Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Pedo in elkaar geslagen in Amsterdam Zuid Oost"

Op internet zijn beelden verschenen van de vermoedelijke dader van de potloodventerij aan de keurige Wethouder Abrahamspad in Amsterdam ZuidOost. Op het YouTube kanaal van FakkaTV is te zien hoe een man (blank) enigszins versuft op de stoep ligt en op een brancard wordt gelegd door ambulance-personeel. De schennispleger zou zijn broek naar beneden hebben getrokken voor een driejarig meisje. De vader van het meisje deelde vervolgens rake klappen uit. Waarvoor hulde. Viespeuk is meegenomen door de pliesie, papa is heengezonden. Gaat er toch nog iets goed in dit land. Beelden zijn VVS gefilmd, dus is het waar.

Reaguursels

Inloggen

Is het de of het(..) Abrahamspad? Gevalletje kereltje Pechtold met de Courante.

Toegevoegde Waarde | 04-08-15 | 13:00

en Wederom weer die kutmarokk........ Zo blank als de tyfus!

Geenstilo | 03-08-15 | 14:47

Ik ben tegen "voor eigen rechter" spelen. Ik maak daarop uitzondering voor één soort misdrijf.

Waar_moet_het_heen | 02-08-15 | 20:17

Ik ook, als ik een inbreker op heterdaad betrap in mijn appartement, dan gaat hij via het balkon naar buiten.

Toon Alloch | 03-08-15 | 12:14

Echt super actie ja!

Laten we dan ook overspelige vrouwen ingraven en stenigen, ipv oordeel aan zo'n laffe D66 rechter over te laten. Stokslagen voor winkeldieven ook uitstekend idee.

De islamitisering van NL gaat zooo hard, maar hij komt uit onverwachte hoek....

Zeg ik dat een overspelige vrouw net zo erg is als je lul aan een kind laten zien? Nee!. Zeg ik dat dit soort oordelen en de passende straf in een fatsoenlijke staat niet door het volk maar door rechters worden genomen? Mja.

Anders wordt het hier net zo als in die woestijnlanden. Wat wij hier hebben aan rijkdom envoorspoed danken wij echt niet aan ons moreel superieure oordeelover wat goed en fout is, maar aan het feit dat wij procedures hebben om dat soort oordelen te kanaliseren. Nogal een slecht idee om het aan te moedigen om die procedures bij het grofvuil te zetten.

Nick da Prick | 03-08-15 | 11:07

-weggejorist-

Marcelmeteengrote | 03-08-15 | 11:05

Wat een lullig filmpje. Wij willen echte lynchjustitie! Volgende keer allen filmpjes plaatsen waar hersens uit elkaar spatten. Maar ja, dankzij GeenStijl komt dat nog vast wel. Zorgen jullie ervoor dat het goed op beeld komt? Reuzebedankt alvast.
Nu even echt nieuws lezen: "Suske en Wiske met de billen bloot in de Bijlmer". Lijkt me toch wat professioneler dan dit, laten we zeggen: "verhaal" van GS.

Anders S. | 03-08-15 | 08:35

Common_Sense | 02-08-15 | 16:58
Tja volgens moeder was hij met het kindje 'aan het spelen' (met zijn broek naar beneden!) en volgens vader had hij verderop zijn auto met draaiende motor laten staan. Ik ben benieuwd naar zijn verklaring maar hij heeft wel behoorlijk de schijn tegen.

Simon_GS | 03-08-15 | 08:14

De man is een homo dat zie je meteen.

peterxxx | 03-08-15 | 06:53

(Held heeft dezelfde avond staan kwijlen bij 16-jarige meisjes in een legging. Hij heeft er ééntje naar huis gereden en heeft zijn ogen de kost gegeven. Vanavond gaat hij erop fappen en hij droomt ervan om die nog eens te verleiden. Maar de verwarde man die zijn piemel liet zien aan zijn 3-jarige dochter is uitgeschakeld.)
Disclaimer: dit is allemaal puur fictie en invulling, om de hysterie en dubbele standaarden te illustreren. Dit is op geen enkele manier bedoeld om pedoseksualiteit goed te praten, dus als je het niet begrijpt, google op "Viva", en als dat te heftig is, op "Libelle" of "Margriet".

You-On-A-Gin | 03-08-15 | 03:25

Hij laat zijn piemel zien aan mijn 3-jarige kind! Laten we hem het ziekenhuis in slaan! Dat lijkt me een perfecte reactie! Oegah-boegah, uh-uh!
Interviewer: "Denkt u dat het ooit nog goed komt met uw kind?"
Held: "Nou, kweenie. Die viezerik, die klote pedo doet het voorlopig nie meer!"
Interviewer: "Maar heeft u zich al voorbereid op de post-traumatische stress die hier ongetwijfeld op zal volgen?"
Held: "Kijk, je moet me geen rare dingen noemen, maat. Als je een probleem met me hebt, dan moet je dat recht in mijn gezicht zeggen!"
Interviewer: "Nee, ik bedoel, uw kind is nu voorgoed bedorven, want ze zal het zich misschien nooit herinneren, maar ze krijgt waarschijnlijk nachtmerries van deze ervaring..."
Held: "Ja, maar wat als ze het nou doet bij JOUW dochter van 12?"
Interviewer: "Dan zou ik 'm voor zijn bek slaan!"
Held: "Dabbeloelik!"
"Interviewer: "En wat als we die mensen die zo in de war zijn dat ze hun piemel in het openbaar moeten slingeren, als we die nou eens zouden helpen, opnemen of zoiets, in plaats van ze maar in elkaar te rammen?"
Held: "Huh? Wat lul je? Hé, volgens mij zie ik daar een andere microfoon. Dag, hè."

You-On-A-Gin | 03-08-15 | 03:20

Als het bij mijn kind gebeurt zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Anderzijds lijkt het me wel ongelofelijk kut als bijv mijn vader in elkaar geslagen wordt en de dader roept heel hard 'pedo!' om ermee weg te komen. Vgl rassies roepende Quincy.

Doper | 03-08-15 | 01:22

Ik hoop op onverwachte medische complicaties voor de pedo. Maar goed, ik ben dan ook geen Gutmensch.

Statler en Waldorf | 03-08-15 | 00:52

@Kom maar Koki ! | 02-08-15 | 12:40
Laat de crowdfunding voor die vader maar komen!

Mark_D_NL | 02-08-15 | 22:51

@befferton | 02-08-15 | 22:07
Niets. Maar eigen rechter spelen wel.

Mark_D_NL | 02-08-15 | 22:13

-weggejorist-

befferton | 02-08-15 | 22:07

Je zal steeds vaker gedwongen worden om voor eigen rechter te spelen. De toename van geweld in Nederland, en Europa, onder invloed van de massa immigratie. Kan nooit geheel opgevangen worden door de huidige politie organisaties. We moeten dan ook voor het verruimen van de wapenwet (wapens tot een bepaald kaliber) en het opzetten van particuliere politie organisaties zijn.

Mark_D_NL | 02-08-15 | 21:09

Ik ben ook tegen 'voor eigen rechter spelen', maar volgens mij is daar hier geen sprake van. Als je iemand beschermd is dat noodweer. Als je dan door woede te ver doorgaat dan is dat noodweer exces, wat gewoon legaal is.

Bekendeling | 02-08-15 | 20:57

the_hammer | 02-08-15 | 15:10
Goed dat u dierenvriend bent. Ben ik ook.
U vergist zich echter in de bijbehorende emoties. Mensen beschouwen hun dieren vaak als kinderen. In feite klopt dit uiteraard niet. De band die bij de bloedlijn, het eigen komt is totaal anders dan de band met een dier.
In een later comment spreekt u over een woord spreken indien eventueele zwakzinnige. Daarbij vergeet u weer de in dit geval impulsieve emotie. Pa hoort/ziet en pa reageert hier instinctief op. Dat is veelal de praktijk en in mijn ogen zelfs gezond menselijk gedrag in soortgelijke situaties. Daar gaat dus vrij weinig denkwerk aan vooraf.

eigen-mening | 02-08-15 | 20:33

BlowingBubbles | 02-08-15 | 16:52
Hij was inderdaad vrij van kwade intenties.

eigen-mening | 02-08-15 | 20:22

Ik ben tegen "voor eigen rechter" spelen. Ik maak daarop uitzondering voor één soort misdrijf.

Waar_moet_het_heen | 02-08-15 | 20:17

Ik begrijp dit volkomen, ik zou die gast ook aanvliegen als hij aan mijn nichtjes zou komen.
Dit was een heterdaadje, zegt genoeg over hoe het gegaan is. Gooi die kop maar over social media. Onze rechtstaat krijgt het zelf niet aangepakt en opgelost.

G,I. Jane | 02-08-15 | 20:14

Zeepvrij | 02-08-15 | 17:38
Gotverrr da was Marco Pantani! Heb je geen handtekening gevraagd?

Lekker Belangrijk© | 02-08-15 | 19:29

-weggejorist-

Dhr. Flesjes | 02-08-15 | 18:26

De rits staat open, lijkt het wel aannemelijk.
Prima opgelost Pa
Maar als deze man een aanklacht indient, kunt ge gaon schoffelen, door onze fantastische rechters.

TheNox | 02-08-15 | 17:39

Toen ik 11 was en in het bos liep met een vriendinnetje, kwam er een kale man op een mountainbike naar ons toe die vroeg of we z'n piemel wilden zien. Nu klinkt het absurd maar voor een kind is zoiets doodeng. Ik ben tot de opkomst van Pim nog heel bang geweest voor kale mannen.

Rest In Privacy | 02-08-15 | 17:38

Ik ben tegen allebei.

merel veld | 02-08-15 | 17:17

@Charlie36 | 02-08-15 | 15:48
Juist, potloodventers werden vroeger uitgelachen, er liep er hier eentje in t durp vroeger die ook herhaaldelijk zijn lul een luchtje liet scheppen, alle kinderen van de buurt liepen uit totdat een moeder de pliesie dan maar weer belde, werd ie meegenomen naar de ggz.
Paste in het verhaaltje dorpsgek en landlopers.
Zolang ze met hun poten van iedereen afblijven.

Lekker Belangrijk© | 02-08-15 | 17:06

Man blijkt medicijnen te hebben geslikt en door ziekte versuft als hij was moest hij heel nodig plassen. Helaas was dat vlakbij waar die kinderen speelden. had toch ook zo kunnen zijn..

Common_Sense | 02-08-15 | 16:58

eigen-mening | 02-08-15 | 14:49
Ik hoop dat uw tegel naarder overkomt dan ie bedoeld was.

BlowingBubbles | 02-08-15 | 16:52

Charlie36 | 02-08-15 | 12:43
Als pedo's bang zijn gepakt of in elkaar geslagen te worden, dan kunnen ze besluiten hun viespeukerij te beteugelen en kinderen met rust te laten.....

BlowingBubbles | 02-08-15 | 16:40

Mastermattie | 02-08-15 | 14

Waar lees jij dat? Ik nergens. Omdat kinderen gillen 'pedo' begint hij te slaan. Blijft een raar verhaal.

guurderdanguur | 02-08-15 | 16:40

Ik ben niet echt een kenner, maar een potloodventer krijgt toch een kick van het flashen van zijn jongeheer, ongeacht het slachtoffer, en laat het daar verder bij? Er wordt hier gedaan alsof de kleine man kindertjes verkracht.

jeanmondo | 02-08-15 | 16:34

the_hammer | 02-08-15 | 16:04

Er moeten ook hier zeker wel mensen zijn die vroeger iets dergelijks meegemaakt hebben. Ik hoor graag hoe zij het ervaren hebben.

Een van mijn kinderen is als klein kind ooit gebeten door een niet aangelijnd hondje. Deed het hondje anders nooooit. Enig idee hoe lang hij daar last van heeft gehad, hoe panisch hij werd als hij een hond zag? Ik kan die mensen nog vervloeken.

Maar goed, iedereen zal wel nu wel roepen dat dat niet te vergelijken is, dat ik niet weet waarover ik praat.

Kijk, laat ik duidelijk zijn. Die kerel had (even vooropgesteld dat het waar is) dit zeker niet moeten doen, zeker niet bij een kind. Het is zeer ongewenst en bovendien strafbaar. Ik schreef al eerder dat ik de vader goed begrijp. Desondanks denk ik dat we de schadelijkheid overschatten. Dat Geenstijl deze man dan zo aan de schandpaal nagelt vind ik dan om eerder genoemde redenen af te keuren.

Charlie36 | 02-08-15 | 16:31

Het was al zo'n fantastisch mooie dag vandaag, en dan komen jullie ook nog met zulk mooi nieuws. Het moet niet te gek worden hé? Maandag gewoon weer even lekker negatief nieuws over de EU of ons kabinet, want anders ga ik dalijk nog denken dat het nog echt beter gaat ook :)

kanon0503 | 02-08-15 | 16:29

Onlangs verhaaltje gelezen dat een vrouw in de USA uit een supermarkt werd gezet omdat ze gore taal en vloeken uitsloeg. Bleek dat ze leed aan het syndroom van Gilles de la Tourette. Schadeclaim: 2 miljoen USD.
Nu kan bij Tourette ook exhibitionisme een symptoom zijn.

rootkapje | 02-08-15 | 16:18

Charlie38,

In tegenstelling tot wat men hier momenteel van me denkt, kan ik me niet vinden in je stelling dat we misschien overdrijven in de mate van schadelijkheid. Dat is weer typisch Nederlands, alles in de dialoog gooien.
Je pik uit de broek halen in het aanzien van een 3 jarige, behoefd geen evaluatie.

De gast aftuigen wel. Niet omdat hij het niet verdiend, ik ben een voorstander van het aftuigen van alles en een ieder welke over de scheef gaat op willekeurig elk vlak. Aftuigen is goed, voor beide betrokken partijen.
Echter in dit geval is het niet misplaatst om eerst een woord met de man te spreken, dit om zijn capaciteiten te evalueren.
Ik ben niet direct een voorstander van het aftuigen van half zwakzinnigen.
Net als dat ik het niet ben van volk dat lazers is, onder voorbehoud dat het niet achter en stuur gekropen is, want dat kun je plannen.

the_hammer | 02-08-15 | 16:04

Charlie36,

Dat was een strakke conclusie dan indertijd van politie.
Dat je niet helemaal lekker in het hersenweefsel zit, wanneer je de klabanus op het trottoir legt, er van uitgaande dat het niet is om te pissen vanzelf.

En godsklere wat een ruk swipe keyboard voor de iPhone.
Of mijn brakke poten natuurlijk.

the_hammer | 02-08-15 | 15:56

@DanDatDus. Je laatste zin klopt voor geen meter. Een rechtssysteem hebben we nu juist totaal niet.
Het spul wat daar werkt maakt regels voor anderen en uitzonderingen voor zichzelf, en die uitzonderingen kunnen ver, heel, heel ver gaan. Een misdaad in eigen familiekring kan EN IS ooit zo weggemoffeld daar kunnen jij en ik alleen maar van dromen, en dromen zijn bedrog. Dat spul zou met zeer grote regelmaat aan een soort van APK keuring onderworpen moeten worden, de bevolking zou verbijsterd zijn hoe groot het onderscheid in het afhandelen van een misdaad kan zijn.

corni | 02-08-15 | 15:52

@Lekker Belangrijk© | 02-08-15 | 15:38

Misschien overdrijven we ook de schadelijkheid en het gevaar wel enigszins. Iemand hier cijfers van hoe vaak potloodventers ook pedofilie bedrijven?

In mijn woonplaats worden nog wel eens kinderen van een jaar of 12 overvallen en beroofd van hun telefoon. Lijkt me bijzonder traumatisch, maar krijgt relatief weinig aandacht in de media. Als ik moet kiezen ga ik dan toch echt voor de potloodventer.

Ik kan je trouwens melden dat daar bij ons vroeger (zo'n 30 jaar geleden) thuis gewoon wat lacherig over gedaan werd. Mijn zus heeft ooit iets dergelijks meegemaakt. Mijn vader heeft de politie gebeld en de man is ook meegenomen. Ons werd verteld dat de man gewoon niet helemaal goed bij zijn hoofd was. Mijn zus heeft er echt geen trauma aan overgehouden.

Charlie36 | 02-08-15 | 15:48

WvS;
Potloodventerij; gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van 2e categorie
Eenvoudige mishandeling; gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaar of geldboete van de zesde categorie

Lekker Belangrijk© | 02-08-15 | 15:38

-weggejorist-

KlaasVaakStrooit | 02-08-15 | 15:38

-weggejorist-

kermitsklant | 02-08-15 | 15:29

-weggejorist-

Neukende | 02-08-15 | 15:29

Er was laatst nog een woonboot van de verkeerde man opgeblazen omdat z'n buurman een pedo is. oepsfoutjebedanktmoetkunnen. En daarom hebben we een rechtssysteem.

DanDatDus | 02-08-15 | 15:28

Pepe38 uiteindelijk zijn we allemaal racist, geloof me. Zwart, moddervet, slet, hoeren, etc. Er zit voor iedereen wel iets bij naar zijn believen.
Ik misplaatst racisme voor discriminatie, klopt. Maar ik ben dan ook redelijk modern.

the_hammer | 02-08-15 | 15:20

Goed verhaal GeenStijl! Goede actie vader!
.
Onze kinderen verdienen maximale bescherming. Onze kinderen zijn geen speelgoed. Onze kinderen zijn geen pokerfiches. Onze kinderen zijn geen experimentjes.
.
Mensen die problemen hebben met dit soort eigenrichting kunnen wat mij betreft de tering krijgen. Mijn kind hoeft niet de prijs te betalen voor uw comfortabele meninkjes.
.
In een land waar pedo's na enkele weken of maanden weer op straat staan, kunnen ouders niet zonder eigenrichting om hun kinderen te beschermen.

Parel van het Zuiden | 02-08-15 | 15:19

-weggejorist en opgerot-

pepe38 | 02-08-15 | 15:12

Och, het Shockblog...
Twee redenen voor mijn reacties heren...

De eerste reden, ik weet dat tendentieus ongefundeerd en nodeloos kwetsend in de regel stopt waar kinderen in de verhaallijn zijn betrokken. En een beetje provoceren ben ik niet vies van.

Punt twee. Komt bij dat ergens er gewoon een kern zit in mijn reacties. Vaders en moeders heden ten dage zuigen vaak big time. En dat mag ik graag uitdragen. Verder heb ik geen tv gewoon omdat ik die troep niet kan verdragen, klaarblijkelijk kan de maatschappij met hun kinderen dat wel, de scheidslijn tussen de bagger die ik benoemde en waar jullie jullie kinderen me confronteren en ja dat doen jullie, en de gast met een broek op de knieën is natuurlijk verlegd door mij. Dat je je niet vergist in of ik weet wat ik doe, ik weet dat prima in de regel.

Van Gelder, een score van 130 bij de laatste test, je zou het verdomde niet zeggen eh. Echter een feit. Ik geloof echter niet in IQ testen.

Eigen-mening, ik heb katten en die "guard" ik waarschijnlijk beter dan menig doet met zo'n kinderen, ik heb daarvoor wel eens op het beton moeten slapen, een matras regelen ze in de regel niet als je een weekend moet zitten hier. Compassie is mij niet vreemd.
U vergist zich danig overigens wanneer u denkt dat ik willekeurig welke vorm van advies tot mij neem.

Buiten dit alles komt het mij bijzonder ludiek over hoe fel eert gereageerd wordt wanneer kinderen betrokken zijn, dezelfde kinderen welke absoluut geen toekomst meer hebben omdat vaders en moeders dit land naar de kluiten laten gaan omwille van hun eigen "hyptheekrenteaftrek" om het even heel simpel te zeggen. Voor uw jeuk kunt u hulp zoeken, het is absoluut niet normaal wanneer mijn drie reacties jeuk bij u oproepen. Irritaties eventueel.

En ja nogmaals,. Ik overtrek zaken danig. De kern echter, wordt er niet minder om.

the_hammer | 02-08-15 | 15:10

Als je nog uit jezelf op de brancard kan klimmen, is er ook niet veel aan de hand.
Dan kun je wat mij betreft ook gewoon een afspraak maken met de huisarts.

Wat kost dit wel niet?

VanBukkem | 02-08-15 | 15:08

Om een of andere reden geloof ik geen fuck van dit verhaal, welke potloodventer laat zijn broek zakken voor een kleine, waar pa bij staat.
Raar verhaal dit, of hij liet hem zakken voor de vader, dat kan natuurlijk ook.

ZichtbaarAfwezig | 02-08-15 | 15:04

hoewel ik me de reactie van de vader kan voorstellen denk ik dat dit soort eigenrichting niet kan. De vader heeft het niet eens zelf zien gebeuren....
Wat was er nu gebeurd als de man een klap te veel had gekregen en daaraan was overleden?

gatij | 02-08-15 | 14:49

Berthe | 02-08-15 | 14:47
Enig idee hoe snel de gemiddelde donker getinte kan zijn.
Zijn geboren atleten. Ze waren niet voor niets zo gewild voor de slavernij.

eigen-mening | 02-08-15 | 14:49

Ik vraag me wel af waarom die verdachte niet sneller z'n broek kon ophijsen dan dat die vader naar buiten kon stormen.

Berthe | 02-08-15 | 14:47

-weggejorist-

labaria | 02-08-15 | 14:47

bekijket | 02-08-15 | 14:40
Ik heb het al op powned geplaatst; Het lijkt mij een gezonde reactie van de vader.

eigen-mening | 02-08-15 | 14:45

er zijn een aantal reaguurders die het eigenlijk nog goed willen praten ook, word daar echt doodziek van, zijn waarschijnlijk lid van de knuffel en vertroetel club pvda.zeer logisch dat die vader hem een paar klappen geeft, 2 uur schoffelen helpt echt niet.

bekijket | 02-08-15 | 14:40

Hobbykip | 02-08-15 | 14:32
Precies. Het onschuldige en waarschijnlijk tikje naieve(normaal bij jonge kinderen)kind heeft waarschijnlijk weinig kwaad in de pedo en zijn handelingen gezien maar heeft heel duidelijk de daaropvolgende emoties meegekregen.

eigen-mening | 02-08-15 | 14:39

the_hammer | 02-08-15 | 14:25
U heeft duidelijk geen kinderen en uit dat door verschrikkelijk domme opmerkingen te maken. Lijkt mij verstandig om het hierbij te laten.

eigen-mening | 02-08-15 | 14:37

the_hammer | 02-08-15 | 14:25
U bent niet 100%? Zeg dan liever niets, want als vader van een tweejarig dochtertje krijg ik jeuk van uw bijdragen. Wat een achterlijkheid.

van gulder | 02-08-15 | 14:34

Misschien moest meneer zeer nodig een plasje plegen, is met spoed uit de auto geklommen (draaiende motor) en heeft het kind in alle haast over het hoofd gezien toen hij zijn plasser uit de broek haalde? Ik zal wel te naïef zijn.

R.j.deVries | 02-08-15 | 14:33

@the_hammer | 02-08-15 | 14:25
Ik denk dat dat kind goed geschrokken is. Is het niet door die pedo dan wel door de reactie van vaders.

Hobbykip | 02-08-15 | 14:32

Wat een jonge jongen nog, zo te zien, zelf haast nog een kind, je verwacht het niet...
Kom maar Koki ! | 02-08-15 | 13:44

Waarom verwacht je het niet? Jij denkt dat pedofilie pas op latere leeftijd "ontstaat"?

gatij | 02-08-15 | 14:31

Als de viespeuk op heterdaad betrapt is kan ik de reactie van de vader zéér goed voorstellen.

de uitbater | 02-08-15 | 14:31

Het is een soort exhibitionisme. Wat de mensen er allemaal bij verzinnen aan afwijking doet er niet toe bij een eventuele strafmaat.

DreHa | 02-08-15 | 14:28

-weggejorist-

the_hammer | 02-08-15 | 14:25

Blijft ook een apart verhaal dat een blanke in zuid oost met de broek op de knieën midden op de dag op de stoep staat, pedo of geen pedo. Als hij het werkelijk zo gedaan heeft, dan is het probleem pedo in zijn hersens niet het grootste probleem, dan is hij ook redelijk zwakzinnig te kwalificeren. En dan bedoel ik echt zwakzinnig eh, niet het zwakzinnig van de gemiddelde Nederlander.

the_hammer | 02-08-15 | 14:19

Ik weet het niet hoor, maar hij is nog bij bewust zijn en kan zelfstandig het bed op klimmen.

Hij had nog wel wat extra klappen mogen vangen wat mij betreft.

CyberFreak | 02-08-15 | 14:11

Als de feiten kloppen, dan kan ik de vader geen ongelijk geven.
Als de buren ook los zouden gaan, dan zou ik er geen begrip voor hebben.
Ik hou niet van die lynchpartijen.
Maar zo'n vent ff uitschakelen en daarna overleveren aan de politie, dat moet kunnen.
Als blijkt dat ie echt alleen maar even hoge nood had, dan is het een oetlul om dat in de buurt van kleine kinderen te doen.
Maar dat mag de rechter uitzoeken.

Schietmijmaarlek | 02-08-15 | 14:10

Dochter not dichtere, auto correctie swipe ellende

the_hammer | 02-08-15 | 14:08

Maar waarom is het zo erg als die gozer met de broek naar beneden voor je dichtere staat?
MTV, TMF, de helft van de moderne video clips, de publieke met veel zwakzinnigen programma's, die programma's waar ze hersendode naar een Oostenrijks hotel brengen, perriar, twerken, en ga zo maar door... Die 3 jarige weet toch al hoe verzoekt de maatschappij is, kan me niet voorstellen dat ze strest van een dergelijke actie.
Wel ik heb geen kinderen, wellicht is 3 jaar nog iets te jong? Waar is de informatie stroom geaccepteerd, rond de 6 jaar kunnen de hotpants en al dat daar mee samenhangt?
Vaders hier die hier meer ervaring mee hebben?

the_hammer | 02-08-15 | 14:06

@guurderdanguur | 02-08-15 | 13:42
"... en pa heeft niets gezien en begint gelijk te beuken..."

Uw tegel raakt kant noch wal, het was een heterdaadje:
Hij is op z'n sokken naar buiten gerend omdat hij dacht dat zijn kind was gevallen en trof vervolgens eens peuterneuqer met z'n broek op de enkels welke met z'n dochter wilde "spelen"
www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article...

Mastermattie | 02-08-15 | 14:02

Dankzij GeenStijl toch nog gerechtigheid.

frisenfruitig | 02-08-15 | 14:00

Maar wat als het nu een liefhebber van de gangstercultuur was? Die lui hebben standaard hun broek tot de knieën. Misschien liep ie wel tegen het kind aan en interpreteerde de vader dit als zijnde een actie van een pedofiel.

Ik vind een postbus51 campagne om mensen voor de gevolgen van de gangstercultuurexcessen te waarschuwen geoorloofd.

Meeroever | 02-08-15 | 13:59

Misschien stond die vent gewoon zaterdagavond eruit te pissen. Gecombineerd met de huidige pedo-hysterie bij een bepaalde laag van de bevolking kan dat uit de hand lopen. Kan. Voor hetzelfde geld is het wel een viezerik. Je weet het niet he.

DeGlimmendeAtheïst | 02-08-15 | 13:57

Prijzenswaardige actie van deze vader. Ik zou hetzelfde hebben gedaan. Zoals ieder goed mens zou doen.

van gulder | 02-08-15 | 13:57

Dubbele gedachten hierover.
Gesteld het is iemand die op een enorm domme plaats aan het wildplassen is, dan staan eigenrichting en internetexposure in geen verhouding tot het gepleegde.

Is het idd een pedo die zich aan jonge kinderen opdringt, dan geef ik die vader groot gelijk: niemand zit ongestraft aan jou kind(eren)! In mijn eerste opwelling zouden de rechten van de dader ook niet in mij opkomen, of de gevolgen voor mij. Het opsporingspercentage in overweging nemende en rechters die zich voortdurend vergissen in dader en slachtoffer werkt eigenrichting in de hand.

Ok... praktiserende pedo's en verkrachters staan onderaan de ladder in gevangenissen, dus die 4 maanden voelen als 4 jaar.

klimgek | 02-08-15 | 13:56

eigen-mening | 02-08-15 | 13:34
Darwinisme. Zo had ik het nog niet gezien.
Gezond realisime dacht ik zelf aan.
Zou bijna zeggen normen en waarden maar dat riekt teveel naar Dhr. J.P Balkenende. Het nerdy snelle autolovertje die ons de EU heeft ingefrommeld maar zelf in de tussentijd uitglijdt op een skateboard. En daarna rap terugkeerde naar Kapelle.

chicago river | 02-08-15 | 13:56

Aan de andere kant; vaders komt vrij normaal over.

guurderdanguur | 02-08-15 | 13:54

@Boer in 020 | 02-08-15 | 13:48
Mja..... maar als dit een hete daad is net als laatst die vent die is klemgereden dan zeg ik: oké begrijpelijke reactie.

Hobbykip | 02-08-15 | 13:52

Filmpie met reactie van de vader ook even gekeken. Ik had precies hetzelfde gedaan denk ik. Het gevoel wat iedere vader zal kennen.
Dit is overigens geen eigenrichting maar het met gepast geweld aanhouden van iemand die een groot gevaar vormt voor de buurt.

Tisnietanders | 02-08-15 | 13:51

"Denk je even op je gemak te wildplassen, komt er halverwege een peuter aanfietsen", zo opent advocaat Plasman zijn betoog.

de Voorzittert | 02-08-15 | 13:50

Onlangs is nog een onschuldige man in Wormer vermoord, omdat hij leek op een ontuchtpleger. Het bleek dus een vergissing van de dader. Daarom nooit eigenrichting. Misschien was de man in dit filmpje wel de dader, maar dan nog.. nooit eigenrichting. Nooit.

Boer in 020 | 02-08-15 | 13:48

Dit soort vormen van intolerantie blijf ik toch oogluikend toestaan....

Hobbykip | 02-08-15 | 13:47

-weggejorist-

Kom maar Koki ! | 02-08-15 | 13:44

Men moet zoooo uitkijken wat men zegt tegenwoordig.
Een ouwe vent van over de zestig, volwassen kinderen en schoonkinderen die aan een buurman hevig nerveus vraagt hoe hij zijn zoekopdrachten van Google kon verwijderen [ sukkel ].
Maar ja... baantje bij gemeentelijke instelling, dus.... word door politie en anderen gezegd dat die vraag [ ondanks zijn eigen volwassen kinderen ] heel normaal is en meneer zelf kwam van de grote schrik dat het niet mogelijk is lekker bij tijdens vakantie in Thailand.
Indien deze man in elkaar geslagen is en er blijkt dat hij niks heeft gedaan.... en anders, PRIMA TOCH ??

corni | 02-08-15 | 13:43

Fout verhaal GeenStijl!

Gags Beasley | 02-08-15 | 13:42

-weggejorist-

Onze man in Mockba | 02-08-15 | 13:42

Ik vind het wel een vaag verhaal; een kind roept iets en pa heeft niets gezien en begint gelijk te beuken....

Zal mij niets verbazen als later blijkt dat de ''dader'' een goede bekende van de vader is.

guurderdanguur | 02-08-15 | 13:42

Een paar goede klappen das je goed recht als vader in zo'n situatie! Perfect! Hopelijk heeft het kind er geen trauma aan overgehouden.

stipjes | 02-08-15 | 13:36

Die heeft geluk gehad, zullen veel andere vaders zijn die m invalide hadden geschopt...

Izbut | 02-08-15 | 13:36

Meisje heeft iets op dr netvlies staan nu wat inderdaad wel een paar klappen waard is, meer zelfs

CrapoTheGreat | 02-08-15 | 13:35

chicago river | 02-08-15 | 13:27
Lol @Siciliaans hek. Dat is een prachtig gevalletje darwinisme.

eigen-mening | 02-08-15 | 13:34

eigen-mening | 02-08-15 | 12:59
In Italiaans dorp dat van iemand die ik ken staat een huis.
Om dat huis staat een hek.
Op een dag klom er iemand over dat hek.
Niet om de post te bezorgen.
De ´klimmer´ kreeg van de eigenaar de kogel.
Werd later netjes in de rivier ´gelegd´.
Lokale Italiaanse agent weet alles van het verhaal.
In het korps was er geen haan die ernaar kraaide.
En terecht. Moet je maar ergens op een berg gaan klimmen.
Niet op iemands hek. En zeker niet over een Siciliaans hek.

chicago river | 02-08-15 | 13:27

@Lekker Belangrijk© | 02-08-15 | 13:17
Combo = Pedo welke zijn geslachtsdelen ongevraagd aan peuters toont
Popo = degene welke 'm afvoert op de brancard.

Mastermattie | 02-08-15 | 13:26

Indien echt 100% zeker bewezen is het jammer dat deze klootzak nog ademt, maar je weet maar nooit.

Mr aarsch | 02-08-15 | 13:23

Eigenrichting kan ik niet toejuichen, jammer dat GeenStijl hier achter staat.

Ronman2k | 02-08-15 | 13:22

@Zyprexa20mg | 02-08-15 | 13:18

In dat kader kan hij er dus ook heel makkelijk vanaf geholpen worden, medisch gezien. Het is toch maar een piemol.

roze_bril | 02-08-15 | 13:19

ach, het is maar een piemel.

Zyprexa20mg | 02-08-15 | 13:18

Pedo = Volwassene die sexuele handelingen verricht met een minderjarige.
Potloodventer = Volwassene die ongevraagd geslachtsdelen toont in publieke ruimte.

Lekker Belangrijk© | 02-08-15 | 13:17

Je zult maar een wildplasser zijn.. Kun je de volgende ochtend gaan uitleggen aan je familie/vrienden waarom op je dat filmpje staat.

Wasbakplasser | 02-08-15 | 13:17

Vorige week al die vent klemgereden op de A73, nu deze peuterneuqer, volgende week Benno aan een hijskraan?

Mastermattie | 02-08-15 | 13:17

Ik snap het niet meer. Klappen op de bek omdat je je broek op je enkels draagt terwijl er even verderop duizenden in hun blote reedt op plezierpramen en plein publique over elkaar heen glijden.

Rien7847 | 02-08-15 | 13:16

kom aan mijn kids (katers in dit geval) en ik sta niet voor mezelf in.
macmiep.nl | 02-08-15 | 12:42
Grove nachtstruinende kater, niet bepaald een huispoes, was ooit woonachtig in huize chicago river. Te jong heengegaan op middelbare leeftijd. Vergiftigd met vleesballetjes. Ik mol de man die het heeft gedaan. Sluitend bewijs ontbreekt.

chicago river | 02-08-15 | 13:16

@Piet Karbiet
2x13?

doopey | 02-08-15 | 13:11

hij hoorde zijn vriendin schreeuwen, zo'n opgefokte Surinaamse die een blanke bij haar kind in de buurt ziet, ik weet het nog niet.

marrretje | 02-08-15 | 13:11

@necrosis | 02-08-15 | 12:47
En telt een Deense tweeling van 26 jaar ook?

Piet Karbiet | 02-08-15 | 13:09

Kaas de Vies | 02-08-15 | 12:39
Hahaha, zo waar.

hallofreen | 02-08-15 | 13:02

Laat dat "vermoedelijke" maar weg.
Het was een heterdaadje terwijl meneer met z'n broek op de enkels met een 3-jarige peuter aan het "spelen" was.

Mastermattie | 02-08-15 | 13:02

Gaat wel wat ver om iemand op het internet te gooien als hij nog niet veroordeeld is of als er geen 100% bewijs is, zoals destijds bij de kopschoppers in EHV(waar duidelijke videobeelden van waren). Ik kan ook mijn buurman een klap verkopen en daarna tegen de politie zeggen, dat deze man een pedo is.

zeertegendradig | 02-08-15 | 13:01

Tylan | 02-08-15 | 12:54

Ik heb een kennis die eigenhandig de verkrachter van zijn dochter door het hoofd heeft geschoten nadat hij hem van drie hoog naar beneden had gesmeten. De kennis kreeg een jaar en werd in de gevangenis als een held gezien. Hij heeft er ook nooit een seconde spijt van gehad. Is overigens een waanzinnig relaxte en zachtaardige man in het dagelijks leven.

eigen-mening | 02-08-15 | 12:59

Ja eigenlijk ben ik altijd tegen eigenrichting maar de vader lijkt mij een hele rustige man die geen vlieg kwaad doet dus ik kan er wel begrip voor opbrengen.

Simon_GS | 02-08-15 | 12:57

Ik weet niet hoe ik zelf zou reageren als ik een kerel met zijn broek op de enkels bij mijn zoon aantref. Mijn vurigheid kennende is de kans groot dat het eindresultaat niet heel gezond is. Punt blijft echter simpel. Bij een normaal gezin is een kind heilig en slaan de ouders door zodra er zoiets met het kind gebeurd. Dat is een bijzonder natuurlijke reactie.

eigen-mening | 02-08-15 | 12:56

Ik denk een straf in de vorm van een boete voor de vader, een schadevergoeding voor de pedo. De Pedo gaat vrijuit. Maar als vader zal ik precies het zelfde doen als zo'n figuur mijn kinderen zou lastig vallen.

dubbelq | 02-08-15 | 12:55

Wat anders: Voor welke verdiensten aan de samenleving heeft deze wethouder Abrahams een straat verdiend? Of is het in Driemond? Ik ken alleen maar PvdA wethouders in 020 Z.O. die aan cliëntelisme, roof, verduistering en rijden onder invloed zonder rijbewijzen en verzekeringen doen. www.volkskrant.nl/binnenland/voorzitte...

Piet Karbiet | 02-08-15 | 12:55

Oké, laten we even uitgaan van het ergste geval. Jij bent de vader en je slaat die pedo naar de klote. De politie pakt jou op, je wordt gestraft en je moet de rest van je leven verder met een strafblad (meest waarschijnlijke scenario in dit verloren land). Ik gok dat ruim 4 van de 5 potentiële toekomstige werkgevers het geen bal uitmaakt als je uitlegt hoe je in dit geval aan je strafblad bent gekomen. Dus, komt de vader er ongestraft mee weg? Ook al krijgt ie een strafblad, het antwoord is 'ja'. Goede zaak!

Tylan | 02-08-15 | 12:54

HaagseSkieldah | 02-08-15 | 12:47
Privacy-first he. 'Privacy is echter een onvervreemdbaar grondrecht, waar Plasterk mee speelt alsof het een formaliteitje is.'
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/12/...

kicktherabbit | 02-08-15 | 12:52

Sorry, maar als diverse keren wordt geroepen dat er een "pedo" is en "broek naar beneden" en je rent naar buiten en ziet inderdaad iemand met zijn broek naar beneden rondlopen, dan is te begrijpen dat deze vader die man een paar lellen heeft verkocht. Ik ben er inderdaad niet bij geweest, en kan er dus ook niet over oordelen. Het enige wat dan zou helpen is overal camera's ophangen en dat willen we ook niet.
Overigens is op dat filmpje wel te zien dat de man zijn broek naar beneden heeft. Zijn onderbroek (of zijn rompertje, weet ik het) is daarboven weer zichtbaar.

Pete Stone | 02-08-15 | 12:52

Eigen richting gaat het helemaal worden de komende jaren.
Als onze rechtspraak niet wil luisteren naar de stem des volks dan luister het volk niet meer naar haar magistraten.
De gebroeders de witt kunnen hiervan getuigen.

Bar&Boos | 02-08-15 | 12:50

Die gast kijkt net alsof hij net als buklaaf op de feestboot van de FF-lovers is geweest.

eerstneukendanpraten | 02-08-15 | 12:49

-weggejorist-

eigen-mening | 02-08-15 | 12:49

GS is zeker van zijn zaak

HaagseSkieldah | 02-08-15 | 12:47

@swassannuf | 02-08-15 | 12:40
Beschuldig ik jou soms, 69?

necrosis | 02-08-15 | 12:47

En toch blijven bij mij een aantal vragen. Hoe kan het dat deze man de kans krijgt om ( in eerste instantie) ongezien zijn jongeheer aan een 3- jarig meisje te tonen? Was ie zo stom om die vader niet gezien te hebben?
Waarom laat vader vervolgens zijn dochter achter om deze man in elkaar te stampen?
Wie, behalve vader, heeft de jongeheer nog meer waargenomen?
Als die veronderstelde pedo inderdaad zo stom is geweest dan verdient ie naast de klappen natuurlijk ook nog eens een gevangenisstraf incluis publieke schandpaal uiteraard !
Maar ..... .????

Killroy49 | 02-08-15 | 12:46

Idee: je irritante collega in elkaar timmeren, videootje maken en op internet zetten met een verhaaltje over een pedo.

Rest In Privacy | 02-08-15 | 12:44

Listige materie dit. "Als", "vermoedelijk" etc etc.

brutus68 | 02-08-15 | 12:44

@koeberg | 02-08-15 | 12:38
Als je op heterdaad betrapt wordt ben je nog steeds "verdachte", het is de rechter die beslist of je inderdaad ook "dader" bent.
Anyway dit soort gasten zijn ziek in het hoofd en onverbeterlijk. In elkaar rossen werkt soms beter dan een D66 rechter.

Osdorpertje | 02-08-15 | 12:44

-weggejorist-

langzullenweleven | 02-08-15 | 12:43

In het geval dit waar is, goede afhandeling, want van politie en justitie hoef je niets te verwachten. Maar het blijft lastig oordelen, iemand kan wel iets over een persoon de wereld in slingeren, maar kan ook een wraakactie om iets heel onbenulligs zijn.

Digitaal Smoelwerk | 02-08-15 | 12:43

Ach, waarom moet dit nou weer geplaatst worden? Het is nog maar de vraag of de dingen zo zijn als dat men suggereert, maar ook al is het waar, dan nog is het onverstandig. Iedereen weet dat als je als pedo te boek staat je in Nederland compleet vogelvrij bent. Het is wachten op de eerste dode. En misschien heeft die man wel een gezin die hierdoor nu ook gebrandmerkt wordt. We weten eigenlijk nog helemaal niets. Vader van het kind kan ik goed begrijpen, actie van Geenstijl niet.

Charlie36 | 02-08-15 | 12:43

@koeberg | 02-08-15 | 12:38: dat kan ook met juridische redenen te maken hebben. Als GeenStijl hem "de dader" noemt in dit stukje, kan meneer ze aanklagen!

MacMiep.nl | 02-08-15 | 12:43

Het ergste is dat hij nu een flinke stafkorting gaat krijgen........ (En is bescherming van je naasten geen noodweer of noodweer exes?)

doopey | 02-08-15 | 12:43

kicktherabbit | 02-08-15
Ach, een kindje, een piemel, een witman in de bijlmer. 1 + 1 = 2.

aardappelninja | 02-08-15 | 12:42

Als het klopt wat die vent gedaan heeft, begrijp ik Pa volkomen. Ik zou hetzelfde doen: kom aan mijn kids (katers in dit geval) en ik sta niet voor mezelf in.
Met de waardeloze pakkans, flutstrafjes en -tig tweedekansenbeleid in dit land moet de brave burger wel zelf maatregelen nemen.
Helaas, maar het is niet anders.

Tijdje terug nog dringend politie nodig. Na 25 minuten kwamen ze met gierende banden aankakken. "Ja we moesten uit plaats X komen."
Duh. Een week eerder was ik op hetzelfde tijdstip (avond) in een kwartier met spoed naar de dierenarts gereden met maximaal 10km te hard... En dat heeft dan het geweldsmonopolie om ons te beschermen...

MacMiep.nl | 02-08-15 | 12:42

"Viespeuk is meegenomen door de pliesie, papa is heengezonden".
U bedoelt "Vermoedelijke viespeuk"???
Pa dient onwaarschijnlijk hard aangepakt te worden als deze vermoedelijke dader wordt vrijgesproken.

langzullenweleven | 02-08-15 | 12:41

Ik was het niet, onder 50 jaar geen interesse....
necrosis | 02-08-15 | 12:37
Weer die insinuerende leestekens.

swassannuf | 02-08-15 | 12:40

-weggejorist-

Kom maar Koki ! | 02-08-15 | 12:40

"Vermoedelijke dader"
En dan toch met zijn kop als pedo hier op GS zetten en juichen dat hij in elkaar is getrapt.
Laten we voor zowel GS als de zelfbenoemde Sharia-rechter uit Zuid-Oost maar hopen dat hij het ook echt is. Ik hou hier niet van.

kicktherabbit | 02-08-15 | 12:40

In ieder geval is hij zijn eigen risico kwijt van zijn zorgverzekering, waarschijnlijk een grotere straf dan die hij van de rechter krijgt.

Kaas de Vies | 02-08-15 | 12:39

"de vermoedelijke dader"
Dat is dus het probleem met eigenrichting. Man in elkaar geslagen en herkenbaar op internet gelabeld als 'pedo'.
En dat omdat iemand VERMOEDT dat hij de dader is...

koeberg | 02-08-15 | 12:38

Ik was het niet, onder 50 jaar geen interesse....

necrosis | 02-08-15 | 12:37

Heel subtiel werd zijn petje over zijn kruis gelegd. Zijn broek nog op half-zeven....
Ik moet er ook niet aan denken dat iemand aan mijn kinderen zit.

Pete Stone | 02-08-15 | 12:36

Als dit echt waar is, prima afhandeling! Als het niet waar is, is die man mooi genaaid nu hij met zijn hoofd op het internet staat.

sparxx | 02-08-15 | 12:35

Ik ben benieuwd welke straf de rechter aan deze vader zal gaan opleggen. Eigenrichting kan natuurlijk niet, zal het credo van de rechtbank wel weer zijn...

kommabijmebinnen | 02-08-15 | 12:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken