Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEKKLEMFILMPJE! 'Hevige politiegeweld' 020-West

Nekklemfilmpjes zijn de kopschopvideo's van 2015. In dit nieuwe genre zijn het niet opgefokte groepjes banaalpubers die met een losse linker- danwel rechtervoet inschoppen op een (1) weerloos slachtoffer. Ditmaal gaat het om agenten die alleen of met z'n tweeën proberen om een verdachte aan te houden, niet zelden onder 'toeziend oog' van groeiende groepen bemoeizuchtige omstanders. Zo ook hier. Op dit specifieke incident kunnen we niet gelijk een datum prikken, maar de locatie was snel gevonden: Jan Pieter Heijestraat te Amsterdam-West (streetview). We zien een hevige en langdurige worsteling van twee agenten met een verdachte. Die weigert zich gewonnen te geven en verzet zich met alle macht tegen aanhouding, hetgeen resulteert in een nekklem. Door de bemoeienis van een omstander duurt het proces allemaal nog langer dan gewenst. Zelfs handboeien weerhouden de man met de afgezakte broek niet van opdringerig gedrag. Omstanders beginnen zich vervolgens ook steeds meer te roeren, in diverse talen. Het duurt lang voordat er assistentie arriveert...
Ophef Richtlijn: Mochten de gebruikelijke verdachten na het zien van deze video "POLITIEGEWELD!" en/of "RACISME!" willen schreeuwen, dan willen we er nog wel even fijntjes op wijzen dat één van de twee agenten duidelijk van Noord-Afrikaanse signatuur is en dat aanstormende assistentie van de donkere persuasie is, en een vrouw bovendien. Neem die informatie even mee voordat u zichzelf weer volstrekt belachelijk maakt met loze kretologie tegen een paar politieagenten die een heikele situatie onder controle proberen te krijgen.
UPDATE 13u15 met politieverklaring: AD.nl heeft met de politie gebeld: Navraag bij de politie leert dat de aanhouding in juni plaatsvond nadat er een melding over huiselijk geweld binnen was gekomen. Toen agenten met zwaailicht en sirene op de melding afgingen, hinderde een bestelbus de agenten op de J.P. Heijestraat en sneed de politiewagen af. "Na een korte stop door de politie en zeer recalcitrant gedrag van de bestuurder wilden de politiemensen door naar de spoedmelding. De bestuurder ging bewust met zijn hoofd in de politieauto hangen zodat de politiemensen niet konden gaan rijden. Op grond van dit gedrag en handeling is de politie overgegaan tot de aanhouding van deze bestuurder. De bijrijder bemoeide zich direct met de aanhouding. Hij greep op een gegeven moment één van de politieagenten bij de keel, waarna een worsteling ontstond om deze man onder controle te krijgen", aldus de verklaring van de politie. Er is pepperspray gebruikt bij de aanhouding maar toch bleef de bijrijder zich verzetten.

Reaguursels

Inloggen

ja jongons deze kant gaat t op politiehaat etc hou op met me hoor

duitschebaas | 31-07-15 | 02:40

@Feynman | 30-07-15 | 11:44
Niet de bekende situatie, met getuigen, die vertikaal filmen.
Hij werd gepeppersprayed, genekklemd en in elkaar geslagen.
Rinus Wolters (40) /2015 - werd in zijn cel in gevangenis Geniepoort overmeesterd door 5 leden van het bijstandsteam. Volgens getuigen was een klem gezet en pepperspray gebruikt.
'Medegevangenen hebben hem toen nog een kwartier lang horen gillen', zegt advocaat Michel van Stratum.
'Ze zeggen dat hij door de IBT'ers in elkaar is gemept.
Toen zijn familie afscheid nam van de overledene zag deze bont en blauw uit, vol verwondingen en bloeduitstortingen, had een scheur in het achterhoofd en ernstige verwondingen aan hoofd en neus.
oa. 3 kinderen zonder vader blijven achter.

h65485665 | 30-07-15 | 13:21

Hulde voor de politie.

sjaap.marok | 30-07-15 | 13:08

@Feynman | 29-07-15 | 21:45
Ik ben benieuwd wanneer een Autochtone, naar adem snakkende arrestant door de politie doodgewurgd wordt met de Nekklem. Schijnt niet zo vaak te gebeuren. - h65485665 | 29-07-15 | 14:12
>>
Robby van der Leeden was blank. Mike Stok was blank. Vragen? - Feynman | 29-07-15 | 21:45
>>>
Robby van der Leeden (19) /2009 - werd in zijn hoofd geschoten.
Mike Stok (29) /2013 - werd ook neergeknald. 3 agenten schoten op Mike Stok. Hij werd door 6 kogels geraakt. Waarvan 1 in zijn rug en 1 in zijn schouder, die is door een long gegaan en er aan de voorkant uitgekomen.
Beiden zijn Niet met de Nekklem, doodgewurgd.

h65485665 | 30-07-15 | 11:27

Laat inderdaad de politie zijn werk doen.
Je mening geven over een fragment is erg makkelijk.
Wat mij verontrust is dat de media vaak zo bang is en niet tegen uitingen van zogenaamde discriminatie ingaat en hierdoor vrijspel geeft aan tuig en criminelen, die dit kunnen gebruiken als ze de juiste huidskleur hebben.
In de VS is dit al heel erg. In de VS komen ongeveer 220 kleurlingen om door politie geweld, dat is teveel. Er komen daar rond de 410 blanken om door politie geweld terwijl de blanke bevolkings groep een heel klein percentage van de criminaliteit op zich neemt. De politie houdt zich daar veel meer in als het om kleurlingen gaat een blanke schieten ze zonder pardon af. Dit heet politie geweld en geen discriminatie. Zoek maar op Liveleak.com
Degene die het aanhouden van een kleurling bij voorbaat discriminatie of racisme noemen zijn zelf racisten laat dat duidelijk zijn.
Een mens is een mens jammer dat er mensen zijn die maar onderscheid willen maken om haat te zaaien.

Jeroen3582 | 30-07-15 | 10:16

Taser zou inderdaad een fijne aanvulling zijn. Maar er zitten ook nadelen aan. Zoals hartproblemen, of onnodig lang taseren. In Amerika zijn er gevallen genoeg waar de taser als een soort martelwerktuig is ingezet. Je ligt al op de grond maar omdat ii zo boos ben druk ik de knop nog even extra in...
En uiteindelijk, man ligt al op de grond, kan geen kant op. Dus gewoon bovenop hem gaan zitten, wachten tot ie zich overgeeft of wachten op versterking. Nekklem had weinig zin, vond ik onnodig, als je al 2 armen vast hebt ben je er toch? Hij gaat echt niet zomaar weg, en nekklem of niet, hij doet zijn handen blijkbaar toch niet op zijn rug.

fredjuhh | 30-07-15 | 07:09

taseren !!

zieke-geest | 30-07-15 | 00:52

Ik heb het filmpje even gekeken en de arrestant loopt werkelijk te spartelen aks een dolle. Denkt waarschijnlijk dat als ie weet los te komen dat ie dan weg mag lopen.
Het is simpel; als je bent aangehouden dan moet je mee. Goedschiks of kwaadschiks. Werk gewoon mee. Op het politie bureau krijg je een kopje thee en sta je weer op straat nog voor het papierwerk is afgerond. Werk je tegen dan gaat er een boze/teleurgestelde agent boven op je zitten om de boeien alsnog om te doen.
Maar het betreft hier kansenpareltjes met een laag IQ en beperkte sociale vaardigheden die ook nog eens hun street credability hoog moeten houden.
De politie had gewoon en sterkere pepperspray moeten gebruiken of een taser.
En het restaurant want daar op de hoek zit is waardeloos, misschien hadden de arrestanten daar gegeten dat ze zo pissed off waren.

Osdorpertje | 30-07-15 | 00:15

Zucht!
Kan niet wachten tot onze politie meer geweld gaat gebruiken tegen dit soort gasten.
Een waarschuwing en dan meteen de taser erop.
Of je werkt mee of ze breken je arm....
Pauper kutvolk, jammer dat ons land zo naar de klote wordt geholpen door dit soort funcking losers.
Ik schaam me kapot voor dit soort tokkies.

MrMister2.0 | 29-07-15 | 23:55

Where is Dirty Harry when you need him

Ride | 29-07-15 | 23:26

Wat een gebrekkige paupers dit soort omstanders en arrestanten. De reden dat deze verxorgingsstaat zo veel kost staat hier op video.

Gebleekte | 29-07-15 | 23:05

Wat een gebrekkige paupers dit soort omstanders en arrestanten. De reden dat deze verxorgingsstaat zo veel kost staat hier op video.

Gebleekte | 29-07-15 | 23:05

Ik ben meer onder de indruk van het domme geroep van de enkele omstanders dan van wat ik hier zie gebeuren.
Een ordentelijke arrestatie bij twee overduidelijke klojo's.

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat de randstad één groot boevennest aan het worden is.

Bar&Boos | 29-07-15 | 22:39

de politie moet vaker harder optreden, criminelen gaan nu lopen janken als ze opgepakt worden en klagen dan de politie aan dat ze mishandeld zijn.

dontfuckwithus | 29-07-15 | 22:39

!!!!!!ATTENTIE!!!!!
COLLEGA IN NOOD...

............................................................................................................................................................................................................................................................................minuten later.......

Melfs | 29-07-15 | 22:39

Ik ben meer onder de indruk van het domme geroep van de enkele omstanders dan van wat ik hier zie gebeuren.
Een ordentelijke arrestatie bij twee overduidelijke klojo's.

Ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat de randstad één groot boevennest aan het worden is.

Bar&Boos | 29-07-15 | 22:39

h65485665 | 29-07-15 | 14:12
Robby van der Leeden was blank. Mike Stok was blank. Vragen?

Feynman | 29-07-15 | 21:45

Politie +1.

I.K.Rus | 29-07-15 | 21:38

gepast geweld na verzet tegen aanhouding, niets mis mee !

Robhal | 29-07-15 | 21:20

Oke, dus de discussie is of de agenten wel juist of niet juist handelden bij het verzet van de man? Zo hebben ze het ook wel eens erover of er juist gehandeld is jegens een inbreker. Ziet men dan niet dat de hele situatie er niet was geweest als iedereen zich gewoon netjes aan de regels had gehouden?

CrapoTheGreat | 29-07-15 | 20:33

Zonder partij in het conflict te willen kiezen; maar beste van Rossem. Sinds wanneer is de afkomst van de pleger van belang om vast te kunnen stellen of een slachtoffer al of niet gediscrimineerd wordt? Dit is in geen enkele wet terug te vinden.

Rest In Privacy | 29-07-15 | 20:21

Als je zo kalm kunt blijven bij alk het geschreeuw van een partij hersenloze droeftoeters die met hun mobieltje in de hand staand te filmen dan verdienen deze agenten een standbeeld.
Wat mij betreft hadden die andere schreeuwende bemoeials ook in het busje gepropt kunnen worden. Het is ongelofelijk hoe soft dit land geworden is. Niet meewerken en of grote mond dan is het toch logisch dat de agent zijn werk doet. Dit staaltje moet je een in een ander land flikken. Dan hadden de agenten al met een wapen in de hand gestaan. Het wordt hoog tijd dat hier in Nederland weer respect voor de dienders komt. Momenteel lijkt het alsof de criminelen/aso's en al dat schorremorrie respectkrijgt voor het dissen van de politie. Kappen met die hap. Gewoon aanpakken en goed hard aub.

Punthoofd | 29-07-15 | 20:20

-weggejorist-

BadPatNL | 29-07-15 | 19:51

-weggejorist-

obiwanknobie | 29-07-15 | 19:02

Het zal al wel vaak opgemerkt zijn maar als je wordt aangehouden dan verzet je je niet.
A. Je hebt wat gedaan waarvan de politie vindt dat je het mag uitleggen op het bureau.
B. Het is geen spelletje wie zich het beste verzet krijgt geen straf
C. Je kan jezelf erg veel pijn doen en zelfs dood gaan
D. Zo maakt je je zaak van kwaad tot erger!

obiwanknobie | 29-07-15 | 19:02

Oh wat zijn die MISDADIGERS toch weer zielig, en die politieagenten toch weer gemeen. En die omstanders toch weer slim en ontzettend goedziend. Oh, oh, oh...

MichelleStijl | 29-07-15 | 18:59

Die staan er gekleurd op

VuileGoreRat | 29-07-15 | 18:31

Respect voor de politie... je moet toch gvd wel heel veel geduld hebben tegenwoordig.

dikkedragonder | 29-07-15 | 18:21

In welk Afrikaans land is dit opgenomen ? Steeds maar weer de vriendjes van Quincy die niet luisteren, een grote bek hebben en zich verzetten en naderhand janken. Roepen over racisme ? Volgens mij heet de opa van die linkse agent geen Piet. Maar die linkse agent levert WEL een bijdrage aan deze maatschappij. Door de misselijkmakende vriendjes van halve Gario van de straat te halen. Zwarte Piet is leuk. Zwarte Piet is netjes, vriendelijk, vrolijk en gedraagt zich. Maar dan dat gajes in dit filmpje. Tja, Nederland anno 2015. Ben ik somber ? Helemaal niet. Want ik troost me enorm met de gedachte dat stemmers op PVDA/CDA/VVD/GL/D66 en hun vrouwen en kinderen dit ook dagelijks aan de lijve gaan ondervinden. De vervuiler betaalt nou eenmaal mee. Dat is een garantie.

Rest In Privacy | 29-07-15 | 18:02

Nekklemfilmpjes zijn niet de kopschopvideo's van 2015, Net zolang tegenwerken tot je kan roepen dat er politie geweld gebruikt is gaat het helemaal worden in 2015.
En als het even kan het liefst door blanke agenten want dan kun je ook nog roepen dat het een racistisch motief had.

AmericanDad | 29-07-15 | 18:00

kw_nl2 | 29-07-15 | 17:15
"Wat lul je, niks te lang... Is hij buiten bewustzijn?" Ah, dus hij had eerst bewusteloos moeten zijn en dan had je het ook wel te lang gevonden? Spartelen van de verstikking is volgens jou dus niet voldoende?

tripledutch | 29-07-15 | 17:56

Nekklem vervangen door regen van gummieknuppelslagen op plekken die niet dodelijk zijn en bij voorkeur normaalgesproken bedekt.

Lifecanbesimple | 29-07-15 | 17:55

Wanneer gaan dit soort griebus lui nu eens snappen dat je een politie bevel gewoon opvolgt? Ben je eigenwijs dan gaat het gewoon zeer doen, klaar!
Respect voor de agenten die voor een rotloontje per maand alle shit over zich heen krijgen.
Zij gedragen zich uiterst beheerst en correct.
Met een goed aangelegde arm of beenklem was deze kwal heel snel erg mak geworden....

duitinhetzakje | 29-07-15 | 17:53

Ik zag helemaal geen Emoe...

Niek Naam | 29-07-15 | 17:28

Arrestatietechniek geknoei. En dan ook nog gasten die je sowieso had kunnen laten gaan voor iets belangrijkers, namelijk fysiek geweld elders. Prioriteiten beslissen...

IQmin100 | 29-07-15 | 17:18

Volgens ons mooie rechtssysteem spelen we met zijn allen diefje met verlos.

Als je dit soort figuren niet dezelfde avond loslaat kunnen ze de volgende dag niet weer de vervelio uithangen. Dat is wel een grondrecht kennelijk.

Welkom in dader knuffelland. Nog even en het slachtoffer wordt zwaarder gestraft dan de dader.

Rooddraakje | 29-07-15 | 17:17

Prima aanhouding. De politie reageert beheerst en proportioneel. Als de politie je aanhoudt en je werkt niet mee, dan vraag je ook om een wat hardere aanpak. Hulde voor de politie in 020!

Gräf&Stift | 29-07-15 | 17:16

@tripledutch
Wat lul je, niks te lang... Is hij buiten bewustzijn? Nee, hij had ook kunnen meewerken, net als zijn vriendje. Of nog beter, hij had ook de agenten naar de melding kunnen laten rijden ipv te zieken.

kw_nl2 | 29-07-15 | 17:15

Dop in Osaka | 29-07-15 | 16:54
Daar gaat het niet om. Ok, hij stribbelde wat tegen. Maar verder was hij niet eens aan het schoppen of slaan, tevens was er geen levensbedreigende situatie. Was het dan nodig om hem zo lang te verwurgen? Dacht het niet.

tripledutch | 29-07-15 | 17:10

Chezzz82 | 29-07-15 | 17:00
Dus jij ziet ook dat hier niet goed gehandeld wordt?

tripledutch | 29-07-15 | 17:04

Ik werk zelf bij de politie, fijn om eens (overwegend) steun te krijgen vanuit de reacties. We doen het voor jullie. De melding was huiselijk geweld, daar konden nu geen collega's heen vanwege dit geneuzel. Daarnaast biedt de werkgever veel te weinig IBT (Integrale beroepsvaardigheid) aan, waarbij je deze situaties oefent. Ik train zelf daarom al jaren MMA.

Chezzz82 | 29-07-15 | 17:00

@tripledutch | 29-07-15 | 16:26

Ik zou zeggen bekijk het nog eens - vanaf het begin.
En werkte hij mee, nee he?

Dop in Osaka | 29-07-15 | 16:54

@Ik snap het probleem niet. Je geeft gas en rijdt door; of hij trekt snel zijn hoofd terug, of hij stoot hem.
miff | 29-07-15 | 16:40

Juist. Totdat hij dan net ongemakkelijk valt en tussen de wielen terecht komt. Ik vraag me af wat iedereen dán had gevonden.

Slimkees | 29-07-15 | 16:47

"De bestuurder ging bewust met zijn hoofd in de politieauto hangen zodat de politiemensen niet konden gaan rijden."
.
Ik snap het probleem niet. Je geeft gas en rijdt door; of hij trekt snel zijn hoofd terug, of hij stoot hem.

miff | 29-07-15 | 16:40

Ik heb het eens even zitten bekijken en het valt me op dat de agent die jongen veel te lang in een verwurging houdt. Hij had zich allang overgegeven en hield zich rustig, echter was het nou nodig om hem te laten spartelen om lucht? Tevens hield hij zich al kalm, totdat de 2e agent nog even zijn arm veel te ver draaide. Dit deed pijn en ging die jongen hierdoor weer bewegen, wat voor de 1e agent weer reden was om de verwurging verder aan te zetten. Dit had makkelijk en onnodig fout kunnen gaan.

tripledutch | 29-07-15 | 16:26

Goed werk van de agenten, die pleures Engels sprekende mafkees had men ook mogen oppakken.
Buiten 2 blanke Nederlands sprekende negerhoertjes was het een kleurrijk werkeloos gezelschap.

caralho | 29-07-15 | 16:22

@JackoDH | 29-07-15 | 16:13
Waar zie jij aanwijzingen dat de agenten deze actie uitvoeren uit anti-zwarte overwegingen? Zie je ze soms schelden? Is het niet mogelijk dat ze hebben besloten even op versterking te wachten omdat de twee rasta's allebei behoorlijk sterk zijn? En dat dat misschien ook wat langer duurt dan zij zelf hadden gedacht? Hou toch op man. Altijd weer die Zwitsal.

Joris Draaksteker | 29-07-15 | 16:21

Mooi werk van deze agenten. Die rasta's van de J.P. Heijestraat waren door al dat blowen zeker even vergeten dat je beter een beetje kunt meewerken met de politie, omdat die het in principe goed voorhebben met de burger.

Joris Draaksteker | 29-07-15 | 16:14

Dus je word 5 min bijna in een houdgreep gehouden met zijn bange maatje erbij die geen flikker durft te zeggen en waarom worden er geen boeien om gedaan terwijl ze zijn armen al is op zijn rug hebben gekregen maar liever breken. Dan komt er 1 dikzak aangerend om zijn knie nog op ze hoofd of nek te plaatsen om handboeien om te doen en dan denken sommige mensen hier dat dit geen racisme of wat dan ook is? Open je ogen man politie zal nooit eerlijk toegeven hoeveel racisme in die organisatie hoort.

JackoDH | 29-07-15 | 16:13

Prima optreden van de politie !

rockall | 29-07-15 | 16:05

Misschien moeten we maar investeren in een campagne die mensen verzet hoe te handelen bij een arrestatie. Te beginnen met: verzet je niet. Ga niet schelden en dreigen.
Zo moeilijk is dat toch niet? Alleen randdebielen snappen niet dat verzet totaal zinloos is.

Thunderbird | 29-07-15 | 16:03

mente aperta | 29-07-15 | 14:37
Eensch!

lanexx | 29-07-15 | 16:00

Vooral hard blijven terugvechten, dan laten ze je zeker los.

Flapuidt | 29-07-15 | 15:23

-weggejorist-

willes | 29-07-15 | 15:12

-weggejorist-

willes | 29-07-15 | 15:12

Dit zijn mensen die uit een relatief ongeorganiseerde samenleving komen waarin corruptie en als logisch gevolg daarvan wantrouwen tegen autoriteiten welig tieren. Zodra ze dan in een georganiseerde Westerse samenleving komen, waar de burger strak in een (democratisch wettelijk) bepaald keurslijf, en asociaal gedrag niet wordt getolereerd, leidt dit onherroepelijk tot problemen. Deze mensen snappen niet dat wij in een systeem leven (samenleving - letterlijk 'samen leven') waarin ieder zich moet schikken om de ander niet tot last te zijn - en dat dit systeem alleen werkt wanneer men zich er aan houdt, en dat we met zijn allen hebben besloten dat wanneer men zich niet binnen de normen van dit systeem kan houden, dit zo nodig met het geweldsmonopolie van de staat recht wordt gezet.

willes | 29-07-15 | 15:10

Politie moet ook niet discussieren met omstanders, maar ze gewoon orders geven.

Yummy | 29-07-15 | 15:10

totaal zinloos geweld als je bedenkt dat de arrestanten na een paar uur weer op straat stonden, dus politie spaar je in het vervolg de moeite en ga weer verder met waar jullie goed in zijn zoals bv met twee vingers typen of hardwerkende nederlanders lastigvallen met onnodige verkeersboetes.. onze politie is een totale verspilling van belastinggeld. hebben die mensen wel een korpsleiding die ze een beetje goed aanstuurt??

denoorman | 29-07-15 | 15:09

Wanneer je besluit tegen te werken kan dat imho gezien worden als Zelf-Mutilatie. De zg. ZM-Nekklem

legomuis | 29-07-15 | 15:05

Enigzins herkenbare bus
En verders wat @ Godsammekraken | 29-07-15 |om 11:13 zegt.

hallevvezool | 29-07-15 | 15:00

Top politie, dat schreeuwwijf wat er staat hoop ik, dat binnenkort haar hele huis leeg geroofd wordt. Mensen bemoei er niet mee. Loop door. Stop met filmen van dit soort shit. Politie mag geweld toepassen.

franck7020 | 29-07-15 | 14:58

Je dus niet verzetten. Z simpel kan het zijn

Speertjespunt | 29-07-15 | 14:54

Goed gedaan pliesie!
Je zou maar door je vent in elkaar gerost worden en de politie kan je niet helpen vanwege een paar oetlullen, die op basis van hun huidskleur het recht menen te hebben om je hulpverleners lastig te vallen.
Sluit ze ff lekker een paar maanden op en gooi ze daarna het land uit.

Schietmijmaarlek | 29-07-15 | 14:40

Een goede klem ongeveer 20 sec, lichaam word slap, boeien om, even met de beentjes omhoog en schudden tot ie weer bij komt en hup de auto in. Werk iemand gewoon mee dan is die klem ook niet nodig zo simpel is dat. Oh ja, zit zelf niet bij de politie en ben het vaak niet eens met hun maar als je moedwillig tegendraads contact zoek met de politie moet je achteraf niet gaan klagen.

mente aperta | 29-07-15 | 14:37

Politie nwe stijl wilt u hier wachten en u handen op de rug doen, dat werkt toch niet ze bleven zich verzetten tot het eind , van mij mogen ze nog veel harde optreden en als daar slachtoffers meevallen jammer dan moet je maar niet verzetten, tevens
wat een lafbekken die omstanders niemand hielp de politie ff mee , om die geboeide man op afstand te houden.

jeroen8325 | 29-07-15 | 14:32

dit zijn weer typisch van die filmpjes waar geen stijl het van moet hebben. 203 reacties en de pot verwijt de ketel. De woorden van die mevrouw : Als je nou gewoon meegaat" op het eind van de clip zeggen genoeg

homerlover | 29-07-15 | 14:28

Die politiemeneer, die volgens GS van allochtone afkomst is, althans in die zin dat gesteld wordt als dat hij van origine geen Nederlander dan wel van niet-Nederlandse afkomst is (NNA'er), kan, wat mij betreft, worden ontslagen als politieagent omdat hij niet in staat is Arrestant 1 (hierna A1) op deugdelijke wijze in de boeien te slaan en C dat hij Arrestant 2 (A2) niet op deugdelijke wijze in de boeien kan slaan weshalve de twee dienders moeten wachten op de rest van het korps waarvan één vertegenwoordiger op adequate wijze A2 op een deugdelijke wijze in de boeien slaat waardoor deze kan worden afgevoerd.

Hyppo Kriet | 29-07-15 | 14:20

iedereen die het hier nu voor de politie zit op te nemen, wacht maar tot het jou een keer overkomt. de politie lokt vaak dit soort dingen uit, zorgen dat de situatie escaleert. nu leven jullie nog in je veilige droom, maar wacht maar af op een gegeven moment krijg je een keer met de autoriteiten te maken, juist als je arm bent gebeurt dat vanzelf, en dan gaan ze je privacy met voeten treden, maken je een crimineel omdat ze je zomaar opeens 'verdenken'. Denk maar niet dat je als onschuldige niks kan overkomen, ze kunnen je helemaal uitknijpen en dat doen ze dus helaas ook.

Er is een tweedeling in de samenleving aan het ontstaan, bovenlaag voelt zich onveilig en wil een autoritaire samenleving, maar het probleem is dat je hiermee onschuldige mensen treft die hun geloof in een rechtvaardige maatschappij compleet verliezen, en zo creeer je dus criminelen van prima jongeren die nog in vriendelijke omgangsvormen geloofden.

Dingen zoals persoonlijk budget en dergelijke moeten stoppen. Dat is alleen te controleren middels verregaande privacyschendingen, en dat moet kostte wat kost voorkomen worden. mensen in een hoekje dwingen. je moet zorgen dat iedereen gewoon net genoeg mogelijkeden heeft om te overleven en dus nooit met autoriteiten in aanraking komt. De huidige lijn is compleet de verkeerde. Nederland is hard op weg derde wereld land te worden

Bald Gefkens | 29-07-15 | 14:17

Goed gedaan heren van de politie, meneer had misschien beter naar uw verzoek om medewerking kunnen luisteren.

PleurAllemaalMaarOp | 29-07-15 | 14:16

@Feynman | 29-07-15 | 11:39
• Ik ben benieuwd wanneer een Autochtone, naar adem snakkende arrestant door de politie doodgewurgd wordt met de Nekklem. Schijnt niet zo vaak te gebeuren.

h65485665 | 29-07-15 | 14:12

Dus die 2 kloothommels ( niet de agenten) belemmeren de weg bij een spoedmelding , gaan bijdehand doen en dan agressief.? Stel de popo is onderweg naar een kind in de sloot ... Het had van mij nog wel een tandje harder gemogen qua aanhouding

Goatboy2014 | 29-07-15 | 14:10

Ohjee de gedachtenpolitie van geenstijl ziet hun heilige huisje beledigd worden..

skeel | 29-07-15 | 14:05

@Kaas de Vies | 29-07-15 | 11:17
Aanhouding in filmpje verloopt best rustig. Die extra managementlagen bij politie en onderwijs lijken nodig om nieuwe gebouwen te kunnen realiseren voor Bouwend Nederland en andere aanbestedingen al dan niet semi-corrupt te kunnen realiseren www.ftm.nl/dossier/corruptie-affaire-p... .

Watching the Wheels | 29-07-15 | 14:05

+1 voor de politie. Toch moet de Marokkaanse agent die arm gewoon op de rug draaien met de boeien van de andere agent. Dit duurde te lang. Er valt nog wat te verbeteren. Misschien is een stroomstoot wapen wat? De agenten lopen onnodig risico in dit soort gevallen.

nerugaer | 29-07-15 | 14:04

Wat een kut land is NL toch geworden. Er is niks Nederlands meer aan als je zo die beelden bekijkt. Ik snap trouwens niet dat die 2 agenten niet de boeien omkregen bij die gast, zo indrukwekkend sterk kwam hij niet over. Wanneer gaan de agenten tasers krijgen btw, lijkt me vrij noodzakelijk gereedschap en het voorkomt dit soort grondgevechten met verdachten.

XaleX_2 | 29-07-15 | 14:04

Heerlijk dit soort filmpjes.

Ko Ranzig | 29-07-15 | 13:51

patjem2 | 29-07-15 | 11:27

Precies, alles is naar de klote in Nederland.

doskabouter | 29-07-15 | 13:51

Snel aanhouden is zo belangrijk. Je ziet hoe snel omstanders zich er mee bemoeien met verdere escalatie tot gevolg. Die verwurging ging maar net goed. Er moet een oplossing komen voor het aanhouden van een verdachte die niet meewerkt. Maar aan de andere kant: werk gewoon mee dat is voor beiden beter.

Overigens hulde voor die andere agent die snel en effectief die rasta in de boeien kreeg.

doskabouter | 29-07-15 | 13:50

Hoeveel decennia mogen die rasta's achter de tralies doorbrengen?

Crak-ho | 29-07-15 | 13:50

-weggejorist-

Aanmodderfakker | 29-07-15 | 13:46

Waar bemoeit die 'Let Go' yank zich in godsnaam mee
het is hier gvd geen 'Murica

Tobi | 29-07-15 | 13:45

Aanmodderfakker | 29-07-15 | 13:00
"Professioneel in aanraking met de popo"
U is beroepscrimineel of beroepsbetogert?

Goatboy2014 | 29-07-15 | 13:44

Ook zo dom hè, van zo'n man om zich zo te verzetten. Hij weet dat de politie het uiteindelijk toch wint. Ik lees dat ze nog dezelfde dag weer op straat stonden. Ze zullen wel een boete krijgen, die aanvechten en dan winnen omdat de rechter het gebruikte politiegeweld te heftig vindt. Raar trouwens, dat die mannen de politie hinderden om naar hun melding te gaan. En dan zomaar uit het niets de agenten aanvielen. Wat daar nou weer het nut van is? Die Marokkaanse agent doet het btw wel erg goed en rustig.

Hans Hillen | 29-07-15 | 13:29

Hoezo is dit politiegeweld. Arrestant verzet zich hevig, dus wordt hij ook harder aangepakt. Simpel.
Enige fout die de agenten maken is dat ze die andere neger veel te dichtbij laten komen.

lex8310 | 29-07-15 | 13:27

Je kan dus een politiewagen met zwaailicht en sirene klemrijden, de agenten daarna verder hinderen en zelfs de agenten terwijl die in zijn auto zit en naar een melding wil bij de keel grijpen...

en dan nog:

"De mannen uit Amsterdam (25 en 26 jaar) zijn diezelfde avond weer vrijgelaten door de politie."

Totaal gestoord. Drievoudig politie hinderen in hun taak, een agent bij de keel grijpen en je staat nog dezelfde avond buiten. We zijn hier compleet gestoord bezig.

Feynman | 29-07-15 | 13:25

Stop met tegenwerken. Het kan zo simpel zijn.

Woelige Wimpie | 29-07-15 | 13:23

Irritant, al die ramptoeristen die zich ermee bemoeien. Die vingerwapperende Amerikaan ook. Altijd Amerikanen die menen iedereen de les te moeten lezen.

Hans Hillen | 29-07-15 | 13:23

@Aanmodderfakker | 29-07-15 | 13:00
Waarom zouden mensen die louter positieve ervaringen hebben met agenten, zoals ik, NSB'ers zijn. Blijkbaar werken wij op de juiste manier mee en begeven wij ons niet op de foute plaatsen.

Inferi0r | 29-07-15 | 13:22

@Kinkonk | 29-07-15 | 12:12
Ik dacht hier ook aan, maar dan wat langer dan jij waarschijnlijk. En nee, dat is geen goed plan. Als 1 omstander zich bemoeit gaan er nog veel meer bemoeien en de meesten zijn helaas niet op de hand van de politie. Dus die zouden je niet bepaald dankbaar zijn.

Inferi0r | 29-07-15 | 13:20

Misschien niet zo tegenwerken? Dat ze hem zo moeilijk aan konden houden laat zien dat gepast geweld wordt gebruikt. De politie heeft een geweldsmonopolie en verzet bij een arrestatie geeft het recht op gepast “geweld”.
Persoonlijk vind ik de aanpak veel te soft.

Antitheïst | 29-07-15 | 13:20

Van mij mag de politie na een paar waarschuwingen wel wat meer geweld gebruiken. Je kiest er zelf voor om niet mee te werken, dan moet je niet huilen als je in de houdgreep gelegd wordt.

En dan dat kansloze kudtpubliek dat zich er mee bemoeid. Nu zeiken dat ze te veel geweld gebruiken. Morgen wordt hun huis leeggehaald en gaan ze zeiken dat de politie de inbreker niet van de schutting afknalde. Trek die agent aan de kant en sla die verdachte zelf in de boeien als je denkt dat je het beter kunt...

Pikkestrijder | 29-07-15 | 13:17

Dit filmpje laat zien dat we de weg kwijt zijn. Ik bedoel dan niet de groep omstanders, de agenten of zelfs de arrestanten, maar de persoon met dat rare Amerikaanse accent. "stop choking him" Waarom ligt het initiatief weer bij de agent? Je kan net zo goed de arrestant adviseren dat hij mee moet werken zodat de politie niet de nekklem hoeft te gebruiken. Dit illustreert precies wat er mis is! Oorzaak en gevolg lijken tegenwoordig wel zeer complexe concepten.

Dude heb je eten | 29-07-15 | 13:17

Redelijk correct afgehandeld ondanks het dreinen van die lummelige afgezakte broek en de volstrekt misplaatste verbale bemoeienis van het publiek. Politie +1.

Thomas333 | 29-07-15 | 13:17

@patjem2 | 29-07-15 | 11:27
Het lijkt lang, maar 4 minuten stelt bijna niets voor. En in Barcelona hebben ze niet overal binnen 6 minuten agenten. Als je de grootte van de stad meerekent zouden er dan zo 500.000 agenten rondlopen, anders ben je niet overal met 6 man binnen een minuut. Dus je praat peop.

Inferi0r | 29-07-15 | 13:17

-weggejorist-

Englandpride | 29-07-15 | 13:14

Tip voor culturen die wat moeite hebben met gezag:
Wanneer je (natuurlijk volstrekt onterecht) aangehouden wordt, gewoon je (licht) (getinte) mondje dicht houden en je niet verzetten. Tadaaa! Niks aan het handje. Alles wat er gebeurt wanneer je dat niet op kan brengen is wat mij betreft voor eigen rekening. Ik ben die opstandige achterlijkheid meer dan beu.

vaas klaak | 29-07-15 | 13:11

skeel | 29-07-15 | 12:40
Een bijverschijnsel van typhus is dat je dingen dubbel doet.

Tjemig | 29-07-15 | 13:11

@ aanmodderfakker:13.00,, Tot dat de landvernieuwende opvrolijkers hier ons landje naar ongekende hoogte kwamen opstuwen ging het toe zoals jij het ook nog graag zou willen hebben dat het toe ging.Stop je kop nog maar wat verder in het zand en denk vooral niet na en wentel je maar in je denkbeeldige eigengelijk, sorry voor de evt spel fouten.

gelukzoeker | 29-07-15 | 13:10

Ik zou ook een iets meer Amerikaanse aanpak adviseren. Schiet maar wat vaker op dit soort figuren. De politie hoeft echt je vriend niet te zijn.

Cor Zakov | 29-07-15 | 13:09

Gewoon arm breken. Nog wat pepperspray . O en in Spanje net als de Guardia Civil, nog wat slaan met een knuppel. Uiteindelijk gaan ze dan wel naar de politie luisteren .

Lord Hamilton | 29-07-15 | 13:07

@ Aanmodderfakker | 29-07-15 | 13:00

''Uit professionele ervaring weet ik dat je geen enkele agent kan vertrouwen.''

Ben wel een beetje benieuwd welke ervaring (professioneel?!)je hier bedoelt.

Cor Zakov | 29-07-15 | 13:07

je hoeft hem toch geen handboeien aan te doen? trek gewoon zijn broek naar beneden.
Fundament | 29-07-15 | 12:56
Dat gaat niet. Op één of andere mysterieuze wijze zakken die broeken nooit verder af dan tot net boven scrotumhoogte, zonder dat daar een zichtbare fysieke oorzaak voor is om het verder neerdalen te voorkomen. Ik houd het er zelf op dat deze jongens een jarretelgordel dragen met interne bretels, want ik zou er verder geen verklaring voor hebben dat de broekband niet verder meer afzakt nadat die het breedste deel van het lichaam, net onder de heupen, is gepasseerd...

Grob E. Boll | 29-07-15 | 13:05

heerlijk om in Rotterdam te lezen hoe er in de Amsterdamse jungle complete stammenoorlogen worden uitgevochten!

thepinkpainter | 29-07-15 | 13:04

Weet je wat ik zou willen; dat men hier in Nederland net zo veel afgedwongen respect heeft voor de politie als in de VS. Dit soort belachelijke filmpjes van kansenjongeren die nog, nadat ze zijn geboeid, durven op te staan en een grote bek te hebben zitten me tot hier!

LudoSanders | 29-07-15 | 13:04

-weggejorist en opgerot-

Aanmodderfakker | 29-07-15 | 13:00

Als die eerste gast gewoon net zo had meegewerkt als die tweede was er niks aan de hand geweest. Die tweede zat binnen 10 seconde in de boeien en de agent was al weer van hem af.

je suis bier | 29-07-15 | 12:59

je hoeft hem toch geen handboeien aan te doen? trek gewoon zijn broek naar beneden.

Fundament | 29-07-15 | 12:56

@Janloel7282 | 29-07-15 | 12:41
Hoezo? Die "landgenoten" zijn toch allemaal jongens met gouden hartjes en onschuldig? Ik vind het nog al stigmatiserend wat je daar zegt..

Ok ok.. Ik zit je te dollen.

Mokum Kosher | 29-07-15 | 12:52

Goed en rustig gehandeld, nette crowd control. Domme omstanders en kut amerikaan die zijn eigen tyfus land perceptie niet los weet te laten in ons ooit zo mooie Nederland.

de Botte Bijl | 29-07-15 | 12:49

Temperament en hersenloos is een lastige combinatie.

Rest In Privacy | 29-07-15 | 12:46

skeel | 29-07-15 | 12:40

Deze agenten hebben ik elk geval op dat moment en op die plek een fysiek risico gelopen om jou en mij fatsoenlijk te kunnen laten leven. Vooruit, mogen ze van mij tien boetes tegenover stellen. Maar ga de politie niet verwijten dat ze boetes moeten schrijven, de meeste hebben daar een schijthekel aan maar krijgen instructies van boven. Verwijt het liever de PvdA, CDA, VVD, Groenlinks stemmers die immers alle wetgeving omtrent dit soort handelen bepaald hebben in de afgelopen decennia.

We krijgen het land dat we verdienen dus ook de politie de we verdienen.

holtordevrschrkklke | 29-07-15 | 12:44

Ik blijf mij er altijd over verbazen dat er blijkbaar een grote meerderheid om dit soort incidenten het niet eens is met dat wat er gebeurt maar er niemand is die daadwerkelijk het heft in handen neemt om het onrecht te bestrijden.
Als je zo nodig alleen wil commenten, maak er dan een foto van en twitter die. Dan kan je er echt op reageren zonder in actie te komen.
.
Ik zorg altijd dat ik zo snel mogelijk doorloop. Als achteraf blijkt dat het de agent was die het onderspit delfde kan ik altijd zeggen dat ik dacht dat het een arrestatie was en dat ik niet in de weg wilde lopen.

Johanvb | 29-07-15 | 12:44

Netjes gedaan door ome agent maar maar niet zo efficiënt. Zo’n gast moet binnen de 30 seconden in de handboeien liggen. Zeker als je een collega naast je hebt staan.
Het duurt niet lang meer of het volk trapt de politie van zo’n gast af, en dan zijn de rapen pas echt gaar en gaan er ook in Nederland meer en mensen plat door politiekogels. De oplossing is niet zo moeilijk: iedere politieman/vrouw verplicht gevechts- en arrestatietechnieken aanleren en hiermee blijven oefenen.

Où est Charlie? | 29-07-15 | 12:42

Feynman | 29-07-15 | 12:35
KISS

swassannuf | 29-07-15 | 12:42

Ik heb een idee voor alle roephelden vanaf de kant:
De politie heeft minimaal 4 gele hesjes bij zich. Indien iemand vanaf de kant schreeuwt dat de politie excessief geweld gebruikt, pakt 1 van de agenten die beschikbaar is de gele hesjes. Hij overhandigd de gele hesjes aan de mensen die op straat vanaf de kant lopen te schreeuwen en dat ze in hun recht staan te helpen indien een persoon een strafbaar feit heeft gepleegd. De agent vordert hulp nodig te hebben van de burgers, waardoor ze de keuze hebben: Blijven staan in je gele domme hesje vanaf de kant, of helpen waar nodig. Burgers voelen zich nuttig. Burgers voelen hoe geweldadig het verzet van een arrestant is. Burger heeft het lef niet te schreeuwen. Burger is ook held.

Waar had geholpen bij kunnen worden? Die donkere kerel die in z'n onderbroek loopt met handboeien om. Of, het helpen bij die man die zich hevig verzet door zn benen vast te houden zodat de politie de tijd heeft zijn boeien te pakken en deze om te slaan.

We noemen de campagne: Geen muiterij maar de politie blij.

k3nn3th | 29-07-15 | 12:42

En doe eens wat aan die gare servers.

skeel | 29-07-15 | 12:41

Je zal maar als politieman van Noord-Afrikaanse afkomst in Amsterdam West moeten werken. Dat zullen je landgenoten enorm waarderen.

Janloel7282 | 29-07-15 | 12:41

-weggejorist-

skeel | 29-07-15 | 12:40

-weggejorist-

skeel | 29-07-15 | 12:39

-weggejorist-

John Kreuk | 29-07-15 | 12:38

-weggejorist-

John Kreuk | 29-07-15 | 12:38

-weggejorist-

John Kreuk | 29-07-15 | 12:36

Agent had gewoon pistool moeten trekken. Daar is dat ding voor. Dan nog bedreigende situatie? Schieten!

holtordevrschrkklke | 29-07-15 | 12:36

Zolang ze nog zo goed kunnen spartelen, stikken ze echt niet hoor... enne dan moet ie maar meewerken! Als ome politie zegt dat je je handjes op de rug moet doen, doe je gewoon de handjes op de rug. Als het niet terecht was, zien we dat later dan wel weer.

Claudia M. | 29-07-15 | 12:35

swassannuf | 29-07-15 | 12:31
Zonder onderbouwing? Ik ben geen welles nietes kleuter.

Feynman | 29-07-15 | 12:35

Waarom is er niemand die even assistentie verleend of is dat "not done"?
Kinkonk | 29-07-15 | 12:12
Nee, dat is niet handig, want dan stappen er ook mensen in die de zielige arrestanten komen helpen en voor je het weet is er een massale vechtpartij in het publiek tussen de twee kampen.

Grob E. Boll | 29-07-15 | 12:34

Misschien kunnen we minder politiegeweld uitruilen tegen een actiever uitzet-beleid?

Rest In Privacy | 29-07-15 | 12:34

Ik ben gestopt met kijken toen ik "hevige politiegeweld" zag staan.

fredflange | 29-07-15 | 12:32

vpoolgende keer een berenklem danmaar. eigen bult vette schuld. moet je maar luisteren!

voedselbankier | 29-07-15 | 12:31

Feynman | 29-07-15 | 11:39
Alleen al met de laatste vier woorden had je je punt kunnen maken.

swassannuf | 29-07-15 | 12:31

Het filmpje is van een Amerikaanse toerist in Amsterdam West?
Welke highlights van ons land is hij nog meer wezen bekijken?!?

Grob E. Boll | 29-07-15 | 12:31

Vragen, vragen, vragen.
- waarom vraagt niemand van de omstanders of ie niet kan helpen?
- waarom pakken ze niet wat harder door zodat er niet zoveel omstanders komen te staan?

Verder: alle respect voor onze hermandads omdat ze zo rustig blijven en alles zo beheerst afhandelen.

Luctor et Evèrgo | 29-07-15 | 12:30

Waarom is er niemand die even assistentie verleend of is dat "not done"? Nee dat is natuurlijk niet stoer maar op straat staan schreeuwen wel.....*zucht*
Kinkonk | 29-07-15 | 12:12
Precies, ik denk niet dat ik de verleiding had kunnen weerstaan om Sambo in zijn onderbroek een welgemikte trap in zijn knieholte te geven om hem zodoende op de grond en weg van de stoeiende dienders te houden.

Berbaar | 29-07-15 | 12:28

Dankzij Windows 10 heb ik geen speakers meer maar ik zat hier met een glimlach, omdat het gekrijs en gejank ook via de headset die een meter verderop ligt wel doorkwam. Doet best pijn hè, niet meewerken? Huilie huilie huilie. Snap-het-dan. Gewoon meelopen, praatje doen, vrij zijn zonder schaafwondjes. Maar nee hoor. Kakel kakel kakel. Drama queens.

dopinie | 29-07-15 | 12:28

Gewoon meewerken bij een aanhouding. Het schijnt wel heel moeilijk te zijn.

His Lordship | 29-07-15 | 12:27

Het lijkt mij tijd om verzet bij arrest voortaan ongezien en automatisch te belonen met 2 weken cel.
1 keer medewerking vorderen door de pliesie, werk je dan niet mee dan hoppa 2 weken van de straat.
.
Verder puik werk van de zeer rustig blijvende agenten, het had iets sneller en met iets meer geweld gemogen maar prima gewerkt.
.
Ach ja en de vocale omstanderTs, merendeel werkloos tuigh lijkt me. Kudtvolk!
Verder ben ik wel benieuwd wat Bob Marley en zijn debiele broertje uitgespookt hadden.

Berbaar | 29-07-15 | 12:25

Wanneer krijgt de politie hier nu eens een Taser. Maar dat mag niet van de PvdA en D66. Anders houden ze geen kiezers over.

Spare Rib | 29-07-15 | 12:24

Politie geweld? In zuidafrika weten ze pas wat hardhandige arrestaties zijn

Min v nutteloze zake | 29-07-15 | 12:23

De exacte lokatie wordt in het filmpje genoemd, dus dat deel van het speurwerk had achterwege kunnen blijven

Jos Tiebent | 29-07-15 | 12:23

Schrijnende taferelen in het getto. Arme negers en moslims, overal waar zij komen achtervolgd ze het (politie)geweld, de armoede en de intolerantie.

Is er dan werkelijk nergens een Gutmensch die zijn of haar landgoed ter beschikking wil stellen om ze liefdevol op te vangen?
Helemaal niet een?

Jan Passant mk2 | 29-07-15 | 12:19

Wat een volk zeg.

harry21 | 29-07-15 | 12:19

En weer zijn het "the usual suspects". Mag ik dat zeggon? Ja, dat mag ik zeggon. Feiten zijn feiten. Er is een bepaalde "stroming" in Nederland, al dan niet religieus gemankeerd, die denkt dat het bon ton is om de politie dwars te zitten. Als het dan niet helemaal uitpakt zoals gehoopt dan wordt de joker getrokken.

Dhr. de Wit | 29-07-15 | 12:19

@Grob E. Boll | 29-07-15 | 12:08
.
Ja, dat doen ze dus in de VS. Daar haal je het niet in je door drugs en inteelt aangetaste brein om op te staan als je liggend geboeid bent (en ze zijn per ongeluk vergeten om ook je enkels aan elkaar te tie-wrappen); de volgende actie van de popo's daar is namelijk dat je gaat liggen door een kogel.
.
In de VS hebben agenten namelijk wel een heldere geweldsinstructie omdat ze daar geen last hebben van D'66-jankwijven en ander empatethisch links volk in de rechtbanken en de wetgevende macht. Defecte elementen in de Amerikaanse maatschappij krijgen een beperkt aantal keren de kans hun gedrag aan te passen en daarna worden ze, door eeuwige opsluiting of, nog goedkoper, een kogel dan wel electrische stoel, uit de maatschappij verwijderd. Dat schept duidelijkheid en respect en scheelt de belastingbetaler bakken met geld.

Digital Refugee | 29-07-15 | 12:19

Mondelinge moet zijn mondige..

Mokum Kosher | 29-07-15 | 12:18

Man je zou maar elke dag zo moeten werken met al dat werkschuw tuig dat geen enkel respect heeft.

Vraag me altijd af waarom er geen stun-gun wordt gebruikt. Minder gevaarlijk voor zowel de agenten als de arrestant. En ook nog eens veel sneller en afschrikwekkender.
Hadden ze nog tijd overgehouden om even in discussie te gaan met die engels sprekende idioot.

Mr Ker | 29-07-15 | 12:16

Gewoon meewerken, dan is er niets aan de hand.

Leo* | 29-07-15 | 12:15

waarom kan de politie de personen niet snel en efficient in de boeien slaan?? waarom zo'n lange nekklem?? Gewoon snel in de boeien slaan en klaar. Is dat nou zou moeilijk??

denoorman | 29-07-15 | 12:14

Mondelinge burgers allemaal ongezien de tiephuz.

Mokum Kosher | 29-07-15 | 12:13

Spelletje... wie zijn het:

aantal werkenden 6.000.000 fulltime 51% en parttime 49%

doen iets ambtenaren 1.000.000
uitkeringsgerechtigden 3.000.000
aow-ers 3.000.000

duitse herder | 29-07-15 | 12:13

Je kunt er ook voor kiezen om zo door het leven te gaan waardoor je niet gearresteerd hoeft te worden.. Zo leef ik al een jaartje of wat, bevalt prima, ik hoef nooit onder de oksel van meneer agent vanwege geen reden...

jeeweetutwel | 29-07-15 | 12:12

Bokito ergo sum | 29-07-15 | 12:05
Het kan nooit kwaad als de politie wat extra technieken leert van andere sporten. Daarbij is jiu-jitsu een zeer mooie sport!! Valt mij trouwens wel op dat die verdachten die zich verzetten en zogenaamd van de straat zijn, gewoon niet kunnen vechten of zich verdedigen.

Patje2011 | 29-07-15 | 12:12

Voor wie denkt "sleeper"??
https://www.youtube.com/watch?v=PR2leOxjs2c
Dat is een goed uitgevoerde

J.T | 29-07-15 | 12:12

Waarom is er niemand die even assistentie verleend of is dat "not done"? Nee dat is natuurlijk niet stoer maar op straat staan schreeuwen wel.....*zucht*

Kinkonk | 29-07-15 | 12:12

Het wordt tijd dat de politie in Nederland wordt uitgerust met tasers. Een arrestatie als deze kost veel te veel tijd en ondertussen staat de hele buurt er omheen. Gewoon taseren, boeien en afvoeren.

KlaasVaakStrooit | 29-07-15 | 12:12

Vunzigheid | 29-07-15 | 11:52
Idd een mooie afsluiter

kenny harder | 29-07-15 | 12:12

14.000 volt er op en hij zit binnen 30 seconden netjes in het busje en anders drukken we nog een keer op het knopje, haast niemand die wat ziet of hoort .
Klaar en op naar de volgende klus, nee hier zijn ze liever met 8 man een half uur bezig terwijl zich steeds meer mensen zich er mee bemoeien .

Castor12 | 29-07-15 | 12:11

Ok in het begin had agent hem in een verkeerd uitgevoerde "sleeper" houding. Ik snap agent z'n plan maar verkeerd uitgevoerd.

Voor de rest valt het allemaal erg mee.

J.T | 29-07-15 | 12:11

Wees blij dat je in Nederland woont. In veel andere landen vinden ze een nekklem teveel gedoe en rammen een stok tegen je bakkus, dan blijf je ook wel rustig.

JanJ | 29-07-15 | 12:09

synchronicity | 29-07-15 |
Rot je toch lekker op naar Burundi of zo ?...
BTW, hoeveel arbeid zag jij daar in die straat precies staan ?...

MichieldeMuiter | 29-07-15 | 12:08

Ik ben een voorstander voor een onvoorwaardelijke boete van 500 euro en 3 dagen cel, alleen al als je het noodzakelijk maakt om liggend geboeid te worden. Bij verzet nádat je al tegen de grond gewerkt bent en de boeien zitten er niet binnen 30 seconden om, dan een kogel in je been en daarna nog eens verder praten.
Dat geeft tenminste een richtlijn zodat iedereen weet wat er komen gaat en commentaar overbodig wordt bij dit soort minutenlange struggles tussen politie en verdachten. Als je gearresteerd wordt, word je gearresteerd, punt! En verder geen gelul van 'misschien ontkom ik nog wel', of 'ik word dan wel gearresteerd maar ze moeten er bij deze jongen wel wat voor doen'. Gewoon afhandelen die zooi, staand in alle rust of liggend binnen een halve minuut. Als een arrestatie ten onrechte is dan blijkt dat wel op het bureau en staat er een vergoeding tegenover.

Grob E. Boll | 29-07-15 | 12:08

Wij hadden deze mannen der polizei toch juist om dit soort tuig te overmeesteren? Volgens mij doen ze gewoon hun werk. En nog goed ook.

van heinde en verre | 29-07-15 | 12:07

Prima afgehandeld door professionele politieagenten waarvan er een volgens mij van Marokkaanse afkomst. Dus helemaal geen reden tot klagen door de omstanders

seasicksteve | 29-07-15 | 12:07

In de VS krijg je extra cel als je je verzet bij arrestatie, voer dat direct in.
Ik zie 2 mensen, de één die zich snel realiseert dat ie gewoon moet luisteren en netjes zijn armen spreid en de boeien om krijgt, vervolgens een dumb-ass motherfucker die niets anders aan het doen is dan zich enorm verzetten.

Strongbow | 29-07-15 | 12:07

Toch pakken die NL-wauten het niet goed aan: in de VS had die andere arrestant echt niet meer geboeid rondgelopen; daar binden ze ook je voeten bij elkaar zodat je erbij ligt als The Mummie.
.
Maar ja, in de VS hebben ze dan ook echte politie-agenten.

Digital Refugee | 29-07-15 | 12:05

Patje2011, nee joh. Het is verdediging en ontwijking, en doorsturen van een aanval. Zou perfect moeten zijn voor een agent.

Bokito ergo sum | 29-07-15 | 12:05

Mensen die op Milli Vanilli lijken mogen ten alle tijde in een nekklem hoor...

MichieldeMuiter | 29-07-15 | 12:05

fifi23 | 29-07-15 | 12:01
precies als je op iemand zijn halsslagaders een klem zet, dan gaat hij zo out, dan wel stoppen anders krijgt ie, al had hij dat al, een hersenbeschadiging.

Patje2011 | 29-07-15 | 12:05

Agenten denken kennelijk dat geweld moreel wel kan omdat de overheid het goed vindt. *zucht* En nog erger de reaguurders die nog geloven in de deugdelijkheid en noodzakelijkheid van de staat en dit allemaal ok vinden en de politie aanbidden ook, terwijl die juist er voor zorgt dat de overheid je van meer dan de helft van wat je verdiend kan beroven. In vergelijking daarmee is dit kruimelwerk. Iedereen zou zich moeten verzetten tegen alles wat de overheid doet! Had ik al gezegd dat de overheid wel uitstekend voor zichzelf zorgt met jouw geld(=jouw arbeid=jouw tijd)?

synchronicity | 29-07-15 | 12:02

Netjes opgelost, zou ik zeggen. Niet onnodig het gevecht aangegaan, maar in bedwang gehouden en gewacht op assistentie. Af en toe de greep wat losser als het lijkt dat de verdachte kalmeert en weer wat strakker wanneer dat toch niet het geval is.

bast8166 | 29-07-15 | 12:02

Als dat een serieus klem was geweest dan was hij binnen 5 a 10 seconden out geweest en dan had ie niet 5 min lopen spartelen. (ervaring hier)

fifi23 | 29-07-15 | 12:01

Mijn respect voor agenten wordt alleen maar groter. Geef die mensen eens opslag en de criminelen hogere straffen zodat de agenten niet elke week dezelfde pareltjes op hoeft te pakken.

pluk-87 | 29-07-15 | 12:00

Fijn stukje boevenvangen.

Zacheüs Zwalkenstijn | 29-07-15 | 12:00

Vond het zeer meevallen, het was totaal geen hard optreden!
Bestrijd vuur met vuur.

Parelmoer | 29-07-15 | 12:00

Wat een gezeur weer... Als je je aan de wet houd heb je dit probleem al niet, als je je vervolgens ook nog gaat verzetten... Wat mij betreft gewoon eerst ff flink aftuigen met de wapen stok.

de_tukker | 29-07-15 | 12:00

Waar was dit? In Afrika?

nicoadk | 29-07-15 | 11:58

Keurig afgehandeld door de agenten.

kneuterzak | 29-07-15 | 11:57

Voor de rest, ze staan er bij en ze kijken er naar.

Kamervraag | 29-07-15 | 11:57

Daar lig je dan als onderbetaalde agent op de grond te rollebollen met een zak pus, om vervolgens morgen te horen dat je toch iets teveel geweld hebt toegepast want heel de wereld spreekt er schande van.

Flipus | 29-07-15 | 11:57

Als oom agent zegt dat je aangehouden bent is het toch echt beter dat je jezelf niet verzet. Verzet bij aanhouding is een strafbaar feit. Wegrennen is niet strafbaar, dacht ik.

Bad Karma | 29-07-15 | 11:56

Bokito ergo sum | 29-07-15 | 11:49
Jiu-jitsu is wel wat pittiger hoor dan de training die ze nu krijgen en de judotrainingen die ze nu krijgen, judo betekent dan ook de zachte weg. Jiu-jitsu zou wel beter werken omdat het effectiever is, maar het zal meer letsel brengen.

Patje2011 | 29-07-15 | 11:55

Allermooiste commentaar im de laatste seconde: eej als je gewoon mee gaat is er geen probleem...

Vunzigheid | 29-07-15 | 11:52

kan iemand die amerikaan op zn bek vegen?

Kan me ook mateloos irriteren aan kijkers en bemoeials, geen een die even bijspringt..

-Wil- | 29-07-15 | 11:52

cultuurverrijking.

ET007 | 29-07-15 | 11:51

Wats de ophef dan? Zeg dan? Wats de ophef?
.
Serieus, wat is nou het probleem om gewoon eens een keertje mee te werken? Authoriteitsprobleem tot en met.
.
En al dat paupervolk dat er omheen tegen de agenten staat te blerren, DRAAI DE ROLLEN NOU EENS OM!
.
Ga tegen die malloten die tegen hun aanhouding werken tekeer! DAT is het tuig, niet die dienders...
.
Ik snap dit land echt niet meer. Allemaal keihard zitten schreeuwen dat de politie dat teeringtuig moet gaan vangen, doen ze het een keer moet het natuurlijk wel met fluwelen handschoendjes gebeuren, want stel dat ze een schrammetje oplopen. En mischien wil die meneer er wel vandoor, dus geef hem dan die kans...
.
Man, man, man...

davimore | 29-07-15 | 11:51

Ze hadden een setje polsbandjes te weinig. Keurige actie verder van de agenten. De pepperspray hebben ze ook niet eens gebruikt. Of behoorde die ook niet tot de uitrusting?

flinkescheet | 29-07-15 | 11:51

Prima dit, niet meewerken = gepast geweld gebruiken. Onder controle houden is belangrijker dan je denkt.

Vloberto | 29-07-15 | 11:50

Had het filmpje een aantal weken terug op Facebook gezien.
Was van een zwarte amerikaanse toerist die net was geland op schiphol en werd geconfronteerd met in zijn ogen ongeoorloofd politiegeweld.
De man in kwestie die blijkbaar alles wist over hoe de arme marokkanen hier worden behandeld dacht te maken te hebben met witte agenten die 2 marokkanen mishandelden... Schande sprak hij ervan :-)

Swedish Chef | 29-07-15 | 11:50

Als hij na 10 seconden nog niet vrijwillig gaat liggen gewoon je pistool pakken, eerst waarschuwingsschot geven en dan gericht schieten want dit duurt veel te lang want er moet toch ook nog geflitst worden...

eerstneukendanpraten | 29-07-15 | 11:50

Toch moet die nekklem eens nader bekeken worden, er zijn betere methodes die minder gevaarlijk zijn, van achter onder de armen en hoofd naar voren drukken. Agenten zouden een cursus jiu-jitsu moefen volgen

Bokito ergo sum | 29-07-15 | 11:49

Wanneer verdachten zo stevig tegenwerken bij een arrestatie moeten ze getaserd kunnen worden.
In combinatie met een cameraatje ingebouwd bij politiemensen zal misbruik van de taser wel binnen de perken blijven.

Aristotalloss | 29-07-15 | 11:49

Je kan met je rotkop ook gewoon meewerken, ik mag de pliesie ook niet, maar als een agent wat wil van mij, kan hij dat meestal wel krijgen. In een nette bewoording, want ondanks mijn mening over die kodak-professionals, doen ze af en toe ook behoorlijk puik werk. Dus gedraag je gewoon en dan word je ook niet tegen de grond geklapt.

Aatje | 29-07-15 | 11:49

't benne allemaal racisten! Klaar...

Hufter | 29-07-15 | 11:46

Voer die paralyzer gun dan gewoon een keer in, dan zijn dit soort situaties al opgelost voordat iemand het ook maar in de gaten heeft .

Castor12 | 29-07-15 | 11:45

Het blijft wonderlijk om te zien. Maar misschien dat als we een miljoen filmpjes verder zijn plotseling een agent zegt "wel jongeman, omdat je zo tegenstribbelt lijkt het me beter dat we je laten gaan".

menzo | 29-07-15 | 11:45

-weggejorist-

NOMALI | 29-07-15 | 11:45

Wat gewiekst valt mee dat de video redelijk wat laat zien, normaal knippen ze er een hoop uit wat hun agenda niet uitkomt.

Ook gewiekst om "He can't breathe" etc.. lekker in het engels te schreeuwen, wetende dat ze zo een grotere doelgroep van linksch activisten kunnen bereiken.

Hevig verzet bij arrestatie zou minimaal 1 jaar gevang op moeten staan. Basta.

Loempo | 29-07-15 | 11:43

Wat mankeert dit land in vredesnaam.
De kop had moeten zijn "hevig verzet arrestant".
En de omstanders zou je haast een beroving , inbraak of verkrachting gunnen, om een beetje appreciatie voor de politie te leren.
deoriner | 29-07-15 | 11:22
Mijgedacht!
Als de politie wat zegt, dan doe je dat. Als je je verzet, word je harder aangepakt.

Rodge the man | 29-07-15 | 11:43

Goed afgehandeld.

John Dough | 29-07-15 | 11:43

Als die tegen de politie en alles gemankeerde klootzakken al beginnen met "hevige politiegeweld" dan kan je mij al wegdragen.
Ik zou graag met een gloeiende pook in de ballen willen porren van de personen die deze sprinkhanenplaag over ons hebben afgeroepen.

MyCatIsDoingThis | 29-07-15 | 11:43

Hij ging ook nog even geboeid in die nieuwe witte ME bus achter het stuur zitten, zie ik.

Piet Karbiet | 29-07-15 | 11:42

Wat is het prettig dat er geen Jinek, Pauw, Rtl shitnight of dwdd op tv is!! Kunnen ze de politie niet verder zwart maken, het volk hersenspoelen, en elke gekleurde arrestant als een piepende puppy zielig vinden.

Patje2011 | 29-07-15 | 11:42

Zeer gepast geweld. Maar met een beetje meer efficiency had die gast ook binnen 2 minuten geboeid in een auto kunnen zitten.

crk | 29-07-15 | 11:42

@Feynman | 29-07-15 | 11:39
Luisteren is extreem veilig.. goede SIRE boodschap!

Mark_D_NL | 29-07-15 | 11:42

ach; gewoon een paar stoere (min of meer getinte)knaapjes die hun geschonden imago proberen hoog te houden in hun buurt;
bij gebrek aan hersens gebruiken ze slechts een muil

krijghetheenenweer | 29-07-15 | 11:41

Ik heb ook wel eens een aanhouding gezien waarbij de agent de nekklem gebruikte. Ik vond dat zeer gepast aangezien de dader net geschoten had en de gehele familie van de agent bedreigde met de dood.

The real McCoy | 29-07-15 | 11:40

Kunnen we niet van al die irritante, dwarsliggende, de politie ondermijnende importnegerindringers af? Leg ze een gebiedsverbod ter grootte van Nederland op. Een fijne reis en veel succes - alleen niet hier! Jullie zijn NIET WELKOM!
Ook voor de geintegreerde Surinamers etc. zal dit een zegen zijn.

Iepjesziekte | 29-07-15 | 11:39

Welkom in de rubberentegelmaatschappij waar iedereen verwacht dat vechten met de politie zonder risico`s is. Of zou moeten zijn.

Dat iedereen lekker doet waar die zin in heeft. De wet geldt niet voor mij. Naam opgeven even geen zin in. Blijven staan geen zin in. Handboeien geen zin in. Zoek het lekker uit.

Helemaal hilarisch wordt het als bureaucraten denken dat de ongewapende strijd door politie per definitie minder risico oplevert dan een schotwond, een taser of pepperspray of andere meuk. Natuurlijk kan je een nekklem beter vervangen met een kaakklem, maar niet iedereen heeft een kimono aangehad.

Zoek alle gevechtssporten maar na. Is allemaal naar de grond werken, erop gaan zitten, twee armpjes naar de rug toe, handboeien eromheen. Probleem zit in de fase erop gaan zitten. Die kan dodelijk zijn. Daarom raad ik iedereen aan netjes met twee woorden te spreken en je staand te laten boeien.

Hoe meer je tegenwerkt als verdachte, hoe meer geweld er komt en dus hoe meer risico. Risicoloos geweld bestaat niet.

Ook in dit filmpje zie je twee personen niet luisteren, en eentje zelfs tegen drie man politie serieus tegenwerken. Omstanders hebben geen idee waar ze over praten. De knie op het hoofd is vele male veiliger dan de eerdere nekklem. Maar weet je wat NOG veel veiliger is, niet gaan lopen matten, met niemand.

Luisteren is extreem veilig.

Feynman | 29-07-15 | 11:39

Nekklem is een prima middel. Het gezeik komt weer van een aantal kut Nederlanders. Hulde voor de politie.

Tukker69 | 29-07-15 | 11:38

Ok dan gaan we het anders doen. Als een verdachte zich verzet en hij vecht met een agent, dan mag de agent voortaan zijn wapen op zijn kop zetten, met de woorden: "je werkt nu mee en anders schiet ik je wat bleker" hoppa geen "politiegeweld" meer.

Patje2011 | 29-07-15 | 11:38

Maar waar werden die rasta's van verdacht?
Anyone?

Piet Karbiet | 29-07-15 | 11:38

Trouwens, was dit gewoon overdag? Mmm Hoeft er niet gewerkt te worden. Er staat weer voor 30K op straat

thatsme | 29-07-15 | 11:38

Tjeessss, werk dan gewoon ff rustig mee met je aanhouding.
Ze doen het nog rustig, IMHO.
Geen pepperspay of tasers gezien.

hotmint | 29-07-15 | 11:38

Ga niet eens klikken.Als de politie je aanspreekt kun je gewoon antwoord geven,als je wat uitgespookt hebt en je word aan gehouden kan je normaal mee.Andere smaken zijn er niet.Zijn die er volgens jou wel werken ze alleen maar in je nadeel.conclusie als volgt,weer een kudde stedelingen,te dom om te poepen,verzetten tegen een aanhouding welke je toch niet wint,bemoeien met zaken waar je uberhaupt geen verstand van hebt.Next

dehandigesmeerlap | 29-07-15 | 11:37

Veel waardering voor de politie die onder moeilijke omstandigheden (vooral in de muliticul wijk waar het "blanke" gezag niet word geaccepteerd) hun werk moeten doen.

Brodus | 29-07-15 | 11:37

Wat is dat? Eén set handboeien per twee agenten?

wiener mit pommes | 29-07-15 | 11:37

Maar!!!! Correct me if I'm wrong Als ze je moeten hebben zoals deze gasten die natuuuurlijk niets gedaan hebben, werk dan gewoon een beetje mee. Scheelt weer nekpijn

thatsme | 29-07-15 | 11:36

Hevige???
Ik vind het er vrij lief aan toegaan.
Proportioneel zoals dat heet.

Pascal9919 | 29-07-15 | 11:36

Daarom gebruiken ze in de USA nou tasers.

Mastermattie | 29-07-15 | 11:36

Ik zie helemaal geen politiegeweld, dat is slechts een aanhouding's methode van iemand die niet mee wilt werken. Ik vind de agenten zelfs te vriendelijk.

Wonderful-Life | 29-07-15 | 11:35

@Mark_D_NL | 29-07-15 | 11:26
4 zielen

Mastermattie | 29-07-15 | 11:34

Enfin, gebruikelijke werkschuw tuig welk zich al blowend bewust is geworden hun voortschrijdende schrijnende maatschappelijke ongelijkheid. (lol)

william7055 | 29-07-15 | 11:33

Respect voor agenten, prima gedaan ! Graag meer geld, betere opleiding en betere middelen voor deze urban heroes.
Minkudo's voor alle omstanders. Hoop kommentaar, niemand steekt een poot uit om politie het werk wat makkelijker te maken. Al was het maar door anderen te vermanen hun grote domme muil te houden.
Als je gearresteerd wordt en verzet pleegt, zal politie gepast geweld gebruiken. En dat verlies je. Altijd. Dus niet verzetten is een stuk intelligenter. Bel maar een advocaat.
Of beter nog: gedraag je normaal dan word je niet gearresteerd.

euroka | 29-07-15 | 11:32

gentle_giant_58 | 29-07-15 | 11:19

Troll, dat is het al.

Kwurft | 29-07-15 | 11:32

Je zal maar agent zijn. Je kunt het nooit goed doen. Respect hoor.

Als die eikel zich gewoon rustig houdt is er niets aan de hand. En dat tokkie-wijf op de stoep hadden ze ook even moeten meenemen naar het bureau met haar grote bek. Laat haar één dag meelopen met de politie, dan weet je wat voor shit ze over zich heen krijgen.

saaymsik | 29-07-15 | 11:32

Hij verzet zich toch?

Captain Pervert | 29-07-15 | 11:31

Willen we meer of minder politiegeweld tegen tokkies/finnen?

Roto | 29-07-15 | 11:30

Gewoon meewerken, dan was het niet op deze (best nette) manier gebeurd. Simpel, maar voor sommige figuren intellectueel iets te hoog gegrepen.

Flubber de Wups | 29-07-15 | 11:30

Gewoon meewerken, is er ook niks aan de hand.

Mayer001 | 29-07-15 | 11:29

huh?? dit filmpje kwam al naar buiten nadat die Mitch doodgenekklemd werd, beetje 'oud' dus, verder idd een voorbeeld waarbij mensen niet moeten zeuren.. gewoon meewerken, simpel!

Interpoolbal | 29-07-15 | 11:29

Ik zie nu net tot mijn grote schrik dat rasta al vóór de worsteling in zijn onderbroek liep.
Hij zal dan wel niet van zijn werk komen, want echt makkelijk loopt dat natuurlijk niet.

Cuyahoga | 29-07-15 | 11:29

@Kaas de Vies | 29-07-15 | 11:21
Betoveren met magisch toverstof?

Mark_D_NL | 29-07-15 | 11:29

Compliment voor alle agenten ging volgens het boekje. Alleen die omstanders die commentaar lopen te leveren daar moet nog wat op gevonden worden. Trouwens wat moet al dat volk daar, hoeven ze niet te werken...... o wacht.... veel kansloze cultuur verrijkkers.

dwar | 29-07-15 | 11:29

Pak nou eens door. Hij werkt niet mee, dus pak nou eens door. Dat zachte gedoe altijd. Als hij zijn handjes op zijn rug plaatst is het in 1 minuut gedaan gvd.

deEerlijkeLeugenaar | 29-07-15 | 11:28

Quote:'You almost broke his neck'

Alsjeblieft hou gewoon je smoel. Verwar sensatiezoekerij niet met betrokkenheid. De enige weerslag van die betrokkenheid voor jou is het verhaal dat je kunt vertellen aan je vrienden.

BrokenTipi | 29-07-15 | 11:27

Quote:'You almost broke his neck'

Alsjeblieft hou gewoon je smoel. Verwar sensatiezoekerij niet met betrokkenheid. De enige weerslag van die betrokkenheid voor jou is het verhaal dat je kunt vertellen aan je vrienden.

BrokenTipi | 29-07-15 | 11:27

Wat ik niet begrijp waarom het zeker 4 minuten duurt voordat er versterking is. Hier in Barcelona, binnen 1 minuut minimaal 6 agenten. Overal komen ze vandaan om collega's te helpen en opdringerige omstanders even wat zachter te laten praten. Wat een mafkezen die mensen, vooral die schreeuwende Amerikaan.

patjem2 | 29-07-15 | 11:27

Gelukkig , hij leeft nog anders krijgen weer van die jankmuilen op tv dat het zo'n lieve jongen was die nooit iemand kwaad deed.

Longshott | 29-07-15 | 11:26

Tja als je niet wilt meewerken, dan kan je de **** krijgen :)

Mark741 | 29-07-15 | 11:26

Vroegah... Dan hielpen een paar stevige bootwerkers / stratenmakers/ bouwvakkers oom agent even om de wederspanninge te temmen
Nu staan er 100 " Black life natters" commentaar te leveren
Geef die agenten aub tasers dan zijn we van dit gedoe ook af.

Goatboy2014 | 29-07-15 | 11:26

Maar de aanleiding hiervoor zie je dan weer net niet he...
Respect voor die agenten! Dat zouden meer agenten moeten doen.

XverderNix | 29-07-15 | 11:26

Knap gedaan van die agent, hoe hij die rasta in zijn onderbroek de handboeien omdoet.
Vakmenneke.

Doet me denken aan de Lucky Luke's die ik vroeger las.
Daar had je dan vaak een rodeo en dan moest je zo snel mogelijk een wild kalf vangen en knevelen.
Deze agent zou daar goed scoren, dus nogmaals petje af.

Cuyahoga | 29-07-15 | 11:26

@kwark001 | 29-07-15 | 11:15
3 zielen 1 gedachte.

Mark_D_NL | 29-07-15 | 11:26

"You're choking him, you're breaking his arm." Man, donder op naar Amerika waar de hele trend om van elke politie- of burgeraanhouding een wereldwijd schandaal te maken begonnen is.
Diepe buiging voor deze agenten.

jeanmondo | 29-07-15 | 11:26

Waarom helpt niemand de politie?

Patje2011 | 29-07-15 | 11:25

Prima gedaan door die agenten. Wat een zwaar beroep hebben die gasten, die krijgen echt veel te weinig betaald.

Sorry, geen dienst | 29-07-15 | 11:23

Dweilen met de kraan open. De nieuwe potentiële "zielenpoten" drijven met bakken tegelijk binnen.

Meh | 29-07-15 | 11:22

-weggejorist-

Jim Corrigan | 29-07-15 | 11:22

Als je een echte judo nekklem aanlegt is iemand binnen 30 seconden zeker bewusteloos, met een armklem scheur je binnen een paar seconden al iemand zijn pezen en spieren in zijn arm, en zal ie waarschijnlijk blijvend letsel houden. Deze politiemannen doen het keurig. Wat word ik moe van die omstanders. Kijken of ze ook zo met de daders begaan zijn, als ze worden bestolen, mishandelt of verkracht.

Patje2011 | 29-07-15 | 11:22

Wat mankeert dit land in vredesnaam.
De kop had moeten zijn "hevig verzet arrestant".
En de omstanders zou je haast een beroving , inbraak of verkrachting gunnen, om een beetje appreciatie voor de politie te leren.

deoriner | 29-07-15 | 11:22

'Hevige politiegeweld'?

Geef een hoop onrendabelen het idee dat hun 80 IQ punten hoge intelligentie benadert, en ze krijgen gelijk het idee dat ze over lastige zaken hun domme bek moeten openen.

Je woont niet voor niets in Amsterdam West en je wordt niet voor niets gearresteerd.

Snackbar van Allah | 29-07-15 | 11:21

verzet tegen arrestatie = dom

Tom_Kroes | 29-07-15 | 11:21

Een wijk met mensen die zich voltallig van onze rechtsstaat hebben afgekeerd. Met dank aan 40 jaar links idealisme.

Godsammekraken | 29-07-15 | 11:21

@bijna_raak | 29-07-15 | 11:18
Nee!

Kaas de Vies | 29-07-15 | 11:21

staat ie dan in zijn onderbroek

De Waterdrager | 29-07-15 | 11:20

Ik denk dat de mensen die commentaar hebben maar eens wat beelden uit Amerika moeten gaan bekijken .

slotbert | 29-07-15 | 11:19

verzet tegen arrestatie strafbaar maken.

gentle_giant_58 | 29-07-15 | 11:19

Taseren.

bijna_raak | 29-07-15 | 11:18

@HaHaHarry | 29-07-15 | 11:14
NEE!

Niet meer rechten! Meer educatie! Meer ondersteuning vanuit de organisatie. Stop met meer rechten, regels en wapens. Optimaliseer de bestaande bevoegdheden!

Kap nou eens met het faciliteren van bestuurders om extra managementlagen te creëren.

Kaas de Vies | 29-07-15 | 11:17

Vind dit er best wel normaal zien. Als ze mij willen aanhouden en ik stribbel zo tegen, lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze op me gaan zitten.

B0rat | 29-07-15 | 11:17

@eelko1976 | 29-07-15 | 11:13
die = dat uiteraard...

eelko1976 | 29-07-15 | 11:16

RACISME!!

NoNoVio | 29-07-15 | 11:16

Quincy, kom er maar in jonge

Frietje_Oorlog | 29-07-15 | 11:16

Dit land is kapot. De oude instituten (breedste zin des woords) zijn kapot. Excelbestuurders die hun uitvoerend personeel niet realistisch ondersteunen, danwel moreel danwel via educatie lijdt tot een ontwrichting in de samenleving.

De politie is of flitser, of nekklemmoordenaar.

Bedankt bestuurders voor het totaal kapot maken van de Nederlandse samenleving. En dan afvragen hoe het komt dat men geen respect heeft voor de politie.

Kaas de Vies | 29-07-15 | 11:16

Politiegeweld want nodig..+1

Intelroy | 29-07-15 | 11:15

Godsammekraken | 29-07-15 | 11:13

Twee zielen, een gedachte.

kwark001 | 29-07-15 | 11:15

prima actie vd politie, moet dat tuig maar doen wat hem gezegd wordt. want wie niet luisteren wil moet maar voelen.
hulde voor de poltie, ik hoop dat de nekklem niet in de ban gaat. uiterst handig in dit soort situaties.

irma zonderboezem | 29-07-15 | 11:15

Valt toch best wel mee, niemand is gewond, alles veilig afgehandeld, gaat heel geenstijl hier nou om janken/boe roepen? Voorjekijkendoorlopen

- EDIT: Vermoedelijk is dit advies aan dovemansoren gericht, maar: Leer es lezen -

metworst | 29-07-15 | 11:15

Wat is er mis met een kleine tok van zijn hoofd tegen de straatstenen?

TheseDays00 | 29-07-15 | 11:15

heren en dames bestuurders, kom van je luie overbetaalde reet af en zorg dat onze politiemensen eindelijk normaal hun werk kunnen doen. Ddus meer middelen en rechten. En dat daar een behoorlijke beloning tegenover komt te staan.

HaHaHarry | 29-07-15 | 11:14

Wat doe je man, wat doe je... Enige wat die onaangepaste dom tuig verstaat is een welgeplaatste nekklem, met je 'he can't breath'. Sukkols.

eelko1976 | 29-07-15 | 11:13

"Hevige politiegeweld"

Ik weet genoeg.

Godsammekraken | 29-07-15 | 11:13

Maar had de meneer er wellicht een beetje om gevraagd?

Zwijneveld | 29-07-15 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken