Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boeven vangen met een MacBook

hoi negertEven een boodschap van algemeen nut voor alle inbrekers, huisvredebreukers, insluipers en andere laptop-dieven. Wie zijn vrijheid liefheeft, steelt voortaan alleen nog windhoos koekblikken van het merk HP, Dell, Sony en Acer. Die kekke Apple MacBooks moet u als de wiedeweerga links laten liggen. U weet namelijk nooit of zo'n MacBook voorzien is van het extraheersende appje RECOVERY. (Link tijdelijk kaputt. Lees hier de Cool Story.) Dit programmaatje lapt u er gloeiend bij. Zodra u als dief met de eerlijk gevonden aanwinst het internet opgaat, wordt meteen een compositie-feauteau gemaakt met de ingebouwde webcam en vervolgens contact gemaakt met een soort van meldpunt. Tien minuten later staat er een SWAT-team voor uw voordeur, en eindigt uw treurige bestaan met een gaatje in uw voorhoofd. Dus, joehoe vuile dief. Doe eens afblijven van die MacBooks...

Reaguursels

Inloggen

aan alle MacHova Lutsers,
Als dat geweldige (ietwat aan koppelverkoop onderhevige) steeds weer magistraal vernieuwende MAc van jullie zo ontzettend geweldig was, geloof me, dan had Bill Gates dat hele Mac inclusief de familie Jobs allang opgekocht.
Dus vanaf nu mond dicht een sparen voor het nieuwste prachtige stukje mainstream design... MwoeHahhahhaahahhhaaahhhaaahhaa...

Hangplek | 12-12-06 | 18:07

KEWL ik g ahet ook proberen voor mijn IMAC te instaleren, hoopt dat ie werkt!!!

Madcobra | 12-12-06 | 11:18

@Zware Guy 11-12-06 @ 18:18
Mijn iTunes of iPod is nog nooit gecrasht, en mijn EFI is ook niet gewist toen ik boot camp installeerde, dus waar heb je het over? iTunes op *windows*, die had problemen ja, maar daar hebben we het nu niet over. Over die updates: op mijn Mac krijg ik EENS per MAAND updates binnen, op mijn Windows PC gemiddeld EENS per DAG. Daarbij zijn het dan vaak functionele verbeteringen in plaats van patch over patch over patch. Tenslotte je muisargument: ga anders een keer een Mac in het echt bekijken lutser. Tegenwoordig hebben al die dingen minimaal 3 knoppen, en bovendien kan je er gewoon elke USB muis invrotten die je wilt. Lekker overtuigende argumenten allemaal...
'
@OhJee 12-12-06 @ 01:00
Wat een load of bull zeg... Welkom in de 21e eeuw, waarin zelfs je tante met een PC kan werken. Dus als je een PC verkoopt waar zelfs complete noobs mee kunnen werken zonder een cursus nodig te hebben, dan is het een slecht product? Beetje omgekeerde logica als je het mij vraagt. Het aandeel Apple is afgelopen jaar met 30% gestegen dus je theorie van puntje 1) gaat ook niet echt op.
'
En begin niet over 'iedereen met verstand van computers weet...' tegen mij. Ik ben universitair afgestudeerd in informatica en ik werk als software engineer, dus ik *denk* dat ik wel weet waar ik het over heb...

padjakker deluxe | 12-12-06 | 10:37

wie steelt er dan ook tegenwoordig nog iets, bij mij valt altijd alles perongeluk in mijn tas en ik kom er pas achter als je thuis komt

aardt | 12-12-06 | 08:21

padjakker deluxe 11-12-06 @ 17:57 Ik start in principe nooit een PC/Mac discussie, maar ik kan het soms niet laten om me erin te mengen. Mijn idee is, kort-door-de-bocht:
1. MAC is gedoemd te verdwijnen en het is zonde van je tijd.
2. Wie ook maar enige notie van computers heeft, hoeft nooit problemen met Windows te hebben. Mutate m'n tante: wie voortdurend problemen met Windows heeft, heeft geen notie van computers en zou er verre van moeten blijven.
Het probleem met MAC's en PC's is uiteindelijk dat het zeer gecompliceerde apparaten zijn die omwille van de commercie aan "het grote publiek" aangeboden worden als waren het tv's. En voorlopig is dat nog lang niet zo.

OhJee | 12-12-06 | 01:00

Het muizeval principe valt ook uitstekend toe te passen op laptops. Pats en weg vingertjes. Vervolgens kun je de laptop als wapen gebruiken en heerlijk op de dief in ranselen. Die dief is nog niet weg mocht men dat opperen. Hij probeert met zijn vingerloze handen zijn vingers op te rapen. Maakt niet uit welk type laptop u hiervoor gebruikt. De AntiDiefstalPack ligt vanaf morgen in de winkel. Niet geschikt voor kinders.

Code | 11-12-06 | 23:11

Ik weet niet zeker, maar volgens mij wil je als je eenmaal os x hebt gebruikt nooit meer iets anders. Ik noem: geen virussen (ze zijn er wel, maar leven in een soort vacuüm), stabiel os en GEIL! Visueel prettig enzo... is ook belangrijk toch? Maar goed ik ga me niet mengen in die discussie (Apple adepten zijn nog erger als zwarte kousenkerkgangers), maar face it: Macs werken gewoon beter. Kost iets meer (iets ja, tegenwoordig, want echt duur zijn ze niet meer), maar dan heb je gewoon iets dat werkt! Echt werkt!!!

DurdenFights | 11-12-06 | 22:55

Die webcam maakt wel een beetje donkere foto's.

TheChemist | 11-12-06 | 22:10

whahaha bijna te mooi om waar te zijn? hoax? en adners zou ik hier wel kudo's voor willen geven :D

Schorem | 11-12-06 | 21:34

Voor mijn werk ben ik gedwongen windhoos te gebruiken, z.g multiprocessing maar als je het startmenu op laat komen staakt hij de shutdown van je vm machine tot je dat pullup menuutje weer wegklikt. Thuis heb ik een mac uit 2002 die nog altijd moeiteloos het laatste os draait. Ja er zijn websites die niet werken omdat ze dat verdoemde vbscript gebruiken, moest verboten worden. Er is trpouwens sw dat de windows api vervangt. Dan hoef je nooit meer te lijden onder xp, veel beter dan dos, 3.1, '98, 2000, ME, NT en noem ze maar op, maar nog steeds een heel slechte imitatie van apple 10 jaar geleden. En ms maar doorgaan met unix opnieuw uit te vinden.
Om de twee dagen een upgrade, hou toch op.

gutgutgut | 11-12-06 | 20:46

@klote 11-12-06 @ 20:28
Da's OEM-shit, daar bedank ik voor.

Dömper | 11-12-06 | 20:29

@Domper
Nee mafees, dat is het niet, je krijg het erbij maar betaal er wel voor. Zit in de prijd... savy ?

klote | 11-12-06 | 20:28

@klote 11-12-06 @ 20:25
maar... maar... Windhoos ies graties

Dömper | 11-12-06 | 20:26

Even een lesje ?
Mac OSX stamt af van FreeBSD. Een Unix achtig OS maar dan vrij (BSD licentie) Da's ongeveer 1000 keer beter dan dat kut OS van MS. OSX heeft ugch-keer meer tijd en volwassenheid door al de jaren en is, jawel, een VOLWASSEN OS. Dus kinderen, BrEzahs en lutsers, loop maar achter Steve B aan met z'n VISTA. Zodra deze ruk doos van mij er mee kapt in ondersteunig, gaat er SuSE op. Daarna ? MAC. Fuck yeah !
MS fanboys ? F.U.C.K You

klote | 11-12-06 | 20:25

Leuk, ik ga het installeren op mijn Macbook. Overigens is de Motion Sensor in je MacBook ook handig voor de volgende stoere toepassing:

www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw&am...

Een Smackbook!

Spees | 11-12-06 | 20:20

Ik heb een MacBook, en ik doe gewoon lekker Call of Duty 2 hoor. Dat ding werkt heerlijk. Mjaa... 97% van de computergebruikers heeft windows, dus ik heb schijt aan die gastjes die hier OS X afkraken.

lol.. zag laatst op Google video dat vista bij de persconferentie vastliep..:P

Moby92 | 11-12-06 | 20:01

Windows is zo'n ruk OS. Niet voor niets haalden ze 'You make a grown man cry' uit 'Start me up' van de Stones voor de commercial van Windows 95.

Gain Style | 11-12-06 | 19:45

Oh dat is het.... de spelletjes
lusters

joelende boer | 11-12-06 | 19:32

ik vind et wel creatief! dit soort dingen moeten ze vaker doen! vooral de gaatjes in het hoofd van die luiedonders die alleen maar kenne jatte!

tbs-patient | 11-12-06 | 19:30

@Dömper
LOL

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 19:29

@joelende boer
Zeker weten........... van niet!

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 19:16

Ik ken een verhaal van een gestolen laptop waarbij de dief in kwestie de dag na de diefstal doodleuk naar het bedrijf belde omdat hij het password niet wist. De dame van de receptie trok de stoute schoenen aan en zei dat ze dat niet over de telefoon mocht doen en maakte een afspraak. Half uur later werd de dief ingerekend. Was jij dat niet Henkie?

joelende boer | 11-12-06 | 19:05

Als je geen wachtwoord gebruikt om in te loggen moet je ook niet zeiken als ze je bestanden gaan verwijderen.

Klaag Vaak | 11-12-06 | 18:56

Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 18:43
Ik heb het over een MUIS niet over je brakke pc Lutser...

MacManiac | 11-12-06 | 18:47

Ik ken nog wel een dief waarvan ik hoop dat ie een mac-grabby heeft gepakt ...

Matisha | 11-12-06 | 18:45

@henkie
neee, Macmaniac heeft het hier niet over toeters en bellen...
zucht

joelende boer | 11-12-06 | 18:44

@MacManiac
Cool wel 5 knoppen op je muis
had ik een jaar of 5 geleden ook al op mijn pc.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 18:43

@Zware Guy 11-12-06 @ 18:22
Gna gna, dat is nou juist weer het mooie van de Apple Mighty mouse... die heeft ook twee knoppen, wat zeg ik VIJF knoppen alleen je ZIET ze niet alle vijf.... nee deze heeft aanraakgevoelige technologie... stukje vernuftig design... mooi EN praktisch!

MacManiac | 11-12-06 | 18:40

@henkie
precies. En die wil je nou juist niet ontdekken als je auto rijd

joelende boer | 11-12-06 | 18:33

@joelende boer
Fiets jij lekker door de rest heeft de verbrandingsmotor al ontdekt.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 18:30

'Slimme' Pc gebruikers: blijf lekker steppen.
ik fiets liever

joelende boer | 11-12-06 | 18:28

Cool! Is dat ook niet die brakke I-book met die zelfontbrandende accu? Kunnen ze die twee eigenschappen niet op een of andere manier combineren...

stretch | 11-12-06 | 18:25

@padjakker deluxe 11-12-06 @ 18:17
Nog een punt waarin ik de briljante Steve Jobs niet heb kunnen volgen: 2 muisknoppen zijn de te ingewikkeld voor de Mac-gebruiker, maar 2 OS-en installeren is blijkbaar geen probleem. Alleen een beetje lullig dat je EFI wordt gewist (betekent dus je mac omruilen) als je toevallig Windows XP zonder SP2 gebruikt voor de installatie. Boot Camp is overigens beta-software, zou ik in een professionele omgeving nooit aanraden.

Zware Guy | 11-12-06 | 18:22

@padjakker deluxe
En welke console zou dat dan moeten worden?
Zowel de playstation 3 als de xbox 360 hebben een videokaart met specificaties die mijn pc 3 jaar geleden had oftewel tegen de tijd dat er weer opvolgers komen voor de huidige generatie consoles komen ze in de buurt van de videokaartspecs die ik nu heb.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 18:22

@padjakker deluxe 11-12-06 @ 17:45
Jij kan zo aan de slag bij de agitprop van de SP. Was je ook 0 uur per dag bezig toen je je iPod Shuffle na de laatste iTunes update crashte en nooit opstarte? Als je je geliefde macje opstart, krijg je trouwens net als bij Windows de updates voor het OS en diverse programma's als iTunes binnen, dus praat geen peop over Windows updates. En die updates zijn gemiddeld veel slechter getest dan bij Windows updates (weet ik helaas uit ervaring, en de verschillende MacOS fora).
Alleen idioten betalen 100 Euri per jaar voor een .mac account, Steve J. weet hoe je mac-gebruikers moet uitmelken. De Mac is de oplossing voor een probleem dat voor een beetje slimme PC-gebruiker niet bestaat.

Zware Guy | 11-12-06 | 18:18

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 18:09
Kijk nu komen we tenminste ergens. Als je spelletjes wilt doen is een Mac inderdaad vrij waardeloos. Nu is dat tegenwoordig niet zo'n groot probleem meer omdat je op elke Mac ook Windows kan installeren om je spelletjes te spelen. Maar dan ga ik toch liever voor een console. De UI van een Apple is in het begin ook even wennen, ik vond het in de eerste instantie ook 'onhandig'. Als je jarenlang op een ander systeem gewerkt hebt dan ben je gewend om dingen op een bepaalde manier te doen. Er is in het begin wat outside-the-box thinking en wat tijd voor nodig voordat je doorhebt dat bijna alles sneller en makkelijk kan met de OS X interface (en dat vind MS zelf ook, anders zouden ze het niet proberen na te doen).
'
Maargoed verschillende systemen hebben verschillende sterke en zwakke punten, en er is geen perfect systeem voor iedereen. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat voor elke toepassing behalve games een Apple intuitiever en sneller werkt, (VEEL) minder onderhoud vergt, langer meegaat, langer zijn waarde vasthoudt en vergeleken met een gemiddelde PC kleiner, stiller en mooier is...

padjakker deluxe | 11-12-06 | 18:17

@padjakker deluxe
Ben eigen baas is dus veel goedkoper om de auto prive te registreren en in te zetten voor de zaak.
En 17 jaar oude auto's horen op de sloop of in het museum al naar gelang het type.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 18:14

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 18:01
Computers met auto's vergelijken is ook zeau 1995 trouwens. En daarbij, ik rij zelf in een auto van de zaak (net als jij waarschijnlijk), maar ik heb er nog een autotje uit 1989 bij voor de lol. Dat is dus 17 jaar oud, en toch rij ik er liever in dan in mijn 1.5 jaar oude leasebak. Nieuwer is niet altijd beter...

padjakker deluxe | 11-12-06 | 18:11

@padjakker deluxe
Daar heb je het punt, het zit niet standaard op windows.
Maar dat is ook geen vereiste ik koop graag extra software als ik daarna de controle over mijn systeem behoud, dat is blijkbaar bij een mac niet zo.
Ik heb ooit een mac geprobeerd,
Vrijwel geen een spel werkte en de spellen die wel werkten deden het niet naar behoren.
Verder beviel de UI mij inderdaad niet maar dat is persoonlijk.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 18:09

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 17:54
"Jij loopt met een pc tegen problemen aan die ik niet echt herken.
En natuurlijk moet je iedere paar jaar een nieuwe computer kopen je rijd nu toch ook niet meer in je auto uit 2004?"
'
Uhh jij hebt zo te horen al te lang Microsoft software gebruikt dat je dat denkt. Geeft niet, tot een jaar terug dacht ik er net zo over. Maargoed als jij denkt dat een PC na 2 jaar afgeschreven is en je een nieuwe nodig hebt, prima voor jou. Voor alles behalve spelletjes is een fatsoenlijke PC van 5 jaar terug exact even snel als een spiksplinternieuwe, als er maar voldoende werkgeheugen inzit. Dat jij al die dingen die ik hierboven opnoem op Windows kan is ten eerste niet waar (er bestaat niet zoiets Expose, Spotlight of Quartz voor Windows XP, en Vista heeft alleen iets dat op Quartz moet lijken), en voor al die andere dingen zal je extra software moeten aanschaffen en installeren.

padjakker deluxe | 11-12-06 | 18:03

@padjakker deluxe
Dat is bekend maar zolang ik mijn nieuwe computer mag aftrekken van de belasting heb ik er niet zoveel moeite mee.
en om even in autosfeer te blijven, als je de bougies en olie vervangt gaat een auto ook langer mee dan 15 maanden maar toch was ik niet van plan om het te proberen.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 18:01

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 17:26
Wist je trouwens dat zo'n beetje de helft van de mensen hun PC na 2 jaar de deur uitdoet voor een nieuwe, omdat ze denken dat ie 'kapot' of 'te langzaam' is. Omdat ze net zo weinig van computers afweten als jij (wat overigens ook helemaal niet nodig zou moeten zijn), weten ze niet dat Windows zichzelf binnen de kortste keren dusdanig vervuilt dat het langzamer opstart, meer geheugen gebruikt, vaker crasht en op het gegeven moment gewoon stopt met werken als je het niet zelf bijhoudt. Een versie Windows install eroverheen en die afgedankt PC doet het weer als nieuw...
'
Pas geleden nog de oude PC van mijn huisgenote overgekocht voor 50 euro, want tsja hij was zoooo traag en hij liep zo vaak vast, dat ie aan vervanging toe was. Dan hebben we het over een Pentium 4 met 512 MB geheugen... Even reinstallen en je kan er weer 5 jaar mee vooruit.

padjakker deluxe | 11-12-06 | 17:57

@padjakker deluxe
Jij loopt met een pc tegen problemen aan die ik niet echt herken.
En natuurlijk moet je iedere paar jaar een nieuwe computer kopen je rijd nu toch ook niet meer in je auto uit 2004?
Maar alle dingen die jij kan kan ik ook behalve alle dingen waar i voor staat (maar dat is een keuze van mezelf)
Ik heb dus nog steeds niet gehoord wat een mac eerder kon dan een pc.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 17:54

ROFL

MacManiac | 11-12-06 | 17:52

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 17:47
Heb je je F5 toets niet goed ingesteld in Windows XP ofzo? Of werk je met Internet Explorer, dan wil de verversfunctie nog wel eens haperen...

padjakker deluxe | 11-12-06 | 17:50

Nou ben ik al sinds 16:54 aan het wachten tot er iemand komt die mij kan uitleggen wat het is wat een Mac kan doen terwijl een pc dat niet kan,
of iets wat eerder op een mac dan op een pc te krijgen was?
Blijkbaar is er niets wat daar aan voldoet.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 17:47

@Sneeuwbataljon 11-12-06 @ 15:15
Ooooooooooooooh, de foto werkt weer! Ik zei niets!

Sneeuwbataljon | 11-12-06 | 17:47

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 17:26
Als ik daaraan begin dan ben ik nog wel even bezig, denk niet dat GS daar de plaats voor is. Maar je zou kunnen beginnen bij Expose (vensters ordenen/selecteren/etc), Quartz (3d versnelde vensters), spotlight (volledig geintegreerde metadata zoekfunctionaliteit), het dashboard (uitbreidbaar widget systeem voor handige desktop tooltjes), de installatieprocedure voor nieuwe applicaties), volledige .Mac integratie (netwerktransparantie) voor bijvoorbeeld iWeb, iDrive, iPhoto, de mogelijkheid tot het gebruiken van zo'n beetje alle bekende netwerkshares (afs, smb, ssh, ftp, novell, etc) en bestandssystemen direct vanuit het OS (waar Windows standaard alleen maar Windows shares vreet), etc, etc.
'
Daarbij is mijn ervaring na 10 jaar Windows te hebben gebruikt en pas sinds 6 maanden Apple, dat ik tegenwoordig gemiddeld 0 uur per dag bezig ben met a) updates installeren, b) drivers installeren, c) programma's installeren/deinstalleren, d) irritante ballonnetjes met zinloze informatie wegklikken, e) virusscanners draaien, f) spywarescanners draaien, g) firewall meldingen wegklikken, h) mijn computer upgraden omdat ie de nieuwe versie niet meer trekt, i) met de netwerkinstellingen kloten omdat ik geen verbinding krijg met andere pc's, j) tussen alle 20 taken in de taakbalk die met "[Microso...]" beginnen te zoeken naar het juiste browservenster, k) allerhande 3rd-party programma's zoeken om niet ondersteunde bestandstypes te kunnen openen, ..., en zo kan ik het hele alfabet wel volmaken. Kort samengevat, van de tijd achter mijn Apple besteed ik 99% zoals *ik* het wil, bij Windows minimaal 30% aan gezeik waar ik helemaal niet op zat te wachten.
'
Was ik toch eigenlijk van plan me niet te mengen in een Apple vs. Windows discussie maargoed je vroeg er zelf om...

padjakker deluxe | 11-12-06 | 17:45

@Henkie 16:23. ja, maar ik zit er constant naar te kijken ;-)

H_C_Q | 11-12-06 | 17:39

@ Henk ik ben niet gek, ik ben een Henk

Inderdaad, zo u wilt. Groet aan de rest van de meute.

Have a cigar | 11-12-06 | 17:26

@padjakker deluxe
Noem eens zo'n Mac-vernieuwing die achteraf pas verkrijgbaar voor windows/linux was?

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 17:26

Stoptrack heeft ook van dat soort melige programmaatjes. Niet met formatteren te verwijderen.

schuldige_omstander | 11-12-06 | 17:23

ik wil dit ook op mn asus a6t (cam ingebouwd).... wie programmeert dat ff?

[NL]Held | 11-12-06 | 17:23

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 17:09
Ben je echt zo dom, of doe je maar alsof. Het verschil tussen een Mac en een Windows PC zit hem niet in het apparaat kerel. Een mooie geintegreerde machine met Windows XP kan ik ook bij iedere computerboer bestellen... Wat je nog niet helemaal doorhebt is dat op een Apple andere software draait. De een vind het makkelijker en mooier, de ander vind het helemaal niks (doorgaans meer door gewenning dan door overtuiging overigens). Maar ontkennen dat zo'n beetje alle vernieuwingen in de gebruikersomgeving van Windows van de laatste 5 jaar uit OS X gejat zijn, geeft aan dat je van beiden weinig kaas gegeten hebt...
'
Probeer het anders nog eens *nadat* je ooit een Apple hebt gebruikt, dan kan je ook meepraten...

padjakker deluxe | 11-12-06 | 17:23

Stoptrack heeft ook van dat soort melige programmaatjes. Niet met formatteren te verwijderen.

schuldige_omstander | 11-12-06 | 17:22

@Have a cigar
Is een mac dan zo slecht dat je er last van krijgt als anderen er ook een kopen?

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 17:21

@ redactie

Houd een sop met Macs aanbevelen, straks gaat de meute reaguurders ze nog kopen ook. Ik heb geen behoefte aan vol-in-de-beleggingshypo-kantoorclercken, Paflov achtige heor-roepers en ander aan hevige mentale obstipatie lijdend volk als Mac gebruiker.

Dank u.

Have a cigar | 11-12-06 | 17:14

@joelende boer
In mijn mond heet het toch echt dat ik met windows werk.
En als alles integreren in een systeem innovatief is dan is niemand inventiever dan microsoft
alleen word daar gezegd je mag niks integreren.
Alles wat er voor mac is er ook voor windows alleen heet het dan geen microsoft maar dat zal worst wezen, andere fabrikanten zien tenminste brood in een pc om applicatie's te ontwikkelen en niet voor mac (hooguit een afgeleide versie van windows/linux)
OS/X zuigt nog harder als dat boek.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 17:09

@henkiemaarweldegelijkgek
'niks nieuws' tsjongejonge, zelfs een blinde kan zien dat iedere innovatie op computergebied van Apple komt. Microsoft is veel te hard bezig met geld verdienen om aan ergonomie te denken. Daarom heet het in de volksmond ook dat je 'met' een Mac werkt en 'onder' windows. En dat het grootste gedeelte van de wereldbevolking masochistisch van inslag is is niks nieuws. Die blijven lekker steppen, terwijl ze zouden kunnen fietsen.

joelende boer | 11-12-06 | 16:58

Jesus... straks blijkt dat Recovery + webcam nog in de aars van mijn buurmeisje te zitten!

AdolfJoling | 11-12-06 | 16:58

@ myself: Compaw = Compaq

Zwarte Kool | 11-12-06 | 16:55

Grappig dat zo gauw het woord 'Apple' of 'Mac' valt er ineens een heleboel gefrusteerde kereltjes opstaan om ongevraagd te gaan roepen dat Apple kudt is en dat je wel een mongeaul moet zijn om er een te gebruiken. Zeker net een XP computer aangeschaft, en nogal verlegen om bevestiging dat ze de honderden euro's niet aan iets volkomen kudts hebben uitgegeven ofzeau? Dan zijn Mac gebruikers weer heel anders, die happen alleen maar...

padjakker deluxe | 11-12-06 | 16:54

kruisridder 11-12-06 @ 15:31: Dan moet je een Compaw hebben of in ieder geval een Sony batterij.

Zwarte Kool | 11-12-06 | 16:54

@I (8)You fokker
Er is niks fout aan een b&o, er is ook niks fout aan een mac.
Alleen in beide gwevallen ziet het er van buiten gelikt uit maar vanbinnen zit niets nieuws.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 16:54

Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 16:39
Wat is er mis met B&O?

Lachen die foto van die negert.
You are on candid camera.
Nieuw programma voor de campingzender?

I (8)You fokker | 11-12-06 | 16:51

@joelende boer
Een mac is als een bang & olufsen.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 16:39

@Demonische Eend :
Gelukkig, worden we het toch eens.

Mailert | 11-12-06 | 16:33

het is trouwens wel een heel lelijke dief.
Of had iemand dat al gezegd ?

Andreas B. | 11-12-06 | 16:33

Voor mij is een computer als een auto: ik wil van a naar b en ik ben geen monteur.
Microsoft is voor monteurs. Die vinden het namelijk fijn om iedere 10 kilometer onder de motorkap te moeten kijken.

joelende boer | 11-12-06 | 16:32

LOL@redactie, en het is niet eens vrijmibeau...

MacManiac | 11-12-06 | 16:32

edit: het blijkt een stukje software te zijn, nou dat sloop je er helemaal makkelijk uit natuurlijk, beter dan een chippie.

LoL @ Sévèke | 11-12-06 | 16:30

@Mailert @ 16:17: mee eens, maar als je een macbook jat voldoe je waarschijnlijk niet aan het criterium 'handig'.

Demonische Eend | 11-12-06 | 16:29

Gewoon zak over de cam en hup, voor het vaderland!

Traag | 11-12-06 | 16:28

Haha leuk bedacht van Apple, maar die gestolen Macbooks kan hun natuurlijk geen zak schelen, ze willen gewoon met die hardware in die Apple de gebruiker bespioneren!

LoL @ Sévèke | 11-12-06 | 16:27

Gewoon plakker op de camera en een proxyserver gebruiken?

ikky | 11-12-06 | 16:26

stukje macgyver-tape doet wonderen.... zet er een selfdestruct in.... of maak een appje die alle ingevoerde informatie doorspeelt....

ik ga voor selfdestruct

Ypho | 11-12-06 | 16:25

@H_C_Q
Heb je weinig aan als ze je computer meenemen.
Beter is het om je camerabeveiliging en alarmsysteem zo in te stellen dat hij de beelden die de camera maakt op het moment dat er wat gebeurt naar je eigen mms en de computer van een beveiligingsbedrijf te sturen.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 16:23

leuk dat de redactie zo blij is met haar macbooks, maar het is wel te merken dat de switch van vergeelde windows bakken naar ultra-slicke Macintels van vrij recente datum is.
Het "nieuws" dat de ingebouwde iView (Apple-speak voor webcam) door de makers van het "extraheersende appje" zou worden ingeschakeld voor het boeven vangen dateert al vanaf de dag dat de Macbooks met ingebouwde camera geïntroduceerd werden.

En dat is toch alweer een hele tijd geleden.

Andreas B. | 11-12-06 | 16:21

@Macbashers: wie zou er ook zo'n eikenhouten kut-pc willen jatten. En nu bek houwe.

Kielzog | 11-12-06 | 16:20

Bij mij hangt de webcam boven de voordeur, is iets effectiever dan wanneer ze al binnen zijn.

H_C_Q | 11-12-06 | 16:18

@Demonische Eend
Dan clearen we de HPA toch ook ff:
www.sandersonforensics.com/BXDR.htm

Leuk bedacht die tool, maar een beetje handige dief komt hier wel mee uit de voeten.

Mailert | 11-12-06 | 16:17

Ok de stichting Brein krijgt zo goed als geen ipadressen los van providers... Op UPC na dan...
Neej, Apple krijgt de persoonsgegevens natuurlijk wel op een presenteerblaadje aangereikt...
---
Leuker zou zijn, dat je met RECOVERY je laptop op Google maps kan opzoeken...
Ach ja...
---
Creativity meets law.

wisselend | 11-12-06 | 16:14

Apple is echt voor losers

Dr. Nase | 11-12-06 | 16:13

@Henkmaardanwelgekengefrustreerd....
-
Dank u wel... ennehhh mevr.steeg wacht op u he...... of is t wacht u op???

steegneger | 11-12-06 | 16:10

he he he he Napple rules !!!

great bay | 11-12-06 | 16:09

@steegneger
Nou veel geluk dan met je exclusieve gratis portiekslet.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 16:08

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 16:02

Een heleboel stegen hebben een portiek...... het was dus een portiekslet...
-
Maar ga nu maar weer terug de klas in, het VMBO duurt 4 jaar en niet 1!!

steegneger | 11-12-06 | 16:05

@steegneger
Gratis is niet exclusief en een niet-exclusieve hoer is eigenlijk gewoon een stoephoer.
Nou is mijn vraag,
hoe heb je haar leren kennen de meeste stegen hebben namelijk geen stoep?

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 16:02

Smerige Apple fundamentalisten!
Het wordt tijd voor de $100-laptop.

Traag | 11-12-06 | 16:01

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 15:51
-
Oh moet even van mevr.steeg zeggen dat ze u met liefde
gratis stefan-postma-t......
Lijkt me nou net iets voor u....
*zet alvast de video8 camera klaar voor ome henk*

steegneger | 11-12-06 | 15:57

Werkt dat ook op iMac G5 1.9Ghz?

nedal nib amaso | 11-12-06 | 15:57

@steegneger
Nee dank je, ik ben toch niet gek!

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 15:56

@Mailert: als het proggie in de Host Protected Area (HPA) staat gaat dat niet werken

Demonische Eend | 11-12-06 | 15:56

@Zippy 11-12-06 @ 15:53,
iedereen die langer nadenkt dan 3 seconden bij de aankoop van een computer.
Met nadruk op 'denkt'.

vander F | 11-12-06 | 15:56

@Armageddon: ja, dat inderdaad. Dit is FOK toch niet. Hou een sop met dat XP versus X gedoe!

Dada_ | 11-12-06 | 15:54

@Henkiemaardannietgek 11-12-06 @ 15:51
Wat dan? Wilt u zich ook opgeven....??
Er is op dit moment al een wachtlijst... en trouwens..... kunt u dit wel betalen
Mevr. steeg is niet een van de goedkoopste......

steegneger | 11-12-06 | 15:54

Ach wie wil er nu zo'n prul als daar is een Apple. Mwuhahahaaaa!

Zippy | 11-12-06 | 15:53

@steegneger
"Steegnegers fappen niet.... steegnegers laten zich fappen....
Door mevr. steeg welteverstaan"
En hoeveel steegnegerS fapt mevrouw Steeg zoal per dag?

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 15:51

Format MB, denk niet dat het leuke Recovery progje dan nog werkt. So long apple suckers!

Mailert | 11-12-06 | 15:50

@Liefs uit Londen 11-12-06 @ 15:46

Steegnegers fappen niet.... steegnegers laten zich fappen....
Door mevr. steeg welteverstaan.... ennehhhh..... we zijn niet allemaal gesjarmeerd van die jonge meisjes op uw computertje......
Das namelijk voor fiespeuken.... fiespeuk

steegneger | 11-12-06 | 15:48

@Sapiens Speciaal 11-12-06 @ 15:32,
nee, er zit een vingerafdruksensor in het toetsenbord. Met behulp van de biometrische databank sturen ze gewoon een SWAT-team op je dak. Alleen duurt het checken van de vingerafdrukken vijf minuten langer.

De Officier | 11-12-06 | 15:47

Zou zowiezo geen sony laptop stelen, voor je het weet ontploft de batterij.

baggerboer | 11-12-06 | 15:47

wat is hier zo bijzonder aan? dergelijke proggies bestaan toch al langer? het enige verschil is wellicht de foto, maar dat biedt weinig toegevoegde waarde lijkt me. het voornaamste is dat je de locatie van je ontvreemde pc/laptop weet te achterhalen..

Demonische Eend | 11-12-06 | 15:46

In het huis waar ik vorig jaar woonde werd heerlijk gekut met die camera's. Remote desktop, iemand heeft zijn deur op slot, en zijn fapfoto werd naar zijn email gestuurd. Verrassing!
Ben blij met mijn macbook. Pro. 17 Inch. Wil je'm komen jatten? Zodra je fapt op meisjes onder de twaalf wordt de foto gemaakt. Mag je nog zo'n steegneger zijn...

Liefs uit Londen | 11-12-06 | 15:46

@Armageddon 11-12-06 @ 15:41,
aaaaaah, niet zo flauw, beetje flamen op een regenachtige maandagmiddag

vander F | 11-12-06 | 15:43

@MacManiac 11-12-06 @ 15:39,
uiteindelijk zijn natuurlijk alle windhoos junks sukkels dus waar hebben we het over.

vander F | 11-12-06 | 15:42

Je kon er op wachten. Nu gaan we weer oorlog voeren tussen Windows en Mac hooligans. Nu weet ik zeker dat heel FOK inmiddels is garriveerd. Get a life assholes.

Armageddon | 11-12-06 | 15:41

steegneger 11-12-06 @ 15:37
Neen hoor, u zet enkel uzelf voor lul.....

MacManiac | 11-12-06 | 15:39

Met ingebouwde Ricine verstuiver,
wanneer de compu de bediener niet herkent als zijnde het baasje.
*tssssst*
nl.wikipedia.org/wiki/Ricine

vander F | 11-12-06 | 15:39

@MacManiac 11-12-06 @ 15:27

Sorry dat ik u op uw kleine blanke macpikkie getrapt hebt... excuses...

steegneger | 11-12-06 | 15:37

@Dömper @ 15:27
Ik zag laatst de lelijkste van die twee hier in de stad fietsen, godsamme mn eetlust weg en mn dag goed naar de klote.

Harry Turtle | 11-12-06 | 15:36

kwestie van Bivak muts ophouden na de diefstal....

Littlle Miss B | 11-12-06 | 15:36

Even afplakken. Helpt dat?

Sapiens Speciaal | 11-12-06 | 15:32

En nu nog één die ontploft nadat er aangifte is gedaan

kruisridder | 11-12-06 | 15:31

zolang ze maar niet aan m'n bigmac zitten vind ik 't best

nickname bestaat al | 11-12-06 | 15:31

@Dömper 11-12-06 @ 15:27,
dit is net zoiets inderdaad,
maar dan met een progje speciaal voor dit soort gelegenheden geschreven.

vander F | 11-12-06 | 15:31

Kunnen we goedverdoemme als u 't blieft ophouden over welk besturingssysteem beter is? Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan woorden vuil maken over het feit dat het ene systeem net iets anders werkt dan het andere.

Dada_ | 11-12-06 | 15:31

@Mayakovnik
Laat Superjan dat maar niet horen, die houdt niet van valse concurrentie.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 15:30

Kan Apple geen progje ontwikkelen dat de vuile kankah-dief via de webcam dwars tussen de OOgen schiet? Recovery?
GOTCHA! Doe es lekker deaudgaan!

(Die vermeende negert op de feauteau is huiscolumnist Joost Eerdmans, bij het uittesten van SM-attributen in de dark reaum van "Dirty Dicks" te 020 ;-)

Mayakovnik | 11-12-06 | 15:28

Ik ben dol op negerts.

doktersnuggles | 11-12-06 | 15:28

Dit doet me trouwens denken aan die twee mongeaulen die een GSM gejat hadden.

Dömper | 11-12-06 | 15:27

@steegneger 11-12-06 @ 15:24
Niet roepen als u van toeten noch blazen weet...
imac = geen macbook. Gaat u maar fijn verder ikspeejen...

MacManiac | 11-12-06 | 15:27

Dat hoeft natuurlijk niet alleen maar bij apple te gebeuren. Goed idee, een laptop met camera uitrusten en de apensmoel van de dief op het internet! Mag alleen waarschijnlijk niet vanwege privacy maar goed.

geytennöker | 11-12-06 | 15:25

Bwoehahahaaaa..... welke mongeaul steelt dr dan ook een i-mac....

steegneger | 11-12-06 | 15:24

@redactie
link is dead, spiegel?

DFT | 11-12-06 | 15:20

de link is slashdotted?

zeef | 11-12-06 | 15:20

Appels stelen doe je in de boomgaard...

Patrick Bateman | 11-12-06 | 15:20

Mijn pc mag je komen stelen,
voor je hem bereikt hebt heb ik 2x een foto en van drie verschillende hoeken camerabeelden van degene die het wil proberen.
En voor je hem afgekoppeld hebt staat Trigion voor de deur
dus meenemen weinig kans en een Macbook nooit niet.

Henkiemaardannietgek | 11-12-06 | 15:20

Hellsmurfje 11-12-06 @ 15:17
Laat me raden: u is systeembeheerder van een batterij Windows servers?

BulletTooth | 11-12-06 | 15:19

Mac is zeau 2005.

BrEeZaH bOy | 11-12-06 | 15:19

voortaan echte apples stelen dan is er niks aan het handje...

www.mrfool.nl | 11-12-06 | 15:19

Mooi, schandpaal heerst!

Traag | 11-12-06 | 15:18

@Sneeuwbataljon 11-12-06 @ 15:15
Dat doen ze bij Opsporing Verzocht ook altijd. Misschien kan Wouter Bos een motie indienen om het publiceren van negerfoto's te laten verbieden.

Neuken geen bezwaar | 11-12-06 | 15:18

@Sneeuwbataljon: check linkje 'ns.

Dada_ | 11-12-06 | 15:18

Ik zou inderdaad nooit een apple stelen.... (Heb namelijk een tyfus hekel aan dat klote OS)

Hellsmurfje | 11-12-06 | 15:17

Ja maar het proggie werkt wel.
k gebruik het zelf ook. en werk ook heel goed als je huisgenoten weer een op je latop zit :)

D-force | 11-12-06 | 15:16

Waarom wordt er gelijk een plaatje van een neger geplaatst wanneer het over diefstal gaat? Typerend.

Sneeuwbataljon | 11-12-06 | 15:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland