Video. Steeldief krijgt slaag van stillen
De taskforce "Stillen Steken een Stokje voor Stelen" mocht weer buitenspelen, ditmaal in Apeldoorn. Vier stillen op één vermeende winkeldief, volgens de bron "waarschijnlijk een Somalische jongen van rond de 15/16". En dan zouden we de vijfde en zesde stille - man in zwarte jas, wit shirt, rugzak + vrouw in paarse jas - die de menigte op afstand houden, nog bijna vergeten. De politie zou gewaarschuwd zijn na diefstal uit "o.a. de Aktie sport, Scapino en de Hema." Agent Zwartjas deelt in totaal zeven klappen uit op de rug van de jongen. Stagiair Beigebroek volgt met een indrukwekkende vijf vuisten in de lage zij van de jongen. De natte plek waar de jongen lag suggereert dat hij het niet droog heeft kunnen houden. Heel vreemd. Natuurlijk, de wet moet gehandaafd worden, maar dit heeft alle schijn van excessief politiegeweld. Als dat maar geen aanklacht tegen de Staat wordt door de ouders van de steeldief... Video hier in HD te zien.
UPDATE: Mail! Omstanders melden dat de man tevens een vrouw met een fles drank in het gezicht heeft geslagen, zij staat op de video met een doek tegen haar neus. Dat schijnt misschien een iets ander licht op het geheel.
UPDATE: Ah, de vrouw die de fles drank kopte was een agente. Haar neus was gebroken, enkele hechtingen waren nodig. Dat verklaart wellicht een en ander. Daarbij is de dader 20 jaar, niet 15/16.
nieuws: Apeldoorn - Agente met fles drank in gezicht geslagen: Een Apeldoornse politieagente liep donderdagavo... http://t.co/w9Ac62SF9k
— Politie Apeldoorn (@POL_Apeldoorn) 22 mei 2015
Reaguursels
Inloggenwww.dumpert.nl/mediabase/6657034/a5299...
Hij moet niet zo janken in zijn eigen land had z'n hand er al af gelegen.
Heerlijk dit, rammen op die steeldieven echt geweld ig
... jammerend aan de telefoon als ze zelf eens wat geweld aan den lijve ondervinden.
En wat dat emigreren betreft, hoe eerder hoe liever dan.
Opgeruimd staat netjes.
Roadblock | 23-05-15 | 01:21
-
Als de politie burgers zonder reden schoffeert, worden ze zelf geschoffeerd.
Als de politie burgers zonder reden mishandelt, worden ze zelf mishandelt.
Eigen schuld, dikke bult.
De politie hoort het goede voorbeeld te geven, niet het slechte.
Terecht dat rechters dit eventueel meewegen bij de strafmaat.
wat is een stille?
Zo zie ik het graag. De volgende keer kijkt deze steelneger wel uit. NL moet veiliger. Niet lullen maar poetsen. Punt uit.
In het geval van een geoorloofd en terecht arrest is er zeker geen sprake van excessief geweld. De politie geeft meer dan 3 keer aan dat ze zijn arm willen boeien en proberen die ook te pakken, maar de arrestant werkt niet mee. in dat geval is een aantal stompen om medewerking proberen te verzorgen bij een crimineel volledig terecht.
Hoera voor de stillen.
Eindelijk eens harde aanpak van tuig dat zich tegen politie verzet. Dat het nog mogeiljk is in deze laffe cultuur.
Geen moeite mee.
Als onze Nederlandse zwarte negerin Sylvana Simons dit leest en ziet dan zit ze binnen de korstste keren weer bij DWDD of bij Pauw! Toch?
kippevlees | 22-05-15 | 12:13
Ik vermoed a.s. dinsdag (maandag Pinksteren), want dit is koren op de molen van mevrouw Simons EN DE VARA nou wat willen we nog meer, daar kunnen we DWDD of Pauw wel weer mee vullen.
En die fat-ass (met bontkraagje) maar blijven filmen met haar (waarschijnlijk door ons betaalde)mobiele telefoon.
Na de laatse updates op dit artikel zal toch duidelijk geworden zijn dat er weinig aan de hand was. Grote sterke eikel moet gearresteerd worden wegens stelen en verzet zich, slaat een agente een gebroken neus en wil op geen enkele manier meewerken. Het geweld dat hier gebruikt wordt, lijkt me zelfs wat aan de gematigde kant. Je hebt het zelf in de hand, als je je verzet dan wordt je gedwongen en dat kan dan niet zachtzinnig, maar mee naar het bureau ga je in ieder geval.
Werken doen ze niet en meewerken natuurlijk ook niet , dan moet er even kracht gebruikt worden , en dat is logisch.
-weggejorist-
@Raider Twix | 22-05-15 | 19:54
Vreemd, jouw soort mensen die het over de politie als tuig heeft, hangt als eerste jammerend aan de telefoon als ze zelf eens wat geweld aan den lijve ondervinden.
En wat dat emigreren betreft, hoe eerder hoe liever dan.
Opgeruimd staat netjes.
Ik word zo langzamerhand een beetje misslijk van al die commentaren op het optreden van de politie.
Doen ze niets is het niet goed.
Meppen ze er op, dan zijn de mensen plotseling "zielig" en is het "sadistisch politiegeweld".
Wij hebben met zijn allen het geweldmandaat aan politie en leger gegeven.
Er zijn x-wettelijke mogelijkheden om in beklag te gaan als men vindt onheus behandeld te worden.
Die gasten proberen hun werk te doen.
Werk dat extra bemoeilijkt wordt door halve zachte regelgeving, en leidinggevenden die geen milimeter achter hen staan.
Werk wat dus echt levensgevaarlijk kan zijn.
Als je denkt het beter te kunnen, ga er dan zelf eens voor staan.
Zo niet- Hou op met dat gezever. En vooral met dat gelul van "Als ze dat met mij zouden doen, dat zou ik..." want je weet gewoon totaal niet waar je het over hebt.
Analyse: Hij werkt overduidelijk niet mee (met handboeien om doen) en krijgt ter stimulering een paar effectieve tikken.
.
Goed werk, heren.
@GameOverBro | 22-05-15 | 23:27
Wees maar lekker benieuwd bro..
Tja, krijg je er van, mot ge maar niet stelen he! Zo simpel is het. Ga je dan met flessen naar de wouten gooien tja, dan krijg je klappen van ze. Zo werkt het hier nou eenmaal. Bevalt dat je niet? Dan ga je maar weer lekker de piraat uithangen in Somalié. Je hoeft hier godverdomme helemaal niets te doen als je dat niet blieft! Je hebt met je klauwen van andermans handel af te blijven!!
Btw, @ Waspakplasser, wat zou jij doen dan? Daar ben ik nou wel benieuwd naar geworden.
Eis dertig maanden tegen 'seksagenten' uit Raalte en Haarle
Facebook Twitter Google+
Geplaatst op
21 mei 2015
Laatste update
21 mei, 16:07
Foto's 1 Reacties (2)
ThinkStock / Getty Images
ZWOLLE - Het Openbaar Ministerie heeft donderdag in Zwolle dertig maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf geëist tegen twee politieagenten die een dronken vrouw in hun auto misbruikt zouden hebben.
Bekijk ook...
Welles-nietes in zaak 'seksagenten' uit Raalte en Haarle
Dat gebeurde tijdens carnaval 2012 in Wijhe, toen de twee een dronken vrouw in hun auto weg brachten naar het huis van haar oma. Aan de IJssel bij de loswal in Wijhe had een van de agenten seks met de vrouw. Beide agenten sjoemelden vervolgens met hun nachtrapport om het uitstapje te verhullen. De vrouw deed vervolgens aangifte.
De mannen, de 41-jarige S.L. uit Daarle en de 44-jarige B.D. uit Raalte, zijn eerder al ontslagen door de politie. Het Openbaar Ministerie stelt dat de twee misbruik van hun gezag hebben gemaakt en hun mutatie hebben vervalst om hun gedrag te verdoezelen. Daarmee hebben ze ook het vertrouwen van de maatschappij in de politie geschaad.
De zaak is aangehouden en gaat op 8 juni verder.
@Roadblock | 22-05-15 | 21:23
Misschien wel ja, maar ik had op z'n minst zijn oordopjes van zijn kop getrokken. En aangezien dat zijn collega's op 1 na, hun handen vol hebben aan de plasnegert, had ik zijn reactie graag op een filmpje gezien.
Je komt als dobberneger hier en als dank voor een status ga je de criminaliteit in.
Zinvol geweld.
Gelukkig wil onze overheid nog meer van dit soort aanwinsten ons land binnen halen. Kunnen mij niet hard genoeg worden aangepakt. Iemand moet het doen, want de rechters doen het niet in dit land.
@Wasbakplasser | 22-05-15 | 19:02
Wat had je dan wel gedaan stoere boy? Even later ook met je bek op de grond gelegen met handboeien aan?
-weggejorist-
Vrije dag dus zie nu pas dat Kaas weer online is of had ie al eerder gereaguurd? Verder kuttopic.
Wanneer wordt de man uitgezet?
Je kunt niets anders dan respect hebben voor deze somaliër.
Helemaal uit Somalië komen om hier een vrouw met een fles te meppen getuigt van enorme vasthoudendheid en vastberadenheid.
En een por in de rug na, kort na 1.28, ach ja, de politie, het ene tuig uit de goot pakt het andere tuig uit de goot op.
En tijdens en na deze actie is de grondwettelijke vrijheid van b.v. meningsuiting gewoon opgeschort.
Zoals een bananenrepubliek betaamt.
Tijd om te emigreren.
Aha we moeten het Bed, Bad & Brood wat naar boven aanpassen en luxer maken want het is blijkbaar niet genoeg.
Huilebalk mag blij zijn dat hij hier is opgepakt en niet in zijn thuisland (waar hij hoort).
Zijn agentjes totaal geen fan van als je een collega slaat.
Agenten verdienen een extra pilsje vanavond.
@De Libertariër | 22-05-15 | 16:57
Naar welke wetten oordeelt die rechter? Door wie worden die wetten bepaald? Door wie wordt die rechtbank betaald? (Mensen werken niet gratis, rechters ook niet.) Is het recht ook toegankelijk voor hen die niet willen of kunnen betalen?
@De Libertariër | 22-05-15 | 15:19
En wie betaalt de politie? En betaalt de rechtbanken?
En hebben diegenen die niet wensen te betalen aan de politie en de rechtbanken wel toegang tot de rechtbank en recht op bescherming van die politie? En wat als mensen wel willen betalen aan politiebescherming en rechtbanken maar het niet kunnen betalen? Hebben die toegang tot en recht op?
En waarop baseren die rechters dan hun oordelen? Wie bepaalt het recht binnen die libertarische rechtstaat? Wie maakt die wetten? Alleen diegenen die er vrijwillig voor betalen? Zijn diegenen die er niet vrijwillig voor willen betalen dan uitgesloten of gelden de wetten dan niet voor hun?
Ik heb je dat al eerder gevraagd, maar daar kwam toen ook slechts een ontwijkend (lees: geen) antwoord op.
En wat is de politie anders dan een collectieve ordedienst door de staat geregeld? Waarom zou een private ordedienst betaald door ondernemers anders (of beter, of rechtschapener - volgens welk recht dan?) met vermeende daders omgaan dan politie? Dat stel je namelijk in je eerste tegel. Ik denk dat het tegendeel het geval zal zijn: private ordediensten schieten zo'n negroïde steeldief meteen een stuk lood in z'n sodeflikker. Had van mij in dit geval ook gemogen, maar dat terzijde.
Maakt niet uit mag van mij vanaf nu nierpatiënt zijn.
Waarom moet die gekleurde vent op 1.28 opeens agressief weggesleurd worden?
- Is ie gevraagd te vertrekken?
- Kreeg ie de kans daartoe?
- Mag wijzen in een richting niet meer?
Politie is blijft een corrupte bende.
Als die 'agent' tegen mij had gezegd dat ik moet opzouten plus een duw in mijn rug, dat had hij met mij toch echt een verkeerde gehad.
Waar krijgt hij slaag dan? Heb het filmpje nu een paar keer gezien maar zie niets bijzonders. Aapmans luistert niet, agentje zorgt voor medewerking. Ziet eruit als een arrestatie uit het boekje.
Is dit nieuws? Moet nu medelijden hebben met dat stuk stront?
Dacht het niet!
ze hadden ze kop eraf moeten schoppen troef ....
Ook lekker handig om een agent een fles in het gezicht te gooien. Zeker in Apeldoorn, de politiehoofdstad van Nederland. Waar dagelijks tientalle agenten en marechaussee in burger rondlopen. En dan verbaasd zijn dat je klappen krijgt als je een fles in het gezicht gooit en je Blackhawkdownskills demonstreerd. Zal wel door de qat komen.
Sommigen van die gasten staan op de lijst om uitgezet te worden; bega je een ernstige overtreding of moord (zie Groningen) dan wordt je veroordeeld en kom je in een Tbs-kliniek met "begripvolle" medewerkers.
Na een aantal jaren weer op vrije voeten en dan kun je het land niet meer worden uitgezet.
Zo, nu blijkt na de updates dat het toch even heel anders zat als wat we hier allemaal dachten. Het blijkt geen winkeldiefje te zijn, maar een idioot van 20 jaar die iemand met een fles in het gezicht heeft geslagen, notabene ook nog een vrouw. Kijk, dan vind ik persoonlijk het toegepaste geweld helemaal niet buitenproportioneel!
Maar ik blijf erbij, als het werkelijk een winkeldief had geweest, had ik het toegepaste geweld afgekeurd.
Nb. Jammer dat er bij de updates geen tijd(en) staan vermeld.
Wellicht verstaat die boef geen Nederlands, en volgde daarom de bevelen niet op. Zo'n verplichte inburgeringscursus en de basisbeginselen van onze taal had hij al in zijn thuisland onder de knie moeten hebben. Dus illegaal zijnde, en ook nog steelt en slaat is het allemaal zijn eigen schuld dat hij ruw werd behandeld. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nieuw...
Hoor hem janken dat kreng, hahaha, kosteloos!! :D
Gepast geweld tijdens aanhouding. Niet meewerken is klappen vangen. Prima arrestatie.
Geenstijl neem je het nu op voor steeltuig? Ben blij dat ik niet meer in jullie land leef.
Ze zullen het nooit snappen in Den Haag. Het volk pikt het niet meer !! Opzouten, optiefen en onmiddellijk uitzetten met de hele familie erbij.
Trouwens wanneer je kanslozen met een compleet andere mentaliteit, één van overleven, hierheen haalt, dan sta je ook open voor politie geweld dat gaat hand in hand samen. Net als dat dit samengaat met armoede, waarna we ook hard op weg zijn. Niets te zien hier dus, anderdaags is het schering en inslag.
Een mailtje of smsje naar de agente voor ondersteuning.
Ik hoop dat die smeerlap een flinke straf krijgt en dan het land uitgedonderd wordt.
3 euro per dag met al die welvaart om je heen. Ja daar wordt je niet vrolijk van. Dat hadden we kunnen bedenken voordat we het binnen haalden. Gaat nog groot worden dit.
En elke dag willen we meer!
Meer meer meer, ik kan niet wachten tot nederland in de noordzee zakt..
Wen er maar alvast aan.
Er komen nog veel meer deze kant opgedobberd.
@kicktherabbit | 22-05-15 | 16:16
"Die klappen zijn nergens voor nodig"
Inderdaad, 1 kogel zou genoeg zijn geweest en verreweg de goedkoopste oplossing
Lewis Lewinsky | 22-05-15 | 17:07
Uitzetten is ook aanpakken.
Man man de commentaren hier over te veel geweld van de poltie, zon stuk vreten had van mij ter plaatse geexecuteerd mogen worden. Dan pas geef je voorbeeld aan de wannabe winkeldieven. Gelukkig gaan ze hier aan de andere kant van de plas minder zachtzinnig om met zulke klanten.
My heart bleeds...
@Plassercheese | 22-05-15 | 17:06
Aanpakken is te weinig. Uitzetten dat tuig!
Aanpakken dat TUIG!
kicktherabbit | 22-05-15 | 16:16
Je lult weer eens uit je nek zoals gewoonlijk.
Doorgeleerde lul met vingers.
Kiezen die gasten zelf hun kleding uit? De jaren 80 belden, ze willen hun mode terug.
Het enige wat die criminelen snappen en respecteren is pijn.
Geef ze dat dan ook.Stillen doen het prima.
Handig. Die jongen heeft nu recht op een schadeclaim en een verblijfsvergunning.
@BenBinnen 16:30
.
Inderdaad. Een private rechter zal in dat geval het conflict beslissen. De rechter zal door beide partijen worden gekozen. Beide partijen zullen de rechter moeten accepteren. Uiteraard zullen beide partijen enkel instemmen met het aanstellen van een rechter die bewezen onpartijdig is, kundig recht spreekt en op basis van die smetteloze reputatie vele opdrachten binnen sleept. Beide partijen spreken op voorhand af ieder vonnis van de rechter te accepteren. Uiteraard bepaalt de rechter zelf de prijs voor zijn diensten.
.
Je krijgt met het afschaffen van de rechtsstaat dus geen rechtsonzekerheid terug, maar rechtszekerheid. Een private rechter heeft immers maar 1 belang: zo zuiver mogelijk recht spreken. Zonder dit te doen geen opdrachten. Mooi he? Prestatieprikkels. Kom daar bij een huidige rechter in dienst van de rechtsstaat maar eens om. Die zitten er primair om staatsbelangen te dienen (toetsing van handelingen aan staatswetten) waarbij grote ruimte bestaat om naar gelang van eigen voorkeuren of meningen recht te spreken.
.
Hoe kunt u nu spreken van rechtszekerheid in een situatie waarin een klein groepje mensen voor andere mensen bepaalt wat het recht precies inhoudt en dit af kan dwingen met geweld? Wat voor een andere rechtszekerheid heeft u anders dan bidden dat de houders van staatsmacht u niet ieder recht ontnemen via arbitraire wetten en directieven? Zeg het maar! Als de houders van staatsmacht morgen een wet uutschrijven waarin staat dat vanaf overmorgen 100 procent van uw inkomen naar de staat moet of dat u vanaf overmorgen onderdaan van de EU bent, waar gaat u dan recht halen, goede man?
.
Rechtszekerheid kan alleen bestaan waar iedereen in beginsel exact(!) gelijke plichten en rechten heeft. En aangezien enkel een individu recht kan hebben dient dit recht gebaseerd te zijn op individuele eigendomsrechten als fundamenteel rechtsbeginsel. Libertariers hebben dit gevat in het Non Agressie Principe.
.
Ziet u?
MAD1950 | 22-05-15 | 16:44
Uitzetten is onmenselijk. Deze Somalische jongen woont misschien wel langer dan 18 maanden in NL en is helemaal Nederlander geworden. Hij heeft een inburgeringscursus doorlopen en kan in het Nederlands "snapnie" zeggen, zijn hand ophouden voor een uitkering en een woning, en ons uitschelden voor racisten vanwege Zwarte Piet. Hij is helemaal verankerd in ons landje. Als we hem terugsturen naar Somalië, maakt hij geen kans op een goed bestaan omdat hij het werken is ontleerd en alleen nog met zijn vrienden qat kan kauwen en verder niets.
Het beste wat we kunnen doen is de rest van zijn (aangetrouwde) familie ook naar Nederland halen na deze racistische aanval van de politie zodat hij in een vertrouwde omgeving kan herstellen.
Simpel, verzet tegen politie = klappen.
Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
Inderdaad ja, hij heeft ook nog liggen plassen in het wild. 140,- Boete. Die kann hij zat betalen want de overtocht op dat cruiseschip was vast duurder.
He he eindelijk eens fatsoenlijk politie optreden... minder minder minder steeldieven meer meer meer van dit soort akties!!
Uitzetten is inderdaad de beste oplossing. Maar dat zal wel weer niet mogen, want PvdA.
In plaats van een welgemeend Foei! nu eens een welgemeend Doei!
*uitzetten die ellendeling*
@ben kokhals | 22-05-15 | 16:37
Aha. Thx. Ziejewel!
*criminele buitenlanders uitzetten*
je hebt gelijk ben kokhals ik had moeten zeggen dat die agent geen juiste technieken kent . hij zal vast ook heel emotioneel zijn geweest.
@Lewis Lewinsky | 22-05-15 | 16:17 Want deze gewelddadige criminele buitenlander moet gewoon uitgezet worden."
.
Als 'ie uit verweggistan komt, dan na de schade vergoed te hebben en excuses aan de betrokkenen, meteen terug naar verweggistan. Noorwegen doet dat sinds kort ook ongeveer zo, met een versnelde procedure. Criminaliteit is alvast met zo'n 30% gedaald.
Als die Somaliër niet uitgezet wordt, blijft hij ons land verzieken. Echt. Hij moet eruit. Genoeg is genoeg.
Ik vind die stillen altijd maar eng op festivals. Lachen in je gezicht maar ondertussen naarstig op zoek naar van alles en nog wat om je eruit te zetten.
@kichtherabbit
Die klappen zijn zeker nodig. Voorlopig is deze persoon uitgeschakeld (Hoop ik). Anders stond hij door een D66 rechter gistermiddag al weer op straat.
Hoe Meer klappen deze goser gekregen heeft hoe beter.Waarschijnlijk zit hij voorlopig in zijn door ons jammer genoeg gesponsorde huis (gevangenis of asielcentra of soc woning) terugsturen is de einige garantie dat hij ophoudt. Dus....
@De Libertariër | 22-05-15 | 15:19
Mooi, dan ga ik even mee in die gedachtengang. Over 20 jaar zien we een zelfde filmpje met een aanhouding door een geprivatiseerde politie. De geprivatiseerde politie gebruikt gepast / stevig / buitensporig geweld.
Wie gaat de politie veroordelen? Een eveneens private rechter die in een civiele zaak de politieman en de dief hoort? Wie kiest die rechter? Wie bepaalt de prijs van de rechtszaak? En wat denk je er voor vonnis uitkomt?
Het probleem is dat je staatsgeweld afschaft en er een flink stuk rechtsonzekerheid voor terugkrijgt.
@Jeroe42 | 22-05-15 | 16:16 "Je hoeft iemand echt niet 7 stompen te geven om in de boeien te slaan."
.
Dat kunt u helemaal niet beoordelen. Zeker niet als u niet zelf in precies die situatie bent geweest.
Dobberpinda?
Met gestolen waar een vrouwelijke agente en collega het ziekenhuis in meppen is niet zo'n slimme actie als je aan een arrestatie wil ontkomen. Hij boft nog dat hij met de Nederlandse pliesie te maken heeft, in zijn eigen land was hij compleet afgetuigd door de politie, en daarna gestenigd door de clan van het slachtoffer.
Die klappen zijn wel degelijk nodig. Zulks gajes leert het niet met de soft approach. Al die mensen die roepen van "doe eens normaal" snappen het niet.
@De Libertariër | 22-05-15 | 15:30 "Des te belangrijker om NOOIT het ene groepje mensen autoriteit over andere mensen te geven met een geweldsmonopolie, want dat trekt nu juist het schuim der samenleving aan."
.
Daarin heeft u m.i. helemaal gelijk. Doe "gratis geld" bij dat geweldsmonopolie en het wordt vanzelf een régime van parasitaire sociopaten.
Fluitsmurf | 22-05-15 | 15:58
LOL!
Ik hoop dat deze zaak tot het einde toe in de publiciteit blijft. Want deze gewelddadige criminele buitenlander moet gewoon uitgezet worden. Weg met die ongewenste vreemdeling!
Die klappen zijn nergens voor nodig. Hoe gefrustreerd je ook bent. Met 5 man moet je zo'n knaap die al op de grond ligt wel aankunnen. De volgende keer gaan vrienden of omstanders zich er ook actief mee bemoeien en dan heb je helemaal de poppen aan het dansen. Onprofessioneel, bij een geweldsmonopolie hoort ook verantwoordelijkheid en een zekere mate van professionaliteit. Agenten die hun woede niet kunnen beheersen en wel een geweldsmonopolie hebben zijn een gevaar voor de maatschappij. Hero Brinkman die het lekker vindt om krakers een schedelbasisfractuur te slaan incluis.
Je hoeft iemand echt niet 7 stompen te geven om in de boeien te slaan. dit is puur "Vaderlijk"gedrag zodat de verdachte het niet nog een keer zal doen . eigenlijk is hij hier al schuldig bevonden en veroordeeld .Als het op hete daad is dan vind ik een paar stompen wel oke anders niet .
@eerstneukendanpraten | 22-05-15 | 15:31 "En het allerergste is ook nog dat deze pisvlek zich later gewoon kan voortplanten met een naar oud zweet en rotte vis stinkende pinguïn."
.
En nóg erger, want dat komt er nog bij, is dat alle productieven hier volledig opdraaien voor het onderhoud (bed bad brood zorg school) van & voor al dat gebroed, en daadoor zelf moeten sappelen en inbinden om hun eigen kinderen een goede toekomst te geven.
-weggejorist-
Kreeg links Nederland maar zo een pak rammel. Door hun beleidt is het zoals het nu is. Heeft niets met afkomst van de dief te maken. Geldt ook voor inheemsen.
Gewoon met de handjes van andermans spullen afblijven. Dit valt overigens in het niet bij flip-flop street justice.
Waarom ZEIKEN omstanders altijd zo! Laat die gozer gewoon lekker met zijn jatten van ander mans spullen afblijven! Ik had de stille geholpen! tiefusleiers
@Ben binnen
Feiten:
- op heterdaad betrapt bij winkeldiefstal
- vluchtpoging
- openlijke geweldpleging met letsel tot gevolg
- verzet bij arrestatie
- de dader is voor de wet volwassen
Je vergeet wildplassen...
Foei, ze hadden hem middels een high tea op andere gedachten brengen.
Leuk dat iedereen meteen zijn/haar mening klaar heeft naar aanleiding van een klein stukje film, zonder context. Daar zijn we goed in, in Nederland, een mening hebben over iets waar we geen verstand van hebben.
Hadden ze niet heel hard een kogel naar 'm toe kunnen gooien? Stelen, dan ook nog iemand bijkans voor 't leven verminken en daarna klagend op de grond liggen. Dan ben je gewoon af. Voor 't leven.
De Geus | 22-05-15 | 15:42
Nee, ze moeten de agent leren iemand aan te houden en zo vast te pakken dat als verdachte zich verzet hij zichzelf verwond. Zou dat niet prachtig zijn?
"Al helemaal hilarisch is dat u zelf juist een voorstander van het recht van de sterkste bent."
@De Libertariër | 22-05-15 | 15:30
Ik ga niet zeggen dat ik weet wat het beste systeem is voor de meeste mensen. Een systeem waarbij er een dictatuur van de meerderheid is, lijkt vooralsnog 'redelijk' te lopen. Maar ik lees wel je reaguursels en wellicht raak ik nog eens van overtuicht dat liberalistisme, de enige goede weg is.
Passend geweld. Hadden er soms vier agenten moeten weglopen omdat zo'n overmacht onsportief is?
Kut Somaliër. Jat alle winkels leeg die je maar denken kan. Ondertussen uitkering erbij voor de hele familie, walhalla in Nederland.
Vervolgens ook nog agente vol in het gezicht stoempen met een fles, liefst had ik gezien dat de agente even naar hem was toegelopen en hem vol in zijn ballen geschopt + gebroken neus.
En die mensen die hier zeuren om politiegeweld. Wees blij dat er nog iemand is die er iets tegen doet. Zelf drukker bezig met filmen en veroordelen, kijk eerst eens naar jezelf.
Even Apeldoorn Bellen!!
>>hier drukken | 22-05-15 | 15:26
Helemaal met je eens!!Sommige reacties zijn om te huilen.Valt me nog mee dat de politie nog niet word beticht van nazi praktijken.
BenBinnen | 22-05-15 | 15:05 "Het kan alleen goedgaan via geleidelijkheid. De overheid langzaam saneren totdat er alleen nog kerntaken door de overheid uitgevoerd worden"
.
Dank voor de uiteenzetting. Helder. Dat zal een lang en taai proces zijn, al is het omdat ook het bestuur en de bureaucratie er alles zal doen om de eigen parasitaire status in stand te houden. Naast een revolt (met een bestuurlijk vacuum) lijkt dan de kortste weg via secessie. Dus als het ware "van onder op".
@Jan Gordelroos / mezelf
Je schrijft/je schreef : 'Dat ongehoorzame gedrag onder allochtonen is hiermee maar weer eens bewezen. Maar het excessieve politiegeweld is nog veel duidelijker geworden. Volgende keer is het weer een autochtoon die verrot wordt geslagen, omdat de strebertjes zich niet macho genoeg voelen als ze met 5 man 1 arrestantje niet onder controle blijken te kunnen krijgen onder het oog van toeschouwers. Men had even een teaser moeten inzetten. Daar zijn ze voor.'
Ik excuseer mezelf tegen de agent(en). Je/jullie had harder moeten rammen. Dat ook de stront dun door zijn broek had gelopen. Geweld tegen agenten/hulpverleners ALTIJD hard aanpakken. PUNT!
PUNT.
"Er is maar 1 verschil met de huidige situatie: Alle instanties vormen geen onderdeel van een organisatie met monopolie op agressief geweld, maar vormen onafhankelijke bedrijven zonder rechtsuitzonderingspositie. Politie, recherche en rechters hebben exact gelijke rechten en plichten als burgers"
Ja hoor. De burger heeft dezelfde rechten, wapens etc etc als de man die hem komt oppakken... Zal wat leuke discussie's opleveren.
Geweldig is dat altijd. Allerhande vormen van anarchisten die profiterend van de compleet georganiseerde maatschappij brallen over hun dromen en hoe blind anderen zijn. Als ze ballen hebben gaan ze compleet zonder overheid ergens in het oerwoud, bos of waar dan ook hun eigen maatschappij beginnen. Duizenden zijn hun voorgegaan en praktiseren dit maar nee dat is niet echt comfortabel, bovendien moeten ze dumpert missen dan.
En het allerergste is ook nog dat deze pisvlek zich later gewoon kan voortplanten met een naar oud zweet en rotte vis stinkende pinguïn.
Head-pend-jervin 15:11
.
Niemand om in te grijpen?? Proest!! Dat bedoel ik. U begrijpt ook geen ene kut van het libertarisme. Als u ook maar 1 pagina over het onderwerp had gelezen dan had u geweten dat ook een libertarische samenleving gewoon politie, leger en rechtsgang kent.
.
Bovendien is het zo dat het libertarisme JUIST is gebaseerd op gelijke rechten om het recht van de sterkste te voorkomen. Daarom zijn genoemde politie, leger en juridische organen gebonden aan exact dezelfde rechten en plichten als burgers.
.
Al helemaal hilarisch is dat u zelf juist een voorstander van het recht van de sterkste bent. U wenst een horige bevolking met een tot de tanden almachtig bewapend groepje mensen erboven (politici) die iedereen berooft, knecht en de wil oplegt. En dan hoopt u maar dat deze lieden u niet te hard zullen pakken....
.
Er zijn inderdaad geen magische systemen. En er zijn nu eenmaal kasverotte mensen. Des te belangrijker om NOOIT het ene groepje mensen autoriteit over andere mensen te geven met een geweldsmonopolie, want dat trekt nu juist het schuim der samenleving aan. Het deel dat kickt op heersen, stelen, liegen en bedriegen.
.
Het is de reden dat Nederland niet bestuurd wordt door de eerlijkste, intelligentste en meest nobele lieden in de samenleving, maar door het grootste parasitaire en totalitaire compleet geschuffelde boeventuig in pakken dat er maar te vinden is...
Gezeik altijd als er weer een filmpje opduijt waarin de politie geweld gebruikt. Wordt lekker zelf agent als je denkt het beter te kunnen. 99% van de zeikerds haalt de keuring niet eens.
Hoeveel filmpjes moeten er nog verschijnen voordat de domme rukkers onthouden dat de politie geweld mag gebruiken. Natuurlijk moet dat geweld in verhouding staan tot hetgeen gebeurd is. Probleem met filmpjes is, en dat mag na 10.000 filmpjes nu ook wel bekend zijn, dat je zo'n 90% van het verhaal mist. Je kan dus geen oordeel vellen of het gebruikte geweld redelijk en gematigd is.
Kortom, stop eens met zeiken over de politie. Beter kunnen is zelf doen.
Wij weten eigenlijk niet echt wat er gebeurd is. Uitgaande van het verhaal had de jongen gewoon rustig moeten blijven- en gezien hij dat dus niet heeft gedaan was de reactie te verwachten en moest ook zo zijn. Ik schrik wel van de commentaren hier... in Duitsland zou ik dergelijke uitspraken verwachten Maar in Nederland .... Ik heb steeds meer het idee dat een antaal nederlanders probeerd het nog beter fout te doen dan de duitsers.... Triest vind ik dat
Prima, toch?
Castor12 | 22-05-15 | 15:15
De invasie van Joop.nl
Fantastisch, en iedereen die niet mee kan mag bedelen of laten we creperen !
@BenBinnen 14:40
.
Wat een gekke vraag. U lijkt in uw hoofd een beeld te hebben waarbij de absentie van een rechtsstaat gelijk staat aan het hebben van geen rechtsorde, oftewel chaos. Daarom lardeert u uw verhaal ook met een extreem voorbeeld als een giga rel, die nota bene ook niet door de rechtsstaat voorkomen kon worden, noch konden alle daders worden opgepakt en berecht.
.
U doet net alsof een libertarische samenleving geen ordehandhavers en rechtsmogelijkheden biedt. De rechtsgang zal in een libertarische samenleving dan ook bijna gelijk zijn als de huidige. Wordt u overvallen dan stapt u naar de Politie. Een rechtbank zal recht spreken. Er zijn gevangenissen om schuldig bevonden lieden op te sluiten. Er is maar 1 verschil met de huidige situatie: Alle instanties vormen geen onderdeel van een organisatie met monopolie op agressief geweld, maar vormen onafhankelijke bedrijven zonder rechtsuitzonderingspositie. Politie, recherche en rechters hebben exact gelijke rechten en plichten als burgers.
.
Dat betekent dat ze zullen moeten presteren om opdrachten te krijgen en houden, waar de huidige politie en rechtsorganen nu leven van van burgers gestolen geld, of ze nu presteren of niet. Een gevolg van de geweldsmonopolie.
.
Haal de ingeprogrammeerde denkreflex tussen uw oren vandaan. Geen overheid betekent niet automatisch geen rechtsorde. Enkel een andere indeling van de rechtsorde. Ook een libertarische samenleving kent gewoon Politie en rechtbanken.
De gelukszoeker | 22-05-15 | 15:13
Ik chargeer nou eenmaal graag en ben heel erg bang voor..
encrypted.google.com/search?q=militar...
Noobster | 22-05-15 | 12:44
Als je nu gewoon de bijlage even leest: www.politie.nl/nieuws/2015/mei/22/02-...
Went u er maar aan. Er is nog een heel leger aan kanslozen onderweg om zich de eigendommen van de hardwerkende middenstanders toe te eigenen.
Berbaar | 22-05-15 | 15:08
Hier nog één. Hoef je het niet meer in te tikken...
memecrunch.com/meme/28J7K/geert-wilder...
Stelen, meisje haar kop helemaal kapot slaan met een fles, je verzetten tegen arrestatie en nog nemen ze het voor deze kansenparel op .
Kopje thee ?
Heb je nou echt niet door dat het jou ook overkomen kan? Daar lig je dan, stel sadisten die je aan het vierendelen zijn en je kan niet eens bij je telefoontje....
Bad Karma | 22-05-15 | 14:38
Enig gevoel voor humor kan je niet ontzegd worden :)
Berbaar | 22-05-15 | 15:08
Goed he? En nee, ik blijf nog even. Niet omdat ik niet weg zou willen maar om jou het leven zuur te maken.
@De Libertariër | 22-05-15 | 14:50
Dat klinkt mij zeer ernstig als libertarisch in de oren. Je begint met een libertarisch systeem waarbij als automatisch gevolg enkelen de kans grijpen zichzelf macht toe te schrijven. Niemand is er om in te grijpen. En het eindigt in het recht van de sterkste. Ik heb nog nooit een systeem echt goed zien werken.
Communisme iedereen is gelijk. Verzand altijd doordat enkele toch vinden dat ze gelijker zijn dan anderen.
Kapitalisme geldt zolang er verdiensten verdeeld moeten worden, zodra er verliezen zijn moeten we ineens saamhorig worden om te delen in verliezen.
Libertarisme is binnen minder dan geen tijd een systeem waarbij groepen rovers het land en de zee doortrekken om op een gemakkelijke manier aan spullen te komen. En het leidt tot wanhoop bij mensen die een beetje trachten een gevoel van veiligheid en gerechtigheid te krijgen. En wenden zich tot extremistische uitwassen van het geloof om maar enigszins een beetje normaal door te kunnen leven.
Er bestaan geen magische systemen, zolang er mensen in voorkomen. Dat maakt ook het libertarisme gedoemd te mislukken.
@De Libertariër:
Verklaring van de politie:
"De politieagente was samen met een collega in burgerkleding aan het surveilleren in de binnenstad van Apeldoorn, tijdens koopavond. Rond 21.00 zagen zij dat een man zich schuldig maakte aan winkeldiefstal; hij nam zonder te betalen een horloge mee uit een warenhuis aan de Hoofdstraat.
Buiten de winkel spraken agenten hem aan en legitimeerden ze zich als politie. De man werd door de politie meteen vastgepakt, maar wist zich los te rukken en wilde er vandoor gaan. De agente stond een paar meter verderop, maar maakte zich ook kenbaar als politie en riep naar de man dat hij moest blijven staan. Hierop haalde de man uit met de glazen drankfles die hij in zijn hand had en sloeg hij de agente vol in het gezicht met de fles. De agente liep hierbij een gebroken neus op en had ook enkele hechtingen nodig, zo bleek toen ze direct naar het ziekenhuis gebracht werd voor behandeling.
De verdachte bleef zich hevig verzetten en moest met geweld door meerdere agenten onder controle worden gebracht. De man is eerst naar het politiebureau gebracht, en later ter controle naar het ziekenhuis gebracht. Het bleek te gaan om een 20-jarige man uit Apeldoorn. Na controle in het ziekenhuis is de man opnieuw ingesloten op het politiebureau."
Feiten:
- op heterdaad betrapt bij winkeldiefstal
- vluchtpoging
- openlijke geweldpleging met letsel tot gevolg
- verzet bij arrestatie
- de dader is voor de wet volwassen
Wil je nog terugkomen op je eerdere statement?
Waarom geven ze agenten nou niet een goed opleiding in een vechtsport. Ik zou agenten heel erg graag getraind zien in Aikido. Niet echt een vechtsport en perfect tegen vervelende tienertjes en flessengooiende klootzakken.
Aikido in notendop: KRAK, dag pols en niemand die het gezien heeft.
@Bad Karma | 22-05-15 | 14:53
Mooi man je kan behalve vuilbekken ook al plaatjes copy > pasten.
Nou nog een mooi land zoeken om naar op te r... err te vertrekken.
Dikke doei!
@ben kokhals | 22-05-15 | 14:56
Het kan alleen goedgaan via geleidelijkheid. De overheid langzaam saneren totdat er alleen nog kerntaken door de overheid uitgevoerd worden (klassiek liberaal dan wel minarchistisch) en vanuit daar kijken of de bevolking toe is aan afschaffing (puur libertarisme). Die laatste stap zal wel nooit gezet worden.
Hiervoor zal een massale bewustwording en mentaliteitsverandering plaats moeten vinden. Onze samenleving is nu doordrenkt van het socialistisch gedachtengoed wat met zich meebrengt dat mensen wel hun rechten opeisen, maar hun plichten verzaken en de magische "ander" verantwoordelijk maken voor het eigen welzijn.
Een directe afschaffing van de staat leidt zeker tot de taferelen in bovenstaande filmpjes doordat er veel te veel mensen zijn die, geheel in de lijn van de praktijk van de afgelopen eeuw, eigendomsrechten en vrijheidsrechten aan de lopende band schenden en laten schenden.
Ik vind het prima dat ze hem hard aanpakken, had iets minder hardhandig gemogen, maar ik vergeef het ze. Wat ik wel asociaal vindt is hoe die agent in het zwarte jack onschuldige burgers aanspreekt: opzouten, wegwezen, etc.
Dat kan ook op een professionelere manier.
BenBinnen | 22-05-15 | 14:51
Zou je mij eens kunnen vertellen waar ik precies heb gezegd dat ik politiegeweld afwijs?
Ik ben van mening of denk, dat 'politiegeweld' voortkomt vanuit het strafrecht en alleen dient ten aanzien van een verdachte. En ja, een verdachte mag zich niet verzetten. Het geweldsmonopolie ligt bij de politie maar een mens (niet een natuurlijk persoon of burger!) mag zich tegen geweld verdedigen.
Ik denk dat 90% van de politieagenten op straat procedures misbruiken. Met name wat betreft de staande houding en de identificatie.
Ik ben van mening dat de politie bij aanhoudingen vaak buitensporig veel geweld toepast. Was vroeger helemaal niet zo. Politie mag wat mij betreft geweld gebruiken als het de situatie past. Wat je tegenwoordig ziet heeft met aanhouden niets te maken maar alles met sadisme.
Die heeft in ieder geval zijn B,B & B een paar dagen veiliggesteld.
@BenBinnen | 22-05-15 | 14:40 "Een libertarische staat kan alleen bestaan als de grote meerderheid dit principe hanteert."
.
Mee eens. Het moet dan de grondslag zijn van de gehele samenleving anders werkt het niet (lijkt mij). Het probleem of de vraag is hoe je daar op uitkomt vanuit de collectivistische (sommigen zeggen vanwege de onderwerping aan de EU zelfs 'neo-fascistische') staat van vandaag. Behalve middels een revolt zou ik het niet weten.
Berbaar | 22-05-15 | 14:40
www.preppersworldusa.com/wp-content/up...
@Bad Karma | 22-05-15 | 14:36
Je hoeft zelf inderdaad geen bewijs aan te dragen voor je eigen veroordeling. Of dat slim is is een tweede. Je (met geweld) verzetten tegen een ambtenaar in functie is strafbaar:
"Hij die zich met geweld of bedreiging met geweld verzet tegen een ambtenaar werkzaam in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening, of tegen personen die hem daarbij krachtens wettelijke verplichting of op zijn verzoek bijstand verlenen, wordt als schuldig aan wederspannigheid gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie."
www.wetboek-online.nl/wet/Sr/180.html
Wat ik vaak mis bij mensen die per definitie ieder politiegeweld afwijzen is wat de oplossing dan is. Laten lopen?
@head-pend-jervin 14:37
.
Zoals ik u al voorspelde; u begrijpt geen kont van de Somalische situatie, noch van het libertarisme.
.
Somalië kent onafhankelijke STATEN als Galdmug en Somaliland. Verder zijn er onafhankelijke regio's en is er in het zuiden gebied dat onder federaal -dus etatistisch- bestuur staat. Diverse regio's zijn eveneens onder Sharia bestuur (etatistisch) gebracht. Klinkt dat u libertarisch in de oren? Ik denk dat u geen antwoord op de vraag kunt geven aangezien u al even weinig kaas heeft gegeten van het libertarisme als van het ultra-etatistische Somalië. ..
.
Man. Man. Man. Lees u toch eens in alvorens u maar wat bralt. Dit is alsof ik u moet uitleggen dat een auto geen motor en u maar vol blijft houden dat een auto wel degelijk een motor is, omdat u niet weet wat een auto eigenlijk is OF een motor, wat dat aangaat.
.
Treurig.
De Libertariër | 22-05-15 | 14:05
Met de verwijzing/vergelijking met maffia ben je me kwijt kerel. Je zult vast een mooier bedacht alternatief hebben waarmee de wereld een betere plaats wordt voor iedereen. Halleluja. Het grappige is dat de bij deze alternatieven er altijd iemand net iets beter van wordt dan de rest. In jouw visie hoor je waarschijnlijk niet bij die 'rest'. Succes met je revolutie!
In Zuid Afrika was ie genecklaced. Hier komt ie er nog genadig vanaf. Heeft dus de goede keus gemaakt, om in noordelijke richting te emigreren.
weer zo'n gelukszoeker die denk dat alles hier gratis is.
dat met die vrouw slaan met een fles, doet me denken aan die vrouw die met een brandblusser dood geslagen is. kansloos tuig, laat ze daar toch in Afrika, je hebt er niets aan behalve ellende.
@De Libertariër | 22-05-15 | 14:25
Een overheid die het alleen maar voor het zeggen heeft in Mogadishu, en niet de rest van het land kun je amper een overheid noemen. Dat is zoiets als zeggen dat Nederland een landelijke overheid heeft als er alleen grip is op de gemeente Amsterdam. Per saldo is het grootste gedeelte van Somalië een libertarisch feestpaleis.
@Verwilder(s)t Niet | 22-05-15 | 14:24 "... stelen en gepakt worden? 10 x winkelwaarde schadevergoeding betalen 1x naar slachtoffer en 9x naar centrale pot voor diegenen die slachtoffer worden van niet gepakte dieven"
.
Dank voor uw bijval! Maar doe dan geen 9x naar centrale pot, want dat is de staat, en je weet hoe dat gaat:) Hoe dan ook, volledige schadevergoeding (inclusief inkomstenderving en dergelijke) aan slachtoffer/nabestaanden zou een vanzelfsprekendheid moeten zijn, prioriteit zelfs.
Excessief geweld, ok... niet goed. Aan de andere kant laat je zo wel zien dat die cultuurverrijkers die hier uitkerinkjes lopen te trekken en verder geen flikker uitvoeren, dat jatten niet getolereerd wordt.
Wat mij betreft een passende straf voor een pikkedief, die anders met een luizenboete en een wijzend vingertje op z'n "fout" gewezen zou worden. Het is afleren of tikkies krijgen.
Bad Karma | 22-05-15 | 14:36
Je beroepen op je zwijgrecht geeft geen vrijstelling tot verzet arrestatie.
Ik ben ook wel eens meegenomen naar het bureau voor niks.
Nooit verzet, geen handboeien, half uur in cel gezeten met een bakkie koffie.
Later excuus gekregen met een 2e bakkie en een stukkie taart.
Om later naar huis gebracht te worden met de zwaalichten aan.
Was een rare ervaring als 16 jarige toen, had nog veel erger geweest als ik me had verzet. ;)
Berbaar | 22-05-15 | 14:19
Waarom gaan mensen als jij niet gewoon dood? Hufters als jij zorgen ervoor dat dit land onleefbaar wordt.
Leer verdomme je rechten en trek je domme rotsmoel maar eens open maar doe dat niet als je van niets weet. Puistenbek
Bad Karma | 22-05-15 | 14:23
Haha dood gaan we allemaal, ik heb het prima naar mijn zin in dit volgens jou "onleefbare" land dus blijf nog even.
Het land zou zoveel mooier worden als de politie vaker tegen dit tuigh optreedt met harde hand.
En nu mag je het schuim van je grofgebekte koppie vegen knul en vort aan je huiswerk!
De Libertariër heeft me er zojuist van weten te overtuigen dat 100% libertarisme een slecht plan is. Er zijn namelijk situaties dat je je recht als individu niet *kunt* halen zonder (beperkte) overheid zolang er mensen zijn die het NAP niet onderschrijven. Een libertarische staat kan alleen bestaan als de grote meerderheid dit principe hanteert.
Kijken we even terug naar de rellen in Londen in 2011:
www.youtube.com/watch?v=Ed0QJJL9sYQ
of de rellen in Parijs in 2014:
www.youtube.com/watch?v=A0ImemLsEqw
Vertel mij eens, De Libertariër, hoe een individuele winkelier zijn zaak rechtmatig kan beschermen en de inbrekers, dieven en brandstichters gaat weren c.q. vervolgen?
De gelukszoeker | 22-05-15 | 14:30
Heb je nou echt niet door dat het jou ook overkomen kan? Daar lig je dan, stel sadisten die je aan het vierendelen zijn en je kan niet eens bij je telefoontje....
Wat ik me ELKE keer weer afvraag, er wordt gefilmd als er "politiegeweld" is.
bij inbrekers, winkelsteeldieven en ontruimingen van kraakpanden.
Elke keer weer gezeik over het 'bruut' optreden van de pliesie ... "flikkers" hoor ik de filmert mompelen.
Zouden ze ook zo stoer filmen als er een paar getintiërs aan het etteren zijn, of aan het inhakken op een voorbijganger ?
Of knijpen ze dan hun billen samen, en vluchten ze als ratjes in de nacht ?
men wil harder optreden tegen misdaad, dan nog gaan ze de boel lopen becommentariëren ...
En film de volgende keer eens wat beter, want dit sloeg helemaal nergens op
Kwalitatief en kwantitatief ... tief een end op !
@De Libertariër | 22-05-15 | 14:25
Een overheid die het alleen maar voor het zeggen heeft in Mogadishu, en niet de rest van het land kun je amper een overheid noemen. Dat is zoiets als zeggen dat Nederland een landelijke overheid heeft als er alleen grip is op de gemeente Amsterdam. Per saldo is het grootste gedeelte van Somalië een libertarisch feestpaleis.
"Hiervoor is medewerking van de verdachte noodzakelijk."
ROFLOL!
Lees nou toch de wet eens man! Als verdachte hoef je niet mee te werken aan een politieonderzoek. Sterker nog, je mag je beroepen op het zwijgrecht.
Als je ergens te gast bent, dan behoor je je als gast te gedragen. Er zijn echter veel van dit soort lieden in Nederland, wiens bezoek is ontaard in een bezoeking. In het laatste geval zou ik zeggen, om met Godfried Bomans te spreken:"met Kerst zo hard slaan, dat ze pas tegen Pasen weer een beetje kunnen rondhobbelen. Vermindert ook de kans op recidive aanmerkelijk.
Te gekke actie politie!!! Hulde. Kut ventje stribbelt tegen dus mag gewoon met geweld tot de orde geroepen worden. Niets mis mee. Sterker nog, zouden ze meer moeten doen. Somalisch? Joh, wie had dat ooit gedacht...
Goed werk van de politie!!Keihard en meedogenloos aanpakken dat schorem.Dat is het enigste wat helpt om dat import tuig te leren dat ze hier niet alles straffeloos kunnen flikken.
Dit is mij nu nog nooit overkomen! Door 5 politieagenten tegen de grond gewerkt worden terwijl ik rustig aan het winkelen..
Maar ja, ik steel ook niet!
Prima politie optreden.. nix mis mee!
De comments die de actie van de politie veroordelen, zijn tenenkrommend.
Je kan dit tuig niet hard genoeg aanpakken.
Misschien leren ze het dan eindelijk eens af, met hun poten aan spullen van anderen zitten.
Dus hulde politie! Op naar de volgende.
@Kaas de Vries
Haha... zo herkenbaar
Ik heb in de psychiatrie gewerkt en daar hadden we een techniek waarmee je in principe met zijn 3-en iemand overmeesterde. Mits goed uitgevoerd werkte dat. Ik snap dat politie gebeuk dan ook vaak niet.
'Opzouten', ik heb dat een keer meegemaakt dat een agent dat tegen me riep terwijl ik ergens kwam aangelopen waar blijkbaar iets aan de hand was. Waarom niet, doorlopen a.u.b.? Als een agent me dat laatste toeroept ben ik eerder geneigd dat te doen, en zonder dat dat dan weer agressie bij mij oproept.
@Bad Karma | 22-05-15 | 14:15
De politie dient aan waarheidsvinding te doen. Hiervoor is medewerking van de verdachte noodzakelijk.
Draaien we het even om: als niemand ooit nog meewerkt en de politie niet mag optreden, zal er dan ooit nog iemand veroordeeld worden voor misdaden? Nee. Dit nodigt lik-op-stuk vergelding uit vanuit de benadeelde (de winkelier in dit geval).
@head-pend-jervin 14:13
.
Dat bedoel ik dus. U begrijpt er geen kont van. Niet alleen heeft Somalië wel degelijk overheden, maar belangrijker nog; libertarisch wil niet per definitie 'geen overheid' betekenen. Libertarisme staat voor vrijheid en dus de KEUZE to be governed or not...
.
U bralt maar wat.
@ben kokhals | 22-05-15 | 13:10
Alleen bedoelde de Libertarier: de agenten moeten schadevergoeding betalen.
Ik ben het dan ook niet daarmee eens (wel met jou trouwens: stelen en gepakt worden? 10 x winkelwaarde schadevergoeding betalen 1x naar slachtoffer en 9x naar centrale pot voor diegenen die slachtoffer worden van niet gepakte dieven)
-weggejorist-
@De Libertariër | 22-05-15 | 13:58 "[In Het Fundamenteel Rechtsbeginsel van Frank van Dun] leest u wat er mis is met het huidige rechtssysteem (geen moreel grondfundament) en ook hoe dit anders kan "
.
Dat is zeker de moeite waard. Maar voor een moreel grondfundament moet er ook samenhang zijn, en een machtsevenwicht. En dat is er niet (meer): "Door het gebrek aan tegenspraak, is het idee van machtsevenwicht eigenlijk verworden tot een gebrek aan evenwicht" (Maurice Adams, hoogleraar democratie en rechtstaat). Dit geldt ook voor het disfunctioneren en de wereldvreemdheid van de rechterlijke macht, van Justitie en van de politiek. Natuurlijk kan het anders, maar hoe bereik je dat?
@anne de graaf8209 | 22-05-15 | 14:14
Laat me even of je zelfstandige bent of voor welk bedrijf je werkt. Dan help ik je even met herverdelen.
Kwurft | 22-05-15 | 14:17
LUTSER!
Bad Karma | 22-05-15 | 14:15
je bent een van de weinigen die veel moeite schijnt te hebben met het optreden van de politie, zeker gezien de context.
Misschien is het beter dat jij ergens anders gaat wonen als het je hier niet bevalt. Zwaai, zwaai!
De Libertariër | 22-05-15 | 13:58
Ik vind u een irritant mannetje met waanbeelden. Zonder de feiten te weten geeft u al meteen uw mening en iedereen die het met u oneens is, is niet intellectueel genoeg. Kruipt u alstublieft weer terug in uw holletje, want ik zal u i.i.g. niet missen.
Oeps... Staopvoorjerecht| 22-05-2015 | 13:39 moet zijn De Libertariër | 22-05-15 | 13:58
Goedzo Politie! Gewoon helemaal ka-pot stompen.
Dat zal ze leren.
"Omstanders melden...."
Dat zegt geen FUCK! Omstanders kunnen wel melden dat er pimpelpaarse aliens met een goud randje zijn geland, dat hoeft nog helemaal niet zo te zijn! Maar het maakt niet uit, sla er maar op los. Kutsmeris! Ga godverdomme in China wonen. Honden.
@De Libertariër | 22-05-15 | 13:58
De politie komt vanmiddag met een verklaring. Blijbaar weet u meer dan zij?
De feiten op een rij: (vermeende) dief, agressief, vrouw geslagen met een fles, verzet bij arrestatie.
Als deze meneer onschuldig is dan is het vermoeden dat hij heeft gestolen zeer eenvoudig op te helderen. Ik ben ook wel eens onterecht aangezien voor een winkeldief. Dat is snel rechtgezet met excuses van de winkeleigenaar.
Ik heb geen enkel medelijden met deze knul. Als hij onterecht zo bejegend is, dan kan hij een klacht indienen en via de rechter zijn gelijk halen.
Russ Meyer | 22-05-15 | 14:07
Oh, mag van mij na 10 minuten ook wel!
Staopvoorjerecht | 22-05-15 | 13:39
Wat de neuq is "ergens verzijld in raken" en doe eens uitleggen wat een "grondfundament" is.
En dan die laatste alinea in je plempsel... Man man man, geloof je dat nou écht ?!. Was je er zelf bij ?
Een vermoeden is in dit geval gelijk aan een redelijke verdenking die het staande houden rechtvaardigd. Verzet bij een arrestatie leidt dan tot dan proportioneel geweld. Dat gebeuk van die diender keur ik overigens af. Maar kom in hemelsnaam niet aan met je jaren '70 geitenwollensokken betoog dat het waarschijnlijk niet om een dief gaat...
schandalig gedrag van die kut agenten
wmb is stelen herverdeling van goederen en rijkdom
vooral als het een beursgenoteerd bedrijf is dat ws met eoa constructie geen/te weinig belasting aftikt
@De Libertariër | 22-05-15 | 14:09
Geen overheid, ieder voor zich. Dat begrijp ik altijd uit uw anti overheids stukjes. Dat is Somalië bij uitstek, de overheid heeft er niets te vertellen en de macht ligt bij de bevolking. Een libertarisch droomland dus.
Zwartman komt uit Afrika om hier te lanterfanten en op z'n tijd een blank vrouwtje met een fles drank tegen het gezicht te meppen. Pech als je door de dienders wordt meegenomen. Ook enige schaamte want plas laten lopen na klappen te hebben gekregen om het tegenstribbelen. Trouwens ook genoeg domme Hollanders - of waren het nieuwerwetse hollanders - die tijdens het meppen luidruchtig protesteerden. Zo ken ik die sukkels weer. En straks gewoon opnieuw de dagelijks wandel hervatten. Na de gratis lunch op het politiebureau.
Als je je niet verzet tegen je arrestatie word je ook niet gemept, simpel. Next!
Head-pend-jervin 13:46
.
Kunt u mij vertellen wat er libertarisch is aan Somalië?
.
Uit uw antwoord zal blijken dat u niet alleen geen kont van libertarisme begrijpt, maar eveneens dat u de Somalische situatie totaal niet kent.
.
U zegt eigenlijk dat een autoband vierkant is. LOL!
*vermeende
Mijn instinct zegt me dat die 'vermeede 'steelert fout zit en die stille naar eer en geweten hebben gehandeld.
"excessief politiegeweld"
Rot op Spartacus. Je steelt en je bent gesnapt.
Dan ga je gewoon naar het bureau zonder te morren.
Als je verzet, tsja dan mogen ze dit doen.
Waar blijft het wetsvoorstel dat als een asielzoeker binnen tien jaar een strafbaar feit pleegt, hij uitgezet wordt naar land van herkomst?
Als je politie een stok geeft om mee te slaan, slaan ze ermee zo hard als ze kunnen en het liefst op onschuldige mensen. Niets fouter dan een mens die op een smeris lijkt maar eigenlijk een mietje is.
@de libertarier
Deze economische vluchteling alias toekomstig pvda stemvee heeft eerst een vrouw met een fles in het gezicht geslagen. is dit niet genoeg? Die kun je niet hard genoeg een pets geven. (Dezelfde regels ook voor inheemsen graag)
@Pieleke 13:40
.
Agenten kunnen op het matje geroepen worden? Ja, door nota bene hun eigen werkgever en als het slachtoffer recht wil halen kan hij ook enkel terecht bij een andere subdivisie van diezelfde werkgever, die nota bene zelf de wetten schrijft. Het is alsof u in elkaar geslagen wordt door 3 maffialeden, waarop de chef van de maffialeden hun handelingen toetst aan regels van de maffia en u enkel verhaal kunt halen bij een maffiarechter...
.
Succes en wellicht begrijpt u nu waarom agenten zeer zelden bestraft worden voor misdaden jegens burgers....
.
Leest u zich eens in op libertarische websites! Er zijn alternatieven voor de maffia!
Gelijk terugtyften naar Puntland svp. Dank!
Kijk dat gebeurd er als de bootjes niet zinken....
Zal hoog tijd worden dat de lange arm even goed zijn tanden laat zien. Ze lijken week geworden te zijn, en daarom lachen de crimi's hen uit. Niemand hier scheit meer peukjes voor de politie. Alsof het ze een links onzichtbaar krachtveld om zich heen hebben die hun voor straffen hoedt.
Tja... in Irak had ie een bazooka-raket tussen zijn voortanden gehad......
Hopelijk deed het pijn.
Ik heb de tranen in mijn ogen!!
Van het lachen.
@Thomas333 | 22-05-15 | 13:48 "Thou shalt not steal"
.
Dat zal voor sommigen een beledigende tekst zijn. Zover zijn "we" al heen. Toen een Rotterdammer na de moord op Van Gogh een muurschildering maakte met "gij zult niet doden", werd dat op last van de burgemeester (VVD'er Opstelten) asap verwijderd.
@BenBinnen 13:03
.
Hoe kunt u nu over het hoofd zien dat in de situatie enkel sprake is van een VERMEENDE dief...
.
Los hiervan: Iedere handeling staat op zichzelf. Het blinde gebeuk van die doldwaze agenten op een minderjarige verdachte dienen dus ook opzichzelf beoordeelt te worden.
.
In mijn visie mag een winkelier zich uiteraard verweren tegen een dief. En om niet in een juridisch niemandsland verzijld te raken heb je dus regels en afspraken nodig. Dat begint met een universele code of conduct. Een moreel grondfundament. Lees eens Het Fundamenteel Rechtsbeginsel van Frank van Dun. Hierin leest u wat er mis is met het huidige rechtssysteem (geen moreel grondfundament) en ook hoe dit anders kan...
.
In mijn optiek hadden de omstanders in deze specifieke situatie de dief dus niet staande mogen houden of neerhalen. Het staat helemaal niet vast dat het een dief is. Er is slechts een vermoeden en gerucht.
Slaan ziet er raar uit. Maar alsnog te weinig info om het te beoordelen.
En steel dan gewoon niet.
Wordt zo'n islamitisch doorgefokte straatrat eindelijk eens goed aangepakt, is het wéér niet goed...
Hou je aan de regels van een beschaafde samenleving, dan krijg je ook niet op je falie en is er geen reden tot janken.
heb al in tijden geen respect meer gezien op de straten want tegenwoordig is het niet meer een stevig goed babbeltje maar een paar volle vuisten en een paar schuppen en als je de verkeerde treft een mes of een pistool
Staopvoorjerecht | 22-05-15 | 13:39
Of een fles drank voor je meisjesharses maar als de politie daar wat aan doet dan begint Dhr. Staopvoorjerecht weer te jeremiëren met KK dit en KK dat.
Disclaimer: het zou kunnen dat ik je tekst verkeerd interpreteer maar dat ligt niet per se aan mij.
@Limburgert! | 22-05-15 | 13:14 "Hij is buitenlander, dat helpt wel, stel nsb-ers hier."
.
Er is niemand hier die beweert dat als hij een binnenlandse eigenheimer zou zijn, hij een bloemetje had moet krijgen. Overigens begrijp ik dat obligate "nsb-ers" niet, dat was immers bovenal een socialistische beweging en geliëerd aan de Duitse variant die het uitstekend kon vinden met Arabieren en Afrikanen.
Ros ze maar in elkaar, niets mis mee, zal ze leren die dieven. In zijn eigen land mag hij van geluk spreken als hij een paar stompen krijgt, daar zou hij eerder gelyncht worden.
Kijk, heb je het al. Weer zo'n importvehikel met nul respect voor de vrouwmens. Ik ga zodadelijk effe op de joop kijken of ze al iets tegen die vrouw hebben kunnen vinden. Oh, 't is er al, ze is wit.... Ja, allemaal rasissssssten... mag je slaan... als je vanwege je koeltoer er niets aan kunt doen natoerlijk... ik zeg graties geld voor deze slachtoffer vaan deze politiegeweldadigheid.... en zwarte Piet moet ook wag...
@Blootkapje 13:02
.
Nederland is niet alleen vanuit een libertarisch perspectief een socialistische heilstaat, maar ook vanuit een neutraal objectief standpunt. Dat dit gemaskeerd wordt onder een laag newspeak met termen als 'sociaal-democratie' laat dat geheel onverlet. Toetst u maar gewoon eens objectief aan alle kenmerken van het socialisme en wellicht dat de schellen u van de ogen vallen.
.
Dat u niet begrijpt wat een geprivatiseerde rechtsorde is -laat staan hoe dit fantastische alternatief voor een rechtsstaat er in de praktijk uit kan zien- blijkt wel uit uw lachwekkende referte naar Alanya, wat ongeveer het equivalent is van Rusland een liberaal paradijs te noemen. Hilarisch!
.
Maar wat staat u voor dan?
Het werd hoog tijd dat ze een keertje orde gingen handhaven in dit land.
Op zich beter dan handen afhakken natuurlijk. Al roepen deze beelden de vraag op of die extra stoempen echt nodig waren. Het leek alsof hij nergens meer heen ging. Aan de andere kant, ik kan op deze video niet zien of hij misschien aan het bijten was of een paar stoempen nodig had om de handen in de juiste positie te krijgen voor handboeien. Ik ga er vanuit de de agenten gewoon naar eer en geweten hebben gehandeld.
Wat een gezeur om een paar klappen, als die gast ten eerste niet steelt (en mensen aanvalt) heeft hij hier ook geen last van en wil die dan toch stelen en hij wordt gepakt moet je gewoon mee werken anders krijg je dit en daar heb je dan zelf om gevraagd.
لاتسرق
دزدی نکن.
Ne ŝtelu.
Non rubare.
Du sollst nicht stehlen.
Thou shalt not steal.
Prima actie van de popo!!
Paar klapjes niks aan de hand en de update maakt het optreden helemaal gelegitimeerd.
Nu doorpakken, in asielprocedure dan direct deze beeindigen en ventje linea recta terug naar Somalie.
Het is zijn goed recht om te vragen of hij hier soms mag blijven maar op stelende, rovende en klaplopende lutsers zitten we niet te wachten dus rot je maar op. Dikke doei!
De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Je plaat blijft hangen knul!
@De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Ik snap jouw kijkwijze als libertariër, Somalië is het libertarische gidsland bij uitstek. En dan voelt het als onrecht om een Somaliër, dus een mede libertariër zo behandelt te zien worden.
Staopvoorjerecht | 22-05-15 | 13:39
Tjongejongejonge zwitsal, "blauwe kk kabouters" is zo 2014 jôh. Trouwens, NL grammatica is ook niet je sterkste ding hè ? Maar goed: "hier in Nijmegen"....'nuff said...
@Staopvoorjerecht | 22-05-15 | 13:39
Leer eens komma's te spellen..
kk komma's ,kk moeders, kk strepen, kk kabouters en kk zwitzals..
Alinea's leer je eauk op kk sgool, tog?
JI-HAAT 12:57
.
Of die jongen iets gejat heeft of niet maakt niets uit. Iedere handeling staat op zichzelf. Als die jongen heeft gestolen dient hij bestraft te worden en een schadevergoeding te betalen, net zials die agenten een schadevergoeding dienen te betalen aan de jongen voor alle psychologische, lijfelijke en materiële schade die ze de verdachte(!) brachten.
Agenten die hun werk doen. HULDE. Dit zal niet voor niets zijn.
Limburgert! | 22-05-15 | 13:14
Oh ja, een Limburger die hier in de panelen de reaguurders effe de maat gaat nemen. "A bloody Limburger, mind you !" /Michael Caine modus
De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
"zonder dat hier ook maar enige repercussies tegenover staan". Onzin, de overheid en dus ook de politie kunnen gewoon op het matje worden geroepen.
En ik ben benieuwd hoe een geprivatiseerde rechtsorde er uit ziet. Is dat een beetje zoals de Amerikaanse huurlingen in Irak die zonder enig mandaat burgers afknallen.
Weetje aller eerst heb je hier in nederland helemaal niks meer aan je eigen mening , want als je tegenwoordig wat flikt op straat of waar dan ook en er staan van die blauwe kk kabouters die jou wel even tegen de grond aan beuken en je ff een paar meppen verkopen omdat je je handen niet achter je rug doet of mee werkt , jongens waar gaat nederland naar toe ? Volgens mijn een beetje wat van dat zogeheten poep murica meegekregen , te hoog in de bol die gasten met een paar streepjes op hun schouder , buitelandse mensen worden hier als stront behandeld door de mensen die de wet hand haven hier in nederland , zou hun moeder een paar ketsen moeten geven als hoe hun dat doen bij hem , echt heb al in tijden geen respect meer gezien op de straten want tegenwoordig is het niet meer een stevig goed babbeltje maar een paar volle vuisten en een paar schuppen en als je de verkeerde treft een mes of een pistool , kun je beter stop zinloos geweld laten kappen met al de moeite die ze doen om een geweldloos land te krijgen. De handhavers horen juist het voorbeeld te geven maar tegenwoordig is het de voorbeeld eerst meppen en dan praten . Stelletje blauwe kk kabouters zelfde als hier in nijmegen met het voorvalletje op de waalkade, ik denk dat hun macht positie een beetje te ver in hun bol gestegen is . Bah
@Blanke Afrikaan 12:55
.
Dat idee heb ik ook wel eens. De wijze waarop buitensporig staatsgeweld jegens burgers wordt toegejuigd doet mij ook wel eens denken dat ik op een site vol Mao, Pot en Stalin adepten zit.
15-16 jaar, als gast in dit land, mooi leren jackie aan van ons geld (of ook gestolen) en dan al zo bezig.
Meteen op het vliegtuig zetten.
Hehe eeeeindelijk. Zit al zo lang te wachten op agenten die zich geen reet aantrekken van links, wegkijkend, anarchistisch Nederland met ernstige schreeuwafwijkingen. Ik ben een groot voorstander van botte bijlen, harde handen en doorveegbezems. Pak allen die zich misdragen maar keihard aan. Thee en aaien helpt niet of moeten we daar nu nog een keer 30 jaar overdoen om dat in te zien ?
Lijkt mij allemaal vrij simpel...
"You go steal white man's property and you get white man's stick, right ?"
@BenBinnen | 22-05-15 | 13:03 "Zolang de overheid het geweldsmonopolie heeft mag de winkelier zich niet verdedigen."
.
Is dat niet absurd? Dat de staat in de weg staat om jezelf en de jouwen en je bezittingen te verdedigen? Maar dat diezelfde ataat niet capabel blijkt (en/of niet van zins is) om jou en de jouwen en je bezittingen effectief te verdedigen of te voorkomen dat jij je moet verdedigen? Wie denkt de staat wel niet dat het is? Dan moet het geweldsmonopolie maar teruggenomen worden uit handen van de staat, of een gedeeld machtsmonopolie worden.
@Limburgert! | 22-05-15 | 13:14
Wat moeten ze dan doen? Lief vragen of hij mee wil gaan en als hij dan niet wil, zeggen: ok dan maar niet.
Ik denk dat dit een vrij nette arrestatie is. M.i. valt het allemaal wel mbt het geweld wat is gebruikt.
Als hij niks had gedaan, was hij ook niet in die positie gekomen.
@Limburgert! | 22-05-15 | 13:14
Wat moeten ze dan doen? Vragen of hi
Uitstekend optreden. Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Ik denk dat de Plasmannetjes uit Nederland alweer euro tekens zien na dit filmpje
On-gelukszoeker
Jammer dat hij, waarschijnlijk, nu alweer op de straat is.
werk je niet mee? dan klappen, kan niet hard genoeg zijn
Update zorgt alleen maar voor verwarring ende polarisatie.
weg ermee!
/snif
Ah, kijk, update.
Goh, dat verbaast me nou.
Bonusplusje naar de vliegende brigade.
Bij deze is meneer de asielzoek-steelneger op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt dat je niet altijd en overal alles gratis krijgt in dit land.
Is een gratis huis en dito uitkering voor de hele familie niet voldoende?
Ondankbaarheid is ons deel.
Gajes moet je hard aanpakken, dus geen enkele moeite mee. Beter als dat softe gedoe!
Gewoon meewerken, dan gebeurt je niets.
@Limburgert! | 22-05-15 | 13:14
Eigenrichting dan maar? Mogen winkeliers zich vanaf nu bewapenen?
Limburgert! | 22-05-15 | 13:14
Nonsens. Een blanke steeldief mag net zo worden aangepakt. U wilt ons weer de racismekaart aansmeren.
@Limburgert! | 22-05-15 | 13:14
De moffen waren de buitenlanders, dombo.
Meewerken = geen klappen krijgen. Niks excessief gedrag.
Benieuwd wat er zoal aan deze arrestatie - niks meer, niks minder - voorafgegaan is.
Verder: eigen schuld, dikke bochel. Moet je maar met je poten van andermans spullen afblijven.
Hmmm... nu lees ik dat deze jochie met een fles in iemands gezicht heeft geslagen. geen kinderachtige dingen. Aanpak had dan misschien anders gekund maar ik begrijp het nu wel! mijn excuses voor mijn vorige comment.
Doen ze in Frankrijk ook zo. Dan leren ze in ieder geval iets! www.youtube.com/watch?v=rQt9VvBVpno
Als je nou gewoon je handen achter je rug doet als hij t vraagt kunt je gewoon blijven staan ook. Ze hadden hem veel harder moeten slaan
Het verwerpelijke stuk steelschorem had er ook voor kunnen kiezen mee te werken, dat scheelt de agenten gekneusde en geschaafde knokkels. Die pijnigen zichzelf ook niet voor hun plezier.
-weggejorist-
@Willianus Wortelus | 22-05-15 | 13:02
.
Aha, dank.
Zonde van die fles drank.
Wen er maar vast aan, als alle bed,brood en badders en overig assortie vinden dat ze niet genoeg krijgen zullen ze ook meer en meer op dergelijke praktijken en erger overgaan.
Ja, de economische vluchteling sloeg eerst een vrouw met een fles in het gezicht. Geen medelijden met deze toekomstige Pvda stemmer.
Zeikstuk: niet stelen is ook een optie, krijg je ook geen klappen, iig niet van die zgn 'stillen'.
Punt één moet je niet lopen roven en stelen en punt twee als hij had meegewerkt, wat hier overduidelijk niet het geval is, hadden er geen vijf man bovenop je gesprongen. Jammer maar helaas voor de knul, van mij hadden ze nog veel harder mogen slaan! Je blijft met je groezelige tengels van andermans spullen af!
Van dader naar slachtoffer, een kleine stap met grote gevolgen, gokje, in land van herkomst was hij zijn handje deze middag al kwijtgeraakt.
Ga je op dievenpad, dan moet je rekening houden met de gevolgen. Heel goede actie van de politie. Moesten ze meer doen.
Prima optreden, mijn complimenten.
@JI-HAAT | 22-05-15 | 12:57 "De Libertariër; Ik ga een heel eind met je mee, totdat je over een schadevergoeding begint!"
.
Maar daar heeft De Libertariër een goed punt. Iemand die een misdaad begaat zou altijd alle schade moeten vergoeden. De schade die de slacthoffers/nabestaanden hebben geleden, -lijden en -gaan lijden, en de kosten van opsporing, berechting tot en met detentie (en uitzetting). Ook als het betekent beslaglegging op alle bezittingen en aanspraken en dan de rest van zijn leven de schuld moet blijven aflossen.
Shock and awe... Niets mis mee, hij mag zijn hand houden.
Spartacus | 22-05-15 | 12:04 |
=
Las net dat deze figuur een vrouw met 'n fles in het gezicht heeft geslagen (staat op de video).
Misschien een extra reden voor het geweld?
Ik word er helemaal stil van.
Ootmarsum, here they come!
Puik werk.
Dus dit is terecht, maar het vervolgen van 29 kerels die een zestienjarige tegen betaling illegaal uit elkaar trekken verpest hun levens? Dan moet het wel heel waardevol zijn wat hij heeft gestolen.
Sorry, geen medelijden met dieven, zakkenrollers, straatrovers ed. Flinke bult=eigen schuld.
Blijf gewoon met je gore poten van andermans spullen af.
De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Volgens mij zit jij op de verkeerde site.
BlankeAfrikaan | 22-05-15 | 12:55
=
Hahaha...
ja op Den Echten Linkschen Gutmenschen-site!
meneer Q | 22-05-15 | 13:00
Denk dat hij hier naar zocht
dailyanarchist.com/
Aangedikte geluidseffecten. Het kan me hoe dan ook weinig schelen.
Daadkracht in nederland..
Een surrealistische gewaarwording, en tevens zeer verfrissend.
@De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Je mening over de staat is genoegzaam bekend, maar je stapt nu wel heel erg makkelijk over een essentieel onderdeel van het libertarisme heen: het non-agressie principe. De dief pleegt een daad van agressie door inbreuk te maken op het eigendomsrecht van de winkelier.
In jouw visie zou de winkelier zich mogen verdedigen tegen deze inbreuk. Zolang de overheid het geweldsmonopolie heeft mag de winkelier zich niet verdedigen. Door eenzijdig de politie haar mandaat te ontnemen en de weerbaarheid van de burger niet tegelijkertijd te vergroten kom je in een juridisch niemandsland.
Ik ben ook benieuwd of in jouw visie omstanders op eigen initiatief de dief mogen stoppen of zelfs neerhalen en vasthouden. Hier komt namelijk geen afgesproken machtsoverdracht bij kijken.
Zelfs als een heel fragiel winkelmeisje je 'aanhoudt' als je iets hebt gestolen mag je feitelijk niet tegenwerken.
Aristotalloss | 22-05-15 | 12:58
=
Als het een liev fragiel winkelmeisje is dan werk ik helemaal mee.
De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Zeker een groen-linkser met een syndroom.
Betaal zijn boetes en neem hem in huis.
.
Waarschijnlijk is dit het enige stukje opvoeding wat hem bij zal blijven.
UPDATE: zwartmans zou volgens een omstander een vrouw met een fles in het gezicht hebben geslagen.
www.vkmag.com/magazine/vermoedelijke_w...
@De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Altijd bizar als mensen vanuit ons land libertarisme promoten. Tov die stroming is Nederland ongeveer een communistische heilstaat. Als ik echt zo'n overtuiging had zat ik toch al lang in een of ander gat in de VS waar ze dit redelijk praktiseren.
En als je daar geen greencard krijgt is er nog een heel mooi land waar je kunt genieten van je "geprivatiseerde rechtsorde" kost je slechts een enkeltje Alanya en een taxirit.
Geprivatiseerde rechtsorde... hilarisch dit. En ik vroeger maar denken dat hippies onrealistisch waren.
Het enige storende aan het filmpje vind ik dat ze de Libertarier niet meteen hebben afgeslagen
Niks mis mee toch??? Ging nog vrij rustig moet ie maar niet stelen en luisteren naar oom agent. In Somalië hadden ze hem als ie geluk had gehad een hand afgehakt. Maar hij had waarschijnlijk zijn arrestatie niet eens overleeft. Dus niet zeuren.
Wanneer je als illegaal ook nog gaat jatten, heb je hier echt niks te zoeken. Op eerste vliegtuig zetten a.u.b. Verder geen voorstander van geweld, maar het is ook niet makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.
Nou nog leren correct filmen.
Mooi gesproken Willianus
Dat is een boete voor wildplassen.
De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Volgens mij zit jij op de verkeerde site.
BlankeAfrikaan | 22-05-15 | 12:55
=
Hahaha...
ja op Den Echten Linkschen Gutmenschen-site!
Feminisme heeft er goed ingehakt in Nederland.
Man man man wat een wijven hierboven in de panelen.
Zelfs als een heel fragiel winkelmeisje je 'aanhoudt' als je iets hebt gestolen mag je feitelijk niet tegenwerken. Als je probeert weg te komen is het haar volste recht om je proberen vast te houden. Als je je dan met geweld loswerkt ben je helemaal verkeerd bezig.
Maar wanneer er vijf stillen bovenop je liggen om je de handboeien aan te doen en je stribbelt dan nog tegen ben je wel heeeeeeeeeeeel dom bezig. En dan moet je niet vreemd opkijken dat er gepast maar stevig geweld tegen je wordt gebruikt.
De politie is er om te handhaven. Niet om 'voorkomend' te zijn.
@i-Wonder | 22-05-15 | 12:14 "Als de dief zelf vecht mag de politie uiteraard geweld toepassen maar hier lijkt een weerloze jongen "
.
Weerloze jongen? Het is een dief, een misdadiger! Dat hij even met "de sterke arme" te maken krijgt is de enige "straf" voor zijn misdaad. Vanaf hier wordt hij via de D66 draaideur weer in de watten gelegd, opdat hij in de waan blijft dat de productieven in de buitenwereld er zijn om geplunderd te worden.
Mooie actie
Moeten ze veel vaker doen.
Gebeurt veel te weinig.
Bij 3 winkels is dus 3 x 181.00 plus bon voor wildplassen en stoep bevuilen.
Volgende keer "stille" een emmertje mee op het op te laten ruimen, alleen honden mogen op de stoep pissen of is dit in Mogadishu cultuur?
Succes bij je volgende jatpartij denk dan nog eens terug aan deze dag en zie jezelf eeuwig terug op de internets.
Ik snap dat hele verzetten niet, alsof hij zich vrij kan worstelen, het is een enorme sukkel, en wordt ook zo behandeld.
De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Ik ga een heel eind met je mee, totdat je over een schadevergoeding begint! Of het moet blijken dat die jonge(man) in werkelijkheid niets had gejat!
Het oppakken van deze illegaal is dus goed verlopen. Nou het uitzetten nog! Anders is alle moeite voor niets geweest.
Dieven pakken is prima en goed dat de politie er tijd aan besteed maar die politie hufter in het zwart moeten ze het korps uitschoppen en een tijdje vastzetten. Die zit waarschijnlijk bij de politie omdat hij dan ongestraft denkt zijn agressies te kunnen botvieren. Ben benieuwd of die jongen zijn inwendige organen het overleefd hebben.
-weggejorist-
Zachte heelmeesters hebben genoeg aangericht (zie criminaliteit), en dus is het de hoogste tijd voor een pittige heropvoeding (zie boven). We pikken het niet meer!
Hoezo de frustraties van je af slaan.
De Libertariër | 22-05-15 | 12:51
Volgens mij zit jij op de verkeerde site.
Mooi gehandeld,ticket retour en Nederland is weer een klein stukje mooier.
@Riv 12:52
.
Welk gedeelte van 'VERMEENDE winkeldief' heeft u niet begrepen?
In Somalië zelf waar hij weggegaan is om hier zijn hand op te houden, en blijkbaar ook zelf mee te graaien, zou hij aan een boom opgeknoopt zijn. Dus niet zo zeuren.
Tja, en de witte boorden criminelen nemen nog maar een glas champagne ..
Ik doel op die hufter Roger Lips die de SNS-bank naar de afgrond heeft weten te brengen waarna de overheid (WIJ) met miljoenen moest bijspringen om te voorkomen dat die bank werkelijk omviel.
Ik wil niet zeggen dat kleine ratjes niet aangepakt moeten worden, maar het toegepaste geweld, oogt op mij buitenproportioneel. De verhoudingen zijn zoek, ik wens iemand zoals Roger Lips zo'n behandeling toe, en dan op dagelijkse basis.
Die natte plek werd veroorzaakt door een pakje "Capri-Sonne" in z'n broekzak.
Die ene stille zie je later z'n vingers aflikken.
In Brazilië hadden ze hem ook nog in de fik gestoken dus wat zeurt GS ..... misschien leert zo'n stuk tuig er iets van... NIET JATTEN... zal nog wel een mossel zijn ook dus in zijn eigen land was het handje er ook nog afgekapt. Hij heeft gewoon veel geluk eigenlijk. En nu dankzij dit gezever nog gratis geld ook.
Schandalig! Werkelijk schandalig! Als ik dit op straat zou zien gebeuren dan had ik die agenten aangevlogen om die jongen te helpen. Dat meen ik serieus!
.
Dit is dus precies waarom een rechtsstaat onwenselijk is en vervangen dient te worden door een geprivatiseerde rechtsorde met individuele eigendomsrechten als grondfundament!
.
Je kunt niet mens 1 (agent) andere rechten en plichten geven dan mens 2 (de burger). Vertegenwoordigers van de staat hebben een geweldsmonopolie afgedwongen en zijn -ook weer getuige dit filmpje- niet bepaald terughoudend in het gebruik hiervan. De burger is totaal vogelvrij verklaard en agenten kunnen ongestraft al hun geweldslusten en frustraties op burgers botvieren, zonder dat hier ook maar enige repercussies tegenover staan.... Sterker nog, zou de burger (een verdachte nota bene!) zich in gelijke mate verzetten dan mag hij jaren de bajes in...
.
Hoe die vmbo'ers van agenten hier tekeer gaan tegen de (minderjarige!) burger is werkelijk ongekend. Die gasten verdienen niets minder dan opsluiting in een gevangenis, een ontslag op staande voet en het betalen van een forse schadevergoeding aan de jongen! Wat een hufters...
.
Het moet anders. De Staat moet haar geweldsmonopolie ontnomen worden en wel onmiddellijk! Gelijke rechten en plichten voor zowel burgers als agenten! Als ik een agent niet mag meppen zonder legitieme reden, dan mag die agent mij ook niet meppen... En de enige legitieme reden om iemand te meppen is wanneer dit defensief van aard is.
.
Delegitimeer de Staat!
Kom d'r maar in, Quincy.
Prima. Jatten doe je maar van je moeder...
pepperspray..
Ik had nog even een busje peperspray in zijn neusgat gespoten
Kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat Zwartjas en Mister Mogadishu al eerder met elkaar van doen hebben gehad...
De politie heeft nog een hoop te leren. Ik vind dat de politie stevig mag optreden. Het probleem is dat ze hier met een kwart van het gebruikte geweld een prima resultaat hadden behaald (dief mee naar bureau) en een betere indruk hadden achtergelaten. Er zijn veel gevallen waarin ze niets doen terwijl dat wel zou moeten.
Het ziet er uit alsof ze stijf van de stress staan. En daarmee bedoel ik niet mee stijf van de adrenaline.
Waarom zijn er 5 mensen nodig om hem op de grond te houden?
Spartacus doet nu boehoe...
Meneer de steeldief verzet zich, dat zie je toch gebeuren? Als je niet meewerkt, dan zorgt de politie simpelweg dat je wel meewerkt. Risico van het vak.
Moet altijd lachen om de opmerkingen van de omstanders, of zoals nu, op het internet.
De oplossing is vrij simpel: Betalen voor de goederen als je langs de kassa loopt, krijg je ook geen gezijk met de hermandad.
In Somalië was zijn hand eraf gehakt, dus niet zo zeiken.
De islam en poëzie worden genoemd als de twee belangrijkste invloeden op de Somalische cultuur. Ook de clanstructuur en de nomadische levensstijl zijn belangrijke invloeden.
2 Somaliërs hier in de buurt hebben een pizza-koerier beroofd;
een paar van dezelfde gasten braken in bij de AH hier.
Is misschien hun "cultuur"?
Maar wat ging er aan vooraf?
Dat staat dan weer niet op beeld.
-weggejorist-
Goed zo! Wie niet horen wil moet maar voelen. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat pappen en nathouden. Dit soort gasten lachen je als agent recht in je bek uit omdat ze precies weten hoe hier de softe rechters etc. rollen. Zijn verdiende loon. En dan nog wat; na uitzitten van eventuele straf per ommegaande post terug naar Somalië, dit soort "kansenparels" hebben we hier al bij de vleet rondlopen. Ik ben er helemaal klaar mee mijn land af te zien glijden richting middeleeuwen.
Waarom maken jullie die stillen niet even onherkenbaar?
Als dit nu vaker gebeurd komt het respect voor blauw ook weer terug,prachtig ga zo verder.Je bent een lage dief ,wordt betrapt meerdere keren zelfs .Het gaat niet altijd goed .Stel je dan niet aan en werk dan ook gewoon mee.Basta.De dief bezeikt zich haha wat een slap ventje.Hopelijk weet hij nu het verschil tussen kopen en stelen.Anders maar terug naar de zandbak.
In landen waar mog samenhang is, waar de beschaving nog niet ingeleverd voor morele corruptie en pathetische nep-tolerantie, waar mannen en vrouwen hun mannetje staan als het erop aankomt, mogen de mensen/slachtoffers een door henzelf gevangen boefje eerst even afrossen, terwijl oom agent fluitend naar zijn handboeien zoekt. Pas wanneer de woede en frustratie een beetje is gebotvierd, of het uit de hand dreigt te lopen, komt hij tussenbeide, arresteert de etterbak en neemt hem mee naar het gevang.
zijn zulke nette mensen Somaliërs terug naar hun verrotte land
Uitzetten, die illegaal!
ag zo leert hij het wel af.
Dan heeft dit steelgekkie nog geluk dat hij slechts een paar stompjes krijgt.
In zijn eigen land hadden waarschijnlijk een paar vingers of hand het permanent moeten ontgelden.
Agent Zwartjas is verliefd geloof ik.
Door de adrenaline is de arrestant in staat meer kracht te gebruiken dan normaal, hierdoor is het moeilijker de handen op de rug te krijgen. Dus als hij tegenstribbelt moet de agent wel extra druk/kracht uitoefenen om de handen op de rug te krijgen. Anders moet hij maar niet stelen en loop je tegen de lamp dan moet je maar mee werken.
Kon wat mij betreft niet hard genoeg zijn!!!!
Die qatkauwer dacht: In een land waar het geld gratis is, zal winkelen ook wel gratis zijn. Gearresteerd wegens logisch multicultureel nadenken, nou moe...
Hij hoeft straks in ieder geval niet meer te kiezen met welke hand die gaat fappen.
Hulde hard aanpakken de dieven, ze kosten de detailhandel handen vol geld, kan niet HARD GENOEG optreden.
En voor alle huilers sodemieter een eind op, hopelijk halen ze je huis een keer leeg kijken hoe je er dan over denkt. Van spullen van een ander blijf je met je POTEN af !!!
das dan ook wel niet jammer als zijn schouder uit de kom gaat. bij mij gaat de schouder niet uit de kom als ik ga winkelen. komt zelden voor. en ik pik ook niet van anderen. jammer joh.
Hij wordt nog niet hard genoeg geslagen.
Geen probleem mee, wie het ook is, ik kan dit alleen maar stimuleren.
Goed werk, aanpakken!
das dan ook wel niet jammer als zijn schouder uit de kom gaat. bij mij gaat de schouder niet uit de kom als ik ga winkelen. komt zelden voor. en ik pik ook niet van anderen. jammer joh.
Als ik bovenstaande reacties lees dan lijkt het wel of sommigen hier een politiestaat willen. Als iemand op de grond ligt en je zit er al met een aantal man bovenop dan is het misselijkmakend om hem een aantal harde klappen toe te dienen. Als je het onvermogen hebt om een knul van pakweg 16 jaar met normale middelen in bedwang te houden, wat doe je dan bij de politie ?
Je mag niet stelen, punt. Maar dit riekt wel naar kindermishandeling... jochie was dan niet bang om te stelen maar wel bang voor al het geweld wat tegen hem gebruikt is. Zo snel te zien heeft hij niet geprobeerd deze agenten te slaan. Ok, ik zou me ook ergeren als je alle shit over je heen krijgt voor dat schamele belediging wat je maandelijks op je bankrekening gestort krijgt. Maar de stille mogen gewoon op video, dat kan je niet weten wanneer je dit filmt en volgens de wetboek mag dat ook. Stumpers hebben er zelf teveel poeha van gemaakt, amateurs.
Paus = Pauw sry
En dan toch nog van die laffe angstige (dus typisch Westerse/Nederlandse/Europeese/Dhimmische) wijven die dan schreeuwen als een paar, toch vrij onschuldige, klappen worden uitgedeeld.
Niet extreem hard, of met de schoen op het hoofd zoals onze lieve getintiërs vaak plegen te doen.
Maar toch krijsen 'doe normaal!!'.
Zucht...
Extreem ingebakken pacifisme, het is een ziekte waardoor we uiteindelijk zullen vergaan hier in het Westen.
Dat ongehoorzame gedrag onder allochtonen is hiermee maar weer eens bewezen. Maar het excessieve politiegeweld is nog veel duidelijker geworden. Volgende keer is het weer een autochtoon die verrot wordt geslagen, omdat de strebertjes zich niet macho genoeg voelen als ze met 5 man 1 arrestantje niet onder controle blijken te kunnen krijgen onder het oog van toeschouwers. Men had even een teaser moeten inzetten. Daar zijn ze voor.
Macht voor mensen die er niet mee kunnen omgaan is altijd een probleem.
kippevlees | 22-05-15 | 12:13
Paus is de draaideur-banenmachine van de NPO. Alleen beginnen die rotkoppen me te vervelen.
Niet zo handig om deze agenten in burger zo uitgebreid in beeld te brengen.
Wordt er eindelijk een keer aktie ondernomen krijgen we weer dit negatieve commentaar.
U weet niet wat er vooraf afgespeeld heeft. Dit soort kansloze figuren (de dief dus) spugen en bijten als ...... Het lijkt mij toch niets om je te laten infecteren voor een minimumloon. Dan maar deze manier om hem in te rekenen. Overigens als hij zich zou gedragen als een voorbeeldig ingeburgerd persoon was hem dit niet overkomen.
Hij heeft het dus aan zichzelf te danken. Blijf met je handen van andermans eigendommen af!!!
Eindelijk een keer hulde aan de politie.
Keurig politiewerk. A+
Hopelijk zijn de de boete voor het wildplassen niet vergeten.
wat een gezeik telkens over "excessief geweld". eerst jàren zeiken dat de politie niet hard genoeg optreedt en nu mekkeren dat ze te gewelddadig zijn.
Als je wordt aangehouden, door een mannetje of 3-6 kan je twee dingen doen, meewerken, proberen te ontsnappen of tegenwerken en schoppen en slaan. Kies je voor de laatste twee, prima aanvaard de consequenties dan ook.
Net als die pepperspray pannekoek uit Nijmegen, sorry maar ik heb nog nooit 3 agenten op mijn nek gehad omdat ik pannenkoek riep nadat ik staande ben gehouden.
Hoe moet zo'n joch anders leren dat-ie het niet meer mag doen?
Van het rechtssysteem krijgt-ie voorwaardelijk en een aai over zijn bolletje.
Dus als ik het goed begrijp vragen de zwartjes eerst asiel aan, en daarna proberen ze de boel leeg te roven?
Heeft Syl zich daar al over uitgesproken?
Het pietenmeppen begint vroeg dit jaar.
Beetje Braziliaanse taferelen dit... Dief of geen dief, je blijft met je handen van een ander af.
Ook erg slim om in Apeldoorn te gaan stelen. Als er ergens veel politie (in opleiding) rondloopt...
hij lijkt ook niet erg meet te willen werken.. hahaha 'werken'
Gewoon niet verzetten, anders klappies
In Spanje had hij allang het gummi gevoeld, in Somalie was hij dood, gewoon bij arrestatie meewerken en verantwoording afleggen zo simpel.
Als ouders, kreeg mijn zoon nog een dubbel portie van ons.
Als je je blijft verzetten nadat je bent betrapt (no pun intended) dan blijf je klappen krijgen. Dat is vrij normaal toch? Dat het er niet fijn uitziet tja.
Rechterhandje er gewoon afhakken, dan fapt hij in het vervolg maar met links. Eerst alles gratis krijgen waar gewone Nederlanders gewoon voor hebben betaald en dan nog je broodheren gaan bestelen, dan vraag je er toch om?
geen enkel probleem mee. in zijn thuisland wordt zijn hand eraf gehakt. mag hij nog blij zijn, vuile rotdief.
-c
Hopelijk wordt dit filmpje ook in Somalië, Ethiopië en Eritrea ontvangen en bedenken ze zich voordat ze 5000 euro investeren voor een levenslange al-inclusieve vakantie.
Maar dat is meer de wens de vader van de gedachte, in die landen zijn de straffen voor diefstal iets anders, dus wederom een aanzuigende werking, dit filmpje.
Zwartjes of witjes, verzet bij arrestatie mag je gepast geweld toepassen. Meneer weigert handen achter de rug te doen dus even wat gepast geweld. Prima hoor, gewoon doorlopen dus.
-weggejorist-
Weert je waar het ook stil is?
In het politieburo bij mij om de hoek.
Sinds kort tot 17.00 uur gesloten.
En dan om 19.00 uur ook weercdicht.
(Dan zijn de donuts zeker op).
Letterlijk en figuurlijk een schrijnend voorbeeld van de terugtredende overheid.
Het is efficienter zegt men.
Me hoela, het is gewoon goedkoper.
Ondertussen wordt er 's nacht bij de winkels in diezelfde straat om de haverklap ingebroken.
ik vind dit noodzakelijk politie geweld
Hij had vast een pakje wicky in zijn broekzak. Gekregen van zijn mamma omdat hij altijd de hele dag lief buiten speelt... Ehhh steelt.
Risico van het vak.
Schandelijk gedrag van die kneuzen! Hopelijk worden ze geschorst zonder loon.
Waarom tazen we dit soort gasten niet gewoon, dan stribbel je niet meer zo tegen en kan je het in je eentje af.
@j.cohen | 22-05-15 | 12:16
Ik zie niet meewerken als directe aanleiding, vooropgesteld dat we de voorgeschiedenis niet zien en er dus nog meer belastend materiaal voor de steeldief voorhanden kan zijn.
Gewoon niet stelen en als je het toch doet: stilliggen als je geknipt en geschoren wordt. 't Is zo simpel.
Je weet niet wat er aan is vooraf gegaan dus het zegt mij niks die beelden.
Gepast ingegrepen. Van andermans spullen blijf je af, c'est ca!
De agenten van regio oost kennende heeft de jongeman ook nog een lekkere beurt gehad op de achterbank.
Politieagenten zijn tegenwoordig vaak zo teleurgesteld in OM, en in grotere mate Rechtspraak, dat ze soms de neiging hebben een eigen schepje corrigerende strafmaat uit te delen.
Ik stel voor dat we een nationale poll houden over de corrigerende tik door Oom Agent bij arrestaties voor winkeldiefstal en andere in de praktijk volledig straffeloos blijvende. Dat is democratie toch? Nou, jaar maar komen die poll...
Past wat mij betreft binnen de verzameling "gepast geweld".
Niet meewerken na een misdaad? Wie niet wil luisteren moet maar voelen.
sorry hoor niet professioneel gedrag de agenten hier verlagen zich tot het zelfde niveau als de dief hier..rammen zonder aanleiding.
Zie ik dat nou goed? Hebben die wouten over z'n kop gezeken? Hoe komt het daar zo nat?
Bij alle schijn houdt het al op. A) het is onduidelijk wat er hiervoor gebeurde. B) om redenen die wij niet weten zou er (al dan niet) gepast geweld toegepast kunnen zijn. Maar goed, het scoort in de hits, dat dan weer wel.
Hij moet gewoon meewerken, probleem opgelost.
Beter nog, hij had met z'n fikken van anderman's spullen af moeten blijven, dan lag hij daar ook niet op de grond.
Geen medelijden mee met dat tuig.
Sylvana Simons eat your hart out.
Heel goed. Keihard slaan dat tuig en lang vastzetten. Ik betaal 25% te veel voor mijn boodschappen en kleding omdat er zoveel steeltuig ongestraft zijn gang gaat. De economische schade is niet alleen voor winkeliers enorm, deze wordt doorberekend aan de consument. We betalen er allemaal voor. Een kwart teveel om precies te zijn.
Als de dief zelf vecht mag de politie uiteraard geweld toepassen maar hier lijkt een weerloze jongen door 5 agenten stuk geslagen te worden. Het lijkt onnodig geweld en de agenten zouden beter moeten weten.
Voor stillen zijn ze wel luidruchtig.
Het lijkt niet dat hij erg meewerkt. Misschien de 2 minuten ervoor ook gefilmd? Natte plek kan ook leeggeknepen flesje water zijn ipv klein ongelukje.
Als onze Nederlandse zwarte negerin Sylvana Simons dit leest en ziet dan zit ze binnen de korstste keren weer bij DWDD of bij Pauw! Toch?
Als zwartje gewoon niet had gestolen/meegewerkt met zijn arrestatie had dan was er niets aan de hand geweest. Prima optreden van de stillen wat mij betreft
waarover zit spartacus nou te huilen? ik snap het even niet.
een klap op de buik/ribben is pijnlijk, maar onschadelijk. Gepast geweld is ook gewoon toegestaan.
Welkom in de echte wereld, meid.
Blacky
En dan volgende week een klaagartikel omdat deze mensen hard zijn aangepakt/geschorst/ontslagen?
Winkeldief. Ze mogen wel harder slaan van mij.
En die ondernemers maar klagen dat de politie niks tegen winkeldiefstal doet
Wat zitten de omstanders nu te janken ... Normaal lopen roeptoeteren dat ze boeven moeten vangen, is dit ook weer niet goed ...
Prima aangepakt, beter als met een vermanend vingertje zeggen : foei stouterik, niet weer doen hoor.
In het land wat hij heeft in geruild voor luilekkerland was minimaal 1 hand afgehakt.
Kijk zo ziet de overheid het graag met het afnemende (bezuinigingen) blauw op straat. Een proactieve, vechtlustige burger.
Sylvana Simons al gereageerd op dit ernstige discriminerende vergrijp?
Volgens het boekje dit. Mijn boekje, dat wel..
De boete voor diefstal is -maximaal- 180 euro, bij deze Somalische jongen zou dan wss ook rekening worden gehouden met wie hij is, zielig etc.
Ik keur het niet goed wat hier gebeurt, maar iets zegt mij dat hij niet snel weer steelt
wacht ik pak een doos tissues om te huilen over zoveel onrecht. Zoek gelijk een tweede doos op.
Spartacus heeft teveel muntthee gedronken... medelijden met een steeldief is zoooo Jesse Klaver
het codewoord was "I can't breathe" toch?
Is het nou handig die 'stillen' herkenbaar in beeld te brengen?
Een gemotiveerde tegenstribbelaar kan enorm sterk zijn. Daar moet je met vijf man bovenop.
wat een zeikerd
Ik heb hardere stompen gehad van mijn broers nadat ik hun lego in mijn neus propte. Maar het was het waard.
REAGEER OOK