Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS: 'Trotse NOS nomineert NOS als beste NOS'

emmyinschrijving.png De NOS heeft een Emmy-nominatie "gekregen" omdat ze vorig jaar op het juist moment hun camera's op de juiste MH17-rouwstoet op de juiste snelweg wisten te richten en daar de juiste versie van de Last Post onder hebben gemonteerd. En vergis je niet, het juiste geluid ergens onder zetten is nog best moeilijk voor de NOS. En dat woordje "gekregen" staat tussen aanhalingstekens, want zoals het screenshot hierboven laat zien, heeft de NOS zichzelf moeten nomineren voor deze necrofilie-award: "Any non-U.S. organization or individual may submit a program." Hoe kun je nou godverdomme beweren dat je liever niet voor zoiets genomineerd wordt, zoals NOS-directeur Jan de Jong in het screenshot hieronder doet, als je nota bene JEZELF MOET NOMINEREN (pdf) om kans te maken op zo'n prijs? Sterker nog, de NOS heeft nog 400 dollar inschrijfgeld moeten betalen ook. VAN ONS GELD. Nooit stelde de Staatsomroep ook maar 1 kritische vraag in het hele, met de dag dubieuzer geworden MH17-dossier in het afgelopen jaar. Maar Jan de Jong loopt nu wel als een rennende rukker over het Mediapark met een enorme paal in zijn broek te fappen op een nominatie die hij zichzelf cadeau gedaan heeft. Ben er maar trots op, als straks de Emmy voor Necrofiele Eigenpijperij op je bureautje prijkt. jandejonghond.png UPDATE: LOL, NOS Communicatie in de voicemail. Rare geluiden er onder gemonteerd, zeg...
UPDATE: Jan de Jong beweert dat de NPO de NOS genomineerd heeft. Nice try, Jan, maar daar MOET de NOS van op de hoogte zijn geweest aangezien de rechthebbende van de beelden (de NOS dus) toestemming moet geven voor de nominatie: "Organizations or individuals who do not hold copyright ownership of a program must obtain consent from the rights owner before presenting a submission", zeggen de Emmy-regels. Dat zou betekenen dat Jan de Jong ermee ingestemd heeft dat hij tegen zijn zin genomineerd is voor een prijs waar hij toch trots op is. Niet dat het uitmaakt wat de formele route van je tong naar je eigen aars is...

Reaguursels

Inloggen

Gezeik over niks. Gewoon mooi gedaan door NOS. Next!

Vroegkaal | 08-08-15 | 17:18

*Zichzelf voordraagt voor het beste reaguurgels van 2015*
Gnha, het idee alleen al.

McMarx | 08-08-15 | 06:11

Iets met spijkers en heul laag water

Bicycle_Repairman | 07-08-15 | 23:33

@tweetybird,

Van mij mag het allemaal. Het is alleen onkies. Het voelt vies. En dat weet Jan de Jong en daarom doet ie alsof ie de nominatie liever niet had gehad, Daarna blijkt dat de NPO de nominatie mét toestemming van Jan de Jong heeft gedaan. Tot nu toe prima.
De uitzending mag best een Emmy krijgen maar communiceer een keer normaal. Dat gekonkel, gehuichel en geveins is decreten voor het gezeik. Niet het feit op zich. Als Jan de Jong een beeldje op zijn bureau wil is 400 $ best duur.

ristretto | 07-08-15 | 23:32

Nu ook bij Jinek. Maar geen woord erover dat ze zichzelf hebben aangemeld, natuurlijk.

watergeus | 07-08-15 | 23:30

@tweetybird 22:31
Nee, ik probeer je uit te leggen dat het nooit een goed idee is als de begrafenisfotograaf aan het einde van de avond op de bar danst.

tipo | 07-08-15 | 22:41

tipo | 07-08-15 | 22:17

O ja en ik heb wel eens een fotograaf na een begrafenisfeestje afgestoffeerd zien weggaan hoor.De man doet zijn werk en heeft gewoon niet dezelfde emoties als de nabestaande.

tweetybird | 07-08-15 | 22:33

Laat Van Leeuwen anders een stukje insturen. Dumpertreeten ofzo. Vast een goeie kanshebber.

His Lordship | 07-08-15 | 22:33

tipo | 07-08-15 | 22:17

Dus jij ziet liever een docu genomineerd worden waar je ze doodgeschoten ziet worden als dat ze al dood zijn en ten ruste gedragen worden. Vreemde man ben je. Champagne drinken op het feit dat je mensen afgeschoten ziet worden. Lijkt me zelfs wat morbide.Dat die mensen begraven worden door een drama doet ook niks af aan de waarheid.Op dat moment is dat de trieste actualiteit.

tweetybird | 07-08-15 | 22:31

Een goede documentaire over de sluipende ondergang van de Nederlandse samenleving past al jaren niet niet in het linkse staatsmediapropagandabeleid.

ad melkert | 07-08-15 | 22:19

@tweetybird 22:00
Je vergelijkt appels met peren. De taak van oorlogsfotograaf (waarheidsvinding) is totaal anders dan die van een begrafenisfotograaf (respect voor de slachtoffers via mooie beelden van een louterende ceremonie voor om te herinneren).

Een champagnefeestje doet geen afbreuk aan de waarheid, dus kan elke oorlogsfotograaf daar heen. Een champagnefeestje doet wel afbreuk aan het het louterende effect van het esthetische genoegen van een ceremonie, om de nare beelden van de dood naar de achtergrond te drukken, wat een begrafenisfotograaf nastreeft. Die blijft dus thuis en gaat geen champagne drinken in het openbaar om te vieren dat hij zijn werk doet. Dat is zo ongepast, dat hoef ik toch niet uit te leggen?

tipo | 07-08-15 | 22:17

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 22:01

Als het kwartje eindelijk bij je is gevallen kijk dan uit dat hij niet onder de kast rolt. Hahaha.

tweetybird | 07-08-15 | 22:07

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 22:01

Fout. Dan moet jij mij nomineren voor de olliebol award en dan moet ik daar toestrmming voor geven dat jij mij daarvoor nomineert om die award te winnen. Maar ja ik vind het goed maar liever had ik gehad dat je me voor de reaguurder van het jaar had genomineerd. Maar dat wil jij weer niet. Nou ik vind het toch een eer om genomineerd te worden dus doe dan maar voor de grootste olliebol award.

tweetybird | 07-08-15 | 22:05

@tweetybird oliebol | 07-08-15 | 21:12
Ik geef aan tipo hierbij toestemming om jou een oliebol te noemen. Uiteraard heb ik daar zelf niets mee te maken. Ik zal verbaasd reageren als tipo jou een oliebol noemt.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 22:01

tipo | 07-08-15 | 21:42

Hmm zeker nooit de boston docu gezien en de 911 docu's ook allemaal toendertijd genomineerd voor van alles en nog wat. Wanneer kruip je onder dat rotsblok vandaan. De 1 zijn dood is de ander zijn brood. En de NOS doet niks anders als andere omroepen op de wereld. Zelfs de meest dramatische foto's hebben die eer. Daarvoor er is werkelijks niks raars of vreemds aan. Het is in de wereld van awards en emmy's nooit anders geweest.En dat is gewoon de realiteit.

tweetybird | 07-08-15 | 22:00

@tweetybird 21:33
Ik vind het ongepast.

Die uitzending had een taak: het vergeten van de ondraaglijke leegheid (en smerigheid) van de dood van zo velen, door een esthetische ceremonie neer te zetten.

Dat dat gelukt is, dat bestrijd ik niet.

Deze zelfpijperij van de NOS-directie ondermijnt het doel van die uitzending nu volledig. Dat maakt de NOS-directie incapabel en vies.

tipo | 07-08-15 | 21:42

tipo | 07-08-15 | 21:25

Het lijkt ook een beetje op misgunnen op deze manier.jij vind het toch ook fijn als je van de baas waardering krijgt voor je werk. Nou zo ook hun.Daar werken ook mensen.

tweetybird | 07-08-15 | 21:36

tipo | 07-08-15 | 21:25

Nee de NOS directie kiest voor een nominatie. Zeg maar dr beste van de slechtste. Ze willen wel een nominatie maar hadden dit waarschijnlijk liever gezien met een ander programma waar degene die de nomitie uitbrengt weer geen brood inzag. En als de keus dan is of instemmen of geen nominatie hebben hun gekozen voor wel nomineren en dat is niet aan nou of mij om dat te bepalen maar aan de NOS. En geef ze eens ongelijk. Een emmy is toch leuk. Een soort waardering al is het voor ons vaak een overdreven feest.

tweetybird | 07-08-15 | 21:33

@tweetybird 21:19
De NOS-directie geeft dus toestemming voor iets dat ze liever niet wilt. Dat is een beetje sletterig...

tipo | 07-08-15 | 21:25

tipo | 07-08-15 | 21:12

Voor jouw geldt hetzelfde Nos is geen NPO en de NPO is geen NOS. NPO nomineert een programma van de NOS en de NOS geeft toestemming om het te nomineren maar dat wil niet zeggen dat ze er helemaal blij mee zijn omdat hun dus mischien een ander programma in gedachte hadden. Is dat nu zo moeilijk.Het is dus niet zo dat de NOS de NOS nomineert.Anders als dat kon hadden ze waarschijnlijk een ander programma genomineerd. Ik begrijp echt niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is. Degene die de nominatie aandraagt bepaalt welk programma hij nomineert en de NOS heeft er in geschikt maar niet geheel met blijdschap.

tweetybird | 07-08-15 | 21:19

@tweetybird 21:11
Ik zal het nog 1x uitleggen: de NOS kan zonder haar eigen toestemming door niemand aangemeld worden voor een Emmy-award, want dat staan de Emmy-regels niet toe.

tipo | 07-08-15 | 21:14

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 20:45

De fout die jij dus ook maakt. NPO is niet NOS.Heb je hem nu door. Geenstijl maakt hier een misser.

tweetybird | 07-08-15 | 21:12

@tweetybird
Noem me ouderwets, maar je goedkeuring verlenen aan een feestelijke aanmelding voor een wedstrijdje champagne drinken, en vervolgens doen alsof je dit nooit gewild had is een nieuwsbrenger onwaardig.

Bovendien zijn er wel betere journalisten te bedenken rondom MH17, die het fatsoen hebben om zichzelf niet aan te melden voor een champagnefeestje rondom 300 doden. Dan denk ik aan de vele repo's van Vice News, of aan die RTL-man die er direct in een tentje naast ging liggen met aangeschoten mijnwerkers. En niet aan een esthetisch orgasme ver weg van het gebeuren.

tipo | 07-08-15 | 21:12

tweetybird | 07-08-15 | 21:08

De NOS nomineert dus niet zichzelf.Dat doet de NPO. Ik zal het nog een keer uitleggen. De NPO is niet de NOS. Het zijn twee verschillende organisaties.

tweetybird | 07-08-15 | 21:11

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 20:45

Ja en. En de NOS nomineert niet de NOS. Maar de NPO nomineert de NOS. Daar zit toch echt wel verschil in. Zo gaat dat nu ook met films en awards.En de NOS heeft toestemming gegeven om die uitzending dan te nomineren. Is gewoon volgens de regels en heel normaal bij awards en emmy uitreikingen. Het is wat anders als de NOS ook zou bepalen wie de EMMY krijgt. Dan pas klopt er iets niet. Nee ik kan hier werkelijk niks vreemds in vinden. En waarschijnlijk is dat de NPO die uitzending heeft voor gebracht als nominatie en dat de NOS zelf heeft aangegeven daar eigenlijk niet blij mee te zijn maar er toch maar toestemming voor hebben gegeven al hadden ze zelf mischien wel iets anders op het oog om voorgedragen te worden waar de NPO mischien weer niks in zag. Dus nee niks raars.

tweetybird | 07-08-15 | 21:08

@tweetybird | 07-08-15 | 20:06
Eerst jezelf nomineren en dan verbaasd reageren en zeggen dat je die nominatie liever niet had gehad. Dat is wat de NOS doet. Huichelen.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 20:45

oliebolletje123 | 07-08-15 | 20:25

Nou vertel dat dan ook maar tegen andere landen. Hoeveel emmy dacht jij dat de two towers in america hebben opgeleverd. De docus daarover En zo zijn er vele landen die vergelijkbare dingen insturen. Niks vreemds aan. Dit is puur zoeken. Om het afzeiken.

tweetybird | 07-08-15 | 20:35

Watching the Wheels | 07-08-15 | 20:01

Hmmm ik ben toch bang dat u een beetje doordraaft. Denk niet echt dat dat nou de reden is om in te zenden hoor. Dat hebben ze echt niet nodig want die religie idioten blijven toch wel oorlog voeren dus aan oorlogen geen gebrek. Ik denk nu echt dat u iets ziet wat er niet is. Kan aan mij liggen hoor ,maar ik denk eerder dat ze het inzenden omdat ze er denken een Emmy mee in de wacht te slepen. Denk zelfs dat het geen enkele politieke bedoeling heeft de inzending. Het gaat er meer om hoe het in beeld is gebracht.Een soort waardering.

tweetybird | 07-08-15 | 20:31

Niet erg kies van de NOS om de treurnis van een natie te gebruiken ten eigen bate. Maar ja, de NOS is de laatste tijd steeds ranziger geworden.

oliebolletje123 | 07-08-15 | 20:25

Watching the Wheels | 07-08-15 | 19:52

Echt wel. Die dames brachten een leuk potje voetbal.

tweetybird | 07-08-15 | 20:08

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 19:50

Ja en is dat vreemd dan. Zo werkt dat meestal met nominaties.dus er wordt niks fout gedaan.Er wordt nu echt gewoon te ver gezocht. Mensen kunnen schijnbaar geen afstand nemen van het feit dat het nieuws vaak gemanipuleerd wordt. En dan mag schijnbaar een emmy ook niet. Belachelijk. Ik ben het er ook niet mee eens dat nieuws wordt gemanipuleerd maar kan daar wel afstand van nemen op het moment dat er iets wat daar niks van doende mee heeft. Dus omdat ze vaak het nieuws gekleurd brengen zou ik bijvoorbeeld ook maar niet naar de sport mogen kijken van de NOS. Volgens vele reaguurders hier.Onzin.Het is zeer zeker zo dat echt niet alles slecht is van de NOS. Maar ja de rancune zit bij veel reaguurders er zo in dat ze de zaken niet meer kunnen scheiden.

tweetybird | 07-08-15 | 20:06

@tweetybird | 07-08-15 | 19:51
Dat Koningslied is precies van dezelfde orde. Die dag vond ik trouwens wel positief geregistreerd door Joop van den Ende en consorten met die camera langs al die musicalbootjes. Dan weet je wat je kijkt, een commerciële club die via Willy zichzelf en Nederland probeert te verkopen. Ik vind dat een rouwstoet zich niet leent voor een prijs en ben van mening dat het politiek is dat ze zichzelf opgeven (NPO, NOS, maakt me niet uit). Waarom niet die 'Kroningsdag' ingestuurd destijds? Precies ... politiek en dat heb ik erop tegen. Ze sturen dit in omdat het gebruikt kan worden ter voorbereiding van een nieuwe wapenwedloop. Win-win, want de NOS leeft van oorlog. Het Journaal zou compleet leeg zijn zonder dagelijkse doden.

Watching the Wheels | 07-08-15 | 20:01

tipo | 07-08-15 | 14:42

Dus wat jij zegt is dat ze eigenlijk niet voor een emmy mogen gaan. Waarom ,omdat het jou niet welgelegen is. Onzin. Als ze voor een EMmy willen is dat hun keus.

tweetybird | 07-08-15 | 19:54

@tweetybird | 07-08-15 | 19:43
Je zit toch niet midden in de nacht damesvoetbal te kijken of wel :) ?

Watching the Wheels | 07-08-15 | 19:52

Watching the Wheels | 07-08-15 | 19:40

Ik zie het verband niet met de nominatie voor de NoS voor een nominatie.Die de techniek de cameras en de regie leveren. We zouden er trots op moeten zijn als we in nederland die emmy in de wacht zouden slepen. Nee inplaats gaan we zeiken. Als we wat willen zeiken kunnen we dat beter op een bagger koningslied doen van 500.000 euro wat uiteindelijk 48.000 euro heeft opgebracht. Tel uit je winst. Nee dit is echt zeiken om het zeiken dit keer. Zal wel door de warmte komen.

tweetybird | 07-08-15 | 19:51

@tweetybird | 07-08-15 | 19:43
Ook de update lezen, twiettie. NOS heeft NPO toestemming gegeven om te nomineren.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 19:50

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 15:01

Nope hier zit u fout. Npo en nos zijn tegenwoordig twee verschillende bedrijven in weze. Npo brengt de programma's en geven de opdrachten en de NOS voert de techniek en alles wat daarbij kijken komt uit. En de NPO kan dus weldegelijk de NOS nomineren. Is niks vreemds aan. Ik denk dat bijvoorbeeld een capt iglo gelijk heeft. Het is een zeiken om het zeiken omdat niet de NoS maar de NPO manipuleert met nieuws en iedereen die NPO nog steeds met de NOS assioceerd.En als ik de sportwedstrijden zie moet ik toch echt zeggen dat vergeleken met vele andere landen de NOS daar toch een puik stukje werk aflevert. Konden ze bijvoorbeeld in canada nog wat van leren met de voetbal dames wedstrijden die soms belabberd werden weergegeven als je de wedstrijden via de NOS gewend ben(camera techniek en regie)Ik vind nu dat de NOS ten onrechte afgezeikt word.

tweetybird | 07-08-15 | 19:43

@tweetybird | 07-08-15 | 19:31
Het heeft met elkaar te maken, ze manipuleren het nieuws omdat ze zich voortdurend (niet meer onafhankelijk) bewegen in die netwerkjes.

Watching the Wheels | 07-08-15 | 19:40

NOS Teletekst pag. 111: "Er zijn vier genomineerden. De andere zijn CBC uit Canada, om een uitzending over ebola, TV Globo uit Brazilië (de dood van Eduardo Campos) en een Indiase zender (de overstromingen in Srinagar)." Weer lekker geformuleerd 'om een uitzending over ebola'. Kat in het bakkie voor de NOS, rampen in derde wereldlanden spreken toch minder tot de verbeelding en je kunt Poetin moeilijk van ebola de schuld geven, dus die prijs is binnen! Goed hoor! Over de rug van die slachtoffers jezelf nomineren. Smakeloos.

Watching the Wheels | 07-08-15 | 19:37

Capt. Iglo | 07-08-15 | 14:35

Yep ik ben het geheel met u eens.

tweetybird | 07-08-15 | 19:32

Hmmm eigenlijk kun je het die nos niet eens kwalijk nemen. Ze doen in weze gewoon mee met de rest. Al die award uitzendingen of emmys bestaat bij alle kandidaten altijd al uit zelfpijperij en commercieele belangen ,wat dat betreft. Vindt dit niet zo erg. Vind erger als het nieuws gemanipuleerd wordt of de waarheid wordt verdraait of dat bepaalde zaken niet benoemd mogen worden. Maar dat is meer de NPO. De nos is in weze het bedrijf dat de camera's bedient en de techniek doet.En die in weze verder niet gaat over hoe de uitzendingen gebracht worden met woorden. Ik gun ze best die Emmy. Heb ik niet zo'n moeite mee.Tussen Npo en Nos zit een verschil npo is degene die de programma's maakt en uitzend en de NOS is degene die de techniek en alles wat daarbij hoort voor hun rekening neemt.. geef die gasten die Emmy.

tweetybird | 07-08-15 | 19:31

Tja wat moeten ze bij de NOS zonder rampen en oorlog, nu het voetbal ook al ... Als je een Emmy wilt winnen, kies een onderwerp waar Amerika bij betrokken is of belang bij heeft, werkte bij Peter R. ook. Hoe halen ze het in hun hoofd om de TV-registratie van een rouwstoet een prijs te geven. Hoe halen ze het bij de NPO en NOS in hun hoofd om zich voor zoiets op te geven? Voor de Elfstedentocht TV-registratie in 1985, 1986 en 1997 wonnen geen Emmy? O, niet ingeschreven. NOS is politiek ipv. onafhankelijk!!

Watching the Wheels | 07-08-15 | 19:29

@ Van Rossem

"Niet dat het uitmaakt wat de formele route van je tong naar je eigen aars is..."

Hahaha..... geweldig!

Yeah sure | 07-08-15 | 19:29

Het begon allemaal mis te gaan bij Fred Emmy ...

Watching the Wheels | 07-08-15 | 19:09

@rechtsdwalendeautist
Bij jou valt de NPO niet meer te verwijderen, landverraderT.

Ongeblustekalk | 07-08-15 | 18:02

Het wegbezuinigen van de NOS levert een fraai bedrag op. Laat vervolgens andere providers eens het nieuws verzorgen.

Hirsch Ballast | 07-08-15 | 17:48

Man, man... 22 uur om je lokale CamJo naar een viaduct te sturen voor een fileshot. Hoe vaak worden die lijken nou nog opgepimpt voor dit achterlijke partijpolitieke gekakel? Laat de doden toch met rust, RVD, het is genoeg zo...

F. von Zeikhoven | 07-08-15 | 17:36

Vooral na update Zeer pijnLijk.
Heeft Jan de Jong al een eervolle conclusie en de tantô getrokken?

hallevvezool | 07-08-15 | 17:18

Hahaha, die Jan de Jong snapt niet dat anderen slimmer zijn dan hij.

Willem van Rood | 07-08-15 | 17:09

Tja.. wat moet je er nog op zeggen. We slaan een enorme flater, maar joepie wat was de herdenking toch PRACHTIG..
Ze kunnen er geen genoeg van krijgen om het te hebben over de ontvangst van (nagezonden) lichamen (of lichaamsdelen), en het ceremonieel vertoon waarmee deze onthaald worden maar geen kritisch woord over de gebeurtenissen voor de crash, of het onderzoek sinds dien.
Maar gelukkig is er wel ruimte voor infantiele zomercolumns van allerlei nitwits.

noerg | 07-08-15 | 17:07

Ik zeg maar even niets...

GertDus | 07-08-15 | 16:48

ROFLOL Jan de Jong wrijft nog even in zijn eigen vlek

YMMMV | 07-08-15 | 16:39

Hoe ziek een organisatie of persoon is, lees je tegenwoordig af aan de prijs die ze ontvangen voor het feit dat ze absoluut slecht werk leveren en maatschappelijk de boel verziekern. Zoals de NOS, Obama, Schulz en Van Rompuy. Ze deiznen er zelfs niet voor terug om oorlogsdreiging uit te lokken en zichzelf dan de Nobelprijs voor de vrede te geven. Zieke shit die EU, zieke shit de NOS.

The real McCoy | 07-08-15 | 16:31

Om te janken weer..
en het dan OOK nog verkeerd ondertitelen:
VO: "vandaag worden vijftig lichamen naar Nederland gevlogen"
OT: "today 40 coffins are airlifted (..)"

HOE.MOEILIJK.IS.HET

AsEl | 07-08-15 | 16:28

@Meeroever | 07-08-15 | 14:56
Mijn Auto is van Amerikaanse Makelij. Dus als ik mijn buurvrouw omver rij dan krijgt Obama de schuld...

Mark_D_NL | 07-08-15 | 15:46

Ze gaan daar echt over lijken.
Walgelijk!

Schietmijmaarlek | 07-08-15 | 15:43

@Vanzelfsprekend 15:32
De NPO heeft met toestemming van de NOS de NOS-uitzending genomineerd, volgens Jan de Jong van de NOS op twitter.

Omdat de NOS de auteursrechten heeft, moet Jan de Jong er vooraf toestemming voor gegeven hebben van de EMMY-organisatie, want zo zijn de regels.

Dus dat hele "we waren liever niet genomineerd" is niet waar.

tipo | 07-08-15 | 15:40

@Vanzelfsprekend | 07-08-15 | 15:32
Zie tipo | 07-08-15 | 15:11

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 15:38



@Capt. Iglo | 07-08-15 | 15:20
MEt die 400 euro begint het pas. Wat denk je van die hele crews die ze van de NL belasting centen naar de VS gaan sturen. Mocht het succesvol zijn. Dit gaat de belastingbetaler weer Miljoenen kosten.

Mark_D_NL | 07-08-15 | 15:38

En waar is te vinden dat de NOS het gedaan heeft en niet een reaguurder met $400 vakantiegeld?

Vanzelfsprekend | 07-08-15 | 15:32

@Capt. Iglo 15:20
Bovendien heeft de NOS speciaal voor de nominatie de hele uitzending Engelstalig moeten ondertitelen. Dat kost wel meer dan 400 Euro. En vergeet de vliegtickets naar het EMMY-gala niet. Dit kost enkele tienduizenden Euro's, deze lijkenpikkerij.

tipo | 07-08-15 | 15:29

@Capt. Iglo 15:20
Nee, de NOS ontkent dat ze zichzelf genomineerd heeft. Want de NPO heeft dat gedaan. Met toestemming van de NOS (die auteursrechten over haar eigen uitzendingen heeft).

De NOS heeft dus vooraf toestemming gegeven voor een nominatie, die ze liever niet krijgt. Dat is de schaamte voorbij.

tipo | 07-08-15 | 15:27

Ik denk dat ik me voor volgend jaar ga inschrijven voor een lintje van Koning Lex. Iemand een idee wat dat kost?
Mijn eigen onmisbare bijdragen om niet, aan de maatschappij stel ik zelf wel op schrift.

Graaf van Egmont | 07-08-15 | 15:24

Zou me ook niet verbazen als dit een kadootje van Franske Timmermans is geweest.

--sql error-- | 07-08-15 | 15:24

De Tellerlikker | 07-08-15 | 15:19

Leg eens uit? Een weblog dat z'n eigenaar structureel Televaag noemt?

holtordevrschrkklke | 07-08-15 | 15:22

Toch snap ik het niet, hoe kun je nou met rechtgehouden rug zulke zelfpijperij uitvoeren?

holtordevrschrkklke | 07-08-15 | 15:21

@ tipo | 07-08-15 | 15:14

De NOS is trots op het geleverde werk vanuit vaktechnisch oogpunt (ze betreuren de aanleiding/ inhoud) en of ze daar terecht trots op zijn beoordeelt een jury. Dat dat 400 dollar kost boe... fucking.... hoe! als je er met z'n allen (zal toch zeker een man of 20 aan gewerkt hebben als het niet meer is) een borrel op gaat drinken ben je net zoveel kwijt. Zoals ik al zei het is gewoon zeiken om het zeiken.

Capt. Iglo | 07-08-15 | 15:20

-weggejorist-

De Tellerlikker | 07-08-15 | 15:19

Ik wil nu de publieke omroep opzeggen! Ik kijk er toch al nooit naar maar dit is de druppel. Liever geen beeld op 1, 2 en 3 + radio 1,2,3,4,5,6 (wtf 6?!)

A la snackbar | 07-08-15 | 15:18

Dit plaatst de Emmy die Peter R. de V. heeft ''gewonnen'' voor de documentaire over Natalee en Joran in een iets ander daglicht!!!!!

Cor Zakov | 07-08-15 | 15:18

@Capt. Iglo 15:09
De NOS viert nu een nominatie. Daar is geen enkele jurering aan vooraf gegaan, maar enkel een betaling van 400 dollar door de NPO aan de EMMY-organisatie.

Geenstijl had ook haar slechtste ginger-uitzending kunnen nomineren, als ze 400 dollar over had.

tipo | 07-08-15 | 15:14

@tipo | 07-08-15 | 15:11
Dank, Tipo! Dat is de missing link. Dus de NOS heeft de NPO toestemming gegeven om de NOS voor te dragen, wat de NOS vervolgens weer betreurt.

Je hangt, Jan de Jong.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 15:13

Ik zag het bericht eerder vandaag op, jawel de NOS site, en ik dacht GS zou toch gaan azijnpissen hierover he. Jawel hoor, ze laten me niet in de steek. In plaats van trots te zijn op dit stukeje vakmanschap begint ieder weer te zeiken over zogenaamd weggegooid belasting geld. Zegt Powned jullie iets?

Pieleke | 07-08-15 | 15:12

Ha... ze hebben weer een mogelijkheid gevonden om ons er opnieuw fijntjes aan te herinneren...

... hoe graag ze liegen!!!

Good Meuning | 07-08-15 | 15:12

@Lewis Lewinsky 15:01
De NPO heeft sowieso toestemming aan de NOS moeten vragen, voordat ze de NOS nomineerde:

"Organizations or individuals who do not hold copyright ownership of a program must obtain consent from the rights owner before presenting a submission."

tipo | 07-08-15 | 15:11

@ tipo | 07-08-15 | 15:00

"All eligible submissions are entered into the competition and then judged by television professionals around the world."

Dat is zeg maar precies wat ik zeg. Als je me gelijk wil geven hoef je niet zo ingewikkeld te gaan doen hoor. Het zijn uiteindelijk "television professionals around the world" die jureren. Het is dus niet de NOS die NOS beoordeelt

Capt. Iglo | 07-08-15 | 15:09

Zum kotsen.

centre pompidoe | 07-08-15 | 15:08

Lijkenpikkerij.
De NOS wie neemt die nog serieus???
Geen intelligente mensen.

diddley2 | 07-08-15 | 15:07

Dit heeft Jan toch een paar ribben gekost. Alhoewel, waarschijnlijk was die ze al kwijt bij zijn vorige zelfpijppartij.

Bart de Gelovige | 07-08-15 | 15:03

Laatste stuiptrekking van een afstervende tak van sport.
Face it, TV: you are dying.

o)+ | 07-08-15 | 15:03

@Makro777 | 07-08-15 | 15:01

Nee.

Meeroever | 07-08-15 | 15:03

Meeroever | 07-08-15 | 14:56
Ik heb geen voorkeur, ik zeg alleen dat er van alles wordt gesuggereerd. Wat ik vooral zie is gemanipuleerde foto's/sattelietbeelden en anti-Rusland nieuws. Dat doet mij vermoeden dat bewijs ontbreekt maar heel graag de suggestie willen opdringen aan het volk door in te spelen op de onderbuik. Dat Rusland ermee te maken had geloof ik best, maar men verdoezelt het gebrek aan bewijs en een slecht onderzoek met herdenkingen, tribunalen en dit soort journalistieke flutprijzen.

Makro777 | 07-08-15 | 15:01

Moehaha. NOS-directeur Jan de Jong twittert dat niet de NOS, maar de NPO de NOS heeft voorgedragen.
twitter.com/jandejong/status/62963057...

*twee handen, één buik*

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 15:01

Ik nomineer de opnames van de gesprekken van de luchtverkeersleiding in de categorie "best bewaarde geheime producties" (in deze categorie heeft NL met de fotorolletjes van Srebrenica al eens goede sier kunnen maken). En het transscript van de opnamen van de cockpit voice recorder in de categorie "meest mysterieuze ondertiteling".

Mark_Pugner | 07-08-15 | 15:01

@Capt. Iglo 14:52
Lees anders de PDF even: www.iemmys.tv/files/EntryFAQ.pdf
"Does the Academy pre-select the programs in the competition?

No. All eligible submissions are entered into the competition and then judged by television professionals around the world.

Do I need to submit my program through a third-party organization?

No, all programs must be submitted directly to the Academy."

ps. De NOS heeft er speciaal Engelstalige ondertiteling bij moeten kopen om zichzelf te nomineren:
"My upload was rejected, why?
You will receive an email with the reason for which your program was rejected. The most common errors
are (...) no subtitles (even English dialogue must be subtitled), (...)

tipo | 07-08-15 | 15:00

Goh, best knap aangezien er een paar 100k tokkies dezelfde stoet stonden te filmen met de telefoon. Nieuwe titel van het 'journaal' de schaamte voorbij.

johoost | 07-08-15 | 15:00

@Makro777 | 07-08-15 | 14:51

Tenzij je onder een steen leeft met oogkleppen.. maar er is genoeg bewijs. Dat de raket van Russische makelij was zegt erg veel. Dat kun je niet afdoen als heen bewijs omdat het je niet zint.

Meeroever | 07-08-15 | 14:56

Villamedia was de eerste die de NOS-zelfverheerlijking klakkeloos overschreef.
www.villamedia.nl/artikel/nos-genomin...

Bij Villamedia noemen ze dat: *informatie geven en de discussie bevorderen over de beoefening van de journalistiek in de ruimste zin van het woord*.

De discussie gaat over de vraag of het nog beter kan dan de NOS nu al doet.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 14:54

@Meeroever u weet blijkbaar niet wat sarcasme is.

rechtsdwalendeautist | 07-08-15 | 14:53

Gieren, ratten, zelfs hyena's hebben meer compassie dan de hoernalisten van de Reichsomroep.

gentle giant | 07-08-15 | 14:53

@ tipo | 07-08-15 | 14:42

Trots zijn op het geleverde werk van je personeel en ze daarvoor belonen, wat is daar mis mee? Ik neem aan dat de Emmy's tientallen misschien zelfs honderden inzendingen krijgt van zenderbazen die ergens trots op zijn en dat zij dan uiteindelijk kiezen wie er daadwerkelijk genomineerd worden. Als ze nu dus genomineerd zijn waren andere dan de NOS baas het er zeker mee eens, dat het vakwerk was. Hij kiest misschien niet de juiste woorden maar ik snap wel wat hij probeert aan te geven. Je hebt natuurlijk liever een uitzending van een bruiloft of iets dergelijks waar je trots op bent en die je inzend in plaats van iets droevigs als dit maar dat doet verder niks af aan de kwaliteit.

Capt. Iglo | 07-08-15 | 14:52

Meeroever | 07-08-15 | 14:45
Wat maakt het uit dat het een van Russische makelij was? Ik ben geen Poetin trol ik wil gewoon bewijs. Dat jij dat niet nodig hebt zegt genoeg.

Makro777 | 07-08-15 | 14:51

@rechtsdwalendeautist | 07-08-15 | 14:45

Zat zonet lekker in de zon te lezen. Nu in de zon te reaguren. Op telefoon dus maak ik spelfouten en ik zie dan regelmatig wat over het hoofd. Maar goed als je de inhoud niet meer bestrijden kan is er altijd nog de vorm he. Zeurpiet.

Meeroever | 07-08-15 | 14:51

En de hele MSM schrijft deze canard klakkeloos over. Ze noemen dat *objectieve berichtgeving*.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 14:51

Timmerfranz did it.

CynicalBastard | 07-08-15 | 14:49

Hulde Van Rossem! Hulde GeenStijl! Voortreffelijke onthulling!

Overigens lopen jullie hiermee grote risico's. Een collega journalist die vandaag toevallig voor de rechter staat, is kort geleden veroordeeld tot tien maanden gevangenisstraf wegens belediging van NOS-regent Marcel Gelauff. De NOS heeft in de magistratendictatuur Nederland een beschermde status.

Dit gegeven maakt jullie tot helden!

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 14:47

Jaloers?

Voluntarist | 07-08-15 | 14:46

@Meeroever sarcasten kunnen autisten meestal goed schrijven en drukken maar een keer op return.

rechtsdwalendeautist | 07-08-15 | 14:45

August 4, 2015

Peter Iiskola

MH17 investigation is an injustice to all the relatives of the 298 victims.

- We are facing a legal farce and a grave injustice for all the relatives of the 298 victims thanks to the fact that Netherlands and Ukraine have forgotten in the case of MH17 that “Nemo iudex in causa sua” or that no one should judge or investigate in his own cause, says Finnish judge and diplomat Peter Iiskola, who is expert in international air and space law.

- What makes it even more ridiculous is that Netherlands should know better, as it is the seat for at least eight international Tribunals, says Iiskola.

The MH17 investigation is led by the Netherlands - it is clearly procedurally biased from these general justice principles points of views. Therefore, this investigation should be nullified and replaced with a fair, unbiased and neutral one – or the 298 victims and their families will never find out the legal or the actual truth, and get justice! Now the fundamental human and legal rights are in this way denied, endangered and gravely breached.

This says the Finnish judge and international diplomat Peter Iiskola, who has worked in Iran-United States Arbitration in The Hague, as well as in United Nations and Council of Europe justice and human rights projects, and is also specialized in international air and space law.

fortruss.blogspot.co.uk/2015/08/mh-17-...

Basic Dimension | 07-08-15 | 14:45

@Makro777 | 07-08-15 | 14:43

Oh u bent een poetintrol...

Bewijs: het was een raket, afgeschoten van door rebellen gecontroleerd gebied en de raket wat van Russische makelij.

Hoepel op trol.

Meeroever | 07-08-15 | 14:45

-weggejorist-

Meeroever | 07-08-15 | 14:43

@rechtsdwalendeautist | 07-08-15 | 14:41

Sorry ik had uw nicknaam niet serieus opgevat. Auristen hebben inderdaad moeite met sarcasme. Sorry mijn opmerking door i aangehaald was sarcastisch bedoelt.

Meeroever | 07-08-15 | 14:43

En als er hard bewijs was geweest hadden we het wel geweten. Knuffelbeer Obama had niet geweten hoe hard hij het over de plas had moeten schreeuwen. Het was niks, het is niks en het wordt verdomme niks, om onze oude vriend maar eens te citeren.

Makro777 | 07-08-15 | 14:43

De gelukkige arbeidersbevolking van NOSland prijst zich gelukkig met zo'n voortreffelijke omroep als de NOS. *In alle bescheidenheid, er is geen betere omroep dan de NOS*, aldus de NOS. *De NOS is altijd objectief, onafhankelijk en onpartijdig* voegt de woordvoerder van de NOS daar nog aan toe, alsof dat nodig zou zijn.
*weent*

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 14:42

Die gaan duidelijk over lijken.

MindControl | 07-08-15 | 14:42

@Capt. Iglo 14:35
Nee, dit is gewoon 500 dollar aan belastinggeld wegpissen om schaamteloos hypocriet te kunnen doen als Staatsomroep.

tipo | 07-08-15 | 14:42

@Capt. Iglo | 07-08-15 | 14:35

Inderdaad. Mensen hebben de neiging oogkleppen op te hebben voor alles wat wel en niet in hun eigen straatje past. Kritisch nadenken over alles is waar je hoede media in herkent. GeenStijl slaat hier de plank mis maar het is voor de bühne en het publiek slikt dit als zoete koek.

Meeroever | 07-08-15 | 14:42

Pas wanneer de NOS een prijs krijgt voor objectiviteit en doortastende journalistiek zou de Jong trots mogen zijn als een aap met zeven lullen.
Per slot van rekening was dit niet meer dan het registreren van een gebeurtenis.

Klik_hier | 07-08-15 | 14:41

@Meeroever ... Want RTL-Unilever is de bom
Dat mag u wellicht zelf vinden.

rechtsdwalendeautist | 07-08-15 | 14:41

Alsof dat tribunaal een verschil had gemaakt. Hier is al genoeg over geschreven. Ik wil bewijs zien, ik wil de opnames op die zwarte doos horen. Je weet wel, die zwarte doos die ondertussen grijs is geworden door het stof in die Amerikaanse kelder. Ik wil geen Timmerfrans-show, ik wil geen emo-overflow, ik wil godverdomme bewijs. Dat de NOS liever filmpjes knipt en plakt om het sentiment te veranderen zegt genoeg. Dat ze dan ook nog de tijd nemen zichzelf te nomineren voor een flutprijs en te roeptoeteren dat je dat eigenlijk niet moet willen is schandalig. Het enige dat er gebeurt is suggereren dat Rusland het gedaan heeft. Ik ben niet voor of tegen Rusland, ik wil bewijs zien. That's it.

Makro777 | 07-08-15 | 14:40

@viejohuevon | 07-08-15 | 14:32

Het journaal is om te vertellen wat er is gebeurd. Nieuwsuur doet meer onderzoek. En Eenvandaag. En andere programma's bij de NPO. Zoals de Keuringsdienst van WWaarde. Kassa. Radar. Niet allemaal van de NOS. Doen we best goed in Nederland maar het kan altijd beter.

Dat de NOS soms diep in de RVD zit ja. Dat de NOS te beleefd is en niemand te veel voor het hoofd wil stoten ook al is het goed voor de waarheidsvinding ja. Maar liever niet zonder de NOS. Mij te kaal en te vlak.

Meeroever | 07-08-15 | 14:37

Geheel en al onafhankelijk!

Pempy Boludo | 07-08-15 | 14:36

Er verschijnen hier regelmatig de meest respectloze commentaren op de meest serieuze onderwerpen maar nu het om de publiek omroep gaat, gaat men ineens de moraalridder uithangen. Ik heb er verder geen verstand van maar het kan best zijn dat ze beroeps technisch gezien vakwerk hebben afgeleverd en daar mag je best een prijs voor krijgen. Bij de world press foto's van de meest verschrikkelijke dingen hoor je nooit iemand. Dit is gewoon weer zeiken om het zeiken.

Capt. Iglo | 07-08-15 | 14:35

@naraga: exact zo.

viejohuevon | 07-08-15 | 14:35

@mezelf: niet Triëst, maar triest, lul.

viejohuevon | 07-08-15 | 14:34

@mezelf: niet Triëst, maar triest, lul.

viejohuevon | 07-08-15 | 14:34

Meeroever,

volgens mij gaat het er hier om dat ze zelf een nominatie aanvragen om vervolgens te zeggen dat je die "liever niet krijgt".

naraga | 07-08-15 | 14:34

@rechtsdwalendeautist | 07-08-15 | 14:29

Want RTL-Unilever is de bom.. neem nieuws tot je en blijf altijd zelf nadenken. Ga nooit af op 1 bron. Ook niet enkel op GeenStijl.

Meeroever | 07-08-15 | 14:33

@meeroever - het gaat niet over de uitzending zelf maar over wie deze genomineerd heeft. Het ontbreken van ieder soort hard journalisme om de waarheid te achterhalen maakt deze nominatie door de NOS zelf zo intens Triëst.

viejohuevon | 07-08-15 | 14:32

@Makro777 | 07-08-15 | 14:28

Helaas is er een land dat niet wil dat niet wil dat de waarheid boven tafel komt. Dat land bezit een veto in de VN-veiligheidsraad. Daarmee staan we voorlopig buitenspel. Wie weet verandert dat in de toekomst.

Meeroever | 07-08-15 | 14:31

En ik maar denken dat 't niet erger kon dan Timmermans.

RobberenRukkie | 07-08-15 | 14:30

Democratie begint met het verwijderen van NPO.

rechtsdwalendeautist | 07-08-15 | 14:29

Niets zou ons moeten kunnen verbazen, want we weten wat voor soort mentaliteit heerst bij zowel onze omroepen als bij hun bazen. Toch zijn we verbaasd en verontwaardigd, steeds-maar-weer....

viejohuevon | 07-08-15 | 14:29

Meeroever | 07-08-15 | 14:25
Marcel ben jij het? Deze ramp gaat de analen van de geschiedenis in als het aan de regering en de NOS ligt.

Makro777 | 07-08-15 | 14:28

Nationaal Propaganda Orgaan.

Piet Karbiet | 07-08-15 | 14:26

Het was een mooie uitzending en een groot eerbetoon aan de slachtoffers. Een terechte nominatie.

Argumenten als profiteren van de slachtoffers zouden dan ook opgaan voor alle historische oorlogsfilms, rampenfilms en drama's. Denk aan de enigzins gedramatiseerde film Titanic. Ook over de rug van anderen? Het was een kaskraker waar nabestaanden nul euro aan hebben verdiend of iig vrij weinig.

Een Emmy draagt er juist aan bij dat deze ramp in de annalen van de geschiedenis nooit wordt vergeten en het is een is een middelvinger van de westerse wereld richting klootzak met bloed aan zijn handen Poetin.

Meeroever | 07-08-15 | 14:25

In de categorie: Tranen van Frans Timmermans...
Totale fictie dus.

Dick Luyenlomp | 07-08-15 | 14:25

En als ze inderdaad de juiste versie van de last post onder het filmpje hebben gemonteerd is dat een dubbele faal.
De last post is een Engelse aanpassing van het signaal taptoe en taptoe werd geblazen tijdens de ceremonie.
Stomme Angelsaksische gelul altijd.

minik | 07-08-15 | 14:25

JuistE moment it is.

eerstneukendanpraten | 07-08-15 | 14:25

De NOS kent geen enkele schaamte meer.

tipo | 07-08-15 | 14:21

Een nominatie voor een programma dat niets anders heeft gedaan als elke willekeurige snelwegcamera van de VID doet.

sinar2 | 07-08-15 | 14:20

Achterbaksheid van een ongekend niveau. Maargoed laten we eerlijk zijn, na het monteren van al die anti-Rusland propaganda en dikke-boems verdienen ze wel een prijs. Wat zijn we toch een goedGelaufig land.

Makro777 | 07-08-15 | 14:20

www.geenstijl.nl...
XaleX_2 | 07-08-15 | 14:18
Correctie, die reportage was van Eenvandaag (maar ze is/was ook NOS verslaggever).

XaleX_2 | 07-08-15 | 14:20

'Nooit stelde de Staatsomroep ook maar 1 kritische vraag in het hele, met de dag dubieuzer geworden MH17-dossier...' en dan genomineerd worden in de categorie 'Nieuws'...
Tsja...

Niemands Knegt | 07-08-15 | 14:19

NOS. Schaamteloos. Jezelf over de rug van 200 doden, en rouwende families, nomineren voor een zelfpijp-prijsje. Niet alleen Rutte en Timmerfrans misbruiken deze ramp om zichzelf naar boven te likken. Ook de NOS is er niet vies van om even na te schoppen naar de slachtoffers en hun nabestaanden.

Mark_D_NL | 07-08-15 | 14:19

Zelf-Pijperij.

Toetsiemonster | 07-08-15 | 14:19

Je zult maar bij de NOS werken. Durf je ook niet op verjaardagen te vermelden. Net als de NS.

Madrox | 07-08-15 | 14:19

Gelukkig is GeenStijl de bescheidenheid zelve...

Meeroever | 07-08-15 | 14:18

Om welke van de 37 uitzendingen van een snelweg met begrafenisauto's ging dit? Laat Niemoller het maar niet horen. Hoop wel dat Fransje of Bertje de prijs in ontvangst nemen. joostniemoller.nl/2015/07/na-frans-nu-...
Zal weer een mooie speech opleveren.

Piet Karbiet | 07-08-15 | 14:18

@Saminna "submit a program. Hoe kun je nou godverdomme beweren dat je liever niet voor zoiets genomineerd wordt" daarom lees ik dus De Geenstijl, opdat je dit soort essentiële feitjes - betreft hier tenslotte ons geld - je nergens terugleest.

@Jan de Jong ga je schamen, heel diep schamen. Mispunt!

Boris die Sauertopf | 07-08-15 | 14:17

Jammer. De titel van het artikel had veel sterker kunnen zijn. "Directeur NOS zegt: NOS is hypocriet"

zevensprong | 07-08-15 | 14:16

There's something wel zo verschrikkelijk rotten in dit land.

gentle giant | 07-08-15 | 14:16

Jammer de titel van het artikel had veel sterker kunnen. "Directeur NOS zegt: NOS is hypocriet"

zevensprong | 07-08-15 | 14:15

Hij krijgt em ook niet maar koopt em.

Godsammekraken | 07-08-15 | 14:13

Men heeft ook allemaal totaal geen niveau meer. Alle schaamte voorbij.

zwartzondersuiker | 07-08-15 | 14:13

Een prijs voor een goede NOS-documentaire - naar de daders van deze massamoord op onze landgenoten - zat er helaas niet in..........

Diareeremmer | 07-08-15 | 14:13

-weggejorist-

SomeDuder | 07-08-15 | 14:13

Stelletje ingenomen zelfpijpers bij de NOS..... ramptoeristen krijgen toch een boete? Of is dat alleen in Alphen zo.....

Fatwabuster | 07-08-15 | 14:12

Wij van WC eend.....

Verwilder(s)t Niet | 07-08-15 | 14:12

De vrouw -man- van Jan de Jong zal het komend weekend zwaar krijgen, hij moet toch iets met zijn harde plassert.

Boris die Sauertopf | 07-08-15 | 14:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken