Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hahaha. ALWEER Kamervragen over EU naheffing

heiljuncker.png Wat een fijne open zenuw is dat EU Naheffings Debacle van Jeroen Dijsselbloem toch. De MinFin denkt dat hij miljarden aan taxpoet kan dijsselverbloemen om zijn Europese carrière veilig te stellen en dat het gezanik van de hinderburger vanzelf wel een keer ophoudt. Nou. Mooi niet. Uw eigen GeenStijl organiseert met liefde & plezier guerrilla emailacties om Kamerleden te confronteren met het electoraat én hun eigen slagroomruggengraatjes. De Telegraaf Wob-procedeert tot aan het Europese Hof om democratische transparantie. En het CDA blijft onder aanvoering van Generaal Omtzigt ook strijden voor openheid over de miljardenafdrachten. De ene keer met een serieus informatieverzoek. De andere keer met heerlijk narrige pesterijtjes. Want wat zagen we tussen de ingezonden Kamervragen? Een lijstje naheffingsvragen voor het kabinet! Met een hele geinig insteek. Dijsselbloem houdt het deksel op de naheffingsdoofpot door te zeggen dat briefwisselingen met de Europese Commissie onder het staatsgeheim vallen en dat ze daarom niets kunnen openbaren. Maar waarom, zo vraagt het CDA zich af, worden zo veel gevoelige brieven tussen Den Haag en Brussel over andere onderwerpen dan wél naar de Kamer gestuurd..? Als het goed nieuws is of over minder brisante onderwerpen gaat, geldt het fopargument over diplomatieke geheimhouding kennelijk ineens niet meer. Enorm benieuwd hoe de MinFin ditmaal de vragen weer gaat wegliegen - en daarna verzinnen we wel weer wat nieuws. Openheid or bust, Jeroen poep aan je schoen! Vragen van het lid Omtzigt (CDA) aan de ministers van Financiën en van Buitenlandse Zaken over de naheffing. (Ingezonden 8 juni 2015) 1. Herinnert u zich dat u zich bij herhaling op het standpunt gesteld heeft dat briefwisselingen met de Europese Commissie behoren tot het diplomatieke verkeer? 2. Herinnert u zich dat staatssecretaris Wiebes en u alleen al dit jaar meerdere keren brieven aan de Europese Commissie gewoon naar de Kamer gestuurd hebben, wanneer u het gepast vond om de Kamer te informeren zoals: a. de reguliere rapportages aan de EU, zoals een tweede aanvullende begroting 2015 (Kamerstuk 21501-03, nr. 85), de halfjaarlijkse notificatie over de EMU-schuld en EMU-saldo (Kamerstuk 34000-IX, nr. 25), het Nederlandse stabiliteitsprogramma (Kamerstuk 21501-07, nr. 1249 en nr. 1258) en de Nationale verklaring bij de begroting (Kamerstuk 34150, nr. 2); b. het antwoord op Europese consultaties, zoals die voor het Groenboek kapitaalmarktunie (Kamerstuk 22122, nr. 1965 (pdf); c. brieven aan commissaris Moskovici en commissaris Vestager over bedrijfsbelastingen (Kamerstuk 25087, nr. 25 (pdf) en aan commissaris Hill over country-by-country reporting (bijlage (pdf) bij brief (docx) van staatssecretaris Wiebes van 2 juni over internationale belastingontwijking)? GS: En nu Omtzigt dat obstakel uit de weg geruimd heeft, komt hij voor de zevende (achtste? Negende? Zevenendertigste?) keer ter zake: 3. Bent u bereid alsnog de correspondentie over de naheffing, die betrekking heeft op de zesde aanvullende begroting 2014 aan de Kamer te doen toekomen, zoals meerdere keren gevraagd? 4. Wilt u in ieder geval de communicatie uit Brussel (van de commissie en van de Permanente Vertegenwoordiging) van 17 oktober 2014 en de zienswijze van Nederland op het Eurowob-verzoek van de Telegraaf aan de Kamer doen toekomen? 5. Indien u niet bereid bent om die documenten te versturen, hoe verhoudt zich dat dan tot de grondwettelijke informatieplicht van artikel 68 Grondwet? 6. Wanneer ontvangt de Kamer alle emailcorrespondentie ter inzage – zonder weggelakte stukken – zoals toegezegd in het vragenuurtje van 2 juni 2015? [VIDEO - red.] 7. Kunt u precies per land aangeven, wanneer hoeveel naheffing betaald is, zodat wij kunnen zien welke grote en kleine naheffingen wanneer zijn afgedragen aan de Europese Unie? 8. Kunt u precies aangeven op welke dag en door wie de minister-president voor het eerst op de hoogte is gesteld van de mogelijkheid tot een naheffing en het bedrag, aangezien die vraag in alle voorgaande schriftelijke vragen, debatten en het vragenuurtje van 2 juni 2015 zorgvuldig ontweken is, wellicht omdat u de Kamer al verlaten had toen ik het punt opnieuw opbracht? 9. Wanneer kan de Kamer de algemene voorstellen tegemoet zien over openbaarheid van correspondentie tussen de nationale regering en de Europese instelling en inzage in de geheime documenten van de Europese Commissie? 10. Begrijpt u dat het op dit moment voor het parlement zeer lastig is om de regering te controleren – toch een hoofdtaak van het parlement – als zoveel documenten die betrekking hebben op het werk van de regering in Brussel niet standaard of op verzoek openbaar gemaakt worden? 11. Kunt u deze vragen binnen drie weken en dus voor het plenaire debat over de Voorjaarsnota beantwoorden?

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

sypon83 | 10-06-15 | 11:08

Pieter Omtzicht, cda, pas als een club over terugvorderen spreekt en plannen maakt voor een eigen munt en een eventuele exit heeft deze mijn aandacht, echter dit is nu populisme, en op naar de volgende naheffing.

NB-Stb | 10-06-15 | 10:26

Dat zijn al meer vragen dan de PvdA aan zetels in de peiling heeft.

PowPow | 10-06-15 | 08:43

Die Distelbloem heeft ons flink gestoken . . . je betaald wat, maar dan zit je ook flink in het pluche . . fkedie fk fk fk!

Stijn Tijl | 10-06-15 | 03:37

Hierboven: "ja er zijn afspraken gemaakt om u nog meer te laten betalen, maar we hoeven niet precies te vertellen welke want alle (EU) burgers moeten gewoon betalen, dat is al heel lang beleid en moet veilig worden gesteld. Groetjes aan uw kinderen."

NLvoorwat | 10-06-15 | 01:56

Onlangs heb ik 10x (hahaha) meegedaan aan die tk-mailactie. De SP was de enige die reageerde. Vandaag de tweede reactie, van de VVD.Zonder commentaar plaats ik 'm hieronder. Ter leeringh ende vermaeck wil ik nog melden dat ik nu toe ben aan nieuwe bretels, mijn broek blijft maar afzakken.

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs zond u ons een email over de motie over de naheffing van de
Europese Unie. De motie vroeg om alle documenten hierover, ook de
berichten uit onze diplomatieke dienst, openbaar te maken. Het is al
heel lang beleid om diplomatiek verkeer niet openbaar te maken, omdat
dit de Nederlandse onderhandelingspositie in volgende overleggen zeer
kan schaden. De VVD is het daarmee eens. Bovendien heeft het kabinet in
het najaar de Kamer uitgebreid geïnformeerd over het verloop van de
besprekingen met Brussel over de naheffing. Om die reden hebben we tegen
de motie gestemd.

Natuurlijk balen we als VVD-fractie van de naheffing, maar deze is
helaas niet onterecht. In 2010 zijn er wereldwijd afspraken gemaakt over
een aangepaste manier om de omvang van de economie vast te stellen. Het
CBS doet dat in Nederland en is daarin volstrekt onafhankelijk, want we
willen niet dat er met statistieken wordt gesjoemeld. Op basis van deze
nieuwe methode bleek vorig jaar dat de Nederlandse economie groter was
dan eerder berekend. De afdracht die lidstaten betalen aan de Europese
Unie is gebaseerd op deze omvang van de economie. Een grotere economie
leverde dus een hogere afdracht en dus een naheffing op.

De VVD was net zoals het kabinet verrast over de omvang van de naheffing
en wilde vóórdat er betaald werd duidelijkheid over de cijfers en de
vergelijking met andere lidstaten. Die duidelijkheid is vorig najaar
gekomen. Toen de cijfers (helaas) bleken te kloppen was de consequentie
dus ook duidelijk. Net zoals alle andere landen moet ook Nederland zich
aan de afspraken houden. Nederland was overigens niet de enige lidstaat
die bij moest betalen en betaalde ook zeker niet als eerste. Naast
Nederland werden nog 21 andere landen geconfronteerd met een naheffing.

Overigens blijft de VVD van mening, net als het kabinet, dat er veel
moet veranderen. Een begrotingssystematiek met zoveel correcties en
naheffingen is onhoudbaar. De VVD pleit er daarom voor om te kijken naar
hoe dit soort situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

VVD Tweede Kamerfractie

islammoe | 09-06-15 | 23:58

Openheid or bust, Jeroen coke aan je neus...

wiener mit pommes | 09-06-15 | 23:02

Het is niet te hopen dat Omzigt ergens onderweg "in slaap valt" achter het stuur. Schijnt vaker te gebeuren.
Hij moet maar snel een eigen partij oprichten, heeft hij meteen mijn stem.

hier openen | 09-06-15 | 21:06

Ons stemgedrag NU is bepalend voor de toekomst van ons nageslacht. M.i. wordt daar veel te weinig bij stilgestaan.
Lupuslupus | 09-06-15 | 16:41

Geheel mee eens. Mijn late reactie. Werk gaat voor.
Zeker partijprogramma zou leidend moeten zijn.
Maar het boegbeeld is -in onze mediacratie- helaas te bepalend.

PieterPassant | 09-06-15 | 21:05

Het is één grote stinkende bende die daar onder de hoed gehouden wordt. Ze gaan net zo lang door omdat ze weten dat de burger wel een keer ophoudt. Hoop is gevestigd op GS, Omzigt en voor één keer de Telegraaf die voor de rest vreselijk pro EU is!

lanexx | 09-06-15 | 20:58

Giechelbekje zal wel de pest in hebben.
Ja Rutte dat krijg je als je alleen maar giechelt en verder de reet van de EU likt

thesmul | 09-06-15 | 20:55

Dit gaat weer een dikke NEIN worden.
Pieter Omtzigt gaat zo door, er rest uiteindelijk bij komende verkiezingen niets anders dan met miljoenmiljard Nederlanders op Omtzigt te stemmen, al was het alleen maar om de onderste steen en wat er met ons geld gebeurt naar boven te halen.
Wat een fopdemocratie.

gebrokenvleugel | 09-06-15 | 20:54

Alsof er iets gaat veranderen. Politici zijn eensgezind in hun burgerhaat.

natte krant | 09-06-15 | 20:43

Omtzigt is een baas. Gewoon een baas. Een van de weinigen die weet waarom hij in de 2e kamer zit en wat zijn taak daar is. (En daar zit heel veel klapvee wat niet weet waarom ze daar zitten, behalve hun 6-cijferige salaris waar ze niets voor doen.)

Tikkie Terug | 09-06-15 | 20:30

Vraag 8: Geweldig!!

Tikkie Terug | 09-06-15 | 20:20

Niet dat die kamervragen er toe doen maar goed.

Rest In Privacy | 09-06-15 | 20:05

FrankVeer | 09-06-15 | 18:19
"kan ons schaden" ?
Wat een droplul.

ZZP-er | 09-06-15 | 19:52

double punch | 09-06-15 | 19:18
Gewoon niet meer stemmen.

ZZP-er | 09-06-15 | 19:50

VVD probeert wat stoere uitspraken te doen maar buigt voor elke kritiek uit Brussel net als de PvdA, D66 zou nog meer willen afdragen aan Brussel, ik snap de mensen niet die D66 stemmen.

lingo star | 09-06-15 | 19:36

Ik waardeer de inzet van de heer Omtzigt buitengewoon. Maar hij maakt het mij ook moeilijk. Ik stem namelijk PVV. En omdat de heer Omtzigt speelt in het team van het CDA kan ik dus niet op hem stemmen. Wat moet ik nu doen.?

double punch | 09-06-15 | 19:18

Ja geheimhouding bestaat in het bedrijfsleven, heel normaal. Geheimhouding in een democratisch landsbestuur? Dat gold ooit tegenover slaven ja, stelletje ratten.

LetTheSunshine | 09-06-15 | 19:15

Off topic, nouja heeft er een beetje mee te maken: Wie heeft die Eerste Kamer gekozen?
En waarom zit die volgevreten crimineel Jorritsma daar ook weer tussen?
<br>
<br>
Dat hele clubje enge mensen, die mogen bepalen wat er met ons land gebeurt?
<br>
<br>
Ik snap dat niet. Stuk voor stuk wereldvreemd.
Nacho_Vidal | 09-06-15 | 15:28
<br>
<br>
Als je vele generaties geen criminele mensen in je omgeving hebt, ga je dus vanzelf denken dat ze niet bestaan, en zul je op den duur door ook criminelen niet kunnen herkennen. “Criminelen? Die bestaan niet". Onze volksvertegenwoordigers heten Lodewijk, Jozias, Sybrandt, Alexander, oftewel rijkeluiszoontjes die al generaties lang met eigen volk omgaan en nog nooit n crimineel echt in hun omgeving hebben gehad

CrapoTheGreat | 09-06-15 | 19:14

slagroomruggengraatjes? Wie? Pia?

Willem van Rood | 09-06-15 | 19:13

Zum kotzen. Als ze er ook nog rente over vragen zou ik helemaal naar adem moeten snakken als ik zo'n op-eis-brief zou krijgen.
ben kokhals | 09-06-15 | 16:04
Ja heerlijk altijd om zo'n brief open te trekken. ' u moet ..' 'invorderingsrente' 'maatregelen'.
Eigenlijk staat er 'wij hebben bepaald dat we (meer) geld van u gaan krijgen, dat is ons recht.'

noerg | 09-06-15 | 19:05

Kreeg toevallig vandaag dit mailtje van de VVD-voorlichting:
"Geachte heer, mevrouw,

Onlangs zond u ons een email over de motie over de naheffing van de Europese Unie. De motie vroeg om alle documenten hierover, ook de berichten uit onze diplomatieke dienst, openbaar te maken. Het is al
heel lang beleid om diplomatiek verkeer niet openbaar te maken, omdat dit de Nederlandse onderhandelingspositie in volgende overleggen zeer
kan schaden. De VVD is het daarmee eens. Bovendien heeft het kabinet in het najaar de Kamer uitgebreid geïnformeerd over het verloop van de
besprekingen met Brussel over de naheffing. Om die reden hebben we tegen de motie gestemd.

Natuurlijk balen we als VVD-fractie van de naheffing, maar deze is helaas niet onterecht. enz. enz."

Ik heb de link naar dit artikel als reactie teruggestuurd.

FrankVeer | 09-06-15 | 18:19

De vrek | 09-06-15 | 17:05
Kreeg net hetzelfde veel/niets zeggende mail.

ditotje | 09-06-15 | 18:18

Vreselijk in dit land is dat er voor het socialisme een PvdA is,m aar die is verkocht door D i e d e r i k Samson, wat een niet socialistische naam al....
En dan de SP ... met; sorry die Roemer, aardige man maar haal hem daar weg! Hij kan het niet!
En verder, niets, helemaal niets meer over...
Natuurlijk Wilders dan maar, maar het is zonde van die socialistische partijen!!!

Mega Mindie 2 | 09-06-15 | 18:17

@Suerte Piet | 09-06-15 | 16:34
Hij wás op een zijspoor gerangeerd, maar die dekselse kiezers hebben hem met voorkeursstemmen opnieuw in de Tweede Kamer gekozen.

Guido | 09-06-15 | 18:16

Hoezo staatsgeheim? Het betreft hier geld dat is opgebracht door de Nederlandse belastingbetaler dus Dijsselbloem dient volledig en op een transparante wijze inzicht te geven in de Brusselse naheffingen. Dijsselbloem begint als Eurogroepvoorztter al steeds meet trekken te krijgen van de vorige Eurogroepvoorztter, de onvolprezen heer Juncker. Dit heerschap is ook wars van transparantie. Lovenswaardige actie van Pieter Omzigt.

therealbraindump | 09-06-15 | 18:14

Het CDA heeft de Euro en alles wat daarbij hoort zo'n beetje uitgevonden. Omtzigt doet zijn werk als parlementariër prima, maar hij wordt pas echt geloofwaardig als hij zich ontdoet van de CDA kaders en voor zichzelf begint.

Weird Guilders | 09-06-15 | 18:09

Goede acties van mijnheer Omzigt maar hij mag wel uitkijken. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Er was pasgeleden toch een geheim(zinnig) bezoekje aan de Russische maffia gebracht door NL/EU. Misschien een ruilhandeltje omtrent andere nagel aan doodskistkabinet: mh17 ? Belangen zijn erg groot. Het hele zaakje stinkt als een bunzing.

Forget about it | 09-06-15 | 18:03

Weet je wie ook geheime briefwisselingen hadden met de hoofdkantoren in Brussel, Berlijn en Parijs?
.
De moordende psychopaten van het fascistoïde Naziregime in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog 1939-1945.
.
Tot de Engelse hun Enigmacodes kraakten.

Piet Karbiet | 09-06-15 | 17:22

@Fisccon | 09-06-15 | 16:52
preceis, daarom is t populistisch gedoe van het CDA, je ziet hier, het werkt.

Dibe | 09-06-15 | 17:13

Statistische bureau bedoel ik.

FucktheSystem | 09-06-15 | 17:08

Kunnen wij dat statische bureau van Griekenland niet krijgen. Die liegen alles bij elkaar en scheelt miljoenen. Krijgen zij het CBS plus Rutte, Pechtold en Dijnselbloem met een strik erom heen.

FucktheSystem | 09-06-15 | 17:08

Mister Euro Dijnselbloem en eurofielen Rutte en Pechtold zullen er geen moment van wakker liggen. Ze zijn niet voor niks regent geworden. Die lachen over dat domme klootjesvolk. Maar de wraak zal zoet zijn !

FucktheSystem | 09-06-15 | 17:06

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs zond u ons een email over de motie over de naheffing van de
Europese Unie. De motie vroeg om alle documenten hierover, ook de
berichten uit onze diplomatieke dienst, openbaar te maken. Het is al
heel lang beleid om diplomatiek verkeer niet openbaar te maken, omdat
dit de Nederlandse onderhandelingspositie in volgende overleggen zeer
kan schaden. De VVD is het daarmee eens. Bovendien heeft het kabinet in
het najaar de Kamer uitgebreid geïnformeerd over het verloop van de
besprekingen met Brussel over de naheffing. Om die reden hebben we tegen
de motie gestemd.

Natuurlijk balen we als VVD-fractie van de naheffing, maar deze is
helaas niet onterecht. In 2010 zijn er wereldwijd afspraken gemaakt over
een aangepaste manier om de omvang van de economie vast te stellen. Het
CBS doet dat in Nederland en is daarin volstrekt onafhankelijk, want we
willen niet dat er met statistieken wordt gesjoemeld. Op basis van deze
nieuwe methode bleek vorig jaar dat de Nederlandse economie groter was
dan eerder berekend. De afdracht die lidstaten betalen aan de Europese
Unie is gebaseerd op deze omvang van de economie. Een grotere economie
leverde dus een hogere afdracht en dus een naheffing op.

De VVD was net zoals het kabinet verrast over de omvang van de naheffing
en wilde vóórdat er betaald werd duidelijkheid over de cijfers en de
vergelijking met andere lidstaten. Die duidelijkheid is vorig najaar
gekomen. Toen de cijfers (helaas) bleken te kloppen was de consequentie
dus ook duidelijk. Net zoals alle andere landen moet ook Nederland zich
aan de afspraken houden. Nederland was overigens niet de enige lidstaat
die bij moest betalen en betaalde ook zeker niet als eerste. Naast
Nederland werden nog 21 andere landen geconfronteerd met een naheffing.

Overigens blijft de VVD van mening, net als het kabinet, dat er veel
moet veranderen. Een begrotingssystematiek met zoveel correcties en
naheffingen is onhoudbaar. De VVD pleit er daarom voor om te kijken naar
hoe dit soort situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

VVD Tweede Kamerfractie

De vrek | 09-06-15 | 17:05

Fisccon | 09-06-15 | 16:52
Openstaande rekening? Kom nou, betaald is betaald, en niet jaren achteraf gaan zeuren over herbereken. Stel dat alle leveranciers dat bij jou zouden doen.

ZZP-er | 09-06-15 | 16:59

Dat zou toch elke parlementariër moeten eisen. Informatie om de regering te kunnen controleren. Dat is de hoofdtaak. Daarna kan je je politieke kleur over die informatie laten schijnen. Maar die informatie moet voor iedereen beschikbaar zijn.
Hebben ze daarvoor niet de eed afgelegd? En nu overtreden ze de grondwet. Allemaal.
Stuur de tweede kamer naar huis. Totaal geen functie meer, en behoorlijk nutteloos op deze manier.

Wim Venijn | 09-06-15 | 16:57

sypon83
Ga wat doen met je leven, complot junk. Er zijn wel meer conferenties waar invloedrijke mensen komen. So what?

Fisccon | 09-06-15 | 16:57

@ben kokhals | 09-06-15 | 16:04
Hoef gelukkig geen rente te betalen, alleen het totaalbedrag, maar het blijft kokhalzen! [sic ;)]

Helemaal mee eens, de overheid moet en kan kleiner. Maar dan ook de EU uit en de Hollandsche Florijn terug.

Dhr. de Wit | 09-06-15 | 16:56

@0591 | 09-06-15 | 15:55
Klopt. Had beter moeten opletten. Maarja. Ze weten alles van je tegenwoordig en dan hadden ze ook kunnen weten dat ik er in beginsel geen recht op heb omdat ik al jaren meer verdien dan alle drempels voor toeslagen. Ze weten het WEL goed te doen met inkomstenbelasting ieder jaar, heel vreemd.

Uitkering is inderdaad aantrekkelijk maar toch net iets te weinig. Tegenwoordig doe ik er donkergrijs cq zwart dingen bij want zelfs met een goed inkomen wordt het steeds kariger. Helemaal met dit soort tegen-toe-slagen.

Dhr. de Wit | 09-06-15 | 16:54

deluiegriek | 09-06-15 | 15:10

Zou best eens tot de mogelijkheden kunnen behoren.
Rutte moet alleen nog een trouwjurk aanschaffen en Dibi zijn lippen stiften en dan gaan ze een Erdogannetje doen als gelukkig koppel.

Alt | 09-06-15 | 16:53

Er zijn volksvertegenwoordigers om minder vermoord. Ik denk, ik zeg het maar even.

Vrije Nator | 09-06-15 | 16:53

Waar gaat dit over, openstaande rekening moet je gewoon betalen. De reaguursels doet vermoeden dat de betalingsmoraal van veel GS plempers niet geweldig is.

Fisccon | 09-06-15 | 16:52

@Graaf van Egmont | 09-06-15 | 16:44, eensch, met een Myrthe Hilkens, een John Kerstens, Paul Ulenbelt, Renske Leyten, die types zouden het verschil kunnen maken.
In My Humble Opinion..

gentle giant | 09-06-15 | 16:51

Het CDA doet populair, ze zijn jusit voor heffingen, opdat alle verloren, aangespoelde zieltjes die de EU overzwermen ook zorg krijgen van de barmhartige Sameritaan EU, wiens brein zij als een toxoplasmose parasiet hebben betrokken en besturen; als een muis de bek van de kat in.

Dibe | 09-06-15 | 16:46

@Hyperventilator | 09-06-15 | 15:53
Als u het debat zou hebben gevolgd zou u weten dat uw commentaar niet op waarheid berust. Velen hebben hun werk gedaan maar het heeft totaal geen zin als 10 partijen dezelfde vragen gaan stellen.

Lupuslupus | 09-06-15 | 16:45

Is het niet handiger om Omtzicht te vragen om een eigen partij te beginnen en zich te omringen met mensen die net zo hard werken voor ons land als hij?
Van de CDA hoeft hij het niet te hebben, want die hadden hem extra laag op de kieslijst geplaatst in de hoop dat ie zou verdwijnen. Er zijn echter nog wel kiezers (voorkeursstemmers) die in hem geloven.

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 16:44

`Vraag 12 wanneer stopt Dhr Dijselbloem nu eens met liegen valse voorwendselen aan te voeren en zich strafrechtelijk te verantwoorden . tijd voor een revolutie zou ik zeggen .

rukkieduck | 09-06-15 | 16:44

@PieterPassant | 09-06-15 | 15:47
Het gaat NIET om de lijsttrekker maar om het programma van de partij. Er wordt veel te veel gefocust op een partijleider (van welke partij dan ook). Wat de PVV betreft wordt het eindelijk eens tijd dat zij de credits krijgen die Wilders maar ook anderen: b.v. Fleur, Bosma, Fritsma, de oud-officier van Jusitie Raymond de Roon en ja, zelfs Dion Graus) verdient/verdienen.
.
Het gaat om de toekomst van ons LAND en dus om dat van onze kinderen en kleinkinderen.
.
Ons stemgedrag NU is bepalend voor de toekomst van ons nageslacht. M.i. wordt daar veel te weinig bij stilgestaan.

Lupuslupus | 09-06-15 | 16:41

Pimp my Voortuin | 09-06-15 | 16:35
Hij mag gewoon zeggen wat hij daar gehoord heeft. Als hij maar niet zegt van wie hij het gehoord heeft of aan welke organisatie die persoon geliëerd is.

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 16:41

De ijsgiganten komen eraan.
IJsgiganten malen niet om lekke duikboten en fictieve tegoeden.

Op een grote vergadering van wereldlijers is onlangs besloten om nog voor het voor het einde van deze eeuw alle nukes op antarctica kapot te smijten.

hallevvezool | 09-06-15 | 16:37

Zolang de regering geen overzicht geven in de financiën die naar Europa gaat, ga ik niet mijn financiële overzicht aan de overheid geven.
Zij doen het zwart, ik ook.

Wim Venijn | 09-06-15 | 16:36

Kom Jeroen, praat ons eens bij over wat jullie bekokstoven:

The key topics for discussion this year include:

Artificial Intelligence
Cybersecurity
Chemical Weapons Threats
Current Economic Issues
European Strategy
Globalisation
Greece
Iran
Middle East
NATO
Russia
Terrorism
United Kingdom
USA
US Elections

bilderbergmeetings.org/meeting_2015.ht...

Pimp my Voortuin | 09-06-15 | 16:35

@beschuitfluiter | 09-06-15 | 15:03
Helemaal eens, daarom vermoed ik dat hij spoedig op een zijspoor gemanouvreerd zal worden. Hij is veel te lastig voor de bende die nu aan de macht is.

Suerte Piet | 09-06-15 | 16:34

-weggejorist-

sypon83 | 09-06-15 | 16:33

Tijd voor een nieuwe revolutie!

Ko Ranzig | 09-06-15 | 16:31

Ik snap ook niet hoe we kunnen accepteren dat Dijsselbloem een dubbele pet op heeft:
- Minfin
- ESM voorzitter
- (bonus) Bilderberg-laaf

Pimp my Voortuin | 09-06-15 | 16:30

-weggejorist-

sypon83 | 09-06-15 | 16:28

-weggejorist-

sypon83 | 09-06-15 | 16:27

Het kabinet houdt zich niet aan de wet.
Waarom wij dan wel? Wij hebben fatsoen, het kabinet heeft
schijt aan de democratie. Dit lijkt op een Erdogannetje.

der cherusker | 09-06-15 | 16:27

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:19
Ik zag het toen ik het nalas, maar geen tijd om erren naar boven te gooien. Want de Gravin viel mij lastig om te googelen hoe ze te zout vlees weer een beetje normale smaak te geven.

Hier wat: r r r r r
Zie maar wat je er mee doet.

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 16:27

Het zuur verdiende belastinggeld, opgebracht door de hard werkende mensen (sukkels!) in het bedrijfsleven en de kleinere bedrijven, wordt met bakken door de top-ambtenaren en politici over de balk gesmeten. Het kan ze niets schelen; de meesten hebben een dubbele agenda en uitsluitend het toekomstig (graai)belang telt. Ze hadden ook nooit de Grieken moeten toelaten in de EU. Als ze hun geschiedenis zouden kennen, hadden ze geweten dat de Grieken van ong. 500 BC tot heden, meesters waren in de financiële -oplichterij. Aan de wensen van Alexander Tsipras zal binnenkort wel volledig worden voldaan, geld uit Griekenland krijgen wij nooit meer terug, zucht....

mevr.Kribo | 09-06-15 | 16:26

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 16:17 Met je vertouwelijk.

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:19

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 16:17 rrrrrrrrrrrrrrr

Hier, een nieuwe voorraad r-en.

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:18

doskabouter | 09-06-15 | 16:16 Inflatie is ook goed voor je aflossingsvrije hypotheek.

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:17

Staatsgeheim is niet iets wat je zo maar mag verzinnen. Normaal is er een groepje juristen die na grondige bestudering van een document tot de conclusie komen of een document Staatsgeheim, Strikt Vertouwelijk of Vertouwelijk moet worden geclassificeerd. Staatgeheimen gaan in principe echt de veiligheid van de staat der Nederlanden aan.
In de onderonsjes tussen EU en Den Haag hebben ze gewoon afgesproken dat alles geheim moet zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat ook maar iets wat uit Brussel komt de Veiligheid van de Staat zou kunnen schaden. Anders waren we toch geen lid van die club toch? Het is dus gewoon bedoeld om de onwetende burger onwetend te houden en dat doen ze door het parlement de mond te snoeren.

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 16:17

Het is te laat. We hebben het zover laten komen.
Volg het nieuws en zie dat:
1. de Euro blijft zakken (goed voor de beurs, nergens anders voor).

2. het aantal asielzoekers explosief blijft stijgen en geen plafond kent.

3. Griekenland zijn zin gaat krijgen.

4. de criminaliteit de pan uit rijst.

5. de democratie dood en begraven is.

doskabouter | 09-06-15 | 16:16

kanon0503 | 09-06-15 | 16:11 Het ergste is nog dat ze denken dat wij niet weten wie er tegen de motie van Omtzigt stemde.

Daarom hebben ze een weekje gewacht met terug mailen.

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:16

Spijtig voor Tempelier der Ongemakkelijke Moties en Kamervragen Pieter Omtzigt, maar stemmen op het CDA, een van de hoofdschuldigen in enkele decennia landsbestuurlijke idioterie, gaat tenminste in mijn geval nooit gebeuren.

De Vrijlansier | 09-06-15 | 16:14

Kijk hem eens staan te shinen op de gastenlijst (tezamen met zijn oude school):

bilderbergmeetings.org/participants201...

De echte machthebbers waar hij verantwoording aan aflegt? Daar wel....

Pimp my Voortuin | 09-06-15 | 16:12

@zeg maar jansen | 09-06-15 |
Niet alleen traag. Ook gewoon achterbaks en schijnheilig. Net zoals het gros van de overheid, maar ze doen er bij de D66 nog een schepje bovenop. Ja zeggen en nee doen. Ze zetten nog sneller hun handtekening dan de VVD "staatsgeheim" roept.

kanon0503 | 09-06-15 | 16:11

ben kokhals | 09-06-15 | 16:04 Kom op, z'n eigen schuld. GS reaguurders zijn allemaal bovengemiddeld rijk, succesvol en hebben maling aan toeslagen.

Krijgt een GS reaguurder per ongeluk een toeslag dan heeft ie die niet aangevraagd, die maken ze zomaar over.

Toch?

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:10

GalSpuwen.nl is niet echt democraties ingesteld.
Ik dacht dat een meerderheid van de reaguurders al voor verdijsselbloemen gekozen had.

HotPotato | 09-06-15 | 16:09

kanon0503 | 09-06-15 | 16:06 En traag hè? Die lui van D"66.

Vorige week gemaild en nu al antwoord.

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:08

@zeg maar jansen | 09-06-15 |
Inderdaad… ik kreeg gister ook zo'n hypocriet mailtje dat ze vóór openheid van zaken zijn. Maar vervolgens wel hypocriet tegen de motie stemmen. Als er één partij is waar ik nog een grotere hekel heb dan de VVD, dan is het D666 wel.

@PieterPassant | 09-06-15 |
Oh… Fortuyn 2.0. Dát zou een aardschok teweeg brengen zeg! IJdele hoop, maar dat zou fantastisch zijn!

kanon0503 | 09-06-15 | 16:06

Ligt het nou aan mij of is Omtzigt werkelijk de énige die Kamerstukken leest, oplet tijdens debatten in de Tweede Kamer, zélf nadenkt hoe dit zich verhoudt tot hoe een democratie er uit zou moeten zien... etc.? Best jammer dat 'ie bij het CDA zit. Voorlopig is hij in elk geval de enige die z'n werk doet! Bewonderenswaardig, tegenover dit wrakhout-kabinet.

awakened | 09-06-15 | 16:04

@Dhr. de Wit | 09-06-15 | 15:49 "Met vriendelijke groet,
Hoofd Afpersing, Belastingdienst."
.
Zum kotzen. Als ze er ook nog rente over vragen zou ik helemaal naar adem moeten snakken als ik zo'n op-eis-brief zou krijgen. Na de revolutie zou men dat meteen beter moeten regelen: minimale overheid, afgetopt budget erop en een nieuwe grondwet als een tijgerkooi eroverheen.

ben kokhals | 09-06-15 | 16:04

Gelukkig is er nog 1 kamerlid dat zijn werk doet. Te lui om te werken en dan hebben ze ook nog zomerreces, kerstreces, voorjaarsreces, najaarsreces, recesreces enz enz. Een beetje blaten in de microfoons en wat twitteren, maar dossiers lezen, zaken onderzoeken, hard werken, nee hoor dat doen onze parlementariers niet behalve Pietertje natuurlijk!!

denoorman | 09-06-15 | 16:03

gentle giant | 09-06-15 | 15:59 Er was 'm een mooi klokkie in het vooruitzicht gesteld.

Van Zwitsers fabricaat, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:03

kanon0503 | 09-06-15 | 15:57

Dat wordt dus wachten op Fortuyn 2.0

PieterPassant | 09-06-15 | 16:02

Ik kreeg nog een mailtje van de tegenwerkende D"66. Dat ze voor alles vóór openheid van zaken zijn. Hebben tegen de motie getemd.

De sukkels.

zeg maar jansen | 09-06-15 | 16:02

Omzigt neemt zijn oppositie taak serieus: de regering onderuit halen als ze lopen te prutsen of onwettig informatie achterhouden.
Hulde.

Raider Twix | 09-06-15 | 16:01

Een MOTIE VAN WANTROUWEN jegens één of meer bestuursleden (of het gehele bestuur) is een motie die wordt ingediend om het vertrouwen in betreffende bestuursleden op te zeggen. Redenen voor dit opzeggen van vertrouwen kunnen bijvoorbeeld zijn dat het betreffend bestuurslid/-leden niet (langer) in staat worden geacht om kundig zijn/haar/hun bestuurlijke taken uit te voeren, OF GEACHT WORDT/WORDEN NIET IN HET BELANG VAN het bedrijf, vereniging of LAND GEHANDELD TE HEBBEN.

Joffri | 09-06-15 | 15:59

Met alle respect voor Pieter Omtzigt: Het was wel die CDA billenmaat Jan Cees de Jager die de meuk overmaakte.
Ik blijf daar moeite mee houden.
Regeren is vooruitzien, dat is dus bewezen ook totaal afwezig bij het CDA.

gentle giant | 09-06-15 | 15:59

@Lupuslupus | 09-06-15 |
Je hebt natuurlijk gewoon gelijk. Onder Balkenende was het referendum via het Verdrag van Lissabon alsnog genegeerd, en zitten we nu "vast" aan de gigantische puinhoop genaamd EU. En Verhagen is ook geen helder licht in de duisternis te noemen.

Maar toch; Omtzigt is wel de énige die hardnekkig doorgaat om de onderste steen, om maar even Rutte's eigen woorden tegen 'm te gebruiken, boven te krijgen. Zelfs Wilders gaat niet zo hard in op de puinhoop die "MH17" en "Naheffing" heet. Natuurijk hoop ik dat Wilders de grootste gaat worden op ten duur, maar ik zie het helaas niet gebeuren. Er zijn gewoonweg teveel mensen die alsof ze in coma liggen, gewoon helemaal niet opletten wat er met hun land gebeurt. Ze stemmen nog steeds op "hun" partijtje alsof het 1980 is, en verder snappen ze niets van wat er gebeurt. Deze mensen krijg je niet meer wakker totdat de boel klapt.

kanon0503 | 09-06-15 | 15:57

@hangtiet met knoop | 09-06-15 | 15:50
Ik zie persoonlijk meer in langdurig gevangenisstraffen dan in standrechtelijke executies. Maar misschien ben ik teveel behept met het westelijk beschavingssyndroom.

hatari | 09-06-15 | 15:57

@Dhr. de Wit | 09-06-15 | 15:49
Als dit zo is, dan had u deze naheffing gewoon aan kunnen zien komen.
-
Los van dat, is geen zorgtoeslag mogen ontvangen gewoon kut. Omdat u een vak heeft geleerd krijgt u geen zorgtoeslag, en wordt u overal op gekort. Spijtig.
-
Een uitkering begint steeds logischer te worden. Ik hoor die mensen over "600 euro is lastig rondkomen", maar iets dunkt mij dat het wel te doen is. Beetje zwart werken erbij. Overdag lekker vissen, en in de avond een biertje in het zonnetje en een App of website in elkaar draaien als aanvulling.
-
Wat een kutland

0591 | 09-06-15 | 15:55

Het probleem van veel grote bedrijven,banken, en organisaties op de rand van de afgrond,
is dat ze allemaal niet hun fouten willen toegeven en een stapje terugdoen.
Maar ze denken allemaal een grote stap voorwaards te kunnen maken.
Dat word dus de afgrond in, vanwege een paar trotse megalomane papzakjes.

baard van troje | 09-06-15 | 15:53

Dhr. Omtzigt lijkt wel de enige die zich inspant om duidelijkheden te verkrijgen. Waar blijft de rest?
De overigen die rondhuppelen op het Binnenhof zijn "slappe hap"

Hyperventilator | 09-06-15 | 15:53

@Dhr. de Wit | 09-06-15 | 15:49
"stiekeme gedoe MET gemeenschapsgeld"

Stop.De.Tijd.

Dhr. de Wit | 09-06-15 | 15:51

@hatari | 09-06-15 | 15:16

Ik ben ook niet tegen een niet zo milde vorm van een staatsgreep. Sommige dingen heeft Bouterse niet eens zo slecht gedaan.

hangtiet met knoop | 09-06-15 | 15:50

Maak mij zo ontzettend kwaad over dit stiekeme gedoe van gemeenschapsgeld, helemaal omdat ondergetekende brave burger zich scheel werkt en scheel betaalt aan belasting. Tja, dan had ik maar GEEN vak moeten leren, hè.
Onderstaand een waargebeurd verhaal, de kern van mijn frustratie.

Van: Belastingdienst
T.a.v.: Dhr. de Wit

Geachte heer de Wit,
Wilt u gaarne de zorgtoeslag over 2012, 2013 en 2014 terugbetalen want ondanks dat u er geen recht op had, vonden wij het toch wel geinig om het u in de maag te splitsen. Ja, u had zelf maar beter moeten opletten en het zelf moeten stopzetten, ondanks dat u vanwege uw drukke werkzaamheden geen tijd heeft om e.e.a. te controleren. Anderzijds had u zich beter moeten verdiepen in de stromende kots van brieven die wij sturen, eigen schuld, dikke bult.
Wij ontvangen gaarne een dikke 2000 euro, desgewenst kunt u het in termijnen overmaken, ook bestaat de mogelijkheid dat wij het mettertijd komen halen met een man of 10.

Met vriendelijke groet,
Hoofd Afpersing, Belastingdienst.

Dhr. de Wit | 09-06-15 | 15:49

Een zichzelf respecterend, rol zuiver uitvoerend parlement had dit Kabinet al lang geleden weggestuurd. Er wordt simpelweg te vaak, te blatant gelogen.
.
Maar goed. Ons parlement is in zake rechtstaat en democratie nog een grotere slechte grap dan het Kabinet.
.
Een zichzelf respecterende, rol zuiver uitvoerende burgerij had het hele zooitje allang weggestuurd of in bomen van het lange voorhout gehangen.
.
Revolutie gaarne?

Parel van het Zuiden | 09-06-15 | 15:48

Zorg dat de PVV 76 zetels krijgt en Nederland gaat UIT de EU. Gewoon DOEN. Slechter dan er in blijven kan het nooit worden.
.
Lupuslupus | 09-06-15 | 15:38

Doe eens ff een betere lijsttrekker regelen dan.

PieterPassant | 09-06-15 | 15:47

@deEerlijkeLeugenaar | 09-06-15 | 15:19
Wel nee. Corruptie door de burger is juist goed. Een zwarte schaduw economie zorgt er voor dat niet alles naar de staat gaat. Nederland heeft zwart geld zo wat laten verdwijnen uit het arbeidscircuit, nu gaan ze nog achter de zwartspaarders aan en daarna gaat de belasting op moestuinen van kracht.
Belasting ontduiken is een daad van patriottisme aan het worden!

miko | 09-06-15 | 15:46

Als Omtzigt zijn eigen partij opricht, heeft hij mijn stem op zeker.

BekiekUtMoar | 09-06-15 | 15:42

Omtzigt, vooralsnog de beste volksvertegenwoordiger op dit moment, helaas bij de verkeerde partij.(voorlopig nog?)

PieterPassant | 09-06-15 | 15:42

Eigenlijk zou de kamer moeten zeggen: geen info geen naheffing. En nogmaals, de door het CDA op een onverkiesbare plaats gezette Omtzigt moet zijn eigen partij beginnen, of naar "Bram" of PVV if de libertariërs. Want het stilletjes handenwrijvende CDA is niet hetzelfde als Omtzigt. Integendeel.

ben kokhals | 09-06-15 | 15:40

-weggejorist-

sypon83 | 09-06-15 | 15:40

Opgedijselbloemt

Jal070 | 09-06-15 | 15:39

Omtzigt doet zéker zijn best (waarvoor oprechte hulde) maar hij weet ook wel dat hij - voor de zoveelste keer - met een kluitje in het riet gestuurd zal gaan worden.
.
EN hij is lid van het zéér foute CDA dat NIET tegen de RU is maar ons het verdrag van Lissabon door de strot heeft gewurgd. Daarnaast is het CDA (Maxime Verhagen (!)) er de oorzaak van dat Wilders de stekker uit Rutte I moest trekken om niet medeplichtig te worden en daarmee zijn kiezers te verraden.
.
Stel DAT Omtzigt antwoord krijgt op al z'n vragen. Nou en? Wat verandert er dan? Helemaal niets, we blijven gewoon slaaf van Brussel. Met af en toe een oprisping richting de dictators maar dan heb je het ook wel gehad.
.
Zorg dat de PVV 76 zetels krijgt en Nederland gaat UIT de EU. Gewoon DOEN. Slechter dan er in blijven kan het nooit worden.
.

Lupuslupus | 09-06-15 | 15:38

Geheimhouding is net zoiets als privacy: we nemen het onderwerp niet serieus, we hebben er geen kaas van gegeten, en dus gaan de machthebbers er mee aan de haal. De staat houdt haar zaken terwijl de burgers niets te verbergen mogen hebben. Dat zou precies andersom moeten zijn: alle staatszaken moeten per definitie openbaar zijn, tenzij er goede redenen zijn om iets geheim te houden. Die redenen dienen helder en zo nauw mogelijk vastgelegd te zijn. En de commissie-stiekem van de kamer dient toezicht daarop te houden: zij moeten kunnen oordelen of bij een geheimhouding de regels goed zijn toegepast. En als een minister zaken geheim heeft gehouden die overduidelijk niet aan de criteria voldoen, dan is het ook de plicht van de kamer om dat als een serieuze misstap op te vatten, dus een unaniem aangenomen motie van wantrouwen mag dan volgen.

Ach, een mens kan dromen. Democratische controle is iets dat tegenwoordig alleen maar als hinderlijk wordt ervaren. Ook qua WOB-regelgeving doen wij het minder goed dan het overgrote deel van de wereld.

Muxje | 09-06-15 | 15:37

@Dizzydent | 09-06-15 | 15:19
Jammer dat het een CDA'er is. Onder Balkenende was het niet veel beter al spant Rutte II wel de kroon. Nooit gedacht dat het nog slechter kon dan Bakellende.

Tostiman | 09-06-15 | 15:37

Het zou eens tijd worden voor een Hollandse lente, alleen wijst de geschiedenis met lentes bij onze Arabische broeders uit dat lentes meestal ook niet voor verbetering zorgen. Als kereltje eenmaal in het torentje komt gaan we niet veel beter af zijn.

jip_86 | 09-06-15 | 15:36

Het ECHTE antwoord is natuurlijk dat Dijsselbloem alles braaf overmaakt omdat hij voor een tweede termijn president wil worden van de Eurogroep. Al kost het een paar miljard, alles voor een kutbaantje bij Brussel voor op het CV. Daarna natuurlijk door naar een grootgraaibank want zo gaan die dingen. Het woord "volkstribunaal" begint een steeds zoetere klank te krijgen.

Dhr. de Wit | 09-06-15 | 15:36

-weggejorist-

sypon83 | 09-06-15 | 15:36

...... net als met het referendum, moet voor het opportunisme waarmee den haag geld naar brussel stuurt , door de politici de tol betaald worden.

Alleen hooen ze dat er dan allang weer iemand anders zit.......

Net als Kok bij zijn begrafenis zal worden herinnerd als de man van het kwartje, balkenende als de negeerder van de bevolking bij het referendum, zo zal dijsselbloem worden herinnerd als de heler van belastinggeld. Oftewel in de spiegel zien ze een man met een onverdraagzaam leven, zonder enige reputatie, en dat voor een paar rotcenten.....

Tee Of Cup | 09-06-15 | 15:35

Is Pieter nou echt het enige kamerlid wat nog om de burgers geeft?
De meesten doen het alleen tegen de tijd van de verkiezingen, met mooie beloften die ze vergeten zijn zodra ze in de kamer zitten.
Want eenmaal gekozen behoren ze blijkbaar tot de elite, en die trekken zich niks van de burgers aan.

ZZP-er | 09-06-15 | 15:34

GS , maak er nu eens verdijsselbloemen van , dat bekt vele male beter !

ja,diedus! | 09-06-15 | 15:32

Nacho, het beste bewijs dat democratie in de
huidige vorm absoluut niet werkt,
'Democratie, dat is je telkens verbazen over wat je nu
weer wilt'
(Wim Kan)

pennestront | 09-06-15 | 15:31

Hahaha, Generaal Omtzigt knalt er lustig op los. Met goed nieuws bestaat er geen staatsgeheim, maar met slecht nieuws wel. Hypocriete Dijsselplofkip. Leg dat maar eens uit zonder direct door de mand te vallen. En staatsgeheim? In mijn ogen vervalt die term gelijk zodra er een passagiersvliegtuig neergeknald wordt met burgers er in. Net zo goed als dat vervalt wanneer er belastinggeld wordt weggegeven trouwens… dat komt namelijk óók van de burger af.

Staatsgeheimen houden doe je maar in je eigen tijd, en met je eigen geld. Lutser.

kanon0503 | 09-06-15 | 15:31

Als Jeroen alle vragen weer verdijsselbloemt ... dan helemaal kapot onderzoeken waarom hij zo eigenvolkhatend hondstrouw is aan zijn EU-meesters in Brussel. Gaat het om persoonlijk gewin? Om aanzien/macht? Is het gewoon een principeloze zak hooi? Of is hij bedreigd door zijn EU-meesters?

Fijnstoffer | 09-06-15 | 15:29

Off topic, nouja heeft er een beetje mee te maken: Wie heeft die Eerste Kamer gekozen?
En waarom zit die volgevreten crimineel Jorritsma daar ook weer tussen?

Dat hele clubje enge mensen, die mogen bepalen wat er met ons land gebeurt?

Ik snap dat niet. Stuk voor stuk wereldvreemd.

Nacho_Vidal | 09-06-15 | 15:28

De regering heeft eigenaren. Maak daar je eigen conclusie uit en die eigenaren? dat ben JIJ niet! Je bent maar een stukje wegwerpvlees met een klein beetje woede en niks te vertellen.Je bent toch te bang.

tattooboer | 09-06-15 | 15:26

Verlicht despotisme is de beste oplossing voor
een gecorrumpeerde democratie.
In ieder geval een jaar of wat, totdat alle 'rotzooi'
hier opgeruimd cq geremigreerd is. En de
grootgraaiers in het int. strafhof worden berecht.
Allemaal.

pennestront | 09-06-15 | 15:26

@The real McCoy | 09-06-15 | 15:09
Als Omtzigt bij de supervertrouwelijke bijeenkomst was geweest dan had hij die informatie niet kunnen gebruiken in de Kamer omdat die info geheim is. Hij had de informatie wel kunnen krijgen, maar dan had hij er toch niets mee kunnen doen.

Dit trucje haalt de regering wel vaker uit: je meldt iets in een vertrouwelijk overleg en vanaf dat moment kunnen de kamerleden die er waren niets meer doen met de informatie. De oppositie wordt op deze manier effectief monddood gemaakt, en de heer Omtzigt weigert om daar aan mee te werken. Hij weigert dus om zich de mond te laten snoeren.

Dit zegt veel over het democratische gehalte van onze regering. Dat is er niet.

rara | 09-06-15 | 15:26

Veel verder zal het ook nooit komen dan wat kamervraagjes. Gewoon blijven overboeken na brussel

Abu Bakr al-Salami | 09-06-15 | 15:25

Wat is de zin van Kamervragen stellen daar het volk het goed vindt dat zoveel mogelijk naar de EUSSR wordt overgeheveld zowel inzake wet en regelgeving als ook ons zuur verdiende gelden.

Met alle respect maar laat Omtzigt zich maar bezig houden met zaken waar wij nog wel wat over te vertellen hebben.

Oh nee wacht. Dan is hij werkloos.

ProAsfalt | 09-06-15 | 15:22

ik vind die vragen nog veel te vriendelijk en vrijblijvend.

--sql error-- | 09-06-15 | 15:21

Omtzigt is de beste parlementariër die ons land in decennia heeft gehad. En - helaas - wat hebben we hem hard nodig bij dit eurofiele, liegende en bedriegende prutskabinet.

Dizzydent | 09-06-15 | 15:19

rara | 09-06-15 | 15:04
Corruptie is het symptoom van een slechte economische situatie, een slechte regering of een slecht ondernemingsbeleid.

deEerlijkeLeugenaar | 09-06-15 | 15:19

Zou Generaal Omtzigt niet te porren zijn voor een mild soort van staatsgreep?

hatari | 09-06-15 | 15:16

Menigeen had de moed opgegeven, maar generaal Omtzigt niet. Mijn afkeer van Brussel/EU neemt met de dag toe: negeren van referenda, een machteloos parlement, ongekozen eurocommissarissen die de dienst uitmaken,TTIP ik kan nog wel even doorgaan. En dan hebben we ook Den Haag nog.. Ik word er wel moedeloos van.

MaisNon | 09-06-15 | 15:12

Jeroentje wordt miljonair.
Niet slecht voor iemand die als laatste gekozen werd met gym, geen vriendinnetje kon krijgen, en op de lanbouwindoctriniteit studeerde naar de Co2 uitstoot van raapstelen.

Dikke vinger naar de rest van Nederland, Jeroentje wordt miljonair.
En dat is echt het enige wat voor Jeroentje telt.

Cuyahoga | 09-06-15 | 15:11

Denk de volgende keer wel even na over die email-acties; vanmorgen Pechhout in m'n mailbox. Daar wil ik niet mee wakker worden.
Maar Omzigt, gewoon lekker doorgaan, iedereen die verzoekt om transparantie krijgt mijn steun.

Dr. Blechtrummel | 09-06-15 | 15:11

nog even en pvda en vvd willen ook dezelfde positie als Erdogan hebben. Alleenheersers over een volk dat bewust dom wordt gehouden zodat ze maximaal geld kunnen verbrassen.

deluiegriek | 09-06-15 | 15:10

"11. Kunt u deze vragen binnen drie weken en dus voor het plenaire debat over de Voorjaarsnota beantwoorden?"
Die komt dus 3 weken te laat met antwoorden, met als antwoord op kamervraag 11 "Nee."

Andiamo | 09-06-15 | 15:10

Bij mij rijst alleen de vraag waarom Omtzicht niet bij de super vertrouwelijke bijeenkomst was waar geen notulen van werden gemaakt en volstond met een verzoek om informatie achteraf over wat er was besproken. Zoveel vertrouwen lijkt mij inmiddels niet meer op zijn plaats. Als je echt wil weten wat er aan de hand is, moet je er persoonlijk bij zijn en op toezien vind ik.

The real McCoy | 09-06-15 | 15:09

De discussies over deze naheffingen zijn alleen maar een rookgordijn van die verlepte Dijsselbloem, er speelt veel meer, waar wij geen weet van hebben.

Hyperventilator | 09-06-15 | 15:08

Pieter Omtzicht is de échte Koning van Nederland.

De rest bestaat grotendeels uit zakkenvullende psychopaten.

Willianus Wortelus | 09-06-15 | 15:07

Een regering die weigert om verantwoording af te leggen voor haar acties heeft haar mandaat verspeeld.

Deze regering is net zo democratisch als die van Hongarije, en waarschijnlijk net zo corrupt.

rara | 09-06-15 | 15:04

Ik mis alleen vraag 12 nog, maar misschien komt die nog:

"Wanneer trappen wij al die Brusselse farizeeërs en tollenaars de laan uit?"

Want Brusselmoeheid gaat nog eens een volksziekte worden.

Reinaert | 09-06-15 | 15:04

Ik doe een Rutte'tje : u wilt transparantie? Grondwet? HAHAHAHAHA

God Zelf | 09-06-15 | 15:04

Omtzigt... de enige échte parlementariër die we nog over hebben...

Overigens alleen fraai voor ons, burgers, zolang het CDA in de oppositie zit natuurlijk

beschuitfluiter | 09-06-15 | 15:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken