Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SCHOKKENDE VIDEO. Politie arresteert zwartrijder

Ho wacht stop. Voor u het filmpje gaat kijken eerst even de meegezonden tekst lezen aub. Het is allemaal niet wat het lijkt. Gearresteerde jongeman is wel een zwartrijder, maar eigenlijk ook weer niet, want hij had wel een kaartje maar eigenlijk ook weer niet. Dus denk niet zwart/wit, maar in de kleur van je hart. Enfin, lees zelf maar.
Dan zit je rond 23.00 uur in de trein en verliezen een paar conducteurs en agenten totaal hun beheersing. Iets wat begint met goed gedrag en behulpzaamheid escaleert volledig. Dat allemaal omdat een medepassagier rustig probeert uit te leggen dat hij niet kon inchecken vanwege een defect apparaat. Meneer vertelt nog netjes dat hij zijn Studentenpas kan overleggen maar hij verder niemand kon vinden die hem verder kon helpen. Hij wou graag naar huis want was moe van school en werk. Vervolgens krijg je als antwoord dat ze daar geen moer mee te maken heeft, en hoor je vanuit een paar plekken verder dat de conductrice schreeuwt dat hij de trein uit moet_ Onder luid kabaal en onprofessionele wijze weet deze 'dame' van de NS de sfeer totaal anders over te brengen naar haar collega's die met een aantal 'assistentie' bieden. Ze roept versterking want hij mag niet mee. Meneer probeert het hele verhaal nogmaals uit te leggen maar ook deze keer is het tevergeefs. Wellicht de volgende keer maar echt onbeschoft reageren zodat ze een reden hebben om je te molesteren. NS dit siert jullie en de zielepoten onder de Politie die hun beroep zeker geen eer aandragen totaal niet. Hoe verdrietig en triest als gezagvoerders op een verkeerde manier omgaan met andere mensen. Stijlloos Reisadvies1: Stap NOOIT in de trein als je NIET ingecheckt bent. Stijlloos Reisadvies2: Koop een auto.

Reaguursels

Inloggen

Altijd die excuses, ik kon niet inloggen, de hond heeft mijn ov chipkaart opgegeten ... enz. enz.

Tja dan moet je maar niet zwartrijden he

Dennis Tafeltennis | 17-06-15 | 10:15

deze jongens moeten er blijkbaar nog achter komen dat als je je rustig en gelaten opstelt, dat je dan keihard in je kont geneukt wordt.

Bald Gefkens | 16-06-15 | 23:58

Lastig hé dat inchecken...

Marvin_NL | 16-06-15 | 23:56

Wat is het probleem??? Gewoon kaartje kopen, dan is er niks aan de hand. Geen kaartje kopen? Heb je minstens een nekschot verdiend. Meneer komt er dus netjes vanaf...

QUOTO | 16-06-15 | 23:45

Schofterig!De jongen was keurig en niet agressief.Dit kan dus nietHoe is het met de slachtoffers?

angry woman | 16-06-15 | 23:06

Bruine Beer | 16-06-15 | 20:59

"Indirecte wetten kennen we niet in Nederland."

Daar ben ik niet zo zeker van. Artikel 73 wet personenvervoer wat verwijst naar artikel 53 beleid personenvervoer is eng. Het maakt indirect de huisregels tot een wet, namelijk bedrijfsgang. Artikel 72 was daar veel transparanter in omdat het zorgvuldig wordt beschreven in artikel 52 (respectieveliek in de wetboeken als mijn eerdere zin)

Ik ben geen jurist dus ik kan daar niet zodanig over praten. Het is misleidend en breed. Een huisregel blijkt dus indirect een wet te zijn waarmee iemand beloond wordt met een feitcode E128. Das 90 euries. Maar staat nergens zodanig erbij vermeld.

Ja die BOA's zijn soms ratten. En zij hekelen mij want na getreiter ben ik mij gaan verdiepen. Nu heb ik een bullseye op mij. Tevens werken zij vaak met niet BOA's. Controleren mag, ID vragen of PV maken niet! Ook iets constateren en dan de BOA zeggen is niet voldoende. De BOA moet het zelf constateren. Ook daar gaat het niet zuiver. Als ik een BOA om zijn legitimatie vraag is hij verplicht dat te tonen. Vraag is nog maar als het wel gebeurt of ik de tijd krijg zijn aktenummer van beediging en standnummer op te pennen. Is een overtreding en kan ik melden maar wie ga je melden voor de klacht?. Artikel 42 beleid BOA stelt ook dat de werkgever de klacht moet melden aan de toezichthouder (korpschef politie) of hoofdtoezichthouder (OvJ). Gebeurt niet. En hoe weet ik welke bevoegdheden er in zijn akte van beediging staan? Oftewel mijn punt.

Ik snap waarom hun het pispaaltje zijn. Terecht ook! Kudt geregeld en tot voor kort wist ik dit niet. Gasten zijn vogelvrij dus snap de afkeer op BOA's. En zij weten dit.

Vageling | 16-06-15 | 22:04

Gewoon doorlopen. Niks schokkends te vinden hier.

Ten eerste rijd die muppet zwart. Wet Personenvervoer is daar duidelijk over. Boete van 35 euries plus de ritprijs. Meteen betalen. Nee? Uitstel van betaling plus administratie kosten. Men mag wel blijven zitten want je PV fungeert dan als kaartje.

Mevrouw geeft hem scheinbaar geen boete en geeft hem de gelegenheid uit te stappen om alsnog in te kunnen checken. Daar had die knul geen zin in scheinbaar en denkt rechten te hebben. Nee muppet het strafbare feit is al begaan. Die boete valt aan te vechten.

Daar zal het wel uit de hand gelopen zijn. Het moest op zijn manier. Uh, nee zo werkt het niet. Feit dat hij niet uitstapte om alsnog in te checken doet mij vermoeden dat hij wist dat hij dat niet kon (onvoldoende saldo) en een studenkaart is geen bewijs dat men ook een studenten abbo heeft. Het is zo simpel.

En als dit rustig is? Met zijn: "Waarom met 4 man? Hij is toch rustig." Nee hij is hysterisch, verzet zich en verstoord de openbare orde. Boven alles rijdt hij zwart. Gewoon terrecht.

Next!

Vageling | 16-06-15 | 21:12

@Synecdoche | 16-06-15 | 19:55
"Je moet een geldig ID-bewijs op eerste aanvraag kunnen tonen. Dus ja, je hebt een indirecte draagplicht. Niet bij je hebben kost bij de politie 60 euro. "

Indirecte wetten kennen we niet in Nederland. En het lezen van de toelichting op de wet is ook nuttig. De wet zegt dat de politie of bevoegde ambtenaren je met een geldige reden om je ID mogen vragen. De toelichting stelt heel expliciet dat het niet bij je hebben GEEN strafbaar feit is.

Waarom is dat relevant? Omdat dus het vragen om een ID alleen om te controleren of je hem bij je hebt, dus niet mag! Het bij je hebben is niet strafbaar, alleen het niet kunnen tonen als dat nodig is.

Dus nee, er is een toonplicht, geen draagplicht, en een draagplicht volgt niet uit de toonplicht.

Bruine Beer | 16-06-15 | 20:59

Zowel de jongen die zo hard wordt aangepakt als zijn filmende en begeleidende vriend(in) lijken me de kwaadsten niet. De overdaad aan rukkende en sjorrende veiligheidsmensen lijkt me dan ook schromelijk overdreven.

Peyronie | 16-06-15 | 20:47

De omstandigheden zoals te zien in het filmpje werken iig niet in zijn voordeel:
1) bicultureel uiterlijk
2) verzet bij arrestatie
3) de filmert lijkt een Berbert te zijn

@sjaakmats | 16-06-15 | 20:38

Instant karma is altijd leuker dan voorspelbare eindes. Dus laat me los, laat me los en dan van het bovenste treetje inderdaad los laten met zijn neus op het perron.

Handsomeboy | 16-06-15 | 20:27

Dat OV is levensgevaarlijk, blij dat ik een oude vervuilende diesel heb. Morgen kom ik langs Utrecht en geef een extra dot gas alwaar de roetpluimen het centrum van Utrecht binnen zullen dringen. HAHA mijn dag is weer goed.

poisonivy | 16-06-15 | 20:14

1 ALS die jongen een studentenkaart heeft, dan heeft hij in principe een geldig reisdocument, want een abonnement.
Het zijn de big brothers overheid en NS die persé willen weten waar en wanneer de nukubu / het reisvee heen gaat.

2 Dat je je aan vervoersbepalingen hebt geconformeerd door het gebruikmaken van het OV is een onzin argument: als student heb je eigenlijk geen alternatief én is de NS monopolist én staatsbedrijf.

3 Ik heb lange tijd gebruik moeten maken van het openbaar ongemak, dus OV-chipkaart. Wat een complete ellende!
De kaart is kwetsbaar en duur, zeker bij drukte is niet altijd duidelijk of je wel of niet hebt in/ uitgechecked en controle hierop is slecht mogelijk. Zo reis je soms ongewild en onbedoeld zwart, en/of check je IN aan het einde van je rit.

4 de uitleesapparatuur werkt vaak slecht of niet. Leuk als je denkt voor je aansluiting "nog eventjes" je saldo op te laden. Geen enkele winkel heeft ooit moeite gehad met mijn betaalpas... maar OV-oplaadpunten (en parkeerautomaten) lijken je het liefste zodanig te treiteren dat er een boete kan worden uitgeschreven.

5 Het hele OV gebeuren is bedacht vanuit het OV / de staat. Álle voordelen zijn voor hen, de nadelen voor het reisvee.
De "klant" is een vervelend gegeven, wordt gewantrouwd en enkel als oneindige bron van inkomsten gezien. Want geen alternatief dus afhankelijk. Enkel door de auto nog duurder te maken en nog erger te treiteren blijft de OV klant terugkomen.

klimgek | 16-06-15 | 20:08

En zijn vriendjes waren wel ingechecked? Alsof er niet meerdere paaltjes op de stations staan? Alsof je zonder inchecken "oeps foutje" niet gewoon alleen een "tijdelijke" boete krijgt welke via excuusbrief aan de NS weer word kwijtgescholden?

Er klopt geen hol van dit verhaal GS.

Fedor Emelianenko | 16-06-15 | 20:05

Gezagvoerders zitten toch in een vliegtuig?

ElChombo | 16-06-15 | 20:05

Je praat een heleboel poep. Een dingetje lichten we er even uit:
"wat je gewoon bij je hoort te hebben"
Is dat zo? Hebben personen een draagplicht?
Bad Karma | 16-06-15 | 13:32
Je moet een geldig ID-bewijs op eerste aanvraag kunnen tonen. Dus ja, je hebt een indirecte draagplicht. Niet bij je hebben kost bij de politie 60 euro.
Idem dito het vervoerbewijs. Als je reist, moet je er een hebben, zo niet alsnog betalen plus boete - al zijn er welwillende conducteurs die dan zeggen "haal nou even bij het volgende station je kaart langs de paal" (mijn ervaring, maar niet in de randstad).

Synecdoche | 16-06-15 | 19:55

Schrikvogel | 16-06-15 | 19:43

Goh zeg, heb jij nu pas je eerste 'black" gezien op het filmpje?

knerf | 16-06-15 | 19:55

Een ape (uitspreken met de stem van Mandela) in moeilijkheden. In hoeverre spreekt hij de waarheid? Geen coulance uiteraard want het wiilen tonen van een studentenkaart maakt geen fuck uit. Hij heeft de schijn tegen met dank aan al die bro's die specifiek gedrag vertonen dat niet door de beugel kan. Geen wonder dat het NS personeel zo reageert. En natuurlijk is er een black bro die het middels zijn mobieltje op beeld vastlegt voor eventuele claims van onverdiende molestatie. Ze zijn best gis hoor.

Schrikvogel | 16-06-15 | 19:43

BOA's zijn geen politie agenten..

pruisjetschaamluisje | 16-06-15 | 19:40

hotmint | 16-06-15 | 19:29

Jij ziet niet want je bent ziende blind.Er is namelijk niks te zien over de oorzaak.
Jij trekt gewoon conclusies en toont aan daarom gewoon een domme, gezagsgetrouwe burger te zijn.

knerf | 16-06-15 | 19:33

Ik zie:
Meneer had geen geldig vervoersbewijs.
Hij stapt niet vrijwillig uit, wanneer daartoe gesommeerd.
Hij wordt door een aantal behulpzame BOAs _voorzichtig_ verwijderd terwijl hij zich blijft verzetten.
(Die het incident ook rustig laten filmen, chapeau daarvoor)
Meneer jankt als een aanstellende, verwende kleuter terwijl hij fout.

Dusss: Prima afgehandeld NSers.
Jullie baan is niet eenvoudig.

hotmint | 16-06-15 | 19:29

Amazing_Mark | 16-06-15 | 19:17

Dus jij gaat ten allen tijd mee, zonder iets te vragen over het waarom, met luitjes met een uniform ook als je niks gedaan hebt?
Nou, mochten die smerissen weer eens gezagsgetrouw handelen uit naam van een bezetter of couppleger, hebben ze aan jou een makkie........

knerf | 16-06-15 | 19:23

Weet niet of het al gezegd is, maar als je niet ingecheckt bent hoor je gewoon een boete te krijgen, niet uit de trein gegooid te worden. Met die boete mag je dan verder reizen. Mocht je om geldige redenen niet hebben kunnen inchecken of een studentenov ergens hebben liggen, kan je hierover een mail sturen en wordt de boete al dan niet kwijtgescholden (in het laatste geval kan dit een paar keer daarna heb je pech).

Angst bij de conducteurs of niet, dit is gewoon protocol. Tenzij meneer zich zeer agressief heeft gedragen.

Halveneger | 16-06-15 | 19:18

Werk gewoon mee, dan heb je deze poppenkast niet. Het kan allemaal zo simpel zijn.

Amazing_Mark | 16-06-15 | 19:17

legomuis | 16-06-15 | 18:23

"Heil", "heil"....

knerf | 16-06-15 | 19:08

Laatst met mijn zoon gereisd met de NS.
Alles in orde wat betreft de kaartjes.

Maar daar had je die BOA-er naar mijn zoon moete nzien kijken. Zo van dat kan toch niet dat ie een (voordeeluren) kaartje heeft..
Nee, die losers zijn bevooroordeeld..

knerf | 16-06-15 | 19:06

"Befehl ist Befehl"...

De reacties van veel domme, kortzichtige, gezagsgetrouwe leden van het klootjesvolk hier....
Een IQ van 65 en een schaapachtige volgzaamheid als het om gezag gaat.
De ideale kleinburgers die de boven-ons-gestelden zo graag willen.

Terwijl geen enkele van die sufkoppen de aanleiding gezien heeft....
Staan ook bij een eventuele staatsgreep te kwijlen dat je je niet tegen het gezag moet verzetten...

knerf | 16-06-15 | 18:55

Ja, maar hij moet toch de hele arrestatie lang de heerlijk zachte bobbels van die blonde vrouw gevoeld hebben, want ze had hem zo stevig in haar greep.... en dan raak me niet aan scanderen ? Raak me maar aan ! Raak me maar aan !

Alweer pappie ? | 16-06-15 | 18:51

een stelletje schreeuwende mensen die niet meerwerken als de politie daar om vraagd... en dan dus met geweld afgevoerd wordt! TERECHT!!
bArAbAts | 16-06-15 | 13:10
Afgezien van de taalfoudjes: mee eens.

3*links=rechts | 16-06-15 | 18:35

Eerste klasse coupe?

drammerd | 16-06-15 | 18:24

Overheid moet stoppen met het sponsoren van dit bedrijf. Als de spoorwegen zich in de markt-economie bevinden, leren ze snel genoeg dat ze klantvriendelijk moeten zijn.
Welke ander bedrijf knevelt zijn klanten?

Crak-ho | 16-06-15 | 18:24

@Einde van de Domheid | 16-06-15 | 13:13
Hear hear !!!

legomuis | 16-06-15 | 18:23

Zou die jongen ook zo hebben gereageerd als hem duidelijk was verteld dat hij zijn recht alsnog kan halen als hij gefundeerd kwijtschelding aanvraagt? NS (re)ageert vaak nogal vermanend en absoluut.

James Waspik | 16-06-15 | 18:22

-weggejorist-

oafc | 16-06-15 | 17:50

Wat moeten we hier nu mee? Een oordeel vormen op basis van wat vage beelden zonder kop of staart en een toelichting van een onbekende? Contextloze flauwekul! Mijn ervaring is dat problemen niet zomaar ontstaan. Ook niet bij de ns. Mensen die hier zeggen dat de klant koning is, moeten niet vergeten dat de klant zich ook als koning moet gedragen.

Velderama | 16-06-15 | 17:48

waarom werkt hij niet mee?

druif | 16-06-15 | 17:48

"Raak hem niet aaaaan" zegt die zeikstem. De volgende die moeilijk doet krijgt hopelijk een taser. En nu oprotten en netjes betalen de volgende keer.

Asimov6 | 16-06-15 | 17:30

Gewoon betalen dan heb je ook niks te zeiken. Oh oH we zijn slachtoffer, treurige types. "laat hem los"

Mayer001 | 16-06-15 | 17:29

Robin Hood | 16-06-15 | 16:12
Weet je wel al wie het is?

Negerland | 16-06-15 | 17:17

Duidelijk gevalletje 'verzet'.... Volledig terecht hoe ze daar mee omgaan, dat recht hebben ze. Ben je het er niet mee eens, prima, maar dan moet je daar achteraf over klagen, niet tegenwerken als je aangehouden wordt. Win je NOOIT!

QPC | 16-06-15 | 17:15

Zelf een negert heb ik dus een teringhekel aan negerts.
Want vaak Somalisch en dan dus islamitisch en dan dus aartsluie parasieten.
Maarrrr, deze jongen is terecht kwaad, zijn Nederlands is behoorlijk accentloos en netjes.
Zijn medestanders klinken oprecht bezorgd.
Ze vragen of ze hem aub geen pijn willen doen ipv net als beroepsmoslims met een inteelt accent bedreigend gaan doen en over rechten beginnen. Terwijl moslims hier geen aparte rechten horen te hebben. En liever helemaal geen rechten maar dat is persoonlijk.
Dit is dus jouw schuld Rutte!
Dit krijg je nou als je met geweld ons hatende beroepssomaliers en rifapen hierheen importeert.
Mensen zien het verschil niet (aan de buitenkant) en dan krijg je dus groeps Karma.
Deze fatsoenlijke jongen boet voor het gedrag van islanitisch tuig veelal beroepsafrikanen en rifapen.
Zo krijg je vanzelf een burgeroorlog.
Kun je op wachten.

Negerland | 16-06-15 | 17:14

Bad Karma | 16-06-15 | 13:32
swassannuf | 16-06-15 | 13:38

Je hebt toonplicht als er om je id wordt gevraagd, nergens staat dat je draagplicht hebt. Het tonen van je id is wel lastig als je deze niet bij je draagt maar het is wel een wezenlijk verschil.

dubbelq | 16-06-15 | 17:13

Mis nog iets vooraf..

Sweetlakecity | 16-06-15 | 17:02

Waaaaarom?
Wahaharom?

Waarom zijn de bananen krom?
Wrom? Zijn de Bnah, zijn de bnah, zijn de bnah, zijn de bnah, zijn de bnahanen krom?
Als je ze rechtop zet dan vallen ze om

Boerzonderkiespijn | 16-06-15 | 16:58

Wat een onzin adviezen, de trein zou een prima vervoermiddel zijn ZONDER zwartrijders en paupers. Alles 1e klasse en gezellig met vvd ambtenaren ouwehoeren onderweg.

Mr.Red | 16-06-15 | 16:51

Dobberen is de trein is (nog) niet toegestaan.

Joop69 | 16-06-15 | 16:49

Bij politie is het niet meer praten en oplossen, maar opschalen, alles naar je hand zetten (geweld gebruiken), protocollen, papieren en paperassen.

Jan Boel | 16-06-15 | 16:39

-weggejorist en opgerot-

Zwoele Parijse Nacht | 16-06-15 | 16:30

@wattenstaafje | 16-06-15 | 14:13
Spijker + kop = raak!

DikkeLollie | 16-06-15 | 16:30

Waar is de politie in dit filmpje te zien??? Beetje stemmingmakerij GS?!
Ik zie alleen NS personeel (Service en Veiligheid)
Ironische naam, dat dan weer wel...

DikkeLollie | 16-06-15 | 16:24

Die poortjes werken echt wel (en zo niet, waarom had ie dan niet effe een foto/filmpje gemaakt als bewijs?), alleen is het zo dat je 'incheck'-poortjes en 'uitcheck'-poortjes, en bij die uitcheck-poortjes kun je dus niet inchecken

CrapoTheGreat | 16-06-15 | 16:23

Raar verhaal. Andere passagiers konden wel inchecken. Behalve hij. Kutsmoes.
Wim Venijn | 16-06-15 | 13:24
<br>
<br>
Precies. En waar staat dat als een incheckpaal niet werkt, je zonder in te checken in mag stappen? Nergens. Waarom noemt ie het dan als reden?

CrapoTheGreat | 16-06-15 | 16:20

Hard brullen dat je rustig bent doet de zaak niet goed.
Heb zo'n vermoeden dat als je echt rustig bent je gewoon je spullen mag pakken en naast agent kan meelopen..

Meneert | 16-06-15 | 16:18

Instappen terwijl je niet ingecheckt bent :(

CrapoTheGreat | 16-06-15 | 16:15

Ik wilde dat de 'sterke arm' met deze doortastendheid en daadkracht die scooterhufter ging zoeken + arresteren die mijn pa een jaar en 6 dagen geleden middels zinloos gewel met een hersenbloeding en een halfzijdige verlamming het ziekenhuis in sloeg. Gatverdamme, wat een verkeerde keuze qua prioriteiten.

Robin Hood | 16-06-15 | 16:12

Hoor ook de tegenpartij.

islammoe | 16-06-15 | 16:09

NS begint steeds meer een door de Gestapo gecontroleerde losers trein te worden. Wat doe je daar nog in?

Raider Twix | 16-06-15 | 16:06

Heeft Joris het latijn begrepen?

islammoe | 16-06-15 | 16:06

Weet niet wat vooraf is gegaan

Bokito ergo sum | 16-06-15 | 16:05

Bilderberg mensen vergaderen over dit soort dingen. Vroeger niet. Toen waren hut huurders Tom, vandaag eigenaar, bij wijze van Soedan spreken. Een soort correctie denken wat niemand aanzag komen.

biltong | 16-06-15 | 16:05

Meneer, ik kon niet inchecken want paaltje deed het niet en nee, die andere 5400 paaltjes heb ik maar niet getest want ik had ineens zo´n enorme last van mijn kut smoesje .

Castor12 | 16-06-15 | 16:02

Een beetje overdreven allemaal. Zowel zijn lakse houding, je weet dat je een vervoersbewijs nodig hebt (excuses zijn voor kneuzen en mietjes) als de overdaad van ambtelijk geweld. Op zich begrijpelijk maar is niet de Hollandsche manier.
Wat een kutland zijn we geworden en het eind is nog lang niet in zicht. Met dank aan allochtonen die hier niet horen.

LogicaOverwintAlles | 16-06-15 | 16:02

-weggejorist-

islammoe | 16-06-15 | 16:02

-weggejorist-

islammoe | 16-06-15 | 15:59

Het probleem in dit soort situaties is altijd dat als je gelijk hebt en je correct gehandeld hebt, je achteraf nergens je gelijk kan halen zonder meteen in de buidel te moeten tasten en tijd kwijt te moeten zijn aan het verkrijgen van een excuses.
Het personeel dat over de schreef ging kan deze kwestie lekker onder de baas zijn tijd en met de baas zijn middelen oplossen.
.
Daarom moet er een regeling komen dat dit simpeler opgelost kan worden. Als agenten en dergelijk toezichthoudend personeel doorkrijgt dat ze ook kwetsbaar zijn dan kijkt men wel link uit met overtrokken geweld.
In de klachten die ik bij de NS heb neergelegd heb ik altijd gevraagd om een op een op een onderhoud met de misdragende conducteur (niet dat dit ooit werd gehonoreerd, maar het zou een veel betere manier zijn om frustraties weg te nemen bij de reiziger en daarmee geweld naar personeel af te laten nemen).

Johanvb | 16-06-15 | 15:58

Deze zwarte rijder is eigenlijk een hele lieve jongen maar dat weet nog niemand. Zijn moeder zal hem wel een enkeltje Nederland hebben gegeven, blij dat ze van hem af was.

FucktheSystem | 16-06-15 | 15:57

Dus ik moet die hele voorgeschiedenis dus maar voor zoete koek aannemen ?
Ik zie een negert die zich tegen aanhouding verzet. Tja dan ga ja naar de vloer als je door echte agenten wordt aangepakt, betreft het van die hesjes figuren dan is het 10 minuten een mix van worstelen en line dancing( prutsers)
Wadi's het toch met negerts? Verzet of hard wegrennen net zal als in usa.
Waarom niet gewoon meewerken ? Scheelt je veel blauwe plekken ( of schotwonden in usa) Darwin?

Goatboy2014 | 16-06-15 | 15:55

-weggejorist-

Arbijan | 16-06-15 | 15:53

Het was duidelijk een zwartrijder. Meneer gaat zelf de fout in. En daarna begint het gejank.. Ik zou hem ook de kosten laten betalen van al die personen die met hem bezig zijn!!

denoorman | 16-06-15 | 15:51

En dit is nog maar het begin van alle ellende die Nederland te wachten staat .............

The7thGuest | 16-06-15 | 15:46

Ik zou ook opstandig worden van de gedachte dat je bij voorbaat beboet wordt en daarna je geld terug kan krijgen.

Diotima | 16-06-15 | 15:44

Een echte zwartrijder.

drielenaar | 16-06-15 | 15:42

Geef die handhaverds allemaal een taser, dat scheelt een hoop moeite en geschreeuw.

ArthurAlkmaar | 16-06-15 | 15:40

Ik kan bovenstaand reisadvies van harte aanbevelen: koop een auto. Hoeft helegaar niet duur te zijn. Ikzelf rijd al jaren in een oude, maar mooie Japanner uit 1999 die ik ooit kocht voor tweeënhalf mille. Slechts 155.000 km. gelopen, alles erop en eraan: twee liter, zoom-zoomende zescilinder, airco, plofzakken, lichtmetaal, cruise control, ABS, traction control. Nooit problemen. Comfortabel. Zuinig.

Gewoon, een saaie, duffe, degelijke Japanner kopen met weinig kilometers; niemand wil ze, dus ze kosten haast nix. Altijd goed, nooit problemen. En als je erin zit, heb je geen last van de lelijke of saaie buitenkant. Grootste voordeel: je hebt ook geen last van hysterische conductrices en opgefokte mocro's.

De trein brengt je van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet moet zijn. En onderweg ben je niet alleen overgeleverd aan het falende NS- en ProRail-management, maar ook nog eens in het gedwongen gezelschap van allerlei kudtvolk waarvan je alleen maar last hebt.

Peter Emile | 16-06-15 | 15:36

@Bad Karma | 16-06-15 | 13:57
Er zijn ook mensen die niet precies weten wat Karma nu eigenlijk echt betekend en daardoor een hele vreemde nick uitkiezen.

MarcS | 16-06-15 | 15:36

Kwam er laatst niet naar voren dat mensen met een abonnement geen boete kunnen krijgen als zij niet inchecken?

Meneer hoefde dus niet in te checken als hij een studenten OV heeft, want abonnement en ze mogen hem al helemaal niet de trein weigeren. Dit is allemaal met de aanname dat het waar is dat hij een studenten OV heeft.

Het lijkt mij duidelijk dat deze mensen van de-escalatie geen kaas hebben gegeten.

lijpeeijpe | 16-06-15 | 15:36

Nadat vandaag mijn bijenkasten zijn gemolesteerd - met een bezemsteel omgegooid, schade zeker 150 euro - en de politie niet eens bereikbaar is want 'sorry, team is in vergadering' is de hermandad even niet mijn vriend meer. Bij voorbaat op de hand van de zwartrijder, grijsrijder of voor mijn part pimpelpaarsrijder.

Bruine Beer | 16-06-15 | 15:36

Het lijkt wel of elke "zwart"rijder (pun intended) geen goed nederlands spreekt. Is dat significant? Of gewoon toeval..?

telelezer | 16-06-15 | 15:33

@recycledtoiletpaper | 16-06-15 | 13:49
Gehoord ...... nuff said.

MarcS | 16-06-15 | 15:33

Ik zou als conducteur ook in een stuip schieten als ik weer een zwartrijder heb te pakken. De kans op een schedelbasisfractuur is te groot dus beter om er gelijk met zwaar geschut heen te wandelen.
Het is hetzelfde als proletarisch winkelen en dan zeggen dat je je portemonnee vergeten bent.

ZwengelMeister | 16-06-15 | 15:33

De schuldige is de uitvinder van dat kapotte ov betaal/bevolkingstracking systeem...
Dat werk gewoon helemaal niet goed.
Behalve voor degene die het verkocht heeft voor veel te veel geld... laat die nu juist ontraceerbaar blijken te zijn.

baard van troje | 16-06-15 | 15:33

Ik zeg: die Fyra houden en losliggende plafondkabels als taser gebruiken of slicen met losliggende vloerplaten. Viera!

tast in duitser | 16-06-15 | 15:32

Reis vrijwel nooit met de trein, want smerig en vaak overvol tijdens spits, en zie het nut van inchecken niet in als je een maand of jaarkaart hebt, het verschuldigde bedrag is vooruit betaald en de uitleesbare einddatum is immers leidend voor de geldigheid van een prepaid abonnement. Heb meer de indruk dat NS en derden uit zijn op informatie over de bewegingen van de gebruikers zoals ook het geval is op snelwegen (en straks overal via nummerbord chip) waar nummerbord herkenning wordt toegepast. the aim is total control

trivius | 16-06-15 | 15:31

@saidnowomanever | 16-06-15 | 13:40
Het rare is, dat jij een plausibel verhaal verteld wat de conducteur herkent. Raar he dat hij jou niet meteen van de trein wilde gooien. En ik persoonlijk ken een aantal mensen die wel eens uit een trein gezet zijn. Maar ook een heleboel mensen die nog nooit uit een trein gezet zijn. De wel uitgezette mensen, zijn precies de mensen die ook om niets in een winkelcentrum ruzie weten te krijgen. Die zich regelmatig moeten legitimeren, terwijl ik dat nooit hoef echt NOOIT. Nee het zijn niet allemaal donkere mensen, maar wel allemaal mensen die 'bekend' zijn bij de politie. Eerlijkheidshalve zijn de meesten wel van buitenlandse komaf. Kennissen maar wel met hele korte lontjes omdat ze zelf ALTIJD een grote bek hebben.

MarcS | 16-06-15 | 15:31

oplossing die je weet dat gaat komen: "Hoge toegangspoorten. alleen mogelijk station te betreden via check in". Hoe moeilijk kan het zijn... lutsers.

nerugaer | 16-06-15 | 15:26

Het OV systeem is vaag, traag, kut en vaak kapot. Het personeel is laagopgeleid en gigantisch chagrijnig.
Wat verwacht je.

piekartz | 16-06-15 | 15:25

@Bad Karma | 16-06-15 | 13:32
Ja, je moet je kunnen legitimeren als je met de trein wilt reizen. Als jij dat niet wilt, dan ga je gezellig lopen.

M.b.t. Slaaf, jij bent ook een slaaf aangezien anderen bepalen hoeveel van jouw salaris als belastbaar bezien worden. Sterker nog, als jij je hier niet aan de regels houdt, wordt jij weggejorist net als zonder id in de trein.

MarcS | 16-06-15 | 15:24

@vindead | 16-06-15 | 13:22
Probleem was niet dat jij verkeerd zat, probleem was niet dat jij niet wist dat het systeem nog bestond. Het probleem was dat die beste man dit zelfde smoesje al 1000x gehoord heeft in januari 2015. Toen nog een keer 1000 in feb, maart etc.

JIj wilt gebruik maken van de trein, dan is het niet te veel gevraagd om even om je heen te kijken hoor. 1e klasse staat gewoon aangegeven IN de coupe, op de balkons, aan de buitenzijde van de trein. Eigenlijk zeg jij dat jij het bewust genegeerd hebt.

MarcS | 16-06-15 | 15:21

Minder politie.

Rätselhaft | 16-06-15 | 15:19

je kan ook gewoon betalen voor een kaartje ,dan hoeft deze dramaqueen niet te schreeuwen dat zijn rugridder moet blijven filmen om te laten zien aan zijn mede donkere medemens dat de witte mensen weer eens fout bezig is..

ShoveASockinit | 16-06-15 | 15:11

Voortaan elke zwartrijder en andere amokmakers onder dwang een chip implanteren,voor meerdere doeleinden geschikt gemaakt.
Net zoals dieren in het asiel.
Oh wacht ff...

swassannuf | 16-06-15 | 15:08

@biltong | 16-06-15 | 14:58,
De Maya en bijbel voorspelde dingen die nu gebeuren.
LOL! Ik voorspel ook dingen die nu gebeuren... en nou ophouden met die onzin!

Death By Luchtbed | 16-06-15 | 15:04

"Stijlloos Reisadvies2: Koop een auto."
.
Nou dan heb je hetzelfde gelazer hoor..
[Tokkiemodus] Ging laatst mijn verlengde rijbewijs ophalen (oude was verlopen) en ja hoor, word je voor iets lulligs aan de kant gezet door de pliessie. Uiteraard vraagt ie om mijn rijbewijs dus ik vertel em dat ie boeven moet gaan vangen en effe mot chillen want ik ga em net halen. Zegt ie gewoon dat ik zonder rijbewijs niet mag rijden. Dus ik begin te flippen en deel een hoek uit, maar niet voluit ofzo hoor, maar gewoon om die mongool effe te laten weten dat ie niet moet denken dat ie wat over mij te zeggen heeft. Wat denk je?? Wordt ie agressief! Zomaar uit het niks! Dat geloof je toch niet?
Maar ja, niemand natuurlijk die dat effe verticaal heeft vastgelegd, dus daar sta je dan met je goeie gedrag..
Nee, wat dat betreft kan je beter de trein nemen, die gasten hebben in ieder geval geen vuurwapens[Tokkiemodus uit]

The Kwisatz | 16-06-15 | 15:03

Een teken van andere tijden. Ooit was buurland België baas in Congo. Daar waren geen konijnen maar wel ander leven om op jacht te gaan. De Maya en bijbel voorspelde dingen die nu gebeuren.

biltong | 16-06-15 | 14:59

Een teken van andere tijden. Ooit was buurland België baas in Congo. Daar waren geen konijnen maar wel ander leven om op jacht te gaan. De Maya en bijbel voorspelde dingen die nu gebeuren.

biltong | 16-06-15 | 14:58

SCHOKKENDE VIDEO. Politie arresteert zwartrijder!!!!

Waar kan ik die "schokkende" video bekijken dan??

Death By Luchtbed | 16-06-15 | 14:58

gek joh ik heb dit soort dingen nou nooit. Ik heb wel eens vergeten een opslag te kopen maar dat heb ik direct aangegeven bij de conducteur en toen kon ik direct een kaartje in de trein kopen.
Als het paaltje het niet doet moet je even op zoek naar een ander paaltje hoe moeilijk kan het zijn. Je loopt toch ook niet zonder te betalen de hema uit als er even niemand bij de kassa staat. Je koopt een product dus dan moet je dokken

pili-pili | 16-06-15 | 14:55

@Troost J.E. | 16-06-15 | 14:35
Precies. Die krijgen een zwartrijdende schreeuwlelijk in de stiltecoupé.

Guido | 16-06-15 | 14:54

Het probleem is dat heel veel van dat soort figuren de illusie krijgen dat ze God zijn zodra ze een uniform aantrekken. Of het nou NS personeel is, of van die jonge (lesbische) agentjes, BOA personeel of in de tram van die vage figuren met uniform en tattoo's op hun vingerknokkels geprent. Je ziet ze overal. Gewoon mijden wanneer mogelijk.

MichelDenHaag | 16-06-15 | 14:51

En toch zijn het altijd dezelfde die gepakt worden, moord en brand schreeuwen en waar de politiek en media straks weer over struikelt want incorrect.

Balletje Mayo | 16-06-15 | 14:50

@Kwurft | 16-06-15 | 13:47
Is misschien niet de eerste keer dat hij zwart rijdt?

Guido | 16-06-15 | 14:50

De controle van de burger gaat met steeds meer agressie gepaard.

hStripe | 16-06-15 | 14:49

Zwartrijder is in het leven geroepen omdat ze over het algemeen zwart zijn? Of selecteren jullie de videos op zwart om de term te eren?

Overigens ben je een lul als je de maatschappij instapt zonder op zijn minst een teaser op de man. Neer teaseren die NSers en die juten ook. De maatschappij kan zoveel interresanter.

the_hammer | 16-06-15 | 14:38

uiteraard is weer iedereen zielig ...
behalve de mensen die wel gewoon voor hun kaartje betalen !

Troost J.E. | 16-06-15 | 14:35

Heeft er iemand een link naar het filmpje wat hier aan vooraf is gegaan? Volgens de omschrijving is dat een filmpje waarin de zwartrijden kalm en in zorgvuldig gekozen woorden zijn situatie uitlegt aan de conductrice. Vervolgens begrip toont voor het feit dat je zonder geldig vervoerbewijs nou eenmaal niet in de trein mag en waarop vervolgens 5 agenten hem in elkaar beuken. Moet niet moeilijk te vinden zijn dacht ik...

krabbegat | 16-06-15 | 14:34

Zo'n uniform trekt toch een bepaald soort mensen.
Maaiveld | 16-06-15 | 14:27
Nou inderdaad het is opvallend hoe vaak anders-gepigmenteerden in aanvaring met het gezag in uniform komen.
Of bedoelde je dat niet?

Berbaar | 16-06-15 | 14:33

Het doel van het toenemende gebruik van geweld door gezagsdragers is zoveel burgers er getuige van laten zijn hoe een andere burger zonder al teveel reden wordt afgetuigd, zodat als er een moment komt dat zij menen ergens voor op te moeten staan ze weten dat ze dan onmiddellijk zullen worden neergeslagen. Met andere woorden: het gaat niet om wat de jongeman gedaan heeft maar om conditionering van het publiek.

Engebert Hinckerdump | 16-06-15 | 14:33

Het filmpje laat maar de helft zien. Ik ben juist benieuwd naar wat eraan vooraf ging voor het escaleerde. Wat er wel te zien is is een overmacht aan beveiligers die een jongen grijpen die niet agressief oogt en geen gevaar vormt. Of hij nou bewust zwart rijdt of niet laat ik maar in het midden, maar het komt allemaal wel onprofessioneel over.

XaleX_2 | 16-06-15 | 14:32

Ik zie nergens politie, zijn de kneuzen vaan orde en veiligheid..

Glas Koning | 16-06-15 | 14:28

Zo'n uniform trekt toch een bepaald soort mensen.

Maaiveld | 16-06-15 | 14:27

Eerst slaam em dan pas vragen. Werkt dit niet,zetten we er effe beetje stroom op... Is makkelijker te folmen ook als die jankerd lucht geeft....

Ciprinus | 16-06-15 | 14:22

En WEER pas gaan opnemen als de politie erbij komt.... zucht, dus het verhaaltje kan wel leuk zo klinken maar niet zo gegaan zijn.

DOEI

Kirotji | 16-06-15 | 14:21

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24162510/__Bedreiger_NS_ers_gepakt__.html

En het gáát maar door.! Nederland is in 20 jaar één grote anarchistische kolere bende geworden. Geen respect meer voor niets en niemand. Wat zeg ik, ze kunnen het woord niet eens spellen.
.
Maar ja, dat krijg je ervan hè? : geen God, geen meester.
Veel succes ermee. Mijn tijd zal het nog wel duren.

Lupuslupus | 16-06-15 | 14:19

Tip 3 ; vooraf bij instappen even aangeven dat het niet werkt. 9/10 kan je dan gewoon mee.

Weeraanmelden | 16-06-15 | 14:18

Vroeger had je een OV-kaart of kocht je gewoon een kaartje, tenzij de automaat niet werkte en het loket nog niet open was. Dat is me welgeteld één keer overkomen. Ik heb aan de conducteur de situatie uitgelegd en die schreef een bon uit. geen discussie. Ik heb wel een vals adres opgegeven, want dat is in tegenstelling tot een valse naam niet strafbaar. Nooit meer iets over gehoord.
Het idiote dat altijd aangenomen wordt dat jij fout zit, en een zwartrijder bent. Ook bij de persoon in dit filmpje. Het geweld is buitenproportioneel. Die jongen wil gewoon naar huis. Ze kunnen z'n verhaal toch later checken en alsnog een boete opleggen? Of is dat teveel moeite.

Bewustbeschonken | 16-06-15 | 14:17

@lupuslupus.

Jij snapt het.
Heb ook een keer een boete gehad,ik was blijkbaar nog niet wakker om half zes en vond de peuk belangrijker als de incheckpaal, conducteur was wat chagrijnig, het is tenslotte half zes,dus hij vond het toch een boete waard.
Netjes de NS aangeschreven en tijdje later stond de 35 euro weer op mijn rekening.
De NS is niet gek, die kunnen aan je reishistorie zien dat je regelmatig op een traject reist dus als je dan een keer niet incheckt zijn ze altijd genegen de boete te seponeren.

Tsja, en nu? | 16-06-15 | 14:16

Even voor de duidelijkheid : Er is GEEN politieagent in beeld geweest, uitsluitend mannetjes van Service&veiligheid en een pipo G4S (gay for sure).
Service&veiligheid bestaat uit uitgerangeerde NS-kneuzen die nergens terecht kunnen en dan maar een BOA-sticker krijgen en vervolgens de rookpaal bewaken met een gratis koffie in de hand.
Als er echt wat aan de hand is staan ze met open bek te kijken hoe de beveiliging HUN werk doet.
In dit geval durfden ze wel want zo te horen waren de zwartrijder en zijn maatje nou niet bepaald lid van de harde kern van Ajax.
Tevens laat het filmpje wel duidelijk zien dat die gast geen verstand heeft van omgang met handboeien, wat een gepruts !

wattenstaafje | 16-06-15 | 14:13

Tijdje terug vergeten in te checken,kwam ik pas achter toen ik vlak bij de trein was die op vertrekken stond want conducteur stond al in deuropening om te gaan sluiten, nu is het al jaren zo dat als je de conducteur ziet staan je even zwaait zodat hij weet dat er iets is, daarna loop je naar hem toe, oké je moet soms een paar coupes door maar als je dan bij hem bent aangekomen en je verteld wat je is overkomen dan is er niks aan de hand. Elke boerenlul weet dat maar de meesten gokken gewoon op een gratis rit.

Tsja, en nu? | 16-06-15 | 14:10

Waarom moet iedereen tegenwoordig zo'n grote muil hebben? Stap uit, ga mee, leg het uit. Nee hoor, niet luisteren, onder toeziend oog van medepassagiers je gelijk proberen te halen en er dus voor zorgen dat de situatie compleet escaleert. Hulde, zo werken we tegenwoordig.
.
Wie niet horen wil....

frummel | 16-06-15 | 14:09

Piet Karbiet | 16-06-15 | 13:53
Scherp!

swassannuf | 16-06-15 | 14:09

Laten we niet vergeten dat mensen niet voor de grap in een trein gaan zitten, maar omdat ze (doorgaans)ergens naar toe moeten wat voor hun - maar vaak ook objectief gezien - belangrijk is: werk, ziekenhuis enz. Als men zoals zovelen in ons land arm is, en niet in staat is om een boete te betalen en zich al helemaal niet kan permiteren om te laat op werk of examen te komen, dan is het zeer begrijpelijk dat (vermeende) zwartrijders niet rustig blijven als ze vol onbegrip door de treincommandant worden aangesproken.

Ci Ty33 | 16-06-15 | 14:08

Ik dacht dat het Mauro was, dat issie toch?

Lijkt anders verdacht veel op hem.

Beschaafd en geïntegreerd Nederlands enzo.

Alt | 16-06-15 | 14:06

Piet Karbiet | 16-06-15 | 13:50
Ja, maar vroeger waren er ook geen treinen.

Nathan John | 16-06-15 | 14:06

Op elk station staan MEERDERE incheck-palen; beneden, maar óók op de perrons. Gewoon je ogen open doen en KIJKEN. Ik geef het je te doen als NS-personeel om èlke dag met tuig om te moeten gaan.
.
Heb mij ook één keer vergist door met mijn kortingskaart op maandag (dan is de kaart niet geldig - en evenmin op vrijdag -) naar Schiphol te gaan om mijn dochter uit te zwaaien die voor maanden vertrok. Was het in de zenuwen totaal vergeten). Kreeg een boete van 35 euro.
Heb de NS geschreven en de reden vermeld, kreeg een keurige brief terug en hoefde de boete NIET te betalen.
.
Kijk, zó doe je dat. En al dat gezeik, al die smoezen zijn al een keer voorbij gekomen. Gewoon je "verlies" nemen en proberen er achteraf nog iets - en wel op een fatsoenlijke manier - iets aan te doen.
.
Zoals hierboven al opgemerkt: als je niet hebt kùnnen inchecken (wat gewoon een rotsmoes is) is er altijd nog een conducteur op het perron die het signaal geeft dat de trein kan vertrekken. Gewoon déze persoon aanspreken vóórdat je in de trein stapt.

Lupuslupus | 16-06-15 | 14:06

Eén ding is zeker, mensen die bij de NS werken krijgen van mij never nooit een lift!

necrosis | 16-06-15 | 14:05

Het is een vicieuze cirkel: geweldplegingen tegen OV- en hulpverlenersmensen leads to OV- en hulpverleningsmensen die constant op scherp staan. Hoe te doorbreken?

* Infocampagne samenwerkende publieke diensten "doe normaal" (waarin dus die vicieuze cirkel openlijk wordt benoemd)

* Een training voor publieke werkers. "Aan in je baan" ken ik bijv of soortgelijke shit

Organische evolutie | 16-06-15 | 14:01

En ohja... De auto is al vanaf 1,1 persoon voordeliger wss. Maximaal uitgeknepen.

skeel | 16-06-15 | 14:01

@MX Daddy | 16-06-15 | 13:17

De enige die nooit een studentenpas in bezit heeft gehad ben jij.

Uhh | 16-06-15 | 14:00

Altijd die zielige verhalen van die conducteurs als ze klappen hebben gekregen. Ik kan er geen medelijden mee hebben want volgens mij is vaak gewoon terecht. De indruk die ze bij mij altijd wekken is dat het gewoon machtsgeile losers zijn.

je suis bier | 16-06-15 | 14:00

Dat niet inchecken zal vast niet de enige aanleiding zijn geweest. Kan me niet voorstellen dat ze je daarom met zn 5en afvoeren. In het meest ongunstige geval moet je volgens mij een boete betalen en (zelf) de trein verlaten. Hier is wel iets meer aan vooraf gegaan. Mochten er toch ineens vanuit het niets 5 man zijn verschenen die je mee willen nemen dan zegt ieder weldenkend persoon: prima joh, ik loop wel mee, zoeken we het even uit. Ik plaats van dat kinderachtige 'laat me lohossss' en vervolgens meneer de conducteur/spoorwegpolitieagent vastgrijpen. Nee sorry, 99% zeker dat schreeeuwnegert hier zelf fout zat.

rickstick19 | 16-06-15 | 14:00

1. 0,0service en als je geen ov chipnip wil dan kan je vaak genoeg stikken..
2.via automaten vragen of je korting wil (waar je meestal geen recht op hebt en ook gewoon voor bekeurd word)
3. Ik ga nooit met de ns want ze rijden hoogst onbetrouwbaar.

skeel | 16-06-15 | 13:59

@Bad Karma | 16-06-15 | 13:37

Als je de trein wordt uitgezet, mag je je daar tegen verzetten? Is het dan nog steeds een civiel geschil?

roze_bril | 16-06-15 | 13:58

Wat ik niet snap is dat mensen zich zoveel laten leiden door emoties. Werk gewoon mee en ga niet lopen trekken en duwen en tegenstribbelen en huilie en schreeuwen en de boel lopen opfokken. Of je nou wel of niet in je recht staat, er staan niet voor niks 6 mensen bij je stoel klaar om je mee te dragen.
Maar goed, ik bemoei niet.

Nathan John | 16-06-15 | 13:56

Ik ga nooit met het OV, hoef ik me als niet-medelander niet te schamen, niet te ergeren en niet bedreigd te voelen. En weet me superieur.

61 | 16-06-15 | 13:56

laat hum lohoos

JVeen | 16-06-15 | 13:55

Tsja als je zonder in te checken in de trein gaat zitten dan loop je de kans een boete te krijgen.
Gewoon je netjes legitimeren, beleefd blijven dan is er niks aan de hand en kan je je eventuele gelijk prima achteraf proberen te halen bij de NS
.
Had deze schreeuwmeneer zich aan bovenstaande richtlijnen gehouden dan was er niets aan de hand geweest.
Prima dat hij uit de trein gehaald wordt, beetje kordater ingrijpen had alleen wel gemogen. 2 minuten stoeien om schreeuw Quincy uit de trein te krijgen is nergens voor nodig.

Berbaar | 16-06-15 | 13:53

@VolgendjaarkrygikAOW | 16-06-15 | 13:49
U had in 1972 een bankpas?
Knap.

Piet Karbiet | 16-06-15 | 13:53

Cuyahoga 13:08
Asfalteren van de spoorwegen is de enige juiste manier. Nu houdt de automobilist het onrendabele treinverkeer in stand, terwijl de hele infra er ligt voor een prachtig ongelijkvloers secundair wegennet inclusief wegrestaurants en parkeerplaatsen.

tipo | 16-06-15 | 13:53

alexbl | 16-06-15 | 13:44

"Je maakt mij niet wijs dat NS'ers er maar gewoon op beginnen te meppen enkel omdat iemand geen geldig vervoersbewijs heeft."

Ik zou het filmpje nog eens bekijken...

Je beweert een heleboel waarvan ik vroeger ook dacht dat het zo was. Totdat ik de wetgeving begon te lezen. Het uitgangspunt is dat we in een vrij land leven en niet in een politiestaat waarin je moet doen wat je wordt gezegd.

Bad Karma | 16-06-15 | 13:52

Stijlloos titeladvies: Gebruik niet het woord politie als er in het hele filmpje geen politieagent te zien is.

mortus_cade | 16-06-15 | 13:52

"RAAK ME NIET AAN, RAAK ME NIET AAN" ... al weer genoeg gehoord.

fail | 16-06-15 | 13:52

Al dit verhaal klopt kan ik me gewoon niet voorstellen dat dat een blank studentje zou gebeuren en zou de nazi-bitch in kwestie een nekschot mogen krijgen. Dat is, als het verhaal klopt.

sjoost | 16-06-15 | 13:52

@Skunk57 | 16-06-15 | 13:10
Wil je wat tips wat je geheid een topic op zal leveren?
*gnehehe*

necrosis | 16-06-15 | 13:52

zo is die gay or whut

Claude_Vieaul | 16-06-15 | 13:52

Vroeguh kocht je een kaartje bij een medemens. Klaar.
Nu moet je alles zelf doen en inchecken en nachecken en herchecken en het is alleen maar duurder. De enigen die hiervan profiteren zijn de steeldieven van Translink.

Piet Karbiet | 16-06-15 | 13:50

Oh, sorry had het filmpje niet gezien. Joris het voorgaande maar weg want het slaat nergens op. (Behalve dat het wel gebeurd is).

Graaiende Teddybeer | 16-06-15 | 13:50

De filmert is de oorzaak van alles.
Dat is vaak zo. Bevriend filmertje dat de zaak ophitst en zo de regie totaal in eigen hand heeft.
Kansloos.

wakkere_nederlander | 16-06-15 | 13:50

Ik kan dit bijna niet aanzien. Dit waren duidelijk geen PvdA-erts. In 1972 zat ik op de plee in de trein en maakte de conducteur zomaar de deur open toen ik met m'n broek omlaag zat. Een of andere muts wou op de plee en moest te lang wachten en had hem gemeld dat er een zwartrijder op de plee zat. Hij ritste zo mijn bankpas uit m'n portemonnee, die kreeg ik gelukkig nog wel terug maar m'n kaartje hoeld hij. Hij stapte toen uit in Rotterdam en ik moest toen verder zonder kaartje. Het heeft de NS kapitalen gekost want sindsdien hebben ze mij bijna nooit meer in de trein gezien.

VolgendjaarkrygikAOW | 16-06-15 | 13:49

En dan vind het NS personeel het gek dat ze af en toe in elkaar gerost worden? Ik vind het niet meer dan begrijpelijk dat mensen hun zelfbeheersing verliezen. Het echte tuig werkt namelijk bij de NS zelf. Ik heb al zo vaak vergelijkbare verhalen gehoort als in dit filmpje. Niet normaal die NS. Als je denkt dat het niet nog slechter kan, ben iedere keer weer verbaast dat een bedrijf zo extreem klantonvriendelijk kan zijn. BIZAR! NS opheffen zou een verademing zijn voor Nederland.

recycledtoiletpaper | 16-06-15 | 13:49

zwartrijder,dat dat nog gezegd mag worden van de zwarte pieten organisatie.
ik hoorde aan het koeterwaals taaltje waar ik deze
stumper thuis moest brengen.
een hele commotie,om hoeveel geld gaat het.
regelmatig worden conducteurs door zwarte pieten in elkaar geramd,de nieuwe sociale traditie.
je liegt alles aan elkaar als je gepakt wordt.
een groot aantal ninhilliste,geloofd alles wat dit vruchtje met zijn fucking duim uitzuigd

soledad | 16-06-15 | 13:48

Mocht het apparaat het niet doen, is het eerste wat je moet doen als je in de trein stapt de conducteur opzoeken. Waarschijnlijk niet gebeurt, dan rijd je zwart want je bent dan nalatig. Het filmpje is nutteloos met dat laat me los, als je gewoon rustig meewerkt en daarna je verhaal doet kan het ook. Maar het beste is gewoon aan het begin van de reis een melding doen.

ho4x | 16-06-15 | 13:47

De NS heeft een prima regeling dat wanneer je een boete krijgt terwijl je in bezit bent van een geldig vervoersbewijs deze wordt kwijtgescholden (eenmalig per jaar). Dus gewoon meewerken, boete in ontvangst nemen en bezwaar maken volgens de normale procedures. Ik snap daarom ook niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan door de persoon in kwestie.

Kwurft | 16-06-15 | 13:47

Het is te onduidelijk om te beoordelen wat hier precies gaande is, al ben ik meer dan geneigd om te denken dat die NS amoebes een buitengewoon disproportionele hoeveelheid geweld gebruiken jegens een individu dat relatief weinig verzet lijkt te plegen. Enkel wanneer het individu zelf een dergelijke mate van agressie gepleegd zou hebben jegens de NS eencelligen zou de te ziene agressie moreel verdedigbaar zijn.
.
De homo die door het filmpje heen krijst is overigens wel vermakelijk. Laat hem met ruhuhuhuuust...LOL!

De Libertariër | 16-06-15 | 13:46

Ik reis nooit met de trein. De NS en haar personeel kan van mij al bijna 10 jaar ongezien de tiefus krijgen. Altijd overal met de auto heen en zonder mokken € 50,00 aftikken voor een dagje parkeren in Amsterdam (of minder als de reis elders heengaat). Dat is de prijs om zonder hinderlijke medereizigers van allerlei twijfelachtig allooi te kunnen reizen. Heerlijk!

pibasso | 16-06-15 | 13:46

Oh het trucje dat niet kan inchecken? Terwijl er gewoon zoveel van die apperaatjes op het station staan. Ze willen gewoon niet betalen. En als je de trein moet verlaten, en je doet t niet, dan heb je een probleem. En weer irriteer ik mij dood aan die filmende gaylord, mijn handen gaan weer jeuken. Bah buitenlanders die denken dat ze uit de hood komen in Harlem, en die uit zijn op het creeeren van politiegeweld. De knuppel erover heen als ze van die sm-wensen hebben.

Patje2011 | 16-06-15 | 13:45

Het is vast dezelfde "dame" die twee maanden geleden meende een trein volledig te moeten ontruimen wegens "overvol". Gewoon dumpen die hap voor de volgende trein die automatisch ook overvol wordt. Overspannen muts.

Graaiende Teddybeer | 16-06-15 | 13:45

Deze mentaal uitgedaagde dienders zijn helaas wel representabel voor het gemiddelde korps

skeel | 16-06-15 | 13:44

@Bad Karma | 16-06-15 | 13:37

Je maakt mij niet wijs dat NS'ers er maar gewoon op beginnen te meppen enkel omdat iemand geen geldig vervoersbewijs heeft.

Als je geen vervoersbewijs hebt krijg je een boete. Daarvoor moet je je legitimeren. Weiger je dat, dan wordt de spoorwegpolitie ingeschakeld die je arresteert. Als je je bij dat laatste verzet krijg je inderdaad dit soort toestanden. Maar wie z'n fout is dat dan?

alexbl | 16-06-15 | 13:44

Met ouderwetse kaartjes heb je dit gedonder niet. Wat moet je dan als reiziger als die poortjes weer eens defect zijn? Onderhoud ho maar, 800 miljoen uitgeven voor een flop Fyra kan dan weer wel. Ik heb via twitter al heel vaak aangegeven dat er kabels open en bloot liggen op de spoorweg ijsselbrug in Zutphen maar fixen ho maar!

Kris | 16-06-15 | 13:44

Wat schattig, deze voorbeeldreiziger heeft (bij uitzondering) moeite om zich te gedragen. Schreeuwen lijkt hier niet heel effectief; wat een desillusie dat werkt normaal wel...

kut kakker | 16-06-15 | 13:43

Ik zou dit topic graag lezen met Nujij.nl commentaar, dat maakt serieus alles een stuk amusanter. De domheid die daar gepost wordt lijkt wel opzettelijk.

Hans Gruber | 16-06-15 | 13:43

swassannuf | 16-06-15 | 13:38

Jij! Iedereen mag vragen wat ie wil. Slaaf!

Bad Karma | 16-06-15 | 13:41

Je irritante Tokkiesmoel houden en doen wat er wordt gevraagd... hoe fokking moeilijk is dat nou?
gotha! | 16-06-15 | 13:17

Mijn gedachte precies!

Yvje | 16-06-15 | 13:41

Oath-Keepers... just another gang.

CumGranoSalis | 16-06-15 | 13:40

Laatst wilde ik naar Heerhugowaard met de trein, tsja op zo'n vrijgezellenfeestje wil je niet zijn zonder alcohol. Koop netjes een kaartje want ik weiger een ov chipkaart op naam en ik weiger het ook er minimaal 20e op te zetten om van de NS te mogen reizen. Wil je bij zo'n poortje inchecken is de kaart zogenaamd niet geldig. Alle poortjes geprobeerd, volgens alle poortjes ongeldig. Geen kip behalve de balie dames te bekennen die zogenaamd hun hok niet mogen verlaten dus geen assistentie. Uiteindelijk achter een andere reiziger achter het poortje door gekropen en op het perron was mijn kaart ineens wel geldig op station Amstel. Hoorde later van een conducteur dat dit vaker het geval is met losse kaartjes. Blij dat ik bedacht op het perron nog eens te proberen maar als ze mij in zo'n geval een boete of trein uitzetting aan doen dan ga ik ook echt wel los kan ik je verklappen. Ik bedoel mijn kaartje heeft de datum van de dag dus ik heb willen betalen voor die reisdag en als je me dan toch denkt te naaien als NS figuur dan zal ik zorgen dat ik er meer van geniet dan jij. Het geweld tegen conducteurs is verwerpelijk even verwerpelijk is dan maar steeds vol gas op je reizigers gaan die geen onwil hebben alleen maar omdat je dan als conducteur het gevoel hebt de situatie meester te zijn voor je misschien zelf een tik op je neus hebt. Buiten wat gegil lijkt deze jongeman niet echt onwillig te zijn of niet te willen mee werken, waarom direct uitzetten en niet eerst een boete. Maar ja we zien maar weer een deeltje van een langer lopend conflict dus oordelen is lastig.

saidnowomanever | 16-06-15 | 13:40

Tja, dan vraag je er als NS-personeel natuurlijk wel om om in elkaar geslagen te worden. Hij heeft nota bene gewoon een geldig vervoerbewijs (een "Studentenreisproduct"), maar omdat de techniek ontwikkeld is door een stel gedresseerde bavianen was het onmogelijk om zijn reisgedrag te kunnen bijhouden en dat mag natuurlijk niet.

wandelende tak | 16-06-15 | 13:39

-weggejorist-

Kaltsnautzige | 16-06-15 | 13:38

Bad Karma | 16-06-15 | 13:32
Zal er ook ff een dingetje uitlichten:
"Is dat zo? Hebben personen een draagplicht?"
14+ heeft identificatieplicht als er om gevraagd wordt in het OV.

Wie praat er nou poep hier?

swassannuf | 16-06-15 | 13:38

Wat een hoop onzin weer. Het gaat om het volgende, mag er geweld worden toegepast om een geldkwestie. Het antwoord: NEE! Een geschil over een betaling is een CIVIELE zaak. Niet mekken over openbare orde! Die wordt verstoord door de gele hesjes en door niemand anders. Geldkwestie. Civiel. Geen strafrecht. Geen geweld. Niets. Noppes. Nada.

Bad Karma | 16-06-15 | 13:37

Wat een aansteller!

Simon_GS | 16-06-15 | 13:37

jaap932057795966 | 16-06-15 | 13:11
Het heet niet voor niks zwartrijden.
-
Nee, dat was een geintje.

Nathan John | 16-06-15 | 13:37

Ik zie iets van 4 à 5 beveiligers. Die zitten niet standaard in een trein, dus dit hele gevalletje is waarschijnlijk al een kwartier of zo aan de gang. Waar is de rest van de film?

alexbl | 16-06-15 | 13:34

Dat hele 'ik kon niet inchecken' gedoe hadden ze kunnen verhelpen door de incheckpaaltjes IN de trein te doen ipv op het perron. Zoals ze het in de bussen ook hebben.

Dan kun je aan de conducteur laten zien dat 't paaltje 't niet doet, of een andere zoeken in de volgende coupe.
Je kunt inchecken als je haast hebt omdat je trein op 't punt staat om te vertrekken. Mensen kunnen dan weer ouderwets oma of kleinkinderen uitzwaaien op het perron zonder gedoe.

En werkt 't incheckding in de trein dan niet, dan mag je gratis, net als in de bus.

meneerjan | 16-06-15 | 13:34

Een trein, wat is dat?

eerstneukendanpraten | 16-06-15 | 13:34

Bij een OV-jaarkaart heeft de staat je reis toch al betaald? Dan moet niet ingecheckt zijn geen probleem zijn, me dunkt. Nouja, ik heb vaker gehoord dat er befehl ist befehl een boete werd uitgeschreven aan abonnementshouders.

Diotima | 16-06-15 | 13:34

Dat zijn geen zwartrijders meer maar zwartschreeuwers.

islammoe | 16-06-15 | 13:33

Wat een aanstellerij, als die laatmelos-mongool gewoon kalm aan doet is er niks aan de hand.
Van dat gekrijs en gejank zou ik ook pissig worden.

BeeJee78 | 16-06-15 | 13:33

@BekiekUtMoar | 16-06-15 | 13:27
Ga heel soms met de trein en reis dus op saldo. Heb de boete betaald, al was ik er niet blij mee. Het lullige was dat ik net had opgewaardeerd had maar gewoon niet gewend was (en nog steeds niet ben) om in- en uit- te checken. Het is en blijft gewoon een KUTSYSTEEM dat OV chipkaart.

Dhr. de Wit | 16-06-15 | 13:32

From here Till Burg | 16-06-15 | 13:24

Precies. En omdat jij het niet gelooft, is het zo!
Je praat een heleboel poep. Een dingetje lichten we er even uit:

"wat je gewoon bij je hoort te hebben"

Is dat zo? Hebben personen een draagplicht?

Bad Karma | 16-06-15 | 13:32

-weggejorist-

heytse-loco | 16-06-15 | 13:31

als je in een trein stapt zonder kaartje/inchecken en meteen naar de conducteur loopt met een goed verhaal is de kans dat je voor niks mee mag veel en veel groter als wanneer je gaat zitten wachten totdat hij er zelf achter komt. Verder is verzet bij aanhouding of je nou schuldig bent of onschuldig niet echt slim. Hoe harder je schreeuwt, hoe meer je de openbare orde verstoort. Waarom zou je moeilijk gaan doen als je weet dat je niet zwart mag rijden. Je stapt toch ook niet zomaar in een auto omdat het portier toevallig open stond?

kudt met dt | 16-06-15 | 13:31

Iedereen is veelste opgefokt enzo. Ik stel voor dat iedereen nog maar voor 50% ze best doet. Met alles. Inzet 50%, net als de belastingen. Die conducteurs laten die jongen dan gewoon, jongen was minder moe van ze werk/school, reaguurders beginnen niet elke post met 'de hardwerkende nederlander' en werkloze gaan 49% meer hun best doen. Alles opgelost voor altijd.

Fatbirdsdontfly | 16-06-15 | 13:30

Tsja. Filmpje bekeken. Ik hoor bovenal de zwarte rijder. Daarnaast is het voorval niet volledig, want alleen tweede helft is zichtbaar van het hele debacle. Tot slot: Als ik met het onrendabele vervoer reis, zorg ik altijd VAN TE VOREN dat ik mijn 'reisdocumenten' op orde heb. Is weleens gebeurd dat het niet zo was, toen ben ik gewoon niet ingestapt. Eigen stomme rotschuld was dat van me. Je gaat toch ook niet gewoon met een vliegtuig mee, gewoon omdat je moe bent en naar huis wil? Rot op. Gebruik maken van een dienst? Betalen. Bieden ze die dienst niet omdat hun troep weer een keertje niet werkt? Klagen, foto's maken van defect en ergens anders kaartje kopen.

lillendvleesch | 16-06-15 | 13:28

@Dhr. de Wit | 16-06-15 | 13:19
En die bon heeft u betaald?
Of heeft u, succesvol, geageerd vanwege het bezit van een geldig vervoersbewijs?

BekiekUtMoar | 16-06-15 | 13:27

Enkeltje Siberisch werkkamp voor hem, oh wacht.

pluk-87 | 16-06-15 | 13:27

Heb geen politie gezien hoor, enkel BOA's van de NS/ProRail

Sharkbait | 16-06-15 | 13:26

-weggejorist-

viezefreddy | 16-06-15 | 13:25

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie geen politie.

Geluksvogel | 16-06-15 | 13:25

Lijkt me makkelijk te controleren of de incheckpalen niet werken op een station, andere passagiers zouden daar ook last van gehad moeten hebben

sinar2 | 16-06-15 | 13:24

Ik geloof geen zak van het verhaal. Als je geen geldig vervoersbewijs kunt laten zien, schrijft de conducteur er ter plekke een uit, met een boete..... dat wel. Deze kun je, als je een geldige reden het gewoon verhalen bij de NS en je krijgt het retour (mits je geen veelpleger bent). Je moet wel een legitimatiebewijs kunnen laten zien (wat je gewoon bij je hoort te hebben) Kun je dat niet dan zul je de trein uit moeten. Simpel zat.

From here Till Burg | 16-06-15 | 13:24

Raar verhaal. Andere passagiers konden wel inchecken. Behalve hij. Kutsmoes.

Wim Venijn | 16-06-15 | 13:24

Ik heb die smoesjes al honderd keer gehoord. Het valt me ook vaak op dat getinte medemensen met dit soort smoesjes komen. Die keren dat een conducteur ze het voordeel van de twijfel gaf, liepen ze elkaar achteraf te high fiven en te boksen vanwege het gratis ritje dat ze weer mooi hadden versierd.
Als ik vergeet in te checken, dan is het gewoon mea culpa en ik accepteer ik een boete zonder mokken, ook al is het niet echt mijn schuld. Gek genoeg eindig ik dan ook niet in de houdgreep.

jeanmondo | 16-06-15 | 13:24

wa·pen·stok (de; m; meervoud: wapenstokken)
1
houten stok die als (politie)wapen dient

Ik zeg: doen!

datdoetdebroekuit | 16-06-15 | 13:24

Bert en ernie gaan op reis met de trein.

van stampij | 16-06-15 | 13:22

Neemt niet weg dat sommige conducteurs klootzakken zijn. Ik ga vrijwel nooit met de trein, maar toen ik dat een tijd geleden wel eens deed was ik per ongeluk in een 1e klas wagon gestapt terwijl mijn kaartje kennelijk alleen voor 2e klas was. (Ik wist niet eens dat dat systeem van klassen nog bestond). Maar goed, je kan nog beter een genocide plegen dan per ongeluk in de verkeerde klas stappen, want ik krijg me toch even een relaas van een witheet hoofd over me heen...

vindead | 16-06-15 | 13:22

Geen idee wat er aan vooraf gegaan is, dus beetje lastig oordelen.
Van wat ik zie en hoor, schreeuw mens die niet meewerkt, zijn nichterige vriendje die niets anders zegt dan laat hem los, laat hem los en NS personeel die de schreeuw mens in bedwang probeert te houden.
Reden genoeg om na zonsondergang te trein te mijden.

Maya de Blij | 16-06-15 | 13:21

@voedselbankier | 16-06-15 | 13:11
Schei toch uit man, die mensen doen keurig hun werk, ik vind ze zelfs te vriendelijk, ze moeten dat tuig harder aanpakken. Want graties bestaat niet hé, wil je reizen dan moet je gewoon betalen.

Wonderful-Life | 16-06-15 | 13:21

sapperdeflapus | 16-06-15 | 13:18
Moet je doen angsthaas.

swassannuf | 16-06-15 | 13:20

Befehl ist befehl!

Sliptong | 16-06-15 | 13:20

Mist overduidelijk een deel van het filmpje, dus een oordeel vellen doe ik niet.
.
Wat mij dan weer wel opvalt is dat men in de trein toch vaker 'raus' 'raus' schreeuwt als men niet is ingechecked door wat voor reden dan ook, dan ik het busvervoer. Daar is het juist weer vaker zo dat de chauffeur zegt, ga maar zitten...

davimore | 16-06-15 | 13:20

Wat gaat er hier aan vooraf, op welke toon is het gesprek gevoerd? Dit zal allemaal wel minder zwart wit er aan toe zijn gegaan dan nu wordt voorgesteld.

Dan moet de NS medewerker de informatie filteren en bezien of het waar is.

Ze zullen beide wel niet hun dag hebben gehad.

dubbelq | 16-06-15 | 13:19

Heb ook wel eens niet ingecheckt, gewoonweg vergeten. Na het tonen van mijn legitimatie en het schrijven van een bon was het zo opgelost. Het ligt er dus gewoon aan hoe je je gedraagt tegenover de conducteur. Het is mentaliteit, niet meer, niets minder.

Dhr. de Wit | 16-06-15 | 13:19

E' Pericoloso sporgersi. Volgende keer uit het raam naar buiten werken graag.

oranjerood | 16-06-15 | 13:19

Vorige week stapte ik met mijn vriendin de trein in. Van te voren netjes ingecheckt en toen bedacht ik mij nèt voordat de trein kwam dat ik ook met samenreiskorting had kunnen doen aangezien mijn vriendin wel een kortingskaart heeft. Ik uitchecken en de 'samenreiskorting' in de automaat geactiveerd. Echter lukte het daarna niet meer om in te checken. Ik liep meteen in de trein naar de conducteur toe, waarop hij meteen beweert dat het mijn fout is etc. met een licht agressieve toon waarop ik verweer geef dat het systeem niet klopt. Aangezien je zou moeten kunnen in- en -uitchecken om daarna alsnog met samenreiskorting te kunnen reizen. Waarop die conducteur direct begint te flippen, dat ik de trein uit moet met het vuur in zijn ogen! Dat was zo'n moment dat ik mij realiseerde dat er onder al die duizenden NS medewerkers een hele hoop, niet-communicatieve incompetente treurwilgen bevinden. Gelieve extra communicatietrainingen voor die treurwilgen. En kan iemand die lelijke BUG even fixen in dat systeem?

bwest | 16-06-15 | 13:18

Hij vergaat zo van de pijn dat hij wel een paar keer "film me" kan roepen.

Gefundenes Fressen | 16-06-15 | 13:18

Afgeschminkte Bassie | 16-06-15 | 13:11
En dan weet je het wel toch?

swassannuf | 16-06-15 | 13:18

Wat een mietje, mijn god... Loop gewoon mee en dan is het klaar en ga niet als een half wijf lopen huilen en gillen...

Uitvindert | 16-06-15 | 13:18

"niet kon inchecken vanwege een defect apparaat."

Had er een foto van gemaakt!!!

Hé negert! Start een civielrechtelijke procedure tegen dat blonde wijf wat je keel staat dicht te knijpen. Het verweer is dat een geschil wat betreft betaling nooit aanleiding tot geweld kan zijn.

Bad Karma | 16-06-15 | 13:18

Ik had gewoon heel die trein onder gescheten.

Don't mess met Sapperdeflapus !!!

sapperdeflapus | 16-06-15 | 13:18

@Mark_D_NL | 16-06-15 | 13:09

Ik denk dat hij daarvoor is aangeraakt, maar ik kan het mis hebben

Tom_Kroes | 16-06-15 | 13:18

Haha "jullie raken hem als eerste aan" Ok nee dan mag hij mee. Zucht. 1 keer vriendelijk vragen en anders meteen taseren.

roze_bril | 16-06-15 | 13:17

11 miljard door de plee voor de fyra is geen probleem(Maar wel het smeergeld gevangen), en dan zo een klein jochie voor 3 euro in elkaar laten trappen. De volgende conducteurs die klappen krijgen hebben het an de ns zelf te danken. Pak kerels van je eigen grootte.

republikein72 | 16-06-15 | 13:17

Tegenstribbelen is dom. Ook al heb je inhoudelijk gelijk of was je van goede wil.

McMarx | 16-06-15 | 13:17

Wel weer frappant dat er helemaal niets van de vermeende aanleiding is gefilmt, enkel de "agressieve NS'ers". Waarbij het me ook opvalt dat het slachtoffer de NS beveiliger de keel dichtknijpt. Welke reactie verwacht je dan?

alexbl | 16-06-15 | 13:17

Je irritante Tokkiesmoel houden en doen wat er wordt gevraagd... hoe fokking moeilijk is dat nou?

gotha! | 16-06-15 | 13:17

Lemoemba heeft een probleem met gezagsdragers.

swassannuf | 16-06-15 | 13:17

Dit verhaal klopt van geen kant, je maakt mij niet wijs dat die ZWARTE(e)RIJDER een studenten pas heeft.
Dit is gewoon tuig en die moet je snoeihard aanpakken.
Enige wat de politie hier fout doet is dat ze te lief zijn.

MX Daddy | 16-06-15 | 13:17

Smoesjes verzinnen heeft geen zin. Niet ingecheckt dus niet instappen. Punt. Ga je toch instappen zonder inchecken?! Dan moet je achteraf niet gaan janken, maar luisteren en meewerken. Hoe moeilijk kan het zijn?!

Wonderful-Life | 16-06-15 | 13:16

Het ov is voor paupers. Dat blijkt maar weer.

Ceauceausneaut | 16-06-15 | 13:16

Wordt nog gezellig in de treinen als alle dobberaars vanuit het zuiden de trein zonder kaartje nemen naar Hoek van Holland voor de grote oversteek.

Wout Strooizout | 16-06-15 | 13:15

Haha, één incheck geval was defect, dus bij de overige kon je toen ook niet inchecken ofzo? Lulverhaal.

vindead | 16-06-15 | 13:15

Dit is wat je krijgt als je niks doet aan agressie in het OV. Conducteurs lopen al met een vooringenomenheid rond en reageren bij de eerste de beste slordigheid meteen helemaal waus. Daar is de man het slachtoffer van.

Driewerf Hoezee | 16-06-15 | 13:14

Snappen die pipoos nu echt niet dat,
`Het filmen van verzetten tegen een aanhouding`, niet echt in je voordeel werkt.
Werk gewoon mee dan valt er ook niks te filmen.

©lin | 16-06-15 | 13:14

1. aanleiding is onduidelijk/niet te zien. Verhaal is maar één versie. Niet inchecken is niet inchecken.
2. als je meewerkt is er niets aan de hand.
Kortom: Leuk voor de ophef en om tegen wat dan ook te ageren, maar daarvoor mist het m.i. elke aanleiding/context. Volgende topic a.u.b.

Djengo123 | 16-06-15 | 13:14

Ach man, die mensen hebben alle driehonderd miljoen smoesjes en leugens al gehoord. Geen geldig bewijs of defect apparaat, dan zoek je als eerste netjes een conducteur op. Maar nee niet deze schreeuwneger. Niks student: aso tuig.

oranjerood | 16-06-15 | 13:14

Het personeel van de NS zou agressietraining moeten krijgen. Niet zozeer om om te gaan met agressie, maar om te stoppen met het genereren van agressie. Dit was overigens voor de privatisering al zo. Als er even een akkefietje was probeerde een aanhollende vetklep zijn fly-kick al uit!

Einde van de Domheid | 16-06-15 | 13:13

Hoe oud is die lutser?

Pater Piet | 16-06-15 | 13:13

goed los van dat kleurtje

Ga je er uit, checkt in en vervolgt, zij het iets later, de treinreis. Wat is het probleem??

Ook niet slim van die jongen

jaap932057795966 | 16-06-15 | 13:13

Dit escaleert volledig uit de hand, jeetje zeg hoe is het nu met hem ? Wat een taferelen daar zeg, dit is sowieso discriminatie want "zij zijn wit en ik ben zwart en das niet eerlijk"

bob de boarder | 16-06-15 | 13:12

In het weekend niet zo veel zuipen, kun je een auto kopen!

Wat een kutvolk die NS(b)'ers. Tja zo verdien je het idd om in je bek gespuugd te worden.

voedselbankier | 16-06-15 | 13:11

Oh ja, wat ik dus al een tijdje wil organiseren: De Nationale Niet-Incheckdag. Geenstijl help me een beetje mee. Gewoon allemaal een geldig kaartje kopen bij de automaat en dan vervolgens niet inchecken. Gewoon om te laten zien wie er nou de baas is: DE KLANT IS KONING.

hendrikjandetuinman | 16-06-15 | 13:11

Typisch dat het toch elke keer Weer een Zwart Rijder is.

023hard | 16-06-15 | 13:11

Raar he die agressie tegen treinpersoneel. Zelf ook ervaring mee, geen toeslag betaald.. schijnt een aparte paal voor te zijn.. Als je zegt dat je dat niet weet en dat het ook niet duidelijk is aangegeven, krijg je een grote bek en een boete.

Afgeschminkte Bassie | 16-06-15 | 13:11

Zwart
amerikaanse toestanden, over een paar jaar schieten ze er een paar kogels in.

Wat als het een blanke Gooise jongen was geweest.

Zwart en studentenkaart dat kan niet dus niet in ogen NS

jaap932057795966 | 16-06-15 | 13:11

Of je werkt gewoon met mee in plaats van tegen te werken, dan zal oom agent je ook rustig behandelen

Azerion | 16-06-15 | 13:10

kom op mensen.... HORIONTAAL filmen dan zie we meer van het tafereel!!
.
Tevens 500 x melden dat hij losgelaten moet worden werkt niet, als ze hem na 1x niet loslaten... gaan ze dat niet doen!
.
Als hij gewoon vanaf punt 1 meewerkt en niet tegenstribbeld, was er niks ad hand, ja dan mist hij die trein... maarja had hij maar in moeten checken!! (trouwens heb ook nog nooit een station gezien met maar 1 paal, en anders weet je het... voordat je instapt naar de conducteur!!!
.
dus dit hele filmpje slaat nergens op, een stelletje schreeuwende mensen die niet meerwerken als de politie daar om vraagd... en dan dus met geweld afgevoerd wordt! TERECHT!!

bArAbAts | 16-06-15 | 13:10

Wat heb ik toch een kudt leven. Ik betaal in het OV,, schreeuw niet tegen anderen, als ik tegen mijn vrouw zou roepen "Film me" dan zou ze rustig zeggen "doe jij even normaal", ik ben blank, ik krijg nooit een eigen topic op GS.

Skunk57 | 16-06-15 | 13:10

Ah , vandaar al die mishandelingen van conducteurs de laatste tijd. Goede zaak! Als ik dit zo zie..

Piet_Snot | 16-06-15 | 13:10

Het is begrijpelijk dat dit gebeurt. Je neemt met een bepaald publiek gewoon geen risico's meer. Zero Tolerance. Dat hebben ze aan zichzelf te danken.
--
En jammer dat er aan het begin van het filmpje wat beeld mist. Het eerste wat je hoort is "raak me niet"... Wat is hervoor gebeurt?

Mark_D_NL | 16-06-15 | 13:09

Je zal maar de hele dag met van die Kunta Kinte's te maken hebben....

orandatomo | 16-06-15 | 13:09

Wat een dramaqueen.

DaRealSwag | 16-06-15 | 13:09

-weggejorist-

hendrikjandetuinman | 16-06-15 | 13:09

Stijlloos Reisadvies3: Asfalteer alle spoorwegen.
Heb je prima snelwegen, rechtstreeks van centrum naar centrum en zijn we van dat hele geneuzel af.

Cuyahoga | 16-06-15 | 13:08

Fijn met de trein.

yamahaha | 16-06-15 | 13:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken