Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pitch cancelt homofobe DJ uit angst voor imago

dikkerockeruitdehaag.png Imagobeheer is de grootste welvaartsziekte van de 21e eeuw. Er worden miljoenen gepompt in marktonderzoeken, trendwatches, polls en peilingen om klanten, bezoekers en kiezers iets voor te schotelen waarvan ze denken dat ze zelf bedacht hebben dat het is wat ze willen horen voor de wij-beleving van het Grote Groepsgevoel. In het land der manipuleerbaren is de imagobeheerder koning. Het lege gevolg is dat het logootje van een appel op je phone & laptop is meer waard dan de techniek onder de kap, dat de opgelegde beleving van groen & duurzaam de natuurlijke aandrang naar bier & frieten proberen te verdringen en dat grote merken met sportieve feelgoodimago's nergens harder van panikeren dan van de associatie met arbeidsuitbuiting en corruptie (©®™). Niet omdat dooie arbeiders ze wat kan schelen, alleen omdat mensen zouden kunnen denken dat Coca-Cola en Adidas slavendrijvers zijn. Ook in de muziekindustrie het imagobeheer volledig doorgeslagen. Vraag maar aan Anouk, die alle (foto-)media aan een touwtje heeft. Muziek is een verhandelbaar groepsgevoel waar goud geld aan verdiend wordt. Meningen mogen, als ze maar op het imagobeheer aansluiten. Toen George W. Bush president was, verdrongen (Amerikaanse) pop- en rockacts zich voor de mic om hem te beschimpen en beledigen. Bono laat concertbezoekers harder juichen voor videoboodschappen van Desmond Tutu en Amnesty International dan voor de muziek van U2. Moby en Morrissey prediken haat tegen vleeseters. Laatstgenoemde cancelt zelfs zijn shows als er frikandellen of broodjes beenham verkocht worden in de zalen waar hij optreedt. Allemaal Goede Meningen, geheel in lijn met moderne maatstaven van het Imago Stijlboek. Maar als 1 DJ een homofobe opmerking maakt op zijn Facebook (dus niet eens op het podium), slaat de imagopaniek onmiddellijk toe. Tuurlijk, het is een idiote opmerking van Ten Walls (wie?), maar hij wordt geboekt om plaatjes te spinnen, niet zijn mening. Dat is precies wat een insider uit de muziekindustrie ervan vond, en hij mailde zijn frustratie over de hypocrisie van modern imagobeheer van zich af. Bij dezen: Beste redactie, Ik neem aan dat jullie gehoord hebben dat de show van 'Ten Walls' op Pitch is geannuleerd vanwege zijn homofobe uitspraken. Dat Pitch die boeking cancelt is natuurlijk prima, de organisatie mag annuleren wat ze wil, het is immers hun feestje. Aan de andere kant mag je als mens natuurlijk ook een - al dan niet walgelijke - mening hebben. Mijn probleem met de huidige muziekscene is juist dat je je bek maar moet houden om vriendjes met iedereen te blijven. Als je één verkeerd woord zegt wordt dat uitvergroot en uit de context gerukt. Artiesten (en management) zijn zich hier bewust van en iedere letter wordt voor publicatie zorgvuldig gecontroleerd. Meestal dan. Ik ben zelf werkzaam binnen de muziekindustrie en ik walg keer op keer van de eindeloze hypocrisie die zich binnen deze wereld manifesteert.
Wat we hier zien is een schoolvoorbeeld van selectieve verontwaardiging. Pitch handelt niet uit idealisme. Ze zien hun achterban opstandig worden om het boeken van een artiest en cancellen dan de boeking. Ze willen een hip imago (want GELD). Artiesten met rare ideeën zijn er overigens genoeg, en ze zijn overal te vinden. Dat is altijd zo geweest. Artiesten zijn namelijk vaak een beetje gestoord. Creativiteit en gekte gaan vaak hand in hand, dat is algemeen bekend. Je kan van een organisatie niet verwachten om een background check uit te voeren bij iedere artiest. Je hoeft niet alle lyrics en interviews door te ploeteren op zoek naar politiek incorrecte uitingen. Laat Ten Walls lekker optreden en laat homo's hem bekogelen met flesjes water (waar Pitch de dopjes af heeft geschroefd). Bovendien is Ten Walls niet geboekt vanwege zijn opvattingen. Hij is geen politicus. Hij is geboekt vanwege zijn oersaaie (sorry, mening) laxeerhouse. Groet, [NAW bij de redactie bekend] Naschrift: 'Anarchie in je portemonnee'? Sja. Imago kun je alle kanten op spinnen...

Reaguursels

Inloggen

Wat velen kennelijk denken is dat VVM niet alleen betekent dat je mag zeggen en denken wat je wil maar dat het ook consequentieloos is. En dat is onzin! Bedenk eens wat u zou doen als er iemand in een nazi uniform met een hakenkruis tattoo bij u komt solliciteren? Neemt u hem aan want 'is VVM en hij is verder geschikt voor het werk' of toch meer iets van 'zulke mensen hoeven wij hier niet'?
Ten Walls mag zich uitlaten over hoe groot zijn hekel aan homo's is en strafrechtelijk zal hij weinig te vrezen hebben, maar consequentieloos is het niet. En in dit soort gevallen juich ik dat toe. Joden- homo- en negerhaters mogen haten wie ze willen maar we hoeven ze niet welkom te laten voelen.

The Kwisatz | 10-06-15 | 16:00

Goede Tijden, Homo Tijden.

Fruitvliegje | 10-06-15 | 14:42

Dat dit hier iedereen zo de kast op jaagt. Groot Reaguurders centrum oprichten hek eromheen en lekker tegen mekaar laten klagen.

Jan Boel | 10-06-15 | 14:38

Fatbirdsdontfly | 10-06-15 | 11:45
"Dat Pitch die boeking cancelt is natuurlijk prima, de organisatie mag annuleren wat ze wil, het is immers hun feestje."
De vraag is, naar mijn idee, vanuit welke motivatie de betreffende uitsluiting plaatsvindt. Is het uit principe, of om imagoschade te voorkomen?

Schoorsteenveger | 10-06-15 | 12:21

Zo ook Black Metal. dit subgene is vergeven van haat, misantropie en duisternis. Zoals het hoort in dat subgenre. Het fanatieke anti-christendom hoort daarbij en zelfs de meest doorgewinterde christen zal z'n schouders ophalen over zoveel Bashisme (en herrie). Anyway, geen enkele vraag is nochtans gesteld door politiek en de gutmensch in het algemeen. Hoogstens een optreden in de Biblebelt werd wellicht ietwat te grotesk bevonden.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste black metalband ten tonele verschijnt met fel anti-islam teksten. Ik vrees dat dan alles van de zelfbenoemde demonen opeeneens onder de aandacht zal komen.

Shape of Despair | 10-06-15 | 12:10

Eerst allemaal lopen janken wanneer die sporters naar de Olympische spelen gaan in het homofobe Rusland. En wanneer die festivals nu wel eens de ballen hebben om er wat aan te doen, dan gaan jullie ook weer lopen huilen. Hou toch op zeg...

Eindredactie | 10-06-15 | 11:57

Maar als je een Plofkip-foob bent dan ben je overal welkom in Amsterdam.

Dutch_Holland | 10-06-15 | 11:49

Gs en ze reaguurders zijn wel super specifiek wie en over wie je intolerant mag zijn. Vrouwen zijn dom, onbekwaam enkel om te neuken en zeikerds maar dat mogen moslims niet zeggen. De rechten van homo's moeten tegen de gelovigen worden beschermd, maar niet tegen de Russen, oostblokkers, weigerambtenaars enz. Religieuze symbolen moeten absoluut uit de publieke ruimte worden geweerd! De koningin mag je uitschelden, maar niet binnen de context van het maatschappelijk debat over racisme. Muziekfestivals mogen niet op basis van ideologie uitsluiten maar cultuurcentra of ned in ze algemeen zou dat wel moeten doen. Enz enz enz

Fatbirdsdontfly | 10-06-15 | 11:45

Als een commercieel festival nu zegt 'we willen geen homofoben artiesten', is dat hun goed recht. Ik dacht dat GS graag haatpredikers weigerde.

Fatbirdsdontfly | 10-06-15 | 11:10

Als hij Iman was geweest, stond heel GS achterstevoren.
Dubbele maten jongens. Doe maar niet.

Linkse Zakkenvuller | 10-06-15 | 08:52

Tuurlijk mag je een eigen mening hebben. Pitch is van mening dat homofobe artiesten beter een ander podium kunnen zoeken. Misschien ergens in het Midden-Oosten?

Asimov6 | 10-06-15 | 08:52

Iedereen heeft het recht op zijn eigen mening, en heeft het recht om die mening uit te spreken. Daarnaast heeft iedereen ook het recht om niks met een persoon te maken te willen hebben omwille van zijn mening, want dat is tenslotte ook een mening waar men recht op heeft. Get used to it. Het moet altijd van 2 kanten komen.

smartexpat | 10-06-15 | 08:48

Ik snap jullie op geenstijl niet ... of misschien juist wel. Zodra homofobie niet afkomstig is van moslims, dan is het blijkbaar wel goed.

Hannesdepannes | 10-06-15 | 08:15

Dit is heul heul heul oud, maar toen wilde Wim T Schippers al een keer uitzoeken wat de Stichting Top 40 eigenlijk doet. Dat vinden ze niet fijn daar.
weblogs.vpro.nl/ronflonflon/2009/11/12...
"
Plafond in gesprek met Francis Bouwman, directrice van de Stichting Nederlandse Top40, over het systeem van de hitparade en waarom Ronflonflon niet meetelt voor de playlist. Ze hangt op, want wil niet dat dit in de uitzending wordt besproken;
-de rubriek: Wie zal Jacques Plafond nu weer eens bellen, Plafond probeert in contact te komen met Lex Harding van Veronica, maar wordt niet doorverbonden.
-Plafond probeert in contact te komen met Lex Harding van Veronica om te praten over waarom Ronflonflon is uitgesloten van de playlist van de hitparade. Plafond in gesprek met persvoorlichtster Anne Daalder over hoe de hitparade werkt.
-Plafond in gesprek met een kirrende Jacqueline van Benthem (kleedt zich uit en heeft geen onderbroek aan) en Jan Vos;
"

kloopindeslootjijook | 10-06-15 | 07:25

Het gaat allemaal over poen, niet over muziek. Wel eens proberen uit te vogelen wat de stichting top 40 eigenlijk doet?

kloopindeslootjijook | 10-06-15 | 07:19

Voor een scene die door de homo's grootgebracht is blijft het een aparte uitspraak van deze meneer en blijkbaar zijn er heel wat valse nichten onder de promotors.

Balletje Mayo | 10-06-15 | 05:57

Everybody dies | 09-06-15 | 23:19
De muziekindustrie is op sterven na dood, net als de porno-industrie. Het wordt tijd voor een nieuwe Elvis, nieuwe Stones, nieuwe Ramones, nieuwe Sex Pistols.
Popmuziek ontwrichtte, maakte onzeker, niet omdat het een politiek programma had, maar gewoon omdat het popmuziek was.
De popmuziek is, als je het aan mij vraagt, gestorven op een verjaardagsfeestje van Bob Dylan, in 1992, toen Sinead OConnor door het hele publiek werd uitgefloten omdat ze, zelf in haar jeugd misbruikt, het lef had om het kindermisbruik in de Katholieke Kerk aan de kaak te stellen......
Political correctness was destijds de Paus en de Katholieke kerk de hand boven het hoofd houden. En al die popliefhebbers, al die ex-hippies waren politiek correct. "The answer is blowing in the wind" en "the times are a'changing". Laat me niet lachen. As low, as Lowlands as you can go.

Schoorsteenveger | 10-06-15 | 00:05

Jezus. Wat zitten jullie er ver vanaf. Disco en house muziek heeft zijn roots in minderheden: Veelal anders geaarde (etc) donkere Amerikanen, latino's, blanke nerds en paradijsvogels van allerlei pluimage kwamen tezamen in oude warehouses en dansten tezamen tot het ochtend en middag gloren. Door jezelf zo negatief in te stellen kots je volledig je eigen ruif onder en heb je geen benul van de oorsprong waarin je werkzaam ben. Niks dan terecht dat organisatoren hem eruit kieperen. Verder wel echt een goede house artiest dus ook zonde.

bassiebas5474 | 09-06-15 | 23:50

Man man man. Alsof het uitsluiten van mensen die discrimineren ook niet gewoon discriminatie is...Zucht.
.
Cultureel marxisme maakt meer kapot dan je lief is.

De Libertariër | 09-06-15 | 23:49

Het gaat in de muziekindustrie tegenwoordig niet meer over muziek.

Everybody dies | 09-06-15 | 23:19

Dat afrojack nog optredens mag doen.zei bij college Tour. Mensen die maar alternatieve muziek luisteren zijn de pesters. Mensen dis maar lady ga ga luisteren zijn de mensen die gepest worden. Gelukkig er zat een knop op tv

franck7020 | 09-06-15 | 23:03

@Wim Venijn | 09-06-15 | 20:30
Huh? -2 voor mijn plempsel?
Of er zijn mensen die homohatende mensen uit het oost-blok prima vinden. Met anti-homo wetgeving en homo's die in elkaar worden geslagen.
Of er zijn mensen die mensen uit het oost-blok prima vinden. Neem dit in overweging. www.panorama.nl/blog/magazine-blog/ste...
Mochten ze niet crimineel en hardwerkende mensen zijn. Dan werken ze via bedrijfjes uit het oost-blok. Geen belastingen en geen afdracht aan BV Nederland. Tegen goedkoper uurloon. Dus ze pakken de banen van de Nederlander af. Jaja, Europa is prachtig geworden met Oost-Europa erbij.
Tenzij die paar uit Oost-Europa komen en die hier werken en wonen en voor een Nederlands bedrijf werken. Van harte welkom.
Weg uit de EU!

Wim Venijn | 09-06-15 | 22:54

Wat is er nou weer gek aan? Door zo iemand in je programma op te nemen wordt je er mee in verband gebracht. Dat je dat niet wilt is je goedrecht. Ik zie het hele probleem niet zo Van Rossem. Je hebt vrijheid om te kiezen met wie je je wilt affiliëren. Of krijgen Quinsy en Fransisco van Jolo binnenkort ruimte om hier hun gal neer te pennen?

ikzalhandhaven | 09-06-15 | 22:30

Alleen moslims die homohaten mogen het land niet in. Een achterlijke homohatende plaatjesdraaier is geen probleem. Jezus, wat een achterlijk stukje weer, Geenstijl. Die kortzichtige lul heeft zijn eigen ruiten ingegooid. Good riddance.

DickMaas | 09-06-15 | 22:27

@miko | 09-06-15 | 22:19
Ach ja, da's ook wel weer waar...

Truttebol | 09-06-15 | 22:24

@Truttebol | 09-06-15 | 21:15
Sex Pistols waren een commercieel projectje van M. Mclaren.

miko | 09-06-15 | 22:19

@Lupuslupus | 09-06-15 | 21:50
Als alles al gezegd is en er nog steeds niets verandert dan kan het volk niets anders doen dan schelden. Of moet het volk dan maar zwijgen?

Schelden is een vorm van benoemen.

rara | 09-06-15 | 22:11

@Hank Chinaski | 09-06-15 | 20:22
Precies we hoeven niet tolerant te zijn voor de intolerante. Haatbaarden willen we ook niet.

miko | 09-06-15 | 22:10

Zit te kijken naar een vet concert van Chaka Khan op Djazz.tv... Interesseert me nu even echt niet of ze deugt of niet. Te gek mens.

Schoorsteenveger | 09-06-15 | 22:04

@Dibe | 09-06-15 | 21:31
.
Viva Hate !

Piet Karbiet | 09-06-15 | 21:59

Nog bedenkelijker is dat die Ten Walls inmiddels zijn excuses heeft aangeboden en plots lijkt te zijn bekeerd tot goed mens.
En dat is de wereld die we aan het ontwerpen zijn. Een wereld waarin eenieder zich als goed mens manifesteert maar eigenlijk niemand meer weet of er enige waarachtigheid achter die houding schuilt.
Van de grote jongens als Sting en Bono weten we dat het een en al onwaarachtigheid is, dat we niet meer naar eichte mensen maar naar "het merk" Sting en "het merk "Bono".
Je kunt als homo maar beter gaan staan dansen op een party die door een oprechte homohater op sfeer gebracht wordt, zo lijkt me. Een homohater die het kennelijk prima vindt om aan de homo's die hij haat geld te verdienen. Dan weet je tenminste dat hij een rol speelt en bereid is om voor een feestende dansende homo te buigen, desnoods voorover en zonder dekking.
Lowlands, met al dat politiek correcte gebral, nog veel erger. Muziek en moraal hebben geen fuck met mekaar te maken. De mooiste kerkmuziek is gecomponeerd door de grootste ketters.

Schoorsteenveger | 09-06-15 | 21:59

@rara | 09-06-15 | 20:42
Inderdaad! Fuck de Koning! Of liever,Maxima in der pampareedt!

miko | 09-06-15 | 21:57

@rara | 09-06-15 | 21:27
Ik ben het 100% met u eens! Tussen respect hebben en uitschelden is nog een heel verschil..
.
Ik heb géén enkel respect voor deze regering noch dit koningshuis. Ze zijn mij van Rijkswege opgedrongen, ik heb nooit voor hen gekozen of v.w.b. het koningshuis: kunnen kiezen.
.
Een koning die gezworen heeft bij de naam van God om ons land ten allen tijde te beschermen en te verdedigen tegen vijandige overheersing en tegelijkertijd de EU geweldig vindt (net zoals zijn moeder) heeft voor mij alle credits verloren. Zijn zweren bij de Almachtige is in flagrante tegenspraak met zijn daden.
.
Dat beschermen en verdedigen van het volk, ach daar weten we ook alles van: toen Nederland bezet werd door de Duitsers was ons koningshuis EN onze regering als een haas naar veilige oorden verdwenen. De bevolking reddeloos en radeloos achterlatend. DAT zal ik nooit vergeten en in voorkomend geval zal dat precies hetzelfde zijn.
.
Dus: wel benoemen maar niet uitschelden

Lupuslupus | 09-06-15 | 21:50

@Lupuslupus | 09-06-15 | 20:36
Nee,dat hoeft hier niet. En ik was behoorlijk mild om die mafkaan rat te noemen. Smerige aardappelvochtdrinker.

miko | 09-06-15 | 21:45

@SmegmaSmeer | 09-06-15 | 20:03
Mijn beeld bij een navultruitje is nu voorgoed verpest.

Suerte Piet | 09-06-15 | 21:45

Zitten we hier al vanaf 19.56 uur over een homofobe DJ te zwetsen. @redactie: laat het volgende topic maar komen. Deze is uitgemolken.

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 21:44

in dat geval wel goed btw, wat een kutlied

Dibe | 09-06-15 | 21:41

@RobberenRukkie,
Lijkt me lastig om iemand z'n fobie te verbieden, zolang je niemand van flatgebouwen gooit of daarmee dreigt mag je zo fobisch zijn als je zelf wilt, dat je optredens hierdoor worden afgelast is een ander verhaal.

Carib | 09-06-15 | 21:37

@rara | 09-06-15 | 21:22
LOL. Bedankt!

Lupuslupus | 09-06-15 | 21:34

Je kunt altijd voor Kategorie C gaan werken. Die zijn nogal recht toe recht aan in hun mening en worden niet door Mojo gecontracteerd.

Febofiel | 09-06-15 | 21:34

@Piet Karbiet | 09-06-15 | 21:13
Dat is mij als kind ook bijgebracht. Maar dat is iets "onder kinderen". Volwassenen uitschelden - en dan nog hen die zich niet kunnen verdedigen - nee, not my cup of tea. Wees dan flink - zou ik tegen de klojo willen zeggen die daar stond te brallen - en ga naar de 2e kamer en daar de lieden in vak K verrot schelden. Of ga naar Marokko en daar op een plein in Casablanca of Rabat de koning uitschelden. Maar dat durft de lafaard niet omdat hij weet dat hij dan in Marokko voor heel lange tijd achter de tralies verdwijnt. In een cel van een paar vierkante meter met 40 celgenoten.
.
Weet u, als een Nederlander het gezegd zou hebben is het net zo min goed te praten maar van zo'n buitenlander uit het Rifgebergte die hier onze soc. voorzieningen plundert kan ik het helemaal niet hebben!.

Lupuslupus | 09-06-15 | 21:32

@ Piet Karbiet 21:13
Nee, maar toch maakt het uit op wie je scheldt. Zo kun je mij makkelijker voor klootzak uitmaken dan bijvoorbeeld een agent in functie, en ik vind dat meer dan terecht.

Lewis | 09-06-15 | 21:31

Piet Karbiet | 09-06-15 | 20:52
gadverdamme een man met een mening die VER boven die van anderen staat, z'n ballen eraf zou ik aanbevelen, wat een lul.

Dibe | 09-06-15 | 21:31

@ Zaadhaan 21:05
Je tegel liet aan duidelijkheid niets te wensen over, waarde haan.

Lewis | 09-06-15 | 21:29

@Lupuslupus | 09-06-15 | 21:09
We hebben een koningshuis en een regering die al lang geleden hebben laten zien dat ze schijt aan ons hebben. Maar wij dienen ondertussen wel respect op te brengen? Dat klopt gewoonweg niet.

rara | 09-06-15 | 21:27

Morrissey al in 1988:

Bengali, Oh shelve your Western plans and understand
That life is hard enough when you belong here
Break the news to him gently:
"Shelve your plans, shelve your plans, shelve them"
Don't blame me, don't hate me
Just because I'm the one to tell you.
.
Nou, daar zit geen letter Spaans bij.

Piet Karbiet | 09-06-15 | 21:23

Tsja, bad example. Als het een Islam-gekkie of een andere relifanaat was geweest werd hem terecht het vel over de neus getrokken. Nu niet minder. Homofobie is gewoon not done. Punt.

RobberenRukkie | 09-06-15 | 21:17

Ik wor' nie goed hoor... Een Virgin Sex Pistols credit card? Godnonde, ik hoor John Lydon al vloeken. Omdat Branson ook op die boot zat tijdens het Silver Jubilee denkt-ie toch niet dat-ie punk is of ooit is geweest? Laat me niet lachen zeg.

Truttebol | 09-06-15 | 21:15

Wel vreemd, zo'n homo feestje begin juni. Meestal zijn die achter in mij

Handsomeboy | 09-06-15 | 21:15

@Lupuslupus | 09-06-15 | 21:09
Schelden doet geen pijn, waarde Lupus.

Piet Karbiet | 09-06-15 | 21:13

@Angelica | 09-06-15 | 20:49
U kent het verschil niet tussen haatbaarden en "homofobe" dj's? Tsssss

Lupuslupus | 09-06-15 | 21:12

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 09-06-15 | 21:09

@Lewis | 09-06-15 | 20:59
Ben opgevoed met "vrees God, eer de koning". En met dat laatste heb ik al jàren problemen...Maar het koningshuis voor rotte vis uitmaken gaat veel te ver.

Lupuslupus | 09-06-15 | 21:09

@Zaadhaan | 09-06-15 | 21:03
Sinds wanneer is zwakbegaafdheid een reden om je bek te moeten houden? Dan mocht 60% van Nederland niet stemmen.

CoJoNes | 09-06-15 | 21:07

@Lewis | 09-06-15 | 20:59
Een waxine "houder" is een dun-metalen of glazen potje. Heb het hele gebeuren destijds gevolgd maar meer zat er echt niet achter dan dat hij "anti-koningshuis" was en hen nogal wat verweet. Ik sta achter dat laatste maar ben te netjes opgevoed om zoiets uit te halen. Je mag wel alles denken maar niet alles doen....En zèlfs niet alles zeggen. Behalve dan in "eigen kring/eigen huis".

Lupuslupus | 09-06-15 | 21:06

K#T-spellingscorrectie. Zwakbegaafde moest zwakbegaafdheid zijn

Zaadhaan | 09-06-15 | 21:05

Homofobie is een bewijs van zwakbegaafde.

Zaadhaan | 09-06-15 | 21:03

omg.. opsporing verzocht..90 jarige beroofd in september vorig jaar... ze hadden een GOEDE reden pas nu hiermee te komen en ik quote; "Daarna zijn er nog meerdere bejaarden overvallen in die wijk"..
weet je..
nee, je weet niets.. ongelooflijk.. wat een debielen onze politie.. goede reden; DAARNA zijn er meer overvallen.... dus komen we er nu mee..

Dibe | 09-06-15 | 21:03

@ Lupuslupus 20:35
Met die tegel ben ik het zeer eens.

Lewis | 09-06-15 | 21:02

Een heel goede zet van Pitch. Het moet iedereen heel duidelijk zijn dat je niet neerbuigend moet spreken over homo's. Wil je dat wel, dan ga je toch lekker naar een ander feestje?!

Rest In Privacy | 09-06-15 | 21:02

@rara | 09-06-15 | 20:42
Heeft te maken met fatsoen.

Lupuslupus | 09-06-15 | 20:59

@Lupuslupus 20:30
Ik vind de straf die hij kreeg ook overdreven, al speelde er dacht ik meer rond die man, maar hij gooide wel een waxinelicht*houder*.

Lewis | 09-06-15 | 20:59

Een bijzonder waardeloos voorbeeld om een bestaand probleem mee te illustreren. Het wekt tevens de indruk dat kritiek op de feminisering en homo-erotisering van onze samenleving vrijwel niet te onderscheiden valt van notoire homohaat.
Dit is notoire homohaat.
Seksualiteit is iets voor de slaapkamer; een privézaak.
Dat is alles.

Desmoulins | 09-06-15 | 20:56

Laat iedereen lekker roepen en cancelen wat 'ie zelf wil, dat de muziek industrie commercieel en hypocriet is staat daar verder los van maar is voor ieder weldenkend mens duidelijk. Mocht blijken dat er een markt is voor homo hatende DJ's dan komen daar vanzelf festivals voor.

Carib | 09-06-15 | 20:55

https://www.youtube.com/watch?v=xl2PQvsHDkU

Hier kan toch niemand iets op tegen hebben? Een van de mooiste songs uit de oude doos. En nog steeds gaan de slachtingen door, onlangs weer 20.000 van die zachtaardige reuzen vermoord.
.
Misschien moet er maar eens meer - net als toen - over de natuur worden gezongen. Ze is het meer dan waard! Ben je meteen van alle stigmatisering voor/tegen af.

https://www.youtube.com/watch?v=gzgETf54cJM

Lupuslupus | 09-06-15 | 20:54

@Lupuslupus | 09-06-15 | 20:35
.
Mijn punt was dat Morrissey in een rijtje werd gezet van Goede Lieden als Bono en Moby. Als er iemand tegendraads in zijn muziek stelling heeft genomen tegen een policor mening, tegen massa-immigratie, het verkwanselen van de UK, de mainstraim muziek als disco en house, luidkeels tegen Madonna, Lady Gaga en Bob Geldof, het Britse Koningshuis en de moraal van wereldleiders, is hij het wel. Kwetsend.
http://www.rollingstone.com/music/news/morrisseys-15-most-outrageous-quotes-20130306
De man is sinds 1984 een bekend vegetarier (ben ik niet). Bij een concert krijg je gruwelijke beelden van geslachte dieren te zien. Dat weet je van te voren. Dat is wat anders dan niet welkom zijn bij Lowlands, vanwege een PVV t-shirt:
http://www.nu.nl/muziek/2592532/lowlands-directeur-hekelt-nsb-achtige-sfeer-rondom-pvv.html
Hang de DJ!

Piet Karbiet | 09-06-15 | 20:52

Geen haatbaarden, dan ook geen homofobe DJ. Of gaan we nu met twee maten meten?

Angelica | 09-06-15 | 20:49

@ miko 20:17
Hear, hear. Ben het eens met veel wat L. zegt, maar laten we wel reëel blijven over Poetin.

Lewis | 09-06-15 | 20:48

-weggejorist-

tovervork | 09-06-15 | 20:48

Sowieso is dit gemaild door Steen, de enige die wel nog zegt wat die denkt en daarom totale outcast is. Hoewel zijn muziek mega hard zuigt, maar niet per se harder dan andere "artiesten". www.youtube.com/watch?v=M2g39CnKIvY

tovervork | 09-06-15 | 20:48

Ten Walls mag zeggen wat ie wil.
Pitch mag boeken en cancellen wie zij wil.

En daarmee is het verhaaltje uit.

Vrijheid werkt alle kanten op hoe vervelend sommige dat ook vinden.

mr. coffee | 09-06-15 | 20:47

@VanBukkem | 09-06-15 | 20:39
:) ja dat is zo,:)) maar toch.. je moet toch ietsiepietsie voelen, al bedwing je het omdat je weet van beter ;)

Dibe | 09-06-15 | 20:43

@Lupuslupus | 09-06-15 | 20:35
Welke verplichting heb ik om pro-Willy te zijn?

Fuck de koning.

rara | 09-06-15 | 20:42

Als iets er even verkeerd uitkomt en dat wordt tegen de spreker gebruikt, dan kun je wijzen op de context. DJ Ten Walls postte echter op zijn Facebookpagina, dus niet in een privé-omgeving maar in het openbaarste datamining project ooit, een lange rant met als rode draad: "homo = pedo".

Het publiek, dat uiteindelijk het hele feestje betaalt en zonder wie er überhaupt niemand betaald wordt om muziek te draaien, werd daar boos om. De organisatoren hebben naar hen geluisterd. Want klant = koning.

Eigenlijk zegt de briefschrijver dat het publiek gewoon moet betalen en verder bek dicht, maar zo werkt het natuurlijk niet bij betalende klanten.

Ooit_huisregelneef | 09-06-15 | 20:41

Het is toch logisch dat als een groot deel van je betalende gasten homo is, dat je dan geen homohatende artiest voor diezelfde groep wil hebben als organisatie? Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

Je gaat ook niet tijdens een joodse bruiloft Stefan Wijkamp inhuren als dj lijkt mij (al zou dat wel leuk zijn).

beetjemoe | 09-06-15 | 20:39

Goed stuk Van Rossem. Muziek is dood en al helemaal in Nederland. Zaaddodende dertien in een dozijn dance is bijna alles wat je krijgt. Voor mensen die nog weten wat een gitaar is zijn Kensington en die andere twee 3FM bands van dit jaar bedacht. Om half 8 voor de zoveelste keer op de wereld draait door, morgen 24/7 op de radio (gehyped door gebrainwashte maloten die anderen pushen om fabrieksmuziek te luisteren, anders ben je echt niet swag) en in 't weekend op Pinkpop. En dat kutkunstje doen ze elk jaar weer met zo'n zure Matthijs van Nieuwkerk band en heel slaafs Nederland trapt er in. Mensen denk na en breng de muziek terug.

Makro777 | 09-06-15 | 20:39

@Dibe | 09-06-15 | 20:26
Op zich kan ik hier prima stil op zitten.
Er staan veel betere nummers op deze elpee. NIGGAZ4LIFE bijv.

Niggaz... Mag ik dat zeggen? Nee, dat mag ik niet zeggen!
Alleen negers mogen dat zeggen.

VanBukkem | 09-06-15 | 20:39

Dibe | 09-06-15 | 20:24

Is Nederland ook een ster in: Inkapselen noemen ze dat hier, geloof ik. Je criticus zo dicht naar je borst toe trekken dat het vanzelf de tepel weet te vinden en niet meer zonder kan.

stoethaspel | 09-06-15 | 20:38

Het interesseert me vrij weinig als ik eerlijk ben.

Nilfisk | 09-06-15 | 20:38

@miko | 09-06-15 | 20:17
Kom eens met een inhoudelijk commentaar i.p.v. president Poetin voor "rat" uitmaken.

Lupuslupus | 09-06-15 | 20:36

@Piet Karbiet | 09-06-15 | 20:20
Daarbij vind ik het - hoewel ik helemaal niets met het koningshuis heb - een grote schande dat het scanderen van "fuck de koning" geen enkele consequentie heeft.
.
Dit volk is totaal van alle goede geesten verlaten en heeft voor niets en niemand meer respect. Niet voor de ouders, niet voor de leraren, niet voor het gezag in zijn algemeenheid. Het is één grote troosteloze bende geworden waar het recht van de sterkste/de grootste bek/het meeste geld de dienst uitmaakt.

Lupuslupus | 09-06-15 | 20:35

OMG. Van Rossem is een effin Android!

Aristotalloss | 09-06-15 | 20:35

Wat een belachelijk stukje weer, prima dat die homohatende oostblokker door iedereen (label, alle optredens) gedumpt wordt. Maar blijkbaar geldt haatpredikers wegschoppen alleen voor baardmansen op geenstijl!

Ommie de HaatMoker | 09-06-15 | 20:35

Eigenlijk kan het me geen fuck schelen. Heb niks met homofoben of met de kutmuziek die ze maken.
*terug verlangt naar Velvet Underground*

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 20:33

Den Ouwe Rukkert
Wat een mooie nick heeft u!

Ouwe-RukkerT | 09-06-15 | 20:32

Haatimams die in Nederland willen preken zijn niet welkom, deze DJ is ook niet welkom.
Prima toch?
Ja natuurlijk mag je een mening hebben, er geldt vrijheid van meningsuiting. Alleen je moet je soms afvragen of het wel constructief of verstandig is die mening overal te spuien.
Zo werkt het nu eenmaal. Of het nu om geld of moraal gaat maakt niets uit. Als ik in mijn werk mijn grote scheur opentrek waardoor er minder geld verdient wordt, ben ik waarschijnlijk ook binnen de kortste keren niet meer welkom. Je bent immers toch het visitekaartje van je werkgever als je met klanten of gebruikers te maken hebt.
Ik snap daarom ook niet wat nu precies het punt van de briefschrijver is. Natuurlijk denkt Mojo om zn centjes. Zou ik ook doen.

pili-pili | 09-06-15 | 20:32

Litouwen, en al die homofobe oost-blok landen, die bewoners mogen van mij allemaal wegblijven met hun homofobe ideeën. Ook als ze die niet hebben trouwens.

Wim Venijn | 09-06-15 | 20:30

@Piet Karbiet | 09-06-15 | 20:20
Nee hoor, echt niet. In ons land mag je zelfs voor de camera's roepen "fuck de koning"....
.
Maar een waxinelichtje gooien naar de gepantserde(!) gouden koets mag niet want dan kom je zonder vorm van proces in het cachot.

Lupuslupus | 09-06-15 | 20:30

Ik ben nog uit de tijd dat artiesten van alles konden schreeuwen tegen de gevestigde orde in. Dat deden ze om aandacht te genereren. En daar werden ze beroemd mee. Kortom, ik zie een glanzende carrière voor TenWalls in Rusland en daaraan geliëerde landen. Die man gaat er echt niet aan failliet.

Graaf van Egmont | 09-06-15 | 20:29

+1 voor 'Fuck The Police'.
Heb hem hier liggen. Ooit voor 7 gulden uit een tweedehands platenbak gevist.

Over 'fuck the police' werd destijds trouwens ook erg moeilijk gedaan. Fatsoenlijk muziekzenders als MTV vertikten het gewoon om deze herrie uit te zenden, want 'dit zouden we gewoon niet moeten willen met zijn allen'. Ook al heeft de rechter bepaald dat deze herrie, hoe vreselijk ook, toch echt onder de freedom of expression (of zoiets) valt.

VanBukkem | 09-06-15 | 20:29

Laxeerhouse... Pun intended, I presume?

omanders | 09-06-15 | 20:28

Homofobie.... Serieus... (En uit gaat de ipad en open gaat het bier)

Mesmer | 09-06-15 | 20:27

En NWA, muziek is muziek en t loopt lekker of niet, dit loopt lekker zelfs al versta je er geen moer van, kun je moeilijk over doen, maar zinloos, je voelt het of niet..:)
Zelfs de grootste mierenneuker kan hierop niet stilzitten.

Dibe | 09-06-15 | 20:26

Ik lees nergens wat die eigenlijk gezegd heeft.

Ansjo | 09-06-15 | 20:25

@stoethaspel | 09-06-15 | 20:04
volledig gereguleerde en ten gelde gemaakte anarchy dan, dat dan weer wel...

Dibe | 09-06-15 | 20:24

@rudie14026999 | 09-06-15 | 20:15
Ik denk dat het helemaal niets te maken heeft met ANGST voor homo's maar dat men homofilie afwijkend gedrag vindt. Het merendeel van de mensheid is géén homo dus dat "afwijkende van de meerderheid" is gewoon zoals het is; een gegeven.
.
En daar hoeft helemaal niet moeilijk over te worden gedaan. Verschil is er en zal altijd blijven.
.
Accepteer elkaar gewoon als MENS en dat betekent tegelijkertijd géén bijzondere privileges voor welke groep dan ook.

Lupuslupus | 09-06-15 | 20:24

Iedereen heeft het recht om domme uitspraken te doen. Daarentegen heeft ook
iedereen het recht om domme uitspraken sociaal te straffen. Dus hulde voor Pitch.

Hank Chinaski | 09-06-15 | 20:22

Muziek, tekenen, schilderen, theater, literatuur, alles wat ooit de Vrije Kunsten waren zijn vervallen tot volskmennende vermaakjes, politiek en policor correct, dus volkomen tijd- en plaatsgebonden, te zielig voor woorden eigenlijk, knijp alles af en eindig met de middenmoot... neem de mens wereldwijd en dan het gemiddelde.. je zou hem in de hoogste boom moeten opknopen... of koesteren indien je geen voorutigang wilt, maar stilstand of zelfs achteruitgang.

Dibe | 09-06-15 | 20:22

@rudie14026999 | 09-06-15 | 20:15
Dat je even gebarebacked word door Bubba?

miko | 09-06-15 | 20:21

Je mag nog steeds je debiele mening hebben toch? En anderen mogen jouw waarden niet hoeven delen. En een uitnodiging intrekken zonder opgaaf van reden. Dat ze die erbij opgeven is nog best netjes.

Claude_Vieaul | 09-06-15 | 20:20

@Grrrrbachov | 09-06-15 | 19:56
Dan ben je indrdaad pas echt een mietje, als je zo'n handtasje niet de baas kunt ;-).

Boris die Sauertopf | 09-06-15 | 20:20

Morrissey & band treden nu in de UK op met de tekst
'We hate William and Kate' op de shirts:
http://www.handinglove.co.uk/morrissey-please-please-please-stop-embarrassing-me/
Zie ik Anouk niet zo snel doen.
Daar word je hier nu bijna voor gearresteerd.

Piet Karbiet | 09-06-15 | 20:20

@Lupuslupus | 09-06-15 | 20:12
Poetin zou nog veel meer willen verbieden. Typh eens op met het verheerlijken van die rat.

miko | 09-06-15 | 20:17

@psychonaut | 09-06-15 | 20:11
Nog eentje van peter staal!

miko | 09-06-15 | 20:15

Laatst een stukje gelezen over arachnofobie.Sommigen zijn erg bang voor spinnen en dan laten ze een hele grote spin over hun arm lopen. Met homofobie zal zoiets ook wel lukken, toch?

rudie14026999 | 09-06-15 | 20:15

Belachelijke naam. Wie noemt zichzelf nou Tien Muren? Hoe dan ook, je bent natuurlijk wel een mietje als je bang bent voor homo's.

brutus68 | 09-06-15 | 20:15

Iedereen en alles maar dan ook alles mag bekritiseerd (en tot de grond toe afgebrand) worden maar zeg geen woord verkeerd over homofilie want dan..... Vult u zelf maar in.
.
Geen wonder dat steeds meer mensen zeggen "laat die homo's nou a.u.b. eens normaal gaan doen en niet zo DRAMMEN". Elk land dat trouwen tussen homo's toestaat wordt uitgebreid bejubeld door de kranten.
.
Wie herinnert zich niet de hetze tegen president Poetin omdat de Doema een wet had aangenomen waarin het "in het openbaar verboden is om RECLAME te maken voor homofilie". Vreselijk zeg, zo'n wet. Het hele hypocriete Westen viel over Poetin heen.
.
En nu dit weer. Je mag alles zeggen maar het moet natuurlijk wèl in ons homofiele straatje passen want anders.....
.
Wat een droefenis.

Lupuslupus | 09-06-15 | 20:12

If you don't pay taxes you shouldn't vote
So get in line and get back on the boat
I'd love to tear down all those projects
Kiss my ass home relief reject

www.youtube.com/watch?v=_pOgKEwO0gQ

psychonaut | 09-06-15 | 20:11

Onzin. De grootste welvaartsziekte is de gedachte dat de mens de opwarming van de aarde veroorzaakt.
Daarna komt het imago. Je zingt wat over het milieu en je albums gaan als warme broodjes over te toonbank.

Lentehaas | 09-06-15 | 20:11

@SmegmaSmeer | 09-06-15 | 20:03
Van de omschrijving ga ik al rillen !
Voor je het weet is je sterretje een rondje..

Wijze uit het Oosten | 09-06-15 | 20:11

Opmerkelijk trouwens dat Pitch nu de gebeten hond is in deze, terwijl er nog talloze andere festivals zijn die zijn komende optredens gecancelled hebben (waaronder Mysteryland en Pukkelpop).

www.show.nl/showflits/2015/1-botte-ant...

Patrick Jumpen | 09-06-15 | 20:08

Morrissey werd in de jaren '90 zo ongeveer de UK uit gedeporteerd omdat hij op toneel met de Engelse vlag liep te wapperen en zich in teksten afvroeg waar al die migranten in de UK voor nodig waren. Het goedvolk vond hem een racist en xenofoob. Hij verliet Albion en ging in exile naar Los Angeles.
Ander voorbeeld graag.
https://www.youtube.com/watch?v=j2QqxgYymfc

Piet Karbiet | 09-06-15 | 20:07

Ik vind dat deze meneer Ten Walls (nooit van gehoord) al genoeg aandacht heeft gehad, tja als je in de publieke belangstelling staat moet je een beetje oppassen wat je zegt, heeft ie weer wat geleerd... zucht

Kanariezwijn | 09-06-15 | 20:05

Ik dacht even dat het over Appa of hoe heet ie ALi b zou gaan, de wereld zou te klein en de zionisten hier en daar, gelukkig isti kaukasisch

nikkipikki | 09-06-15 | 20:05

Beeney man komt toch ook niet in NL an de bak? En ik kan me van vroeger wel herinneren dat Screwdriver ook geboycot werd.
Maar vooruit, een nummertje van een band met ook een bedenkelijk allooi maar wel kekke muziek.
"You have the right to hate who you want!"
www.youtube.com/watch?v=1mCExFZBxX0

miko | 09-06-15 | 20:04

Over imago gesproken: Als iets niet anarchie was en NIET punk, dan waren het de seks pistooltjes wel. Als een hanekam glimt dan doet die dat vanwege ongewassen haar, niet omdat de punk outfit netjes is opgepoetst voor de camera's.

Overigens, Sizzla wordt ook geregeld geweigerd om dezelfde reden. Op de vraag of het niet eens tijd was voor een excuus richting de homosuele medemens kwam dit antwoord:

www.youtube.com/watch?v=LDCRdaloEJY

Toegegeven: De boodschap is fout, wat mij betreft maar het bekt wel beter dan wat al die stamelende correctmensjes uit hun bakkes laten rollen...

stoethaspel | 09-06-15 | 20:04

@Grrrrbachov | 09-06-15 | 19:56
Jij hebt mijn oom nog nooit gezien als hij zich als zij alter ego op heeft gemaakt, een kilo of 130 , bijna twee meter en op naaldhakken nog groter, in een naveltruitje met een pruik op en een minirok aan is het een doodenge verschijning van een homo. Daar wordt ik zelfs een beetje bang van.

SmegmaSmeer | 09-06-15 | 20:03

Elke homo is een concurrent minder. Ik ben gek op homo's.

koolteer | 09-06-15 | 20:03

Even opgezocht wat dat 'Pitch' is. Nou laat maar, ik blijf net als Ten Walls wel lekker thuis.

Draak van de Kempen | 09-06-15 | 20:02

Hahaha... die creditcards. Daar kan ik dan wel weer om lachen. Johnny moet zeker nog wat verdienen. De oude anarchist.

DeGlimmendeAtheïst | 09-06-15 | 20:02

Het ging niet alleen om een mening, maar om echt verschrikkelijk denigrerende uitspraken, dat maakt de context toch echt totaal anders.

Surrealiteit | 09-06-15 | 20:02

Tegenwoordig is ergens je eigen (niet-politiek correcte) mening geven in het openbaar geven een groot probleem geworden. Dat is het enge aan de hedendaagse samenleving. Daarom doen we het dan allemaal maar online onder anonieme gebruikersnamen...

Den Ouwe Rukkert | 09-06-15 | 20:01

Homofobie betekent angst voor homo's. Kom op zeg, wie is er nou bang voor homo's. Haha.

Grrrrbachov | 09-06-15 | 19:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken