Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tunesische killer is student Seifeddine Yakubi (23)

soussemorsdood.jpgHier verder met de berichtgeving over de slachtpartij in Sousse, Tunesië. Seifeddine Rezgui Yakubi (doodfoto), een luchtvaart student (!) uit Kairouan kwam met een bootje het strand op en had een machinegeweer + granaten verstopt in een parasol. Resultaat na een half uur knallen: 37 mensen dood, 36 gewond en het Tunesische toeristenseizoen is definitief voorbij. Slachtoffers zijn voornamelijk Britten en Duitsers, Belgen, Noren en Oekraïners. Volgens het Ministerie van BiZa te Tunesië is er sprake van 1 aanvaller en niet meer. Wie deze twee verdachten (1, 2) dan weer zijn is niet bekend. Op Joop.nl heel veel achtergrondinformatie over de dader. Herstel, de lone wolf. Later meer.
UPDATE. EERSTE BEELDEN AANVAL. GEFILMD VANAF BALKON HOTEL. Update: Ooggetuige-verslag vakantieman uit Sittard via L1. sousse1.jpgMembers of the Tunisian security forces escort a man through a street in al-Sousse (AFP) sousse2.jpgTunisian medics stand next to the bodies of tourists in the resort town of Sousse (AFP) sousse3.jpgTunisian medics stand next to a body of tourist in the pool room of a resort in the town of Sousse (AFP) CIciQrAWUAA7XfF.jpgNummer 11 en 12. ligbed534.jpgNooit begrepen waarom het een ligbed heet.

Reaguursels

Inloggen

Och ja, heeft niks met de islam te maken hoor, niets! Wel heel toevallig dan dat zoveel terrorisme gepleegd wordt door moslims, in de naam van islam. Misschien is er een ideologisch element in de islam dat aanspoort tot geweld. Ohja, dat is ook zo.

Old_Spice | 28-06-15 | 12:49

@ gotha 13:30
Want?

Lewis | 27-06-15 | 18:21

Zoals mevrouw Mogherini (EU) zei: het heeft allemaal niet met de Islam te maken,. De Islam hoort bij Europa.

Inderdaad, Islam is vrede. Togh? En die is juist in de Islam landen hard nodig; Europa zit er echt niet op te wachten.

ljcoster | 27-06-15 | 17:17

hier nog een recente IS terechtstelling van 4 gays die van een flat werden gemikt. We horen onze gay lobby hierover niet zeuren. merkwaardig of gewoon laf?

www.infowars.com/isis-celebrates-gay-l...

matrixbluepill | 27-06-15 | 15:46

En jongens, zijn jullie nu nog steeds blij dat jullie de man die het IS tuig het zwijgen oplegde voordat ze van zich konden laten horen definitief van deze aardkloot hebben verwijderd? Denk daar eens aan voordat jullie iemand als Khadaffi de dood in jagen.

* | 27-06-15 | 14:43

Lewis | 26-06-15 | 20:51

Lamlul.

gotha! | 27-06-15 | 13:30

Het is te hopen dat deze verwarde Islamitsche man die al in de goede houding ligt door 72 bokken in zijn reet is geneukt. Op een verschrikkelijke manier wel te verstaan, Satansbokken gezonden door de troepen van Allah en Mohammed, die zodra de IS Satanisten met hun geitensikken boven aankomen om de 72 maagden te verkrachten geen pap meer kunnen zeggen.

myrna1965 | 27-06-15 | 12:50

Ik stoor me aan het watermerk in de video. Daar is blijkbaar ruimte en tijd voor.

krijgenwedatweer | 27-06-15 | 11:02

De wraak van de Tunesische regering bestaat uit het sluiten van 80 moskeeën .Beter was om ze ook demonstratief af te branden.Verder moeten onderzeeërs langs de kust gaan patrouilleren en moeten die lone wolves standrechtelijk tegen de muur.Alleen dan heb je kans dat de toeristen nog eens terug komen.Ik ga maar weer eens "Westerling,de eenling" lezen en ga nooit meer naar een islamitisch land.Kom er overigens al 30 jaar niet meer.Vooruitziende blik hé ?

dolfi | 27-06-15 | 09:30

Dit is allemaal Wilders zijn schuld. Rutte en Pecholt hebben hier allang voor gewaarschuwd. Waarom luisteren PVVers nooit naar wijze raad?

Mantisomantis | 27-06-15 | 09:03

Was boos dat iemand zijn handdoek vam zijn bedje had gehaald denk ik want dit kan met islam niets te maken hebben.

bijna_raak | 27-06-15 | 08:58

@henkdekanarie | 27-06-15 | 03:09
De naam marokko met extensie .nl geeft op zichzelf al de schizofrenie van dat verdwaalde volk weer. De vraag wat ze toch zo massaal in een ander land te zoeken hebben kunnen ze ook niet beantwoorden.

sjoost | 27-06-15 | 08:51

Maher: "Islam is peace. A piece of you overthere, a piece overthere, a piece overthere..."

Robin Hood | 27-06-15 | 08:38

@ymoontour | 27-06-15 | 00:12
Kan me voorstellen dat hij de lege clips niet meenam,.. hij wilde toch dood.

miko | 27-06-15 | 03:09

-weggejorist-

henkdekanarie | 27-06-15 | 03:09

De Joop mag dan nog wel achter de fieten aanlopen, inmiddels is al de helft van hun publiek anti-islam aan het worden.
De ballon is doorgeprikt, enkel de trollen en "weg-met-ons'ers volharden nog.
Geef het nog een paar jaar, en zelfs D66 gaat de huidige Wilders rechts inhalen.
Iedere IS-fanboy gaat gedeporteerd worden, tegen die tijd heeft ook Nederland enkele traumatische aanslagen achter de rug, en reken maar dat zelfs het aantal hoofddoekjes dan op enkele handen te tellen is. De moslims die blijk blijven geven van hun idee dat onze wetten en normen niet de hunne zijn, worden dan persona non grata, zoals dat jarenlang in Turkije het geval is geweest.
IS gaat het antwoord worden op de sluipdenderwijze islamisering van Europa. daar zullen hun veel te vroege grove geweldsmiddelen wel voor zorgen.
Het blijft echter wel lullig voor de slachtoffers, getuigen en nabestaanden.

Abject | 27-06-15 | 03:04

Luister naar de lieve liedjes van de jaren '80, verplaats je gedachten naar die tijd en vraag jezelf af of je toen wel eens bang was voor zelfmoordaanslagen. Nee he?

Koning Koel | 27-06-15 | 02:57

Misschien moet de Rijkscoördinatiedienst, de financiele(?) schaduwpartner van Joop.nl, ons nu gaan vertellen dat 'het heeft niet met de Pislam te maken", daarnaast moeten de Grieken in een gezamelijke monetaire unie blijven -die ons ongehoord veel welvaart heeft gebracht-, is EU helemaal toppiejopie en zijn dobbernegers een verrijking.

Wanneer kotst Spekman weer zij trui onder? Misschien kan die dan in de Miele bij een AZC. Bij mij kan het niet meer. Ik doe al de was van een verpleegtehuis genaamd 'paps en mams'.

Hufters.

Oktoberfest | 27-06-15 | 01:59

Ik nomineer Deejan van Joop.nl om de nabestaanden van de volgevreten respectloze hotelgasten te gaan uitleggen dat dit collateral damage is wat niets met islam te maken heeft.

marchbrown | 27-06-15 | 01:36

Het is ter ere van het 1-jarig bestaan van IS.

Nichtsneues | 27-06-15 | 01:24

@ Benedict Broere | 27-06-15 | 00:42
Je slaat precies de spijker op de kop. Cultuurrelativisme, de gevolgen van het postmodernisme, de tegenreactie tegen het idee dat er één waarheid bestaat, dát is wat het Westen nu nekt, of wat het in elk geval voor velen zo lastig maakt om pal te staan voor bepaalde normen en waarden.
Het erge is dat niet alleen links al snel moord en brand schreeuwt als concrete aanpassingen van minderheden wordt verlangd, ook (naïef) christelijk en liberaal doet dat, zij het in iets mindere mate.
Ik ben het helaas met je eens, er zal nog heel veel naars moeten gebeuren willen onze machthebbers zich geroepen voelen écht in te grijpen en écht grenzen te stellen.
En dat naars zál ook wel gebeuren. Arm, naïef, verdwaald Westen.

Lewis | 27-06-15 | 00:57

@readbetweenthelines | 27-06-15 | 00:47
*dus lopen ze een school binnen.

readbetweenthelines | 27-06-15 | 00:49

@edelweiss .. Je snapt het niet helemaal ...

hotmint | 27-06-15 | 00:49

Jihadisten willen niet dat er meisjes met ontblote buik, armen en benen op stranden liggen. Dus maaien ze wat van dit zondig volk neer en dit zondig volk komt niet meer.
.
Jihadisten willen niet dat meisjes naar school gaan, dus gaan lopen ze een school binnen en maaien ze wat leergierige meisjes neer. De leergierige meisjes worden door verontruste ouders thuis gehouden.
.
Jihadisten willen niet dat er tekeningen worden gemaakt, en uit respect voor de overigen van hun religie gebeurd dat niet meer.
.

readbetweenthelines | 27-06-15 | 00:47

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 00:17 Ik denk dat moslims zoveel als mogelijk verhinderd moet worden dat zij zich opsluiten in een eigen wereldje van hersenspoeling en apartheid en dat zij zoveel als mogelijk blootgesteld moeten worden aan stimulansen tot zelfstandig denken en vragen stellen. Ook moeten ze bij hardnekkig-fanatische gestoordheid gewoon teruggestuurd worden naar het land van herkomst. Maar eer de Westerse wereld bereid is en in staat is tot dergelijke maatregelen, moet zijzelf haast een culturele en mentale revolutie doorgaan. Bijvoorbeeld dat cultuurrelativisme moet veel en veel minder worden. Ik hoorde daarnet op tv dat Sarkozy inzet op een beleid van assimilatie. En om te beginnen lijkt mij dat zeer verstandig. Maar ik weet zeker dat in kringen van Joop en Groen Links en D66 en PVDA dat ‘assimilatie’ geduid wordt als uitermate racistisch en extreem-rechts. Dus er moet nog een hoop gebeuren wat betreft voortschrijdend inzicht. Nog zeer veel meer aanslagen en doden en voor het leven getraumatiseerde mensen, enzovoort.

Benedict Broere | 27-06-15 | 00:42

@necrosis | 27-06-15 | 00:17
Warum? Wat goede comments daar plaatsen is toe te juichen.

miko | 27-06-15 | 00:32

Je moet natuurlijk wel over een rijke fantasie beschikken om de zwevende dode te kunnen zien.
Of gewoon stomdronken zijn, kan ook

Jackanders | 27-06-15 | 00:30

@necrosis | 27-06-15 | 00:17
Uiteraard volg ik uw wijze raad op. De lol is er nu ook wel van af, als ze alles maar publiceren wat ik typ.

Wim Venijn | 27-06-15 | 00:30

@Graaf van Egmont | 27-06-15 | 00:21
Het grote probleem: de gewone burger is zoals gewoonlijk de lul.
De Europese politici steken zoals gewoonlijk hun kop nog wat dieper in hun eigen reedT om het niet te hoeven zien vanuit hun ivoren torens die ver boven het pleps uitstijgen.
Ik blijf het herhalen: ik wil een nieuw kabinet, Rutte II is stuk 'beyond repair'....

necrosis | 27-06-15 | 00:30

@La Bailaora | 26-06-15 | 23:54
Welke cultuur? Die momenteel perfect gebuldozerd word?

@Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:34
Op Afghanistan na waren geen van deze staten faal staten noch moslim geleid. Tot men vond dat het anders moest en Jihadisten 'rebellen' werden.
En niet dat Pakistan mijn favo land is maar je moet toegeven dat ondanks alles het een allahswonder mag heten dat het Afghanistan nog niet achterna is gegaan En dat met kernwapens.
ik denk ook dat daar het grote gevaar vandaan komt.

@Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:59
CAh sierra leone, kongo en Liberia waren ook faalstaten en als je wiki er bij haald nog veel meer.

miko | 27-06-15 | 00:27

@Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 00:17
Natuurlijk kan de islam niet hervormd worden, haha, dat is onmogelijk.

La Bailaora | 27-06-15 | 00:26

Tijd om voor eens en altijd met die gasten af te rekenen. De moeder aller bommen erop en dat er dan ook wat onschuldige slachtoffers vallen, so what. Die lui doen niet anders dan onschuldige slachtoffers maken.

T. Leurgesteld | 27-06-15 | 00:26

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 00:17
Die Watson spreekt zich duidelijk uit in de richting van Cameron en ook Rutte.
Maar handelsbelangen....
Levert Engeland geen wapens aan Saoudi-Arabië dan doet China het wel of Rusland.

Jan Dribbel | 27-06-15 | 00:24

@ Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 00:17
Wij tweeën hebben het hier dacht ik ook eens over gehad, toen ik de drie mogelijke scenario's schetste die ons volgens mij in het Westen te wachten staan: 1. islamisering 2. burgeroorlog/vertrek moslims uit het Westen 3. wezenlijke verandering, 'verwestering' van de islam.

Lewis | 27-06-15 | 00:22

@Jackanders | 27-06-15 | 00:14
Die foto komt uit Algerije, daar hebben ze geen PvdA, Joop, DWDD of andere 'weg-met-ons' industrie.

necrosis | 27-06-15 | 00:21

Ok, dus drie aanslagen op één dag. Wat is eigenlijk het probleem?

Graaf van Egmont | 27-06-15 | 00:21

Jackanders | 27-06-15 | 00:14
De zon staat te hoog om nog van die plas bloed een schaduw te maken.

Graaf van Egmont | 27-06-15 | 00:18

@Wim Venijn | 27-06-15 | 00:01
Je moet die zelfpijperij-site van Jolo gewoon geen enkele 'click' gunnen.
Negeren lijkt me een prima advies.....

necrosis | 27-06-15 | 00:17

@Benedict Broere | 27-06-15 | 00:09
Misschien is die video van Paul Joseph Watson die La Bailaora plaatste iets voor jou. Ik ben gestopt met luisteren toen de Brit met de dubbele gristelijke voornaam beweerde dat er een reformatie van de islam nodig was. Niet mijn zaak, of de islam nu wel of niet gereformeerd wordt, mij een biet, als wij in Nederland de islam maar kwijtraken, maar jij had het daar laatst ook over.
www.youtube.com/watch?v=CP21oFlVDu0

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 00:17

@Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:51
Deed Karel de grote ook.

miko | 27-06-15 | 00:15

@ Benedict Broere | 27-06-15 | 00:09
Wát een tegel. Chapeau. En dan denken mensen dat GeenStijl voor tokkies is.
Je beschrijving van (de positie van) het christendom bevalt me, een verfrissend geluid hier in de panelen.

Lewis | 27-06-15 | 00:15

@Fatwabuster | 27-06-15 | 00:00
Turkije doet hetzelfde op hun westkust als Frankrijk bij Calais, zoveel mogelijk onaangepast, niet welkom volk proberen door te schuiven naar een ander land.
En daarmee de gepaard gaande problemen.
Ik heb al eerder opgemerkt dat huilneger Mauro (wie kent hem nog) het probleem was van Portugal, waar hij was geland.
En ineens was hij onderwerp van nationale discussie in Nederland, terwijl we Mauro (volgens de EU wetten van Miezerig Mannetje & co) probleemloos konden terugsturen naar Portugal.
Schijnbaar kennen de Eurofielen hun eigen wetten niet eens!

necrosis | 27-06-15 | 00:15

@miko [21.44]
ik snap wat je zegt en omschrijft, maar waar ik op doel is dat ik....... ahv foto's die we zien.... " verhalen" die we krijgen... ik hiaten heb. mn tov gebruik aantal patronen..
no clips on body... no tape...

ymoontour | 27-06-15 | 00:12

-weggejorist-

176617 | 27-06-15 | 00:10

De islam is waarschijnlijk achteraf bedacht, na de verovering van de klassieke wereld die verzwakt was door onderlinge oorlogen en de pest. Dus Mohammed heeft mogelijk nooit bestaan. Zie:
www.youtube.com/watch?v=-dlXCrpKTt0
Zou Mohammed wel hebben bestaan, dan is er een gigantisch verschil met Jezus die voornamelijk sprak over naastenliefde. Mohammed kreeg pas echt aanhang toen hij begon met roven en moorden.
En meteen na Mohammed begon de islam als religieus-politiek systeem dat zich voedde vanuit de exploitatie van veroverde culturen. Het christendom was de eerste drie eeuwen een onderdrukte religie voor voornamelijk de underdog in de Romeinse wereld. Daarna werd het de religie van de Romeinse elite en volgde de beschaving van Europa. De islam heeft alleen aanvankelijk openheid gekend voor Griekse filosofie en daar kwam een eind aan door Algazali in de 12e eeuw. Het christendom was evenwel van begin af aan in gesprek met de Griekse filosofie, en dit leidde uiteindelijk tot de moderne wetenschap, het humanisme en de moderne cultuur. De islam zit opgesloten in een Absolute Waarheid en daarin de opdracht al het andersdenken te vernietigen. De moderne cultuur lijkt al een eeuw in crisis (zie o.a. Nietzsche) vanwege nihilisme, narcisme, relativisme, cultuurrelativisme, enzovoort. De islam ziet dit als decadentie en vraag om islamisering. De Westerse cultuur lijkt niet echt bereid in de islam een vijand te zien noch dat het de wil heeft dit gevaar te weerstaan. Christopher Caldwell aan het eind van zijn boek ‘De Europese revolutie. Hoe de islam ons voorgoed veranderde’: “Als een onzekere, kneedbare, relativistische cultuur contact maakt met een hecht verankerde, zelfbewuste en door gemeenschappelijke doctrines verstevigde cultuur, dan is het doorgaans de eerste die verandert ten gerieve van de laatste.” Zie verder werk van Hans Jansen, Charles Murray, David Landes, Floris Cohen, Frits de Lange, etc.

Benedict Broere | 27-06-15 | 00:09

@Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 00:05
Dat ik er doorheen gekomen ben. Ach, krijgen ze ook wat pageviews voor een keertje.

Wim Venijn | 27-06-15 | 00:06

@Wim Venijn | 27-06-15 | 00:01
Goed stukje tekst, dat je op joop geplaatst heb!

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 00:05

Barbados Barbaardos, het is ook maar een klein verschil hè.

Jackanders | 27-06-15 | 00:05

Duurt niet lang meer of dit wordt in Nederland net zo gewoon als nu al die afrekeningen elke dag , wen er maar alvast aan, al die tienduizenden 5e colonne soldaten worden hier tot die tijd door het linkse gespuis verwend met Miele,s uitkeringen en onze woningen.

blauwe zander | 27-06-15 | 00:03

"He who defends everything defends nothing." Helemaal van toepassing op onze politici.

Armin Langbaard | 27-06-15 | 00:03

@ Cuyahoga | 26-06-15 | 23:52
Ik zou bijna zeggen: win-win, maar zo is het toch niet, helaas.
Ik heb precies hetzelfde gevoel als jij, zeker ook naar mijn kinderen toe. De hele 'vluchtelingen'problematiek versterkt het nog verder: het gevoel machteloos te moeten toezien hoe onze westerse cultuur langzaam maar zeker kapot wordt gemaakt.

Lewis | 27-06-15 | 00:02

Even een klein vraagje tussendoor. Wat typen jullie eigenlijk op joop? Hier zeg dat islam verboden moet worden. www.joop.nl/opinies/detail/artikel/328...
Wat moet ik eigenlijk doen, om er niet doorheen te komen is mijn vraag eigenlijk.

Wim Venijn | 27-06-15 | 00:01

@necrosis | 26-06-15 | 23:46
.
Je hebt helemaal gelijk! Wat ik me oprecht afvraag... waarom grijpt Turkije niet in om de onafzienbare stroom bootjes die van hun west kust richting Griekenland varen.... inmiddels tienduizenden op Kos aangekomen. Ik hoor geen verontwaardiging vanuit de EU, geen veroordeling etc...

Fatwabuster | 27-06-15 | 00:00

Misschien moet er eens minder over JOOP gesproken worden. Geenstijl is de enige plek waar ik geconfronteerd wordt met het seniele blogje JOOP. Dat is niet mijn online opiniepagina vriend.

pluk-87 | 26-06-15 | 23:59

necrosis | 26-06-15 | 23:46
Waar moet ik over nadenken?
Dat soort faalstaten worden bijeen gehouden door dictators. Kan niet anders.
Libië, het moest foutgaan zonder Khadaffi.
Maar de gemeenschappelijke factor is de faal-godsdienst die ieder overleg tussen de diverse bevolkingsgroepen onmogelijk maakt.

Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:59

@ wakkere_nederlander | 26-06-15 | 23:56
Dank. (Al staan er weer twee zeer storende fouten in. Nog eens je tegels doorlezen, dat zouden meer mensen moeten doen.)

Lewis | 26-06-15 | 23:59

@Lewis | 26-06-15 | 20:43
Prachtige fipo!
+veel

wakkere_nederlander | 26-06-15 | 23:56

Cuyahoga | 26-06-15 | 23:46
Ze zien de trein aankomen maar springen pas weg als ze eronder liggen.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:54

@Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:33
Misschien is Syrie wat? Of Iraq? Mooi weer en mooie historische cultuur.

La Bailaora | 26-06-15 | 23:54

@Lewis | 26-06-15 | 23:48
Ik zou ook heel graag willen dat ik ongelijk had, mag iedereen over tien jaar mij keihard uitlachen.
Heerlijk, lijkt me dat.

Cuyahoga | 26-06-15 | 23:52

@Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:41
Juist, dat eerst. Bijna goed het tweede. De voorouders van de meeste moslims zijn gedwongen om moslim te worden. Ze kregen de keuze tussen moslim worden of onthoofd worden. Lekkere jongens, die moslims.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:51

Dat hotel met dat meer-achtige zwembadje en die plastic ligdingen en een betonnen muur eromheen... En dáár dood gevonden worden. Diep, diep tragisch.

sjoost | 26-06-15 | 23:51

.... helaas maar waar - een goed voorbereide actie: bootje geregeld en ergens te water geladen, wapens geregeld (kost geld), maximaal aantal doden met slechts het maximale verlies van 1 extremistische strijder.

De dader voldoet volledig aan het profiel van de opgeleide dader die vanuit een groep/netwerk werkt.

Ook Frankrijk e.d. zijn voorbereide acties, typisch is ook weer hier dat de dader al weer een tijd terug uit de monitoring zat van de diensten. Zie ook parijs. De extremistische organisaties weten dus wie ze moeten selecteren....

Het lukt ze dus om angst te zaaien, het primaire doel van teroristen. Den Haag (en Eu) zal met spoed een "no risk" beleid moeten implanteren, niet meer praten maar gewoon doen.

Tee Of Cup | 26-06-15 | 23:51

@Lewis | 26-06-15 | 23:38
Precies. We hebben eerlijke hoofdcommissarissen nodig en eerlijke politici.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:49

@ Cuyahoga | 26-06-15 | 23:46
En dat ook.
Wat zou ik ontzettend graag willen dat je ongelijk had of overdreef.

Lewis | 26-06-15 | 23:48

@henkvaningrid | 26-06-15 | 21:57
Als iedereen nu eens zou onderkennen dat die er niet is net zoals zijn paarlen tegenhanger DAN komen we misschien nog ergens.

@Gnübwoefel | 26-06-15 | 22:08
Dat winnen de mossels makkelijk door overtal

miko | 26-06-15 | 23:47

@ Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:41
Da's wel de spijker op de kop natuurlijk.

Lewis | 26-06-15 | 23:47

@Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:34
Landen als Libië, Irak en Syrië functioneerden prima onder het juk van 'dictators' die begrepen wat je moet doen om een land stabiel te houden.
Somalië, Afghanistan en Pakistan zijn landen waar je je vingers niet aan moet branden.
Daar wil je niet zijn en hun inwoners wil je hier niet als buren.
Het 'westen' meende op te moeten treden en we hebben allemaal kunnen zien wat de resultaten waren in Libië, Irak en (binnenkort) Syrië.
Men zat destijds te juichen toen die gekke kolonel publiekelijk werd vermoord, en kijk nu eens wat er over is van een land dat destijds geen staatsschuld had, gratis onderwijs en medische zorg (van zeer hoog gehalte).
Die gekke kolonel had nu (als hij nog in leven was) die bootjes vol vluchtelingen nooit laten vertrekken vanaf Libische stranden.
Denk daar maar eens over na.

necrosis | 26-06-15 | 23:46

Ondertussen in kanaleneiland, derde flat van links, 4e portiek, 7-hoog.
Mohammed van 12 heeft net zijn derde baklava naar binnen gewerkt.
Vanaf 5 uur vanmorgen had hij niet gegeten, maar nu wordt zijn suikerspiegel even met een factor 2400 opgehoogd.
Morgenochtend om 4 uur staat hij weer op om weer eenzelfde hoeveelheid suiker tot zich te nemen.
Hij heeft een toets, rekenen, morgen, maar die zal niet goed gaan, omdat hij helemaal adhd, vragen op vierdeklas lagere school niveau jaren 80, niet goed beantwoordt.
Zijn VMBO-diploma krijgt hij toch wel, een stageplaats wordt lastig, en als hij op zijn 18e na twee jaar op straat rondgehangen te hebben zijn eerste voorwaardelijke veroordeling krijgt, mag hij in de megamoskee naar middeleeuwse Lord of the Rings-tovenaars gaan luisteren die hem inprenten dat degenen die zijn uitkering betalen, ongelovige varkens zijn die dood moeten.

Over tien jaar hebben we in dit land een tienduizendtal potentiële terroristen erbij, als we op de Rutte/Samsom/Peggold/Snotneus-toer doorgaan.
En de enige die er wat van durft te zeggen wordt als Hitler weggezet door het goedvolk.

Dit land zou als eerste prioriteit moeten hebben om de islam te bestrijden.
De rest is niet relevant.
Dat probeer ik mijn kinderen iedere dag uit te leggen.
Sparen, studiekeuze, hypotheek, carrière, allemaal niet relevant.
Uitbanning van de islam is het enige wat echt belangrijk is, willen ze nog een fijne toekomst hebben.

Cuyahoga | 26-06-15 | 23:46

@La Bailaora | 26-06-15 | 23:29
Thanx voor de link. Veel kudo's voor deze gozer. Spijker. Kop. Raak.

Botte Hork | 26-06-15 | 23:42

@Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:26
Als 3 personen uit 1 familie alle 3 een moord plegen. Dan staat er niemand raar te kijken als men zegt. Misschien is er wel iets raars aan de hand met die familie. Als 10.000en Molsims dag in dag uit moorden dan is het bijna misdadig om te zegen dat het weleens aan de Islam kan liggen.... Iedere Moslim is familie van Mohammed.

Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:41

@Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:06
Nee hoor Parsons heeft gelijk. legitimering van onze regering doe je ook door aan het systeem mee te doen.
*parlemento Holanda,.... no votes!*

miko | 26-06-15 | 23:41

@necrosis | 26-06-15 | 22:44
Ach, een blog waar iedereen zijn mening mocht verkondigen en men niet voor een onbenulligheid de mond zou worden gesnoerd. Zou mooi zijn zo een blog.

miko | 26-06-15 | 23:38

@ Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:26
Die automatische reflex om te sussen, te relativeren en te bagatelliseren (die je ook vandaag weer bij de massamedia ziet) begrijp ik steeds minder. Het lijkt ook alleen maar érger te worden naarmate dit soort aanslagen toeneemt. Echt bizar.

Lewis | 26-06-15 | 23:38

Sergeant_Peper | 26-06-15 | 23:31
Ja je moet moslimjongeren dan ook werk aanbieden anders radicaliseren ze , en je moet ze al helemaal niet in de gevangenis stoppen want daar radicaliseren ze ook .
Dus je moet ze alles geven waarom ze vragen anders radicaliseren ze , en als ze ondanks alles toch radicaliseren dan is het onze schuld.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:38

Ik zeg: joop.nl = vrede
En wij moeten werken voor die gesubsidieerde constact ziegemelde bende

republikein72 | 26-06-15 | 23:36

@Rebellation | 26-06-15 | 22:50
Kom gerust terug, rebelse rebel. Beetje raar dat je met die nick militair bent.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:35

Hoe zou het toch komen dat bijna alle faal-staten moslim-staten zijn?
Libië, Irak, Syrië, Somalië, Pakistan, Afghanistan, enz.
Het antwoord: de islam is een faal godsdienst/sekte.

Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:34

@La Bailaora | 26-06-15 | 23:29
Yup. Rutte bijvoorbeeld met zijn prettige-ramadan-gelul. Hoog tijd dat die een lange vakantie in een moslimland naar keuze krijgt.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:33

@La Bailaora | 26-06-15 | 23:13

En nooit weerlegd!

Desmoulins | 26-06-15 | 23:33

waar de aanslagen worden hier in Nederland nog tegen gehouden om dat het politieke klimaat voor moslims goed is .
Maar zodra dit veranderd , houd dan u hart maar vast .
witchmaster | 26-06-15 | 23:16
-
Als ik een gokje zou moeten wagen, dan zou de equation van dit gevaar de variabelen uitkeringsgeld (U) & percentage moslims (P) bevatten.
Zoiets als:
.
kans = P x (U¹2)

Sergeant_Peper | 26-06-15 | 23:31

Masturwasbeert | 26-06-15 | 23:27
Zelfs als deze goedmensen vast worden gebonden aan een raket gelanceerd vanaf Gaza richting Israël dan nog zouden ze de Islam verdedigen .

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:30

Dat grapje.... met die link naar Joop.nl ! Je denkt eerst...."wat slordig" tot je doorhebt dat...... ach laat maar. Wat is dát eigenlijk erg zeg !

IQPDOH | 26-06-15 | 23:30

@Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:26
Onze leiders vormen de kern van het probleem.

La Bailaora | 26-06-15 | 23:29

"Tunesische killer is student...". Tegenwoordig wordt iedereen maar student genoemd. Een echte student volgt de wetenschap en gelooft niet in die shit.

weps | 26-06-15 | 23:28

Joop.nl het debiele broertje van de volkskrant. Het sluitstuk van krampachtig, zichzelf erg goed vindende goedmensen. Alles wat door de moderator heen komt is zo ongeveer het domste linkse volk wat er te vinden is. Ik geef het op. De domheid heeft gewonnen.

Masturwasbeert | 26-06-15 | 23:27

necrosis | 26-06-15 | 23:23
Kan ik daar mijn hangmat plaatsen , dan kom ik even langs.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:27

@Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:14
Vorige week zaterdag was het anders raak in Graz, toen de Bosnische moslim Alen Rizvan Rizvanovic in zijn Jeep Cherokee stapte en in de Herrengasse willekeurige winkelende mensen omver raaste, terwijl hij Allahu Akbar brulde. Toen hij uitstapte ging hij toevallige omstanders met een Zwitsers zakmes te lijf. Op zijn twitter had hij honderden volgers uit Islamitische landen. Terwijl de lijken nog op straat lagen wist de hoofdcommissaris al te vertellen dat er geen sprake was van religieuze motieven dan wel terreur. De niet religieus gemotiveerde moslimmerd had eerder echter zijn vrouw de kolere geslagen omdat zij haar hoofddoek vergeten was, wat de politie heel goed wist. *kotz*

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:26

@Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:16
Aanstaande week krijgen we (volgens de weerkundigen van de GeenStijl) een hittegolf des doods.
En mijn balkon is gegarandeerd 100& moslim-vrij.
Bier en andere alcoholische dranken zijn uiteraard toegestaan.
Zolang je maar van mijn geheime voorraad afblijft.....

necrosis | 26-06-15 | 23:23

@ necrosis | 26-06-15 | 23:14
Je moet niet over alles gaan zeiken, nee. Maar als je als trouw reaguurder een keer iets in het verkeerde keelgat schiet, moet je dat kunnen zeggen, vind ik.
En vroeger had je minder komkommeritems, dat lijkt me wel een objectief feit.
Wat twee weken hier logeren betreft: daar moet ik nog éven op terugkomen. Wij bellen u.

Lewis | 26-06-15 | 23:22

Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:16
Ik heb geen geld om op vakantie te gaan , misschien is dit wel mijn geluk.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:20

Anders, ben jij dat?

Ome Gijs | 26-06-15 | 23:19

@Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:14
Gelukkig is het bijna zaterdag, nog een kleine drie kwartier wachten.

necrosis | 26-06-15 | 23:18

@Cuyahoga | 26-06-15 | 20:55
Kereltje brandt hier zijn vingertjes niet aan en twittert maar lekker veilig over het legaliseren van het homohuwelijk in de VS. De laffaard.

Afgeschminkte Bassie | 26-06-15 | 23:18

MRF2739 | 26-06-15 | 23:10
Het christendom heeft zich enigszins aangepast al is er nog veel te doen , de Islam zal zich nooit aanpassen aangezien deze volmaakt is , dus blijft erover dat mensen zich moeten aanpassen aan de Islam.
En als mensen dit niet vrijwillig doen dan maar met geweld.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:17

zelfs tijdens de ramadan kijkt de moslim de andere kant op , het is droevig maar helaas waar de aanslagen worden hier in Nederland nog tegen gehouden om dat het politieke klimaat voor moslims goed is .
Maar zodra dit veranderd , houd dan u hart maar vast .

witchmaster | 26-06-15 | 23:16

@Eurotokkie | 26-06-15 | 23:09
Zeker in die vakantie landen dus waarom het risico. De zon schijnt net zo lekker in... ehhh. Griekenland!

Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:16

@Lewis | 26-06-15 | 23:04
Ik heb binnenkort twee weken vrij.
Door omstandigheden heb ik mijn vakantie naar Tunesië moeten annuleren.
Mag ik een weekje bij jou komen logeren?
Ik neem alleen wat kleren en een pc met 50 TB aan muzakjes mee.....
*gnehehe*

necrosis | 26-06-15 | 23:14

Er was nog een 4-de aanslag: in Somalië.
30 VN soldaten dood.
Zoals ik al vaker heb geschreven, vrijdag is in islamistan plofdag.

Jan Dribbel | 26-06-15 | 23:14

@Dizzydent | 26-06-15 | 23:00
Wie de islam aanhangt, hangt dus ook de volgende teksten aan: www.thereligionofpeace.com/Quran/023-v...

Zulke idioten vertrouw ik dus sowieso voor geen 1 cent.
#Deislammoetverbodenworden

Wonderful-Life | 26-06-15 | 23:13

Liefde en vrede uit de naam van Islam. Maar het probleem gaat ginds op de lange duur wel opgelost worden. Want ze gaan allemaal hier komen.

Patatter | 26-06-15 | 23:12

@Benedict Broere | 26-06-15 | 22:49
Hoe eerder, hoe beter, Benedict. Dat mechanisme om de islam Europa uit te werken.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 23:12

Ik heb genoeg van sommige reageerders die het geweld van de vroegere Christenen vergelijken met de islam!

Het Christendom had ten tijde vd Kruisvaarders idd een geweldadig verleden, weliswaar van korte duur. Echter dit was ook een reactie op het geweld vd Ottomaanse overheersing c.q. moslim invasie vanaf het Midden Oosten tot aan de Portugal en Zuid Spanje toe (Cordoba, Sevilla). De Christenen werden in die periode onderdrukt en vervolgd en de Kruisvaarders wilden daar korte metten mee maken. De islam daarentegen voert al sinds de tijd van Mohammed tot en met heden oorlog met de rest vd wereld; ruim 1400 jaar met honderden miljoenen in totaal! En dit enkel alleen om wereldoverheersing, macht in de vorm van een wereldse kalifaat. WIe zich hier niet wil schikken moest dit met de dood bekopen. In essentie is de islam niets ander dan een fascistische cult waar zelfs Hitler een grote fan van was!

Wat mij verbaast is, ondanks het geweldadige kenmerk vd islam, waarom de moslim wereld niet bij zichzelf afvraagt of de islam en de Koran daadwerkelijk wel deugen. Heeft geen enkele moslim bij zichzelf afgevraagd of (in hun optiek) het wel klopt dat een God die eerst het leven heeft geschapen, de tien geboden heeft opgesteld, vervolgens mensen er ook nog toe dwingt om dat zelfde leven te beeindigen om i.h. paradijs te komen? Een God die het leven heilig vindt, maar tegelijkertijd mensen dwingt dit ook te beeindigen??? Klopt dat eigenlijk wel??? De onfeilbare God die zulke tegenstrijdigheden heeft...???? M.a.w. hebben de moslims nooit bij zichzelf gedacht dat de Koran misschien wel een grote leugen is??

MRF2739 | 26-06-15 | 23:10

@Lewis | 26-06-15 | 23:02
Hoezo rigoureus?
Als jij aangeeft dat iemand in jouw huis niet mag roken, schop je iemand die dat wél doet toch ook over de drempel?
En GeenStijl laat veel toe in 'eigen huis'.
Meer dan ik toelaat in mijn huis!

necrosis | 26-06-15 | 23:09

Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:05
Ja in welk land ben je zog veilig voor dit soort mensen , ze zitten overal.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:09

Fatwabuster | 26-06-15 | 23:05
I rest my case.

vmk | 26-06-15 | 23:09

Is dit https://twitter.com/Charles_Lister/status/614406705959600128 dezelfde dader als op plaatje 4 hierboven en zo ja ... wie heeft die citroen toegevoegd?

Watching the Wheels | 26-06-15 | 23:08

Vooraankondiging was afgegeven door IS:

„An die Christen, die ihren Sommerurlaub in Tunesien planen. Wir können euch nicht in unserem Land akzeptieren während eure Jets unsere muslimischen Brüder im Irak und Syrien töten, aber wenn ihr darauf besteht herzukommen, dann seht euch vor. Denn wir bereiten für euch etwas vor, was euch den Angriff auf das Bardo-Museum vergessen lassen wird.”

Armin Langbaard | 26-06-15 | 23:06

@Dizzydent | 26-06-15 | 23:00
Nu pas?

Afgeschminkte Bassie | 26-06-15 | 23:05

Dizzydent | 26-06-15 | 23:00

Ik denk dat onze islamitische medemens met duizenden morgen op de Dam staan en deze aanslagen afkeuren.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:05

@Fatwabuster | 26-06-15 | 23:00
--
Ken je Frits Bom nog.... veel mensen die naar Tunesie gaan weten waarchijnlijk niet eens waar het exact ligt. Laat staan dat ze zullen beredeneren dat er mischien wel eens een verhoogd risico zou kunnen bestaan.
--
https://www.youtube.com/watch?v=dwMnnmHpdbU

Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:05

@Fatwabuster | 26-06-15 | 23:00
--
Ken je Frits Bom nog.... veel mensen die naar Tunesie gaan weten waarchijnlijk niet eens waar het exact ligt. Laat staan dat ze zullen beredeneren dat er mischien wel eens een verhoogd risico zou kunnen bestaan.
--
https://www.youtube.com/watch?v=dwMnnmHpdbU

Mark_D_NL | 26-06-15 | 23:05

@vmk | 26-06-15 | 23:04
.
Pleurop lullo!

Fatwabuster | 26-06-15 | 23:05

@ necrosis | 26-06-15 | 22:58
Maar het is hier toch zeker geen Noord-Korea.
Of nog erger: Joop.

Lewis | 26-06-15 | 23:04

Ik wil zelf in actie komen want de mensen die erover gaan zijn incompetent. Net die correspondent bij Nieuwsuur geloof ik zei, alsof het een nieuwtje was: "Het zijn niet alleen de jihadisten die terugkomen die het gevaar vormen, maar er is ook een groep die hier is en tot dit in staat is. NO FUCKING SHIT SHERLOCK! Ik kan daar echt woedend om worden, dus je bent een journalist en je bent pas recentelijk tot deze ontdekking gekomen? Wat doe je dan heel de dag vraag ik me af, een beetje aftrekken en de avonturen van Karl Marx bestuderen?

pluk-87 | 26-06-15 | 23:04

Spreken is zilver. Zwijgen is goud. Mijn reet. Ik zal nooit zwijgen over deze doodseskaders

Hem | 26-06-15 | 23:04

@Lewis | 26-06-15 | 23:02
.
Kwestie van jezelf informeren als je hier als reaguurder aanmeld....... Spel tip 10: Weet waar je aan begint!

Fatwabuster | 26-06-15 | 23:04

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:52
Opvallend: een Godwin grijpt u direct aan, iets met bok
en haverkist.

Extreme left wing envealed.

vmk | 26-06-15 | 23:04

@ necrosis | 26-06-15 | 22:54
Ik zag het, ja. Nogal rigoureus.

Lewis | 26-06-15 | 23:02

Harry058 | 26-06-15 | 22:56
Ik denk dat het vakantieseizoen in Tunesië voorbij is en zo krijgt deze terrorist zijn zin , mensen bang maken.

Eurotokkie | 26-06-15 | 23:01

Ik begin de islamitische medemens te wantrouwen, schuivend richting haat. Naar om te schrijven, maar helaas waar.

Dizzydent | 26-06-15 | 23:00

@Mark_D_NL | 26-06-15 | 22:56
.
Waarom waarschuwen? Iedereen kan toch zijn eigen informatie op zoeken.... islamlanden moet je domweg mijden, als je dat niet doet dan loop je nu eenmaal het risico om, in het slechtste geval, met gestrekte kuiten tussen 6 plankjes weer op Schiphol aan te komen.

Fatwabuster | 26-06-15 | 23:00

Seifeddine Yakubi is een waardig navolger van de profeet. Er staat geschreven in de heilige koran zoiets als 'Dood de ongelovigen waar je maar kunt'. Seifeddine heeft zijn steentje bijgedragen. Tienduizenden zullen volgen als de westerse leiders het ware probleem, de islam zelf, niet als zodanig gaan erkennen en benoemen. En dat zullen ze niet gaan doen, want ze zijn als de dood voor de salafistische/wahabistische landen die bulken van het geld en waarvan de leiders en burgers graag hun rijkdom aanwenden om de verderfelijke westerse vrijheid om zeep te helpen om zich zo te verzekeren van een plekkie bij hun imaginaire boze 'Vriend' die zij Allah noemen. Het is waanzin, de islam, die langzamerhand de hele wereld zal overnemen. Omdat wij het toelaten en er niet tegen vechten.

Fijnstoffer | 26-06-15 | 22:59

@Fatwabuster | 26-06-15 | 22:51
Even opgezocht voor de letterlijke tekst:
"Gezeur
Het boeit ons niet als u de site niks aanvindt, een artikel vindt zuigen of hier niet meer wil komen - hou de eer aan uzelf en vertrek."

necrosis | 26-06-15 | 22:58

Ho! Stop. Gewoon even hier naar kijken en je beseffen dat we dit toch echt niet kwijt willen. Links en rechts hebben er niet zo heel veel mee van doen...

youtu.be/F2U2WFCXfkQ

Bad Karma | 26-06-15 | 22:57

@necrosis | 26-06-15 | 22:54
.
Kortom, discussie gesloten... ;-)

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:56

Het verbaast mij ook al een tijdje dat er geen waarschuwing uitgaat naar reizigers die landen zoals Tunesie willen bezoeken. Heeft men dit soort aanslagen niet zien aankomen bij de Europese geheime diensten?

Mark_D_NL | 26-06-15 | 22:56

Het ene moment lig je op je kleedje
En even later onder een kleedje

Harry058 | 26-06-15 | 22:56

Het leven is er wel een stuk overzichtelijker op geworden. Ik heb zelfs geen agenda meer nodig, zo eenvoudig is 't: op aanslagvrije dagen komt een er EU-naheffing en op naheffingsvrije dagen ontploft er ergens een bom, of wordt er iemand onthoofd zoals vandaag. 't Is een zero-sum game.

En er zit een soort ritme in dat met een beetje goeie wil tot het bekende sinterklaasrijmschema a-b-b-a a-b-b-a te herleiden valt. Bij b mot je gewoon binnenblijven.

Op naar een mooi sonnet!

Magdatkandat | 26-06-15 | 22:56

@Lewis | 26-06-15 | 22:45
SemperLibertas has left the building.

necrosis | 26-06-15 | 22:54

@eerstneukendanpraten | 26-06-15 | 21:26
Ik flikker in de supermarkt meestal wat ham/spek/varkenslappen in de halal schappen.
Pure hobby geworden.

Botte Hork | 26-06-15 | 22:54

Wim Venijn | 26-06-15 | 22:51

Islam en vrede komt wel door het filter heen.

Eurotokkie | 26-06-15 | 22:53

@vmk | 26-06-15 | 22:45
.
Nee dank je.... ik heb niet zo heel veel met volkerenmoord

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:52

Mikes43357369 wordt niks helaas.
Tunesië grenst aan Libie en dan zitten ze zo weer op de boot naar Europa.
Tussen de vluchtelingen uit Libie zitten ook Tunesiers en Egyptenaren.

Lilia2 | 26-06-15 | 22:52

-weggejorist-

vmk | 26-06-15 | 22:52

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:34
Overigens, wat is, los van het aantal, het verschil tussen 37 doden uit ideologisch standpunt vergeleken met een aantal miljoen vanuit ideologisch standpunt ?
Er moet een oplossing komen, dit kan niet langer meer doorgaan zo. Het zal binnenkort te laat zijn.
Om een waanzinnige conferentie te voorkomen dient er actie te zijn. We zitten wederom in eind jaren dertig.
Als het doorkankert dan zijn de rapen gaar.

vmk | 26-06-15 | 22:51

@Botte Hork | 26-06-15 | 22:41
Ik onderschrijf je suggestie, helaas deelt onze huidige regering die mening niet.
Wat dat betreft veel kudo's voor degene die die ene terrorist/ verwarde man door zijn kokosnoot heeft geschoten.
Die 'speciale politie' daar ziet er beslist daadkrachtiger uit dan in Nederland.

necrosis | 26-06-15 | 22:51

BlowingBubbles | 26-06-15 | 22:49
Natuurlijk mag Rutte wel aan onze vrijheid komen.

Eurotokkie | 26-06-15 | 22:51

@Lewis | 26-06-15 | 22:45
.
Waarde reaguurder, over smaak valt niet te twisten maar volgens mij zijn de huisregels duidelijk.... zie @necrosis 22.37

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:51

Trouwens. Ik kom wel door die joop-filter door hoor.

Wim Venijn | 26-06-15 | 22:51

Terecht einde voor een trieste rukkert.
Opslag en promotie voor de man van de headshot.
Een man met wél een toekomst.

Oktoberfest | 26-06-15 | 22:51

La Bailaora | 26-06-15 | 22:44

Ik pas. Zal ook niet meer reageren, ik ben er niet op uit je avond te verzieken met mijn negatieve gezeur. Doe als je wenst en stem PVV. Groet :-)

Rebellation | 26-06-15 | 22:50

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:03 Je bedoelt dat überhaupt sowieso wat er ook gebeurt aan allah akbar allah akbar soera zus soera zo, onthoofdingen, aanslagen, terreur, cartoonisten die in twee geschoten worden, enzovoort, en zo verder, dat men altijd tot de laatste snik… religie van de vrede… zo barmhartig… vol van vrede… enzovoort. Ik zie het ervan komen dat er een mechanisme in werking treedt, dat er op is ingericht om de islam Europa uit te werken. Simpelweg omdat teveel moslims te gestoord en destructief zijn om mee samen te leven.

Benedict Broere | 26-06-15 | 22:49

Ik hoorde ruggengraatloze Mark weer iets brabbelen over dat ze met hun poten van onze vrijheid moeten afblijven..... Nou, daar hebben ze niet van terug Mark!

BlowingBubbles | 26-06-15 | 22:49

Ik hoorde ruggengraatloze Mark weer iets brabbelen over dat ze met hun poten van onze vrijheid moeten afblijven..... Nou, daar hebben ze niet van terug Mark!

BlowingBubbles | 26-06-15 | 22:49

@La Bailaora | 26-06-15 | 22:18

100% Eens.

Desmoulins | 26-06-15 | 22:48

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:34
Lees de transcripts nog maar eens.

vmk | 26-06-15 | 22:45

@rambito | 26-06-15 | 22:40
'Nou mijnheer u kunt mijn reet kussen en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat dat geen pretje is.'

Want je uw reet komt net zo'n stank als uit je bek? Een schop onder je NSB hol kan je krijgen.

Botte Hork | 26-06-15 | 22:45

@ Lewis | 26-06-15 | 22:42
O, wacht, ik dacht dat die onderste foto die van de uitgeschakelde terrorist was. Dan ben ik het alsnog ook over die laatste foto eens met SemperLibertas.

Lewis | 26-06-15 | 22:45

@Rebellation | 26-06-15 | 22:42
Als jij die leider bent, laat het maar zien dan. Ik ben benieuwd. Zolang je dat niet doet ben je een negatieve zeurpiet, en dus onderdeel van het probleem.

La Bailaora | 26-06-15 | 22:44

@Chow | 26-06-15 | 22:22
Bij Joop modereert van Jole zelf volgens de mening van Van Jole.
Zijn woord is wet, sterk afwijkende meningen worden niet geplaatst.
Voor een levendige discussie moet je niet op Joop zijn, tenzij je uren, zo niet dagen wil wachten op een antwoord op een vraag.

necrosis | 26-06-15 | 22:44

rambito | 26-06-15 | 22:40
Idd gewoon op de PVDA blijven stemmen dan komt alles goed.

Eurotokkie | 26-06-15 | 22:43

@ Fatwabuster | 26-06-15 | 22:28
We uiten hier toch altijd allemaal ons ongenoegen? Daar is het GeenStijl voor.
Ik snap wel wat hij bedoelt, al geldt dat nou net niet voor dit ene voorbeeld van dat foto-onderschrift.

Lewis | 26-06-15 | 22:42

@miko | 26-06-15 | 21:29
Hahaha. Een gebed om honger van te krijgen!!!

upgent | 26-06-15 | 22:42

@Rebellation | 26-06-15 | 22:28
Je weet pas of ie deel uitmaakt van de kliek als ie een keer in het centrum van de macht heeft gestaan, nu is zo'n opmerking gratuit, want zonder bewijs. Dusssss, allemaal even op hem stemmen, dan zien we vanzelf wat ie gaat doen. Hij krijgt namelijk maar 1 kans.

WIJ hebben nu nog een kans, Door onze eigen verantwoordelijkheid te nemen. Wilders geniet van de aandacht maar is geen leider, Meer een autoverkoper.

Rebellation | 26-06-15 | 22:42

@necrosis | 26-06-15 | 22:12
Wat dacht je van sterph islam sterph!? Just a suggestion.

Botte Hork | 26-06-15 | 22:41

Wie nu nog niet PVV gaat stemmen is straks medeplichtig aan dit soort praktijken in NL.
Botte Hork | 26-06-15 | 21:49

Ben je wel goed bij je hoofd? Je reageert als een doorgedraaide moslim: de schuldvraag oproepen. Stem je geen PVV dan ben je fout. Soenieten Sjiieten of hoe heten ze allemaal.
Nou mijnheer u kunt mijn reet kussen en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat dat geen pretje is.

rambito | 26-06-15 | 22:40

Drs. D. | 26-06-15 | 21:08: "Last minute Tunesië zal nog nooit zo goedkoop zijn geweest."

"Last minute Tunesië" - dat krijgt toch wel een heel nare bijbetekenis.....

Dr. Dr. Bartholdy | 26-06-15 | 22:40

@Rebellation | 26-06-15 | 22:36
Dan niet niet miepen en gewoon op Wilders stemmen.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:40

@handsomeboy@euduardo... Tunesië heeft veel meer te bieden dan all in ressorts.
Ben er een jaar of viif geleden geweest met mijn dochters.
Toen was het veilig.
We hebben een meerdaagse safari gemaakt(wilde beesten waren de wilde kamelen)
En het land heeft veel te bieden cultureel en bezienswaardig.
El jem is een stuk mooier dan het colloseum.
Staande in de nog intacte kerkers en je hebt gladiator gezien waan je je zo in die tijd.
De olijfstruikenvelden waar de film is opgenomen zijn heel mooi om te zien.
Net als de dorpjes waar de Tunesiërs in de bomen klimmen en je ziet hoe deze landbouwers echt wonen.De grote steden zijn erg modern en heeft een Italiaans sfeertje.Op de enkele moskee na natuurlijk.
Douz de poort van de sahara waar de Sahara echt mooi is en niet zoals in Egypte smerig en hard.Kameelrijden met Toerags om je heen die met grote zwaarden een show opvoeren.
Zoutvlakten waar je de een na de andere fata morgana ziet.Rotswoningen uit StarWars.
Vondt het een heel mooi en interresante land.Paar daagjes uit rusten bij het resort erna was natuurlijk ook niet verkeerd.
Dus geef niet meteen af op die tokkies er is genoeg te doen in dat land.
Niet iedereen vreet zich daar alleen maar vol.
Nu zou ik er zelf ook niet heen gaan overigens.Het land grenst aan Libie en Algerije.En vanuit de Sahara zou Is zelf nog makkelijk de resorts in kunnen vallen.Er is daar uren niks... op een paar kleine dorpjes na een ook geen leger die de wegen controleert zoals in
Egypte.

Lilia2 | 26-06-15 | 22:39

Waar doet deze aanslag aan denken?
Bombay enige jaren geleden.
Ook een bootje met zwaarbewapende verwarde mannen.

Jan Dribbel | 26-06-15 | 22:37

Het is een aanslag van een individu ( lone wolf ), Dus je kunt geen link leggen naar de Islam.
_ Joop.nl Modes Off_

Eurotokkie | 26-06-15 | 22:37

@SemperLibertas | 26-06-15 | 22:21
Het staat je vrij om je GS-lidmaatschap in te leveren.
Uit de huisregels:
Hou de eer aan jezelf en vertrek.

necrosis | 26-06-15 | 22:37

@Rebellation | 26-06-15 | 22:16
Richt hem dan op! Een rechtse anti-islampartij.
Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:17

Dat zou ik niet kunnen Lewis. Ik voel mij meer thuis in een militaire hiërarchie. Daarnaast ben ik vader van 4, moet ook 65 plus uur per week werken en ik mis de knowhow om dergelijke organisatie te leiden. Ik ben van nature erg directief in mijn leidinggeven, politiek houd ik mij ver van. Maar hoop van harte dat er een partij komt met mensen die het gezond boerenverstand boven het pluche van Den Haag gaan stellen. Het wordt echt tijd dat Nederland gaat herstellen van een zwaar gezwel. Ik zie de politiek als de beroemde "zachte heelmeester die stinkende wonden" maakt.

Rebellation | 26-06-15 | 22:36

@vmk | 26-06-15 | 22:29
.
Verwijzen naar één van de meest waanzinnige conferenties van de geschiedenis, waarbij het masterplan is vastgesteld om een heel volk uit te moorden..... is nou niet bepaald kies.... zelfs een beetje dom!

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:34

Meer dan 2 moslims bij elkaar zetten = aanslagen, moord, haat etc. In Nederland zijn er maar 1.000.000. 1 miljoen mensen die ons haten maar wel ons geld/mobieltje/woning willen hebben.

funkyd | 26-06-15 | 22:34

op Joop.nl wel ruim baan voor de koning van de vijfde kolonne .. 'Rutte moet in Marokko op zoek naar radicaliseringsexperts' ... tuurlijk joh

(c)ZWITSUL | 26-06-15 | 22:33

@Rebellation | 26-06-15 | 22:28
Je weet pas of ie deel uitmaakt van de kliek als ie een keer in het centrum van de macht heeft gestaan, nu is zo'n opmerking gratuit, want zonder bewijs. Dusssss, allemaal even op hem stemmen, dan zien we vanzelf wat ie gaat doen. Hij krijgt namelijk maar 1 kans.

La Bailaora | 26-06-15 | 22:33

Als ik lees dat deze reli-idioot "luchtvaartstudent" was, lopen me de rillingen over de rug.....*iets met 9/11*.

jipje | 26-06-15 | 22:33

@ren-forrest-ren-e | 26-06-15 | 20:47
Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:30

Misschien dat we maar eens een Waanzinnige Zee conferentie er tegen aan moeten gooien ?
Even vastleggen wat de plannen zijn.
Dit kan niet langer meer.

vmk | 26-06-15 | 22:29

@SemperLibertas | 26-06-15 | 22:21
.
Niemand verplicht je hier om te reaguren en als je kritiek hebt kan je misschien beter een mail sturen naar de Redactie.... heeft wellicht meer succes dan je ongenoegen hier te etaleren.
.
Succes!

Fatwabuster | 26-06-15 | 22:28

@Rebellation | 26-06-15 | 22:09
Ik zou ook graag een fatsoenlijke rechtse partij stemmen met wat intelligentie en niveau, maar het is hier nogal een Wilders secte af en toe.
En islam is kut, voordat iemand mij nog in het Joop kamp plaatst.
Ronman2k | 26-06-15 | 22:16

Weet je, wij zijn Door ons politieke stelsel geboeid in een illusionele democratie met als resultaat een vals gevoel van vrijheid. Wilders heeft mooie woorden waarmee hij feilloos weet om te gaan. Maar oplossingen heeft hij echt niet. Hij maakt namelijk deel uit van die kliek uit Den Haag. Er zal ook in Nederland ooit een grens bereikt worden en dan wordt er afgerekend met al dat politiek geouwehoer. Jij en ik zullen elkaar straks hard nodig hebben, we moeten gewoon weer leren onze verantwoordelijkheid te nemen en deze niet continu af blijven schuiven op de politiek. Met mensen als die student die al die moorden heeft gepleegd valt niet te praten ben ik bang.

Rebellation | 26-06-15 | 22:28

seifedine of saif al-dien / saif ad-dien (سيف الدين) betekent: het zwaard van de godsdienst. Aangezien er in islamitische zin maar een echte godsdienst is en alle andere geloven / andere mensen ongelovigen zijn doet deze jongeman wat zijn naam hem opdraagt: hij past het zwaard toe in naam van de islam. Wat mij betreft mag hij gevierendeeld worden, zelfs als hij al dood is.

GeenTheeDrinker | 26-06-15 | 22:22

Benedict Broere | 26-06-15 | 21:58

De joop censuur is inderdaad zo ontzettend belachelijk dat het niet meer af te schuiven is op moderaten op "fatsoen".

Chow | 26-06-15 | 22:22

@La Bailaora | 26-06-15 | 22:20
*vredespijp roken doet*
Ugh.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:21

-weggejorist en opgerot-

SemperLibertas | 26-06-15 | 22:21

Rammstein | 26-06-15 | 21:36

Ich, ich habe du nichts gefragt.

ren-forrest-ren-e | 26-06-15 | 22:21

@Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:17
Geeft niet, leg de strijdbijl neer.

La Bailaora | 26-06-15 | 22:20

@Rebellation | 26-06-15 | 22:09
Dus als je wil bezuinigen ben je links en als je belastingen wilt verhogen (VVD + PvdA) ben je rechts? Zoiets? En als je wilt zorgen dat je geen naheffingen wilt van Brussel via het ESM, en daarvoor zelfs naar de rechter loopt ben je links? Dat Geert Wilders voor AOW opkomt betekent dat ie sociaal is, en dat heeft niets met socialisme te maken. Socialisme is anti-sociaal.

En dat je terwijl de islam dreiging elke dag dichterbij komt over links rechts begint te zeuren toont ook nog aan dat je je prioriteiten verkeerd hebt liggen, of ben je een trol?

La Bailaora | 26-06-15 | 22:18

@La Bailaora | 26-06-15 | 22:10
Parsons begon!

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:17

Krijg je daar nou studiepunten voor van de IS-uni?

Binnenbaan | 26-06-15 | 22:17

@Rebellation | 26-06-15 | 22:16
Richt hem dan op! Een rechtse anti-islampartij.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:17

@Rebellation | 26-06-15 | 22:09
Ik zou ook graag een fatsoenlijke rechtse partij stemmen met wat intelligentie en niveau, maar het is hier nogal een Wilders secte af en toe.

En islam is kut, voordat iemand mij nog in het Joop kamp plaatst.

Ronman2k | 26-06-15 | 22:16

@Rebellation | 26-06-15 | 22:09
Sorry dat ik langs je heen praatte. Noem eens een rechts alternatief voor de PVV.
Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:11

Dat is het probleem Lewis, dat is er nog niet. Ik denk alleen dat die club ons ook niet brengt wat wij graag zouden willen. Ik hoor Wilders graag, maar vrees voor zijn dubbele agenda. Maar ik kan me vergissen hoor.

Rebellation | 26-06-15 | 22:16

@ hotmint | 26-06-15 | 21:21

Hou toch op met liedjes voor de vrede ! Alsof zoiets helpt.

edelweiss | 26-06-15 | 22:13

@Botte Hork | 26-06-15 | 21:28
Die heeft zojuist ingeklokt. (22:08)

Cuyahoga | 26-06-15 | 22:13

Oh nee, ik wil nog veel meer kwijt.

Rebellation | 26-06-15 | 22:12

Dit is dus helemaal niet gebeurd. Want de linkse allesweters op het internet zeggen altijd dat het enkel en alleen komt omdat Islamitische jongeren helemaal geen kansen en opleiding hebben. Educatie is de sleutel, je weet zelluf.

Oftewel, dit moet wel een Joods... euh... Zionistische complot zijn.

Piet van het Padje | 26-06-15 | 22:12

Vanochtend ging ik deur uit om te werken, vlak na het verschijnen van het onthoofdingstopic bij Lyon.
Nu ben ik net thuis en lees ik dit....
*geen woorden voor*

necrosis | 26-06-15 | 22:12

Maar goed, de zon is onder dus er mag weer gevroten worden. Energie voor een nieuwe dag islam.

basweetutwel | 26-06-15 | 22:12

@Rebellation | 26-06-15 | 22:09
Sorry dat ik langs je heen praatte. Noem eens een rechts alternatief voor de PVV.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:11

@mikes43357369 | 26-06-15 | 21:27
Prachtplan! Maar als de EU ooit tot zoiets zou besluiten zijn we 3 eeuwen verder. Want er zal wel weer een Europees verdragje of convenantje zijn waardoor het allemaal niet kan en niet mag. Europese toeristen van hun zonnebedjes af schieten mag overigens ook niet, maar op de een of andere manier helpt daar geen enkel Europees verdragje en convenantje tegen...

medusa324 | 26-06-15 | 22:11

@Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:06
Geen ruzie maken heren, jullie vechten voor dezelfde zaak.

La Bailaora | 26-06-15 | 22:10

Heb zo'n vermoeden dat we langs elkaar heen communiceren Lewis. Maar ik blijf erbij dat de PVV mij te links is. Die brengen ons niets.

Rebellation | 26-06-15 | 22:09

-weggejorist-

Gnübwoefel | 26-06-15 | 22:08

@Rebellation | 26-06-15 | 22:01
Dus dat is wat je graag kwijt wilde?

sjoost | 26-06-15 | 22:08

Toch niet uit naam van de religie van vrede en liefde? Kan het mij haast niet voorstellen. Totaal niet.

Klaus Herzog | 26-06-15 | 22:08

Dat weet ik. Maar ik doelde meer op de "last" die we in Nederland van die clubs hebben tov de volgers van de religie van de vrede. Wie en wat er lid is van die clubs zal me een zorg zijn.

Rebellation | 26-06-15 | 22:06

@Parsons | 26-06-15 | 22:04
Idioot. Wie niet stemt is medeplichtig. Die geeft Rutte met zijn Fijne Ramadan! de vrije hand.

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:06

@Rebellation | 26-06-15 | 22:01
We hebben het nu dus over de moslimmoordenaar van Sousse. Die klootzak die 37 ongelovigen vermoordde eerder vandaag. Hiezo weet jij dat niet, dude?

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:04

@Botte Hork | 26-06-15 | 21:49
Wie nog stemt is medeplichtig.

Parsons | 26-06-15 | 22:04

@Benedict Broere | 26-06-15 | 21:58
Je krijgt zowat alles door joopse censuur, mits je het woord *überhaupt* in je plempsel gebruikt. Of *sowieso*, dat werkt ook. Allebei is überhaupt sowieso altijd beter. Probeer maar!

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 22:03

Je gaat naar Tunesië omdat het goedkoop is. Onvriendelijk (vrouwonvriendelijk) personeel en de club is moslim.

weldoender69 | 26-06-15 | 22:02

@miko | 26-06-15 | 21:29
Ramen !

Wijze uit het Oosten | 26-06-15 | 22:02

Ach.. verwarde moslim heeft niets te maken met inteeltvolk, pedoprofeten, achterlijk geloof enz.. gewoon een verwarde man niks bijzonders.

pinkelotje | 26-06-15 | 22:01

Wat bezield je om in een bootje een strand op te varen en willekeurig mensen te gaan lopen afschieten. Oh.. ja hij was bezield door het geloof van de liefde. Even vergeten.

Dirk III | 26-06-15 | 22:01

@Rebellation | 26-06-15 | 21:49
Ja hoor,....... wist je dat satudarah veel Marokkanen telt? net zoals No Surrender Turken?

miko | 26-06-15 | 22:01

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 21:58

Over het volledige programma van de PVV. Doe mij maar een partij die wat rechtser is.

Rebellation | 26-06-15 | 22:01

Wat 1 terroristje een land kan aandoen
zo makkelijk heb je het als IS
tijd voor onorthodoxe maatregelen

nemeton | 26-06-15 | 22:01

het is weer Ramadan

Rijole | 26-06-15 | 22:00

Een potentiele zelfmoordpiloot uitgeschakeld...

ThePeet | 26-06-15 | 22:00

Tunesië, wat n ongelooflijk kutland met kutmensen met een kutmentaliteit. Gewoon ronduit kut!

Aanmodderfakker | 26-06-15 | 21:59

@Rebellation | 26-06-15 | 21:57
Waar heb jij het over?

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 21:58

XaleX_2 | 26-06-15 | 21:35 Ik zie ook die ontkenning. Maar als je dan in JOOP een vernietigende respons aanlevert – met gewoon citaten uit de Koran - dan komt-ie niet door de censuur. Er is de ene en absolute waarheid dat de islam de religie van de vrede is, en wie daar kritische kanttekeningen bij plaatst is een racist. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...

Benedict Broere | 26-06-15 | 21:58

Moge die Godvergeten klootzak Seifeddine Rezgui Yakubi branden in de ergste hel denkbaar.

henkvaningrid | 26-06-15 | 21:57

Stap eens over het populistisch geouwehoer van die PVV heen, die zijn zo links als wat.

Rebellation | 26-06-15 | 21:57

He. Bah. Ik ben mijn login voor Joop vergeten.
Ik wilde een beetje linkse tekst neerzetten.
Een hart onder de riem steken voor onze wegkijkerTs, zeg maar.
Probeer ik het hier wel. Copy past ik hem als ik hem weer kan herinneren.

Oke, misschien moeten we toegeven dat het inderdaad een moslim is geweest.
Maar die jongens en meiden hebben het ook erg moeilijk. Het is ramadan. Ze hebben honger. En begrijp dan dat ze hun geloof willen belijden. En hoe erg het ook is, dit schrijft het geloof voor. Kunnen we niets aan doen. En wie zijn wij om hun te beoordelen. Met onze westerse normen en waarden. We moeten het gewoon accepteren dat het geloof nog een omwenteling moet ondergaan.
Een soort verlichting. Het duurt even. Het kost misschien een paar doden. Maar wat voor geweldige en verlichte gelovigen krijgen we dan uiteindelijk voor terug. Ga naar een moslim land op vakantie. En als u toch opgeblazen wordt of uw naasten, ze zijn echt wel lief hoor.

Wim Venijn | 26-06-15 | 21:56

In andere landen noemen ze hem Seifeddine Yacoubi of Seifeddine Rezgui. Over de voornaam schijnt minder twijfel te zijn.
twitter.com/search?q=seifeddine&s...

Lewis Lewinsky | 26-06-15 | 21:55

@Rebellation | 26-06-15 | 21:51
Landverraad.

Botte Hork | 26-06-15 | 21:54

Leuk al die experts die alles weten over magazijnen van AK's. Lekker in details terug vallen om het vooral niet over het grote plaatje te hoeven hebben.

Lifecanbesimple | 26-06-15 | 21:53

@Lupuslupus | 26-06-15 | 21:05
.
Ik ben 10 jaar geleden in Tunesië geweest en heb niets van minachting gemerkt, hele land doorgereisd tot diep in de woestijn.... prachtig land, veel Romeinse overblijfselen.
.
Uiteraard waren er ook minpunten, resorts zwaar bewaakt inclusief roadblocks en dat is een rare gewaarwording. Tevens vreselijk opdringerige mannen in Tunis en andere steden waar markten zijn....

Fatwabuster | 26-06-15 | 21:52

Wie nu nog niet PVV gaat stemmen is straks medeplichtig aan dit soort praktijken in NL.
Botte Hork | 26-06-15 | 21:49

Wat doen die dan?

Rebellation | 26-06-15 | 21:51

Wie nu nog niet PVV gaat stemmen is straks medeplichtig aan dit soort praktijken in NL.

Botte Hork | 26-06-15 | 21:49

Doe mij dan toch maar een 1% motorclub in de buurt...
Rebellation | 26-06-15 | 21:35
Nee, praat niet zo dom. Die nep engels horen nergens thuis.
Normpje | 26-06-15 | 21:39

Denk dat we die jongens straks nog hard nodig gaan hebben tbh.

Rebellation | 26-06-15 | 21:49

@ miko | 26-06-15 | 21:21
Ja, tuurlijk, mijn (cryptische) punt was dat het al een héle verbetering zou zijn als we nog maar een paar keer per jaar met islamitische aanslagellende te maken hadden.
En wanneer het vóór vorige week de laatste keer was dat een blanke in de westerse wereld meerdere niet-blanken vermoordde weet ik eigenlijk niet. Lijkt me in elk geval een aardig poosje geleden. Ja, die nitwit op die parkeerplaats in Amerika, maar was een parkeerruzie dacht ik.

Lewis | 26-06-15 | 21:47

@Wim Venijn | 26-06-15 | 20:49
Ik niet.

Want wat je weet kun je voorspellen.

Parsons | 26-06-15 | 21:46

Elke aanslag is de juiste PR voor moslims. Die religie vd haat kan mij niet genoeg wereldwijde afkeer en haat oogsten. Ga zo door, strandgangers afslachten is PR-technisch weer meesterlijk afstralend op jullie als gekkies groep. Er moet echter nog heel veel meer gebeuren zoals vandaag wil het geestelijk gehandicapte linksvolk in Europa een omslag maken. Zalig zijn de dommen. Af en toe een terreurweek ipv een terreurdag zou alles wat meer in een versnelling zetten. De Peggolt ziekte is dan wel ziekelijk hardnekkig, ook De Dommen zijn op een begeven moment moe en murf uitgeluld over dat het allemaal meevalt.

Koettoerk | 26-06-15 | 21:46

@ymoontour | 26-06-15 | 21:28
Voor de AK74 zijn 60 clips beschikbaar.
Als je daar een paar stoten mee lost lijkt het voor veel mensen veel meer schoten te zijn.
Twee clips aan elkaar maakt 120 schoten en een of twee aan een koppel kom ik al gauw aan een paar honderd kogels.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat meneer best een zooi kogels bij zich kan hebben gedragen. ooggetuigen zeggen vaak maar wat en hebben iets anders gezien dan er werkelijk was en iets anders gehoord dan dat het werkelijk klonk.

miko | 26-06-15 | 21:44

Over 80 jaar, dan spreken ze in een nostalgische bui over 'weet je nog, toen de islam nog bestond en toegestaan was?' - Net zoals wij nu over het nazisme spreken.

Hoop ik.

Want de eerste linkse knuffellul die nou weer komt roepen dat dit allemaal niks zegt over de islam, die sla ik uiterst Christelijk op beide wangen. Heel hard. Tandjes spugen.

Kameroudste | 26-06-15 | 21:43

Maar goed, de bouw van het multi-mega-IS-opleidingsinstituut in Gouda zal nu wel voorlopig uitgesteld worden na een dag als vandaag, toch?
Toch?

Cuyahoga | 26-06-15 | 21:42

Islam is wederom 100% vrede.

DanDatDus | 26-06-15 | 21:42

Die plastic ligstoeltjes...

sjoost | 26-06-15 | 21:41

Die reacties op Joop.nl zijn echt tenenkrommend. Zelden zoveel wegkijken en domheid bij elkaar gezien. Er is er zelfs een die het heeft over het onfatsoen van de badgasten die zich tijdens de ramadon allinclusive zitten vol te vreten.
Man man man man.

Afgeschminkte Bassie | 26-06-15 | 21:40

Maak je niet druk Pechtold en de rest van de wegkijkers,`t is maar een incidentje bedankt ,binnenkort in meerdere theaters.

gelukzoeker | 26-06-15 | 21:40

Godverdomme GS, moet dat, zo'n autostart van dat L1-videootje? Schrik me te pletter.

Kameroudste | 26-06-15 | 21:39

Doe mij dan toch maar een 1% motorclub in de buurt...
Rebellation | 26-06-15 | 21:35
Nee, praat niet zo dom. Die nep engels horen nergens thuis.

Normpje | 26-06-15 | 21:39

Het was weer een dag vol liefde en vrede dankzij de...

Rest In Privacy | 26-06-15 | 21:38

@Normpje | 26-06-15 | 21:35
Ja maar dan moeten ze juist géén aidscentra opzetten.

Lupuslupus | 26-06-15 | 21:37

@eerstneukendanpraten | 26-06-15 | 21:26
LOL!

Hufter | 26-06-15 | 21:37

ren-forrest-ren-e | 26-06-15 | 20:47

U kunt ook gewoon niet reageren. Stakker.

Rammstein | 26-06-15 | 21:36

Ze schijnen daar bij het islamitisch kalifaat massaal AIDS-centra op te zettten omdat iedereen elkaar neukt. Kerels verkrachten eigen strijders. Ze roeien elkaar uit.

Normpje | 26-06-15 | 21:35

Doe mij dan toch maar een 1% motorclub in de buurt...

Rebellation | 26-06-15 | 21:35

Nog een pareltje van een artikel in reactie op de aanslagen: http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/32830_samen_tegen_elke_vorm_van_geweld_juist_nu/

Het heeft NIETS met de islam te maken, dat jullie het even weten. Ik ga daar niet een account aanmaken en reaguren, maar ik zou tegen hem zeggen dat hij juist een nepmoslim is en de terroristen en die IS psycho's de ware islam in praktijk brengen volgens de letter van de koran. Er is toch echt maar één koran!

XaleX_2 | 26-06-15 | 21:35

Islam is het Ebola onder de religie's.

Botte Hork | 26-06-15 | 21:34

Effe iets anders. Bij vogelgriep worden alle vogels in een straal van x km geruimd: om er alles aan te doen om verspreiding verder te voorkomen. Idem. Bij mond en klauwzeer, varkenspest, etc. Kunnen wij dit concept niet breder inzetten?

Drs. D. | 26-06-15 | 21:31

Dus hij had ook nog eens gezellig aan vliegtuigen kunnen knutselen ?

FapMaster | 26-06-15 | 21:31

mikes43357369 | 26-06-15 | 21:27
Prima plan, ergo: dat maakt het bij voorbaat kansloos om door politici opgepikt te worden.

Kapitein Stijlvol | 26-06-15 | 21:29

@miko 18 jaar operatief geweest. jij?
En zelfs met je visie van dubbel-tape, alhoewel contra beter hanteert, ga je nog bij lange na niet halen wat er verschoten is.
Op tenue zij ik geen bags. Dus waar is het??

ymoontour | 26-06-15 | 21:28

We mogen er niks van zeggen en ondertussen slachten de moslims ons af.

roze_bril | 26-06-15 | 21:28

Op Joop.nl

peter h, vr 26 juni 2015 17:47 Reageer op peter

peter Het onthoofde slachtoffer was de baas van de dader blijkt nu.

Wellicht toch 'gewoon' een doorgedraaide medewerker die teveel IS filmpjes gekeken had, afschuwelijk natuurlijk maar niet per definitie terrorisme.

Als een blanke 9 zwarten doodschiet dan is het volgens de republikeinen een 'accident', als een moslim iets doet is het gelijk een aanslag?

___

Bakito? Ben jij dat?

Botte Hork | 26-06-15 | 21:28

Dit betekent de nekslag voor het toerisme in tunesie. Er is echter ook een kans. Tunesie kan een groot opvangkamp voor asielzoekers en vluchtelingen openen waar europa betaald al zijn vluchtelingen naar toe kan sturen.
Europa is in een klap van alle vluchtelingen af. Stel Europa betaald 5000 euro per vluchteling per jaar dan betekent dat bij een miljoen vluchtelingen 10 euro per Europeaan.
Als dit bekent wordt dat ze na Tunesie worden gestuurd neeemt automatisch het aantal vluchtelingen af tot 0. Hiermee helpen we een land dat democratisch voor seculiere partijen heeft gestemd en we helpen onszelf.

mikes43357369 | 26-06-15 | 21:27

Ik ga uit overtuiging al nooit naar een moslimland op vakantie en koop in de supermarkt ook nooit producten die uit een moslimland afkomstig zijn. En dat al zeker meer dan 15 jaar. Wat ben ik toch een ongelooflijk goed mens...

*samen met Timmerfranz nog een zakdoek volsnuit*

eerstneukendanpraten | 26-06-15 | 21:26

Maar goed 37 in Tunis een paar in Frankrijk en dan Koeweit nog dan worden die veertig van Richard Jansen ook weer weg gestreept.

miko | 26-06-15 | 21:26

@miko | 26-06-15 | 21:14
Whoops sorry, ik wist niet dat je van de BOLOGNESE hield!

upgent | 26-06-15 | 21:25

@atheïstisch stemvee | 26-06-15 | 21:11
En een nieuw vertrekgebied voor dobbernegeres.

miko | 26-06-15 | 21:25

Maar de arabische lente was toch ook in Tunesië geweest?

ElMatadero | 26-06-15 | 21:25

@Wim Venijn | 26-06-15 | 21:15
HEAR HEAR!

upgent | 26-06-15 | 21:24

De schuld van ome Geert en van de Joden natuurlijk. Deze mensen doen niet aan introspectie.

frisenfruitig | 26-06-15 | 21:24

De schuld van ome Geert en van de Joden natuurlijk. Deze mensen doen niet aan introspectie.

frisenfruitig | 26-06-15 | 21:24

Beter dat deze student luchtvaart kapot is. Met een afgemaakte opleiding had hij meer slachtoffers kunnen maken dan 37.

Arbijan | 26-06-15 | 21:24

@Drs. D. | 26-06-15 | 21:08
Nooit was last minute zo waar.
Volop last minute in arabierenstan

miko | 26-06-15 | 21:22

Handsomeboy, jaja zeker weer die 'vanaf' prijs.

Drs. D. | 26-06-15 | 21:21

Vanwege de referentie naar joop.nl, dacht ik, goh laat ik daar eens kijken hoe er op de terreur du jour gereageerd wordt.
.
Nou, zoals verwacht is het een groot wegkijken, met weinig of geen kritiek richting islam. Het gebreuren in Frankrijk is een "arbeidsconflict".

De "mooiste" kop-in-het-zand reactie wil ik jullie niet onthouden en staat hier onder integraal van ene niels ssss.
Slaap zacht....

==========================

we moeten als mensen proberen om vrede met elkaar te hebben.
er zijn een paar hele mooie songs voor vrede....

bv google eens

reba mcentire - pray for peace

het unieke van reba is dat ze republican is en evengoed erg sociaal en ook voor de wereldvrede is. ook is ze erg voor homorechten....

hier iets over de achtergrond van het lied en een comment:

Reba McEntire:
The idea to write the song “Pray For Peace” came to me last year as I was walking on our place in Gallatin, Tn. For days I’d sing, “Pray for Peace”, over and over. It wasn’t until several months later did the other parts start to fall in place. Some, not until we got into the studio to record it.

I feel this song is a gift from God. I have never worked on a song as long as this one. It went from a bass drum, fiddle and singers to guest artist singing with me, adding more instruments and even a choir and a bagpipe!

It’s an act of perseverance, prayer, hope, fellowship and mostly love.

• Alma Rojas If everybody will pray for peace, it will be a different world, thanks Reba for this beautiful message.
138 • 21 juli 2014 om 9:09
•
Reba McEntire: You're very welcome!!

hotmint | 26-06-15 | 21:21

@Lewis | 26-06-15 | 20:51
Eens in de vijf jaar of vijf keer in een jaar??

@naraga | 26-06-15 | 21:02
Aha ziew je wel!! opgelost, de chef heeft het gedaan.
Wederom heeft het niets, maar dan ook helemaal niet met Islam te maken.
Die zionisten krijgen ook niks voor elkaar, tot op heden is elke -islamitische- zionistische aanslag door zien!!

miko | 26-06-15 | 21:21

ik ben het zat, c'est ca.

Dit gezegd hebbende: Alle niet-aangepaste moslims linea recta terug naar het thuisland, dwingend en zonder restricties. Ik heb genoeg Moslim-leerlingen waar ik m'n hand voor in het vuur zou willen steken, maar het geteisem dat onze samenleving ontwricht ( voornamelijk inteelt-Marokkanen) weg, opgepleurt en weggejorist. Wordt het in dit land een stukje aangenamer.

Yoshidepossi | 26-06-15 | 21:20

Ik pleit voor WOIII. Het is even kut, maar dan zijn we wel verlost van de middeleeuwers en kan de mensheid weer verder.

Botte Hork | 26-06-15 | 21:20

@atheïstisch stemvee | 26-06-15 | 21:11
Mensen-(Slaven)handel, sextoerisme, kinderprostitutie, ze hebben nog wel meer niches in de regio waar ze sterk in zijn.

Handsomeboy | 26-06-15 | 21:17

Aha, gevalletje geen stageplek wegens discriminazie, neem ik aan....

Hufter | 26-06-15 | 21:15

Over Joop gesproken,

Quote van Ahmed Marcouch:

"En laten we de moslimgemeenschappen niet zo laten tobben en ploeteren in hun zoektocht naar weerbaarheid."

Zegt hij over de Nederlandse moslimgemeenschap die tientallen haatsjeiks uitnodigt om hier hun haat te kunnen verspreiden. Het slachtofferschap straalt er weer vanaf bij Achmed. Verder heeft hij het over het importeren van kennis uit Marokko, want daar snappen ze het wel en weten ze hoe ze met de islam moeten omgaan. Nee dus, Marokko is een zwaar kutland juist door de islam daar, niks importeren!

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/32831_premier_rutte_moet_op_zoek_naar_juiste_radicaliseringsexperts/

XaleX_2 | 26-06-15 | 21:15

Cultureelgenetische haat. Het wordt alleen maar erger..

Antitheïst | 26-06-15 | 21:15

@upgent | 26-06-15 | 21:03
Mensen die leven in een fantasiewereld waarbij mensen doden het hoogste doel is, en nog meer punten scoort bij het martelaarschap, hebben geen enkele reden meer om te blijven leven.

Wim Venijn | 26-06-15 | 21:15

@upgent | 26-06-15 | 21:03
Helemaal niks in naam van het Spaghetti monster!! Aaargh!
Heiligschennis matie!

miko | 26-06-15 | 21:14

@Drs. D. | 26-06-15 | 21:08
'Last minute Tunesië'
*...*

Cuyahoga | 26-06-15 | 21:12

@Drs. D. | 26-06-15 | 21:08
377 euro op neckerman voor 8 dagen in het Impérial Marhaba, morgen vertrekken.

Handsomeboy | 26-06-15 | 21:12

Wat ik bovenal triest vind is dat Tunesië afhankelijk is van toerisme. Was de vorige aanslag al een enorme klap, nu is het over en uit met het toerisme daar. Wat rest is armoede en tijd. Ontwrichting en radicalisering zijn onderweg.
En de Deash afgod zag dat het goed was...

atheïstisch stemvee | 26-06-15 | 21:11

"Lone wolf"

Met zijn roedel(I.S) is het begrip dat een groep hondsdolle, wolven, aanduidt waar een sterke hiërarchie heerst.
Ieder lid van de roedel weet zijn plaats in de hiërarchie.

Lone an me re*t .

The real Flex | 26-06-15 | 21:09

Last minute Tunesië zal nog nooit zo goedkoop zijn geweest.

Drs. D. | 26-06-15 | 21:08

Wat zal de dag van morgen ons brengen?

ElMatadero | 26-06-15 | 21:08

Wij gaan Europa in, wij gaan Europa in

Progresievelng | 26-06-15 | 21:08

Ruim duizend Soussenaren zijn naar IS getrokken dus krullebol vond dat ie ook een daad moest stellen.

PrinsesStoepje | 26-06-15 | 21:08

Het sociaal-economische argument kan terecht waar het ook thuishoort: de prullenbak. Dit is de islam en ieder weldenkend mens zou daar een afkeer van moeten hebben.
De algemene termen als ''schutter'' en zelfs ''terroristen'' dekken de lading niet meer. De vijand is onder ons en daar zit dan ook het grote probleem. Die aardige buurman, slager whatever kan blijkbaar binnen de kortste keren veranderen in een bloeddorstige aanhanger van Mohammed, de tyfus zij met hem.
De scheidingslijn is heel dun wanneer men nooit maar dan ook nooit de hand in eigen boezem steekt dan behalve wat obligate verklaringen als 'dit heeft niets met de islam te maken' etc. etc.

Desmoulins | 26-06-15 | 21:07

Van familie die heel veel gereisd heeft (Israël, diverse landen in Zuid Amerika, Kenia en ja, ook Tunesië) hoorde ik 20 jaar geleden al dat Tunesië het ergste land is waar je als toerist heen kunt gaan. Je wordt daar als Westerling gewoon *geminacht* en niet zo'n klein beetje ook. Als je aan tafel iets bestelt laten ze je gewoon een uur wachten want gaan eerst hun landgenoten - die net binnengekomen zijn - uitgebreid bedienen. De "trotse" arabier en de dhimmie.
.
Echt ongelofelijk dat er nog steeds Westerlingen heen gaan. Spaar een beetje langer voor je vakantie zodat je naar een fatsoenlijk land kunt gaan. Liever 14 dagen met vakantie in de regen op balconia dan één cent naar dat volk brengen.
.
En in dit geval dan ook nog doodgeschoten worden terwijl je van je vakantie denkt te genieten. Grotere horror is toch echt niet te bedenken. Wéér zoveel onschuldigen vermoord en hun families in diepe rouw gedompeld. Wat mij betreft mogen de kruistochten op herhaling.

Lupuslupus | 26-06-15 | 21:05

Binnenkort keren 30.000 lone wolfs terug naar hun land. Dan kunnen we lachen.

Drs. D. | 26-06-15 | 21:05

@Wim Venijn | 26-06-15 | 20:59
Er zijn zat mensen die in Nederland op vakantie gaan.

Handsomeboy | 26-06-15 | 21:04

@Crematorium-de-Asbak | 26-06-15 | 20:50
Hey.. wanneer doe je nu eens mijn schoonmoeder in een potje?

upgent | 26-06-15 | 21:04

@Eduardo- | 26-06-15 | 21:00
Morgenochtend lopen de dikke volgevreten moffen weer met hun handdoekje naar de ligstoelen om ze te reserveren, Glas, Pfütze , War

Handsomeboy | 26-06-15 | 21:03

Weer zo'n Islam gerelateerd "incident" ligt het aan mij of is het structureel aan het worden. Wat een smerig kodtgeloof, dat je met deze daden nog als held vereerd wordt.

warre | 26-06-15 | 21:03

@Wim Venijn | 26-06-15 | 20:49
Elke daad word tijdens de ramadan dubbel aangeteld. dus met deze moorden in de naam van de spaghettimonster, denken ze dat ze hun plaats in de hemel hebben verdiend. Het is me toch wat, moorden uit de naam van een denkbeeldig iets. Ongelooflijk dat mensen geloven in iets wat verzonnen is en daarom gaan moorden.

upgent | 26-06-15 | 21:03

Val de weerloze aan. De mensen die misschien wel tegen het beleid zijn dat hun eigen regering voert. Mensen die je of je geloof misschien niets hebben aangedaan (terughoudend want ken ze niet).
.
Dat betekent een aanval op mensen omdat ze westers zijn. Dat is dus volgens mij echt racistisch. Dat bevestigt het mooie betoog van K. Regenjas. Ik voel woede. Aggressie.

Hem | 26-06-15 | 21:02

Joop.nl heeft een update over Frankrijk:
"Er is in Frankrijk onduidelijkheid gerezen over de motieven van de daders, nu wordt gemeld dat de onthoofde man de werkgever was van een van de daders. Het betreft de bedrijfsleider van een transportbedrijf, die iets bij de fabriek kwam afleveren."
Onduidelijkheid over de motieven
...........
...........
...........
Ik zeg niets

naraga | 26-06-15 | 21:02

De goedpraters en 'nee, geen islam zeggers' zijn net zo verschrikkelijk als de dader. Zij produceren namelijk mede dit soort daders in het Westen. Konsekwensies nog EU en Rötte? Immigratiestop uit Noord Afrika? Visa ? Grenscontroles? Terugduwen naar stranden? Een kind kan het jullie zeggen, maar jullie haten ons autochs net zo erg als die terroristen de westerlingen.En waarom mag dat gore Omroeppark iedere dag zijn zelfhaatsmeerpijp openzetten Rötte? Jij houdt ervan zeker.

treiterbloem | 26-06-15 | 21:02

@ren-forrest-ren-e | 26-06-15 | 20:47
Ons mam ging daar een keer heen, nu is ons mam niet 1 mams als Tatjana, meer als Moe Flodder, maar het simpele feit dat zelfs mam daar werd lastig gevallen door grijpgrage zandratten zegt mij meer dan genoeg over het type volk dat daar rondkruipt.

Handsomeboy | 26-06-15 | 21:01

@ Kapitein Stijlvol | 26-06-15 | 20:59
Het ligt aan Wilders, zulke jongens hebben ook kabel, of een schotel. Of aan GeenStijl, zulke jongens hebben ook internet.
En ze spreken ook allemaal Nederlands, ja.

Lewis | 26-06-15 | 21:01

"He has been selected among the best students of the Institute!
Selected in 8 th place to access the Master Pro In Pilotage & Networks Indus!"
www.facebook.com/photo.php?fbid=10204...

Prof. D.A.H. Vintik | 26-06-15 | 21:01

Die badgasten hadden waarschijnlijk te weinig respect getoond door tijdens ramadan eten en drinken tot zich te nemen. En anders is het wel de schuld van Wilders.

Dhr. de Wit | 26-06-15 | 21:00

Handsomeboy | 26-06-15 | 20:56
Heerlijk toch? Lekker op je sleffers dat smerige all-in buffet leeg krauwen. Gezellige plastic tuinstoeltjes aan een chloor zwembad. Bezopen Engelsen en asociale Russen.

Eduardo- | 26-06-15 | 21:00

Kom heren politici dit is een geisoleerd incident, boek die last-minute nu het is erg goedkoop.

Andersom dag | 26-06-15 | 20:59

Ik kan wel janken, echt. Hoe in en in triest weer.

Crankhead | 26-06-15 | 20:59

Luchtvaartstudent, dus de D66-reflex van zielig / achterstandspositie gaat niet op. Toch ligt het nog steeds niet aan religie, stel je voor.

Kapitein Stijlvol | 26-06-15 | 20:59

@Handsomeboy | 26-06-15 | 20:56
Waarom überhaupt naar een moslimland op vakantie gaan.

Wim Venijn | 26-06-15 | 20:59

Is vast ook weer zo een leuke knul met een arbeidsconflict. Heeft gelukkig in ieder geval niets met de islam van doen.

Arnold9638 | 26-06-15 | 20:58

Die klootzak komt er weer veel te goed van af.

VanBukkem | 26-06-15 | 20:58

In één woord: bizar. Wat verschrikkelijk ook voor hun kinderen en familie. Moord IS uit tot de laatste man/vrouw. Gelijkheid moet er zijn.

Reconquistador | 26-06-15 | 20:57

Tunesie, waarom zou je in godsnaam voor je lol daarheen gaan?

Handsomeboy | 26-06-15 | 20:56

"het Tunesische toeristenseizoen is definitief voorbij"
Niet als het aan kereltje, snotneus, lachebekje en milieterrorist ligt, want die willen nog héél veel Tunesische toeristen hier met open armen ontvangen.

Cuyahoga | 26-06-15 | 20:55

@ren-forrest-ren-e
"Wie gaat er dan ook op vakantie naar Tunesië."

Nu niemand meer.

MAD1950 | 26-06-15 | 20:54

Walgelijk hoe links, in dit geval Joop.nl, dit weer trachten te dowplayen. In WOII waren de NSB' res links. Er is weinig veranderd. Gelukkig zien steeds meer mensen het ware gezicht van de islam.

Bomke Halsema | 26-06-15 | 20:53

En foutlinksch... heeft iemand van jullie al snel geroepen dat het hier om een verwarde man ging?

appeltjesgroeneweide | 26-06-15 | 20:53

De gebeurtenis in Tunesië lijkt op wat Michel Houellebecq beschrijft aan het einde van zijn boek Platform uit 2001.

schweinefleisch | 26-06-15 | 20:53

Ach... soms denk ik dat Nederland het niet meer waard is om nog voor te vechten. Laat ze maar komen, we hebben niks meer om trots op te zijn.

Eduardo- | 26-06-15 | 20:53

Over Joop gesproken, daar zegt iemand in de panelen:
'Als een blanke 9 zwarten doodschiet dan is het volgens de republikeinen een 'accident', als een moslim iets doet is het gelijk [dat staat er echt!] een aanslag?'
Mijn antwoord zou zijn: inderdaad. Maar laten we afspreken dat we ook van incidenten gaan spreken als er slechts één islamitische aanslag per jaar wordt gepleegd. Nou, vijf, ook goed.

Lewis | 26-06-15 | 20:51

Nou, Fijn weekend allemaal maar weer..

Crematorium-de-Asbak | 26-06-15 | 20:50

Zoveel doden.En ik ga er vanuit dat niet elke kogel raak was. Zeker vanwege getuige die spraken over "schietpartijen" etc
Er gaan er 30 in een magazijn, beter is 28 vanwege kans op storing met een AK.
2 schutters is dus max 60 patronen, ok 62 (misschien al een in de kamer)
Maar dat is MAX.......

Waar waren hun extra magazijnen, zeker vanwege getuigen die riepen dat de wapen in een inklap parasol zaten ( als ze dat gezien hebben, hebben deze mensen überhaupt geluk)...

vragen... vragen

maar nu toch weer 1 schutter????
Ruim half uur schieten... Dat zijn veel magazijnen...
Kwam het met het bootje mee?Lag het er al?

ymoontour | 26-06-15 | 20:49

Ramadan maakt ze een stuk fanatiek gekker. Nog 21 dagen te gaan voor einde ramadan. Wat staat ons nog te wachten vraag ik me dan af.

Wim Venijn | 26-06-15 | 20:49

Studenten; als ze idealistisch zijn, zijn ze wegens gebrek aan realistisch wereldbeeld de gevaarlijkste idealisten die je maar kunt vinden.

ZKH EénOog | 26-06-15 | 20:48

Wie gaat er dan ook op vakantie naar Tunesië.

ren-forrest-ren-e | 26-06-15 | 20:47

-weggejorist-

befferton | 26-06-15 | 20:46

Niet alle moslims zijn een terrorist.
Maar (bijna) alle terroristen zijn wel moslim..
Toeval ?

Wijze uit het Oosten | 26-06-15 | 20:45

Wat een hel moet dat zijn geweest.
En de pure lafheid weer. Badgasten in hun zwempakkie en met hun handdoek, wat moesten ze?
Kostmisselijk word ik ervan. Maar niet zo erg van het goedpraten en bagatelliseren dat ik alweer her en der hoor en lees.

Lewis | 26-06-15 | 20:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken