Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fragment. Gerard Cox voorspelde Volkskranthetze

Gisteravond werd op StaatsTV2 teruggeblikt op het leven van de geliefde en verguisde Rotterdamse cabaretier Gerard Cox. Veilig ver weg bij Omroep Max, waar dit soort uitzendingen ongemerkt voorbijgaan aan iedereen die nog geen tachtig is. Programma was een herhaling van een uitzending uit januari (maar toen keek ook al niemand), en de rake uitspraken die Cox hier doet zijn inmiddels helaas werkelijkheid geworden voor hem. "We mogen niks zeggen over allochtonen", merkt Cox in het programma op. Alsof hij de dikke drab van politieke correctheidspek en veren der tolerantie die hij vorige maand vanwege een grapje over allochtonen over zich heen kreeg van racismeroepende Goedvolkhordes - aangevoerd door de non-existente Fatima Dakmar - al had zien aankomen. Want het mag als cabaretier dan misschien je baan zijn om harde grappen over alles en iedereen te maken, over allochtonen hou je beter gewoon je mond. Over de multiculturele samenleving, die de arbeiders in hun arbeidersbuurten wel even uit mochten gaan zitten vinden, heeft Cox in het fragment hierboven ook nog het één en ander te zeggen. Je vraagt je inderdaad af waar ze al die sociologen voor opleiden. Hele uitzending, waarin ook 'die paardenlul' van een Volkskrantrecensent nog een veeg uit de pan krijgt, kunt u hier terugkijken. Mocht je je oud genoeg voelen daarvoor, natuurlijk.

Reaguursels

Inloggen

Gerard ik hou van jou.

michello | 27-07-15 | 23:49

Mike Oxlong | 26-07-15 | 23:41,

Je zegt precies niks.
Wat probeer je daar mee te bewijzen?

Dandruff | 27-07-15 | 21:50

Genex | 27-07-15 | 17:36 Nou, daar wil ik nog wel bij opmerken dat de Westerse cultuur ondanks alle politiek correcte zelfhaat en weg-met-ons-drang en islamknuffelarij toch nog wel ergens voor staat, namelijk voor moderniteit, moderne rechtsstaat, universele mensenrechten, openheid voor wetenschap, openheid voor redelijke discussie, elkaar vrijlaten in wat men wel of niet wereldbeschouwelijk gelooft, enzovoort. En menig Westerling schiet dan in de stress van een beweging waar, hoewel het nog een minderheid betreft, reeds enorm veel intolerantie en agressie van uitgaat wat betreft heel veel van die algemene kenmerken van de Westerse cultuur. Het probleem zit denk ik in het woord ‘cultuur’. Veel mensen associëren dat met eten en taal en misschien kleedgewoonten. En een woord als “Leitkultur’ klinkt ons al snel als eng Duits in de oren. Maar het heeft volgens mij te maken met dat rijtje van moderniteit, moderne rechtsstaat, enzovoort. En als we ons niet inspannen deze Leitkultur te verdedigen tegen allerlei drang tot vervangen door bijvoorbeeld onthoofdencultuur, dan zal die laatste het winnen.
en.wikipedia.org/wiki/Leitkultur

Benedict Broere | 27-07-15 | 21:17

Gerard Cox +5

De finale eindbaas | 27-07-15 | 21:03

Ik heb Cox altijd een beetje hinderlijke vent gevonden maar wat hij vertelt is waar en omdat hij oud is durft hij het te zeggen. Politiek correcte kwezels mogen van hem allemaal de tyfus krijgen. Maar waarom noemt hij Wilders een oetlul? Bestaat er dan geen congruentie van gedachten tussen die twee?

Willibald von Klúúúk | 27-07-15 | 19:58

@Benedict Broere | 27-07-15 | 10:26
www.human.nl...
Ik vond het een goed en leerzaam debat.
Bijvoorbeeld:
"De vrijheid verkoopt zichzelf" en "een Leitkultur past niet
in een seculiere democratie."
Ik kijk geen televisie,maar dit programma kan ik mooi volgen via internet.
Mijn dank daarvoor.

Genex | 27-07-15 | 17:36

Zou de auteur van de fictie 'Fatima Dakmar' al ontdekt zijn.
Dat 't óf iemand van de redactie van de Volkskrant is (waarschijnlijk) of iemand die alleen maar vanuit de anonimiteit (kennelijk perfect wetend dat 'ze' bij de Volkskrant gewillig oor en onoplettendheid kon verwachten)haar kwalkots kon lozen over Gerard Cox.
(over de politiek correcte verhuftering van deze maatschappij gesproken)

Ik stel voor op elke 'geanonimiseerde' kwalkots van de Volkskrant te reageren met 'dat zal wel weer 'n Fatima Dakmarretje van de Volkskrant zijn.
Staat het in de Volkskrant?
Oh, dan kun je net zo goed met 'n Fatima Dakmarretje te maken hebben.
Mijn vader zei al dat de Volkskrant 'n vies krantje was.
(naam en adres van 'Der Paulie' wordt op verzoek bekend gemaakt; ik besta echt; kom er maar in, Fatima Dakmar)

Der Paulie | 27-07-15 | 17:14

Willianus Wortelus | 26-07-15 | 19:23
Onzin. Gerard Cox is een BN'er en als hij wat zegt dan pikken de media wat op. Als Jan Modaal met een onafbetaalde hypotheek iets zegt heeft dat totaal geen effect tenzij het veel Jan Modalen bij elkaar zijn.

KlaasVaakStrooit | 27-07-15 | 12:52

Prachtig figuur. Ik heb alles afgekeken. Genoten en geschaterlacht.

Lichtstadfan | 27-07-15 | 11:42

Er schijnt een verband te zijn tussen de platheid van het TV-scherm en de humor die daarop vertoond wordt.

voorschot | 27-07-15 | 10:41

Genex | 27-07-15 | 00:43 Die aversie van socialisme en communisme tegen het christendom gaat terug op Marx die het concept ‘God’ zag als een metafysisch fundament van de 19e eeuwse standenmaatschappij. En daar had hij in zekere zin gelijk in, want er was toen een nauwe verbinding van Kerk & Kapitaal. Ook wilde hij af van elk godgeloof vanwege zijn dialectisch materialisme en daaruit de klassenstrijd. Voor het realiseren van het arbeidersparadijs moest elke vorm van religie worden afgeschaft. Lenin, Stalin, Mao, enzovoort namen dat zeer serieus, met als gevolg al die miljoenen vermoordde andersdenkenden. Het is dan eigenaardig dat zo een groot deel van de links-marxistiese-kerk zo sympathiek staat tegenover de islam, want als de islam begrepen moet worden als religie, dan is het in intolerantie jegens andersdenkenden de overtreffende trap van het christendom. Zoals het wat betreft moordlust – in 14 eeuwen 270 miljoen vermoordde andersdenkenden – nauw verwant lijkt met juist het stalinisme bijvoorbeeld. Zelf hoop ik dat we zo lang als mogelijk de vrijheid van meningsuiting in stand weten te houden. Want als het kritisch je uitspreken over allerlei zaken niet meer mogelijk is, dan is dat het begin van het einde van de moderne open samenleving, en dan zit je heel snel in de wereld van George Orwell, en ISIS. Hier nog een video met enig verstandig doorspitten van de kwestie: www.human.nl/het-filosofisch-kwintet/s...

Benedict Broere | 27-07-15 | 10:26

Rotterdam is een grote Bijlmer geworden. Veel plezier daar.

Zweberstein2612 | 27-07-15 | 09:54

Behalve dan de politiek correcte uitspraak over Die-Wilders.
Daar behaag je niemand meer mee.

Kamervraag | 27-07-15 | 09:33

Prima denkwerk. Hoe en door wie is vastgesteld dat opnemen van asielzoekers het beste is? Misschien is het wel de slechtste oplossing, kortzichtigheid. Voorbeeld: Uit Bulgarije en Roemenië verdwijnt alle kunde en kennis. Daar blijven alleen oude omaatjes en kleine kinderen achter. Wie moet daar het land opbouwen en belasting betalen voor ziekenhuizen en infrastructuur? Halbe Zijlstra is wel voor, maar hij wil goedkope arbeidskrachten voor het bedrijfsleven. Straks mogen artsen en ingenieurs voor E40.000/jaar werken. Gevolg: geen belangstelling meer, opleidingen sluiten, high tech industrie naar het buitenland.

Rampstad | 27-07-15 | 08:33

@de honden blaffen... | 27-07-15 | 00:52
Ik heb ook zo mijn twijfels bij deze burgemeester. Waarom rakelt hij nou het "minder" van Wilders weer op?!

Maria.1 | 27-07-15 | 08:04

Als er meer Gerard Coxen in Nederland waren stond het er hier heel wat beter voor. Een no-nonsense man en onderschat acteur!
Gerard: nog vele jaren!

daytripper | 27-07-15 | 07:14

sommige, sorry, a sticky finger.

bergsbeklimmer | 27-07-15 | 06:53

Veel mensen die de realiteit benoemen zonder zich te bekommeren of het politiek correct is worden door sommigge Geen Stijl scribenten steevast afgedaan als "babyboomers", omdat ook onder de ouderen een paar zwarte schapen rondlopen.

Liever zorgen dat ze hun bek houden door ze zwart te maken als gebruik te maken van hun levenswijsheid. De PvdA c.s. heeft het demoniseren van criticasters, zelfs als ze het met humor doen, tot wetenschap verheven. Half Nederland loopt er achter aan en 40% houdt zijn mond uit angst voor de wraak van links. De andere 20% reageert anoniem of moet beveiligd worden.

Vrijheid van meningsuiting, het mocht wat.

bergsbeklimmer | 27-07-15 | 06:51

Een gozer van goud, die Cox.

ben kokhals | 27-07-15 | 04:01

Smerige hypocriet

Flashback_nl | 27-07-15 | 02:51

Link stond al in de column zie ik nu http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/06/toen_was_humor_heel_gewoon.html , blijkt het nog zelfspot ook, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Humor dat hebben we hier helemaal niet nodig, het is zo al hard werken genoeg https://www.youtube.com/watch?v=N0DjhBB2SyA .

Watching the Wheels | 27-07-15 | 02:50

'Vroeger' wassie zo links als maar kan zijn Mijnheer Cox. Toch fijn om te zien dat sommige mensen uiteindelijk toch het licht zien.

Flashback_nl | 27-07-15 | 02:46

Bij DWDD en Raymann heeft Gerard Cox ooit uitgelegd, waarom er geen Marokkanen ... nou goed kijk zelf maar "Toen was geluk heel gewoon" https://www.youtube.com/watch?v=xSB8UgyuAQ4

Watching the Wheels | 27-07-15 | 02:24

@donjon | 26-07-15 | 23:27
Ook een topgozert.

Slipsnifter | 27-07-15 | 02:01

frisenfruitig | 26-07-15 | 22:39
Abuthalib deugt niet, voor geen meter.
Als hij werkelijk gedeugd had, zou hij een van de meest aangrijpende gebeurtenissen in "zijn" stad van de afgelopen decennia getoond hebben.
Namelijk de begrafenisstoet van Pim Fortuyn...

de honden blaffen... | 27-07-15 | 00:52

@F. von Zeikhoven | 26-07-15 | 21:45
.
Knap hoor, om het nu zo te draaien dat Cox fout zou zijn geweest in WOII, omdat hij anno 2015 een zeer heldere visie heeft op het multi-culti hobbyisme van links Nederland.

Kees de Vries8082 | 27-07-15 | 00:50

@Benedict Broere | 26-07-15 | 22:36
Sorry,voor de late reactie.

Dank je voor de link, ik heb het filmpje bekeken.
Ik ben het eens met de strekking van het verhaal van
Dr.Srdja Trifkovic
"Political Correctness is the Communism of the 21st Century"
Ik ben zelf oorspronkelijk afkomstig uit een zeer dieprood nest en heb er absoluut niets mee.
Werd als klein kind al meegetroond, naar bijeenkomsten en feestjes van die stroming en kreeg kinderboeken/kranten te lezen die op dezelfde leest geschoeid waren.
Als dit geen indoctrinatie is, wat dan wel?
De aversie tegen christenen en joden heb ik nooit kunnen begrijpen.
Ik haat totalitarisme,(fascisme, communisme etc.) vanuit welke hoek dan ook afkomstig.
Gelukkig heb ik mezelf van deze invloeden (hypocrisie, arrogantie, betweterigheid kunnen verlossen.
Vrijheid is onbetaalbaar.
Vrijheid van denken en expressie, is het hoogste goed en moet tot elke prijs beschermd blijven.
Men moet zich hoeden voor een samenleving, waar twee plus twee, vijf wordt. (zie 1984 / Orwell)

"Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows."

nl.wikipedia.org/wiki/1984_%28boek%29...

Genex | 27-07-15 | 00:43

Algerije wilde ook minder Marokanen en deden daar ook wat aan: het land uitzetten.

CarelJan7937 | 27-07-15 | 00:19

Aboelaadklep kept his mouth where his money is.
Tuurlijk heeft die zijn vader verteld dat het om criminelen gaat.

Wel mooi van dat Algerije verhaal, wist ik niet.

CarelJan7937 | 27-07-15 | 00:13

-weggejorist-

Maris v/d Hof5393 | 26-07-15 | 23:55

@Mike Oxlong
Uw punt zijnde???

doitdoit | 26-07-15 | 23:51

Dandruff | 26-07-15 | 19:48

En ook jij weet weer eens heel amusant te bevestigen dat ironie niet het sterkste punt is van de angry-white-piepert.

Toch altijd curieus hoe jullie poging tot repliek niets anders doet dan mijn punt stevig onderstrepen en dat dit schijnbaar totaal aan jullie voorbij gaat.

Mike Oxlong | 26-07-15 | 23:41

Gerard Cox' ingebakken afkeer van Ajax, het zij zo (oud-Hollandse vete, hoort er bij).
Verder: patente kerel, benoemt de Ondergang van het Avondland c.q. de Beschaving

H.Bakker | 26-07-15 | 23:22

Ik vond Cox altijd een ijzersterke Lucky Luke neerzetten

Nanker Phelge | 26-07-15 | 23:13

-weggejorist-

übersap | 26-07-15 | 22:52

Lewis Lewinsky | 26-07-15 | 22:38
U bent Methusalem op deze site en wil het ook niet begrijpen.... das ernstig!
Cox ziet al 40 jaar de problemen qua multiculti...
Wilders mag dan problemen benoemen.... maakt hem nog geen Fortuyn.
Dat maakt hem wel een beetje een oetlul.
Hans janmaat kon de problemen die we hebben nog beter verwoorden.

rick13 | 26-07-15 | 22:52

Gedachtenpolitie FTW!

prakkie | 26-07-15 | 22:45

Achmed Aboutaleb deugt. Als mens, als burgermeester en als Zomergast. Van Aartsen kan en mag nog niet in zijn schaduw staan. En Wilfried de Jong is zo'n pc misbaksel die tegen het vrije woord is en ons graag de mond zou snoeren.

frisenfruitig | 26-07-15 | 22:39

Fijnstoffer | 26-07-15 | 20:37 "Het zal niet zo lang meer duren: vreemdeling in eigen land."

Hoe meer mensen PvdA en D66 stemmen hoe sneller het gaat. De keuze is aan de kiezer zou je denken - maar om het tij te keren zijn er vermoed ik zodanige draconische maatregelen nodig dat ik daar niet mede-verantwoordelijk voor wil zijn. Mij lijkt het verstandiger mij terug te trekken naar een plek waar de status quo langer intact blijft.

Dr. Dr. Bartholdy | 26-07-15 | 22:38

Rot toch op, Cox. Wilders heb gelijk!
*it's the islam, stupid*

Lewis Lewinsky | 26-07-15 | 22:38

Genex | 26-07-15 | 21:28 De meest hoogoplopende discussies over islam heb ik gehad met mensen van nogal linkse huize (Groen Links, PVDA, D66, lezers van NRC, Trouw, Volkskrant, kritiekloze volgers van Pauw&Witteman, enzovoort). Deze mensen reageren heel allergisch als je iets kritisch zegt over de islam. Hoewel ze doordrongen lijken van een diepe haat jegens het christendom. Ook lijken ze te geloven dat alle culturen gelijkwaardig zijn. Maar dit geldt niet de Westerse cultuur, die schuldig is aan vele misdaden: slavernij, kolonialisme, enzovoort. Na het vallen van De Muur stierf het communisme in het voormalige Oostblok, maar leefde voort in het Westen. Men lijkt met immigratie en islam de natie te willen afbreken en de oorspronkelijke samenlevingen van de Europese naties. Mogelijk is men pas tevreden als heel Europa er uitziet als Pakistan, een land dat in elk onderzoek verschijnt als een verschrikking. In verband met politieke correctheid spreekt men van ‘soft totalitarianism’. www.youtube.com/watch?v=TF9cemgkUeQ

Benedict Broere | 26-07-15 | 22:36

Gerard Cox is in het kostbare bezit van gezond verstand en een onderbuik en dat is politiek onwenselijk want hele volksstammen vinden dat ook en dat knabbelt maar aan de politieke macht van de EU/Brussel en de rest van de pc schijnelite. Man van mijn hart. Max en PowNed zijn top.

frisenfruitig | 26-07-15 | 22:33

Nu bij de staats tv via de VPRO de jankmorco uit Rotjeknor die van de gelegenheid gebruik maakt om via Wilders nog even diep in de slachtofferrol te kruipen.
Hij vergat zijn pappie even te vertellen dat Geert geen probleem heeft met de mensen die zich gedragen en aangepast hebben.

Toontje-lager | 26-07-15 | 22:24

Rotterdammer naar mijn hart.

Schietmijmaarlek | 26-07-15 | 22:00

F. von Zeikhoven | 26-07-15 | 21:45
Puttershoek.. ik kom van de Blaaksedijk.... Gerard heeft kinderen.
Volgens mij van "voor" Joke....

rick13 | 26-07-15 | 21:53

Ik wacht nog steeds op een meesterlijke verhandeling aangaande de psyche van de Gutmensch door Bram Bakker. Hup Bram, doe je autoriteit eens in de strijd gooien.

RobberenRukkie | 26-07-15 | 21:53

[email protected] Rick13
Eehmmm, volgens mij heeft Cox geen kids? Ik ben geboren en getogen in het dorp van Kees Verkerk, was tot 2014 nog Nationaallandschapseilander en ook nog een goede vrind van de tuinman van Cox. Die tuinman zette trouwens een paar goeie wietplanten in Cox' tuin, in een hoek achter de braamstruiken. Is alweer twintig jaar terug,maar blijft een leuke anekdote.
Cox is meesterlijk met taal, maar wastie veertig/vijfenveertig jaar eerder geboren, hadtie maar wat graag in het Duits z'n quatsch over Fremden und Ausländer en 'Negermuziek' uitgeslagen. Kenmerkend voor zijn nazi-sympathiën is de naam die hij verzon voor de krant uit de door hem mede geschreven serie 'Toen Was Geluk...'. Die krant heette De Bruine Rotterdammer. Weliswaar parodie op de Rooie Rotterdammer (Het Vrije Volk), maar toch...
Maar ja, Cox is de held van de voorbije mooie zomer, dus wie valt er nou nog over die enkele nationaalsociale opmerking van hem. Over een jaar of wat istie vanzelf zelf ook voorbij...

F. von Zeikhoven | 26-07-15 | 21:45

Reykjavik | 26-07-15 | 20:47
Gezegde van het jaar 2015. Wat een held die man.

Moeki de Meeuw | 26-07-15 | 21:44

Frank4444: gaat toch om de inhoud ? Nou die klopt aardig, de mensen moesten het zelf maar uitzoeken, dat lukte niet en een bepaalde stroming maakte er maar een industrie van waar ze zelf lekker van konden eten.

Blijkbaar is er deze week weer een 13 jarig NL meisje vermist: durf mijn geld erop te zetten dat het door iemand is van...........

Het gaat toch om de inhoud, maakt die dan ook eens open en bloot bespreekbaar, denk aan multiculti en eu, de mensen zijn niet gek !

Tee Of Cup | 26-07-15 | 21:38

Jaren lang gedacht dat Gerard Cox suf was maar wat een top vent is het eigenlijk!

Hobbykip | 26-07-15 | 21:31

Jan Passant mk2 | 26-07-15 | 21:01
Benedict Broere | 26-07-15 | 21:14

Ik krijg hier heel sterk het gevoel, alsof het
het boek "1984" van George Orwell tot leven komt.

Genex | 26-07-15 | 21:28

Gerard Cox is tenminste een echt goed mens.

Brainder | 26-07-15 | 21:19

QBert | 26-07-15 | 21:04
Wat denk je van deze logica: Ook al is Wilders in het politieke landschap alleen in het fulmineren op het islamitisch worden van Nederland, Nederland verdient hierin iemand beter die die belangen behartigen kan.
M.a.w.: Wilders heeft gelijk, maar is een oetlul.
Trouwens, Deelder zei dit; Rotterdammers kunnen tekeer gaan tegen iemand en dat aardig bedoelen.

Zoltan | 26-07-15 | 21:14

In de jaren ‘50, ‘60, ‘70 vorige eeuw hebben een hele generatie heilige-huisjes-schoppers, waaronder Gerard Cox, een hele rits heel heilige huisjes omver geschopt, en in de jaren ‘90 vorige eeuw was dat proces zo ongeveer voltooid. Maar toen kwamen er nieuwe heilige huisjes, waarin veel meer intolerantie en geestelijke benauwenis schuilgaat dan in welk heilige huisje we ooit gehad hebben. Maar daar kan je alleen maar in vertrouwen over praten, en je moet erg oppassen met wat je eigenlijk zegt, want voordat je het weet dan zit je in een hoek waarvan je denkt: hoe ben ik hier hu ineens terecht gekomen, ik met mijn voorkeur voor moderne wereld en de moderne verworvenheden van die wereld, bijvoorbeeld de moderne rechtsstaat, de universele mensenrechten, de openheid voor wetenschap, de vrijheid in de kunsten, en zo meer. Ik zag daarstraks in een bespiegeling de woorden ‘collectieve neurose’, betreffende de politiek correcte zelfhaat, de drang tot weg-met-ons, het strak wegkijken van de ideologie achter bergen lijken, genocide, onthoofdingen, stenigingen, amputaties, haatzaaierij, en zo meer. We hebben volgens mij grote nood aan een hele generatie nieuwe en onbevreesde heilige-huizen-schoppers.

Benedict Broere | 26-07-15 | 21:14

@QBert | 26-07-15 | 21:04
Ja, dat begrijp ik nou ook ff niet. Wel de standpunten van Geert Wilders nog scherper verwoorden dan hijzelf en dan toch nog een stuiptrekking om salonfähig te blijven?

leaupveaugel | 26-07-15 | 21:12

Dan hou je heel voorzichtig een heel verhaal over allochtonen om maar in ieder geval niet in de 'verkeerde' hoek te worden gezet en noem je de enige die er wat aan probeert te doen een 'oetlul'.

Ik zie daar geen logica in.

QBert | 26-07-15 | 21:04

Het lijkt wel dat naarmate de multiKul steeds grimmiger en vooroordeel-bevestigend wordt, dat de Gutmenschen en beroepsnegers steeds agressiever worden in hun aanval op wie zegt wat hij ziet.
Vooral als dat een babyboomer uit het eigen kamp is die plotseling een levensgevaarlijke aanval van realiteitszin krijgt.

Nare reactionaire Fatsoensrakkers.

Jan Passant mk2 | 26-07-15 | 21:01

"Daar heb ik hier geen last van. Als je hier een kanon afschiet raak je in geen 100 jaar een allochtoon." Haha +1

je suis bier | 26-07-15 | 20:59

frank4444 | 26-07-15 | 20:52
U praat onzin! 40 jaar geleden was deze man al m,n buurman in in de Hoeksche Waard.
Ik groeide op met zijn kinderen.
Gerard is een Rotterdammert in hart en nieren!
Vertrokken uit Rotterdam met een rede.....

rick13 | 26-07-15 | 20:59

@Van Duyvenbode | 26-07-15 | 20:51
Allemaal stukjes van de puzzel.
Het afbreken van sociale samenhang en de nederlandse cultuur, zodat niemand piepte toen we van soeverein land naar EU-provincie gingen.
Er is heus over nagedacht.

Slipsnifter | 26-07-15 | 20:58

Dank GS!! Hele filmpje ff bekeken. Veel Rotterdamser ga je het niet krijgen. En de oud Hollandsche vinkentering voor de Volkskrant cs.

Free Shipping! | 26-07-15 | 20:56

Maar kijk hem eens zijn best doen om Wilders een oetlul te noemen. Hoezo dan Gerard? Ik vind die Cox eigenlijk maar een hypocriete griezel.

très cool | 26-07-15 | 20:54

Hypocriet. Nu meehuilen met de wolven in het bos. 40 jaar lang de linkse rakker uithangen toen ie dacht dat dat goed was voor z'n babyboomer-nooit-nooit grappige-zeg-eens-A-achtige-nonhumor. Nu niemand 'm meer vraagt en hij er zelf last van heeft enz..
Sommige misdaden verjaren niet

frank4444 | 26-07-15 | 20:52

Enfin, de sociale samenhang in onze maatschappij stelt niet veel meer voor. En uiteraard is de import van grote groepen uit andere culturen, gezien de schaal en gezien het feit dat de immigratie maar stug blijft doorgaan, een oliedomme zet geweest.
Maar deze massa-immigratie van de laatste 30 jaar heeft kunnen doorgaan doordat de samenhang uit de maatschappij al was weggevloeid. En nu zitten we met de gebakken peren. De politiek grijpt pas in wanneer de boel echt volledig ontspoort. Grote kans echter dat het dan al veel te laat is om er nog iets aan te doen. Het is tragisch: we weten al veel langer dat dit waarschijnlijk fout gaat, maar willen of kunnen er niets aan doen. Het is alsof je in de bus zit, je ziet dat de chauffeur in slaap is gevallen en met 100 km per uur op een betonnen af rijdt, maar je kunt niets doen, want je zit vastgebonden met je handen op je rug en je mond is afgetaped.

Van Duyvenbode | 26-07-15 | 20:51

Reykjavik | 26-07-15 | 20:47
Klopt..... op de Blaaksedijk kan je alleen een zwart schaap raken.....

rick13 | 26-07-15 | 20:49

'Maar waarom houdt de rest zn mond'?
Autochtone Nederlanders anno 2015: als een kind zo onbegrepen waarom niemand ff kan uitleggen waarom de islamitische gesel op zijn ruggetje slaat.

Zoltan | 26-07-15 | 20:48

LOL topkerel. Die laatste zin "Als je hier een kanon afschiet raak je in geen honderd jaar een allochtoon". Mwoehahahahahaha!!!

Reykjavik | 26-07-15 | 20:47

@VanBukkem | 26-07-15 | 19:29
Greet is ook een oetlul vergeleken bij Pim.
Maar vergeleken bij ALLE andere lijsttrekkers is hij een VERZETSHELD.

Nederland heeft veel meer eerlijke en weldenkende vrijheidspartijen nodig.
Wie stop de bezetter(s)?!

wakkere_nederlander | 26-07-15 | 20:46

Heerlijke vent!
Gewoon eerlijk zeggen wat je vindt en denkt zonder je zorgen te maken over de PC-politie is het begin waardoor alles gaat veranderen. Gewoon veel en vaak doen mensen.

ZegMaar | 26-07-15 | 20:42

Overigens vind ik het een beetje suf om Cox of wie dan ook te verwijten dat hij 40 jaar geleden links was.
Er is niks mis met voortschrijdend inzicht.

Bovendien is ook de situatie flink veranderd.
Ik heb nog net zo'n hekel aan ècht racisme als 20 jaar geleden, toen ik mezelf "links" noemde. Alleen besef ik ondertussen dat het meest grove en moorddadige racisme tegenwoordig afkomstig is van de islam. Direct gevolgd door nationaal- socialistische negroïden als Quincy Gario, en hun maoïstische blanke bondgenootjes.

Dandruff | 26-07-15 | 20:40

Het zal niet zo lang meer duren: vreemdeling in eigen land. Die handweigerende dikke moslim-nar en handweiger/pruts/porno-advocaat gaat gelijk krijgen; met hulp van de policorre bende die NL overheerst.

Fijnstoffer | 26-07-15 | 20:37

Het is ook van den zotte, we weten allemaal dat de culturen botsen, maar stoppen met dit theater, ho maar, zogenaamd mag dat niet. Het is vragen om ellende in de toekomst. En inderdaad, ik zit ook niet op de pvv te wachten, maar die andere partijen die zeggen nooit waar het op staat, alles wat recht is is krom en vice versa, om gek van te worden.

Sergeant_Peper | 26-07-15 | 20:36

@ appelvink | 26-07-15 | 20:16

Ik heb dan ook medelijden met de kinderen die in deze tijd worden geboren. Op veel fronten ziet de toekomst er ook niet echt rooskleurig uit.

Graaf Kinterslaas | 26-07-15 | 20:36

@Gele Beer | 26-07-15 | 20:23
Tja, Pim Fortuyn was ooit adviseur van Joop den Uyl..
Iemand kan zeer intelligent zijn, maar het echte verstand komt vaak met de jaren.

Slipsnifter | 26-07-15 | 20:32

Linkse ouwe lul. En nu opeens het licht gezien. Eerst ze allemaal hierheen halen. Toch nog ff Wilders oetlul noemen. We hangen 'm links van de rest.

frank4444 | 26-07-15 | 20:27

Er is wel meer veranderd in die jaren dat het minder gezellig heeft gemaakt. En dat is natuurlijk niet alleen in Nederland zo, maar in de hele moderne wereld. Ik denk dat het heeft te maken met de toegenomen welvaart, waardoor de mensen elkaar minder nodig hebben, laten we zeggen de ik-cultuur.
In de jaren 50 was NL nog grotendeels kerkelijk. De mensen zagen elkaar in de kerk, en die had ook een grote invloed op het leven. Nu is het allemaal zo zakelijk geworden. Het komt ook door de toegenomen mobiliteit, waardoor de sociale controle en de samenhang is verdwenen. Enfin, het is een complexe zaak, die niet alleen afgeschoven kan worden op de allochtonen. Maar waarschijnlijk doet Gerard dat ook niet; dit is maar een fragment.

Van Duyvenbode | 26-07-15 | 20:26

Oke, Cox is nu wel oké hoor, maar 40 jaar geleden was hij zelf een linkse lul. Excusez le mot, maar zo was het, toen moest je hem echt niet horen op Radio Rijnmond. Maar nu is hij inderdaad realist geworden en hij heeft poep aan iedereen die allochtonen blijft knuffelen. Dat is te prijzen in hem.

Gele Beer | 26-07-15 | 20:23

@lingo star | 26-07-15 | 20:06
Kan ik ook wel waarderen ja, Inspector Morse en dat soort werk.

Slipsnifter | 26-07-15 | 20:20

Iemand een fanclub adres? Lijkt me het type voor een kaartje & iemand die het verdiend. Wat een held. Humor , zelfspot en heerlijk de waarheid. Hulde

Weeraanmelden | 26-07-15 | 20:19

@ Dandruff | 26-07-15 | 19:48
Waren die aangiften maar vals... Bespottelijk zijn ze natuurlijk wél.

Lewis | 26-07-15 | 20:18

ja,diedus! | 26-07-15 | 20:12

Janmaat?

Van Duyvenbode | 26-07-15 | 20:16

Een ieder met gevoel voor humor en plezier in het leven, beziet met argusogen hoe onze samenleving afglijdt richting grimmigheid, boos(lim)heid, angst en onzekerheid.
Onschuldige grappen waar we vroeger ons tranen om lachten sind jetzt Verboten!
De lange tenen, de zelfbenoemde immer zielige gediscrimineerden en de policorbrigades staan, al kwader kijkend, in de startblokken om aangifte tegen je te doen. Zelfs het vrolijke 5december kinderfeest moet geofferd voor de humorlozen, de azijnzeikerds, de afgunstige loosers wier enige plezier bestaat uit het vergallen van dat van een ander.
Gerard Cox heeft gelijk, vroeger was geluk heel gewoon.. Dertig jaar geleden kende ik geen zorgen voor mijn kinderen zoals ik ze nu wel ken, met name voor mijn kleinkind.
Met dank aan de parvenu's en veilingmeesters in Den Haag.

appelvink | 26-07-15 | 20:16

Ik ben pro-Cox , zeker . Maar luister alleen naar zijn stem zonder beeld vanaf 1.33 . dan hoor ik een bekende stem uit het verleden , drie keer raden wie dat was.

ja,diedus! | 26-07-15 | 20:12

Nog even en dit soort liedjes mogen ook niet meer, terwijl iedereen het toch zou moeten kunnen meezingen 😂
youtu.be/lWn5hDklUlI

bassio | 26-07-15 | 20:11

Cox is een talentvol mens met bovendien een gezonde dosis realisme. Hij neemt de linkse hypocrisie waar dit land aan ten gronde gaat, even goed op de hak. Vloeken in de linkse kerk en hard in de ballen van linkse gutmenschen knijpen, zou wat meer moeten !

Roffel | 26-07-15 | 20:08

Slipsnifter | 26-07-15 | 19:55

Thnx, zal haar in de gaten houden!

eerstneukendanpraten | 26-07-15 | 20:06

Slipsnifter | 26-07-15 | 20:03
Ik ben meer van de KRO-detectives en actualiteiten inclusief voetbal. Ieder zijn voorkeuren.

lingo star | 26-07-15 | 20:06

@Basic Dimension | 26-07-15 | 20:03
Denk dat het iets anders in elkaar zit, iets met oil en immigration.

Slipsnifter | 26-07-15 | 20:05

De Westerse cultuur heeft in de jaren zestig haar laatste ideologische veren uitgetrokken en daarbij onvoldoende beseft dat haar groep daardoor een vergiet werd dat niemand maar dan ook niemand meer tegenhoudt. Het is zeker geen bewust proces geweest.

Bewust was het marxistisch nihilisme en de multuculturale samenleving waarin per definitie geen enkele cultuur het voortouw neemt. Juist door artikel 1 grondwet 1983 werd ook discriminatie verboden waardoor integratie niet meer kon worden afgedwongen.

Maar geen groep blijft bestaan zonder iets dat bindt. En daarom gingen de nog christelijk opgevoede policor adepten op zoek naar een andere vulling voor hun bloedend hart. En dat vonden zij in islam. Of dacht u soms dat de islamitische cultuur bij toeval hier naar binnen werd gesleurd? Waarom dan geen miljoen mooie en intelligente Aziaten genomen? Simpelweg omdat deze masochistische etniciteit de honger na de verdrijving van de sadistische christelijke kerk niet kon stillen.

Voor het afgesloten imperialisme, dat een ander woord is voor seksuele exogamie, bleef er nog maar één gesel over en die wordt gekoesterd als in het gebed waarin de gelovige zijn meerdimensionale persoonlijkheid opdeelt in zijn masochistische zelf en zijn sadistische fictieve God. De Westerse mens heeft in islam zijn ultieme beul gevonden.

Basic Dimension | 26-07-15 | 20:03

@lingo star | 26-07-15 | 19:57
Thanks.

Slipsnifter | 26-07-15 | 20:01

Slipsnifter | 26-07-15 | 19:54
Ieder zijn smaak. Ik vind het een verschrikkelijke serie al zal ik niet zeggen dat de acteurs slecht zijn, dat is niet zo. Maar ik zou zeggen: geniet ervan.

lingo star | 26-07-15 | 19:57

@eerstneukendanpraten | 26-07-15 | 19:54
Marie Hemelrijk.
Leuke meid die aangename stukjes schrijft.

Slipsnifter | 26-07-15 | 19:55

Daar mag je niets over zeggen Gerard..... kunnen den Guttmenschen niet waarderen.

Onze man in Mockba | 26-07-15 | 19:54

@lingo star | 26-07-15 | 19:52
Ik vind het best een leuke serie.
Zeker als je het vergelijkt met die drab die tegenwoordig op TV is.

Slipsnifter | 26-07-15 | 19:54

Wie is M. Hemelrijk of heb ik tijdens mijn vakantie op GranD Canaria (hoi Igor) iets gemist?

eerstneukendanpraten | 26-07-15 | 19:54

@Mike Oxlong | 26-07-15 | 19:30,

De meeste taxicriminelen zijn zelf allochtoon. Daarom kan je ook beter St Job nemen ipv de RTC. Die laatste, daar is weinig Rotterdams aan.

basweetutwel | 26-07-15 | 19:54

Gerard Cox met zijn verschrikkelijke babyboomerserie Toen was geluk heel gewoon heeft dit keer gewoon gelijk, soms ziet die man de dingen heel scherp.

lingo star | 26-07-15 | 19:52

@Mike Oxlong | 26-07-15 | 19:30
Nee, dat mogen we niet:
------------------------------------------
"Op GeenStijl zelfs dagelijks."
Dat kan omdat het anoniem is, zodat we onze baan/vrienden niet kwijt hoeven te raken, en/of bedreigd hoeven te worden.
------------------------------------------
"Geert doet het via de PVV"
Ja, vandaar dat leger beveiligers.
------------------------------------------
"En taxichauffeurs beroepsmatig"
Dat zijn inmiddels bijna allemaal allochtonen en...... die mogen het wel.

Slipsnifter | 26-07-15 | 19:51

Mike Oxlong | 26-07-15 | 19:30,

Klets niet.
- Ook GeenStijl laat niet elke reactie om problemen met justitie te voorkomen;
- Desondanks werd ook GeenStijl meermaals gesommeerd bepaalde reacties weg te halen, en IP-nummers over te dragen;
- Tegen Geert Wilders liggen inmiddels ruim 5.000 valse aangiften, en hij werd al eerder het slachtoffer van een schijnproces;
- Net als Janmaat, Fortuyn, Hirsi Ali en diverse anderen te maken kregen met schijnprocessen, vanwege twijfels over de multikul;
- etc.

En dat "slachtoffergepiep", Cox wordt dus een "racist" genoemd.
Die ongefundeerde beschuldiging leidde in het verleden meermaals tot zwaar geweld, zelfs tot moord toe.

Stel dat linkse en islamitische activisten het doodschoppen van een bejaarde bijna half zo kwalijk zouden vinden als kritiek op een criminele allochtoon; zou jij dan willen dat iemand jou heel openlijk vals beschuldigd van het doodschoppen van een bejaarde?
Natuurlijk niet.
Sterker nog, we weten allebei dat zowel linkse als islamitische geen enkele moeite hebben met het doodschoppen van Nederlandse bejaarden. Daarom zijn er nog nooit 5 (laat staan 5.000) aangiftes geweest tegen het doodschoppen van een bejaarde.
Toch weet ik zeker dat jij niet zou willen dat mensen jou daar valselijk van beschuldigen.

Waarom is het nou zo moeilijk voor jou om te begrijpen dat ook anderen dan jij niet graag vals beschuldigd worden?
Met name bij valse beschuldigingen die regelmatig tot geweld leiden?

Overigens ben ik het wel met je eens dat Marokkaanse en Turkse taxichauffeurs beroepsmatig schelden op vrouwen, homo's, joden en Nederlanders. Ik vind ook dat dat moet kunnen, tenslotte is blinde haat één van de belangrijkste waarden binnen de islam.
Maar gun Nederlanders dan ook het recht om daar kritiek op te hebben.

Dandruff | 26-07-15 | 19:48

Deze man hadden ze de term nacht-burgemeester moeten geven
niet die snuivende kut junk van een deelder, dit is een kerel met het hart op de juiste plek ..

ShoveASockinit | 26-07-15 | 19:45

Een van de weinige echte kerels in dit land.
Goudeerlijk, integer, en een prima gevoel voor humor.
Vroegah zag je ze overal, tegenwoordig zijn ze hoogst zeldzaam.

Slipsnifter | 26-07-15 | 19:45

Gerard, gozert, je bent mijn Rotterdamse held :)

Wasbakplasser | 26-07-15 | 19:42

@Mike Oxlong | 26-07-15 | 19:30
Hoe zou dat toch komen?

Maria.1 | 26-07-15 | 19:38

"... die arbeiders die mochten de multiculturelen samenleving gaan zitten uitvinden ..." mag wel herhaald worden.

Bac | 26-07-15 | 19:33

Cox komt uit de tijd waarin racisme nog gewoon racisme was. En laat ie toen al dondersgoed door hebben gehad wie de werkelijke racisten waren.

RobberenRukkie | 26-07-15 | 19:32

"We mogen niks zeggen over allochtonen"
Jawel, dat mogen wel wel. En dat doen we ook. Op GeenStijl zelfs dagelijks. Geert doet het via de PVV en taxichauffeurs beroepsmatig.
Gerard is wel tof maar dat slachtoffers gepiep staat het niet.

Mike Oxlong | 26-07-15 | 19:30

De man heeft gewoon gelijk --> simpel.

McMarx | 26-07-15 | 19:29

De etiquetten schrijven natuurlijk wel voor dat je Geert Wilders op zijn minst een oetlul noemt. Zelfs als je Gerard Cox heet.

VanBukkem | 26-07-15 | 19:29

cox komt uit rotterdam zuid ,heeft het allemaal zien veranderen zoals zo velen in de grote steden, er is die mensen nooit wat gevraagd, het werd en word nog door de strot geduwd,hij woont nu eindje buiten r,dam en gelijk heeft hij.en wat hij zegt is 100% waar.

bekijket | 26-07-15 | 19:27

Cox is allang binnen en heeft nu de vrijheid om te zeggen wat ie denkt, zonder dat dit financiële consequenties voor hem heeft heeft.

Ben je echter als bekende Nederlander nog volop aan het afbetalen aan je hypotheek kan je beter je mond houden over allochtonen.

Willianus Wortelus | 26-07-15 | 19:23

Moet voor Cox toch wel een teleurstelling zijn. Zaken die 50 jaar geleden in beweging kwamen zijn al weer een jaar of 10 vastgelopen en teruggegleden. Of was hij misschien te optimistisch en kost het gewoon veel meer tijd?

kloopindeslootjijook | 26-07-15 | 19:23

Cox Oranje FTW !!

Spinnenkop | 26-07-15 | 19:22

Nog maar eens: we moeten van de term allochtonen af. Dat die rare lui onder de migranten met berberse, Afrikaanse en Arabische roots er wereldwijd een soepzooitje van maken, zou ik niet op één hoop willen vegen met de MOE-landers, de Indonesiërs, de Chinezen, Indiërs. Enfin, we kennen het rijtje normale migranten.

Madame Poitiers | 26-07-15 | 19:21

We hebben al een flinke stap achteruit gedaan als het aankomt op vrijheid van meningsuiting.
Ik vrees voor hoe het zal zijn als ik over een jaar of 10 kleinkinderen heb.

GuusHetSchaapje | 26-07-15 | 19:21

Gevoel voor humor met behulp van overduidelijke cliche's en zelfspot schijnt soms toch een onoverkomelijke integratiebrug te ver zijn.

kloopindeslootjijook | 26-07-15 | 19:20

Gerard Cox heeft natuurlijk gelijk, maar van enige "voorspellende waarde" is hier natuurlijk geen sprake. Cox geeft de realiteit weer zoals die nu al een paar decennia heerst, en nog steeds heerst.
Het viel te voorspellen dat hij vroeg of laat, in dit geval iets na deze uitspraak, om zijn woorden zou worden aangevallen.
Dat overkomt praktisch iedereen die het waagt om meer dan 3 x per jaar zijn hersens te gebruiken.

Dandruff | 26-07-15 | 19:19

Gerard Cox is een held!

Hyperventilator | 26-07-15 | 19:18

Vertelde pas nog aan een personeelsadviseur van de Gerard Cox' generatie een anekdote van het kaliber waar je vandaag de dag met een voorgedrukt formulier aangifte over kan doen. En gelachen dat we hebben. Politiek correcte mensen missen een hoop lol in hun leven.

Goatboy2014 | 26-07-15 | 19:16

Gerard Cox for President!!!

snorhaartje | 26-07-15 | 19:11

Mooie vent, woont in de buurt, dacht dat ik 'm volgde op twitter, blijkt dus een beschuitlul te zijn.

gentle giant | 26-07-15 | 19:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken