Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Thank God it's Friday

En wie niet springt...Wethouder Achmed Aboutaleb, heeft weer iets bedacht om de boel bij elkaar te houden in Amsterdam. Het sjoelmaatje van Job Cohen heeft in het kader van lief voor elkaar zijn bedacht dat joodse uitkeringstrekkers niet langer op de sabbat (vrijdagavond t/m zaterdagavond, en dan iets met zon) gecontroleerd mogen worden op fraude. Volgens Aboutaleb moet de joodse rustdag gerespecteerd worden. (Volgend jaar worden ALLE moslims tijdens de ramadan een maand lang met rust gelaten, let maar op.) Het ligt uiteraard voor de hand om driewerf schande te spreken van dit soort walgelijke positieve discriminatie toestanden, maar het biedt tegelijkertijd ongekende mogelijkheden. Op dit moment zijn er namelijk acht officiele religies in Amsterdam. Verder zijn er nog wel dertig bosnegergeloven en tien soorten hare krisnhu overtuiging te vinden. Dus draag achtereenvolgens een ster, keppeltje, oranje gewaad, wit gewaad, zwart gewaad, peniskoker of houten kruis aan je togus, en je bent zeker 360 dagen per jaar vrij van lastige ambtenaren en ander bemoeizuchtig overheidsvolk. Aboutaleb, werk godverdegodver eens door!

Reaguursels

Inloggen

Mujahid verdomd je hebt waarschijnlijk gelijk man!

Pannie | 18-04-05 | 20:34

Wat een schande, tijdens de kerst dagen gaan ze ook langs de deuren om Nederlanders op te pakken.

Mongeaul | 18-04-05 | 20:15

Overigens is het natuurlijk wel erg handig wanneer je later razzias wilt gaan houden dat je dan alvast heb geregistreerd is wie jood is en wie niet: zie hier de aard van Aboutaleb.

Mujahid | 18-04-05 | 18:45

@oersoep

"Donner, die doorgaans een prehistorische lul is, vertelde dit weekend in Trouw nog dat dingen als "barmhartigheid" en "naastenliefde" niets in een staat te zoeken heeft, omdat het meten met twee maten in de hand werkt."

Weer keurig uit zijn verband gerukt dit stukje tekst moet ik zeggen.
Het betekent pas iets als je de rest van het artikel ook leest en begrijpt dat Donner slechts uitlegt dat de staat niet vanuit een religieuze grondslag voor de mensen dient op te komen.
Hier heb ik nog een ander citaat dat ik met betrekking tot hetzelfde artikel van de website van trouw heb geplukt.

,,Zo'n vrijheid biedt géén oriëntatie meer. Want waar maatschappelijke binding en verantwoordelijkheid wegvallen, ontbreekt het besef van collectieve zin, inhoud en doel. Het enige doel is dan: 'Meer, rijker, mooier'. Dan is de zin van het leven gelegen in geluk en plezier, en heeft het dus geen zin als geluk en plezier ontbreken. Dat leidt tot doelloos najagen van ervaringen. En tot een samenleving waarin ieder voor zichzelf opkomt, en waarin zwakke mensen eigenlijk minderwaardig zijn omdat ze niet aan dat heroïsche mensbeeld voldoen.''

Zowaar wijze woorden van de over het algemeen enigzins autistisch aangelegde Donner.
Hij gaat er daarbij echter wel van uit dat de overheid voor het algemeen belang van de burgers opkomt en voor de gedeelde normen en waarden (daar zijn ze weer).
Ik citeer:
,,Zonder die waarden en normen is ook de sterkste overheid een reus op lemen voeten.''
Ik betwijfel echter of die normen en waarden wel zo gedeeld worden door iedereen. Alleen al de grote verschillen in de reacties van de reaguurders zijn hier volgens mij wel een aanwijzing van.
En volgens mij is het momenteel niet zo dat de meeste stemmen het voor het zeggen hebben, maar de grootste beurzen. Ik wacht nog steeds (waarschijnlijk tevergeefs) op de dag dat het "old boys network" in zijn invloed wordt beperkt.

houdoe en bedankt! | 18-04-05 | 18:05

Misschien kunnen ze de Amsterdamse Rastafari's gelijk een toelage geven, blowen is verplicht in hun religie & wordt steeds duurder.

Pannie | 18-04-05 | 15:19

Het blijft natuurlijk oppassen als een Noord-Afrikaan wat ten gunste van Joden zegt.
Meestal slepen deze lieden Joden er bij om de aandacht van zichzelf af te leiden.
En zo mogelijk nu ookm weer.
Welke controlerende ambtenaar werkt er vanaf vrijdag zonsondergang tot zaterdag zonsondergang?
Als ze al werken, dan vrijwel zeker op vrijdag overdag. Laat die vrijdag nou een belangrijke dag voor de Moslims zijn.
Gek he, dat die goede bedoelingen van die Aboutaleb ineens niet meer zo goed lijken zijn.
Nee, het is weer de oude discussietruc die de aandacht van de eigen groep, in dit geval de Noord-Afrikaanse Moslims, moet afleiden.

Morrizz | 18-04-05 | 13:46

Starf*cker
17-04-05 @ 21:49
Starfucker verklaar je nader, hoezo krijgt Aboutaleb meer bewaking als Wilders?
En zoals Apostrofje al eerder zegt; is het dan de bedoeling dat de sociale dienst e.d. gaat bijhouden wat iemand voor geloof heeft? Raar verhaal!
En misschien ook nog controleurs aanstellen of deze opgegeven geloofs'keuze' wel strookt met de feiten?
Een geloofscontrole dienst?
"U beweerd moslim te zijn maar ik zie dat u goud draagt en wel muziekcd's in huis heeft, hoe verklaart u dat?"
Misschien moeten ze elke werkeloze dan maar een dag van de week laten kiezen waarop hij/zij niet gecontroleerd kan worden?
Een soort 'snipperdag' voor uitkeringsgerechtigden?
Lijkt me dan heel wat zinvoller/makkelijker/eerlijker. Wel grappig dat je dan gelijk ziet dat het voorstel helemaal nergens op slaat natuurlijk.
En geen boetes meer innen rond de kerst ook, zeker?

Pannie | 18-04-05 | 12:47

Ultraextremist jij komt zeker ook uit Kampen

Pannie | 18-04-05 | 10:46

Op zaterdag, de dag voor pinksteren, overviel mij, bijstandsmoeder, een team handhavingsambtenaren. Alles uit de kasten, vragen(v)uur, twee kids over de zeik en ma flink in de stress. Er werd gezegd dat er een brief was ontvangen met, naar nu bleek, onjuiste informatie. Ik hoefde mij geen zorgen te maken.
Een klachtbrief naar de soos werd gegrond verklaard, helaas, jammer, maar het zijn de regels. Niks geen rekening houden met pinksterweekend, of aanwezige kleine kinderen.

En nu dan dit... neigt (ook) naar vriendjespolitiek.

groeten uit Osdorp:-)

MindTraveller | 18-04-05 | 09:18

Donner, die doorgaans een prehistorische lul is, vertelde dit weekend in Trouw nog dat dingen als "barmhartigheid" en "naastenliefde" niets in een staat te zoeken heeft, omdat het meten met twee maten in de hand werkt.

Heeftie voor de verandering toch eens gelijk. Jammer dat de lokale despootjes dit niet snappen.

Oersoep | 18-04-05 | 09:06

ze kunnen toch ook de zondag heiliger maken zodat je 3 dagen ervoor en 3 dagen erna vrij bent ???

roelofw | 18-04-05 | 08:20

... gaan ze nu ook al een databaseje bijhouden met onze geloven? Gelukkig gaat de overheid altijd zorgvuldig met onze gegevens om... en raken ze nooit wat kwijt.

apostrofje | 18-04-05 | 07:21

About Aleb, waarom moeten gelovigen altijd zo verschikkelijk uitzondelijk blijven? Aleen maar gezeik, dus Schakel iedereen gelijk.

zeemeeuw | 18-04-05 | 00:54

Hè, gut... wat vervelend nu allemaal...

MijnZus | 18-04-05 | 00:29

Wulfpack:
"We leven in Nederland en niet in het Midden Oosten."

Veel stedelingen; autochtonen en allochtonen, zullen je om deze leugen tot eeuwige ongeziene tyfus verdoemen.

Europa | 18-04-05 | 00:16

@ Rado

Jij bent gelukkig ook wakker! Join the club

De Zuid-Limbabwaan | 18-04-05 | 00:05

@ Lellebel

Aboutaleb voert een andere agenda, die Joden interesseren hem alleen als het hem zo uitkomt...

De Zuid-Limbabwaan | 18-04-05 | 00:04

Joden en uitkeringen.
Hahahaha, hoeveel dan?
10 of 20????? in A'dam!!?!!
is gewoon een 'scam' om inderdaad volgend jaar 300.000 moslims ongestoord te laten parasiteren!
Islamisering in de praktijk?!?

Rado | 18-04-05 | 00:03

Maar hoe komt het dat Aboutaleb hier ineens aandacht voor heeft? Ik heb de afgelopen tijd geen Jood gezien die hiernaar kraait.

Lellebel | 17-04-05 | 23:51

Aboutaleb = cool.

En dat GEZEIK van mensen die menen last te hebben van andermans geloof is 1 van de dingen die dit land naar de tering aan het helpen zijn. Flikker toch op als niet tegen pinguins op straat kan! Ga lekker Geert-de-bange-homo-Wilders van achter aaien, en sticht dan je eigen iedereen-hetzellefde-dorpje, met jezelf als wethouder!
... Stelletje roestschijters...

Ultraextremist! | 17-04-05 | 23:46

@Muja Nee, en als mijn tante een lul had dan was het mijn oom.

Starf*cker | 17-04-05 | 23:39

@Starf*cker,

dat verklaart een hoop!

Gebeurtenissen die elkaar volgen in tijd impliceren nog geen causualiteit.

Mujahid | 17-04-05 | 23:24

5 daagse werkjaar klinkt goed :)

pfff | 17-04-05 | 23:19

@De Zuid Dan mis je een hoop. Nederland gaat toch massaal naar het islamitische Turkije om de schijterij te krijen van de kebab?

Starf*cker | 17-04-05 | 23:11

@Muja Nee!

Starf*cker | 17-04-05 | 23:10

Ik ga toch maar niet naar Iran, want zo steun je wel het bewind van de Ayatollahs..
Hoe mooi je vakantieverhalen ook zijn, Iran blijft een voorbeeld van hoe het niet moet

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 23:09

@Starf*cker,

ken jij het verschil tussen "ondanks" en "dankzij"?

Mujahid | 17-04-05 | 23:07

@De Zuid Laat ik nou helaas en heel lullig voor mijn werk naar Teheran moeten.

Starf*cker | 17-04-05 | 23:07

Wie gaat er komend jaar nog meer naar de Iraanse bergen op vakantie?
Misschien kunnen we een groepskorting bedingen bij Air-Iran :-)

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 23:03

@ Starf*cker 17-04-05 @ 22:55
Is dit een voorbeeld van je knuppel in een hoenderhok jassen? ;-)

Sunnygirl | 17-04-05 | 23:02

Lang leve de corruptie.

vander F | 17-04-05 | 23:00

@Starfucker
Zo te horen is de zedenpolitie van Iran behoorlijk onderbemand...

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:58

@De Zuid Het zal je verbazen, maar de dames in Teheran zijn zeer uitnodigend. Met name de studentes maken er gewoonte van op straat te toeteren vanuit hun cabrio's naar westerse mannen en buiten de stad zijn gedoogzones, de skioorden in de bergen, met whiskey, marihuana en waterpijpen en zeer ongeremde seks. Gewoon tegen het aanrecht. Het is daar heftiger dan in Valkenburg tijdens de bouwvakvakantie.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:55

@Commentaarder,
vago, ik heb jou nog niets zien weerleggen...

Mujahid | 17-04-05 | 22:52

@Starfucker
Hoe vond je het straatbeeld in Iran?
Lekker naar de vrouwen gekeken aldaar of ging dat wat moeilijk ;-)

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:52

@Vanderf Veel gereisd en Iran is een van mijn favoriete bestemmingen.

@Mujahid IK heb nog geen letter van de koran gelezen. Van de bijbel ook niet trouwens. Maar heb wel veel gereisd in moslimlanden en veel gelezen over de geest van de koran. Dat vind ik belangrijker dan letter. Jij lijkt met je geneuzel wel zo'n Amerikaanse tv-dominee.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:47

Chinezen lijken me ook niet bepaald relio's.
In China ook heel aardige openbare excecuties, kunnen die moslims, qua aantallen nog een puntje aan zuigen.

vander F | 17-04-05 | 22:46

muja
je leest niet en vergeet wat je typt, lastig wel

/quote
nergens is de bijbel vind je een moordoproep
/end quote

/quote
Ik zie tot nu toe mohammedanen over de hele wereld leven naar dit vers, maar ken jij dergelijke verzen in de bijbel en christenen die er naar leven
/ end quote

je quotes zijn weerlegt, ik ben klaar

Commentaarder | 17-04-05 | 22:46

@Vander F
Ik wil niet zeggen dat de mohammedanen het monopolie op vreedheden hebben. Maar we spreken hier wel over een religie die zichzelf de religie van de vrede noemt...
En dat tweede wereldoorlogverhaal, laat Mein Kampf nou net héél populair zijn in de moslimwereld.

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:45

@ QB.as.seen.on.RC,

nee slechts atheist, voor christenen een reden om mij te waarschuwen voor "geween en tandengeknars" voor mohammedanen om mijn nek af te snijden met een bot mes.

Mujahid | 17-04-05 | 22:43

Ach Limbabwaan, das menselijk hoor, niet specefiek mohammedaans, ik hoef je toch geen linkjes naar bv de tweede wereldoorlog te geven?

vander F | 17-04-05 | 22:42

overigens, voor diegenen die denken dat ik overdrijf
hier een linkje met quote

www.pieterzandt.nl/Page/sp3121/index.h...

Grondslag artikel 2:
De stichting belijdt en aanvaardt de Heilige Schrift, zijnde het onfeilbaar Woord van God, als enige grondslag voor leer en leven. Zij onderschrijft daarbij de Drie Formulieren van Enigheid (de Nederlandse Geloofsbelijdenis, de Heidelberger Catechismus en de Dordtse Leerregels), zoals deze zijn vastgesteld door de Nationale Synode, gehouden te Dordrecht in de jaren 1618 - 1619, als op de Schrift gegrond.

Bijbelvertaling en Psalmberijming artikel 3:
De stichting en de van haar uitgaande scho(o)(len)(gemeenschap)(pen) maken gebruik van de getrouwe overzetting van de Heilige Schrift uit de oorspronkelijke talen in de Nederlandse taal volgens het besluit van de in artiekel 2 genoemde Nationale Synode en de Psalmberijming van 1773.

2784 leerlingen en hard groeiend

Commentaarder | 17-04-05 | 22:42

@Commentaarder,

Jaja Romeimen dat gaat alleen over homo's en potten dat intresseert mij niet, die roepen niet op om míj vermoorden. Bovendien kent de bijbel, in tegenstelling tot de koran de uitspraak dat elke overheid de wil van god vertegenwoordigd en natuurlijk wie zonder zonde is werpe de eerst steen...
Deze twee stukken maken dat de bijbel seculier kan worden geinterpreteerd de koran roept expiliciet op dat alleen de regels uit de koran te tolereren zijn en dat mohammedanen dienen te streven deze overal in te voeren.

Mujahid | 17-04-05 | 22:41

@Mujahid,
Ik ben nog nergens ter wereld zo lastig gevallen met een aanbod tot homosex als in Egypte.
Drie van die gasten zagen mij wel zitten, wat hasj roken, whiskey d'r bij, beetje neuken.
Ik kon ze bijna niet aan het verstand peuteren dat ik daar geen zin in had. Lekkere wijven allee, maar 3 lelijke gozers...

vander F | 17-04-05 | 22:40

Je kan zeggen over griffo's wat je wilt, maar hiertoe acht ik ze toch echt niet in staat (als je onder de 18 jaar bent zou ik niet gaan kijken): www.faithfreedom.info/gallery/islamic_...

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:39

laat die homo's toch lekker aan elkaars hol snuffelen, who cares ?! ik heb er geen last van......

@mujahid, ben je soms zelf een homo ?

QB.as.seen.on.RC | 17-04-05 | 22:39

muja
het siert je dat je niet op mn post ingaat.,,,

er lijkt een begin van bescheidenheid bij het ontdekken van de eigen feilbaarheid. Schaam je niet, sommige mensen komen nooit tot t inzicht dat ze niet weten waar ze over praten.

Nu nog even zeggen dat je niet nadacht toen je die onzin over t christendom schreef

Commentaarder | 17-04-05 | 22:37

Ongetwijfeld SF!
Mensen gedragen zich verbazingwekkend hetzelfde op deze aardkloot, maar men staart zich vaak blind op de verpakking.
Ook veel gereisd?

vander F | 17-04-05 | 22:36

@Starf*cker,

wat is de geest van de islam? Heb je zelf ooit wel iets van de koran gelezen of de hadith? Zo nee dan heb je geen enkel recht om je op de geest van de islam te beroepen.

Overigens worden in mohammedaanse landen homo's gewoon netjes gestenigd.

Mujahid | 17-04-05 | 22:34

Van mij mogen die griffo's geloven dat de wereld 5000 jaar oud is, en ook het scheppingsverhaal... als ze mij maar niet met een mes in naam van Here Gods mijn keel doorsnijden.

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:34

@vanderf En in die skigebieden is een hoop te neuken ))).

Starf*cker | 17-04-05 | 22:33

En via een omweggetje kom je toch weer lekker makkelijk op het extremisme uit.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 22:33

Daarbij kun je in Iran heerlijk skiien, goed glas na.
Pijpje opium d'r bij, mits je genoeg centen hebt natuurlijk, maar dat is overal zo.

vander F | 17-04-05 | 22:32

@ vander F,

de islam kent inderdaad vele vormen maar voor buitenstaanders komt het allemaal neer op kommaneukerij, voor een mohammedaan ongetwijfeld erg belangrijk maar voor ons geen verschil uitmakend.

Bovendien is de letter waar de griffo's naar lezen stukken minder erg dan de koran, verschil moet er zijn niet waar?

Ik bedoel "Mein Kampf is een politiek manifest" en "Het partijprogramma van Groenlinks is een politiek manifest", zijn beide nog gelijk, gelijkwaardig of nastevenswaardig?

Mujahid | 17-04-05 | 22:32

@Commentaarder Right

Starf*cker | 17-04-05 | 22:29

@vander F
je hebt inderdaad een kleine minderheid in de islam die het wél goed voor heeft met de wereld (alevieten o.a.), daarvoor natuurlijk hulde! maar daarmee is het gevaar nog niet geweken, want de bulk aan moslims is soenniet

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:28

In de VS wil men het Darwinisme verbieden bij wet jongens, en meer als de helft van de Amerikanen gelooft in de heilige creatie en wijst de evolutie af, en die groep wordt steeds machtiger.

vander F | 17-04-05 | 22:28

@De Zuid Of te bekeren ... Het optreden van Poetin in Tsjetsjenie is wel heel rechtstreeks geweld tegen moslims.Maar goed.

@Mujahid Ik ben geen schriftgeleerde, maar je overtuigt me niet. Je moet een geloof niet nemen naar de letter maar naar de geest. Volgens mij is er nog geen moslim geweest die ooit doelbewust een homo van een flt gegooid heeft bijvoorbeeld.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:28

Muja,
wat bazel je een onzin zeg.

Er is geen beginnen aan je onzin te ontzenuwen. Ik zou zeggen terug in je hol en kom er pas uit als je weet waar je over praat.

De oproep tot moord zou je om te beginnen eens op kunnen zoeken in romeinen 1 laatste vers. Maar er staan er vele malen meer in.
En over je allegorien, dat vind jij. Er zijn duizenden scholieren in nederland die geleerd krijgen dat de wereld niet ouder is dan 5000 jaar en het nog geloven ook. Nederlandse kinderen wel te verstaan die de bijbel letterlijk als leefregels ingepompt krijgen. Ga eens naar Kampen zou ik zeggen en zie de tientallen bussen uit het hele land arriveren voor deze zwakzinnige vorm van onderwijs.

groeten

Commentaarder | 17-04-05 | 22:27

Dat is een punt Mujahid, maar stijle grefo's leven ook naar de letter. Niet vrolijk allemaal.
Maar wel een punt dat de koran geen interpretatie duld.
Laten mensen daar echter nooit zonder kunnen, interpreteren, ook de Islam kent vele stromingen.

vander F | 17-04-05 | 22:25

@vander F
Bush is inderdaad een christenfundamentalist, alleen is dat niet de reden waarom hij in Irak zit. Amerika is nog altijd gelukkig geen Iran.
Vooralsnog stuurt Amerika alleen maar zijn leger naar den vreemde als er wat te verdienen valt...

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:23

@Starfucker,

jij ik heb de bijbel gelezen, oude en nieuwe testament. Ik ben ooit begonnen met discussies met christenen op het internet en hoewel hun boek ook een boek van haat is, is de koran vele malen erger, nergens is de bijbel vind je een moordoproep, zonder beperkingen als vers 9:5. Hoofdstuk 9 is het een na laatste hoofdstuk geschreven/gedicteerd door Mohammed, het lot van de islam dus, het hoogtepunt.

Ik zie tot nu toe mohammedanen over de hele wereld leven naar dit vers, maar ken jij dergelijke verzen in de bijbel en christenen die er naar leven? De bijbel is een bundel sprookjes en allegorien, een verzonnen geschiedenis van een verzonnen volk met daaruit geinterpreteerde regels, de koran een handleiding voor het leven; geen verhalen geen allegorien geen interpretatie.

Mujahid | 17-04-05 | 22:22

Oei,
Limbabwaan, Bush onderbouwd het een en ander aan Amerikaanse misstanden toch echt met de bijbel in de hand hoor.

vander F | 17-04-05 | 22:21

@SF, weet je wat een zaakje voor je is (om eens je neus in te steken), het ziekenhuis in amstelveen, op steenworp afstand van het AMC, dat is het enige joodse ziekenhuis in nederland , in de lucht gehouden met wel heel bijzondere subsidie's en andere geldstromen......

QB.as.seen.on.RC | 17-04-05 | 22:21

De Kruistochten is iets van de Middeleeuwen... wat dat betreft hebben de christenen hun leven wel gebeterd.
Amerikanen in Irak is gewoon de supermacht die olie wil.
Russen in Tsjetsjenië is proberen te voorkomen dat een multietnisch land als Ruslan uitelkaar valt.

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:21

@De Zuid Nee hoor, ik heb zelfs een jaartje in Maastricht gewoond "op Ceramique".

Starf*cker | 17-04-05 | 22:20

Het word hoog tijd dat de bijbel en de koran, en trouwens al die antieke relikneut verhuist naar de zelfde plank waar ook de gebroeders Grimm en de La Fontaine staan te verstoffen.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 22:19

@De Zuid Wat dacht je van de Kruistochten? De Russische militairen in Tsjetstenie? De Amerikanen in Irak?

Starf*cker | 17-04-05 | 22:19

In Rome zijn ze ook weer bezig Mujahid!
Opus Dei is ook zo'n fijne club, daar wel eens wat over gelezen Mujahid?

vander F | 17-04-05 | 22:18

@Starfucker
Problemen met mijn Limburgse afkomst? ;-)

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:18

@Starfucker
In principe heb je gelijk, alleen hoe vaak plegen christenen een moord op niet-christenen in de naam van de bijbel/god/jezus???
En hoe vaak wordt er een moord gepleegd in naam van allah/koran/mohammed...
Een geheugensteundje voor het aantal moorden in naam van allah: www.thereligionofpeace.com/

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:17

@De Zuid Ach gut, en een Limburgse versie?

Starf*cker | 17-04-05 | 22:17

@vanderf Via de gemeenteraad. Hardstikke controleerbaar.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:15

@Mujahid De gristelijke bijbel wel eens bestudeerd?

@QB Het is inderdaadrustig. Meestal slaan ze wel aan als ik iets van de Joodse zaak vind. Maar ja, dit keer gaat het niet over Sharon en zijn boevenstreken en ben ik het eens met Aboutaleb. Dus is het stil aan de overkant.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:14

@fuckje,

voor e6,50 per fles mag hopen van niet...

Mujahid | 17-04-05 | 22:13

Zo'n sterretje opspelden is zoooo 1942.....

Wolcio | 17-04-05 | 22:12

Goh, kiezen we tegenwoordig zelf direct B&W?

vander F | 17-04-05 | 22:12

@Starf*cker,

dat er zoiets bestaat als taqiya kan ook jij controlleren. Lees je frans?

fr.wikipedia.org/wiki/Taqiya

Dat Aboutaleb heeft gezegd dat er nergens in de koran staat dat je ongelovigen moet vermoorden kan je zelf controlleren en dat dat niet klopt ook, lees koran hoofdstuk 9 eens! Geen persoonlijke opvatting van mij maar eerder een makkelijke vlucht van jou.

5:33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

9:5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Ach zomaar een greep uit de o zo tolerante koran.

Mujahid | 17-04-05 | 22:12

mmmmmm, nog geen dreigmail van het CIDI gehad ?, en het staat al drie uur online, dan zal dat morgen wel komen........

QB.as.seen.on.RC | 17-04-05 | 22:11

@Brom Toch wel lekker als je het leven zo overzichtelijk maakt.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:07

@vanderf Wethouders zijn geen ambtenaren maar zijn gekozen.

@Conan Volledig mee eens. Goed voorstel.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:05

Cohens vriendinnetje heeft toch een baan, schuin tegenover het Stadhuis? Toekennen
van voorrechten aan één groep betekent voorrechten voor alles regieuze minderheden. Het is duidelijk dat Aboutelab toewil naar een verbod op controle van zijn familiezieke moslimachterban tijdens de wekelijkse get-together na een inspirerende fundamentalistische toespraak van de illegale imam en het ontspannend homowerpen vanaf het moskeedak.
Volgens mij mag er gewoon bezoek binnengelaten worden tijdens de Sjabbes, als er maar geen electrische deuropener gebruikt wordt. Er had hier gewoon advies gevraagd moeten worden aan een rabijn.

brom | 17-04-05 | 22:05

@Fuckje
Dat plaatsje ligt ten zuiden van Groningen.

de bier | 17-04-05 | 22:05

@Mujahid Omdat ik dat oncontroleerbare persoonlijke opvattingen van jou vind die ik respecteer maar zeker niet deel. Dat gescheiden zwemmen ben ik overigens ook op tegen.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:03

Niet iedereen is hetzelfde als het gros van de domme GS eikels met groet smoel.
Maar dta komt niet in de koppen van de meeste lieden op he?Het is namelijk makkelijk om het vanuit je zogenaamde vrije non religieuze blik te bekijken he? En dat er mensen met andere overtuigingen zijn gaat er niet in bij deze gore arrogante kliek hier.

Zettex | 17-04-05 | 22:03

Och, om te beginnen is het hele controle verhaal een verkeerd uitgangspunt. Sociale dienst trekkers moeten verplicht worden om een dag of 4 per week te werken voor hun uitkering. Nuttige bezigheden genoeg: zwerfvuil opruimen, grafity verwijderen, plantsoentjes fatsoeneren etc.
Die dag die over is kan worden besteedt aan solliciteren, cursusje of een vrijwilligers baantje.
Als ze op die manier hun steentje bij dragen zijn ze 40 uur onder de pannen en hoeft er niet eens gecontroleerd te worden.
Lopen ze waarschijnlijk ook weer eens wat harder om iets anders (passends) te vinden, en zo niet dan doen ze toch wat nuttigs ipv SB6 van kijkcijfers te voorzien.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 22:03

@Mujahid,
Appelation mal de tête, Chateau Migraine?

fuckje | 17-04-05 | 22:02

Laten we nou niet zeuren over de sluwe uitgekookte plannen van elke religie om tot wereldheerschappij te komen.
Dat willen de fanatici binnen die clubjes allemaal even vurig.
Het gaat mij om het principe van de scheiding tussen kerk en staat, dat principe staat van tijd tot tijd onder druk.
Vooral wanneer ambtenaren zoals wethouders zich hier mee bezig houden valt mij dat op, ik vind dat bedenkelijk.

vander F | 17-04-05 | 22:02

Al-Taqiyah is idd iets gevaarlijks!
En aangezien meneer Aboutaleb de zoon van een imam is zal hij er vast alles vanaf weten...
Hier meer over dit fenoneem:
www.britannica.com/eb/article?tocId=90...

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 22:01

@ fuckje,

Land's End Cabernet Sauvignon 2002; Elim Vineyards.

Mujahid | 17-04-05 | 22:01

Aboutaleb is inderdaad één van de meer verlichte geesten onder de Nederlandse moslims en het levende bewijs dat er alleen maar een beetje goede wil van beide kanten nodig is.
Om Jesus Quintana

(Check deze link voor de audio;
www.eng.buffalo.edu/~hulme/Graphics/le... )

uit The Big Lebowski nog maar eens te quoten;
"I'll fuck you in the ass on saturday and I'll fuck you in the ass on wednesdaÿ."

Gun ieder de rustdag van zijn geloof en pak hem gewoon de dag daarna. Alsof er haast is bij het aanpakken van fraude.
De meeste bijstandsfraudeurs kunnen minstens 3 oogsten draaien voordat ze worden gepakt.

houdoe en bedankt! | 17-04-05 | 22:01

@Van rechts LOL

Starf*cker | 17-04-05 | 22:01

@De Zuid Maar dan wel de privee-sfeer respecteren en geen SD-ers die op zaterdag of zondag tandenborstels komen tellen.

Starf*cker | 17-04-05 | 22:00

Die biblebelt lui hebben idd verderfelijke beelden, maar zoals ik al zij hebben zij geen fok-zoveel-kinderen-als-je-kunt strategie om de macht over te nemen...

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 21:59

@Starfucker,

Twee kwade zaken maken niet één goede zaak. De groep griffo's op de Veluwe is een gestaag afnemende, hooguit evengroot blijvende, groep terwijl de mohammedanen de laatste 20 jaar elke 5 jaar verdubbeld zijn.

Waarom ga je trouwens niet onhoudelijk in op de rest van mijn post, op de leugens Aboutaleb en het taqiya?

Mujahid | 17-04-05 | 21:59

@De Zuid Wel eens op de Nederlandse bible-belt geweest? Alleen maar grote gezinnen waar de dogma's met de paplepel worden ingegoten en waar de dominee nog steeds de meest stuitende opvattingen mag ventileren over vrouwenkiesrecht, seksualiteit etc..

Starf*cker | 17-04-05 | 21:58

@Starfucker
Het gaat om het principe.
Religie in de privésfeer en daarmee basta

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 21:58

Starf*cker 17-04-05 @ 21:51 Het volgende voorstel is bijvoorbeeld om een van bijstandsfraude verdachte grefopedo niet van de zondagschool te halen, omdat de zondag heilig is. :-D

vanrechtsheeftvoorra | 17-04-05 | 21:57

@De Zuid Welke verdergaande maatregelen? Ik neem aan dat er toch ook een gemeenteraad is die dat controleert. Achmed is geen ayatollah!

Starf*cker | 17-04-05 | 21:56

@Starfucker
Die lui op de Veluwe fokken niet als de konijnen, en vormen als zodanig geen bedreiging voor de Nederlandse democratie... (want daarin gaat het om de aantallen)

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 21:56

@Mujahid,
wat heb jij gerookt of gezopen?

fuckje | 17-04-05 | 21:56

@Vanrechts Het was bedoeld VOORDAT je zou gaan suggereren.

@Mujahid Je moest eens weten wat een bijbelstudie op de Veluwe allemaal aan het licht zou brengen. Dan kon je je lol op.

Starf*cker | 17-04-05 | 21:55

@vanrechtsheeftvoora
Op zich is niks mis het Aboutaleb's maatregel. Maar je kan verwachten dat dit een opstapje is voor nog meer (en verregaandere) van dit soort maatregelen...

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 21:53

Starf*cker 17-04-05 @ 21:49 Dat van dat complot begrijp ik dus helemaal niets van. Heb ik ergens iets gesuggereerd? Je lijkt wel een NRC journalist ;-p

vanrechtsheeftvoorra | 17-04-05 | 21:52

@Vanrechts Welke precedenten beste kerel?

Starf*cker | 17-04-05 | 21:51

@Starf*cker,

Aboutaleb heeft zelf meermaals gezegd middels de democratie de democratie te willen afschaffen en wat hij precies daarvoor in de plaats wil is ook duidelijk, was hij het niet die oa. pleitte voor gescheiden zwemlessen? Hij is een grote leugenaar, ik heb hem diverse malen betrapt, in interviews zegt hij dat er NERGENS in de koran staat dat gelovigen vermoord moeten worden, terwijl ik minstens 5 passages ken waar dat wel staat: ABOUTALEB IS TOTAAL ONBETROUWBAAR, een leugenaar, een islamitische extremist.

Binnen de islam geldt liegen om de islam te helpen, AL-TAQIYA, zoals Aboutaleb doet trouwens als grote deugd, als een vorm van jihad zelfs.

Mujahid | 17-04-05 | 21:51

@Starfucker.
Limburg is niet stil blijven sinds "de Roomse jaren". Hier heeft de secularisatie ook doorgedrongen (Gelukkig).
De kerken staan inmiddels leeg, en er worden tegenwoordig disco's, boekenwinkels en archieven in gevestigd...

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 21:51

"@Conan Klopt! Dus waarom iedereen zich zo druk maakt over het op zich respectabele voorstel van onze Achmed?"
Omdat het dus gelet op bovenstaande quote een nikszeggend voorstel is dat alleen maar precedenten zal scheppen.

vanrechtsheeftvoorra | 17-04-05 | 21:50

@vanrechts Maar welke aanleiding? Volgens mij had Aboutaleb het over het respecteren van andere godsdiensten. Wat is daar mis mee? Overigens kan ik je melden dat Aboutaleb strenger wordt bewaakt dan de martelaar van het vrije en simpele woord Geert Wilders. Dus vermoed nou geen groot islamitisch complot.

Starf*cker | 17-04-05 | 21:49

@all:
Maar ik snap het probleem toch niet zo. Denk jullie nu echt dat die kut ambtenaren wat doen op vrijdag. Een groot gedeelte heeft een 32 urige werkweek. En diegenen die vrijdag werken werken een halve dag en gaan echt niet checken ofzo. Waarom denken jullie dat vrijdag de files al om twee uur beginnen.... :D

Wulfpack | 17-04-05 | 21:49

o sorry telegraaf

Terrier | 17-04-05 | 21:49

@Starf*cker,
Zal allemaal wel dat Dhr. Aboutaleb dit allemaal zuiver bedoeld.
Dat maakt het nog zorgelijker.
Het gemak waarmee de laatste tijd allerlei geloven menen zich sterker te moeten profileren in de openbare ruimt baart mij zorgen.
Ik blijf bij een seculariseerde staat, en daar mag in Nederland nog wel een schepje bovenop, in Frankrijk zijn ze daar wat strakker in en dat staat mij wel aan.

vander F | 17-04-05 | 21:48

@Europa er zijn te veel aalen gegen die mauer!

Terrier | 17-04-05 | 21:48

@Europa er zijn te veel aalen gegen die mauer

Terrier | 17-04-05 | 21:47

@Conan Klopt! Dus waarom iedereen zich zo druk maakt over het op zich respectabele voorstel van onze Achmed?

Starf*cker | 17-04-05 | 21:47

@Starf*cker; helaas is in Nederland vrijdag een gewone werkdag (valt nog mee dat er uberhaupt een ambtenaar werkt op die dag met al die atv dagen, maar dat terzijde) dus ik vind het gezeik om niets.En er is kennelijk aanleiding. En dat niet elke verdachte schuldig is, is een heel wijd openstaande deur.

vanrechtsheeftvoorra | 17-04-05 | 21:47

Volgens mij vinden controlles nooit na vrijdag zonsondergang plaats. Bovendien dacht ik dat alle joden rijk waren. Iemand die zich aan de sjabbes houdt is ook verplicht om te werken.

port | 17-04-05 | 21:46

@De Zuid Achmed A. is bisschop Gijssen niet. In Limburg weten ze inderdaad alles van de scheiding van kerk en staat. Sinds de dagen van Dagboek van een Herdershond is daar weinig veranderd. Dan is Aboutaleb toch echt een verlichte geest en denker.

Starf*cker | 17-04-05 | 21:45

Je mag zo'n knaap van de SD toch gewoon aan de deur laten staan? Razzia's hebben we toch niet meer te vrezen?
Gordijnen dicht en anders de inhoud van de bedpan over z'n kop.

Conan de Rabarber | 17-04-05 | 21:44

er mag
toch wel ergens op worden geadanteerd

Terrier | 17-04-05 | 21:44

als gladde joodse aal ben ik blij met deze privilege. Nu nog voorrang met boodschappen doen.

gladjanus | 17-04-05 | 21:42

@Europa Ik heb over de uitstekend in Nederland geintegreerde wethouder Achmed Aboutaleb die in daad laat zien alle geloven te respecteren. Dan ben je dus een groot bestuurder.

@Vanrechts De recherche van de sd zal nooit binnen vallen op zondagmorgen om 6 uur om te kijken of jij met een bijstandsmoeder aan het raggen bent. Dat is tegen de ambtelijke instructies. Dan mag dat toch ook niet bij joden? Bovendien is lang niet iedereen die in onderzoek is schuldig.

Starf*cker | 17-04-05 | 21:42

Dit is echt ridicuul!

We moeten de scheiding kerk-staat bewaken, voordat enkele islamieten zoals onze nepvrind Aboutaleb ons secularisme aantast!
Hij is gewoon de weg aan het vrijbanen om binnen niet al te lange tijd de islam een grotere rol te geven in het openbare leven... lijkt mij een slechte zaak.
Alsof een islamiet opeens oprecht de zaak van de Joden gaat behartigen!! Laat me niet lachen.

De Zuid-Limbabwaan | 17-04-05 | 21:41

@Starf*cker 17-04-05 @ 21:19
Ik heb het in Godsnaam over dat je geloofs discussies buiten de politiek moet houden. Als mensen een geloof aanhangen hebben ze zich net zo goed aan de regels te houden dan anderen. Ik snap de discussie gewoon niet. Ik weet gewoon zeker dat hier weer misbruik van gemaakt wordt. Onder het mom van geloof wordt je op bepaalde dagen niet gecontroleerd.

de bier | 17-04-05 | 21:41

@. Europa
We leven in Nederland en niet in het Midden Oosten. Wijzen naar de andere kant. Dat wordt een wellus nietus verhaal. Daar wordt je niet wijzer van.

Wulfpack | 17-04-05 | 21:39

@Starf*cker
Ik heb graag dat mensen hun godsbeleving in de prive sfeer houden.
Ik ben in een gereformeerd plaatsje opgegroeid en werd regelmatig genegeerd, uitgescholden en letterlijk de hel ingewenst door dat stel onverdraagzame religieuzen, dit alles met de bijbel als onderbouwing voor hun gedrag.
Ik wens toch echt verschoond te blijven van dit soort praktijken in de toekomst, ook voor mijn kinderen.
Wederzijds respect is van dit soort religieuzen niet te verwachten in mijn ervaring.

vander F | 17-04-05 | 21:37

@Karel Kwakbol Zalig zijn de simpelen van geest. Amen.

Starf*cker | 17-04-05 | 21:37

@Starf*cker; Ja en? Ook die komen niet zomaar! Kennelijk zijn er dus gasten die fraude plegen met uitkeringen en wel met mijn en jouw belastinggeld, heer Starf*cker. En als ze de grootste kans hebben om ze op hun vrije dag te pakken, dan hebben ze mijn zegen. Wet is wet en regels zijn regels. Voor iedereen. Voor moslims, joden en grefo's. Nou werken er eindelijk eens een stel ambtenaren en dan is het weer niet goed.

vanrechtsheeftvoorra | 17-04-05 | 21:37

@Starf*cker
Een "progressie" die heel ver doorgevoerd is in het Midden-Oosten inderdaad.
Zolang het maar alleen Allah is.

Europa | 17-04-05 | 21:36

@. Starf*cker
Als je mijn laatste (nu een na laatste post) had gelezen dan had je er niet op in hoeven te gaan. Helaas dat onze bestuurders broertje dood zijn van werken en vooral afwijken. Theorie en practijk, moeilijk, moeilijk , moeilijk. Ach, de excelenties hebben het toch zoooo moeilijk.

Wulfpack | 17-04-05 | 21:36

Aboutaleb wil joden hiermee alleen maar verdacht maken. In feite zegt hij dat joden frauderen.

Karel kwakbol | 17-04-05 | 21:34

@Vanrechts Maar jij wordt op zondagochtend niet door de sociale dienst koddebeiers uit je bed gebeld om te controleren of er twee inplaats van drie tandenborstels in je badkamer staan. Achmed A heeft het over rechercheurs van de sd, sociale dienst.

Starf*cker | 17-04-05 | 21:31

@vanderf Ik vind dat Aboutaleb hiermee juist aantoont dat een moslim progressiever is in het respecteren van een ieders godsbeleving dan de meeste reageerders hier, incluis jij.

Starf*cker | 17-04-05 | 21:29

@Starf*cker; Je hebt er even over moeten nadenken en verdomd, je hebt weer een punt. Je moet nu echt de politiek ingaan wat dit is natuurlijk een ongelooflijk gezwam. Dit noemen we dus tegen beter weten in elkaar heerlijk de hand boven de kop houden. Want dat domme idee slaat helemaal nergens op. Als goed Gristen wordt ik rustig op zondagochtend vroeg m'n bed uitgehaald als ik 30 bekeuringen open heb staan. Nou jij weer.

vanrechtsheeftvoorra | 17-04-05 | 21:26

gelukkig is Nederland groter dan Amsterdan, altijd dat gezeik over Mokum

woodrow | 17-04-05 | 21:23

Gelijkheidsbeginsel, zondag is een rustdag waarop je doorgaands door ambtenaren met rust wordt gelaten daar dezen zeker op zondag diep rusten.
Deze rustdag is van oorsprong een gristelijke (verplichte) rustdag. Een goeie zaak, dagje vrij, daar kon je vroeger de echte kapitalisten ook nog mee om de oren slaan.
Dit idee, dat je een rustdag in de week hebt ,is ook door de socialisten opgepikt/overgenomen. Soms nog fanatieker beijvert door socialisten dan gristenen.
Het gristelijke is er tenwoordig aardig vanaf, toch zijn we gesteld op onze rustdag, die houden we er in lijkt me.
Nu zijn er ook wat andere rustdagen, vrijdag, zaterdag bij andere geloven.
Vanuit praktische overwegingen zou ik het graag bij 1 overzichtelijke dag houden, anders is het einde zoek, moet je je religie weer in je ausweis laten zetten.
Dit om overijverige ambtenaren de deur te kunnen wijzen met een religieuze vinger en aantoonbaar dus.
Moet je je dan laten registreren bij een religieuze gemeenschap en bij de burgelijke stand?
Nette J op je ausweis, er liggen nog wel wat voorbeeldjes van vroeger, dit ter inspiratie.
Dit plan van aboutaleb schuift de grens van de persoonlijke religie weer wat meer richting openbaar leven.
Dit kan Starf*cker dan geneuzel vinden, ik vind dat er op het moment al teveel reli-invloed op onze maatschappij is, dat mag van mij dus eerder minder worden ipv. meer zoals met plannen als Aboutaleb.
Zo wringen die relio's hun reet weer dieper het openbare leven in!

vander F | 17-04-05 | 21:22

Dus draag achtereenvolgens een ster, keppeltje, ......
Dit klopt niet helemaal.

Je moet ook laten zien dat je besneden bent.

Karel kwakbol | 17-04-05 | 21:20

@Wulfpack Misschien moet je de joden dan wel op zondag gaan controleren. Why not?

@De Bier Het joodse geloof is hier al eeuwen geworteld, minimaal zo lang als het calvinisme. Dus waar heb je het in godsnaam over?

Starf*cker | 17-04-05 | 21:19

@Starf*cker
'als zondags door de gemeentelijke sociale dienst de christenen met rust worden gelaten dan mag dat ook tijdens de sabbath met de joden.'
Leuk geprobeerd maar om het gelijk te houden dan op zondag controle van de joodse fraudeurs.
'Bovendien is die groep de laatste 65 jaar aanzienlijk kleiner geworden en zijn doorgaans harde werkers.'
Of Aboutaleb heeft een andere agenda of er zijn redenen die groep toch maar in de gaten te houden.

ventus_aqualis | 17-04-05 | 21:16

Dat gezeik met die feest- en geloofsdagen Hebben we toch al gehad? Dus nu met al die andere geloven in nederland krijgt je zeik discussies weer?

de bier | 17-04-05 | 21:11

Toevoeging:
Scheeld weer kinderopvang. Is ook niet meer te betalen. 1 van de 2 leverd gelijk alles weer in.

Wulfpack | 17-04-05 | 21:02

@. Starf*cker:
Non-discussie? Dat ben ik niet met je eens. Respect voor elkaar, ik sluit me er bij aan. Maar waarom zou ik 5 dagen gecontroleerd worden en anderen maar 4 dagen i.v.m hun geloof? Het afschaffen van die dagen lijkt me eerlijker. Je hebt een 5 dagen werkweek en kies zelf je rustdagen maar. vrijdag en zaterdag of zaterdag en zondag. Of zondag en maandag. Ook bij de overheid. Voordeel is ook nog dat bij twee verdieners (je kan tegenwoordig niet anders zo wordt je uitgezogen) de kids maar drie dagen zonder een ouder zitten.

Wulfpack | 17-04-05 | 21:00

O shit, boer zoekt vrouw begint.
ook leuk, fraudeur zoekt geloof

hoeheterhoepeter | 17-04-05 | 20:53

vrijdag is toch de heilige dag voor de moslims, nogmaar 4 te gaan. Iemand nog suggesties?

hoeheterhoepeter | 17-04-05 | 20:51

@Mujahid,
Je hebt het helemaal door.

push | 17-04-05 | 20:50

Goed, ik heb het orginele bericht nu gelezen. Weinig mis mee. Op Gristelijke dagen als de zondag doet pakweg de FIOD toch ook geen onderzoek in Staphorst? Het heeft allemaal met het respecteren van elkaars gebruiken te maken. Die tandenborstelcontroles van de sociale recherche hoeven nou eenmaal niet per definitie op de joodse sabbath of de gristelijke zondag. Dus vanwaar het verontwaardigde geloei? Ik heb Aboutaleb inderdaad hoog zitten en moet lachen om gekken als Mujadid.Achmed is het grootste talent dat de PvdA momenteel in huis heeft en hij heeft gelijk: als zondags door de gemeentelijke sociale dienst de christenen met rust worden gelaten dan mag dat ook tijdens de sabbath met de joden. Bovendien is die groep de laatste 65 jaar aanzienlijk kleiner geworden en zijn doorgaans harde werkers. Non-discussie dus.

Starf*cker | 17-04-05 | 20:48

ik dacht dat het een grap was, hoor net dat het serieus is... dit kan nooit goed bedoeld zijn...

eddieharris | 17-04-05 | 20:44

@ SamF

Jij verkiest duidelijk een zwemmarathon van 365 dagen per jaar in de Middellandse zee voor de Israeliers?

Brusselmans | 17-04-05 | 20:41

@. Europa tell me more!

Terrier | 17-04-05 | 20:41

kut moslim :)

eddieharris | 17-04-05 | 20:41

@Brusselmans, nee hoor, de VS steunt Israel gewoon maar omdat het sympathieke jongens zijn.

SamF | 17-04-05 | 20:38

hm ga mn eigen geloof maar ff verzinnen hahhahha kan ik er nog wat xtra dagen uitslepen binnenkort ...

babygirl | 17-04-05 | 20:37

IK heb het al meermalen gezegd ABOUTALEB IS EEN MOHAMMEDAANSE EXTREMIST, alleen zijn methode om de sjaria in te voeren is anders, maar hij wil uiteindelijk precies hetzelfde als bin Laden. Alleen is Aboutaleb gevaarlijker omdat bijna niemand doorheeft wat hij wil totdat het te laat is.

Mujahid | 17-04-05 | 20:37

@King of controversy "Ban het geloof uit het openbare leven".
Kijk, das nu eens een goed idee, als we dat eens voor elkaar konden krijgen. Geen jehova's aan de deur, geen geschreeuw vanaf een moskee, geen ergerlijk klokgelui, geen sharia's, keppeltjes en kruizen, heerlijk!

DeKeet | 17-04-05 | 20:37

@ SamF

Het alles overheersende joodse complot, is het niet?

Raoul Heertje zeker nog nooit aan het werk gezien onder het Hilton?

Brusselmans | 17-04-05 | 20:34

Ik ga mijn eigen geloof beginnen.
Werken verboden en zuipen verplicht.
Wie doet er mee...

da wizard | 17-04-05 | 20:33

Hoe vaak moet ik het nog zeggen: scheiding van KERK EN STAAT!!! Als overheid moet je iedereen op ieder moment mogen controleren. Bovendien zal geen God, Jaweh, Boeddha of Allah uitkeringsfraude goedkeuren...

Breinstein | 17-04-05 | 20:32

Ik hou me zelf ook aan Sjabbat en bij mij mogen ze rustig komen hoor, geen punt, alleen heb ik geen uitkering :P.

Graftak | 17-04-05 | 20:29

@Blite
Daar ben ik het overigens totaal niet mee eens.Ik wens een verregaande eeuwige positieve discriminatie van Joden in Europa en het Midden-Oosten.
In dit unieke geval zijn de niet-Joden ook beter af.
En als je het daar niet mee eens bent,dan word je maar Jood of,nog erger, we gaan een goed gesprek niet uit de weg!
Het jodendom zal de wereld veroveren.Leve de Judea-dhimmificatie door kapitalistische indoctrinatie en Joodse humor !
Ik hoop dat ik nu geen doodsbedreigingen krijg.

Europa | 17-04-05 | 20:28

J.A. Kudee 20:22
Sstt, roep dat nou niet zo hard, we hebben momenteel een rechts kabinet, dus dat wordt iedereen altijd maar werken. ;)

King of controversy | 17-04-05 | 20:28

Het lijkt me*

Graftak | 17-04-05 | 20:27

Ht me dat dit alleen moet opgaan voor Joden die shomer Shabbat zijn!

Graftak | 17-04-05 | 20:26

En dan nog iets: waarom mogen negers elkaar wel niggah noemen, en als ik het doe is het fout?

J.A. Kudee | 17-04-05 | 20:25

Dus?

Graftak | 17-04-05 | 20:25

Ik ben er wel voor om de mensen een aantal extra vrije dagen te geven, zodat ze die op kunnen nemen voor hun belangrijke, cq heilige dagen. En dan voor de rest alleen koninginnendag en bevrijdingsdag overeind houden. Ben ik in ieder geval met de kerst vrij.

Barbapoeppa | 17-04-05 | 20:24

@barbapoepa,
In de Koran staat op diverse plaatsen dat prostitutiebezoek streng verboden is, en het wettelijk toegestane kinderaantal is 1, en dan alleen op de oneven huisnummers. Toch jammer dat die muzelmannen hun boek zo slecht lezen!

fuckje | 17-04-05 | 20:24

Positieve discriminatie en andere 'uitzonderingen' gaan altijd fout. Iedereen over één kam scheren? Dan óf de christelijke (vrije) feestdagen afschaffen, óf iedereen vrij op islamitische, hindoestaanse, joodse én christelijke feesten! Laat er nu maar es duidelijkheid over komen!

J.A. Kudee | 17-04-05 | 20:22

tijd voor DE stijlloze "Omnireligie"
met Pritt Stift als religieus leider.
Paus Pritt Stift I .

Kuttje | 17-04-05 | 20:21

het is net carnaval

Terrier | 17-04-05 | 20:21

@ventus_aqualis
Dat is waar ook. Als het donker is kan er weer gesnoven, geneukt, gemoord en gelogen worden. Evenals na de ramadan.

Barbapoeppa | 17-04-05 | 20:20

@Barbapoeppa
Die dip wordt na het vasten (als het donker is) weer opgeheven.

ventus_aqualis | 17-04-05 | 20:19

Tijdens de Ramadan gaan de moslims niet naar de hoeren. Er is dan ook sprake van een serieuze financiële dip in die branche tijdens het vasten.

Barbapoeppa | 17-04-05 | 20:16

@ Dekeet
Heel goed, Ban het geloof uit het openbare leven. Waarom zou ik als atheïst kerstmis moeten vieren, of pasen? Waarom mag ik op zondag niet winkelen? Allemaal vanwege dat o zo achterhaalde ggristelijke gedonder. Weg ermee, liever gisteren dan vandaag.

King of controversy | 17-04-05 | 20:16

the movies the stock the politics they always try to rule america is puppet

Terrier | 17-04-05 | 20:11

@Steel
Het laten zien van je snikkel kon zeventig jaar geleden nog maar helpt nu niet meer.

ventus_aqualis | 17-04-05 | 20:11

Moet ik weer een "J" in mijn paspoort laten stempelen dan?

Steel | 17-04-05 | 20:09

@ Pritt

Hoe moet dat nu met die politieke aspiraties van Starf*cker als zelfs zijn held Aboutaleb niet aan de hoon van GS ontsnapt??

Brusselmans | 17-04-05 | 20:08

Dit kan volgens mij alleen maar in Nederland. Niet te vatten. Het wordt tijd voor Wilders!

aardappel | 17-04-05 | 20:04

Zondag is de christelijke en protestantse rustdag, worden dan ook, ik schat, zo'n 9 miljoen Nederlanders met rust gelaten???

Obscurion | 17-04-05 | 20:04

Niet invoeren voor alle geloven maar juist voor geen enkel geloof. Fraude heeft niets met een geloof te maken dus waarom?
Ik wordt zo langzamerhand schijtziek van steeds maar weer rekening moeten houden met een geloof. Als iemand wil geloven prima maar ik wil daar verder geen last van hebben. Alleen dan zal ik een geloof respecteren!

DeKeet | 17-04-05 | 20:02

do they not rule the world or ara they about to

Terrier | 17-04-05 | 20:01

Sjabbes: Bekend excuus om niks te hoeven doen...
"Saturday, Donny, is Shabbos, the Jewish day of rest. That means that I don't work, I don't drive a car, I don't fuckin' ride in a car, I don't handle money, I don't turn on the oven, and I sure as shit don't fucking roll! Shomer shabbos!"

the saint of hippo | 17-04-05 | 20:00

@Ottenfan
Flikker nu eens op met dat gespam van je, kutmongool

Black Haze | 17-04-05 | 19:52

-edit: Mart zout op met je spam-

Ottenfan | 17-04-05 | 19:51

Zo hee, Pritt Stift gaat ook eindelijk posten :)

Ward | 17-04-05 | 19:51

Deze regel blijft er niet lang, als iemand die geen geloof aanhangt en deze word gecontroleerd dan gaat hij/zij gewoon in beroep, en dan is het einde regeltje.

Mucky | 17-04-05 | 19:50

-edit: ga eens weg KOM MAARRR-

Ottenfan | 17-04-05 | 19:49

Laten ze dit inderdaad eerst maar eens voor álle religies invoeren, en niet blijven steken bij de Joden.

Blite | 17-04-05 | 19:48

In een schrikkeljaar geloof ik 366 dagen in allerlei geloven,dus lang leve de toekomst!

fuckje | 17-04-05 | 19:48

wie is Marcel?
Marcel is het broerdtje van zeikerdje.. die ff verhaal kwam halen bij mij thuis. De Mensen die mijn pc jatte en ff mijn host op hol lieten gaan.. iS AL STRAFBAAR... jammer dat die ottens dom zijn en de gevolgen gaan zien daarvan. Zelfs nu hebben ze grote bek als ze offline "blijken te zijn"

Ottenfan | 17-04-05 | 19:46

Ottenfan,

Lekker dat adres en telefoonnummer in de pdf.

Kees Kogel | 17-04-05 | 19:43

Wel fraai om te horen dat Aboutaleb bij joden kennelijk als eerste denkt aan fraudecontrole.

BobbyDrake | 17-04-05 | 19:41

Wou ff deze onzin aangifte van Marcel Otten (firehosting) tegen mij jullie niet onthouden.. Otten heeft grote bek aan de telefoon nou dan kijk ff mee deze aangifte en lach mee.. www.myowncam.nl/marcel.pdf en dit puur omdat die Otten een grote bek hebben.

Ze willen mij ff hak zetten.. kijk deze aangifte waarmee Marcel (firehosting) voor gaas gaat met zijn grote bek!!!

Ottenfan | 17-04-05 | 19:38

volgens de wet is iedereen gelijk, laten we dus vooral iedere godsdienst ontheffingen gaan geven ja.. berechten die wethouder

Highfield | 17-04-05 | 19:37

Chainsaw, tis zondag he, blijf jij es van die knoppen af

Kees Kogel | 17-04-05 | 19:36

@Odoaker:

Het blijft GeenStijl. Geen Stijl.

BlueScreen | 17-04-05 | 19:36

Ik laat me spontaan bekeren tot een ander geloof

The Dutch Chainsaw M | 17-04-05 | 19:35

En wat een smaakvolle afbeelding hebben jullie weer voor deze post gekozen, jongens! Echt, knap hoor!

Odoaker | 17-04-05 | 19:32

... op alle vlakken.Zowel positief als negatief.

Europa | 17-04-05 | 19:25

Niet fout bedoeld, maar de Joden krijgen toch wel vaker voorrang...

da wizard | 17-04-05 | 19:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken