekend. Wat mensen na aankoop ermee doen is hun zaak. Laat Nutrilon een lijntje opzetten naar China ofzo. Gouden markt.
@Feynman | 09-08-15 | 13:13
Hehe, je melk of je leven!
@van heinde en verre | 09-08-15 | 13:22
Idd. Kennis van mij heeft een baby... ze moet alle winkels in haar woonplaats af en heeft dan nog steeds geen babymelk waardoor ze genoodzaakt is in andere steden te zoeken. Te gek voor woorden.
@GOEM | 09-08-15 | 13:22
Het zal mij een rotzorg zijn wie wat waar en hoe verkoopt... maar ik geef alleen aan wat ik terug krijg als argumenten waarom het niet zo is. Want naast wat roeptoeteren op de internets roeptoeter ik ook in het echte leven en doe navraag over zaken die ik ogenschijnlijk niet vind kloppen maar volgens de wet zijn toegestaan wat mensen die Nutrillon inslaan (maar wel betalen) en vervolgens doorverkopen niet tot criminelen maakt. Maar blijf gewoon lekker op internet blaten in jou geval. Doe vooral niet zelf ergens navraag. Dat is wellicht voor iedereen ook beter. Eerst je middelbare school afmaken.... dat is waarschijnlijk al moeilijk zat.
Als je een baby hebt en Nutrilon wil kopen, dan kan je per keer maar 1 bus kopen, als ze uberhaupt op voorraad zijn. Dit staat dus de facto op rantsoen in Nederland. Door de Chinezen. Dat is toch ronduit belachelijk?
@ElMatadero | 09-08-15 | 13:18
Bij ons zijn het altijd hypersensitieve kudt Marokkanen met dito wijven die met twee zwarte Golfjes 5 GTI aankomen rijden... verder verschilt de door jou benoemde werkwijze geen haar met de werkwijze van deze slimmeriken.. want dat zijn ze... ze overtreden de wet niet en weten toch relatief snel rijk te worden... Dus zolang het kan en mag heb ik liever dat ze dit doen dan de zoveelste zelfstandige te beroven en thuis te laten zitten met PTSS.
@overVecht | 09-08-15 | 13:17
En plantjes, postzegels, scheermesjes, batterijen. Ik zie het probleem niet. Helemaal prima allemaal, maar uiteindelijk wordt deze inkomstenderving aan de consument doorberekend en zijn we allemaal de lul door deze criminelen.
@GOEM | 09-08-15 | 13:05
Nope. Het ZOU de oplossing zijn ware het niet dat men niet wil dat de klant aan de balie moet staan waar ook kankerverwekkende zaken worden verkocht.
Je verkoopt zeg maar niet doodmakende middelen aan dezelfde balie als middelen die je juist horen te laten leven.
overVecht | 09-08-15 | 13:17
Haha, complete onzin. Gaat om schapvolume in dit geval, die is er meestal niet achter een balie.
overVecht | 09-08-15 | 13:17
Lekker belangrijk wat ze nog meer bij een balie verkopen..
In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden zijn het toch weer naffers, de bezitters van het monopoly op narigheid in onze samenleving.
Ooit gehoord van een Chinees die een overval pleegt?
Heb het gisteren gezien, auto vol met Chinezen op de parkeerplaats en dan één voor één naar binnen. Ik wilde ze nog even vragen in het Chinees of ze hulp nodig hadden, maar ik heb het maar zo gelaten.
@GOEM | 09-08-15 | 13:05
Nope. Het ZOU de oplossing zijn ware het niet dat men niet wil dat de klant aan de balie moet staan waar ook kankerverwekkende zaken worden verkocht.
Je verkoopt zeg maar niet doodmakende middelen aan dezelfde balie als middelen die je juist horen te laten leven.
En altijd weer die allochtonen, het zou verboden moeten worden.
1. Waarom?
2. Welk systeem heb jij bedacht om GS in de lucht te houden met bemmende stukjes cq. hoe ga je dat betalen?
3. Stop jij in ieder geval eerst eens met dubbelposten... ok?
Nog even tijdens een straatroof worden je dubbel-D`s afgekolfd.
Roemeniërs, die herken ik zo!
Hier staat het bij de peuken, na aanschaf wordt het pak met een dikke stift aan alle kanten beklodderd en staat er ook groot Sold op.
Nederland is ziek
Oproep aan alle Piekema's: koopt allen hi-res camera's zodat we die donderstenen nog beter aan de www schandpaal kunnen hangen! (want beelden onscherp) - ik eisch soepsidie voor Hi-res camera's voor ondernemers!!
Voor die winsten zou je het bijna gaan versnijden. Met cocaine bijvoorbeeld.
@overVecht | 09-08-15 | 13:03
Daarom dus achter de balie vandaan verkopen...
Bij AH? Dan is het niet erg! AH mag van mij helemaal uit het straatbeeld verdwijnen.
Ik zie dit in Den Dolder, waar ik werk, dagelijks gebeuren. Diverse keren melding van gemaakt maar elke keer krijg ik te horen dat ze het weten maar niet weten wat ze er aan kunnen doen. Voornamelijk omdat als ze de daders aanspreken naar een heterdaadje heel veel trammelant hebben in de supermarkt wat zeer waarschijnlijk de vele geldvermogende klanten uit Bosch en Duin etc. zal doen uitwijken naar de de Albert Heijn in Bilthoven. Dus kiezen ze eieren voor hun geld puur uit angt voor wat ik hierboven meld.
Stelen terwijl je een enorme winst kunt krijgen als je het legaal aankoopt. Trouwens is er niet sprake van een melkoverschot? Kan er moeilijk nog een tekort aan zijn.
Een video opnemen van een beeldscherm. Dat moet toch anders kunnen zou je denken.
Gelukkig is het 4K en daardoor van hoge kwaliteit :-)
-weggejorist-
a.u.b. "geen stijl" hou 's op met die reclame van jupiler te blijven herhalen en er dan 240 reclame-reacties er onder te zetten,
Zijn het hier nou alweer lichtgetintiërs, of lijken ze er alleen heel erg op? Die zooi dan maar lekker vanachter de servicebalie gaan verkopen.
Gewoon achter de balie dat spul, net als sigaretten en scheermesjes.
Met borstvoeding heb je dat niet...
Nog even en de totale EU-politiestaat is pure noodzaak.
REAGEER OOK