Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GrexitTV. VanLeeuwen collecteert voor de Grieken

Man man man. Als het die machteloze europrutsers niet wil lukken om de Grieken uit hun lijden te verlossen, dan moet GeenStijl het maar doen. Dijsselbloem werd vanmiddag weer volstrekt ongeloofwaardig gemaakt door de nieuwe Griekse MinFin Taksmenietmeerlulloos en MinPres Mark is een soort kwispelend kwoothondje voor Mutti Merkel. Dat schiet dus niet op en daarom stuurden we VanLeeuwen met een collectebus naar de Amsterdamse Snuif-as, want daar zitten de banken waar al het Griekse hulpgeld naartoe is gegaan. Hij ging ook naar het Onderbuikslotermeerplein, om de uitgewrongen belastingbetaler te vragen of ze misschien nog één keer in de buidel willen tasten voor die middelvingerende hangmat-yanissen in Hellas. Mag u 1 keer raden wie er OXI! zeiden, en wie nog wél een shotje euroblauwe solidariteit met Zuideuropië door de aderen heeft stromen...
LIVE EUROTOP: In Brussel is de top van Europese regeringsleiders met de Griekse premier Tsipras begonnen. Voorafgaand sprak Tsipras met Merkel en Hollande, én met Obama. Op deze top wordt besproken wat er op de volgende top zal worden besproken, want die lijkt al belegd voor zondag. Dus ondanks de drang lijkt 'uitstel' het codewoord. Vanavond nog geen/weer geen Grexit. Helaas. Liveblog bij Guardian (want Nederlandse pers is veel te bevooroordeeld pro-Dijsselbloem).
OXI-DEAL? Als dit klopt, kun je dus met je ene hand je middelvinger opsteken en met de andere een zak geld aanpakken:

Reaguursels

Inloggen

Kun je het misselijkmakend euro avontuur vol met leugens, bedrog en egocentrische zelf benoemde brusselse ubermenschen nog serieus nemen ?
BREXIT !

NB-Stb | 08-07-15 | 11:21

@tipo | 07-07-15 | 23:34
Schäuble weet ook niet precies hoe het moet. Een vaag idee, misschien, maar in de technische details zitten zoveel valkuilen.
Ik zie het niet gebeuren. Althans niet een schone, chirurgische ingreep. Dit wordt een bloedige amputatie.

Stormageddon | 07-07-15 | 23:59

Dus nu willen de Grieken geld vanuit het ESM. Weer een lening, maar uit een ander potje. Gaan ze ook niet terug betalen. Zou de EU het durven? Een Grexit? Ik denk het niet.

Hans Hillen | 07-07-15 | 23:55

@Stormageddon 23:22
Volgens mij is Schauble deze Grexit al jarenlang aan het voorbereiden. En nu ziet hij de kans schoon om Merkel eindelijk eens mee te krijgen.

Het is niet voor niets dat die slapjanus van een Obama met Merkel gaat bellen...

tipo | 07-07-15 | 23:34

@tipo | 07-07-15 | 22:56
Maar bij een grexit heeft de ECB een probleem. En de Deutsche Bank en private Duitse banken. Die hebben pakhuizen vol Grieks schuldpapier. Afboeken betekent afwentelen op de Duitse belastingbetaler. (By proxy geldt dit ook voor de Benelux overigens).
Dus... ze moeten nu binnen een week een exitstrategie verzinnen die de de ECB ontlast, Griekenland eruit zonder bail-out maar met garanties en een nieuwe schuld uitzetten op de kapitaalmarkt om de renteverliezen te dekken. En dan moet het IMF ook nog akkoord gaan.

Ik zie het niet gebeuren. Dus dat de Eurogroep en de EU-commissie (en alle eurofielen) totaal in paniek zijn: snap ik prima. Dit is einde oefening.

Stormageddon | 07-07-15 | 23:22

Stormageddon | 07-07-15 | 21:25
Je bent weer in vorm !

ZZP-er | 07-07-15 | 23:12

@Stormageddon 22:28
Griekenland moet van Merkel niet alleen nieuwe voorstellen doen om de tweede bail-out te voltooien, maar ook nieuwe voorstellen doen om de ESM-gelden te kunnen innen en de derde bail-out te kunnen laten beginnen.

En daar hebben de Grieken 4 dagen de tijd voor.

En dan moet Merkel op haar beurt (vanwege de grondwet) goedkeuring aan de Bundestag vragen, terwijl een meerderheid van het Duitse electoraat Griekenland uit de EMU wil, kostte wat het kost.

Noem me een optimist, maar ik zie geen deal, voordat Griekenland failliet is.

tipo | 07-07-15 | 22:56

@Wonderful-Life | 07-07-15 | 21:47
Ja, ik kan ook copy-pasten van wikipedia. De door Nederlandse en Eurofiele partijideologen geredigeerde wikipedia-pagina's.
Collectivisme stelt niks voor in Griekenland en heeft dat nooit gedaan. Het partijprogramma van Syriza in 2015 was niet linkser dan dat van D66. Daarvoor stelde het als partij niet zoveel voor. Paar procentjes maar.
Je moet niet kijken naar de etiketjes, je moet kijken naar de inhoud. Wat zeggen ze en wat doen ze. Etiketjes zeggen hoegenaamd niets. Er is niets communistisch of extreemlinks aan hun partijprogramma, vergeleken met Nederlandse politieke verhoudingen.
Na 60 jaar wanbeleid van PASOK (en Néa Dimokratía) stemt het volk op een alternatief. Niet op de neo-nazi's van Gouden Dageraad en ook niet op de Communisten (een marginaal splinterpartijtje in Griekenland). Een ander alternatief dan Syriza was er niet.

En inderdaad, de Grieken hebben eindelijk de ballen gekregen om NEE te zeggen tegen de EU en Fuck You tegen de eurogroep, en ze hebben de leiders gekregen die ze verdienden die dat ook gewoon tegen Dijsselbloem c.s. te zeggen. Maar het is niet Syriza die ze in de ellende heeft gestort, dat waren Helmut Kohl, François Mitterand en Ruud Lubbers. En als er al een Griek verantwoordelijk was: Papandreou. Die was niet van Syriza (dat bestond nog niet) maar PASOK. (De vriendjes van Jeroen Dijsselbloem en Diederik Samsom) Dat was het "links" dat Griekenland in de afgrond heeft gestort. Christendemocraten en Sociaal-Democraten.

Stormageddon | 07-07-15 | 22:48

stegestijp | 07-07-15 | 22:33
Zondag denk ik ... tenzij de Grieken voor die tijd met wat nieuws komen maar daar geloof ik niet meer in.

Simon_GS | 07-07-15 | 22:44

Dus wat gaat er nu gebeuren dan? Lijkt me sterk dat ze Griekenland er echt uitgooien.

stegestijp | 07-07-15 | 22:33

@tipo | 07-07-15 | 21:38
Klopt. De Spanjolen, Ieren, Portugezen en Italo's hebben de kicksen al aangetrokken om Griekenland eruit te trappen... maar Hollande loopt het dun door de broek. En Frau Merkel ook, maar om een heel andere reden.
Maar goed, bij een Grexit is eerst Frankrijk aan de beurt. (Als de euro niet daarvoor al klapt.)

Stormageddon | 07-07-15 | 22:28

En Nederland heeft ook ooit een referendum gehouden maar daar werd gewoon om gelachen, want dat past niet bij de EU.
Blij de de Grieken ze een pak op hun donder hebben gegeven.

ZZP-er | 07-07-15 | 22:19

Qua democratie heeft Griekenland met 3-0 gewonnen van de dictatoriale EU.

ZZP-er | 07-07-15 | 22:17

@elcidisback | 07-07-15 | 21:38
Als de VS dat zo belangrijk acht kunnen ze toch ook een duit in het zakje doen?

dugo | 07-07-15 | 22:12

Wonderful-Life | 07-07-15 | 21:47
Dat zie ik niet zo, tot nu toe hebben ze miljarden gekregen, dank zij de opstelling van hun regering.
En wij?
Wij zitten met een stelletje prutsers die onze miljarden (ons belastinggeld dus) weggeven. Wie is er nou dom ? Jij, of ik, of de Grieken?
Kom maar op met je verhaal.

ZZP-er | 07-07-15 | 22:12

-weggejorist-

Marcelmeteengrote | 07-07-15 | 22:10

"Hoe arm is de Griekse regering?" Blijkbaar zo arm dat geen enkele minister (zelfs Tsipras) zich een stropdas kan veroorloven.

boasatlas | 07-07-15 | 22:07

Zijn met zijn zessen thuis. Mogen ze ons aandeel van iets meer dan 10 rugguh houwen. Nout gaf eerder deze week aan dat we er voor een kleine 27 duizend miljoen Euri inzitten (tot nu toe). We hebben het al zo goed in ons prachtige kiekerlandje.

Tizzum | 07-07-15 | 22:04

Wonderful-Life | 07-07-15 | 21:47
toch raar dat hij niet de maatregelen doorvoert om de monopolies en grootkapitaal aan te pakken.
Hij zal waarschijnlijk een paar enveloppen geld hebben gekregen om juist die maatregelen tegen te houden.
Alles wat hij doet is juist *tegen* de bevolking waar hij voor zegt op te komen (precies zoals je vaker ziet bij socialisten/communisten)

--sql error-- | 07-07-15 | 22:04

Maria.1 | 07-07-15 | 21:40
Die eisen straks een rubberboot om weer weg te dobberen.

snakeplisskin | 07-07-15 | 21:53

Goldman Sucks JP More gain. Bedankt voor jullie tricks.
Endan willen we nu graag even met jullie en Wouter Bos, Wim Kok, Jan-Kees de Jager, Gerrit Zalm, Hans Hoogervorst, JP Balkenende, en al die honderden nee duizenden topambtenaardienaren enz. afrekenen.

ecologiste | 07-07-15 | 21:48

@Stormageddon | 07-07-15 | 21:25
De Coalitie van Radicaal-Links, afgekort: SYRIZA. In het Grieks ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ze noemen zichzelf dus extreemlinks en dat zijn ze ook, extreemlinks. Het heeft dus niets met etiketje van Nederlandse media te maken.

Politieke loopbaan van Alexis Tsipras
Op veertienjarige leeftijd werd Tsipras lid van de Communistische Jeugd van Griekenland (KNE).[2] Aan het begin van de negentiger jaren van de twintigste eeuw was hij als middelbare scholier door zijn lidmaatschap van de KNE betrokken bij het protest tegen de toenmalige minister van Onderwijs Vasilis Kondogiannopoulos, die verregaande controversiële hervormingen wilde doorvoeren. Ook was hij betrokken bij de bezetting van enkele maanden van de universiteit door studenten, die aanving in januari 1991. Deze bezetting was naar aanleiding van de moord op wiskundedocent Nikos Temponeras in november 1990.

In 1999 werd Tsipras gekozen tot secretaris van de Synaspimos-jeugd (Νεολαία Συνασπισμού). Hij was als secretaris van deze beweging betrokken bij protesten en marsen tegen de mondialisering. In maart 2003 trad hij af als secretaris. Tijdens het vierde congres van Synaspimos, dat in december 2004 plaatsvond, werd hij gekozen in het Centraal Politiek Comité van de partij. In 2006 werd hij derde in de strijd om het burgemeesterschap van Athene als lijsttrekker voor Open Stad (Ανοιχτή Πόλη). Tijdens het vijfde congres werd hij tot voorzitter van Synaspimos gekozen. Bij de Griekse parlementsverkiezingen van 2009 werd hij in het parlement verkozen. Tevens werd hij de leider van de Coalitie van Radicaal-Links, Syriza.

Kortom. Ieder volk krijgt de leider die het verdient De meerderheid van het Griekse volk stemde op extreemlinks met een communistische leider. En nu zitten ze diep in de ellende. Proost.

Wonderful-Life | 07-07-15 | 21:47

Weer de láátste top.
Brussel is een zielig ongeloofwaardig instituut.
Ze zijn niet in staat de boten vol asielzoekers goed te pareren. Niet in staat afspraken te maken over de opvang onderling.
Meer dan honderden miljarden inmiddels naar de bodemloze corrupte Griekse put, en ze staan als eens stel debielen en beleggen weer een top.
Het is een grote ziele groep klootzakken die nu en nooit van enig land of burger respect zal krijgen.
Kneuzen!
Mislukte zooi!

Mega Mindie 2 | 07-07-15 | 21:42

Met een zin weet je dat Griekenland niet uit de euro gaat:

De VS wil dat Griekenland in de eurozone blijft........

Dus voor de rest is het een grote poppenkast, iedereen boos op Griekenland, maar dit is allemaal voor de Buhne.

Disseltje, juncker, Barosso boos enz. Maar we gaan het voor de triljoenste keer proberen.

Zie het gewoon als hilarisch straat vermaak, maar dan van onze centen.

Financeel is Griekenland onintressant voor de VS maar strategies des te meer

elcidisback | 07-07-15 | 21:38

@Stormageddon 21:32
Maar als een aantal regeringsleiders op zondag nog langer weigert om hun burgers garant te laten staan voor Griekse staatsleningen van Giekse banken, dan dwingen zij zo de ECB om de ELA definitief te stoppen. En daar kan Hollande dan niks tegen doen.

tipo | 07-07-15 | 21:38

het monetaire moeras.
Angelica | 07-07-15 | 21:30
Mijn god die niet bestaat. Wat een fijne taalvondst, mevrouw.

chicago river | 07-07-15 | 21:36

@K1100 | 07-07-15 | 20:43
Ik denk wel dat het zin heeft. Het is een oude petitie die nieuw leven is ingeblazen. Bij 40.000 handtekeningen kan een petitie ingediend worden.

Maria.1 | 07-07-15 | 21:34

@tipo | 07-07-15 | 21:27
Nee, die Fransozen zien de bui al hangen. Die hebben de zaakjes nog minder op orde dan de Grieken en belazeren de boel op een nog veel grotere schaal (al was het alleen maar omdat er 50 miljoen meer Fransen dan Grieken zijn.)
Een Grexit nu is een Frexit op termijn.

Stormageddon | 07-07-15 | 21:32

Links of rechts maakt mij niet uit. En het interesseert mij ook niet meer wie er schuldig is. Wat ik wel weet is dat elk Europees land kijkt naar eigen belang. Dat doen de Grieken, dat doen de Fransen, dat doen de Spanjaarden, de Italianen en de Oost-Europeanen.

Dat is niet erg, maar het bewijst wel dat we geen eenheid zijn. En dan moet je als politiek ook niet doen alsof we dat wel zijn. De eenheidsmunt heeft niet gewerkt, van begin af werd het stabiliteitspact geschonden en ook latere afspraken werden niet nagekomen (zoals Frankrijk nog steeds een tekort van meer dan 4% kent en steeds weer respijt krijgt).

Dus hef die verdomde euro nu op en voer de nationale munt weer in. Wat mij betreft laten ze de euro als girale munteenheid voor bedrijven, D66-ers en andere liefhebben naast de gulden voortbestaan, zoals destijds ook de ECU. Maar dwing de rest van de bevolking niet mee te zakken in dit monetaire moeras. De politiek moet zich weer bezig houden met nationale problematiek. Dat is heel wat nuttiger dan al dat gekrakeel zonder eind over een mislukte munt die op den duur toch gedoemd is ten onder te gaan.

Angelica | 07-07-15 | 21:30

snakeplisskin | 07-07-15 | 21:28
Plus " aan "

snakeplisskin | 07-07-15 | 21:29

Wonderful-Life | 07-07-15 | 21:22
Als het de EU pijn doet ben ik voor de Grieken.
En als dat middels een linkse of een rechtse regering ligt zal mij dat compleet aan mijn reedT OXIderen. Waarvan akte.

snakeplisskin | 07-07-15 | 21:28

@21:25. edit-typo: "omhgaag" moet zijn omhoog

Stormageddon | 07-07-15 | 21:28

@Feynman 19:33
Blijkbaar doen die voorstellen er helemaal niet toe. Of ze er nu wel of niet zijn, Of ze hout snijden of niet, het maakt niet uit. De voorstellen zijn enkel afleidingsmanouvres.

Wat er toe doet is: Hoe bereid je een Grexit voor.

Nou, zo dus:
Maak op een dag dat de beurzen dicht zijn en de parlementen op vakantie zijn een beslissing van nationale premiers, dat geen enkele belastingbetaler nog garant wordt gesteld voor Griekse staatsleningen, waardoor de ECB definitief geen ELA aan Griekenland kan verstrekken.

Argumenteer dat Griekse Staatsobligaties te onzeker zijn geworden, omdat de voorstellen niet substantieel genoeg zijn. (hee hier komen de voorstellen van pas, wat de voorstellen ook zijn)

De Griekse banken zullen hierdoor failliet verklaard worden. De Griekse Staat zal hierdoor in default gaan.

Verzacht de pijn met een tijdelijke beperkte ESM-geldverstrekking gedurende een beperkte periode.

Dwing de Griekse regering zo om hun Drachmes uit de kelder te halen, desnoods in de vorm van IOU's.

Laat het IMF het default verder afwikkelen.

Aanstaande zondag is die vergadering er: Dan zal besloten worden dat de voorstellen niet deugen (om welke reden dan ook). Dan zal besloten worden dat belastingbetalers uit andere landen niet garant willen staat voor Griekse obligaties (die vraag heeft Draghi namelijk gesteld aan de regeringsleiders)

Leg de schuld collectief bij de al dan niet aanwezige voorstellen. Dan blijven er misschien nog een paar MinFin's en regeringsleiders hun baan houden.

Dit lijkt me al bij het aantreden van Syriza het plan te zijn van Nederland, Duitsland, Finland, Oostenrijk et cetera. De vraag is, gooit Frankrijk nog roet in het eten, want het is niet hun plan.

tipo | 07-07-15 | 21:27

@Wonderful-Life | 07-07-15 | 20:55
Bullshit. De Grieken zijn helemaal niet communistisch, nooit geweest ook. De enige reden voor de meerderheid van de Grieken om op Tsipras te stemmen is niet omdat Syriza een extreemlinkse partij is (dat etiketje plakten de Nederlandse media erop bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal), maar omdat Syriza de enige partij was die de belasting NIET wilde verhogen (welke extreemlinkse partij heb jij dat ooit horen beweren?) en dat ze niet aan de pensioenen wilden tornen. Het pensioen is de ENIGE uitkering die er is in Griekenland. Ze hebben daar geen WW, geen bijstand, geen WAO etc. Syriza had geen plannen om dat wel in te voeren. Ook niet echt extreemlinks. Bovendien ligt de reële pensioenleeftijd van de Grieken op ca. 62, nagenoeg hetzelfde als in Nederland. In feite is Syriza een soort LPF of PVV - vooral tegen het oude establishment.

Als je dus door een meerderheid van je bevolking bent gekozen om te zorgen dat de belastingen niet omhgaag gaan en de pensioenen niet omlaag, dan kun je natuurlijk niet 6 manden later tegen je kiezers zeggen: we moeten van Dijsselbloem de pensioenen verlagen en de belastingen verhogen. Nee, dan schrijf je een referendum uit met de vraag: we worden alleen geholpen als we dat doen, moeten we dat doen? Ja of Nee. Nou, het antwoord is daar: Oxi. Nee.
De bal ligt nu bij Europa. Zij hebben het probleem. En alle Brusselse technocraten zijn in totaalpaniek.

Er is genoeg mis in Griekenland (cliëntelisme, belastingontwijking en -ontduiking, nepotisme en corruptie) maar met communisme heeft dat allemaal niets te maken. Het werkelijke probleem van Griekenland is de Euro en als ze eruit worden getrapt zoals jij wilt dat heeft de EU en de eurozone nog steeds een inmens groot probleem. 3x raden uit wiens portemonnee die problemen gaan betalen? De jouwe.
Gelukkig dus maar dat je werken fijn vindt en het heerlijk vindt om te werken. Jouw meesters in Brussel zullen dat met genoegen horen en je portemonnee tot je dood plukken.

Stormageddon | 07-07-15 | 21:25

@therealbraindump | 07-07-15 | 20:37

Exact. Nadat de Haagse onbenullen eerst op een achternamiddag even doodleuk EUR 20 miljard aan de Franse en Duitse banken hebben afgedragen en Mark Rutte ("geen cent meer naar Griekenland") in 2012 Nederland garant heeft gesteld voor meer dan EUR 200 miljard voor de Zuid-Europese Eurolanden (bij problemen storten binnen 7 dagen AUB) gaan onze Haagse vol-idioten binnenkort echt de turbo aanzetten bij de verkwanseling van Nederland, namelijk de circa EUR 1.200 miljard Nederlandse pensioentegoeden (200% van ons BNP) die onze ouders en grootouders sinds de jaren '50 bij elkaar gespaard hebben in een grote gemeenschappelijke Europese pot onderbrengen om in ruil voor een paar leuke EU-baantjes. Nederlanders, let op uw saeck!

lukasdaalder.files.wordpress.com/2012...

www.gewoon-nieuws.nl/2014/12/overheid-...

Outsider-Inside | 07-07-15 | 21:24

@snakeplisskin | 07-07-15 | 20:59
De puinhopen van decennia lang linkse faalbeleid los je niet op binnen paar jaar, ook als je rechtse maatregelen wilt treffen, het naïeve linkse volk weigert dan weer de realistische rechtse maatregelen en gaat dan extreemlinks stemmen en dat is wat wij recentelijk in Griekenland hebben gezien. De linkse aap kwam weer uit de mouw en gingen ze zelfs massaal op extreemlinks stemmen, man man man, dus van de regen in de shit, het is niet te geloven hoe dom een volk kan zijn. Ik zou je adviseren om eerste de politieke geschiedenis van Griekenland te lezen, het Griekse volk is links als de pest.

Wonderful-Life | 07-07-15 | 21:22

De USA weer met z'n geopolitiek. "The White House has confirmed that President Obama spoke with Angela Merkel today, and pushed her to avoid Greece leaving the eurozone." Maar meebetalen? Dat niet.

Hans Hillen | 07-07-15 | 21:19

Lupuslupus | 07-07-15 | 21:09
Heb nog wel een paar fijne EU kanshebbers voor je.

Macedonië, Servië, Montenegro, Albanië.

Fantastische landen met economische voorspoed en gedegen ontwikkeling.

Laten we Turkije maar even buiten beschouwing.

chicago river | 07-07-15 | 21:17

@snakeplisskin | 07-07-15 | 20:54
Die 2000 uur van de gewone griek geldt voor degenen die voor zichzelf werken. Grieken in overheidsdienst hebben dik 1900 uur aanwezigheidsplicht die niet gehandhaafd wordt.....

De hervormingen van de vorige rechtse regering hebben voor een groot deel bestaan uit "cooking the books" om gunstige statistieken te laten zien.

Verder zijn ze gewoon verder gegaan met het verdelen van geld "onder de eigen armen", er is vooral geld weggehaald bij de clientele van de politieke tegenstanders.

Toen de communisten begin dit jaar aan de macht kwamen, hebben zij hetzelfde gedaan, geld verdeeld onder de eigen clientele en het weggehaald bij de clientele van rechts.

Hervormd wordt er niet, hoogstens van elkaar gestolen, Europa in het klein....

Pierrepoint | 07-07-15 | 21:12

Wel fijn dat recent ook bezet Cyprus, Estland, Hongarije, Malta, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechie, Bulgarije, Kroatie en Roemenië lid zijn geworden van de EU. Nu Albanie nog.
.
In 2012 veranderde Saint-Barthélemy (deel van Frankrijk) haar status van ultraperifere regio naar overzees gebied en verliet daarmee de EU.
.
Iets voor Nederland? We worden een Provincie van Aruba als utraperifere regio. Gewoon omdat het kan.
Fuck Juncker.

Piet Karbiet | 07-07-15 | 21:10

@Frans1156 | 07-07-15 | 20:58
Nee u bent beslist niet gek. U hebt een goed *hart*. Dit in tegenstelling tot velen.

En ik denk niet dat de Griekse "man in de straat" geslepen is. Ze leven anders dan wij en dat al honderden jaren. Zijn ze daarom slechter? Ze hadden nooit bij de EU moeten komen en daar is Brussel de *hoofdschuldige* van.

Nu willen ze er weer 3 Oostbloklanden bij hebben, w.o. Oekraïne. Wie stopt Brussel???? En wie stopt de ophitser Obama?

Lupuslupus | 07-07-15 | 21:09

Claudia M. | 07-07-15 | 20:51
Het eerste 'ondemocratische' moest natuurlijk "geldverslindende" zijn...

Claudia M. | 07-07-15 | 21:05

O ja, of we met z'n allen even juli voor Griekenland willen betalen. En hoe zou het in augustus gaan? Zelfde verhaal.

Hans Hillen | 07-07-15 | 21:04

Frans1156 | 07-07-15 | 20:34
Nogmaals, jij stelde dat de voorstellen communistisch waren en volgens de voorstellen zelf zijn ze dat niet. Die zijn neo-liberaal. Lees maar.

Het gedachtegoed van de Grieken spreekt in ieder geval zichzelf nog niet tegen. Europa stuurt over dezelfde meeting drie volstrekt tegenstrijdige persberichten de wereld in, in de hoop dat iedereen weer in het demoniseren van mensen trapt, in plaats van de casus inhoudelijk te beoordelen. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/...

Duitsland is trouwens vaker failliet gegaan. Of USA als we daar toch over bezig zijn. en.wikipedia.org/wiki/List_of_soverei...

Feynman | 07-07-15 | 21:02

@Frans1156 | 07-07-15 | 20:34
Spijker op zijn kop, Griekenland heeft een volledig andere cultuur. De middeleeuwen zijn daar nooit afgelopen. Net als in Afrika en het Midden-Oosten zijn contracten niet bindend, zijn er wetten die mensen werkeloos houden en is uit de staatsruif vreten meer regel dan uitzondering. Het is een andere wereld die niet bij de onze past.

Pierrepoint | 07-07-15 | 21:00

Wonderful-Life | 07-07-15 | 20:55
Vorige regering was nogal rechts en je gaat compleet voorbij aan de misstanden van de huidige EU. Ik hoop zeker dat men uit de Euro stapt en de dikke middelvinger geeft aan Brussel. Tip: lees de tegels van Feynman en Stormageddon, gaat er een wereld voor je open.

snakeplisskin | 07-07-15 | 20:59

Frans1156 | 07-07-15 | 20:58
Denk je echt dat je die brief krijgt? ^^ Dacht het niet he.

stegestijp | 07-07-15 | 20:59

www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/cr...

Ik heb verleden week 100 euro overgemaakt. Als het benodigde geld niet bijeenkomt, wordt het teruggestort. Maar ik denk wel bij mezelf dat ik gek ben. Noorderlingen zijn naïef en vrij eerlijk, we zijn niet opgewassen tegen zo'n geslepen volk.

Frans1156 | 07-07-15 | 20:58

@snakeplisskin | 07-07-15 | 20:26
Nee, het is kwestie van mentaliteit. Bijvoorbeeld, zolang ik gezond ben en ik kan werken, dan werk ik gewoon door zelfs tot mijn 80ste, ook als ik op mijn 67ste op pensioen mag, dan creëer ik mijn eigen werk, eigen bedrijf beginnen bijvoorbeeld.. Want werken is geen straf, werken hoort bij het leven en het is heerlijk om te werken.

En maak die Grieken niet alsof ze slachtoffers van de Griekse regering zijn, want wie heeft al die linkse Griekse regeringen gekozen?! De meerderheid van de Grieken is links en communistisch als de pest, want ze stemmen zelfs op extreemlinks zoals die gekke communist Tsipras.

Links maakt meer kapot dan je lief is, kan je nagaan wat een ramp om ook nog op extreemlinks te stemmen. Die Grieken zijn de weg helemaal kwijt. Ze leven in hun communistische waanzin. Ze hebben een les realiteit nodig, dus geen cent meer naar de Grieken, schop ze uit de Euro en ook uit de EU, ze zoeken het maar lekker zelf uit met hun linkse gebakken lucht.

Wonderful-Life | 07-07-15 | 20:55

Karin5 | 07-07-15 | 20:42
Klopt inderdaad. Ik word moe van het feit dat de gewone Griek de schuld krijgt van iets waar ze geen zak aan kunnen doen. De gemiddelde normale Griek werkt 2000 uur per jaar, komen wij als gemiddelde Nederlander niet aan.

snakeplisskin | 07-07-15 | 20:54

Zeg ook OXI en maak je eigen shirt!
-
Hier al vast een met een OXI stropdasje ^^
www.spreadshirt.nl/-C59/product/130905...

*Niet bedoeld als reclame boodschap .. ik vond deze site een half uur geleden en je kan er prima je eigen OXI shirtje enzo mee ontwerpen .. veel plezier :)

SyntaxError | 07-07-15 | 20:53

Als de summit zondag doorgaat schijnt de inzet Grexit te zijn volgens de Guardian. Dus als die afgeblazen wordt hebben ze deze week iets bereikt.

Simon_GS | 07-07-15 | 20:51

Maria.1 | 07-07-15 | 19:39
Even de link afwachten voor de bevestiging...

Weg uit dit ondemocratische, oncontroleerbare en bijzonder ondemocratische moloch genaamd EU! Het is niks, het was niks en het wordt ook nooit wat. Eigenbelang en persoonlijk gewin, viert hoogtij en het is nog besmettelijk ook, i.p.v. er voor de Nederlanders te zijn, zijn onze bestuurders de reetkevers van de EU en de gewone bevolking is hier de dupe van. Die betaalt namelijk het gelag!

Claudia M. | 07-07-15 | 20:51

@Frans1156 | 07-07-15 | 20:34
Tien jaar geleden waarschuwde de toenmalige president van de ECB, Jean Claude Trichet tijdens vergaderingen met de EU ministers van financiën al voor de hoge Griekse schulden. Hij werd genegeerd want "Griekenland was toch maar 2 procent van de economie van de Eurozone....".

Lupuslupus | 07-07-15 | 20:45

@head_pend_jervin | 07-07-15 | 20:42
Waar halen ze het vandaan, een grote vullisbelt die EU.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 20:45

Griekenland, de bakermat van de democratie en beschaving (ja,ja) willen maar een ding, NU 50 miljard en wel snel zonder dat ze hoeven terugbetalen en die andere 280 miljard willen ze eigenlijk ook niet terugbetalen.De noordelijke landen moeten dat maar voor ze over hebben!

Marc52 | 07-07-15 | 20:45

Jammer dat jullie dan niet die luttele 15 euro 86 overmaken naar Griekenland. Gewoon als grap.

Banaanie | 07-07-15 | 20:44

@Maria.1 | 07-07-15 | 19:39

Leuk die petitie maar ik vraag me af of het zin heeft die te tekenen.
Kijk naar:

verwachte datum van indiening: 15-12-2014

K1100 | 07-07-15 | 20:43

@snakeplisskin | 07-07-15 | 20:26
Griekenland had in 2010 met 57 jaar inderdaad nog de laagste pensioensgerechtigde leeftijd van alle OESO-landen. De daadwerkelijke gemiddelde leeftijd waarop Grieken met pensioen gingen was voor mannen echter 61,9 en voor vrouwen 59,6 jaar. Dat was wat mannen betreft nauwelijks minder dan het Nederlands gemiddelde van 62,1 jaar. Nederlandse vrouwen gaan echter relatief laat met pensioen, gemiddeld met 62,6 jaar. Overigens ligt de pensioensleeftijd van zowel Griekse als Nederlandse mannen onder het OESO-gemiddelde van 63,9 jaar.
Bron: nos.nl/op3/artikel/249792-kritiek-op-d...

Karin5 | 07-07-15 | 20:42

Vandaag stemming over de volgende kandidaten voor uitbreiding van het 3de rijk: Oekraine, Moldavie en Georgie. www.eerstekamer.nl/nieuws/20150702/de...
Want na het eclatante succes met de Grieken kan er natuurlijk geen sprake zijn van een pas op de plaats in de uitbreiding van de EU.

head_pend_jervin | 07-07-15 | 20:42

@toetanchamon | 07-07-15 | 19:34
ik zou me ook kapot schamen als ik voor een staatsbank zou werken.

sennholz | 07-07-15 | 20:39

Ik heb zojuist thuis een referendum gehouden over het terugbetalen van de hypotheek: unaniem oxi!
Morgen de bank het slechte nieuws brengen.

Zoishetdanookwelweer | 07-07-15 | 20:39

Oorzaken van de val van de Europese unie waren:
te groot om door één groep bestuurd te worden
West-europese leger steeds meer gedomineerd en tenslotte overspoeld door afrikanen en arabieren.
het leger was niet groot genoeg om de grenzen te bewaken
economische crisis: geen geld voor goed bestuur en leger
onbekwame leiders die geen aandacht schonken aan de problemen en bovendien met hun bijna onafgebroken onderlinge strijd om de macht de unie steeds verder destabiliseerden.

(Moderne citaat over "de val van het romeinse rijk")

Actraiser | 07-07-15 | 20:38

Die leven ook gewoon hun leven
Desmoulins | 07-07-15 | 20:18
Waar. Op macro niveau zegt dat veel over een economie/samenleving.

De normale Griekse bevolking treft geen blaam.
snakeplisskin | 07-07-15 | 20:26
Weet niets van wat een normale bevolking is. Wel dat je je zaken verslonst.

chicago river | 07-07-15 | 20:37

Outsider-Inside | 07-07-15 | 19:43
Spijker op zijn kop, voornamelijk Duitse en Franse banken zijn 'gered' met Europese middelen en Nederland heeft zijn eigen banken mogen 'redden'. Wanneer onze Haagse toppers niet goed opletten zijn straks de collectieve schulden gesocialiseerd op Europees niveau en de private schulden uiteraard niet. En aangezien Nederland kampioen private schulden is op dit continent is onze uitgangspositie ontzettend beroerd geworden. Maar gelukkig voor ons zitten er in de 2e kamer zeer bekwame politici die precies weten hoe zij moeten handelen..

therealbraindump | 07-07-15 | 20:37

@Stormageddon | 07-07-15 | 20:28 OK, goeie link.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 20:36

Feyman, dit lees ik net op het FD van een reaguurder:'de geschiedenis van de Griekse staat is een bonte aaneenschakeling van faillissementen en surséances. Men was al failliet (in 1826) voordat men de nagestreefde onafhankelijkheid bevochten had op de Ottomanen. Vanaf 1847 weigerde men leningen terug te betalen. In 1893 ging men weer failliet. In 1932 ging men nogmaals failliet. De geschiedenis na 1981 is bekend, maar was geen reden voor Delors om Griekenland niet bij de Euro te halen. ( Dat plaatst zijn recente brief ook in een bijzonder daglicht'. Het zijn charlatans Feyman.

Frans1156 | 07-07-15 | 20:34

@G,I. Jane | 07-07-15 | 20:31
Nou, b.v. bij een belastingverhoging zoals de 1e schijf inkomstenbelasting en verhoging van de btw. Kan gewoon van de ene op de andere dag.

Lupuslupus | 07-07-15 | 20:33

@Stormageddon | 07-07-15 | 20:28

Dank voor de link.
Inderdaad, een verrassing.

Desmoulins | 07-07-15 | 20:32

The Guardian, een soort Joop-site maar dan 1000 maal groter.

Heloise | 07-07-15 | 20:32

Waar is 'uitstel' binnen de politiek niet het codewoord?!

G,I. Jane | 07-07-15 | 20:31

@Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 20:23
De EU is hiermee al zegge 7, en schrijve ZEVEN jaar aan het etteren.
En wie was één van de eersten in Europa die doorhad dat dit een doodlopende weg was? Laat je verrassen:
www.groene.nl/artikel/we-zijn-op-weg-n...

Stormageddon | 07-07-15 | 20:28

uw donatie tbv GYROS 555, dank u

foxmean | 07-07-15 | 20:28

@Stormageddon | 07-07-15 | 20:21
Ehhh.
Het is niet dat ik het niet weet, maar ik mag toch wel hopen dat dat niet waar is.. ?
(Zal voortaan sarcasme teken invoegen..)
www.spreadshirt.nl/please-wait-1-dd-t-...

Wijze uit het Oosten | 07-07-15 | 20:27

chicago river | 07-07-15 | 20:13
De normale Griekse bevolking treft geen blaam. Als ik als regering tegen jou zeg op je 50ste mag je met pensioen met een gage waar je van kan leven tot de dood, wat doe je dan? Ik zou acuut stoppen met werken geef ik eerlijk toe. Of het beleid goed is is vers twee echter stop ik mits het financieel kan met werken.

snakeplisskin | 07-07-15 | 20:26

Als een bedrijf 5 maanden lang zo lag te etteren was het allang failliet, wat een angsthazen zijn toch.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 20:23

@Wijze uit het Oosten | 07-07-15 | 19:33
Je begrijpt het nog steeds niet hè?
Jij gaat sowieso nog meer dokken. Of Griekenland er nu uitgetrapt wordt of niet, of ze nu officieel failliet gaan of niet: doet er geen flikker toe, in beide scenario's heeft Europa, de EU en de eurogroep een probleem en een groot financieel probleem die ze maar op 1 manier kunnen oplossen door jou te laten betalen.

En wat jij sowieso meer gaat betalen komt sowieso niet terecht bij de Grieken. Geen enkele Griek krijgt ooit 1 cent te zien van alle euro's die jij sowieso meer gaat betalen. Hoe hard je ook "Oxi" roept, dat is de realiteit. Wen er maar aan.

Wees maar blij dat de Grieken hun poot stijf houden, des te eerder spat de euro uit elkaar en is het afgelopen met de megalomanie van de Brusselse technocraten.

Stormageddon | 07-07-15 | 20:21

@chicago river | 07-07-15 | 20:13

De Griekse bevolking gaat niet over de spelregels.
Die leven ook gewoon hun leven terwijl de elite er een teringzooi van blijven maken. Het is overleven, dat doet iets met de gemiddelde Griek.

Desmoulins | 07-07-15 | 20:18

Wat moet je als bankier nou eigenlijk kunnen? Meer dan een beetje netwerken en een cursus excel is het waarschijnlijk niet.

GOEM | 07-07-15 | 20:17

Die EU staat mooi voor lul.

Dit krijg je als je te snel groter dan groot wil worden en denkt dat je al too big to fail bent.

Gaat spannend worden.

lady blabla | 07-07-15 | 20:17

chicago river | 07-07-15 | 20:13
Zoveel spelfouten dat het niet eens meer opvalt. Hopelijk.

chicago river | 07-07-15 | 20:17

leuk filmpje :)

Heloise | 07-07-15 | 20:17

@karin: jep de bevolking is de dupe van een halvslachtige unie. Gewoon zoveel mogelijk landen ten koste van alles bij de unie voegen beleid van die %#**]!... Nu is griekenland voor de technocraten van de eu een speelbal geworden voor een groter eu politiek spel.. (Denk aan hoe italië, spanje, portugal en frankrijk er voor staan en hoe de rijkere noord europese landen zoals oa duitsland en wij erin staan). Er is een machtspel gaande omdat de eu op de verkeerde wijze is opgezet. Of het had goede handelsunie moeten zijn of we hadden geheel en transperant moeten samenvoegen tot 1 groot land.. Nu wordt de griekse bevolking de duppe van een wanbeleid en totaal incappabele eu bestuurders! Niet alleen griekenland gaat naar de klote van dit gedoe; op termijn heel europa! In de 22e eeuw zal het hele europese continent niet meer mee tellen wanneer er niks veranderd. Ik denk dat men mij een radicaal vijd, maar ik ben voor het totaal samenvoegen van de hele unje. 1 land, en dan dikke middelvinger naar rusland, usa en china. Wij zijn wij en fuck de rest

Dhr. Flesjes | 07-07-15 | 20:16

Karin5 | 07-07-15 | 20:06
Wat deed die toffe Griekse samenleving de afgelopen decennia wel goed dan. Doe niet alsof ze met handen en voeten gebonden zijn geweest om vooruitgang tegen te te houden.

In de EU gerommeld worden is een nachtmerrie. In ghet Griekse geval stond men juichend klaar. Maar daar kunnen er er meer over meepraten.

chicago river | 07-07-15 | 20:13

@Feynman | 07-07-15 | 19:33
Zalm zei in 2010 al aan dat het terugbetalen van 30 miljard euro niet eens zeker is. datum 28-05-2010
http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2010/5/Terugbetalen-staatssteun-ABN-AMRO-onzeker-ELSEVIER266838W/

Die zelfde Zalm en bank maakte op 20-05-2010 nog 1,5 miljard over naar Griekenland. http://vorige.nrc.nl/economie/article2547734.ece/ABN_Amro_leent_1,5_miljard_euro_aan_Griekenland

zondag 17 juni 2012. komt het ANP met het volgende bericht:
"Hans van Baalen: 'Er zou een staatsgreep kunnen plaatsvinden in Griekenland' http://www.politiekemonitor.nl/9353000/1/j9vvioaf0kku7zz/vj0g43gkcpzy?ctx=vibee7nibrvo&start_tab3=13

De crisis, de politiek, de banken en Brussel, er klopt geen klote van!

toetanchamon | 07-07-15 | 20:13

@Maria.1 | 07-07-15 | 19:39
Done

Karin5 | 07-07-15 | 20:12

Humor lol @ Indier die gewoon 5 euro geeft, waar zijn familie een week van had kunnen vreten.. maar die Indiers zijn zulke parasieten van de economie, die werken hier wel, maar boeken al hun geld linea recta terug naar mumbai. Je kan nog beter grieken hebben, die geven tenminste alles uit.

Handsomeboy | 07-07-15 | 20:12

Er is gekozen voor eindeloos politiek vergaderen en geld gooien naar het probleem, in plaats van te zoeken naar fundamentele oplossingen
Feynman | 07-07-15 | 20:05
Dat is exact wat ik net dacht toen ik las dat Dijsselbloem morgen naar Berlijn vliegt. Waarom? Hebben hij en Merkel zin in een braadworst en staat die in Brussel niet op het menu?

Russ Meyer | 07-07-15 | 20:09

Die laatste zin van dat harken, die was dan weer van mezelf, maar het past er prima bij.

Karin5 | 07-07-15 | 20:07

@Maria.1 | 07-07-15 | 19:39
done

Graaf van Egmont | 07-07-15 | 20:07

Mensen blijven maar denken dat de gemiddelde Griek dat geld op zijn bankrekening krijgt. Ik plaats dit nog eens want het is verdomd relevant en het wordt tijd dat de echte schuldigen (Europa als soevereine bankenunie) aangewezen worden:
Na vijf jaar bezuinigingsrondes leeft één op de vier Grieken, één op de zes Griekse jongeren en de helft van hun bejaarden onder de armoedegrens. Drie miljoen van de elf miljoen inwoners hebben er geen toegang meer tot de gezondheidszorg. Een kwart van de Griekse bevolking heeft geen uitzicht op werk en 400.000 huishoudens zitten zonder stroom omdat ze de rekening niet kunnen betalen. De kindersterfte is er dramatisch gestegen en het aantal zelfmoorden ten gevolge van schulden is verviervoudigd. En dan nog de meer dan 40.000 illegale vluchtelingen die dit jaar alleen al zijn aangespoeld. En maar lachen bij de onderhandelingen. De politici liggen er niet wakker van, als ze maar poen kunnen harken.
Bron: fronza.nl/blog/426/ego-van-juncker-gre...

Karin5 | 07-07-15 | 20:06

De verantwoordrlijkheid voor deze ellendige situatie ligt m.i. voornamelijk in Brussel ( en den Haag )
net als zoveel andere financiële ellende en miskleunen
want zeg nou zelf... wat kunnen ze in den Haag nu wel zonder major fuckups ?

Berthe | 07-07-15 | 20:06

@Maria.1 | 07-07-15 | 19:39
done.

Lupuslupus | 07-07-15 | 20:05

deraderendraaien | 07-07-15 | 19:59
Ja net zoals een instelling die de EU moet promoten tientallen miljoenen krijgt, maar een kritisch geluid niets. Politieke partijen die een Europees blok vormen krijgen extra spreektijd en geld. Politici die de Europese illusie blind najagen worden omgekocht met salarissen, belastingvrijstellingen en cadeautjes. Politici die eerlijk of kritisch zijn worden verketterd.

We zien nu dat bij zoiets simpels als een bankje of een landje in financiële moeilijkheden al te lastig is om echt op te lossen. Een normaal faillissement geeft directe duidelijkheid, eist geen medewerking van de schuldenaar en heeft niets te maken met een eventueel vertrek uit een muntunie.

Er is gekozen voor eindeloos politiek vergaderen en geld gooien naar het probleem, in plaats van te zoeken naar fundamentele oplossingen.

Feynman | 07-07-15 | 20:05

Maar goed dat er geen oorlog is... zie deze besluiteloosheid ook dan al helemaal voor me.

hier openen | 07-07-15 | 20:02

deraderendraaien | 07-07-15 | 19:59
Yup, de cursus Verdijsselbloemen. De Dijs is er een meester in.

snakeplisskin | 07-07-15 | 20:00

@Feynman | 07-07-15 | 19:33
Volgens mij krijgen ze in Brussel hele dure workshops in liegen en verzwijgen.

deraderendraaien | 07-07-15 | 19:59

Frans1156 | 07-07-15 | 19:51
Je liegt. En dat had je kunnen weten als je de moeite had genomen de voorstellen die ik mee stuurde te lezen.

Feynman | 07-07-15 | 19:58

En Obama, dus. Net of het de normaalste zaak van de wereld is.
Dit is een interne Europese aangelegenheid geen top van alle schuldeisers van Griekenland. Wat een klucht.

Desmoulins | 07-07-15 | 19:58

@je suis bier | 07-07-15 | 19:48
De VS hebben ook veel geld aan die Grieken geleend, via het IMF, dus Amerika hoort bij de schuldeisers.

Wonderful-Life | 07-07-15 | 19:53

Doe even mee stemmen op nlexit.nl aub, stoppen dit geauwehoer nu, de Fransen die zelf op omkiepen staan spreken al over schuldkwijtschelding wetende dat ze zelf binnenkort aan de beurt zijn.

g[E]ulden | 07-07-15 | 19:53

Feynman | 07-07-15 | 19:33

EU is al socialistisch genoeg. De voorstellen van Griekenland zijn ingegeven door communisme. De EU heeft gelijk dat de economie dan alleen maar slechter gaat draaien. Communisme heeft nog nooit een economie verder gebracht.

Frans1156 | 07-07-15 | 19:51

Wijze uit het Oosten | 07-07-15 | 19:33
Ha ha ha, maak je vooral geen illusies; die keuze wordt voor jou over je hoofd heen genomen door de 'democraten' in Brussel.
Het gaat nu alleen nog om het correct opvoeren van een stukje geloofwaardige 'Griekse tragedie' op Europees niveau zodat het klootjesvolk de impressie heeft dat men slechts na veel moeite iets toegeeft. In de achterkamertjes zijn de toezeggingen voor een volgende -desnoods geheime- kapitaalinjectie richting Griekenland hoogstwaarschijnlijk al gedaan.

miff | 07-07-15 | 19:50

Vraag me toch af waar Obama zich mee bemoeit. Moet ie zich niet druk maken om Putin ofzeau?

je suis bier | 07-07-15 | 19:48

Die achterlijke communistische Griekse sukkels uit de Euro en ook uit de EU schoppen, weg ermee. Het is mooi geweest. En van Leeuwen heeft gelijk, Ouzo = bah.

Wonderful-Life | 07-07-15 | 19:46

verdomme v leeuwen had het dan aan een griek gestuurd al was het er maar een !!
die mensen geven met hun hart hun laatste centen en jij koopt een fles zuipen.. knurft lol

ShoveASockinit | 07-07-15 | 19:44

Italian prime minister Mattei Renzi: I'm more concerned about Europe. Europe as it is doesn't work. Europe needs to invest on growth, future, innovation. twitter.com/OpenEurope/status/6184536...

Feynman | 07-07-15 | 19:43

Van Leeuwen kan beter in Parijs bij de Franse bankiers gaan collecteren aangezien daar het meeste reddingsgeld voor Griekenland (waaronder een groot deel van de Nederlandse EUR 20 miljard) terecht gekomen is, niet bij de Grieken:

www.zerohedge.com/sites/default/files/...

Outsider-Inside | 07-07-15 | 19:43

-weggejorist-

ablacadabla | 07-07-15 | 19:40

interim solution ??

ze hebben al een half jaar de tijd gehad ....

FW Ta-183 Huckebein | 07-07-15 | 19:40

@toetanchamon | 07-07-15 | 19:34
Goed plan!

Bac | 07-07-15 | 19:37

Leuk, maar blijft Ons Jan Roos?

DEreaguurder | 07-07-15 | 19:36

teleurstellend: v Leeuwen had uiteraard bij het hoofdkantoor v KPN in Den Haag moeten staan om JKdJ eens flink aan zijn oor te trekken. zolang dat soort types nooit aangesproken worden op hun handelen verandert er nooit wat. gemiste kans

boefje_III | 07-07-15 | 19:36

Dacht dat wij nog geld van die Grieken kregen?

glaswasser | 07-07-15 | 19:35

Zie ik het nou verkeert of loopt iedereen op de zuid as ineens met gepaste schaamte als er een camera draait? Tijd voor een dagelijks item vanaf die locatie!!

toetanchamon | 07-07-15 | 19:34

@peter: hadden ze ook ouzo van gekocht ;-)

Ludiek filmpje, maar helaas is de gewone griekse burger die niks nada nopus te maken heeft met het falen van de bobo's nu gewoon de sjaak. En dat is het trieste aan het hele verhaal!

Tuurlijk zijn er allerlei nuances, maar soms lijkt het belangrijkste gewoon genegeerd te worden..

Dhr. Flesjes | 07-07-15 | 19:34

@peter: hadden ze ook ouzo van gekocht ;-)

Ludiek filmpje, maar helaas is de gewone griekse burger die niks nada nopus te maken heeft met het falen van de bobo's nu gewoon de sjaak. En dat is het trieste aan het hele verhaal!

Tuurlijk zijn er allerlei nuances, maar soms lijkt het belangrijkste gewoon genegeerd te worden..

Dhr. Flesjes | 07-07-15 | 19:34

Mijn middelvinger past nooit door die sleuf heen.

Mad Jack the Pirate | 07-07-15 | 19:33

Aan de ene kant stelt de Eurogroep dat de voorstellen niet gedetailleerd genoeg zijn. Aan de andere kant stelt de Eurogroep dat de voorstellen gelijk zijn aan die van 26 juni. Nog een ander verhaal wat spookt is dat de Grieken zelfs met lege handen naar Brussel zijn gekomen. Wat is het nu? Deze drie opties zijn met elkaar totaal onverenigbaar.

Een na laatste voorstel vanuit Griekenland is al extreem gedetailleerd. europa.eu/rapid/press-release_IP-15-52... en het laatste voorstel was dat ook. www.independent.co.uk/news/business/ne... Interessant aan het voorstel van 30 juni is dat deze geschreven is direct ten opzichte van het laatste Troika voorstel, en dus aantoonbaar even gedetailleerd als dat voorstel.

Nu kan je aparte boeken schrijven hoe goed deze voorstellen zijn, mijn persoonlijke standpunt dat we in 2008 al een klassiek faillissement hadden moeten hebben en zo verder. Dat is mijn huidige punt niet. Waarom kan Jeroen als voorzitter geeneens duidelijk en eerlijk wat er daadwerkelijk gebeurd? Zodat we hiervan maximaal kunnen leren?

Liegen, dat is het enige wat gebeurd.

Feynman | 07-07-15 | 19:33

De Eurogroep en EU blijft net zo lang praten met de Grieken tot ze zelf zo wijs zijn op te stappen.
Alles om te zorgen dat de Eurogroep en EU de schuld niet krijgen.
Dus die vergaderen nog wel ff door de komende tijd.
Ondertussen zijn de pinautomaten al leeg.
Gewoon laten kapot vallen die uitvreters

BasBr | 07-07-15 | 19:33

Of ik nog meer wil dokken ?
In de taal die ze begrijpen : OXI !

Wijze uit het Oosten | 07-07-15 | 19:33

Spannend!

Pimol | 07-07-15 | 19:32

Had het dan naar de Griekse ambassade gebracht :)

Pete Stone | 07-07-15 | 19:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken