
Victor Reinier is het levende bewijs dat je helemaal niet per se grappig, aardig of talentvol moet zijn om je eigen televisieserie bij de NPO te scoren. Maar niemand kan van BN'ers eisen dat ze sympathiek zijn en aan genetische ploerterigheid kan hij zelfs niks doen, natuurlijk. Wat hem echter niet kan worden vergeven, is dat hij voor zijn nieuwe prestigieuze ego-projectje Flikken Rotterdam flink in de buidel van de Rotterdamse politie graait. Kijk, anonieme agenten gaan
helemaal loesoe in het AD: "
Het kan me mijn baan kosten. We worden geacht onze mond te houden en niemand durft iets te zeggen uit angst een treetje lager of op straat te belanden. Maar het moet maar eens naar buiten. Wij willen dat in ons wordt geïnvesteerd en niet in een serie, omdat dat zo goed zou zijn voor ons imago. Wij moeten ons imago bepalen, niet een tv-serie. Flikker lekker op met Flikken Rotterdam!" Politie 010 moet mankracht en materiaal
leveren voor de NPO-serie. Mankracht en materiaal dat dan niet ingezet kan worden voor
het wurgen van festivalgangers de veiligheid in Rotterdam. Lekker hoor, midden in de CAO-onderhandelingen van de politie en keiharde bezuinigingen die door de Nationale Politie worden doorgevoerd. Politie inzetten om de natte droom van Victor Reinier realiteit te maken bij de NPO, dat is taxpoetverspilling op taxpoetverspilling stapelen. Weet u wat nuttig is voor de samenleving? Politie-agenten die ingezet worden om boeven te vangen en burgers in nood te assisteren. Weet u wat niet nuttig is voor de samenleving? Rotterdamse politie inzetten zodat Victor Reinier kan zorgen dat hij er goed uitziet met een neppistool in zijn hand. Opdonderen. KAMERVRAGEN! Meer blauw op straat, minder Victor Reinier op TV.
Reaguursels
InloggenKijkt trouw elke week flikken, leuke serie, vroeger keek ik Derrick en Der Alte, toen zeurden jullie ook niet, ga wat nuttigs doen met jullie leven, gezemel om niks.
Als Flikken Rottetdam even spectaculair wordt als Cobra 11, ben ik alleen maar vóór. Zo niet, dan moet 't gewoon uit het wervingsbudget.
-weggejorist-
ZKH EénOog | 09-07-15 | 13:02
Die actie met dat wijntje was driewerf geweldig en had op deze manier veel meer impact gehad dan wanneer hij dat glas ook in het bijzijn van haatbaardmans op tafel had laten staan.
Als die moslim daardoor niet eens aan tafel zou zijn aangeschoven dan had Reinier zelfs nog een extra podium gehad door fijntjes op te merken waarom dat dan zo liep..
Victor Reinier brengt Rotterdamse politie in gevaar.
Tsja het is toch wat. Een tweederangs acteur die een betere politie agent is als de echte politie. 1 die wel alle zaken oplost. En aangezien er best wel een hoop tweederangs acteurs rond lopen kan de echte politie wel eens voor hun baan gaan vrezen . Na de BOA's worden ze dadelijk ook nog eens vervangen door tweederangs acteurs.En mensen kunnen wel eens gaan denken dat zo'n serie gebaseerd is op de echte realiteit. Nou dan komen ze toch mooi van een koude kermis thuis . Waarbij ze bij het buro komen om aangifte te doen te horen dat ze daar geen tijd voor hebben en dat het toch zinloos is omdat er toch niks mee gedaan wordt.Nou dan pas weet je dat die serie echte satire is.Dus ik begrijp best dat die victor ze geen goed doet. Dat is net zoiets als dat de VVD belooft dat nederland veiliger wordt maar kort op politie en een goedwerkende nationale politie niet van de grond krijgt.
Als ie al zijn wijntje van tafel haalt ten behoeve van het 'respect' van een islamitische haatbaard, wat zal die de islamitische crimineel dan tegemoet komen?
Of wordt het een serie met louter blank tuigh?
Misschien een idee voor een eerste aflevering de Nemo coffeeshop die dicht moet van ome aboutaleb.. Om de paar dagen een omzet van een miljoen goh die belasting die daarover wordt betaald heeft Rotterdam toch niet nodig.
Och, het imago van de politie kan er alleen maar op vooruit gaan, dunkt mij. In de serie lossen ze nog wel eens een misdrijf op.
Raar? Ik dacht altijd dat alle agenten in flikken Maastricht acteurs waren.
Je hoorde ze namelijk nooooit Limburgs lullen en dat is in het eggie wel anders..
-weggejorist-
@******** | 09-07-15 | 12:13
Ja, daarom ook mijn toevoeging!
Ja maar dat ligt toch niet aan Victor? Die doet ook maar gewoon zijn werk.
Het probleem ligt bij de communicatie-huppelkutjes van de politie die zelf nooit in blauw hebben rondgelopen en de grauwe saaie werkelijkheid maar niks vinden: de werkelijkheid moet worden opgepimpt in een tv-show.
BadLieutenant | 09-07-15 | 11:59
Ik dacht dat ze bedoelen 'op straat' in de zin van 'ontslagen'.
Ok, misschien heb ik 'op straat te belanden' verkeerd geinterpreteerd, my bad!
"... niemand durft iets te zeggen uit angst een treetje lager of op straat te belanden."
Ja, je zal maar moeten surveilleren op straat waar je de mensen ten dienst kan zijn ipv achter een bureau!
Goede mentaliteit, mannen.
Kijk en eerlijk is eerlijk. Wij weten dat flikken geen realistische serie is. In die serie lossen ze alle zaken altijd op ,maar bij de politie nauwelijks. Verder is het natuurlijk zeer onrealisties te noemen dat ze in die series arrestatie altijd goed uitvoeren. Bij de echte politie gaat dat vaak mis. Flikken is dan ook geen politie serie maar meer slechte sciencefiction. Iets tonen over een toekomst die er bij verre nog niet is. Namelijk dat de politie echte misdaden weet op te lossen. U aangiftes behandelt en arrestaties goed weet uit te voeren. Denk dat flikken zich eigenlijk afspeelt in 2050 en de dienders allang vervangen zijn door Robocop.
Tsja nu weet u waarvoor er niks met u aangifte gedaan wordt. Ze hebben het allemaal te druk met figureren in een serie flikken. Zeg maar weinig verschil. Dat figureren doen ze namelijk ook op de weg bij flitscontroles. De mobiele. Het verschil is er niet. Bij de flitscontrole kost het u burger meest geld. Bij het figureren kost het u als burger ook geld.
Prioriteiten stellen is ook een vak. Deze natuurlijk anonieme klagende politiemannen hebben niet helemaal door hoe het werkt en wat er aan de hand is met hun image.
Eh ? .. uit angst een treetje lager of op straat te belanden .. Daar willen we ze toch het graagst zien ? Op straat ?
LOL radio 1. Hoernalistenforum.
Die "lieve meisjes filmen" is een business case van Geensteil. (10.50)
De NPO is moraal en ethisch superieur en hebben het recht kleine kinderen, middels Sesamstraat en Willem Wever, te indoctrineren ten faveure van dat maatschappelijk kankergezwel.
Dat ze de inzet van de toch al geweldige politie bemoeilijken heeft redenen die alleen voor het hoger kader te begrijpen zijn.
Al jaren afgehaakt van die 13 in een dozijn Nederlandse crime series.
necrosis | 09-07-15 | 10:37
Als je bent opgegroeid met serie's als Baretta, The Streets of San Franciso en Starsky & Hutch dan is Flikken Rotterdam voor pussy's en huisvrouwtjes.
@ necrosis | 09-07-15 | 10:43
Oh oké, kusje dan.
En nee, ze zijn geen verhuurbedrijf maar het komt nou op mij ook niet echt over alsof ze compleet onthand zijn.
Desmoulins | 09-07-15 | 09:58
Klopt, veel Nederlanders kennen Rotterdam niet nee. En even het woord 'kennen' wat breder trekken, ik kan mij namelijk wel voorstellen dat 010 meer is dan een stinkende haven en een oude betonnen toren. Dat jij het een kut serie vindt en iedereen die er naar kijkt blijkbaar als debiel bestempeld, maakt natuurlijk nix uit. Dit soort media activiteiten hebben vrijwel altijd een positieve invloed op de perceptie van de politie of bijvoorbeeld het leger. www.army.mil/info/institution/publicAf...
@Bisschop Berenbaffer | 09-07-15 | 10:37
De politie is geen verhuurbedrijf van acteurs en materialen.
DAT is wat er mis is!
En met 'ui' doelde ik op de zwitsal achter je nick.
Ik krijg een beetje het idee dat Victor hier de gebeten hond is. Daar heb ik mijn bedenkingen bij. Iemand die geld kan krijgen van een bedrijf/instantie en daar in ruil heel veel mensen een goed gevoel gaat geven over het product/dienst van dit bedrijf/instantie, is gewoon bezig met geld verdienen.
Dat je als instantie het nodig acht om de burgers een beter gevoel te geven over het politiewerk door hen flitsende nep-politie-beelden te laten zien voor veel geld lijkt mij hier het probleem te zijn. De burger in de vorm van televisiemaker krijgt geld om zijn artistieke meesterwerk neer te zetten (over smaak valt dan te twisten). Deze burger hoeft niet de zak geld te weigeren om de politie tegen zichzelf in bescherming te nemen. De politie dient hiervoor zelf een afweging te maken, ditmaal heeft men gekozen om de agenten de middelvinger te geven om als politiebaas een aantal maal te kunnen fappen op de bank tijdens het kijken van opgeblazen fakecops in je eigen/favoriete werkgebied.
Renier, kennelijk goed in inspelen op behoeftes. Politie, kennelijk meer begaan bij prestige dan bij een veilig efficient politieapparaat.
Nou ja, ze kunnen het ook beter steken in filmopnames, dan het weer uit te geven aan een ICT project. Zien we nog eens iets terug van ons belastinggeld.
Ik vind het knap: zo'n serie schrijven met jezelf erin als een grote kwal. Dan durf je.
Reinier is toch "de Suarez van de entertainment industrie" ?
www.youtube.com/watch?v=fle2EwlGWAw
@necrosis | 09-07-15 | 10:37
"And hey! Let's be careful out there!"
@ deraderendraaien | 09-07-15 | 10:32
Ja hoor, of welke andere cursus dan ook. Tijd kan bijna altijd beter besteed worden, dat vind ik dan ook geen argument.
@His Lordship | 09-07-15 | 10:35
De beste politieserie ooit was Hill Street Blues....
@ necrosis | 09-07-15 | 10:28
Je vader is een ui. Ik heb het wél gelezen maar aangezien daar geen getallen worden genoemd, sta ik nog niet te steigeren zoals fervente "JAMAARONZECENTEN"-gillertjes hier doen.
Flikken was na Gent, seizoen 3 al niet leuk meer.
Ik kan het allemaal goed begrijpen, ben blij dat mijn familie, vriend of kennis niet bij de politie werkt.
Het is een zeer gevaarlijk vak geworden.
@Bisschop Berenbaffer | 09-07-15 | 10:16
Zouden ze die tijd niet beter kunnen besteden aan behoorlijke schietlessen en wurggrepen leren in 't eggie?
@Bisschop Berenbaffer | 09-07-15 | 10:16
Heb je het 'leveren' linkje gelezen?
Daarin wordt melding gemaakt van het gebruik van politiehonden/ paarden en politieauto's met een (vals?) kenteken.
En wie heeft dat materiaal betaald?
Juist, de belastingbetaler, ui!
Flikken Rotterdam is in ieder geval een Nederlandse televisieproductie waardoor het subsidiegeld weer terugvloeit in de Nederlandse creatieve sector.
Weet u wat ik he-le-maal van de pot gerukt vind?
Een Nederlandse publieke omroep die bepaalt welke televisieserie wel leuk is om te KOPEN in het buiten van ONS BELASTINGGELD en dan doodleuk primetime een video'tje instarten!
Politieregio Rotterdam-Rijnmond is een organisatie die een duidelijk belang voor ogen staat: het eigenbelang!
In 1996 is eens geprobeerd een buitenstaander als leidinggevende aan te stellen om de cultuur daar te verbeteren, en die hebben ze er zo snel mogelijk uitgewerkt:
nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Willem_Brin...
Maar er kan wel weer een professionele manager een vinkje zetten achter het target: imagoverbetering. Dat gaat weer een mooie bonus opleveren aan het einde van het jaar. Die bonus gaat vervolgens ook weer ten koste van de middelen voor de werkvloer, maar hé, zo'n bijzonder managementtalent wil je toch niet kwijt? Want dankzij die TV-serie worden alle boeven zo bang dat ze zich spontaan als brave trouwlezers gaan gedragen, en moet je eens kijken wat dat aan kostenbesparingen mogelijk maakt!
Wie is victor Reinier? En bij de Rotterdamse politie kunnen ze soms nog geen diefstal ophelderen al breng je de daders persoonlijk naar het bureau.
AD: "Wij herkennen ons niet in het negatieve beeld, reageert een woordvoerder van de politie".
Altijd "mooi" om te zien hoe management totaal is losgekoppeld van wat er op de werkvloer leeft. Vooral bij de overheid hebben ze daar een handje van. Bij bedrijven is dat een stuk minder, maar dat is logisch want er moet geld worden verdiend.
Heb dit soort theater zelf ook meegemaakt bij de overheid, als je dan ergens over klaagt dan toveren ze een externe "adviseur" uit de hoge hoed die beweert dat het allemaal wel meevalt. Het gaat er als manager bij de overheid dat je naar boven slijmt en naar beneden trapt. Alles om hogerop te komen en vooral je eigen onvermogen verbergen.
Ik word trouwens inmiddels wel een heel klein beetje moe van al die wannabe-klokkenluiders die met 'onthullingen' komen. Wat kan het mij nou verrotten dat er vier agenten een uurtje of 4 per maand even niet bezig zijn? Misschien doen ze dat wel voor de helft in eigen tijd, of weet ik veel wat.. Die vermoeiende sensatiezucht om elke scheet.
De korpsleiding kan lekker scoren met zo'n serie en het trekt veel aandacht voor ze. Ze vergeten hierbij echter de belangen van hun eigen personeel en de belangen van de samenleving.
Laten ze maar een docu maken van het echte werk van de Rotterdamse jan met de blauwe pet om te laten zien wat die zoal tegenkomen in de onderbetaalde uren die ze draaien.
Misschien dat dan de werkdruk,de risico's en de bureaucratie die boven zo'n korps hangt realistischer naar buiten komt.
Dan zal blijken of het imago van de jan met de blauwe pet respect of kritiek verdient.
Gebrek aan realisme. Daar kampen alle Nederlandse series mee.
Als er nou nog geacteerd kon worden, maar ik heb er wel eens naar geprobeerd te kijken. Om te kotsen zo slecht. De gemiddelde musical op groep zes van de lagere school kent betere acteurs. WAT slecht. En dan nog een script waar geen touw aan vast te knopen is.
als ze dit soort PR stuntjes willen doen moet er gewoon fatsoenlijk budget voor worden gemaakt, dat het uit het normale politie budget komt is ronduit belachelijk
Je hebt gezien dat het al vrij lastig is voor agenten om een nekklem toe te passen. Als acteurs het zouden proberen krijg je een volkomen ongeloofwaardige serie natuurlijk. En wat hebben we nou liever, een ongeloofwaardige serie of een nog meer uitgekleed politiekorps.
Ik snap alleen niet waarom die Reinier dan de schuld krijgt. Vragen staat vrij nietwaar? het is dan de politie die z'n prioriteiten niet op orde heeft lijkt me
Tsja, dat is de tijdgeest. Massaal op zoek naar de juiste beelden bij de wens zoeken in plaats van de realiteit naar de wens te voegen. Politicus, bestuurder, en burger vinden elkaar in deze hobby.
.
En zo schrijdt de decadente maatschappij voort. Totdat het uiteenvalt.
.
Goed bezig mensen. U houdt historische patronen netjes in stand. Nooit meer? Ha, zeker weer!
uit de oude doos:
www.youtube.com/watch?v=PsS8YeeIONI
@Godsammekraken | 09-07-15 | 09:49
Je bent vergeten dat Reinier Oerlewappertje zijn zakken zit te vullen als producent (EyeWorks) van de serie.
Een producent die gebruik maakt van gratis acteurs, actrices en materiaal van de pliessies die reeds door de belastingbetaler zijn betaald.
Pieleke | 09-07-15 | 09:51
Promotie van de stad en dienders in het algemeen?
Want Nederlanders kennen Rotterdam niet en onder de kijkers van dit waardeloze concept, waarin net lijkt of Nederland maar één accent kent, zitten zeer talentvolle dienders in spe, toch?
U lult maar wat. U kunt zo doorgaan voor korpschef of een goede functie binnen de politiebond.
Victor Reinier speelt in die eventuele serie niet eens mee!!
Lutsers!!
Hoho, beetje overtrokken reactie.
De politie doet zich voor als een organisatie die ons beschermt, maar het enige wat ze doet is een beetje struikrovertje spelen. Een beetje niveau basisschool, maar dan met lasergun.
Laat ze dan maar lekker figurant zijn in een serie waarvan ik zelf bepaal of ik er naar kijk, daar heb je in elk geval minder last van.
Daar hebben ze allemaal geld voor.Maar om die luieriken te laten omgaan met mensen hebben ze dat niet.En een wakkere agent komt hier dan mee naar buiten.De rest van de agentjes die,................................. die slapen verder!En de burgemeester,als die maar op teevee komt vindt hij het ook allemaal goed.
Ik bedoel dus de real live videootjes van de Politie Rotterdam.
Ze zijn gewoon bang dat Reinier wel misdaden gaat oplossen.
Ik geef die Rotterdamse agenten gelijk.
Laat de NPO de huur van het materieel en de mankracht maar betalen. Het kost wat, maar zoveel is het nou ook weer niet.
Nog nooit gekeken 'Flikken'. Maar die real live videootjes op GeenStijl/Dumpert kijk ik graag. Als Rotterdam nou ook maar 1% van het budget dat ze besteden aan Flikken, besteden aan nog betere real live vidjes en daar desnoods mee op TV gaan.
100 keer beter.
De agenten hebben hun imago zelf verziekt door jarenlang alleen maar de gewone burger aan te pakken met onnozele bekeurinkjes terwijl ze te bang waren de echte criminaliteit aan te pakken.
Nekklem voor Victor Reinier
Ze moeten niet zo zeiken daar in 010. Dit soort series zijn uiteindelijk goed voor promotie van de stad en politie in het algemeen. Volgens mij kan de bromsnorbrigade wel wat goede nieuwe dienders gebruiken in de toekomst.
Ook geen ziekenhuisseries meer, svp, maar investeren in de echte medische zorg.
Rare kronkel dit.
Het zoveelste gevalletje van belastinggeld dat wordt aangewend om u te vertellen hoe geweldig het wel niet is dat u belasting mag betalen.
Quid, jij brengt de gehele Rotterdamsche bevolking + Sliedrecht in gevaar door van Leeuwen in die Seat te laten rijden!
Kunnen ze Victor Reinier niet arresteren?
Twee vliegen, één klap
REAGEER OOK