Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vluchtelingen spoelen aan op Lesbos, maken selfie

De kwestie rondom de vluchtelingen op de Middellandse Zee is complexer dan 'het zijn allemaal arme 5-jarige meisjes op de vlucht voor honger & oorlog'. Telegraaf-journo Alexander Bakker is op Lesbos en maakt daar inzichtelijk dat de situatie uitermate problematisch is. Zowel voor de lokale bevolking van het toeristische Griekse eilandje als de visvoervluchtelingen. Die in dit geval vooral rijk genoeg zijn om de onderneming te bekostigen. Commerciële Engelandvaarders, zeg maar. Rijk genoeg voor selfies, dure whiskey op het terras en bellen met achtergebleven familie. Terwijl ze intussen de verdere reis naar Emmen gaan plannen, want de wasmachines in Nederland staan goed aangeschreven in de vluchtcommunity. Toeristen op Lesbos zijn automatisch ramptoeristen, want van rustig zonnen komt het toch niet met de honderden bootvluchtelingen die dagelijks selfies staan te maken op het strand.

Reaguursels

Inloggen

Gewoon moderne slavernij. Wij moeten harder werken, zodat deze geldzoekers een uitkering kunnen krijgen. En uiteraard de miele, koelkast, bed en een tv. En onmiddellijk een huurhuisje, waar anderen 10 jaar op de wachtlijst voor moeten staan.

Wim Venijn | 11-06-15 | 10:09

Sta 8 jaar ingeschreven nu vorige week stond ik voor een krot op plaats 33.

ministerSinister | 11-06-15 | 23:05

Iedereen zoekt geluk, maar doe dat op je eigen continent.
Misschien is het een goed idee om een paar talentenshows en realityshows daar uit te zenden? Houden ze hier de massa al jaren mee zoet.

Mark Bouwman | 11-06-15 | 19:20

Goh, deelt het COA al smartphones in Afrika uit?
Als ze dat ook met die wasmaschines van Miele ook eens doen.

der cherusker | 11-06-15 | 17:33

Gaan we weer, vluchtelingen, immigranten, gelukszoekers, alles wordt op 1 hoop gegooid.

Je hebt veel afrikaanse gelukszoekers, op zoek naar een beter leven, en geef ze eens ongelijk, maar die hoef je dus niet binnen te laten en al helemaal niet op te vangen.
Ze kunnen zich aanmelden voor een werkvergunning, werk vinden en als ze pak 'm beet 5 jaar bewezen voor zichzelf hebben kunnen zorgen kun je denken aan een verblijfsvergunning = potentiele bijdrage aan onze maatschappij.

Je hebt gelukszoekers die de ellende achter zich laten omdat ze gehoord hebben van uitkeringsparadijzen met gratis geld!
Komen niet om te werken maar voor een luizeleven, die filter je uit door bovenstaande actie: zorg eerst maar eens dat je werk vind, 5 jaar voor jezelf kan zorgen en dan lullen we wel weer verder.

Je hebt vluchtelingen, op de vlucht voor ISIS en oorlogsgeweld, die kun je tijdelijk opvangen tot de rust ter plekke is weergekeerd, die mensen willen hier niet zijn, ze willen vooral daar niet meer zijn. Gaan vanzelf terug als het daar weer veilig is.
de meeste mensen destijds op de vlucht voor het oorlogsgeweld in voormalig Joegoslavie zijn uiteindelijk ook weer terug naar hui, of wat daar van over was, gegaan.

Lastige kost, hou dit maar eens uit elkaar.
Mensen op de vlucht voor ISIS zou ik tijdelijk wel willen opvangen,
wat hier echter aanspoelt zijn ook veel relatief rijke vluchtelingen, soi, als ze maar weer terugkeren.
Er moet gewoon ook veel geld naar Libanon die echt ongelofelijk veel Syriers opvangt, hoe beter daar opgevangen, hoe minder reden hiernaartoe te vertrekken.Ze willen vnml veilig zijn voor ISIS.

Het gros van de gelukszoekers zou je echter terug moeten slepen naar noord afrika, poging gedaan, kost ze zo'n 2000 dollar, geld weg want teruggesleept.
Doe dat consequent en men houdt op via de bootjesroute Europa te bereiken.
Hun leven op het spel zetten met die brakke schuiten is niet zo'n punt, die kans nemen ze, als het maar lukt.
Hun zuur bijelkaar gespaarde geld echter kwijtraken omdat de slaagkans nihil is, want teruggesleept, die kans neemt men liever niet en zal men andere wegen zoeken, over land.

lost het probleem van de vluchtelingenstroom niet op, wel het verzuipen in de mediterranee.

vander F | 11-06-15 | 16:46

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 14:38

@eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 13:19
Nee, het is Emirto niet. Dan had hij mij al lang een PVV tokkie genoemd.

Vrije Nator | 11-06-15 | 14:24

Zijn dit toeristen van zo'n active-survival vakantie van GoGo tours?

Snautzie | 11-06-15 | 13:44

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 13:25

Adictech | 11-06-15 | 12:18

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat wij jou op Powned al héél vaak zijn tegengekomen.

eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 13:19

Fatwabuster 10.05: Wanneer is Nederland vol, vraag je je af? Dat is allang zo vol als een ei want NL kan maar ongeveer 3,5 à 4 miljoen mensen voeden met eigen landbouw- en visserijopbrengst. De rest wordt in leven gehouden door invoer van veevoergrondstof, vreemd (bijv. Argentijns) vlees enz. Dat alles betaald door de aardgasopbrengsten en de diensteneconomie.

bruin kikkertje | 11-06-15 | 13:02

@Adictech | 11-06-15 | 12:07
Jij. :)

Vrije Nator | 11-06-15 | 13:01

Kopspijkers strooien tegen die vijandige rubberboten!

pennestront | 11-06-15 | 12:40

Er is een gigantische volksverhuizing aan de gang.
Vind dit wel angstaanjagend worden.

islammoe | 11-06-15 | 12:40

Aandelen Miele, dat gaat het helemaal worden!

pennestront | 11-06-15 | 12:37

Adictech | 11-06-15 | 10:56

Ik snap je verwijzing naar het trolleyprobleem niet. Voor mij (en ook de vele anderen) is het geen ethisch dilemma om vluchtelingen te redden en zonder pardon direct weer in Afrika/Azië afzetten. Het zijn juist de mensen die nog meer vluchtelingen willen opnemen ontzettend asociaal, egoïstisch en onethisch zijn.

Brainless talent | 11-06-15 | 12:27

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 12:18


Adictech | 11-06-15 | 12:07

Doe je bril eens op, Stevie Wonder. Dit is trouwens zijn broertje... 😛

eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 12:15

@ bdn01 (11:47) Hetzelfde werd gezegd van Ghadaffi , e.d. Inderdaad, zij martelden en waren dictators, maar ze hielden daarmee WEL het fundamentalistische gespuis (als bv. Moslim Broeders en ISIS moordenaars en vele anderen) onder de duim. Immers, democratie brengen aan moslim volken blijkt keer op keer een utopie te zijn. Ze leven immers nog in de middeleeuwen en democratie is aan hen (nog) niet besteed!
-
Maar de naieve Amerikanen en andere Westerse regeringen trapten zoals gewoonlijk weer eens blind in alle slimme zieligheids verhalen, en bewapenden opstandelingen; achterlijk genoeg niet (willen?) beseffen dat ze daarmee ook moslim-extremistische terroristen bewapenden. Kassa voor de wapenindustrie!
Het gevolg: we zien nu allemaal de exponentieel groeiende ISIS ellende!
-
ERGO: Het is beter een dictator te hebben die je kent en de boel in toom houdt (helaas met dictratuur, maar het kan niet anders) dan een stel schandelijke wrede medogenloze moordenaars die vrouwen en kinderen vermoorden, verkrachten, verkopen en mannen de keel afsnijden of gruwelijk verbranden.

-
Met als gevolg hele volksverhuizingen waar WIJ belastingbetalers nu voor moeten opdraaien en die daarnaast ons land gaan ontwrichten.

Het door domme blinde naieve "Gutmenschen" helpen wegwerken van de dictators heeft alles alleen maar honderden malen erger gemaakt..!
-

telelezer | 11-06-15 | 12:14

Ja de bootvluchtelingen hebben juist wel middelen (geld, bv voor telefoons), want zo'n vaar kaartje is niet goedkoop.

hotmint | 11-06-15 | 12:13

Terug met die hap, en niet zo links doen meer, is wel zat sinds de jaren 70. Leer eens denken zonder iedereen met een andere mening uit te maken voor nazi, maar ja lastig he denken als je links bent.

Zo zat van dat europa, zo zo zat

GerMonster | 11-06-15 | 12:13

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 12:07

Ik geloof dat ik mijn gehele voorraad morfine maar eens in een keer op ga maken.

bft | 11-06-15 | 12:02

@Adictech | 11-06-15 | 10:47
Tuurlijk. Er is genoeg bewijs dat vloeken goed is en dat het niet getuigd van lage opleiding etc. Maar goed.
Knopje omzetten? Prima. Als jij geen zwitsal was had je kunnen weten dat ik al meerdere malen verkondigd heb best een knop in wil drukken om ISIS kapot te maken met DE bom. Dat wil ik best op mij nemen. Knopje om zetten om een bootje te laten zinken is dus geen probleem.

Vrije Nator | 11-06-15 | 12:00

@Marvin,
Ik hoop dat ze heellll diep zinken voor ze alle lesbootjes van het strand af jagen...

Ciprinus | 11-06-15 | 11:53

Ze moeten die asielzoekers verplicht laten schoffelen of arbeid laten verrichten voor hun uitkering, miele en mobiele telefoon.
En anders geen uitkering klaar.
Zo komen wij ook nog is uit het slob en kunnen we weer een beetje met China concurreren.

gijs geluk | 11-06-15 | 11:52

De eerst volgende selfie die ze maken is van de uitkering die ze ontvangen. Lang leve dom Europa!

Digitaal Smoelwerk | 11-06-15 | 11:52

Gewoon nog wat meer oudjes en zieken uit hun tehuizen flikkeren (want daar is zogenaamd geen geld voor) en we hebben weer plaats voor nog een paar duizend extra dobbernegerts en eerdaags hun familie:...
-
Dat doet me denken aan een oud liedje van Henk Elsink: "Aan de Middellandse Zee" (vrij geinterpreteerd: "En haar vader en haar moeder en haar broertjes en haar zusjes en haar tantes en haar ooms en haar neefjes en haar nichtjes en haar ooms en haar tantes kwamen mee."

telelezer | 11-06-15 | 11:52

@ Piet van het Padje | 11-06-15 | 11:38

Je doet je naam eer aan! Liever ook geen Assad-criminelen hier. Verdiep je eerst eens even in de wandaden die Assad, met hulp van de Russen, in eigen land heeft aangericht, en vraag je dan eens af waarom een groot deel van de Syrische bevolking die man niet blieft. Hele steden heeft die gek uitgemoord, Zijn geheime politie was overal gevreesd en martelde er lustig op los. Door de terreur die Assad over zijn eigen bevolking heeft uitgeoefend, is het arme en onderontwikkelde deel van dat land in de armen van IS gedreven. De hele puinhoop in Syrie kun je rustig op het conto van Assad en zijn Russische vrienden schrijven.

bdn01 | 11-06-15 | 11:47

Ik ben een paar weken geleden op Samos geweest, ook daar iedere dag een boot vol dobberraars op de kust. Worden wel gelijk opgepakt daar, opgevangen en rechtstreeks doorgestuurd naar Athene. Van waaruit ze ongehinderd door kunnen reizen naar....
Heel Afrika en het Midden-Oosten lopen langzaam leeg, en wij staan erbij, en kijken ernaar. In dit tempo is de volledige islamisering van Europa binnen 75 jaar een feit. Het tempo zit er in elk geval goed in zeg maar, en de elite zag dat het goed was..

Gaul Shaarad | 11-06-15 | 11:46

Ik ben een paar weken geleden op Samos geweest, ook daar iedere dag een boot vol dobberraars op de kust. Worden wel gelijk opgepakt daar, opgevangen en rechtstreeks doorgestuurd naar Athene. Van waaruit ze ongehinderd door kunnen reizen naar....
Heel Afrika en het Midden-Oosten lopen langzaam leeg, en wij staan erbij, en kijken ernaar. In dit tempo is de volledige islamisering van Europa binnen 75 jaar een feit. Het tempo zit er in elk geval goed in zeg maar, en de elite zag dat het goed was..

Gaul Shaarad | 11-06-15 | 11:45

Terugsturen allemaal.

gijs geluk | 11-06-15 | 11:42

Waarom gaan die gevluchte Syriërs niet naar Rusland? Hebben ze al vele jaren lang goede relaties mee en Rusland is volgens velen hier toch veel beter dan de EU?

bdn01 | 11-06-15 | 11:41

Die rijke, jonge Syriërs zijn misschien juist precies het soort Midden-Oosten volk dat wél kan gedijen in het Westen. Zeker nu ze de horror van de radicale Islam up close & personal hebben meegemaakt. Tien keer liever een Syrische advocaat of arts die het best vond met Assad dan een criminele Mocro uit de Rif, of een Erdogan-aanbiddende Ottomaan.

Piet van het Padje | 11-06-15 | 11:38

Misschien willen China en Rusland ook een deel van de gelukszoekers opvangen?
Oh nee alleen het domme en naive Westen is zo stom! Het geld voor de opvang halen we wel weg bij de ouderen.

meneer Q | 11-06-15 | 11:37

Hoe diep kun je zinken...

Marvin_NL | 11-06-15 | 11:36

Ja, dat Emmen is ook leuk. Ik zie zo vaak dat er bekeuringen worden uitgeschreven aan buitenlanders op de Vechtdallijn (Zwolle-Emmen v.v.), die volgens de conducteur 9 van de 10 keer niet worden geincasseerd om de meest stomme redenen.
Zoals het wonen in het buitenland waar niet geincasseerd kan worden en zelfs het gebruik van valse paspoorten.
Oh, en het UWV werkkantoor zit naast het station. Toeval?

Krantlezer | 11-06-15 | 11:35

En de zomer moet nog beginnen.. Interesseert de EU helegaar nix. Beleid is om de hele EU vol te stouwen met mensen en de kosten ervan in zijn totaal te dumpen bij diezelfde mensen. Resultaat het plebs arm en moe en vooral het mooi met elkaar laten uitvechten. Zelf zorgt het EUlectoraat heel goed dat desnoods Amerika een plek voor hen heeft. Totaal niets menselijks en human als uitgangspunt. Bilderbergprincipes met daarbovenhangend het eeuwige gevecht tussen de United States of American en de Sovet Unie. We zitten er tussen in!

fikkieblijf! | 11-06-15 | 11:28

jaren geleden (rond de eeuwwisseling) gewerkt met AMA's alleenstaande minderjarige asielzoekers, 1 ze waren bijna altijd meerderjarig bleek toen er een röntgentest werd ingevoerd.

2 ze kregen het advies zo snel mogelijk zwanger te worden (80% waren vrouwen) zodat ze een in Nederland geboren kind zouden hebben en niet meer uitgezet zouden worden.

Waar er kansen zijn nemen mensen die dat zit in de natuur hier is een kans hoe klein ook op een "rijker" leven dus dan neem je die

Petroselinum crispum | 11-06-15 | 11:22

@Gringo81 | 11-06-15 | 11:05
.
Oh, maar dan kent u de statistieken niet. In het huidig tempo is er in 2040 in Frankrijk als eerste al een meerderheid van moslims in een Europees land.
Daarna in Zweden en de UK, dacht ik.
https://ejbron.wordpress.com/2013/09/20/demografische-bom-aantal-moslims-in-europa-explodeert/
Maar niet getreurd, de geschiedenis leert dat de islam geen meerderheid nodig heeft om een totale economische neergang en verwoesting te bewerkstelligen in een land.
25% muzelmannen is al voldoende.

Piet Karbiet | 11-06-15 | 11:21

@Mark_D_NL | 11-06-15 | 10:54
Dat meen je niet. Was zijn bijnaam 'de Chocoprins'?

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 11:08

@eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 10:51
Yuk. En je verwacht het niet!
Nee, zelf ga ik ook liever een paar eilandjes verder...

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 11:07

@Pinocchio | 11-06-15 | 10:14
Oef. Heftig.

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 11:05

Nu is er nog een mogelijkheid om in te grijpen in het beleid, maar het is denkbaar dat door continuiteit van toestroom Islamitische Asielzoekers en de hoge geboortecijfers onder moslims, dat deze ooit democratisch aan de macht gaan komen in Europese landen.

Gringo81 | 11-06-15 | 11:05

@ Mark_D_NL | 11-06-15 | 10:57

ze doen het allebei, zowel links als rechts (om in jouw termen te spreken). Voor elk kind dat zonder ouders na een vlucht van een jaar (echt zielig) op een bootje in de Middellandse zee verdrinkt is er ook een gelukzoeker uit 1 of ander Afrikaans land die een selfie maakt als hij de overkant haalt voor in zijn plakboek. Beide hebben gelijk en ongelijk en beide gooien alle bootvluchtelingen op 1 hoop en gebruiken daar beeld zonder context bij om hun gelijk aan te tonen. Helaas is de wereld niet zwart/wit.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 11:03


ja,diedus! | 11-06-15 | 10:26

Cultuurverrijkers die een blonde dame in elkaar slaan en als ze door de politie worden aangehouden als een mietje roepen van: zeg nou Rachid dat ik niks heb gedaan! Zal wel geen stageplek hebben gekregen en schaamtecultuur en zo...

eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 11:01

@De Bredaonaar | 11-06-15 | 10:30
.
Skileraar? Je kunt vast wel een woordje Duits.
.
Verder wil de Zweedse Minister van Financien dat zijn land binnen 10 jaar net zo'n mix wordt als Afrika. Laat die dobberaars het maar niet horen.
http://speisa.com/modules/articles/index.php/item.668/former-swedish-minister-of-finance-sweden-will-become-like-africa.html

Piet Karbiet | 11-06-15 | 11:00

@Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:07
Het "Ontbreken van Context" is een linkse wegkijk uitvinding die ervoor zorgt dat er door links nog meer leugens verspreid kunnen worden.

Mark_D_NL | 11-06-15 | 10:57

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 10:56

Op zich heb je bij de rijkste vluchtelingen wel de grootste kans dat ze uiteindelijk het beste mee gaan draaien in de maatschappij.
Maar dat ze niet voor gevaar voor eigen leven vluchten, maar juist voor een beter leven dat is inmiddels wel duidelijk. Ik zie voornamelijk jonge mannen. Overigens verwijt ik deze asielzoekers niks, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan in hun situatie. Maar ik verwijt het Europese beleid. Niks mis om mensen in nood te helpen, maar oneindige opvang is onhoudbaar en pak je alleen het gevolg aan en niet het probleem. Daarnaast komen 90% van deze vluchtelingen uit Islamitische landen en ik denk niet dat het goed is voor onze manier van leven dat deze Islamitische groep steeds dominanter wordt. Het vrije westen en Islamitische leefwijze zijn toch de 2 grootste tegenpolen op deze aardbol. Hoe groter deze groep, des te meer er aangepast dient te worden. Uit verleden is altijd al gebleken dat de Islam zich nooit aanpast, maar dat men dient aan te passen aan de Islam, maar omdat niet iedereen dat wilt of dat sommige mensen er anders over denken zal het altijd onrustig blijven in Islamitische landen omdat men elkaar levenswijze niet accepteert. Zo'n situatie is men nu ook in Europa aan het creeeren.

Als je zeurt, vind ik ook altijd dat je met een oplossing moet komen. Mijn idee hierbij, help mensen die echt een levensbedreigende situatie zitten. Bijvoorbeeld de Christenen en Yezidi in het Midden-Oosten. Zij kunnen ook niet naar een buurland vluchten, omdat ze ook daar onderdrukt worden. Blijf wel hulp bieden in de regio en laat het eens duidelijk worden dat je hier niet zomaar een verblijfsvergunning krijgt zodra je Shengen hebt bereikt, zorg voor duidelijkheid, maak de Asielprocedures veeeel korter. Wees harder met uitgeprocedeerde asielzoekers.

Het zal mijn tijd wel uitzitten, maar ik kan me een situatie inbeelden dat mijn kinderen of eventueel kleinkinderen zich hier niet meer thuis voelen en in een gespannen samenleving moeten leven. Waardoor uiteindelijk ook weer de rijkere en mensen die het kunnen veroorloven zich elders op de wereld gaan vestigen en het hier uiteindelijk een puinhoop gaat worden.

Gringo81 | 11-06-15 | 10:55

@Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 09:53
Ik heb ooit eens tijdelijk een appartement gedeelt met een homo die de achternaam Poot droeg. Was een aardig kerel.

Mark_D_NL | 11-06-15 | 10:54

Die whisky hebben ze waarschijnlijk hard nodig om de ontberingen van de barre overtocht weg te drinken. Begrijpelijk natuurlijk. Ik zou het dan ook niet meer dan redelijk vinden dat ze de kosten van het terrasbezoek op Lesbos vergoed krijgen. Dus gewoon effe de bonnetjes bewaren en meenemen naar partycentrum Nederland.

VanBukkem | 11-06-15 | 10:53

Als Rutte mijn belasting druk van +52% verlaagt naar -21%. Dan mag hij van mij zijn sneaky politieke eussr spelletjes in de donkere achterkamertjes van brussel blijven spelen.

Mark_D_NL | 11-06-15 | 10:51

Als hier in Nederland de pleuris uitbreekt (wellicht door het decennialange onverantwoorde immigratie-beleid danwel andere oorzaak), zal ik met mijn familie ook vluchten. Het liefst met een vliegtuig, maar als dat niet anders gaat per boot o.i.d..
Ik denk niet dat ik dan een selfie zal maken, maar een goede maaltijd met een goede wijn zal er wel ingaan na zo'n barre tocht, niet zo gek toch? Die (rijke) Syrische vluchtelingen kunnen er toch ook niks aan doen dat er een Miele voor hen staat te wachten?
Het geeft slechts de impasse van de Europese politiek aan dat de vluchtelingen momenteel met 1000en per week aanspoelen. Zelfs de meest doortimmerde linkse politicus weet dat zij enorme hoeveelheden geld kosten, weinig tot niets opleveren en dat een gedeelte van hen op termijn voor problemen gaat zorgen.
Aanpak van het probleem ter plekke, een Europees/Amerikaans leger, is natuurlijk de enige en juiste oplossing. Dit gaat op korte termijn nog veel meer kapitaal kosten en verder locale burgerslachtoffers en eigen slachtoffers. Dit laatste is politiek onverkoopbaar, zie hier de problematiek in een notendop.

Frikanknul | 11-06-15 | 10:51

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 09:53

Ben er 20 jaar geleden eens op vakantie geweest. Vanaf Schiphol gevlogen en zeker de helft van de dames in het vliegtuig waren oerlelijke tietloze manwijven met opgeschoren pottenkapsels. En allemaal topless op het strand met hun cupje A. Nee, doe mij de jopen van Zimra dan maar...

eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 10:51

Hahaha, en dan weer die klassieke reflex van Links op Lesbos. Om met Theo te spreken, ze zijn onder ons.

RobberenRukkie | 11-06-15 | 10:50

@De Vrijlansier | 11-06-15 | 10:11
Maar we hoeven niet meer bij de grenzen te wachten! Briljant plan het afschaffen van de binnengrenzen, nu zijn onze buitengrenzen de grenzen van (bijna) failed states als Griekenland. Waarschijnlijk liggen onze buitengrenzen ooit aan Syrië, Irak en Iran.

MaisNon | 11-06-15 | 10:49

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 10:47

Raar nieuwsbericht van de televaag achter die link. Ze zouden zijn aangespoeld, maar worden wel op een terras gespot waar één van die lieden zelfs nog het bagagelabel van een luchtvaartmaatschappij aan zijn bagage heeft hangen. Die is dus niet aangespoeld, maar via de luchthaven gekomen. Gewoon toerist? Of is er weer eens iets uit de lucht geschoten, waardoor de man in kwestie wel aangespoeld is, niet na een oversteek maar na een onvrijwillige doop.

taxhond | 11-06-15 | 10:46

Leuk wordt het,de toekomst.
Een driehoog voor halal

ohje | 11-06-15 | 10:44

Mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse asielzoekersindustrie. Goedbetaalde rirecties en diep bewogen meesnoepende medewerkers en toeleveranciers zijn u dankbaar voor uw taxpoet en giften, maar vooral voor uw domme passieve houding die het profijtelijke circus faciliteert. Laat uw ouderen en hulpbehoevenden maar rotten. Laat uw leger en politie maar rotten. Zo is het goed.

Fijnstoffer | 11-06-15 | 10:40

over 25 jaar
is Nederland een zwarte moslimstaat, want 2 vrouwen x gemiddeld 6 kinderen x 2 miljoen gelukzoekers is .... en dat geldt voor alle Europese landen die zich een 'vluchtelingenquotum' laten aansmeren door Brussel.

nomuslims4staphorst | 11-06-15 | 10:40

Het geld wat die "rijken" betalen komt overigens bij Al Qaida en IS en consorten terecht waarvan ze dan weer wat ellendetrapperij kunnen financieren. En wij maar die stromen in stand houden. We zijn zo naïef!

synchronicity | 11-06-15 | 10:38

Godverdomme, wat een fucking bullshit.

@Adictech | 11-06-15 | 10:32
Hoezo humanisme? Waarom zouden wij humanistische dingen moeten doen voor mensen die een telefoon met camera kunnen veroorloven? Dit zijn gelukzoekers pur sang, en die zoeken het geluk maar ergens anders. Niet van mijn geld.

Vrije Nator | 11-06-15 | 10:38

@Fatwabuster | 11-06-15 | 10:05
Economische groei met meer mensen, vergrijzing (Afrikanen komen eigenlijk om onze bejaarden te wassen en om in de pensioenpot te storten, wist je dat niet? En uiteraard is er ruimte genoeg in Friesland. Die paar plekken in NL waar het nog echt fijn wonen is, moeten nog even verneukt worden. Zo discussie klaar, volgens de linksmens.

MaisNon | 11-06-15 | 10:37

Hans Hillen | 11-06-15
Ze stemmen iedere keer weer op die eikels

metdedag | 11-06-15 | 10:37

als dank voor 't aangenaam verpozen
resten ons de schillen en de dozen

nomuslims4staphorst | 11-06-15 | 10:36

Ik denk dat ik maar eens een lekkere strandvakantie naar Lesbos ga boeken. Of toch niet.
Ze verpesten eerst het Griekse strand en daarna de rest van Europa. We moeten doen wat Australië doet en die schepen terug slepen naar waar ze vandaan kwamen. Dat is echt de enige manier om op termijn burgeroorlog in Europa te voorkomen.

Popcorn koning | 11-06-15 | 10:36

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 10:32

@Piet Karbiet | 11-06-15 | 10:12

Mooie aanbeveling. Ik zat al aan die contreien te denken. Ook Uruguay en Chili zijn geschikte plekken.
Ik kan zo 1-2-3 niet bedenken wat ik daar kan doen waar een schaarste van is op die arbeidsmarkt, maar daar wordt hier ook niet naar gekeken.

De Bredaonaar | 11-06-15 | 10:30

@ Dhr. de Wit | 11-06-15 | 10:26

Het ZOUDEN, het zou dus ook niet zo kunnen zijn, we weten het niet, ik neem dus niks aan. Beter opletten op school voortaan. Ook bij leesles want ik zeg het werkt beide kanten op, ik kom voor geen van beide kanten op. Als je niet goed kunt lezen en helemaal niet begrijpt wat je leest kun je je beter van commentaar onthouden.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:29

Als je in je geboorteland kunt neuken en baren,
moet je ook de rest van het klusje kunnen klaren.

wakkere_nederlander | 11-06-15 | 10:29

@Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:19
"het zouden inderdaad best toeristen kunnen zijn die lollig doen tussen vluchtelingen"
...
"En ik ben juist niet van de aannames"

Je spreek je zelf tegen. Maar dat is niet zo gek want gezien je tegels brandt het kaarsje in je hoofd niet helemaal helder. Altijd maar opkomen voor anderen die onze welvaart en cultuur uithollen, ziekelijk gewoon.

Dhr. de Wit | 11-06-15 | 10:26

@Flightless bird | 11-06-15 | 10:08
De "Dobberbelasting".
Zal me niets verbazen als Distelbloem al een afspraakje had gemaakt met zijn handlangers in Brussel, vandaar nu nog geen openheid wat betreft afdrachten en naheffingen en naheffingen en natuurlijk nog meer naheffingen. Terug van Bilderberg is het weer van "......"
Oh nee toch niet, geen informatie daarover (ook niet)
Is ook niets bijzonders, allemaal toppertjes op een conferentie en daar komt dus niets constructiefs uit.
Eerst het volk kapotddood smijten met gutmensch ideologie. Begint al op de basis sgool heb ik eens gezien ergens.

Flightless bird | 11-06-15 | 10:20

Direct terugsturen naar het veilige Turkije. En mensen nooit uitzicht geven op permanente vestiging in de EU, altijd weer terug naar land van herkomst.
Spreek mensen ook aan op de eigen verantwoordelijkheid, in oorlogsgebied is het niet verstandig om een kind op de wereld te zetten. Een Ghanees die was aangekomen in Italie, in Ghana nog 7 broertjes en zusjes. Niemand had die moeder verteld dat het niet verstandig is om 8 kinderen op de wereld te zetten.

Duifmans | 11-06-15 | 10:20

In heel de EU gaan bedrijven kapot, hoge werkloosheid, gezinnen gaan failliet en moeten naar de voedselbank. Maar de EU vindt het een goed plan om nog meer onrendabelen uit een totaal incompatibele cultuur binnen te halen.
De druk op de ketel begint aardig op te lopen en de vraag is niet OF het deksel klapt maar WANNEER het deksel klapt.

Dhr. de Wit | 11-06-15 | 10:19

Oh maar das toch een koelkasttelefoon uit 2000? Oh nee wacht...
Halloooo burgemeester en raad van Zeewolde, lettennn we eeeeven op!!!
Dat willen jullie dus hierheen halen... En dan nog niet snappen dat bijna iedereen tegen is, op een paar geitenwollen sokken van links en doordouwen66 na.
Oogjes open nu!? En die kluivenduiker van het azc boeit het toch geen reet, die vult zijn zakken wel over de ruggen van ons NL.
Nu is het nog uitstel, maak het afstel!!!

Ciprinus | 11-06-15 | 10:19

@ Hans Hillen | 11-06-15 | 10:11

Nou het zouden inderdaad best toeristen kunnen zijn die lollig doen tussen vluchtelingen, zoals naakt op een berg in Nepal gaan staan, of in een tempel in India of weet ik het voorbeelden genoeg van zogenaamd lollige toeristen dus is helemaal niet gezegd dat je ziet wat je denkt dat je ziet. Bij de afzettingen rond terroristische aanslagen staan ook allerlei lui selfies te maken (zie bijv. in Australië toen der tijd). En ik ben juist niet van de aannames wat ik neem dus helemaal niet aan dat het is wat men zegt dat het is. En jij wordt gelijk defensief als of ik het inhoudelijk met je oneens ben terwijl ik zeg dat het beide kanten op werkt zowel de "eigen volk eerst types" als de "zieligheidsindustrie types" maken gebruik van dit soort marketing technieken.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:19

Een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar.
Klopt en hun ouders ook.
Schaaflopers en bedelaars. Laten we ze allemaal opnemen in ons midden.

www.youtube.com/watch?v=yVgzJnIJFa0

©1980 VARA

wakkere_nederlander | 11-06-15 | 10:17

Laten we de ouderen die we niet kunnen verzorgen, gewoon naar de ,inmiddels lege, opvangkampen transporteren. Gewoon om te laten zien hoe het ook is en dat ze weinig reden tot klagen hebben. En uiteindelijk hebben zij dit land ook vernield.

roze_bril | 11-06-15 | 10:16

@Adictech | 11-06-15 | 10:03
Waarom zou Europa daar de beste plek voor zijn? Op een selfie en een glaasje na, verdagen zij na verloop van tijd in de gesubsidieerde kansloze lagen van de maatschappij en dan gun je niemand.

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 10:16

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 09:47
Google eens op: 'moord om wasmachine'
Dan ziet u dat een Miele ook tot problemen leidt.

Pinocchio | 11-06-15 | 10:14

Tijd om zelf te vluchten. Naar Zuid-Amerika bijvoorbeeld.
@De Bredaonaar | 11-06-15 | 10:00
.
Mag ik u Patagonie in Argentinie aanbevelen?
https://www.google.nl/search?q=patagonie&biw=1366&bih=633&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CCwQsARqFQoTCMCt7tmXh8YCFQgJ2wodxdIAYw
Lijkt precies op Oostenrijk. Heerlijk Duits bier en goed eten. Fijn klimaat en mooie skipistes. Er wonen alleen ook veel gevluchte Nazi's. Maxima komt er al haar hele leven met haar ouders.

Piet Karbiet | 11-06-15 | 10:12

We kunnen met het huidige EU-beleid net zo goed de hele bevolking van Syrië uitnodigen naar Europa toe te komen.

Angelica | 11-06-15 | 10:11

'Europese grensbewakers van Frontex hebben vorig jaar het eiland verlaten. Iedereen kan zonder tegenwerking binnenkomen.'
Waterdicht, dat Fort Europa.

De Vrijlansier | 11-06-15 | 10:11

De PvdA wilt ze met open armen ontvangen, de D66 ook, GL ook, CDA ook en de VVD ook. Zolang de meerderheid van Nederland 'ja' stemt blijven ze dus ook gewoon komen.

Moonwarrior | 11-06-15 | 10:11

@Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:07

Jij bent nogal van de aannames hè. Zoals de waard is ... Want jij hebt het artikel in de Telegraaf niet gelezen hè. Tuurlijk heeft die journalist al die vragen gesteld. Maar goed, los daarvan, wat denk jij dan dat die mensen zijn? Toeristen van wie het cruiseschip vergaan is? Aliens?

Hans Hillen | 11-06-15 | 10:11

@Piet Karbiet | 11-06-15 | 10:00

"Oef, die komt hard aan bij de Gutmensch."

Dan ken jij de Guttmensch nog niet. Daar wordt al volop gespind hoe ze dit in een populistisch/PVV hoekje kunnen stoppen. De bron telegraaf zal al reden genoeg zijn te doen alsof dit in scene is gezet. De Guttmensch acteert naïviteit, maar de werkelijke reden is of angst van de islam (hoe ironisch dat juist zij 'islamofobie'spinden), of dat zij zich naïef voordoen maar inwerkelijkheid er persoonlijk beter van worden. Financieel en/of maatschappelijk. Zie alles en iedereen die verbonden is aan de vara. Of aan het 'Andries Knevel'syndroom leiden. Weten dat waar je in je jeugd zo erg voor bent gaan staan ideologische kletspraat is en inmiddels wel beseffen dat de wereld heel anders werkt, maar er niet meer op terug kunnen komen omdat je je hele leven al met een belerend vingertje onzin hebt verkondigd en dat dan zou moeten bekennen. En dan heb je er nog een paar die echt naïef zijn en een klap van de molewiek hebben gekregen.
O ja en de zelfhaters natuurlijk, groenlinksers bijvoorbeeld. Denk jij werkelijk waar dat ze op het partijbureau bij GL zoiets hebben als ze dit zien. "verdomd misschien moeten wij ons standpunt herzien?" Ben je gek. Nee zo rolt de narcistische, egoïstische en racistische guttmensch niet.

De Bredaonaar | 11-06-15 | 10:10

@Adictech | 11-06-15 | 10:03
In welke ivoren toren/ gated community woon jij?
Enne.... ga jij dat betalen uit MIJN zak?

necrosis | 11-06-15 | 10:09

Gewoon moderne slavernij. Wij moeten harder werken, zodat deze geldzoekers een uitkering kunnen krijgen. En uiteraard de miele, koelkast, bed en een tv. En onmiddellijk een huurhuisje, waar anderen 10 jaar op de wachtlijst voor moeten staan.

Wim Venijn | 11-06-15 | 10:09

EU wil bootjes vernietigen, etc.
Hoeft niet, ze laten die rotzooi zelf wel achter.
Laten we vooral een nieuwe belasting aan de EU betalen voor het "oplossen" van dit probleem.

Flightless bird | 11-06-15 | 10:08

@metdedag | 11-06-15 | 09:54
Dat zou om slechts 25.000.000 mensen per EU-land gaan, valt mij vies tegen dat Alexander Catastrofeold (D66) dit nog niet geopperd heeft.

Boris die Sauertopf | 11-06-15 | 10:08

Laat we die mensen toch ook een kans op een menswaardig bestaan geven.
Adictech | 11-06-15 | 10:03
.
Dat willen de meesten wel hoor. Alleen is er ook zoiets als de realiteit en het gebrek aan mogelijkheden. Als je land kon uitrekken als een elastiek en het geld in Europa onuitputtelijk was (zoals in sommige Arabische landen) dan zou iedereen hier kunnen wonen. Helaas, in Europa gaat het ook slecht. In sommige delen van Spanje is de werkloosheid 70%, in Griekenland 50% en in Oost-Europa ... tja, die mensen trekken niet voor niets naar het Westen. Kortom: de mogelijkheden om alle vluchtelingen het door hen gedroomde bestaan te geven zijn er simpelweg niet meer.

Hans Hillen | 11-06-15 | 10:08

Die twitteraar heeft ook gevraagd aan die mensen wie ze zijn, waar ze vandaan komen, wat ze aan het doen zijn? Of neemt hij gewoon aan dat het om aangespoelde vluchtelingen gaat omdat het nou eenmaal een strandje is in Griekenland. Zo gaat dat met beeldvorming de context ontbreekt volledig, net als met die foto van kinderschoentjes overigens het werkt 2 kanten op. Media zijn net reclame makers tegenwoordig, ze laten je zien wat ze willen zien op een manier waarop zij willen dat je het ziet ondertussen weet je helemaal niet waar je naar kijkt.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:07

Eerste hindernis genomen. Hemelsbreed nog maar 2 uur verwijderd van een eeuwige vakantie.

Vindefin | 11-06-15 | 10:06

Een groot deel van die zogenaamde 5 miljard lastenverlichting gaat richting de tsunami van "vluchtelingen" die Europa en ons land overspoelt.....
.
Wanneer is Nederland eigenlijk vol? Is die discussie inmiddels al afgerond?

Fatwabuster | 11-06-15 | 10:05

De Bredaonaar | 11-06-15 | 10:00
"... Tijd om zelf te vluchten. Naar Zuid-Amerika bijvoorbeeld. ..."
Ja, of naar Rusland of China. Het kan nu nog. Als de grote stroom westerlingen die de EU verlaat ècht op gang komt gaan Rusland en China waarschijnlijk de grenzen voor white refugees sluiten.

Aristotalloss | 11-06-15 | 10:05

Syriers die binnen komen zijn de domsten niet. Wel jammer dat ze hier alleen binnen komen om hun studie en de rest betaald te krijgen. Maar die gaan - als ze blijven - op termijn wel meedoen in de maatschappij. Tenzij streng moslim, dan blijven ze aan de zijlijn staan. De Afrikanen daarentegen ... die zullen levenslang aan het Staatsinfuus hangen. Ik ben bang voor hele hoge kosten (opvang, uitkering, zorg etc.) én een forse toename van de criminaliteit.

Hans Hillen | 11-06-15 | 10:05

Ergste vindt ik die dwaze toeristen.
De vluchtelingen betalen veel geld voor de oversteek.
Zuipen dure whiskey en die hopeloze naieve toeristen gaan brood uitdelen.
Griekenland registreert tenminste de vluchtelingen .
Italie doet helemaal niets.

Lilia2 | 11-06-15 | 10:03

-weggejorist-

Adictech | 11-06-15 | 10:03

Het is vervelend maar de EU en de VS hadden in de eerste plaats die hele situatie in Syrië niet moeten laten ontstaan. Nu moeten we op de blaren zitten.
Nekbaard | 11-06-15 | 09:55

Correctie: De boven-ons-gestelden hebben deze situatie veroorzaakt. De gewone burger - die niets te vertellen heeft - mag op de blaren zitten.

Hans Hillen | 11-06-15 | 10:03

@Prof. D.A.H. Vintik | 11-06-15 | 09:52
Ben nogal wangunstig, die hadden tenminste nog 'n keer seks ;-).

Boris die Sauertopf | 11-06-15 | 10:02

"De bootvluchtelingen die zich vanuit Turkije door mensensmokkelaars laten overzetten naar Griekenland, komen vooral uit Syrië, Irak, Eritrea, Pakistan en Afghanistan."

Islamisering in sneltreinvaart en onze leiders werken er willens en wetens aan mee. Gefinancierd door de werkende man die straks hieronder gebukt gaat. Werken voor je eigen verlies van vrijheid en veiligheid. Komende Bilderbergtop wordt besproken hoe de kerken worden afgebroken en de sharia ingevoerd gaat worden?
Tijd om zelf te vluchten. Naar Zuid-Amerika bijvoorbeeld.

De Bredaonaar | 11-06-15 | 10:00

@Prof. D.A.H. Vintik | 11-06-15 | 09:57
Iedere foto daarvan is bij voorbaat racisme.

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 10:00

Oef, die komt hard aan bij de Gutmensch.
Het is wachten op de eerste dobberdokter die eist dat € 36.000 per jaar niet genoeg is. In Kenia verdiende ie meer.

Piet Karbiet | 11-06-15 | 10:00

Aristotalloss je bedoelt terug naar Turkije sturen.

Lilia2 | 11-06-15 | 09:59

https://twitter.com/alexanderbakker/status/608872863039418368 exact wat 'n -achteraf gezien echte- leraar ons, iets meer dan 20 jaar geleden, ook al vertelde.

Boris die Sauertopf | 11-06-15 | 09:58

Aristotalloss | 11-06-15 | 09:54
Ja als ze rijk zijn kunnen ze beter zelf een jacht kopen en daar de oversteek mee maken.

Eurotokkie | 11-06-15 | 09:56

Het is vervelend maar de EU en de VS hadden in de eerste plaats die hele situatie in Syrië niet moeten laten ontstaan. Nu moeten we op de blaren zitten.

Nekbaard | 11-06-15 | 09:55

De arme donders blijven achter in de vluchtelinge kampen waarvan wij de lucht alleen al niet kunnen verdragen.Maar dat interesseert links Nederland geen bal. Daar is geen geld aan te verdienen.
Laatst een discussie erover gehad met een linksmens. Ik opperde dat wanneer we de bootvluchtelingen toelaten dan eigenlijk iedereen die uit Afrika weg wil dan maar op moeten halen. Dat kon niet volgens haar want dan zou Nederland te vol worden. Met andere woorden. Zodra zij er zelf last van zou krijgen worden de mensen ineens een stuk minder zielig.

metdedag | 11-06-15 | 09:54

"Rijken hebben geld om te vluchten, armen blijven altijd achter"
Bedoelt wordt natuurlijk: "Rijken hebben geld om het geluk te zoeken, armen blijven altijd achter." Als ik Tsipras was had ik ze linea recta terug de zee opgestuurd terug naar Afrika. In degelijke boten, dat dan weer wel.

Aristotalloss | 11-06-15 | 09:54

Wij profiteren er toch dubbel van! We mogen de Jihadi moeders geld geven, die vervolgens boten vol dobberaars onze kant op drijven, die voorzien we van woning, pokkie en wasmachine. Wat een mazzelaars zijn wij!

myrna1965 | 11-06-15 | 09:53

Waar zijn nu die kleine verdrinkende kinderen waar links zo prat op gaat?

Het Streepje | 11-06-15 | 09:53

En gelijk een teringbende op het strand, dat valt mij dan weer op

Rest In Privacy | 11-06-15 | 09:53

'Toeristen op Lesbos zijn automatisch Lesbo's.'

Nu ga ik echt.

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 09:53

En zodra je in NL bent, maak je direct een baby, zodat je zeker weet dat je mag blijven:

'Negen maanden geleden kwamen Refai en zijn vrouw aan in Nederland, ze zijn blij met het feit dat hun dochter hier is geboren.'
polderdawahcentrum.wordpress.com/2015...

Prof. D.A.H. Vintik | 11-06-15 | 09:52

Altijd die compositiefoto's met schoenen, zielige (het liefst rooie) shirtjes van kindertjes en rugzakjes... Nooit vertelt iemand mij WAAROM die daar liggen. Aangespoeld, of kregen ze bij aanspoels een nieuw paar van NikEU?

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 09:51

Laten we snel de weerloze ouderen in Nederland nog harder aanpakken (CPB), want we hebben 36.000 euro per jaar nodig om deze mensen te helpen.....

VolleZak | 11-06-15 | 09:51

Welkom en have fun.

Eurotokkie | 11-06-15 | 09:48

Maakt Miele ook telefoons?

Driewerf Hoezee | 11-06-15 | 09:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken