Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Wilders wil Mohammed-cartoons in de TK

Het verschrikkelijke mei-reces zit er weer op voor de geachte afgevaardigden die aldus vandaag volledig vrolijk weer kwamen opdraven voor de vaste dinsdagrituelen in de Nationale Vergaderzaal. PVV-leider Geert Wilders heeft tijdens z'n vakantie een lumineus plan opgevat: hij wil de Mohammed-cartoons die eerder in Garland, USA (waar vlak nadat Wilders vertrokken was boze moslims met geweren kwamen aanzetten) te bewonderen waren, tentoonstellen in de Tweede Kamer. En dan niet op een achterafzaaltje maar, gewoon bam in het midden van de Centrale Hal. Opdat iedereen kan zien hoe enorm wij met z'n allen van onze vrijheid van meningsuiting houden, aldus campagnePVV-leider Wilders. Tot grote consternatie van de kamerleden Öztürk (DENK), MoMo72 (PvdA), APechtold (Dhimmi66) en overige bange poepchinezen. Ook met de prachtig ontzwangerde MiLF Fleur Agema (welkom terug, mevrouw!). Kijken dus!

Reaguursels

Inloggen

Ach, blonde greet wil zoveel.
Laat gaan.

mallekater | 20-05-15 | 14:20

Hmm, zo hoor je 35 jaar lang de term "presidium" niet.... en nu hoor je het ineens overal. Nooit te oud om te leren kennelijk.

rvengelen | 20-05-15 | 14:20

@rukkieduck | 20-05-15 | 10:21
Door anderen al opgemerkt. Het heeft dan ook niets te maken met Provoceren van Wilders.
Miljonair Wilders houdt gewoon van kunst. Het moet wel anti-islam zijn.

h65485665 | 20-05-15 | 12:32

Het tentoonstellen van Mohammed-posters in de TK zou betekenen dat de Kamer een politiek (duidelijk anti-islam) standpunt inneemt. Iedere burger en iedere politicus heeft wel het persoonlijke recht om islam-kritisch te zijn, maar de regering als geheel dient buiten deze discussie gehouden te worden. Ik hoop dat ze niet zo dom zijn om zich voor het karretje van Wilders te laten spannen. Geert kan gewoon op eigen kosten en eigen verantwoordelijkheid een expositieruimte huren. Want op dit moment probeert Wilders gewoon de TK te manipuleren.
Overigens horen ook religieuze boeken niet in de TK of in enig ander overheidsgebouw. Religie en Staat dienen gescheiden te worden en dat te blijven. Als ze niet weten hoe dat moet dan vragen ze het maar aan Kim Jong-un.

Nivelleermarionet | 20-05-15 | 11:32

de moraalridders schreeuwen weer moord en brand Pechtold bv wat een misselijkmakend ventje is dat toch , prenten gewoon ophangen wie het niet leuk vind kijkt maar niet anders kan je straks elke museum ook wel sluiten overal is wel wat op aan te merken .

rukkieduck | 20-05-15 | 10:21

Het verhaal van Wilders is matig consistent. Het klinkt nu namelijk alsof hij naar aanleiding van de aanslag de cartoons in de tweede kamer tentoon wil stellen. Maar hij heeft tijdens zijn toespraak, dus voor de aanslag, de cartoonisten al gevraagd om het genoemde te doen. Dus hij probeerde dat idee er al doorheen te drukken.

Albert K. | 20-05-15 | 09:51

Een religie-vrije overheid wil ik

CrapoTheGreat | 20-05-15 | 02:34

Dafuq, is van Leeuwen niet ingelezen op MoMo z'n bijnaam?

Poxert | 20-05-15 | 01:11

@upgent | 20-05-15 | 00:08

fUCK ALL THE ( typo's)!

upgent | 20-05-15 | 00:09

Allah is de duivel! Ik geloof overigens niet maar even redeneren naar die geloofs gekkies. Ze moorden uit een god. Allah akbar.. horen we ze steeds roepen. Maar Allah of geen enkelen andere God, zegt dat moorden niet goed is en bestrafty moete worden. Deus elke idioot die4 mpoord uit zijn geloof, verdwijnt linea recta de hel in. Hoie hard je ook zijn naam uitroept. Zijn hun nou zo dom of wij zo slim? En als er een GZod zou bestaan, dan zou dat toch al de duivel koeten wezen. Wat een sadist!..... Ooorlogen, martelingen, verkrachtigingen, pedofilie. slavernij, moorden (dit alles door de moslims) en wat de westerse wereld erbij doet! Namelijk belasting ontduiken. Nee..... There no such thing as a devine......(fill in the name). Alleen sukkels die erin geloven. EN HELAAS ZIJN DAT ER HEEEEEEL VEEL!

upgent | 20-05-15 | 00:08

Ik zag de lijfwachten niet bij Wilders ?

Toe Maar | 20-05-15 | 00:00

Mohammed-cartoons zijn zinloos. Als de de islam echt te kakken wilt zetten organiseer je een expositie over de vredelievendheid van de islam. Twee vliegen in 1 klap.

PrinsesStoepje | 19-05-15 | 23:59

BenBinnen | 19-05-15 | 22:04 txt vanaf je linkje:
"De boeken zouden te veel ruimte innemen en worden gedigitaliseerd. Via een e-reader kunnen ze toch geraadpleegd worden indien nodig."
Zou geregeld moeten zijn, maar isn' t.
SGPert had het woord "ere"-plaats niet moeten gebruiken, maar het haatboek moet voor zeker in een ander vertrek aan de ketting.
samsam6280 | 19-05-15 | 22:28 Grutjes, je bedoelt toch niet dat de politiek eigenlijk poppenkast is? Ik wens je heel veel fijne dagen aan het strand toe, zonder smurfenpost.

hallevvezool | 19-05-15 | 22:56

Öztürk is ervan overtuigd dat er intern onderlinge afspraken zijn gemaakt dat dit soort dingen niet kunnen.. huh? Met wie dan?
En dan kakdoos Pechtold die vind dat hij(Wilders)ze overal kan laten zien.. want daar hebben we toch het internet voor?
En oh wee,als zo'n statement gaat zorgen voor ellende of dat iemand ook iets anders wil ophangen.. hakkelde hij om de christenen te manipuleren om hier tegen te zijn.

Bah! wat een vrijheid-verkwansellaars zitten daar toch op dat Binnenhof.

deraderendraaien | 19-05-15 | 22:53

@Hansiepansiekevertje | 19-05-15 | 22:35

Niemand hoeft andermans mening te verkondigen. Dat zou ook raar zijn, denk je niet?

Wat betreft een dialoog tussen mensen die de islam aanhangen en mensen die de islam verafschuwen: het gaat niet werken. Discussiëren met gelovigen die de schrijfsels van anderhalf millennium geleden zonder twijfel voor waar aannemen is vruchteloos. Wat betreft het gestrekte been: vóór Wilders hebben we een Hans Janmaat en Pim Fortuyn gezien. Op hen was de reactie niet anders: generaliserend, fascistisch, racistisch, etcetera, etcetera. Je suggereert dat je het misschien wel met hem eens zou kunnen zijn als hij zijn toon zou matigen, maar dat is een leugen. Als je het op argumenten niet kunt winnen, dan speel je de fatsoenskaart.

BenBinnen | 19-05-15 | 22:43

Weer een Wilders proefbommetje, iedereen in de stress. Foei toch, dit en dat. Kost dat?

kloopindeslootjijook | 19-05-15 | 22:39

@Parel van het Zuiden | 19-05-15 | 22:06

Waar het mij vooral om gaat is dat Geert de vrijheid van meningsuiting vooral gebruikt om zijn eigen mening te verkondigen, maar dat hij niet open staat voor meningen van anderen waar hij niet achter staat.

En ja ik vindt het een belachelijke zaak dat hij beveiligd moet worden omwille van zijn uitspraken.
Maar ik vind ook dat Wilders er alleen maar hard en vaak ongefundeerd ingaat, en de dialoog vermijd door steeds maar hetzelfde te roeptoeteren.

Hansiepansiekevertje | 19-05-15 | 22:35

Mensen zijn Boossssssssssss, wahahahahahahh mensen stop met jullie onzingier reacties hier over islam enz wilders is elke week op vakantie en wat doen jullie, nada ojaaaaa gisteren zag ik op tv oude vrouw van rond de 80 jr Nederlandse vrouw ze kan nergens heen arts zei alle bejaardenhuizen zijn gesloten en wilders zou achter zorg aangaan enz en wat doet hij spelen in 2e kamer mensen word wakker en trouwens ik ga terug emigreren naar Marokko wie wil mee groot huis je hoeft geen huur te betalen en ook geen blauwe envelop te zien elke dag op strand. fijne dag nog :)

samsam6280 | 19-05-15 | 22:28

@DeZitzak | 19-05-15 | 19:35
Fopclub pvv lid, Dion Graus wil een Plenair Debat over. . . . zwanen. Dierenpoes Thieme steunt hem.
Die ontzwangerde pinguin Fleur Agema met haar verschrikkelijke larmoyante rotstem en overdreven toneelstukjes is ook weer terug. Leijten en Karabulut horen ook bij die toneelclub. Niet stil te krijgen.die lui. Dion Graus zou er korte metten mee kunnen maken. Ja, ze zijn weer terug van reces. TIP: Barbara Visser vvd.

h65485665 | 19-05-15 | 22:24

"Niet provocerend bedoelt." "10 keer harder terugslaan. "

je suis bier | 19-05-15 | 22:20

Wilders heeft enorme invloed op de Nederlandse politiek.

Zijn tegenstanders wringen zich in alle bochten om het tegenovergestelde te doen van wat meneer roept. Desperate types als Pechtold zijn dan tot werkelijk alles in staat.

Misschien dat Geert daarom maar eens moet voorstellen de kont van de islam te kussen, misschien dat er dan wat beweging komt in het "debat".

Jan Passant mk2 | 19-05-15 | 22:15

@Hansiepansiekevertje | 19-05-15 | 21:44

Wanneer mensen zich als groep profileren, bijv. tijdens het opeisen van rechten, mag je ze ook als groep aanspreken op gedragsproblematiek binnen eigen gelederen. Vooral als we het over de huidige statistieken hebben. In sommige gemeenten praten we over 60-70% van de jongens tussen 12-18 in aanraking komen. Dat is geen individuenprobleem, dat is een gemeensschapsprobleem. Aangezien die gemeenschappen ervoor kiezen om zich af te zonderen van de grotere samenleving moet je die gemeenschap dus aanwijzen.
.
Kijk. Geert is een beetje een lompe hork. Dat betekent niet automatisch dat hij geen punt heeft. Sommige groepen in onze samenleving vormen een probleem. Een groeiend probleem. Werkloosheid, criminaliteit, schoolverlaten, vijandigheid tegen de samenleving, tot aan extremisme aan toe. Dat probleem moet benoemd worden om opgelost te kunnen worden.
.
Kan fraaier maar gelukkig zegt hij het hardop. Zelf namelijk geen zin in 24s beveiliging. Kids, you know..

Parel van het Zuiden | 19-05-15 | 22:06

Oh oh Geenstijl...foutje...let op er zijn veel Chinezen...waar geen poep aan zit!

carel5014 | 19-05-15 | 22:05

tuurlijk weet een ieder ook wel dat die tekeningen nooit en te nimmer juist daar tentoongesteld gaan worden.. voor je het doorhebt zouden er zomaar wat verwarde mannen langs kunnen komen die een punt willen maken.. qua pr zou zo,n gebeurtenis natuurlijk behoorlijk negatief uitpakken voor de peilcijfertjes..

ko uit groningen | 19-05-15 | 22:01

@Hansiepansiekevertje | 19-05-15 | 21:44

"Dus Wilders mag hele groepen mensen over een kam scheren..."

Dat hangt af van de argumentatie die hij of een ander erbij levert. Wilders heeft diverse malen stevige uitspraken over de islam gedaan. Daar kun je het mee eens zijn of niet; wat telt is bewijs en feiten.

Daarnaast is een religie altijd bekritiseerbaar en een boek al helemaal. Een bevolkingsgroep die zichzelf als één aparte, afgescheiden groep benoemt en manifesteert roept het over zichzelf af en trekt het naar zich toe als deze kritiek op een religie als individuele kritiek beschouwt.

Als je doelt op de uitspraak over Marokkanen: mensen die daarop happen snappen niet dat ze bevestigen dat deze nieuwe Nederlanders dus geen Nederlanders, maar Marokkanen zijn èn blijven. Mensen die zichzelf nog steeds Marokkaan noemen zijn geenszins van plan te integreren, laat staan assimileren.

Voor een gezonde, ontspannen samenleving is het zeer wenselijk alleen mensen aan boord te hebben die hier aarden en onze basisprincipes aanvaarden en uitdragen. De veronderstelde groep doet dat grosso modo niet en is dus volgens velen niet welkom. Een stop op de import van deze groep is dus welkom ten einde ethnisch/culturele conflicten te beperken en voorkomen.

BenBinnen | 19-05-15 | 21:58

@Djengo123 | 19-05-15 | 21:40

Ik stem selectief PVV. Simpelweg omdat ik nooit meer op VVD, D66 stem, en sowieso nooit links of confessioneel zou stemmen. Dus lokaal GR, PVV EP, blanco PS, en PVV TK is de reeks geworden. Massa-immigratie in combinatie met Islam tegengaan (al zou het wat pragmatischer en subtieler kunnen) en EU tegengaan (al zou het... ) vind ik belangrijker dan die gruwelijke (linkse) economische agenda, de appeasement van oudere generaties, het debiele defensiestandpunt, de zorgleugen(onbetaalbaar),.
.
Overigens is stemmen zinloos. Het enige dat het tij nog kan keren is een revolte.
.
Ik troost me altijd met de gedachte dat ik bijdraag aan een enorme stress, ergenis, en werklast voor politiek correcte politici. Soms stel ik mij er zelfs een voor die een hartaanval krijgt van een van Geert's uitspraken. Moet ook regelmatig hartelijk lachen om die uitspraken zelf, meer als comedy dan. "U bent knettergek" in de TK. De spaghetti vloog tegen de laptop toen ik dat voor het eerst zag tijdens het eten. ROFLOL!

Parel van het Zuiden | 19-05-15 | 21:57

Die op 0:22, goeiemogge!

Klaus Herzog | 19-05-15 | 21:48

Ik zou het goed vinden als de winnaar van die cartoonwedstrijd zijn werk dar in die hal mocht hangen. Het is een goede cartoon EN een nadenkertje van formaat.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/05/...
scroll advies

Graaf van Egmont | 19-05-15 | 21:48

@ BenBinnen | 19-05-15 | 20:34

Dus Wilders mag hele groepen mensen over een kam scheren en dat is geen smaad, maar als je Wilders, vanwege de vrijheid van meningsuiting (omdat je toevallig vind dat hij ook strijd tegen één bepaald geloof), afbeeld in een nazi-pakje, dan mag dat dus weer niet. Lastig hoor........

disclaimer:
Nee, ik vind dat Wilders niet met nazi's vergeleken mag worden

Hansiepansiekevertje | 19-05-15 | 21:44

Feit blijft dat als ik een spotprent van Jezus zou krijgen en één van Mohammed en ik er één voor mijn raam moest hangen, ik voor die van Jezus zou kiezen en dat zegt genoeg. Never surrender to terror is een mooi gegeven, maar ik kies toch voor geen gezeik. Wat dat betreft heeft Wilders meer ballen dan ik. Feit dat hij 24/7 beveiligd moet worden hiervoor zegt genoeg. Stem overigens niet op hem omdat hij op zich wel een punt heeft, maar iets te ver doorslaat.

Djengo123 | 19-05-15 | 21:40

Persoonlijk zie ik liever de Koran uit de Kamer verdwijnen. En de Bijbel ook. Zijn overigens in mate van kwaadaardigheid niet gelijk. Dat wint de Koran met afstand.

Parel van het Zuiden | 19-05-15 | 21:39

Hij gaat zijn gang maar en vindt hem eigenlijk nog een punt hebben ook. Helemaal mooi: een tentoonstelling met naast cartoons van Mohammed ook van Jezus, Buddha, etc. Als er dan (gewelddadige, want daar gaat het om) ophef komt uit moslimhoek, is je punt nog beter gemaakt.

Djengo123 | 19-05-15 | 21:37

VanLeeuwen, is het een idee dat je de mevrouw van 0:22 ook even naar een mening vraagt? Onderwerp is niet belangrijk, ik weet namelijk ook niet waar de rest van het filmpje over gaat want hij staat op pauze.

stekkerinjeoor | 19-05-15 | 21:35

Ik kan wel een reden bedenken waarom het wel een machtig idee is om ze juist in de kamer op te hangen. Maar goed laten we dat maar niet doen. Dat in de kamer ophangen om het even wel.

the_hammer | 19-05-15 | 21:26

@loerelau | 19-05-15 | 19:43
En dat zeg je zonder blozen, zonder ooit de koran te hebben gelezen. En met jou nog vele ander domme onwetenden waaronder helaas vele politici.

Rheia | 19-05-15 | 21:21

Er is toch een VVMU kamer van de VVD daar, daar hoef je de TK niet voor te gebruiken.
Dan worden de religieuzen daar en dhimmies niet voor het hoofd gestoten, je moet er toch niet aan denken dat Pechtold geconfronteerd wordt met een baard cartoon?

lanexx | 19-05-15 | 21:09

Wilders gedraagt zich een beetje als het ettertje van de klas, terwijl er momenteel toch echt veel grotere problemen voor de deur staan. Ik zou zeggen, niet lullen maar poetsen.

PG4161 | 19-05-15 | 21:08

Het is een feit dat wij nu zo'n 500.000 moslims in NL hebben wonen
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/...
die de circulaire van ISIS (grotendeels) onderschrijven, waar o.a. in staat:
“Wij verduidelijken Allah´s bestraffing voor mensen door de zonde en diens bestraffing als volgt te noemen:
* De straf voor het beledigen van Allah is de dood.
* De straf voor het beledigen van Allah is de dood, ook al heeft de persoon berouw.
* De straf voor het beledigen van de islam is de dood.
* De straf voor overspel is de steniging van de getrouwde persoon tot de dood en voor de ongetrouwde persoon 100 zweepslagen en een jaar verbanning.
* De straf voor sodomie is het doden van beide mannen die deze zonde begingen.
* De straf voor diefstal is het afhakken van een hand.
* De straf voor het drinken van alcohol is 80 zweepslagen.
* De straf voor het iemand beschuldigen van overspel is 80 zweepslagen.
* De straf voor spionage voor de ongelovigen is de dood.
* De straf voor apostasie is de dood.
* De straf voor banditisme is de kruisiging en de dood als de persoon heeft gedood en geld heeft genomen, als hij iemand dood, wordt hijzelf gedood, als hij geld van mensen steelt zullen zijn rechterhand en linkervoet worden afgehakt en de persoon die zorgt voor paniek onder de mensen zal worden verbannen".

Daarom lijkt het mij goed dat in het hart van onze democratie een duidelijk signaal wordt gegeven wat de VMU inhoud. Het op geweldloze wijze belachelijk maken van de opper-haatbaard is daar een mooi voorbeeld van. Wie dat niet bevalt zal snel uit dit land moeten 'oprotten'.

Guiermo | 19-05-15 | 21:06

Vermoed dat Wilders wat veel aan de waterpijp gezogen heeft...

sjefdelimbo | 19-05-15 | 20:57

Afgelopen jaar zijn er 169 vrouwen vermoord in Turkije vanwege dat ze te zelfstandig waren geworden. Dat is pas echte vrede van de islam en dit land hoort bij Europa volgens Pechtold,wat is deze man toch een ongelovige dwaas en bij zijn volgelingen ontbreekt er wat in hun hersenpan. En waar zijn al die linkse dolle mina's met hun spandoeken, volgens mij lopen ze nu achter de bovenstaande rattenvanger aan.

von Amsberg | 19-05-15 | 20:55

Die snörktürk lispelt alsof ie de nieuwe trainer van feyenoord wil worden.

vaas klaak | 19-05-15 | 20:53

@BenBinnen | 19-05-15 | 20:42
De tijd zal leren of u gelijk krijgt. Zou best kunnen hoor, maar waarschijnlijk moeten er dan eerst vreselijke dingen gebeuren voordat de ogen open gaan..

Lupuslupus | 19-05-15 | 20:52

Prima initiatief, heer Wilders!
Want nu zul je zien hoe schijterig en laf onze volksvertegenwoordigers, op een enkeling na, allemaal zijn. En hypocriet tot op het bot. Jawel: zij zeiden Charlie te zijn, dat middelmatige blaadje met vaak wat onfrisse en slecht getekende plaatjes, maar een paar brave spottekeningen uit Garland zal voor hen een brug te ver blijken. De heer spuugt dergelijke lieden uit: Openbaring 3:16.

Thomas333 | 19-05-15 | 20:51

@Roadblock | 19-05-15 | 20:42
Ik was er ook en vond het geweldig om toch zoveel mensen te zien die wèl de moeite hadden genomen. Maar ja, dat van de vele, vele wegblijvers blijf ik toch wrang vinden.
.
Heb 2x in mijn leven gedemonstreerd: 1x bij de Rechtbank Amsterdam in 2010 en toen op de Koekamp....

Lupuslupus | 19-05-15 | 20:50


Roadblock | 19-05-15 | 20:30

Dat mocht hij willen! Nou ja, Fleur schijnt nogal wat onder de leden te hebben...

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 20:48

Goed bezig onze Geert. Moslims een proces door laten maken waarin ze minder sensitief worden voor Mo afbeeldingen en wat al niet meer, maakt ze alleen maar meer volwassen.

Op een ander front wordt ook aan dit proces gewerkt. In Amerika hadden ze een heel gedoe over bakkerijen die homo stellen moesten bedienen met ‘support gay marriage’ taarten. De christen daar waren er natuurlijk niet zo van gecharmeerd, maar nu gaat men zich afvragen of booslims ook taarten met de afbeelding van Mo moeten maken:

www.pinknews.co.uk/2015/03/18/muslims-...

We gaan het zien mensen, stay tuned.

George van den Bergh | 19-05-15 | 20:48

@K. Loothommel | 19-05-15 | 20:26

Dat had gekund. Bij deze: Co7699 praat poep.

BenBinnen | 19-05-15 | 20:47

@Lupuslupus | 19-05-15 | 20:36
Dat waren dus wel 3000 personen, die zich niets aantrokken van aangekondigde Antifa acties.
3000, en dus niet de politieschatting van rond de 1000.
Het deed mij in ieder geval goed om er te zijn.

Roadblock | 19-05-15 | 20:42

@Lupuslupus | 19-05-15 | 20:36

Ik ben met je eens dat veel Nederlanders slapen en, mijn toevoeging, door marxistische cultuurrelativisten psychologisch gecastreerd zijn. Maar toch. Als ik bekijk hoe ontzettend fanatiek Europeanen in de vorige eeuw elkaar hebben bestreden, dan kan ik me bijna niet anders voorstellen dan dat er ergens een moment komt dat de spreekwoordelijke druppel over de rand van de emmer gaat.

BenBinnen | 19-05-15 | 20:42

@ Skunk57 | 19-05-15 | 20:33
Daar heb ik het helemaal niet over. Ik reageer op jouw stelling dat hij om een statement te maken maar zonder beveiliging door Amsterdam moet gaan lopen. Waarmee je zijn gelijk al minstens voor de helft aantoont. Of bedoel je dat je denkt dat hem níéts zal gebeuren en dat al die beveiliging maar overdreven is?

Lewis | 19-05-15 | 20:41

Goed verhaal van Greet en dat hij duidelijk maakt dat dit absoluut niets met provoceren te maken heeft, maar met Westerse vrijheid... voor wat dat nog waard is, aangezien hij wel graag wiet wil verbieden.

XaleX_2 | 19-05-15 | 20:41

Heel goed idee. Al die mensen die zo pro islam prediken in de kamer en nu te bang zijn voor de reacties (terreur) van niet blije moslims zullen nu door de mand vallen. Pechtold voorop natuurlijk. En van de fundamentalistische moslims zoals Öztürk die vanzelfsprekend tegen vrijheid van meningsuiting zijn, verwachten we niet anders dan dat ze tegen humor zijn.

Rheia | 19-05-15 | 20:40

Het zal aan jou en mij en andere reaguurders zijn om de bal op te pakken. Reken maar niet op onze bestuurders.
BenBinnen | 19-05-15 | 20:25
=====
En àls Wilders dan eens vraagt om naar de Koekamp in den Haag te komen om te protesteren tegen deze regering (zoals 2 jaar geleden), krijgt hij met moeite 3.000 personen op de been, notabene op een zaterdagmiddag.
.
Er reden zelfs bussen van de PVV door het land die de mensen naar den Haag brachten. Vanuit mijn woonplaats in Twente, retour den Haag: 15 euro. Makkelijker en goedkoper kan toch niet.
.
Maar dit volk is gewoon niet(!) vooruit te branden en hoewel ik gewoon PVV blijf stemmen heb ik al lang de moed opgegeven dat het ooit nog goed komt.

Lupuslupus | 19-05-15 | 20:36

@Hansiepansiekevertje | 19-05-15 | 20:28

"Smaad is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waaraan hij of zij zich schuldig zou hebben gemaakt, zonder dat wordt gehandeld uit noodzakelijke verdediging of dat te goeder trouw kon worden aangenomen dat deze feiten waar zijn en dat het algemeen belang vereiste dat de feiten naar buiten werden gebracht. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer."

Tenzij je aannemelijk kunt maken dat Wilders vergelijkbaar is met een nationaal-socialist denk ik dat dat je een proces oplevert. Je mag natuurlijk wel proberen of je ermee wegkomt.

BenBinnen | 19-05-15 | 20:34

@Skunk57 | 19-05-15 | 20:28
Je bedoelt dat je hem graag dood zou zien?
Elke dag dat hij bewaking nodig heeft tegen getroebleerde booslims en rara-antifa figuren is een statement.
Dat laat Texas wel zien.

Roadblock | 19-05-15 | 20:33

@Lewis | 19-05-15 | 20:29

greet is een malloot, het feit dat hij op de onderbuik inspeelt doet daar niets aan af.

Skunk57 | 19-05-15 | 20:33

@loerelau | 19-05-15 | 19:43

Dat is op zich geen sterke actie, mee eens. Maar het alternatief is dat je veel meer dingen laat verbieden al sluimerend. Dus het is nogal raar dat je hierdoor juist niet op Wilders stemt. Maar voor mij part hoef je ook niet rationeel te stemmen hoor, dat mag ook als een emotioneel wijf. Dat is (nog wel) het mooie van dit land.

roze_bril | 19-05-15 | 20:32

-weggejorist-

roze_bril | 19-05-15 | 20:32

Greet, je kan ze toch ook gewoon uitzenden in de zendtijd voor politieke partijen, veel meer heb je toch niet te melden en je krijgt vast meer aandacht dan wanneer je weer een stukje gaat zitten roeien.

Tsjernodebiel | 19-05-15 | 20:31

@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:45
Wist je dat dan niet? Kaas de Vies = Fleur

Roadblock | 19-05-15 | 20:30

@ Skunk57 | 19-05-15 | 20:28
Waar slaat dát nou op? Dat 'die man' bewaking nódig heeft is al statement genoeg, vriend.

Lewis | 19-05-15 | 20:29

Als alles mag onder het mom van vrijheid van meningsuiting, dan mogen er dus ook cartoons van bijv. Wilders in Nazi-uniform. Want als iemand dat vind, dan mag dat gezegd worden.

Hansiepansiekevertje | 19-05-15 | 20:28

Als greet nu echt een statement wil maken gaat hij toch lekker zonder bewaking door Amsterdam waggelen.
Het moet allemaal niet veel worden met die man.

Skunk57 | 19-05-15 | 20:28

@Lewis | 19-05-15 | 19:53

Eens. Neutrale zône, handhaven dus.
En wat schiet dit land nou überhaupt op met zo'n karikaturenexpo?
De kernvraag zou moeten luiden: wanneer bezinnen Geert en Martin zich nou eindelijk eens op een andere koers? Wanneer halen ze mensen binnen die met finesse optreden en ook een ander deel van het conservatieve niet-PVV-electoraat aanspreken?
Uit de EU/Schengen, dát zou PVV-prioriteit nummer 1 moeten zijn. Pas na onze loskoppeling van Het Monster kan een Nederlandse regering weer de beslissingen nemen waar de Brussel-maffia of het Europese Hof nu telkens overheen dendert. Dan pas kan de immigratie worden aangepakt, dan pas kunnen inreizende/terugkerende islamisten aan de herstelde grens worden geweerd of opgepakt. Daar ligt de echte, zinvolle uitdaging.

De Vrijlansier | 19-05-15 | 20:28

Toch jammer, soms kan Wilders wel redelijk zijn! Toch nog steeds... Je richt de partij voor de vrijheid op en je eerste actie is de koran verbieden. Toen wist ik dat ik nooit op hem zou stemmen.
loerelau | 19-05-15 | 19:43
Strijden tegen religies is juist strijden voor vrijheid. Want als iets vrijheidsbeperkend is dan zijn het wel religies. Of denk jij dat homo's, vrouwen, joden en andere andersdenkenden zo vrij zijn onder het juk van de Islam?

freelux | 19-05-15 | 20:28

Oftewel: fuck de islam, fuck Allah, fuck Mohammed en burn de koran, het haatboek der haatboeken.
@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:56
.
Helemaal mee eens.

Frikandel_met_mayo | 19-05-15 | 20:27

@BenBinnen | 19-05-15 | 20:16
Had dat laatste zinnentje ook niet in het Nederlandsch gekund?

K. Loothommel | 19-05-15 | 20:26

wie loopt daar met die getrainde poepwangen in een paars rokje ? Dierenpoes?

Rijole | 19-05-15 | 20:26

@dereactie | 19-05-15 | 20:12

Spreek gerust voor jezelf. Ik wil helemaal niet geleid worden.

Geert gooit moeiteloos keer op keer de knuppel in het hoenderhok en de reacties zijn bijna lachwekkend voorspelbaar. Dit is Geert zijn trucje en hij doet het feilloos. Ik vind het werkelijk hilarisch.

Als je werkelijk denkt dat Geert demonstraties gaat organiseren of gaat posten bij moskeeën dan leef je in een droomwereld. Politici gaan dit niet voor ons oplossen. De politiek subsidieert problemen.

Vanmiddag heb ik nog maar eens een paar documentaires gekeken over de English Defence League en dan met name de voormalige leider Steven Lennon (beter bekend als Tommy Robinson). De EDL is ontstaan in Luton, een klein plaatsje boven Londen, waar extremistische islampredikers voet aan de grond kregen. De verzamelde krachten van vele zeer ontevredenen leidde tot een beweging die zich duidelijk uit en zich inmiddels heeft verspreid over heel Engeland en in het kielzog daarvan vergelijkbare bewegingen in de VS heeft opgeleverd.

Het zal aan jou en mij en andere reaguurders zijn om de bal op te pakken. Reken maar niet op onze bestuurders.

BenBinnen | 19-05-15 | 20:25

Mohammed Ali??

Niek Naam | 19-05-15 | 20:24

Nee, deze was toch weer minder.

dubbert | 19-05-15 | 20:22

@Lewis | 19-05-15 | 19:59
Ik maak iets heel anders op uit Martin Bosma's reactie in het filmpje dan u, namelijk dat Bosma lid is van het 2e kamer presidium (waar ook andere parlementariërs lid van zijn) en dat dit presidium géén handboek heeft voor wat wel en niet kan in het gebouw (!) van de 2e kamer. Heeft dus niets met de PVV an sich te maken.

Lupuslupus | 19-05-15 | 20:21

@Co7699 | 19-05-15 | 20:08

"Mensen krenken met gammele cartoons,die echt niet leuk zijn,want ik kan er niet om lachen en dan roepen dat er vrijheid van meningsuiting is."

Die gaat even door de ontleedmachine.

Mensen krenken ... gekrenkt worden is een keuze. Het is niet de gekrenkte die kan of mag bepalen wat toegestaan is. Gelukkig niet.

... die echt niet leuk zijn, want ik kan er niet om lachen ... Ik vind ze treffend, soms grappig en soms matig. Sinds wanneer ben jij de maat der dingen? Heb jij het monopolie op moraal en fatsoen? Waar wil je heen met een maatschappij waarin JIJ bepaalt wat grappig is?

... en dan roepen dat er vrijheid van meningsuiting is. Vrijheid van meningsuiting is niet voor mietjes. VvM schuurt, doet pijn, confronteert. Maar bovenal: wie onwelgevallige meningen wil verbieden en daarmee de VvM tijdelijk (en later permanent) terzijde wil schuiven heeft niets met VvM. Die ziet het liefste een Kulturkammer die alles bepaalt en dat opleukt met een kek label "goedgekeurd". Dit is fatsoensfascisme pur sang.

Oftewel: your arguments are invalid.

BenBinnen | 19-05-15 | 20:16

Ik heb geen cartoons (meer) nodig om te weten dat de islam in veel opzichten een achterlijke ideologie is.

brutus68 | 19-05-15 | 20:16

Ik heb zin in hutspot. Heeft iemand nog een kliekje over?

Plukkiehaar | 19-05-15 | 20:14

Het wordt vermoeiend. Nu weer zoiets flauws en nodeloos provocerend. Niet naar booslims maar naar onze regerende GUTMENSCHEN die zo weer lekker kunnen walgen. Weer programmavulling voor Pauw en zijn kornuiten.
Is ben al islam-moe maar wordt ook Wilders-moe al is er helaas geen alternatief. Wanneer gaat onze Geert nu eens echt de krachten bundelen, demonstraties organiseren, posten bij moskees-met-haatbaarden en het volk VERENIGEN in plaats van dit soort flauwe onzin. Natuurlijk, het trekt lekker aandacht maar het slaat nergens op. Beste Geert, stop met kamervragen, stop met dit soort onzin en wordt een een LEIDER. Dat we daarop wachten is wel duidelijk.

dereactie | 19-05-15 | 20:12

Er hangt nog genoeg 'kunst' in 's lands BKR-kelders. Hang dat liever op in plaats van zouteloze cartoons die alleen provocatie en 5 minuten aandacht voor Gekke Geert als doel hebben.

Zure Sigaar | 19-05-15 | 20:10

Heb ik de openbare verbranding van de tafel met haat gemist?
Zonee, regel dat eerst maar.

hallevvezool | 19-05-15 | 20:10

Ozturk, “Wij hebben hier intern afspraken gemaakt dat dat soort dingen niet kunnen...”

Denkt ie dat de 2e Kamer Erdogans grondgebied is of zo, waar heeft ie man het over?

basweetutwel | 19-05-15 | 20:09

DeZitzak 19:47==Prima commentaar,Geert heeft veel te zeggen
maar niks bijzonders.Mensen krenken met gammele cartoons,die echt niet leuk zijn,want ik kan er niet om lachen en dan roepen dat er vrijheid van meningsuiting is.
Wat een lol.Ga eens iets nuttigs doen.
VanBukkem 19:47 U heeft helemaal gelijk.Het lijkt wel een Kleuterklas,dat Beste Kabinet sinds de Oorlog.Elkaar zitten te pesten en te jennen en ondertussen ons eigen Nederland aan Brussel verkwanselen.Wat een Stakkers.

Co7699 | 19-05-15 | 20:08

Godver elke keer als Slob z'n bek open doet val ik automatisch in slaap.
En ik was net even wakker geschud door het voorbijlopende geweld op 0:22

hakbarry | 19-05-15 | 20:08

De politici vinden het natuurlijk ongemakkelijk. Die hebben geen zin om, net zoals Wilders, permanent beveiligd te worden.

DaRealSwag | 19-05-15 | 20:07

Nog steeds is men van mening dat we het ook niet moeten opzoeken of uitlokken. Arm land.
Cartoons als excuus om de moslims weer eens tot eeuwig slachtoffer te maken. Langzaam, sluimerend islamiseren we steeds verder. Marcouch en de andere infiltranten zagen dat het goed was. De hele Tweede Kamer maar ook Nieuwspoort, hangt vol met allerlei culturele, quasi-kunstzinnige en discussie oproepende uitingen.

Desmoulins | 19-05-15 | 20:03

@Lewis | 19-05-15 | 19:53

Tot voor kort lagen de bijbel en de koran nog in de Tweede Kamer. Als atheïst neem ik daar grote aanstoot aan en ik voel me derhalve, naast vele andere redenen, niet vertegenwoordigd.

Kunst of wat daarvoor door moet gaan is geen handleiding of naslagwerk. Het is voer voor discussie of niet. Ieder mag daar het zijne van denken.

BenBinnen | 19-05-15 | 20:02

@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:47
Kijk, zo'n meisje zou van mij wel asiel mogen krijgen in dit land. Maar goed, dat zal wel niet gebeuren. En ik raad het haar trouwens ook af om naar Nederland te vluchten. Want ten eerste stikt het hier ook van die conservatieve achterlijke landgenoten van haar, en ten tweede is meneer Erdogan onze vriend. Daar zou Mark Rutte nooit een ruzie mee willen riskeren, want economie ofzo. Mark Rutte heeft waarschijnlijk aan een half woord van zijn vriend Recep genoeg om je weer op het vliegtuig naar Ankara te laten zetten.

VanBukkem | 19-05-15 | 20:00

Dus de partij van Bosma wil een tentoonstelling in de Kamer organiseren maar heeft geen idee wat daarvoor de criteria zijn? Dat is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig en lijkt alleen te bewijzen dat het de partij alleen maar weer te doen is om aandacht.
Ik sta in de cartoonkwestie pal achter Wilders, maar dit is dan toch weer jammer.

Lewis | 19-05-15 | 19:59

BenBinnen | 19-05-15 | 19:50

Oftewel: fuck de islam, fuck Allah, fuck Mohammed en burn de koran, het haatboek der haatboeken.

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:56

Prima zo'n expositie, maar dan graag met alles wat sommige mensen willen verbieden (Koran, Mein Kampf. Holocaust-cartoons, etc.) zodat het duidelijk een statement is voor vrijheid van meningsuiting en niet louter moslim-bashing voor het politieke gewin van Wilders.

bintang | 19-05-15 | 19:55

Wordt Wilders zijn politiek nog ergens concreet of blijft ie met cartoons leuren?

Muggenmepper | 19-05-15 | 19:54

Het zal interessant om te zien in welke bochten Wilders' politieke tegenstanders zich nu weer zullen wringen om zoveel mogelijk afstand van hem te nemen en tegerlijkterijd te proberen niets af te doen af de vrijheid van meningsuiting (waar velen natuurlijk voortdurend aan af doen, maar goed).
Ik vind dat cartoons over Mohammed en de islam vrijelijk en overvloedig getoond moeten worden, op zoveel mogelijk plaatsen, maar niet in de Tweede Kamer. Die is daar namelijk niet voor. Wat mij betreft kan de Tweede Kamer als instituut, als geheel dus, alleen maar met statements en tentoonstellingen en wat dies meer zij komen als alle 150 leden het daar unaniem mee eens zijn. In andere gevallen moet hij politiek neutraal blijven, omdat de Tweede Kamer álle Nederlandse vertegenwoordigt en ook alle Nederlanders het idee moeten hebben dat zij vertegenwoordigd worden.
Ik zou ook niet willen dat er in het gebouw van de Tweede Kamer een tentoonstelling (of hoe je het ook wil noemen) zou worden gehouden over de slavernij of over hoe zielig Afrikaanse 'bootvluchtelingen' zijn, om maar wat te noemen.

Lewis | 19-05-15 | 19:53

@loerelau | 19-05-15 | 19:43
Leuk dat je dat met ons wilt delen.

K. Loothommel | 19-05-15 | 19:52

@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:47

"Het Turkse meisje werd naar verluidt door haar eigen familie met de dood bedreigd omdat ze meedeed aan de talentenjacht. In het conservatieve zuidoosten van het land wordt van vrouwen verwacht dat ze voldoen aan een traditioneel beeld. Meedoen aan een talentenjacht is 'not done'."

En dat, beste meelezers, is dus binnen de islam een geldige reden om je eigen vlees en bloed met de dood te bedreigen.

Minder, minder, minder islam.

BenBinnen | 19-05-15 | 19:50

0:22 ,graag gedaan!!

ron78 | 19-05-15 | 19:50

Prima dinsdagrepo. En hij zegt het gewoon tegen haar, die VanLeeuwen.

Kom maar op met die tentoonstelling.

Driewerf Hoezee | 19-05-15 | 19:50

Als je er een wiskundig sausje over gooit, staat er 'Wilders: minder,minder,minder Mohammed cartoons'

Kleine Dirkie | 19-05-15 | 19:49

De tweede kamer hoort neutraal te zijn. Dus geen hoofddoekjes, keppeltjes, kruisjes en ook geen partijen die zich op religie baseren. Dat betekent dus ook geen CDA/SGP/CU.
Als je zo nodig iets wilt tentoonstellen, huur je maar een zaaltje.

Vuurwezel | 19-05-15 | 19:48

Jammer dat Geert zelf een grote karikatuur is geworden.

hetisiederedagwelwat | 19-05-15 | 19:48

Hebben de booslims toch voor melkaar gekregen: ben cartoonmoe.

de Voorzittert | 19-05-15 | 19:47

Lijkt me een prima idee en wel om meerdere redenen. De Nederlandse politiek maakt eindelijk een stevig statement wat betreft vrijheid van meningsuiting, de bange poeperds die alleen mainstream meninkjes durven te uiten worden wellicht geconfronteerd met de afkeer en bedreiging die de moedigste politicus van Nederland ondervindt en de houding naar "vrienden" zoals Saoedie-Arabië levert weer heel veel Kruip-TV van Fransje Timmermans op.

BenBinnen | 19-05-15 | 19:47

@Kaas de Vies | 19-05-15 | 19:38
Minder politici, maar vooral ook betere. Professionals. Niet die duurbetaalde hobbyisten die op dit moment de boventoon voeren in de politiek. En dan met name in het kabinet. Het lijkt wel of hoe minder verstand van zaken je hebt, hoe verder je het schopt in de politiek. Ik noem een Mark Rutte, ik noem een Sharon Dijksma, ik noem een Janine Hennis, ik noem nogmaals Mark Rutte, ik noem een Bert Koenders, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

VanBukkem | 19-05-15 | 19:47

Kaas de Vies | 19-05-15 | 19:41

Zet je bril eens op, Fleur is niet de naam van een koala maar van een Kamerlid van de PVV.

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:45

@VanBukkem | 19-05-15 | 19:33
Jemig hee. Alsjeblieft innemen met strohrum. Schijnt heel slecht te gaan samen.

Driewerf Hoezee | 19-05-15 | 19:44

@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:35
Ze zal wel verloren hebben en zo haar familie te schande hebben gemaakt.

K. Loothommel | 19-05-15 | 19:44

Toch jammer, soms kan Wilders wel redelijk zijn! Toch nog steeds... Je richt de partij voor de vrijheid op en je eerste actie is de koran verbieden. Toen wist ik dat ik nooit op hem zou stemmen.

loerelau | 19-05-15 | 19:43

@Babbelaar | 19-05-15 | 19:40
Dank je.

Kaas de Vies | 19-05-15 | 19:41

Fleur ziet er goed uit !

Babbelaar | 19-05-15 | 19:40

Ik wil minder politici in de 2de kamer.
Minder minder minder!

Kaas de Vies | 19-05-15 | 19:38

Maar wat het presidium betreft: is er nu eindelijk duidelijk wie van GroenLinks er heeft gelekt?

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:38

En een mooie pilsbier op de kansel. Niet dat laffe watertje voor de spreker.

Godsammekraken | 19-05-15 | 19:35

Dat gaat niet gebeuren !
Nederland is verkocht door prins pils aan Arabie.
en die komen nu Europa opeisen als hun bezit.

vidamax | 19-05-15 | 19:35

En in Turkije is een meisje van 19 door haar hoofd geschoten omdat zij meedeed aan de Turkse variant van "Hollands got talent" en wel door haar eigen familie. Maar ook dit heeft weer niets met islam te maken want islam is vrede en liefde.

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 19:35

Hier Geert, heb je weer 5 minuten aandacht. Gaan we nog een keer iets relevants bespreken, of blijf je dit soort sensationele onzin recyclen?

DeZitzak | 19-05-15 | 19:35

Die cartoons waren overigens zeer slecht getekend en qua humor was het ook niet veel, maar dat ter zijde.

Weg met de islam!

DubbelDibbel | 19-05-15 | 19:34

OMG! Ik ben het eens met Alexander Pechtold!?
*doosje paracetamol slikt en naar bed gaat*

VanBukkem | 19-05-15 | 19:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken