Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Labbekak Van Aartsen (VVD) trakteert Shariapolitie op gratis ijs na succesvolle overname Schilderswijk

Jozias van Aartsen en de Haagse politie hebben een bekentenis afgelegd: de Haagse Schilderswijk staat officieel niet meer onder hun toezicht en controle. Buurtbewoners en vrijwilligers met gele hesjes hebben de handhaving van het gezag overgenomen in de Shariadriehoek. En het Haagse stadsbestuur is er nog trots op ook. Zie tweet onder: gratis patat en ijsco's voor alle gele hesjes! Zulks werd gezegd op een bijeenkomst waar geen pers voor was uitgenodigd, maar waar Alexander Bakker (Telegraaf) dankzij zijn eigen wijkbronnen gelukkig toch bij aanwezig wist te zijn. De allochtone vrijwilligers die vrijdagnacht op het Hobbemaplein hielpen om de vrede te bewaren tussen politie en allochtoon reltuig zijn, kwoot Telegraaf, 'geronseld door jongerenwerkers, moskeeën en buurtorganisaties'. Daarmee vormen ze een soort shariapolitie, die nu een hulpsherrifstatus heeft gekregen in de wijk waar politie en gemeente geen gezag hebben of respect genieten - en de VVD-burgemeester juicht het nog toe ook. Absurd en zeer zorgelijk.
De blijdschap van Judas & Mussert jegens de shariapatrouilles is nog best begrijpelijk. Op korte termijn kopen burgemeester en politie rust, zowel in de wijk als voor zichzelf: geen rellen is geen negatieve media-aandacht voor het labbekakkerige optreden van de machteloze VVD'er, die deze week aartslaf 'de warmte' (videobewijs voor feiten ontkennende Haagse PR-kutjes) de schuld gaf van de rellen, brandstichtingen, vernielingen, plunderingen en het overgieten van agenten met brandstof. De gele moskeehesjes hebben hem geholpen om een publicitaire overwinning te behalen. Hoera, gratis patat en ijs voor iedereen en z'n veroordeelde drugsdealer: Maar het is een Pyrrusoverwinning. Om de rust te bewaren op vrijdagavond heeft de Haagse driehoek haar laatste greintje overwicht afgestaan aan burgers die geen enkel juridisch of rechtsstatelijk mandaat hebben om orde en gezag te handhaven. De verantwoordelijkheid voor rust in de Schilderswijk is aan de wijk zelf overgedragen, of liever gezegd: aan het allochtone, islamitische deel van de wijk. Kennelijk kunnen alleen moslims met een moskeelogo op hun hesje rellende moslimjeugd in bedwang houden en voorkomen dat de ruiten, pinautomaten en inboedel van Hollandse zaken worden gemolesteerd. Door het geweldsmonopolie van de staat uit handen te geven aan 'buurtbemiddelaars' en het gezag van buurtpatrouilles te erkennen, koopt Van Aartsen positieve PR op de korte termijn. Maar op de lange termijn heeft hij een compleet gebied uit handen gegeven aan de grillen van dubieuze moskeebesturen in een wijk waar kolkende jodenhaat en fier wapperende ISIS-vlaggen regelmatig de gore kop opsteken, waar Hollandse bedrijven te kampen hebben met islamitisch racisme en waar de staat, de democratie en de Nederlandse samenleving geen enkel ontzag of respect genieten. En de timer van de tijdbom tikt verder.

Reaguursels

Inloggen

@Bentham | 06-07-15 | 09:43
Als dat ècht zo zou zijn zou dat triest zijn. Maar ik geloof er niet zo hard in. Heb zelf meegemaakt dat iemand per vergissing een nachtje in de cel heeft gezeten. Verkeerde naam. Foutje bedankt. Als je een kleurtje hebt kun je het gelijk op racisme gooien.

Maria.1 | 06-07-15 | 10:34

En weer quote Van Rossem selectief. De meneer die beweert dat alleen 'Hollandse zaken' worden gemolesteerd, stelt óók dat de politie allochtonen harder aanpakt dan autochtonen.
Als we de eerste bewering voor waar aannemen - wat de gemiddelde reaguurder graag zal doen want 'islamitisch racisme' - nemen we dan óók aan dat de politie daadwerkelijk racistisch te werk gaat? Zo ja, wat vinden we daar van?

Bentham | 06-07-15 | 09:43

Je merkt heel erg dat zowel de burgemeester als de media de rellen aan het downplayen zijn. De waarheid is natuurlijk dat er een soort van IS mini-staat aan het ontstaan is in de Schilderswijk, met eigen wetten en de nodige geweld en haat jegens de buitenwereld.

Opzich snap ik het wel dat er gedownplayed wordt, je wilt niet dat er een soort CNN hype ontstaat, zodat de rellen nog veel groter gaan worden aangezwengeld door een hysterische media.

martymcfly | 06-07-15 | 09:19

Net zoals een vos zijn streken niet verliest zal een krokodil zijn aard niet verliezen. Die bijt een keer je hand af. Als in een buurt de politie niet zijn werk meer kan doen, maar dat gedaan moet worden door een moskee of buurtvaders geeft dat aan dat ze de Nederlandse wet niet accepteren! En dat is precies islam eigen, dat ook nooit zijn aard zal verliezen.

Futurum | 06-07-15 | 07:29

Net zoals een zijn streken niet verliest zal een krokodil zijn aard niet verliezen. Die bijt een keer je hand af. Als in een buurt de politie niet zijn werk meer kan doen, maar dat gedaan moet worden door een moskee of buurtvaders geeft dat aan dat ze de Nederlandse wet niet accepteren! En dat is precies islam eigen, dat ook nooit zijn aard zal verliezen.

Futurum | 06-07-15 | 07:21

Eigenlijk wel benieuwd of men (relschoppers en co) ook 'geluisterd' hadden naar hesje-mensjes met bijvoorbeeld opdruk van 'Protestantse Kerk X', of 'Katholieke Kerk Y'...
.
Oh wacht...

davimore | 06-07-15 | 05:08

-weggejorist-

palingdroom | 06-07-15 | 02:26

Tsja....... van Aartsen...... wat moeten wij in Den Haag met die man?!? Zo'n slappe hebben we nog niet meegemaakt! Opzâtuh dus gozâh!

Thorolf | 06-07-15 | 02:26

Er staat overigens jaren geen Piet meer achter de toonbank bij Piet Patat. Die zaak is overgenomen door... U raadt het nooit.

palingdroom | 06-07-15 | 02:25

Als je krokodillen in de Rijn uitzet, sommigen een politiepet op doet en de overigen vaak aait, dan bijten ze niet meer.

Lentehaas | 06-07-15 | 01:44

@Zwiebert | 05-07-15 | 18:53
En indien nodig kondigt die lul de noodtoestand af!
Simpel, op plunderen staat geloof ik de doodstraf..... en je kunt t leger inzetten....
Hoe lang zou t duren als er plots Apaches boven, en Mariniers op de grond in Den Haag zouden verschijnen?......

lilluke halve hoan | 06-07-15 | 01:42

@Anoguurder | 05-07-15 | 18:28
Het zijn primaten..... want **p mag nie meer hier ....

lilluke halve hoan | 06-07-15 | 01:38

@DaJonkel | 05-07-15 | 18:12
Poep aan hebben en je ding doen! hunnie denken ook : Fck de Popo!

lilluke halve hoan | 06-07-15 | 01:36

@Heloise | 05-07-15 | 17:47
Die pisvlekken waren niet bewapend dus is er geen sprake van weerkorps.....

lilluke halve hoan | 06-07-15 | 01:31

Pappen en nathouden, tot het hele land bestuurd wordt door De Hesjes. Om van te kotsen.

PollekePot | 06-07-15 | 01:25

@Patje2011 | 05-07-15 | 20:08
buurtvader? de patriarchen van de islamitische samenleving die zogenaamd geen politie taken overnemen>? ik denk dat je je daar in vergist en dit is exact de grens om in te grijpen, weg ermee... ook met die buurtvaders.. neem maar buurtouders en en zolang er geen vrouwen bij zitten is het discriminatie en in deze gevallen op aantooonbare islamitische gronden.

Heloise | 06-07-15 | 00:32

Stapje voor stapje valt blijkbaar niemand op. Maar elke keer wordt het weer erger. Toch ben ik wel blij dat ze zelf het probleem aanpakken. Het kan een begin van iets beters zijn.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 23:31

En we noemen ze MOA's. Mohammedaanse Opsporings Ambtenaars.

drs. P | 05-07-15 | 23:02

Een historisch besluit van Jozias van Aartsen (VVD).

Dr. Dr. Bartholdy | 05-07-15 | 22:23

Vroeger werden halfmannen als Judas van A. gewoon meegenomen voor een wandeling naar de Waasdorpervlakte.

Hoe lang nog voordat we dat weer moeten meemaken?

guurderdanguur | 05-07-15 | 22:22

IJs? Patat? Zijn de spiegeltjes en kralen op?

Lewis Lewinsky | 05-07-15 | 22:19

"2.Weerkorps is iedere organisatie van particulieren, welke gericht is op of voorbereidt tot het in onderling verband verrichten van of deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van weermacht of politie in de handhaving van de uit- en inwendige veiligheid en van de openbare orde en rust."
Dit is toch duidelijk verboden. Daar kan men zich niet uit kletsen. Ik begreep dat deze sharia pol... eh moskee vrijwilligers ook al naar ID's vragen?! Het moet niet gekker worden.

Maria.1 | 05-07-15 | 22:05

Nederland, land van landverraders, lafaards, slappelingen, angsthazen, wegmetonsers, labbekakken, graaiers, egotrippers, retards, meelopers, wegkijkers, bukkers en landverraders.
Hoezee. Hoezee.

Slipsnifter | 05-07-15 | 21:57

Het begint met gele hesjes, en eindigt met een oranje overal.

umeli | 05-07-15 | 21:48

Het is Henk Patat, niet Piet Patat verdorie!

Ommie de HaatMoker | 05-07-15 | 21:44

@mijzelf.
-
In mijn laatste zin gelieve u te lezen het ontbrekende woord: 'niet'.

bisbisbis | 05-07-15 | 21:08

Daar ligt toch vást wel een reguliere Maatregel van Bestuur aan ten grondslag, die op ordentelijke wijze door de Haagse gemeenteraad is gepasseerd?
-
Of hebben wij hier te maken met een noodverordening, waarin een acute noodzaak tot assistentie door niet-beëdigde, onbevoegde burgers nauwkeurig staat omschreven?
-
Zo nee: waarom praat Jozias dan morgenochtend zer waarschijnlijk met de CdK om z'n ontslag aan te bieden?

bisbisbis | 05-07-15 | 21:06

Gratis patat? Wordt patat niet in varkensvet gebakken? :P

Predictor | 05-07-15 | 20:37

's Winters gaat het bijna net zo, maar dan met een goede nachtrust.

Ooit_huisregelneef | 05-07-15 | 20:24

@matrixbluepill | 05-07-15 | 20:18 - Ja. Laat u niets wijs maken. De meeste moslims wegen aan het eind van de ramadan meer dan aan het begin. Elke nacht een dikke schranspartij, dan een uiltje knappen en weer zoveel mogelijk naar binnen werken, dat is de nachtelijke routine als de ramadan in de zomer valt op onze breedtegraad.

Ooit_huisregelneef | 05-07-15 | 20:23

De toon wordt nu wel gezet Van Aartsen. Wat zijn jullie ongelooflijk blinde bestuurders. In London werkt dit gajes volgens hetzelfde principe: schep chaos en biedt daarna zelf de oplossing aan dmv een burgerwacht die daaarna de toon zet in de wijk op bais van islamitisch gedachtegoed. (Sharia dus). U wilt het gezag terugwinnen? Wat denk je van het leger mijnheer Aartsen?

matrixbluepill | 05-07-15 | 20:21

patat en ijsjes tijdens ramadan?

matrixbluepill | 05-07-15 | 20:18

GuusHetSchaapje | 05-07-15 | 20:09
Ik droomde vannacht dat onze baggerschepen een nieuw land hadden gemaakt in het midden van de oceaan voor mensen die houden van de Nederlandse cultuur.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 20:15

nog geen 70 jaar geleden wisten we wel raad met types als van Aartsen ..

(c)ZWITSUL | 05-07-15 | 20:13

Ik krijg er spontaan maagkramp van.
Ik weet het zeker, ik wil hier weg.
#deeerstedobberkaaskop

GuusHetSchaapje | 05-07-15 | 20:09

Dutchmen32 | 05-07-15 | 19:51
Raar dat die wet zo'n hype is op het internet. Het is geen weerkorps, jammer genoeg. De verantwoordelijkheid ligt bij de gemeente. Ze zijn ook niet offensief. Buurtvaders doen precies het zelfde, en misschien nog wel meer, ouderbezoek, politiebezoek etc. Samsom was een buurtvader. Iedereen staart zich dood op die wet en het is goed dat mensen zoeken naar oplossingen maar daar is veel meer voor nodig. En vergeet niet dat je ook beloont en gehuldigd kan worden als poltietaken op je neemt een enkel keer, het gaat om de frequentie ervan ook.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 20:08

Zo. Het is bereikt. Moslims die de orde bewaren in die wijk en alleen als 'autoriteit' met invloed wordt aangezien. Nederland is verloren. Zoveelste begin van het einde.

lillendvleesch | 05-07-15 | 20:06

Dit is hetzelfde als Quincy benoemen tot buitengewoon
opsporingsambtenaar met de macht om blanke Zwartepieten verkleders te arresteren of in een nekklem te nemen.

Berthe | 05-07-15 | 19:58

@Dutchmen32 | 05-07-15 | 19:51
Willen gaan aanpassen? Kijk eens naar de precedenten.

Maria.1 | 05-07-15 | 19:56

@GambitX | 05-07-15 | 19:34 "…die vrijwilligers daar luisteren die jongeren naar en niet naar de politie"
.
Dat is precies het probleem, zoals menig bouwvakker je zou kunnen uitleggen als je het netjes vraagt.

ben kokhals | 05-07-15 | 19:55

Heuelen met de vijand... vroeger was het een gratis knipbeurt.

Joop69 | 05-07-15 | 19:52

Tijd voor een aanklacht:

wetten.overheid.nl...
Godsammekraken | 05-07-15 | 16:02

Het zal mij niks verbazen dat de politiek correcte en idealistisch Nederland gewoon onze grondwetten willen aan gaan passen ten bate voor de moslimpopulatie. Niks is deze groep te gek. Denk wel dat er veel van dat idealistisch volk de nasmaak heeft meegekregen vanuit hun ouders met 40-45 en een zo vertekend beeld heeft gecreëerd waarin het " gevaar" enkel kan bestaan uit de blanke boze mens. Helaas is meer dan duidelijk gebleken dat sommige leiders toch aardig gelijk hadden en sommige er volledig naast zitten. Wat ik ernstig vind is dat deze groep idealisten voor geheel Nederland haar toekomst bepaald, kosten bepaald, zorg bepaald , scholing, verharding en ga zo maar door... alles ten nadelen van de belasting betaler.

Dutchmen32 | 05-07-15 | 19:51

ben kokhals | 05-07-15 | 19:45
Exact, dat script zal gevolgd worden.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 19:50

Weet niwet of het al genoemd is, maar Van Aartsen is de Seijs-Inquart van nu. De toekomst zal over hem oordelen. (Met zijn inzet zal hij wel een lintje krijgen).

Tikkie Terug | 05-07-15 | 19:50

@DaJonkel | 05-07-15 | 18:12
Je hebt het vervolg niet met ons gedeeld; zijn de knulletjes opgepakt en bestraft?

Maria.1 | 05-07-15 | 19:49

@Anoguurder | 05-07-15 | 19:01
Inderdaad, de migranten hebben niet het nationalisme die de verenigde staten van Europa in de weg kunnen staan, sterker nog ze haten de oorspronkelijke bewoners van hun nieuwe landen. Daarom is het voor de EU heel belangrijk om Oost-Europa ook aan de moslim te helpen, echter die hebben daar helemaal geen trek in, dat kan nog spannend worden. Maar inderdaad, daar moet de verklaring liggen, door middel van de massale instroom van niet-westerlingen moeten de autochtonen en hun nationalisme de kop ingedrukt worden. Wat je dan zou kunnen concluderen is dat de moslims gebruikt worden als stormram om de verenigde staten van Europa binnen het gewenste termijn te bewerkstelligen.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 19:48

@Hoeraatjes | 05-07-15 | 19:22 "…stel je eens voor hoe er door de overheid gereageerd zou zijn wanneer de Duindorpers zouden gaan rellen zoals de Schilderwijkers."
.
En wat dacht u van de rioolmedia. Die hadden dan vast alles op alles gezet om die mensen avondvullend belachelijk te maken en als "fout" te bestempelen en hard in te grijpen. Dat doen ze zelfs nu al, dat ridiculiseren, terwijl die mensen gewoon gelijk hebben dat ze hun leefomgeving niet willen laten verpesten op last van een stel overheids-sociopaten. Beter een behouden leefomgeving dan "gratis" overheids-ijsjes.

ben kokhals | 05-07-15 | 19:45

Kerken wereldse macht geven is in het verleden nooit een succes gebleken - tenzij je toevallig de Torquemada heette.
-
Binnenkort in dit circus: sharia rechtbanken - gefinancierd door de belastingbetaler.

bisbisbis | 05-07-15 | 19:38

We hebben een dictator nodig!

Vlissinger | 05-07-15 | 19:37

@GambitX | 05-07-15 | 19:34
Je hebt duidelijk iets niet begrepen (over hersenloos gesproken). Dat de jongeren niet naar de politie luisteren, maar wel naar de moskee vrijwilligers is een kwalijke zaak. Als je hier de rechtstaat niet accepteert kan je beter vertrekken.

Maria.1 | 05-07-15 | 19:37

Klacht ingediend bij de Gemeente Den Haag mag niet verenigen als Burger om autoriteit uit te oefenen. En eens kijken of de SVB mij als Nederlander ook een "kinderbijslag" kan geven met als vraag hoe vraag ik in het buitenland net als in Marokko een kinderbijslag met toevoeging dat ik wel Nederlander ben.

Koning van de Wereld | 05-07-15 | 19:36

Lol geenstijl, jullie hitsen de boel op, die vrijwilligers daar luisteren die jongeren naar en niet naar de politie dus opzouten met jullie non nieuws, er is niks mis mee dat er vrijwilligers zijn.

De reacties zijn van bouwvakkers niveau weer, zelfs dat niet eens want daarmee beledig ik de bouwvakkers want die hebben wel hersenen iets wat de meeste van jullie hier missen.

GambitX | 05-07-15 | 19:34

Verrek nou weet ik weer wie Mussert was, die zou heel blauwe-zand laten deporteren als zijn baas met die bloksnor de oorlog had gewonnen ,omdat de blauwezanders elke keer NSB ers aftuigde als die NSB propaganda blaadjes in de brieven bussen deden.

blauwe zander | 05-07-15 | 19:27

@Anoguurder | 05-07-15 | 19:01
Goed comentaar. En dat idee van de globalisten dat het maar eens afgelopen moest zijn met die nationale saamhorigheid, werd bevorderd door iemand die notabene zij status en weelde ontleende aan die "nationale saamhorigheid": hw.infowars.com/wp-content/uploads/201...

ben kokhals | 05-07-15 | 19:22

"Misschien zoals de mensen in Duindorp het doen"

Ik begin steeds meer respect te krijgen voor de Duindorpers, en stel je eens voor hoe er door de overheid gereageerd zou zijn wanneer de Duindorpers zouden gaan rellen zoals de Schilderwijkers. Ik durf te wedden dat dat een wereld van verschil is.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 19:22

@sinar2 | 05-07-15 | 18:15
C'est ca.

RobberenRukkie | 05-07-15 | 19:18

@Turk182 | 05-07-15 | 18:57
Hoe nu verder? Misschien zoals de mensen in Duindorp het doen, met 'zero tolerance' voor kolonisatie. Dat de poco's van de NOS het een "witte probeemwijk" noemen, is een compliment.

ben kokhals | 05-07-15 | 19:12

De strijd tegen apartheid zou gaan om de strijd tegen racisme, nu de zwarten daar aan de touwtjes trekken worden de blanken minstens zo gediscrimineerd, maar er is geen haan die daar naar kraait. Het had dus niets met de strijd tegen racisme te maken, het ging om de strijd van de overname. De rellen in de schilderswijk zijn van hetzelfde laken een pak, het heeft niets met Mitch of het vermeend racisme van de politie te maken, het is wederom een stap richting de overname cq overheersing.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 19:09

Dit is het begin van het verlies van de controle over ons eigen land. De politiek (op de PVV na dan) wil net als in het begin van WO2 neutraal blijven en hoopt dat we niet onder voet gelopen worden. Met de massale instroom van de islam kan dat op termijn nog wel eens vies tegenvallen.

Futurum | 05-07-15 | 19:07

@ben kokhals | 05-07-15 | 18:45

Het is al bepaald dat de orders vanuit brussel komen. En heel veel problemen komt brussel ineens met de oplossing. Denk aan het belastingstelsel, de pensioenen of de eerst onschuldige trajectcontroles die nu gebruikt worden door BD, Politie en opsporingsbeamtenaren zoals AIVD.

Ik herinner me het ook als de dag van gisteren de dag van verandering, politiek heeft ons destijds in een constructie gezet waarvan wij nog helemaal niet wisten wat het echt inhield, en wat de gevolgen ervan waren. Langzaam zie je overal problemen ontstaan en de politiek komt ineens met een kant en klare oplossing alsof daar genieën voor aan te pas kwamen om dat te bedenken.

Dat de pensioenpotten nu worden gebruikt voor het betalen van extra lonen geeft al aan dat die pensioen helemaal niet gebruikt wordt voor wat het zijn moet.

"“Europe must once and for all get rid of the navel gazing of its nation-states. A radical revolution is needed. A large European revolution. And a European federal Union must emerge. A Union that enables Europe to participate in the postnational world of tomorrow. By laziness, cowardice and lack of vision, too many of our Heads of State and Government prefer not to see what is at stake. Let’s wake them up."

Alles wat met enige vorm van nationalisme te maken heeft zie je nu langzaam maar zeker verdwijnen, en er een heel ander product voor retour krijgen. Daarom is waar je op politiek niveau trekpoppen hebt staan die bovenstaande quote en idee'en volgen. We hadden allang al met hooivorken, pek en veren naar den haag moeten trekken en politiek op hun plek te zetten.

Je kunt je ook afvragen waarom alles zo duur is geworden. Zodra alles duur is is men meer bezig met het rondkomen oftewel overleven dan druk te maken over wat politiek achter je rug om aan het uitvoeren is. Er is gewoon een rookgordijn opgetrokken, ook immigratie is een zekere vorm van een rookgordijn. We zijn te druk met het drukmaken over onze nieuwkomers in dit land.

Anoguurder | 05-07-15 | 19:01

Mede door lui als van Aartsen is Nederland verloren en overhandigd aan een het westen vijandig gezinde cultuur.
'Radeloos, redeloos en reddeloos'.

Joke2500 | 05-07-15 | 19:00

Gemeente Den Haag capituleert voor islam, net als vroeger voor die Duitse agressieve tegenstander. Te gek voor woorden en we pikken het allemaal.

basweetutwel | 05-07-15 | 19:00

Door appeasementpolitiek hebben ze de rust gekocht. de vraag is voor welke prijs (behlave de ijsjes)? En hoe nu ver?

Turk182 | 05-07-15 | 18:57

@Anoguurder | 05-07-15 | 18:28
De subsidie voor gratis zwemlessen was op, en het kanaal overzwemmen naar Engeland kun je niet ongeoefend doen natuurlijk

Handsomeboy | 05-07-15 | 18:56

Capitulatie door van Aartsen. De Sharia politie regeert de Schilderswijk dus toch.. In samenwerking met de allochtone buurtvaders hebben we een stukje Nederland afgestaan aan de agressor. Zie het maar als de beschermingspraktijken van Maffia en motorgangs. Het hek is nu van de dam en de verdere Islamisering van Nederland is in gang gezet. Bravo bravo leve Sjeig van Aartsen. Ijsje iemand? Wel na zonsondergang...

myrna1965 | 05-07-15 | 18:54

Dit staat gelijk aan capitulatie!!Het begint met rust en orde bewaren en ze gaan steeds een stukje verder. Over een paar jaar wordt je door diezelfde mensen aangesproken wanneer je rookt, of als 2 mannen hand in hand lopen, vrouwen in minirok lopen. Nu hadden we moeten doorpakken, genoeg lege cellen in NL, elke avond weer. De lange lat erover, en wanneer het doorgaat overgaan naar rubber kogels.
Van Aarsten ik vind je een slappe lul!! En die van Dooren.. die haalt het slechtste in me naar boven.

Zwiebert | 05-07-15 | 18:53

" Maar zo'n verbod is hier in Nederland helemaal niet. Daarom kunnen pliesiecowboys lekker doorgaan met het veroorzaken van hel en verdoemenis onder toevallige burgerTs door als achterlijke gladiolen kansloze autoachtervolgingen vol te houden..."

Dat is niet waar, ook hier staken ze de achtervolging als het te gevaarlijk geacht wordt. Maar weet je, je zou bijna gaan denken vanwege het vermeende racisme van de blanke agenten daar, laat iedereen dan enkel met zijn eigen ras leven. Dan hebben de zwarten enkel te maken met zwarte agenten etc en kan er nooit spraken zijn van racisme. Maar vreemd genoeg wordt dat juist door die mensen apartheid en racisme genoemd.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 18:50

Forget about it. NL is al opgegeven. Ik kijk in mijn vrije tijd zulke filmpjes (is veel leuker dan treuren om de ondergang van Nederland):https://www.youtube.com/watch?v=WPlymn-5uSo

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:48

@Anoguurder | 05-07-15 | 18:08 "It's all in course of the bigger plan."
.
Dit is inderdaad allang geen toeval meer. Ze hopen vast dat de burgers mekaar onderling in de haren vliegen zodat ze de vrijheden nog verder kunnen inperken ('order out of chaos'). Van belang is het dan ook om de pijlen in eerste instantie te blijven richten op het bestuur, op degenen die de teloorgang faciliteren.

ben kokhals | 05-07-15 | 18:45

Het is maar waar je je druk over maakt. Check hoe de pliesie in Detroit met wrongfull death in the line of duty omgaat: "Serious questions raised about Detroit police chase that ended in deaths of 2 children". Gebeurde ruim een week geleden. Ik voorspel dat dit in 010 ook nog staat te gebeuren. Wel hebben ze in Detroit een verbod op het doorgaan met achtervolgingen zodra de openbare veiligheid in gevaar komt. Niet dat dat die twee koters van 7 en 3 jaar hielp. Maar zo'n verbod is hier in Nederland helemaal niet. Daarom kunnen pliesiecowboys lekker doorgaan met het veroorzaken van hel en verdoemenis onder toevallige burgerTs door als achterlijke gladiolen kansloze autoachtervolgingen vol te houden...

F. von Zeikhoven | 05-07-15 | 18:41

@Van Duyvenbode | 05-07-15 | 18:21
Dit dus. Iedereen proberen te vriend houden voor steun.... En maar geld vangen. De idealen van dergelijke droeftoeters gaat al de deur uit als ze in de politiek komen en er zelf geen last van hebben omdat ze in een echt te dure goede buurt wonen, geen empatisch vermogen. En hoe meer geld hoe beter, zo lang mogelijk blijven zitten, ten koste van de rest van NL. Het is alleen maar: ikke ikke. En gaat het hier echt mis, verkassen ze met hun vermogen naar het buitenland. Het zijn eigenlijk gewoon een soort landverraders... Kan het niet op een betere 'propaganda' manier brengen.

figuur | 05-07-15 | 18:26

@Godsammekraken | 05-07-15 | 16:02,

Via internet zal die aangifte wel niet lukken, maar weet je wat? Als ik volgende week ff tijd heb doe ik eens een poging op het bureel.

basweetutwel | 05-07-15 | 18:25

@sinar2 | 05-07-15 | 18:15
die orde handhavening doen ze maar binnen hun eigen kerk, vereniging, of op hun eigen feestje, intern, omdat moslims toevallig de ramadam 'vieren' is er nog geen reden om de publieke ruimte in handen te geven van 'handhavers' van de moskee.
Het is te walgelijk voor woorden dat dit geberut in een democratie.
Het toont de slapheid en lafheid van de politie aan, ze hadden best nog een keer al die relschoppers kunnen samendrijven en oppakken.
Werkte de eerste keer (en dat was al dagen te laat) ook goed.

Heloise | 05-07-15 | 18:24

Heloise | 05-07-15 | 18:18
ik ben je het helemaal met je eens. En ik weet ook niet precies hoe de wet werkt en welke macht er allemaal is overgedragen aan de stad zelf de laatste jaren. En is een weermacht stedelijk of landelijk. Ik weet t echt niet. Daarbij mag bv iedereen je ID vragen, je hoeft er niet aan te voldoen, maar het is niet strafbaar. Maar ik ben het helemaal met je eens het moet niet kunnen dit.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:24

Ik denk dat de NL overheid gewoon blij is met een overname van die wijken door sharia-politie. Dan is het voorlopig rustig.
Als de dames en heren bestuurders maar elke maand weer het bescheiden salaris krijgen overgemaakt, zal het ze worst wezen.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:21

Met een mantel van goedpraterij wordt deze schandvlek van Nederland bedekt, moskeehesjes die hondsdolle babyjihadisten terug in hun kooi drijven, met als wortel een naderende intifadah en dan zie je opeens geen enkel hesje meer.. Denk nou niet dat het zelfregulerend vermogen binnen de islamitische wereld echt bestaat, van Aarten. De eerste liberale moslim moet nog geboren worden.

Handsomeboy | 05-07-15 | 18:18

@Patje2011 | 05-07-15 | 18:09
Ergens moet zo'n besluit dan te vinden zijn , maar toch.. een gemeente die in feite een politietaak door een moskee laat uitvoeren, dat druist in tegen mijn hele gevoel van democratie in.
Als de moskeegroepering zo goed in handhaven is, dan hadden ze dat binnen de muren van hun moskee moeten houden, ze liepen er niet als buurtgenoten, maar als vertegenwoordigers van een moskee, zie hun hesje.
Je reinste sharia-politie, dus.
Dit zou strafbaar moeten zijn zelfs als had van Aartsen dit toegestaan, hij kan in zijn eentje (cq zijn gemeentebestuur) niet dit soort groeperingen , met een 'reflecterende' islam (en moskee), de straat laten beveiligen.

Heloise | 05-07-15 | 18:18

Er is een enorm verschil met ordehandhavers van verenigingen of kerken en die van moskeeën.
Verenigingen en kerken hebben niet tot doelstelling de rechtstaat te vernietigen of op andere wijze het geldende seculiere gezag te ondermijnen. Moskeeën doen dat wel op basis van de islam. De islam verwerpt seculier gezag en dus doet impliciet elke moskee dat ook.
Om dan mensen vanuit een moskee daadwerkelijk gezag te geven sterk je ze in de gedachte dat het islamitisch recht boven het seculiere recht staat.
Nu worden ze nog opgeroepen door het seculiere gezag maar binnen korte tijd eisen ze het als recht om zelf buiten alle democratische wegen om hun gezag aan iedereen op te leggen. En probeer dat dan maar weer eens terug te draaien.

sinar2 | 05-07-15 | 18:15

Van Doorn is Mussert. Meer kan ik er niet van maken.

Vrije Nator | 05-07-15 | 18:14

pruimzuur | 05-07-15 | 18:10
Ik blijf een eeuwige zwitsal haha

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:14

Hier was laatst een kinderboerderij waar verschillende nachten beesten werden mishandeld en gedood.
Het was algemeen bekend dat het een groep "bontkraagjes scootertuig" was, maar toen onze buurt zich ging organiseren en mensen snachts op wacht ging zetten met een hoop mensen op "standby" kwam de politie ons binnen 2 dagen vertellen dat we vooral uit de buurt moesten blijven bij deze jongeren en maar gewoon de politie moesten bellen en dat als wij als buurtbewoners er "iets" aan zouden doen, wij allemaal problemen zouden hebben.
Maarja, gelijk zullen ze wel hebben, want naar ons blanke kk Nederlanders hadden ze toch niet geluisterd. En helaas geen imam in de wijk die wel een "connectie" heeft met dit soort jongeren.

DaJonkel | 05-07-15 | 18:12

François Fillon , oud premier van Frankrijk voorziet dan wel waarschuwt voor een burgeroorlog zo meldt hij vandaag.De Europese bevolking staat steeds vijandiger volgens hem tegenover de tomeloze
(déferlement) immigratie van voornamelijk moslims hetgeen zal leiden tot komende gewelddadigheden. Quote Fillon: "cela peut déboucher sur des formes de querre civile".
Deze man is niet de eerste de beste in Frankrijk waar ook noordelijk steden als Roubaix en Lille al hun no-go areas hebben. Vandaag:
Tjechië "in de stad Brno hebben honderden mensen geprotesteerd tegen immigratie
Hongarije : gevechten met klandestienen / illegalen
Denemarken : controleert weer de grens met Duitsland
Gevechten Franse politie met immigranten in de steden Annemasse en Echirolles.
bron:
riposte républicaine
civilwarineurope.com

Jan Boule | 05-07-15 | 18:12

@Heloise | 05-07-15 | 18:06
Hoezo slechts dan pas? o_0

pruimzuur | 05-07-15 | 18:11

Tekenend voor de ambtelijke en politieke situatie in Nederland ;gigantische rellen en (bijna) geen straffen of uitzettingen. Josiklo als meest lamlendige overheids-dienaar. Mijn Kobus heeft weer een bonnetje voor 4km te hard rijden ,de hardwerkend sukkels worden uitgeknepen,(De makkelijke prooi). Maar vlgs Kobus kan het ook niet anders; om een baan bij de overheid te vervullen ,hebben ze in den Haag 6 personen nodig. Nr 1 is met verlof, nr 2 luxe dienstreisje naar buitenland, nr 3 vergadering buiten de randstad ,nr4 werkt nooit op vrijdag (OLV) nr 5 fitness op kosten van de belasting betaler nr 6 slaperig aanwezig, maar is wat later gekomen en moet derhalve iets vroeger weg.De politie en ambtenaren top zijn dus heel blij met de sharia-boys. Mensen wordt toch eens wakker, verzucht....

mevr.Kribo | 05-07-15 | 18:11

Iemand even wat extra aandacht geven, of iets goedmaken, of belonen voor dat klusje dat hij/zij geklaard heeft.
Dat is een bosje bloemen, of een bedank kaartje, of een taart, of een snoepje erop, of een boeken/platen- weetikveel bon, of een ijsje met een zak patat.
En dan is alle pijn weg. Geen vuiltje aan de lucht en het stadsbestuur is weer dik tevreden.
In de serie achterlijke burgemeesters is zojuist een nieuw record opgestaan: van Aartsen

Banno22 | 05-07-15 | 18:10

@Patje2011 | 05-07-15 | 18:02
Dat het ergens in de eerste paar comments al voorbij kwam bedoelde ik ;) Geen kwaads bedoeld verder naar Heloise.

pruimzuur | 05-07-15 | 18:10

Opzicht lijkt het in eerste instantie op een goed intiatief. Moslims gerund door de moskee mee laten helpen in het herstellen van de openbare orde. Toch blijf ik kritisch om hun ECHTE intenties. Zorgwekkend zijn ook zaken zoals dat de relschoppers naar hun wel zouden luisteren. Dat zet tot denken. Ook dat hun zogenaamd alleen de orde terug konden brengen na hetzelf te verstoren. Het wordt allemaal mooi gebracht maar ik ben zeer sceptisch.

En kom mij maar om mijn ID vragen met je hesje. "Mag ik u politie of BOA ID eerst zien?" Afijn kunnen zij niet dus zeg hetzelfde als GS in de IP-gate: "Nee!" Wat wil hij gaan doen. Ik erken geen authoritatie vanuit een moskee. Succes er dus mee.

Vageling | 05-07-15 | 18:09

Heloise | 05-07-15 | 18:06
Maar het bestuur van een stad is autonoom in zulke kwesties. Maar misschien heb je een goed punt als eerst het gehele colege van B en W het moet goedkeuren. Laten we t hopen!

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:09

Ik weet nog in m'n jeugd dat ik met regelmaat voor m'n werk op m'n puchie naar den haag crosste... Sommige wijken bezeten met marokkanen. Je herkent die wijken ook compleet niet meer en er hangt zo'n smet dat dit niet jouw wijk ook is.

Nu 20 jaar later, is het alleen maar erger geworden. Het is als een olievlek en het minst geringste wordt aangegrepen om voor van doorn en z'n islamistische aanhang gelijk aan te grijpen voor meer islam. Ik blijf erbij samen met z'n allen aangifte te doen wegens opruing naar de politie en / of nederlandse bevolking toe, door te beweren dat het te maken heeft met moslimhaat.

Weet je, om de woorden van wijlen pim fortuin nog eens aan te halen, je mag hier blijven, je mag geloven, maar je past je aan. Het is de manier om een ideaale buurman / buurvrouw met nederlanders of met moslims te hebben, niet het wegdringen en meer van hetzelfde steeds.

Maar het is makkelijker om te verhuizen, en zolang het een het blijft-ver-van-mijn-bed-show blijft, men ook weinig doet.

Het zijn de bovengestelde die andere orders krijgen dan de belangen van nederland uberhaubt nog in acht te nemen. Het is allang verkocht. Er moet ruim baan worden gemaakt voor de islamiet en het kan niet op het wereldtoneel dat nederland met het haags trubinaal o.a islamieten 'discrimineert'. (Of iets in die trend).

Ik denk dat je daar je antwoord hebt waarom haagse politiek zo toch doet de laatste jaren. It's all in course of the bigger plan.

Moslims kan je niet kwalijk nemen, die doen wat ze moeten doen. En de aanhoudende problemen zijn het antwoord van jarenlang pappen en nathouden. Ze doen net of ze blind zijn voor het probleem.

Anoguurder | 05-07-15 | 18:08

@Maria.1 | 05-07-15 | 17:58
Mja, ik heb zelf het gevoel dat het toch kant noch wal zal raken omdat het a) niet 'bewezen' zal kunnen worden (definitiekwestie o.i.d.) en b) er toch wel een maasje in de wet gevonden zal worden, zoals bijvoorbeeld de AMVB die al staat vermeld. Als bestuurder zou ik zoiets vast met terugwerkende kracht kunnen regelen met mijn politieke vriendjes.
.
Het verbaast me dat voor zover ik weet niemand in panelen in het rechten-wereldje zit. Zo iemand zou daar meer over moeten kunnen vertellen dan alleen onderbuikgevoelens.

pruimzuur | 05-07-15 | 18:07

Patje2011 | 05-07-15 | 18:02
Ik had ze staan op 17.47 , die maatregel van bestuur? ja, maar dat wil ik dqn wel zwart op wit lezen, dat de regering dit toestaat, want dan stem ik voortaan op Wilders.

Heloise | 05-07-15 | 18:06

Volgens mij zijn het alleen Hagenezen zelf die aangifte tegen deze moskee-orde-groepering kunnen doen, ik ben geen Hagenees, dus wie doet het?
Wie er wel woont en met deze kennis van zaken/ de wet geen aangifte doet,.. verdient niets beter dan een moskeegroep die 'm in bedwang houden.
En wie heeft die hesjes gedrukt vraag ik me af, wanneer en met welk doel?

Heloise | 05-07-15 | 18:04

was er Maar een partij die die gasten het land uit flikkerd. mijn stem hebben ze.

republikein72 | 05-07-15 | 18:03

Jackanders | 05-07-15 | 18:01

Maak je niet druk. Het is toch al veel te laat. Wat je nu nog doet is allemaal mosterd na de maaltijd. NL gaat grote tijd crashen, bereid je daar maar op voor. Of zie maar gewoon rustig toe hoe de boel hier volledig ontspoort. Wel boeiend om te volgen, dat wel.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:03

Heloise | 05-07-15 | 18:00
hij bedoelt denk ik punt drie in de wet

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:02

Die Piet Patat is overigens niet mijn neef.

Piet Karbiet | 05-07-15 | 18:02

atheïstisch stemvee | 05-07-15 | 17:57
Na twee weken nieuwe regering zijn er al concrete maatregelen genomen om asielzoekers uit Denemarken te weren !

duitse herder | 05-07-15 | 18:02

Als er straks een doorgedraaide witte Hagenees is die de streep trekt, hebben we altijd nog die vals glimlachende Tweebeeke om er op een geheel 'objectieve' manier een racistisch-islamofoob stempel op te drukken.
Dit land heeft echt een bezemwagen nodig waar de hier dienstdoende Joris het kwijl van uit de bek loopt.
En nee, ik ben dit land niet zat. Slechts de laffe weg-kijkers die hier op alle belangrijke posten hun vernietigende werk doen.
Het is de moslims niet eens aan te rekenen dat ze zich gedragen zoals ze doen. De Nederlandse rode loper is immers uitgerold tot aan de stinkende reedT van Allah.
Van politicus tot journalist tot wetenschapper zeg ik; ga je werk eens naar eer en geweten doen, kan een hoop ellende voorkomen.

Zo, dat moest er even uit.

Jackanders | 05-07-15 | 18:01

duitse herder | 05-07-15 | 17:55
183.900? 3500 per maand toch? Niet per week mag ik hopen! ;-)

Rest In Privacy | 05-07-15 | 18:01

@pruimzuur | 05-07-15 | 17:55
nee, lol inderdaad :) ik las de twitter en hier halverwege, want teveel berichtjes,maar het is dus duidelijk dat dit niet kan volgens de wet, wat blijkbaar iedereen al wist, of ze lazen ook die twitter.
Maar wat volgt er nu, niets?

Heloise | 05-07-15 | 18:00

Ik begin me ook steeds meer te realiseren dat het geen toeval is, het wordt bewust gedaan, maar waarom?
Hoeraatjes  | 05-07-15 | 17:46
.
Verdeel en heers. We waren te stabiel en gebekt. Dit is geïmporteerde instabiliteit.

Ramsesz | 05-07-15 | 17:59

Gratis ijs. De kosten van de aangerichte schade vindt u binnenkort terug in de verhoogde premie van uw verzekering.

Rien7847 | 05-07-15 | 17:58

Aan de ene kant denk ik: Ja, dat is toch wat we willen, dat hen eigen volk die wel enigszins nadenkt ook hen eigen volk op de vingers tikt (wellicht een utopie). Maar wat mij het meest stoort is de houding van de overheid en gemeenten. Neem nu in dit geval Jozias.... Eerst komt hij met dat gelul 'het is geen excuus, maar het is warm en ramadan'.... F•ck!!!! Wat wil hij hiermee bereiken in godsnaam.... Hij roept 'geen excuus' om de autochtone bewoner niet voor het zere been te willen stoten, en de rest om die cultuurverrijkers in hun waarde te laten; omdat hij bang is?? Hou dan gewoon je laffe b•k dicht man! En nu ijsjes uitdelen, alsof je een kind beloont omdat hij luistert..... Zucht..... Ik wil geen volksvertegenwoordigers en beleidsmakers/uitvoerders die kinderpraat hebben, die zwichten, die hun kop in het zand steken. Heeft u hem wel eens horen praten? Klinkt als een verwijfde homofiel die stiekem in de avond als hij thuis is een tutu aantrekt en 'sexy' selfies maakt van zichzelf, omdat hij het leuk vindt. En nu dus ijsjes uitdelen.... Ik zie graag een echte man (of vrouw zoals bv Tatcher) in dit soort functies, die met de vuist op tafel kan slaan 'NU IS HET GVD EEN KEER AFGELOPEN!!!' Maar NL zijn mietjes geworden....

figuur | 05-07-15 | 17:58

@pruimzuur | 05-07-15 | 17:55
We komen er allemaal wel mee, maar doen uiteindelijk niks. Wie pakt het op?

Maria.1 | 05-07-15 | 17:58

@Repetitive Beats | 05-07-15 | 17:39
Die krijgen natuurlijk gewoon salaris. De politie die we hebben is echter niet de politie die we nodig hebben. Wat we moeten doen is die paar duizend man die we de afgelopen jaren uit het leger hebben gezet in dienst nemen en de huidige workforce tot een soort superBOA degraderen. Feitelijk zijn ze alleen in staat om lullige bekeuringen uit te schrijven. De nieuwe aanwas kan dan eens echt de orde gaan handhaven.

Dienst 1: Waakzaam en dienstbaar; Dienst 2: lamzak en zeikstraal

Joffri | 05-07-15 | 17:58

@duitse herder | 05-07-15 | 17:55
Maak jij je nou maar zorgen om je eigen habitat. Verkiezingswinst van één rechtse minderheidspartij maakt nog geen zomer.

atheïstisch stemvee | 05-07-15 | 17:57

@Hoeraatjes | 05-07-15 | 17:26 "... eerst slopen ze je toko, om daarna bescherming aan te bieden"
.
Goede vergelijkig met de maffia. Helemaal raak. En het werkt. Bij het bestuur loopt het dun door de krijtstreepbroek en hoopt daarom met vergaande concessies en subsidies (toch maar andermans geld) de kolonisten af te kopen.

ben kokhals | 05-07-15 | 17:57

@Frikandel_met_mayo | 05-07-15 | 17:01
Lang geleden maakten de Romeinen van Noord Afrika de "graanschuur" van europa....
Irrigatiekanalen , aquaducten etc... Het was prachtig groen met een grote diversiteit aan flora.
Toen kwamen de moslims en sloopten alles... Nu is het een woestijn...
Waar moslims verschijnen onstaat verval en vernietiging....

lilluke halve hoan | 05-07-15 | 17:56


Gelukkig komen er in 2015 183.900 mensen uit Afrika en omstreken Nederland versterken.

Volgens de PvdA en D66 zijn ze allemaal zeer hoog opgeleid. Professoren, artsen, medische specialisten, tandartsen, piloten, zakenmensen, accountants, managers, IT specialisten, ruimtevaartexperts, psychologen, piloten, raketdeskundigen, jachtbouwers, bankdirecteuren, politiecommissarissen, burgemeesters en elfstedentochten experts.

duitse herder | 05-07-15 | 17:55

J van A ; Paardenlul!

miereneukert | 05-07-15 | 17:55

@Heloise | 05-07-15 | 17:47
Joe, heb je uberhaupt de eerste tien tegels gelezen? *Doet ook maar eens een zwitsal waarschuwen

pruimzuur | 05-07-15 | 17:55

Sorry voor de typfouten. Mobiel typen...

Ramsesz | 05-07-15 | 17:53

Van Aartsen = Chamberlain. Dezelfde taktiek, dezelfde faalhazen. Over vier jaar is dat duidelijk voor iedereen.

L.E. Raar | 05-07-15 | 17:52

Er moet iets veranderen in de opvoeding van de kinderen in die gemeenschap
mellie1972 | 05-07-15 | 17:19
.
En hoe gaan we dat voor elkaar krijgen? Dit wordt per generatie erger. Er is alleen onderling respect. Alles wat NL is zien deze mensen het liefst kapot. En dat wordt gefaciliteerd door mensen die nog steeds geloven dat deze groep de opvoeding van hun kinderen gaan aanpassen zodat deze beter strookt met die van de "Hollandse carkens".

Ramsesz | 05-07-15 | 17:51

Hier nog zo'n helderziende:
De socialistische burgemeester Ilmar Reepalu van het Zweedse Malmö riep jaren geleden dat zijn stad een afspiegeling moest zijn van de wereld.
Dat is gelukt.
De Joden in die stad zijn inmiddels allemaal vertrokken, uit Zweden door gebrek aan vertrouwen in Zweden als land of uit de stad Malmö.
Heel veel Zweden zelf zijn ook uit die stad vertrokken om elders in een wel veilig deel van Zweden te gaan wonen en werken. Triest.

duitse herder | 05-07-15 | 17:51

@Maria.1 | 05-07-15 | 17:49
In de moskee, maar ze gebruiken het als toiletpapier.

Heloise | 05-07-15 | 17:50

van A is zelf al islamiet, is stap 1 van de islamitische overheersing, "bekeer de leiders", anders zijn deze fratsen niet te verklaren.

we zijn al verkocht!

gentle_giant_58 | 05-07-15 | 17:50

@Heloise | 05-07-15 | 17:47
Mooi. Kunnen we Van Aartsen aanklagen! Waar liggen de voorgedrukte formulieren?

Maria.1 | 05-07-15 | 17:49

Ach, waar maken we ons nog druk om. Het is toch al veel te laat.
Dat wordt een nog veel grotere teringzooi. Niet meer druk om maken. Dat NL naar de klote gaat, is gewoon een gegeven. Niks meer an te doen. Je kan je er kwaad over maken, zal je niet helpen. Er is één voordeel: het wordt wel avontuurlijk, saai is het zeker niet. Een burgeroorlog is nooit saai. Zo heb elk nadeel zijn voordeel.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:48

@Patje2011 | 05-07-15 | 17:44
Ze mogen zich best Marokkaan of Turk blijven voelen; maar zijn het feitelijk niet meer. Ik denk dat veel mensen er voor zullen kiezen om toch te vertrekken. Vrijwillig.

Maria.1 | 05-07-15 | 17:48

hmm tja via die twitter vond ik dit,blijkbaar is de regering al akkoord met de sharia-politie...;
wetten.overheid.nl/BWBR0001980/geldigh...

Artikel 1

1.Het is verboden weerkorpsen tot stand te brengen, daarvan deel uit te maken of deze te steunen.

2.Weerkorps is iedere organisatie van particulieren, welke gericht is op of voorbereidt tot het in onderling verband verrichten van of deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van weermacht of politie in de handhaving van de uit- en inwendige veiligheid en van de openbare orde en rust.

3.Het verbod van het eerste lid geldt niet voor organisaties, toegelaten bij of krachtens algemeenen maatregel van bestuur. Aan eene toelating kunnen voorwaarden worden verbonden.
..
(Een Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) is een besluit van de regering. Hierin is de inhoud van een wet verder uitgewerkt. Een AMvB wordt zonder medewerking van de Eerste en Tweede Kamer gemaakt.)

Heloise | 05-07-15 | 17:47

Wat een leuke achternaam heeft die politiechef. Doet me totaal niet denken aan de Tweede Wereldoorlog. Zijn houding jegens de bezetters van de Schilderswijk trouwens ook niet.

Kapitein Stijlvol | 05-07-15 | 17:46

Wat mij, mede dankzij deze ontwikkelingen, steeds duidelijker begint te worden is dat westerse landen als Nederland die te maken hebben met massa migratie langzaam maar zeker aan het imploderen zijn. M.a.w. we zijn op weg naar af, of erger. Ik begin me ook steeds meer te realiseren dat het geen toeval is, het wordt bewust gedaan, maar waarom?

Hoeraatjes | 05-07-15 | 17:46

Kut.... Heeft Omtzigt de kamer al van reces teruggeroepen?

BlowingBubbles | 05-07-15 | 17:45

Maria.1 | 05-07-15 | 17:37
Ongeveer de helft van de Noord-Afrikanen schijnt sinds jaar en dag een verblijfsvergunning te hebben, die men alleen maar hoeft in te trekken. [Volgens stadsdeel Slotervaart heeft zelfs 80 procent van de onverbeterlijke probleemgevallen daar geen Nederlands paspoort, maar een verblijfsvergunning.]

ben kokhals | 05-07-15 | 17:44

Maria.1 | 05-07-15 | 17:37
Ja een 1 paspoort daar ben ik ook voor. Maar ja wat als ze massaal de Nederlandse willen omdat dat geld oplevert, en zich Marokkaan of Turk etc blijven noemen? Daarbij zou de verenigde naties etc het niet toelaten dat wij mensen uitzetten als ze kiezen voor het Marokkaanse paspoort. Bij een misdrijf paspoort afnemen en uitzetten lijkt mij een mooi begin!!

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:44

@effedenke | 05-07-15 | 16:07

Maar omdat ik niet de flauwste ben:
wetten.overheid.nl...
kapotte_stofzuiger | 05-07-15 | 16:05 | | Reageer+ | 0

Joffri | 05-07-15 | 17:42

Schoorsteenveger | 05-07-15 | 16:54

Afgelopen zaterdag eens door die buurt gefietst de vijandigheid is gewoon voelbaar. Ik voel me er ook echt niet meer thuis, gelukkig woon ik niet daar.

JI-HAAT | 05-07-15 | 17:41

Geef ze een spuitje tbc en tiefstraal ze me land uit

Steenrijk | 05-07-15 | 17:39

Word deze politie ook ingezet met suikerfeest in de bioscopen? In zwembaden zodat onze dochters kunnen zwemmen zonder lastig gevallen te worden? Nee denk ik he? Alleen als de eigen spulletjes stuk gaan. Wat krijgt de gewone politie trouwens voor hun inzet?

Repetitive Beats | 05-07-15 | 17:39

Een stap verder is de orde laten handhaven door Marroko of Turkije o.i.d. Of gewoon misschien de IS bellen of zei in ons land bepaalde wijken een beetje kunnen ordenen en reguleren.

the_hammer | 05-07-15 | 17:39

@mellie1972 | 05-07-15 | 17:19 "Er moet iets veranderen in de opvoeding van de kinderen in die gemeenschap, zodat er later minder problemen ontstaan."
.
Daar heeft men vier decennia de tijd voor gehad en het resultaat is verbluffend, nietwaar? Dat "opvoeden" werkt dus niet. Beter daarom is om verblijfsvergunningen en dubbele paspoorten in te trekken van "raddraaiers" (die bussen oproerkraaiers doorrijden naar Schiphol), aan spreidingsbeleid te doen en ipv inburgerings examens, en strenge financiële eisen te stellen aan de sponsors van immigranten (en zonder sponsor kom je er niet meer in). Ook zou men de thuislanden van dubbelpaspoorthouders financiel (mede)aansprakelijk moeten stellen voor uitkeringen en juridische kosten dergelijke. Maar dit is allemaal politiek onhaalbaar of gaat te lang duren.

ben kokhals | 05-07-15 | 17:38

@Patje2011 | 05-07-15 | 17:34
1-paspoortensysteem invoeren doet het ook al. Mag niet van Marokko? Jammer dan! Wij hebben hier onze Nederlandse regels.

Maria.1 | 05-07-15 | 17:37

Nu op NL2 Ramadan Talks... Maar er is geen sprake van islamisering hoor.

Afgeschminkte Bassie | 05-07-15 | 17:36

We moeten het ritueel slachten verbieden zonder verdoving, ook de import van dit vlees. Dan pakken veel moslims hun biezen. Wel jammer voor de Joden overigens.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:34

Die Van Aartsen denkt ook aan zijn pensioen. Nog een paar jaartjes misschien, mag die van zijn welverdiende (kuch) rust gaan genieten. Dus die wil zich vlak voor de finish niet meer druk maken. Ouwe taaie, laat je broek maar waaien.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:33

En waarom geen lekker broodje speklap?
Dit hele toneelstuk gaat gigantisch uit de klauwen lopen. Geef die galbakken 1 vinger...........
Nu nog geel hesje maar later zal daar wel verandering in komen. Heel heel heel lang geleden kregen kinderen ook speeltjes van een meneer met een bloksnor.

hero_of_heaven | 05-07-15 | 17:33

@Maria.1 | 05-07-15 | 17:31
De belastingbetaler uiteraard.

Afgeschminkte Bassie | 05-07-15 | 17:32

Wie heeft die ijsjes en patat eigenlijk betaald? Uit eigen zak?

Maria.1 | 05-07-15 | 17:31

Die labbekak speelt de moslims die een islamitische staat binnen onze staat willen lekker in de kaart:
www.ikblijfmoslim.nl/

Maria.1 | 05-07-15 | 17:28

Politiek is held op witte sokken. Ze krijgen gewoon niks voor elkaar en door repressie steeds meer van hetzelfde.

Ik vraag me ook af waarom locals daar niet in opstand gekomen zijn. Of heeft men er gewoon geen zin in? Dan kan je wel stellen dat de islam geweldsloos in NL gevoerd wordt. Dat is precies ook wat imams schreeuwen om op een geweldloze manier het uit te voeren.

Anoguurder | 05-07-15 | 17:27

Niets anders verwacht van VVD-ers, die verkopen het land verder, en al komt morgen SA met een aanbieding om 5 provincies te kopen, zegt VVD : DOEN !

Mick2805 | 05-07-15 | 17:26

Deze ontwikkeling doet me denken aan: I got the poison. I got the remedy. Oftewel maffiapraktijken, eerst slopen ze je toko, om daarna bescherming aan te bieden. Btw, Van Aarsten heeft zich onderworpen, de betekenis van islam.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 17:26

Die vieze homofiele hennep dealende landverrader van Doorn is er ook weer hoor.

Stormtrüper | 05-07-15 | 17:25

@Watapatja | 05-07-15 | 16:04 "We hebben hier al jaren een buurtwacht in de boerendriehoek bij gebrek aan politie."
.
Zou de oorspronkelijke bevolking ook buiten de "boerendriehoek" moeten overwegen, een buurtwacht of dorpsmilitie, ongeacht wat het "gezag"{*kuch*} ervan vindt. En "een streep in het zand" trekken voor het (lokale)bestuur wat betreft kolonisatie.

ben kokhals | 05-07-15 | 17:25

En wie gaat er voor zorgen dat mijn dochters weer veilig kunnen zwemmen zonder dat ze betast worden door die vieze rif apen,Dat mijn vrouw niet wordt uitgescholden voor hoer,kunnen we nu als ras echte Nederlander zonder problemen door de schilderswijk lopen?
Kunnen we ook rustig slapen zonder dat die kinderen van allochtone afkomst s'nachts ons wakker houden,en als je er wat van zegt meteen alle kanker soorten toe gewenst krijgt.
Kunnen we nu een allochtoon gewoon aankijken zonder dat je bedreigd wordt.
gaan ze nu stoppen met janken dat ze gediscrimineerd worden,omdat ze door eigen schuld geen stage en werkplek kunnen krijgen.
Nee natuurlijk niet ze hebben nu een stukje macht gekregen en dat ruikt naar meer.
Voor me eigen veiligheid heb ik besloten om naar Rusland te emigreren,want daar weten ze wel raad met dit soort tuig.

janmetdepet | 05-07-15 | 17:24

Dit Land is Totaal naar de kalote geholpen door die Haagse Hippies en Politiek Correcten . Geen 1 van Ze weet meer hoe Ze die Zelf binnen gehaalde kolerezooi moeten handelen en optelossen . En Ze geven elkaar weer een medaille en handje toe .

liegende lippen | 05-07-15 | 17:23

Had de afgelopen dagen maar alle oudjes in Den Haag lekker Italiaans ijs aangeboden, zij hebben echt iets voor Nederland gedaan.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:23

@mellie1972 | 05-07-15 | 17:19
Zie jij geen verschil tussen burgers en moskee? Ik wel en ben oprecht bang dat we met vuur spelen.

atheïstisch stemvee | 05-07-15 | 17:21

Mussert ? waar ken ik die nou ook nog van.

blauwe zander | 05-07-15 | 17:21

Na srebrenica opnieuw een enclave die we uit handen geven.. dit is een zwarte dag

WimCock | 05-07-15 | 17:21

Misschien is ie te makkelijk, maar ik zie het zelfde gebeuren als in 40-45. De overheid die de kant van de vijand kiest uit zelfbescherming. Gaat de NS straks Nederlanders deporteren richting IS?

toetanchamon | 05-07-15 | 17:20

-weggejorist-

grapo | 05-07-15 | 17:20

Zum kotzen!

DANNY3960 | 05-07-15 | 17:19

Het is natuurlijk kolder om te stellen dat de geweldsmonopolie is overgedragen. Ik heb geen enkele vrijwilliger met een wapen gezien.

Ik denk dat de oplossing van het conflict inderdaad uit de moslimgemeenschap moet komen. Maar dan moet het op eigen initiatief zijn, niet omdat de Nederlandse staat de hulpverleners ronselt of ze andere privileges verschaft.

Maar het begint al met de opvoeding... Waar zijn de ouders van deze kansenjongeren? Waarom zie ik hele jonge (moslim)kinderen 's avonds laat op straat? Ga me nou niet vertellen dat die nu al geen gezag meer dulden. Die jonge gastjes zijn gewoon de baas thuis, doen wat ze willen en worden door hun ouders niet genoeg in het gareel gehouden. Voor de groep die nu in de Schilderswijk rondloopt is het al te laat, die zijn al jarenlang aan het doen waar ze zin in hebben en tolereren geen gezag meer. En zolang rellen stoerder is dan een baan zoeken vrees ik dat het op korte termijn niet veel beter gaat worden. Daar kun je ik-weet-niet-hoeveel goed bedoelde projecten met ik-weet-niet-hoeveel subsidie tegenaan gooien, maar dat wordt helemaal niks. En al zal er hier of daar een succesje geboekt worden, de meerderheid wil het gewoon niet.

Er moet iets veranderen in de opvoeding van de kinderen in die gemeenschap, zodat er later minder problemen ontstaan. En dat het liefst van binnenuit, want alles wat van buitenaf wordt opgelegd heeft per definitie al weinig kans van slagen. Zit dat erin? Ik hoop het wel, maar ik twijfel of onze generatie dat nog gaat meemaken.

mellie1972 | 05-07-15 | 17:19

Als er brand uitbreekt in die shariadriehoek dan gaan ze die zelf ook maar blussen vind ik.

PowPow | 05-07-15 | 17:17

Thunderbird | 05-07-15 | 17:10
Het zou wel een ludieke actie zijn als we ze 200 paar gelen stiletto hakken cadeau gaan geven voor bij de jurken. En een gele bloem voor in hun haar.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:16

Schoorsteenveger | 05-07-15 | 16:54
Zo, heftig en beangstigend filmpje want dat is ongetwijfeld ons voorland:

www.youtube.com...

Hoeraatjes | 05-07-15 | 17:14

@Martinspire | 05-07-15 | 16:09 "Eindelijk eens wat moslims die daadwerkelijk vrede uitstralen."
.
Jij bent nieuw hiero? Weleens van shariapolitie gehoord? www.youtube.com/watch?v=9S3IACJ_KKs Kijk ook eens even naar het staartje van een straatinterview met één van de laatste oorspronkelijke bewoners in een gekoloniseerde Britse shariawijk, hoe dat afloopt: www.youtube.com/watch?v=sxefcCwgKNU#t...

ben kokhals | 05-07-15 | 17:14

Ongelofelijk dom weer. Geef ze een vinger en ze hakken je hoofd af. Dat het moskeegespuis enige vorm van gezag wordt aangemeten IS te gek voor woorden.

warre | 05-07-15 | 17:13

Schoorsteenveger | 05-07-15 | 16:54
Zo, heftig en beangstigend filmpje want dat is ongetwijfeld ons voorland: www.youtube.com...

Hoeraatjes | 05-07-15 | 17:12

Politie: Eerst zeiken om loonsverhoging en vervolgens toekijken hoe een ander jouw werk overneemt. Slappelingen!

PowPow | 05-07-15 | 17:12

Van Aartsen is trots.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:12

Dit zag ik 20 jaar geleden al aankomen, met die gewelddadige berbers. And we ain't seen nothing yet. Het gaat allemaal nog veel agressiever, bloederiger, wreder en gruwelijker worden. Want dat is wat de islamitische volkeren teweegbrengen. Er is niet aan te ontkomen.
Repatriëren. Enige oplossing.

Madame Poitiers | 05-07-15 | 17:11

Buurtpatrouilles met rokjes, geil hoor.

Thunderbird | 05-07-15 | 17:10

Walgelijk, een liberaal die de niet-islamitische bevolking met hun bedrijven en bezit moet ontzetten via de sharia-politie.
Dit is het einde van de VVD, want echte liberalen zijn het allang niet meer.
Wat een slappe knieën, alles voor de tijdelijke, doch onware, valse rust.. nooit ook maar even vooruit denken.

Heloise | 05-07-15 | 17:09

Geloof dat de meeste reaguurders de werkelijke implicaties missen! Dus...

ISIS opent op korte termijn een tweede front. Terwijl wij dachten dat de nieuwe dreiging uit het oosten zou komen doet IS wat de As niet lukte en kaapt de residentie zonder slag of stoot...

Furijoes | 05-07-15 | 17:08

Laten we net zo doen als de Amerikanen. Daarmee lossen we problemen op. Nee prima van de politie ze gebruiken heel goed gedragswetenschap om dit fenomeen in te dammen.

flame_me | 05-07-15 | 17:08

@kapotte_stofzuiger | 05-07-15 | 16:12
De paus?

miko | 05-07-15 | 17:07

Naarstig op zoek naar nieuwe lading tranen om te huilen.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 17:06

Zit in zijn familie. Vergeet niet, dat pappie van Aartsen een gesjeesde AR minister was. Ik ben blij weg te zijn uit Te Haag, het loepzuivere voorbeeld van landverraad door de kloothommels die zich elite wanen en van de VVD als verlengstuk en hoer van het multiculturalisme, eurofilie trouwens ook. Door de vele gehanteerde leugens is de VVD (net het CDA) veruit de gevaarlijkste partij van NL geworden en labbekakken voor haar leiders is een koosnaampje voor de valse leugenachtige ruggegraatloze politieke hoeren,die het zijn geworden. En ja Joos,Marc,Halve en de rest, ik heb 35 jaar op jullie gestemd,langer geleden,heb dus enig recht van vergelijken en spreken.Een bestuur van lafaards.

treiterbloem | 05-07-15 | 17:05

atheïstisch stemvee | 05-07-15 | 16:57
Ach geeft ze alles waarom ze vragen dan heb je er geen last van was de gedachte 40 jaar geleden , en deze gedachte is nog springlevend.

Eurotokkie | 05-07-15 | 17:04

"Gratis ijs eten , zoveel je maar wilt ", dit gaat vast niet over puffende en door de hitte bevangen bejaarden.

ja,diedus! | 05-07-15 | 17:03

@van Rossem.

BAM!
Ik denk wel dat je nu de persoonlijke uitnodiging van Marysa (die op de twitters toch wel een prettige fatwa in dr broekje kreeg van je) alsnog als niet verstuurd kunt beschouwen. (lol @ 'perskutje')

vaas klaak | 05-07-15 | 17:03

Met zo'n burgervader heb je geen ISIS meer nodig.
Wat een lapzwans is die vent zeg.

Ommezwaai | 05-07-15 | 17:01

De Schilderswijk veranderd gewoon heel langzaam in een Amerikaanse ghetto. Die allochtonen WILLEN kennelijk bij elkaar in krotten leven. Dat die wijk er nog redelijk uitziet is gewoon het werk van hardwerkende Hollanders. Veel allochtonen breken alleen maar af. Zit in hun bloed.

Frikandel_met_mayo | 05-07-15 | 17:01

Gelukkig woon ik er niet. Ik heb ook niets meer met Nederland als land. Alleen nog met de plek waar ik woon en die is zorgvuldig gekozen.

Mesmer | 05-07-15 | 17:00

De Schilderswijk rellen waren een doorslaand succes met complimenten van de burgemeester en ijsjes toe. Dit vraagt uiteraard om meer....

Hoeraatjes | 05-07-15 | 16:58

@Eurotokkie | 05-07-15 | 16:49
Nee geen bevoegdheid, maar je geeft religie zo wel steeds meer autoriteit. Het is de onuitwisbare boodschap dat de moskee de orde handhaaft. Je maakt zo religie onderdeel van de (veiligheids)keten en dat in een tijd dat gemoederen regelmatig tot het kookpunt komen.

atheïstisch stemvee | 05-07-15 | 16:57

Xalex-2 ben je niet in de war met stadswacht?
Boa heeft drie diploma's nodig, beveiliging,kader en een voor opsporingbevoegdheid.
Overigens vondt ik de hulp van vrijwilligers niet storend.
Nu nog werken aan de opvoeding en paar andere zaken maar dat zal wel niet gebeuren.Ook niet door de moskee.
Ben blij dat wij Aboutaleb hebben.
Die heeft tenminste nog gezag.

Lilia2 | 05-07-15 | 16:55

Hoeraatjes | 05-07-15 | 16:51
Omdat ze telkens in een slachtofferrol kruipen en daar zijn de heren in Den Haag gevoelig voor.

Eurotokkie | 05-07-15 | 16:54

Nog erger dan mafia dit. De macht wordt hier definitief uit handen gegeven aan salafisten die volstrekt niet willen integreren.
Gaat net zo worden als in de UK.
www.youtube.com/watch?v=rP6U6Hhy_2M

Schoorsteenveger | 05-07-15 | 16:54

Kamervragen? ik zou het wel denken, maar de Club van labbekakken is met zomerreces.

Snowy2000 | 05-07-15 | 16:53

Marcherende ordetroepen, stampende laarzen, doodsbange Joden, het is de moderne tijd, net wat u zegt.

Morgenhout | 05-07-15 | 16:52

Wat me begint op te vallen; wanneer moslims/islam negatief, tot zeer negatief, in het nieuws komen, ze er iedere keer beter uitkomen, door zoals deze keer terrein te winnen. Hoe kan dat nou? Dat is de omgekeerde wereld.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 16:51

tsja hoe nu verder?

Mr.Red | 05-07-15 | 16:51

Ci Ty33 | 05-07-15 | 16:47
Ze hebben verder toelaat geen bevoegdheid , ook al trekken ze 50 hesjes aan.

Eurotokkie | 05-07-15 | 16:49

Wat is de volgende stap: Dat iemand op het matje moet komen bij justitie omdat hij de aanwijzingen van de gele hesjes niet opvolgt?
Of dat een Schilderswijker vandaag of morgen gewoon geen gehoor geeft aan een oproep van de rechtbank en dan ten lange leste maar bestraft mag worden door een moskeebestuur?
Of beide?

taxhond | 05-07-15 | 16:49

Van Aartsen is het laffe bastaardkind van VVD en NSB. Den Haag betaalt de prijs voor zijn verraad.

Dizzydent | 05-07-15 | 16:49

En het dragen van die gele hesjes is in strijd met de Wet op de Weerkorpsen. wetten.overheid.nl/BWBR0001980/geldigh... Daar staat toch een jaar gevangenisstraf op. En Van Aertsen kan ook gaan brommen, want schuldig aan uitlokking.

Ci Ty33 | 05-07-15 | 16:47

@chiel_labiel | 05-07-15 | 16:04
Ooh...''evenementen''.
Dus dat is wat het was.
Right...

Hufter | 05-07-15 | 16:46

Als ik het goed begrijp is het bij deze dus weer toegestaan om zogenaamde volks-milities op te zetten!
 
Mooi, wanneer beginnen we?

HaatAth3ist | 05-07-15 | 16:46

Patatje eten met vrijwilligers. T'is een schande hoor. Ophokken die gasten. Allemaal..

Chow | 05-07-15 | 16:45

Een patatje oorlog kunnen ze krijgen.

Uw Verzekeringsadvis | 05-07-15 | 16:45

"Burgemeester Van Aartsen en politiechef Van Musscher hebben vanavond buurtbewoners #schilderswijk bedankt voor hun inzet de afgelopen dagen"
.
Hebben ze die andere hooligans ook ok twitter ongezien de tyfus gewenst?

pruimzuur | 05-07-15 | 16:45

Ik hoop at er geen autochtonen meer in de shariawijk wonen want aan wie moeten zij zich wenden als er problemen zijn? Tot de shariapolitie? Den Haag is gedoemd met Van Aartsen als burgemeester. Wat er in Den Haag gebeurd is niet meer te verkroppen.

The real McCoy | 05-07-15 | 16:43

@Duifmans | 05-07-15 | 16:41
Iedereen heeft dit door! Nou ja, iedereen met gezond verstand.

Maria.1 | 05-07-15 | 16:43

Ik dacht al dat die labbekak van Doorn zich hier weer tussen zou wurmen. Eerst heeft hij de boel zitten opjutten om vervolgens voor redder in nood te spelen.

Asimov6 | 05-07-15 | 16:42

Is dit niet gewoon een eeuwenoude Islamitische tradietie? Naar een bepaald gebied of land trekken en daar voor veel onrust zorgen. En vervolgens zorgen dat het rustig blijft met islamitische orde troepen en zo de hele boel islamiseren.

Duifmans | 05-07-15 | 16:41

Meer dan tien (?) jaar geleden is Den Haag al begonnen met het overdragen van het gezag in de openbare ruimte. De Woningbouw verenigingen werden toen verantwoordelijk gemaakt voor de sociale veiligheid rondom hun complexen. Bij mijn weten vond men dat in brede kring een prima oplossing en de paar mensen die zich daar tegen verzetten kregen geen gehoor. Ook niet van juristen die toch beter dienen te weten.
N.m.m. impliceert een en ander dat we in feite terugkeren naar de tijd voor de Verlichting, toen veel mensen afhankelijk (en soms zelfs het bezit waren) van de Kerk , de (feodale) grondeigenaar en/ of de werkgever. Ook dat laatste komt steeds meer terug: de werkgever die verantwoordelijk wordt gemaakt voor het gezond eten door het personeel enz.
We leven in verontrustende tijden.

Ci Ty33 | 05-07-15 | 16:40

@pruimzuur | 05-07-15 | 16:39
Woeps, gooi deze tegel en een van bovenstaande maar de prullenbak in Joris.

pruimzuur | 05-07-15 | 16:40

Ik heb eigenlijk Gerard Joling nog de verstandigste zaken zien zeggen als bnn-er over de islam en tevens over asielzoekers. Haha kop kaalscheren, wat dandystijl aanleren, en we hebben onze nieuwe leider. Grapje mensen. Arnold Kaskerns mag van mij wel plaats nemen in een nieuwe politieke partij. Maar niet als leider maar vanwege zijn kennis en ervaringen.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 16:39

@Peter_K | 05-07-15 | 16:33
In plaats van wachtgeld gelijk WW EN sollicitatie plicht!
Het aspergeseizoen mag dan afgelopen zijn, ze kunnen nog altijd prima kauwgum steken op de Dam!

necrosis | 05-07-15 | 16:39

@necrosis | 05-07-15 | 16:17
Geen vrienden hebben is nog veel gevaarlijker. Van Aarsen had ook geen vrienden en kijk eens wat, en wie, hij tegenwoordig tot zijn vriendenkring mag rekenen.

Mark_D_NL | 05-07-15 | 16:39

@davimore | 05-07-15 | 16:22
@davimore | 05-07-15 | 16:22
Ik had die landverrader van een Van Doorn nog niet eens herkend! Van Aartsen denkt dat hij een goede mattie heeft aan Van Doorn, want islam is vrede en hij wil toch zo graag helpen, en Van Doorn lacht zich de besneden piemel uit de broek omdat Van Aartsen zo dom is hem weer wat meer macht te geven, dus tuurlijk zegt hij gewoon ja en allah (de tyfus zij met hem) wanneer hij gevraagd wordt hem te helpen.

pruimzuur | 05-07-15 | 16:39

Waarom heeft die vrouw in rok met geel hesje op de foto geen hoofddoek om? Enniewee... over een tijdje eisen ze hun eigen staat, wordt daar niet aan toegegeven dan schreeuwen ze moord en brand dat ze onderdrukt worden, dus die zal er dan ook wel komen, met alle gevolgen van dien.

Hoeraatjes | 05-07-15 | 16:39

De parallelle samenleving is een feit. Van Aartsen en zijn eveneens totaal gestoorde vriend Arnoud el Doorn zullen verrukt zijn. Nu nog wachten tot alle Nederlanders uit Den Haag zijn weggejaagd. Dan pas is hun doel helemaal bereikt.

The real McCoy | 05-07-15 | 16:38

“Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe”…..

Ik hoop dat het ijs was met varkensgelatine, als er al gratis ijs uitgedeeld zou moeten worden, dan denk ik aan de ouderen in verzorgingen tehuizen!

Is het schade bedrag al beraamd? Ik denk dat ze dat angstvallig stil proberen te houden!

JI-HAAT | 05-07-15 | 16:38

De grondslag en legitimiteit van de Nederlandse staat is met het toelaten van religieuse ordediensten opgegeven.
.
In dit huis wordt dus per vandaag niets meer van de Nederlandse staat aangenomen. Wij verzorgen onze eigen beveiliging, onze eigen voorzieningen, onze eigen landerijen. Wij zijn onafhankelijk en accepteren geen autoriteit of richtlijnen van deze staat meer.
.
Het verzet is begonnen.

Parel van het Zuiden | 05-07-15 | 16:35

Eurotokkie | 05-07-15 | 16:32 Zo is Tropicana Rdam ook ten onder gegaan.

Ramsesz | 05-07-15 | 16:35

Dat is landverraad. Blijf maar bukken voor de facistische islam. Ooit zal het flink fout gaan, als de islam niet wordt verboden.

Wonderful-Life | 05-07-15 | 16:35

Lekker man, ijs met dit weer.
Ik neem aan dat de Magnums gretig aftrek vonden, net als de raketjes en de Aleppo's.
Of een oranje split, zijn ook veel van die mannetjes fan van.

Cuyahoga | 05-07-15 | 16:34

IK heb hier in Schiedam dit jaar al voor honderden euro's boetes gekregen, omdat de gemeente een tijdelijk een verboden te parkeren bord wegzette bij mijn auto, die stond waar parkeren toegestaan is.
En dan dit soort beloningen voor wangedrag. Dit is allang mijn land niet meer.
In Schiedam hebben wij overigens een CDA burgemeester. Die is aan dat baantje geholpen omdat ie nu eenmaal in dat circuit zit. CDA heeft amper nog stemmers, maar blijven maar in grote getalen burgemeesters leveren. Maar ja, ik heb sterk de indruk dat die lieden ook niets kunnen. Geef je die dat baantje niet dan belanden ze in het wachtgeld.

Peter_K | 05-07-15 | 16:33

Van Aartsen heeft blijkbaar niet goed opgelet tijdens zijn studie is niet op de hoogte van het Stanford prison Experiment.
Geef ze een hesje en wat bevoegdheden, en vroeger of later maken ze er misbruik van. (wat al is gebleken, want ze vroegen naar paspoorten,etc. )
De islamieten weten dat, en maken gretig gebruik van de onnozelheid van Van Aartsen.

--sql error-- | 05-07-15 | 16:32

necrosis | 05-07-15 | 16:15
Ik voel wel dat er wat is verandert inmiddels in Nederland. Bijvoorbeeld op nu.nl worden nu dezelfde zaken gezegd als hier, dat was twee jaar geleden niet. De bijna smekende roep om dit probleem te stoppen, heb ik ook nooit zo groot gezien op het internet zoals nu. Laat het vuurtje aub branden en niet als een nachtkaars laten uitgaan Nederlanders. Aan de politiek hebben we niks, die zitten er voor hun zelf, voor een baantje in Europa, topambtenaar, burgemeester, of voor een baantje bij een multi-national. Verandering moet altijd vanuit het volk komen. Wel handig als je een charismatische, goede sprekende en intelligente leider hebt. Misschien moet we eens gaan denken wie dat zou kunnen zijn.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 16:30

Afgezien van het belachelijke feit dat het blijkbaar nodig is in dat stukje Nederlands Afrika,hoor ik altijd iedereen zich afvragen wanneer de mossels nou zelf eens in opstand komen tegen het tuig in hun gelederen,doen ze het wel een keer,is het weer niet goed.
Dit is zeiken om het zeiken.

zwellevertje | 05-07-15 | 16:30

Mladic krijgt gelijk. Wat hem betreft ook toepasselijk dat het nu Den Haag treft. De stad van het internationale gerechtshof.

postmodernismisdead | 05-07-15 | 16:30

@ Maria.1 | 05-07-15 | 16:26
+1.

RobberenRukkie | 05-07-15 | 16:30

Doet me denken aan de zgn. Halal-politie.

In slachthuizen die zeggen islamitisch te slachten, komt laatstgenoemde soms onverwachts controleren. Ben ze in mijn werk meerdere malen tegengekomen. Halalpolitie in jurken, met hesjes en bevoegdheid om Halal-certificaat in te trekken. Inmiddels is halal-slachten de norm geworden. Hoewel alle dierenartsen van de NVWA (controlerende instantie) grote bezwaren hebben tegen halal slachten, kunnen ze niets beginnen.

www.halalpolitie.nl

Ebert de R | 05-07-15 | 16:29

Voor iedereen die dit eigenlijk niet zo verontrustend vindt ter overpeinzing:
De islamitische revolutie in Iran is ook gestart vanuit de moskeeën. De moskee invloed geven in de ordehandhaving, is de moskee autoriteit verschaffen. Wat gaat van Aartsen doen als er bij een volgend incident een minder genuanceerde imam een donderpreek gaat houden? Zodra de geestelijkheid (van wat voor gezindheid dan ook) verantwoordelijk wordt voor de openbare orde zal dit land onherstelbaar veranderen. Dan hebben we een scheiding der machten tenzij....

atheïstisch stemvee | 05-07-15 | 16:29

Wat daar gebeurt is onnozel, kortzichtig en diep triest.

Ergea | 05-07-15 | 16:28

Wat een gelul. De tijdbom is allang ontploft. Het zal me niets verbazen als mijn AOW over 20 jaar rechtstreeks naar de moskee gaat en ik middels een neqschot het zwijgen ben opgelegd. Dream on softdutchies.

bolkebeer | 05-07-15 | 16:28

Parkeercontroleurs zie je ook niet meer in de Schilderswijk. In de betere wijken struikel je over ze. Zijn meestal allochtonen en die dekken elkaar. Gevolg: 2 tot 3 bonnen per maand voor mij. Zodra je uitstapt ergens duiken ze op.

070 | 05-07-15 | 16:26

XaleX_2 | 05-07-15 | 16:22
.
Echter is er wel een GROOT verschil:
.
BOA - Een buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA of boa) is in Nederland een beëdigd functionaris die is bevoegd tot de opsporing van bepaalde, meestal een beperkt aantal of een specifieke groep, strafbare feiten.
.
Deze zogenaamde 'burgerwacht' heeft GEEN ENKELE bevoegdheid, maar ging WEL mensen om ID en dergelijke lopen vragen. Te gek voor woorden!

davimore | 05-07-15 | 16:26

Nu een ijsje, straks een eisje en daarna eisen. Wat een sukkel!

Maria.1 | 05-07-15 | 16:26

Pech voor de niet-moslims in de wijk. Die krijgen geen ijsje en aai over hun bol van ons aller Joziasje.

Fluitsmurf | 05-07-15 | 16:25

Juist. Door de overheid gesanctioneerd religieuze politie partouilleert in Den Haag. Betaald met ijs en patat (alleen 's nachts dan... het is en blijft ramadan hè).
Maar we mogen niet spreken van een vijfde colonne. Dat zou namelijk racistisch, islamofobisch en fascistisch zijn.
Over fascisme gesproken... In Saoedi-Arabië heeft de mutaween de beschikking over roedes. Krijgen deze zwarte pieten die ook?

Stormageddon | 05-07-15 | 16:25

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
== Benjamin Franklin

Godsammekraken | 05-07-15 | 16:22

We hebben toch ook al lang BOA's (omgeschoolde lageropgeleide langdurig werklozen). Wat dat betreft is het rechtelijke gezag en orde van het land al een tijd geleden opgegeven.

XaleX_2 | 05-07-15 | 16:22

Walgelijk dit. Bah.

t warme zuiden | 05-07-15 | 16:21

Dus uh... mogen wij, Nederlandse burgers, dan voortaan ook zelf handhaving en gezag uitvoeren? God, wat zal het dan rustig worden qua dieftallen, inbraken en geweldplegingen!

davimore | 05-07-15 | 16:20

Koloniseren heet dit. Aan de andere kant is de hijgerige knieval van "het gezag" en "rechtsstaat" tevens een signaal naar de ontvangende bevolking in de rest van de stad en het land: "stemmen helpt niet, oproer wel".

ben kokhals | 05-07-15 | 16:19

Het gevaar zit hem in de Islamitische cultuur die op deze wijze voet aan de grond krijgt. Doodeng en intrinsiek destabiliserend. Los hiervan is er niks mis met Law &Order handhaving. Kuddo's daarvoor. Dit dus vasthouden Islamietjes en verder gewoon radicaal seculariseren. Maar goed, die naïviteit ben ik wel ontstegen.

RobberenRukkie | 05-07-15 | 16:18

ik durf het haast niet te zeggen, maar .... is het niet tijd voor een nieuwe politieke partij? vLGENS MIJ ZIJN WE MET HEEEEL VEEL.
effedenke | 05-07-15 | 16:13
.
Goed idee. Maar als je echt zinnige dingen gaat zeggen en voldoende aanhang krijgt, blijkt er ineens een Volkert los te lopen.

Ramsesz | 05-07-15 | 16:18

@pruimzuur | 05-07-15 | 16:14
Er is geen Algemene Maatregel van Bestuur afgekondigd, maar misschien heb ik dat gemist.

rara | 05-07-15 | 16:18

@rara
Kudo+100

effedenke | 05-07-15 | 16:18

@vanvandaag | 05-07-15 | 16:12
Eisch dan een stemming en stem op mij!
Ik doe niet aan vriendjespolitiek aangezien ik geen vrienden heb...

necrosis | 05-07-15 | 16:17

@WimCock | 05-07-15 | 16:08
Deze week stonden militairen nog (op stations meen ik) water uit te delen ivm de hitte - geen idee of ze dat in uniform deden, maar een paar maanden geleden was dat inderdaad echt not done.

pruimzuur | 05-07-15 | 16:17

WETSWIJZIGING 1.
Het het gooien met stenen, molotov cocktails en andere lichte projectielen in de openbare ruimte wordt aangemerkt als poging tot doodslag. Diegene die schuldig bevonden wordt minimaal 5 jaar.
200 - 500 man langdurig opbergen, rust in NL terug. Voetbal hooliganisme: uit de wereld. Sharia wijk: bestaat niet meer.

effedenke | 05-07-15 | 16:16

@Godsammekraken | 05-07-15 | 16:02
Het verbod van het eerste lid geldt niet voor organisaties, toegelaten bij of krachtens algemeenen maatregel van bestuur. Aan eene toelating kunnen voorwaarden worden verbonden.

Methylfenidaat | 05-07-15 | 16:16

Ik dacht dat beveiligers een uniform, diploma en vergunning moet hebben voordat ze de orde mogen bewaken.

Iedereen mag dus ordedienst spelen, leuk om te weten.

rara | 05-07-15 | 16:16

@Patje2011 | 05-07-15 | 16:10
Gelukkig biedt het verzet in Duindorp nog steeds dapper verzet tegen het islamitische geweld in de rest van die ***stad.
*zich zorgen maakt om @deraderendraaien*

necrosis | 05-07-15 | 16:15

De wijk is voorgoed verloren. Tot er iemand opstaat die het gebied terugverovert, maar daar mogen we niet op stemmen want dat is racisme.

Driewerf Hoezee | 05-07-15 | 16:14

Ik denk dat juist het geweldsmonopolie niet is weggegeven - tenzij die vrijwilligers bewapend zijn en geweld mogen gebruiken. Op heel veel plaatsen worden overigens vrijwilligers in dit soort rollen ingezet, en ook in de Schilderswijk lijkt het sussesvol. Natuurlijk een stuk minder spectaculair dan het leger inzetten maar een stuk effectiever.

jeandubois | 05-07-15 | 16:14

@Godsammekraken | 05-07-15 | 16:02
Gezien het jaartal 1936 van deze wet, zal die wel tegen de NSB gericht geweest zijn.

Rest In Privacy | 05-07-15 | 16:14

Slim.
Als ze gaan eten na zonsondergang is die snackbar dicht

Melfs | 05-07-15 | 16:14

Of te wel , we moeten onze rechtstaat daar niet meer toepassen en de volledige wijk met rust laten, kennelijk is dat de enige manier. Maar heet dit integratie? Is dit samenleven? Kun je zeggen dat hiermee de bewoners van de wijk respect hebben voor ons land? onze regels, rechtstaat,democratie en vooral de autochtone mens? Is dit nou precies "de ware islam" vredelievend en samenlevend? Ik snap werkelijk niet waar dit heen gaat.

Dutchmen32 | 05-07-15 | 16:14

Die VVDer Van Aartsen moet er grof gezegd echt uitgetrapt worden wil het niet escaleren. Deze man en zijn meelopende, jaknikkende linkse bende heeft van deze stad een theater spektakel gemaakt, deze schade moet hersteld worden door capabelen, die snappen dat je met deze aanpak stinkende wonden veroorzaakt!

lanexx | 05-07-15 | 16:14

@Godsammekraken | 05-07-15 | 16:02
"Het verbod van het eerste lid geldt niet voor organisaties, toegelaten bij of krachtens algemeenen maatregel van bestuur."
.
-Judas- Jozias gooit gewoon een aa-em-vee-bee-tje ertegenaan en dan is dat hoogverraad ook al geen probleem meer.

pruimzuur | 05-07-15 | 16:14

ik durf het haast niet te zeggen, maar .... is het niet tijd voor een nieuwe politieke partij? vLGENS MIJ ZIJN WE MET HEEEEL VEEL.

effedenke | 05-07-15 | 16:13

Nou nou wat een ophef! Alsof dit zoiets nieuws is! Op 14 mei 1940 werd door onze bestuurders al eens eerder een externe ordedienst ingehuurd om te waken tegen ongewenste toestanden met (vermoedelijk zionistische) ordeverstoorders. Niks aan de hand hoor!
Hou een sop met dat islamofobe geblaat, ongefundeerd en kwetsend gericht tegen strenge doch rechtvaardige mannen met baarden en snorren. Alleen maar omdat die een totalitaire beweging aanhangen.

/Gutmenschen-speak

Jan Passant mk2 | 05-07-15 | 16:13


Weet je wie ook zijn eigen ordetroepen had?

kapotte_stofzuiger | 05-07-15 | 16:12

Participatiemaatschappij. Makkelijker kunnen we het niet maken (en geen cent te veel hé!).
Vr. gr. Mark & Didi

atheïstisch stemvee | 05-07-15 | 16:12


necrosis | 05-07-15 | 16:04

Mijn stem heb je.

Oh wacht... de Nederlandse democratie benoemt burgemeesters.

vanvandaag | 05-07-15 | 16:12

Een niet Westerse macht is de baas in Den Haag. Je zou er maar als blanke wonen. "Iek jou pasportje wil zien doen"

Rest In Privacy | 05-07-15 | 16:10

Nog één zo'n overwinning en we zijn verloren.

Ramsesz | 05-07-15 | 16:10

@wijze uit het oosten
Precies, het officieuze kalifaat een status geven...... gele hesjes aan dubieuze IS discipelen....
brrrr. komt wel dichtbij nu.

effedenke | 05-07-15 | 16:09

-weggejorist-

Martinspire | 05-07-15 | 16:09

Hoewel er wat waarheid zit in dit bericht, vind ik het opvallend dat men hier altijd roept dat de islamieten in Nederland geweld de kop in moeten drukken. Nu doen ze dat, is het weer niet goed.
Zelf vind ik het overigens prima dat de politie de goede band vast probeert te houden. De kans is namelijk klein dat zij alle reilen en zeilen binnen die buurt weten. Zonder contacten met die moskee, zal het ze waarschijnlijk niet lukken om het geheel in het gareel te houden.

Dus nee, ik ben hier niet faliekant tegen. Eindelijk eens wat moslims die daadwerkelijk vrede uitstralen.

Martinspire | 05-07-15 | 16:09

De eerste de beste ''sharia'' agent die mij ooit aanspreekt op iets, mij verkeerd aankijkt, mijn kant op ademt of ook maar enigszins mijn pad kruist die is voor mij.
Als de KLPD hier een issue mee heeft dan vragen ze maar om mijn IP adres, zal ik jullie labbekakken even haarfijn uitleggen wie hier wel, en wie hier niet autoriteit heeft.
Helemaal, maar dan ook echt helemaal GESTOORD dat dit geaccepteerd wordt.... #Kamervragen

Libertariër91 | 05-07-15 | 16:09

@chiel_labiel | 05-07-15 | 16:04
In die gereformeerde gemeentes heeft men waarschijnlijk weinig overlast van hangjongeren van islamitische komaf.
Die klitten doorgaans samen in de grote steden.

necrosis | 05-07-15 | 16:08

De orde dienst (stormtroepen) van de moskee.
Hilarisch als het niet zo triest was.

Verrader J.v.A;
"Zo’n 300 bewoners van de Schilderswijk hebben een positieve bijdrage geleverd aan een rustig verloop van de jaarwisseling. Dit door te functioneren als ogen en oren voor de politie en eventueel door medebewoners aan te spreken op het veroorzaken van overlast. Bewoners doen dat altijd onder toezicht van de politie en binnen het kader van de Nederlandse wetgeving. Hun geloofsovertuiging doet hierbij niet ter zake. Er is dus ook geen sprake van het handhaven van islamitische regels of van islamisering, maar van steun bij het handhaven van de Nederlandse wet door de politie. Dat is een win-win situatie, die bevorderlijk is voor de relatie tussen de politie en bewoners in onder andere de Schilderswijk en voor een rustig verloop van de jaarwisseling".

Het is goed dat ik geen burger ben van Den Haag.

diddley2 | 05-07-15 | 16:08

@chiel_labiel | 05-07-15 | 16:04
U draait de volgorde om.
In een gereformeerd dorp zijn 'stewards' voldoende om de zaak onder controle te houden, gaat het dan alsnog mis, wordt de politie gebeld. In de Schilderswijk houd de politie de zaak niet onder controle en heeft dan nog hulp nodig van buurtvaders en andere IS-aanhangers.

kapotte_stofzuiger | 05-07-15 | 16:08

chiel_labiel | 05-07-15 | 16:04
Wel handig door eerst die jeugd tijdenlang op te hitsen en dan beloond worden als het eenmaal fout is gegaan en de boel weer tot bedaren gebracht wordt.
Beetje een discutabel dubbele pet verhaal.

Dezenaamhier | 05-07-15 | 16:08

Toen Geert voorstelde het leger in te zetten als de politie het niet aan kon, werd hij weggelachen. Maar het overdragen van de macht aan de shariapolitie wordt gezien als een goede oplossing? Dit is appeasement-politiek, iedere keer een stapje achteruit doen om op korte termijn de vrede te bewaren.

WimCock | 05-07-15 | 16:08

Iets in mij zegt dat hier staatsrechtelijk dingen fout gaan. iets met geweldsmonopolie, competenties van politie en justitie.... welke jurist met kennis van zaken gaat naarstig op zoek naar zijn vlijmscherpe pennetje? We voelen allemaal dat hier iets niet klopt..... Zijn deze idiote misstanden nog met gewoon nederlands recht te dagvaarden, of moeten we de drietand uit het vet halen?

effedenke | 05-07-15 | 16:07

Om je kapot te schamen.

frisenfruitig | 05-07-15 | 16:07

@kapotte_stofzuiger | 05-07-15 | 16:01
Je krijgt een nieuwe goudvis.....

necrosis | 05-07-15 | 16:05

Ik schaam mij diep voor dit land van wegkijkers, opportunisten en ruggengraatlozen.

Lauwe Koffie | 05-07-15 | 16:05

We hebben hier al jaren een buurtwacht in de boerendriehoek bij gebrek aan politie.

Watapatja | 05-07-15 | 16:04

Beetje gejank dit, in veel gereformeerde gemeentes worden bij evenementen zoals de jaarwisseling ook stewards ingezet. En dat zijn ook gewoon mensen die lid zijn van de voetbal of kerk of die op een andere manier in een positie zijn dat ze jeugd tot bedaren kunnen brengen.

chiel_labiel | 05-07-15 | 16:04

Betekend dat dat Jozias van Aartsen de WW ingeschopt kan worden?
Ik zeg: doen!
En vervolgens allemaal op mij stemmen als nieuwe burgemeester van Den Haag.

necrosis | 05-07-15 | 16:04

Hiermee heeft IS officieus een kolonie in Europa gevestigd.

sinar2 | 05-07-15 | 16:04

@Wijze uit het Oosten | 05-07-15 | 16:01
Herinnert u zich nog de belastingprivileges die woonwagenbewoners genieten?

kapotte_stofzuiger | 05-07-15 | 16:04

Ongelofelijk,
gewoon een staat in een staat faciliteren en goedkeuren...

Wijze uit het Oosten | 05-07-15 | 16:01

Ik heb niet te hard gereden en voorkomen dat de bestuurder achter mij door rood reed. Krijg ik nu ook een ijsje?

kapotte_stofzuiger | 05-07-15 | 16:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland