Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Die jongens willen Amerikaantjes spelen ? Nooit van ze gehoord in Amerika.
Twee kleumen die werken voor een sensatieblaadje in een kudtlandje.
Ik mot effe kotsen nouw. Verhuis die "hot-shot redacteuren" naar Irak.

Eurobuck | 30-11-06 | 06:34

Vrijheid van de Pers. Ben ik helemaal voor. Ik word er pas tegen als een paar intellectuele jochies die met mijn belastinggeld zijn afgestudeerd, weigeren onze Nederlandse Regering en 16 miljoen belastingbetalers te vertellen hoe zij een gat hebben gevonden in onze Nederlandse veiligheid.
De "Pers", hoop ik, zijn nog steeds Nederlanders, en niet PERSEN.

Eurobuck | 30-11-06 | 06:25

Terrecht dat ze vast zitten, ze hebben landverraad van het hoogste niveau gepleegd! Wat mij betreft kunnen ze de doodstraf krijgen, paar nuteloze paparazzi de wereld uit helpen.

visboom | 29-11-06 | 09:15

Laat maar zitten....

Duitse helm | 29-11-06 | 01:40

Namen ophoesten van lekkende AIVDers en iedereen kan weer rustig slapen.
Aanval op persvrijheid vind ik in deze gelul in de ruimte. Zo'n informatie druipende verrater kan natuurlijk nog heel wat gevoeliger info lekken. Just name your price....

Cyrus da Virus | 28-11-06 | 22:23

He, mijn scherm geeft zwart af....

PiesBeter | 28-11-06 | 22:19

Ik raak die krant niet aan

prof.dr.ir.clavan | 28-11-06 | 22:15

de telegraaf die lees je niet, die KIJK je.

Drankorgeldraaier | 28-11-06 | 22:08

De helft van de DT-lezers, zo blijkt uit een onderzoek, leest alleen maar de strips. De andere helft probeert ze in te kleuren, maar de lijntjes geven probemen tot nu toe...

Hyppo Kriet | 28-11-06 | 21:48

tis wel weer duidelijk dat TeleVaag een belang in GeenStijl heeft. TeleVaag is kutkrantje voor simpele paupers. De brand erin!

DeBuurman | 28-11-06 | 21:29

Het begint hier al aardig op rusland te lijken, met de pers censuur... nog ff en er worden hier ook journalisten vermoord..

zeeuwslammetje | 28-11-06 | 20:57

ophangen dat zooitje tuig..
tegenwerken van de rechterlijke macht bij een onderzoek...
dat geldt voor de burger alsmede de journalist..
niet een beetje slap geloel van verschoningsrecht...

Hugo de Payen | 28-11-06 | 20:53

Geef even een seintje als het vierendelen gaat beginnen! Verder ongezien de typhus met corrupte overheidsambtenaren. Doet eens aangeven, weg met misbruik van journalistieke vrijheid.

OversteKarremans | 28-11-06 | 20:09

prof.en nog iets: Wel als Jan en Woutertje gaan regeren, dan krijgen we weer echt een staatsveiligheidsdienst... volgens wel ingelichte rechtsche kringen op GS.

litebyte | 28-11-06 | 19:28

De AIVD pakt het gewoon verkeerd aan. Je moet die Telegraaf journalisten niet opsluiten, maar 2,50 geven als je de bron wilt weten...
-Vind het trouwens wel klasse dat die journalisten zwijgen-

King of controversy | 28-11-06 | 19:02

Wie geeft er nog wat voor de AIVD als binnenkort Jan en/of Woutertje de baas worden?

prof.dr.ir.clavan | 28-11-06 | 19:01

correctie: isoleercel.

derStef | 28-11-06 | 18:28

Liever zie ik Marcel van Damn in de cel,.

derStef | 28-11-06 | 18:27

Ze hadden beter Jaap de Groot kennen oppakken.

010waus | 28-11-06 | 18:12

www.telegraaf.nl/binnenland/gijzeling/...

Als je dit leest blijkt dat het niet de AIVD is die achter de gijzeling zit. Ok, het staat pas in de een na laatste zin. Je zou bijna denken dat de Televaag dat met opzet heeft gedaan.

wat de fuk | 28-11-06 | 18:07

henriette 28-11-06 @ 15:33:
het gaat om het ontvreemden, doorgeven en openbaar maken van staatgeheimen door een ambtenaar/ambtenaren. natuurlijk zijn openbaarheid van bestuur en persvrijheid belangrijk, maar er ligt natuurlijk ergens een grens en die ligt - bijvoorbeeld - bij staatgeheimen.

gezontverstant | 28-11-06 | 17:19

Pff beetje verschuilen achter journalistieke vrijheid. Ipv dat die journalisten nu eens uit gaan zoeken wie nou de criminelen in Amsterdam zijn, met feiten enzo, zodat ze ze op kunnen pakken en de krant een lange neus naar de politie kan trekken. Nee met de huidige journalistiek van de Telegraaf is het land gebaat...... Laat ze maar mooi een jaartje in de bak zitten zweten en heb schijt aan de zogenaamde 'gijzeling' propaganda van De Telegraaf. Het (rechtse Telegraaf?) Nederlandse volk wil toch criminaliteit en corruptie harder aanpakken? Dan moet je nu niet gaan lopen zeiken.

dachy6 | 28-11-06 | 17:01

nou altijd nog beter dan een verlichtende sushi oplossing

litebyte | 28-11-06 | 16:22

Moahahaha , na drie dagen piepen onze hoernalisten wel anders.
waar zijn de twee bronnen die iedere journalist moet hebben voor een verhaal.
lulkoek o.b.v. 1 aivd 'er is trigger.
ze hebben de televaag bij de ballen . héérlijk,
ik hoor de andere kranten ook bar weinig protesteren.

hemaworstje | 28-11-06 | 16:22

Piaff: nee... AIVD = CIA of NSA

litebyte | 28-11-06 | 16:21

Ik dacht dat de televaag onze overheid altijd zo slapjes vond in het behandelen van criminelen, ik dacht eigenlijk dat ze de overheid prezen toen allerhande vormen van privacy e.d. aan de kant werden geschoven onder het mom van terrorismebestrijding...
Maar nu het eigen mensen betreft moeten ze hun eigen weblog inschakelen, een beetje vaag allemaal...

bubka | 28-11-06 | 16:15

AIVD = KGB ???

PiaH | 28-11-06 | 16:04

Ik begrijp het commentaar op dit topic niet altijd even goed. Kan iemand hier aan mij uitleggen, waarom burgers niet mogen of erger willen weten, hoe het er bij de overheid aan toe gaat? De overheid wordt immers door dezelfde burgers gefinancierd. Het gijzelen van journalisten door de overheid zijn dingen die in mijn ogen niet horen in een democratie.

henriette | 28-11-06 | 15:33

Ze hebben nu alle tijd om hun eigen mein kampf te gaan schrijven en genoeg 'de slegte' boekenvoer voro de kmoende 2 jaar.. ik heb alvast een titeltje..."gegijzeld door justitie!!!" (titel onderstreept en in blok letters)

litebyte | 28-11-06 | 15:07

Kudt! Weer m'n zwarte inktcardridge leeg!

Achtertuyn | 28-11-06 | 14:57

@rukerr

Precies hetzelfde natuurlijk, paardenlul!

Barneveldert | 28-11-06 | 13:59

Aan iedereen die meteen begint te roepen dat die Tele-jongens niet deugen: dat zal allemaal wel, maar de lange arm van de overheid begint in dit land wel steeds angstaanjagender langer en langer te worden. Eerst afluisteren en dan de slachtoffers dwingen te zeggen door wie ze afgeluisterd werden. Brrr. What's next? George Orwell, kom d'r maar in.

De Ware Vrijheid | 28-11-06 | 13:20

Begrijp niet dat er hier vmbo'erts zijn die dan ook zeggen "boeie, wie maalt erom" nou jullie domme apen.Niet eens zin om uit te leggen waarom, ga studeren zou ik zeggen, doe iets met je leventje.Kan hier zo erg om lachen en huilen tegelijk. Simpele zieltjes die hier niet van inzien wat de impact kan hebben op een land.

101 | 28-11-06 | 13:20

Ben benieuwd wat er met deze twee gebeurd was als ze in dienst van de volkskrant waren...

rukkerr | 28-11-06 | 13:09

Belangrijk voor de persvrijheid dat ze vrijgelaten worden dat het lekt bij de overheid is bekend maar men moet niet journalisten die dit naar buiten brengen op een dergelijke manier onder druk zetten.

Jep the Hoop Slepper nu op BBC world. Over de NAVO.

petjesman | 28-11-06 | 13:07

Twee TOPverslaggevers zitten vast. De beste speurneuzen van Nederland. Dit is een ZWARTE DAG voor de Nederlandse journalistiek. En iedereen die weer begint te zeiken over ,,fout in de oorlog" mag van mij NU aan het gas! FREE JOOST! FREE BART! Hou vol jongens!

Barneveldert | 28-11-06 | 13:02

Is dit nu het dilemma van de twee gevangenen?

H_C_Q | 28-11-06 | 12:59

holistic river@12.30. Inderdaad een dilemma. Een journalist moet zich echter wel aan de Nederlandsche Strafwet houden anders wordt het een zootje. Hij behoort niet tot de geheimhouders zoals de wet bedoel. Dus gewoon vragen van de rechter beantwoorden.

Contra | 28-11-06 | 12:46

ongetwijfeld loopt er bij de telegraaf ook journalistiek talent rond, met mogelijk zelfs wat journalistieke integriteit.
op grond van het journalistieke niveau dat ik op telegraaf.nl keer op keer tegenkom, geloof ik werkelijk in de borrelpraatgedachte dat iedereen in nederland werk kan vinden: ht maakt niet uit hoe onbekwaam je bent.
(ik smul vooral van coosje van 'wat u zegt' - een soort 'uw mening telt': de meningen van ik-klim-niet-snel-in-de-pen-maar-nu-wordt-het-me-teveel nederland doen niet onder voor de conclusies en verdraaiingen van deze 'journaliste'. een soort journalistieke gonny.)

gezontverstant | 28-11-06 | 12:44

altijd al een kudtkrant geweest, lekker boeien, koekje van eigen deeg.......

deFiscus | 28-11-06 | 12:43

Ik had niet gedacht dat Kameraad Jan zoveel invloed had dat hij uud Rusische heropvoedingsmethodes kon loslaten op een stel kakelige journalisten.

FrAgFo0d | 28-11-06 | 12:36

moeilijk dilemma. Een journalist moet z'n anonimiteit van z'n bronnen kunnen garanderen. snap ik, maar aan de andere kant mag je niet zomaar alles roepen zonder bewijzen. Bijv. "Ik heb gehoord dat de Beatrix anaal genomen is" mag ik ook niet zomaar roepen...

holistic river | 28-11-06 | 12:30

@ JJJJ

Links of rechts maakt geen bal uit, maar de dubbele moraal die de Telegraaf nu afscheidt is toch genant te noemen.
In journalistieke, redactionele en opinie stukken wordt er hevig geageerd tegen de vermeende halfzachte moraal in NL. Aanpakken, niet zeuren er zijn grote belangen is de toon.
Voor boomknuffelaars die misschien van der graaf een keer in de verte hebben gezien en buitenlandse hoofddoekjes dragers (al was het maar tegen de regen) zijn makkelijke targets voor deze moraal.
Dat deze aangetrokken norm ook op jezelf terug kan slaan is dan een grote schande, want jij bent als hournalist van de televaag de verdediger van de democratie in Nederland. Jij publiceert niet uit eigen gewin, nee hoor. Jij hebt de verheven moraal.

Gek genoeg is dat de arrogante moralistische benepenheid die men doorgaans de Azijnbode en zijn lezers (niet geheel ten onrechte) toedicht.

Om dus tot de conclusie te komen dat links en rechts geen flikker uitmaakt, want dezelfde zelfoverschatting in maatschappelijke relevantie en persoonlijke integerheid zul je in het gehele politieke spectrum tegenkomen.

Die dubbele moraal krijgen 2 journalisten nu als rekening gepresenteerd. terecht of niet terecht, persoonlijk leed is er in ieder geval.
het is te hopen dat het middel slechts zeer zelden wordt ingezet en dat het ook tot zelfreinigend vermogen bij de getroffen beroepsgroep komt. Niet alles voor de kijk- of lezercijfers.

haasje over | 28-11-06 | 12:30

Volgens mij zijn ze na het nieuws uit Drachten van gisteren gewoon undercover gegaan om te rapporteren over de 'luxe hotels' die wij gevangenissen noemen.

Patrick Bateman | 28-11-06 | 12:17

Lekker laten zitten het zijn maar journalisten. Ieder die kennis draagt van een misdrijf is verplicht dit te melden bij de pliesie of justisie. Ook journalisten natuurlijk.

Contra | 28-11-06 | 12:14

Ze werken toch voor de Telegraaf? Da's toch een kudtkrant. Laat maar vastzitten.

Fatima Fatwa | 28-11-06 | 11:58

Levenslang vasthouden in Scheveningen, voor het Joego-tribunaal!.

R30 | 28-11-06 | 11:55

U moet naar de gevangenis... schikt het...? -:)

laardepul | 28-11-06 | 11:51

Gewoon de rest van de journalisten van de Televaag ook vastzetten, komt er morgen tenminste 1 keer een krant uit zonder onzin

fouroaks | 28-11-06 | 11:49

Gewoon wat knietjes geven in de cel. Kost niks, levert vast wat info op.

Miggerd | 28-11-06 | 11:40

Doe je bronnen eens prijsgeven.... anders lekker bij Bubba blijven, zeepjes oprapen in de douche........

Tomahawk33 | 28-11-06 | 11:38

Heeft GeenStijl soms belangen in de Telegraaf of zeau? Of andersom? :s

fluh | 28-11-06 | 11:36

spooky 28-11-06 @ 11:17
Weer een mooi voorbeeld dat de regels voor iedereen gelden, maar nooit voor jezelf. Journalisten hebben geen geheimhoudingsplicht en geen verschoningsrecht. Als de rechter in de afweging van de belangen beslist dat die mannen moeten praten, moeten er sancties zijn om die beslissing kracht bij te zetten.

Der Icebear | 28-11-06 | 11:35

@ Naravja van Tree @ 11:28
*Typisch telegraaf om uitspraken zo om te draaien inderdaad.*

En wat heeft dat zinnetje met mij of mijn reactie te maken?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-06 | 11:34

Breng ze gewoon naar een politiecel in Drachten daar hebben ze vloerverwarming en kunnen ze lekker internetten

Heintje Davids | 28-11-06 | 11:33

@JJJJJJ

Typisch telegraaf om uitspraken zo om te draaien inderdaad. Gooi het maar op links rechts, wat jij wil. Waar het om gaat is dat deze lieden doen alsof ze moraalridders zijn, maar ondertussen de informatie publiceren en niet bij de betreffende instanties neerleggen. En dat begrijp ik best, want een journalist is op zoek naar een goed verhaal. Maar dan niet nu gaan piepen. Of wil je me vertellen dat de telegraaf en de betreffende journalisten dit niet al lang aan zagen komen? Wellicht voorbereid hebben om er een mooie publiciteitsstunt van te maken?

(Waar ik overigens ook gewoon aan meewerk... )
www.planet.nl/planet/show/id=118880/co...

Naravja van Tree | 28-11-06 | 11:28

Wat een jankers zeg. Als de telegraaf dit echt meent blijven ze deze voorpagina hanteren totdat ze vrij zijn. Maar let op, morgen zijn ze het alweer vergeten.

jaco | 28-11-06 | 11:26

Woeoeoehaaaaaaaaaa

Tannie | 28-11-06 | 11:24

@ spooky @ 11:17
Amen! Wat mij betreft heb je volledig gelijk!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-06 | 11:22

@ Naravja van Tree @ 11:11
*Ik denk sowieso dat als de telegraaf niet had bestaan, men het idee van beroepsgeheim bij journalisten wellicht nog in overweging zou nemen*

Daar zou je zomaar eens gelijk kunnen hebben! Het de mond willen snoeren van vermeende politieke tegenstanders is een mondiaal verschijnsel. En het huidige overheidsapparaat is in Nederland beslist niet typisch 'rechts' te noemen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-06 | 11:20

Godgod, wat zit de beroepsgroep van de journalisten toch hoog te paard.

Der Icebear | 28-11-06 | 11:18

De solidariteit is weg in dit land. Het zou niet moeten uitmaken of het de volkskrant of televaag betreft als het gaat om verontwaardiging over afluisterpraktijken en gijzeling. Alle kranten zouden een hoofdredactioneel commentaar moeten plaatsen vandaag. Iedereen van links tot rechts zou zich hier boos over moeten maken. Nu is het een rechtse pulpkrant maar morgen een echte krant en dan zal de televaag ook denken van val deaud, ik steun jullie niet. De journalistiek wordt mondood gemaakt door de oude verdeel en heers strategie waar het OM vrijwel niks voor hoeft te doen gezien de huidige verdeeldheid van ons land.

spooky | 28-11-06 | 11:17

Juist tegengas....... dikke vette LOL en de typhus voor die twee.

gigi gorgonzola | 28-11-06 | 11:17

Wat een kutkrant is de telegraaf. Die twee criminelen die nu in de cel zitten (en daar horen) hebben een lek geconstateerd en er vervolgens over in de krant geschreven. Als zij de informatie aan de AIVD over hadden gedragen zonder dit publiekelijk over te schrijven waren zijn niet verkeerd geweest. Nu wel.

Ook erg slecht dat de Telegraaf zich zoals gewoonlijk bijzonder subjectief opstelt door het verhaal te verdraaien, subjectieve woorden (BLAMAGE) te gebruiken, en het komkommernieuws naar de voorkant te schuiven.

Persvrijheid wordt door de Telegraaf vaak gebruikt voor eigen gewin.

michiel | 28-11-06 | 11:17

@ Jan-Joris-Jaap-Joop 28-11-06 @ 10:43 ('De gijzeling van deze twee is een duidelijk signaal dat er van staatswege elementen zijn die vinden dat je journalistieke vrijheden mag beperken.')
sterker nog: die journalistieke vrijheden waarvan jij rept, bestaan wettelijk niet. op grond van jurisprudentie kunnen journalisten een beroep doen op verschoningsrecht (dan hoeft hij geen bronnen niet verraden), maar dit is geen wettelijk geregeld recht en hangt dus van de omstandigheden af. in deze kwestie gaat het - volgens de staat - om staatsgeheimen (wat getuige het feit dat het gaat om aivd-gegevens redelijk aannemelijk is). journalistieke vrijheid kent echt beperkingen: het lijkt mij wenselijk dat als bijvoorbeeld een aivd-medewerker alle anti-terrorismeplannen bij een journalist dumpt en die journalist ze publiceert, alles binnen wettelijke grenzen wordt gedaan de identiteit van de aivd-medewerker te achterhalen.
de telegraaf had kunnen vermoeden tot welke gerechtelijke maatregelen de publicatie zou leiden en dat hiervoor een juridische grond bestaat. die juridische grond is bevestigd door de rechter (die niet wordt gestuurd door de aivd, noch het ministerie). de telegraaf huilt nu krokodille(n)tranen, terwijl de situatie publicitair wordt uitgebuit. dat is zijn goed recht, maar leidt ook tot kritiek. en dat is ons goed recht.

gezontverstant | 28-11-06 | 11:16

en zoals altijd... nederland op zijn kromst...

jboog | 28-11-06 | 11:15

@tegengas 28-11-06 @ 11:12

ROFL!

Bijstandskoning | 28-11-06 | 11:15

Op de website van de Telegraaf omschrijft een van de 2 journalisten hun omstandigheden alsvolgt: "Zwaar klote. We zitten in een zwaar verouderd cellenblok."
Dat krijg je ervan als je voor een krant schrijft, die steeds schande spreekt van de luxe die gevangenen zouden genieten. Nu ze er zelf zitten, piepen ze wel even anders.

tegengas | 28-11-06 | 11:12

Dat deze journalisten ervan weerhouden worden boven onze wetten te gaan staan heeft niets met persvrijheid te maken. en al helemaal niet met vrijheid van menings uiting.

Ik denk sowieso dat als de telegraaf niet had bestaan, men het idee van beroepsgeheim bij journalisten wellicht nog in overweging zou nemen.

Naravja van Tree | 28-11-06 | 11:11

Hebben ze die gays van de peadeau-partij toch opgepakt? En pleit mijn wc-papier er nu voor om ze vrij te laten? Rare jongens, die hollanders...

JudgeJuly | 28-11-06 | 11:11

Over zelfbevlekking gesproken

Surtsj | 28-11-06 | 11:07

dlseth 28-11-06 @ 09:24
Bedoelde idd legaal verantwoord, excuus. De pers staat hoop ik niet zover boven de wet dat ze gevrijwaard zijn van - tot mislukken gedoemde pogingen van het OM - om ze tot spreken te dwingen middels de ter beschikking staande machtsmiddelen. Pas als ze met waterpistolen en slechte muziek worden aangepakt hebben ze wat mij betreft reden tot klagen.

ranqneuzeKleinburger | 28-11-06 | 11:06

Chocoladepagina's?

-=PyP=- | 28-11-06 | 11:06

@ vonkelwijn @ 10:48
Als een overheid of daaraan gerelateerde instelling het verschoningsrecht van journalisten wil aanpakken om hun eigen straatje schoon te houden, dan is dat laakbaar. Jouw voorbeeld heeft daar, in tegenstelling tot deze zaak helemaal niets mee te maken zaolang jij bedoelt dat de verslaggever in kwestie de kode zelf wil publiceren in plaats van slechts het gegeven dat hij of zij die heeft kunnen bemachtigen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-06 | 10:57

Die RC heeft gewoon een hekel aan de televaag.
Ben overigens benieuwd of grienpies ook nu opkomt voor de rechten van de mensch.

Odysseus | 28-11-06 | 10:52

Die lui klagen alleen maar in de hoop naar Drachten te mogen. En als ze dan vrij zijn kunnen ze weer schrijven dat gevangenen het te goed hebben. Dit zal ze leren... Lang Leve de STASI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Santtu | 28-11-06 | 10:48

@Jan-Joris-Jaap-Joop 28-11-06 @ 10:43
Mooi verhaal JJJJ. Je zou voor de aardigheid je verhaal eens moeten toetsen op de hedendaagse parlementaire pers. Journalistieke vrijheid???? Kom nou, er is er geen 1tje die ons werkelijk objectief informeert. En dat wordt na deze verkiezingen alleen nog maar leuker. (je verhaal klopt natuurlijk wel maar op dit moment vind ik het interessanter dat er zo links en rechts wat journalisten aangepakt worden, trouwens waar hebben we het over, zo erg is dit allemaal niet hoor)

gigi gorgonzola | 28-11-06 | 10:48

@ JJJJ
dus als een journalist de toegangscode van het nucleaire wapenarsenaal koopt van een lokaal beveiligingsboefje, dan moet ie dat ook gewoon vrijelijk kunnen publiceren, zonder dat iemand hem iets mag vragen?

vonkelwijn | 28-11-06 | 10:48

Zwarte dag voor journalistiek Nederland

.HerNihilist | 28-11-06 | 10:45

De haat tegen de Telegraaf is bij sommige reaguurders blijkbaar zo intens dat zij schijnbaar geen oog hebben voor het feit dat persvrijheid in Nederland blijkbaar flink in het geding is. Voor een behoorlijk functioneren van een democratische rechtstaat is het van essentieel belang dat journalisten, ongeacht het medium waar ze voor werken, zo ongehinderd mogelijk kunnen doen aan nieuwsgaring en berichtgeving. De gijzeling van deze twee is een duidelijk signaal dat er van staatswege elementen zijn die vinden dat je journalistieke vrijheden mag beperken. En dat is geen goed nieuws, niet voor 'links' noch voor 'rechts'.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-06 | 10:43

Ach, laat die 2 eikels toch geweaun verrotten met hun zielige gejank. Het barst hier van de derde-rangs journalisten dus even de boel opschonen kan helemaal geen kwaad. Godverdegodver, demoniseren vinden ze zo'n beetje het allerbelangrijkste wat ze voor ons land kunnen betekenen en als ze aangepakt worden door een eveneens door-en-door verrot justitieapparaat is de wereld te klein. En dan die kop op de televaag, het lijkt gvd wel of we weer binnengevallen zijn door de duitsers of zeau. Dat hadden ze moeten schrijven toen bijvoorbeeld de marinier Erik O. vastgezet werd of toen het grootste complot in de nederlandse geschiedenis een feit was (Pim ja!).

gigi gorgonzola | 28-11-06 | 10:37

Haha, stelletje jankers... Eerst lekker stoer info lekken en nu uithuilen als de AIVD ingrijpt. En dan op de foto en nu moet iedereen ze maar zielig vinden.
stumperts...

klaplopert | 28-11-06 | 10:34

geen goed woord over voor die vieze misselijkmakende achtelijke tyfus justitie, naar mijn mening kan dit dus echt niet, politiestaat

aintgotcrap | 28-11-06 | 10:34

Horizontal Jack is wat a-subtiel, maar ben het wel met hem eens.

TheAwfulTruth | 28-11-06 | 10:33

En nu maar hopen dat Bubba lief voor ze is.

Hoeveel procent eigenaar van GS was de Televaag ook al weer?

De Zwits | 28-11-06 | 10:33

Achachach, wat sijn se sielig.
De losers hadden zich beter in Friesland kunnen laten gijzelen, hadden ze ondertussen kunnen gamen. Kan niet erg afwijken van hun normale dagelijkse bezigheden.

etiquette | 28-11-06 | 10:33

Bwahahahaha, ik vind het geweldig dat er onder "verschrikkelijk paardenmiddel" staat. Dan gaat de Televaag dus over tot de orde van de dag.

Dada_ | 28-11-06 | 10:30

low life krant

de truuk van geeros | 28-11-06 | 10:29

Dhr. Mos houdt er ook geen rekening mee als hij mensen met zijn geschreven woord, gebaseerd op veronderstellingen, kapot maakt. Die mensen zijn ook gezinnen met kinderen... dat is ook niet aan die kinderen uit te leggen... boontje komt om zijn loontje..

canon20 | 28-11-06 | 10:28

@slartibarfast 28-11-06 @ 10:13
hahaha, poes in boom en man ziet UFO!

sjaakdeslinksesul | 28-11-06 | 10:27

LOL @ gezontverstant 28-11-06 @ 10:17
Ja vooral die nazi-referentie was prachtig.
Als ik het mij goed herinner werden in Scheveningen tíjdens WOII leden van het verzet opgesloten en gemarteld (Oranjehotel?).
Dat ze die link zelf niet leggen...

Patrick Bateman | 28-11-06 | 10:26

Wen er maar aan met de SP.........

cecotto | 28-11-06 | 10:25

Beetje triest van de Telegraaf om hier zo groot mee te openen. De NVJ moet trouwens helemaal de bek houden, die gasten heb ik nog nooit op een heldere opmerkingen kunnen betrappen.

BlueCircle | 28-11-06 | 10:25

*edit* BAN. dergelijke ziektes doe je je eigen moeder maar toewensen

Horizontal Jack | 28-11-06 | 10:24

@kronkelwijn
Neuh

kruT | 28-11-06 | 10:23

Hypocriet gelul van de Telegraaf. Zet het in je personeelsblaadje, maar val ons er niet mee lastig op de eerste pagina. Als het journalisten van een andere krant waren geweest, had de pagina dan ook zo vol gestaan?

chloorhexidine | 28-11-06 | 10:22

ik begrijp de televaag niet. Ze vonden de boevenhotels toch zo luxe? En nu kunnen ze erg zelf gratis van gebruik maken?

finnish humor | 28-11-06 | 10:21

Nederland dat was vrijheid van meningsuiting
Nederland dat was vrijheid van journalistiek
Nederland dat was......... eens

LauruZ | 28-11-06 | 10:18

ik ben zo'n lezer die zich graag op de hoogte laat houden door de telegraaf, opdat ik weet op wie en tegen wie ik moet stemmen, maar nu snap ik het niet meer. gisteren wond ik me nog op (en stemde ik wilders) vanwege die luxe nieuwe gevangenis (zelfs verdonk wil steeds meer cellen, maar die mogen dus van haar - regeringverantwoordelijkheid! - luxer zijn dan mijn stavakantiecaravan), maar vandaag lees ik dat gevangenissen bestaan uit smerige, stinkende cellen en dat er zelfs moordenaars, dieven en verkrachters rondlopen (terwijl mijn wakkere krant mij altijd meldde dat die via tbs-regelingen vooral vrij rondlopen, op zoek naar een nieuwe prooi).
dat een van de journalist vermoedt dat in zijn cel na de oorlog nazi's opgesloten hebben gezeten, vind ik schrijnend: telegraafjournalisten op de plek van nazi's? het moet niet veel gekker worden: straks worden ze nog vergeleken met nsb'ers! en nou lees ik zelfs dat ze geen sinterklaas mogen vieren met hun bloedjes van kinderen, wédden dat als ze talibanmoslims waren voor élke feestdag op kosten van de belastingbetaler business class naar mekka mochten voor elk feestje daar?
leefde wilders nog maar.

gezontverstant | 28-11-06 | 10:17

@truK

"mening die partijleiding niet aanstaat", verander dat ff in "die de gehele westerse wereld schandalig vindt"

vonkelwijn | 28-11-06 | 10:17

WAAR IS MAURICE DE HOND?????

*draait zich weer om in graf*

remmersmaak | 28-11-06 | 10:16

Ik blijf het raar vinden dat je opgepakt wordt als journalist omdat je je bronnen niet vrij wenst te geven. Doet me wat stalinistisch aan...

de Botte Bijl | 28-11-06 | 10:16

@sammy de thuistrekkert
Ik suggereer helemaal niks. Ik ZEG dat er geen vrijheid van meningsuiting is in NL. Eerst worden PvdA leden monddood gemaakt omdat ze een mening hebben die de partijleiding niet aanstaat, vervolgens wordt er gezegd dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt wat ze dachten, maar we zetten ze toch niet terug op de lijst (dus geen politieke vrijheid van meningsuiting op straffe van verwijdering van de lijst), en nu worden journalisten gegijzeld, omdat ze in een artikel iets hebben geschreven. Lijkt me toch dat dat iets van die vrijheid aantast, jij niet, moraalridde met typfout?

kruT | 28-11-06 | 10:13

Misschien aardig om te zien wat de voorpagina was van de Televaag toen Spits-columnist Koen Voskuil werd gegijzeld door justitie. Heeft 18 dagen in de cel gezeten, zelfde verhaal als dit nu. Ik geloof dat ze daar toen op pagina vier - ergens tussen poesinboom en manzietUFO - vier regels aan vuil maakten.

slartibarfast | 28-11-06 | 10:13

belachelijk machtsmiddel wat hier aangewend wordt. Waarom zitten de verdachten niet in de cel?

Pagan Bastard | 28-11-06 | 10:13

wat een bullshit zeg. kom maar door met de skibrillen en spa blauw!

van redactioneel hoofdcommentaar op telegraaf.nl:
"Zonder bronbescherming zoekt niemand de media meer op om te getuigen van misstanden. (..) Slechts in uitzonderlijke gevallen, als er sprake is van staatsbelang of van levensbedreigende situaties, kan op de hoofdregel van bronbescherming een uitzondering worden gemaakt. Daarvan is in de zaak waarin werd gevraagd naar de bron van een AIVD-lek, geen enkele sprake."

Het dichten van een lek binnen AIVD geen staatsbelang? bepaal jij dat? en misschien moeten mensen die willen getuigen van misstanden lekker naar de politie ipv naar de bloody fucking telegraaf.. wat een quasi-journalistiek emotioneel subjectief non-nieuws zeg, gadverdamme

vonkelwijn | 28-11-06 | 10:12

De communisten al aan de macht? iedereen wordt al opgepakt!

Rommie | 28-11-06 | 10:11

Yo - wat kansloos van de pliesie om Telegraaf journalisten in de cel te zetten. Geen nieuws: WAS TE VERWACHTEN !

st*rfucker | 28-11-06 | 10:10

Ja heee, het is tien uur geweest, Next! ;)

..zapper | 28-11-06 | 10:10

Die Melkerkopjes van die jongens!!! Gewoon vasthouden!

groenteman | 28-11-06 | 10:10

GS doe lelijke kudtpagina eens weghalen boven dit artikel!

BulletTooth | 28-11-06 | 10:07

@ExtremeExtremist 28-11-06 @ 09:58

Wat is er mis met een links georiënteerde krant?

Bijstandskoning | 28-11-06 | 10:07

@James Bont 28-11-06 @ 09:45
Next topic : mee eens.
Qua jurisprudentie : Mee eens.

Bij zware delicten c.q. zware criminelen kun je het publieke belang boven het eigen belang van de journalist stellen. Feit blijft dan wel dat door deze jurisprudentie, journalisten worden beperkt in hun doen en laten omdat zij immers van te voren moeten gaan inschatten wat het persoonlijke risico is wanneer zij van rechtswege gedwongen worden hun bronnen prijs te geven.
Afijn, next !

ojazekerWel | 28-11-06 | 10:01

De Televaag is anders de enige onafhankelijke krant van Nederland (helaas wel ja). De rest is van een eigenaar en de gehele directie is (ex-)PvdA aka Pravda.
Maar wel zo triest is dat ze niet in staat zijn om echte criminelen vast te zetten maar deze 2 gasten zonder enige problemen in de bak gooien.

ExtremeExtremist | 28-11-06 | 09:58

Verslaggevers vast in 'smerige, stinkende cel', aldus Mos
Zelfs nu ze vastzitten toch weer nieuws voor de Televaag lezert, die het altijd over luxe hotels hebben.

Karel kwakbol | 28-11-06 | 09:58

hahaha die sneue laffe nazi en nsb krant. net goed. hoop dat ze bij Ben Dover in de cel zitten.

Das Lekker | 28-11-06 | 09:58

Journalisten moeten deaud!

Vito Corleone | 28-11-06 | 09:58

@Tobus 28-11-06 @ 09:55
Dat had ik inderdaad een strakkere actie gevonden, namen plus feuateaux vol op de voorpagina 'Deze justitiele loeders verspilden staziegeheimuh aan onze jongens, Het verhaal over hoe een slechde jeugt tot fotu gedrag leidt!'.

..zapper | 28-11-06 | 09:57

Als het aan de rechter ligt vieren Joost de Haas en Bart Mos dit jaar geen sinterklaas samen met hun partner en kinderen.
Voordat rechter mr. J.A. van Steen tot zijn diep ingrijpende bevel tot gijzeling kwam, informeerde hij eerst nog uitdrukkelijk naar de privé-omstandigheden van de journalisten. „Ik heb een vrouw en kinderen”, zei De Haas, die zich tijdens het verhoor nogal boos had gemaakt. Mos zei: „Ik heb een gezin met kinderen. Ik kan dit niet aan hen uitleggen…”

Dat de rechter daar desondanks kennelijk geen rekening mee heeft willen houden, bezorgde beide verslaggevers een extra onaangenaam gevoel. Van Steen wilde ook weten of de hoofdredactie de verslaggevers misschien onder druk had gezet om als getuigen vooral hun mond te houden. „Ik ben níet onder druk gezet”, verzekerde De Haas. „We zitten op één lijn”, liet Mos de rechter weten.

(Bron: tegraaf-i.)

Het justitiele apparaat is volkomen doorgedraaid. Eerst niet vervolgen en nu dit. Kan het nog gekker in dit land?

Mexicano | 28-11-06 | 09:56

de krant van dom nederland. grootste krant ook nog, zegt ook iets over nederland

Das Lekker | 28-11-06 | 09:55

Persvrijheid? Niet als daarmee de rechtsgang wordt belemmerd. Dezelfde krant heeft immers de mond vol over ontsnapte TBS'ers, flutstraffen voor (zeden)misdrijven en luxe-cellen. Totaal niet integer Televaag!

Doe es namen geven!

Tobus | 28-11-06 | 09:55

Maar waarom is het geen voorpagina nieuws in andere kranten? Ik zie het zelfs niet terug op de voorpagina in de zuidelijke dochter van het televage concern del limbabnezenpapieren mgl.digi-dition.nl/daily/2006/11/28/MG...

..zapper | 28-11-06 | 09:55

Televaag-propagandisten.... Hoeveel euri's ontvangen jullie door dit op GS te posten? Van mij mogen ze nog even gegijzeld blijven. En martelen. A-la Abu Graib. Gewoon ophoesten die bron. Hopla

Doekoe | 28-11-06 | 09:54

echt weer zo'n strakke aktie van verdonk

pink indian | 28-11-06 | 09:54

Tegraaf journalisten vast?

En dat na 60 jaar.....?

laardepul | 28-11-06 | 09:54

Geweldig artikel op de Televaagsite, de krant waar gister nog ff lekker de boel opgehitsts werd met een artikel over dat Nederlandse cellen net hotels zijn, ze hebben er nu een jankartikel staan met de kop: "Verslaggevers vast in 'smerige, stinkende cel'". Dus de heren razende reporters zitten ineens vast in de slechtste cel van Nederland? Wat een lachertje

De dikke vandaal | 28-11-06 | 09:52

Waar is Amnesty als je ze nodig hebt?!

reconquista | 28-11-06 | 09:51

pfff propaganda moesten die lui maar nie zo dom zijn

MyMind | 28-11-06 | 09:50

en hier betaal je voor als telegraaf-abonnee?

zakje pinda´s | 28-11-06 | 09:50

Hebben ze al stofbrillen besteld bij justitie?

DutchXTC | 28-11-06 | 09:48

@ Pierke Smulders 28-11-06 @ 09:20 ('Als de overheid journalisten kan dwingen hun bronnen vrij te geven, praat er natuurlijk nooit meer iemand met de pers. Daar wordt het land niet beter van.'):
daardoor hebben we nu ook al de persstilte van de bottoxbreukhovens (wat wórdt die telegraaf toch leeg de laatste tijd, vandaar dat ze zo veel zwarte inkt overhadden). het land wordt inderdaad niet beter van het ontbreken van de gedegen, gefundeerde en professionele telegraaf-journalistiek.

gezontverstant | 28-11-06 | 09:47

De Televaag gaat de justisie helemaal kapoet maken!

..zapper | 28-11-06 | 09:46

"Nu zitten ze achter tralies, 'gegijzeld' tussen moordenaars, dieven en verkrachters.". Ze zitten niet alleen in de gevangenis, maar ook nog eens tussen dieven en verkrachters. Goed dat de telegraaf dat er nog even bij meldt.

ledroledro | 28-11-06 | 09:46

Wat voelen ze zich toch belangrijk de journalisten. De helft van wat je leest moet je met een pallet zout nemen, vooral bij deze krant.

wasbeerfan | 28-11-06 | 09:45

Met grote persvrijheid komt grote pers verantwoordelijkheid, dus voordat je een krant wil verkopen met veel gevoelige informatie mag je als journalist wel twee keer nadenken over je rol als speelballetje van criminelen, maar goed nu lekker gamen in lichtgroene cel ?

Mr.YY | 28-11-06 | 09:45

@ ojazekerWel 28-11-06 @ 09:23
- De Europese Commissie voor de Rechten van de Mens deed in 1996 uitspraak in de zaak van de Engelse journalist Goodwin. Op basis van artikel 10 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens concludeert de commissie dat journalisten hun bron mogen beschermen ter wille van de vrije nieuwsgaring en van de vrijheid van meningsuiting. Alleen een 'doorslaggevend publiek belang' kan een bevel tot bronvermelding rechtvaardigen.
- Ook de (Nederlandse) Hoge Raad erkende feitelijk het verschoningsrecht. Dit gebeurde in de zaak van de journalisten Joep Dohmen en Henk Langenberg die gepubliceerd hadden over de in opspraak geraakte Limburgse burgemeester H. Riem. 'Uitgangspunt is', volgens de raad, 'dat bescherming van de bronnen van een journalist een van de essentiële voorwaarden is voor de in een democratische samenleving bijzonder belangrijke persvrijheid'. Het zwijgrecht kan alleen in uitzonderlijke gevallen worden opgeheven, bijvoorbeeld als een journalist van een zwaar delict wordt verdacht of vanwege een acute bedreiging van iemands leven.

Conclusie is dus dat de mening van Job Cohen gewoon jurisprudentie is - en dat de rechter deze toepast.

Next topic, please...

James Bont | 28-11-06 | 09:45

@ baggerboer
Hou een sop met Ludlummetjes en zo te lezen en ga eens naar buiten.
Het zal je verrassen, maar de hemel zal niet op je hoofd vallen

haasje over | 28-11-06 | 09:45

N=1 28-11-06 @ 09:12
Gek, maar dat dacht ik nou ook!
Ik vind het een prima zaak, nu de rest van de Televaag journaille nog,
zodat we verschoond blijven van deze kudtkrant...

BulletTooth | 28-11-06 | 09:43

ja, laat ze maar even vrij.

KrankindemKopf | 28-11-06 | 09:43

eerst seveke omleggen, nu weer journalisten in de bak gooien , ben dit normen en waarden kabinet een beetje zat aan het worden.

baggerboer | 28-11-06 | 09:42

Ja, beste mensen en reaguurders, het is wel evene de rechter die dit zo heeft besloten!

James Bont | 28-11-06 | 09:42

ocharme, die arme telegraaf-mannetjes..... de krant die alles suggestief brengt, nog nooit van hoor en wederhoor heeft gehoord en soms gewoon dingen verzint, verdraaid en ophitst gaat zich beroepen op persvrijheid.... zo hard schreeuwden jullie ook niet n jaar of vijftig terug toen jullie rimpelloos in de pas gingen lopen voor nazi's en nsb-ers. laat me niet lachen sneue losers. hoop dat de rest van die NSB-krant ook wordt opgepakt. Lopen jullie nog steeds in die bedrijfskleding met bruine hemden en rode armbandjes?

Das Lekker | 28-11-06 | 09:42

Als je geen zwarte bladervingers wilt dan moet je je butler de krant even laten strijken.

Traag | 28-11-06 | 09:41

@ Ongelovige atheïst 28-11-06 @ 09:31

Daar raak je wat mij betreft een punt. Persvrijheid is een groot goed, maar wordt door het journaille vooral in eigen voordeel uitgelegd.
Wat is er eerder het kip of de ei (joke)
Als er geen journalist interesse heeft in gelekt materiaal, waarom dan lekken? Als lekken alleen maar loont richting de Holleeders en de Rommies van deze wereld zijn er plotseling veel minder platte ambtenaren, want dat is toch spelen met vuur.
Ook alle ambtenaren hebben de Godfather en de Octopus gezien.

Toch is het wel een dun lijntje, want hoe lang laat je ze zitten? En is dat als samenleving een prijs die je wil betalen?

haasje over | 28-11-06 | 09:41

Wat doet justitie JUIST hun eigen bronnen om zeep helpen.
Denk je dat er nog 1 iemand iets tegen justitie durfd te zeggen wanneer een rechter denkt boven de wet te staan.
Dan lopen de informanten keihard weg en houdt je niks over.
99 van de 100 informanten hebben zelf de wet overtreden , en geven info om zelf strafvermindering te krijgen en sommige doen een jaar lang info doorspelen.
En wordt hun lopende zaak op de pauze gezet.

harry de leipe | 28-11-06 | 09:41

No Offence, maar ze zouden alle televaagreporters moeten gijzelen, wat een baggerblad is dat man! Alleen maar capmingnieuws, het liefst uit 020 en dan ook nog de halve krant wijden aan Story en Prive, Ga eens deaud!!!

DopeFish | 28-11-06 | 09:39

Het lek bij de AIVD moet nog veel groter zijn dan gedacht. Er wordt immers al eeuwen gelekt, en niet alleen bij de AIVD trouwens. Als er flink betaald wordt houdt iedereen gewoon zijn mond. Dat ze gegijzeld worden betekent gewoon dat ze hun betalingsverplichtingen niet nagekomen zijn. Als die jongens nu gewoon Fredje T., die elders zijn zakken is gaan vullen, zijn Gouden Handdruk geven zijn ze zo weer vrij.

Bugsy Siegel | 28-11-06 | 09:39

Stelletje huichelaars daar bij die Televaag: Niet een verlengstuk willen zijn van justitie, ondertussen wel holmaatje spelen van die criminelen!

uninvited guest | 28-11-06 | 09:38

@kruT 28-11-06 @ 09:30: Suggereer je nu dat er in Nederland geen vrijheid van meningsuiting is? Leg eens uit.

sammy de moraalridde | 28-11-06 | 09:37

Het lek vinden lijkt mij belangrijker dan de vrijheid van 2 journalisten. En zoals eerder werd gezegd, zo slecht is de nederlandse bajes niet hè!

X-CiTE | 28-11-06 | 09:37

Telegraaf... is dat geen rubriek in de prive?

De Baaf | 28-11-06 | 09:37

Idioot rechtssysteem. Mafkezen bij het OM. Staaltje onkunde tot in het belachelijke.

stamppot | 28-11-06 | 09:37

Bijstandskoning 28-11-06 @ 09:32

dat pleekrantje bezit ook een groot aandeel in deze pleesite

fanta | 28-11-06 | 09:35

@Bijstandskoning
Niet dat ik Televaag fan ben, maar alles beter dan die azijnpissende zaadkrant.

kruT | 28-11-06 | 09:34

Toch frapant dat er voor deze journalisten wel plek is in de cel en voor draaideurcriminelen niet. Die staan meestal na 5 minuten weer buiten, ook al hebben voor weer voor 1000 euro gejat en enkele mensen de stuipen op het lijf gejaagd.

Maar ja, don't fuck with Justitia. Een paar woorden achterhouden als journalist, inderdaad, daar staat maar 1 straf op, gijzeling tot de waarheid boven water is.

Rest In Privacy | 28-11-06 | 09:34

En zo is het zakie wel weer in evenwicht. Links heeft de twee Turkse meisjes, rechts heeft de twee sjoernalisten.

Klukkluk | 28-11-06 | 09:33

Heerlijk, die gepatenteerde journalistieke subtiliteit van een rechts pleekrantje als de Telegraaf.

*bladert verder in Volkskrant*

Bijstandskoning | 28-11-06 | 09:32

Ik hoop niet dat die krant gebruikt gaat worden voor Fish & Chips. Het wordt dan waarschijnlijk Ink, Fish & a bit of chips.

kruT | 28-11-06 | 09:32

@bFunk 9:17

nog niet helemaal wakker?

Atheneauje | 28-11-06 | 09:31

biky 28-11-06 @ 09:25

Bijna ja...
De broodheer dient verdedigd te worden blijkbaar.....

Jean Bal-zac | 28-11-06 | 09:31

En dan zal je altijd zien: de multimediazuil in hun cel is defect

Klukkluk | 28-11-06 | 09:30

Oude media. En maar zeiken op Turkije dat daar geen vrijheid van meningsuiting enzo is. Kijk eerst es naar dat kudtland van jullie.

kruT | 28-11-06 | 09:30

GeenStijl redactie had aan de banner boven het artikel te zien, ook zwarte inkt over. Niet dat ik iets tegen zwart heb hoor, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar roze (Stijlloos roze welteverstaan)

T1NKY | 28-11-06 | 09:30

Wat een incestueuze topic: de Televaag is immers voor 40% eigenaar van Geen Stijl.......

Ik merk weinig van de "'Onafhankelijkheidsverklaring" van GS als jullie praktisch zonder verder commentaar
klakkeloos de Televaag voorpagina afdrukken in deze kwestie!

Jean Bal-zac | 28-11-06 | 09:29

Leve de persvrijheid!

maar ja... helen en stelen... daar hebben we in 0031 ook afspraken over gemaakt. Het schijnt dat het beschermen van criminelen ook niet helemaal kosjer is.

*doet mail sturen aan NVJ over normen en waarden met zijn computer die gejat is door "onbekende dief"*

Sytze Vliegen | 28-11-06 | 09:29

kan die pagina niet fijn fullsize??

hetkansnellerofniet | 28-11-06 | 09:28

Schande! Zo wort de demokrasie door de hoge heren in den haag de nek omgedraait en wel tijd hebben om te flitsen door de pliesie, vorige week nog op de ring ben ik gepakt. Maar junkies en buietnlanders worde meteen weer op straart gezet gezet en het is toch al te veel van het geoie in de bajes met biljarten en porno enzo. Rita, doe er wat aan! Laat die jongens vrij en de roode kaart van Snijder is ook niet teregt! Ger uit Mokum.

sjaakdeslinksesul | 28-11-06 | 09:28

Vandaag Sony Bravia zo te zien

Kniftig | 28-11-06 | 09:27

mag het rode kruis met ze praten?

ganzo | 28-11-06 | 09:27

Wie is ook weer de hoofdsponsor van geen stijl??

biky | 28-11-06 | 09:25

Enorme verspilling van inkt *kuch*

redheat | 28-11-06 | 09:25

@ongelovige atheist

Criminelen zullen altijd blijven bestaan, persvrijheid (blijkbaar) niet

Pierke Smulders | 28-11-06 | 09:25

Ondervragen met een huis tuin en kamer lamp, emmer spawater en enge geluiden (lach van Wouter Bos bijv.) dat schijnt te werken..

Break the moment of silence !!

gemiddelde_reaguurde | 28-11-06 | 09:25

@ranqneuzeKleinburger 28-11-06 @ 09:17
Noem jij het vastzetten van mensen die zelf geen gevaar vormen en niet dreigen te ontsnappen/verdwijnen moreel verantwoord? Ikke niet.

dlseth | 28-11-06 | 09:24

De Russische geheime dienst is toch een stuk doeltreffender in het dichten van lekken...

Patrick Bateman | 28-11-06 | 09:24

Lezing Job Cohen in 2004 (selectie):

“zonder persvrijheid geen democratische rechtsorde”.

Democratie is de staatsvorm waarbij de regeerders “van het volk” zijn, en “voor het volk” en “namens het volk” regeren. In een democratie is een continue wisselwerking van gedachten, wensen, opinies tussen burgers, en tussen burgers en overheid een conditio sine qua non.
De vrijheid van gedachte, de vrijheid van meningsuiting, de vrijheid om gedachten te uiten en uit te wisselen, de vrijheid om informatie te vergaren, de vrijheid om informatie te verspreiden, vrijheden die neergelegd zijn in wetten en internationale verdragen, al die vrijheden spelen primair in de verhouding tussen de overheid en de burgers van een land. Zonder deze vrijheden is een democratische rechtsorde niet mogelijk.
Omdat een uitwisseling van alle ideeën, meningen en feiten tussen alle individuele burgers en de overheid in de praktijk onmogelijk is, zijn in democratische stelsels instrumenten ontwikkeld om dit geheel te kanaliseren: denk aan politieke partijen die de volkswil willen vertolken, denk aan de pers die enerzijds de vele meningen van al die verschillende burgers articuleert en anderzijds kritisch het doen en nalaten van de overheid (en andere maatschappelijke instituties) volgt en daarover de burgers informeert.
In de mate dat de pers zich beter van deze intermediaire rol tussen burgers onderling en tussen overheid en burgers kwijt, leidt dat tot een versterking van de democratie. Als de pers haar intermediaire rol niet goed vervult, gaat dat ten koste van de democratie.
Om die fundamentele rol te kunnen spelen is het essentieel dat ook voor de pers de eerder genoemde vrijheden gelden. Als die vrijheden, die onder de persvrijheid vallen, ontbreken of in onvoldoende mate aanwezig zijn, dan kan er weliswaar een pers zijn die spreekt en schrijft over van alles en nog wat, maar dan is de democratische rechtsorde in het geding. Kortom, voor een goed functionerende democratie is persvrijheid een vereiste.
En: zonder nieuws in vrijheid vergaard en verspreid, geen democratie.

Volledig artikel : www.villamedia.nl/n/nvJ/nieuws/2004mei...

ojazekerWel | 28-11-06 | 09:23

Dear mr Putin,

We could use some of your advise!

Sincerly yours,

J.P. Balkenende

Kniftig | 28-11-06 | 09:23

@Pierke Smulders
"Als de overheid journalisten kan dwingen hun bronnen vrij te geven, praat er natuurlijk nooit meer iemand met de pers. Daar wordt het land niet beter van."
.
In dit geval misschien wel, worden er eens criminelen echt veroordeeld.

Ongelovige atheïst | 28-11-06 | 09:22

Geen commentaar

Armageddon | 28-11-06 | 09:21

de politiestaat verhult z'n falen en incompetentie met gevangenissen en kuilen met gebluste kalk. gewoon eens een gezellige revolutie en op tijd voor de spruiten thuis. ik hoop dat ze in die cellen ook playstations hebben.

SloopKogel (wie zijn | 28-11-06 | 09:21

Journalisten vastzetten omwille van informatie. Hoe diep down the drain kunnen we nog zakken.

Rest In Privacy | 28-11-06 | 09:20

Als de overheid journalisten kan dwingen hun bronnen vrij te geven, praat er natuurlijk nooit meer iemand met de pers. Daar wordt het land niet beter van.

Pierke Smulders | 28-11-06 | 09:20

Gevalletje van pek en veren.
Ik denk trouwens dat de televaag eigenlijk in het geheel niet rouwig is om dit voorval. Alles voor de oplage....
De sensatiekrant van nederland.

kneuterzak | 28-11-06 | 09:19

zwijgen is toestemmen

doe eens martelen

uchman | 28-11-06 | 09:18

@Korreltje Zout
We zitten hier toch al op de weplok van telezaag?

bFunk | 28-11-06 | 09:17

dlseth 28-11-06 @ 09:13
het is ook moreel verantwoord om ze vast te houden. toch... TOCH..?!

ranqneuzeKleinburger | 28-11-06 | 09:17

@ kapotte_stofzuiger: de GS redactie zat ivm het 2006 zuigt boekje toch al ondergedoken.
.
@ Redactie: en dat is maar goed ook want als ik er achter kom waar jullie zitten, wil ik mijn 15 euro terug !!!

Al-Capsones | 28-11-06 | 09:17

Daarom heb ik de Televaag niet gekocht vandaag.. Wil niet doorgaan voor negert.. Dacht dat ze daud waren.. Zijn het nog niet.. Komt nog wel.. Sommige mensen wilen niet bekend worden.. b.v. lekkende overheidscriminelen..

Cook From Hell | 28-11-06 | 09:16

Ik denk dat ik ook mijn mond zou houden over bronnen uit het crominele milieu. Je wilt immers niet eindigen in de gracht met twee betonnen sloffen aan he. Ofwel in de cel is dan het meest levensvastbare alternatief.
Ik zou zeggen: kijk naar de mensch en niet naar de krant in dit geval.

ojazekerWel | 28-11-06 | 09:15

Wiens brood men eet, diens woord men (s)preekt he, jongens!

SausMaster | 28-11-06 | 09:14

De paniek neemt toe; als die Televaag collegae al in gijzeling worden genomen voor een AIVD rapportje, wat staat de GS redactie dan wel niet te wachten.

kapotte_stofzuiger | 28-11-06 | 09:14

@ Chileen

Gewoon met de handjes van af blijven. Televaag lezen is en blijft een keuze, ook al is het "the hand that feeds".

haasje over | 28-11-06 | 09:13

Geef ze TBS, dan lopen ze dit weekend al weer op straat !

Al-Capsones | 28-11-06 | 09:13

Persvrijheid en bronbescherming is een mooi goed in een democratie. Maar als we die democratie nog een tijdje willen vasthouden dan staan dit soort gijzelingsmaatregelen in geen verhouding tot de security breaches van platte ambtenaren. Laat je de journalisten ongemoeid dan vestig je een markt voor dit soort praktijken. Elke ammbtenaar die z'n astra zat is en de blits wil maken met en lexus waarmee hij rondjes kan rijen met die lekkere breezah van de buren, belt vervolgens even met de televaag.

Suske | 28-11-06 | 09:13

Die linker is Wouter Bos toch?

John McClane | 28-11-06 | 09:13

Volledig mee eens dat ze gegijzeld worden. Beetje info van de AIVD lopen lekken... terroristjes!

ik ben er even niet | 28-11-06 | 09:13

@boomstam1997 28-11-06 @ 09:10
Recht tot zwijgen. Is misschien niet helemaal moreel verantwoord om het geheim te houden maar legaal wel verantwoord.

dlseth | 28-11-06 | 09:13

Ik vraag me af wat er in '40 - '45 in de Telegraaf stond over vrijheid...

N=1 | 28-11-06 | 09:12

Nee hoor, eerst een videootje zien waarin ze voorgekauwde teksten moeten voorlezen en dan onthoofden als de Televaag niet over de brug komt. Zal ze leren die kudthoernalisten en Bob Smalhout is de volgende.

sjaakdeslinksesul | 28-11-06 | 09:12

Waarom begint de Telegraaf geen weplok? Dan kunnen ze alles plaatsen wat ze willen. Geen rechter die ze ooit ter verantwoording zal roepen.

Korreltje Zout | 28-11-06 | 09:12

Als ze als tegenprestatie de televraag zouden opheffen, viel het wellicht nog te overwegen. Vooralsnog is het een win-win situatie voor justitie en de rest van 0031.

DiagnosisTyphus | 28-11-06 | 09:11

Als ze in een Friesche cel mogen, hebben ze het zo slecht nog niet.

doodvanbierlala | 28-11-06 | 09:11

De inkt van de Telegraaf geeft altijd al vreselijk af! Nu dit weer...

MorkieMork | 28-11-06 | 09:11

Beetje raar als je niet wilt vertellen wat je bronen zijn. De jongmensen die namelijk gelekt hebben moeten berecht worden en niet verdedigd

boomstam1997 | 28-11-06 | 09:10

Soweej, wat een criminele tronie's ,groot gelijk dat ze die vast zetten,hebben ze nog geluk dat ze niet in Iran zitten.

Salvatore Riina | 28-11-06 | 09:10

Balkellende's polizei staat. I'm perplexed.

stevie wonder | 28-11-06 | 09:09

@pwman 28-11-06 @ 09:05

Mee eens, ze zien er redelijk crimineel uit. Beetje van die Lombroso types. Had ik als RC ook vastgenomen, puut op uiterlijk, lekker met Bubba in een cel.

Kingeef1975 | 28-11-06 | 09:09

*kuch* vrijheid van de pers*kuch*
niet dus....

MDE | 28-11-06 | 09:09

Waar zijn de balkjes?

redheat | 28-11-06 | 09:08

Wie gaat ze missen? De krant - dat is zó 19e eeuw.

Ongeletterde Boer | 28-11-06 | 09:08

Als ze in een Nederlandse cel zitten dan hebben ze het nog niet zo slecht.

Traag | 28-11-06 | 09:08

Komkommernieuws... (gaap...)

faq | 28-11-06 | 09:08

Hadden ze zwarte inkt over?

Kingeef1975 | 28-11-06 | 09:07

eigen volk eerst! Allejezus wat zuigt die telegraaf toch.

Meneer | 28-11-06 | 09:06

Kijk nou eens wat een boeventronies, die zou ik ook meteen vast zetten!

pwman | 28-11-06 | 09:05

doe eens namen geven van malafide overheidsdisfunctionarissen!

ranqneuzeKleinburger | 28-11-06 | 09:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland