Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte vanuit Brussel: 'Nederland is geen democratie'

laughingallthewaytoyourspaarrekening.jpg Het nieuwe belastingplan van PvdA en VVD wordt NIET openbaar gemaakt. Dat wilde de oppositie graag, om niet in achterkamertjes te hoeven onderhandelen. Maar dat gaat niet door. Vanuit Brussel, waar het dagelijks bestuur van de EU-provincie Nederland zetelt, liet landsgouverneur Rutte gisterenavond laat weten dat 'de oppositie niet moet denken dat Nederland een democratie is'. "Wil je dit laten slagen, dan kan dat alleen in de achterkamertjes." Raarrr, staatssecretaris Wiebes jubelde gisterenmiddag juist dat er een paar miljard lastenverlaging op arbeid in staan, en dat er de komende jaren meevallers over het volk uit te strooien zijn. Waarom mogen we dat niet zien? Kennelijk staan tegenover die verlaging op arbeidsbelasting nog een paar hele nare verzwaringen in het plan waar de VVD het volk pas mee wil belasten als er een akkoord over is. Misschien staat er wel een Europese belasting in om gedoe en gezeik met nieuwe naheffingen te voorkomen. Of gaat de btw naar 25%, gaan accijnzen op brandstof 10% omhoog en op tabak 20%, en komt er een Sharon Dijksma Vettaks op chips, bier en nootjes. Of gaat iedereen belasting betalen over z'n zorgpremie om de belofte van lagere loonbelasting mee op te vangen? Geen idee. De MinPres houdt liever geheim wat hij met het geld van hardwerkende Nederland gaat doen. Alleen: de oppositie moet het plan wel steunen. Want de regering heeft geen meerderheid meer in de Senaat. Maarrr! De oppositie liet zich niet met melk, koekjes en de ivoren kukident grijns van de MinPres de achterkamertjes in lokken en eiste openheid: het belastingplan moet openbaar op tafel, en er moet een debat over komen. Dat wil de regering niet. Achterkamertjes or bust. Hallo, het is hier geen democratie! (Dus zullen Pechtold, Klaver en de rest alsnog razendsnel in de achterkamertjes opduiken.)

Reaguursels

Inloggen

Hoe lang gaan we dit soort dingen nog pikken?

MartinLeuterKingsize | 14-06-15 | 13:36

"Besmeurd lijntoestel" vol met belastingcenten vliegt over een "krachtvelden poel" richting Brussel.

* iets met anagrammen aan het doen was; (rutte en dijsselbloem) en (pechtold en klaver).

Hekke Garrie | 12-06-15 | 00:28

Waarschijnlijk kunnen we straks een veerdienst subsidieren van Afrika naar Europa

PapieLoco | 11-06-15 | 23:22

Nou de loonkosten voor de grote bedrijven zullen wel een stuk lager worden.
Ben alleen bang dat de werknemers daar weinig tot niks van terugzien.Denk dat het geld dus vooral voor de rojkere uitgegeven gaat worden. De pvvda kennende.Nee u als gewone burger zal er geen cent beter van worden. Waar je het ene zogenaamd krijgt van dit kabinet pikken ze het via een andere maatregel wel drievoudig terug. Zeg maar het creatief schuiven met geld.Zal wel een fyra van het belastingstelsel worden waar u en ik inplaats van krijgen nog meer mogen betalen. U weet toch pvvda. De achterkamertjes politiek der corrupte.U bent namelijk vooral voor de vvd niet het volk maar in hun ofen het gepeupel. Van een d666 hoef je ook weinig te verwachten. Een goed voorbeeld was mevrouw dijkstra met haar keutel. Een d666 die met alle winden meedraait voor hun eigen winst. Reken u dus maar alvast niet rijk. Dan kan het tenminste nog een beetje meevallen.

tweetybird | 11-06-15 | 21:37

Klopt. Nederland is een dictatuur een de Tweede Kamer een lam schaap: de grondwettelijk informatie plicht naar de TK wordt zo ongeveer dagelijks of wekelijks geschonden.
Waar houden we eigenlijk nog verkiezingen voor?

Raider Twix | 11-06-15 | 20:04

Net een verhaal over droplul gelezen. Drop oké. De rest
hoef ik niet te weten. Lul, tja een beetje eikel heeft een kop als deze "vent".

Wolly | 11-06-15 | 18:52

De cynische werkelijkheid van 2015: Het zijn gewoon openlijk fascisten. Alle schaamte voorbij. Alle historisch besef gepasseerd. Waar stond die D van de VVD ook al weer voor? Dat weten we zelfs al niet meer. Maar wel weer schrander getimed. Chapeau! Tijdens een hittegolf komt het voormalige Nederland toch niet in verzet.

stresstosteron | 11-06-15 | 18:28

"Wil je dit laten slagen, dan kan dat alleen in de achterkamertjes." . Dat zeiden Hitler en Stalin ook toen ze Polen verdeelden.

mindless | 11-06-15 | 17:31

@The_Challenger | 11-06-15 | 13:44 "Ik lach het laatst!!!"
.
Dat zou ik dan niet te hard doen, want de weerslag van Washington's kruistocht tegen Rusland komt er nog aan. En als Duitsland verkouden wordt, en dat wordt het, wordt NL dat ook: "... because of Obama’s sanctions against Russia, German exports declined year-over-year by 18% in 2014, and by 34% in the first two months of 2015 […] The damage is much more comprehensive than these statistics show" www.zerohedge.com/news/2015-06-10/obam...

ben kokhals | 11-06-15 | 16:27

De goocheltruc gaat vast zoals ook anderen hier al voelen aankomen: belasting op loon en inkomen beetje omlaag, belasting op uitgaven en consumptie beetje omhoog. Dan kunnen ze na de invoering buiten de opgepoetste koopkrachtplaatjes om de lasten stap voor stap verder verhogen: extra Europese btw, eco-taxen, enz.

Een werkgelegenheids-smoesje gaat met zoiets in ieder geval niet op: grote (steeds internationalere) bedrijven zijn geinteresseerd in meer winst, niet in meer werkgelegenheid. De kleine bedrijven zullen het loonvoordeel weg kunnen strepen tegen het nadeel van minder consumptie. Kijk maar in de grensstreek, wat trouwens een handzaam alibi kan zijn voor EU brede gelijktrekking van belastingen op het hoogste niveau.
En zo worden de mensen via de achterkamertjes genaaid waar ze bijstaan.

ben kokhals | 11-06-15 | 16:18

Tjonge die Rutte bewijst zijn eigen aversie tegen democratie. Helaas voor dit domme land heeft hij het wel goed gezien.De politieke versplintering van alle partijen die al niet meer boven de 20 % van het electoraat komen maken elke democratie tot een farce.Een democratie van : Roept u maar,u hoort nog van ons met St.Juttemus. Nou ja,het verschilt niet veel met de enorme woord-diarree op deze media.Rutte blijft dus door gebrek aan alternatief overeind. Waar zal hij toe behoren ? De manager-aristocratie van baantjes-jagers en bonus-op(uit)vreters ? Moge ik het nog beleven dat ze onder de guillotine komen net als in Frankrijk 1792.(ik ben 68,waarschijnlijk te oud voor de wake-up call die echte democraten toen bezielde.

dolfi | 11-06-15 | 16:14

wauw! en we slikken het, we geven hem gelijk! we willen het! enge shit!!

Klikklak op et gemak | 11-06-15 | 14:56

Waarom is er een geen commissie of zo die bepaalt of iets gevaarlijk is als het in de openheid komt of niet, waarom mag iemand ZELF bepalen of het dat is? Stel je voor dat ieder bedrijf zelf mag aangeven of zijn voedselproduct gezond of ongezond is, wie gaat dan eerlijk aangeven dat het ongezond is??

CrapoTheGreat | 11-06-15 | 14:24

Geenstijl, 262136 leden. Lijkt mij een mooi aantal mensen om eens op een veldje in's-Gravenhage te gaan staan gal spuigen...

Death By Luchtbed | 11-06-15 | 14:16

(moet zijn werkend)

islammoe | 11-06-15 | 13:50

Het liefste wil de VVD dat werkende Nederland 110% belasting betaalt over het brutosalaris.
o, wacht

islammoe | 11-06-15 | 13:48

Zaterdag weer naar Duitsland. De echte cola voor 50ct per liter, benzine voor 1,50, flessen drank voor 10,00 per liter en niet te vergeten kilo's aan haram varkensvlees voor 3,50 euro per kilo. 140 km rijden en geld overhouden. Ik lach het laatst!!!

The_Challenger | 11-06-15 | 13:44

Vvd/pvda is helemaal niet "bevoegd" een belastinghervorming te doen.

Waarom niet ? In beider verkiezingsprogramma's is hier over niet gerept. Vvd heeft alleen gezegd dat belastingen omlaag moeten en dat ze willen dat de salarissen bruto aan de werknemers worden uitbetaald zodat inzichtelijk wordt (eindelijk) voor werknemer wat hij allemaal betaald.
Pvda heeft wel gezegd dat belasting op arbeid omlaag moet en op consumptie omhoog. Dit laatste is al gebeurd door de btw verhoging. Dus alleen de belasting omlaag op arbeid resteerd. Een verdere btw verhoging mag natuurlijk niet gebeuren, maar dat zullen ze bij de pvda wel begrijpen.........

Logischer is als ze toch willen hervormen om een referendum te houden of de burger dit zo en zo wel wil overlaten aan dit kabinet.

Tee Of Cup | 11-06-15 | 13:02

Vvd/pvda is helemaal niet "bevoegd" een belastinghervorming te doen.

Waarom niet ? In beider verkiezingsprogramma's is hier over niet gerept. Vvd heeft alleen gezegd dat belastingen omlaag moeten en dat ze willen dat de salarissen bruto aan de werknemers worden uitbetaald zodat inzichtelijk wordt (eindelijk) voor werknemer wat hij allemaal betaald.
Pvda heeft wel gezegd dat belasting op arbeid omlaag moet en op consumptie omhoog. Dit laatste is al gebeurd door de btw verhoging. Dus alleen de belasting omlaag op arbeid resteerd. Een verdere btw verhoging mag natuurlijk niet gebeuren, maar dat zullen ze bij de pvda wel begrijpen.........

Logischer is als ze toch willen hervormen om een referendum te houden of de burger dit zo en zo wel wil overlaten aan dit kabinet.

Tee Of Cup | 11-06-15 | 13:02

Het enige waar we dit slechtste kabinet ooit
in kunnen vertrouwen, is dat ze ons vertrouwen
keer op keer beschamen.
Hee mark, ik krijgen nog 1000 euries van je!
Of is dat ook al weggedobberd naar brussel?!?

pennestront | 11-06-15 | 12:33

Onder Rutte is Nederland inderdaad al even geen democratie meer.

mallekater | 11-06-15 | 12:32

Onder Rutte is Nederland inderdaad al even geen democratie meer.

mallekater | 11-06-15 | 12:32

Ehh, mis ik wat?
Volgende week wordt dit toch openbaar, als de steun van de oppositie gezocht wordt, ivm de 1e kamer.
.
Genoeg tijd om te discussieren dan, dus nu niet zo zeuren.

hotmint | 11-06-15 | 12:16

Rutte begint zich steeds meer als een rasechte homo te gedragen.

kippevlees | 11-06-15 | 12:15

Ik voel weer een massale vraag om openheid via de mail aankomen.

Ik voel ook dat in het plan alvast wat miljarden voorschot worden gereserveerd om dobbernegers en lesbospeddelaars te huisvesten.

Suerte Piet | 11-06-15 | 12:10

Rutte zal wel de hypotheekrenteaftrek volledig opgeofferd hebben. Immers zo kennen we hem. tezamen met de andere aanpak huizenmarkt per 1 juli (lagere ltv hypotheek t.o.v. waarde woning en minder kunnen lenen t.o.v. je inkomen) beloofd dat weer de nodige miljarden verlies aan wat onze huizen extra onder water komen te staan. Rutte, hypotheekrenteaftrek en de huizenmarkt: dat staat als een huis (op een gasbel in Groningen..)

Eric Peter3348 | 11-06-15 | 11:50

EUSSR

pennestront | 11-06-15 | 11:44

DDR (Dutch Democratic Royalkingdom)

telelezer | 11-06-15 | 11:40

Ik moet toegeven dat Rutte voor EEN keer zijn leven gelijk heeft gekregen: Nederland is inderdaad GEEN democratie meer. Wat hij samen met zijn met maatjes slim voor elkaar heeft gekregen is nu "Rusland aan de Noordzee" met Mark Poetin als landvoogd voor de megalomane Brusselse belastingvergaarders.

telelezer | 11-06-15 | 11:38

En toch gaan ze weer ik weet niet hoeveel zetels krijgen tijdens de verkiezingen

CrapoTheGreat | 11-06-15 | 11:25

De Regering is op dit moment goed op weg NL naar de klote te krijgen. Ze staan alleen niet zelf voor LUL, maar ook de Partij. Nu lijkt alles nog goed voor ze te gaan, maar het zootje zal uiteindelijk toch vallen.
Veel mensen zijn niet meer gemotiveerd. De overheid wordt niet meer vertrouwd.
Er heerst totale onvrede en ontstaat steeds grotere kloof tussen Westerse- en Islamitische opvattingen.
We worden meer gecontroleerd maar de Veiligheid is een groot grijs gebied. Ook de EU eist zijn tol.
Is het individuele belang de prijs waard?
Het spel is uit en de Regering moet langzaam inzien dat ze naar het Volk moeten gaan luisteren, willen ze NL en hunzelf nog kunnen redden.

ET007 | 11-06-15 | 11:11

Rutte is echt een pretpakket.

Krantlezer | 11-06-15 | 11:10

Ik zeg het je, de laatste 20 tot 30 jaar zijn tot in de puntjes georkesteerd. Niets is wat het lijkt.

Anoguurder | 11-06-15 | 11:09

Vind het niet zo raar van Rutte. Met onze populistische politiek valt er geen fatsoenlijk akkoord te bereiken als de media zich ermee bemoeid. Laten ze eerste maar het plan maken, dan kan de publieke opinie er daarna wel op los gaan.

Mx2532 | 11-06-15 | 10:51

@ knerf | 11-06-15 | 10:36

Dat klopt niet, je stemt op een partij en je kan aangeven welke persoon volgens jou, jou namens die partij mag vertegenwoordigen. En begrijp me niet verkeerd ik ben het met je eens dat ons systeem niet werkt, we zouden wat mij betreft veel minder partijen moeten hebben en veel meer directere invloed (als burger) maar aan de andere kant het kan ook slechter, veeeeel slechter.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:50

Van Rossem, je begint spoken te zien. Het gebeurt nooit dat onderhandelaars een tussenresultaat in detail naar buiten brengen, en gelijk hebben ze. Het eindresultaat publiceer je en verdedig je, alles wat daarvoor is gezegd, leidt alleen maar af.

bintang | 11-06-15 | 10:41

En maar openheid eisen van de gewone burger.
En maar lullen over "als je niks te verbergen" hebt, is wat minder privacy niet zo erg.

En wie hebben het meeste te verbergen?
Juist diezelfde luitjes die het met de privacy van de burger niet zo nauw namen.De politici, de boven-ons-gestelden.

Democratie, openheid, transparantie, my ass!
Een bananenmonarchie, dat is Nederland..

knerf | 11-06-15 | 10:40

Slechtste premier OOIT. Dan tel ik de Duitse bezetters nog mee ook.
Godverdomme wat een rat.

Myrkie | 11-06-15 | 10:40

En om nog te reageren op mijn eigen reaguursel: ik bevind me aan de rechterkant van het politieke spectrum, dus voor een ieder die denkt dat mijn "zorg, onderwijs etc" verhaal uit een linkse koker komt, nee dus. Ik vraag me simpelweg af hoe het kan dat ik alleen al aan loonheffing ruim 40K van mijn salaris kwijt ben, maar daar niets voor terug krijg. Bij eventuele werkloosheid ontvang ik maandelijks minder dan ik nu maandelijks afdraag. De middelbare school waar mijn kind naartoe gaat vraagt bovenop het geld dat elke middelbare school ontvang een riant bedrag aan schoolgeld en een vergoeding voor zowat alles wat er buiten het "normale" gebeurt. Ik ga nooit naar de huisarts en gebruik geen medicijnen, maar moet wel elk jaar 1400 euro aan ziektekosten aftikken en moet alsnog tot een bedrag van 350 euro zelf ophoesten als er iets gebeurt. De grootste telecomclub van het land, de OV-organisaties, de wooncorporaties en de grote energiemaatschappijen zijn opgezet met belastinggeld, maar vragen wél top dollar voor hun diensten. Wie legt mij uit hoe dat kan?

Mr Dixit | 11-06-15 | 10:38

Het is en blijft een giechelbekkie.
Zielig voor zijn moeder!

thesmul | 11-06-15 | 10:36

Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:27

Ook dat klopt niet want je kan maar op één persoon van een partij stemmen.
Verder veeg ik mijn gat af met het begrip "democratisch", omdat zoals ik al eerder zei, partijen vaak anderen zaken doen dan ze beloofd hebben. Dat is dus al niet democratisch.
En kan een kiezer ook niet van te voren zien met welke partij de partij waarop je gestemd hebt in zee gaat.
Verder worden burgemeesters in dit land niet gekozen, evenals de overbodige Eerste Kamer, commisarissen van de Koning en bv de Raad van State die ook niet door de kiezer wordt gekozen.
Bovendien leven we nog steeds met de "monarchie" die tot stand is gekomen door een staatsgreep in 1813 en waar de burger toen en nu nog steeds niets over te zeggen heeft.
In feite leven we dus nog steeds in een verlichte dictatuur.

knerf | 11-06-15 | 10:36

Stel je voor een eenmalige belasting van X % over uw spaartegoed. Lees de laatste tijd dat de gemiddelde Nederlander veel spaartegoed schijnt te hebben.
Dat soort zaken komen in mij op als het kabinet dit soort ongekende geheimzinnigheid betracht.

Russ Meyer | 11-06-15 | 10:33

@ knerf | 11-06-15 | 10:18

Zo werkt ons systeem, met jouw stem geef je een partij 4 jaar het mandaat om namens jou te spreken. Na het stemmen wordt jouw stem dus in feiten onbelangrijk omdat jij een groep "gevolmachtigd" hebt om jou te vertegenwoordigen. Wie een regering vormen en wat zij beslissen is dus een gevolg van jouw democratische recht en derhalve democratisch. Dat het in de praktijk niet werkt moge duidelijk zijn maar dan moet je voor een nieuw kiessysteem c.q. nieuwe inrichting van ons democratisch bestel gaan strijden.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 10:27

"Vanuit Brussel, waar het dagelijks bestuur van de EU-provincie Nederland zetelt, liet landsgouverneur Rutte weten ..."

+ veel. Heel goed gezegd. Laten we Rutte voortaan landsgouverneur noemen en Nederland een 'noordelijke EU-provincie' met het dagelijkse bestuur in Brussel.

van heinde en verre | 11-06-15 | 10:25


Burgerlijke ongehoorzaamheid helpt, maar u moet wel willen.

Als iedere Nederlander voor 3 weken eten inslaat, dan zijn we in staat om geweldloos deze regering af te zetten en de grondwet aan te passen ten gunsten van de autochtone bevolking. Deze operatie dien je uit te voeren in de zomerperiode en met uitzondering van de hoogst noodzakelijke diensten (ziekenhuizen,nuts,communicatie,doktersposten)

Stel dat iedere werknemer zich op 1mei (dag van de arbeid) ziek meld en blijft minimaal 3 weken ziek thuis, dan pas zijn de rapen gaar in Den Haag en zal er eindelijk naar ons geluisterd worden. Het doel moet zijn dat alle autochtone inwoners een alles omvattend referendum krijgen voorgelegd WAAR WE MET DIT LAND NAAR TOE WILLEN GAAN.

Normaliter is dit een taak van de vakbonden, maar die bestaan niet meer en zijn ook alleen nog maar bezig met hun nieuwe toekomstige baan. (het valt me mee dat ze nog niet uitgenodigd zijn bij de Bilderbergers)

De vraag is: "Wie neemt hier het voortouw?" om een andere weg op te gaan, welke niet de weg is die alleen voor de elite geschikt is. Het enige wat ik zie dat deze weg een neergaande spiraal is. Wat heeft de EU ons opgeleverd, er werd ons voorspoed en rijkdom beloofd er zou een nieuw tijdperk aanbreken. Alleen het pakt even iets anders uit, het nieuwe tijdperk is er alleen voor onze elite, voor ons rest alleen nog de:

1) Voedselbank
2) Kledingbank
3) Gaarkeuken
4) Sociale afbraak
5) Verpauperde samenleving
6) Grote ontoegankelijke zorg door onbetaalbaarheid
7) Het uitstoten van onze ouderen (totaal isolement), in en in triest.
8) enz, enz

GEEN STIJL RICHT HIER UW AANDACHT OP, JULLIE ALS RECHT DOOR ZEE MEDIA
HEBBEN HIER DE POWER VOOR.

von Amsberg | 11-06-15 | 10:23

Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:36

Fout!
Kiezers heb niet gestemd op een kabinet maar op een partij.
Verder stemmen burgers op een partij die een partijprogramma heeft. Met beloftes en toezeggingen
Waarna die partij zich na de verkiezingen vaak geen moer meer aantrekt van haar die beloftes en toezeggingen.

knerf | 11-06-15 | 10:18

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Alle, maar dan ook echt alle bijlagen, toelagen, aftrekken, subsidies en uitkeringen afschaffen, spaarsysteem à la Singapore invoeren, vlaktax van 50% vanaf 15.000 euro inkomen invoeren en gaaaaaan met dit land. En dan nog een paar dingetjes rechttrekken die alle regeringen de afgelopen 50 jaar hebben laten liggen. Zorg, onderwijs, openbaar vervoer, basis onderdak, basis energie en communicatie horen voor belastingbetalende burgers kostenvrij beschikbaar te zijn. Met een dergelijk simplistisch systeem heb je geen leger aan ambtenaren meer nodig voor inning van belasting, controle van fraude en dat soort zaken. Maar dat zal wel te eenvoudig zijn, het monsterlijke organisme dat overheid heet houdt zichzelf nu eenmaal graag zo groot mogelijk in leven. Dat is een regel die geldt in de hele wereld.

Mr Dixit | 11-06-15 | 10:16

.
Zodra je mensen alles afneemt hebben ze niets meer te verliezen,
en dan wordt het gevaarlijk voor de graaiers

Berthe | 11-06-15 | 10:16

Rutte minacht het volk.

Met reden. Want bij de volgende verkiezingen stemt het stuitend domme Nederlandse volk weer gewoon op de vertrouwde partijen die je zonder vaseline keer op keer met een versplinterde honkbalknuppel in je reet naaien. Ik zou jullie ook verachten als ik hem was.

Kameroudste | 11-06-15 | 10:14

Schrap het woord "volksvertegenwoordiging" maar uit het woordenboek, net als "democratie".

Begin mij behoorlijk machteloos te voelen. De burger mag keer op keer de beurs trekken maar heeft totaal geen stem. Het is algemeen bekend dat machteloze mensen gevaarlijk zijn, heel gevaarlijk.

Dhr. de Wit | 11-06-15 | 10:12

KlunsJohannus | 11-06-15 | 09:18

Referendum?

Laat me niet lachen.
Ben je vergeten hoe het ging met dat referendum over de Europese grondwet?

knerf | 11-06-15 | 10:12

Er wordt steeds meer gelekt uit het kabinet ,dat het gewoon oorlog is tussen de VVD en PvdA ,Rutte beseft verdomt goed dat dit kabinet aan een zijde draad hangt er hoeft nog maar een keer iets negatief door te lekken dan trek (zoals we gewend zijn uit het verleden en ik kruis de vingers) dat zij er uit stappen.
Hier weer wat nieuws uit de dodebomen krant van vanmorgen:
Minister Koenders (Buitenlandse Zaken) heeft volgens bronnen zijn oog laten vallen op circa 100 miljoen euro van extra geld dat de coalitie voor Defensie heeft bestemd. Minister Hennis (Defensie) houdt voet bij stuk en weigert de miljoenen af te staan.

Op de achtergrond speelt nog een ander conflict. Koenders’ collega’s Hennis en Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) krijgen steeds meer moeite met de samenwerking met de PvdA-bewindsman.

De Telegraaf heeft gevoerd met een reeks bronnen op Buitenlandse Zaken, Defensie en in de coalitie. „Ze slaan elkaar de hersens in”, zegt een betrokkene.

witchmaster | 11-06-15 | 10:09

Vieze grijnzende vaandeldrager van grofgraaiend Nederland

Berthe | 11-06-15 | 10:08

Laat Rutte maar oppassen, met de vorige Rijkscommissaris is het uiteindelijk ook slecht afgelopen.

Morgenhout | 11-06-15 | 10:07

necrosis | 11-06-15 | 09:31

Ik hoor de roggel van Mark al komen dus helemaal droog hoeft het niet...;-)

Dr. Blechtrummel | 11-06-15 | 10:06

Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:47

Ik veronderstelde, dus ten onrechte, een VVD-lidmaatschap. De VVD profileert zich graag als de partij die een verstandig financiele koers als een van haar kerntaken ziet. De realiteit is echter dat de VVD een van de verantwoordelijke is voor de financiele ellende die dit land nog te wachten staat. De economie trekt helemaal niet aan. Er is wel sprake van een beperkte opleving maar dat moet men niet verwarren met een herstel; het gaat minder slecht. U heeft overigens een zeer eenzijdige kijk op populisme.

Desmoulins | 11-06-15 | 09:59

Ik snap niet dat het een meevaller wordt genoemd.
5 miljard van het begrotingstekort. Wat dus geleend wordt.
En 10 miljard van belastingverhogingen. Totaal 15 miljard.
Dus ze roepen meevaller, om vervolgens 10 miljard meer belastingen te gaan heffen en 5 miljard te gaan lenen.
Wat is de meevaller? Dat de burger ook dat weer mag gaan betalen?

Wim Venijn | 11-06-15 | 09:57

Dit Kabinet heeft geen geld over voor de Europese Kampioenschappen die aan NL was toegewezen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport/article/detail/4068429/2015/06/10/Europese-Spelen-in-Nederland-afgeblazen-toch-te-duur.dhtml
Wel gooit Ploumen € 50 miljoen weg naar Afrika, Jeroen € 1,1 miljard naar Brussel en nog een € 330 miljoen en € 14 miljard naar illegalen en asielzoekers.
Signaal aan de sportende jeugd: Weg met jullie.
De eerste Europese Spelen beginnen morgen in Bakoe, Azerbeidzjan. Doe hebben blijkbaar wel (ons) geld.

Piet Karbiet | 11-06-15 | 09:54

Ik begrijp die grote grijns van Mark Rutte wel; hij lacht iedereen vierkant uit; Premier zijn na al die leugens: u slikt het, u laat het keer op keer naaien: u slikt het. Overigens is hij niet de enige die u recht in uw bek spuugt. Maar u bent een kleuter, u laat zich als een kleuter toe, u laat zich wegsturen als een kleuter.
.
En nee, het komt niet meer goed met Nederland, niet met Europa en nee, niet op deze aardkloot.
.
Tip: stop met werken en vraag een uitkering aan en speel niet langer Don Quichot...

kweethetooknietbeter | 11-06-15 | 09:53

vuile gore fakshisht, wat denkt ie wel. Vooral zo doorgaan mannetje ,dat word je door het volk zeker in dank afgenomen. tot het moment dat je met je hoofd op t hakblok ligt en het volk over je heen pist. zieke zool.
Hoogmoedswaanzinner. zou hij syfilus hebben? lijers daarvan hadden vaker last van waanzin.

voedselbankier | 11-06-15 | 09:49

Tja... de conclusie is dat Wiebes ons oude dag vermogen/spaarcentjes wil afromen,
ze zijn er alleen nog niet uit in welke groepjes ze de burger
eerst gaan indelen en wie als eerste kaal te plukken,
( verdeel & heers ) .. uiteindelijk komen we allemaal aan de beurt
maar het verzet ertegen moet verdeeld worden.

daarna romen ze de verzekeraars en de ZZPers af en daarna de nu nog zo blije eigenaren van een eigen woning.
m.a.w. de herinvoering van de Wouter Bos "Bejaarden Tax"

Berthe | 11-06-15 | 09:49

Ik hoef die Rutte echt niet aan m'n deur te hebben, want ik hoek 'm zo 't portiek uit. Ik heb best wel eens een hekel of minachting voor sommige politici, maar deze kerel haat ik echt vanuit de grond van m'n hart. Hij heeft 2 dingen waar hij de "politiek" mee drijft: z'n middelvinger en z'n schijnheilige grijns. Meer zit er niet in bij die galbak.

kanon0503 | 11-06-15 | 09:47

@ Desmoulins | 11-06-15 | 09:42

Kun je me uitleggen wat je bedoelt? ik snap er niks van. Eerst de schuld tot enorme proporties laten oplopen en vervolgens omdat de economie aantrekt niet de schuld verlichten maar geld weggeven is populisme en dom en alle partijen willen het dus naar wie zou ik een partijbijdrage moeten storten? Het zijn allemaal idioten.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:47

Als men het anders verwoord had, dan was hier nu niet zoveel ophef over. Iets zo grootschalig als een nieuw belastingsysteem moet je niet in vijftig delen naar buiten communiceren, maar als geheel. Want mensen gaan toch wel selectief shoppen, terwijl het wel duidelijk is dat de essentie is om zoveel mogelijke fiscale regelingen elkaar te doen opheffen.

Stel dat er naar buiten wordt gebracht: PvdA en VVD zijn het erover eens dat 90% van de toeslagen afgeschaft moeten worden. Zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag, zieligheidstoeslag, et cetera moeten weg. Daar komt een verlaging in de belastingschijven als middel om die premies en diensten te blijven betalen. Ik denk dat half Nederland op zijn achterste poten gaat staan, omdat ze die 70/80 euro per maand die nu nog gestort wordt, zien verdampen. Als deze echter gewoon verwerkt worden in de belastingschijven is er niets aan de hand.

Om dat soort veranderingen fatsoenlijk over te brengen, moet de maatregel al concreet uitgewerkt zijn en het liefst met een controlemiddel waar de gemiddelde burger, door het invullen van zijn of haar maandelijkse inkomsten, het resultaat duidelijk weergegeven krijgt.

Als je, zoals afgelopen jaren is gebeurd, 80 euro weg neemt en 40 euro terug geeft, ja dan krijg je overigens terecht gezeik. Je maakt de bevolking immers lekker met lastenverlichting en niet verschuiving en verzwaring.

MrRealistic | 11-06-15 | 09:44

@ necrosis | 11-06-15 | 09:38

Ongetwijfeld en ik neem aan dat als andere partijen het zo graag openbaar willen dat ze rond om die onderhandelingen alles openbaar gaan maken (NOT!) maar dat is nu nog niet aan de orde en is het in feiten het goed recht van dit kabinet om dit niet te doen en ze hebben daar het mandaat van de kiezer voor. Ik ben het er niet mee eens net als dat ik het er niet mee eens ben dat ze nu alleen maar weer praten over geld weggeven omdat het beter zou gaan met de economie (tot 1 dag voor de crisis verwachtte ze ook nog een groei van 2%) terwijl we nu veel meer schuld hebben als voor de crisis die lijkt me gewoon nog moet worden afgelost en bij de verkiezingen wilde geen van de partijen de rekening doorschuiven naar de volgende generatie maar nu ineens wel blijkbaar. Het is echter niet ondemocratisch.

Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:43

Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:36

Weer braaf de partijbijdrage overgemaakt?
U bent echt het prototype goedgelovige fopliberaal.
Dat u zelfs over de staatsschuld durft te beginnen gezien onze supranationale verplichtingen.
Met lieden zoals u verdient dit Brusselse wingewest ook niet beter...

Desmoulins | 11-06-15 | 09:42

Het ontbreekt in dit land aan ruggengraat, waar zijn de revolutionairen die zich geen oor laten aannaaien?

Mr.Red | 11-06-15 | 09:42

democratie in NL die is al een jaar of 6 helemaal dood zins de VVD/PVDA/D66 het voor het zeggen hebben zijn burger lijfeigenen geworden , je moet en zal betalen of anders dat heeft menig politiek leider letterlijk zijn kop gekost misschien een idee om de guillotine weer van zolder te halen , democratie betekend nu eenmaal openheid wat ik hoop is dat er nu een motie van wantrouwen komt die gesteund wordt .

rukkieduck | 11-06-15 | 09:41

Rutte denkt nog steeds dat je dit land kunt runnen als het JOVD bestuur. Kan iemand hem introduceren in de echte wereld?

Piet Karbiet | 11-06-15 | 09:39

@Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:36
In de senaat hebben ze geen meerderheid meer.
Dus dat wordt weer onderhandelen met de andere partijen.
Met als resultaat een gedrocht van een geboorte waar niemand op zit te wachten!

necrosis | 11-06-15 | 09:38

Wat the hell hebben we hier voor een regering zeg. De democratische weg is ... weg.

Dirk III | 11-06-15 | 09:38

Over 2015 wordt het begrotingstekort 5 miljard minder dan begroot. De politiek noemt dit een meevaller die direct moet worden uitgegeven. In feite blijft het dus om geleend geld gaan dat wordt uitgegeven.

CoffeePatch | 11-06-15 | 09:37

Zouden mensen die nu nog geloven in Rutte zich ook laten pijpen door een kannibaal?

necrosis | 11-06-15 | 09:36

Overigens heeft het kabinet een meerderheid in de 2e kamer gekregen van de kiezer en hebben zij dus het mandaat gekregen om 4 jaar beslissingen te nemen (namens de kiezer), dat Rutte dit niet openbaar maakt is dus democratisch...

Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:36

Vraag mij af wie van de twee gebukt staat,en wie de gloeiende staaf aanschuift,Rut of Sam ?Zal wel om de beurt zijn op zeker,anders krijg je scheve ogen bij de bruggenbouwers die elkaar iets gunnen,bvb een schot kruipolie.

gelukzoeker | 11-06-15 | 09:32

@saidnowomanever | 11-06-15 | 09:27
... en zonder glijmiddel.

necrosis | 11-06-15 | 09:31

Een regering moet regeren en met plannen komen. Is dit nog wel een regering?? De constructieve opportunisten zullen wel weer in de achterkamertjes aanschuiven.. Dit heeft niets meer met regereren of landsbelang te maken. Alles om maar deze regering op het pluche te houden. Landsbelang??? Amehoela.

denoorman | 11-06-15 | 09:30

Je kan er vergif op innemen dat degenen die zich het minst kunnen verdedigen met de zwaarste lasten zullen worden opgezadeld (bijvoorbeeld ouderen die hun hele leven gespaard hebben voor een oude dag).

Rest In Privacy | 11-06-15 | 09:29

@vryenbly | 11-06-15 | 09:24
Wanneer krijgen wij ons geld terug, met de beloofde rente?

necrosis | 11-06-15 | 09:29

Deze herziening wordt net zo'n succes als de invoering van de toeslagen, de hervorming van het PGB, de HSL, de Fyra, de JSF, de NZ-lijn, de Betuwelijn, de COA's, de aanpak van scheefwonen, DNA spray, Suriname, het UWV, het CSB, de Mammmoetwet, het VMBO en de EU. Ik heb er zin an.

Piet Karbiet | 11-06-15 | 09:28

En wederom worden we genaaid zonder genot.

saidnowomanever | 11-06-15 | 09:27

Heeft Rutte trouwens de tegenvaller van de (verminderde) aardgasbaten meegenomen in zijn plannen?
Men gaat gewoon een beetje schuiven met procentjes en getallen.
Sommige mensen worden er beter van, andere mensen gaan nog dieper in het rood.
Ik wil geen ander belastingstelsel, ik wil een ander kabinet, zonder Rutte!!!!

necrosis | 11-06-15 | 09:27

een soort Tayyip Erdoğan dus

krijghetheenenweer | 11-06-15 | 09:26

Politiek=kruipen voor de bilderberg oranje elitebelangen.
Het volk mag alleen klappen, buigen en betalen.

rechtsdwalendeautist | 11-06-15 | 09:26

Uiteraard ben ik helemaal voor belastingverlaging en lasten verlichting en zo, maar is de staatsschuld al afgelost dan?!

Capt. Iglo | 11-06-15 | 09:25

het is erg grappig allemaal om dit vanuit griekenland te zien na alle veroordelingen, die via valse propaganda door de main stream media aan u is gevoed,zit u nu in het zelfde schuitje. wij mogen hier lui zijn , maar U bent met zijn allen heel dom

vryenbly | 11-06-15 | 09:24

Opzouten Rutten met je kukkident grijns erbij als je geen democratische meerderheid meer hebt.Zum kotsen dit kabinet en zijn bijbelbelt gedoog hufters plus miezerig menneke Pechman.

gelukzoeker | 11-06-15 | 09:23

@KlunsJohannus | 11-06-15 | 09:18
Wel ja. Laten we een referendum houden. De laatste ging ook zo goed over de Europese grondwet. Oh... wacht..

Wim Venijn | 11-06-15 | 09:22

Opzouten Rutten met je kukkident grijns erbij als je geen democratische meerderheid meer hebt.Zum kotsen dit kabinet en zijn bijbelbelt gedoog hufters plus miezerig menneke Pechman.

gelukzoeker | 11-06-15 | 09:21

@da wizard | 11-06-15 | 08:48
Mensen zoals u bedoel je?

Boris die Sauertopf | 11-06-15 | 09:21

Nee, het democratisch gehalte van nl is sinds minpres Balkenende fors gedaald, maar het kan nog erger blijkt nu. Ik vraag me af of het al tijd is om de hooivork uit het vet te halen en de ketel met pek op te stoken.
Nederland is zo'n KUT land geworden.

Anjin Mohammed | 11-06-15 | 09:20

@Boy Cot | 11-06-15 | 09:11
Niet voordat Rutte nóg meer soevereiniteit heeft overdragen aan de EU!

necrosis | 11-06-15 | 09:20

De totale minachting voor alle fundamentele beginselen van de Nederlandse democratische rechtsorde bij Rutte en z'n PvdA-kliek wordt nu met de dag stuitender.

Rutte denkt blijkbaar dat hij nu echt overal mee weg kan komen vanwege de (vermeende??) desinteresse en moedeloosheid bij grote delen van de Nederlandse bevolking. Dit is wel het meest cynische Nederlandse kabinet ooit.

En Rutte die een belastingdeal onderhandelt met de PvdA, dat belooft niet veel goeds. Zijn de onderhandelingen dit keer ook weer met behulp van kwartetkaarten gedaan? Dat werkte namelijk ook al zo geweldig bij de formatie van dit horror-kabinet in 2012: www.nrc.nl/verkiezingen/2012/11/05/ik-...

Outsider-Inside | 11-06-15 | 09:18

@necrosis | 11-06-15 | 09:16
Dan blijft er zelfs niets meer over voor Schultenbrau !

Ing. eslapen | 11-06-15 | 09:18

Rutte heeft hier wel een punt, wat mij betreft. Als de plannen openbaar worden, valt half Nederland er weer overheen en zal er uiteindelijk weer een nietszeggend, slap compromis uitkomen waar niemand 100% ontevreden mee kan zijn. Veel beter zou het zijn als de partijen samen een plan bedachten en dit plan in een referendum voorlegden aan de bevolking.

KlunsJohannus | 11-06-15 | 09:18

Wat ze gaan doen is of de erfbelasting omhoog gooien of de gemeentelijke/provinciale belastingen. Het is allemaal zo voorspelbaar wat ze daar in Brussel, eh Den Haag doen.

keizeradmiraal4 | 11-06-15 | 09:17

Mark riep 'Eigen volk laatst!' Diederik riep 'Weg met ons!' Daarna keken ze elkaar tevreden aan, trokken elkaar af en schreven het volgende misdadige plan om het volk te vernederen.

De uitkomst horen we binnenkort. Zet het teiltje maar vast klaar.

Botte Hork | 11-06-15 | 09:17

Ja als iets omlaag gaat moet het ergers anders omhoog gaan ,het is gewoon goochelen met cijfers.
Iemand zal de prijs moeten betalen en ik ben bang dat dit mensen zijn die het al moeilijk hebben.

Eurotokkie | 11-06-15 | 09:17

@Ing. eslapen | 11-06-15 | 09:05
Wat betreft punt 2:
Die €1000 is inkomen => belastbaar!
*gnehehe*

necrosis | 11-06-15 | 09:16

Ik hoop dat een uitgangspunt bij de hervorming ook is om het ambtenaren apparaat sterk te reduceren. Hoe eenvoudiger het belasting en toeslagen systeem hoe minder ambtenaren er nodig zijn. Dan kunnen zowel de loonbelasting als de BTW omlaag.

_pandora_ | 11-06-15 | 09:15

Ben ik nu zo slim, of zijn jullie zo dom?

Er is helegaar GEEN plan, er is op zijn best een idee.
Met dit idee gaan Rutte cs. de boer op binnen de partijen om zieltjes te winnen.
Iedere partij mag van alles toevoegen, afhalen etc. net zolang tot er weer een onwerkbare situatie ontstaat zoals we nu kennen.

Dat plan komt straks een keer naar buiten gelekt, waarschijnlijk vlak voor het reces. Dan kan NL zich over de zomer even opwinden, terwijl er niemand is om te luisteren / reageren.

Dan na het zomer reces in een stemming en iedereen is voor. En we hebben het breedst gedragen plan ooit!

MarcS | 11-06-15 | 09:14

Wij (jullie) hebben deze mensen gekozen als volksvertegenwoordigers. Misschien volgende keer iemand kiezen met iets minder Noord-Koreaanse trekjes? Je kunt als reaguurder natuurlijk ook gewoon achter je scherm blijven hangen en klagen.

BLR | 11-06-15 | 09:14

Laat ze maar doen. En ja, als je belasting op arbeid wilt verlagen, kun je dat financieren via accijns en btw. Dat is denivelleren...
En van meepraten door iedereen is nog nooit een beter plan ontstaan in de historie van de mensheid. ..

Sir EnemA | 11-06-15 | 09:13

Meevallers is een eufemisme voor 'jullie hebben teveel aan belastingen betaald'.
De meevallers worden uiteindelijk tegenvallers. Hoe en waarom weet niemand. Die informatie is geheim. Ik maak me geen illusies meer. Alles wordt naar de EU gesluisd. Of je nog even wilt bukken, u ongelooflijke kutburger.

Wim Venijn | 11-06-15 | 09:11

Ik wens Rutte een verwarde man toe. Wie nu nog niet doorheeft dat hij ten eerste voor Brussel werkt is hopeloos.

Bokito ergo sum | 11-06-15 | 09:11

Pechtold, de slappe zak, tekent ongezien bij het kruisje.

Boy Cot | 11-06-15 | 09:11

Belastingverlaging in Nederland?
Rutte: Hahahahaha

necrosis | 11-06-15 | 09:10

De belasting op arbeid verlagen had veel eerder moeten gebeuren. Doordat werkgevers dan goedkoper uit zijn ze eerder geneigd meer mensen aan te nemen.

Tuurlijk gaat het weer ten koste van iets anders want alle handjesophouders moeten wel betaald blijven worden. En linkse hobby's zoals immigratie zijn nu eenmaal peperduur.

Tip: Haal alvast je spaargeld van de bank. En koop nu wat je nodig hebt voordat de btw echt goed omhoog vliegt.

druipsmurf | 11-06-15 | 09:10

Zo is dat. Je pleurt op vrijdagmiddag 5 uur voor het 2 maanden durend zomerreces je vergaande plan het land in en je laat het verder over aan het volk. Ik verwacht een vlaktax van 38% tot 100.000. Daarboven 42% en voor eenieder de gemeentelijke heffingen ook fors omhoog. Per saldo is de werkende, met huis en auto net onder modaal, modaal nog meer de klos. De sterke schouders van Rutte ziin duidelijk niet uitgenodigd bij de Bilderbergmeeting.

fikkieblijf! | 11-06-15 | 09:08

Dit is het nivo van het openbaar bestuur anno 2015. Charaimaloos, pretentieloos, slap en laatdunkend naar u en mij.
Tot nu toe hebben de belastingbetaler en werkgever alle "hervormingen" betaald dus dat wordt nu niet anders. Het zal wel een AMBtje worden gezien de verhoudingen in de 1e kamer. En "hervormingen" tussen haakjes omdat het stuk voor stuk aanflutingen waren met dat politiek magische woord als dekmantel.

Thorolf | 11-06-15 | 09:08

Mot dat nou een linkje naar de staat? Was dat nergens anders te vinden? Bijna cookies gegeten die ik niet lust.

dubbert | 11-06-15 | 09:07

Dit kabinet heeft er tot nu toe niets van gebakken. Dus deze nieuwe maatregelen zullen onherroepelijk leiden tot verdere verslechtering van het leefklimaat in Banana-NL.

Botte Hork | 11-06-15 | 09:06

Van mij mogen ze de belasting met 1000% verhogen. Mijn centen geef ik toch in het buitenland uit. Fuck Den Haag! Met de koning erbij.

JackHair | 11-06-15 | 09:06

Openbaar? Openbaar? Als dit kabinet, en al helemaal deze premier, ergens een hekel aan heeft is het wel het woord 'openbaar'. Al dat gepeupel met een mening, dat moeten we niet willen met zijn allen.

Stel dat we eerder naar het gepeupel hadden geluisterd. Dan hadden we nu geen euro, geen eurocrisis. Zouden Italië en Griekenland veel harder optreden tegen de vluchtelingenstroom (en dus op termijn levens sparen) als er geen 'Europa' was dat 'uitkomst' biedt.

Nee, dan zou onze 'staatsman' Rutte zich nog enkel bezig moeten houden met kleinburgerlijk basale zaken als werkgelegenheid in Nederland, in plaats van dat hij zich nu als een wannebee internationale regeringsleider kan profileren.

Dat moeten we toch niet willen met z'n allen?

alexbl | 11-06-15 | 09:05

Ik verwacht de volgende plannen:
1. Vlaktaks van 100%.
2. Iedereen krijgt de € 1000,-- van Rutte.

Ing. eslapen | 11-06-15 | 09:05

Hij gaat steeds meer op een dictator lijken, hij heeft gewoon schijt aan de grondwet en dus de democratie.

Rest In Privacy | 11-06-15 | 09:04

Wat beschuitfluiter zegt.
En over de belasting op de zorgpremie: de betalen we al: loonbelasting. Aan gezien we de zorgpremie moeten betalen van ons nettoloon.
Dat is de belangrijkste (officieuze) reden geweest voor de invoering van het nieuwe zorgstelsel in 2006.

jemagookniksmeer | 11-06-15 | 09:04

Als er een hele hoop elementen zijn waar niemand op wacht en maar een paar waar mensen wel blij van worden is 't misschien geen goed plan.

niemand specifiek | 11-06-15 | 09:03

Hypotethisch vraag ik mij wel eens af :
Wanneer komt de volksopstand?
Hoe doe je eignelijk zoiets in een 'beschaafd' land als NL? Hoeveel boze burgers heb je nodig voor een lente in de polder?
En hebben we dan het leger achter ons staan die de democratie ooit heeft gezworen te zullen verdedigen tegen vijanden van de staat?
En komt er dan een waarheidscommissie die de schuldingen van de uitverkoop van NL gaat veroordelen?

spoilerfreak | 11-06-15 | 09:02

Nederland is al sinds 1815 geen democratie meer. Maar van geen democratie naar een onbeschaamde dictatuur kenden we eigenlijk alleen tussen 1940 en 45.

spuitje11 | 11-06-15 | 09:02

@raskol | 11-06-15 | 08:54

Dat zou mooi zijn.

roze_bril | 11-06-15 | 09:00

En tegelijkertijd gaan ze ook nog het wobben bemoeilijken,want u denkt toch niet dat u het recht heeft om alles te weten als belastingbetaler aan Brussel?
www.telegraaf.nl/binnenland/24143168/_...
MAW dikke neus 3 bier voor de burger!

deraderendraaien | 11-06-15 | 09:00

Met een BTW verhoging en een verhoging op brandstof accijnzen wordt het zelfs voor Amsterdammers voordelig om in Duitsland de boodschappen te gaan doen.

zeg maar jansen | 11-06-15 | 09:00

Rutte heeft goed gekeken naar de Ttip onderhandelingen en naar het.buitenspel zetten van.kleine landen door Duitsland en Frankrijk.
Eigenlijk doet Rutte dat slim.
Maar dat hij gelijktijdig zich ongrondwettelijk gedraagt en dus ook strafbaar is maakt dan minder uit.
Walgelijk tot op het bot.
Ziet u het al,volgend jaar plechtig de bevrijding vieren van het nazisme en fascisme en dan zelf geen.haar beter zijn.
En het volk is lamgeslagen.
Gedesillusioneerd murw en passief.
1 waarschuwing voor de nepotisten en potentaten; Er komt een dag dat jullie gewroken worden.

diddley2 | 11-06-15 | 08:58

@ pica


Weet je wie er ook altijd zo lachte? Frank Masmeijer en we weten hoe het met hem is afgelopen...

eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 08:58

Niet bekendgemaakte wetten kunnen niet nageleefd worden. Op enig moment zal het plan openbaar moeten worden voordat het wet kan zijn.

zeg maar jansen | 11-06-15 | 08:57

Heeft Brussel al om een nieuwe naheffing gevraagd? Zou daar maar even op wachten dan...

eerstneukendanpraten | 11-06-15 | 08:57

'Het kabinet heeft 5 miljard aan meevallers voor belastingverlagingen' hoorde ik van de week op het NOS Journaal. Om vervolgens in één adem te noemen dat het aantal producten dat valt onder het hoge BTW tarief sterk zal worden uitgebreid en iets met subsidie van zorgkosten voor 'laagbetaalden'. Het zal wel weer hetzelfde zijn als met die verkiezingsbelofte van Rutte dat elke burger er €1000,= op vooruit zou gaan, terwijl vrvolgens aan de meerderheid van de bevolking meer dan €1000,= lastenverzwaring werd opgelegd vanuit de overheid. Rutte is een ordinaire leugenaar en oplichter.

Lauwe Koffie | 11-06-15 | 08:55

Er zou een clausule in de wet moeten komen dat wanneer de regering geen meerderheid meer heeft in de 1e kamer dat er dan NIEUWE VERKIEZINGEN gehouden zouden moeten worden.

Luister toch eens naar de stem van het volk kabinet!

wakkere_nederlander | 11-06-15 | 08:55

Als je bang bent dat een plan direct aan flarden wordt gescheurd zodra het in de openbaarheid komt, dan heb je dus geen vertrouwen in de kwaliteit van je eigen plan.

Het zal wel weer een zouteloos compromis betekenen met wat nivelleer-feestjes voor de PvdA en lastenverlichting voor inkomens boven de 150k voor de VVD. Met netto geen verbetering (of zelfs een verslechtering) voor alles vlak onder modaal tot 2 keer erboven.

raskol | 11-06-15 | 08:54

Als je niks te verbergen hebt dan mogen wij het toch gewoon zien? Zo werkt het onze kant wel op met de AIVD/NSA en allerlei privacy schendende maatregelen. Hoog tijd dat het slechtste kabinet ooit valt.

Het Streepje | 11-06-15 | 08:53

2016 is het jaar waarin de schaapjes weer gevoerd moeten worden om de volgende verkiezingen weer op één van de 6 eenheidsworstpartijen te stemmen om zo hetzelfde beleid van de laatste 40+ jaar verder door te voeren natuurlijk

beschuitfluiter | 11-06-15 | 08:52

Na JP Bak-ellende dacht iedereen dat het niet slechter kon. Maar vergeleken met Rutte was JP een held. En dat zegt meer over Rutte dan over JP.

DoorDraaiDeur | 11-06-15 | 08:51

Mark kan tijdens de bilderberg conferentie vandaag mischien nog wat meer tips mee nemen om ons nog meer uit te zuigen en ons te slaven .....

Bilderblog

Forget the G7 summit – Bilderberg is where the big guns go....

Maco3key | 11-06-15 | 08:51

Gaan we de meevallers gelijk weer uitgeven? Is de staatsschuld al op orde dan? Ook de VVD gaat lekker door met cyclisch beleid voeren...

vindead | 11-06-15 | 08:50

Dat nieuwe belastingplan is hard nodig.
Gewoon er door heen duwen. Laat andere partijen later het maar weer aanpassen voor de zielige mensen...

da wizard | 11-06-15 | 08:48

Vanmorgen op BNR:

"Rutte wil het niet openbaar omdat het dan op voorhand al zou worden afgeschoten"

Dan komt het waarschijnlijk omdat het een kak-plan is Markje!

beschuitfluiter | 11-06-15 | 08:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken